dat betekend dat je emoties van anderen om je heen zelf kan voelen. maar dat gebeurd gelukkig sporadish. dit hoeft trouwens niet altijd van fysieke individuelen in de ruimte te zijn. soms voel ik wat en dan is er niemand in de beurt
mijn vader kwam thuis en was gestressed en depri. ik werd dat ook elke keer als hij in mijn beurt kwam.
of als ik verdrietig was en iemand in mijn beurt was heel blij, dan werd ik ook blij.
je kunt dus emoties van een ander voelen en erop in spelen. je kunt het gebruiken om mensen te manipuleren of om ze beter te begrijpen om beter advies te kunnen geven.
als het te vaak gebeurde was het overwelmend en was ik heel erg moe en soms met een enorme koppijn.
zoals ik het zie is elk mens geboren met een aantal talenten, het talent wat je hebt verschilt natuurlijk per persoon en je gebruikt ze voornamelijk onbewust. als een kind ben je nog puur en geloof je nog in van alles. je kunt dan dingen zien en waarnemen die een heleboel volwassenen niet kunnen. babies die lachen of naar iets zwaaien dat er niet is (ze zien een goede geest) of ze zien zwaaien en beginnen dan te huilen (zien slechte geest). die talenten groeien uit en worden sterker en een kind van 8-10 kan behoorlijk sterk zijn met de juiste begeleiding. naarmate je ouder wordt beginnen je ouders en anderen EN je geloof je te indoctrineren dat bepaalde dingen niet bestaan. ze weten dat geesten e.d. bestaan en mensen onderontwikkelde telepatische gaven kunnen hebben. maar ze bestempelen het als een cult iets omdat ze het niet begrijpen en niemand willen laten begrijpen. toch worden een heleboel kinderen succesvol geindoctrineerd en "verliezen" hun talent. ze proberen er niet verder in te kijken en dus verzwakt het en vergeten mensen het. dan als ze toevallig een visioen hebben gehad per ongeluk noemen ze het een deja-vu moment.
in het begin heb ik ook gezegd van. is leuk dat ik bepaalde talenten heb, maar ik wil er niet actief mee bezig zijn. als ze gebeuren is het leuk en als het niet gebeurd so what. maar laatste maanden ben ik er wel weer actief mee bezig. wat reiki doet is...die opent de poort. je merkt dingen meer en ze gebeurden ook vaker. dit is een keuze die je voorhand goed over nagedacht moet hebben.
je krijgt de voordelen van je talent maar ook de pijnlijke nadelen. je moet ook opzoek gaan naar je "gids". dit is geen fysiek persoon maar iemand die je ontmoet in een meditatie of andere manier die je gebruikt om in trance te raken. die gids zal je steunen en helpen om je talent(en) te leren beheersen.
1 van de eerste dingen die je moet leren is een "schild" op te zetten. een soort filter die ervoor zorgt dat je niet constant de emoties van anderen overneemt. dat kan zoals ik al zei behoorlijk vermoeiend zijn.
trouwens...iemand ooit van OBE gehoord? Outer Body Experience? dit is cool, heb dit 1x gehad toen ik jong was en daarna nooit meer. het is zeer moeilijk te leren en heeft veel discipline nodig. je moet ontspannen zijn. het begin kan ik je wel vertellen hoe het voelt met iets dat je kunt vergelijken. stel je ligt in bed en begint weg te zakken. je bent bijna in slaap, maar weet nog steeds wat er om je heen gebeurd. dan voel je je ligt worden alsof je begint te zweven. de meeste mensen schrikken en worden dan compleet wakker. probeer nu gewoon stil en ontspannen te blijven en onderdruk enige vorm van angst. op een gegeven zou je dan je eigen lichaam moeten kunnen zien en enorme afstanden kunnen afleggen in luttele seconden. zo ging ik van Heerlen (waar ik sliep) naar Roggel (30 minuten met aut) op de camping van mij oma en opa. waar ik mijn oma zag sterven op dat moment. paar minuten later werd ik wakker gemaakt door moeder die zei dat opa belde en zei dat oma was gestorven.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)