abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24002226
Ik herlees dit jaar vanaf het punt dat ze in de bioscoop zijn mee, daar ben ik vorig jaar gebleven. Als iemand zo vriendelijk is te vertellen welke dag dat is dan hoef ik niet te veel moeite te doen.
  donderdag 16 december 2004 @ 10:38:17 #102
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_24007358
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:43 schreef beeer het volgende:
Ik herlees dit jaar vanaf het punt dat ze in de bioscoop zijn mee, daar ben ik vorig jaar gebleven. Als iemand zo vriendelijk is te vertellen welke dag dat is dan hoef ik niet te veel moeite te doen.
quote:
integraal
in-te-graal
bijv. naamw.

• waaraan niets ontbreekt, alles omvattend in zijn geheel
  • Dus.
    pi_24007481
    Heb de Avonden toevallig net gekocht en was van plan hem in de kerstvakantie te gaan lezen. Ik doe dus mee.
    I didn't lose my mind, it was mine to give away.
      donderdag 16 december 2004 @ 10:48:16 #104
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_24007510
    Ik heb hem ooit gelezen, maar mijn geheugencellen werken niet mee....
    Geen idee meer waar het over gaat, maar iets in mij zegt dat het niet de moeite waard is om het herlezen. Het is niet het ergste boek dat ik ooit gelezen heb, dat was de kroongetuige van Maarten 't Hart
    Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
      donderdag 16 december 2004 @ 11:00:23 #105
    15967 Frollo
    pi_24007740
    Ik heb pasgeleden nog in een vraaggesprek met een jonge schrijver gelezen dat "De Avonden te gedateerd is. Het spreekt de mensen van nu niet meer aan."

Dat snap ik dus echt niet.
    OK, sommige details zijn tijdsgebonden, zoals het kolen halen. Maar het van vriend naar vriendin en terug sjokken om daar een hele avond niks te doen, alleen maar om in elk geval niet bij je ouders de hele avond niks te hoeven doen, dat is toch van alle tijden?
    pi_24008407
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 10:48 schreef buzzer het volgende:
    Ik heb hem ooit gelezen, maar mijn geheugencellen werken niet mee....
    Geen idee meer waar het over gaat, maar iets in mij zegt dat het niet de moeite waard is om het herlezen. Het is niet het ergste boek dat ik ooit gelezen heb, dat was de kroongetuige van Maarten 't Hart
    Altijd leuk om in een integraal leestopic voor Reve's 'de Avonden' te lezen dat buzzer niet weet waar het over gaat, maar dat iets in hem wel zegt dat het niet de moeite van het herlezen waard is. Ook is het leuk dat we getrakteerd worden op de mededeling dat het ergste boek dat hij gelezen heeft 'de Kroongetuige' van Maarten 't Hart is.

Ik zou haast denken dat je een grapje hebt willen maken.
    pi_24009525
    quote:
    Op woensdag 15 december 2004 01:36 schreef corc het volgende:

[..]

Haha, dat dispuut ben ik ooit begonnen! In 2000 geloof ik, het legendarische
    'integraal (her) lezen van "de Avonden" van G.K. /Simon (van het) Reve Gilde'
    Ja, toen heb ik voor het eerst de Avonden gelezen! (En ook ik heb het vorig jaar volbracht overigens, maar toen was ik nog niet aangemeld op Fok). Maar ik doe dus weer mee!
    pi_24009728
    Afgelopen zomer heb ik de avonden gelezen. Maar het boek was niet aan mij besteed. Ik zag er zeker niet het literaire meesterwerk in. Maar nu ben ik iemand die daar niet echt veel verstand van heeft. (Althans ik ben pas sinds kort begonnen om voor mijn plezier 'literair' te lezen). Dus wat mis ik precies en maakt dit boek zo goed?

Als jullie me kunnen overtuigen of bepaalde sterke punten aanstippen, ben ik niet te beroerd om hem weer eens te herlezen.
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
      donderdag 16 december 2004 @ 12:32:06 #109
    62129 De-oneven-2
    Wir sind so leicht...
    pi_24009741
    Denk dat ik wel mee ga doen, moet alleen het boekje nog zien te bemachtigen...
    ...dass wir fliegen.
      donderdag 16 december 2004 @ 12:35:51 #110
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_24009813
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 11:33 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ik zou haast denken dat je een grapje hebt willen maken.
    Vat het op zoals je wilt

Ik herlees boeken vaak, zeker als een boek een bepaalde indruk op me maakt (heb ook veel werk van Mulish en Wolkers herlezen) maar dat gevoel heb ik bij Reve niet. Niet omdat ik het slecht vind, maar omdat zijn stjil me niet aanspreekt. Lezen moet ontspanning blijven, en ik heb geen zin om me door een boek heen te worstelen.

Ik haal het voorbeeld van Maarten 't Hart aan, om aan te geven dat ik het zeker niet slecht vond, maar dat het gewoon mijn stijl niet is. Maar misschien is het een idee om mee te doen, en mijn mening over Reve te herzien.

[ Bericht 40% gewijzigd door buzzer op 16-12-2004 13:24:43 ]
    Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
    pi_24012786
    Ik ga proberen om dit keer een nieuw persoonlijk record te vestigen. De vorige keer ben ik pas met Pasen gefinished, dus enige verbetering lijkt me heel reeel .
    pi_24016846
    Het valt me nu pas op dat de TT tamelijk veel korter is geworden, sinds vorig jaar. Is er een 4 woorden restrictie bijgekomen, in Replique? Het zou erg veel verduidelijken als op zijn minst 'de Avonden' erin voor zou komen, als iemand moderatierechten heeft, voel je vrij...

Ach, vorig jaar... .toen de topictitels tot aan de hemel reikten...
    " there is nothing to not be amazed at "
      vrijdag 17 december 2004 @ 00:18:15 #113
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_24026407
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_24029307
    Dat derde plaatje, droog...

Kwart over zes, mompelde hij, het is nog nacht

"Kwart over zes!"
    "Het is nog nacht."

" there is nothing to not be amazed at "
      vrijdag 17 december 2004 @ 09:28:19 #115
    15967 Frollo
    pi_24030261
    Mooie parodie.
    Ik heb zowel Reve als Matena heel hoog zitten, maar die verstripping van De Avonden vind ik echt bloedsaai en vooral ook overbodig.
    pi_24034164
    Vorig jaar gelezen en ik zal eens zien of ik weer een exemplaar kan bemachtigen bij de lokale boekenboer of bibliotheek
    pi_24034333
    quote:
    Op vrijdag 17 december 2004 09:28 schreef Frollo het volgende:
    Mooie parodie.
    Ik heb zowel Reve als Matena heel hoog zitten, maar die verstripping van De Avonden vind ik echt bloedsaai en vooral ook overbodig.
    Dat ben ik het van harte met je eens. Zo zie je maar weer dat som der delen soms niet eens evenveel, maar zelfs minder is. Ik was heel enthousiast over de eerste pagina's die matena produceerde, maar de interesse is al làng verdwenen (dat heb ik trouwens ook bij de verstripping van A la recherche du temps perdu, allen daar vind ik het juist te snel gaan allemaal). Is het nou al eens klaar trouwens?
    pi_24067646
    Ik doe mee!! ga het boek voor de tigste keer lezen!!
    Blijft mooi, zo tijdens de feestdagen!!
    geniet nooit met mate
      zondag 19 december 2004 @ 23:45:35 #119
    19139 plunk
    einfach negieren.
    pi_24093148
    Mijn (nieuwe en verbeterde) De Avonden ligt ook alweer klaar. Dat worden mooie winteravonden.

..

..
    Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
    pi_24093273
    Zijn jouw Avonden door de jaren heen dan mooier geworden, Plunk?
      maandag 20 december 2004 @ 00:06:41 #121
    19139 plunk
    einfach negieren.
    pi_24093709
    quote:
    Op zondag 19 december 2004 23:49 schreef Seborik het volgende:
    Zijn jouw Avonden door de jaren heen dan mooier geworden, Plunk?
    Jazeker! Ik had eerder zo'n groezelig en scheefgelezen pocketje van de Bezige Bij, nu heb ik een mooie gebonden uitgave van Athenaeum. Op de een of andere manier leest dat toch een stuk fijner.

..
    Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
    pi_24097044
    Gister liep ik, met een paar hollende passen tussendoor, naar huis met een boek onder mijn arm. Ik ging zitten aan de eettafel en tuurde vanuit mijn ooghoeken naar de kaft. "De Avonden" stond er. De Avonden. Reve. Geniaal. Klassieker.
    Ik sloeg het boek open om meteen daarna vermanend in mezelf te mompelen, "nee, nog niet...nog niet!" Ik sloeg het weer dicht.
    Toen ging ik een tijdje naar buiten kijken. Drukte mijn open mond tegen het glas aan en blies er tegen. Hoelang nog? Het is vandaag de 19e. Nog 3 dagen. Dan maar een sigaretje te roken.
    De telefoon ging, want die stond niet stil deze week. Het was E die vroeg hoe het ging. Het gaat slecht, maar verder gaat het goed, zei ik. E hing op.
    Ik besloot om te wandelen, lekker fris. Hier kon ik niets doen.
    Tegen de avond was ik terug en zette de kachel aan. Het ding moet schoongemaakt worden. Ik rookte een sigaret en at wat brood. "De Avonden. Reve. Geniaal." dacht ik nog. Toen ging ik slapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door zodiakk op 20-12-2004 11:19:33 ]
    pi_24098723
    quote:
    Op maandag 20 december 2004 10:01 schreef zodiakk het volgende:
    Gister liep ik, met een paar hollende passen tussendoor, naar huis met een boek onder mijn arm. Ik ging zitten aan de eettafel en tuurde vanuit mijn ooghoeken naar de kaft. "De Avonden" stond er. De Avonden. Reve. Geniaal. Klassieker.
    Ik sloeg het boek open om meteen daarna vermanend in mezelf te mompelen, "nee, nog niet...nog niet!" Ik sloeg het weer dicht.
    Toen ging ik een tijdje naar buiten kijken. Drukte mijn open mond tegen het glas aan en blies er tegen. Hoelang nog? Het is vandaag de 19e. Nog 3 dagen. Dan maar een sigaretje te roken.
    De telefoon ging, want die stond niet stil deze week. Het was E die vroeg hoe het ging. Het gaat slecht, maar verder gaat het goed, zei ik. E hing op.
    Ik besloot om te wandelen, lekker fris. Hier kon ik niets doen.
    Tegen de avond was ik terug en zette de kachel aan. Het ding moet schoongemaakt worden. Ik rookte een sigaret en at wat brood. "De Avonden. Reve. Geniaal." dacht ik nog. Toen ging ik slapen.
    Nou, zodiakk, je moet niet verbaasd zijn als je het idee krijgt dat je je eigen autobiografie aan het lezen bent!

Waar heb je eigenlijk over gedroomd?
      maandag 20 december 2004 @ 13:26:00 #124
    62129 De-oneven-2
    Wir sind so leicht...
    pi_24100542
    Potverdesodemietersedekselsnogeensaantoezeg!

Ik dacht vandaag mooi even langs de bibliotheek te kunnen...
    Maar dat valse kreng is gewoon potdicht op maandag!
    ...dass wir fliegen.
      maandag 20 december 2004 @ 13:27:13 #125
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_24100565
    quote:
    Op maandag 20 december 2004 13:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
    Potverdesodemietersedekselsnogeensaantoezeg!

Ik dacht vandaag mooi even langs de bibliotheek te kunnen...
    Maar dat valse kreng is gewoon potdicht op maandag!
    Ik vrees voor je dat de kans ook vrij groot is dat ie rond deze tijd uitgeleend is.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')