* Fok! Muziek Trivia *
Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over muziek in het algemeen en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene die hem het eerst correct (!) beantwoordt, mag de volgende vraag stellen.
Oooow, is het zo simpel?
Nee
De vraagsteller zelf beoordeelt of een vraag goed beantwoord is. Wat je dus nooit mag doen, is een antwoord geven en gelijk een nieuwe vraag stellen. De kans bestaat immers dat je het toch fout hebt
Als degene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur ofzo geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast
Mocht de vraagsteller denken dat de vraag te moeilijk is of dat het te lang duurt, dan mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.
Laten we proberen om op elk moment slechts één vraag open te hebben staan. Het is zeer verwarrend als er allerlei vragen en antwoorden door elkaar lopen, zeker wanneer mensen niet goed quoten.
Uitzondering is wanneer een vraagsteller niet reageert op de antwoorden. Als het té lang duurt, laten we zeggen ca. een uur, dan stelt iemand anders maar een vraag en gaat het spel gewoon verder. Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt maar mag hij/zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder.
Als een topic vol is en <vacature> en ranja niet online zijn, mag iedereen een nieuw deel openen, wel graag met deze post als eerste in het topic en het volle topic bijgeschreven aan de 'vorige topics' lijst.
Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke tiende topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.
Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Het kan gaan over connecties tussen artiesten, of iets met titels, albums, of in de persoonlijke sfeer, van alles dus.
En van alle muzieksoorten (graag wat afwisseling zelfs).
Antwoord bij afwezigheid
Vanwege een aantal al dan niet terechte slechte ervaringen wordt het afgeraden om het antwoord in je profiel te 'verstoppen' als je weg gaat terwijl je een vraag hebt gesteld. Handiger is het om:
- de vraag gewoon open te laten staan (tenzij je natuurlijk een maandje bahama's gaat doen)
- het antwoord zelf te geven en zo de vraag in te trekken
- het antwoord naar iemand van de aanwezigen toe te mailen (wel in overleg graag) zodat die de nieuwe vraagsteller wordt en hints kan geven en antwoorden goed of afkeuren.
Let op!
Het is wel zo sportief om geen Google, Allmusic, IMDB, popencyclopedie, Top-40/Hitdossier of welke website/boek dan ook te gebruiken bij het beantwoorden. Het is natuurlijk niet verboden muziek te luisteren tijdens het trivia-en...
Kijk uit met valsspelen; we weten je te vinden!!
* Dus niet opzoeken!
Afkortingen
Lijstje van verklarende termen:
aw = aantal weken in de hitlijst
hp = hoogste postitie in een hitlijst
Aanvullingen zijn van harte welkom.
Fok! Muziekkenner Ranglijst
Zo vroeg mogelijk in elk nieuw topic (als het lukt in de eerste of tweede post) zal <vacature> of ranja een tussenstand bekend maken.
Wat voor muziek?
Alle soorten muziek moet kunnen, maakt dus niet uit of het pop, metal, jazz, klassiek, doo-wop, disco, palingpop of welke andere (sub)soort dan ook is.
wijzigingen voorbehouden
Vorige topics:
POPkwiss
Fok! Muziek Trivia II
Fok! Muziek Trivia part III
Fok! Muziek Trivia part IV
Fok! Muziek Trivia part V
Fok! Muziek Trivia part VI
Fok! Muziek Trivia part VII
Fok! Muziek Trivia part VIII
Fok! Muziek Trivia deel IX
Fok! Muziek trivia deel X (dubbele punten)
Fok! Muziek Trivia deel XI
Fok! Muziek Trivia deel XII
Fok! Muziek Trivia deel XIII
Fok! Muziek Trivia Deel XIV
Fok! Muziek trivia deel XV
Fok! Muziek trivia deel XVI
Fok! Muziek trivia deel XVII
Fok! Muziek trivia deel XVIII
Fok! Muziek trivia deel XIX
Fok! Muziek trivia deel XX
Fok! Muziek trivia deel XXI
Fok! Muziek trivia deel XXII
Fok! Muziek trivia deel XXIII
Fok Muziek Trivia XXIV
Fok! Muziek trivia deel XXV
Fok! Muziek trivia deel XXVI
Fok! Muziek trivia deel XXVII
Fok! Muziek trivia deel XXVIII
Fok! Muziek trivia deel XXIX
Fok! Muziek trivia deel XXX (dubbele punten!)
Fok! muziek trivia deel XXXI
Fok! Muziek trivia XXXII
Fok! Muziek trivia deel XXXIII
Fok! Muziek trivia deel XXXIV
Fok! Muziek trivia Deel XXXV
Fok! Muziek trivia deel XXXVI
Fok! Muziek trivia deel XXXVII
Fok! Muziek trivia Deel XXXVIII
Fok! Muziek trivia deel XXXIX
Fok! Muziek Trivia Deel XL
Fok! Muziek trivia Deel XLI
Fok! Muziek trivia Deel XLII
Fok! Muziek trivia Deel XLIII
Fok! Muziek trivia Deel 44
Fok! Muziek trivia Deel 45
Fok! Muziek trivia Deel XLVI
Fok! Muziek trivia Deel XLVII
Fok! Muziek trivia Deel XLVIII
Fok! Muziek trivia Deel XLIX
Fok! Muziek trivia Deel L
Fok! Muziek trivia Deel LI
Fok! Muziek Trivia Deel LII
Fok! Muziek trivia Deel LIII
Fok! Muziek trivia deel LIV
Fok! Muziek trivia Deel LV
Fok! Muziek trivia Deel LVI
Fok! Muziek trivia LVII
Fok! Muziek trivia Deel LVIII
Fok! Muziek trivia Deel LIX
Fok! Muziek trivia Deel LX
Fok! Muziek Trivia deel LXI
Fok! Muziek trivia Deel LXII
Fok! Muziek trivia Deel LXIII
Fok! Muziek Trivia Deel LXIV
Fok! Muziek trivia Deel LXV
FOK! Muziek Trivia deel LXVI
FOK! Muziek Trivia deel LXVII
FOK! Muziek Trivia deel LXVIII
Fok! Muziek trivia Deel LIX
Fok! Muziek trivia Deel LXX
Fok! Muziek trivia Deel LXXI
Fok! Muziek trivia Deel LXXII
Fok! Muziek trivia Deel LXXIII
Fok! Muziek trivia Deel LXXIV
Fok! Muziek trivia Deel LXXV
Fok! Muziek trivia Deel LXXVI
Fok! Muziek trivia LXXII
Fok! Muziek trivia Deel LXXVIII
Fok! Muziek trivia Deel LXXIX
Fok! Muziek trivia Deel LXXX
Fok! Muziek trivia Deel LXXXI
Fok! Muziek trivia Deel LXXXII
Fok! Muziek Trivia LXXXIII
Fok! Muziek Trivia deel LXXXIV
Fok! Muziek trivia Deel LXXXV
Fok! Muziek Trivia Deel LXXXVI
Fok! Muziek Trivia Deel LXXXVII
Fok! Muziek Trivia deel LXXXVIII
Fok! Muziek Trivia deel LXXXIX
Fok! Muziek trivia Deel XC
Fok! Muziek Trivia deel XCI
Fok! Muziek Trivia deel XCII
Fok! Muziek trivia Deel XCIII
Fok! Muziek trivia Deel XCIV
Fok! Muziek Trivia deel XCV
Fok! Muziek Trivia Deel XCVI
Fok! Muziek trivia Deel XCVII
Fok! Muziek trivia Deel XCVIII
Fok! Muziek trivia Deel IC
Fok! Muziek trivia Deel C
Fok! Muziek trivia Deel CI
Fok! Muziek trivia Deel CII
Fok! Muziek Trivia Deel CIII
Fok! Muziek Trivia Deel CIV
Fok! Muziek Trivia Deel CV
Fok! Muziek Trivia Deel CVI
Fok! Muziek trivia Deel CVII
Fok Muziek trivia Deel CVIII
Fok Muziek trivia Deel CIX
De eerste vraag voor dubbele punten van Bukgeit:
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:13 schreef bukgeit het volgende:
quote:Helemaal goed - de nieuwe boxset met o.a. de American Recordings outtakes.
Op maandag 15 december 2003 11:19 schreef desintbestaat het volgende:
Johnny Cash - Unearthed
desintbestaat +2
offtopic: ranja, dank voor het heropenen. wil je mij mailen hoe ik dat zelf kan doen?
* Voorstel
Aangezien het jaar bijna om is lijkt het me aardig om vanaf 1 januari iedereen weer op 0 te zetten. Dit omdat er toch een hoop nieuwe spelers zijn die nu continu tegen een achterstand van meer dan 100 punten ten opzichte van de top 10 zitten aan te kijken...
Misschien is het ook wel aardig om volgend jaar elke maand weer op 0 te beginnen zoals in FMT ook gebeurt.
* Mededeling
Zoals jullie al gemerkt hebben heb ik de laatste tijd steeds meer moeite om op de juiste momenten een stand te maken. Bovendien wil ik volgend jaar ook een aantal toernooien leiden zoals Pogue nu doet met het 1980-toernooi, hij kan onmogelijk elk toernooi gaan doen natuurlijk. Ik zit daarom nu te twijfelen of ik volgend jaar zeg van: 'laat iemand anders het maar doen' of dat ik wel doorga maar dan of met iemand samen (voor zover dat werkt) of gewoon maar 1 keer per maand de (eind?)stand te geven.
Het hangt er natuurlijk ook van af of iemand anders er serieus tijd in wil steken, onderschat het niet.
quote:ad 1 lijkt me goed plan.
Op maandag 15 december 2003 11:24 schreef ranja het volgende:
Even wat van huishoudelijke aard...* Voorstel
Aangezien het jaar bijna om is lijkt het me aardig om vanaf 1 januari iedereen weer op 0 te zetten. Dit omdat er toch een hoop nieuwe spelers zijn die nu continu tegen een achterstand van meer dan 100 punten ten opzichte van de top 10 zitten aan te kijken...
Misschien is het ook wel aardig om volgend jaar elke maand weer op 0 te beginnen zoals in FMT ook gebeurt.* Mededeling
Zoals jullie al gemerkt hebben heb ik de laatste tijd steeds meer moeite om op de juiste momenten een stand te maken. Bovendien wil ik volgend jaar ook een aantal toernooien leiden zoals Pogue nu doet met het 1980-toernooi, hij kan onmogelijk elk toernooi gaan doen natuurlijk. Ik zit daarom nu te twijfelen of ik volgend jaar zeg van: 'laat iemand anders het maar doen' of dat ik wel doorga maar dan of met iemand samen (voor zover dat werkt) of gewoon maar 1 keer per maand de (eind?)stand te geven.
Het hangt er natuurlijk ook van af of iemand anders er serieus tijd in wil steken, onderschat het niet.
quote:dat geeft niet, ik heb liever dat je zegt van 'ik heb daar geen tijd voor' dan dat je zegt van 'ik doe het wel' en dan na 3 weken zegt van 'toch maar niet'
Op maandag 15 december 2003 11:26 schreef desintbestaat het volgende:ad 2 ik zou het wel willen, maar mijn eigen site en thuis vergt al teveel van me eigenlijk. oh ja en dan moet ik ook nog werken en slapen
Ontopic:
dog eat dog ?
Ik wil best meehelpen, maar moet dan wel bijgeschoold worden.
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:31 schreef UIO_AMS het volgende:
dog eat dog ?
die zijn wel wat ouder hoor
quote:wie zijn die?
Op maandag 15 december 2003 11:32 schreef desintbestaat het volgende:
die zijn wel wat ouder hoor
gok 2:
biohazard
quote:Heel gewoon idd
Op maandag 15 december 2003 11:35 schreef bartrid het volgende:
da's gewoon linkin park.
bartrid + 2
Wie is dit?
even wat hints:
overleden aan een overdosis
Canadees
quote:Oh...dacht dat het de kerel van Stereo MC's was....
Op maandag 15 december 2003 11:40 schreef bartrid het volgende:
erg makkelijk hoorWie is dit?
[afbeelding]even wat hints:
overleden aan een overdosis
Canadees
quote:Daar lijkt ie inderdaad wel op inderdaad, maar hij is het niet.
Op maandag 15 december 2003 11:42 schreef Bimmel het volgende:[..]
Oh...dacht dat het de kerel van Stereo MC's was....
quote:Môgu Buuf
Op maandag 15 december 2003 11:42 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Lama
quote:Morguh, moet vaker op f5 drukken geloof ik....
Op maandag 15 december 2003 11:43 schreef UIO_AMS het volgende:[..]
Môgu Buuf
ontopic geen idee
Wordt een klassement ook niet makkelijker te onderhouden als we het per maand ofzo weer op 0 mikken ?
quote:Correct! Roeliewoelie +2
Op maandag 15 december 2003 11:52 schreef Roeliewoelie het volgende:
Dwayne Rudolph Goettel
quote:1x per maand resetten op 0 lijkt me prima, kan ik misschien een keer hoger dan Ranja eindigen
Misschien is het ook wel aardig om volgend jaar elke maand weer op 0 te beginnen zoals in FMT ook gebeurt.* Mededeling
Qua stand bijhouden: dat gaat er bij inschieten vrees ik.
Ik wil een titel weten:
chuck berry
shania twain
mark lavoine
kom op, dees is nie al te moeielijlk denk ik
quote:het antwoord is al gegeven. De 0-stelling is geen probleem voor mij, ik zal net als bimmel nooit meer de top-10 instromen!
Op maandag 15 december 2003 11:55 schreef desintbestaat het volgende:
Het is niet Cevin Key, die leeft nog volgens mij. Het is iets met een duitsachtige naam volgens mij. grmbl
quote:Hoewel ik aardig op weg ben naar de top 10, lijkt me het wel een goed idee om op 0 te beginnen. Want ik geloof dathet verschil tussen de nummer 10 en de nummers 1 ook al meer dan 100 punten is. En het voorstel om elke maand opnieuw te beginnen lijkt me ook prima.
quote:Johny be Good ??
Op maandag 15 december 2003 11:58 schreef Roeliewoelie het volgende:
Okay, komt ie:Ik wil een titel weten:
chuck berry
shania twain
mark lavoinekom op, dees is nie al te moeielijlk denk ik
quote:Daar ben ik ook voor.
Laten we het per jaar doen. Wil wel kampioen van 2004 worden. Kampioen van de maand juli is toch wat minder mooi.
quote:...maar dan kan je wel 12x per jaar kampioen worden...
Laten we het per jaar doen. Wil wel kampioen van 2004 worden. Kampioen van de maand juli is toch wat minder mooi.
Was het niet zo dat in deze triv. jij oorspronkelijk samen met iemand anders de puntentelling bijhield
Ik zou het wel samen willen doen, maar vrees dat ik dan idd na een paar weken zou opgeven, vooral omdat januari en februari drukke maanden voor mij zijn.
quote:Ja, met Frollo, maar die heb ik na topic 10 ofzo niet meer 'gezien'
Op maandag 15 december 2003 12:29 schreef dolle_hond het volgende:
Was het niet zo dat in deze triv. jij oorspronkelijk samen met iemand anders de puntentelling bijhield
quote:That's Life ?
Op maandag 15 december 2003 12:13 schreef Roeliewoelie het volgende:
niks met centen...maar met veel geld is het wel prettig leven
quote:Grin gaan we nu alle varianten erbij zetten :-)
Op maandag 15 december 2003 12:39 schreef RoofingBurner het volgende:
Good life?
quote:Dan had Feargull Sharky er ook bij moeten staan
Op maandag 15 december 2003 12:46 schreef desintbestaat het volgende:[..]
Grin gaan we nu alle varianten erbij zetten :-)
Misschien ook maar alle talen, want die Lavoine is een fransoos volgens mij en Twain canadees en deels spreken ze daar frans:
doe ik de vertaling van mijn er vast bij: C'est La Vie
quote:C'est la vie dat was hem idd!
Op maandag 15 december 2003 12:46 schreef desintbestaat het volgende:[..]
Grin gaan we nu alle varianten erbij zetten :-)
Misschien ook maar alle talen, want die Lavoine is een fransoos volgens mij en Twain canadees en deels spreken ze daar frans:
doe ik de vertaling van mijn er vast bij: C'est La Vie
quote:Echt waar? Haha. Nou ja ehhh ik wist het echt niet
Op maandag 15 december 2003 13:01 schreef Roeliewoelie het volgende:[..]
C'est la vie dat was hem idd!
puntuh!
quote:dat is niet eentje van Godspeed!
Op maandag 15 december 2003 13:22 schreef ranja het volgende:
is dat niet eentje van Godspeed?
quote:zie je wel
Op maandag 15 december 2003 13:23 schreef desintbestaat het volgende:[..]
dat is niet eentje van Godspeed!
quote:De titel heeft niets te maken met het afgebeelde en het moet in een andere categorie gezocht worden!
Op maandag 15 december 2003 13:24 schreef Roeliewoelie het volgende:
Heeft de titel wel iets met het afgebeelde te maken of moet het in een andere categorie gezocht worden?
quote:Dat zit er dik in ja. Is wel een Plaatboef Band ook ja.
Op maandag 15 december 2003 13:24 schreef ranja het volgende:[..]
zie je wel
en toch komt-ie me bekend voor uit de 'nieuwe lp's' bak van de Plaatboef
-edit-
Soooo...ben ik even een uurtje te laat of hoe zit dat.....
quote:Dat niet alleen, het staat ook nog eens op Love over Gold, dat weet een meisje
Op maandag 15 december 2003 13:31 schreef Bimmel het volgende:
Dire Straits- Telegraph Road ?-edit-
Soooo...ben ik even een uurtje te laat of hoe zit dat.....
quote:Hij zou bij de platenboef zowel in de bak van 2002 kunnen staan als in de bak van 2003!
Op maandag 15 december 2003 13:31 schreef ranja het volgende:
Mogwai dan misschien?
waar is Grobbel als je een indie vraag hebt
zou wel toeval zijn, want hij wordt opnieuw uitgebracht omdat'ie uit verkocht is/was
quote:ik ben er al bijna een half jaar niet meer geweest
Op maandag 15 december 2003 13:47 schreef desintbestaat het volgende:[..]
Hij zou bij de platenboef zowel in de bak van 2002 kunnen staan als in de bak van 2003!
quote:He ! Let je een beetje op je woorden Sint....
Op maandag 15 december 2003 13:34 schreef desintbestaat het volgende:[..]
Dat niet alleen, het staat ook nog eens op Love over Gold, dat weet een meisje
quote:ok ok ik zeg al niets meer
Op maandag 15 december 2003 13:49 schreef Bimmel het volgende:[..]
He ! Let je een beetje op je woorden Sint....
quote:Goed ik ga maar beginnen met hints dan
Op maandag 15 december 2003 13:58 schreef bigshadow het volgende:
Nie Slowchatten aub, ik wil vragen beantwoorden!
voor zo ver mogelijk uiteraard
quote:Beetje ala The Dutch Mountains van De Nits
Op maandag 15 december 2003 13:59 schreef desintbestaat het volgende:[..]
Goed ik ga maar beginnen met hints dan
Het rare aan deze plaat is dat de titel van de plaat in een andere TAAL is dan de bandnaam.
Das Pop- Tonight ?
quote:hehe
Op maandag 15 december 2003 14:44 schreef bukgeit het volgende:
At The Close Of Every Day - Zalig Zijn De Armen Van Geest
bukgeit +2
quote:Ja The Nitwitz !
Op maandag 15 december 2003 15:04 schreef bartrid het volgende:
nee niet ministry, maar ik kan me herinneren dat omstreeks dezelfde tijd dat Ministry Dark Side uitbracht een andere band ook een album met dezelfde titel uitbracht....
quote:klopt, want die van ministry ziet er zo uit:
Op maandag 15 december 2003 15:04 schreef bartrid het volgende:
nee dat is hem niet, maar ik kan me herinneren dat omstreeks dezelfde tijd dat Ministry Dark Side uitbracht een andere band ook een album met dezelfde titel uitbracht....
desintbestaat +2
The Nitwitz waren er niet alleen eerder bij, maar ook leuker.
[Dit bericht is gewijzigd door bukgeit op 15-12-2003 15:09]
quote:mooi voorzetje dan want het is hem inderdaad....Net ff gecheckt.
Op maandag 15 december 2003 15:06 schreef desintbestaat het volgende:[..]
Ja The Nitwitz !
Beter nadenken sint. Komt ook door die kelere kerstman die voor de deur staat te dringen.
quote:weer zo'n typisch nulpuntendeel (avatarrage weer voorbij?)
Op maandag 15 december 2003 13:58 schreef bigshadow het volgende:
Nie Slowchatten aub, ik wil vragen beantwoorden!voor zo ver mogelijk uiteraard
quote:die had ik dan zeker weten goed gehad als ministry fanaat....:)
Op maandag 15 december 2003 15:09 schreef desintbestaat het volgende:
shit nou had ik die ministry als volgende vraag willen stellen, plakt die lummel van bukgeit'em erin
quote:yup rennen voor detrein
Op maandag 15 december 2003 15:26 schreef bukgeit het volgende:
Craig David - Born To Do It?
zelfde recept zeker
quote:Nee, nieuwer. Debuteerden vorig jaar.
Op maandag 15 december 2003 15:48 schreef bartrid het volgende:
Belly?
quote:Ja en nee. Zij is de bassiste en ze zingt sommige nummers. Helpt dit? Dit is dat debuut van vorig jaar:
Op maandag 15 december 2003 15:55 schreef bartrid het volgende:
wel met zangeres?
En ze komen uit Belfast.
[Dit bericht is gewijzigd door bukgeit op 15-12-2003 16:21]
quote:Lijkt me een goed plan
* Voorstel
Misschien is het ook wel aardig om volgend jaar elke maand weer op 0 te beginnen zoals in FMT ook gebeurt.
quote:Ik heb 't al eens gedaan, het viel niet mee maar het was te doen. Bij deze dus
* Mededeling
Tevens tvp want die hoezen
quote:dat vind ik dan weer een minder geslaagd plan (heb je nog gezien hoe dicht je in de buurt zat afgelopen vrijdag bij mijn vraag
Op maandag 15 december 2003 17:00 schreef Bimmel het volgende:
Alternatief is de verliezer (onderste deelnemer in klassement) het overzicht van de volgende maand te laten maken ? Z
ontopic: nog steeds geen idee.
quote:Goed idee!
Op maandag 15 december 2003 17:30 schreef bartrid het volgende:
offtopic: is het een idee om maandelijks een klassement op te maken en dan aan het eind van het jaar alle scores bij elkaar op te tellen?
quote:Nee, joh ik doe wel een jaartje de stand, met eventueel iemand anders, en laten we het maar per jaar doen, en dan kunnen we ook een soort maand klassement bijhouden of zo...
Op maandag 15 december 2003 17:00 schreef Bimmel het volgende:
Alternatief is de verliezer (onderste deelnemer in klassement) het overzicht van de volgende maand te laten maken ? Z
quote:Love Desert
Op maandag 15 december 2003 18:59 schreef bukgeit het volgende:
Het bandje.. denk aan de liefde en denk aan de woestijn.
quote:Desert rose?
Op maandag 15 december 2003 18:59 schreef bukgeit het volgende:
Het bandje.. denk aan de liefde en denk aan de woestijn.
quote:de woestijn staat iig goed
Op maandag 15 december 2003 19:42 schreef Curchulain het volgende:[..]
Desert rose?
quote:
Op maandag 15 december 2003 19:47 schreef againstthegrain het volgende:
Desert Storm!
quote:Desert Hearts, ik reken 'm goed. Berkery +2
Op maandag 15 december 2003 19:50 schreef Berkery het volgende:
Desert Heart
quote:Ik heb er nog nooit van gehoord
Op maandag 15 december 2003 19:52 schreef bukgeit het volgende:
Desert Hearts, ik reken 'm goed. Berkery +2
Maar hier is een nieuwe opgave die ik al een tijdje had staan:
Ik heb hier twee intro's, waarvan ik vind dat ze erg op elkaar lijken:
Ik wil van jullie weten: bands & titels van beide intro's
quote:De Beastie Boys met Sabotage hadden hier nog als derde aan toegevoegd kunnen worden...
Op maandag 15 december 2003 20:02 schreef Berkery het volgende:[..]
Ik heb er nog nooit van gehoord
quote:1 is iig placebo met taste in men
Op maandag 15 december 2003 20:02 schreef Berkery het volgende:[..]
Ik heb er nog nooit van gehoord
quote:Nein
Op maandag 15 december 2003 20:27 schreef Gambolputty het volgende:
Iets van Alan Parsons auch dabei?
Qua hint:
-fragment 1 is dik 30 jaar jonger dan fragment 2;
-Beide bands zijn engels;
-Het is in beide gevallen het eerste nummer van het album waar het op staat;
quote:Wie maakt 'm af ?
Op maandag 15 december 2003 20:37 schreef desintbestaat het volgende:1 is iig placebo met taste in men
2 pink floyd?
quote:
Op maandag 15 december 2003 20:39 schreef desintbestaat het volgende:
2 = Pink Floyd - Let There Be More Light
(staat hier dus in de kast schaam schaam)
desintbestaat + 1
Ik hoorde dat nummer van Placebo voor het eerst op de PC van m'n vriendin, dacht toen meteen, "Wat moet zij nou met PF?"
[Dit bericht is gewijzigd door Berkery op 15-12-2003 20:45]
quote:Ach, het zou niet voor het eerst zijn dat Placebo een riffje leent... Slave to the Wage is bijvoorbeeld gebouwd rond een sample van Pavement's Texas never whispers.
Op maandag 15 december 2003 20:39 schreef Berkery het volgende:Ik hoorde dat nummer van Placebo voor het eerst op de PC van m'n vriendin, dacht toen meteen, "Wat moet zij nou met PF?"
Nee, het lijkt meer op iets van Placebo wat op iets van Pink Floyd lijkt
[Dit bericht is gewijzigd door bukgeit op 15-12-2003 21:16]
quote:Ja, veel teveel fouten, en ook nog geen idee van de opgave...
Op maandag 15 december 2003 22:03 schreef desintbestaat het volgende:
Zit iedereen het dictee te doen of zo?
quote:Ja hoor om 9u20 weer
Op dinsdag 16 december 2003 00:02 schreef bukgeit het volgende:
Sint, doe je nog aan tips na twaalven?
quote:Houd het toch in de gaten, want d'r zullen wel hints volgend ei je gewono kunt lezen
Op dinsdag 16 december 2003 09:24 schreef Bimmel het volgende:
Ik moet helaas verstek laten gaan op deze vraag , daar ik hier het fragment niet kan afluisteren.
Dus tenzij je het heel hard kunt neuriën zodat ik het hier hoor geef ik mezelf vrij weinig kans.
quote:Metallica???
Op dinsdag 16 december 2003 09:21 schreef desintbestaat het volgende:[..]
Ja hoor om 9u20 weer
TJa het is volgens mij wel een klassiek Pink Floyd nummer dat de heren hier spelen. Dit jaar maakte deze band een verpletterende comeback (oh nee dat was Killing Joke, deze waren nooit weg) met een nieuw lid in de gelederen met die we kennen uit, volgende sommigen, DE metalband.
(De metal band is natuurlijk Suicidal Tendencies)
quote:Die heeft toch nog gespeeld bij Ozzy?
Op dinsdag 16 december 2003 09:41 schreef desintbestaat het volgende:[..]
quote:Sterker nog daar tourt hij nog regelmatig mee.
Op dinsdag 16 december 2003 09:58 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:[..]
Die heeft toch nog gespeeld bij Ozzy?
en een titelloze plaat uit 2003
Op Nothingface staat de cover.
quote:Ik weet 'm..ik weet 'm... !!!
Op dinsdag 16 december 2003 10:46 schreef desintbestaat het volgende:
dat is de band, nu de pink floyd track nog
quote:ikke niet....
Op dinsdag 16 december 2003 10:47 schreef Bimmel het volgende:[..]
Ik weet 'm..ik weet 'm... !!!
quote:Nou?
Op dinsdag 16 december 2003 10:47 schreef Bimmel het volgende:[..]
Ik weet 'm..ik weet 'm... !!!
Zo leerde ik Voivod ook kennen dus
quote:Dat zegt ie niet!!
Op dinsdag 16 december 2003 10:52 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:[..]
Nou?
quote:bartrid +2
Op dinsdag 16 december 2003 11:08 schreef bartrid het volgende:
wilde gok: astronomy domine?
doe dat eens wat vaker. En ik gisterenavond maar denk dat ik een te gemakkelijke vraag gesteld had
Answer: I have an ethical problem with producer's royalties. I think they're fundamentally wrong. I don't think what I do is so far removed from loading a truck or plumbing a house that I need to be compensated along some elaborate scheme. I think it's perfectly reasonable for me to charge for my services, get paid, and be done with it. It's only because there's a money stream involved in selling records that people have come up with these ingenious ways of siphoning money out of that stream over time. I don't want to participate in that I think royalties belong to the band, or they should. People like me who work for the bands, if we want to get paid, we should just charge money. Any competent engineer can make a record. A band with a competent engineer should be able to get a record they're content with. I don't think that there's anything magic about me doing it as opposed to anyone else. [Royalties] siphon money away from the band forever, and my involvement in a record is limited to the period of time that I spent recording it, and I don't see a rationale for me being paid forever, out of their pocket, for a job that I did once.
quote:Phil Spector?
Op dinsdag 16 december 2003 11:14 schreef bartrid het volgende:
die laatste hint zorgde ervoor dat het kwartje viel.
Welke producer heeft dit gezegd? (gedeelte uit een interview)
H: Speaking of money, why did you turn down a royalty offer from x for your work on x x and accept a flat fee that paid you far less?Answer: I have an ethical problem with producer's royalties. I think they're fundamentally wrong. I don't think what I do is so far removed from loading a truck or plumbing a house that I need to be compensated along some elaborate scheme. I think it's perfectly reasonable for me to charge for my services, get paid, and be done with it. It's only because there's a money stream involved in selling records that people have come up with these ingenious ways of siphoning money out of that stream over time. I don't want to participate in that I think royalties belong to the band, or they should. People like me who work for the bands, if we want to get paid, we should just charge money. Any competent engineer can make a record. A band with a competent engineer should be able to get a record they're content with. I don't think that there's anything magic about me doing it as opposed to anyone else. [Royalties] siphon money away from the band forever, and my involvement in a record is limited to the period of time that I spent recording it, and I don't see a rationale for me being paid forever, out of their pocket, for a job that I did once.
quote:Die drummer van Garbage.....heeft nevermind van Nirvana gedaan....weet zijn naam zo niet....
Op dinsdag 16 december 2003 11:20 schreef bartrid het volgende:
nee, recenter. Producer speelt ook in een bandje.
quote:Wel Pixies geen Surfer Rosa.
Op dinsdag 16 december 2003 11:33 schreef ranja het volgende:
Pixies - Surfer rosa
quote:Pixies - Come on Pilgrim
Op dinsdag 16 december 2003 11:32 schreef Z het volgende:
Band + plaatnaam aub.
quote:Eind 80/begin 90 dus niet vergelijkbaar met wat tegenwoordig indie heet. Samen met Sonic youth van grote invloed op bands als Smashing pumpkins en Nirvana.
Op dinsdag 16 december 2003 11:37 schreef UIO_AMS het volgende:
* hekel krijgt aan dit soort platenhoezen. zeker indie?
quote:Ja helaas....
Op dinsdag 16 december 2003 11:39 schreef ranja het volgende:
haal ik ze door elkaar?
desintbestaat +2
en zo indie is dit nou ook alweer niet!
quote:sorry, onduidelijk PI
Op dinsdag 16 december 2003 11:40 schreef ranja het volgende:
Eind 80/begin 90 dus niet vergelijkbaar met wat tegenwoordig indie heet. Samen met Sonic youth van grote invloed op bands als Smashing pumpkins en Nirvana.
quote:Marike Jager
Op dinsdag 16 december 2003 11:45 schreef desintbestaat het volgende:
rondje actueel dan maarwie won de publieksprijs bij de categorie singer/songwriter dit jaar bij de grote prijs van nederland?
[Dit bericht is gewijzigd door Buurvrouw_Rietman op 16-12-2003 11:48]
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 11:46 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:[..]
Marike Jager
Is de winnaar van de normale prijs....
9 januari op Dollypop de Wintereditie
De winnaar van de publieksprijs weet ik niet.
quote:Dat van Dollypop heeft niet in de krant gestaan...
Op dinsdag 16 december 2003 11:49 schreef desintbestaat het volgende:[..]
We hebben het over trivia he, niet over kennis die je uit de krant kunt halen
quote:Bimmel +2 en een vraag! Held!
Op dinsdag 16 december 2003 11:54 schreef Bimmel het volgende:
A Balladeer .
quote:Adam F.
Op dinsdag 16 december 2003 12:14 schreef Z het volgende:
Adam wie...? Dan kan je wel klagen over indie bandjes maar ik kan ook zelden jouw vragen beantwoorden hoor...
quote:Nah, het smerige is juist dat Bimmel de beste man niet bij zijn veel bekendere artiestennaam noemt... Adam F. zul je toch wel kennen?
Op dinsdag 16 december 2003 12:14 schreef Z het volgende:
Adam wie...? Dan kan je wel klagen over indie bandjes maar ik kan ook zelden jouw vragen beantwoorden hoor...
Maar afgezien van wat hit-singletjes uit die tijd ken ik hem niet echt, geen idee wat de vraag betreft.
quote:Ohw ja Adam F. wat een naarling die Bimmel.
Op dinsdag 16 december 2003 12:25 schreef Grobbel het volgende:[..]
Nah, het smerige is juist dat Bimmel de beste man niet bij zijn veel bekendere artiestennaam noemt... Adam F. zul je toch wel kennen?
Maar afgezien van wat hit-singletjes uit die tijd ken ik hem niet echt, geen idee wat de vraag betreft.
quote:Aha dat verklaart alles. Ik ken de titel Colours ook nog wel, maar daar houdt het echt op. Zal ik het maar aan mijn dance-confrere verder op de gnag vragen, kunnen we weer een lekkere indievraag stellen
Op dinsdag 16 december 2003 13:00 schreef Bimmel het volgende:
Adam F. is een protogé van Goldie.
Hij ontving een hoop lof en hulde voor zijn debut album Colours.(Overigens niet geheel ten onrechte)
Als je een D&B\Jungle- fan bent (en dat ben ik) heb je dit album wel in je kastje staan.
quote:En dat is één
Op dinsdag 16 december 2003 13:02 schreef Z het volgende:
Nou, dan zal Goldie wel één van de vier zijn.
Er zijn overigens nog 6 andere artiesten die meewerkten aan tracks op dit album (verschillend per uitgave overigens) maar op de UK versie zijn het er in totaal 4.
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 13:02 schreef desintbestaat het volgende:kunnen we weer een lekkere indievraag stellen
quote:Ik voel me weer lekker gewaardeerd jongens...dank.
Op dinsdag 16 december 2003 13:02 schreef desintbestaat het volgende:[..]
... kunnen we weer een lekkere indievraag stellen
quote:waardering hier ondanks alle vraagtekens
Op dinsdag 16 december 2003 13:09 schreef Bimmel het volgende:[..]
Ik voel me weer lekker gewaardeerd jongens...dank.
quote:En dat is twee !
Op dinsdag 16 december 2003 13:11 schreef desintbestaat het volgende:
Roni Size misschien?
Wordt wel gewaardeerd zo'n vraag hoor! Goed voor de aanvullingen!
quote:The tree knows everything !
Op dinsdag 16 december 2003 13:17 schreef bartrid het volgende:
Oh wacht! Tracy Thorn deed daar ook op mee toch?
En dat is drie !
Nou wordt het vervelend.
We hebben drie antwoorden van drie verschillende spelers...
Z, Sint en bartrid
[Dit bericht is gewijzigd door Bimmel op 16-12-2003 13:21]
En met
Goldie
Roni Size
Tracy Thorn
Zijn dat er 4
quote:Nope. Tricky is niet goed.
Op dinsdag 16 december 2003 14:07 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Wilde gok (ik heb namelijk iets met achilleshielen bij Adam F.) Tricky![]()
En met
Goldie
Roni Size
Tracy ThornZijn dat er 4
quote:nina simone
Op dinsdag 16 december 2003 14:41 schreef Bimmel het volgende:
Nope. Tricky is niet goed.
Denk meer aan jazz gitaristen en oude blues zangeresen.
quote:Billy Holiday
Op dinsdag 16 december 2003 14:41 schreef Bimmel het volgende:[..]
quote:Pat Metheny?
Op dinsdag 16 december 2003 14:41 schreef Bimmel het volgende:[..]
quote:Neen
Op dinsdag 16 december 2003 14:44 schreef UIO_AMS het volgende:
nina simone
quote:Neen.
Op dinsdag 16 december 2003 14:49 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Billy Holiday
Deze dame zong als backin vocaliste voor o.a. Cliff Richard, Tom Jones, Scott Walker, Long John Baldry, Joe Cocker, Elton John en vele anderen.
Haar doorbraak in NL was met de hit 'I'm Gonna Make You Love Me'
quote:ah, Madeline Bell (backingvocaliste bij With a little help from my friends)
Op dinsdag 16 december 2003 14:54 schreef Bimmel het volgende:
Deze dame zong als backin vocaliste voor o.a. Cliff Richard, Tom Jones, Scott Walker, Long John Baldry, Joe Cocker, Elton John en vele anderen.
Haar doorbraak in NL was met de hit 'I'm Gonna Make You Love Me'
quote:Haleluja !!!
Op dinsdag 16 december 2003 15:16 schreef UIO_AMS het volgende:[..]
ah, Madeline Bell (backingvocaliste bij With a little help from my friends)
Die's correct.
We hadden dus:
Goldie
Roni Size
Tracey Thorn
Madeline Bell (op het nummer "Love don't live here anymore", alleen op de Japanse uitgave volgens mij.)
Anderen die ook goed waren geweest:
Ronnie Jordan
MC Conrad
Grooverider
Dus: UIO_AMS +2 en een nwe vraag uit dit geinige blaadje graag :
Even zoeken naar een mooie opgave!
quote:Neem dan een wat recentere uitgave van het blad...
Op dinsdag 16 december 2003 15:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Dat kan ik wel doen, maar de vorige keer wist je hem ook niet.Even zoeken naar een mooie opgave!
quote:Nee man, Brian Ferry is rete hip !!
Op dinsdag 16 december 2003 15:32 schreef Curchulain het volgende:[..]
Neem dan een wat recentere uitgave van het blad...
Voor degenen die hem niet kennen, dit is Ravi Shankar!
quote:Norah "Draai mij kompleet grijs in elke winkel" Jones.
Op dinsdag 16 december 2003 15:37 schreef UIO_AMS het volgende:
Wie is de bekende dochter van deze overbekende sitar-speler:Voor degenen die hem niet kennen, dit is Ravi Shankar!
quote:Da's dan toch een stuk sneller dan verwacht
Op dinsdag 16 december 2003 15:38 schreef Bimmel het volgende:
Norah "Draai mij kompleet grijs in elke winkel" Jones.
Doe ook eens zo'n hippe vraag .
[Dit bericht is gewijzigd door UIO_AMS op 16-12-2003 15:42]
quote:Hoe naïef
Op dinsdag 16 december 2003 15:41 schreef UIO_AMS het volgende:[..]
Da's dan toch een stuk sneller dan verwacht
Bimmel + 2.
Hoe heet de strandtent op het Scheveningse strand waar meerdere bandleden van Kane (mede)eigenaar van zijn\waren ?
quote:mecca toch?
Op dinsdag 16 december 2003 15:45 schreef Bimmel het volgende:
Een hip "Wist u dat-je" dan maar.Hoe heet de strandtent op het Scheveningse strand waar meerdere bandleden van Kane (mede)eigenaar van zijn\waren ?
quote:Taalpurist
Op dinsdag 16 december 2003 15:48 schreef bigshadow het volgende:[..]
mecca toch?
quote:Dus daar doet het me aan denken. Gezichtsloze winkelmuzak.
Op dinsdag 16 december 2003 15:38 schreef Bimmel het volgende:
Norah "Draai mij kompleet grijs in elke winkel" Jones.
Dank je, Bimmel. Weer een knagende vraag opgelost.
tevens verkapte (en verlate) tvp
quote:Correct !
Op dinsdag 16 december 2003 15:48 schreef RoofingBurner het volgende:
Mekka?
RoofingBurner +2
quote:nee, antwoord, kijk maar naar de tijden
Op dinsdag 16 december 2003 15:49 schreef RoofingBurner het volgende:[..]
Taalpurist
Ik hoop dat de vraag een beetje duidelijk is, anders hoor ik het wel.
quote:Nee, die was het niet. Het is iemand die erg bekend is in de Britse pop (en nichten) scene.
Op dinsdag 16 december 2003 15:57 schreef bigshadow het volgende:
yoko ono?
quote:Elton John
Op dinsdag 16 december 2003 15:58 schreef RoofingBurner het volgende:[..]
Nee, die was het niet. Het is iemand die erg bekend is in de Britse pop (en nichten) scene.
quote:In eerste instantie wel, maar het lukte voor geen meter, een andere 'superster' die toevallig in de studio was nam de honneurs waar.
Op dinsdag 16 december 2003 15:57 schreef Litpho het volgende:
Lennon zelf?
Singer George Michael purchased the Steinway piano on which John Lennon composed "Imagine" for approximately $2.1 million during a transatlantic auction Tuesday, October 17.
A London publicist for Michael confirmed on Wednesday that the singer had purchased the piano for 1.45 million pounds because he regards it "as a piece of musical history." The publicist also indicated that Michael plans to keep the upright walnut piano in Britain, but has not made a decision about where it will ultimately be housed.
The U.K. tabloid The Sun reported that Robbie Williams and the Oasis brothers, Liam and Noel Gallagher, made bids on the piano, but dropped out while the price was less than a million pounds.
An intermediary for George Michael actually placed the winning bid during the auction, which was held via a teleconference from the Hard Rock Cafes in London and New York. Bids were also submitted over the Internet.
Fleetwood Owen, a company set up by Fleetwood Mac drummer Mick Fleetwood and Brit auctioneer Ted Owen, organized Tuesday's sale and received an additional 217,500 pounds, about $313,765 U.S., as its 15 percent commission fee.
quote:Ja, hij was het. Volgens Elton was John Lennon al de hele ochtend bezig om de pianopartij goed op de band te krijgen, telkens lukt het niet. Hierop heeft men aan Elton gevraagd of hij dit wilde verzorgen, wat hij dus gedaan heeft.
Op dinsdag 16 december 2003 15:59 schreef UIO_AMS het volgende:[..]
Elton John
UIO_AMS +2
quote:Dan krijgt George Michael nog geld terug.
Op dinsdag 16 december 2003 16:04 schreef RoofingBurner het volgende:[..]
Ja, hij was het. Volgens Elton was John Lennon al de hele ochtend bezig om de pianopartij goed op de band te krijgen, telkens lukt het niet. Hierop heeft men aan Elton gevraagd of hij dit wilde verzorgen, wat hij dus gedaan heeft.
* Bimmel mompelt iets over spuit 11 en modder geven
[Dit bericht is gewijzigd door Bimmel op 16-12-2003 16:09]
quote:Hoezo? Lennon heeft met horten en stoten Imagine gecomponeerd op die piano (zoals beloofd), maar voor de opnames moest het uiteraard perfect en is het dus uitbesteed aan meneer John.
Op dinsdag 16 december 2003 16:06 schreef bukgeit het volgende:
Dan krijgt George Michael nog geld terug.
[Dit bericht is gewijzigd door UIO_AMS op 16-12-2003 16:12]
quote:Nikky Nicole of een andere travestiet ??
Op dinsdag 16 december 2003 16:11 schreef UIO_AMS het volgende:
We hebben de koning en koningin van de bossanova (Sergio Mendes en Astrud Gilberto) gehad, de koning van de Merengue (Juan Luis Guerra), de kroonprins van de Merengue/Salsa (Elvis Crespo), dus het rondje Latijns Amerika vervolgt met:
quote:Juist bukgeit + 2
Op dinsdag 16 december 2003 16:11 schreef bukgeit het volgende:
Celia Cruz
de volgende vraag van dit continent wordt moeilijker
quote:Nope...weet niet eens wie dat nu zijn. Laat staan hoe ze eerst heten.
Op dinsdag 16 december 2003 16:17 schreef bukgeit het volgende:
Hoe heette de Nederlandse band Lucas eerst?
quote:Gelukkig, mijn eerste reactie was ook LAMA.
Op dinsdag 16 december 2003 16:23 schreef Bimmel het volgende:[..]
Nope...weet niet eens wie dat nu zijn. Laat staan hoe ze eerst heten.
quote:Het is een bekende bandnaam.
Op dinsdag 16 december 2003 16:23 schreef Bimmel het volgende:[..]
Nope...weet niet eens wie dat nu zijn. Laat staan hoe ze eerst heten.
quote:Gokje dan maar...Is dit het afzaksel van Abel ?
Op dinsdag 16 december 2003 16:38 schreef bukgeit het volgende:[..]
Het is een bekende bandnaam.
quote:Nee
Op dinsdag 16 december 2003 16:42 schreef Bimmel het volgende:[..]
Gokje dan maar...Is dit het afzaksel van Abel ?
quote:Travis is Schots, maar lijkt me niet aansluiten bij Lucas ??
Op dinsdag 16 december 2003 16:46 schreef bukgeit het volgende:[..]
Nee
De band veranderde haar naam eind jaren 90 (vrijwillig) door de opkomst van een Schotse groep met dezelfde naam.
quote:travis ? is dat eind jaren 90 eigenlijk?
Op dinsdag 16 december 2003 16:46 schreef bukgeit het volgende:
NeeDe band veranderde haar naam eind jaren 90 (vrijwillig) door de opkomst van een Schotse groep met dezelfde naam.
quote:Moet dat dan? Het is wel goed! Bimmel +2
Op dinsdag 16 december 2003 16:48 schreef Bimmel het volgende:[..]
Travis is Schots, maar lijkt me niet aansluiten bij Lucas ??
quote:Yep, ca 1998/99 volgens mij
Op dinsdag 16 december 2003 16:49 schreef UIO_AMS het volgende:[..]
travis ? is dat eind jaren 90 eigenlijk?
quote:waarom schrijf ik er nog wat achter aan?
Op dinsdag 16 december 2003 16:50 schreef Bimmel het volgende:
Yep, ca 1998/99 volgens mij
quote:Oh...het leek mij alleen logisch dat je een vergelijkbare naam zou kiezen als je overgaat naar iets nieuws...maar goed.
Op dinsdag 16 december 2003 16:50 schreef bukgeit het volgende:[..]
Moet dat dan? Het is wel goed! Bimmel +2
Volgende vraag: (We gaan weer naar de smartlappen en schlagers !!)
Wie "loog er tegen mij alsof ik een kind was" ?
quote:schat bijvoorbeeld?
Op dinsdag 16 december 2003 16:55 schreef ranja het volgende:
de vriendin van de zanger van Drukwerk.
of bedoel je wat anders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |