quote:Ik begrijp het ook niet, maar het schijnt ín te zijn om alles omtrent de islam te bashen. Dit is vooral het geval geweest na 11 september.
Op donderdag 11 december 2003 13:57 schreef Yi-Long het volgende:
Ik begrijp niet waarom zoveel mensen zich druk maken om een hoofd-doekje. Ik vind persoonlijk het christendom etc een waardeloos geloof, maar dan ga ik me toch niet storen aan mensen die een kruisje dragen of naar de kerk gaan?
Maak je liever druk om serieuzere problemen in de maatschappij. Trouwens, WIE onderdrukt die meisjes nu!? Als ze op school geen hoofd-doekjes meer mogen dragen, zullen er velen zijn die niet meer naar school gaan ivm hun geloof. Dan hebben die girls dus GEEN opleiding en zijn ze strax dus afhankelijk van Mannen of van een uitkering want een goede baan zullen ze niet vinden.
quote:You've got a point. Excessen zoals bovengenoemde zullen misschien dan wel gaan voorkomen (misschien gebeurd het al).
Op donderdag 11 december 2003 13:57 schreef Yi-Long het volgende:Maak je liever druk om serieuzere problemen in de maatschappij. Trouwens, WIE onderdrukt die meisjes nu!? Als ze op school geen hoofd-doekjes meer mogen dragen, zullen er velen zijn die niet meer naar school gaan ivm hun geloof. Dan hebben die girls dus GEEN opleiding en zijn ze strax dus afhankelijk van Mannen of van een uitkering want een goede baan zullen ze niet vinden.
quote:Heel goed verwoord.
Op donderdag 11 december 2003 13:52 schreef Lithion het volgende:[..]
In beginsel geeft het een fundamentele ongelijkheid aan tussen de man en de vrouw in de Islam op het gebied van het bewaren van de kuisheid. Een hoofddoekje is erop gericht om een vrouw onaantrekkelijk te maken voor de man, zodat ze niet als lustobject zal worden gezien. Dit is dus compleet op de vrouw gericht, een geheel eenzijdige maatregel.
Als in Nederland alleen allochtonen 50% meer belasting zouden moeten betalen zou iedereen op zijn achterste benen staan dat een dergelijke ongelijke behandeling onrechtvaardig en onmenselijk is, maar als het om het bewaren van de kuisheid gaat en de vrouw daarvoor eenzijdig de verantwoordelijkheid draagt door het dragen van een hoofddoekje, dan wordt dat grif geaccepteerd, terwijl het in weze exact hetzelfde soort ongelijkheid in behandeling is.
Bovendien, als het dragen van een hoofddoekje ervoor zorgt dat die vrouw níet als lustobject of zondig wordt gezien impliceert dat automatisch dat vrouwen die geen hoofddoekje dragen als zondig worden beschouwd.
quote:...en volkomen begrijpelijk als uit naam van de Islam duizenden onschuldigen worden vermoord.
Op donderdag 11 december 2003 14:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik begrijp het ook niet, maar het schijnt ín te zijn om alles omtrent de islam te bashen. Dit is vooral het geval geweest na 11 september.
quote:...kan me vergissen, maar het was volgens mij niet in de naam van allah. Deze zieke geesten hadden het op de VS voorzien, voor wraak, jaloezie etc..
Op donderdag 11 december 2003 14:06 schreef Koos Voos het volgende:[..]
...en volkomen begrijpelijk als uit naam van de Islam duizenden onschuldigen worden vermoord.
quote:Dus dat geeft mij het recht om alle Christenen te bashen omdat een paar van hen de kruistochten hebben georganiseerd?
...en volkomen begrijpelijk als uit naam van de Islam duizenden onschuldigen worden vermoord.
Het is voor mij volkomen onbegrijpelijk dat er mensen zijn die bijna 1 miljard moslims durven te veroordelen op daden verricht door een dozijn vliegtuigkapers.
Aan de andere kant vind ik het wel begrijpelijk dat jij er zo over denkt, want ik ken je gedachtengang nu wel zo'n beetje.
quote:Oh ja, de kinderen de kinderen, latenw e vooral aan de kinderen denken(!)
Op donderdag 11 december 2003 13:54 schreef Kiki het volgende:[..]
Ja, ik zou die wet wel willen zien doorgevoerd in Nederland.
Me dunkt dat er door godsdienst al teveel ellende in de wereld is, laten we alstublieft onze kinderen hier niet mee in aanraking laten komen.
Begrijp me goed, een ieder heeft het volste recht om een geloof aan te hangen maar ik vind een school (of de grondwet, andere discussie hier) niet de plaats om daar uiting aan te geven.
De diverse wereldreligies moeten ook zeker aan bod komen in het onderwijs, maar dan puur en alleen op informatieve wijze door een kijk op de geschiedenis en gewoonten van die religie.
Je kan er ook voor kiezen om je kind, als je dan hem of haar ook onderwijs in een religie wil geven, naar een zaterdag of zondagschool sturen.Dat is mijn mening..
Flikker nou toch op met die onzin man. Persoonlijk vind ik geloof ook niet fantastisch, maar 99% van de gelovigen (ongeacht WELK geloof) functioneert gewoon op een normale manier in de maatschappij. Er zijn altijd extremistische idioten bij of mensen die gewoon hun geloof tever door laten voeren in hun eigen wereldje om nog objectief beslissingen te kunnen nemen of te denken, maar dat zijn dan ook IDIOTEN; DOMME mensen. Domme mensen zul je ALTIJD houden.
Sterker nog, door mensen te wijden uit scholen en daardoor ook de intergratie te verhinderen, PLUS andere kinderen de les leren dat het blijkbaar normaal is om bepaalde groepen achter te stellen, zul je juist veel MEER domme mensen kweken.
Al die kinderen die nu van school uitgesloten worden, zullen zich alleen maar MEER buitengesloten voelen in de westerse cultuur, en dus steeds meer steun zoeken in de eigen cultuur, en dus ook in het eigen geloof.
quote:zelfde geldt voor uit naam van de democratie, althans dat is het laatste wat ik heb gehoord
quote:Oneens..
Op donderdag 11 december 2003 14:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik begrijp het ook niet, maar het schijnt ín te zijn om alles omtrent de islam te bashen. Dit is vooral het geval geweest na 11 september.
De andere kant op wordt er minstens zoveel " gebasht ".
Niet islamitische vrouwen zijn hoeren.
Mensen die varkensvlees eten zijn zwijnen en viezerikken.
etc etc.
Ik woon in een wijk waar waarschijnlijk meer dan 5 verschillende geloofsovertuigingen nageleefd worden ( door verschillende mensen natuurlijk )
en bijna IEDEREEN minacht de andere persoon als puntje bij paaltje komt.
En JA dit wordt actief naar buiten gedragen.
Onzin dus dat het alleen op de Islam gericht is.
Ik dacht al waar blijft het. Waarom moet dat er toch altijd bijgehaald worden. Over ongenuanceerd gesproken...
quote:Tja... dat vind jij 'volkomen onbegrijpelijk'.. dat er in het westen mensen zijn die vijandig tegenover de Islam staan ?? Terwijl uit naam van de Islam de laatste 10 jaar alle aanslagen worden gepleegd.. en duizenden onschuldigen het leven hebben gelaten..
Op donderdag 11 december 2003 14:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Het is voor mij volkomen onbegrijpelijk dat er mensen zijn die bijna 1 miljard moslims durven te veroordelen op daden verricht door een dozijn vliegtuigkapers.
Laten wij waakzaam blijven !!
quote:Als je op een school zit waar geen enkel kind een religieuze uiting draagt, zal een kind zich dus echt niet buitengesloten voelen. Immers, geen van de klasgenootjes heeft een keppeltje, hoofddoek, kruisje.
Op donderdag 11 december 2003 14:10 schreef Yi-Long het volgende:[..]
Oh ja, de kinderen de kinderen, latenw e vooral aan de kinderen denken(!)
Kom, we geven zelf een goed voorbeeld door een bepaalde groep kinderen buiten te sluiten, alleen maar op basis van uiterlijke kenmerken en geloofsovertuiging(!)
DAT is namelijk de boodschap die ieder kind moet leren...Flikker nou toch op met die onzin man. Persoonlijk vind ik geloof ook niet fantastisch, maar 99% van de gelovigen (ongeacht WELK geloof) functioneert gewoon op een normale manier in de maatschappij. Er zijn altijd extremistische idioten bij of mensen die gewoon hun geloof tever door laten voeren in hun eigen wereldje om nog objectief beslissingen te kunnen nemen of te denken, maar dat zijn dan ook IDIOTEN; DOMME mensen. Domme mensen zul je ALTIJD houden.
Sterker nog, door mensen te wijden uit scholen en daardoor ook de intergratie te verhinderen, PLUS andere kinderen de les leren dat het blijkbaar normaal is om bepaalde groepen achter te stellen, zul je juist veel MEER domme mensen kweken.
Al die kinderen die nu van school uitgesloten worden, zullen zich alleen maar MEER buitengesloten voelen in de westerse cultuur, en dus steeds meer steun zoeken in de eigen cultuur, en dus ook in het eigen geloof.
quote:Ja laten we vooral waakzaam blijven, omdat 0,01 procent van de moslims in staat is aanslagen te plegen.
Op donderdag 11 december 2003 14:14 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Tja... dat vind jij 'volkomen onbegrijpelijk'.. dat er in het westen mensen zijn die vijandig tegenover de Islam staan ?? Terwijl uit naam van de Islam de laatste 10 jaar alle aanslagen worden gepleegd.. en duizenden onschuldigen het leven hebben gelaten..
Laten wij waakzaam blijven !!
quote:99% van de mensen zijn dan ook schapen. En als schapen eenmaal achter een leider gaan lopen...
Op donderdag 11 december 2003 14:10 schreef Yi-Long het volgende:[..]
Oh ja, de kinderen de kinderen, latenw e vooral aan de kinderen denken(!)
Kom, we geven zelf een goed voorbeeld door een bepaalde groep kinderen buiten te sluiten, alleen maar op basis van uiterlijke kenmerken en geloofsovertuiging(!)
DAT is namelijk de boodschap die ieder kind moet leren...Flikker nou toch op met die onzin man. Persoonlijk vind ik geloof ook niet fantastisch, maar 99% van de gelovigen (ongeacht WELK geloof) functioneert gewoon op een normale manier in de maatschappij. Er zijn altijd extremistische idioten bij of mensen die gewoon hun geloof tever door laten voeren in hun eigen wereldje om nog objectief beslissingen te kunnen nemen of te denken, maar dat zijn dan ook IDIOTEN; DOMME mensen. Domme mensen zul je ALTIJD houden.
quote:Dat is geen probleem. Kan ik voor zijn, aangezien het in Turkije ook gebeurd en het kan werken. Maar als deze dames volwassen zijn, zullen ze bijna zeker toch aan de hoofddoek, vrijwillig. Zou je dat dan ook een probleem vinden?
Op donderdag 11 december 2003 14:18 schreef Kiki het volgende:[..]
Als je op een school zit waar geen enkel kind een religieuze uiting draagt, zal een kind zich dus echt niet buitengesloten voelen. Immers, geen van de klasgenootjes heeft een keppeltje, hoofddoek, kruisje.
Als niemand bovengenoemde items heeft, leren de kinderen dus JUIST dat iedereen gelijk is. Ongeacht wat je gelooft of welke afkomst je hebt.
Dat is toch wat we proberen te bereiken? We zijn toch allemaal gelijk?? Laten we ons dan ook zo gedragen.
MAAR elk individu heeft nog altijd het recht om ZELF te geloven, en ik vind dat als iemand die vrijheid heeft, en daarbij anderen niet schaadt (en een hoofddoekje kan volgens mij echt geen last) dan moet je dat kind of die persoon daarin ook niet hinderen.
Zoals ik al zei, ikzelf ben niet gelovig en vindt het allemaal ook maar een beetje vaag etc, maar de misdaden di begaan worden 'uit naam van het geloof' zijn gewoon MISDADEN, en geen enkele godsdienst keurt dat goed. Deze misdadigers etc MISBRUIKEN dus gewoon de goede naam en intentie van een bepaald geloof, om zelf hun misdaden geod te praten. Dat gebeurt, en dat is zer spijtig, want het geeft een bepaald geloof en haar aanhangers meteen een hele slechte naam. (zoals Moslims na 9/11)
Maar we begrijpen allemaal dat als een paar voetbal hooligans met een ajax shirt aan, iemand van een andere club in elkaar beuken, NIET ALLE AJAX fans geweldadige criminelen zijn, en dat AJAX ook niet verantwoordelijk is voor het geweld van die paar idioten. Ook al zeggen ze het in naam van de club te doen. Uiteraard moet ajax zelf er wel op toezien dat haar supporters zich gewoon conform de regels gedragen, en ze daarop aanspreken.
Het zelfde geld voor het geloof. Je zult altijd idioten hebben die het allemaal niet begrijpen, en een geloof misbruiken om zelf rotzooi te trappen, andere mensen ongelukkig te maken en het nog goedpraten ook...
Dat zul je altijd blijven houden, niet omdat er GELOOF bestaat, of omdat er VOETBALCLUBS bestaan....maar omdat hypocriete sukkels bestaan...
quote:Vrijwillig ja.
Op donderdag 11 december 2003 14:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Dat is geen probleem. Kan ik voor zijn, aangezien het in Turkije ook gebeurd en het kan werken. Maar als deze dames volwassen zijn, zullen ze bijna zeker toch aan de hoofddoek, vrijwillig. Zou je dat dan ook een probleem vinden?
Na bedreiging van uitstoting, als hoer en ketter uitgemaakt te worden.
Dan zou ik ook vrijwillig de hoofddoek dragen, omdat de mannetjes zich niet kunnen gedragen. Wordt eens wakker, man! Je leeft in Nederland!
Ik ben er namelijk van overtuigd dat de moslim vrouwen die terecht komen in het 'blijf van mijn lijf huis' dat ding blijven dragen.
quote:Vrijwillig? Nee, dan heb ik er geen probleem mee. Iedereen moet dat zelf weten. Ik heb er alleen een probleem mee wanneer het dragen van een hoofddoek verplicht word door vader, broer of oom. Maar dat is een andere discussie (zie ni putes, ni soumises).
Op donderdag 11 december 2003 14:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Dat is geen probleem. Kan ik voor zijn, aangezien het in Turkije ook gebeurd en het kan werken. Maar als deze dames volwassen zijn, zullen ze bijna zeker toch aan de hoofddoek, vrijwillig. Zou je dat dan ook een probleem vinden?
quote:Het is inderdaad een ietwat vreemd bedachte oplossing.
Op donderdag 11 december 2003 14:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Vrijwillig ja.
Na bedreiging van uitstoting, als hoer en ketter uitgemaakt te worden.
Dan zou ik ook vrijwillig de hoofddoek dragen, omdat de mannetjes zich niet kunnen gedragen. Wordt eens wakker, man! Je leeft in Nederland!
Man heeft een probleem ( lomp gezegd: er is angst dat de man vooral met zijn pik zal denken ).
En de oplossing wordt bij de vrouw gezocht..
Meestal is het zo dat de oplossing gezocht wordt waar ook het probleem ligt.
quote:Mee eens..Ik beschouw mijzelf als een redelijk en rationeel mens en weet ook wel dat je niet iedereen over dezelfde kam moet scheren. De discussie hier is echter of het uitdragen van een religieuze overtuiging verboden zou moeten worden in scholen en rechtbanken etc. Daar staat m.i. even het hele 'niet alle moslims zijn criminelen' verhaal buiten.
Op donderdag 11 december 2003 14:22 schreef Yi-Long het volgende:
Ik begrijp trouwens je punt wel. Dat onderwijs gescheiden moet zijn van religie, en daar ben ik het mee eens. De lesstof moet volkomen neutraal zijn, en ook de leerlingen mogen niet beoordeeld worden op hun geloof etc.MAAR elk individu heeft nog altijd het recht om ZELF te geloven, en ik vind dat als iemand die vrijheid heeft, en daarbij anderen niet schaadt (en een hoofddoekje kan volgens mij echt geen last) dan moet je dat kind of die persoon daarin ook niet hinderen.
Zoals ik al zei, ikzelf ben niet gelovig en vindt het allemaal ook maar een beetje vaag etc, maar de misdaden di begaan worden 'uit naam van het geloof' zijn gewoon MISDADEN, en geen enkele godsdienst keurt dat goed. Deze misdadigers etc MISBRUIKEN dus gewoon de goede naam en intentie van een bepaald geloof, om zelf hun misdaden geod te praten. Dat gebeurt, en dat is zer spijtig, want het geeft een bepaald geloof en haar aanhangers meteen een hele slechte naam. (zoals Moslims na 9/11)
Maar we begrijpen allemaal dat als een paar voetbal hooligans met een ajax shirt aan, iemand van een andere club in elkaar beuken, NIET ALLE AJAX fans geweldadige criminelen zijn, en dat AJAX ook niet verantwoordelijk is voor het geweld van die paar idioten. Ook al zeggen ze het in naam van de club te doen. Uiteraard moet ajax zelf er wel op toezien dat haar supporters zich gewoon conform de regels gedragen, en ze daarop aanspreken.
Het zelfde geld voor het geloof. Je zult altijd idioten hebben die het allemaal niet begrijpen, en een geloof misbruiken om zelf rotzooi te trappen, andere mensen ongelukkig te maken en het nog goedpraten ook...
Dat zul je altijd blijven houden, niet omdat er GELOOF bestaat, of omdat er VOETBALCLUBS bestaan....maar omdat hypocriete sukkels bestaan...
quote:Kinderen zijn kinderen, en niemand is gelijk, iedereen is anders qua uiterlijk en innerlijk. Er zullen ALTIJD kinderen zijn die de baas spelen, en altijd kinderen die gepest worden. Dat is niet leuk, en niet eerlijk, maar het gebeurt wel. Wil je strax ook alle kinderen met een te grote neus een neus operatie aanbieden, zodat ze niet opvallen? Of mensen met rood haar laten blonderen, zodat ze niet voor 'vuurtoren' uitgescholden worden!?
Als je op een school zit waar geen enkel kind een religieuze uiting draagt, zal een kind zich dus echt niet buitengesloten voelen. Immers, geen van de klasgenootjes heeft een keppeltje, hoofddoek, kruisje.
Als niemand bovengenoemde items heeft, leren de kinderen dus JUIST dat iedereen gelijk is. Ongeacht wat je gelooft of welke afkomst je hebt.
Dat is toch wat we proberen te bereiken? We zijn toch allemaal gelijk?? Laten we ons dan ook zo gedragen.
Zo werkt het niet. Je moet de kids gewoon respect voor elkaar en elkaars verschillen bijbrengen. dus ook al stotter Kevin, dan NOG is hij een leuk joch, en ook al draagt Joachim een keppeltje of whatever, dan NOG is het fijn als hij meevoetbalt in de pauze. Etc. dat is een taak van de opvoeders, en een taak van de leraren, en ook van de maatschappij in zijn geheel. Mensen zijn verschillend, en dat moet je gewoon accepteren, want uiteindelijk wil IEDEREEN gewoon een leuk leven met later maybe een gezin en kids etc en opgroeien in een veilige buurt etc etc. En als je nu gaat leren aan kinderen dat je er niet bij hoort als je 'anders' bent, dan gaat het natuurlijk nooit goed met de intergratie...of met het respect voor anderen in het algemeen.
Dus gewoon alle kids normaal behandelen, en er niet moeilijk over doen of iemand toevallig een hoofddoekje draagt of een keppeltje...of een beugel heeft of een brilletje of stottert...etc etc.
quote:In negen van tien gevallen zekers. Ik twijfel dan sterk of men werkelijk zo begaan is met lot van de moslim vrouw.
Op donderdag 11 december 2003 13:25 schreef Lithion het volgende:[..]
Ga je er nu van uit dat iemand die aanstoot neemt aan een hoofddoekje automatisch een islamofoob is?
quote:Nu trek je het in het ridicule. Ik kom niet onder een steen vandaan gekropen ofzo! Ik weet heus wel dat er ALTIJD kinderen zullen zijn die gepest worden of buitengesloten worden.
Op donderdag 11 december 2003 14:29 schreef Yi-Long het volgende:[..]
Kinderen zijn kinderen, en niemand is gelijk, iedereen is anders qua uiterlijk en innerlijk. Er zullen ALTIJD kinderen zijn die de baas spelen, en altijd kinderen die gepest worden. Dat is niet leuk, en niet eerlijk, maar het gebeurt wel. Wil je strax ook alle kinderen met een te grote neus een neus operatie aanbieden, zodat ze niet opvallen? Of mensen met rood haar laten blonderen, zodat ze niet voor 'vuurtoren' uitgescholden worden!?
Mensen die stotteren weren van school, totdat ze normaal leren praten, want anders voelt ie zich misschien buitengesloten!?Zo werkt het niet. Je moet de kids gewoon respect voor elkaar en elkaars verschillen bijbrengen. dus ook al stotter Kevin, dan NOG is hij een leuk joch, en ook al draagt Joachim een keppeltje of whatever, dan NOG is het fijn als hij meevoetbalt in de pauze. Etc. dat is een taak van de opvoeders, en een taak van de leraren, en ook van de maatschappij in zijn geheel. Mensen zijn verschillend, en dat moet je gewoon accepteren, want uiteindelijk wil IEDEREEN gewoon een leuk leven met later maybe een gezin en kids etc en opgroeien in een veilige buurt etc etc. En als je nu gaat leren aan kinderen dat je er niet bij hoort als je 'anders' bent, dan gaat het natuurlijk nooit goed met de intergratie...of met het respect voor anderen in het algemeen.
Dus gewoon alle kids normaal behandelen, en er niet moeilijk over doen of iemand toevallig een hoofddoekje draagt of een keppeltje...of een beugel heeft of een brilletje of stottert...etc etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |