corc heeft alvast Herlees dit jaar integraal "de Avonden" geopend, dus we beginnen met De Avonden. Maar de vraag is, welke boeken gaan we daarna lezen?
Post hier je suggesties of geef aan dat je mee wilt doen!
TS begint: Ik doe mee, over literatuursuggesties denk ik graag even nog even na.
quote:Nee, op mijn eilandje in de Valuta heb ik alle tijd om boeken te lezen!
Op donderdag 11 december 2003 13:14 schreef PLAE@ het volgende:
heb je het niet te druk met miniconomy daarvoor?
quote:Die heb ik jaren geleden aan iemand uitgeleend, maar die ging toen de gevangenis in en sindsdien de serie niet teruggezien
Op donderdag 11 december 2003 22:33 schreef search64 het volgende:
Ik begin weer aan dune dus doe die maar.
Doe maar niet
We kunnen een klein tournamentje houden welk boek het wordt?
quote:Dan moeten we die dus wel doen, want dan koop je de serie nog een keer
Op vrijdag 12 december 2003 10:20 schreef Isabeau het volgende:[..]
Die heb ik jaren geleden aan iemand uitgeleend, maar die ging toen de gevangenis in en sindsdien de serie niet teruggezien
Doe maar niet
quote:China boeken? Als in boeken over China? Ik zou zeggen noem een paar titels enzo!
Op vrijdag 12 december 2003 10:37 schreef YPPY het volgende:
Als het een leuk boek is, doe ik natuurlijk mee.
De Avonden sla ik over, dat heb ik toen na 2 bladzijdes al opgegeven.
Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar China boeken.
quote:Goed plan
Op vrijdag 12 december 2003 10:20 schreef Isabeau het volgende:[..]
We kunnen een klein tournamentje houden welk boek het wordt?
quote:Het enige boek over China dat ik heb liggen is De stroom van de rivier door Da Chen. Ik wil ook wel meedoen als er een Engels boek gelezen wordt. De beschikbaarheid van Nederlandse boeken is hier 0. Maar let niet op mij.
Op vrijdag 12 december 2003 10:37 schreef Troel het volgende:[..]
China boeken? Als in boeken over China? Ik zou zeggen noem een paar titels enzo!
quote:Wilde Zwanen is een ontzettend goed boek, gaat over drie generaties vrouwen in China. Het boek dat geschreven is door de lijfarts van Mao vond ik zelf erg interessant en verhelderend en erg geschikt voor discussie. Verder heb je natuurlijk Lulu Wang, maar dat vind je prachtig of vreselijk. Er is geen middenweg. Amy Tan en Anchee Min vind ik ook leuke schrijvers als het om China gaat.
Op vrijdag 12 december 2003 10:37 schreef Troel het volgende:[..]
China boeken? Als in boeken over China? Ik zou zeggen noem een paar titels enzo!
Een tournament is denk ik wel geschikt, omdat je dan wel tenminste een boek neemt dat de meesten leuk lijkt. Misschien dan wel een tournament waarin je punten kunt geven ipv steeds kiezen tussen twee. Met die laatste ben je best lang bezig.
quote:Lulu Wang:
Op vrijdag 12 december 2003 10:43 schreef YPPY het volgende:
Wilde Zwanen is een ontzettend goed boek, gaat over drie generaties vrouwen in China. Het boek dat geschreven is door de lijfarts van Mao vond ik zelf erg interessant en verhelderend en erg geschikt voor discussie. Verder heb je natuurlijk Lulu Wang, maar dat vind je prachtig of vreselijk. Er is geen middenweg. Amy Tan en Anchee Min vind ik ook leuke schrijvers als het om China gaat.
quote:Ik ben zelf sowieso tegen kiezen tussen twee steeds. Want iedereen heeft dan altijd wel dat ie twee leuke boeken tegenover elkaar heeft staan en twee minder leuke boeken. Punten geven aan bijvoorbeeld 5 boeken is veel handiger. Bovendien heb je dan meteen een lijstje van boeken die interessant zijn en misschien als tweede en derde gelezen kunnen worden zeg maar.
Op vrijdag 12 december 2003 10:43 schreef YPPY het volgende:[..]
Wilde Zwanen is een ontzettend goed boek, gaat over drie generaties vrouwen in China. Het boek dat geschreven is door de lijfarts van Mao vond ik zelf erg interessant en verhelderend en erg geschikt voor discussie. Verder heb je natuurlijk Lulu Wang, maar dat vind je prachtig of vreselijk. Er is geen middenweg. Amy Tan en Anchee Min vind ik ook leuke schrijvers als het om China gaat.
Een tournament is denk ik wel geschikt, omdat je dan wel tenminste een boek neemt dat de meesten leuk lijkt. Misschien dan wel een tournament waarin je punten kunt geven ipv steeds kiezen tussen twee. Met die laatste ben je best lang bezig.
We kunnen beginnen met het stemmen op The Big Read van de BBC. Dat is al een select groepje boeken, die al bekend staan om hun 'kwaliteit'.
Ben wel bang dat we dan moeten beginnen met LOTR.
quote:We beginnen met de Avonden...
Op vrijdag 12 december 2003 21:25 schreef Zizaz het volgende:
Laten we dan beginnen met een Engels boek, want die zijn over het algemeen leuker dan Nederlandse(meer aanbod e.d.)We kunnen beginnen met het stemmen op The Big Read van de BBC. Dat is al een select groepje boeken, die al bekend staan om hun 'kwaliteit'.
Ben wel bang dat we dan moeten beginnen met LOTR.
Het lijkt mij een goed idee om tot 31 december suggesties te kunnen geven en dat we daarna dus per persoon de drie favoriete boeken op een rijtje zetten. Aan de hand daarvan kunnen we zien wat men het liefste heeft. Dit zou ook een Engels boek kunnen zijn.
Als het China wordt: de biografie over Mao is geschreven door een Chinees die het pas schreef toen hij in Amerika woonde. Het is dus gewoon in het Engels te krijgen. Verder is het ook uitgegeven als pocket, wat dus goedkoper is als een hardcover.
Een tijdje terug heb ik het ook geprobeerd: Leesclub , maar toen was er niet erg veel belangstelling voor
Nederlands of Engelstalig maakt me niet zoveel uit, als het maar geen Giphart is
quote:Ik ook!!!!!! Wat leuk!!
Op vrijdag 12 december 2003 10:40 schreef Isabeau het volgende:
China boeken!!! Jaaaaaaa!!! Ik ben helemaal vóór!
(heeft niets met china te maken hoor
)
[Dit bericht is gewijzigd door Faithy op 16-12-2003 14:29]
quote:Dat is een prima boek inderdaad dat ook nog eens aardig inzicht geeft in het reilen en zeilen van de chinese politiek in die tijd.
Op maandag 15 december 2003 19:54 schreef YPPY het volgende:
Ik ben geen voorstander van een Engelstalig boek. Dat is toch (voor mij tenminste) veel moeilijker lezen.Als het China wordt: de biografie over Mao is geschreven door een Chinees die het pas schreef toen hij in Amerika woonde. Het is dus gewoon in het Engels te krijgen. Verder is het ook uitgegeven als pocket, wat dus goedkoper is als een hardcover.
quote:Ben ik ook voor!
Op zaterdag 13 december 2003 01:42 schreef Lekkertjuh het volgende:
Waarom niet een heerlijk boek van John Grisham??
Vind het een heerlijke schrijver.. (zwijmel)
-het proces van Franz Kafka (ik zeg maar wat hoor)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |