abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:53:23 #1
68375 Sassiej
Volg de Zon..
pi_15276998
okey..
..een verhaal maar het gaat niet over mezelf gelukkig..

vandaag zijn er bij mij op school 3 kinderen uit de les gehaald..
..ze kregen van een leraar te horen dat hun vader was overleden.. hij had een ongeluk gehad en is onder een vrachtwagen gekomen..
..daarna was het natuurlijk geen leuke schooldag meer..
..klassen waarvan de helft zat te huilen, geen lessen volgen enz..
..je zag echt dat de hele school was geschrokken..
..er kwamen allemaal herrineringen naar boven bij mensen en dat soort dingen.. alle leraren hadden het ook nergens anders meer over..
..leraren gingen gewoon vragen stellen als:
ooit zelf gedacht: was ik maar dood?
maar wat is dat dan eigenlijk een kleine gedachte als zo'n man omkomt bij een ongeluk.. en hij dus wel echt dood is en het niet een wou..
..misschien denk je dan wel.. was ik dat maar..

..ik wou dit gewoon echt even kwijt.. want jah ik zit er gewoon mee..
je hoeft niet eens te reageren of negeer het maar gewoon, maar jah ik wou het gewoon even van me af schrijven..

Through the eyes of Innocence..
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:54:59 #2
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_15277041
Wat slecht
Ik weet niet in hoeverre zo'n klas echt betrokken is, maar er zullen altijd wel vrienden/vriendinnen in de klas zitten die de man zelf ook kennen...
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:55:35 #3
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_15277057
Ik vind dat ze de school dan maar moeten sluiten...
ongenuanceerd wezen
pi_15277153
wat vaag allemaal
hmm
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:59:42 #5
68375 Sassiej
Volg de Zon..
pi_15277176
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:54 schreef MrTorture het volgende:
Wat slecht
Ik weet niet in hoeverre zo'n klas echt betrokken is, maar er zullen altijd wel vrienden/vriendinnen in de klas zitten die de man zelf ook kennen...
zijn echt een hele close klas.. dus iedreen trekt het zich wel aan jah
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:00:48 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_15277203
Ik snap heel goed wat je bedoeld.

Heb zelf ook eens zoiets meegemaakt.

Was bij een les Engels, en op een gegeven moment ging de telefoon. De lerares pakt de telefoon op maar hoort niets. Even later komt de concierge binnen. Een van de jongens moest meekomen. Hij dacht dat hij iets uitgehaald had ofzo, dus hij liep lachend de klas uit.

Enkele lesuren later toen we bij onze mentor zaten hoorden we dat zijn vader besloten had een eind aan zijn leven te maken. Aangezien het een van de jongens uit Haaksbergen was, zag je ook de mensen uit Haaksbergen iets verder ineenkrimpen dan de rest. Het eerste wat ik gedaan heb toen ik het hoorde was de klas uitlopen. Ik ben naar het toilet gegaan en heb daar een potje zitten janken.

Dit is inmiddels al jaren geleden, maar ik weet het nog als de dag van gisteren.

Heel veel sterkte Sassiej!

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:00:59 #7
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_15277209
1 keer meegemaakt op mn vorige school, de rest van de school hoorde toen pas de volgende dag wat er aan de hand was.
pi_15277232
Zoiets is ook vrij ernstig. Toen er bij ons op school een meisje was overleden was ook heel de school van slag af. Ik heb er zelf toen ook om zitten terwijl ik haar helemaal niet echt kende... ja, weleens ooit wat tegen elkaar gezegd tijdens een midweek Londen met school.
Maar je wordt gewoon heel hard met je neus op de feiten gedrukt dat het ook echt zomaar afgelopen kan zijn.
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:02:39 #9
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_15277245
-edit-
Ongepaste reply.

[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 09-12-2003 17:44]

... hier geweest te zijn!!!!
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:06:18 #10
68375 Sassiej
Volg de Zon..
pi_15277326
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:58 schreef MrOizo het volgende:
wat vaag allemaal
kan het allemaal niet echt goed verwoorden
pi_15277328
Sassiej, lucht je hart (edit is: ik had hart met een d geschreven , maar heb t verandert.) maar, ik heb zelf ook meegemaakt dat het verlossend kan werken als je je verhaal kan vertellen tegen mensen die je niet kent dmv een forum.

1.5 week geleden is een meisje dat een km van mij vandaan woont, en ook nog bij mij op school zit verongelukt. Kregen we een paar dagen daarna een brief thuis, waarin het werd verteld.

Op onze school hebben ze een soort van stilte lokaal ingericht, heel mooi. Alle advertenties bij elkaar gezet, en foto van haar, en een paar kenmerkende voorwerpen van dat meisje bij de foto gezet.

Kreeg er wel kippenvel van.

Iedereen verwerkt t op zijn eigen manier, maar gelukkig verwerk je t ook. Alles slijt met de jaren. Dat merk ik ook bij mezelf, mijn vader is 9.5 jaar geleden overleden, en je leert met het gemis te leven.

Sterkte allemaal (K)

[Dit bericht is gewijzigd door reb00t op 09-12-2003 16:07]

Niemand kan t beter dan jij zelf :p
pi_15277404
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 16:02 schreef WattaFakka het volgende:
Denk dat ze dit topic niet heeft geopend voor die ander, maar voor zichzelf zodat ze haar eigen gevoelens kan uiten.

Veel sterkte meisje, en erover praten helpt.

[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 09-12-2003 17:45]

Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:13:18 #13
68375 Sassiej
Volg de Zon..
pi_15277471
bedankt allemaal voor julliej steun..
..en als je niet kan begrijpen dat ik dit hier neerzet, reageer er dan gewoon niet op ofzo..?
pi_15279394
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 16:06 schreef Sassiej het volgende:

[..]

kan het allemaal niet echt goed verwoorden

jou verhaal is duidelijk, maar de situatie die je mee hebt gemaakt is best vaag

het is niet erg dat je het wilt vertellen

hmm
pi_15280667
bij ons op school waren ook enkele leerlingen
betrokken bij een dodelijk ongeval (bijna 2 jaar gelden)
dit gebeurde in de carnavalsvakantie (dacht laatste weekend)
eerst alwel gehoord op radio en TV maar op school hoorde ik het pas die maandag dat het om enkele leerlingen ging.
elk lesuur ging er toch wel aandacht uit naar het ongeval.
1 van de leerlingen van mijn klas die ook een autoongeluk heeft gehad, die alleen gewond is geraakt. is die week bij de vriendinnen/klas geweest om erover te praen, en mee te leven!
  dinsdag 9 december 2003 @ 19:14:22 #16
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_15281669
doet me denken aan de brugklas. daar werd ook een meisje uit de klas geroepen. bleek later dat haar vader op een woonboot aan het klussen was. kreeg een schok, viel in het water en verdronk:\
is wel ff schrikken
  dinsdag 9 december 2003 @ 19:28:47 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_15282117
een mensenleven is lang maar soms ook kort. er aan herinerd worden dat wat je ook doet de dood niet te ontwijken is en dood onverwachts kan komen is heel hard schrikken. voor die kinderen zelf hoop ik dat ze er snel bovenop komen. leraren hadden beter trouwens niet er over kunnen hebben want doordat je er over blijft praten heb je geen tijd voor bezinning
pi_15282644
edit: niet klooien hier

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 09-12-2003 20:26]

pi_15283671
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 19:46 schreef Airepyh het volgende:
edit:quote verwijderd
Zou jij asjeblieft ergens anders je bekrompen, ongenuanceerde mening willen verkondigen?

Aan de Ts:
Het is goed om zoiets op te schrijven en er over te praten. Sterkte!

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 09-12-2003 20:27]

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_15285293
Hé get, kan me voorstellen dat je van slag bent als je zoiets te horen krijgt. .
pi_15286884
Ik heb 1x zoiets meegemaakt en ik weet zeker dat ik dat nooit zal vergeten.....
ik zat volgens mij in de 1ste van de mavo toen er bekend werd gemaakt dat een meisje van onze school maar van een andere locatie was aangereden door een vrachtwagen, en dit niet had overleefd....
op het moment dat ik wist dat het iemand uit mijn dorp was wist ik al dat het mis was omdat iedereen elkaar kent en dan blijkt het een vriendin/ oud klasgenoot te zijn.....

ik geloof dat we met een heel clubje meiden de hele dag niet meer naar de les zijn geweest

dinsdag 9 december 2003 @ 23:01:02 #22
34400 PietF
Captain Obvious
pi_15289201
niet echt tactisch, ik heb een keer 'mogen' vertellen aan mijn ouders dat er iemand was overleden (mijn moeder haar moeder) en ik vroeg of ze eerst thuiskwam.
Lekker handig gedaan dus van je school. NOT
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_15322435
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 16:06 schreef reb00t het volgende:
Sassiej, lucht je hart (edit is: ik had hart met een d geschreven , maar heb t verandert.)
En dan heb je 'verandert' met een t geschreven ipv een d?

Ontopic: ik weet eigenlijk niet of het zo'n goed idee was van de school om het zomaar te vertellen. Of was er iemand van de familie bij? Als dat zo was, konden die mensen toch best eerst naar huis gaan, eigen terrein. Ik weet het niet, maar dan sta je daar: moet je nog je schooltas gaan halen, terug die klas binnengaan maw, zie je allemaal vreemde, vragende blikken en dan moet je het als het ware wel vertellen. Ik heb het gelukkiglijk nooit moeten meemaken. Maar ik denk ook wel dat ik serieus van slag zou zijn
Sterkte TS

pi_15322530
op de middelbare is iedereen zowiezo een heel stuk emotioneler en dat komt ook omdat er toch wel een hechte band ontstaat/is ontstaan na al die jaren schools les geven enzo.

Altijd dezelfde klas en mensen enzo, dan komen dit soort berichten ook een heel stuk harder aan ja. Wat denk je van die kids op de school van maja? Of in volendam?

Overal gebeuren vervelende dingen en ook altijd heel treurig. Ik denk overigens dat als zoeits bij mij op de uni zou gebeuren dat amper mensen het zouden opmerken...het is tenslotte nogal erg anoniem de uni.

Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_15323241
een vriend van mij werd een keer door een uitsmijter bij een discotheek mee genomen, terwijl hij zwaar onder invloed was, stond zijn zus daar met her nare bericht dat zijn vader niet meer leefde. dat was zooo fucked up. hij flipte door de alcohol echt helemaal, maar gelukkig kwam hij (voor zo ver mogelijk) weer redelijk er boven op. ook voor ons vrienden was ut gewoon een klote tijd. maar met een hoop steun kom je een stuk verder!
2825cc Single Turbo Beast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')