Die Bush is echt zo een kutgozer dat hij echt letterlijk vermoord mag worden. Onder zijn bewind zijn enorm veel onschuldige mensen vermoord. Ik had een jaar geleden in de VS dingen op tv gezien. Enorme hoeveelheden propaganda op de tv. Niet enkele minuten maar echt uren op meerder zenders.
Wie heeft ook genoeg van de US regering?
Maar true ze bemoeien zich overal mee om te
quote:hij is dan nog wel niet goed voor "amerika" wil niet zeggen dat ie vermoord hoeft te worden, dat wens je niemand toe immers...
Op donderdag 11 december 2003 15:16 schreef WarSnake het volgende:
Steeds als je naar programma's als netwerk kijkt dan hoor je nieuws over de VS. Soms goed nieuws, maar vaak slecht nieuws. Ik heb de afgelopen weken veel dingen gehoord als mensenrechten schendingen en discriminatie op de zwarte medemens. Dat ik het zat begint te worden. Ik vertrouw de regering van de VS voor geen meter meer. Er is geen massavernietiginswapens gevonden. Het Kyoto-verdrag verbroken. Kritiek op Israel is uit den boze enz. enz.Die Bush is echt zo een kutgozer dat hij echt letterlijk vermoord mag worden. Onder zijn bewind zijn enorm veel onschuldige mensen vermoord. Ik had een jaar geleden in de VS dingen op tv gezien. Enorme hoeveelheden propaganda op de tv. Niet enkele minuten maar echt uren op meerder zenders.
quote:Zoals de hele mensheid doet......
Op donderdag 11 december 2003 15:20 schreef Deepfreeze het volgende:
ikke meldt. Ze doen echt wat ze zelf willen zonder maar aan anderen te denken. Als zij er maar beter van worden. En ondertussen ook nog vriendjepolitiek gebruiken.
Alsof de VS weer in het kleuterklasje terecht is gekomen...
* Meld mezelf aan als VS wantrouwige*
Ze zoeken nog fietsers in Iran......
quote:Kee, dan wordt er dus nog iemand beter van ook, valt alweer mee...
Op donderdag 11 december 2003 15:20 schreef Deepfreeze het volgende:
.... Als zij er maar beter van worden. En ondertussen ook nog vriendjepolitiek gebruiken....
Zot op, of zat van?
Daarbij, alsof overige regeringen zulke lievertjes zijn (op de onze na, natuurlijk).
Je weet nog geen fractie van wat er echt gebeurd.
dusja je ziet toch alleen maar de slechtste dingen t duidelijkst....
de goede dingen neem je voor aangenomen,
dat wat boeit is waar een land t slecht in doet....
quote:Dat is exact waar het om gaat... Maar alleen bij Amerika wordt erover gezeken... Waar het gaat om China, Irak, Frankrijk, Noord-Korea, Nederland, noem ze allemaal maar op, dan hoor ik TS opeens niet meer...
Op donderdag 11 december 2003 15:23 schreef Greyfox het volgende:
Daarbij, alsof overige regeringen zulke lievertjes zijn
De clue van het verhaal is dat je door alle propaganda heen moet kijken en zich realiseren dat dat net zulke mensen als jij en ik zijn.
quote:Welcome to the real world!
Steeds als je naar programma's als netwerk kijkt dan hoor je nieuws over de VS. Soms goed nieuws, maar vaak slecht nieuws. Ik heb de afgelopen weken veel dingen gehoord als mensenrechten schendingen en discriminatie op de zwarte medemens. Dat ik het zat begint te worden. Ik vertrouw de regering van de VS voor geen meter meer. Er is geen massavernietiginswapens gevonden. Het Kyoto-verdrag verbroken. Kritiek op Israel is uit den boze enz. enz.Die Bush is echt zo een kutgozer dat hij echt letterlijk vermoord mag worden. Onder zijn bewind zijn enorm veel onschuldige mensen vermoord. Ik had een jaar geleden in de VS dingen op tv gezien. Enorme hoeveelheden propaganda op de tv. Niet enkele minuten maar echt uren op meerder zenders.
Het beleid van de regering Bush sucks... Ze meten met twee maten en lappen internationale afspraken aan hun laars. Waarvoor? Voor geld en macht, datgene wat de mensheid al duizenden jaren drijft.
Irak bevrijden om de mensenrechten-situatie te verbeteren, yeh right. Typisch voorbeeld van "de pot verwijt de ketel". Beter stellen ze eerst zelf intern orde op zaken, zolang ze zelf de mensenrechten met voeten treden zijn ze volledig ongeloofwaardig!
Ik heb commentaar op de regering, ben niet anti-amerika, da's iets anders
quote:Ok, das wel waar hoor. Maar het valt me nu met Bush op hoe de VS veranderd. Dus ik bedoel niet dat alleen de VS zo is. Maar meer dat de VS negatievere acties heeft tov een paar jaar geleden...
Op donderdag 11 december 2003 15:21 schreef Quintony het volgende:[..]
Zoals de hele mensheid doet......
quote:nou. . .. .
...., dat wens je niemand toe immers...
er zijn mensen . .. . die wens ik dat wel toe. . .en bush staat bij mij ook op dat lijstje. . .(inclusief de rest van de huidige US regerings-top)
quote:Ik "begin wel zat te worden op" zeikerige betweters als jou. Als jullie het allemaal zo goed weten, waarom is het hier dan evenzeer een puinhoop ?
De grote bedrijven en in mindere mate de politiek hebben alles voor het zeggen. De gewone mens interesseert zich, zoals hier, nauwelijks voor politiek en is al druk genoeg bezig zijn eigen zaakjes op orde te houden.
De USA is politiek en economisch gezien oppermachtig, en dit zal voorlopig zo blijven. Zij hebben best veel geld verdiend aan WO2, terwijl de rest van de wereld toen kapot is gemaakt. Het verschil dat hierdoor is ontstaan tussen Europa enerzijds en de USA anderzijds is nog steeds merkbaar. (Er zijn veel meer redenen aan te wijzen natuurlijk).
Amerikanen geloven heilig in concurrentie in plaats van samenwerking. Dit wordt echter sinds enkele decennia bij het buitenlands beleid toegepast, en de rest van de wereld wordt er het slachtoffer van, en daar is iedereen nu strontziek van. En dan maar afvragen waar die terroristen vandaan komen?
quote:Hun binnenlandse beleid is zeker van belang voor de rest van de wereld, denk maar aan de subsidies die ze op hun eigen staalproducten geven en het negeren van het Kyoto-accoord ten behoeve van hun binnenlandse politiek. Verder is het voor de rest van de wereld ook behoorlijk van belang of er een (conservatieve) republikein of een (progressieve) democraat zit, terwijl verkiezingen binnelandse politiek in optima forma zijn.
Op donderdag 11 december 2003 15:29 schreef N_I het volgende:
je moet onderscheid kunnen maken tussen VS met hun buitenlands beleid, aangezien dat wat ze in hun land dun jou niks aangaat, en de werkelijke inwoners van de VS.
Ik was ook erg anti-amerikaans totdat ik deze zomer daar op vakantie ging. Ik verbleef niet ergens in een touristisch oord maar gewoon bij mensen thuis, immigranten (vroegere familie vrienden) , erg succevol. Ik kwam ook in aanraking met echte amerikanen. Je moet begrijpen dat ze zich erg afzijdig houden van politiek.
Toen ik daar was kwam alleen binnenlands nieuws op TV en af en toe Irak, omdat hun land zo immens groot is. Het zijn gewoonweg vriendelijke mensen die zich niet met politiek willen bemoeien, ( veel vriendelijker dan hier). Ik merkte wel dat de amerikaanse vlag erg aanwezig is in het land, ik dacht vroeger dat dat meer republikeinse propaganda was voor blanke rijken
, maar veel auto's hadden zo'n vlaggetje op hun dak en de bestuurders waren: aziatisch, zwart, blank noem maar op.
De clue van het verhaal is dat je door alle propaganda heen moet kijken en zich realiseren dat dat net zulke mensen als jij en ik zijn.
- De VS kennen de doodstraf maar veel andere landen voltrekken die veel vaker.
- De VS hebben zich uit het Kyotoverdrag teruggetrokken. De Europese landen houden zich gewoon totaal niet aan de Kyotoafspraken. Wat is het verschil?
- De VS zijn Irak binnengevallen zonder steun van de VN, maar Frankrijk en Rusland hebben Saddam jaren van wapens voorzien.
- De VS zijn veruit het machtigste land ter wereld. In ieder geval militaire. In het verleden vielen staten met zoveel macht (Rome, Engeland, Nederland, Frankrijk) naar believen andere landen binnen om daar te moorden, roven en verkrachten. In vergelijking met die staten stellen de VS zich zeer terughoudend op.
Kritiek op de VS is goed en terecht. Maar bekijk het graag wel even in het juiste perspectief.
Iemand die pro VS is, is erg naïf. Je kijkt echt niet verder dan je neus lang is als je al die propaganda geloofd.
quote:de subsidies op hun eigen staal producten? Dat is toch net zoiets als europa zijn eigen boeren financiert waardoor boeren uit andere streken niet kunnen concurreren met europa? Zich onthouden van het kyoto verdrag? Dat doet rusland ook, ik zie niemand daarover vallen. Ik praat acties van Bush niet goed, maar sommige mensen in Nederland ( veelal arabieren ) zien het verschil niet tussen een volk en de (gekozen) leiders van het volk.
Op donderdag 11 december 2003 15:40 schreef DivineJester het volgende:[..]
Hun binnenlandse beleid is zeker van belang voor de rest van de wereld, denk maar aan de subsidies die ze op hun eigen staalproducten geven en het negeren van het Kyoto-accoord ten behoeve van hun binnenlandse politiek. Verder is het voor de rest van de wereld ook behoorlijk van belang of er een (conservatieve) republikein of een (progressieve) democraat zit, terwijl verkiezingen binnelandse politiek in optima forma zijn.
Dat de mensen zich relatief weinig voor politiek interesseren vind ik persoonlijk geen goede eigenschap. Zeker niet als je land zo machtig is als de VS op dit moment.
Natuurlijk zijn de meeste Amerikanen gewone mensen, als jij en ik, met hun eigen eigenaardigheden. MAar wat de rest van de wereld aangaat is dat die mensen wel hebben gekozen voor die malloot die nu in het witte huis zit en met zijn buitenlandse politiek de economische situatie in de wereld op spanning zet, om maar te zwijgen van het kruitvat in het Midden-Oosten, waarvan hij met zijn inval in Irak de lont eerder aangewakkerd dan gedooft heeft. Ik ben van mening dat Europa veel meer als een éénheid dient op te treden tegenover de VS, om zo te laten zien dat ze niet de dienst uit maken op de wereld.
Maar goed, wie ben ik?
En, degenen die zeggen dat de V.S. met 2 maten meten, doen dit zelf ook, want ik zie heel erg weinig anti-China, anti-Noord-Korea en anti-Frankrijk topics!
quote:Bekijk het zelf dan ook in het juiste perspectief. De VS heeft Saddam H. te Irak jarenlang gesteund, net als vele andere dictators in gebieden aangrenzend aan gebieden met dictators die door de USSR gesteund werden.
Op donderdag 11 december 2003 15:41 schreef ericeric het volgende:
Natuurlijk is er veel kritiek op de VS mogelijk, maar waarom horen we zo weinig kritiek op landen die zich veel slechter gedragen?- De VS kennen de doodstraf maar veel andere landen voltrekken die veel vaker.
- De VS hebben zich uit het Kyotoverdrag teruggetrokken. De Europese landen houden zich gewoon totaal niet aan de Kyotoafspraken. Wat is het verschil?
- De VS zijn Irak binnengevallen zonder steun van de VN, maar Frankrijk en Rusland hebben Saddam jaren van wapens voorzien.
- De VS zijn veruit het machtigste land ter wereld. In ieder geval militaire. In het verleden vielen staten met zoveel macht (Rome, Engeland, Nederland, Frankrijk) naar believen andere landen binnen om daar te moorden, roven en verkrachten. In vergelijking met die staten stellen de VS zich zeer terughoudend op.Kritiek op de VS is goed en terecht. Maar bekijk het graag wel even in het juiste perspectief.
Maar geef ze eens ongelijk. Ze krijgen van de rest van de wereld alle ruimte, niemand durft sancties te stellen tegenover de VS, die financieel niet eens zo heel sterk zijn (hun economie draait op inkomsten uit Europa en Azië).
Er is ze een vinger gegeven en begrijpelijkerwijs pakken ze de hele hand. Ze zien alleen niet in dat hiermee de dreiging vanuit het buitenland alleen maar groter wordt.
quote:Opzich heb je gelijk, op een paar kleine puntjes na. De meeste landen die jij bedoelt vinden het niet taak 1 om de hele wereld hun mening op te dringen. Om hun staatsvorm als de meest briljante op andere volken aan te dringen (in Irak wil bijvoorbeeld 75% van de inwoners een Islamitische regering, hoe democratisch kun je het hebben? Maar de VS moet en zal er een regering plaatsen die zij goedkeuren). En het verleden van veel landen is ook moeilijk erbij te halen. Je moet huidige regeringen met elkaar vergelijken.
Natuurlijk is er veel kritiek op de VS mogelijk, maar waarom horen we zo weinig kritiek op landen die zich veel slechter gedragen?- De VS kennen de doodstraf maar veel andere landen voltrekken die veel vaker.
- De VS zijn veruit het machtigste land ter wereld. In ieder geval militaire. In het verleden vielen staten met zoveel macht (Rome, Engeland, Nederland, Frankrijk) naar believen andere landen binnen om daar te moorden, roven en verkrachten. In vergelijking met die staten stellen de VS zich zeer terughoudend op.Kritiek op de VS is goed en terecht. Maar bekijk het graag wel even in het juiste perspectief.
Blow
Up
Saddam
Hoessein
JE snapt toch wel dat die man on a mission is?
quote:Ok, misschien kan je dat plaatje een uitleggen dan, want ik snap 'm niet.
Op donderdag 11 december 2003 15:51 schreef WarSnake het volgende:
Plaatje hierboven vat ongeveer alles samen.
Ze liegen over van alles, lezen andere landen de les terwijl het zelf de grootste oorlogs criminelen ter wereld zijn, propoganda waar je misselijk van wordt etc etc etc.
Al de kleine dingetjes zoals hun relatie met Israél, het niet erkennen van een oorlogsmisdaden tribunaal, nu weer dat gezeik met dat WTO, dat gedreig tegenover landen waar ze eigenlijk niet eens iets mee te maken hebben, oftewel gewoon OVERAL HUN VETTE MC DONALDS NEUS INSTEKEN en alles verrot achter laten...
Daar word ik inderdaad ziek van.
Het gaat dan voornamelijk over het het buitenlandse beleid van Bush en zijn administration, want bij Clinton had ik toch echt veel meer idee dat hij echt probeerde SAMEN te werken, ipv de baas spelen en te intimideren. Hopelijk staat er binnenkort weer een échte wereld leider op in de USA, die gekozen wordt als president, om zodoende alle landen weer op een vredige manier samen te krijgen.
quote:Mischien zal je ook nooit snappen.. Maar zoals gezegd schitterrende samenvatting dat plaatje
Op donderdag 11 december 2003 15:52 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ok, misschien kan je dat plaatje een uitleggen dan, want ik snap 'm niet.
quote:Ik gok dat het uitbeeldt dat het fundament van de VS bestaat uit geldzucht en intolerantie.
Op donderdag 11 december 2003 15:52 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ok, misschien kan je dat plaatje een uitleggen dan, want ik snap 'm niet.
quote:
Op donderdag 11 december 2003 15:56 schreef cimbom het volgende:[..]
Mischien zal je ook nooit snappen.. Maar zoals gezegd schitterrende samenvatting dat plaatje
Maar goed, het is dus een mooie samenvatting, maar waarvan dat weet je niet? Leg mij eens de symbolen uit, en hoe zij duidelijk staan voor Amerika?
quote:Veel andere landen???? De VS hebben zowel relatief als absoluut gezien de meeste gevangenen van de wereld, grotendeels door de totaal nutteloze en inefficiente War On Drugs. Verder zijn er weinig landen die zoveel executies uitvoeren als de VS hoor. China misschien. Kan jij me vertellen welke landen nog meer??
- De VS kennen de doodstraf maar veel andere landen voltrekken die veel vaker.
quote:Hahah welk land staat met grote voorsprong op nummer een als het om wapenhandel gaat?? Juist, de VS! Heb je wel eens gehoord van de oorlog tussen Iran en Irak, waar de VS beide kanten voorzag van wapens? En waar de VS dus Saddam aan de macht holpen omdat ze verwachtten dat hij een goede marionet zou zijn?
quote:Lees dit document eens:
- De VS zijn veruit het machtigste land ter wereld. In ieder geval militaire. In het verleden vielen staten met zoveel macht (Rome, Engeland, Nederland, Frankrijk) naar believen andere landen binnen om daar te moorden, roven en verkrachten. In vergelijking met die staten stellen de VS zich zeer terughoudend op.
Ook een leuke link.
quote:Ja, dolletjes
The Project for the New American Century is a non-profit educational organization dedicated to a few fundamental propositions: that American leadership is good both for America and for the world; that such leadership requires military strength, diplomatic energy and commitment to moral principle; and that too few political leaders today are making the case for global leadership.
quote:En daarbij de invoerrechten op staalproducten uit de rest van de wereld, zoals in tegenstelling is met de Wereldbank. Het dreigen met stopzetten van hulp als derdewereldlanden hun aanval niet zuden steunen vindt ik ook niet een hele charmante oplossing.
Op donderdag 11 december 2003 15:50 schreef N_I het volgende:[..]
de subsidies op hun eigen staal producten? Dat is toch net zoiets als europa zijn eigen boeren financiert waardoor boeren uit andere streken niet kunnen concurreren met europa? Zich onthouden van het kyoto verdrag? Dat doet rusland ook, ik zie niemand daarover vallen. Ik praat acties van Bush niet goed, maar sommige mensen in Nederland ( veelal arabieren ) zien het verschil niet tussen een volk en de (gekozen) leiders van het volk.
quote:
quote:Ik weet uit ervaring dat dit plaatje wel ongeveer de manier is waarop de gemiddelde Joe sixpack de rest van de wereld ziet... Voor de rest sta ik 100% achter de VS, waarmee niet gezegd is dat Bush de beste president ever is... Ik ben benieuwd of hij het nog 4 jaar mag doen...
Op donderdag 11 december 2003 15:53 schreef N_I het volgende:
ik heb hier nog een leuk plaatje voor de VS bashers hier:
B .. Bu
....
...BU
..
zie je ..
quote:en wat is daar mis mee? Natuurlijk zijn er idioten in de VS met bumper stickers als : FUCK THE MIDDLE EAST ( in blauw wit rood ) maar als ik zelf amerikaan zou zijn zou ik het goed vinden dat mijn regering er alles aan doet om mijn land zo welvarend mogelijk te maken.
Op donderdag 11 december 2003 16:01 schreef DivineJester het volgende:[..]
En daarbij de invoerrechten op staalproducten uit de rest van de wereld, zoals in tegenstelling is met de Wereldbank. Het dreigen met stopzetten van hulp als derdewereldlanden hun aanval niet zuden steunen vindt ik ook niet een hele charmante oplossing.
Maar goed, daar gaat het niet om, ik heb ook niet de expertise om daarover te beslissen.
Ik zie wel een verschil tussen volk en leider, maar bij het democratische systeem van verkiezingen is er logischerwijs een verband tussen het volk en zijn leider. Ze hebben hem verkozen, en ze zijn het met hem eens. Toen GWB allerlei verdragen aan zijn laars lapte om alleen de binnenlandse economie veilig te stellen op de meest makkelijke manier was zijn populariteit het hoogst. Dit kun je dus niet los van elkaar zien. Het is een feit dat Amerikanen zeer vaderlandslievend zijn. Velen zijn zelfs zo erg op de VS gesteld dat het haast nationalistisch genoemd kan worden. Deze mensen steunen dus een buitenlandse politiek die enkel en alleen tot doel heeft de eigen staat/economie zo sterk mogelijk te maken. En dat is precies waar de TS zo'n hekel aan heeft.
Natuurlijk heeft de VS veel goeds gedaan in vredesmissies, en op economisch gebied. Maar het huidige beleid is teveel gericht op de binnenlandse politiek en dat zou de wereld wel eens meer kunnen schaden dan GWB lief is.
[Dit bericht is gewijzigd door N_I op 11-12-2003 16:07]
Als er nou wat argumentatie in de openingspost zou staan werd het misschien nog wel wat. Maar zo blijft het bij ongefundeerd moddergooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |