quote:Ok thx, kga denk ik ook een boek lezen dat kritiek heeft op WoN want daardoor begrijp je alleen maar meer van wat er precies in staat. Zodra ik em uit heb (duurd nog wel ff, zit nog maar in boek 2 van de 5) ga ik maar Leviathan lezen en daarna wel een boek dat kritiek heeft ofzo. De tering, dit zouden m'n leraren moeten zien.
Op woensdag 10 december 2003 23:39 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Als je deze uit hebt is het misschien een aardig idee om Leviathan (1651) van Thomas Hobbes te lezen. Alhoewel hij door een volledig andere bril kijkt, is het interessant om te kijken wat hij ervan denkt.
Hij is overigens niet bepaald (klassiek-)liberaal te noemen, in tegendeel.
quote:Ik ben net begonnen aan een Nederlands sociologie boek waarin deze werken worden bekeken en beschreven. Ik denk dat je hier veel meer aan hebt dan Smith's en Hobbes' werk te lezen. Het geeft, behalve een beknopte weergave van de inhoud, een goed beeld van de gevolgen van het werk en het geeft kritiek erop.
Op woensdag 10 december 2003 23:44 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Ok thx, kga denk ik ook een boek lezen dat kritiek heeft op WoN want daardoor begrijp je alleen maar meer van wat er precies in staat. Zodra ik em uit heb (duurd nog wel ff, zit nog maar in boek 2 van de 5) ga ik maar Leviathan lezen en daarna wel een boek dat kritiek heeft ofzo. De tering, dit zouden m'n leraren moeten zien.
TT p 511
quote:
PEKING De industriële productie in
China is in november met 17,9 procent
toegenomen ten opzichte van een jaar
geleden.Er werd geproduceerd ter waarde
van 396,6 miljard dollar.De stijging
was de grootste van dit jaar,stelt het
Chinese bureau voor de statistiek vast.
Vooral de sectoren telecomapparatuur,
transportmiddelen,metaalnijverheid en
de hightech draaiden uitstekend.
De productie van automobielen,die in
oktober nog was teruggevallen,groeide
in november met 32,7% ten opzichte van
vorig jaar.In China werden in totaal
410.960 voertuigen van allerlei slag
gefabriceerd in de afgelopen maand.
quote:China, de economische wereldmacht van de 21e eeuw.
Op woensdag 10 december 2003 23:52 schreef zakjapannertje het volgende:
China on the move (waarschijnelijk?)TT p 511
[..]
quote:mja, dat zit erin, maar ik bedoelde meer of die statistiekcijfers van die Chinezen wel zo betrouwbaar zijn als ze lijken, dictatuur enzo
Op woensdag 10 december 2003 23:55 schreef Kaalhei het volgende:[..]
China, de economische wereldmacht van de 21e eeuw.
quote:Zal nog wel minstens 30 jaar duren... En de vraag is hoe lang ze het kunnen volhouden.
Op woensdag 10 december 2003 23:55 schreef Kaalhei het volgende:[..]
China, de economische wereldmacht van de 21e eeuw.
quote:Waarom niet? Zijn gedisciplineerde en slimme mensen! En een gigantische groeimarkt voor ongeveer alles.
Op woensdag 10 december 2003 23:57 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zal nog wel minstens 30 jaar duren... En de vraag is hoe lang ze het kunnen volhouden.
quote:Ook een goed idee, maar kga denk ik eerst wel de werken lezen en dan zo'n sociologie boek zoals je zegt. Gelukkig staan ze allebij online en ook nog veel extra informatie over de boeken (Internet
Op woensdag 10 december 2003 23:49 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Ik ben net begonnen aan een Nederlands sociologie boek waarin deze werken worden bekeken en beschreven. Ik denk dat je hier veel meer aan hebt dan Smith's en Hobbes' werk te lezen. Het geeft, behalve een beknopte weergave van de inhoud, een goed beeld van de gevolgen van het werk en het geeft kritiek erop.
quote:geen goede bestuurstelsel uiteindelijk, wat succesvolle innovatiesgolven voor de economie tegenhoudt
Op woensdag 10 december 2003 23:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Waarom niet? Zijn gedisciplineerde en slimme mensen!
quote:Dat het een supermacht gaat worden is wel zeker, alleen vraag me af wanneer en hoelang.
Op woensdag 10 december 2003 23:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Waarom niet? Zijn gedisciplineerde en slimme mensen! En een gigantische groeimarkt voor ongeveer alles.
Maar nu ga ik echt.
quote:Ik denk dat ze, absoluut gezien (China heeft immers 5x zoveel inwoners als de VS), de VS eerder voorbij streven.
Op woensdag 10 december 2003 23:57 schreef Sidekick het volgende:
Zal nog wel minstens 30 jaar duren... En de vraag is hoe lang ze het kunnen volhouden.
quote:De naam Norberg hoef ik waarschijnlijk niet te noemen? Weet je trouwens al wat je gaat studeren?
Op woensdag 10 december 2003 23:59 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Ook een goed idee, maar kga denk ik eerst wel de werken lezen en dan zo'n sociologie boek zoals je zegt. Gelukkig staan ze allebij online en ook nog veel extra informatie over de boeken (Internet
). Daarna maar dan een paar boeken over globalisatie. Dit is echt handig, want deze zooi is allemaal goed om te weten over 1.5 jaar als ik ga studeren.
quote:Europa stelt tegen die tijd niets meer voor, alleen de VS telt nog een hele tijd mee.
Op woensdag 10 december 2003 23:57 schreef Sidekick het volgende:[..]
quote:Europa is economisch nu al groter dan de VS volgens mij
Op donderdag 11 december 2003 00:04 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Europa stelt tegen die tijd niets meer voor, alleen de VS telt nog een hele tijd mee.
Ik had hier ergens grafieken met prognoses, jzs, ff zoeken.
quote:Wel eens van gehoort, maar nog niet echt veel over gelezen.
Op donderdag 11 december 2003 00:02 schreef Kaalhei het volgende:[..]
De naam Norberg hoef ik waarschijnlijk niet te noemen?
quote:Ik denk IEF (International Economics and Finance) in Tilburg. Beetje algemene internationale economie dus, ze hebben niets beters in Nederland wat erop lijkt. Hopenlijk kan ik ooit nog bij het WTO oid werken om de globalisatie een handje te helpen, want dat is de enige manier om de grote problemen in deze wereld op te lossen.
Weet je trouwens al wat je gaat studeren?
quote:Ja, maar hier wonen 100 miljoen meer mensen en het GDP is maar een paar procent groter dan dat van de VS. Maar de VS zal Europa nog voorbij streven, de economie daar is veel flexibeler en hun groei van het GDP veel hoger dan in Europa. (ik bedoel niet dit jaar, maar de afgelopen jaren, decennia en eeuw)
Op donderdag 11 december 2003 00:05 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
Europa is economisch nu al groter dan de VS volgens mij
[Dit bericht is gewijzigd door NightH4wk op 11-12-2003 00:11]
quote:Huh?
Op donderdag 11 december 2003 00:11 schreef du_ke het volgende:
Het gaat slecht met dit land. Zelfs een kerstboom in de 2e kamer kan niet meer uit
.
quote:Ze krijgen elk jaar een kerstboom van Staatsbosbeheer, maar die moet opgetuigd worden en geïmpregneerd. Dat kost bij elkaar dus een paar cent. Daarom hebben ze nu een plastic boom
Op donderdag 11 december 2003 00:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Huh?
quote:Wat is er mis met het leven achter het spoor
Op woensdag 10 december 2003 23:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Werk je nu achter het station?
quote:Wat een schijnheilige solidariteit moet daar vanuit stralen?
Op donderdag 11 december 2003 00:25 schreef du_ke het volgende:[..]
Ze krijgen elk jaar een kerstboom van Staatsbosbeheer, maar die moet opgetuigd worden en geïmpregneerd. Dat kost bij elkaar dus een paar cent. Daarom hebben ze nu een plastic boom
.
quote:Niks hoor, gaf ik een waarde-oordeel dan?
Op donderdag 11 december 2003 00:27 schreef achterhetspoor het volgende:[..]
Wat is er mis met het leven achter het spoor
.
quote:Pennywise Pound foolish heet dat toch?
Op donderdag 11 december 2003 00:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat een schijnheilige solidariteit moet daar vanuit stralen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |