Wat je ergens zelf van vindt is niet relevant.. ?!?!quote:Ik vind dat de jullie de Bijbel teveel als een natuurwet beschouwen die je niet kan veranderen en die ook niet veranderd wordt. Daarom accepteren jullie het hele Reiki-gebeuren (om maar even op 1 onderwerp te houden) niet.
Jij vindt dat........is dat relevant? Wat denk je dat God vindt?
...quote:
En andere geloven.....Tom, lees eens wat meer op onze site, wanneer je werkelijk geïnteresseerd bent. Alleen Jezus is de weg tot God. Je kunt het eeuwige leven niet zelf verdienen, het is enkel genade. Dat leert geen enkel ander geloof, dus al die andere geloven zijn FOUT!
Zo'n uitspraak vind ik er nogal eentje. Alles wat enigszins verband heeft met esoterie (en daarbij dus ook spiritualiteit) houdt dus verband met Satan, en is slecht en gevaarlijk?quote:Christen zijn en je inlaten met occute praktijken gaat niet samen. Je kiest òf voor God, òf voor satan.
Ik heb meteen iets van: dan doet Heidi toch zelf ook? (niet om haar aan te vallen btw)quote:Vreemd overigens dat je zomaar klakkeloos iets aanneemt dat je leest, zonder dat te toetsen. Het enige dat je zondermeer voor waar aan kunt nemen is datgene wat in de Bijbel staat, en al het andere moet je daaraan toetsen.
Je bent het vooralsnog niet met ons eens, dat is duidelijk. Je keuze om een artikel over reiki te schrijven (omdat je daar over kunt discussiëren), geeft je de mogelijkheid om te ontdekken wat reiki werkelijk is, en niet klakkeloos alles aan te nemen wat je hoort en denkt te zien.
Wahaha er zijn anders vast wel entiteiten die díe rol heel erg overtuigend kunnen spelen.quote:Op dinsdag 23 november 2004 21:58 schreef MUUS het volgende:
Maar goed, zij konden ons ook niet overtuigen van satan en demonen..
Als christen leer je dan ook dat je het beste niet in aanraking kunt komen met iets waardoor je wel eens van mening zou kunnen veranderen, dat betekent dus ook dat je niet eens moet proberen uit te vinden wat iets nou werkelijk is, voor je het weet zit je in Satans macht..quote:Op dinsdag 23 november 2004 21:58 schreef MUUS het volgende:
Heel fanatiek en één ding was altijd hetzelfde: met geen mogelijkheid kon je ze ook maar een klein beetje van het tegendeel overtuigen. (Of ze er anders tegenaan laten kijken)
Maar goed, zij konden ons ook niet overtuigen van satan en demonen..
Inderdaad: STELquote:Op donderdag 25 november 2004 01:09 schreef sir_Tachyon het volgende:
- STEL:
Dat we in 2012 een nieuw spiritueel tijdperk aanbreekt (waar ik zo goed als in geloof en ook hoop) Wat gebeurt er dan met die mensen??? Blijven ze zo??? Of verlaat iedereen dan die geloofsgroepen??? Zullen ze dan niet een hele klap voor hun kop krijgen??? Als er talloze mensen zich met spirituele dingen gaan bezig houden i.p.v. zich druk maken om technologie, economie, amussument.
Ik denk dat er steeds meer mensen zijn of komen die zo denken als jij en ik en zovelen. En wat bedoel je met minder belangrijk? Dat bedoel ik dus juist niet. Iedereen is belangrijk en dat is nu juist wat er aan schort, zeg maar. Het gebrek aan respect voor andersdenkenden, maar ook voor mensen die wel streng geloven of die drugs gebruiken of weet ik veel wat doen. Laat iedereen gewoon in zijn waarde, wie zijn wij om te oordelen? Juist die intolerantie komt mij de nek uitquote:Op donderdag 25 november 2004 01:45 schreef sir_Tachyon het volgende:
Maar ik bedoel ook dat ze ook wel een soort ervaring-boost moeten krijgen, omdat dat "iedereen" anders gaat denken. En gedachtes breng je (naar mijn mening ) ook over aan anderen. Ze zullen wel respect gaan tonen denk ik maar gaan ze zichzelf dat niet echt minder belangrijk vinden. Aangezien wij heel vrij kunnen denken en eigenlijk weinig hoeven te vermijden (om geloof in gevaar te brengen ) en toch van een energie mogen genieten die ons steeds meer ontwikkelen.
(Dit zijn meer mijn eigen opvattingen. Ik vind het te laat om ze nog toe te lichten dus...)
Ik vraag me vooral af wat zij vindt van mensen zoals jij en ik. Er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die niet in God geloven of die in iets anders geloven. Hoe ziet zij die mensen? Heeft ze op zatermiddag het gevoel dat ze tussen allemaal slechte mensen in de stad loopt?quote:Op donderdag 25 november 2004 01:09 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ik vraag me dan af:
- Hoe ziet zij de hemel en de hel (er van uit gaand dat ie bestaat)
Om die reden word ik juist altijd een beetje kriegelig van een geloof wat zo starrig is tov van mensen die niet dat geloof aanhangen. Je krijgt daardoor zo'n gat tussen mensen en begrip opbrengen voor andermans denkwijze is uit den boze.quote:Op donderdag 25 november 2004 02:04 schreef Morwen het volgende:
[..]
Juist die intolerantie komt mij de nek uit![]()
Idd... en dat vind ik juist zo jammer.quote:Op donderdag 25 november 2004 10:40 schreef MUUS het volgende:
Om die reden word ik juist altijd een beetje kriegelig van een geloof wat zo starrig is tov van mensen die niet dat geloof aanhangen. Je krijgt daardoor zo'n gat tussen mensen en begrip opbrengen voor andermans denkwijze is uit den boze..
Ik denk dat je makkelijker van geen geloof kan "overstappen" dan als je je hele leven al gewend bent om in God te geloven volgens bepaalde regels. Denk ik hoorquote:Op donderdag 25 november 2004 10:37 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af wat zij vindt van mensen zoals jij en ik. Er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die niet in God geloven of die in iets anders geloven. Hoe ziet zij die mensen? Heeft ze op zatermiddag het gevoel dat ze tussen allemaal slechte mensen in de stad loopt?
En wat denkt ze dat reiki nu echt met een mens kan doen? Is de gever een aanhanger van Satan en hoe ziet ze degene die reiki ontvangt? Waarom is energie aan een ander geven en een ander beter maken/helpen nou zo slecht?
En zo heeft MUUS nog 100 andere vragen...
Zo zweverig is het niet, denk ik. Ik heb er zelf geen cursussen voor gevolgd, maar leg zelf puur instinctief vanzelf mijn hand (bijv. bij mijn kinderen) op de plek waar het zeer doet. Natuurlijk gaat Reiki veel verder dan dat, maar het principe is hetzelfde en al zo oud als de mens. Misschien wil de mens met Reiki juist dat instinctieve stuk terug brengen in hun leven? Terug naar de basis, zoietsquote:Op zaterdag 27 november 2004 20:41 schreef Dromenvanger het volgende:
Reiki heb ik op de een of andere manier wat op tegen. Vraag me niet wat want dat antwoord moet ik schuldig blijven. Ik weet ook niet alle ins en outs van reiki. Het klinkt me ook allemaal erg zweverig en alsof ze maar wat aankloten.
Ik weet het niet, ik lul maar wat uit mijn nek. Reiki, die sturen toch energie naar anderen? Hoe pakken ze dat aan? Is die energie schoon te noemen? Of vervuilen ze het telepathische en kosmische verkeer met hun experimenten?
Alternatieve geneeswijzes kunnen best goed zijn bij bepaalde kwaaltjesquote:Op zaterdag 27 november 2004 20:51 schreef Morwen het volgende:
[..]
Zo zweverig is het niet, denk ik. Ik heb er zelf geen cursussen voor gevolgd, maar leg zelf puur instinctief vanzelf mijn hand (bijv. bij mijn kinderen) op de plek waar het zeer doet. Natuurlijk gaat Reiki veel verder dan dat, maar het principe is hetzelfde en al zo oud als de mens. Misschien wil de mens met Reiki juist dat instinctieve stuk terug brengen in hun leven? Terug naar de basis, zoiets![]()
Op afstand kan inderdaad ook, dat zal wel Reiki 3 zijn.quote:Op zaterdag 27 november 2004 21:00 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Maar ik dacht dat ze bij reiki van afstand energie deden uitstralen?
Dat forum ben ik weggegaan omdat het me far too wazig was. Die mensen leven dus echt in een andere wereld. Ik word spontaan wazig als ik lees wat ze schrijven de hele tijd. Maar dat kan aan mij liggen.
Heb er vroeger wel 'ns wat over gelezen, kan er me niet veel meer van herinneren maar weet wél nog dat ik er niet kapot van was !!quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:41 schreef Dromenvanger het volgende:
Reiki heb ik op de een of andere manier wat op tegen.
Of energie doorduursturen "spelen met natuurwetten is " is daar heb ik nog nooit zo over nagedacht, het lijkt mij dat je er vooral jezelf kwaad mee kunt doen als je niet weet waar je mee bezig bent......quote:Dat forum heeft een systematische lijst met iets dat met Reiki te maken heeft, Systematisch sturen ze energie naar elkaar. En dan vraag ik me af, is dat wel goed wat die doen. Spelen ze niet met natuurwetten?
Spelen met natuurwetten is niets op tegen, maar dan wel graag door mensen die weten waar ze mee bezig zijn.
Niet zozeer maf. Ze volgen hun geloof, de bijbel, het woord van God, hoe zij het interpreteren. Dat is hun geloof, dat maakt ze niet maf.quote:Op zondag 28 november 2004 00:29 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
Zij kijkt me vervolgens heel scheef aan. Zij zo: "Dat heeft God niet gezegd!" Ik: "Onee? Waarom denk je dat dan?" "Omdat God dat niet gezegd heeft!" "Maar waarom denk je dat?" "Omdat God zoiets niet zegt!!!" Ik: "Wat zegt 'ie tegen jou dan?" Zij: "De Here God heeft nog niet tegen mij gesproken.." Ik: "Dus hij zou best zoiets kunnen zeggen tegen je?" Zij: "NEE!" Ik: "Maar waarom niet dan?" "OMDAT GOD ZOIETS NIET ZEGT!!! SATANSVOLGELING!!!"
Vervolgens hield ze d'r handen recht voor d'r in een 'stop' beweging, en liep snel achteruit van me vandaan hahaha maffe mensen ook.
Ik heb hier geen bijbel staan, maar ben erg benieuwd naar de precieze tekst.quote:Bovendien vertelt de Bijbel duidelijk over de gevolgen die het je inlaten met occulte zaken heeft. De Bijbel spreekt ook over bevrijdingen uit de macht van satan, lees de Bijbel maar eens!
Uhmquote:Op zaterdag 27 november 2004 20:41 schreef Dromenvanger het volgende:
Of vervuilen ze het telepathische en kosmische verkeer met hun experimenten?
Das ook wel weer cru gezegd.quote:Ik heb een tijdje rongezworven op een spiritueel forum op het net, en ik moet zeggen ik ga over mijn nek als ik zie wat voor bomen-knuffelaars daar bijeen zitten. En dat tuig houdt zich met Reiki bezig. Ze kunnen niet eens voor zichzelf zorgen.
Over spelen met natuurwetten, want voor de rest ben ik er niet bewust mee bezig, althans niet zo bewust met anderen, denk dat dat wel meevalt. Energie is ons niets voor niets gegeven. Naja, voorzichtigheid is ten allen tijde geboden. Daarbij wat ik dan aan natuur heb gemerkt, heb ik het iig niet opzettelijk gedaanquote:Systematisch sturen ze energie naar elkaar. En dan vraag ik me af, is dat wel goed wat die doen. Spelen ze niet met natuurwetten?
Wat zei die tovenaar toen tegen Paulus: 'nou, net of jouw Heilige geest niet van magie is vervuld'quote:Op maandag 29 november 2004 22:17 schreef deedeetee het volgende:
Op een andere plaats in Handelingen 13:9 zegt Paulus vervuld van de Heilige Geest tegen Elymas, de tovenaar: zoon des Duivels, vol van allerlei list en streken, vijand van alle gerechtigheid, zult gij niet ophouden de rechte wegen des Heren te verdraaien
*Vervult van de Heilige Geest * hmmmmmz is dat ook niet een beetje paranormaal![]()
Volgens mij gaat het er om of je er iets slechts mee wilt uitspoken of niet.![]()
Bedankt!!quote:Op maandag 29 november 2004 19:09 schreef deedeetee het volgende:
De volgende teksten worden genoemd in een artikel over hekserij om door te lezen over wat de bijbel er over zegt :![]()
ik heb nu ff geen tijd maar zal ze later opzoeken in mijn bijbel en verslag doen
Ex.22:18, Lev.19:26 en 31 Lev.20:27, Deut.12:31 Deut. 18 :10-14, 1Sam15 :23, 2Kon.17 :17 2Kon.21 :6, 2Kon 23:24, 1Kron.10:13, Jes.8:19 en 19:3, Jes.47:12-13, Jer.27:9-10 Mal.3:5 Hand.13:6-10 Gal.5:19-21en Op.21:8
Ik gokte al zoiets. Mijn grootouders komen er namelijk ook vandaanquote:@ Nathalie, ik weet dat 't banaan betekent hoezo![]()
( mijn ma is in voormalig nederlands Indië geboren )![]()
Dat is wel eens van mij beweerd, zelfs zonder dat ik mijn best er voor deed.quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:59 schreef cyber_rebel het volgende:
of bezeten door de duivel bent of ben ik de enige die zo kinderachtig is![]()
Zoek dan wel een niet al te klein exemplaar uit anders wordt het lezen erg lastigquote:Op dinsdag 30 november 2004 09:36 schreef Natalie het volgende:
Bedankt!!
Ik moet zelf toch ook eens een bijbel aangeschaffen.
Dan heb je vast ook wel 'ns over guna-guna gehoord.quote:Ik gokte al zoiets. Mijn grootouders komen er namelijk ook vandaan
quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:02 schreef Alicey het volgende:
Dat is wel eens van mij beweerd, zelfs zonder dat ik mijn best er voor deed.
Dat snap ik ook wel maar ik vind 't leuker om m'n eigen bijbeltje erbij te pakken daar zitten nog oude kaartjes in, jeugdherinneringen enzo.........quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:48 schreef cyber_rebel het volgende:
Deedeetje, er zijn ook bijbels op internet. Dat zoekt wat makkelijker.
Ja ik heb FOK een poosje ontlopen; discussiëren vind ik altijd gaaf, maar het gaat me hier vaak té fel aan toe.quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:48 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
ToT heb je een tijd niet meer gezien op TRU
Ik ben bang van niet. Binnen christelijke kringen worden die lui ook als vrij fundamentalistisch gezien.quote:Op woensdag 1 december 2004 14:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik heb FOK een poosje ontlopen; discussiëren vind ik altijd gaaf, maar het gaat me hier vaak té fel aan toe.
Anyway, ik hoop dat lui van bijvoorbeeld Gelooft.nl een keer over hun angst voor het onbekende heen komen.
Prima dat jij niet in al die shit gelooft, maar kan je dan óf weggaan óf normaal je mening geven?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:08 schreef RedDevil085 het volgende:
Wat een KUL... Reiki, God, Demonen... Hebben jullie zo weinig te doen dat jullie in al die shit gaan geloven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |