De KNVB en de Duitse voetbalbond hebben, zoals vast bij iedereen bekend is, besloten de oefeninterland tussen beide landen niet meer door te laten gaan, en daarvoor in de plaats speelt Oranje nu tegen de Verenigde Staten. Woensdag 18 februari 2004, om 20.30, komen beide landen elkaar tegen in De Kuip. Het duel is live te zien op SBS6.
-Laatste 5 wedstrijden Verenigde Staten:
12-07-2003 - Verenigde Staten - El Salvador 2-0
14-07-2003 - Martinique - Verenigde Staten 0-2
19-07-2003 - Verenigde Staten - Cuba 5-0
23-07-2003 - Verenigde Staten - Brazilië 1-2
26-07-2003 - Verenigde Staten - Costa Rica 3-2
-Laatste 5 wedstrijden Nederland:
06-09-2003 - Nederland - Oostenrijk 3-1
10-09-2003 - Tsjechië - Nederland 3-1
11-10-2003 - Nederland - Moldavië 5-0
15-11-2003 - Schotland - Nederland 1-0
19-11-2003 - Nederland - Schotland 6-0
-Laatste 2 onderlinge duels:
21-02-1998 - Verenigde Staten - Nederland 0-2
19-05-2002 - Verenigde Staten - Nederland 0-2
quote:Ze hadden inderdaad wel een aansprekende tegenstander uit mogen zoeken. Ik zou het zeker geen B-elftal willen noemen, maar een interland tegen Frankrijk, Brazilië, Spanje, Portugal, Argentinië of Engeland zou veel meer aanspreken.
Op donderdag 11 december 2003 13:26 schreef ChAoZ het volgende:
jippie, de VS
Weer een oefenwedstrijd die niet gevolgd hoeft te worden
het lijkt mij een leuke wedstrijd
quote:Misschien hebben die landen op die datum al andere verplichtingen...?
Op donderdag 11 december 2003 13:28 schreef Qi het volgende:[..]
Ze hadden inderdaad wel een aansprekende tegenstander uit mogen zoeken. Ik zou het zeker geen B-elftal willen noemen, maar een interland tegen Frankrijk, Brazilië, Spanje, Portugal, Argentinië of Engeland zou veel meer aanspreken.
Zie namelijk net dat op 18 februari Engeland al tegen Portugal oefent...
quote:Al die landen? Lijkt me bijzonder sterk. En dan ben ik Italië nog vergeten te noemen, wat ook een leuke test zou zijn voor dit elftal. Frankrijk was een foute keuze in mijn eerdere lijst, daar oefenen we al op 31-03-04 tegen.
Op donderdag 11 december 2003 13:37 schreef Chiel-Montagne het volgende:[..]
Misschien hebben die landen op die datum al andere verplichtingen...?
Zie namelijk net dat op 18 februari Engeland al tegen Portugal oefent...
hup Holland hup!
quote:Volgens mij spelen niet alle Europese landen altijd allemaal tegelijk hoor. Ik weet wel dat Europese oefeninterlands meestal samen vallen, maar het is volgens mij niet zo dat heel Europa dan ook daadwerkelijk speelt. En zelfs als dat zo zou zijn, dan blijven aansprekende tegenstanders als Brazilië en Argentinië, mits die geen verplichtingen hebben, nog over.
Op donderdag 11 december 2003 13:47 schreef twi het volgende:
Al die landen ja. Oefenduels worden namelijk meestal ALLEMAAL op een bepaalde datum gespeeld. Duitsland oefent niet voor niets tegen Bulgarije, i.p.v. Spanje o.i.d.
quote:oh ja, die 3 Amerikaanse voetballiefhebbers die nog niet van Nederland als voetbalnatie hebben gehoord, kennen NL dan ook. Joy!
Op donderdag 11 december 2003 13:57 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Lijkt me een uitstekend moment om de bekendheid van Nederland te vergroten in de VS. En om ze voetballes te geven natuurlijk.
quote:De "grote" landen spelen in ieder geval allemaal op 17 of 18 februari.. Al heb ik nog nergens kunnen vinden of Argentinie of Brazilie dan al verplichtingen hebben, al zou dat me niks verbazen omdat anders Duitsland een van hen toch wel had uitgenodigd (zoals hierboven ook al werd opgemerkt...)?
Op donderdag 11 december 2003 13:57 schreef Qi het volgende:[..]
Volgens mij spelen niet alle Europese landen altijd allemaal tegelijk hoor. Ik weet wel dat Europese oefeninterlands meestal samen vallen, maar het is volgens mij niet zo dat heel Europa dan ook daadwerkelijk speelt. En zelfs als dat zo zou zijn, dan blijven aansprekende tegenstanders als Brazilië en Argentinië, mits die geen verplichtingen hebben, nog over.
quote:Ja, bij DC United geloof ik
Op donderdag 11 december 2003 14:11 schreef Suijk het volgende:
Voetbalt Stewart nog?
quote:Hopelijk doet ie mee. Was altijd een beetje een favoriet van me en vond het jammer dat ie de laatste jaren hier in Nederland niet zo constant meer was.
Op donderdag 11 december 2003 14:15 schreef twi het volgende:Ja, bij DC United geloof ik
quote:maxwell ook niet
Op donderdag 11 december 2003 14:27 schreef twi het volgende:
O'Brien is geen linksback
quote:Je hebt volkomen gelijk alleen wordt hij bij Ajax wel als zodanig ingezet door Koeman en in zijn nationale team is hij centrale middenvelder
Op donderdag 11 december 2003 14:27 schreef twi het volgende:
O'Brien is geen linksback
quote:Maar die kan naast redelijk verdedigen ook nog eens goed aanvallen en heeft een goed schot (en voorzet) in z'n benen zitten.
Op donderdag 11 december 2003 14:33 schreef F1Bas het volgende:[..]
maxwell ook niet
Bij O'Brien houdt het na het eerste punt zo'n beetje op...
quote:Ben ik niet helemaal met je eens, ik vond o'brien het altijd prima doen.
Op donderdag 11 december 2003 14:39 schreef twi het volgende:[..]
Maar die kan naast redelijk verdedigen ook nog eens goed aanvallen en heeft een goed schot (en voorzet) in z'n benen zitten.
quote:Het afgelopen wk heeft mij heel andere beelden doen bereiken van de heer O'Brien maar vandaar mijn eerste reactie in dit topic: ik hoop dat hij de schellen voor jouw ogen wegspeelt en dat we je na deze wedstrijd terugvinden in een hoekje van Hools waar je je haren uit je kop trekt dat je het toch zo verkeerd kon zien allemaal.
Maar die kan naast redelijk verdedigen ook nog eens goed aanvallen en heeft een goed schot (en voorzet) in z'n benen zitten.
quote:Nou, vind ik niet. O'Brien heeft best een aardige lange bal in de benen, hij kan iemand prima in de diepte wegsturen. Is een specialiteit, kunnen niet veel verdedigers. De Boer kan het ook, mooiste voorbeeld is Bergkamp tegen Argentinië, of de pass op Rivaldo tegen Valencia.
quote:
Op donderdag 11 december 2003 13:45 schreef twi het volgende:
Zolang de VS dik en dik ingemaakt gaan worden ben ik voor.
Naja hup USA dan maar
quote:Dat was te verwachten
Op donderdag 11 december 2003 22:32 schreef BAZZA het volgende:
Oei ik weet niet voor wie ik moet juichen![]()
Naja hup USA dan maar
quote:Als ik niet weet wie ik moet kiezen ga ik ook altijd voor de underdog, leuker om te kijken.
Op donderdag 11 december 2003 22:32 schreef BAZZA het volgende:
Oei ik weet niet voor wie ik moet juichen![]()
Naja hup USA dan maar
quote:Helemaal mee eens, vooral het Wk in Zuid-Korea en Japan was daarom zeer leuk om te zien.....
Op donderdag 11 december 2003 23:38 schreef Qi het volgende:[..]
Als ik niet weet wie ik moet kiezen ga ik ook altijd voor de underdog, leuker om te kijken.
quote:Eigenlijk zou ik mijn mond moeten houden na mijn verschrikkelijk fout uitgepakte voorspelling Club Brugge - Ajax, maar ik denk dat Nederland wederom met 2-0 gaat winnen. Zo goed zijn de Verenigde Staten niet.
Op donderdag 11 december 2003 23:51 schreef El_Bassie het volgende:
ik hoop dat Amerika helemaal kapotgevoetbald word..
Minder dan een weekje en we mogen weer genieten van onze Oranje mannen (jongetjes?)
quote:www.voetbal.nl
Patrick Kluivert heeft zich bij bondscoach Dick Advocaat afgemeld voor het oefenduel van het Nederlands Elftal met de Verenigde Staten op 18 februari in de Amsterdam ArenA. De aanvaller van FC Barcelona heeft nog te veel last van een knieblessure en mist daardoor voor het eerst sinds 19 mei 2002 een interland van Oranje.
quote:Mooi zo, ik vind het niet eens erg dat Kluivert er niet bij is.
Op donderdag 12 februari 2004 20:31 schreef Suijk het volgende:
* suijk neemt een aanloop en schopt dit topic omhoog!Minder dan een weekje en we mogen weer genieten van onze Oranje mannen (jongetjes?)
[..]www.voetbal.nl
quote:Haha, het schaatsen hebben ze ook al van ons afgepakt...
Op donderdag 12 februari 2004 22:17 schreef Devano het volgende:
Hopen dat we die Amerikanen afmaken voordat ze denken dat ze ook met voetbal de beste zijn(Dat horen wij te denken!)
- De laatste keer dat Het Nederlands Elftal een vriendschappelijke wedstrijd verloor was op 8 Juni 1999 in en tegen Brazilië.
- De laatste keer dat het Nederlands Elftal een vrienschappelijk duel thuis verloor was tegen Marokko op 28 April 1999.
opstelling toen was overigens dramatisch: vdSar, vWonderen, vGastel, Konterman, vHintum, Bousatta, Seedorf, vBronckhorst, Overmars, vNistelrooy, Mols.
- De laatste keer dat het Nederlands Elftal met meer dan twee doelpunten verschil verloor was op 18 Juni 1996 tijdens het EK tegen Engeland (1-4)
- De laatste keer dat het Nederlands Elftal een vriendschappelijke wedstrijd verloor met meer dan twee doelpunten verschil was op 27 April 1983 thuis tegen Zweden. (0-3)
[Dit bericht is gewijzigd door Devano op 12-02-2004 22:36]
quote:Ik vond het wel een leuke wedstrijd. Mooie reddingen van Waterreus en het debuut van vdMeyde. Bovendien scoorde ie in z'n debuut en Makaay scoorde ook z'n eerste.
Op vrijdag 13 februari 2004 00:48 schreef Ruud_Gullit het volgende:
De vorige NL - VS is de enige voetbalwedstrijd waarbij ik ooit écht in slaap gevallen ben.
quote:http://www.telegraaf.nl
NEW YORK - De Amerikaanse bondscoach Bruce Arena heeft Ajacied John O'Brien opgenomen in zijn selectie voor het vriendschappelijke duel met Nederland woensdag in Amsterdam. Hij heeft nog tien andere voetballers in buitenlandse dienst opgenomen in zijn ploeg onder wie Claudio Reyna van Manchester City.Doelmannen: Tim Howard (Manchester United), Kasey Keller (Tottenham Hotspur), Jonny Walker (New York/New JerseyMetroStars);
Verdedigers: Gregg Berhalter (Energie Cottbus), Carlos Bocanegra (Fulham), Steve Cherundolo (Hannover 96), Cory Gibbs (Dallas Burn), Frankie Hejduk (Columbus Crew), Eddie Pope (NY/NJ MetroStars);
Middenvelders: Chris Armas (Chicago Fire), DaMarcus Beasley (Chicago Fire), Bobby Convey (D.C. United), Chris Klein (Kansas City Wizards), Eddie Lewis (Preston North End), John O'Brien (Ajax), Claudio Reyna (Manchester City), Kerry Zavagnin (Kansas City Wizards);
Aanvallers: Conor Casey (Karlsruher), Landon Donovan (San Jose Earthquakes), Clint Mathis (Hannover 96), Brian McBride (Fulham), Josh Wolff (Kansas City Wizards).
quote:
Op donderdag 11 december 2003 14:32 schreef Cart_man het volgende:
Shit man...had ik me eindelijk verheugd om wat moffen te bashen komen de yanks...wat zullen die gasten schrikken in Rotterdam. De halve stad is taliban-aanhanger...
Overigens is de VS heel aardig aan de weg aan het timmeren. Ik ben best benieuwd naar de wedstrijd.
De Selectie:
Keepers: Edwin van der Sar (Fulham), Ronald Waterreus (PSV).
Verdedigers: Frank de Boer (Rangers), Wilfred Bouma (PSV), John Heitinga (Ajax), Michael Reiziger (Barcelona), Jaap Stam (Lazio), Boudewijn Zenden (Middlesbrough).
Middenvelder: Mark van Bommel (PSV), Phillip Cocu (Barcelona), Edgar Davids (Barcelona), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Ajax), Rafael van der Vaart (Ajax).
Aanvallers: Pierre van Hooijdonk (Fenerbahçe), Roy Makaay (Bayern), Andy van der Meyde (Inter), Ruud van Nistelrooy (Man United), Marc Overmars (Barcelona), Arjen Robben (PSV).
quote:Zenden speelt goed in Engeland daar is niks mis mee. Ik had eerder verwacht dat hij Frank de Boer rust zou geven want die is gewoon op.
Op vrijdag 13 februari 2004 15:38 schreef DaMayan het volgende:
Toch weer Reiziger en Zenden dus...
quote:LOL
Op donderdag 11 december 2003 14:32 schreef Cart_man het volgende:
Shit man...had ik me eindelijk verheugd om wat moffen te bashen komen de yanks...wat zullen die gasten schrikken in Rotterdam. De halve stad is taliban-aanhanger...
Edit: EN WAAR IS SANDER WESTERVELD
quote:Melchiot met z'n geringe aantal speelminuten
Op vrijdag 13 februari 2004 15:56 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Frank de Boer, Michael Reiziger ..... rot toch op man .... naja, zolang ze maar afvallen voor EK 2004, ik zie liever De Jong en Melchiot
Edit: EN WAAR IS SANDER WESTERVELD
quote:Is drie keepers niet wat overdreven voor één wedstrijd?
Op vrijdag 13 februari 2004 15:56 schreef The_BoezelaaR het volgende:Edit: EN WAAR IS SANDER WESTERVELD
Plus het feit dat Melchiot beter is als Frank de Boer .... speelminuten of niet ....
Zenden is een middenvelder, laat em daar leuk ballen, dat kan ie
Dus ...........
quote:Westerveld pakt dit seizoen ook weinig punten voor Sociedad. Op dit moment zijn er weinig alternatieven. Verder dan Lodewijks en Beukenkamp kom ik niet voor dit seizoen, maar die zijn in voetbal termen bejaard.
Op vrijdag 13 februari 2004 16:30 schreef Devano het volgende:
Beetje jammer van Waterreus, die gaat de laatste tijd niet echt meer voluit en lijkt af te brokkelen.
quote:zet hem dan wel meteen in de basis naast Stam.
Op vrijdag 13 februari 2004 17:43 schreef pfaf het volgende:
Heitinga
Dan heb je wat staan
quote:De Jong en Bosschaart hadden er eventueel bijgekund, maar Van Persie hoort er nog echt niet in.
Op vrijdag 13 februari 2004 16:03 schreef RedGuy het volgende:
Ik vind het raar dat van Persie, Nigel de Jong, Bosschaart niet geselecteerd worden.. Het is een oefenpotje, de ideale gelegenheid om dat soort spelers te laten spelen..
quote:Pfft, het is maar een oefenpotje, hoorde Kuyt er vorig jaar in?
Op vrijdag 13 februari 2004 17:44 schreef zjroentje het volgende:[..]
De Jong en Bosschaart hadden er eventueel bijgekund, maar Van Persie hoort er nog echt niet in.
Dit soort wedstrijden moet je juist gebruiken om die jeugd te laten proeven aan een interlandwedstrijd.
quote:Het debuteren om het debuteren vind ik een beetje zinloos.
Op vrijdag 13 februari 2004 17:48 schreef RedGuy het volgende:[..]
Pfft, het is maar een oefenpotje, hoorde Kuyt er vorig jaar in?
Dit soort wedstrijden moet je juist gebruiken om die jeugd te laten proeven aan een interlandwedstrijd.
Er moeten ook enige perspectieven zijn, en met Van Persie zie ik die niet. Links houdt hij Robben voor zich, en centraal Van der Vaart.
quote:Nee, waar is een interland eigenlijk wel goed voor?
Op vrijdag 13 februari 2004 17:52 schreef zjroentje het volgende:[..]
Het debuteren om het debuteren vind ik een beetje zinloos.
Er moeten ook enige perspectieven zijn, en met Van Persie zie ik die niet. Links houdt hij Robben voor zich, en centraal Van der Vaart.
Sinds wanneer wordt Zenden officieel gezien als verdediger? Het is toch nog steeds middenvelder/aanvaller?
En ik ben serieus.
quote:iig niet voor zinloze experimentjes.
Op vrijdag 13 februari 2004 17:54 schreef RedGuy het volgende:[..]
Nee, waar is een interland eigenlijk wel goed voor?
.
In mijn ogen althans.
Van Persie had ik ook wel eens willen zien, zoals tong zegt... Tegen Carlos Bocanegra en Eddie Pope valt voor hem ook wel wat te halen.
quote:Stam-Bouma lijkt me sterker...
Op vrijdag 13 februari 2004 17:59 schreef Devano het volgende:
Stam-Heitinga lijkt me echt een fantastisch verdedigingsduo.
quote:Daar zal wel mee begonnen worden.
Op vrijdag 13 februari 2004 18:06 schreef Staanplaats het volgende:[..]
Stam-Bouma lijkt me sterker...
Waarom kan Frank de Boer trouwens niet linksachter spelen ?
quote:Dat denk ik juist niet.
Op vrijdag 13 februari 2004 18:53 schreef methodmich het volgende:
Bouma wordt volgens mij door Dickie slechts als linksback gezien.
Bouma speelt bij PSV niet als linksachter. En dat speelt bij Dickie Dick een rol.
quote:Okee. Maar Dick heeft daar goede ervaringen mee.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:15 schreef tong80 het volgende:[..]
Dat denk ik juist niet.
Bouma speelt bij PSV niet als linksachter. En dat speelt bij Dickie Dick een rol.
quote:Maar waarom Frank de Boer niet als linksachter. Maldini speelt er op z'n ouwe dag ook nog steeds.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:18 schreef methodmich het volgende:[..]
Okee. Maar Dick heeft daar goede ervaringen mee.
quote:Ik hoop voor je dat je dit niet serieus bedoeld
Op vrijdag 13 februari 2004 18:07 schreef tong80 het volgende:Waarom kan Frank de Boer trouwens niet linksachter spelen ?
quote:I'm bloody serious.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:31 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Ik hoop voor je dat je dit niet serieus bedoeld
quote:Maldini is ietsje sneller, dat is het verschil. Frank de Boer mist ook de looks van Maldini.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:30 schreef tong80 het volgende:[..]
Maar waarom Frank de Boer niet als linksachter. Maldini speelt er op z'n ouwe dag ook nog steeds.
quote:Maar de lelijke looks van de Boer schrikt iedere tegenstander af.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:34 schreef methodmich het volgende:[..]
Maldini is ietsje sneller, dat is het verschil. Frank de Boer mist ook de looks van Maldini.
quote:Dat was toch een legendarisch topic hoor.... Is die er nog?
Op vrijdag 13 februari 2004 19:37 schreef tong80 het volgende:[..]
Maar de lelijke looks van de Boer schrikt iedere tegenstander af.
quote:Als ie als linksachter wordt geposteerd dan wel in een vrije rol. Het is algemeen bekend dat de Boer geen mandekker is. Ik zou iig nooit meer voor hem kiezen zijn beste tijd is geweest. Als hij meegaat naar het EK dan is een rol als kaartspeler het enige waar hij aan moet denken.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:33 schreef tong80 het volgende:[..]
I'm bloody serious.
quote:Als Frank de Boer the looks van Maldini had.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:37 schreef methodmich het volgende:[..]
Dat was toch een legendarisch topic hoor.... Is die er nog?
quote:Nederland wint met 2-0
Op vrijdag 13 februari 2004 19:31 schreef kennydies het volgende:
Ben benieuwd wat het gaat worden
quote:Leuk dat je met de meute meelult.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:41 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Als ie als linksachter wordt geposteerd dan wel in een vrije rol. Het is algemeen bekend dat de Boer geen mandekker is. Ik zou iig nooit meer voor hem kiezen zijn beste tijd is geweest. Als hij meegaat naar het EK dan is een rol als kaartspeler het enige waar hij aan moet denken.
De Boer is en blijft een wereldtopper die veel te weinig erkenning krijgt in Nederland.
Dan hoef je niet te kloten met je backs ook.
quote:Welke meute?
Op vrijdag 13 februari 2004 19:43 schreef tong80 het volgende:[..]
Leuk dat je met de meute meelult.
quote:de Boer was een wereldtopper
De Boer is en blijft een wereldtopper die veel te weinig erkenning krijgt in Nederland.
Als ik jou was zou ik maar wat wedstrijden kijken van de boer die hij in Turkije heeft gespeeld.
quote:Je lult toch niet persé mee met de meute als je De Boer gewoon niet goed vindt? Ik vind persoonlijk dat je beter een jongere speler kan hebben die je vast voorbereid op het WK 2006, want dan kan De Boer zeker niet meer meedoen
Op vrijdag 13 februari 2004 19:43 schreef tong80 het volgende:[..]
Leuk dat je met de meute meelult.
quote:Als we het over Frank de Boer hebben zijn we met hem iig snel uitgeluld
Op vrijdag 13 februari 2004 19:55 schreef methodmich het volgende:
Ervaren spelers die niet zeuren als ze op de bank zitten zijn goud waard in een EK-selectie. Zie Aron Winter en Peter van Vossen in 2000, alleen maakte Frenk toen de fout hen in te laten vallen.
quote:Ervaren ok, maar waarom geen speler meenemen waar je wel wat aan hebt.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:55 schreef methodmich het volgende:
Ervaren spelers die niet zeuren als ze op de bank zitten zijn goud waard in een EK-selectie. Zie Aron Winter en Peter van Vossen in 2000, alleen maakte Frenk toen de fout hen in te laten vallen.
Zou een fijn elftalletje zijn.
quote:Dat is zo'n flauwekul. Net zoals spelers ervaring op laten doen in het Nederlands elftal.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:53 schreef aatje88 het volgende:[..]
Je lult toch niet persé mee met de meute als je De Boer gewoon niet goed vindt? Ik vind persoonlijk dat je beter een jongere speler kan hebben die je vast voorbereid op het WK 2006, want dan kan De Boer zeker niet meer meedoen
Dat kan eventueel in een vriendschappelijke pot. Maar op een EK horen de besten te spelen.
En Frank de Boer gaat bewijzen dat ie er nog bij hoort.
quote:Hij is nooit weggeweest.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:01 schreef kamagurka het volgende:
Ik dacht eerlijk gezegd dat Frank de Broer zelf al was uitgeluld.. Valt ie opeens weer in de smaak? Is ie aan een comeback bezig?
Je bent in de war met Ronald.
quote:Die moet ook terug. Geniale speler.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:02 schreef tong80 het volgende:[..]
Hij is nooit weggeweest.
quote:Met nog een paar "de Boertjes"?
Op vrijdag 13 februari 2004 20:01 schreef tong80 het volgende:
En Frank de Boer gaat bewijzen dat ie er nog bij hoort.
quote:Zou kunnen.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:02 schreef tong80 het volgende:[..]
Hij is nooit weggeweest.
Een van die twee heeft toch alle genomen penalties uit zijn loopbaan tot nu toe gemist?
quote:Lijkt me sterk, omdat ik me van beiden benutte pingels kan herinneren.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:08 schreef kamagurka het volgende:[..]
Zou kunnen.
Een van die twee heeft toch alle genomen penalties uit zijn loopbaan tot nu toe gemist?
quote:Het schijnt dat Frank de Boer een ketting om z'n enkel krijgt bij de eerst volgende penaltyserie.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:08 schreef kamagurka het volgende:[..]
Zou kunnen.
quote:dat maakt hij niet meer mee
Op vrijdag 13 februari 2004 20:12 schreef tong80 het volgende:[..]
Het schijnt dat Frank de Boer een ketting om z'n enkel krijgt bij de eerst volgende penaltyserie.
quote:Omdat we zonder penalties het EK winnen.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:15 schreef hoi_mensen het volgende:[..]
dat maakt hij niet meer mee
quote:we winnen de finale met penalty`s ( kunnen we ook eens zeggen dat we door middel van penalty`s us een keer geluk hebben )
Op vrijdag 13 februari 2004 20:25 schreef tong80 het volgende:[..]
