quote:bron: Parool
AMSTERDAM - Als de Amsterdamse politie de vier activisten van de Arabisch-Europese Liga (AEL), die dinsdagavond op de ringweg werden aangehouden, niet onmiddellijk vrijlaat, dan dreigt 'verdere escalatie in Amsterdam'. ''De AEL houdt de burgemeester en justitie verantwoordelijk voor de gevolgen die hieruit kunnen voortvloeien.''Dat dreigement uit de AEL in een rondgestuurde verklaring. 'Autochtone milieuorganiaties en vakbonden' mogen demonstreren wanneer zij dat willen, maar als de AEL iets doet, wordt het meteen verboden, aldus woordvoerder Naïma Elmaslouhi van de AEL. Er wordt volgens haar 'met twee maten gemeten'.
Een stuk of acht actievoerders van de AEL liepen dinsdagavond tijdens de spits de ringweg A10 op ter hoogte van het Bos en Lommerplein en wierpen op de snelweg een blokkade op. De acht waren getooid met bivakmutsen en droegen fakkels. De actie was bedoeld als herdenking van de intifada, de Palestijnse opstand in de door Israël bezette gebieden.
Volgens de politie was de actie levensgevaarlijk. De blokkade werd opgebroken en vier actievoerders werden aangehouden. De politie is nog op zoek naar de overige vier actievoerders en roept getuigen op zich te melden. Volgens een woordvoerder is er geen sprake van het meten met twee maten. ''Er was geen vergunning aangevraagd, en zelfs als dat wel was gebeurd: niemand krijgt ooit vergunning om te demonstreren op een snelweg.''
Ondanks het dreigement van escalatie blijven de verdachten gewoon vastzitten. ''Dit is geen reden om ze vrij te laten. Het onderzoek gaat gewoon door.'' Elmaslouhi: ''We hebben de mensen tot dusver rustig kunnen houden, maar op een gegeven moment houdt het op.''
Ik heb hier geen zin an (vooral met die 'gezellige' Kerstsfeer enzo
), demonstreren op de snelweg is zot ![]()
(Elmaslouhi krijgt allochtonen in de Amsterdam echt niet zo gek dat ze de boel gaan verbouwen)
quote:dat idee hebben er meer
Op vrijdag 12 december 2003 01:41 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
bron: Parool
), demonstreren op de snelweg is zot
(Elmaslouhi krijgt allochtonen in de Amsterdam echt niet zo gek dat ze de boel gaan verbouwen)
quote:Die groep van 150 kut Marokkaantjes wel, denk ik
Op vrijdag 12 december 2003 01:41 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
bron: Parool
), demonstreren op de snelweg is zot
maar of het zo'n vaart loopt.
ik schat zelfs die kut Marokkaantjes hoger in dan die sukkels vd AEL, kun je nagaan ![]()
quote:tuurlijk, schat..
Elmaslouhi: ''We hebben de mensen tot dusver rustig kunnen houden, maar op een gegeven moment houdt het op
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 12-12-2003 01:47]
quote:maar als we daar aan beginnen staan de hekken al op de dam
Op vrijdag 12 december 2003 01:46 schreef Kjew het volgende:
Gewoon even The Siege draaien in alle moskeeën... zijn ze zo weer rustig...
quote:Zover ik heb kunnen lezen komt de oproep tot escalaties niet van Jahjah (de oproep om zonder aanvraag vooraf demonstreren op de snelweg evenmin, Jahjah houdt zich immers altijd aan de WET)
Op vrijdag 12 december 2003 01:43 schreef melliw-naj het volgende:dat idee hebben er meer
http://www.aboujahjah.tk
Hoe dan ook, in Amsterdam zijn er afgezien van wat kleine probs in West weinig problemen met jongeren, ik zie het niet zo zitten dat de AEL hier de rust komt verstoren, indien het motief gegrond was zou het wat anders zijn.
quote:Wel indien er iemand wordt doodgeschoten (en dat kan ik nog wel begrijpen ook, niet de stenen door de ramen enzo, maar demonstreren uit onvrede met de gang van zaken), maar niet omdat de AEL niet op de snelweg mag paraderen.
Op vrijdag 12 december 2003 01:45 schreef milagro het volgende:Die groep van 150 kut Marokkaantjes wel, denk ik
en dat is genoeg om de boel flink op stelten te zetten.
quote:Neuh.
maar of het zo'n vaart loopt.
quote:Boeren en vrachtwagenschauffeurs mogen het ook, dus waarom de AEL niet ? Ik zie eigenlijk liever dat dergelijke geintjes altijd op de daders verhaald worden.
Op vrijdag 12 december 2003 01:50 schreef Steijn het volgende:
Wat mij betreft is het tijd geworden de AEL eens flink onder handen te nemen.
We, we ? zo'n invloed op 'de mensen'
welke mensen?
En er houdt op een gegeven moment maar 1 ding op en dat is de AEL
quote:Wat mij betreft worden die net zo hard onder handen genomen als ze illegaal protesteren op dit soort manieren.
Op vrijdag 12 december 2003 01:52 schreef gelly het volgende:[..]
Boeren en vrachtwagenschauffeurs mogen het ook, dus waarom de AEL niet ? Ik zie eigenlijk liever dat dergelijke geintjes altijd op de daders verhaald worden.
quote:Ach ja, die hel AEL is opgeblazen door de media, en nu krijgen ze wat minder aandacht en gaan dan rare akties organiseren om wat aandacht te krijgen. Gewoon negeren, dan valt die hele AEL als een kaartenhuis inelkaar. Als het al een kaartenhuis is.
Op vrijdag 12 december 2003 01:52 schreef milagro het volgende:
Vooral haar bewering ''We hebben de mensen tot dusver rustig kunnen houden, maar op een gegeven moment houdt het op" is erg grappig.We, we ? zo'n invloed op 'de mensen'
welke mensen?
En er houdt op een gegeven moment maar 1 ding op en dat is de AEL
quote:Ze zou hun natuurlijk een en ander op de mouw kunnen spelden met de magische woorden 'racisme' en ' net als in de bezette gebieden' erin verwerkt, doet het altijd goed.
Op vrijdag 12 december 2003 01:51 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Wel indien er iemand wordt doodgeschoten (en dat kan ik nog wel begrijpen ook, niet de stenen door de ramen enzo, maar demonstreren uit onvrede met de gang van zaken), maar niet omdat de AEL niet op de snelweg mag paraderen.
[..]Neuh.
Een broodje aap over hoe ze behandeld zijn op het bureau en klaar is Elmaslouhi.
Wat een giga dom wicht is het toch ook
quote:Ik geniet hier alleen maar van.
Op vrijdag 12 december 2003 01:54 schreef gelly het volgende:[..]
Ach ja, die hel AEL is opgeblazen door de media, en nu krijgen ze wat minder aandacht en gaan dan rare akties organiseren om wat aandacht te krijgen. Gewoon negeren, dan valt die hele AEL als een kaartenhuis inelkaar. Als het al een kaartenhuis is.
quote:
Ach ja, die hel AEL is opgeblazen door de media, en nu krijgen ze wat minder aandacht en gaan dan rare akties organiseren om wat aandacht te krijgen. Gewoon negeren, dan valt die hele AEL als een kaartenhuis inelkaar. Als het al een kaartenhuis is.
quote:de ael wel ja, alleen je hebt altijd van die "meelopers" die alleen maar uit zijn op de boel te verzieken.
quote:Mja, Ik heb goede hoop dat Jahjah Elmaslouhi tot de orde roept, ondanks dat dit op zich wel ludiek is:
Op vrijdag 12 december 2003 01:52 schreef milagro het volgende:
Vooral haar bewering ''We hebben de mensen tot dusver rustig kunnen houden, maar op een gegeven moment houdt het op" is erg grappig.welke mensen?
quote:Mag dit niet over het hoofd gezien worden:
De actievoerders deelden folders uit en lieten daarna het verkeer weer door. Zo wilden zij Nederlanders eraan herinneren dat niet iedereen vrij is om te gaan en staan waar en wanneer hij wil
quote:
''Er was geen vergunning aangevraagd, en zelfs als dat wel was gebeurd: niemand krijgt ooit vergunning om te demonstreren op een snelweg.''
quote:Iniedergeval wel een reden om van die groep de rotte appels eens aan te pakken ipv over het bolletje te aaien >^ ^<
Op vrijdag 12 december 2003 01:57 schreef milagro het volgende:[..]
Ik geniet hier alleen maar van.
En als het ze lukt om de boel te laten escaleren is het gelijk einde oefening, dus ze gaan hun goddelijke gang maar
Het uiten van dit soort dreigementen is misschien wel weer een goede reden om de collega symphatisanten eens aan de tand te gaan voelen.
[Dit bericht is gewijzigd door Najra op 12-12-2003 01:59]
quote:Zodra ze aanzetten tot crimineel gedrag is het einde oefening ja, volgens mij zitten ze nu al op de grens. Maar goed, waar hebben we het eigenlijk over ? 6 jojo's die een snelweg blokkeren. Volgens mij wil de AEL zich graag groter voordoen dan ze zijn. Toch is het een erg marginaal clubje proleten, niet de aandacht waard die ze krijgen.
Op vrijdag 12 december 2003 01:57 schreef milagro het volgende:[..]
Ik geniet hier alleen maar van.
En als het ze lukt om de boel te laten escaleren is het gelijk einde oefening, dus ze gaan hun goddelijke gang maar
quote:Van moslims die zich als een fundamentalist gedragen heb je niks te vrezen hoor, blaffende honden bijten niet. De 12 kapers die het WTC in vlogen waren goed geïntegreerde hoogopgeleide jongens.
Op vrijdag 12 december 2003 01:57 schreef Kjew het volgende:[..]
![]()
Ja... beter is het dat de AEL helemaal geen aandacht meer krijgt (?), ze totaal de anomiteit intreden en met een zelfmoordterrorist weer in de belangstelling hopen komen te staan...
Tis net als bij onkruid: verwijderen met wortel en al...
quote:maar het zijn die blaffende honden die ze ertoe aanzetten
Op vrijdag 12 december 2003 02:01 schreef gelly het volgende:[..]
Van moslims die zich als een fundamentalist gedragen heb je niks te vrezen hoor, blaffende honden bijten niet. De 12 kapers die het WTC in vlogen waren goed geïntegreerde hoogopgeleide jongens.
quote:Denk dat dat niet gaat lukken, misschien wil 10 man wel demonstreren, maar escalaties compleet brandstichting her en der en ME peletons enzo zie ik er niet van komen.
Op vrijdag 12 december 2003 01:55 schreef milagro het volgende:Ze zou hun natuurlijk een en ander op de mouw kunnen spelden met de magische woorden 'racisme' en ' net als in de bezette gebieden' erin verwerkt, doet het altijd goed.
quote:Je gaat de AEL toch niet vergelijken met Al-Quada hoop ik ? Da's toch echt te veel eer.
Op vrijdag 12 december 2003 02:02 schreef melliw-naj het volgende:[..]
maar het zijn die blaffende honden die ze ertoe aanzetten
quote:Ach ook jij reageert in dit topic, dus ze hebben toch wel wat, hè
Op vrijdag 12 december 2003 01:59 schreef gelly het volgende:[..]
Zodra ze aanzetten tot crimineel gedrag is het einde oefening ja, volgens mij zitten ze nu al op de grens. Maar goed, waar hebben we het eigenlijk over ? 6 jojo's die een snelweg blokkeren. Volgens mij wil de AEL zich graag groter voordoen dan ze zijn. Toch is het een erg marginaal clubje proleten, niet de aandacht waard die ze krijgen.
Ik snap werkelijk niet wat die Jahjah hier zoekt, waarom is die man ooit deze kant (Europa) op gekomen ![]()
Enkel en alleen om het MO probleem hier heen te halen en daarmee de boel op te ruien, wat vooralsnog niet echt lukt, behalve dan in Antwerpen ms op kleine schaal en bij vlagen.
Waarom zit die man hier?
Dat is hem meerdere malen gevraagd en het antwoord blijft hij iedere keer schuldig.
quote:nee zeer zeker niet
Op vrijdag 12 december 2003 02:04 schreef gelly het volgende:[..]
Je gaat de AEL toch niet vergelijken met Al-Quada hoop ik ? Da's toch echt te veel eer.
quote:Ze suggereert iets wat er niet is ''We hebben de mensen tot dusver rustig kunnen houden, maar op een gegeven moment houdt het op" en denkt daarmee juist lieden op de been te krijgen, die denken zich dan aan te sluiten bij hordes boze moslims, staan ze daar met zijn 10-en
Op vrijdag 12 december 2003 02:03 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Denk dat dat niet gaat lukken, misschien wil 10 man wel demonstreren, maar escalaties compleet brandstichting her en der en ME peletons enzo zie ik er niet van komen.
quote:volgens mij krijgen ze daar geen poot aan de grond.
Op vrijdag 12 december 2003 02:05 schreef Cosma-Shiva het volgende:
even off-topic, maar is de AEL-divisie-Frankrijk al een feit inmiddels?
veels te link ook, grote bek die Jahjah maar alleen daar waar het veilig is om die grote bek te hebben.
quote:daar ben ik niet zo zeker van. zulke uitspraken doen het altijd goed
Op vrijdag 12 december 2003 02:08 schreef milagro het volgende:[..]
Ze suggereert iets wat er niet is ''We hebben de mensen tot dusver rustig kunnen houden, maar op een gegeven moment houdt het op" en denkt daarmee juist lieden op de been te krijgen, die denken zich dan aan te sluiten bij hordes boze moslims, staan ze daar met zijn 10-en
![]()
quote:Tja ff door Bos en Lommer en ze hebben een legertje relschoppers mee
Op vrijdag 12 december 2003 02:08 schreef milagro het volgende:[..]
Ze suggereert iets wat er niet is ''We hebben de mensen tot dusver rustig kunnen houden, maar op een gegeven moment houdt het op" en denkt daarmee juist lieden op de been te krijgen, die denken zich dan aan te sluiten bij hordes boze moslims, staan ze daar met zijn 10-en
![]()
quote:De gemiddelde marokkaanse jongere heeft wel wat leukers te doen dan voor een ophitsende libanees de hete kolen uit het vuur te halen denk ik. Je moet niet vergeten dat de meeste marokkaanse jongeren (en andere islamitische jongeren) helemaal niks van de AEL en Abu Jahjah moeten hebben.
Op vrijdag 12 december 2003 02:10 schreef melliw-naj het volgende:[..]
daar ben ik niet zo zeker van. zulke uitspraken doen het altijd goed
quote:bij de kut Marokkaantjes wel , ja en als dát gebeurt is het toch meteen einde oefening, dus laat ze het maar proberen, prima!
Op vrijdag 12 december 2003 02:10 schreef melliw-naj het volgende:[..]
daar ben ik niet zo zeker van. zulke uitspraken doen het altijd goed
quote:maar blijft dat zo
Op vrijdag 12 december 2003 02:12 schreef gelly het volgende:[..]
De gemiddelde marokkaanse jongere heeft wel wat leukers te doen dan voor een ophitsende libanees de hete kolen uit het vuur te halen denk ik. Je moet niet vergeten dat de meeste marokkaanse jongeren (en andere islamitische jongeren) helemaal niks van de AEL en Abu Jahjah moeten hebben.
quote:dan wordt het alleen maar aantrekkelijker
Op vrijdag 12 december 2003 02:17 schreef milagro het volgende:[..]
bij de kut Marokkaantjes wel , ja en als dát gebeurt is het toch meteen einde oefening, dus laat ze het maar proberen, prima!
quote:ze maken geen schijn van kans meer dan.
Op vrijdag 12 december 2003 02:20 schreef melliw-naj het volgende:[..]
dan wordt het alleen maar aantrekkelijker
Alles onder het kopje humor
Maargoed ik heb de laatste tijd genoeg demonstraties gezien van de varkens van het AEL.
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 12-12-2003 02:28]
quote:Jaja de boel staat op springen hier in Amsterdam
Op vrijdag 12 december 2003 02:08 schreef milagro het volgende:"We hebben de mensen tot dusver rustig kunnen houden, maar op een gegeven moment houdt het op"
quote:Trampoline afpakken en 100 strafregels schrijven.
Op vrijdag 12 december 2003 02:28 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Jaja de boel staat op springen hier in Amsterdam
quote:In Frankrijk hebben moslims niet zo'n grote smoel...
quote:Ga eens kijken in Frankrijk... kom dan nog maar eens terug. De AEL zou daar pas echt de boel op stelten kunnen zetten.
Op vrijdag 12 december 2003 03:39 schreef Koos Voos het volgende:[..]
In Frankrijk hebben moslims niet zo'n grote smoel...
quote:Racisme ook bij het ambulance personeel...
15 Maanden oude Yasmin is overleden
Het 15 maanden oude meisje Yasmin, dat zondagavond in kritieke toestand werd opgenomen in een ziekenhuis, is woensdagavond overleden.
Afgelopen zondag probeerde ambulancepersoneel het meisje te reanimeren, omdat zij dreigde te stikken. Die hulppoging escaleerde toen een groep van zo'n 100 familieleden en buurtbewoners zich tegen het ambulancepersoneel en de politie keerde. Zij vonden dat de hulpdiensten té laat ter plaatse waren.
De officiële registratie geeft echter aan dat de ziekenwagen er 9 minuten na de melding was. Stadsdeel Bos en Lommer laat de zaak tot op de bodem uitzoeken
Hadden die mensen nu niet boos kunnen worden ná het reanimeren ![]()
De ambulance was er 9 minuten na de melding, dat duurde te lang volgens hen, prima als ze dat vinden, als je kind dreigt te stikken dan is iedere seconde in jouw ogen te lang en dan gaan ze verdorie die reanimatiepoging verhinderen door hun woede op dat kritieke moment af te reageren op het ambulance personeel...
Dit is dus ook echt iets wat ik niet begrijp. Hoe kunnen mensen zich nou tegen de brandweer of ambulancepersoneel keren?
quote:Daar kom ik meerdere malen per jaar.. en gezien het grote aantal moslims houden ze zich daar erg rustig.
Op vrijdag 12 december 2003 08:09 schreef Pappie_Culo het volgende:[..]
Ga eens kijken in Frankrijk... kom dan nog maar eens terug. De AEL zou daar pas echt de boel op stelten kunnen zetten.
Holle vaten klinken het hardst
quote:Gelukkig hebben we jou altijd nog om ze erop te wijzen. Ik begrijp niet dat je hier nu mee komt. Heb je achterliggende bedoelingen hiermee, om je eigen standpunten bevestigd te zien? Ik denk het wel, imo.
Op vrijdag 12 december 2003 09:46 schreef milagro het volgende:
Ik zit af te tellen tot de AEL onderstaand bericht als propaganda gaat misbruiken
[..]Racisme ook bij het ambulance personeel...
Hadden die mensen nu niet boos kunnen worden ná het reanimeren
De ambulance was er 9 minuten na de melding, dat duurde te lang volgens hen, prima als ze dat vinden, als je kind dreigt te stikken dan is iedere seconde in jouw ogen te lang en dan gaan ze verdorie die reanimatiepoging verhinderen door hun woede op dat kritieke moment af te reageren op het ambulance personeel...
Neemt niet weg dat de AEL een amateuristisch groepje relschoppers is dat niet serieus is te nemen.
Alleen was het feest natuurlijk helemaal compleet geweest, als ze toevallig een vrachtwagen met slechte remmen op hun pad hadden gevonden. Dat had letterlijk en figuurlijk heel wat meer rotzooi gegeven.
Misschien iets voor de volgende keer?
Nee als Borgerhout verbouwd wordt dan lijkt het een ver van mijn bed-show, en als een paar malloten op de snelweg gaan staan, dan begint het een beetje door te dringen. Hoe blind kun je zijn
quote:Ja, maar ze hebben toch maar bar weinig aanhangers hier??
Op vrijdag 12 december 2003 17:24 schreef battlesickloner het volgende:
AEL dat was toch die democratische organisatie die zich netjes aan de wet hield en het opnam voor die arme onderdrukte arabieren in Europa ? Dat was toch allemaal positief dat die groep de politiek inging ? Dat ze een spreekbuis kregen ?Nee als Borgerhout verbouwd wordt dan lijkt het een ver van mijn bed-show, en als een paar malloten op de snelweg gaan staan, dan begint het een beetje door te dringen. Hoe blind kun je zijn
en WEER hebben we een nieuwe reden voor een zware rel, want ja ja dames en heren, die arme familie had niieeettss gedaan, werden ZOMAAR aangevallen door de politie terwijl het lieve moedertje altijd de poedeltjes helpt oversteken.. echt een voorbeeld familie waar de ME zomaar met zware machine geweren de deur in trapte, en zomaar iedereen het ziekenhuis in heeft geslagen, terwijl die arme mensen zich niet eens konden verdedigen.. echtwaar!! ze deden niets!! ze verzetten zich niet, ze hadden geen wietplanten daar, echt niet hoor!!
echwaar!! geloof me nou, wij zijn de AEL, die alles beter wil voor onszelf alle moslims!
Ik heb GEEN probleem met moslims, turken, of marrokanen.. ik heb WEL problemen met etterbakken (ongeacht leeftijd, huidkleur ras en voetbal club) en organisaties die potentieel teroristisch kunnen zijn, zoals de AEL... dankjewel Aboe NeeNee, voor het NOG moeilijker maken van een situatie die best opgelost kan worden, zolang rand debielen en relshcoppers zoals jij maar WEGBLIJVEN.. JahNee beschermt de moslims niet, het is een typisch figuur die alleen op eigen gewin en populariteit uit is. Zolang hij zelf maar bovenaan komt en bekend word, dan mogen alle marrokanen verder wegrotten, niet aboe? rot op eikel..
En aan alle marrokanen, jongens, we (allemaal, auto of allochtoon) leren vanzelf wel gezellig samen wonen, zolang we ons gedragen, het hoofd maar lekker koel houden en over problemen eens normaal kleppen met een biertje erbij ofzo.. en samen relschoppers als JahJah en michiel smit het land uit trappen..
ik ben tegen het zomaar uitzetten van mensen vanwege een overtreding, maar aboe en smit mogen ze beide met een trap onder hun reet het land uit kicken...
jongens, ik gaat weg, ik gaat op vakantie, Nederland, here I come!!!!!
AEL vindt bomaanslagen Turkije toelaatbaar
Uitgegeven: 13 december 2003 14:14
RIJSWIJK - De Arabisch-Europese Liga (AEL) Nederland veroordeelt de bomaanslagen in Turkije van eind november niet. Dat bevestigde zaterdag desgevraagd de vice-voorzitter van de AEL, Naima Elmaslouhi.
In het Algemeen Dagblad liet Elmaslouhi zaterdag weten dat de aanslagen volgens haar voortkomen uit onvrede van Turkse moslims met het optreden van de VS in Irak en van Israël in de Palestijnse gebieden.
"Die mensen voelen zich onderdrukt en vernederd en zij willen zich verzetten. Dat is een logisch reflex. Dat verzet steunen we. Wij kunnen daar niet over oordelen.'' De AEL keurt het volgens Elmaslouhi wel af dat er onschuldige burgerslachtoffers vallen bij de bloedige aanslagen. De Arabisch-Europese Liga Nederland vindt het wel toelaatbaar dat militairen of mensen die bij militaire instituten werken dood gaan bij die aanslagen.
[quote]
Tralalalala ga zo door!
Zal straks even aan een paar stevige Turken hier doorgeven wat het AEL zoal zegt over die aanslagen. Zal ze direct even de weg naar Abu wijzen.
Welterusten Abu. Slaap zacht.
Maar aan de andere kant gaan ze ook een richting hiermee op wat de steun voor de AEL alleen maar verkleint.
quote:Tjonge jonge en dan moeten ze maar vrij worden gelaten?? NEE tuurlijk niet die milleuactivisten moeten juist ook een keer zitten.
Er wordt volgens haar 'met twee maten gemeten'.
quote:Het getuigt eerder van wanhoop van de kant van de AEL, alleen met controversiele opmerkingen kunnen ze in het nieuws komen. Hun ideeën worden verworpen door de islamitische Nederlanders, er is -bij deze: dank, Deus- geen sprake van een tegenbeweging, dus van polarisatie, het kloppend hart van de AEL, is geenszins sprake.
Op zaterdag 13 december 2003 15:09 schreef milagro het volgende:
AEL vindt bomaanslagen Turkije toelaatbaar
quote:Volgens mij is er wel degelijk sprake van een tegenbeweging, alleen niet gegroepeerd in een relclubje zoals het AEL. Iedereen die kotst op de AEL maakt er deel vanuit, en dat zijn er nogal wat.
Op zaterdag 13 december 2003 15:39 schreef tvlxd het volgende:
geen sprake van een tegenbeweging
Maar die AEL'ers zijn imo niet de mensen die in hun nutteloosheid gaan berusten, ik denk eerder dat ze steeds extremer zullen worden.
quote:NieuwRechts presenteert zich wel een beetje als de tegenbeweging van de AEL.
Op zaterdag 13 december 2003 16:03 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Volgens mij is er wel degelijk sprake van een tegenbeweging, alleen niet gegroepeerd in een relclubje zoals het AEL. Iedereen die kotst op de AEL maakt er deel vanuit, en dat zijn er nogal wat.
quote:En daarmee steeds meer aanhangers afstoten.
Maar die AEL'ers zijn imo niet de mensen die in hun nutteloosheid gaan berusten, ik denk eerder dat ze steeds extremer zullen worden.
quote:Zeker, je zou mij ook als tegenbeweging kunnen zien, omdat ik het niet met hen eens ben. Alleen er is inderdaad geen gegroepeerd relclubje alleen opgericht om de AEL tegen te gaan, noch is er sprake van een Vlaams Blok-AEL-relatie met een of andere partij.
Op zaterdag 13 december 2003 16:03 schreef battlesickloner het volgende:
Volgens mij is er wel degelijk sprake van een tegenbeweging, alleen niet gegroepeerd in een relclubje zoals het AEL. Iedereen die kotst op de AEL maakt er deel vanuit, en dat zijn er nogal wat.
supplement
NieuwRechts zou je kunnen zien als tegenbeweging, maar ten eerste vind ik dat geen serieuze beweging en te tweede richten zij zich op meer dan alleen de AEL.
Laatsgenoemde partij is trouwens ook weinig serieus te nemen.
quote:tjah je gaat die malloten toch niet serieus nemen
Op zaterdag 13 december 2003 16:03 schreef battlesickloner het volgende:[..]
quote:Nee, die wordt waarschijnlijk verboden.
Die AEL is echt te belachelijk voor woorden. Als ze dít in hun geliefde "Arabie" hadden gedaan waren ze onthoofd.
quote:Wat heeft Saudi-Arabië hier mee te maken? Het klopt, daar hebben ze minder rechten, ze moeten blij zijn, net zoals wij dat moeten zijn, dat het hier vrijer is. Ook mogen ze gebruiken maken van de hiergeldende regels, ongeacht of Saudi-Arabië mensen onthoofd of niet.
Op zaterdag 13 december 2003 18:54 schreef francia het volgende:
Die AEL is echt te belachelijk voor woorden. Als ze dít in hun geliefde "Arabie" hadden gedaan waren ze onthoofd.
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 16:54 schreef zoalshetis het volgende:
en alsjeblieft nederland, ik ben blij jullie te mogen presenteren... de lang verwachte geemancipeerde allochtoon van het vrouwelijk geslacht. in de persoon van mvr. elmaslouhi. fijn hé?
quote:Ja leuke dame, maar goed als zij mij koeman mag noemen, dan mag ik haar snorrevrouw of geiteneukster noemen natuurlijk.
Wij moeten alles wat wij hier kunnen in het werk te stellen om de agressors op deze wereld te stoppen. Het wangedrag van de cowboys moet stoppen!En niet alleen de agressieve cowboys moeten gestopt worden maar ook onze Hollandse koemannen
http://belgium.indymedia.org/news/2003/12/78179.php
Heeft iemand een foto van dit schepsel?
quote:Nou de AEL is zo pro-Arabieren. Ze moeten blij zijn dat ze in NL leven ipv NL constant af te zitten kraken.
Op zaterdag 13 december 2003 18:57 schreef tvlxd het volgende:[..]
Wat heeft Saudi-Arabië hier mee te maken? Het klopt, daar hebben ze minder rechten, ze moeten blij zijn, net zoals wij dat moeten zijn, dat het hier vrijer is. Ook mogen ze gebruiken maken van de hiergeldende regels, ongeacht of Saudi-Arabië mensen onthoofd of niet.
Weet iemand waarom Jahjah Libanon is uitgevlucht?? Hij moet politieke vluchteling zijn want hij is legaal. Het zal toch niet vanwege het strenge moslim regime zijn??
quote:Nee, hij is getrouwd geweest met een Vlaamse.
Op zaterdag 13 december 2003 19:01 schreef francia het volgende:[..]
Nou de AEL is zo pro-Arabieren. Ze moeten blij zijn dat ze in NL leven ipv NL constant af te zitten kraken.
Weet iemand waarom Jahjah Libanon is uitgevlucht?? Hij moet politieke vluchteling zijn want hij is legaal. Het zal toch niet vanwege het strenge moslim regime zijn??
quote:
Dutch Jews concerned as Muslims form extremist group in NetherlandsAMSTERDAM, March 16 (JTA) An anti-Semitic Belgian Muslim organization is spreading its influence in Holland, where it plans to run in local elections.
The Arab European League was established in Belgium in 2000 to strengthen Arab and Muslim identity and fight against perceived discrimination against Arabs and Muslims.
Earlier this month the league opened a branch in Holland. At the end of a week of lectures by the leagues extremist leader, the Lebanese-born Dyab Abu Jahja, the league announced that it had signed up some 600 members in Holland and plans to run as a political party in local elections scheduled for 2006.
Abu Jahja, 31, aroused the suspicions of Belgiums government last year with his extremist remarks. Apart from advocating Arab rights and demanding that Arabic be recognized as an official Belgian language, the former Hezbollah fighter incited Moroccan immigrants to riot against local Belgians and Jews.
He also calls for the destruction of Israel and the end of what he calls the Israeli-American imperialist world domination of the last 50 years.
Both Holland and Belgium have large Muslim immigrant populations, predominantly of Berber Moroccan descent. Some 1,000 people in Belgium have joined the league, officials claim.
The establishment of the Dutch wing of the Arab European League attracted broad attention among Hollands Moroccan community, as well as from society at large.
For over a week, Abu Jahja lectured at universities, community centers and debating halls around the country. His tour aroused heated debate from the beginning.
In an elaborate newspaper interview in the prestigious daily newspaper NRC Handelsblad, one of the leagues board members, Naima Elmaslouhi, 23, expressed understanding for slogans like Hamas, Hamas, put the Jews in the gas.
The slogan has been used regularly in recent years by Moroccan youths during riots and pro-Palestinian or anti-American demonstrations in Holland.
Such expressions are not effective, but I cannot denounce them, Elmaslouhi said. Other board members expressed their wish that Americans return in plastic bags from Iraq.
Abu Jahja refrained from commenting on such statements. During lectures, however, he sought to denigrate Zionism as racism, rejected the Jews right to political independence and openly called for the dismantling of Israel.
On March 7, the CIJO the youth department of the Center for Information and Documentation Israel, the Dutch equivalent of the Anti-Defamation League organized a demonstration against Abu Jahjas views.
Abut 150 Jews came to the University of Amsterdam, where Abu Jahja was to lecture.
We came to protest against Abu Jahja and to try to talk to the AEL-sympathizers, said Irith Markens, 23, a psychology student and CIJO board member. Unfortunately, we received very little willingness to talk from our opponents. They continued to call for the destruction of Israel and the establishment of one state of Palestine.
Markens said she had received at least 200 e-mails from Jews and non-Jews who couldnt come to the demonstration but wanted to express their support.
Abu Jahja refused to meet with the Jewish group, saying he doesnt talk to Zionists.
Inside the auditorium, when several Jewish youths tried to ask questions following his lecture, Abu Jahja refused to answer them, stating that Zionism was racism and that he would not answer Zionists.
I think its important not to ignore the AEL, but I think it poses a greater danger in Belgium and, once it is has been established over there, in France, Markens said. They have larger and more violent Muslim communities then in the Netherlands.
The CIJO, meanwhile, is making an effort to establish good relations with more moderate Muslim organizations, meeting in Jewish or Muslim venues or in restaurants.
We talk Abut things like religion, but also regular things that are important to youths, Markens said. Ultimately, I think Jews have more in common with Muslims than with Christians. So we will do all we can to consolidate our contacts with them, and hope that not the AEL but the Muslim organizations we know and befriend are indeed the mainstream Muslim community.
http://www.religionnewsblog.com/archives/00002761.html
quote:zo zo dat is krasse taal die mevrouw daar uitslaat in maastricht. ik ben erg nieuwsgierig hoeveel stemmen ael gaat krijgen, als ze mogen meedoen. weten we gelijk hoeveel mensen een hekel hebben aan de inwoners van nederland. de nederlanders.
Op zaterdag 13 december 2003 19:01 schreef Robert_Jensen het volgende:Ja leuke dame, maar goed als zij mij koeman mag noemen, dan mag ik haar snorrevrouw of geiteneukster noemen natuurlijk.
Heeft iemand een foto van dit schepsel?
quote:Nou is het toch wel bewezen dat zulke organisaties zoals de AEL verboden moeten worden? Ze steunen terroristische aanslagen! Maar oh-oh, ze zijn wel tegen onschuldige burgerslachtoffers die bij deze aanslagen vallen. Zo lust ik er nog wel een paar. Deze liga zaait haat en provocaties rond in een toch al gevoelige kwestie. Er hoeven alleen maar een paar domme volgelingen op te staan die schaamteloos en ongehinderd gaan blijven dansen op straat bij elke aanslag en dan krijg je ECHT racisme. Meteen dumpen op een mijnenveld.
Op zaterdag 13 december 2003 15:09 schreef milagro het volgende:
[quote]AEL vindt bomaanslagen Turkije toelaatbaar
Uitgegeven: 13 december 2003 14:14
RIJSWIJK - De Arabisch-Europese Liga (AEL) Nederland veroordeelt de bomaanslagen in Turkije van eind november niet. Dat bevestigde zaterdag desgevraagd de vice-voorzitter van de AEL, Naima Elmaslouhi.
In het Algemeen Dagblad liet Elmaslouhi zaterdag weten dat de aanslagen volgens haar voortkomen uit onvrede van Turkse moslims met het optreden van de VS in Irak en van Israël in de Palestijnse gebieden.
"Die mensen voelen zich onderdrukt en vernederd en zij willen zich verzetten. Dat is een logisch reflex. Dat verzet steunen we. Wij kunnen daar niet over oordelen.'' De AEL keurt het volgens Elmaslouhi wel af dat er onschuldige burgerslachtoffers vallen bij de bloedige aanslagen. De Arabisch-Europese Liga Nederland vindt het wel toelaatbaar dat militairen of mensen die bij militaire instituten werken dood gaan bij die aanslagen.
[quote]Tralalalala ga zo door!
AEL keurt aanslagen Turkije AF !! (Bericht #)
Aanslagen Turkijke troffen burgers, dus afgekeurd door AEL
(Zondag 14 December 2003 8:19:30)
Het artikel in Algemeen Dagblad van 13 december 2003 suggereert dat AEL de aanslagen in Turkije zou goedkeuren. In het interview met Naima staat ook duidelijk vermeld dat AEL burgerslachtoffers afkeurt. Bij de aanslagen zijn burgerslachtoffers gevallen. Logische standpunt: afkeuring.
De AEL begrijpt de onvrede van moslims over het beleid van Turkije ten aanzien van de zionistische entiteit. De burgers in Palestina voelen zich vernederd en onderdrukt en vinden dat ze zich moeten verzetten tegen vernedering en onderdrukking. Een verzet dat we moeten steunen. De AEL gaat de broeders en zusters elders op de wereld niet vertellen hoe zij hun verzet moeten vorm geven. Dat dicteren zij ons, hier in Nederland, ook niet.
De aanslagen in Turkije lijken het werk van een groep die de steun voor zionistische entiteit probeert af te straffen. De AEL benadrukt dat ze dergelijke aanslagen op burgers veroordeelt als zijnde niet-islamitisch
quote:Ja, maar militair personeel kan ze niets schelen. Imho net zo erg.
Op zondag 14 december 2003 15:32 schreef Chadi het volgende:
Dit is wat de AEL zelf zegt:
AEL keurt aanslagen Turkije AF !! (Bericht #)
Aanslagen Turkijke troffen burgers, dus afgekeurd door AEL
(Zondag 14 December 2003 8:19:30)Het artikel in Algemeen Dagblad van 13 december 2003 suggereert dat AEL de aanslagen in Turkije zou goedkeuren. In het interview met Naima staat ook duidelijk vermeld dat AEL burgerslachtoffers afkeurt. Bij de aanslagen zijn burgerslachtoffers gevallen. Logische standpunt: afkeuring.
quote:Of inwoners van de Zionistische Entiteit.
Op zondag 14 december 2003 15:41 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja, maar militair personeel kan ze niets schelen. Imho net zo erg.
quote:Ik hoop dat de mogelijke stemmers op die partij dit zich nu ook gaan afvragen. Wat een kolder.
Op zondag 14 december 2003 17:38 schreef zoalshetis het volgende:
hoe kan het zo zijn dat er een partij bestaat die begrip vraagt maar ondertussen voor alles wat hier al eeuwen opgebouwd is onbegrip toont?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |