quote:Dit klinkt niet echt gezond moet ik zeggen
Ozzy Osbourne Hurt in ATV Accident
1 hour, 55 minutes ago Add Top Stories - AP to My Yahoo!
By LYNN ELBER, AP Television WriterLOS ANGELES - Ozzy Osbourne was seriously injured Monday in an accident on the grounds of his estate in England and underwent emergency surgery, a spokeswoman said.
![]()
The 55-year-old rock star was riding a "quad bike," or all-terrain vehicle, on his Buckinghamshire property when the accident occurred, according to publicist Cindy Guagenti.His injuries were not considered to be life-threatening, she said.
An examination showed Osbourne broke his collarbone, six ribs and a vertebra in his neck, according to Guagenti. He was in surgery Monday evening at an undisclosed English hospital.
The operation was intended to lift the collarbone, which was believed to be resting on a major artery and interrupting blood flow to his arm. Surgeons also were trying to stem "some bleeding into his lungs," Guagenti said.
Osbourne was taking a day off from promoting the United Kingdom release of "Changes," a duet with his daughter, Kelly, when the accident occurred.
Guagenti's office said no further information was immediately available.
"The Osbournes," the MTV reality show featuring the rocker, wife Sharon and their children, started production about a month ago on its third season, scheduled to begin Jan. 13.
It was not immediately known how the accident would affect production or how or whether it might be included in the series, an MTV spokeswoman said Monday.
On Saturday, a story on the Los Angeles Times Web site reported Osbourne's claim that he was overprescribed a variety of powerful anti-psychotic and tranquilizing drugs by a Beverly Hills doctor.
Osbourne said he developed a 42-pill per day habit that accounted for his odd behavior on the hit MTV show, including scenes in which Osbourne was seen mumbling, falling and appearing disoriented.
Last month, Osbourne told a British newspaper he'd been sexually molested as a child and suffered emotional effects from the abuse long into adulthood.
quote:Bij jou staat Monday bij mij stond zondag,
Op dinsdag 9 december 2003 02:09 schreef Vampier het volgende:[..]
Dit klinkt niet echt gezond moet ik zeggen
[Dit bericht is gewijzigd door Kielef op 09-12-2003 02:18]
Shaking paws with the fucking dog!!
quote:is het echt bull?
Op dinsdag 9 december 2003 02:12 schreef SHE het volgende:
same old..same old
Anders kan ik wel (figuurlijk dan)
Fixxxer ozzy
quote:--------------------------------------------------------------------------------
Op dinsdag 9 december 2003 03:08 schreef Fixxxer het volgende:[..]
is het echt bull?
Anders kan ik wel
(figuurlijk dan)
Fixxxerozzy
De verwondingen waren niet levensbedreigend. Osbourne onderging maandagmiddag in een niet nader genoemd Engels ziekenhuis een operatie aan het gebroken sleutelbeen, omdat dit een groot bloedvat naar een arm afknelde. Ook probeerden de chirurgen volgens de verklaring bloedingen in zijn longen te stelpen.
Osbourne was in Engeland in verband met het uitkomen van de single Changes, een duet met zijn dochter Kelly. Het is nog onduidelijk of het ongeluk gevolgen heeft voor de productie van de realityshow The Osbournes voor MTV. Afgelopen zaterdag meldde de krant Los Angeles Times op zijn website dat Osbourne volgens eigen zeggen 42 pillen per dag aan anti-psychotische medicijnen en kalmeringsmiddelen slikt. Dit zou verklaren waarom Osbourne in de MTV-show dikwijls niet uit zijn woorden kan komen, struikelt en gedesoriėnteerd lijkt. Eerder deze maand vertelde Osbourne aan een Britse krant dat hij als kind seksueel misbruikt is en daar als volwassene nog lange tijd emotionele gevolgen van heeft ondervonden.
[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]
quote:Dit is niet iets voor SHO omdat Ozzy naast zijn muziek en serie meer respect verdiend dan Albert Verlinden en of Frans Moelhouwer!!
Op dinsdag 9 december 2003 06:14 schreef schroefje het volgende:
ik vind dit soort wereldnieuws meer iets voor SHO
quote:Het gaat niet om respect; ik vind het ook meer bij SHO passen.
Op dinsdag 9 december 2003 07:08 schreef Vampier het volgende:[..]
Dit is niet iets voor SHO omdat Ozzy naast zijn muziek en serie meer respect verdiend dan Albert Verlinden en of Frans Moelhouwer!!
PS: kijk eens rond in SHO voordat je een dergelijke statement maakt.
quote:Dat spreekt dit bericht tegen:
Op dinsdag 9 december 2003 03:13 schreef Kielef het volgende:[..]
De verwondingen waren niet levensbedreigend.
quote:
Ozzy Osbourne zwaargewond na botsing
De Britse rockster Ozzy Osbourne is zwaargewond geraakt na een botsing in een terreinwagen op zijn landgoed in het Engelse Buckinghamshire.
Spoedoperatie
Hij is inmiddels buiten levensgevaar. Osbourne brak bij de crash zes ribben, een sleutelbeen en een wervel in zijn nek. Er was een spoedoperatie nodig omdat het gebroken sleutelbeen de bloedtoevoer naar zijn armen afsneed.MTV
Ook hebben de artsen een bloeding in een van zijn longen moeten stelpen. Osbourne, bekend om zijn extravagante levensstijl, is wereldberoemd geworden door zijn realityshow op MTV.Ahoy
Het concert van de 55-jarige hardrocker op 17 januari in Ahoy in Rotterdam lijkt nu van de baan. Het concert was al twee keer uitgesteld omdat Osbourne al twee jaar last heeft van een zenuwtrek.
quote:Sorry maar wat ik ben van mening dat dit daadwerkelijk wereldnieuws is. Maargoed zweep maar naar SHO
Op dinsdag 9 december 2003 07:22 schreef static het volgende:[..]
Het gaat niet om respect; ik vind het ook meer bij SHO passen.
PS: kijk eens rond in SHO voordat je een dergelijke statement maakt.
quote:Ik wacht het oordeel van de OOG mods ff af.
Op dinsdag 9 december 2003 07:26 schreef Vampier het volgende:[..]
Sorry maar wat ik ben van mening dat dit daadwerkelijk wereldnieuws is. Maargoed zweep maar naar SHO
quote:It's yours
Op dinsdag 9 december 2003 07:27 schreef static het volgende:Ik wacht het oordeel van de OOG mods ff af.
je zult maar zo'n buurman hebben...
succes kerel, dat je nog lang als een fuckin' zombie mag verder sukkelen
Veel hersens had hij toch niet over.
De enigste woorden die nog uit zijn mond komen zijn scheldwoorden:
Fucking car, fucking house, fucking quad
[Dit bericht is gewijzigd door Klopper op 09-12-2003 14:28]
quote:Doe effe normaal zeg.
Op dinsdag 9 december 2003 14:28 schreef Klopper het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik het erg vind.Veel hersens had hij toch niet over.
De enigste woorden die nog uit zijn mond komen zijn scheldwoorden:Fucking car, fucking house, fucking quad
quote:nee.
Op dinsdag 9 december 2003 14:34 schreef Klopper het volgende:
Heb ik geen gelijk dan.
quote:duidelijk niet nee!
Op dinsdag 9 december 2003 14:34 schreef Klopper het volgende:
Heb ik geen gelijk dan.
Hij doet toch niks anders dan schelden en zich druk te maken om niks.
Oh wat een zwaar leven heeft hij toch. Ik denk toch dat het woordje zwaar opgaat voor de zak geld die hij op zijn rekening heeft. Nou zwaar hoor!!!!!!!!!!!!
AMSTERDAM - Een spoedeisende operatie voor Ozzy Osbourne (55) is goed verlopen. De rockster ligt in stabiele toestand op de intensive care en heeft geen pijn. Osbourne brak zondag bij een ongeluk met een quad (terreinvoertuig) op zijn landgoed in Engeland acht ribben, een sleutelbeen en een nekwervel. De verwondingen zijn niet levensbedreigend. Dat heeft de medische directeur van het Wexham-Parkziekenhuis bij Londen dinsdag gezegd.
Osbourne is in Engeland in verband met het uitkomen van de single Changes, een duet met zijn dochter Kelly. Het is nog onduidelijk of het ongeluk gevolgen heeft voor de productie van de realityshow The Osbournes voor MTV.
Afgelopen zaterdag meldde de krant Los Angeles Times op zijn website dat Osbourne volgens eigen zeggen 42 pillen per dag aan anti-psychotische medicijnen en kalmeringsmiddelen slikt. Dit zou verklaren waarom Osbourne in de MTV-show dikwijls niet uit zijn woorden kan komen, struikelt en gedesoriėnteerd lijkt.
Eerder deze maand vertelde Osbourne aan een Britse krant dat hij als kind seksueel misbruikt is en daar als volwassene nog lange tijd emotionele gevolgen van heeft ondervonden.
[/q]
quote:MTV houdt geheim of het is opgenomen.
Op dinsdag 9 december 2003 23:07 schreef Duiveltja het volgende:
Allemaal erg leuk voor hem, maar krijgen wij dit nog te zien bij "The Osbournes"?
Ja dus.
quote:Dan komt het vast alleen op de speciale editie bonus-DVD en dan nog zwaar ge-edit. Niet dat dat boeit of zo verder, er komen wel gekkere dingen uit op DVD en van MTV...
Op dinsdag 9 december 2003 23:18 schreef static het volgende:[..]
MTV houdt geheim of het is opgenomen.