Omdat we zonder penalties het EK winnen.
F.de Boer haalt het EK niet
Zondag blundert hij en gaat hij eruit voor Heitinga en hij vult die plek veel beter op.
En dan is de nieuwe nummer 4 van Oranje geboren
quote:If only...
Op vrijdag 13 februari 2004 20:25 schreef tong80 het volgende:[..]
Omdat we zonder penalties het EK winnen.
quote:het komende WK van persie maakt dit EK ook niet mee,voor de lanker flank hebbe we Robben en geen van Persie
Op vrijdag 13 februari 2004 20:33 schreef acid_vibezz het volgende:
hmm heitinga sneijder vd vaart ... tsja ik denk wel dat we kunnen winnen, wanneer word de ridder geselecteerd....
quote:Voorlopig niet de Ridder komt pas kijken
hmm heitinga sneijder vd vaart ... tsja ik denk wel dat we kunnen winnen, wanneer word de ridder geselecteerd....
quote:Ik hoop het. Gelukkig is hij niet geselecteerd, al snap ik dat niet helemaal, omdat hij volgens een aantal bronnen in de voorselectie voor het EK zit...lijkt me toch dat ie dan ook in de oefenwedstrijden moeten spelen..
Op vrijdag 13 februari 2004 21:39 schreef hoi_mensen het volgende:[..]van persie maakt dit EK ook niet mee,voor de lanker flank hebbe we Robben en geen van Persie
quote:Eerst maar eens wat presteren lijkt me. In een Haagse speeltuin lijkt het wat, maar tegen een zeer gemiddelde back als Lee heeft hij niks in te brengen. Als hij een paar maanden constant op hoog niveau presteert mag hij er misschien eens aan ruiken
quote:Om de Ridder nu al te selecteren zou wel erg vroeg zijn hè
Doelmannen:
Tim Howard (Manchester United)
Grootste verrassing bij Man Utd dit jaar. Aangetrokken als redelijk onbekende, na afgetest te zijn bij o.a. Feyenoord. Werkte zich snel op tot eerste doelman en is niet meer weg te denken.
Kasey Keller (Tottenham Hotspur)
De laatste seizoen eerste doelman bij de Spurs. Inmiddels op leeftijd en af en toe lelijk blunderend.
Jonny Walker (New York/New JerseyMetroStars)
Onbekend in Europa. Naam doet een voorliefde voor alcohol vermoeden.
Verdedigers:
Gregg Berhalter (Energie Cottbus)
De man die hier in Nederland de kleuren van o.a. Sparta en Cambuur verdedigde en slechts bekend werd door in een interview Ruud van Nistelrooy een matennaaier te noemen. Speelt inmiddels 2e Bundesliga, past goed bij zijn kwaliteiten.
Carlos Bocanegra (Fulham)
Recent door Fulham naar Europa gehaald. Vrijwel direct met regelmaat opgesteld, staat bekend om aanvallende impulsen.
Steve Cherundolo (Hannover 96)
Promoveerde met Hannover naar de Bundesliga en kan op dat niveau redelijk mee. Mits fit altijd in de basis bij zijn club.
Cory Gibbs (Dallas Burn)
Speelde Bundesliga met St. Pauli. Deze donkere verdediger is vooral fysiek sterk.
Frankie Hejduk (Columbus Crew)
Speler wiens Europese carriere nooit echt van de grond kwam. Was een nuttige kwaliteit in de breedte bij Leverkusen, nu dus terug in eigen land. Ziet eruit als een rocker. Is vooral een loper.
Eddie Pope (NY/NJ MetroStars)
Kopsterke neger, die als voorstopper al zo'n 8 jaar in de nationale ploeg staat. Werd in zijn jongere jaren getipt om naar Europa te gaan, Feyenoord had ooit interesse, maar maakte de stap nooit.
Middenvelders:
Chris Armas (Chicago Fire)
Nuttige middenvelder, die slechts af en toe wordt ingezet. Hoopt naar Europa te gaan, clubs uit de Engelse 1st Div hadden al eens interesse.
DaMarcus Beasley (Chicago Fire)
Talentvolle vleugelsper. Beasley is vooral heel snel, maar loopt soms wel eens de bal voorbij. Doet in dat opzicht soms denken aan Rommedahl. Wel getipt voor een mooie transfer naar Europa.
Bobby Convey (D.C. United)
Was ooit in Europa, maar maakte het daar niet. Heeft de leeftijd om de stap misschien nog eens te maken.
Chris Klein (Kansas City Wizards)
Relatief nieuw gezicht in de nationale ploeg, is vooral een harde werker.
Eddie Lewis (Preston North End)
Favoriet van de bondscoach omdat hij nooit verzaakt. Redde het bij Fulham in de Premier League nooit, is bij Preston een sterkhouder.
John O'Brien (Ajax)
Bekendste speler voor de Nederlanders. Noeste werker, die in de nationale ploeg lekker mag schaven op het middenveld. Dat kan hij beter dan linksback spelen bij Ajax.
Claudio Reyna (Manchester City)
Veteraan. Speelde o.a. bij Leverkusen, Wolfsburg, Rangers, Sunderland en nu dus Man City. Houdt daar geregeld Bosvelt uit de basis.
Kerry Zavagnin (Kansas City Wizards)
Nieuweling, die hoopt zich in de komende periode in de kijker te spelen.
Aanvallers:
Conor Casey (Karlsruher)
Werd door Dortmund naar Europa gehaald, maar brak daar nooit door. Bij Karlsruhe wel een basiskracht.
Landon Donovan (San Jose Earthquakes)
Officieel nog eigendom van Leverkusen, dat hem jaren geleden al haalde. Liet op WK 2002 geregeld zien waarom en is nog altijd één van de betere spelers in deze ploeg. Wellicht trekt hij nog naar Europa.
Clint Mathis (Hannover 96)
Vinnige spits, type Kezman. Uiteraard met minder kwaliteiten. Sinds kort bij Hannover, waar hij het hoopt te gaan maken.
Brian McBride (Fulham)
Kopsterke spits, die eerder voor Everton uitkwam. Is ook fysiek sterk en zal leuke duels met onze Jaap kunnen uitvechten.
Josh Wolff (Kansas City Wizards)
Nog zo'n speler die al jaren bij de selectie zit, maar niet wegkomt uit de MLS. Invaller.
En Berhalter tegen van Nistelrooy kan nog leuk worden.
quote:Je blijft weer lekker positief over O'Brien
Op zaterdag 14 februari 2004 11:43 schreef methodmich het volgende:
Dat kan hij beter dan linksback spelen bij Ajax.
Hee hoe heette die Amerikaan nou die de overstap naar Ajax zou maken ergens midden jaren negentig?
quote:Ik weet alleen dat Cobi Jones ooit openlijk solliciteerde bij Ajax en PSV.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:46 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Je blijft weer lekker positief over O'Brien
Hee hoe heette die Amerikaan nou die de overstap naar Ajax zou maken ergens midden jaren negentig?
quote:Dat was hem dan ook... Zie em zo voor me, maar kon niet op zn naam komen.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:48 schreef methodmich het volgende:[..]
Ik weet alleen dat Cobi Jones ooit openlijk solliciteerde bij Ajax en PSV.
quote:Als ze thuis spelen is het in Nederland.
Op zondag 15 februari 2004 00:08 schreef Cruoninga het volgende:
Ik zou er eens heen kunnen gaan. Ben nog nooit bij een wedstrijd van het NL elftal geweest.
quote:Ehm...het verband met mijn post ontgaat me even...
Op zondag 15 februari 2004 00:09 schreef tong80 het volgende:[..]
Als ze thuis spelen is het in Nederland.
quote:Was gewoon een tip.
Op zondag 15 februari 2004 00:14 schreef Cruoninga het volgende:[..]
Ehm...het verband met mijn post ontgaat me even...
quote:Bedankt dan maar... Biertje? Of zitten we hier niet in Hools?
Op zondag 15 februari 2004 00:17 schreef tong80 het volgende:[..]
Was gewoon een tip.
quote:Wie
Op zaterdag 14 februari 2004 23:43 schreef Devano het volgende:
Waarom roept Advocaat Van Duinhoven niet op in plaats van die sul Waterreus.
quote:Omdat Advocaat wel nadenkt
WESTERVELD en VAN DER SAR
en als 3de: Stekelenburg (wellicht echter te vroeg), Van Duijnhoven, Gentenaar, Paauwe (redelijk onderschat imo)
dus ...
quote:Omdat hij of kiest voor een goede keeper met ervaring of voor eentje met veel tallent die eraan zit te komen. Op dit moment is het natuurlijk verstandig om te kiezen voor de ervaring, dan bljiven er maar een paar keepers over na vd Sar, daaruit is Waterreus een prima keuze
voor t EK moet als 3e keeper een opvolger mee en daar lijkt me Gentenaar perfect voor.
quote:Gentenaar? Dan gaat ie die hanekam straks oranje maken...
Op zondag 15 februari 2004 03:22 schreef rubbereend het volgende:[..]
voor t EK moet als 3e keeper een opvolger mee en daar lijkt me Gentenaar perfect voor.
quote:Westerveld wou toch mischien gaan voetballen inplaats van keepen?
Op zondag 15 februari 2004 16:34 schreef Duiveltja het volgende:
Westerveld schijnt wel een penaltykiller te zijn (ik weet niet of hij dat nog wel is)
Zo'n keeper is wel handig als je kijkt naar vd Sar die zelden een pingel stopt
quote:Helemaal mijn idee om Westerveld in te zetten als het tot penalty's komt.
Op zondag 15 februari 2004 17:35 schreef Devano het volgende:
Westerveld heeft ooit (ik geloof dat dat nog in de jeugd was) 9 van de 9 strafschoppen gestopt die hij in een seizoen tegenkreeg. Voor Liverpool en Sociedad heeft ie op die manier ook al aardig wat punten gepakt. Mocht het op het EK aankomen op stafschoppen zou ik gewoon Sar wissellen voor Westerveld, ik zie dit wel vaker gebeuren. Je kan zeggen dat het respectloos is tegen de keeper die de hele wedstrijd keepte, en dat de invallende keeper nog niet scherp is. Maar ik denk dat het juist de spelers die de strafschoppen moeten nemen (onbewust) onzeker maakt als er ineens een andere keeper voor hun staat.
Maar denk jij dat Dickie dit durft/doet?
quote:nou k ben bang dat als we een keeper hebben die er een paar stopt er toch meer pingels worden gemist door de spelers, maargoed. Een ander probleem is dat er vaak al 3 keer gewisseld is tegen de tijd dat er pingels genomen gaan worden
Op zondag 15 februari 2004 17:35 schreef Devano het volgende:
Westerveld heeft ooit (ik geloof dat dat nog in de jeugd was) 9 van de 9 strafschoppen gestopt die hij in een seizoen tegenkreeg. Voor Liverpool en Sociedad heeft ie op die manier ook al aardig wat punten gepakt. Mocht het op het EK aankomen op stafschoppen zou ik gewoon Sar wissellen voor Westerveld, ik zie dit wel vaker gebeuren. Je kan zeggen dat het respectloos is tegen de keeper die de hele wedstrijd keepte, en dat de invallende keeper nog niet scherp is. Maar ik denk dat het juist de spelers die de strafschoppen moeten nemen (onbewust) onzeker maakt als er ineens een andere keeper voor hun staat.
Die 9 pingels zal hij gepakt hebben als basisspeler. Als je koud binnen de lijnen komt voor een strafschoppenserie, hoe zit je dan in die wedstrijd? Kan een voordeel zijn, dat je fris en blanco binnenstapt, maar even goed een nadeel.
quote:nee hij durfde eerst F.de Boer en Kluivert ook niet te passeren
Op zondag 15 februari 2004 17:36 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Helemaal mijn idee om Westerveld in te zetten als het tot penalty's komt.
Maar denk jij dat Dickie dit durft/doet?
enik vind ook dat ze het contract van Advocaat pas na het EK moetsen verlengen
quote:Dorus de Vries gaat ook de goede kant op ;-) mischien wat voor Jong Oranje
Op zondag 15 februari 2004 17:45 schreef hoi_mensen het volgende:[..]
nee hij durfde eerst F.de Boer en Kluivert ook niet te passeren
en Westerveld opeens in de goal dat durft hij ook niet aan
en Stekelenburg of Gentenaar moet mee naar EK hebben langzaam opvolger nodig
VD sar wordt oudenik vind ook dat ze het contract van Advocaat pas na het EK moetsen verlengen
quote:daar heb je gelijk in
Op zondag 15 februari 2004 17:48 schreef tong80 het volgende:
vd Sar is dit seizoen wel in topvorm. Bezorgde Fulham tegen Man. united de 3 punten.
quote:En daarna als keeperstrainer terug naar AJAX
Op zondag 15 februari 2004 17:49 schreef hoi_mensen het volgende:[..]
daar heb je gelijk in
ik denk dat van der sar nog een 3 of 4 jaar meekan
quote:koeman moet hem laten staan de rest van het seizoen
Op zondag 15 februari 2004 17:51 schreef rubbereend het volgende:
Stekelenburg hoeft van mij niet mee, hij heeft niet eens een basisplaats bij ajax. Niet dat ik hem niet goed vind trouwens, k vind m veel beter dan Lobont
quote:ligt eraan, als Stekelenburg vanaf volgens seizoen een basisplats heeft waarom zou hij dan niet de nummer 1 kunnen zijn, maar als van der Sar doorgaat na het EK blijft hij toch nummer 1 (en terecht)
Op zondag 15 februari 2004 17:59 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hmz, ik zie Sander als de no. 1 voor het WK 2006 of niet dan? Stekelburg is voor EK 2008 voor mij pas een optie ....
quote:Onervarenheid is voor mij een reden om hem nog even bij AJAX te laten staan.
Op zondag 15 februari 2004 18:05 schreef rubbereend het volgende:[..]
ligt eraan, als Stekelenburg vanaf volgens seizoen een basisplats heeft waarom zou hij dan niet de nummer 1 kunnen zijn, maar als van der Sar doorgaat na het EK blijft hij toch nummer 1 (en terecht)
quote:Het viel me al op dat ie als laatste was toegevoegd aan Jong Oranje.
Op maandag 16 februari 2004 15:35 schreef methodmich het volgende:
Nigel de Jong dus toegevoegd aan de selectie. Terecht ook.
Het is normaal de speler die het eerst geselecteerd wordt.
Ze hielden dus al rekening met z'n uitverkiezing.
code:vd Sar Stam Heitinga
De Jong Bouma
Van Bommel Davids
Sneijder
vd Meyde vd Vaart
Van The Man
quote:Maar ja zou Advocaat het durven te proberen. En een linkspoot op rechts zou wel verrassend zijn en lastig te verdedigen.
Op dinsdag 17 februari 2004 16:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het lijkt me iig de meest logische opstelling. De rechterkant is altijd lastig geweest. Van Der Meyde speelt de laatste tijd nooit bij Inter, Robben en Zenden zijn linkspoten, maar steken in een betere vorm
Clarence Seedorf en Nigel de Jong 8 jaar geleden. . En nu teamgonten in het Nederlands elftal.
quote:Vette foto
Op dinsdag 17 februari 2004 16:12 schreef pekel het volgende:
Uit een ander topic..Clarence Seedorf en Nigel de Jong 8 jaar geleden.
. En nu teamgonten in het Nederlands elftal.
Je kan ook echt zien dat het Nigel is
quote:Zonder die oerlijke nummers voorop?
Op dinsdag 17 februari 2004 16:21 schreef Bjoro het volgende:
hierbij nogmaals het hele uit en thuis tenue (voor degene die het nog niet gezien hadden !!)
quote:Oranje (echt oranje!!!) met wit!!!!!!
hierbij nogmaals het hele uit en thuis tenue (voor degene die het nog niet gezien hadden !!)
Wat ik overigens een BELACHELIJKE selectie vind. Want ik zie geen geschikte rechtsachter. Melchiot of Ooijer lijke me meer geschikt dan wie weet ik niet, maar iig meer geschikt. En WTF doet Overmars nog in de selectie? En waarom zijn het er maar 19 (van de KNVB site dit)?
Ik ga toch voor de 4-4-2 variant:
(en tot mijn grote spijt kan ik niks veranderen aan de verdediging...waar the fuck zijn Hofland, Ooijer en Melchiot...o ja, PSV-ers geblesseerd geloof ik. Bij nader inzien toch de verdediging veranderen...)
code:Of Makaay ipv vdv, want sinds hij t op Sylvie doet is ie dramatisch uit vorm.vd Sar Stam Bouma
De Jong Zenden
Van Bommel Davids
vd Meyde Robben
Van der Vaart
Van The Man
quote:dat lijkt ook wel die nieuwe bal, de Total Aerow.
quote:mooi plaatje
gave shirts, eindelijk oranje met wit! tijdens euro2000 en wk98 droegen we de mooiste shirts, maar deze mogen er ook zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Linz op 17-02-2004 17:27]
v/d Sar, de Jong, Stam, de Boer, Bouma, v/d Meyde, Davids, v.Bommel, Robben, v/d Vaart en Nistelrooy.
hoop :
v/d Sar, de Jong, Stam, Heitinga, Bouma, v/d Meyde, Davids, Seedorf, Overmars, Makaay en Nistelrooy.
geen Sneijder en v/d Vaart, die mogen eerst wat beter gaan voetballen.
quote:
Heitinga in basis Nederlands ElftalAjacied Johnny Heitinga zal woensdagavond in de ArenA zijn debuut maken in het Nederlands elftal. Hij wordt in de basis opgesteld als rechtsback. Oranje speelt een oefenduel tegen de Verenigde Staten. Nigel de Jong, bij Ajax rechtsback, begint op de bank.
Bondscoach Advocaat speelt met het centrale verdedigingsduo Stam en (aanvoerder) Cocu. Op links staat Bouma. Frank de Boer begint dus ook op de bank.
Advocaat stelt Heitinga niet op in het centrum omdat hij daar niet met twee rechtsbenige verdedigers wil spelen. Stam is ook rechts, Cocu links. Meer heeft Advocaat nog niet bekend gemaakt.
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 18:25 schreef Kozzmic het volgende:[..]
dan had ik verder niet door.
jammer dat Heitinga daardoor rechtsback staat, want hij is in het centrum nog veel beter.
quote:Hij speelde mee met Barcelona van het weekend, dus ik neem aan van wel
Op dinsdag 17 februari 2004 18:35 schreef mitt het volgende:
oh Cocu is toch fit?
quote:Als je het zo bekijkt best slim
Op dinsdag 17 februari 2004 19:23 schreef rubbereend het volgende:
slim gedaan, cocu kan altijd makkelijk doorschuiven naar het middenveld eb bouma en Heitinga kunnen allebij eventueel in het centrum bijspringen omdat ze daar normaal gesproken beide spelen
[brainwave] Zou Dick dan eindelijk verstand van voetbal hebben gekregen [/brainwave]
quote:nee Willem heeft zich ermee bemoeid, je kan zo ook heel makkelijk wisselen omdat spelers breed inzetbaar zijn
Op dinsdag 17 februari 2004 19:26 schreef The_BoezelaaR het volgende:[..]
Als je het zo bekijkt best slim
[brainwave] Zou Dick dan eindelijk verstand van voetbal hebben gekregen
[/brainwave]
kunnen ze alvast aan elkaar wennen
en nigel op recht
quote:
**Johnny Heitinga zal woensdagavond in de Amsterdam Arena zijn debuut maken in het Nederlands elftal. De Ajacied (20) krijgt in het oefenduel met de VS van bondscoach Dick Advocaat de voorkeur boven zijn clubgenoot Nigel de Jong.Phillip Cocu is door Advocaat gekozen tot aanvoerder. 'Vaste' aanvoerder Frank de Boer begint het duel op de bank. Mark van Bommel ontbreekt waarschijnlijk in het basiselftal. De middenvelder van PSV was tijdens de laatste interland tegen Schotland aan zijn lies geblesseerd.
Vermoedelijke opstelling:
Van der Sar
Heitinga, Stam, Cocu, Bouma
Sneijder, Van der Vaart, Davids
Van der Meyde, Van Nistelrooij, Robbenbron: Teletekst
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 19:19 schreef Devano het volgende:
En beter roept Advocaat Bosschaart op ipv Bouma.
Dat je het niet hebt op een bepaalde club oke, maar je kan het ook overdrijven. Bosschaart heeft het moeilijk tegen de meeste spelers in de HCE, opmerkingen als deze kan ik dan ook moeilijk serieus nemen
Gaan we minstens tien jaar plezier aan beleven.
quote:Och, nu is Cocu er nog wel. En ik zie een centraal duo Stam/Cocu eigenlijk wel zitten voor dit EK. Heitinga en De Jong kunnen vanaf nu hun wedstrijden mee gaan pikken, zodat ze in een paar jaar tijd kunnen uitgroeien tot vaste krachten. Geef ze de tijd.
Op dinsdag 17 februari 2004 20:40 schreef hoi_mensen het volgende:
heitinga moet in centrum
over 2 a 3 jaar is cocu er ook niet meer
en dan heb je stam,heitnga in het centrumkunnen ze alvast aan elkaar wennen
en nigel op recht
quote:Hmz, ik blijf tot nieuwe inzichten komen. Maar als ik met deze opstelling naar het EK kijk zie ik:
Op dinsdag 17 februari 2004 21:16 schreef Kozzmic het volgende:
SCH.
[..]Och, nu is Cocu er nog wel. En ik zie een centraal duo Stam/Cocu eigenlijk wel zitten voor dit EK. Heitinga en De Jong kunnen vanaf nu hun wedstrijden mee gaan pikken, zodat ze in een paar jaar tijd kunnen uitgroeien tot vaste krachten. Geef ze de tijd.
- Cocu die door kan schuiven naar het midden
- Heitinga en Bouma trekken dan nog meer naar binnen
- GEEN F. de Boer in de basis
Kortom, dankjewel Willem en Dick, eindelijk een leuk, goed en attractief (dat laatste hoop ik dan maar) Oranje
Nou maar hopen dat die Robben zich eens een keer niet als een mietje elke keer laat vallen en om kaarten gaat vragen. Als hij dat doet mag hij van mij gelijk gaan douchen...
quote:Als vulling op de bank ja
Op vrijdag 13 februari 2004 20:01 schreef tong80 het volgende:En Frank de Boer gaat bewijzen dat ie er nog bij hoort.
quote:bosvelt wel
Op dinsdag 17 februari 2004 22:42 schreef mitt het volgende:
lijst van 28 spelers, waar geen Melchiot op staat![]()
, maar wel Ricksen of Bosvelt..wat een aanfluiting zeg.
kan iemand de volledige lijst hierop zetten?
want heb die nog niet gezien
Bouma zit er toch bij hè?
vind het wel jammer dat Heitinga ipv Bouma in het centrum staat
+
Van Persie
Kluivert
Ooijer
Reiziger
Ricksen
Bosvelt
Westerveld
Van Bronckhorst
quote:Snappen doe ik dit ook niet..Bosvelt en Ricksen spelen niet iedere week (wat Advocaat als voorwaarde had gesteld om geselecteerd te worden)..bijv. Melchiot en Hasselbaink spelen bijna wekelijks bij een van de beste ploegen van Europa en zitten er niet eens bij
quote:Tja Ricksen blijft toch wel het lievelingetje van DICK.
Nou daar gaat de titel. Naja beter misschien want dan is hij er iig in 2006 niet bij!
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 23:30 schreef Ambrosius het volgende:
Bosvelt
quote:'t Is een oefenduel, hij komt er morgen voor de rust al achter dat deze achterhoede niet werkte, en zet hij Heitinga centraal en de Jong rechtsback.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:38 schreef Speed1971 het volgende:
Sorry maar die Advocaat is echt een mongool. Stel dan De Jong op als back.Nou daar gaat de titel. Naja beter misschien want dan is hij er iig in 2006 niet bij!
quote:Ricksen speelt mits hij fit is volgens mij elke week. Bij Melchiot en Hasselbaink is dat maar de vraag. De ene week in de basis, de andere week op de tribune.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:31 schreef Ambrosius het volgende:[..]
Snappen doe ik dit ook niet..Bosvelt en Ricksen spelen niet iedere week (wat Advocaat als voorwaarde had gesteld om geselecteerd te worden)..bijv. Melchiot en Hasselbaink spelen bijna wekelijks bij een van de beste ploegen van Europa en zitten er niet eens bij
Dat Hasselbaink er niet opstaat is logisch. Met Kluivert, Van Nistelrooy en Makaay heb je drie centrumspitsen die sowieso zeker zijn van hun selectie, en als je moet kiezen tussen Van Hooijdonk en Hasselbaink lijkt me de keuze niet zo moeilijk.
quote:Doe dan 10-10, is toch een stuk leuker om naar te kijken.
Op woensdag 18 februari 2004 12:17 schreef Cart_man het volgende:
Tering, dat is kut. Twee landen waar ik een hekel aan heb. Geen favoriet voor vanavond dus. Laat het maar 0-0 worden...
quote:Nee joh, ik gun jullie ook geen kijkplezier...
Op woensdag 18 februari 2004 12:19 schreef pfaf het volgende:[..]
Doe dan 10-10, is toch een stuk leuker om naar te kijken.
Ik vermaak me wel in de sportschool vanavond...
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 12:22 schreef Cart_man het volgende:[..]
Nee joh, ik gun jullie ook geen kijkplezier...
Bad Boy`s 2
A man Apart
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 12:25 schreef edje34 het volgende:
Word een saaie wedstrijd.Ik ga in ieder geval niet kijken.
Ga een paar nieuwe dvd`s huren.Bad Boy`s 2
A man Apart
quote:Dan kijk ik nog liever naar de wedstrijd, zeker met die irritante Martin Lawrence. Have fun!
Op woensdag 18 februari 2004 12:25 schreef edje34 het volgende:
Word een saaie wedstrijd.Ik ga in ieder geval niet kijken.
Ga een paar nieuwe dvd`s huren.Bad Boy`s 2
A man Apart
quote:Melchiot is met de komst van Heitinga, Bouma en de Jong gewoon iets naar achteren geschoven, maar zit er denk ik wel nog bij. Die speelt jammer genoeg alleen zelden als centrumverdediger in Engeland, is voornamenlijk bruikbaar als rechtsback in Oranje, maar daar staat de Jong en Reiziger nu.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:31 schreef Ambrosius het volgende:
Snappen doe ik dit ook niet..Bosvelt en Ricksen spelen niet iedere week (wat Advocaat als voorwaarde had gesteld om geselecteerd te worden)..bijv. Melchiot en Hasselbaink spelen bijna wekelijks bij een van de beste ploegen van Europa en zitten er niet eens bij
De Jong hoort als ie zo door blijft gaan in de basis vind ik. Is eigenlijk op alle terreinen, behalve ervaring, beter dan Reiziger. Betere zuivere pass, beter in de combinatie, is veel balvaster en mentaal sterker, en zijn vleugelrushes zijn gevaarlijker dan die van Reiziger. Verdedigend/koppend wel gelijkwaardig. Kan een Trabelsi/Roberto Carlos op rechts worden qua opkomend gevaar.
Zenden, Ricksen en Bosvelt kunnen van die lijst van 28 af. Alle drie al lang en breed ingehaald door betere spelers, zelfs als breedtespeler. Van Persie hoort gewoon erbij als 2e linksbuiten achter Robben. Zenden is overbodig geworden, heeft op geen enkele positie aan de linkerkant iets te bieden t.o.v. andere selectiespelers. Als back allang ingehaald door Bouma, linkshalf heeft ie Davids/Seedorf/Bronkhorst/VdV voor zich en linksbuiten is Robben/Persie/Overmars tien keer nuttiger.
Ricksen heb je met de Jong en Heitinga ook niet echt meer nodig als rechtsback, en die kan ook centraal te weinig. Eigenlijk is alleen de rechtsbuitenpositie onderbezet met enkel v.d. Meyde als geschikte kandidaat, de rest is allemaal dik in orde en driedubbel of meer bezet. Misschien toch de Ridder of begenadigd talent Castelen
meenemen voor de breedte.
Sar
de Jong, Heitinga, Stam, Bouma
Sneijder, Davids
v.d. Vaart,
v.d. Meyde, Kluivert, Robben.
De Ridder, Castelen en VD Meyde laten weinig tot niets zien en zullen niets toevoegen aan het elftal. Van Bommel of De Jong kan beter op de rechtshalf positie uit de voeten om het vuile werk op te knappen voor Sneijder en VdV, afhankelijk van de tegenstander kan je er voor kiezen of je VdV of Robben op links zet.
Sar
Heitinga-Stam-Cocu-Bouma
Van Bommel-Sneijder-Davids-Robben
Van Der Vaart-Van Nistelrooy
Cocu kan doorschuiven waardoor Sneijder een vrijere rol kan krijgen en Van Bommel diep kan gaan
quote:TM67 for bondscoach!
Op woensdag 18 februari 2004 13:03 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Waarom blijf je uit gaan van een 4-3-3 systeem?De Ridder, Castelen en VD Meyde laten weinig tot niets zien en zullen niets toevoegen aan het elftal. Van Bommel of De Jong kan beter op de rechtshalf positie uit de voeten om het vuile werk op te knappen voor Sneijder en VdV, afhankelijk van de tegenstander kan je er voor kiezen of je VdV of Robben op links zet.
Sar
Heitinga-Stam-Cocu-Bouma
Van Der Vaart-Van NistelrooyCocu kan doorschuiven waardoor Sneijder een vrijere rol kan krijgen en Van Bommel diep kan gaan
quote:4-3-3-geeft de beste mogelijkheden om overal driehoekjes op het veld te creeren. Een functionerend 4-3-3 met echte vleugelspitsen blijft de beste manier om de wil aan je tegenstander op te leggen, als je dat echt wil en de spelers ervoor hebt. Als je jezelf iets terug wil laten zakken en minder pressie wil spelen met iets afwachtender voetbal kun idd uit de voeten met jouw variant.
Op woensdag 18 februari 2004 13:03 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Waarom blijf je uit gaan van een 4-3-3 systeem?
quote:v.d. Meyde vind ik wel een volwaardige Oranjespeler met vele goeie momenten als vleugelspeler (afgewisseld met mindere), en als je zo'n speler in vorm op een vleugelpositie kan zetten moet je dat m.i. doen. De Ridder en Castelen zijn meer breedtespelers voor de langere termijn, maar alleen als ze zo door blijven gaan en zich ontwikkelen. Normaal gesproken zou je met een uit vorm zijnde v.d. Meyde (of geblesseerd) idd eerder naar 4-4-2 moeten gaan tegen geduchte tegenstanders.
De Ridder, Castelen en VD Meyde laten weinig tot niets zien en zullen niets toevoegen aan het elftal.
quote:Ik vind v. Bommel meer een controlerende speler voor (centraler)poetswerk ala Davids, in een rol als rechtshalf die de vleugels van voor tot achter moeten bestrijken vind ik hem helemaal niet zo geschikt op topniveau.
Van Bommel of De Jong kan beter op de rechtshalf positie uit de voeten om het vuile werk op te knappen voor Sneijder en VdV,
quote:Robben moet gewoon zo ver mogelijk vooruit komen te spelen om de backs van de tegenstander terug te dringen. Spelers die met heel weinig ruimte een goeie back op een paar vierkante meter kunnen uitspelen moet je gebruiken als dreigmiddel om de tegenstander minder grip in het midden te laten krijgen en juist het overwicht qua middenveld aan Oranje (Sneijder/Davids/VdV) te geven.
Sar
Heitinga-Stam-Cocu-Bouma
Van Der Vaart-Van Nistelrooy
Daarom ben ik dus ook voor die positie op rechts met v.d. Meyde die genoeg dreiging brengt om de backs van tegenstanders gebonden te houden. Met Seedorf als hangende rechtbuiten (of van Bommel in jouw geval) heb je veel te weinig dreiging in die hoeken. Je moet gewoon een speler hebben die binnendoor en buitenom kan, en veel snelheid heeft. Dat hou je vanzelf mannetjes over in het midden en kun je je wil opleggen.
quote:Cocu als centrale vrij man is best oke (zeker beter dan slomo de Boer), maar als je puur kijkt naar kwaliteiten heeft Heitinga alles in huis om exact hetzelfde te brengen, inclusief een betere pass.
Cocu kan doorschuiven waardoor Sneijder een vrijere rol kan krijgen en Van Bommel diep kan gaan
[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 18-02-2004 13:27]
code:Lijkt mij een winnende combinatie !vd Sar
Heitinga Stam Bouma
Sneijder Cocu
vd Meijde vd Vaart Robben
Makaaij v Nistelrooij
Stel je voor dat dit team het goed doet met jonge spelers als Heitinga en De Jong. Van der vaart en Sneijder hebben zich al erg bewezen en Robben moet meer minuten krijgen daarvoor...
Als dit team het goed doet is het toch het laatste grote toernooi voor velen...
Howard ook niet in de goal waarschijnlijk, dat scheelt weer.
quote:Is een Ghanees. En men twijfelt aan z'n echte leeftijd.
Op woensdag 18 februari 2004 16:45 schreef rrrrno het volgende:
In de VS hebben ze toch zo'n veertien of vijftienjarig talent die de nieuwe Pele wordt genoemd. Lijkt me wel geinig als ze die zouden laten spelen, kijken wat ie echt kan.
Freddy Adu is z'n naam.
quote:Dat wordt altijd zo snel geroepen. Te licht. Je denkt te PSV'erig, je moet uitgaan van de aanvallende kracht van vleugelspel.
Op woensdag 18 februari 2004 15:17 schreef Tony_Montana67 het volgende:
vd Meyde, Robben, Sneijder en VdV op een middenveld of in de aanval is veel te licht. Dat is leuk tegen kleinere landen, maar in de groepswedstrijden tegen Tsjechië en Duitsland worden ze compleet onder de voet gelopen. 4-3-3 tegen een topland is zelfmoord.
Van Bommel maakt het verschil in topwedastrijden denk ik ook niet rechts op het midden, en Robben meer teruggetrokken laten spelen uit angst en daardoor aanvallend inleveren is te aanpassend, zeker gezien zijn verdedigende kwaliteiten. Als de aanval niet loopt en geen dreiging heeft, kan Oranje zelfs met jouw versterkt middenveld in de problemen tegen topploegen komen. Dan zijn wij maar een middelmatig elftal. En een tweespitsen systeem met VdV en Ruud voorin die dan veel zelf moeten doen (zonder rechtervleugel en hagende linkervleugel) is juist aantoonbaar veel makkelijker te verdedigen.
Waarom hebben tegenstanders zoveel respect hebben voor Oranje. Dat is echt niet door het middenveld of de verdediging, dat zeker niet slecht is maar ook niet beter t.o.v. de andere nationale topploegen aan spelers. Daar kunnen wij helemaal geen groot verschil maken. Oranje boezemt angst in door zijn aanval, vleugelspel en zijn (pressie) manier van spelen die die aanval continu in stelling kan brengen en daarmee verstikkend werkt op de tegenstander die niet goed eruit kan komen.
Door de zijkanten juist heel breed houden en spelers iets vooruit schuiven creer je elders ruimte en een totaal ander spelbeeld,.Met name in het midden krijg je cruciale broodnodige ruimte, en bindt je extra middenvelders door de kwaliteiten van onze spits en schaduwspits. Juist omdat backs van de tegenstander en hun middenvelders dan niet snel genoeg rugdekking in het centrum kunnen geven aangezien vleugelspelers zo gevaarlijk zijn en hen gebonden houden aan de zijkant. De poppetjes komen dan heel anders te staan.
Bovendien, van Bommel die in een mum van tijd een voorzet moet geven van rechts als ie geen tijd en ruimte levert weinig bruikbaars op t.o.v. echte vleugelspelers. En daar draait het toch uiteindelijk allemaal om, de tijd en ruimte die men krijgt om net snel genoeg de vrije man te vinden op de goeie manier.
De voordelen van Sneijder/VdV/Meyde/Robben wegen als je het goed afstelt makkelijk op tegen de nadelen. Het is niet zo dat zij verdedigend zo zwak zijn dat het per definitie een achilleshiel vormt. Zij zijn zeer snel, en de eerste 2 met behoorlijk wat speloverzicht, en dus voldoende uitgerust om verdedigend hun gaten dicht te lopen en de fnuik van het vooruit-verdedigen van de 4 mensen achterin + Davids te laten werken.
Per saldo krijg je daar veel en veel meer aanvallende dreiging voor terug dan een versterkt middenveld waarin men mekaar meer in de weg loopt. De ruimteverhoudingen/combinatie's in het veld zijn totaal anders met 4-4-2, en dat vergt m.i. een ander type voetbal die ons op zich ook wel ligt, maar niet zo goed als 4-3-3.
quote:Dat geeft niet. Het gaat vooral om de linkermiddenvelder van de tegenstander die door Sneijder en de Jong/Heitinga op rechts opgevangen wordt. Opkomende backs van tegenstanders zijn, m.u.v. de types Lizarazu, zelden zo gevaarlijk dat Oranje daar rekening mee moet gaan houden in een 4-3-3. v.d. Meyden en Robben hebben beiden voldoende capaciteit om matige backs af te stoppen.
Een sterk blok op het middenveld is nodig om de creatieve spelers een opening te laten vinden. Als VD Meyde op rechts staat, moet Sneijder meer verdedigend spelen.
quote:Je kan geen conclusie's trekken op basis van bv. Tsjechie-uit. Toen zat het heel anders in elkaar.
Dit leidt alleen maar tot overtredingen van Davids en Cocu, dat is al veel vaker gebleken.
quote:Het gaat niet echt om attractief, het gaat om datgene te doen waar je het meeste uit de spelersgroep haalt en doet waar je goed in bent. Juist de wedstrijden waar voor behoudend conservatief spel werd gekozen, met bv. Seedorf, Zenden of van Bommel als hangende buitenspelers en een versterkt middenveld (en een zeer teruggetrokken afwachtende verdediging omdat de Boer geen groot gat tussen hem en de keeper meer dicht kan lopen) liepen niet bepaald lekker.
Met een sterk blok is het spel misschien minder attractief, maar wel een stuk effectiever
al hoeft het niet want ik vind nog steeds dat Overmars er in hoort
quote:Waarschijnlijk tegen Frankie Hejduk of Bobby Convey.
Op woensdag 18 februari 2004 17:09 schreef mitt het volgende:
ik hoop dat Robben wat gaat laten zien in een 'grote wedstrijd'al hoeft het niet want ik vind nog steeds dat Overmars er in hoort
quote:Ghanees van afkomst ja, maar ik dacht dat ie tot Amerikaan was genaturaliseerd.
Op woensdag 18 februari 2004 16:52 schreef tong80 het volgende:[..]
Is een Ghanees. En men twijfelt aan z'n echte leeftijd.
Freddy Adu is z'n naam.
quote:Klopt idd. Je hebt gelijk.
Op woensdag 18 februari 2004 18:03 schreef rrrrno het volgende:[..]
Ghanees van afkomst ja, maar ik dacht dat ie tot Amerikaan was genaturaliseerd.
Hij speelde voor Amerika op het jeugd-WK.
quote:Leuk zo'n positieve sportmod.
Op woensdag 18 februari 2004 18:30 schreef mitt het volgende:
0-0 wordt het overigens
Hadden ze beter in Eindhoven kunnen spelen.
quote:Ik heb nog wel een compilatie filmpje voor je
Op woensdag 18 februari 2004 20:06 schreef sander4444 het volgende:
Echt weer rillingen over mn rug als je zo de hoogtepunten uit Nederland-Schotland ziet bij SBS6. Hopelijk gaat het vanavond weer zo'n superavond worden. Vandaag is wel een btje te zien of Nederland de goede en gewenste lijn voorzet. Ik hou het voor vandaag op 4-1
Dit moet zijn wedstrijd worden om te bewijzen dat ie meer is dan een zeikneus.
quote:Kwart over tien.
Op woensdag 18 februari 2004 20:10 schreef brighton het volgende:
Hoelaat begint het feest eigenlijk...?
Pas feesten als het afgelopen is.
quote:20u30 dus
Op woensdag 18 februari 2004 20:11 schreef tong80 het volgende:[..]
Kwart over tien.
Pas feesten als het afgelopen is.
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 20:19 schreef Duiveltja het volgende:
Frank de Boer: "Als ik fit ben, ben ik de beste"
Advocaat: "Hij is niet meer de beste"
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 20:21 schreef hace_x het volgende:
hoeft van der Sar niet meer mee naar Portugal!
Hij zal en moet mee.
quote:Heerlijk dodelijke opmerking
Op woensdag 18 februari 2004 20:19 schreef Duiveltja het volgende:
Frank de Boer: "Als ik fit ben, ben ik de beste"
Advocaat: "Hij is niet meer de beste"
quote:zag gisteren weer eens (en altijd weer kippevel) beelden vant EK88, wat missen we toch eigenlijk een keeper a la van Breukelen. Hard, arrogant en goed. Een "fuck you jij scoort niet" uitstraling... was Babos maar Nederlander...
Op woensdag 18 februari 2004 20:21 schreef hace_x het volgende:
Ik zeg 10 - 4 voor nederland en ondanks de overwinning hoeft van der Sar niet meer mee naar Portugal!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |