abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 december 2004 @ 12:34:33 #101
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_23916754
'k Denk dat er soms ook sprake is van enige angst. Sommige mensen vinden zoiets eng en blijven er het liefst zo ver mogelijk bij vandaan. Toch -als ze er meer over te weten komen- verandert hun beeld vaak wel enigszins.
(Un)masking for the greater good.
pi_23917756
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:34 schreef Natalie het volgende:
'k Denk dat er soms ook sprake is van enige angst. Sommige mensen vinden zoiets eng en blijven er het liefst zo ver mogelijk bij vandaan. Toch -als ze er meer over te weten komen- verandert hun beeld vaak wel enigszins.
In dit geval gaat het dus eigenlijk om angst voor demonen en ergens is dat ook wel een 'logische' angst als iemand zo overtuigd is van het bestaan van God.

Bij deze mensen krijg je dan ook niet eens de kans om ze er mee over te vertellen en zelf er iets over lezen zullen ze al helemaal niet doen.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 12 december 2004 @ 15:24:30 #103
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_23920286
Idd.
Toch merk ik in mijn eigen omgeving dat er ook gelovigen zijn die toch iets willen weten over spiritualiteit e.d. Niet zozeer omdat ze er zelf iets mee willen, maar gewoon omdat ze benieuwd zijn wat anderen er zo interessant aan vinden.
En dat vind ik dan wel weer fijn
pi_23920710
Nou da's mooi! Ja langzaam maar zeker raken steeds meer mensen geïnteresseed in spirituele zaken, maar extremistische fundamentalisten als deze lui zullen er nooit voor open staan. Check anders DIT wat ik op hun site vond:

Is het CDA nog een Christelijke partij? Gebleken is dat moslims meer dan welkom zijn bij het CDA. Sterker nog in het parlement zijn een aantal van onze volksvertegenwoordigers, ja onze "Christelijke" volksvertegenwoordigers aanhangers van de Islam, dus tegenstanders van Christenen, want Islam en Christendom kunnen natuurlijk niet samen gaan! De redactie van gelooft.nl heeft het CDA om opheldering gevraagd. De reakties kunt u op onze site lezen! Zie de links in de kolom rechts!

Dit toont wel aan dat ze niet open staan voor andere ideeën.
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:23:32 #105
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_23964376
OK mijn Reiki-cursus-ervaringen van het afgelopen weekend:

Voor de duidelijkheid: Ik heb de cursus gevolgd bij het Helioscentrum te Heerde ( www.helioscentrum.nl).
We waren met een groep van 17 man plus nog de Reiki-Meester (Adrianne ) en 2 Reiki-Meesters in Spe. We moesten eerst ons voorstellen en daarna kregen we wat inleidende informatie over Reiki en de geschiedenis van Reiki.
Daarna werden we direct in het diepe gegooid en moesten 5 min lang iemand met een bepaalde handpositite die ze daarvoor voordeden. Ondertussen ging de Reiki-Meester 2 mensen afstemmen. Met afstemmen krijg je een dosis Reiki door je heen om een goeie energiestroom te krijgen. En je alsware koppelen met de energie.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  dinsdag 14 december 2004 @ 13:19:32 #106
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_23965538
Interessant, sir_Tachyon!
En hoe is je gevoel erbij? Voelde je je op je gemak of was het toch een beetje vreemd?
pi_23966272
Hmmmm volgens de Diana Stein methode dus. Vind ik persoonlijk niet de prettigste methode, maar het gaat er om wat je er zelf van vond. Vond je het positief allemaal?
En natuurlijk gaat het om het resultaat he!
  dinsdag 14 december 2004 @ 14:58:04 #108
75447 sir_Tachyon
pi_23967827
Ehm nou je moest wel met handoplegging doen en das wel raar om een vreemde aan te raken, maar ach. Na de eerste afstemming gingen we een zelfbehandeling (geen geintjes FOEI ) en toen moesten we onze handen op onze buik en borstkas leggen toen we in een kring zaten. Vervolgens deden we een gezamelijke meditatie en plotseling begon mijn hele torso warm te worden. Ik had het wel verwacht maar het is toch anders als het gebeurd. Vervolgens gingen we nog met tweetallen elkaar behandelen (niet tegelijk) terwijl de patient zat.
De energie was bekend voor mij, omdat ik hetzelfde ervaar tijdens mijn Tai Chi-hobby maar de toepassing was erg leerzaam. De behandelplekken waren erg praktisch met veel voorbeelden van mensen en hun klachten. Het principe van handen neerleggen en gewoon Reiki-energie gebruiken verbaasde me erg.

Diana Stein-methode ken ik niet maar ze zei dat het van de traditionele methode afkwam. Ik weet niet wat de precieze namen waren, want het zijn nogal rotnamen om te spellen maar ik zal nog wel ff opzoeken.
pi_23972601
Okay is goed.

Hoe lang duurde het allemaal? 3 of 4 dagdelen, of was het op 1 dag?

Maar je voelt de Reiki dus wel stromen, begrjip ik?
pi_23972636
sir_Tachyon, wat zou jij nou tegen bv. Heidi zeggen over jouw cursus? Hoe zou jij uitleggen dat het niets met demonen en de duivel te maken heeft?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_23976596
Daar reageer ik ook eventjes op als je het niet erg vindt (en vind je het wel erg, verwijder je deze post maar )

Veel masters roepen tijdens een inwijding Jezus Christus, Boeddha, bepaalde engelen en andere heilige / verlichte personen of heiligen of engelen aan. Buiten dat voelt het gewoon heel goed. Maar natuurlijk KAN dat bedrog zijn he.
  dinsdag 14 december 2004 @ 22:24:05 #112
75447 sir_Tachyon
pi_23977279
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 18:50 schreef ToT het volgende:
Okay is goed.

Hoe lang duurde het allemaal? 3 of 4 dagdelen, of was het op 1 dag?

Maar je voelt de Reiki dus wel stromen, begrjip ik?
Het was een weekend-cursus dus was op:
vrijdagavond --> 20.00 t/m 23.00
zaterdagochtend --> 10.00 t/m 14.00
zaterdagavond --> 20.00 t/m 23.00
zondagochtend --> 10.00 t/m 14.00
Maar het liep soms een uurtje uit omdat er wat meer vragen waren enzoo.

Ja als ik me hand bijv op me buik leg dan voel ik de Reiki stromen. Ook als ik er niet over nadenk. Het gebeurde vanmiddag ook in de les.
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 18:51 schreef MUUS het volgende:
sir_Tachyon, wat zou jij nou tegen bv. Heidi zeggen over jouw cursus? Hoe zou jij uitleggen dat het niets met demonen en de duivel te maken heeft?
Nou als ik zeg dat het geen demonen zal ze in een kinderachtige/bijbelse manier toch WELLES zeggen. Maar het is gewoon energie. Deze energie voelde ik ook met Tai Chi alleen nu leerde ik het bewust te gebruiken. Bij dat soort mensen kun je niet echt uitleggen dat het geen satan is ofzo, want zij denken dat Jezus de enige boodschapper van God is. Er zijn gewoon honderden verlichtte mensen naar aarde gestuurd om balans te brengen of voor onze ontwikkeling. En de ontdekker van deze Reiki-energie was er ook 1 maar hij moest het nog wel eerst ontdekken.
  woensdag 15 december 2004 @ 08:45:11 #113
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_23983080
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:24 schreef sir_Tachyon het volgende:

Nou als ik zeg dat het geen demonen zal ze in een kinderachtige/bijbelse manier toch WELLES zeggen. Maar het is gewoon energie. Deze energie voelde ik ook met Tai Chi alleen nu leerde ik het bewust te gebruiken. Bij dat soort mensen kun je niet echt uitleggen dat het geen satan is ofzo, want zij denken dat Jezus de enige boodschapper van God is. Er zijn gewoon honderden verlichtte mensen naar aarde gestuurd om balans te brengen of voor onze ontwikkeling. En de ontdekker van deze Reiki-energie was er ook 1 maar hij moest het nog wel eerst ontdekken.
Aan de ene kant -gekeken vanuit haar perspectief- kan ik goed begrijpen waarom ze op die manier reageert. 't Is haar geloof. Iets wat rotsvast staat en de enige en echte waarheid is voor haar. Tuurlijk gaat ze in tegen alles wat dat 'onderuit' kan halen.
Aan de andere kant frustreert het me mateloos dat ze niet -als is het maar een héél klein beetje- kan proberen om te begrijpen waarom anderen ergens anders in geloven. Andersom doen wij -of iig de mensen in dit topic- dat wel. Waarom moet het toch van één kant komen?
't Is geen wonder dat er zoveel onbegrip heerst.
pi_23985081
Owwww dat klinkt goed, zo'n uitgebreid weekend. Meestal bestaat een Reiki 1 cursus & inwijding uit 3 dagdelen.
Zelf hou ik meer van kleinere groepen, maar dit heft natuurlijk ook wel wat.

Tja Natalie: alles wat niet in de Bijbel staat is natuurlijk duivels he: als het niet van God komt zoals in de Bijbel staat, MOET het wel van de duivel zijn, neem bijvoorbeeld de televisie. Veel gelovigen zeggen nog steeds dat de duivel er in zit, puur omdat ze niet begrijpen hoe zo'n ding werkt, en waarschijnlijk ook omdat het niet van God komt, op één of andere manier.

Maar wie zegt dat Reiki en andere energieën niet van God af komen? Tja als je keihard aan de Bijbel vasthoudt en echt alleen maar gelooft dat Jezus de enige verlosser is, dan zul je ook nooit open staan voor andere ideeën. Ik denk dat dat alleen maar in de Bijbel staat om te voorkomen dat mensen van het Christelijk geloof af dwalen, maar ook om een beetje te voorkomen dat je je met al te occulte zaken bezig gaat houden. Volgens mij kan het echt geen kwaad om een BEETJE verder te kijken dan je neus lang is. Aan de andere kant: als Christenen gelukkig zijn zoals ze nu leven, laat ze dan maar lekker (want daar draait het toch allemaal om, dat je gelukkig bent? Daarbij: wie weet HEBBEN ze wel gelijk! ), zolang ze maar respecteren dat anderen een andere kijk op dingen hebben, maar DAT respect is er helaas niet altijd.
  woensdag 15 december 2004 @ 11:20:01 #115
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_23985405
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:02 schreef ToT het volgende:

Tja Natalie: alles wat niet in de Bijbel staat is natuurlijk duivels he: als het niet van God komt zoals in de Bijbel staat, MOET het wel van de duivel zijn, neem bijvoorbeeld de televisie. Veel gelovigen zeggen nog steeds dat de duivel er in zit, puur omdat ze niet begrijpen hoe zo'n ding werkt, en waarschijnlijk ook omdat het niet van God komt, op één of andere manier.
Technische vooruitgang hoeft niet gevat te worden onder 'geloof' imho
Dat ze in de tijd dat Jezus leefde geen tv's hadden, lijkt me vrij logisch. Maar dat het daarom meteen duivels zou zijn, dan vind ik -en dan is het niet mijn bedoeling om iemand te beledigen- best triest.
quote:
Maar wie zegt dat Reiki en andere energieën niet van God af komen? Tja als je keihard aan de Bijbel vasthoudt en echt alleen maar gelooft dat Jezus de enige verlosser is, dan zul je ook nooit open staan voor andere ideeën. Ik denk dat dat alleen maar in de Bijbel staat om te voorkomen dat mensen van het Christelijk geloof af dwalen, maar ook om een beetje te voorkomen dat je je met al te occulte zaken bezig gaat houden. Volgens mij kan het echt geen kwaad om een BEETJE verder te kijken dan je neus lang is. Aan de andere kant: als Christenen gelukkig zijn zoals ze nu leven, laat ze dan maar lekker (want daar draait het toch allemaal om, dat je gelukkig bent? Daarbij: wie weet HEBBEN ze wel gelijk! ), zolang ze maar respecteren dat anderen een andere kijk op dingen hebben, maar DAT respect is er helaas niet altijd.
Dat laatste is idd precies het hele punt
Als we over Reiki praten, dan hoef ik niet van een gelovige te horen dat ik volgens hem/haar kennelijk de duivel aanbid oid.
Andersom zitten zij namelijk ook niet te wachten op dat soort aantijgingen
pi_23989082
Exactly. Helaas zijn de aanhangers van de grote gevestigde geloven (Christendom, Islam) er heilig van overtuigd dat hun geloof het ware is, en dat alles daar buiten slecht is. Daardoor krijg je juist haat en neid en intolerantie en oorlogen in deze wereld. Is dat wat Onze Lieve heer gewild zou hebben? Als we echt zulke zondaards in hun ogen zijn, moeten ze ons dan niet voor onze "fouten" vergeven, bij wijze van spreken? Niet dat ik iemands vergiffenis nodig heb wat dat betreft, maar ik wil er ook niet over aangevallen worden, en dat is dus precies wat er gebeurt als je met zwaar gelovigen er over praat. Als ze zo gelovig zijn, moeten ze zich ook aan hun eigen regels houden, en als het ff kan niet zo van: "Jij bent een Satansaanbidder en zult voor eeuwig branden in je hel voor je zondige leven................maar ik vergeef het je dat je zo afgedwaald bent en zal tot God bidden dat ook Hij je vergeeft!"

Live and let live.
  woensdag 15 december 2004 @ 18:28:41 #117
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23994630
ik bezit bepaalde kwaliteiten zoals een hoog empathy, bepaalde dingen zien...maar dit gebeurd zeldzaam. mijn echte kwaliteiten liggen meer in het zien van visioenen en in mijn eigen verleden trug kunnen gaan naar andere levens.

voorheen gebeurde het sporadisch, wat reiki deed was..het maakte het toegangelijker en dus gebeurde vaker dat dingen gebeuren en zie. maar dat deed ik naar eigen keus en wil

om reiki de schuld te geven en het een cult te nemen is gewoon ontwetendheid. reiki is gewoon een vereiking
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  woensdag 15 december 2004 @ 20:26:12 #118
75447 sir_Tachyon
pi_23997209
Wil je dat hoge empathy iets meer uitleggen???? Klinkt interessant
  woensdag 15 december 2004 @ 21:47:55 #119
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23999267
dat betekend dat je emoties van anderen om je heen zelf kan voelen. maar dat gebeurd gelukkig sporadish. dit hoeft trouwens niet altijd van fysieke individuelen in de ruimte te zijn. soms voel ik wat en dan is er niemand in de beurt

mijn vader kwam thuis en was gestressed en depri. ik werd dat ook elke keer als hij in mijn beurt kwam.
of als ik verdrietig was en iemand in mijn beurt was heel blij, dan werd ik ook blij.
je kunt dus emoties van een ander voelen en erop in spelen. je kunt het gebruiken om mensen te manipuleren of om ze beter te begrijpen om beter advies te kunnen geven.
als het te vaak gebeurde was het overwelmend en was ik heel erg moe en soms met een enorme koppijn.

zoals ik het zie is elk mens geboren met een aantal talenten, het talent wat je hebt verschilt natuurlijk per persoon en je gebruikt ze voornamelijk onbewust. als een kind ben je nog puur en geloof je nog in van alles. je kunt dan dingen zien en waarnemen die een heleboel volwassenen niet kunnen. babies die lachen of naar iets zwaaien dat er niet is (ze zien een goede geest) of ze zien zwaaien en beginnen dan te huilen (zien slechte geest). die talenten groeien uit en worden sterker en een kind van 8-10 kan behoorlijk sterk zijn met de juiste begeleiding. naarmate je ouder wordt beginnen je ouders en anderen EN je geloof je te indoctrineren dat bepaalde dingen niet bestaan. ze weten dat geesten e.d. bestaan en mensen onderontwikkelde telepatische gaven kunnen hebben. maar ze bestempelen het als een cult iets omdat ze het niet begrijpen en niemand willen laten begrijpen. toch worden een heleboel kinderen succesvol geindoctrineerd en "verliezen" hun talent. ze proberen er niet verder in te kijken en dus verzwakt het en vergeten mensen het. dan als ze toevallig een visioen hebben gehad per ongeluk noemen ze het een deja-vu moment.

in het begin heb ik ook gezegd van. is leuk dat ik bepaalde talenten heb, maar ik wil er niet actief mee bezig zijn. als ze gebeuren is het leuk en als het niet gebeurd so what. maar laatste maanden ben ik er wel weer actief mee bezig. wat reiki doet is...die opent de poort. je merkt dingen meer en ze gebeurden ook vaker. dit is een keuze die je voorhand goed over nagedacht moet hebben.

je krijgt de voordelen van je talent maar ook de pijnlijke nadelen. je moet ook opzoek gaan naar je "gids". dit is geen fysiek persoon maar iemand die je ontmoet in een meditatie of andere manier die je gebruikt om in trance te raken. die gids zal je steunen en helpen om je talent(en) te leren beheersen.