Ja dus.
quote:Heftig
The accident happened just hours after the singer claimed he was cured of a debilitating condition which he blames on a 42-pill-a-day habit.He said he was now walking and talking normally after firing the doctor who prescribed him copious amounts of valium, dexederine, mysoline and other drugs.
Over 15 months he spent £36,250 on prescription drugs and more than £400,000 on doctor's fees.
Ozzy said: "I was wiped out on pills. I couldn't talk. I couldn't walk. I was lumbering about like the Hunchback of Notre Dame.
"It got to the point where I was scared to close my eyes at night afraid I might not wake up." His condition got so bad he even had tests for Parkinson's Disease.
Last week proud Ozzy told the Mirror he had virtually given up drinking since the spring.
He started filming the third series of The Osbournes, MTV's hit reality show about his family, a month ago. It is scheduled to begin on January 13.
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 10-12-2003 00:13]
quote:en dus gaat ie lekker op zijn quadbike rondcrossen
Op dinsdag 9 december 2003 23:38 schreef schatje het volgende:
Ozzy said: "I was wiped out on pills. I couldn't talk. I couldn't walk. I was lumbering about like the Hunchback of Notre Dame.
-edit-
sterker nog, hij nodigt een filmcrew uit om het allemaal te filmen zodat de hele wereld mee kan genieten
quote:Nee hoor, daar was hij van genezen
Op woensdag 10 december 2003 00:07 schreef Short_stop het volgende:[..]
en dus gaat ie lekker op zijn quadbike rondcrossen
-edit-
sterker nog, hij nodigt een filmcrew uit om het allemaal te filmen zodat de hele wereld mee kan genieten
Tekst toegevoegd .
quote:Hij is natuurlijk ook fragiel en kwetsbaar door zijn verleden van drugs.
Op woensdag 10 december 2003 21:46 schreef JaWi het volgende:
even een updatehttp://teletekst.nos.nl/gif/402-03.html
Hij wordt kunstmatig beademd
Ik vind het jammer, die man spoort natuurlijk niet, maar hij komt toch heel erg sympathiek en zielig over op TV.
quote:Mee eens... Ik heb heb ook niet zo op de muziek, maar ik kon altijd wel om hem lachen. Lief en aandoenelijk
Op woensdag 10 december 2003 21:54 schreef Tom_Tom- het volgende:
Het is wel veel ernstiger dan ik had verwacht, zeg.Ik vind het jammer, die man spoort natuurlijk niet, maar hij komt toch heel erg sympathiek en zielig over op TV.
quote:Als je ziet hoeveel pillen hij slikt dan is het wel logisch dat hij zich zo gedraagt
Op woensdag 10 december 2003 21:54 schreef Tom_Tom- het volgende:
Het is wel veel ernstiger dan ik had verwacht, zeg.Ik vind het jammer, die man spoort natuurlijk niet, maar hij komt toch heel erg sympathiek en zielig over op TV.
quote:Daar is hij van genezen hoor
Op woensdag 10 december 2003 21:55 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Als je ziet hoeveel pillen hij slikt dan is het wel logisch dat hij zich zo gedraagt
Maar goed, dat heeft natuurlijk zijn sporen nagelaten .
quote:Bij Thomas Gottschalk alwaar hij optrad met dochter Kelly en hun nieuwe duet-single "Changes" ten gehore bracht.
Op dinsdag 9 december 2003 14:23 schreef schatje het volgende:
Ik zag hem toevallig bij Wetten Dass, met zo'n Engelse bolhoed.
Ozzy's optrekje in Chalfont St. Peter:
Hier vloog Ozzy uit de bocht, aldus de verslaggevers van The Sun:
Ozzy op zijn quad, lang voordat-ie de bocht uitvloog:
Edit- bron toegevoegd.
[Dit bericht is gewijzigd door sooty op 10-12-2003 22:14]
quote:volledig artikel
ROCKER OZZY'S HOSPITAL THUMBS-UP TO KELLYNJURED Ozzy Osbourne came round yesterday - and then gave the thumbs-up to his distraught family.
The 55-year-old rocker is still on a ventilator and cannot talk.
But daughter Kelly, 19, told how her Birmingham-born dad playfully stuck his tongue out at her as he emerged from sedation.
Kelly, who duets with him on the new single Changes, said: "He is able to mouth words. He told us that he loves us.
"He has been complaining about nurses, so we know he's all right."
Kelly was often close to tears as she spoke outside Wexham Park Hospital in Slough.
She said mum Sharon, 51, who made a 5,000-mile dash from their main home in Beverly Hills, was "as well as can be expected".
Kelly also revealed how Ozzy had ended up under his quad bike at his Buckinghamshire mansion.
She said: "There was grass covering a hole. The bike went in the hole and fell on top of him."
The star suffered a broken neck in Monday's crash and was "very lucky" not to damage his spine. He also broke his collarbone and has eight fractured ribs.
Dr Dick Jack, medical director of the hospital, said: "He is awake, but is not physically ready to come off the ventilator so he must stay on for at least another 24 hours.
"While he has got a tube in his throat, he can't talk.But he knows where he is and why he is here. He is comfortable and stable. His progress will be slow."
It also emerged that Ozzy, whose career has take
quote:Yeah, right.
Cowell beticht Ozzy van stunt.Ozzy overleefde krap een quad-ongeluk en ligt in het ziekenhuis. Maar American Idol jurylid Simon Cowell denkt dat er misschien opzet in het spel is.
Ziekenhuis
Dat je voor de gein van je quad dondert en een paar nekwervels breekt, lijkt American Idol jurylid Simon Cowell een hele normale gang van zaken. Ozzy Osbourne was aan het rondracen op zijn landgoed in Buckinghamshire en brak een paar nekwervels waardoor hij een spoedoperatie moest ondergaan om de afgeklemde bloedtoevoer weer op gang te brengen. Ozzy ligt nog steeds in het ziekenhuis en maakt het naar omstandigheden goed. Maar volgens Simon Cowell was het ongeluk misschien helemaal geen ongeluk.Verkoopcijfers
Ozzy heeft een nieuwe single uit, het duetje Changes met dochter Kelly, die het redelijk doet in de hitlijsten. Sinds het ongeluk is de verkoop omhoog geschoten en Cowell suggereert nu dat Ozzy's ongeluk in scčne is gezet om de verkoopcijfers op te krikken. Cowell denkt dat de single hierdoor zal doorschieten naar de nummer één positie van de top40.Expres
"Misschien heeft hij wel geluk gehad dat hij er vanaf gevallen is. Het zal de verkoopcijfers zeker helpen. Het komt heus wel goed met hem, hij heeft ergere dingen meegemaakt. Sommige mensen zullen zeker denken dat hij expres van zijn quad is gevallen", aldus een sceptische Simon.
quote:zo in de trant van; "on-stage kippen of vleermuizen de kop afbijten is zooo passé, ik draai me nu maar zelf de nek om met behulp van mijn quadbike, je moet toch origineel blijven of niet?"....
Op donderdag 11 december 2003 18:38 schreef static het volgende:[..]
Yeah, right.
quote:Die kerel is nog gekker dan onze jerney
Yeah, right.
Als dat tenminste nog doorgaat na de laatste 3 keer dat het uitgesteld werd...
quote:Als er iemand is die publiciteitsgeil is, is hij het wel. Sukkel
Yeah, right.
quote:
Op donderdag 11 december 2003 18:38 schreef static het volgende:[..]over expres enzo..
Yeah, right.
quote:Wat een eikel die Cowell!
"Ozzy's hart stond stil"
AMSTERDAM - Sharon heeft een boekje open gedaan over het ernstige ongeluk van haar echtgenoot Ozzy Osbourne. "Hij was er bijna geweest." Ozzy viel van zijn quad (een soort terreinwagen met vier wielen) toen hij afgelopen maandag over een heuvelachtig pad bij hun huis in Buckinghamshire reed. Het voertuig belandde boven op de zanger.
Ozzy werd gered door het snelle handelen van een veiligheidsagent, die op dat moment toevallig bij hem in de buurt was. "Hij hield op met ademen en gelukkig merkte de bewaker dat direct op. Ozzy ademde gedurende anderhalve minuut niet. Hij had geen polsslag. Maar Godzijdank was er iemand in de buurt om hem te reanimeren. We zijn hem zo vreselijk dankbaar!"Intensive care
Ozzy en Sharon
De 55-jarige Ozzy verblijft momenteel op de intensive care-afdeling van het Wexham Park Ziekenhuis. Hij heeft reeds een spoedoperatie ondergaan. Hij had onder andere een gebroken ruggenwervel, acht gebroken ribben en een gebroken sleutelbeen.Volgens Sharon is het nog niet duidelijk of haar man er blijvend letsel aan overhoudt. Woedend was ze overigens op Pop Idol-jurylid Simon Cowell, die suggereerde dat het ongeluk Osbourne's platenverkoop goed zou doen. Cowell heeft inmiddels zijn verontschuldigingen aangeboden. " Ik wist niet dat Ozzy er zó erg aan toe was. Bij deze mijn excuses." "
bron: telegraaf.nl
quote:Ozzy was er heel dicht bij dat hij een legende zou worden
Op zaterdag 13 december 2003 23:16 schreef Ole het volgende:[..]
[..]Wat een eikel die Cowell!
bron: telegraaf.nl
quote:Dat dan weer wel
Op zaterdag 13 december 2003 23:26 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Ozzy was er heel dicht bij dat hij een legende zou worden
quote:het gaat dus alweer wat beter met de ouwe snoeper
Ozzy vraagt zusters in bed
door onze redactie
AMSTERDAM - Ozzy Osbourne heeft twee verpleegsters gevraagd bij hem in bed te komen liggen. De 55-jarige rocker herstelt momenteel van een zwaar ongeluk met een terreinwagen op zijn landgoed in Buckinghamshire.Aan alle grappen die Ozzy maakt, kan iedereen zien dat het weer beter met hem gaat. Zijn vrouw Sharon zegt: "Het gaat goed met hem. Hij is inmiddels van de beademing af en ademt nu dus zelfstandig. Verder is Ozzy vaak wakker en weer volop aan het geinen. Hij heeft zelfs een aantal verpleegsters ten huwelijk gevraagd!" vertelde Sharon, die onlangs voor de tweede keer met haar Ozzy in het huwelijk trad.
quote:Gelukkig maar. maar wat ik nou niet snap na siezoen2 van de osbournes zag je dat die afl gespeelt was.
Op donderdag 18 december 2003 16:14 schreef Ripley het volgende:[..]
het gaat dus alweer wat beter met de ouwe snoeper
.
Maar nu is mijn vraag is het een real life soap of zijn ze allemaal gemaakt ??
quote:Alleen die laatste. Maar dit komt uitgebreid aan bod in het RLS topic over Ozzy.
Op donderdag 18 december 2003 21:00 schreef _bigmac_ het volgende:[..]
Maar nu is mijn vraag is het een real life soap of zijn ze allemaal gemaakt ??
quote:Bij TOTP was ze voor een kort interview, en om haar duet met haar vader aan te kondigen, nummer een namelijk.
Op zaterdag 20 december 2003 01:22 schreef Duiveltja het volgende:
Wordt het nou wel of niet uitgezonden?Het zou wel goed voor de kijkcijfers zijn
DECEMBER 15, 2003
OZZY UPDATE
Mr. Osbourne has had a comfortable night and is responding well to treatment. He is now breathing independently and has been speaking to Sharon this morning. There will be no further statements until Tuesday afternoon.
tuesday afternoon = dinsdagmiddag 23 december
quote:
Ozzy zet zinnen op kersthit
Gepubliceerd op woensdag 29 oktober 2003
Ozzy Osbourne en dochter Kelly hebben hun zinnen gezet op een kersthit. Dat meldt de BBC.
Het nummer dat de internationale hitlijsten moet gaan bestormen is 'Changes', een cover van de Black Sabbath-klassieker. De tekst van de single is wel aangepast: om het kerstgevoel te vergroten zingen vader en dochter over hun veranderende relatie naarmate ze ouder worden.Het is voor het eerst dat de Osbournes samen een plaatje opnemen.
Bron: BBC.
[Dit bericht is gewijzigd door Kielef op 22-12-2003 14:15]
quote:
Twee weken na zijn zware motorongeluk is rocker Ozzy Osbourne van de intensive care af en van het Wexham Park-ziekenhuis in Slough bij Londen overgebracht naar een privé-kliniek om verder te herstellen, heeft zijn familie dinsdag bekendgemaakt.Osbourne (55) brak een sleutelbeen, acht ribben en een nekwervel toen hij met een quad-motorfiets op zijn landgoed in Buckinghamshire over de kop sloeg en het 270 kilogram zware voertuig bovenop hem terechtkwam. Hij moest na het ongeluk een week aan de beademing. Zijn vrouw Sharon zei vorige week dat het wel een halfjaar zal duren voordat Ozzy weer de oude is.
Osbourne's single Changes, een duet met dochter Kelly, stond vorige week in de Britse hitparades op nummer 1.
quote:
Osbournes balen van fans.Overbezorgde Ozzy Osbourne fans worden een ware kwelling voor zijn familie. Heel vroeg in de morgen staan ze al voor zijn huis om hem luid en duidelijk de liefde te verklaren. De voorheen Black Sabbath zanger is aan het herstellen van zwaar letsel als gevolg van een ongeluk.
De bezoekers blijven komen voor zijn optrek in Beverly Hills. De familie Osbourne is blij met de bezoekers die overdag hun medeleven betuigen. Mensen die hen midden in de nacht en in de vroege uurtjes bezoeken, kunnen ze minder waarderen. Het breekt ze op.
Sharon, de vrouw van Ozzy, baalt flink. "Mijn grootste kopzorg zijn mensen die om een uurtje of drie, vier, vijf, midden in de nacht naar mijn huis komen en schreeuwen 'Ozzy, ik hou van je Ozzy!!' Kijk, ik hou ook van hem, maar daarom moet ik nog wel slapen."
Ze vraagt dan ook of mensen, die een slokje teveel op hebben en van plan zijn midden in de nacht hun ziekenbezoek af te leggen, hun bezoek willen verzetten naar een uurtje of tien in de ochtend.
En het TOTP optreden van 5 dec (en Kelly de 19e):
quote:En een langer verhaal met wat meer details:
Ozzy mijdt voortaan zijn quad.Ozzy Osbourne heeft gezworen nooit meer op quads te rijden, nadat hij door een ongeluk met zo'n voertuig bijna de dood vond, acht dagen in coma lag en aan de beademing raakte. De 55-jarige Ozzy brak bij die crash zijn sleutelbeen, acht ribben en een nekwervel toen de quad over de kop sloeg en bovenop hem belandde.
"Toen ik wakker werd was ik zo in de war dat je me had kunnen vertellen dat ik op mijn kop stond met een kilt aan en dan had ik je nog geloofd", aldus de voormalige Black Sabbath-voorman in een interview met de Sunday Mirror. "Ik had wel dood of verlamd kunnen zijn."
Osbourne, die voor de foto poseerde met zijn arm in een mitella en een brace om zijn nek, zegt dat hij zijn leven te danken heeft aan zijn lijfwacht Sam Ruston, die hem tot tweemaal toe mond-op-mondbeademing gaf om de rocker weer aan het ademen te krijgen. Volgens de interviewer sprak Ozzy op fluistertoon en wankelde hij als hij stond.
"Ik ben Ozzy Osbourne, een rock and roller, maar ik kan nu nauwelijks een voet buiten mijn eigen deur zetten", aldus de rocker.
quote:
ROCK wildman Ozzy Osbourne has revealed for the first time how he "died" twice following his quad-bike crash.Ozzy was in a coma for a full EIGHT days and almost lost his left arm in the horrific accident. He was also left with eight broken ribs, a punctured lung, a smashed collarbone, severe concussion and a crushed vertebra in his neck.
The star of hit show The Osbournes says: "I have lost at least 11 days of my life. It seems like one big nightmare."
Ozzy's injuries were far more serious than anyone realised but he has vowed to regain his fitness and resurrect his TV and rock careers. And he promises: "I'll never go near one of those damn bikes again. I've finally grown up. The bloody thing nearly killed me. I am lucky to be here today and not paralysed."
Ozzy, 55, is back at his 320-acre Buckinghamshire estate, where he had the accident, after horrifying doctors by discharging himself from intensive care on Christmas Eve. It is now four weeks since he hit a pothole and was catapulted over the handlebars on December 8.
He says: "I can't remember a thing, but have been told since that I tumbled down a hill and the bike landed on top of me, crushing my chest. I could have died or been paralysed. It doesn't bear thinking about."
Ozzy owes his life to bodyguard Sam Ruston, who twice gave him the kiss-of-life after he stopped breathing.
His voice quivering with emotion, Ozzy says: "If it wasn't for Sam I probably wouldn't be here. He had to bring me back to life twice. I want to thank him from the bottom of my heart. He was brilliant."
Wife Sharon tenderly puts her arms around the man with whom she has spent the last 25 years, as he says: "I hurt myself so badly I'm lucky to be alive and lucky I can walk. But if I don't wear a neckbrace at the moment, doctors have warned me I could be paralysed for life. It's like being in a f***ing stock - but I just have to take it easy.
"I'm Ozzy Osbourne, rock and roller, but I can barely set foot outside my own front door. I wanted to fly back to Los Angeles this week but doctors said I'm not fit enough. It means I'll have to put up with this crappy British weather for another four weeks!"
It is painfully clear that Ozzy, who spent years on drink and drugs benders, is traumatised at not being able to remember the accident - or much of his time in hospital.
Often he staggers around the room as he struggles to put his thoughts into words.
His hands are shaky and at times his famous Brummy voice is reduced to a whisper. But he keeps the humour going throughout our interview...despite the fact that pain is etched into his features.
And throughout our two days with him, his loving relationship with Sharon is shown in the way she strokes his hair and holds his hand as she fills in the gaps in his memory.
She says gently: "Ozzy was on the bike in our forest. He went over an uneven area of ground but he didn't know because it was covered in leaves.
"There was a really big dip and Ozzy fell off and the bike fell on top of him. Sam was riding behind Ozzy on another bike and saw what happened."
IN the darkest days as Ozzy lay in a coma, Sharon feared he would die - and vowed to kill herself if he did. Her delight at his recovery is overwhelming.
She says: "After eight days Ozzy came out of his coma and we were all so relieved. I was terrified he would never wake up particularly when I played his favourite Beatles tracks and nothing stirred.
"When he woke they took him off the ventilator and he started to breathe on his own. I just thanked God. He would wake up periodically and go back into a coma. At first he was only with us for a couple of hours a day."
Ozzy says: "You are bopping along through life and have your ups and downs, but it is amazing how two or three seconds can totally change your life.
"I thought I must have come off my Harley Davidson in Malibu, not my quad-bike in England.
"I didn't know where I was or how long I'd been there. It felt like months or years. I was so confused you could have told me I was lying upside down in a kilt and I'd have believed you!
"Or you could have told me I was stark bollock naked talking to the Queen and I wouldn't know any better.
"It's all patchy. I would drift in and out of consciousness. One minute I would be walking down Beaconsfield High Street and the next I would be in Auckland, New Zealand. Other times I could step from Monmouthshire to f***ing California. I went everywhere: Switzerland, Amsterdam... At one point I was convinced I was with a group of Asian fisherman off the coast of Wales. How mad is that?
"Other times there would be a white light shining through the darkness, but no f***ing angels, no one blowing trumpets and no man with a white beard."
Ozzy is frustrated that he cannot remember the moment he first awoke from his coma to mouth "I love you" to daughter Kelly and give her the thumbs-up.
He veers between wisecracking and offering up detailed descriptions of his physical injuries. At times it is hard to keep up with him.
"I badly damaged one of my arteries in my left shoulder. They had to repair that sharpish.
"My arm is in a sling now but I can move my fingers so the blood supply is back. In so many ways I have been so lucky. I have got a steel plate in my collarbone. On the X-rays it looks like someone's gone at my collarbone with a hammer.
"The doctors tell me every day it could have been a lot worse. I could be dead."
As he recovered, Ozzy defied doctors' orders and discharged himself from his intensive care ward two weeks early, on Christmas Eve, insisting he wanted to spend the festive season at home.
"I couldn't stand it any more. I hated feeling like I was going to the bathroom in the middle of Brent Cross shopping centre. I wanted to be at home.
"I got sick of having nurses, doctors, students and sick people around me all the time. I tried to make everyone laugh - except the ones who died on me!
"But seriously, I wasn't sleeping well. I'd been in a coma, woken up and couldn't stand the pain and noise. I was fed through a tube at first. But when I could eat I wouldn't touch hospital food. I lost my sense of taste and smell which was just as well I suppose.
"The TV was the size of a postage stamp and that annoyed me too. The doctors and nurses did a really great job repairing me, but I just wanted to get home to my family for Christmas."
Sharon says: "I didn't want him to check out and neither did the doctors. They were devastated when he said he was walking out the door. There was nothing anyone could do. He just wouldn't stay there.
"I was panicking that he would fall over at home or choke in his sleep. I am not trained to deal with such things. It's all right with a small child but with a grown man it is much more difficult."
Ozzy and Sharon enjoyed a quiet Christmas with Kelly, 19, and Jack, 18, before throwing a New Year's Eve party for family and friends at their mansion.
When we ask Ozzy if he suffered any head injuries during the accident he reverts to the black humour that fans of the MTV show know and love. "My brain's never been OK. I'm f***ing Ozzy Osbourne and I'm nuts," he screams, before collapsing into laughter.
"It was black in my head - I did not know up, down, sideways, anything. It was just a void, vacant. I temporarily died. Now I'm really paranoid."
Ozzy turned 55 on December 3, but can't remember whether the crash happened before or after his birthday. "The whole thing is just a blur. When I went into the coma, everything got jumbled up. It's like the year starts now and I have to work backwards. Nothing makes sense."
When asked what he does recall, Ozzy looks in despair to his wife. "You think you are going crazy and seeing people that you haven't. I say to Sharon, 'Do you remember going to so and so'. Then she'll say we never went there. I don't know the difference between dreams and reality."
Sharon points out the diamond-studded Chanel watch she bought him for his 55th hoping to stir his memory but Ozzy just says blankly: "I don't really like it.
"It's all a bloody jumble. I haven't made any plans for the future because something else may go wrong. They have to do more X-rays and scans. You can't rush. I have to take things one step at a time now. Still, I'm pretty optimistic. I don't want to give a date but I'll be back. I don't want to let my fans down. I'll be ready when I'm ready.
"But it's down to me - I've got to fight but sometimes I fight too hard. One day I will walk to the field gate and the next day I'll walk further. On the third day I'm back in bed because I've done too much. As Annie Lennox said, 'Dying is easy but living is hard'. Now I'm walking around I want to run a marathon, I wanna do gigs but if this crack in my vertebra gets worse I could end up crippled."
When he talks about his new daily routine it is clear that the former Black Sabbath frontman is struggling to accept help for the most mundane of tasks.
Two private nurses work in 12-hour shifts to help him wash, dress, adjust his neckbrace and administer his medication
He says: "I get up at 6am 'cos the pain wakes me and then I have to shower before the nurses help me get dressed."
"He likes that, don't you," teases Sharon.
"I like it because they're good nurses but I would never let a woman shave me," Ozzy retorts. "I wouldn't even let one mow the f***ing lawn.
"The nurses are great, but the pain gets worse as the days go on. I have to keep telling myself to do as little as possible.
"Once the brace is off, I'll have to start from scratch, doing physio and training. I can't f***ing stand sitting around all day."
Ozzy slips back into funny mode when he is asked what he has been prescribed to counter the pain. "I don't know what they have given me, I can't pronounce half of them, but there's nothing yummy!"
The rocker, who is on a host of powerful pills and ointments, jokes: "It hurts me most in my hair follicles."
Ozzy laughs through the pain, but at times he comes to a halt, lies back on his big armchair and stares into space. At one point he drops the lid off his Orangina drink. Sharon stoops to pick it up before Ozzy continues chatting about his decision to discharge himself from intensive care.
Ozzy sleeps in a hospital bed beside the giant four-poster he and Sharon normally share. Out of his earshot, she confides: "Ever since he has been home I find myself sleeping with one eye open." Ozzy will have to wait at least four months to know if he will ever return to full physical fitness.
But he jokes: "I'm getting fitter by the minute because I have to keep running away from Sharon fussing all over me.
"I'm in constant pain from the minute I wake up until I go to bed, but I'm determined to get better no matter what it takes.
"The old Ozzy Osbourne will be back. But I ain't gonna go rock and rolling and until I get the all-clear from the doctors I ain't got no plans. Before the accident I was a keep-fit fanatic. But the thing about keeping fit is, if you miss one week at keeping fit you have to start from scratch. I will be starting from scratch now."
Ozzy hasn't felt able to dwell too much on the day of the accident - and has asked few questions of those who were there.
He says: "I looked at the bike for the first time today and felt nothing. I may never have a clear picture of what actually happened that day."
But he then confesses he was not wearing a crash helmet and says: "Those bikes are for kids and fools - and I'm a fool. Those bikes are like putting a powerful motorbike engine on a Flymo. They are competition bikes and can easily do more than 70mph.
"They are bloody dangerous and I should have known better. There's a sticker on them that says always wear a crash helmet, which I ignored.
"My head knows I'm 55 but my arse still thinks I'm bloody 21. I probably forgot when to slow down and when to speed up."
"So if there is anybody out there who has got a quad-bike, always use the equipment...or burn the bloody thing."
quote:
Ozzy is weer thuis.Ozzy Osbourne is weer thuis nadat hij in het ziekenhuis belandde door een ongeluk met een quad in Engeland, nu ruim een maand
geleden.Zijn vrouw Sharon maakte dat bekend in haar talkshow. Ozzy verblijft momenteel in hun huis in Beverly Hills. "Ik ben zo blij dat hij weer thuis is dat ik niet weet waar ik moet beginnen, maar mijn man heeft nog steeds zoveel pijn dat hij de hele nacht wakker ligt. En dan is er nog iets: waar zijn sleutelbeen zat zit nu een stuk metaal...", aldus Sharon in haar show. "Ik ben blij dat hij er weer is, want ik voelde me steeds zo eenzaam, alsof ik iets kwijt was. Ken je dat gevoel dat je weet dat je iets kwijt bent en je afvraagt wat het is? Nou, het was mijn man."
De 55-jarige rocker stopte tot tweemaal toe met ademen en lag ruim een week in coma. Hij brak zijn sleutelbeen, acht ribben, en een nekwervel toen de quad waar hij op reed omsloeg en boven op hem belandde. Hij werd een week kunstmatig beademd.
quote:
Ozzy geeft ziekenhuis 50.000 pond.Rockster Ozzy Osbourne heeft 50.000 pond (ruim 73.000 euro) gedoneerd aan het ziekenhuis dat zijn leven heeft gered. De nog herstellende zanger heeft een cheque overhandigd aan dr. Dick Jack. Hij heeft Ozzy behandeld gedurende zijn verblijf in het Wexham Park Hospital in Berkshire.
Ozzy zegt: "Ik heb in mijn leven in verschillende ziekenhuizen gelegen, maar dit is beslist het beste hospitaal dat ik ken. De service was geweldig."
De rocker heeft twee weken in het ziekenhuis gelegen nadat hij een zwaar ongeluk had gehad met een terreinwagen op zijn landgoed in Buckinghamshire. Acht dagen lang lag Osbourne in coma. De 55-jarige Ozzy is momenteel weer thuis, maar heeft volgens zijn vrouw Sharon nog wel pijn.
quote:Misschien omdat hij continu camera's van mtv om zich heen heeft voor The Osbourne's? Of is dat programma gestopt toen hij in het ziekenhuis kwam?
Op maandag 26 januari 2004 16:03 schreef Kozzmic het volgende:
Heeft Ozzy eigenlijk een PR man in dienst die 3 maal per week een persbericht rondstuurt? Hoe mediageil kun je zijn zeg, vrijwel elke scheet die hij sinds dat ongeluk gelaten heeft wordt vermeld!
Nee hoor, is vandaag gedaan.quote:Op woensdag 25 februari 2004 02:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
Crash Osbourne op tv
<b>Heftig,het was dus echt letterlijk op het randje van de dood
Jammer dat die beelden nog niet zijn uitgezonden, zal wel een tijdje duren voordat MTV ze laat zien</b>
Ik heb het ook gezien.........maar niet heus...quote:Op woensdag 25 februari 2004 02:20 schreef static het volgende:
[..]
Nee hoor, is vandaag gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |