abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15349466
hmm je kent het wel, je gaat uit en je ziet een superknap meisje (of gozer) en haar/zijn beste vriend(in) is superlelijk.
nu ben ik 1 van die superlelijke, eentje die het doorheeft. Wie van jullie durft toe te geven dat hij/zij lelijk is, en je vriendin/maatje superknap?

ik zit er eigenlijk best wel mee. Echt, misschien heb ik een minderwaardigheidscomplex. maar ik heb het gevoel dat ik nooit een meisje zal krijgen die ik mooi vind. Altijd vallen ze voor mijn maat. Kijk het is opzich een goede gozer, beetje naief enzo, maar ik zal hem nooit worden en dat doet me best wel pijn. Ik weet zeker dat ik waarschijnlijk wel aanstellerig en zielig overkom hier. maarja tis nou eenmaal zo. Het frustrerende gevoel kan ik niet omschrijven.

een situatie die mij heel goed zou kunnen overkomen:
ik kom in contact met een superleuk meisje, ik krijg een vriendschap die heel diep gaat.(en natuurlijk koester ik dan gevoelens voor haar) En dan ontmoet ze mijn maat en dan beginnen ze een liefdesrelatie die heel oppverlakkig is.

echt he. kben niet suicidal, maar ik zou het niet erg vinden als een auto me zou doodrijden. Altijd als ik denk dat ik sjans heb met een leuk meisje en ze stapt naar me toe. dan is het altijd voor die vriend van me.
ik wordt er een beetje strontziek en depri van. Het leven is niet eerlijk en ik ben iemand die niet tegen onrecht kan.

hmm tja ik weet nie waarom ik het hier post en ik weet ook niet voor soort reacties ik ga krijgen. maarja 3x raden waarom ik het anoniem post. Het komt er in principe gewoon op neer dat ik jaloers ben op die vriend, maarja kan hij niets aan doen. Misschien dat er meerdere mensen zijn zoals ik die er gewoon strontziek van zijn dat ze het lelijke deel zijn van een vriendschap.

anyways ik kan me dondersgoed inleven waarom mensen van het rechte pad kunnen raken. Het kan (dood)gewone frustratie zijn zoals ik die nu beleeft.

pi_15349511
Misschien moet je eens wat je aan eigen lifestyle wat doen, wanneer je zelf zo neerbuigend doen, zien andere mensen dat ook natuurlijk. Daardoor kan ik me voorstellen dat mensen een rondtje om je lopen. :x
En toch! Blijf je maar klikken!
pi_15349524
Doet me een beetje denken aan het lelijke eendje verhaal.En in dat sprookje loopt het allemaal heel goed af.

Al vraag ik me wel af hoe dat ei in het verkeerde nest terecht komt

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_15349534
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 06:06 schreef hmmmmmm het volgende:
hmm je kent het wel, je gaat uit en je ziet een superknap meisje (of gozer) en haar/zijn beste vriend(in) is superlelijk.
nu ben ik 1 van die superlelijke, eentje die het doorheeft. Wie van jullie durft toe te geven dat hij/zij lelijk is, en je vriendin/maatje superknap?

ik zit er eigenlijk best wel mee. Echt, misschien heb ik een minderwaardigheidscomplex. maar ik heb het gevoel dat ik nooit een meisje zal krijgen die ik mooi vind. Altijd vallen ze voor mijn maat. Kijk het is opzich een goede gozer, beetje naief enzo, maar ik zal hem nooit worden en dat doet me best wel pijn. Ik weet zeker dat ik waarschijnlijk wel aanstellerig en zielig overkom hier. maarja tis nou eenmaal zo. Het frustrerende gevoel kan ik niet omschrijven.

ik kom in contact met een superleuk meisje, ik krijg een vriendschap die heel diep gaat.(en natuurlijk koester ik dan gevoelens voor haar) En dan ontmoet ze mijn maat en dan beginnen ze een liefdesrelatie die heel oppverlakkig is.

echt he. kben niet suicidal, maar ik zou het niet erg vinden als een auto me zou doodrijden. Altijd als ik denk dat ik sjans heb met een leuk meisje en ze stapt naar me toe. dan is het altijd voor die vriend van me.
ik wordt er een beetje strontziek en depri van. Het leven is niet eerlijk en ik ben iemand die niet tegen onrecht kan.

hmm tja ik weet nie waarom ik het hier post en ik weet ook niet voor soort reacties ik ga krijgen. maarja 3x raden waarom ik het anoniem post. Het komt er in principe gewoon op neer dat ik jaloers ben op die vriend, maarja kan hij niets aan doen. Misschien dat er meerdere mensen zijn zoals ik die er gewoon strontziek van zijn dat ze het lelijke deel zijn van een vriendschap.

anyways ik kan me dondersgoed inleven waarom mensen van het rechte pad kunnen raken. Het kan (dood)gewone frustratie zijn zoals ik die nu beleeft.

Ik heb al hele lelijke mensen gezien waarvan ik dacht, damn hoe komt die aan een vriendin... en nog best een leuke meid ook. Het hangt vooral af van de uitstraling van een persoon, en nog belangrijker het initiatief dat je neemt!! Als je de hele avond maar op de kruk zit en nooit eens op een meid afstapt wordt het niks natuurlijk...

Dan speelt het een rol, Wat is/vind jij lelijk aan jezelf? Is dat een tijdelijk probleem of een blijvend?

En tja.. je zult idd nooit zoals je vriend worden, accept it....

Sterkte,

E.C.

En hoe voelt u zich nu?
pi_15349557
Je kan het ook zo bekijken: misschien kom je door je knappe vriend makkelijker in contact met mooie meiden, en tref je er eentje die voor jou valt (om maar niet te spreken van het zgn. 'knechten' ).
pi_15349571
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 06:58 schreef Miesjel het volgende:
Doet me een beetje denken aan het lelijke eendje verhaal.En in dat sprookje loopt het allemaal heel goed af.

Het doet mij meer denken aan Calimero . Daar eindigde iedere aflevering met 'zij zijn groot en ik ben klein, en dat is niet eerlijk', daar liep het iedere keer niet goed af.

Ontopic@TS: je hebt gelijk wat betreft oneerlijkheid. Echter de oneerlijkheid ben je zelf, die komt niet van buiten. Meiden zitten nou eenmaal niet te wachten op jongens die 'kijk mij zielig zijn, het is niet eerlijk, en ik doe er niets aan' uitstralen. En dat is iets wat je jezelf opgelegd hebt.

Je wil zelf graag een mooi meisje terwijl je wacht dat ze wel met minder genoegen neemt? Beetje hypocriet natuurlijk.

Beetje kansloos om te zeggen dat je maat waarschijnlijk alleen oppervlakkige relaties kan houden.

Die opmerking over 'het rechte pad' is natuurlijk helemaal belachelijk.

Ga eerst maar eens aan jezelf werken, dan heb je een evt 'aanstaande' ook nog eens keer wat te bieden naast 'lelijkheid', 'minderwaardigheidscomplex', 'afgunst tov vrienden', 'frustraties' en 'mogelijke-aanleiding-van-het-rechte-pad-af-gaan-aanwezig'.

pi_15349604
quote:
Als jij al omgaat met dit meisje en je vriend gaat ermee vandoor (al dan niet oppervlakkig), dan zou ik het geen vriend meer noemen. Ga eens alleen of met andere mensen stappen.
pi_15349614
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 07:34 schreef ThePatman het volgende:

[..]

Als jij al omgaat met dit meisje en je vriend gaat ermee vandoor (al dan niet oppervlakkig), dan zou ik het geen vriend meer noemen. Ga eens alleen of met andere mensen stappen.

Als dat meisje er met de vriend vandoor gaat, heeft ze simpelweg geen interesse in TS. Misschien moet ie zichzelf wat interessanter maken, of zich beter profileren. Je moet het niet lezen als 'vriend gaat er met het meisje vandoor' maar als 'meisje gaat er met vriend vandoor'.

Hij zal mooi bedrogen uitkomen als hij eens alleen gaat stappen of met andere mensen.

pi_15349792
Ach k ben ook de knapste nie maar geloof me: Op een gegeven moment krijg je echt wel iemand. En t zou best wel eens n voordeel kunnen zijn dat je niet knap bent: De kans is dan denk ik groter dat je meteen de ware tegenkomt. De meid met wie je dan krijgt valt niet op uiterlijk blijkbaar, maar meer op innerlijk.
Dus er vanuitgaand dat je nog nie zo vrij jong bent: jonge meiden vallen op uiterlijk, maar dat verandert toch bij veel meiden als ze ergens begin 20 zijn.
[url]http://www.planet.nl/~boer9146[/url]
pi_15349824
quote:
kben niet suicidal, maar ik zou het niet erg vinden als een auto me zou doodrijden.
Uhm....komt wel in de richting.
pi_15349977
Je schoonheid zit van binnen niet aan de buitenkant
In the beginning God created the heaven and the earth. And the earth was without form...
  vrijdag 12 december 2003 @ 08:42:50 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15350035
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 06:58 schreef Miesjel het volgende:

De melkman
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_15350137
Het heeft niet zoveel met knap zijn te maken.

Op het eerste gezicht misschien soms, maar je kent zelf vast ook wel mannen met wie je niet zo willen ruilen en die toch heel populair zijn, veel van dat soort mensen stralen enorm uit dat ze fantastisch zijn en dat werkt hoor.

Neem nu Jenifer Lopez, ik vind haar een 13 in dozijn Latino vrouwtje maar zij vind zichzelf zo vreselijk knap dat de halve wereld dat is gaan geloven (ze is niet lelijk maar nu ook niet bepaald oogverblindend).

Of kijk eens naar die NL acteur met dat lange gezicht (ik ben zijn naam kwijt, jaar of 25, vettig lang haar), die doet ook alsof hij God's gift to woman is, en dat weet hij heel goed te brengen, zo zijn er zovelen.

Er is nog zo iemand: Tygo Gernand, dat is toch ook niet moeders mooiste, maar hij doet gewoon of hij dat wel is en loopt hier geregeld door de buurt met een model aan z'n arm.

Jij bent degene die anderen leert hoe ze je moeten zien, dus doe er wat mee.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_15350666
Zo heb ik me ook een hele tijd gevoeld (tja, puberteit hè...). Ik heb een paar vriendinnen die best wel veel jongens mee kunnen krijgen dus naast hun voelde ik me altijd lelijk. Maar goed, zoiets is min of meer een self fulfilling prophecy. Met andere woorden, als je zelf gelooft dat je lelijk bent en dat de vrouwen je niet willen, en als je dan maar een beetje op de achtergrond blijft toekijken hoeveel beter je vriend het doet, maak je zo'n onzekere en depri indruk dat ze je inderdaad niet willen. Terwijl je misschien best wel kans zou maken als je je wat zelfverzekerder opstelde of zelf wat actiever op zoek ging.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_15350876
Het schijnt dat ik nu zo'n knap geval ben in combinatie tot een vriend van mij. Typerend is dan ook dat ik vaak aanspraak met meiden in tegenstelling tot die vriend. Hij heeft wel eens gezegd dat hij dit wel irritant vond. Maar sindsdien heeft hij een eigen stijl ontwikkeld dat ook bij de meiden aansloeg. Je moet niet bang zijn, ben gewoon jezelf dat zullen de vrouwen ook waarderen.
pi_15350888
Ik voel me precies het zelfde.... (alleen heb ik dan geen vrienden....) maar toch zijn er meisjes die gewoon je vrienden worden als je maar jezelf bent....

Ik ben nu bijvoorlbeeld bvriend met het (naar mijn zegge) knapste meisje van de klas.... maar zij heeft gewoon eerlijk gezegt dat ik niet de ene ben!! En nu vind ik het een stuk minder erg als ik haar met iemand anders zie lopen...

En het is nu zelfs zo ver dat die vriendin andere meisjes zoekt die mij leuk vinden... terwijl ik daar HELEMAAL NIET om gevraagd had!
maar de ware zat daar nog niet bij..

pi_15350899
mjah die vriend van me is zelf ook onzeker. (of hij zegt het om met me mee te voelen).
Het is ook geen gozer die zo loopt van: KIJK MIJ KNAP ZIJN!!
qua doen en laten is hij vaak juist heel erg naief.

(enne het verhaal hierboven is direct neergezet na het uitgaan, dus is eigenlijk onder invloed geschreven en sommige elementen moet je niet misschien niet te serieus nemen)

vrijdag 12 december 2003 @ 09:58:17 #18
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_15351241
Dat is wel herkenbaar, al voel ik bij jou heel veel frustratie, die ik niet voel. Ik heb ook zo'n vriendin, die voldoet aan alle oppervlakkige eisen van aantrekkelijk zijn. Blond, lang, blauwe ogen.
Als we met en groepje uitgaan schieten alle mannen op haar af, terwijl wij als vriendinnen ook best wel het aanzien waard zijn. Wij vinden het aan een kant ook wel weer vermakelijk hoe dom en blind mannen kunnen zijn wat vrouwen betreft. Sommigen kijken ECHT niet verder dan uiterlijk. Het zijn overigens wel de domste mannen die naar haar toe gaan. Mannen die ik zelf echt nog geen blik waardig zou keuren. Daarom vind ik het ook niet zo vervelend; uiteindelijk krijg ik toch de leukste wel
Aan de andere kant je had het zelf ook wel over ' oppervlakkige' relaties die je vriend dan heeft. Dat heeft zij ook, ze kan een man blijkbaar niet genoeg boeien. Ze heeft al vaak gehad dat mannen haar domweg na een paar keer niet meer bellen of vreemdgaan ofzo. zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, ik word juist altijd goed en met respect behandeld. Als ik nu nog een keer moet kiezen tussen een zgn modellenuiterlijk en een niet-boeiend karakter en een iets normaler uiterlijk en een boeiende aard dan kies ik het tweede
  vrijdag 12 december 2003 @ 10:05:27 #19
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_15351404
Ik ken het wel n beetje. Vroeger op de basisschool had ik het ook n klein beetje met n maat van me. Alle meiden vonden hem leuk omdat hij "zo knap was en ik zelf lelijk".
Gelukkig kwam ik er in het laatse jaar van de basisschool achter dat dat niet zo was en dat het meer aan mijn eigen houding lag..

Conclusie, ja tenzij je echt lelijk bent, (en je kan zeggen wat je wilt, maar sommige mensen zijn gewoon echt lelijk) dan valt er best wel wat aan te doen.
We gaan er voor het gemak even vanuit dat je gewoon niet superknap bent.
Dat maakt nie uit, zolang je jezelf ook maar niet als "niet knap" profileert.
Maak jezelf een beetje los van je maat, want dikke kans dat je ook in a way best wel opkijkt tegen hem, omdat hij zo succesvol is.
Zorg ervoor dat je jezelf als equal gaat bekijken en niet als underdog.

Serieus, nogmaals, tenzij je er hondslelijk uitziet, werkt het echt.

ps:(zelfs sommige hndslelijke mensen scoren nog..maar dan moet je wel echt gruwelijk cool zijn)

pi_15351468
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 08:36 schreef maan het volgende:
Je schoonheid zit van binnen niet aan de buitenkant
Dat zeggen alleen lelijke mensen.
  vrijdag 12 december 2003 @ 10:12:09 #21
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_15351582
drop die maat van je tijdens de jacht?
aka Man-Mountain
pi_15351621
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 10:07 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Dat zeggen alleen lelijke mensen.

Daarom zeg jij dat zeker ook!!

Maar je hebt wel een beetje gelijk Veel minder mooie mensen zeggen dat het om het innerlijk gaat.... Maar het probleem is, je wordt wel sneller op 'de buitenkant' verliefd..... *zucht*.....

pi_15351746
Ach, ik vind mezelf ook helemaal niet knap ofzo maar heb toch vriendinnen genoeg gehad.... Komt vanzelf wel zolang je maar niet op zoek gaat, dat werkt vaak averechts... Je kunt er natuurlijk ook je voordeel mee doen en er zit vanzelf wel iemand tussen die wel in jou geinteresseerd is.
  vrijdag 12 december 2003 @ 10:22:24 #24
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_15351847
Ok dit is dus een verhaal waar ik me heel erg kan herkennen. Meestal ben ik idd degene waar de heren een goede vriendschap mee opbouwen en een vriendin van me begint een relatie met hun of hun verliefdheid wordt afgewezen en bij wie komen ze dan uithuilen? Juist... bij mij...

Ik ga je niet vertellen dat het allemaal uiteindelijk wel op zn pootjes terecht komt en dergelijke, want daar heb je NU niets aan. (Ookal is het daadwerkelijk zo)

Tip 1: Als je negatief denkt, straal je dit ook uit.
Tip 2: Loop/sta rechtop naast je vriend, want ik denk dat je zelf ook een beetje ingekrompen loopt/staat als hij bij je in de buurt is en er komt een bloedmooi meisje langs... Dit ivm negatief denken e.d.
Tip 3: Praat er met hem over dat je niet goed in je schoenen staat mbt dit soort dingen. Vaak genoeg zijn zij juist jaloers op jou, dat je het zo goed kunt vinden met die mensen ipv op een oppervlakkig niveau. (Dat is me dus eens een keer verteld, wist niet eens dat dat ook nog kon hihi)
Tip 4: Kijk eens kritisch naar jezelf. Wat vind je nu WEL leuk aan jezelf? En leg hier ook het accent op.
Tip 5: Je hebt een leuke persoonlijkheid, probeer daar eens wat meer op te focussen dan op de rest wat je niet leuk vindt, dan straal je dit ook uit.

Ik hoop dat je hier een beetje wat aan hebt. Kan je alleen zeggen dat het gegarandeerd werkt. Als jij lekker in je vel zit, straal je dit uit en komen de mensen vanzelf op je af. Dat hoeft niet meteen te eindigen in een relatie, maar wel in een stuk zelfvertrouwen dat je erbij krijgt!

Dikke kus
Mukie

To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  vrijdag 12 december 2003 @ 10:24:45 #25
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_15351920
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 09:42 schreef hmmmmmm het volgende:
mjah die vriend van me is zelf ook onzeker. (of hij zegt het om met me mee te voelen).
Het is ook geen gozer die zo loopt van: KIJK MIJ KNAP ZIJN!!
qua doen en laten is hij vaak juist heel erg naief.

(enne het verhaal hierboven is direct neergezet na het uitgaan, dus is eigenlijk onder invloed geschreven en sommige elementen moet je niet misschien niet te serieus nemen)

Een dronken man liegt niet
In alcohol ligt de waarheid
etc etc etc....
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')