1 van de eerste dingen die je moet leren is een "schild" op te zetten. een soort filter die ervoor zorgt dat je niet constant de emoties van anderen overneemt. dat kan zoals ik al zei behoorlijk vermoeiend zijn.

trouwens...iemand ooit van OBE gehoord? Outer Body Experience? dit is cool, heb dit 1x gehad toen ik jong was en daarna nooit meer. het is zeer moeilijk te leren en heeft veel discipline nodig. je moet ontspannen zijn. het begin kan ik je wel vertellen hoe het voelt met iets dat je kunt vergelijken. stel je ligt in bed en begint weg te zakken. je bent bijna in slaap, maar weet nog steeds wat er om je heen gebeurd. dan voel je je ligt worden alsof je begint te zweven. de meeste mensen schrikken en worden dan compleet wakker. probeer nu gewoon stil en ontspannen te blijven en onderdruk enige vorm van angst. op een gegeven zou je dan je eigen lichaam moeten kunnen zien en enorme afstanden kunnen afleggen in luttele seconden. zo ging ik van Heerlen (waar ik sliep) naar Roggel (30 minuten met aut) op de camping van mij oma en opa. waar ik mijn oma zag sterven op dat moment. paar minuten later werd ik wakker gemaakt door moeder die zei dat opa belde en zei dat oma was gestorven.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
  donderdag 16 december 2004 @ 01:39:50 #120
75447 sir_Tachyon
pi_24004408
Das een mooie ervaring van die OBE ( behalve het sterven van je oma natuurlijk). Maar dan zie ik wel een link tussen jouw OBE en het overlijden van je oma, vind je zelf niet. Mijn vriendin heeft ook wel lichte vormen van OBE ervaren maar nu niet meer.

FF een ander onderwerp: een tijdje geleden heb ik ge-experimenteerd met telekinese en voor elkaar gekregen om een "papieren molentje" balancerend op een naald te laten rond draaien. Ik denk dat ik nu ik Reiki heb dat ik dit beter kan. Omdat zoals je al zei: Dat Reiki een poort opent waarmee je bovennatuurlijke dingen mee kan doen. Alleen zit ons opgelegde feiten en angst in de weg, iig dat denk ik dan.

Hoe kan ik, volgens jouw, die gids vinden?? Wat voor meditaties raad je aan??
  donderdag 16 december 2004 @ 11:34:46 #121
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24008440
ik ben geen expert, verre van.

het is dat ik een stiefmoeder heb die zich er langzaam in is gaan verdiepen nadat ze voetreflexmassage is gaan leren en nu les er in geeft. daarna heeft ze een stap gemaakt richting reiki en zei heeft mij die initiatie gedaan.

ten eerste zij is goedkoper
ten tweede als er iets is kan ik direct vragen stellen aan haar
ten derde die initiatie van reikie is gebeurd in een paar uur ipv een hele dag
ten vierde zij heeft mij een paar dingen geleerd van handoplegging voor als ik ergens pijn krijg of iets dergelijks dat ik hetzelf kan oplossen. en ja als je het goed doet voel je warmte vanuit jezelf komen.

je kunt een zelfde warmte voelen als je een psi-bal probeert te maken. mijn hand wordt warm en begint een beetje te prikkelen. maar een echte energie bal heb ik nog niet kunnen maken. maar denk dat ik wel ver ben voor een "nieuweling".

persoonlijk ben ik meer een ziener, maar probeer ook dingen uit van andere vlakken om te zien hoe dat voelt.

qua meditatie..tja. voornamelijk gaat het er om dat je rustig ademhaald en relaxed raakt in een rustige omgeving.

op abovetopsecret.com word er ook veel over gesproken en daar zijn mensen die er veel meer van weten. zij kunnen jouw boeken aanraden om te lezen over meditatie.

als extra punt. ik zei dat iedereen een talent bezit vanaf hun geboorte..en dan bedoel ik IEDEREEN. dat betekend dat dit een gift van god of een andere grote heilige energie stroom is die in ons allemaal zit. doordat je Reiki gebruikt open je een poort waardoor je alles duidelijker waarneemt. in feite wordt je dus spiritueler dan welke gelovige dan ook. dat ze zeggen dat je een duivel aanbid is gewoon ontwetendheid en naiviteit van hun kant. laat ze maar lekker leven in hun bekrompen wereldje, zolang ze mij maar niet lastig vallen. en ja sommige mensen zijn gewoon fraudes of slechte leerlingen en die gaan dan op TV denken dat ze iedereen kunnen helpen. ik doe het gewoon voor mezelf en niemand anders, dus als iemand mij een fraude noemt is het niet interesant aangezien ik het op niemand anders uitoefen

[ Bericht 17% gewijzigd door Enyalius op 16-12-2004 11:49:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')