abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23487421
Oh mijn God wat een verhaal.. Ik heb het werkelijk met open mond en vol verbazing gelezen. Je hoort wel eens dat dit soort mensen er zijn maar ik heb hun mening nooit zo direct gehoord.
quote:
Ik vind dat de jullie de Bijbel teveel als een natuurwet beschouwen die je niet kan veranderen en die ook niet veranderd wordt. Daarom accepteren jullie het hele Reiki-gebeuren (om maar even op 1 onderwerp te houden) niet.
Jij vindt dat........is dat relevant? Wat denk je dat God vindt?
Wat je ergens zelf van vindt is niet relevant.. ?!?!
quote:

En andere geloven.....Tom, lees eens wat meer op onze site, wanneer je werkelijk geïnteresseerd bent. Alleen Jezus is de weg tot God. Je kunt het eeuwige leven niet zelf verdienen, het is enkel genade. Dat leert geen enkel ander geloof, dus al die andere geloven zijn FOUT!
...
Ik weet hier werkelijk niks op te zeggen.. Heb er geen woorden voor.

Ik deel je mening Tachyon. Heb zelf reiki 1 en 2 inwijding gehad en ik vind haar mening klinkklare onzin. Maar dat is mijn waarheid, zij heeft kennelijk een andere..
  dinsdag 23 november 2004 @ 09:50:44 #52
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_23509909
In principe sta ik niet negatief tegen over welk geloof dan ook. Of laten we zeggen: ik sta ervoor open, vind het interessant en wil erover leren, maar zal nooit geloven in God oid.

Als ik dan lees welke reactie Heidi geeft op jouw mail, dan schrik ik toch even. Zij staat imho duidelijk niet open welke opvatting dan ook, behalve die van de bijbel, en hoe zij die uitspraken daarin interpreteert.
Dit moet ze natuurlijk allemaal zelf weten. Als zij gelukkig is daarmee, dan is dat mooi. Maar om nu iets als Reiki als zijnde 'van Satan afkomstig' te beschouwen, dan vind ik wel een héél gewaagde uitspraak.
quote:
Christen zijn en je inlaten met occute praktijken gaat niet samen. Je kiest òf voor God, òf voor satan.
Zo'n uitspraak vind ik er nogal eentje. Alles wat enigszins verband heeft met esoterie (en daarbij dus ook spiritualiteit) houdt dus verband met Satan, en is slecht en gevaarlijk?
Ik zal me nu wel op glad ijs begeven als ik zeg dat ik geloven in de bijbel, God en Jezus Christus ook een geestelijke levenshouding vind... (no offence)
quote:
Vreemd overigens dat je zomaar klakkeloos iets aanneemt dat je leest, zonder dat te toetsen. Het enige dat je zondermeer voor waar aan kunt nemen is datgene wat in de Bijbel staat, en al het andere moet je daaraan toetsen.

Je bent het vooralsnog niet met ons eens, dat is duidelijk. Je keuze om een artikel over reiki te schrijven (omdat je daar over kunt discussiëren), geeft je de mogelijkheid om te ontdekken wat reiki werkelijk is, en niet klakkeloos alles aan te nemen wat je hoort en denkt te zien.
Ik heb meteen iets van: dan doet Heidi toch zelf ook? (niet om haar aan te vallen btw)
Wat in de bijbel staat wordt eveneens klakkeloos aangenomen als zijnde: de waarheid. Maar dat hoeft (zo te lezen) niet getoetst te worden, want dat is de enige en volledige waarheid.

Na dit gelezen te hebben vraag ik me af waarom men niet kan accepteren dat anderen voor andere dingen open staan er daarin geloven. Dit wordt meteen 'slecht' bevonden, terwijl ze er duidelijk geen verstand van heeft. Of iig, in haar eigen waarheid heeft ze dat natuurlijk wel.
(zo komen we natuurlijk nergens...)

Er zijn nog veel meer dingen die ik over de bovenstaande teksten kwijt wil. Wie weet doe ik dat straks nog. Eerst maar even zien hoe dit topic zich ontwikkelt.
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 23 november 2004 @ 15:41:52 #53
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_23517683
Ik heb dat hele stuk zitten lezen van Tachyon met Heidi.

Zo hee, wat kan een zogenaamde Christen met haar hoofd in het zand zitten!
Er zijn zo een aantal punten waar in enorm over ben gaan vallen:

• Reiki wordt vaak vergeleken met de Christus Energie, en dus niet satanisch
  • Reiki werdt ook door Jezus gepractiseerd, hij heeft het geleerd in India (vraag me niet naar bewijzen, zoek maar met google)
  • Jezus is niet de enige weg. de Christus is de enige weg (als je Christelijk ben opgevoed).
  • de Bijbel is niet het enige ware geloof.
  • de Bijbel leert je resprect en naastenliefde. Daar kan ik bij Heidi en haar overtuiging niet echt opmerken. Als zij inderdaad voor haar bewijzen heeft gevonden dat Reiki negatief zou zijn, dan probeer je dat op een positieve manier te brengen naar een zoeker (Tachyon in dit geval). Door het respectloze gedrag van Heidi maakt ze nu niet echt reclame voor haar overtuiging. En dus:
  • Lees eens een ander boek dan de Bijbel alleen, lees bijvoorbeeld de evangelie van Thomas. (nee deze staat niet in de Bijbel maar in de Nag Hammadi).
  • Leer de betekenis van Occult of Gnosis. Zo is de Bijbel ook ooit ontstaan.

Nee, ik ben zelf Reiki 2, en ben me steeds meer aan het verdiepen in de oude (gnostische) Christelijke tradities. Wat wordt de Bijbel dan een mooi boek

[ Bericht 0% gewijzigd door MacMeester op 23-11-2004 15:44:01 (typo) ]
  • De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
    meer esotherisch
      dinsdag 23 november 2004 @ 16:59:45 #54
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_23519725
    Eigenlijk zou Heidi eens naar dit topic gedirigeerd moeten worden. Al denk ik niet dat ze het erg op prijs zou stellen als ze zou lezen dat haar mail online stond.
    Hoewel je dat ook kan zien als het 'uitdragen van je geloof'. In dat laatste geval promoot ze het iig niet, zoals mijn voorganger al zegt.
    pi_23527375
    Ik heb toch even de achternaam en het mailadres uit die mails gehaald.

Tja, wat moet je ervan zeggen? Dezelfde soort verhalen heb ik al eerder voorbij zien komen als we het over glaasje draaien, geesten of handopleggingen hadden. Soms kwam er een christen het topic binnen en ging dan ook extreem zwart/wit tekeer. Heel fanatiek en één ding was altijd hetzelfde: met geen mogelijkheid kon je ze ook maar een klein beetje van het tegendeel overtuigen. (Of ze er anders tegenaan laten kijken)

Maar goed, zij konden ons ook niet overtuigen van satan en demonen. .
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
      dinsdag 23 november 2004 @ 22:06:41 #56
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_23527611
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 21:58 schreef MUUS het volgende:

Wahaha er zijn anders vast wel entiteiten die díe rol heel erg overtuigend kunnen spelen.

sommige pechvogels komen die tegen met glaasje draaien enzo
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_23534553
    Imho zou het fijn zijn als een Christen zoals bijvoorbeeld Heidi enigszins kon accepteren én begrijpen waarom andere mensen ergens anders in geloven dan zij.

Zelfs met mijn grootvader (een Katholiek man in hart en nieren) kan je over reiki, spiritualiteit e.d. praten zónder dat ie gaat preken over Satan en de demonen.
    pi_23536980
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 21:58 schreef MUUS het volgende:
    Heel fanatiek en één ding was altijd hetzelfde: met geen mogelijkheid kon je ze ook maar een klein beetje van het tegendeel overtuigen. (Of ze er anders tegenaan laten kijken)

Als christen leer je dan ook dat je het beste niet in aanraking kunt komen met iets waardoor je wel eens van mening zou kunnen veranderen, dat betekent dus ook dat je niet eens moet proberen uit te vinden wat iets nou werkelijk is, voor je het weet zit je in Satans macht..

Van buitenaf is zoiets heel moeilijk te doorbreken.
      donderdag 25 november 2004 @ 01:09:03 #59
    75447 sir_Tachyon
    46 and 2 Just Ahead of Me
    pi_23557084
    @Muus. Bedankt dat je ff de naam hebt weggehaald. Ik had haast maar wou het toch ff posten, aangezien ik dacht dat jullie dit wel interessant vonden. Als ze bezwaar heeft op deze discussie dan zie je vanzelf de mail verdwijnen uit deze topic uiterraad.
    Maar aangezien heel veel mensen zo denken als haar dan zal dit mailtje niet opvallen, dunkt mij. Zolang we maar geen erge beledigingen naar die groep mensen sturen want NL is al onrustig genoeg

Ik vraag me dan af:
    - Hoe ziet zij de hemel en de hel (er van uit gaand dat ie bestaat)
    Ik bedoel ik wil niet voor eeuwig gelukkig zijn want das saai. En dat geldt zo goed als andersom.
    Ik hoopte dat zij bijvoorbeeld mijn mailtje aan haar in een praatgroep ging introduceren ofzoiets. Maar dat doet ze dus blijkbaar niet en het zou dan ook niet veel helpen met zulke kort-zichtige (wederom No Offence ) als deze mensen.

- STEL:
    Dat we in 2012 een nieuw spiritueel tijdperk aanbreekt (waar ik zo goed als in geloof en ook hoop) Wat gebeurt er dan met die mensen??? Blijven ze zo??? Of verlaat iedereen dan die geloofsgroepen??? Zullen ze dan niet een hele klap voor hun kop krijgen??? Als er talloze mensen zich met spirituele dingen gaan bezig houden i.p.v. zich druk maken om technologie, economie, amussument.
    "The boy blesses whispers into words,
    in the painted valleys they await rain"
    pi_23557334
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 01:09 schreef sir_Tachyon het volgende:

- STEL:
    Dat we in 2012 een nieuw spiritueel tijdperk aanbreekt (waar ik zo goed als in geloof en ook hoop) Wat gebeurt er dan met die mensen??? Blijven ze zo??? Of verlaat iedereen dan die geloofsgroepen??? Zullen ze dan niet een hele klap voor hun kop krijgen??? Als er talloze mensen zich met spirituele dingen gaan bezig houden i.p.v. zich druk maken om technologie, economie, amussument.
    Inderdaad: STEL

Er gebeurt niks met die mensen, ze blijven zo omdat er meer begrip zal zijn van alle "kanten". Zij blijven geloven waar ze in geloven, maar met een beetje geluk zal er meer begrip zijn voor alle geloven dus ook voor mensen die "niet geloven". Ze krijgen geen klap voor de kop omdat dat niet nodig zal zijn, respect zal het sleutelwoord zijn. Respect voor alles dus, iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten en das nu juist zo mooi. Dat is nu juist de balans, iedereen is belangrijk. De hemel en de hel schep je voor jezelf, denk ik.

En om ontopic te blijven: Reiki verdoemt je niet, tenzij je het doet zonder respect en liefde, maar dat is met alles zo. Als het goed voelt, kan het nooit fout zijn
    I used to work in a morgue........I am a people person
    Only Human
      donderdag 25 november 2004 @ 01:45:38 #61
    75447 sir_Tachyon
    pi_23557454
    Maar ik bedoel ook dat ze ook wel een soort ervaring-boost moeten krijgen, omdat dat "iedereen" anders gaat denken. En gedachtes breng je (naar mijn mening ) ook over aan anderen. Ze zullen wel respect gaan tonen denk ik maar gaan ze zichzelf dat niet echt minder belangrijk vinden. Aangezien wij heel vrij kunnen denken en eigenlijk weinig hoeven te vermijden (om geloof in gevaar te brengen ) en toch van een energie mogen genieten die ons steeds meer ontwikkelen.
    (Dit zijn meer mijn eigen opvattingen. Ik vind het te laat om ze nog toe te lichten dus...)
    pi_23557621
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 01:45 schreef sir_Tachyon het volgende:
    Maar ik bedoel ook dat ze ook wel een soort ervaring-boost moeten krijgen, omdat dat "iedereen" anders gaat denken. En gedachtes breng je (naar mijn mening ) ook over aan anderen. Ze zullen wel respect gaan tonen denk ik maar gaan ze zichzelf dat niet echt minder belangrijk vinden. Aangezien wij heel vrij kunnen denken en eigenlijk weinig hoeven te vermijden (om geloof in gevaar te brengen ) en toch van een energie mogen genieten die ons steeds meer ontwikkelen.
    (Dit zijn meer mijn eigen opvattingen. Ik vind het te laat om ze nog toe te lichten dus...)
    Ik denk dat er steeds meer mensen zijn of komen die zo denken als jij en ik en zovelen. En wat bedoel je met minder belangrijk? Dat bedoel ik dus juist niet. Iedereen is belangrijk en dat is nu juist wat er aan schort, zeg maar. Het gebrek aan respect voor andersdenkenden, maar ook voor mensen die wel streng geloven of die drugs gebruiken of weet ik veel wat doen. Laat iedereen gewoon in zijn waarde, wie zijn wij om te oordelen? Juist die intolerantie komt mij de nek uit

Sorry, dat moest ik ff kwijt, nothing personal
    Only Human
    pi_23560680
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 01:09 schreef sir_Tachyon het volgende:

Ik vraag me dan af:
    - Hoe ziet zij de hemel en de hel (er van uit gaand dat ie bestaat)
    Ik vraag me vooral af wat zij vindt van mensen zoals jij en ik. Er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die niet in God geloven of die in iets anders geloven. Hoe ziet zij die mensen? Heeft ze op zatermiddag het gevoel dat ze tussen allemaal slechte mensen in de stad loopt?

En wat denkt ze dat reiki nu echt met een mens kan doen? Is de gever een aanhanger van Satan en hoe ziet ze degene die reiki ontvangt? Waarom is energie aan een ander geven en een ander beter maken/helpen nou zo slecht?

En zo heeft MUUS nog 100 andere vragen.. .
    Oi!
    pi_23560726
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 02:04 schreef Morwen het volgende:

[..]

Juist die intolerantie komt mij de nek uit
    Om die reden word ik juist altijd een beetje kriegelig van een geloof wat zo starrig is tov van mensen die niet dat geloof aanhangen. Je krijgt daardoor zo'n gat tussen mensen en begrip opbrengen voor andermans denkwijze is uit den boze. .
    Oi!
    pi_23560786
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 10:40 schreef MUUS het volgende:

Om die reden word ik juist altijd een beetje kriegelig van een geloof wat zo starrig is tov van mensen die niet dat geloof aanhangen. Je krijgt daardoor zo'n gat tussen mensen en begrip opbrengen voor andermans denkwijze is uit den boze. .
    Idd... en dat vind ik juist zo jammer.
    Met een beetje begrip zou het wellicht allemaal een beetje beter worden. Slechter wordt het iig niet.
      zaterdag 27 november 2004 @ 12:43:52 #66
    75447 sir_Tachyon
    pi_23605048
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 10:37 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ik vraag me vooral af wat zij vindt van mensen zoals jij en ik. Er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die niet in God geloven of die in iets anders geloven. Hoe ziet zij die mensen? Heeft ze op zatermiddag het gevoel dat ze tussen allemaal slechte mensen in de stad loopt?

En wat denkt ze dat reiki nu echt met een mens kan doen? Is de gever een aanhanger van Satan en hoe ziet ze degene die reiki ontvangt? Waarom is energie aan een ander geven en een ander beter maken/helpen nou zo slecht?

En zo heeft MUUS nog 100 andere vragen.. .
    Ik denk dat je makkelijker van geen geloof kan "overstappen" dan als je je hele leven al gewend bent om in God te geloven volgens bepaalde regels. Denk ik hoor
    pi_23605436
    hou niet van mensen die anderen hun geloof opdringen wat dat ook is. Elk geloof dat een ander geloof verafschuwd is mijn inziens fout. Respect voor elkaar staat boven geloofsovertuiging.
    liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
    geld verdiensite's? klik hier
    pi_23609961
    Ik ken genoeg mensen die gelovig zijn wel waarmee je wél normaal (en open) over Reiki e.d. kunt praten. Vaak zijn dit soort gesprekken juist interessant. Persoonlijk vind ik het prettig om iemand visie op zoiets te horen en ook het hoe en waarom erachter. Op die manier krijg ik vaak meer begrip voor de ander..
    Andersom gaat dat niet altijd op, kennelijk. Dat soort me best.
      zaterdag 27 november 2004 @ 20:41:59 #69
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_23614987
    Reiki heb ik op de een of andere manier wat op tegen. Vraag me niet wat want dat antwoord moet ik schuldig blijven. Ik weet ook niet alle ins en outs van reiki. Het klinkt me ook allemaal erg zweverig en alsof ze maar wat aankloten.

Ik weet het niet, ik lul maar wat uit mijn nek. Reiki, die sturen toch energie naar anderen? Hoe pakken ze dat aan? Is die energie schoon te noemen? Of vervuilen ze het telepathische en kosmische verkeer met hun experimenten?

Ik heb een tijdje rongezworven op een spiritueel forum op het net, en ik moet zeggen ik ga over mijn nek als ik zie wat voor bomen-knuffelaars daar bijeen zitten. En dat tuig houdt zich met Reiki bezig. Ze kunnen niet eens voor zichzelf zorgen.

Dat forum heeft een systematische lijst met iets dat met Reiki te maken heeft, Systematisch sturen ze energie naar elkaar. En dan vraag ik me af, is dat wel goed wat die doen. Spelen ze niet met natuurwetten?

Spelen met natuurwetten is niets op tegen, maar dan wel graag door mensen die weten waar ze mee bezig zijn. Ik heb sterk de indruk dat ze op dat forum totaal geen hout gegeten hebben van bepaalde belangrijke elementen. Maar dat kan aan mij liggen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 27-11-2004 20:49:15 ]
    Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
    Gekte en waanzin voorbij.
    Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
    pi_23615207
    quote:
    Op zaterdag 27 november 2004 20:41 schreef Dromenvanger het volgende:
    Reiki heb ik op de een of andere manier wat op tegen. Vraag me niet wat want dat antwoord moet ik schuldig blijven. Ik weet ook niet alle ins en outs van reiki. Het klinkt me ook allemaal erg zweverig en alsof ze maar wat aankloten.

Ik weet het niet, ik lul maar wat uit mijn nek. Reiki, die sturen toch energie naar anderen? Hoe pakken ze dat aan? Is die energie schoon te noemen? Of vervuilen ze het telepathische en kosmische verkeer met hun experimenten?
    Zo zweverig is het niet, denk ik. Ik heb er zelf geen cursussen voor gevolgd, maar leg zelf puur instinctief vanzelf mijn hand (bijv. bij mijn kinderen) op de plek waar het zeer doet. Natuurlijk gaat Reiki veel verder dan dat, maar het principe is hetzelfde en al zo oud als de mens. Misschien wil de mens met Reiki juist dat instinctieve stuk terug brengen in hun leven? Terug naar de basis, zoiets
    Only Human
      zaterdag 27 november 2004 @ 21:00:18 #71
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_23615413
    quote:
    Op zaterdag 27 november 2004 20:51 schreef Morwen het volgende:

[..]

Zo zweverig is het niet, denk ik. Ik heb er zelf geen cursussen voor gevolgd, maar leg zelf puur instinctief vanzelf mijn hand (bijv. bij mijn kinderen) op de plek waar het zeer doet. Natuurlijk gaat Reiki veel verder dan dat, maar het principe is hetzelfde en al zo oud als de mens. Misschien wil de mens met Reiki juist dat instinctieve stuk terug brengen in hun leven? Terug naar de basis, zoiets
    Alternatieve geneeswijzes kunnen best goed zijn bij bepaalde kwaaltjes

Maar ik dacht dat ze bij reiki van afstand energie deden uitstralen?

Dat forum ben ik weggegaan omdat het me far too wazig was. Die mensen leven dus echt in een andere wereld. Ik word spontaan wazig als ik lees wat ze schrijven de hele tijd. Maar dat kan aan mij liggen.
    Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
    Gekte en waanzin voorbij.
    Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
    pi_23615633
    quote:
    Op zaterdag 27 november 2004 21:00 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Maar ik dacht dat ze bij reiki van afstand energie deden uitstralen?

Dat forum ben ik weggegaan omdat het me far too wazig was. Die mensen leven dus echt in een andere wereld. Ik word spontaan wazig als ik lees wat ze schrijven de hele tijd. Maar dat kan aan mij liggen.
    Op afstand kan inderdaad ook, dat zal wel Reiki 3 zijn.

Ik heb het zelf ook niet zo op dat wazige gedoe al vind ik het best leuk om eens in de zoveel tijd mijn gedachten te laten gaan "Where no man has ever gone" Maar dat extreme knuffelgedoe hoeft van mij dus ook niet en op sommige fora zal best zo'n sfeertje heersen
    Only Human
      zondag 28 november 2004 @ 00:29:25 #73
    7888 DiSiLLUSiON
    Universal Centric Motion
    pi_23620292
    Gheh, ik heb net dat verhaal van Tachyon en Heidi gelezen.. en ik moet zeggen, zoiets overeenkomends had ik laatst ook... een discussie met een Refo, Christentuig, hoe je het wilt noemen . Nee maar serieus, ik had een redelijk gesprek met iemand die zeer Christelijk is (terwijl ik daar niet in geloof).

Het ging een beetje zo: Ik vroeg op een gegeven moment: "Waarom vind je alles dat met bijv. new-age en andere esoterische zaken te maken heeft 'heidens', 'duivels' en 'satanistisch'?" Zegt ze vervolgens: "Het is niet mijn mening, het is die van God. Vraag het maar aan God!"

Dus ik zeg: "Jaha, dat heb ik ook gedaan.. Ik opende een dialoog met God, zegt ie vervolgens: Hey. Wazzup? Ik zo: Nou, k was een beetje benieuwd hoe je nou tegen de andere geloven aankijkt die op dit moment op de wereld zijn. Zegt ie: Ja hey, interresant he? Zo kan ieder z'n eigen geloofje samen stellen, prachtig toch? Ik zo: Maaruh, hoe zit het dan met het Christendom en de Bijbel enzo? Hij zo: Ja hey, daar staat zoveel rotzooi in, das totaal niet meer bij de tijd. Gebruik het maar als onderzetter voor je koffie ofzo."

Zij kijkt me vervolgens heel scheef aan. Zij zo: "Dat heeft God niet gezegd!" Ik: "Onee? Waarom denk je dat dan?" "Omdat God dat niet gezegd heeft!" "Maar waarom denk je dat?" "Omdat God zoiets niet zegt!!!" Ik: "Wat zegt 'ie tegen jou dan?" Zij: "De Here God heeft nog niet tegen mij gesproken.." Ik: "Dus hij zou best zoiets kunnen zeggen tegen je?" Zij: "NEE!" Ik: "Maar waarom niet dan?" "OMDAT GOD ZOIETS NIET ZEGT!!! SATANSVOLGELING!!!"

Vervolgens hield ze d'r handen recht voor d'r in een 'stop' beweging, en liep snel achteruit van me vandaan hahaha maffe mensen ook.
    There is consciousness in all things.
      zondag 28 november 2004 @ 11:48:21 #74
    78780 deedeetee
    pi_23625300
    quote:
    Reiki heb ik op de een of andere manier wat op tegen.
    Heb er vroeger wel 'ns wat over gelezen, kan er me niet veel meer van herinneren maar weet wél nog dat ik er niet kapot van was !!
    quote:
    Dat forum heeft een systematische lijst met iets dat met Reiki te maken heeft, Systematisch sturen ze energie naar elkaar. En dan vraag ik me af, is dat wel goed wat die doen. Spelen ze niet met natuurwetten?

Spelen met natuurwetten is niets op tegen, maar dan wel graag door mensen die weten waar ze mee bezig zijn.
    Of energie doorduursturen "spelen met natuurwetten is " is daar heb ik nog nooit zo over nagedacht, het lijkt mij dat je er vooral jezelf kwaad mee kunt doen als je niet weet waar je mee bezig bent......
    Het ligt er aan of je je eigen energie doorstuurt óf de ernergie van "buiten " haalt en doorstuurt. Als je je eigen energie gebruikt kom je al gauw in de problemen. Nu valt het me net in dat een kennis van mijn moeder die ook aan reikie deed daar problemen mee heeft gehad maar ik weet niet meer of dat was voor ze aan reiki ging doen of erna.
      zondag 28 november 2004 @ 13:16:22 #75
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_23626725
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 00:29 schreef DiSiLLUSiON het volgende:

Zij kijkt me vervolgens heel scheef aan. Zij zo: "Dat heeft God niet gezegd!" Ik: "Onee? Waarom denk je dat dan?" "Omdat God dat niet gezegd heeft!" "Maar waarom denk je dat?" "Omdat God zoiets niet zegt!!!" Ik: "Wat zegt 'ie tegen jou dan?" Zij: "De Here God heeft nog niet tegen mij gesproken.." Ik: "Dus hij zou best zoiets kunnen zeggen tegen je?" Zij: "NEE!" Ik: "Maar waarom niet dan?" "OMDAT GOD ZOIETS NIET ZEGT!!! SATANSVOLGELING!!!"

Vervolgens hield ze d'r handen recht voor d'r in een 'stop' beweging, en liep snel achteruit van me vandaan hahaha maffe mensen ook.
    Niet zozeer maf. Ze volgen hun geloof, de bijbel, het woord van God, hoe zij het interpreteren. Dat is hun geloof, dat maakt ze niet maf.

Overigens zei Heidi in haar mail:
    quote:
    Bovendien vertelt de Bijbel duidelijk over de gevolgen die het je inlaten met occulte zaken heeft. De Bijbel spreekt ook over bevrijdingen uit de macht van satan, lees de Bijbel maar eens!
    Ik heb hier geen bijbel staan, maar ben erg benieuwd naar de precieze tekst.
    Vraag me af of je die tekst ook op een andere manier kunt interpreteren, namelijk.
    Iemand die hieraan kan komen?
      maandag 29 november 2004 @ 14:36:10 #76
    78780 deedeetee
    pi_23643850
    Ik heb wel een bijbel maar weet niet waar ze precies op doelt
    Vermoedelijk gaat het om teksten die je ook heel anders kunt interpreteren, iets over "heksen, tovenaars" e.d. die waren daardoor vroeger de pisang !
    Het kan ook per * vertaling * verschillen in tekst..........
      maandag 29 november 2004 @ 17:04:21 #77
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_23647514
    'Pisang' betekent 'Banaan' btw

Maar ik vermoed inderdaad dat je de teksen op je eigen manier kunt interpreteren. Daarom ben ik er zo benieuwd naar.
    pi_23647583
    "Deze demon zuigt je geloof weg en vult je hart met duisternis."
    Dus er gebeurt eigenlijk helemaal niets

"Niet zozeer maf. Ze volgen hun geloof, de bijbel, het woord van God, hoe zij het interpreteren. Dat is hun geloof, dat maakt ze niet maf. "

dus:
    Als je een onzichtbare vriend hebt, ben je maf.
    Als je in iets gelooft dat je waarschijnlijk nooit gezien hebt (god, allah, of iemand anders) ,ben je niet maf.

ok...

[ Bericht 49% gewijzigd door BastenFeld op 29-11-2004 17:13:13 ]
      maandag 29 november 2004 @ 19:09:41 #79
    78780 deedeetee
    pi_23650561
    De volgende teksten worden genoemd in een artikel over hekserij om door te lezen over wat de bijbel er over zegt :
    ik heb nu ff geen tijd maar zal ze later opzoeken in mijn bijbel en verslag doen

Ex.22:18, Lev.19:26 en 31 Lev.20:27, Deut.12:31 Deut. 18 :10-14, 1Sam15 :23, 2Kon.17 :17 2Kon.21 :6, 2Kon 23:24, 1Kron.10:13, Jes.8:19 en 19:3, Jes.47:12-13, Jer.27:9-10 Mal.3:5 Hand.13:6-10 Gal.5:19-21en Op.21:8

@ Nathalie, ik weet dat 't banaan betekent hoezo
    ( mijn ma is in voormalig nederlands Indië geboren )
    pi_23653497
    quote:
    Of vervuilen ze het telepathische en kosmische verkeer met hun experimenten?
    Uhm
    quote:
    Ik heb een tijdje rongezworven op een spiritueel forum op het net, en ik moet zeggen ik ga over mijn nek als ik zie wat voor bomen-knuffelaars daar bijeen zitten. En dat tuig houdt zich met Reiki bezig. Ze kunnen niet eens voor zichzelf zorgen.
    Das ook wel weer cru gezegd.
    quote:
    Systematisch sturen ze energie naar elkaar. En dan vraag ik me af, is dat wel goed wat die doen. Spelen ze niet met natuurwetten?
    Over spelen met natuurwetten, want voor de rest ben ik er niet bewust mee bezig, althans niet zo bewust met anderen, denk dat dat wel meevalt. Energie is ons niets voor niets gegeven. Naja, voorzichtigheid is ten allen tijde geboden. Daarbij wat ik dan aan natuur heb gemerkt, heb ik het iig niet opzettelijk gedaan . Wel eens gedacht, dat dan wel. Maar zo erg is het dan toch niet als het dan ook nog echt gaat regenen, of waaien of de zon komt door . Toch? Gewoon toeval voor een ander, en voor mezelf een 'uhhh ' iets en juist mooi door die beseffenis van de natuur even die je krijgt en beetje regen kan geen kwaad en zon soms evenmin. Naja, laat ik maar weer ophouden.

Ik vind ook dat woorden hierin ook gewoon moeilijk zijn, ik bedoel ik kan me zelfs voorstellen dat ik zo wel een bomenknuffelaar lijk. Aan de andere kant, nou en, bomen zijn toch ook mooi, ik zal ze niet gauw gaan knuffelen, maar praten tegen ze, of waardering wat uitspreken of gewoon genieten van de mooiheid doe ik wel. Ben ik nou gek? Ben ik nou een zweverige miep, welnee, ik waardeer de natuur alleen. That's it.

Voor de rest, toevallig topic, had laatst ook al wat gedachtes hierover.
    En wou toen ook zeggen dat inderdaad gelukkig niet alle mensen zo zijn. Vriend van mij is christelijk opgevoed en ken er nog een paar en jawel, ik heb soort reiki van hem gehad . Hij staat juist erg open voor alles en het viel me hier juist op dat er mensen zijn die het zweverige, new-age-achtige echt als iets slechts, zelfs duivels ervaren, of mee associeren. Want had zelf juist zoiets dat de wat christelijke mensen die ik ken best spiritueel zijn en/of kunnen denken.

Hij is bijvoorbeeld juist één van de weinigen irl, eigenlijk de enige echte, waar ik over- en weer over spirituele dingen praat. Hij doet ook van alles en heeft alles gedaan. Mijn 1e visite aan een paranormale beurs was bijv. met hem, op zijn iniatief en ik neem hem weer mee naar een new-age winkeltje, gingen we nog samen op zoek omdat vrij veel (vakantietijd) toen gesloten was, om daar een steentje te laten pendelen voor hem. En drie maal raden wie daar het meest had gekocht, juist hij. Ik alleen, maar dat lag ook aan mijn budget, een klein steentje voor 3 euro's en hij boeken en al plus steentje.

Naja, dat soort dingen vind ik dan weer geweldig.
    Vooral omdat hij ook enthousiast is over dingen die hij dan weer leest, hij is nu een coachingboek aan het lezen ofzo en raadt mij dat ook aan om te lezen en ik heb ook weer dingen die ik hem aanraad of vertel. Viceversa, zo leer je van elkaar of kan je van elkaar leren. Gewoon respect, het geloof doet er amper toe. En ja, ik heb wat heksenboeken in mijn kast staan, gewoon voor interesse, maar ik heb nou niet het gevoel dat hij mij daar op veroordeelt. Integendeel, volgens mij vindt hij het wel interessant en laatst ging hij er zelf in lezen.

Sommige dingen lijken gewoon op elkaar.
    Openheid.
      maandag 29 november 2004 @ 21:24:51 #81
    78780 deedeetee
    pi_23654194
    Ex.22:18 Een tovenares zult gij niet in leven laten.

Lev.19:26 .....gij zult niet aan waarzeggerij of tovenarij doen.

Lev.20:27 Wanneer een man of een vrouw zich door de geest van een dode laat spreken of een waarzeggende geest bezit, zullen zij zeker ter dood gebracht worden;stenigen zal men hen,hun bloedschuld is op hen.

Deut.18:10-14 Onder u zal er niemand worden aangetroffen,die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet gaan, die waarzeggerij pleegt,geen wichelaar,uitlegger van voortekenen,of tovenaar, geen bezweerder,niemand ide de geest van een dode of een waarzeggende geest ondervraagt of die de doden raadpleegt. Want ieder die deze dingen doet is de Here een gruwel en terwille van deze gruwelen drijft de Here uw God, hen voor u weg.Gij zult onberispelijk staan tegenover de Here uw God ; want deze volken die gij verdrijven zult, luisteren naar wichelaars en waarzeggers, maar u heeft de Here uw God dit niet toegelaten.

Ik heb de indruk dat de andere verzen herhalingen zijn van 't bovenstaande en omdat mijn bijbel piepklein is krijg ik hoofdpijn van 't turen dus tot zover mijn verslag
    pi_23654757
    En toch vind ik het maar een beetje eng hoor.
    Wou net idd nog wat zeggen en nu zie ik die citaten weer .
    Weghalen mijn stukje of niet. Daarbij wou ik toch nog over natuurwetten ed zeggen, dat je soms iets helemaal niet dus expres doet. Zie juist wel het beschermende erin, het vertrouwelijke ipv het negatieve. En even serieus, kom op, de natuur is toch niet slecht. Moet je dat dan negeren .

En maakt dat iemand die de natuur, kosmos, whatever, waardeert slecht. Naja, ik vind dat dus onzin. Ik vind dat andere zelfs niet echt getuigen van iets goeds. Die veroordelingen heb ik het dan over. Of het echt zo in de bijbel heeft gestaan, laat ik daarbij in het midden.

Goed, ik merk het alweer, sluit mezelf weer op in mijn eigen hokje .
    Ik blijf lekker dichtbij mezelf staan en me laten bekeren zal ik ook niet doen en zal toch niet lukken, juist niet met zwakte-argumenten, degene die mijn respect verdient daar geloof ik pas in, tot nu toe is dat het meest de kosmos geweest. Dus. Want nog iets, juist door te leren naar buiten te kijken, natuur etc (ander topic), leer je op een gegeven moment naar binnen te kijken en daar (ook) te zoeken. Dat is ook het mooie allemaal. De kosmos zit dus ook evengoed in jezelf. Of doe ik nou weer boute uitspraken .

Naja, en anders heeft deze gevallen engel een duiveltje erbij op aarde .

de drama is mij ook nog niet ontvallen
      maandag 29 november 2004 @ 22:17:54 #83
    78780 deedeetee
    pi_23655853
    En dit kwam ik ook nog tegen :

Op een andere plaats in Handelingen 13:9 zegt Paulus vervuld van de Heilige Geest tegen Elymas, de tovenaar: zoon des Duivels, vol van allerlei list en streken, vijand van alle gerechtigheid, zult gij niet ophouden de rechte wegen des Heren te verdraaien

*Vervult van de Heilige Geest * hmmmmmz is dat ook niet een beetje paranormaal

Volgens mij gaat het er om of je er iets slechts mee wilt uitspoken of niet.
    pi_23656368
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 22:17 schreef deedeetee het volgende:

Op een andere plaats in Handelingen 13:9 zegt Paulus vervuld van de Heilige Geest tegen Elymas, de tovenaar: zoon des Duivels, vol van allerlei list en streken, vijand van alle gerechtigheid, zult gij niet ophouden de rechte wegen des Heren te verdraaien

*Vervult van de Heilige Geest * hmmmmmz is dat ook niet een beetje paranormaal

Volgens mij gaat het er om of je er iets slechts mee wilt uitspoken of niet.
    Wat zei die tovenaar toen tegen Paulus: 'nou, net of jouw Heilige geest niet van magie is vervuld'

Vind het maar vreemd hoor.
    Maarja, als ik dat zeg, ben ik volgens sommige misschien de develin in hoogst eigen persoon .
    Tja. En ik blijf er idd ook bij dat de kosmos zelf wel weet wat er gebeurt. Juist, als de kosmos het weet, dus hoe de mensen erover oordelen, maakt mij ook geen sikkepit uit, althans niet zo erg (meer), dat ik een beetje fel word soms ervan, mag duidelijk zijn .

daarbij geloof ik stiekem wel in engelen (energie) enzo, ook dat nog en in elfjes ergens en en in.. naja noem maar op, boeiuh!
    pi_23657136
    Denk daarbij trouwens ook dat het er om gaat wat je ermee doet of misschien nog belangrijker, wat je er niet mee doet. Daarom vind ik het juist zo vreemd dat als je het beknopt bekijkt de tovenaars etc afgeschilderd worden als slecht ed. Ik kan het begrijpen dat de bijbel onderscheid wil maken in goed en slecht, maar waarvoor percee velen over één kam scheren. En is dat wel de bedoeling geweest. Daarbij is de onderliggende boodschap misschien niet het zelf ontdekken van je heilige geest, juist door dingen niet te doen en/of te laten of juist wel te doen en/of te laten.

Wie zegt dat wij dat vinden, als we gaan geloven?
    En waarin? En hoe en waarop en op welke manier.

Gerechtigheid, is dat niet zo goed mogelijk oordelen en juist het oordelen het liefst zoveel mogelijk uitsluiten, respect. Waar zijn ze dan in jodelesnaam mee bezig vraag ik me af. En daarbij is dan het enige niet wat echt kan oordelen, niet de kosmos zelf. Dus waar halen dan in die zin al die bijbelse figuren en aanhangers soms het lef vandaan. Ze (niet allemaal gelukkig) nemen het recht zelf in handen en gooien in bijbelsnaam mensen op de brandstapel, stoppen mensen in de gevangenissen, plegen (zelf)moorden en noem maar op, nee dat getuigt van respect voor de medemens .

Ik vraag me af, wat God dan heeft bedoeld met goed en slecht.
    Zou het hetzelfde zijn als wat mensen ervan gemaakt hebben. Want iemand met een kruidentuintje die andere helpt te genezen, iemand met vooruitziende blikken etc etc, tegenwoordig realistisch gezien steeds meer (kijkend naar de evolutie van de zintuigen), iemand die een glaasje alcohol nuttigt, iemand die vrouw is, wat is daar nou weer mis mee. In mijn opinie niks, en volgens mij ziet de natuur (en/of kosmos) er ook geen kwaad in. Het enige die er soms kwaad in ziet, is de mens zelf. Maarja, kijk dan maar in de spiegel zou ik zeggen.

Kijk dat er goed en kwaad bestaat, okee, dat je moet proberen zo oprecht mogelijk te leven, okee. Maar wat ik stom vind, is dat het lijkt of niet-gelovigen, zo noem ik ze maar even, dat niet weten. En dat ze de helpende hand nodig hebben. Ik krijg nu zelfs eerder andersom het gevoel, in die zin dat de helpende hand vanzelf wel komt, en dat niet-gelovigen geen kleine kinderen zijn. Onwetendheid maybe, maar dat is de les die ieder moet leren. Is het van belang op welke manier?

Nee, dat zal waarschijnlijk alleen de kosmos (of hoe je het wilt noemen) weten.
    Of toch kennelijk, want wat een leed leeft er dan nog onder de mensen, God's zijn bedoeling, dacht het niet dan.

Naja, duiveltje heeft weer eens gesproken .

en nu stop ik, dramatisch weer
      dinsdag 30 november 2004 @ 09:36:23 #86
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_23663003
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 19:09 schreef deedeetee het volgende:
    De volgende teksten worden genoemd in een artikel over hekserij om door te lezen over wat de bijbel er over zegt :
    ik heb nu ff geen tijd maar zal ze later opzoeken in mijn bijbel en verslag doen

Ex.22:18, Lev.19:26 en 31 Lev.20:27, Deut.12:31 Deut. 18 :10-14, 1Sam15 :23, 2Kon.17 :17 2Kon.21 :6, 2Kon 23:24, 1Kron.10:13, Jes.8:19 en 19:3, Jes.47:12-13, Jer.27:9-10 Mal.3:5 Hand.13:6-10 Gal.5:19-21en Op.21:8
    Bedankt!!
    Ik moet zelf toch ook eens een bijbel aangeschaffen.
    quote:
    @ Nathalie, ik weet dat 't banaan betekent hoezo
    ( mijn ma is in voormalig nederlands Indië geboren )
    Ik gokte al zoiets. Mijn grootouders komen er namelijk ook vandaan
      dinsdag 30 november 2004 @ 13:59:32 #87
    58043 cyber_rebel
    Einddoel van de evolutie
    pi_23668019
    Zwaar gelovige christenen baseren hun hele levensstijl, normen en waarden en leven op een enkele aanname. Dat de bijbel letterlijk klopt. Dat vind ik toch vrij triest eigenlijk. Ook zijn ze volgens mij vooral zo fanatiek gelovig uit angst.
    Nou ben ik sowieso niet gelovig meer (was nooit streng gelovig) en lijkt reiki me ook onzin.

Hebben jullie ook zo'n neiging om die mensen voor de gek te houden door te doen alsof je een zwaar gelovige of bezeten door de duivel bent of ben ik de enige die zo kinderachtig is
    pi_23668074
    quote:
    Op dinsdag 30 november 2004 13:59 schreef cyber_rebel het volgende:
    of bezeten door de duivel bent of ben ik de enige die zo kinderachtig is
    Dat is wel eens van mij beweerd, zelfs zonder dat ik mijn best er voor deed.
    pi_23668740
    Wow! Bestaat deze topic nog steeds?

Wel weer sneu om te zien dat sommige mensen echt niet voor rede vatbaar zijn: hun geloof is de absolute waarheid en daar mag niet aan getwijfeld worden: er is geen ruimte voor een andere (misschien zelfs mooiere) interpretatie van dingen: de Bijbel is de waarheid en alles daar buiten is een leugen en/of het is slecht.

Hoe weten zulke mensen nou 100% zeker wat God wel en niet zegt, en wat Hij wel en niet wil, als Hij niet rechtstreeks tot hen spreekt? Daarbij: als je stemmen hoort, wie zegt dat ze echt van God komen?

Verder: wie zegt dat de Bijbel de echte absolute waarheid is? Ja God zegt dat. Maar hoe weet je dat God dat zegt? Omdat het in de Bijbel staat! Ja maar wie zegt dat dat waar is? Ja God zegt dat! De Bijbel is God's woord en dus de absolute waarheid. Ja maar hoe weet je dat? Omdat dat nu eenmaal zo is! Volgens wie? Volgens God! Hoe weet je dat? Omdat dat in de Bijbel staat! Ben ik nou maf dat ik die redernatie niet kan volgen? Ja en als je nog bewijs buiten de Bijbel wil hebben, moet je het maar aan God zelf vragen. En als je geen antwoord van God hoort, ben jij gewoon een heiden die niet goed luistert naar God: als je echt gelooft, zal Hij antwoorden.

Ehhh....okee.

Anyway, met alle respect voor Christenen: iedereen mag geloven wat hij/zij wil, maar NIEMAND kan zeggen dat iets de absolute waarheid is, zonder kei- en keihard bewijs. En dat is er niet. Ik zeg ook niet dat mijn geloof/mening de absolute waarheid is: ik ben slechts zoekende naar iets wat volgens mij de waarheid zou kunnen zijn.

[ Bericht 57% gewijzigd door ToT op 30-11-2004 15:09:38 ]
      dinsdag 30 november 2004 @ 20:58:53 #90
    78780 deedeetee
    pi_23678413
    quote:
    Op dinsdag 30 november 2004 09:36 schreef Natalie het volgende:

Bedankt!!
    Ik moet zelf toch ook eens een bijbel aangeschaffen.
    Zoek dan wel een niet al te klein exemplaar uit anders wordt het lezen erg lastig
    ik heb zelf een piepklein zakbijbeltje, vroeger gekregen van mijn ouders

Ik heb overgens eens een * nieuwe testament * gevonden toen ik 'ns oud papier voor een kennis wegbracht die lid is van zo'n soort evangelische * kerk * Het is een uitgave van Stichting Evangelie Lektuur en wordt tegen een uiterst lage prijs beschikbaar gesteld. Bijbels zijn normaal gesproken vaak prijzig dus misschien is dit een manier om er tegen een lage vergoeding een oud en een nieuw testament op de kop te tikken.
    quote:
    Ik gokte al zoiets. Mijn grootouders komen er namelijk ook vandaan
    Dan heb je vast ook wel 'ns over guna-guna gehoord.
    Daar heb ik géén hoge dunk van overgens....Dan heb ik met reiki toch minder problemen.
    Als die bijbel teksten op guna-guna zouden slaan, heb ik daar best begrip voor.
      dinsdag 30 november 2004 @ 23:48:07 #91
    58043 cyber_rebel
    Einddoel van de evolutie
    pi_23683951
    quote:
    Op dinsdag 30 november 2004 14:02 schreef Alicey het volgende:
    Dat is wel eens van mij beweerd, zelfs zonder dat ik mijn best er voor deed.

Geen wonder, jij hebt ook wel iets satanisch over je

ToT heb je een tijd niet meer gezien op TRU

Deedeetje, er zijn ook bijbels op internet. Dat zoekt wat makkelijker.
      woensdag 1 december 2004 @ 10:52:38 #92
    78780 deedeetee
    pi_23689231
    quote:
    Op dinsdag 30 november 2004 23:48 schreef cyber_rebel het volgende:

Deedeetje, er zijn ook bijbels op internet. Dat zoekt wat makkelijker.
    Dat snap ik ook wel maar ik vind 't leuker om m'n eigen bijbeltje erbij te pakken daar zitten nog oude kaartjes in, jeugdherinneringen enzo.........
    pi_23693636
    quote:
    Op dinsdag 30 november 2004 23:48 schreef cyber_rebel het volgende:

[..]

ToT heb je een tijd niet meer gezien op TRU
    Ja ik heb FOK een poosje ontlopen; discussiëren vind ik altijd gaaf, maar het gaat me hier vaak té fel aan toe.

Anyway, ik hoop dat lui van bijvoorbeeld Gelooft.nl een keer over hun angst voor het onbekende heen komen. Er is trouwens een Amerikaanse variant van deze site (http://www.jesushatessmut.com), maar ik ben er nog niet helemaal uit of die wel serieus is: ze gooien continu met Bijbelquotes, maar in veel dingen overdrijven ze nog meer dan die lui van Gelooft.nl: ze zeggen dat je zelfs geen vlees mag eten van homosexuele stieren, omdat je dan de hormonen van die stier binnen krijgt en misschien zelf homo wordt, en homosexualiteit is natuurlijk hartstikke fout volgens de Bijbel. http://www.jesushatessmut.com/archives/000039.html

Right.

Edit: verder rondgekeken en ik ben tot de conclusie gekomen dat het zware bullshit is: kijk maar naar die lead medicine of zo! BWAHAHAHAHAHAHA!!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door ToT op 01-12-2004 14:25:51 ]
    pi_23695300
    quote:
    Op woensdag 1 december 2004 14:14 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja ik heb FOK een poosje ontlopen; discussiëren vind ik altijd gaaf, maar het gaat me hier vaak té fel aan toe.

Anyway, ik hoop dat lui van bijvoorbeeld Gelooft.nl een keer over hun angst voor het onbekende heen komen.
    Ik ben bang van niet. Binnen christelijke kringen worden die lui ook als vrij fundamentalistisch gezien.
    pi_23699132
    Mja idd, was ik ook al bang voor, en ze zorgen er ook wel voor dat de volgende generatie net zo fundamentalistisch is. Pffff alsof God zou willen dat de mens zo stug en haatdragend en bekrompen zou zijn.
      vrijdag 10 december 2004 @ 12:50:47 #96
    75447 sir_Tachyon
    pi_23875866
    Kickje

Dit weekend ga ik een Reiki-cusus doen. Ik zal mijn ervaringen volgende week hier wel plaatsen. Dit is de site van de Reiki-centrum waar ik vanavond heen ga: http://www.helioscentrum.nl/
      vrijdag 10 december 2004 @ 13:08:17 #97
    33631 RedDevil085
    NEIN, NEIN, NEIN
    pi_23876254
    Wat een KUL... Reiki, God, Demonen... Hebben jullie zo weinig te doen dat jullie in al die shit gaan geloven?
    When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
    Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
      vrijdag 10 december 2004 @ 13:27:01 #98
    75447 sir_Tachyon
    pi_23876754
    Waarom post je iets op een topic wat je toch niet gelooft??? We wisselen alleen informatie uit en posten niet om anderen te overtuigen.
    En ik heb genoeg te doen maar dit boeit me nog steeds.
    En weet jij ( RedDevil085 ) wat je met Reiki kan??? Lees de topic ff door zou ik zeggen. Ik kan me niet voorstellen dat je gaat zeuren, als je weet wat je met Reiki kan.
    pi_23879794
    quote:
    Op vrijdag 10 december 2004 13:08 schreef RedDevil085 het volgende:
    Wat een KUL... Reiki, God, Demonen... Hebben jullie zo weinig te doen dat jullie in al die shit gaan geloven?
    Prima dat jij niet in al die shit gelooft, maar kan je dan óf weggaan óf normaal je mening geven?

Zo niet, zout je maar lekker op.
    Oi!
    pi_23900783
    Hehehe, altijd leuk als zulke sceptische mensen een keer echt in aanraking komen met Reiki. Soms merkt men er zo overweldigend veel van, dat hun hele geloofsovertuiging ("Er bestaat niks buiten het hier en nu") helemaal overhoop gaat. Ikzelf pas er voor om zo iemand te behandelen, maar gelukkig zijn er wel anderen die het wel doen.

Maar dat is tof, Sir_Tachyon! Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
    Een heel fijne inwijding gewenst!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')