abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15243239
Wat vinden jullie persoonlijk van deze muziek en de groep mensen die deze muzieksoorten luisteren. Ik vind ze nogal weird0, altijd in het zwart met van die rare teksten die dan cool moeten zijn. Verder hebben ze van die zwarte make-up (de meiden dan ) En ik vraag me af hoe je die meisjes dan knap kunt vinden. Vinden degene die hiervan houden bijv Anna Kournikova niet knap maar zon rock(ster) wel? Ik hoop dat jullie mijn visie hierop kunnen veranderen en verduidelijken.
pi_15243270

Dit wordt vast een mooi topic.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_15243296
Wow. Gothic en hardrock in 1 topic
Over gothic zijn al tig topics, en over hardrockers heb jij blijkbaar een verkeerd beeld
pi_15243441
Met alle respect, ik wil jullie niet beledigen maar een duidelijker beeld krijgen over jullie smaak. En tja... hardrock en gothic misschien weet ik het echte verschil niet, omdat ik niet echt in contact kom met de groepen.

[Dit bericht is gewijzigd door Karrakas op 08-12-2003 11:45]

pi_15243447
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:38 schreef Karrakas het volgende:
Wat vinden jullie persoonlijk van deze muziek en de groep mensen die deze muzieksoorten luisteren. Ik vind ze nogal weird0, altijd in het zwart met van die rare teksten die dan cool moeten zijn. Verder hebben ze van die zwarte make-up (de meiden dan ) En ik vraag me af hoe je die meisjes dan knap kunt vinden. Vinden degene die hiervan houden bijv Anna Kournikova niet knap maar zon rock(ster) wel? Ik hoop dat jullie mijn visie hierop kunnen veranderen en verduidelijken.
Ik vind dat ze mensen zoals jij preventief moeten ruimen.. ga tmf kijken ofzow.. piskloon
Deal with it; rock 'n roll
pi_15243473
quote:
Zou je de rustige goths niet willen gelijkzetten met de ruige rockers onder ons?

Er zit nogal wat verschil in.....

Wat zijn goths nou eigenlijk:

quote:
Wat is Gothic?
Gothic is een underground Cultuur, het begon in de jaren 70 in Europa en Amerika buiten de muziekscene. De Cultuur bestond uit individueen die maar heel weinig gemeen hadden met elkaar maar verbonden werden door hun artistieke drang. Het lijkt erg op de jaren 70 punk omdat men zich afkeert van de sociale maatschappij.

De wereld vanuit het standpunt van een Goth

Goths hebben een intense en dramatische kijk op het leven. Het zijn volstrekte idealisten, die het wereldse vermijden en zich aangetrokken voelen tot extreme emoties en daden. Ze leven het leven op zijn scherpst en zijn op elk levensgebied opzoek naar de ongewone, artistieke en zinvolle aspecten.
.

Wat anderen misschien beschrijven als een morbide fascinatie voor dingen als de dood, lijden, geboorte en de diepste menselijke drijfveren, beschrijven zij als waardering voor diepte en authenticiteit. "Ik zei dat ik gevoeliger was dan anderen. De wereld van de gothic was een ontsnappingsmogelijkheid. Nu ik volwassen ben besef ik dat het ook met eigenwaarde te maken heeft. Ik voelde dat er iets niet in orde met me was, maar ik ben bijzonder omdat ik die emoties heb!"

EXPRESSIE
Ze trekken de aandacht met een air van op de een of andere manier bijzonder te zijn. Ze hebben gevoel voor esthetiek en aan hun kleding en omgeving is te zien dat ze zich op een unieke manier willen uitdrukken en dat ze behoefte hebben aan schoonheid en betekenis. Hun imago is een expressie van henzelf. Ze kunnen soms elitair en superieur lijken, alsof andere mensen hun verfijnde inzicht missen. Ze zijn zeer creatief en in de ogen van anderen haast overemotioneel.

GEVOELENS
Dat maakt hen tot bijzonder gezelschap, maar ze kunnen ook een deprimerende en frustrerende invloed hebben. Ze hebben vaak een voorkeur voor de trieste kant van het leven en hun air van bijzonder zijn gaat gepaard met een subtiel gevoel van tekort schieten, alsof 'ik (en het) nooit genoeg kan zijn'. Ze gaan voorbij aan gewone gevoelens door doelen na te streven die min of meer onmogelijk zijn.

Als het leven een sleur dreigt te worden of als ze een kleine tegenslag te verwerken krijgen, kunnen ze in een emotionele crisis raken, en boos of van streek raken als iemand ze eruit probeert te halen of dingen voor ze wil oplossen.
Aan de andere kant zijn ze diep en oprecht begaan met andermans lijden, en zullen ze hun eigen problemen meteen laten vallen om mensen in nood te steunen en te helpen.

Authenticiteit vinden ze erg belangrijk! Ze vinden het vreselijk dat ze het voor iedereen kunnen verpesten als ze een slechte bui hebben. Soms kunnen ze amper onderscheiden of het echt iets wezenlijks is of dat ze zichzelf er beter overheen kunnen zetten. Goths hebben vaak de neiging zich terug te trekken, zijn stil, geconcentreerd, objectief en nuchter.

Ze bewaren liever afstand dan dat ze hun angst laten zien. Ze voelen zich het beste thuis in hun eigen gedachten wereld, de wereld van fantasie. Ze hebben veel interesses, of wijden hun intellect aan een esoterisch onderwerp waar maar een paar mensen ter wereld iets van begrijpen.

SOLIDAIRIETEIT
De meeste Goths zijn erg op zichzelf en raken gemakkelijk uitgeput door teveel omgang met anderen. Ze zijn bang dat er inbreuk op hen wordt gepleegd en moeten een duidelijke ruimte voor zichzelf hebben waarin ze zich kunnen terug trekken om op krachten te kunnen komen en over dingen na te denken. "Ik zocht mijn toevlucht tot mijn kamer, om alleen te zijn, maar als ik daar een minuut of 5 was, riep ze naar boven. Ik voelde mezelf koud worden en verkrampen..."

"Ik ben gericht op onafhankelijkheid, ik zou in mijn eentje kunnen overleven, ik heb me wel eens eenzaam gevoeld, maar al met al vind ik het prettig. Ik vind het heerlijk om alleen te zijn, zonder dat er iets van me verlangt wordt."
"Als mensen me vroegen hoe het ging, zei ik standaard: 'wel goed.' Ik liet niet veel los, dus lieten ze me met rust!"

Goths ervaren hebzucht op het gebied van overleving in de zin van 'mijn huis is mijn kasteel'. Hun aandacht richt zich op het scheppen van een warme en veilige plek waar ze zich thuis voelen met alles wat ze nodig hebben. "Ik weet niet meer wanneer ik voor het laatst iemand heb uitgenodigd. Als ik dat doe, wil dat heel wat zeggen: Het betekend dat ik je vertrouw en dat ik je vriend wil zijn; maar toch voelt het beangstigend."

RELATIES
Partners moeten ook begrijpen dat Goths niet graag in de belangstelling staan, ze moeten ook beseffen dat omdat Gothics vrij gesloten overkomen, hun relatie niet slechts een van de behoeftes in hun leven is. Want als ze zich eenmaal hebben gebonden, komt de relatie centraal te staan en wordt die waarschijnlijk een van de belangrijkste factoren in hun leven."

Het onderliggende gevoel van Goths is dat ze in de steek zijn gelaten, of op de een of andere manier gescheiden van de oorspronkelijke bron van onvoorwaardelijke liefde. "Gewoon zijn betekend dood - ik heb dan letterlijk het gevoel dat ik zal sterven - dus houdt ik mij levend door de regels te overtreden. Zo bestrijd ik de afgunst: het maakt me uniek."

By Carree (http://muziek.clubs.nl/gothic)

Hier staat ut vrij goed omschreven naar mijn idee wat goths zijn.

k vind dit iig een waardeloze discussie want je stopt goths en rock in een hokje wat echt niet gaat imo

[Dit bericht is gewijzigd door cyberbull op 08-12-2003 11:48]

pi_15243494
Dit zal wel weer een gothic | hardrock bash topic worden..

Waarom wordt er meteen aangenomen dat als je naar een bepaalde muziekgenre luisterd je er dan ook meteen zo uit moet zien?
Zelf luister ik bijna alleen metal en hardrock (en zo nu en dan gothic), maar dat is niet aan me af te zien.. Ik heb geen lang, vet haar en tattoos over mn hele lichaam (helemaal geen zelfs ).

pi_15243495
quote:
zo kun je ook over bepaalde groep meisjes praten die naar trancefeesten gaan enzo

* Rhapsody luistert nu lekker Arch Enemy (Death metal ofzo)

[Dit bericht is gewijzigd door Rhapsody op 08-12-2003 11:48]

pi_15243507
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:46 schreef cyberbull het volgende:

[..]

Zou je de rustige goths niet willen gelijkzetten met de ruige rockers onder ons?

Goths beoefenen vaak een natuurreligie zoals bv wicca, goths zijn vredelievende mensen en niet zoals veel vooroordelen denken slecht en veel met de dood bezig. Men aanbid satan niet. op een uitzondering daargelaten natuurlijk.

k vind dit iig een waardeloze discussie want je stopt goths en rock in een hokje wat echt niet gaat imo

Ja dat vindt jij, maar ik weet het verschil niet precies zoals ik zei, misschien is dat dom, maar daarvoor zijn jullie om dat uit te leggen, niet beledigend opvatten...

pi_15243559
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:48 schreef Karrakas het volgende:

[..]

klopt dat had ik eerst geschreven maar moest ff zoeken naar de juiste tekst, deze tekst is dus weggeedit in me vorige post
pi_15243621
Ik ben allang blij dat die lui niet zoder meer alle bagger van TMF slikken.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_15243658
Neem bijvoorbeeld die Marilyn Manson, Mijn mening over hem is dat ik t een echte freak vind en met mij zijn veel mensen dat eens, als je zo iemand over straat ziet lopen zal bijna iedereen denken what the f*ck is dat... (of valt hij niet echt onder hard rock dat soort genre)
pi_15243673
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:52 schreef julekes het volgende:
Nou kweetnie hoor het lijkt wel of het onmogelijke is gebeurd...

van gothic enz een hype maken.. en dan volgt tmf kijkend nederland natuurlijk..

pi_15243683
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:52 schreef julekes het volgende:
En als je niet naar hardrock of gothic luisterd, luister je niet meteen naar TMF trancemuziek etc., denk maar aan hardstyle ...
pi_15243725
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:54 schreef Karrakas het volgende:
denk maar aan hardstyle ...
Dat is toch die *boem*boem*boem* muziek die je altijd uit Opel Mantas hoort komen?

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 08-12-2003 11:59]

pi_15243811
zucht.. ik denk dat we maar weer terug moeten gaan naar de tijd dat mensen met verschillende muzieksmaken elkaar de tering in sloegen.. want dit hele elkaar begrijpen werkt toch niet..

[Dit bericht is gewijzigd door Suphafly op 08-12-2003 11:59]

pi_15243819
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:54 schreef Karrakas het volgende:
hardstyle ...
Dat is toch de nieuwe alter ego van happy hardcore?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
  maandag 8 december 2003 @ 12:00:20 #18
76188 -MaggoT-
ik ben pijn.
pi_15243845
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:59 schreef julekes het volgende:

[..]

Dat is toch de nieuwe alter ego van happy hardcore?

nee dat is 'hardcore is te hard voor ons, dus doen we het wat rustiger aan' muziek.
ik word daar zo moe van !
pi_15243856
Gothics lopen er lang niet altijd als een wandelend lijk bij. Persoonlijk vind ik de kleding echt hartstikke gaaf. Ik heb 1 blouse, maar vind het niet bij mij passen. Gothic is overigens niet alleen een muziek- en kledingsstijl; it's a way of life

Je commentaar over de teksten is ook niet terecht Het gaat bijvoorbeeld echt niet steeds over verdoeming en zelfmoord en weet ik wat allemaal meer.

Klein voorbeeldje:

After Forever - Follow in the cry (Nederlandse band)

Follow in the Cry
Behind your facade hides an indomitable
lust for power and tyranny
Taking advantage of your pendencies

Fear is the doom, doom of us all
Instead of exterminating the weed
We allow it to overgrow our function

All means are justified for the "djihad fi sabil Allah"

I embrace you, accept my soul
I shall make my life subordinate to you
Live like your rules and laws prescribe
and follow you wherever I go

Follow in the cry

Hang this heretic who's indulged in unchaste thoughts
Silence him such as the laws of the vellums prescribe
Pusillanimous massacres the order of the day
On behalf of power-hungry fundamentalists

maandag 8 december 2003 @ 12:02:20 #20
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_15243902
Iemand wordt niet knap omdat ze ineens gothic is oid. Je hebt mooie en lelijke goths. Maar dat geldt voor alle stijlen/culturen. Iemand is mooi of is het niet.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_15243921
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:00 schreef ToT het volgende:

Klein voorbeeldje:

After Forever

Ohoo *Roept Elegy*
pi_15244016
Het zoveelste ik-begrijp-Goth's-niet-topic

En ja ik vind Anna Kournikova ook mooi

I find it kinda funny, I find it kinda sad. The dreams in which I'm dying are the best I ever had
pi_15244070
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:02 schreef MrTorture het volgende:
Iemand wordt niet knap omdat ze ineens gothic is oid. Je hebt mooie en lelijke goths. Maar dat geldt voor alle stijlen/culturen. Iemand is mooi of is het niet.
Wat ontzettend politiek correct zeg.
pi_15244095
ik ben ook een hardrokker
pi_15244161
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:03 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ohoo *Roept Elegy*

*Grin*
Maarreh.. je ondertiltel: 'Head like a hole'... Ninnie!

Enne. cyberbull: 'rustige goths'... dat zijn er maar een paar. Er zijn zoveel substijlen dat dat echt niet op iedereen van toepassing is. Op mopeygoths wel, maar op punkgoths niet echt.

Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  maandag 8 december 2003 @ 12:15:02 #26
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_15244220
quote:
Haha... Jij vind Anna Kournikova knap

Nutteloze discussie en de zoveelste in de stijl van 'ik begrijp jullie niet' en 'ik weet niet onder welke muziekstroom die muziek valt, dus verzin ik maar een paar noemers waar het onder kan vallen.'

[sarcasme]
Wie kan mij uitleggen hoe Trance/R&B mensen in elkaar zitten? Ik bedoel maar; zij neuken er maar op los en dan van die teksten in de muziek die daar over gaan... Hoe kunnen ze dat volhouden?
[/sarcasme]

Ach...
Your uppance will come!
pi_15244249
Er mogen dan wel mooie en lelijke goths zijn, maar goths zijn in het algemeen niet zo oppervlakkig dat ze het uiterlijk belangrijk vinden. Het gaat om je innerlijk. De kleding draagt men omdat men dat mooi vindt en omdat het vaak goed bij het gevoel past, maar niet "om er bij te horen" of omdat men hen daarom ineens mooi gaat vinden of zo. Sinds Ice queen van Within Temptation heb je wel van die BrEeZaH-sLeTjUhZ wannabe goths, en die doen het dus wel om er bij te horen.
pi_15244284
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:16 schreef ToT het volgende:
Er mogen dan wel mooie en lelijke goths zijn, maar goths zijn in het algemeen niet zo oppervlakkig dat ze het uiterlijk belangrijk vinden. Het gaat om je innerlijk. De kleding draagt men omdat men dat mooi vindt en omdat het vaak goed bij het gevoel past, maar niet "om er bij te horen" of omdat men hen daarom ineens mooi gaat vinden of zo. Sinds Ice queen van Within Temptation heb je wel van die BrEeZaH-sLeTjUhZ wannabe goths, en die doen het dus wel om er bij te horen.
Amen
I find it kinda funny, I find it kinda sad. The dreams in which I'm dying are the best I ever had
pi_15244301
quote:
De kleding draagt men omdat men dat mooi vindt en omdat het vaak goed bij het gevoel past, maar niet "om er bij te horen"
Daarom hebben ze ook allemaal hetzelfde aan zeker.
Ik drijf de discussie ff een beetje op de spits sebbo, anders is er niets aan.
  maandag 8 december 2003 @ 12:20:20 #30
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_15244336
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:18 schreef julekes het volgende:

[..]

Daarom hebben ze ook allemaal hetzelfde aan zeker.
Ik drijf de discussie ff een beetje op de spits sebbo, anders is er niets aan.

En bij Senstation had ook iedereen hetzelfde aan...
Er zijn verschillen, maar als je er niet naar wilt kijken, zie je dat ook niet idd...
Ach...
Your uppance will come!
pi_15244554
Ach en wat hardrock betreft: soms is het gewoon wel lekker of ff flink te raggen op vage muziek met vage teksten. (Veel hardrocknummers hebben trouwens SUPER teksten.)

Kijk, al dat R&B zooi met dat gekreun enzo heeft sowieso geen goeie teksten. Als je dan toch mag kiezen tussen muziek met slechte teksten, luister ik liever naar bijvoorbeeld The Frankenstein drag queens from planet 13 - I love to say "fuck". (Nee onzin, da's gewoon even humor, dat nummer. )

maandag 8 december 2003 @ 12:58:26 #32
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15245228
quote:

[..]

Ohoo *Roept Elegy*

Vrees niet, Ik ben hier! Mijn Naam worde geheiligd, mijn Koningkrijk is, Mijn Wil geschied! Ik geef u heden uw dagelijkse portie goffkennis, en vergeef jullie van jullie onkunde, zoals jullie ook jullie onkundenaren vergeven. Ik leid jullie niet in verzoeking, maar Ik zal u verlossen van den Onwetendheid. Want van Mij is het Koningkrijk, en de Macht, en de Heerlijkheid. Zoals op aarde als achter de computer. Tot in de Eeuwigheid.

Amen.

Dit is Mijn topic, Dit zijn mijn woorden. Gezegend zijn zij die deelnemen aan mijn Openbaringen.

Daarom, sta op en gebruik de zoekfunctie. En alvorens u de splinter uit het oog van uw naasten haalt, verwijder dan ten eerste de balk uit uw eigen oog.

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 8 december 2003 @ 13:03:09 #33
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15245333
quote:
Wat vinden jullie persoonlijk van deze muziek en de groep mensen die deze muzieksoorten luisteren.
Ik hoop niet dat je het erg vindt, maar ik ben hier gestopt met lezen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_15245349
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:53 schreef Karrakas het volgende:
Neem bijvoorbeeld die Marilyn Manson, Mijn mening over hem is dat ik t een echte freak vind en met mij zijn veel mensen dat eens, als je zo iemand over straat ziet lopen zal bijna iedereen denken what the f*ck is dat... (of valt hij niet echt onder hard rock dat soort genre)
MM is noch gothic, noch hardrock.

Altijd leuk dit soort topics

Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_15245417
Ik heb er minder moeite mee dan snuivende en slikkende housers of echte hiphop gangsters hoor
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15245420
quote:
Wel een behoorlijk hoogdravend en pretentieus stukje, trouwens.
pi_15245530
quote:
Op maandag 8 december 2003 13:08 schreef Zander het volgende:

[..]

Wel een behoorlijk hoogdravend en pretentieus stukje, trouwens.

Het woord pretentieus gebruiken, dat is pas pretentieus.
pi_15246128
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:58 schreef Elegy het volgende:

[..]

Vrees niet, Ik ben hier!

(...) (praetentieus doch interessant geblaat verwijderd)

Kibo was over het algemeen sneller...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  maandag 8 december 2003 @ 13:40:43 #39
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15246220
quote:
Wat is Gothic?
Gothic is een underground Cultuur, het begon in de jaren 70 in Europa en Amerika buiten de muziekscene. De Cultuur bestond uit individueen die maar heel weinig gemeen hadden met elkaar maar verbonden werden door hun artistieke drang. Het lijkt erg op de jaren 70 punk omdat men zich afkeert van de sociale maatschappij.
In Amerika? Euh nee, jammer joh. Het is overgewaaid naar Amerika, niet ontstaan. Bovendien is het wel degelijk ontstaan IN de muziek. Punk, om precies te zijn. Postpunk, en later batcave/new-wave zijn daar exponenten van.
quote:
De wereld vanuit het standpunt van een Goth

Goths hebben een intense en dramatische kijk op het leven. Het zijn volstrekte idealisten, die het wereldse vermijden en zich aangetrokken voelen tot extreme emoties en daden. Ze leven het leven op zijn scherpst en zijn op elk levensgebied opzoek naar de ongewone, artistieke en zinvolle aspecten.
.

Wat anderen misschien beschrijven als een morbide fascinatie voor dingen als de dood, lijden, geboorte en de diepste menselijke drijfveren, beschrijven zij als waardering voor diepte en authenticiteit. "Ik zei dat ik gevoeliger was dan anderen. De wereld van de gothic was een ontsnappingsmogelijkheid. Nu ik volwassen ben besef ik dat het ook met eigenwaarde te maken heeft. Ik voelde dat er iets niet in orde met me was, maar ik ben bijzonder omdat ik die emoties heb!"

Lekker stukje lulkoek en overgeneralisatie
quote:
EXPRESSIE
Ze trekken de aandacht met een air van op de een of andere manier bijzonder te zijn. Ze hebben gevoel voor esthetiek en aan hun kleding en omgeving is te zien dat ze zich op een unieke manier willen uitdrukken en dat ze behoefte hebben aan schoonheid en betekenis. Hun imago is een expressie van henzelf. Ze kunnen soms elitair en superieur lijken, alsof andere mensen hun verfijnde inzicht missen. Ze zijn zeer creatief en in de ogen van anderen haast overemotioneel.
Zeer creatief...nou...dat valt nog wel mee. Overemotioneel wel, er zijn nogal wat labiele personen. Of personen die denken dat ze labiel zijn...
quote:
GEVOELENS
Dat maakt hen tot bijzonder gezelschap, maar ze kunnen ook een deprimerende en frustrerende invloed hebben. Ze hebben vaak een voorkeur voor de trieste kant van het leven en hun air van bijzonder zijn gaat gepaard met een subtiel gevoel van tekort schieten, alsof 'ik (en het) nooit genoeg kan zijn'. Ze gaan voorbij aan gewone gevoelens door doelen na te streven die min of meer onmogelijk zijn.

Als het leven een sleur dreigt te worden of als ze een kleine tegenslag te verwerken krijgen, kunnen ze in een emotionele crisis raken, en boos of van streek raken als iemand ze eruit probeert te halen of dingen voor ze wil oplossen.
Aan de andere kant zijn ze diep en oprecht begaan met andermans lijden, en zullen ze hun eigen problemen meteen laten vallen om mensen in nood te steunen en te helpen.

Authenticiteit vinden ze erg belangrijk! Ze vinden het vreselijk dat ze het voor iedereen kunnen verpesten als ze een slechte bui hebben. Soms kunnen ze amper onderscheiden of het echt iets wezenlijks is of dat ze zichzelf er beter overheen kunnen zetten. Goths hebben vaak de neiging zich terug te trekken, zijn stil, geconcentreerd, objectief en nuchter.

Ze bewaren liever afstand dan dat ze hun angst laten zien. Ze voelen zich het beste thuis in hun eigen gedachten wereld, de wereld van fantasie. Ze hebben veel interesses, of wijden hun intellect aan een esoterisch onderwerp waar maar een paar mensen ter wereld iets van begrijpen.

Hier zit wel wat in ja. Alleen de laatste zin "of wijden hun intellect...iets van begrijpen" lees ik met kromme tenen.
quote:
SOLIDAIRIETEIT
De meeste Goths zijn erg op zichzelf en raken gemakkelijk uitgeput door teveel omgang met anderen. Ze zijn bang dat er inbreuk op hen wordt gepleegd en moeten een duidelijke ruimte voor zichzelf hebben waarin ze zich kunnen terug trekken om op krachten te kunnen komen en over dingen na te denken. "Ik zocht mijn toevlucht tot mijn kamer, om alleen te zijn, maar als ik daar een minuut of 5 was, riep ze naar boven. Ik voelde mezelf koud worden en verkrampen..."

"Ik ben gericht op onafhankelijkheid, ik zou in mijn eentje kunnen overleven, ik heb me wel eens eenzaam gevoeld, maar al met al vind ik het prettig. Ik vind het heerlijk om alleen te zijn, zonder dat er iets van me verlangt wordt."
"Als mensen me vroegen hoe het ging, zei ik standaard: 'wel goed.' Ik liet niet veel los, dus lieten ze me met rust!"

Goths ervaren hebzucht op het gebied van overleving in de zin van 'mijn huis is mijn kasteel'. Hun aandacht richt zich op het scheppen van een warme en veilige plek waar ze zich thuis voelen met alles wat ze nodig hebben. "Ik weet niet meer wanneer ik voor het laatst iemand heb uitgenodigd. Als ik dat doe, wil dat heel wat zeggen: Het betekend dat ik je vertrouw en dat ik je vriend wil zijn; maar toch voelt het beangstigend."

Kern van waarheid. Helaas opgedirkt met enkele onbenullige kwoots van on-interessante kijk-mij-eens-individueel-zijn mensen.
quote:
RELATIES
Partners moeten ook begrijpen dat Goths niet graag in de belangstelling staan, ze moeten ook beseffen dat omdat Gothics vrij gesloten overkomen, hun relatie niet slechts een van de behoeftes in hun leven is. Want als ze zich eenmaal hebben gebonden, komt de relatie centraal te staan en wordt die waarschijnlijk een van de belangrijkste factoren in hun leven."
Nou, goffs vinden het heerlijk om in de belangstelling te staan hoor. Egostrelerij vinden ze bovengemiddeld prettig. Maar das nou niet echt iets aparts.
quote:
Het onderliggende gevoel van Goths is dat ze in de steek zijn gelaten, of op de een of andere manier gescheiden van de oorspronkelijke bron van onvoorwaardelijke liefde. "Gewoon zijn betekend dood - ik heb dan letterlijk het gevoel dat ik zal sterven - dus houdt ik mij levend door de regels te overtreden. Zo bestrijd ik de afgunst: het maakt me uniek."
Lekker dramatisch...schromelijk overtrokken
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 8 december 2003 @ 13:42:16 #40
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15246257
quote:
Op maandag 8 december 2003 13:36 schreef Alecks het volgende:

[..]

Kibo was over het algemeen sneller...

Daar heb Ik niets mee te maken. Ik ben hier, en daar gaat het om
  maandag 8 december 2003 @ 14:43:39 #41
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_15247854
All hail Elegy, dictator of goffdom!
  maandag 8 december 2003 @ 14:54:25 #42
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_15248147
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:53 schreef Karrakas het volgende:
Slecht voorbeeld voor hardrock/Gothic scharp die maar van je lijst met punten.
pi_15248411
is metallica hardrock? of is metal weer wat anders
  maandag 8 december 2003 @ 15:10:00 #44
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_15248586
quote:
Op maandag 8 december 2003 15:03 schreef woeeiiii het volgende:
is metallica hardrock? of is metal weer wat anders
MetallicA heeft zo ongeveer de speed en daarmee eigenlijk ook de trash metal uitgevonden en daarmee is het dus echt metal. Ze hebben alleen in 1990 hun stijl van speed metal naar hardrock verandert.
  maandag 8 december 2003 @ 15:17:13 #45
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15248750
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:43 schreef Summoner het volgende:
All hail Elegy, dictator of goffdom!
U mag mijn voeten kussen.
  maandag 8 december 2003 @ 15:34:19 #46
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_15249153
quote:
Op maandag 8 december 2003 15:17 schreef Elegy het volgende:
U mag mijn voeten kussen.
*SMAK!
pi_15249245
quote:
Een poging ter verduidelijking. Gezien ik geen evangelist ben is de geest over mij niet vaardig een verandering te bewerken.

Ik vind zowel Rock, Hard Rock, Power Metal, Heavy Metal, Trash Metal, Death Metal Doom Metal, Dark Metal, Dark Wave, New Wave, Electro, Neo Folk, Gothic Rock, Industrial, Progrock, Progmetal en nog wat andere soorten prima muziek die weinig met deze draad van doen hebben. Niet alles wat geproduceerd wordt onder die labels klinkt mij echter even fantastisch in de oren. Bij elk genre zijn er wel lichtpunten te bespeuren die mijn muzikale hemel mogen opvullen.

Als individu ben ik mijn eigen groep. Wat een ander doet of laat interesseert me slechts dan als mij voldoende ruimte gelaten wordt om mijn eigen ding te doen. Ik kleed mij nagenoeg altijd in zwarte of grijze kleding sinds ik mijn eigen kledingkeuze bepaal. Dat zal ongeveer vanaf mijn zesde levensjaar zijn geweest.

Zo nu en dan loop ik concerten af alwaar ik van de muziek, de sfeer en de mensen geniet.

Ik vind niks mis met Gothic meiden zolang zij maar geen drama-queens zijn. Ik gun ieder de eigen gemoedstoestand maar pas ervoor privétherapeut te moeten worden omdat ik een gelijkwaardige evenwichtige relatie wens. Iedere vrouw kiest wat mij betreft maar fijn haar eigen uiterlijk uit, dat doe ik tenslotte zelf ook. Sommige Gothic meisjes vind ik knap, andere kunnen wel beeldend worden vergeleken met gnomen, kobolden, heksen, nijlpaarden enzovoort zoals dat ook geldt voor meisjes die hun identiteit via kenmerken uit andere muzikale scenes vormgeven. Gezien ik niet verwacht dat de dames in kwestie op dergelijke onthullingen zouden zitten te wachten houd ik die voor me om degene (die toch net als ieder ander mens graag erkend wordt) in haar waarde te laten. Soms is zwijgen daadwerkelijk goud.

Anna Kournikova vind ik een wat te vierkant gezicht hebben, alsof ze familie van Boris Yeltsin is. Mijn voorkeur gaat uit naar een andere gezichtsvorm waarin overmatig drankgebruik bij de voorouders minder kenmerkend aanwezig is.

Verderop in deze draad komt de popster Marilyn Manson nog aan bod. De man maakt wel aardige muziek maar het is niet mijn ding.

Succes met je visieverbreding.

salva cum reverentia
  maandag 8 december 2003 @ 15:53:28 #48
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15249576
quote:
Op maandag 8 december 2003 15:34 schreef Summoner het volgende:

[..]

*SMAK!

Braaf zo

*koekje geeft*

maandag 8 december 2003 @ 15:58:14 #49
76188 -MaggoT-
ik ben pijn.
pi_15249701
wat wel nep is aan die cultuur, is dat ze allemaal lopen te roepen dat ze anders willen zijn, en ''be different'' enzo, maar uiteindelijk lopen ze elkaar ook achterna, ook al ontkennen ze dat natuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 december 2003 @ 15:59:22 #50
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_15249729
quote:
Op maandag 8 december 2003 15:58 schreef -MaggoT- het volgende:
wat wel nep is aan die cultuur, is dat ze allemaal lopen te roepen dat ze anders willen zijn, en ''be different'' enzo, maar uiteindelijk lopen ze elkaar ook achterna, ook al ontkennen ze dat natuurlijk.
anders dan de mainstream, knakker
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_15250075
quote:
Op maandag 8 december 2003 15:38 schreef hoppe het volgende:

[..]

Een poging ter verduidelijking. Gezien ik geen evangelist ben is de geest over mij niet vaardig een verandering te bewerken.

Ik vind zowel Rock, Hard Rock, Power Metal, Heavy Metal, Trash Metal, Death Metal Doom Metal, Dark Metal, Dark Wave, New Wave, Electro, Neo Folk, Gothic Rock, Industrial, Progrock, Progmetal en nog wat andere soorten prima muziek die weinig met deze draad van doen hebben. Niet alles wat geproduceerd wordt onder die labels klinkt mij echter even fantastisch in de oren. Bij elk genre zijn er wel lichtpunten te bespeuren die mijn muzikale hemel mogen opvullen.

Als individu ben ik mijn eigen groep. Wat een ander doet of laat interesseert me slechts dan als mij voldoende ruimte gelaten wordt om mijn eigen ding te doen. Ik kleed mij nagenoeg altijd in zwarte of grijze kleding sinds ik mijn eigen kledingkeuze bepaal. Dat zal ongeveer vanaf mijn zesde levensjaar zijn geweest.

Zo nu en dan loop ik concerten af alwaar ik van de muziek, de sfeer en de mensen geniet.

Ik vind niks mis met Gothic meiden zolang zij maar geen drama-queens zijn. Ik gun ieder de eigen gemoedstoestand maar pas ervoor privétherapeut te moeten worden omdat ik een gelijkwaardige evenwichtige relatie wens. Iedere vrouw kiest wat mij betreft maar fijn haar eigen uiterlijk uit, dat doe ik tenslotte zelf ook. Sommige Gothic meisjes vind ik knap, andere kunnen wel beeldend worden vergeleken met gnomen, kobolden, heksen, nijlpaarden enzovoort zoals dat ook geldt voor meisjes die hun identiteit via kenmerken uit andere muzikale scenes vormgeven. Gezien ik niet verwacht dat de dames in kwestie op dergelijke onthullingen zouden zitten te wachten houd ik die voor me om degene (die toch net als ieder ander mens graag erkend wordt) in haar waarde te laten. Soms is zwijgen daadwerkelijk goud.

Anna Kournikova vind ik een wat te vierkant gezicht hebben, alsof ze familie van Boris Yeltsin is. Mijn voorkeur gaat uit naar een andere gezichtsvorm waarin overmatig drankgebruik bij de voorouders minder kenmerkend aanwezig is.

Verderop in deze draad komt de popster Marilyn Manson nog aan bod. De man maakt wel aardige muziek maar het is niet mijn ding.

Succes met je visieverbreding.

Dank je, aan zulke mensen hebben we hier iets niet aan mensen die alleen maar roepen: ''ga maar tmf kijken'', ik wil tenslotte niemand aanvallen.
  maandag 8 december 2003 @ 16:49:55 #52
76188 -MaggoT-
ik ben pijn.
pi_15250857
quote:
Op maandag 8 december 2003 15:59 schreef Tokus het volgende:

[..]

anders dan de mainstream, knakker

knakker ?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 december 2003 @ 17:14:49 #53
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_15251451
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:49 schreef -MaggoT- het volgende:

[..]

knakker ?

Gebruikersnaam: -MaggoT-
Geslacht: Man

http://forum.fok.nl/profile.php?id=76188

Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 8 december 2003 @ 17:21:00 #54
26777 MrTorture
pi_15251648
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:08 schreef julekes het volgende:

[..]

Wat ontzettend politiek correct zeg.

Ok zo dan maar: Ik neuk naast gothjes ook breezersletjes.

Zo beter?

Vis een optie?
  maandag 8 december 2003 @ 17:23:47 #55
26777 MrTorture
pi_15251730
quote:
maar goths zijn in het algemeen niet zo oppervlakkig dat ze het uiterlijk belangrijk vinden. Het gaat om je innerlijk.
Hmmz, met name vanuit de klassieke gothic wereld, hoor je toch heel veel geluiden dat uiterlijk wel degelijk een rol speelt. Niet in de zin van mooi of lelijk, maar eerder als in creatief kwa kleding, make-up, attributen, etc...
Vis een optie?
pi_15251987
IMO is er niets mis met Gothic/Hardrockers... Het zijn ook maar mensen, evenals jij en ik. En waarom zou je iemand aanvallen op zijn/haar muzieksmaak? Het is je eigen smaak, en over smaak valt niet te twisten, simpel. Maar ik vind die BrEeZAh sletjes die Wannabee-gothic zijn ook helemaal niets... Ik heb er geen problemen mee als iemand dat soort muziek luistert, dat is zijn/haar beslissing, en dat is dat. Misschien hebben anderen hier een andere kijk op, maar dit is mijn mening.

Ik luister zelf het liefste rock, hip-hop en metal, en ook wel wat gothic.

Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  maandag 8 december 2003 @ 19:01:18 #57
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15254257
quote:
Op maandag 8 december 2003 15:10 schreef Djaser het volgende:

[..]

MetallicA heeft zo ongeveer de speed en daarmee eigenlijk ook de trash metal uitgevonden en daarmee is het dus echt metal. Ze hebben alleen in 1990 hun stijl van speed metal naar hardrock verandert.

Slayer, Anthrax, Megadeth... Metallica uitvinders van Thrash/Speed metal? Dacht dat daar iets meer mensen bij kwamen kijken eigenlijk.
pi_15263159
quote:
Op maandag 8 december 2003 19:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Slayer, Anthrax, Megadeth... Metallica uitvinders van Thrash/Speed metal? Dacht dat daar iets meer mensen bij kwamen kijken eigenlijk.

Nou op zich hebben die 4 hebben wel zorg gedragen dat het nu zo groot is. Je hebt ook wel bands als Testament enzo maar als die er alleen waren geweest was Trash lang niet zo groot geweest... dus op zich klopt het dan toch wel aardig?
  dinsdag 9 december 2003 @ 14:40:35 #59
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_15275250
quote:
Op maandag 8 december 2003 19:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ja natuurlijk maar het ging er om of MetallicA metal was.
  dinsdag 9 december 2003 @ 14:58:03 #60
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15275640
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:40 schreef Djaser het volgende:

[..]

Metallica (ook wel bekend als Suftellica of Me$$ellica) metal? Ooit misschien. Maar als je nummers zelfs al op Skyradio gedraait worden...
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:10:16 #61
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15275924
quote:
Op maandag 8 december 2003 23:11 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Nou op zich hebben die 4 hebben wel zorg gedragen dat het nu zo groot is. Je hebt ook wel bands als Testament enzo maar als die er alleen waren geweest was Trash lang niet zo groot geweest... dus op zich klopt het dan toch wel aardig?

Ik zie Slayer toch eerder als een van de belangrijke bands in het genre, die het zowel gevormd hebben als groot gemaakt. Ook vooral omdat Metallica meer speed metal was dan thrash metal. Dus nee, ik vind niet dat het aardig klopt.
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:10:33 #62
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15275932
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:40 schreef Djaser het volgende:

[..]

Daar ging het mij niet om.
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:13:16 #63
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15276000
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:58 schreef Elegy het volgende:

[..]

Metallica (ook wel bekend als Suftellica of Me$$ellica) metal? Ooit misschien. Maar als je nummers zelfs al op Skyradio gedraait worden...

Het is intussen Metallicamp geworden. Het metalpubliek komt vooral voor de echte muziek uit de jaren 80 naar de concerten of blijft weg... Gezien er ook voor Kylie M een publiek is zal Metallica ook wel publiek overhouden.

Metallicra of For Saleica geven ook aardig aan welke koers de band m.i. vaart. Eeuwig zonde als je terugdenkt aan nummers als Battery, Welcome Home (Sanitarium), Fade to Black, The Call of Ktulu, WhipLash, Dyers Eve en One.

Gauw bij de draad: Ik draai diverse soorten muziek waaronder Gothic en aanverwant. Ik weiger er anders bij te lopen dan ik op dat moment zelf wens. Loop je me toevallig tegen het lijf op een Gothic of Metalconcert dan ben ik niet herkenbaar aan een prachtige uitdossing. Doorgaans loop ik er in stemmig grijs en zonder metalen verhalen bij, uitgezonderd de gespen op mijn jaren oude puntschoenen. Kleurtjes zijn aan mij niet besteed.

Wat mij betreft draait ieder wat hij of zij wil. Wat kleding betreft mag van mij ook ieder zijn/haar eigen ding doen al kan ik weinig positief zijn als er teveel vlees in te weinig stof gepresenteerd wordt. Vraag mij dan niet wat ik van de creatie vind want als je pech hebt neem ik je serieus en krijg je een eerlijk antwoord...

Marilyn Manson heeft slim geld gemaakt met een extreem imago zoals Sharon Osbourne ook Ozzy tot held maakte. De muziek van Marilyn boeit me niet zo terwijl Ozzy zich wel degelijk met klassemuzikanten omringde.

Zodra goff weer minder modieus wordt verdwijnt een deel van de creaties vanzelf. Of iemand het nodig heeft om zich aan één scene te koppelen of niet zal afhankelijk zijn van diens persoonlijke welbevinden, diens flexibiliteit en diens hang naar aandacht. Ieder mens heeft andere behoeften en manieren om die behoeften vervuld te krijgen. De ene vermaakt zichzelf, de ander slechts met mensen en weer een ander vermaakt zich overal. Sommigen hebben het nodig voortdurend door hun omgeving bevestigd te worden. Voor hen is het gemakkelijker om zich met één scene te identificeren dat voorkomt een loyaliteitsconflict als aan tegengestelde verwachtingen moet worden voldaan.

Gothic zie ik als stroming die door borduurt op de punk. Accenten liggen er meer om donkere in plaats van op felle kleuren. De laatste jaren is er een aparte 'stroming' ontstaan waarbij neonkleuren wat in de mode zijn geraakt. Van mij hoeft dat niet maar wie wil gaat daarbij zijn of haar goddelijke gang maar. Gothic heeft wat extra culturele bagage in haar pakketje zitten t.o.v. de punkstroming opdat wat meer intelectuele honger van individuen door de scene kan worden gestild. Alsof de punk is geïncorpereerd en geadopteerd door wat meer elitair volk dat er eigen culturele accenten aan meegaf om zich te onderscheiden van volk dat niet bij hen in het clubje zat.

In de Goff-scene is echter ook eenvoudig onderontwikkeld volk terug te vinden dat evenals SP-volk dogmatisch de overgenomen werkelijkheidsbelevingen blijft uitdragen en zich betweterig opstelt jegens mensen van buiten de eigen club.

Waar de slimmerikken humor inzetten en 'hun' zaak minder serieus nemen trekken de minder ontwikkelden daadwerkelijk ten strijde. In elke scene klinken voor mij de holle vaten het hardst.

In antwoord op een vraag van de TS
Ik vind Anna K wel aardig om te zien maar ze heeft voor mij niet iets aparts. Zo vraag ik me bij haar niet eens af wat zij voor politieke mening heeft of wat zij voor idealen heeft. Ik vind haar gewoon niet interessant.
Niet alle Gothic meisjes doen evenveel hun best op hun persoonlijke voorstelling Sommigen zijn dermate druk bezig geweest met hun uiterlijk dat het er voor mij te dik bovenop ligt. Mijn vooroordeel filtert deze dames direct naar de randen van mijn blikveld terwijl het misschien bijzonder sympathieke mensen zijn. Met anderen heb ik dan wel weer wat en daarmee raak ik soms in gesprek. Ik weiger me tot één scene te beperken en zie mijzelf dan ook als zwerver die het uitspansel als dak boven het hoofd heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 09-12-2003 16:03]

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_15277090
quote:
Wat vinden jullie persoonlijk van deze muziek en de groep mensen die deze muzieksoorten luisteren. Ik vind ze nogal weird0, altijd in het zwart met van die rare teksten die dan cool moeten zijn.
Hallo Karrakas, ik ben een goth, dat is het label wat het meeste bij mij past, door mensen op mij geplakt wordt en ik dus zelf ook maar ben gaan gebruiken. Ik ben een universitair studente met een bijbaantje bij de AH. Ik houd van puzzelen, muziek maken en concerten bezoeken. Wat is er dan zo weird aan mij, gewoner kan bijna toch niet ?

Natuurlijk, jij kijkt alleen maar naar de buitenkant. Mijn buitenkant houdt niet van make-up, maar wel van victoriaanse kleding . Tijdens het winkelen trek ik dus niet zomaar een dertien in het dozijn truitje uit het rek bij de WonderWoman, maar zoek ik in mainstream winkels (ik koop veel bij H&M, C&A, Fooks) kleding in 19e eeuwse stijl. In allerlei kleuren, hoewel zwart natuurlijk een goede kleur blijft om mee te combineren.

Wat gothicmuziek/teksten betreft: ik denk dat je een beetje in de war bent met het verschil tussen gothic en gothic rock, de laatste is ook een vorm van metal. Je hebt intussen zelf al bevestigd dat jouw kennis op dit vlak enigzins tekortschiet, dus daar hoef ik het verder niet over te hebben.

quote:
Verder hebben ze van die zwarte make-up (de meiden dan ) En ik vraag me af hoe je die meisjes dan knap kunt vinden. Vinden degene die hiervan houden bijv Anna Kournikova niet knap maar zon rock(ster) wel? Ik hoop dat jullie mijn visie hierop kunnen veranderen en verduidelijken.
Wat het uiterlijk van sommige meisjes betreft (meestal het soort dat zichzelf gothic noemt terwijl ze van gothic metal/gothic rock houden): Ik zou nog niet dood aangetroffen willen worden met een overmaat aan eyeliner en, erger nog, witsel op mijn gezicht. Idem voor spikehalsbandjes. Wanneer je dagelijks gothic kleding draagt leer je het ook vanzelf wel af van die fladderende vleermuismouwen te dragen. (ivm afwassen etc.)

Mijn enige overeenkomst met Anna Kournikova is dat ik ook zulk lang haar heb, maar mijn vriendje kan het zeer waarderen dat ik mijn vrouwelijke vormen niet bedek met spijkerbroek en slobbertrui, maar met rokken, truitjes met een mooi decolletee, en als ik naar een feestje ga soms lak. Welke man kan daar nu een probleem mee hebben ?

[Dit bericht is gewijzigd door pumpkin_Ruby op 09-12-2003 16:00]

dinsdag 9 december 2003 @ 15:58:40 #65
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15277142
Je bedoelt van die lijken die zich uitdossen als prehistorische moerastoeristen en een berg grafkisten in hun bakfiets trapen en dan een beetje wat gaan zingen????
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:06:43 #66
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15277342
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:58 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Je bedoelt van die lijken die zich uitdossen als prehistorische moerastoeristen en een berg grafkisten in hun bakfiets trapen en dan een beetje wat gaan zingen????
Potsenmakers voor goed geld als Marilyn Manson bevolken niet de hele scene.
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:31:18 #67
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15277791
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:13 schreef sjun het volgende:

[..]

-knip-

Een mooi stukje

Met zelfspot, een apart gevoel voor humor en relativeringsvermogen kom je een heel eind

dinsdag 9 december 2003 @ 16:35:18 #68
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_15277858
quote:
Wat vinden jullie persoonlijk van deze muziek en de groep mensen die deze muzieksoorten luisteren----> hoor je dan bij een groep met kleding kenmerken? lijkt me niet...

altijd in het zwart met van die rare teksten die dan cool moeten zijn ---> generalisering....

En WTF heeft hardrock te maken met gothic???

Deze drie dingen bewijzen dat je een ezel bent met zeer grote vooroordelen en geen verstand van muziek....

En hoe voelt u zich nu?
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:43:53 #69
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_15278052
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:58 schreef Elegy het volgende:

[..]

Lees mijn eerste post eens, voordat je reageerd.
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:47:25 #70
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_15278133
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Daar ging het mij niet om.

Heel jammer maar niet mijn probleem.
  dinsdag 9 december 2003 @ 18:23:36 #71
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_15280291
Gaan we weer.
Weer zo,n fuckin hokjes en oe wat zijn metalheads toch eng topic .
Is al de 5de ofzo die ik in m,n algehele fok carriere tegenkom.

come on people let it go.

oja metalhead meld

Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
  dinsdag 9 december 2003 @ 20:44:35 #72
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15284330
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 16:43 schreef Djaser het volgende:

[..]

Lees mijn eerste post eens, voordat je reageerd.

Jouw eerste post in dit topic ging over Marilyn Manson. Dus niet zeiken
  dinsdag 9 december 2003 @ 20:50:32 #73
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_15284534
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 20:44 schreef Elegy het volgende:

[..]

Jouw eerste post in dit topic ging over Marilyn Manson. Dus niet zeiken

Je snapt me heel goed
  dinsdag 9 december 2003 @ 20:58:47 #74
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15284821
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 20:50 schreef Djaser het volgende:

[..]

Je snapt me heel goed

Echt wel Dat was je eerste post in dit topic.
pi_15289216
Elegy waarom ga je hier uberhaubt nog op in
Komt altijd op hetzelfde uit.
Laat het lekker doodbloeden en kom er over een jaar nog maar mee, dan zullen er een stuk zinnigere discussies uit voortkomen.
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_15289432
It is better to be a real nobody.
Then to be a fake somebody.

Ik ben Anta en ik ben een nobody.

Al dat gelul over gothic en hoe elitair het is is zoiezo alleen maar kinderachtig.
Maarja, ik snap niet waarom Elegy er ook steeds op in gaat, tenzij hij zelf als mr elite gothic over wil komen.

Mocht je een stelling zeggen over gothic dan is het juist dat het niet over image gaat.
Eerder een I dont give a fuck houding.
Laat me/ze lekker vaag wezen, over een paar jaar zie je ze toch zelden.

woensdag 10 december 2003 @ 00:51:59 #77
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15292272
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:07 schreef Antagonist het volgende:
Al dat gelul over gothic en hoe elitair het is is zoiezo alleen maar kinderachtig.
Maarja, ik snap niet waarom Elegy er ook steeds op in gaat, tenzij hij zelf als mr elite gothic over wil komen.

Mocht je een stelling zeggen over gothic dan is het juist dat het niet over image gaat.
Eerder een I dont give a fuck houding.
Laat me/ze lekker vaag wezen, over een paar jaar zie je ze toch zelden.

jij hebt het nog niet helemaal begrepen he? Ik ben Elitair, en dé goff kenner hier. Tevens heb ik connecties met de Rv5, en als je niet weet wat dat inhoud moet je maar stil in een hoekje gaan zitten en je heel erg schamen.

En goff draait om imago. Er zijn er die het imago van duistere, illustere, intellectuele romanticus willen aanhangen, er zijn er die het "Ik ben zoals ik ben en jullie moeten me maar accepteren zoals ik ben maar eigenlijk zijn jullie maar domme kuddedieren" imago de voorkeur geven, en er zijn er nog wel meer. Maar het komt er op neer dat men zichzelf een bepaald imago aanmeet, of je het nou wil geloven of niet.

Ohja, en "I don't give a fuck houding" is dus ook imago. Het imago van de ongemanierde, ongecultiveerde en dikke-plaat-voor-het-hoofd-hebbende-pandabeergoff.

woensdag 10 december 2003 @ 01:11:33 #78
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_15292534
ik vind de muziek gaaf maar ik zou nooit er zo er zo evil in het zwart bij gaan lopen en al helemaaaal niet met make-up... verder vind ik gothicmeisjes ook lelijk eruitzien.. de meeste dan, als je nou es gewoon normale kleding aantrekt en niet je gezicht opmaakt met net zoveel make-up als bassie zijn jullie veel knapper

wat ook kansloos is zijn die groepjes (veelal jonge) gothics die dan helemaal stoer bij elkaar gaan lopen en als er dan iemand (negatief) commentaar geeft vinden ze dat alleen maar nog stoerder

MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
pi_15292658
quote:
Op woensdag 10 december 2003 00:51 schreef Elegy het volgende:

[..]

jij hebt het nog niet helemaal begrepen he? Ik ben Elitair, en dé goff kenner hier. Tevens heb ik connecties met de Rv5, en als je niet weet wat dat inhoud moet je maar stil in een hoekje gaan zitten en je heel erg schamen.

En goff draait om imago. Er zijn er die het imago van duistere, illustere, intellectuele romanticus willen aanhangen, er zijn er die het "Ik ben zoals ik ben en jullie moeten me maar accepteren zoals ik ben maar eigenlijk zijn jullie maar domme kuddedieren" imago de voorkeur geven, en er zijn er nog wel meer. Maar het komt er op neer dat men zichzelf een bepaald imago aanmeet, of je het nou wil geloven of niet.

Ohja, en "I don't give a fuck houding" is dus ook imago. Het imago van de ongemanierde, ongecultiveerde en dikke-plaat-voor-het-hoofd-hebbende-pandabeergoff.

Een rake typering als het over de scene zelf gaat. Wie opgaat in een groep wenst zich wel weer als een individu te onderscheiden van de rest. De ene doet dat door extravangante kleding, de ander door een extravangante houding, weer een ander verzamelt zich een extravagante incrowd muziekverzameling,... en anderen zijn al zo blij dat ze ergens bijhoren dat ze graag meedoen met bevestiging van de status van de extravangantjes van hiervoor opdat iets van hun status ook op de bevestiger ervan afstraalt.

Niets om je zorgen over te maken dus. Je vind dit binnen elke scene en uiteindelijk ook binnen de hele samenleving terug.

Pik eruit wat je bevalt, haal je schouders op bij wat je bijzonder vreemd voorkomt, laat mensen in hun waarde en lach om de kuddemechnismen die je bij de vermeende individualisten tegenkomt. Ze houden je zo nu en dan een spiegel voor. Elke durfal wenst voldoende aandacht, voldoende bevestiging en een idee ergens welkom te zijn.

Over de cultuur kunnen we misschien eens wat verder door in een ander subtopic.

salva cum reverentia
pi_15296261
quote:

[..]

...en flink arrogant, als iemand dus een termpje niet kan mag je gelijk geen mening erover hebben?

Ik ben zelf ook wel naar gothic feesten geweest maar ik vind die mensen altijd zichzelf zo verheerlijken, kijk mij nou. En zo te lezen ben jij ook een exponent van met je elitair. Ik hou daar niet zo van dus ga ik ook niet meer naar zulke feesten. Dat hele elitaire is niks anders dan machtmisbruik, ik hoor der lekker bij en jij niet. Waarom ben je niet gewoon aardig en nodig ieder uit die wil om te komen kijken. Dat is het begin dat mensen je niet afkeuren maar je beginnen te begrijpen.

pi_15296691
quote:

[..]

RV5 ,get a life please.
Dat is iets dat verzonnen is zodat een aantal mensen zich nog elitairder konden voelen. .
Wat jij nu zegt is wat die marokanen zeggen als ze zeggen :"Ik heb vrienden". alsof contacten iets uitmaken.
Ik heb persoonlijke contacten met wat black metal muzikanten, maakt dat wat uit ?

Jij bent zo elitair, blijf lekker bij je groepje met ander mensen die dat ook zijn en meng je niet onder het gepeupelte.
De mensen die zich het meest goff voelen zijn de mensen die eigenlijk heel erg graag een imago willen hebben, vaak contacgestoorde kneuzen.
Als ik niet wordt geacepteerd wordt ik dit wel .

woensdag 10 december 2003 @ 11:35:39 #82
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15297535
quote:
Op woensdag 10 december 2003 10:48 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

...en flink arrogant, als iemand dus een termpje niet kan mag je gelijk geen mening erover hebben?

Ik ben zelf ook wel naar gothic feesten geweest maar ik vind die mensen altijd zichzelf zo verheerlijken, kijk mij nou. En zo te lezen ben jij ook een exponent van met je elitair. Ik hou daar niet zo van dus ga ik ook niet meer naar zulke feesten. Dat hele elitaire is niks anders dan machtmisbruik, ik hoor der lekker bij en jij niet. Waarom ben je niet gewoon aardig en nodig ieder uit die wil om te komen kijken. Dat is het begin dat mensen je niet afkeuren maar je beginnen te begrijpen.

Arrogant, zelfverzekerd of een zekere vorm van humor die niet iedereen begrijpt...wie zal het zeggen.

En er is niets mis met elitairisme. Dat filtert de integere newbe van de ruggengraatloze wannabe.

Feesten zijn wat je er zelf van maakt. Als je je stoort aan anderen zegt dit evenzoveel over jezelf als over de mensen waar je je aan stoort. Zeker in goff gevallen. Storen mensen zich op "normale" feestjes zich aan dronken of agressieve mensen, op goff feesten is het de gesloten, gereserveerde houding waar sommige mensen zich niet gemakkelijk bij voelen.

En iedereen die wil komen kijken mag natuurlijk komen, wie ben ik om dat tegen te gaan. De bezoeker moet echter wel rekening houden dat het overgrote deel van de goffs een broertje dood heeft aan zgn "aapjeskijkers", en dat neophytes met enige argwaan bekeken worden. Goffs zijn nu eenmaal niet van die "gezellig en knus" mensen.

Dus ga niet verwachten dat ze je met open armen zullen ontvangen.

En begrip, och, ik heb nooit gezocht naar begrip van andere mensen. Want als ze je begrijpen, daar is toch niets aan?

woensdag 10 december 2003 @ 11:40:44 #83
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15297701
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:05 schreef Antagonist het volgende:

[..]

RV5 ,get a life please.
Dat is iets dat verzonnen is zodat een aantal mensen zich nog elitairder konden voelen. .
Wat jij nu zegt is wat die marokanen zeggen als ze zeggen :"Ik heb vrienden". alsof contacten iets uitmaken.
Ik heb persoonlijke contacten met wat black metal muzikanten, maakt dat wat uit ?

Jij bent zo elitair, blijf lekker bij je groepje met ander mensen die dat ook zijn en meng je niet onder het gepeupelte.
De mensen die zich het meest goff voelen zijn de mensen die eigenlijk heel erg graag een imago willen hebben, vaak contacgestoorde kneuzen.
Als ik niet wordt geacepteerd wordt ik dit wel .

Er is niets mis met de Rv5. En het hebben van contacten in deze wereld is belangrijk. Vriendjespolitiek regeert de samenleving.

Het is goed je af en toe onder het plebs te begeven. Iemand moet het ze vertellen nietwaar?

Over imago hoef ik me niet druk te maken, dat zit wel goed. En nee, ik ben niet contactgestoord, in tegendeel.

woensdag 10 december 2003 @ 16:16:43 #84
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_15305341
Elegy. wat ben jij een arrogante eikel zeg, heb je nou zelf niet door dat je een kansloze kneus bent?
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
  woensdag 10 december 2003 @ 16:20:36 #85
26777 MrTorture
pi_15305445
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:16 schreef Baleog het volgende:
Elegy. wat ben jij een arrogante eikel zeg, heb je nou zelf niet door dat je een kansloze kneus bent?
Hij heeft wel gelijk
Ik heb de gothic wereld nou niet bepaald anders ervaren en ken genoeg mensen binnen die scene om te weten dat het beeld dat Elegy schetst toch wel erg goed is.
Vis een optie?
  woensdag 10 december 2003 @ 16:35:27 #86
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15305813
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:16 schreef Baleog het volgende:
Spannend! We gaan schelden! Bedenk wel dat je met vleien niets bereikt

Het blijkt maar weer dat niet iedereen dezelfde humor heeft. Nuja, da's dan wel weer Elitair

Jullie schijnen maar niet te willen geloven dat de nederlandsche goff scene helemaal niet zo lief, leuk en aardig is. Geloof mij, veel goffs die ik ken zijn mensen die voornamelijk met zichzelf bezig zijn en een select vriendengroepje. Goffs zijn helemaal niet tolerant mbt "anderen". En ook onderling niet. Het feit dat er veel cross-dressing plaatsvindt wil ab-so-luut niet zeggen dat het allemaal softe mietjes zijn daar. Vooral de Neo-Folkers en Noizzerz niet.
Okee, uitzondering zijn misschien enkele cybers, maar dat zijn dan ook de BrEeZaH's onder de goff scene.

Over metalfans kan ik niet zo bijzonder veel zeggen. Toen ik nog in die "scene" zat was dat inmiddels al een jaar of vijf geleden. Op dat moment vond ik het een te beperkte, kortzichtige scene. Wel vriendelijke mensen, dat dan weer wel.

pi_15307134
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:40 schreef Elegy het volgende:

[..]

Er is niets mis met de Rv5. En het hebben van contacten in deze wereld is belangrijk. Vriendjespolitiek regeert de samenleving.

Het is goed je af en toe onder het plebs te begeven. Iemand moet het ze vertellen nietwaar?

Over imago hoef ik me niet druk te maken, dat zit wel goed. En nee, ik ben niet contactgestoord, in tegendeel.

Hallo deze wereld ? Welke wereld heb jij het over de wereld van nerds in
nette kleding met zilveren ringen en plastic schedels die zich uber goth
noemen?

Goth is een modeverschijnsel, en wat kleding betreft pas je daar niet in dus zou je volgens je eigen bekrompenheid ook niet goff zijn

Ik ben ook een cross dressing cybertrash hoer maar ik heb nog nooit iemand gevonden die de "scene" zo serieus nam. ,maar het is wel aandoendlijk zal wel komen omdat je verder geen vrienden ofzo hebt.

En dat Rv5 gelul , jezus dat stelt toch nix voor.
Jij bent juist de kneus dat je tegen een al dan niet fictief genootschap aankijkt.
De enige mensen waar ik respect voor heb zijn de muzikanten..

pi_15307735
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:35 schreef Elegy het volgende:

[..]

En begrip, och, ik heb nooit gezocht naar begrip van andere mensen. Want als ze je begrijpen, daar is toch niets aan?

Wat ben jij een walgelijk figuur zeg, die arrogantie echt niet om aan te horen! Je doet gewoon niet de moeite om begrip van andere mensen te krijgen. Jij bent zo'n arrogant figuur dat denkt dat hij alles is, omdat hij zich kan afscheiden van andere mensen.
pi_15308215
Hou eens op met elkaar kneus te noemen, of wat anders dat niet zo leuk is. Indien het echt nodig is, zal ik mensen benoemen tot kneus, maar nu nog even niet.
pi_15323513
Gothic is helemaal niet elitair, meer voor van die mensen die een geestelijke afwijking hebben of jeugdproblemen hebben. Als je op zo'n gothicconcert kijkt wat er allemaal rondloopt, je schrikt je gewoon rot man.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_15324245
Hoewel ik deze laatste opmerking echt lomp vind, is hij helaas wel op waarheid berust; veel goths hebben inderdaad problemen. Ik ken ruim 20 mensen die aan automutilatie doen, bijna ELKE goth die ik ken heeft een minderwaardigheidscomplex (vaak een regelrechte zelfhaat) en een moeilijke jeugd gehad, sommigen hebben annorexia, schitzofrenie, zelfmoordneigingen (vrij veel) enz enz enz.

Maar het is ook begrijpelijk; die intense gevoelens die ze hebben komen perfekt terug in de muziek. Het raakt je in het diepste van je ziel omdat het zo herkenbaar is.

Dat "anders willen zijn dan de rest" is vaak ook zelfbescherming; de wereld is hard, en als je anders bent dan de rest, hoef je je ook niets van hun mening aan te trekken. Als je op hen neerkijkt, ben jij dus beter dan hen in plaats van andersom. Veel goths zijn vroeger namelijk ook continu getreiterd en naar beneden getrapt door "de Top 40 meute". Geen wonder dat ze ze tegen hen afzetten. Geen wonder dat ze hen zo oppervlakkig vinden dat ze alleen maar naar het uiterlijk kijken enzo.

(Maar natuurlijk zijn er gelukkig ook genoeg goths ZONDER problemen die fijn in het leven staan, zelfverzekerd zijn en genieten van het leven hoor! )

[Dit bericht is gewijzigd door ToT op 11-12-2003 10:20]

pi_15324287
quote:
Op donderdag 11 december 2003 10:17 schreef ToT het volgende:
Hoewel ik deze laatste opmerking echt lomp vind, is hij helaas wel op waarheid berust; veel goths hebben inderdaad problemen. Ik ken ruim 20 mensen die aan automutilatie doen, bijna ELKE goth die ik ken heeft een minderwaardigheidscomplex (vaak een regelrechte zelfhaat) en een moeilijke jeugd gehad, sommigen hebben annorexia, schitzofrenie, zelfmoordneigingen (vrij veel) enz enz enz.
Kijk dat bedoel ik.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_15324351
Ik moet wel zeggen dat goths in het algemeen veel meer diepgang hebben. Ze observeren meer en denken meer na over de dingen in het leven. Ze staan vaak ook meer open voor spirituele zaken.
pi_15324396
quote:
Op donderdag 11 december 2003 10:22 schreef ToT het volgende:
Ik moet wel zeggen dat goths in het algemeen veel meer diepgang hebben. Ze observeren meer en denken meer na over de dingen in het leven. Ze staan vaak ook meer open voor spirituele zaken.
Ja maar jezelf haten en zelfmoordplegen vind ik niet een diepgang, wel spiritueel overigens.
pi_15324529
LOL Dat is niet het enige wat in goths omgaat hoor!

Velen zijn zeer geinteresseerd in spiritualiteit, oude beschavingen, het heelal, de wetenschap enz enz enz. En vaak vindt men het ook zeer interessant om de bovenstaande dingen met elkaar te combineren.

pi_15324573
quote:
Op donderdag 11 december 2003 10:31 schreef ToT het volgende:
LOL Dat is niet het enige wat in goths omgaat hoor!

Velen zijn zeer geinteresseerd in spiritualiteit, oude beschavingen, het heelal, de wetenschap enz enz enz. En vaak vindt men het ook zeer interessant om de bovenstaande dingen met elkaar te combineren.

Dat zijn anderen ook, dat is niet typisch gothic. dat deprie gedoe wel!
  donderdag 11 december 2003 @ 10:37:41 #97
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15324678
Goedemorgen allemaal!

Kijk, de pubergoffs zijn ook weer gearriveerd. En zoals kenmerkend is voor de jongeren van deze tijd schoppen zij ook weer tegen de mensen die het beter weten. Immers, wat weten diegenen die al langer in de scene meedraaien nou eigenlijk van de scene af?

Waarom worden goffs gezien als een stelletje lieve, bomenknuffelende, met elfjes spelende weekdieren gezien? Goffs zijn arrogant, elitair, decadent, afstandelijk, kortom, niet vriendelijk en lief en aardig. Dat mensen daar moeite mee hebben is vooral hun eigen probleem.

En dat er redelijk wat mensen rondlopen met geestelijke problemen zal ik niet onderkennen. Maar wat vaak nogal snel vergeten wordt, is dat die mentale toestand juist zorgt voor de zo kenmerkende sfeer in muziek, literatuur, films en feesten.
Vergeet ook niet dat goffs sneller over geestelijke problemen praten dan de, om eens een gooi te doen, metalfan of gangstarapneger. Met dat in het achterhoofd kan je ook anders gaan kijken naar die subculturen. En nee, ik ga daar geen waardeoordeel over vellen, dan open ik wel een topic in klaagbaak

Elitairisme, terughoudendheid en afstandelijkheid is juist wat de goff scene sterk maakt (of moet ik zeggen: zou moeten maken) De eendagsvlieggoff wordt hierdoor afgeschrikt en gaat maar gauw naar de Elf Fantasy beurs om WT shirts te kopen. Terwijl de oprecht geinteresseerde newbe zelf op onderzoek uitgaat en, de ongeschreven mores in het achterhoofd houdend, vanzelf zal worden opgenomen in de scene.
Een kwestie van natuurlijke zuivering, zodat de scene oprecht en integer blijft. Zonder vervuiling van vervelende pandabeertjes die denken dat goff "vet mega cool" is en zich heel wat vinden met een SDL truitje of een LVprutsjurkje, wat WT, MM en CoF cd's, een paar flutboeken over satanisme en wicca en een dikke laag schmink.

Nog een prettige dag gewenst natuurlijk allemaal!

pi_15324734
quote:
Op donderdag 11 december 2003 10:37 schreef Elegy het volgende:
Goedemorgen allemaal!

Kijk, de pubergoffs zijn ook weer gearriveerd. En zoals kenmerkend is voor de jongeren van deze tijd schoppen zij ook weer tegen de mensen die het beter weten. Immers, wat weten diegenen die al langer in de scene meedraaien nou eigenlijk van de scene af?

Waarom worden goffs gezien als een stelletje lieve, bomenknuffelende, met elfjes spelende weekdieren gezien? Goffs zijn arrogant, elitair, decadent, afstandelijk, kortom, niet vriendelijk en lief en aardig. Dat mensen daar moeite mee hebben is vooral hun eigen probleem.

En dat er redelijk wat mensen rondlopen met geestelijke problemen zal ik niet onderkennen. Maar wat vaak nogal snel vergeten wordt, is dat die mentale toestand juist zorgt voor de zo kenmerkende sfeer in muziek, literatuur, films en feesten.
Vergeet ook niet dat goffs sneller over geestelijke problemen praten dan de, om eens een gooi te doen, metalfan of gangstarapneger. Met dat in het achterhoofd kan je ook anders gaan kijken naar die subculturen. En nee, ik ga daar geen waardeoordeel over vellen, dan open ik wel een topic in klaagbaak

Elitairisme, terughoudendheid en afstandelijkheid is juist wat de goff scene sterk maakt (of moet ik zeggen: zou moeten maken) De eendagsvlieggoff wordt hierdoor afgeschrikt en gaat maar gauw naar de Elf Fantasy beurs om WT shirts te kopen. Terwijl de oprecht geinteresseerde newbe zelf op onderzoek uitgaat en, de ongeschreven mores in het achterhoofd houdend, vanzelf zal worden opgenomen in de scene.
Een kwestie van natuurlijke zuivering, zodat de scene oprecht en integer blijft. Zonder vervuiling van vervelende pandabeertjes die denken dat goff "vet mega cool" is en zich heel wat vinden met een SDL truitje of een LVprutsjurkje, wat WT, MM en CoF cd's, een paar flutboeken over satanisme en wicca en een dikke laag schmink.

Nog een prettige dag gewenst natuurlijk allemaal!

Ik vond dat je altijd wel goede muzieksmaak hebt (blood axis etc)
Maar dit stukje doet afbraak aan dat aanzien.
  donderdag 11 december 2003 @ 10:43:14 #99
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15324798
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:36 schreef Antagonist het volgende:

[..]

Hallo deze wereld ? Welke wereld heb jij het over de wereld van nerds in
nette kleding met zilveren ringen en plastic schedels die zich uber goth
noemen?

Goth is een modeverschijnsel, en wat kleding betreft pas je daar niet in dus zou je volgens je eigen bekrompenheid ook niet goff zijn

Ik ben ook een cross dressing cybertrash hoer maar ik heb nog nooit iemand gevonden die de "scene" zo serieus nam. ,maar het is wel aandoendlijk zal wel komen omdat je verder geen vrienden ofzo hebt.

Jij bent nog nooit naar War of Roses, Gruis, Crna Ruza of de Neo-Folk avonden in Lisse (die helaas nu voorbij zijn) geweest? Dan had je geweten dat er redelijk wat menschen zijn die in uniforme/nette kledij rondmarcheren.

Goff is geen modeverschijnsel. Het feit dat jij dat zo ziet zegt meer over jezelf dan over goff. En ik ben al zo Uber, dat ik alles kan aantrekken wat ik wil.

Trouwens, ik heb genoeg vrienden, kennissen en bekenden. Zowel in de goff scene als daarbuiten.

En kunnen we nu wellicht stoppen met op de man spelen (de meest voorkomende en niet terzake doende drogreden) en inhoudelijk op de zaak ingaan?

pi_15324860
quote:
Op donderdag 11 december 2003 10:43 schreef Elegy het volgende:

[..]

Jij bent nog nooit naar Neo-Folk geweest? Dan had je geweten dat er redelijk wat menschen zijn die in uniforme/nette kledij rondmarcheren.

Ben ik regelmatig geweest, maar daar lopen niet van die gothic homo's rond, maar nette geuniformeerde mensen zoals jezelf zegt. Neo folk concerten in het algemeen heb ik het over, niet die van lisse btw

[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 11-12-2003 10:46]

donderdag 11 december 2003 @ 10:46:20 #101
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15324869
quote:
Op donderdag 11 december 2003 10:40 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ik vond dat je altijd wel goede muzieksmaak hebt (blood axis etc)
Maar dit stukje doet afbraak aan dat aanzien.

Dus dankzij dit stukje heb ik ineens een minder goede muzieksmaak volgens jou

Ik zeg slechts hoe het in elkaar zit. Het is niet alleen de "tolerante, fantasy, lief en vriendelijke" kant die ik belicht. Ik geef ook de negatieve kant aan van de scene. En die is nu eenmaal niet aangenaam.

pi_15324884
Ja dan moet je wel een onderscheid maken in gothic en gothic;

Échte gothic is cybergoth. Daarbij zie je veel latex, beatboxen in de muziek en die goths zijn inderdaad veel harder. Denk hierbij vooral aan bands als Wish (met de oude zanger van The Gathering) enzo. Misschien horen Faith and the muse en Umbra Et Imago hier ook wel bij (hoewel die geen beatboxen hebben).

De gothic waar ik van hou is meer die duistere middeleeuwse stijl kleding. Bands als The sins of thy beloved, Tristania, Therion, Lacrimosa, Autumn, Mortiis, Theatre Of Tragedy, Agalloch, Moonspell, Nightwish, Orphanage enz enz enz. (En Faith and the muse en Umbra Et Imago ook! )

donderdag 11 december 2003 @ 10:47:26 #103
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15324898
quote:
Op donderdag 11 december 2003 10:46 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ben ik regelmatig geweest, maar daar lopen niet van die gothic homo's rond, maar nette geuniformeerde mensen zoals jezelf zegt. Neo folk concerten in het algemeen heb ik het over, niet die van lisse btw

Ik had het niet tegen jou, maar tegen Antagonist
  donderdag 11 december 2003 @ 10:57:01 #104
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15325107
quote:
Op donderdag 11 december 2003 10:47 schreef ToT het volgende:
Ja dan moet je wel een onderscheid maken in gothic en gothic;

Échte gothic is cybergoth. Daarbij zie je veel latex, beatboxen in de muziek en die goths zijn inderdaad veel harder. Denk hierbij vooral aan bands als Wish (met de oude zanger van The Gathering) enzo. Misschien horen Faith and the muse en Umbra Et Imago hier ook wel bij (hoewel die geen beatboxen hebben).

De gothic waar ik van hou is meer die duistere middeleeuwse stijl kleding. Bands als The sins of thy beloved, Tristania, Therion, Lacrimosa, Autumn, Mortiis, Theatre Of Tragedy, Agalloch, Moonspell, Nightwish, Orphanage enz enz enz. (En Faith and the muse en Umbra Et Imago ook! )

En hier ga je gierend de fout in. Cyber is niet bepaald echte goff. New-wave, post-punk, cold-wave, goth-rock, synthpop, dark ambient, dark-wave, medieval, neo-classical, heavenly voices zijn "écht" goff. Daarnaast heb je nog (power)noize, ebm, (rythmic)industrial en electro. Vooral voor deze laatsten wordt de term "cyber" te pas en te onpas gebruikt. Cyber is ontstaan door CyberKees/Cybercase/X-X-X, die onder andere Cyberia en Summerdarkness organiseert. Hij draait namelijk erg veel ebm/electro, van bijvoorbeeld de labels Dependent, Hands, Bloodline en dergelijke.
Faith & The Muse en Umra et Imago zou je wsl. beter kunnen classificeren als dark-wave.

De goff waar jij van houdt is gothic-metal. Behoudens de naam en min of meer de thematiek heeft het niets te maken met "klassieke goff". Metal legt namelijk het accent op muzikaal vakmanschap, terwijl dat bij "echte goff" niet het geval is.

pi_15325454
*LOL* Ja nou cybergoth is effe de naam die ik er even aan gaf.
Ik bedoel dus inderdaad meer electro goth enzo. Al die namen en termen ken ik allemaal niet, en ik hou sowieso niet van in hokjes denken. Waarom moet alles zo opgesplitst worden?

De term heavenly voices staat me wel aan. Kun je een band opnoemen die die stijl heeft?

donderdag 11 december 2003 @ 11:27:41 #106
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15325781
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:13 schreef ToT het volgende:
*LOL* Ja nou cybergoth is effe de naam die ik er even aan gaf.
Ik bedoel dus inderdaad meer electro goth enzo. Al die namen en termen ken ik allemaal niet, en ik hou sowieso niet van in hokjes denken. Waarom moet alles zo opgesplitst worden?
Dat geeft niets
Die namen en hokjes zijn er zodat het makkelijk te categoriseren is.
quote:
De term heavenly voices staat me wel aan. Kun je een band opnoemen die die stijl heeft?
Stoa, Fleur, Luisana Johan-Kroll, Les Sécrets de Morphée, Pilori, Ophelia's Dream, Ataraxia, Estampie... ook veel van het label Cynfeirdd en Prikosnovénie
  donderdag 11 december 2003 @ 11:37:08 #107
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15325969
quote:
. Verder hebben ze van die zwarte make-up (de meiden dan )
[KNE]-Mod
  donderdag 11 december 2003 @ 11:44:47 #108
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15326134
quote:
Op donderdag 11 december 2003 10:57 schreef Elegy het volgende:

[..]

De goff waar jij van houdt is gothic-metal. Behoudens de naam en min of meer de thematiek heeft het niets te maken met "klassieke goff". Metal legt namelijk het accent op muzikaal vakmanschap, terwijl dat bij "echte goff" niet het geval is.

Hoewel dat accent op muzikaal vakmanschap, mja, dat zou misschien zo moeten zijn, maar vaak gebeurd het ook niet hoor. Verder denk ik dat de huidige stand van zaken zo is dat de goff-metal om soms vage redenen meelift op de fantasy hype. Allemaal elfjes en dwergjes, terwijl dat qua liedteksten eerder terugkomt in doom- en vooral powermetal.

En ik zou zeke rniet durven zeggen dat gothic niet muziekaal verantwoord is.

[KNE]-Mod
pi_15326166
Estampie is wel aardig, de rest ken ik nog niet. Thx 4 the info!

Hee The_Ed, jij hier? Hmmz...ik ben al weer een poos niet op het Autumn forum geweest!

donderdag 11 december 2003 @ 11:48:40 #110
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15326213
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:46 schreef ToT het volgende:
Estampie is wel aardig, de rest ken ik nog niet. Thx 4 the info!
Hier een aantal links naar bands en labels enzo

http://www.fluxeuropa.com/links-music.htm

donderdag 11 december 2003 @ 11:51:52 #111
70770 Timstone
Zijne Excellentie
pi_15326275
Gegroet eenieder,

Allereerst wil ik Elegy bedanken voor het openen van een beerput die nodig uitgemest moest worden. Bravo, eindelijk iemand met moed en durf genoeg om ook lekker arrogant over te komen. Het is net zoiets als in Frankrijk over drugsproblemen beginnen.

Op pagina 4 zag ik dit stukje tekst staan in een berichtje geplaatst door Antagonist:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Goth is een modeverschijnsel, en...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op dit opmerking wil ik wel wat zeggen. Ik denk dat Gothic-kleding en aanverwante stijlen (architectuur, kledingstijl, make-up, gedragscodes, enz...) niet bepaald een modeverschijndsel zijn. Ik weet niet of je de mythe van Graaf Dracula kent, of het verhaaltje over Frankenstein? Maar die verhalen zijn best oud en beschrijven een zeer duidelijk Gothische wereld. Ik ben werkzaam (op dit moment) met het ontwerpen van verwarming voor in een kerk. De bewuste kerk is een Gothische kerk. Ook dit is weer erg oude stijl. En zo zijn er ook nog legio voorbeelden in de huidige wereld naar Gothische stijlen (in films, steeds meer gebouwen die in deze stijl gebouwd worden, kleding die erop georienteerd is, enz.). Al deze stijlen worden onder dezelfde noemer geplaatst vanwege de grote overeenkomsten tussen de verschillende films, verhalen, kleding, gebouwen, enz...
Ook de gedragscode van de mensen die deze stijl volgen hebben het niet van vreemden. Heb je onlangs de film Underworld gezien? Nou hierin is een kudde vampieren in oorlog geraakt met een troep weerwolfjes en ook in deze film worden de vampieren (meer Gothic kan het bijna niet) als aristocraten neergezet. Geweldig gedaan trouwens, een heerlijke film met een nog knappere hoofdrolspeelster (All hail to Kate Beckinsale! ). De manier waarop de Goths worden neergezet (aristocraat, kleding, algehele stijl, enz.) is een al eeuwenlang vastgestelde orientering en is onontkoombaar en erg moeilijk te veranderen. En als je daar wakker van ligt, dan heb jij een probleem en niet de mensen die zich eraan over geven.
We hebben dus niet te maken met een (tijdelijk) modeverschijnsel, maar met een eeuwenoude stijl die voorlopig nog niet weggaat.

Nog allemaal gefeliciteerd met onze nieuwe prinses Catharina Amalia Beatrix Carmen Victoria!

Edit: Typo's!

NEVER argue with fools, they will only drag you down to their level and beat you... with experience.
pi_15326320
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:48 schreef Elegy het volgende:

[..]

Hier een aantal links naar bands en labels enzo

http://www.fluxeuropa.com/links-music.htm

Ken je het label Old Cafe Europe of Tesco? Daar zitten veel goede bands op

Zelf vind ik Two Witches wel goed en Morticia natuurlijk http://www.tt.net/channel83/morticia.html

donderdag 11 december 2003 @ 11:56:56 #113
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15326394
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:46 schreef ToT het volgende:
Hee The_Ed, jij hier?
Ik heb hier bijna 30.000 post, dus ik zit hier al een tijdje hoor
[KNE]-Mod
  donderdag 11 december 2003 @ 11:57:41 #114
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15326412
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:51 schreef Timstone het volgende:
Allereerst wil ik Elegy bedanken voor het openen van een beerput die nodig uitgemest moest worden. Bravo, eindelijk iemand met moed en durf genoeg om ook lekker arrogant over te komen.
Oh, je kende Elegy nog niet?
[KNE]-Mod
  donderdag 11 december 2003 @ 11:58:50 #115
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15326438
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:53 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ken je het label Old Cafe Europe of Tesco? Daar zitten veel goede bands op

Zelf vind ik Two Witches wel goed en Morticia natuurlijk http://www.tt.net/channel83/morticia.html

Ja, die ken ik (die labels dan) Death in June heeft trouwens een tijdje geleden een rechtszaak gewonnen tegen Tesco, en nu komt veel van zijn oudere werk weer opnieuw uit. Geremasterd, met nieuwe verpakking enzo.

Wellicht zijn de labels WKN, Hau!Ruck, Cold Meat, Cold Spring, Black Sun en VAWS wel wat. Ook het franse Dysphorie heeft wel eens aparte muziek.

donderdag 11 december 2003 @ 12:02:06 #116
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15326508
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:51 schreef Timstone het volgende:
-knip-
Gegroet Excellentie!
  donderdag 11 december 2003 @ 12:02:47 #117
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15326522
Ik zal mijn view op het hele gebeuren vanavond wel geven, volgens mij ben ik een van de weinigen op het forum die echt into "gothic"-metal is...

[Dit bericht is gewijzigd door ThE_ED op 11-12-2003 12:03]

[KNE]-Mod
  donderdag 11 december 2003 @ 12:03:00 #118
70770 Timstone
Zijne Excellentie
pi_15326528
Gegroet Rijksleider!
NEVER argue with fools, they will only drag you down to their level and beat you... with experience.
  donderdag 11 december 2003 @ 12:12:44 #119
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15326740
quote:
Op donderdag 11 december 2003 12:02 schreef ThE_ED het volgende:
Ik zal mijn view op het hele gebeuren vanavond wel geven, volgens mij ben ik een van de weinigen op het forum die echt into "gothic"-metal is...
Doe dat

Hoewel ik wel wat van dat spul heb (Tristania, On Thorns I Lay, Theatre of Tragedy, Paradigma etc.) is het al een tijdje niet meer mijn ding.

pi_15326909
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:58 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ja, die ken ik (die labels dan) Death in June heeft trouwens een tijdje geleden een rechtszaak gewonnen tegen Tesco, en nu komt veel van zijn oudere werk weer opnieuw uit. Geremasterd, met nieuwe verpakking enzo.

Wellicht zijn de labels WKN, Hau!Ruck, Cold Meat, Cold Spring, Black Sun en VAWS wel wat. Ook het franse Dysphorie heeft wel eens aparte muziek.

Cold Meat heb ik genoeg van (zoals brighter death now ) en Cold Spring heb ik wel us benaderd met de vraag of ie mij wil uitbrengen
pi_15326928
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:58 schreef Elegy het volgende:

[..]

Death in June op LP , ik heb er genoeg van
  donderdag 11 december 2003 @ 12:35:49 #122
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15327255
quote:
Op donderdag 11 december 2003 12:21 schreef pro_jeex het volgende:

[..]
Cold Meat heb ik genoeg van (zoals brighter death now ) en Cold Spring heb ik wel us benaderd met de vraag of ie mij wil uitbrengen

Death in June op LP , ik heb er genoeg van

Wat van je uitbrengen Da's koel! Wat maak jij? En heb je samples?

Lp's van DI6, wees er maar zuinig op. Die dingen gaan voor goud van hand tot hand op Ebay enzo. Ja, die Douglas P. is wel lekker slim, alles opnieuw uitbrengen enzo.

Wolfpact/Boyd Rice vind ik ook wel koel. En Een vriendin is helemaal weg van Haus Arafna, daar ga ik me ook maar eens mee bezighouden. (met de muziek )

pi_15327384
quote:
Op donderdag 11 december 2003 12:35 schreef Elegy het volgende:

[..]

Wat van je uitbrengen Da's koel! Wat maak jij? En heb je samples?

Lp's van DI6, wees er maar zuinig op. Die dingen gaan voor goud van hand tot hand op Ebay enzo. Ja, die Douglas P. is wel lekker slim, alles opnieuw uitbrengen enzo.

Wolfpact/Boyd Rice vind ik ook wel koel. En Een vriendin is helemaal weg van Haus Arafna, daar ga ik me ook maar eens mee bezighouden. (met de muziek )

Boyd Rice en friends heb ik wel en NON.

Ik zelf maak power electronics en industrial. Ik ben met een nieuwe cd bezig, heb er nog 1 klaar en ben net uitgebracht op een compilatie ( 4 nummers) op het label Open Wound van Trev van The Grey Wolves, jou vast niet onbekend.

Samples zat

Over LP's gesproken, ik heb nog een originele Come Organisation LP thuis (Fur Ilse Koch), come werd later Whitehouse. Die lp, daar hebben ze al 1500 gulden voor geboden
Die lp die ik heb is op rood vinyl en is nog zeldzamer dan de zwarte vinyl uitvoeren.

donderdag 11 december 2003 @ 12:59:42 #124
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15327799
quote:
Op donderdag 11 december 2003 12:41 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Boyd Rice en friends heb ik wel en NON.

Ik zelf maak power electronics en industrial. Ik ben met een nieuwe cd bezig, heb er nog 1 klaar en ben net uitgebracht op een compilatie ( 4 nummers) op het label Open Wound van Trev van The Grey Wolves, jou vast niet onbekend.

Samples zat

Over LP's gesproken, ik heb nog een originele Come Organisation LP thuis (Fur Ilse Koch), come werd later Whitehouse. Die lp, daar hebben ze al 1500 gulden voor geboden
Die lp die ik heb is op rood vinyl en is nog zeldzamer dan de zwarte vinyl uitvoeren.

Wacht, dat heb je inderdaad al een keer verteld ja.
Had je ook wel kunnen meedoen op de "Van Duytsen Bloet" verzamelaar

Collector's Items!

Ik heb alleen een gesigneerde single van Wolfpact - The forgotten father, en het Der Blutharsch boek, met krabbeltje van Albin Julius (en nog wat DB merchandise)

pi_15328362
quote:
Op donderdag 11 december 2003 12:59 schreef Elegy het volgende:

[..]

Wacht, dat heb je inderdaad al een keer verteld ja.
Had je ook wel kunnen meedoen op de "Van Duytsen Bloet" verzamelaar

Vertel
pi_15328388
Ik heb hier voor me liggen Der Blutharsch - The Tracks of the Hunted.

Gekocht in A'dam

donderdag 11 december 2003 @ 13:45:24 #127
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15328830
quote:
Op donderdag 11 december 2003 13:25 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Vertel

Het gaat om deze schijf:

Het is een initiatief van het DGF (DutchGothic Forum) en bevat uitsluitend nederlandsche collectieven in de disciplines Neo-Folk, industrial, (power)noize, synth-pop, ebm. Ik ben zelf zeer te spreken over de bijdragen van Volksweerbaarheid, A Challenge of Honour, The Peoples Republic of Europe en Silver Phoenix.

Het is uitgebracht in gelimiteerde oplage van 100, en de eerste 50 zijn al weg. Ik heb nummer 18, trouwens. Het geheel is mooi verzorgd in een a4 boekje en van binnen mooi gedrukt.

donderdag 11 december 2003 @ 13:46:43 #128
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15328861
quote:
Op donderdag 11 december 2003 13:26 schreef pro_jeex het volgende:
Ik heb hier voor me liggen Der Blutharsch - The Tracks of the Hunted.

Gekocht in A'dam

Ik zal vanaaf wat pix maken van spullen die ik heb als is dat niet zo heel veel :
  donderdag 11 december 2003 @ 14:14:15 #129
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15329551
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:59 schreef afhrodite het volgende:

[..]

Wat ben jij een walgelijk figuur zeg, die arrogantie echt niet om aan te horen! Je doet gewoon niet de moeite om begrip van andere mensen te krijgen. Jij bent zo'n arrogant figuur dat denkt dat hij alles is, omdat hij zich kan afscheiden van andere mensen.

Het hele zijn draait om onderscheid. Elegy geeft dat op humoristische wijze aan en tevens biedt hij een prima inkijk in de Gothic scene. De Gothic-scene is nu eenmaal geen Wiccaclubje waarin begrip staat boven ego.

Dat Ego bepaalt sommigen ertoe zich in de meest gewaagde creaties te hijsen, dat ego bepaalt mensen ertoe te experimenteren met muziek, geluid en materiaal en voorkomt dat slechts platgetreden paden worden ingeslagen zoals elke wannabe graag wenst.

Natuurlijk kun je de zaken in verschillende verhoudingen bekijken. Zu kun je niet enkel van binnenuit maar ook van buitenaf beschouwen wat er binnen een scene gebeurt en of jij al dan niet zin hebt om daar als cultuurdrager, cultuurbevestiger of meeloper rond te gaan lopen of dat je besluit je deels of volledig van de scene te distantiëren.

Ter verheldering:
Ieder die dat wil kan zich van anderen onderscheiden. Tenslotte is geen mens 100% hetzelfde.
Ieder die zich van een ander wenst te onderscheiden maakt daarbij eigen keuzen om hem of haar moverende redenen. Jouw waardeoordeel daaraan toevoegen en vervolgens die ander opppervlakkig veroordelen op basis van wat gelezen teksten in deze draad zal die ander niet ineens bekeren.
Wie slechts goed gevonden wil worden houdt te weinig tijd over voor zichzelf.
Wie slechts uit is op het vinden van begrip verliest uiteindelijk zichzelf.

donderdag 11 december 2003 @ 15:21:02 #130
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15331146
quote:
Op donderdag 11 december 2003 14:14 schreef sjun het volgende:

Ter verheldering:
Ieder die dat wil kan zich van anderen onderscheiden. Tenslotte is geen mens 100% hetzelfde.
Ieder die zich van een ander wenst te onderscheiden maakt daarbij eigen keuzen om hem of haar moverende redenen. Jouw waardeoordeel daaraan toevoegen en vervolgens die ander opppervlakkig veroordelen op basis van wat gelezen teksten in deze draad zal die ander niet ineens bekeren.
Wie slechts goed gevonden wil worden houdt te weinig tijd over voor zichzelf.
Wie slechts uit is op het vinden van begrip verliest uiteindelijk zichzelf.

Kijk, Sjun heeft het begrepen
  donderdag 11 december 2003 @ 16:45:02 #131
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15333504
quote:

[..]

Ohoo *Roept Elegy*

Ben je niet in de war met Daniel?
[KNE]-Mod
  donderdag 11 december 2003 @ 16:46:56 #132
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15333556
Voor we nog verdere uiteenzettingen over het wel of niet Gothic zijn van muziek of personen krijgen wil ik opmerken dat dit topic, volgens mij, gaat over de nu zo populaire "gothic-rock" en "gothic-metal". Dus misschien moeten we daar meer aan denken. Of dit nu wel of geen gothic is daar zijn al 30 andere topics over.
[KNE]-Mod
  donderdag 11 december 2003 @ 16:53:08 #133
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15333720
quote:
Op donderdag 11 december 2003 16:46 schreef ThE_ED het volgende:
Voor we nog verdere uiteenzettingen over het wel of niet Gothic zijn van muziek of personen krijgen wil ik opmerken dat dit topic, volgens mij, gaat over de nu zo populaire "gothic-rock" en "gothic-metal". Dus misschien moeten we daar meer aan denken. Of dit nu wel of geen gothic is daar zijn al 30 andere topics over.
Dit was de vraagstelling:
quote:
Wat vinden jullie persoonlijk van deze muziek en de groep mensen die deze muzieksoorten luisteren
En goff is voor mij wat ik eerder beschreven heb en dat vind ik koel. Wat ik over het andere denk kan je lezen in het Gothic-Rock topic
pi_15333770
Hoe dan ook, voor niet-ingewijden is dit een hoogst vermakelijk topique geworden om te lezen.
  donderdag 11 december 2003 @ 17:12:12 #135
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15334264
quote:
Op donderdag 11 december 2003 16:55 schreef Zander het volgende:
Hoe dan ook, voor niet-ingewijden is dit een hoogst vermakelijk topique geworden om te lezen.
Het was weer eens iets anders dan de standaard "Gothic is vies, smerige lijken, ga op een kerkhof neuken" opmerkingen. Zeker enigszins vermakelijk, al heb ik weinig (of eigenlijk zelfs niks) met de goff waar Elegy het over heeft.
Ikzelf houd meer van de gothic-rock/metal. De bands die al eerder genoemd werden (Tristania, Autumn, Therion etc.). Daar doelde TS ook meer op volgens mij, want dat wordt 99 van de 100 keer bedoeld als iemand over gothic begint.
  donderdag 11 december 2003 @ 17:13:52 #136
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15334313
quote:
Op donderdag 11 december 2003 12:02 schreef ThE_ED het volgende:
Ik zal mijn view op het hele gebeuren vanavond wel geven
[/q[
Ik ben benieuwd.
[q]
volgens mij ben ik een van de weinigen op het forum die echt into "gothic"-metal is...
Een van de weinigen misschien, maar zeker niet de enige.
  donderdag 11 december 2003 @ 17:34:27 #137
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15334876
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Een van de weinigen misschien, maar zeker niet de enige.

Ik heb ook geen hekel aan gothisch metaal
pi_15335232
Ik heb tot nu toe altijd beweerd dat ik geen goth ben, maar ik zit die beschrijvingen te lezen en ik herken toch erg veel bij mezelf, hm... *krabt hoofd*

Alleen is er bij mij eerder sprake van gebrek aan zelfvertrouwen dan een hoge mate van arrogantie

pi_15335570
quote:
Op donderdag 11 december 2003 14:14 schreef sjun het volgende:

[..]

Dat Ego bepaalt sommigen ertoe zich in de meest gewaagde creaties te hijsen, dat ego bepaalt mensen ertoe te experimenteren met muziek, geluid en materiaal en voorkomt dat slechts platgetreden paden worden ingeslagen zoals elke wannabe graag wenst.

noem dan is wat van zulke bands? alle bands die ik tot nu toe heb gehoord is of gothic metal die de doom metal bands uit de jaren 90 proberen na te doen (en in mijn ogen mislukken) of van die cybertechnogothic wat klinkt als een slechte aftreksel van jaren 80 wave met een slecht duits accent is. Ik ben namelijk wel een fan van afwijkende bands maar er zit tot nu zeg maar geen gothic tussen.
pi_15345327
Ik noem mijzelf ook absoluut niet gothic.

Ik hou enorm van gothic metal.
Ik hou enorm van de kleding, maar dan wél bij een ander; bij mij staat het gewoon niet.
Ik heb zeer zeker dezelfde mentaliteit en interesses als de meeste gothics in de kringen waar ik mee om ga (dus niet van die electro- of cybergoth of darkwave of hoe je het wil noemen).

Maar:

Ik kleed me dus normaal, niet zo duister dus...... maar ook absoluut niet trendy. Geen merkkleding aan mijn lijf!
Ik probeer de kleur zwart sinds kort zo veel mogelijk uit mijn huis te weren.
Ik probeer het leven sinds kort zo optimistisch mogelijk te bekijken.

Ik ben niet gothic, ik ben mijzelf. Ik HOU wel van gothic. Maar dan met mate. Corpse-paint en dat soort dingen gaan mij te ver, hoewel ik dat HEEL af en toe wel cool vind staan.

donderdag 11 december 2003 @ 23:58:39 #141
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15345515
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:48 schreef Black_Tulip het volgende:
Alleen is er bij mij eerder sprake van gebrek aan zelfvertrouwen dan een hoge mate van arrogantie
komt vanzelf wel... just like me
[KNE]-Mod
pi_15349581
quote:
Op donderdag 11 december 2003 13:45 schreef Elegy het volgende:

[..]

Het gaat om deze schijf:

[afbeelding]

Het is een initiatief van het DGF (DutchGothic Forum) en bevat uitsluitend nederlandsche collectieven in de disciplines Neo-Folk, industrial, (power)noize, synth-pop, ebm. Ik ben zelf zeer te spreken over de bijdragen van Volksweerbaarheid, A Challenge of Honour, The Peoples Republic of Europe en Silver Phoenix.

Het is uitgebracht in gelimiteerde oplage van 100, en de eerste 50 zijn al weg. Ik heb nummer 18, trouwens. Het geheel is mooi verzorgd in een a4 boekje en van binnen mooi gedrukt.

Wat moet ie kosten, waar kan ik hem kopen
Komt er nog een deel uit?
pi_15349714
quote:
Op donderdag 11 december 2003 23:58 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

komt vanzelf wel... just like me

Oh... Moet ik me nu gerustgesteld voelen?
pi_15349731
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 07:56 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

The_ed zegt ut, dus ja natuurlijk!
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
  vrijdag 12 december 2003 @ 14:34:38 #145
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15358507
edit: dubbel...
  vrijdag 12 december 2003 @ 14:34:38 #146
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15358508
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:48 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik heb tot nu toe altijd beweerd dat ik geen goth ben, maar ik zit die beschrijvingen te lezen en ik herken
toch erg veel bij mezelf, hm... *krabt hoofd*

Gewoon wat vragen voor jezelf:
Hoe typeer je jezelf? Kan het zijn dat je wat leest en denkt. Dat heb ik ook, zoals je ook meteen jeuk voelt bij het lezen over de meest vreemde huidziekten? Of is er misschien een bepaalde gemoedstoestand die je Goths toeschrijft waarin je jezelf herkent? ZIjn er uiterlijke kenmerken of mag je je graag als een snob of valse nicht gedragen?

Alle beschrijvingen van Goths zijn bedacht. Je hoeft het daar dus niet klakkeloos mee eens te zijn omdat je zelf ook verstand hebt. Misschien vind je het gewoon leuk om in aparte opvallende kleding rond te lopen,
houd je van donkere kleuren of raak je geïntrigeerd door hetgeen volgens jou Goths van anderen onderscheidt.

Misschien kun je iets met mijn ideeën erover, misschien ook niet. Ik vind bepaalde muziek wel aardig. Een groot deel daarvan beslaat de muziek die ook in de Gothic scene gedraaid wordt, een groot deel ervan valt totaal buiten die scene. Qua uiterijk val ik niet op in de scene zij het dat er weinig mensen in het grijs rondlopen. Qua gespreksonderwerpen ben ik wat breder geöriënteerd dan gedichten, gedweep met nieuwe bandjes die nauwelijks iemand kent en 'interessante'verhalen over anderen. Ik ben geen groepsmens maar kies er bewust voor mij overal zelf te vermaken. Liften er mensen mee dan kan dat zolang mij dat bevalt. Is mij de lol eraf trek ik me terug of zoek ik ander gezelschap.

Ik weiger me te binden aan één clubje en lach iedereen uit die denkt voor mij te bepalen wat ik moet doen of laten. Wie ik serieus neem laat ik dat merken, anderen gun ik hun waan. Denk daarbij bijvoorbeeld aan
managers wiens trucjes de eigen problemen voor te droppen bij medewerkers bijzonder doorzichtig zijn. Dergelijke parasieten neem ik niet al te serieus daar zij doorgaans slechts op basis van positionele
argumenten hun mensen kunnen motiveren.

Anderen kunnen overigens wel degelijk invloed op mij uitoefenen. Doorgaans gebeurt dit op basis van argumenten waaraan ik zelf geldigheidswaarde verleen. Ik ben altijd benieuwd naar wat mensen drijft tot hun acties. Met regelmaat steek ik daar wat van op. Ik kan me aardig in anderen verplaatsen zonder te worden bepaald door sentimenten.

Ik ben niet weg van napraters, nablaters, naäpers te vatten onder de verzamelnaam voetvolk zonder eigen mening (bij gebrek aan gebruik van het gezonde verstand). Ik kan me wel weer voorstellen dat niet iedereen met dezelfde herseninhoud geboren is al heb ik er wat moeite mee dat sommigen dit wel erg duidelijk laten merken. Geduld met dergelijke mensen is niet mijn sterkste kant al besef ik goed dat een mens het beste leert door te imiteren.

Meestal weet ik mijn ergernis voor me te houden als dat imiteren voor mij omslaat in irriteren. Soms kan ik mijn irritatie afreageren door het plaatsen van een indirecte opmerking die de geboodschapte doorgaans niet door heeft doch mij voldoende voldoening oplevert om er weer even tegen te kunnen. Plaatsen van een dergelijke opmerking biedt mij eveneens inzicht in de sociale omgeving. Sommigen reageren erop, sommigen snappen de opmerking ook nog en anderen kunnen er ook nog om lachen. Met het laatste volk zit ik doorgaans meest op
eenzelfde lijn. Dergelijk volk trof ik tot op heden eerder in de Gothic scene dan in de Metal scene. In beide scenes zijn ze echter aanwezig.

Ondanks mijn interesse voor bouwstijl, Gothische cultuur, horror en de muziekstijlen, Gothic, Industrial, Noise, EBM, Dark Wave, New Wave en Electro (buiten de andere muziekstijlen waarvoor ik me interesseer) vind ik de scene te benauwd om mijzelf als Gothic te duiden. Met sommige mensen uit de scene deel ik een passie voor filosofie, psychologie en sociologie. Dergelijke mensen vind ik echter ook in andere scenes.

Mijn passie voor de enige voetbalclub van Nederland kan ik doorgaans niet delen met mensen binnen de Gothic scene. Zowel binnen als buiten deze scene tref ik gedeprimeerden, mensen die zichzelf verschrikkelijk interessant voor doen, notoire verzamelaars, betweters, eikels, humoristen, interessante persoonlijkheden, mooie en minder mooie dames, mensen van wie ik wat opsteek en mensen die ik liefst ver weg houd. De omkleding zegt weinig over het type mens dat ik tref. Wie zich in leer, lak, latex of rubber gelukkig voelt wil ik hun geluk niet ontnemen, wie zich graag in middeleeuwse gewaden hijst krijgt ook mijn zegen. Zelf besteed ik mijn centen liever aan de muziek dan aan mijn aankleding, een mens maakt zo eigen keuzen in het leven.

Waar ik 'de Gothic scene' schrijf gaat het uiteraard slechts om dat deel van de scene en wat daar omheen hing dat toevallig mijn pad kruiste.

En dan over de muziek om niet te zeer van dit subforum los te raken: Ik beschouw Sisters of Mercy, TC Matic, The Cure, Siouxie & the Banshees, Fields of the Nephilim, Spizzenergi, The Mission, The Gun Club, The Smiths, Spear of Destiny/Theatre of Hate maar ook King Diamond, Venom, Mercyful Fate, Dead can Dance, New Model Army, Joy Division/New Order, Depeche Mode, Front 242, The Jesus and Mary Chain, Nick Cave & the Bad Seeds, Comsat Angels, The Damned, Adam & the Ants, Ultravox, Killing Joke, DAF, Cabaret Voltaire, The Sound, Ikon, Grauzone, Throbbing Gristle en Kraftwerk als de voorvaders van de Gothic Scene. Een van de eerste Gothic bands was UK Decay die al vlot werd gevolgd door Virgin Prunes, Alien Sex Fiend en Project Pitchfork.

Later kwamen daar voor mij nog andere bands bij doordat de New Wave, de Black Metal de Gothic Rock, Black Metal en de Synthesizer
georiënteerde muziek zich meer en meer gingen mengen tot tussenvormen waaruit later weer diverse richtingen en mengvormen ontstonden als bijvoorbeeld Industrial, Noise, Dark Wave, Neo Folk, Electro. Ik kom dan bij bands als (ff m'n CD-verzameling raadplegen special voor _Etter_ die wat bandnamen wenste):

Acrana, Aghast View, Apoptygma Bezerk, Apoteose, Arcana, Artrosis, Arzt & Pfusch, Ataraxia, Autumn Tears, BauHaus, Bewußtseinsindustrie, Birmingham 6, Silke Bisschoff, Black Lung, Black Tape for a Blue Girl, Blood Axis, Blutengel, Der Blutharsch, Brighter Death Now, Burzum, Calva y Nada, Camerata Mediolanense, Cannan, Captor, Catastrophe Ballet, Click Click, Cause & Effect, Cenobita, Chandeen, ClockDVA, Christian Death, Cobalt 60, Cobraz, Compe Noctem, Converter, Corvus Corax, Covenant, The Cruxshadows, C-Tec, Culture Kultür, Cydonia, Danse Macabre(?), Dargaard, Dark Tranquility, Das Ich, Decoded Feedback, Delerium, Dementia Simplex, Depressive Age, Der Seelen Tiefengrund, Desiderii Marginis, Diary of Dreams, Deine Lakaien, Die Form, Die Wappen Des Thodt, Disastrous Din, Dither Apogee, Diva Destruction, Dive, Dorsetshire, Download, Einsturzende Neubauten, Elend, Elijah's Mantle, Engelsstaub, Equinox, Estampie, Evils Toy, Faith & the Muse, Feardrop,Feindflug, Folkstorm, Fracture, Front Line Assembly, Frozen Autumn, Funker Vogt, The Garden of Delight, Garmarna, Geneva, Girls under glass, Godflesh, Goethe's Erben, Grabesmond, Grauzone, Gridlock, Hate Dept, Hate Squad, Haujobb, Haus Arafna, Heavenwood, Heavy Water Factory, Heliumvola, Hexedene, Him, Hocico, Hollenthon, Hypno Skull, IC 434, Illuminate, The Illusion, fades, Imbule, Immanent Starvation, Imminent Synapscape, Immortal legends, Imperative Reaction, Impressions, of Winter, In Extremo, In Slaughter Natives, In Strict Confidence, In the nursery, Inade, Inanna, Inkubus Sukkubus, Inertia, Infact, Infektion, Insekt, Instants Damnés Instants Sacrés, Intermix, Internal, Invidious Devotion,Isiphilon, Kalte Farben, Katatonia, Kdfrost, Kerovnian, Kirlian Camera, Kliche, Klinik, KMFDM, Kreuzweg Ost, Die Krupps, Lacrimosa, Lacuna Coil, Laibach, L'âme Immortelle, Lassique Bendhaus, Leaether Strip, Les Secrets de Morphee, Lescure 13, London after midnight, L'Orchestre Noir, Love Like Blood(?), Love is Colder than Death, Machine, Malaise, Malochia, Man(i)kin, Manipulation, Matter of fact, Meat Beat Manifesto, Megaptera, Melek-Tha, Memorandum, Mental Destruction, Mentallo & The Fixer, Midnight Configuration, Mimetic Field, Mindscape, Ministry, Misantrophe, Misery loves co., Missratener Sohn, Mondblut, Mondsucht, Mono No Aware, Monolith, , The Moon lay Hidden Beneath a Cloud, Moonchild, Moonspell, Morgenstern, Morthem Vlade Art, Mortiis, MZ.412, Naevus, Nature and organisation, Nazca, Near Dark, Necrophilistic Anodyne, Nefilim, Negative Format, Nekromantik, Netzach, Neuroactive, New Mind, Nine Inch Nails, Noise Unit, Noisex, Northgate, November Növelet, Oil 10, One, Oneiraid Psychosis, Oomph!, Opera Multi Steel, Ophelia's Dream, Opthalamia, Ordo Equilibrio, Ordo Equitum Solis, Ordo Rosarius Equilibrio, Orphanage, Orphx, Orplid, P.A.L, Pacific 231, Pain, Pain of Progress, Pain Station, Paradise Lost(?), Pierrepoint, Plateau, Helga Pogatschar, Porcupine defense, Pouppee Fabrikk, Predella Avant, Profane Grace, Project Pitchfork, Project X, Protagonist, the, Proyecto Mirage, Psychic TV, Puissance, Pulcher Femina, Pygmy Children, Qntal, Raison d'etre, Rajna, Rammstein, The Razor Skyline, Reclusion, Regard Extrême, Remanence, Reznicek, Rorschach Test, Rosa Crux, Rosetta Stone, Runes Order, Saband & OJC, Sanctum, Sanguis & Cinis, Savak, Scar Tissue, Schoss Tegal, Scorn, Second Skin, Seelenkrank, Sentenced, Sephiroth, Serpents, Seven Trees, Sigillum s abstraction, SIMVLACRVM, The Sins of thy beloved, Sixth Comm, Skinny Puppy, Skrol, Soil & Eclipse, Sona Eact, Sonar, Sonic Surfers, Sophia, Sophor Aeternus, A Split Second, Sound Disciples, Spahn ranch, Stalingrad, Starfish Pool, State Machine, Stella Maris, Stin Scatzor, Stoa, Stromkern, Subconsciuos Communications, Suicide Commando, Suspiria, The Swans, Switchblade Symphony, Synaesthesia, Synapscape, Syntec, Taedium Vitae, Tanzwut, Terminal Choice, Tertium Non Data, Test Department, Testify, Theatre of Pain, Theatre of Tragedy, Therion(?),Think about Mutation, This Burning Effigy, Tho Soo AA, Tiamat(?), Total Harmonic Distortion, Transient Waves, Trauma, Tumor, Tristania(?), Umbra et Imago, VNV Nation, Von Thronstahl, Turbund Sturmwerk, Two, U96, Unit:187, Untoten, Veljanov, Velvet Acid Christ, Die Verbannten Kinder Eva's, VOID , Voltaic, Warsaw, Weltenbrand, Whitehouse, Will, Winterkälte, Witt, Wolfsheim, Wumpscut, X Marks the Pedwalk, Xmal
Deutschland, Xorcist, (Clan of) Xymox, Das Zeichen, ZymOsiZ.

Voor de nieuwe liefhebbers: Ren nu niet blind met deze lijst naar je (2e hands) platenboer want ik heb Gothic, EBM, Noise, Electro, Industrial, Neo Folk en Dark Wave door elkaar staan. Predella Avant is bijvoorbeeld nauwelijks vergelijkbaar met Sonar, Wumpscut, Suspiria, Sophor Aeternus, Hocico enz. (om eens wat flink uiteenlopende muziekstijlen op rij te zetten). Wel heb ik mijn 'metalen CD's' weggelaten en was ik te lui om de aanwinsten van de afgelopen maanden op te tekenen Er is dus veel meer in de scene te vinden
dan mijn verzamelingetje van die scene beslaat.

Voor wie meer van de Metalen 'Gothic' (lees: Go Chick) tegen de powermetal aan houdt is er dan o.a.: Nightwish, Evanescence, Love like Blood, Paradise Lost, Tristania, Therion, Tiamat, The Kovenant en zijn voorloper de Metalband Covenant, Danse Macabre, Within Temptation, Tracy Hitchings en The Gathering.

Verder is er dan buiten de muziek ook nog iets als Gothische cultuur. Dat verhaal begon met de Gothen die het Romeinse rijk in lieten storten. Zo ver gaat mijn kennis echter niet. Wel kan ik hier nog wat loslaten over het etiketje Gothische stijl. Dat etiketje verwijst naar Kathedraalstructuren, tekenkunst, sculptuur, glaswerk, decoratieve stukken en geschriften van de 12e tot begin 16e eeuw. Religie speelde een belangrijke rol in de Gothische kunst. Voorbeelden daarvan vind je nu bijvoorbeeld nog in Istanboel (Constantinopel) waarvan een deel van die kunst gestolen en gekopieerd werd en in Praag en diverse Duitse steden. Schilders en beeldhouwers waren vooral geïnteresseerd in het opwekken van een religieus gevoel.

Ik wil hier best wat meer neerzetten maar alleen als daar belangstelling voor is.

vrijdag 12 december 2003 @ 14:44:10 #147
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15358781
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 07:56 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

ja
[KNE]-Mod
  vrijdag 12 december 2003 @ 14:46:32 #148
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15358853
mijn stukje komt nu echt vanavond

Belangrijkste is, vind ik, gewoon doen wat je zelf goed dunkt. Natuurlijk mag je daarbij wel 'lenen' en leren van anderen, maar probeer vooral jezelf te vinden in de muziek. Zelf vind ik in veel stromingen wel goede dingen, hoewel mijn eigen collectietje vooral uit metal bestaat.

Vooral niet overdrijven, vind ik, maar jah, ook dat is alweer hoe ikzelf er tegenaankijk. Wel een beetje opletten dat je niet allemaal van die kitscherige dingen gaat kopen heh een beetje is wel grappig, maar verder

[Dit bericht is gewijzigd door ThE_ED op 12-12-2003 14:52]

[KNE]-Mod
pi_15371181
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 14:34 schreef sjun het volgende:

-knip-

Ik heb net het een en ander uitgetypt, maar het begint een erg lang en erg persoonlijk verhaal te worden en ik ben me eigenlijk aan het afvragen of ik dit wel online wil hebben. Ik ben er nog niet uit trouwens, maar ik hou niet zo van mensen in hokjes stoppen en al helemaal niet als het mezelf betreft.

Ik zal proberen wat dingen kort neer te zetten, alhoewel ik daar normaal erg slecht in ben... Ik heb een vorm van autisme, die met al zijn problemen en ongeregeldheden waarschijnlijk de grootste oorzaak is geweest voor het feit dat ik vrijwel mijn hele leven een loner ben geweest. Ik ben daardoor vrij verbitterd geraakt, maar ik heb de moed niet opgegeven en ik ben vastberaden om van het leven te genieten, hoewel de mensen om mij heen nogal schrikken van het feit dat ik soms geniet van dingen die de maatschappij afkeurt. Zo hou ik van dingen die een duister sfeertje met zich meebrengen, wat er in het dagelijkse leven op neer komt dat ik me prettig voel in zwarte kleding (dat draag ik dus ook meestal) en me, als ik me down voel, dat een beetje kan verhelpen door depressieve of duister overkomende gitaarmuziek, zoals albums van Sentenced, Opeth en Immortal. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul van wat gothic voor muziek is, ik ben een metalfan, en dan zo eentje die van alle subgenres wel wat leuk vindt. Favoriete bands zijn Children Of Bodom en Megadeth. Wat smaak betreft op andere gebieden van de kunst, heb ik een afkeer van het moderne en vind ik de klassieke stijl wel aardig, maar mijn smaak is op dat gebied nog niet echt ontwikkeld omdat de enige kunstvorm die me nu echt boeit muziek is.

Ik denk dat dit voorlopig even genoeg is geweest.

zaterdag 13 december 2003 @ 10:01:57 #150
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15374536
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 00:25 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul van wat gothic voor muziek is, ik ben een metalfan, en dan zo eentje die van alle subgenres wel wat leuk vindt. Favoriete bands zijn Children Of Bodom en Megadeth.
Je weet iig al dat het geen gothic is, dat is al heel wat voor iemand van jou leeftijd.

Wat betreft het persoonlijke; volgens mij ben je gewoon wel een leuke meid, iedereen is anders en heeft zijn of haar problemen; de een wat erger dan de ander. Ik denk dat je wel mensen op dit forum kunt vinden die in ieder geval op bepaalde vlakken hetzelfde zijn als jij...

[KNE]-Mod
pi_15375340
Ik ben ook altijd een loner geweest en heb ook een groot deel van mijn leven in "duisternis" geleefd; alleen maar doemdenken, zwarte kleding (zoals ik al eerder zei), zwarte meubels, posters met duistere dingen enz. Als ik me niet tof voelde, ging ik juist naar muziek luisteren die die stemming versterkte. Denk maar aan Theatre Of Tragedy en The sins of thy beloved. Vrolijke muziek irriteerde me echt mateloos als ik in zo'n bui was. Sowieso hield ik er niet van.

Tegenwoordig probeer ik juist meer en meer me uit zo'n dip te sleuren (hoewel soms de verleiding wel groot is om toch te gaan zwelgen in die emoties). Ik luister in het algemeen naar meer spirituele muziek; dat maakt je toch wat vrolijker. Maar natuurlijk vergeet ik mijn "roots" niet; ik vind het nog heerlijk om naar Tristania enzo te luisteren. En soms ontdek ik zelfs een (voor mij) nieuwe band; sinds kort luister ik naar Qntal; dat klinkt echt goed zeg! Faith and the muse begin ik langzaam maar zeker ook meer te waarderen, vooral die wicca - achtige nummers, en die cover van Running up that hill is beter dan het origineel en 100X beter dan die van Within Temptation!
Van zowel Qntal als Faith and the muse ga ik denk ik wel binnenkort CD's kopen.
L'ame imortelle is trouwens ook gaaf! (Ooit een keer een MP3'tje van gedownloaded, maar ik kan niet meer vinden. Als ik meer mooi spul van ze vind, ga ik waarschijnlijk wel een CD kopen.)

pi_15381051
Ok, hier ben ik weer.. Beware the attack of the quotes
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 11:20 schreef ToT het volgende:

[quote]Ik ben ook altijd een loner geweest

Waardoor kwam dat?
quote:
en heb ook een groot deel van mijn leven in "duisternis" geleefd; alleen maar doemdenken
Ik heb de neiging om eindeloos te gaan piekeren en me druk te maken om dingen die eigenlijk totaal niet belangrijk zijn. Ik ben zo bang voor afwijzing dat het soms lijkt op paranoia. Ik ben ook zo'n doemdenker trouwens, ik ga altijd automatisch uit van het ergste wat er in een bepaalde situatie kan gebeuren.
quote:
zwarte meubels, posters met duistere dingen enz
Zwarte meubels heb ik niet omdat ik jaren geleden voor een jungle kamer heb gekozen (compleet met lichtbruine meubels en behang met een luipaardprintje en een strook met een afbeelding van de savanne Laat mijn kamer ook nog eens een rommel zijn om het idee compleet te maken) en de enige poster die enigszins duister is, is een poster met het artwork van Nightwish - Century Child.
quote:
Als ik me niet tof voelde, ging ik juist naar muziek luisteren die die stemming versterkte. Denk maar aan Theatre Of Tragedy en The sins of thy beloved.
Zoals ik al zei, zorgt depressieve muziek als ik in zo'n stemming ben er juist voor dat ik me beter voel.. Je zwelgt inderdaad in je depressieve emoties, maar bij mij heeft dat altijd tot resultaat dat ik me uiteindelijk beter voel.
quote:
Vrolijke muziek irriteerde me echt mateloos als ik in zo'n bui was. Sowieso hield ik er niet van.
Ik ben er verzot op, maar als ik down ben, kan ik het echt niet hebben.
quote:
Tegenwoordig probeer ik juist meer en meer me uit zo'n dip te sleuren (hoewel soms de verleiding wel groot is om toch te gaan zwelgen in die emoties).
Dat doe ik ook, maar ik doe het juist door te zwelgen in mijn emoties
quote:
Ik luister in het algemeen naar meer spirituele muziek; dat maakt je toch wat vrolijker.
Ik ben niet erg bekend met spirituele muziek, maar ik heb een diepe afkeer voor religie en spiritualiteit, dus ik denk niet dat ik er ook maar een beetje vrolijker door zou worden
quote:
Maar natuurlijk vergeet ik mijn "roots" niet; ik vind het nog heerlijk om naar Tristania enzo te luisteren.
Tristania ken ik niet, maar ik wil het wel graag een keer horen. Welk album zou jij aanraden?
quote:
Faith and the muse begin ik langzaam maar zeker ook meer te waarderen, vooral die wicca - achtige nummers
Wicca-achtige nummers.....? Hoe klinkt dat?

Ik was zelf eerst fan van Within Temptation en ik vind het nog steeds wel aardig (ook Running Up That Hill), maar ik luister er nu niet meer naar.

[Dit bericht is gewijzigd door Black_Tulip op 13-12-2003 17:27]

pi_15381451
Ik luister naar Metallica, Iron Maiden , Nightwish, RHCP, Guns 'n Roses, Sonata Arctica en ik draag overhemden, polo's whatever. Dus niet iedereen die naar echte ( ) muziek luistert is zwart gekleed of whatever. Generaliseer niet zo.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_15381943
Sjun, ik ga nu even wat dieper in op dat stuk wat jij geschreven had, om dat zomaar te negeren vind ik ook vrij laag.
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 14:34 schreef sjun het volgende:

[..]

Gewoon wat vragen voor jezelf:
Hoe typeer je jezelf?

Als iemand die ondanks moeilijkheden en worstelingen van het leven wil genieten.
quote:
Of is er misschien een bepaalde gemoedstoestand die je Goths toeschrijft waarin je jezelf herkent?
Yep..
quote:
ZIjn er uiterlijke kenmerken
Ja, zwarte kleding, maar meer ook niet.. Schmink/make-up heb ik niet nodig, als ik moe ben, zie ik er door mijn spierwitte huid, donker haar en donkere ogen er toch wel uit als een spook
quote:
of mag je je graag als een snob of valse nicht gedragen?
Nee, zo ben ik niet, maar ik heb wel het gevoel dat mensen me vaak wel voor een snob hebben gehouden omdat ze me niet goed begrepen. Ok, dat leg ik ff uit.. Ik heb weinig gezichtsuitdrukking en mijn neutrale blik schijnt vrij nors te zijn. Dat gecombineerd met het feit dat ik weinig praat en hoge cijfers haalde op school was voor mijn klasgenoten een reden om me links te laten liggen.
quote:
Alle beschrijvingen van Goths zijn bedacht. Je hoeft het daar dus niet klakkeloos mee eens te zijn omdat je zelf ook verstand hebt.
Ik noem me liever geen goth, hoewel ik denk wel wat van die gemoedstoestand te hebben. Ik vind 1 label (autisme) eigenlijk al genoeg.
quote:
Qua gespreksonderwerpen ben ik wat breder geöriënteerd dan gedichten, gedweep met nieuwe bandjes die nauwelijks iemand kent en 'interessante'verhalen over anderen.
Is dat typerend voor de gothic stroming dan?
quote:
Ik ben geen groepsmens maar kies er bewust voor mij overal zelf te vermaken. Liften er mensen mee dan kan dat zolang mij dat bevalt. Is mij de lol eraf trek ik me terug of zoek ik ander gezelschap.

Ik weiger me te binden aan één clubje en lach iedereen uit die denkt voor mij te bepalen wat ik moet doen of laten.

Zo ben ik zelf ook.
quote:
Anderen kunnen overigens wel degelijk invloed op mij uitoefenen. Doorgaans gebeurt dit op basis van argumenten waaraan ik zelf geldigheidswaarde verleen.
Idem dito.
quote:
Ik ben altijd benieuwd naar wat mensen drijft tot hun acties. Met regelmaat steek ik daar wat van op. Ik kan me aardig in anderen verplaatsen zonder te worden bepaald door sentimenten.
Ik ben op zijn zachtst gezegd niet zo'n meester in empathie, dus laat ik het meestal maar aan me voorbijgaan waarom andere mensen dingen doen.
quote:
Ik ben niet weg van napraters, nablaters, naäpers te vatten onder de verzamelnaam voetvolk zonder eigen mening (bij gebrek aan gebruik van het gezonde verstand). Ik kan me wel weer voorstellen dat niet iedereen met dezelfde herseninhoud geboren is al heb ik er wat moeite mee dat sommigen dit wel erg duidelijk laten merken. Geduld met dergelijke mensen is niet mijn sterkste kant al besef ik goed dat een mens het beste leert door te imiteren.
*kuch* Zit mezelf weer te herkennen in jouw beschrijving van jezelf.. Ga me er bijna schuldig door voelen
quote:
Meestal weet ik mijn ergernis voor me te houden als dat imiteren voor mij omslaat in irriteren. Soms kan ik mijn irritatie afreageren door het plaatsen van een indirecte opmerking die de geboodschapte doorgaans niet door heeft doch mij voldoende voldoening oplevert om er weer even tegen te kunnen. Plaatsen van een dergelijke opmerking biedt mij eveneens inzicht in de sociale omgeving. Sommigen reageren erop, sommigen snappen de opmerking ook nog en anderen kunnen er ook nog om lachen. Met het laatste volk zit ik doorgaans meest op
eenzelfde lijn. Dergelijk volk trof ik tot op heden eerder in de Gothic scene dan in de Metal scene. In beide scenes zijn ze echter aanwezig.
Ik reageer er nooit op als zulke dingen mij gaan irriteren.
quote:
Ondanks mijn interesse voor bouwstijl, Gothische cultuur, horror en de muziekstijlen, Gothic, Industrial, Noise, EBM, Dark Wave, New Wave en Electro (buiten de andere muziekstijlen waarvoor ik me interesseer) vind ik de scene te benauwd om mijzelf als Gothic te duiden.
Ik vind het concept van een sticker te benauwd om mezelf Gothic te noemen. Ik denk trouwens ook dat ik op bepaalde punten toch echt geen goth ben.
quote:
Met sommige mensen uit de scene deel ik een passie voor filosofie, psychologie en sociologie. Dergelijke mensen vind ik echter ook in andere scenes.
Filosofie heb ik op school en ik vind het een van de leukste vakken op school, maar verder dan dat gaat mijn interesse niet. Van psychologie heb ik vanwege mijn eigen verleden een afkeer gekregen, hoewel ik het eerst juist interessant vond. Het vervelende is dat als je in de gedachtenwereld van een ander mens wil kijken om zien wat er afwijkt, je eigen gedachtenwereld moet kloppen met het algemene beeld en dat doet die van mij niet. Van sociologie weet ik weinig af, maar wat ik er tot nu toe van heb opgestoken, vond ik wel interessant.
quote:
Wie zich in leer, lak, latex of rubber gelukkig voelt wil ik hun geluk niet ontnemen, wie zich graag in middeleeuwse gewaden hijst krijgt ook mijn zegen.
Precies, je moet de mensen in hun waarde laten
quote:
En dan over de muziek om niet te zeer van dit subforum los te raken:

-knip- ...maar ook King Diamond, Venom, Mercyful Fate .... als de voorvaders van de Gothic Scene.

Oh...? Zij ook gothic...? ..Nou ja, ik weet er niets van af
quote:
Burzum, Dark Tranquility, Lacuna Coil, Moonspell, Orphanage, Rammstein, Sentenced
Nog meer van die namen die mij opvallen
quote:
Wel heb ik mijn 'metalen CD's' weggelaten
Dat zag ik lol... Voor zover ik weet zijn Burzum (in vroege jaren), Dark Tranquillity, Lacuna Coil en Sentenced metal... Van Moonspell en Orphanage heb ik vrijwel niets gehoord en Rammstein zou ik industrial of nu-metal noemen.
quote:
Er is dus veel meer in de scene te vinden dan mijn verzamelingetje van die scene beslaat.
Nog meer j/k
quote:
Voor wie meer van de Metalen 'Gothic' (lees: Go Chick) tegen de powermetal aan houdt is er dan o.a.: Nightwish
Ik luister er alleen vrijwel nooit meer naar.
quote:
Evanescence
Dat vind ik drie keer niks.. Behalve Bring Me To Life dan, die vind ik juist weer geweldig.
quote:
Paradise Lost
Ik heb Icon gehoord en die vond ik saai.
quote:
The Kovenant en zijn voorloper de Metalband Covenant
Animatronic vind ik mooi, Nexus Polaris vind ik niets.

Ik weet niet wat je nog precies wilde vertellen over gothic, ik heb het gevoel dat het meeste er al over gezegd is, maar ik luister

[Dit bericht is gewijzigd door Black_Tulip op 13-12-2003 17:27]

pi_15382094
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 10:01 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Je weet iig al dat het geen gothic is, dat is al heel wat voor iemand van jou leeftijd.

Dat mijn leeftijdsgroep het verschil niet lijkt te weten tussen metal en gothic vind ik vrij triest.
quote:
Wat betreft het persoonlijke; volgens mij ben je gewoon wel een leuke meid
Dankje, jij bent ook wel een leuke gozer hoor
quote:
iedereen is anders en heeft zijn of haar problemen; de een wat erger dan de ander. Ik denk dat je wel mensen op dit forum kunt vinden die in ieder geval op bepaalde vlakken hetzelfde zijn als jij...
Misschien, maar ik vind het zo ellendig dat ik ze in het echt niet weet te vinden. En stel dat ik ze vind, dan is het nog maar de vraag of het me lukt om aansluiting met ze te krijgen...
  zondag 14 december 2003 @ 01:45:36 #156
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15394935
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 17:26 schreef Black_Tulip het volgende:
Misschien, maar ik vind het zo ellendig dat ik ze in het echt niet weet te vinden. En stel dat ik ze vind, dan is het nog maar de vraag of het me lukt om aansluiting met ze te krijgen...
Je kent bijvoorbeeld mij en Witchfynder nu toch al..
[KNE]-Mod
pi_15397325
quote:
Op zondag 14 december 2003 01:45 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Je kent bijvoorbeeld mij en Witchfynder nu toch al..

Ja.. maar nog steeds alleen op internet Wanneer komen jullie?
  zondag 14 december 2003 @ 11:12:57 #158
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15397549
quote:
Op zondag 14 december 2003 10:46 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ja.. maar nog steeds alleen op internet

Niet te ongeduldig
quote:
Wanneer komen jullie?
Niet dit jaar meer, denk ik Maar het volgend jaar is er al snel... Tis gewoon vrij druk de afgelopen tijd.
[KNE]-Mod
pi_15397589
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 17:26 schreef Black_Tulip het volgende:

Dat mijn leeftijdsgroep het verschil niet lijkt te weten tussen metal en gothic vind ik vrij triest.

da's juist onwijs gothic van hem... lekker elitair (arrogant)
pi_15410680
quote:
Op zondag 14 december 2003 11:16 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

da's juist onwijs gothic van hem... lekker elitair (arrogant)

....? Wie bedoel je met 'hem'?
pi_15410727
quote:
Op zondag 14 december 2003 11:12 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Niet te ongeduldig
[..]

Niet dit jaar meer, denk ik Maar het volgend jaar is er al snel... Tis gewoon vrij druk de afgelopen tijd.

Heb ik zelf ook hoor.. Ben echt blij als de kerstvakantie begint... Ons was een jaartje rust beloofd na het ongelooflijk drukke en gestresste vijfde jaar op de middelbare school, maar ik heb er tot nu toe weinig van gemerkt
pi_15410793
Dit topic is nog erger dan die achterlijke punk-discussies... .

Met het verschil dat daar de TS nog wel meediscussieert en hier niet?

pi_15412020
Ik heb deze topic anders wel met plezier gelezen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_15415398
quote:
Op zondag 14 december 2003 20:16 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

....? Wie bedoel je met 'hem'?

the ed, die quote jij toch?
  zondag 14 december 2003 @ 23:20:40 #165
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15416212
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 07:26 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Wat moet ie kosten, waar kan ik hem kopen
Komt er nog een deel uit?

Hij kost in elk geval 10 euro, wellicht nog iets van verzendkosten.

Bestellen, of meer info kan via: dolf@kraaienpartij.tk Er zijn nog een aantal exemplaren, naar het schijnt.

zondag 14 december 2003 @ 23:29:45 #166
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15416549
meukzooi, heb je een stuk tekst getiept gaat fok kutten..
Ja en toen ging ik heel on gothic naar Maiden...

better luck lext time

[KNE]-Mod
  zondag 14 december 2003 @ 23:47:00 #167
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15417151
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 10:01 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Wat betreft het persoonlijke; volgens mij ben je gewoon wel een leuke meid, iedereen is anders en heeft zijn of haar problemen; de een wat erger dan de ander. Ik denk dat je wel mensen op dit forum kunt vinden die in ieder geval op bepaalde vlakken hetzelfde zijn als jij...

Verkapte versierpoging?

pi_15421063
Zwart tulpje; waarom ik altijd een lonre ben geweest: tja, ik was in mijn jeugd altijd een suffe nerd, en dat werd me ook altijd door iedereen duidelijk gemaakt. Ondertussen ben ik gelukkig wel flink gegroeid in alle opzichten.

Tristania; tja eigenlijk is alles wel mooi van ze ,met name de nummers Aphelion en Angellore. Verder is de CD World of glass gaaf, vooral Wormwood.

Spirituele muziek: kerkelijke muziek vind ik ook helemaal niks, maar ik bedoel meer Reiki muziek enzo. Lekker relaxend. Ik merk wel dat het een goed effekt op me heeft. (Hoewel ik er niet hele dagen naar moet luisteren! )

En die wicca-achtige nummers; tja kweenie, ze hebben gewoon wat nummers waarbij het lijkt alsof een groep wiccans een soort mantra aan het zingen is of zo, en soms komt er op een gegeven moment er een lekkere drum doorheen.

maandag 15 december 2003 @ 10:43:50 #169
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15422651
quote:
Op zondag 14 december 2003 23:47 schreef Elegy het volgende:

[..]

Verkapte versierpoging?

niet eens

[KNE]-Mod
pi_15425578
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:54 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

the ed, die quote jij toch?

Ok, maar dan snap ik je nog niet.. maar laat maar zitten
pi_15425714
quote:
Op maandag 15 december 2003 08:52 schreef ToT het volgende:
Zwart tulpje
Els is ook goed hoor
quote:
; waarom ik altijd een lonre ben geweest: tja, ik was in mijn jeugd altijd een suffe nerd, en dat werd me ook altijd door iedereen duidelijk gemaakt.
Leuk he, leeftijdsgenoten...
quote:
Ondertussen ben ik gelukkig wel flink gegroeid in alle opzichten.
Mooi. Ik ben zelf ook erg veranderd.. maar nog niet tevreden.
quote:
Tristania; tja eigenlijk is alles wel mooi van ze ,met name de nummers Aphelion en Angellore. Verder is de CD World of glass gaaf, vooral Wormwood.
Ik heb in een andere thread hierzo (geen zin om de link op te zoeken en ik weet de naam niet) gevraagd om een suggestie van Tristania en kreeg toen Widow's Weeds, is die ook goed of moet ik toch echt World Of Glass downloaden?
quote:
Spirituele muziek: kerkelijke muziek vind ik ook helemaal niks, maar ik bedoel meer Reiki muziek enzo. Lekker relaxend. Ik merk wel dat het een goed effekt op me heeft. (Hoewel ik er niet hele dagen naar moet luisteren! )

En die wicca-achtige nummers; tja kweenie, ze hebben gewoon wat nummers waarbij het lijkt alsof een groep wiccans een soort mantra aan het zingen is of zo, en soms komt er op een gegeven moment er een lekkere drum doorheen.

Dat lijkt me dus echt niets voor mij....
  maandag 15 december 2003 @ 12:52:45 #172
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15425819
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:49 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik heb in een andere thread hierzo (geen zin om de link op te zoeken en ik weet de naam niet) gevraagd om een suggestie van Tristania en kreeg toen Widow's Weeds, is die ook goed of moet ik toch echt World Of Glass downloaden?
Het zijn allebei erg goede cd's. Ik zou ze dus ook gewoon allebei even opzoeken als ik jou was.
pi_15425911
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Het zijn allebei erg goede cd's. Ik zou ze dus ook gewoon allebei even opzoeken als ik jou was.

Welke moet ik eerst luisteren dan?
  maandag 15 december 2003 @ 14:05:40 #174
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15427590
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:55 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Doe maar chronologisch dan. Eerst Widow's Weeds.
  maandag 15 december 2003 @ 14:06:58 #175
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15427614
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:55 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Widows weeds, vind ik persoonlijk. World of glass is a) niet geheel representatief omdat ze daar niet eens een eigen zanger op hebben. (De geleende van Trail of Teras omdat ze Morten Veland uit hun band haddengekicked) en b) misschien is de productie wat minder maar Widows weeds was zeker wel vernieuwender dan World of Glass en c) Widows weeds was eerder.
[KNE]-Mod
  maandag 15 december 2003 @ 15:35:53 #176
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15429811
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:45 schreef Suphafly het volgende:

[..]

Ik vind dat ze mensen zoals jij preventief moeten ruimen.. ga tmf kijken ofzow.. piskloon

geen wonder dat iedereen n verkeerd beeld krijgt als je gaat schelden is niet zo netjes

trouwens wat is er mis met zwarte makup?? draag trouwens ook wel is lichtere kleuren hoor en ja draag ook wel is gekleurde kleding iedereen aan 1 kant scheren is ook niet aardig trouwens mannen met makup mjam die heb je ook

iedereen is anders...gelukkig of anders is de wereld zo saai
  maandag 15 december 2003 @ 15:37:08 #177
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15429845
quote:

[..]

Wat zijn goths nou eigenlijk:
[..]

maandag 15 december 2003 @ 15:40:06 #178
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15429934
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:00 schreef ToT het volgende:
Gothics lopen er lang niet altijd als een wandelend lijk bij. Persoonlijk vind ik de kleding echt hartstikke gaaf. Ik heb 1 blouse, maar vind het niet bij mij passen. Gothic is overigens niet alleen een muziek- en kledingsstijl; it's a way of life

Je commentaar over de teksten is ook niet terecht Het gaat bijvoorbeeld echt niet steeds over verdoeming en zelfmoord en weet ik wat allemaal meer.

Klein voorbeeldje:

After Forever - Follow in the cry (Nederlandse band)

Follow in the Cry
Behind your facade hides an indomitable
lust for power and tyranny
Taking advantage of your pendencies

Fear is the doom, doom of us all
Instead of exterminating the weed
We allow it to overgrow our function

All means are justified for the "djihad fi sabil Allah"

I embrace you, accept my soul
I shall make my life subordinate to you
Live like your rules and laws prescribe
and follow you wherever I go

Follow in the cry

Hang this heretic who's indulged in unchaste thoughts
Silence him such as the laws of the vellums prescribe
Pusillanimous massacres the order of the day
On behalf of power-hungry fundamentalists

i love after forever
pi_15429977
Persoonlijk vind ik Beyond the veil mooier van Widow's weeds, al was het alleen al om de opnamekwaliteit. Ik vind Widow's weeds wat te fel.

World of glass vind ik een veel volwasser; het is veel complexer en krachtiger.....maar aan de andere kant ontbreekt er ook wel wat aan vergeleken met ouder werk. (Sowieso is de stem enorm wennen als je de oude gewend bent, maar dat heb je altijd met nieuwe zangers en zangeressen. Ik vind After Forever nu echt geen donder meer aan zonder Marc; je mist zijn screams en sowieso zijn persoonlijkheid on stage. Die grunt die er voor in de plaats is gekomen is erg standaard en SAAAAAAAAAAAI!!!)

[Dit bericht is gewijzigd door ToT op 15-12-2003 15:44]

maandag 15 december 2003 @ 15:51:51 #180
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15430226
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:13 schreef sjun het volgende:

[..]

Het is intussen Metallicamp geworden. Het metalpubliek komt vooral voor de echte muziek uit de jaren 80 naar de concerten of blijft weg... Gezien er ook voor Kylie M een publiek is zal Metallica ook wel publiek overhouden.

Metallicra of For Saleica geven ook aardig aan welke koers de band m.i. vaart. Eeuwig zonde als je terugdenkt aan nummers als Battery, Welcome Home (Sanitarium), Fade to Black, The Call of Ktulu, WhipLash, Dyers Eve en One.

Gauw bij de draad: Ik draai diverse soorten muziek waaronder Gothic en aanverwant. Ik weiger er anders bij te lopen dan ik op dat moment zelf wens. Loop je me toevallig tegen het lijf op een Gothic of Metalconcert dan ben ik niet herkenbaar aan een prachtige uitdossing. Doorgaans loop ik er in stemmig grijs en zonder metalen verhalen bij, uitgezonderd de gespen op mijn jaren oude puntschoenen. Kleurtjes zijn aan mij niet besteed.

Wat mij betreft draait ieder wat hij of zij wil. Wat kleding betreft mag van mij ook ieder zijn/haar eigen ding doen al kan ik weinig positief zijn als er teveel vlees in te weinig stof gepresenteerd wordt. Vraag mij dan niet wat ik van de creatie vind want als je pech hebt neem ik je serieus en krijg je een eerlijk antwoord...

Marilyn Manson heeft slim geld gemaakt met een extreem imago zoals Sharon Osbourne ook Ozzy tot held maakte. De muziek van Marilyn boeit me niet zo terwijl Ozzy zich wel degelijk met klassemuzikanten omringde.

Zodra goff weer minder modieus wordt verdwijnt een deel van de creaties vanzelf. Of iemand het nodig heeft om zich aan één scene te koppelen of niet zal afhankelijk zijn van diens persoonlijke welbevinden, diens flexibiliteit en diens hang naar aandacht. Ieder mens heeft andere behoeften en manieren om die behoeften vervuld te krijgen. De ene vermaakt zichzelf, de ander slechts met mensen en weer een ander vermaakt zich overal. Sommigen hebben het nodig voortdurend door hun omgeving bevestigd te worden. Voor hen is het gemakkelijker om zich met één scene te identificeren dat voorkomt een loyaliteitsconflict als aan tegengestelde verwachtingen moet worden voldaan.

Gothic zie ik als stroming die door borduurt op de punk. Accenten liggen er meer om donkere in plaats van op felle kleuren. De laatste jaren is er een aparte 'stroming' ontstaan waarbij neonkleuren wat in de mode zijn geraakt. Van mij hoeft dat niet maar wie wil gaat daarbij zijn of haar goddelijke gang maar. Gothic heeft wat extra culturele bagage in haar pakketje zitten t.o.v. de punkstroming opdat wat meer intelectuele honger van individuen door de scene kan worden gestild. Alsof de punk is geïncorpereerd en geadopteerd door wat meer elitair volk dat er eigen culturele accenten aan meegaf om zich te onderscheiden van volk dat niet bij hen in het clubje zat.

In de Goff-scene is echter ook eenvoudig onderontwikkeld volk terug te vinden dat evenals SP-volk dogmatisch de overgenomen werkelijkheidsbelevingen blijft uitdragen en zich betweterig opstelt jegens mensen van buiten de eigen club.

Waar de slimmerikken humor inzetten en 'hun' zaak minder serieus nemen trekken de minder ontwikkelden daadwerkelijk ten strijde. In elke scene klinken voor mij de holle vaten het hardst.

In antwoord op een vraag van de TS
Ik vind Anna K wel aardig om te zien maar ze heeft voor mij niet iets aparts. Zo vraag ik me bij haar niet eens af wat zij voor politieke mening heeft of wat zij voor idealen heeft. Ik vind haar gewoon niet interessant.
Niet alle Gothic meisjes doen evenveel hun best op hun persoonlijke voorstelling Sommigen zijn dermate druk bezig geweest met hun uiterlijk dat het er voor mij te dik bovenop ligt. Mijn vooroordeel filtert deze dames direct naar de randen van mijn blikveld terwijl het misschien bijzonder sympathieke mensen zijn. Met anderen heb ik dan wel weer wat en daarmee raak ik soms in gesprek. Ik weiger me tot één scene te beperken en zie mijzelf dan ook als zwerver die het uitspansel als dak boven het hoofd heeft.

bravo
  maandag 15 december 2003 @ 16:01:34 #181
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15430485
quote:
Op donderdag 11 december 2003 09:33 schreef pro_jeex het volgende:
Gothic is helemaal niet elitair, meer voor van die mensen die een geestelijke afwijking hebben of jeugdproblemen hebben. Als je op zo'n gothicconcert kijkt wat er allemaal rondloopt, je schrikt je gewoon rot man.
eum..bedankt laatste x dat ik mezelf controleerde was ik nog niet geestelijk gestoord en jeugdproblemen **zoekt** welke iedereen heeft problemen dus wat jij n vermeld vind ik klink klare onzin

dank u

maandag 15 december 2003 @ 16:04:27 #182
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15430544
quote:
Op donderdag 11 december 2003 10:33 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Dat zijn anderen ook, dat is niet typisch gothic. dat deprie gedoe wel!

ff mijn kleine voorbeeldje 1 ben dik .......nou en 2 hou van de kleding, muziek, makup maar depri..........................*) hahahaha niet bepaald heb vaak vrienden die vragen of ik 1 niet zo wil kletsen en 2 niet de hele tijd wil geinen (en dat zijn zo als sommige ze aanduiden "normale personen/ top40ers zogezegt)
pi_15430706
Uitzonderingen bevestigen de regel!

Nee dat is flauw. Kijk, ondanks dat de quotes die jij opnoemt wel erg lomp geformuleerd zijn door die mensen, gaan ze helaas wel op voor heel veel goths, althans vooral goths die van gothic metal houden en zich in velourse zwarte middeleeuws uitziende kleding steken. (Voorbeeld van zulke kleding: http://www.thedarkangel.co.uk/cogent/thumb_150_250_285a.jpg <---errug mooi overigens. )
(Sorry als dit als spam overkomt.)

maandag 15 december 2003 @ 16:19:32 #184
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15430931
quote:
Op maandag 15 december 2003 16:11 schreef ToT het volgende:

Nee dat is flauw. Kijk, ondanks dat de quotes die jij opnoemt wel erg lomp geformuleerd zijn door die mensen, gaan ze helaas wel op voor heel veel goths. (Althans vooral goths die van gothic metal houden en zich in velourse zwarte middeleeuws uitziende kleding steken.)

zeer flauw ja voor velen wel ja maar helaas wordt er al sne gedacht dat iedereen zo is dat vind ik zeer jammer maar zelf ben ik ook gek op velours heerlijk spul vind ik dat ben daarom ook zeer tevree met black widow.

maar het aller ergste vind ik altijd dat je gelijk n stempel krijg van o jij draagt dat dus ben je dat zeer jammer want kijk maar naar mn naam niet echt goth he maar als iemand tegen me zegt tegenwordig van jij ben dat knik ik maar mee dan ben je n hoop uitleg bespaard gebleven

maar ja wie weet ooit worden mensen wel slim en kijken ze naar binnen en niet naar buiten (of naar iemands smaak) want iedereen is anders

gelukkig
of anders is de wereld zo saai

maandag 15 december 2003 @ 16:21:30 #185
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15430966
quote:
. (Voorbeeld van zulke kleding: http://www.thedarkangel.co.uk/cogent/thumb_150_250_285a.jpg <---errug mooi overigens. )
ik vind het juist prachtig (jammer niet mijn maat )
  maandag 15 december 2003 @ 16:30:44 #186
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15431207
quote:
Op maandag 15 december 2003 16:21 schreef pennyroyaltea het volgende:

[..]

ik vind het juist prachtig (jammer niet mijn maat )

Ik vind het ook wel kewl ( voor een vrouw), allene voor sommige gelegenheden weer een beetje overdone....

Mij maakt het op zioch niet zoveel uti wat iemand aandoet, als het maar een beetje bij die persoon past, en als iemand maar niet een jurkje aantrekt of een bandshirt for that matter, in de hoop dan gothic te zijn.

[KNE]-Mod
  maandag 15 december 2003 @ 17:39:56 #187
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15433036
Speciaal voor Elegy hebben we nu ook de goff-fluffy-woei smiley:

[KNE]-Mod
pi_15435865
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:06 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Widows weeds, vind ik persoonlijk. World of glass is a) niet geheel representatief omdat ze daar niet eens een eigen zanger op hebben. (De geleende van Trail of Teras omdat ze Morten Veland uit hun band haddengekicked) en b) misschien is de productie wat minder maar Widows weeds was zeker wel vernieuwender dan World of Glass en c) Widows weeds was eerder.

Widows Weeds dan

*luistert nu naar Arch Enemy - Heart Of Darkness*

pi_15436009
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:41 schreef ToT het volgende:
Ik vind After Forever nu echt geen donder meer aan zonder Marc; je mist zijn screams en sowieso zijn persoonlijkheid on stage. Die grunt die er voor in de plaats is gekomen is erg standaard en SAAAAAAAAAAAI!!!)
Ik ken After Forever alleen van Decipher en ik vind het een geweldig album, prachtige stem ook (van Floor), maar die grunter is inderdaad wat minder. Hij's goed genoeg voor het weinige grunten dat hij doet, maar ik denk niet dat hij in staat zou zijn om op een heel album het grunten boeiend te houden. Maar ik begrijp dat het grunten op Prison Of Desire (zo heet ie toch? ) beter is?
pi_15436196
quote:

Nee dat is flauw. Kijk, ondanks dat de quotes die jij opnoemt wel erg lomp geformuleerd zijn door die mensen, gaan ze helaas wel op voor heel veel goths, althans vooral goths die van gothic metal houden en zich in velourse zwarte middeleeuws uitziende kleding steken. (Voorbeeld van zulke kleding: http://www.thedarkangel.co.uk/cogent/thumb_150_250_285a.jpg <---errug mooi overigens. )

Prachtige jurk... Kijk, of ik nou goth ben of niet, weet ik eigenlijk nog niet maar die kleding vind ik schitterend. Al heb ik nog nooit velours gedragen.. Alhoewel, ik had wel een zwarte gothic rok, maar ik denk niet dat dat velours was.
  maandag 15 december 2003 @ 20:49:02 #191
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15438379
quote:

Ik vind het nou niet echt een mooie jurk. Te cliché, te dertien in dozijn.
  maandag 15 december 2003 @ 20:54:11 #192
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15438557
quote:
Op maandag 15 december 2003 20:49 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ik vind het nou niet echt een mooie jurk. Te cliché, te dertien in dozijn.

Ok, daar heb je wel gelijk in, op zich. Van de andere kant overdrijf je ook wel een beetje, wat het is ou iet echt zo dat je dagelijks mensen overal in dit soort jurkjes ziet lopen...
[KNE]-Mod
  maandag 15 december 2003 @ 20:54:22 #193
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15438563
quote:
Op maandag 15 december 2003 17:39 schreef ThE_ED het volgende:
Speciaal voor Elegy hebben we nu ook de goff-fluffy-woei smiley:

[afbeelding]

AAAARRRRGGGGHHHHH!!!!!!!!!

maandag 15 december 2003 @ 21:00:03 #194
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15438777
quote:
Op maandag 15 december 2003 20:54 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ok, daar heb je wel gelijk in, op zich. Van de andere kant overdrijf je ook wel een beetje, wat het is ou iet echt zo dat je dagelijks mensen overal in dit soort jurkjes ziet lopen...

Nee, maar scène gerelateerd (en ook in de goff-metalwereld) zijn dit soort jurkjes schering en inslag. Laughing Vampire *ril*, Raven, Darkangel en X-tra-X zijn zowat de Nike, Levi's en Versace van deze stromingen. En af en toe zie je eens een jongen in SDL.

Nu is daar niets mis mee, het zijn immers de merken die je vaak het eerst tegenkomt in de jacht op "veermuiskledij", maar dat maakt het nog niet origineler. Over het algemeen hullen de meisjes zich in lange jurken met het lijfje geveterd en met paarse/bordeaux/witte inzet en "Morticia" mouwen.

pi_15444268
quote:

Persoonlijk vind ik die jurk niet echt mooi.

Ik heb niks tegen die topjes met Morticia mouwen, maar dan is het wel leuk als je het op een andere manier combineerd met andere kleding inplaats van zo'n zwarte rok.

ROBODEMONS..................|:(
pi_15447384
Jammer genoeg is deze jurk trouwens bagger-kwaliteit. Ik sprak een tijdje geleden iemand met zo'n jurk en dat rode stof wordt een beetje nar voren gedrukt door een paar plastic plaatjes, en de stof is zo dun dat die plastic er op een gegeven moment doorheen drukt. Erg jammer, want hij is wel mooi! (Maar ja; mijn ex-vriendin hield sowieso niet van die kleding! )

Tja smaken verschillen gelukkig.
Wat ik persoonlijk dus echt mega super ranzig vind, is zo'n latex mini-jurkje. So gross! Maar ja; er zijn genoeg mensen die dat wel weer leuk vinden.

Zelf heb ik trouwens 1 donkere blouse met van die touwtjes aan de voorkant en aan de zijkant van de mouwen. Ook vrij cliché, maar ik vind 'm wel cool. Zoiets heb je ook in glanzend velours, en dan bordeaux-rood enzo. Die vind ik nog mooier, maar ook dat staat weer niet bij mij.

donderdag 18 december 2003 @ 16:10:02 #197
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15516181
quote:
Op maandag 15 december 2003 16:30 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

en als iemand maar niet een jurkje aantrekt of een bandshirt for that matter, in de hoop dan gothic te zijn.

jep ik heb beijvoorbeeld alleen maar t-shirts met band die ik goed vind en ook live gezien heb (behalve dan van nirvana maar was volgends mn ouders toen nog te jong om ze te zien en ja de rest weet je wel waarom niet verder heb kunnen zien )
  donderdag 18 december 2003 @ 16:17:38 #198
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15516400
quote:
Op maandag 15 december 2003 21:00 schreef Elegy het volgende:

[..]

Nee, maar scène gerelateerd (en ook in de goff-metalwereld) zijn dit soort jurkjes schering en inslag. Laughing Vampire *ril*, Raven, Darkangel en X-tra-X zijn zowat de Nike, Levi's en Versace van deze stromingen. En af en toe zie je eens een jongen in SDL.

Nu is daar niets mis mee, het zijn immers de merken die je vaak het eerst tegenkomt in de jacht op "veermuiskledij", maar dat maakt het nog niet origineler. Over het algemeen hullen de meisjes zich in lange jurken met het lijfje geveterd en met paarse/bordeaux/witte inzet en "Morticia" mouwen.

ik heb ook n Laughing Vampire of 2 maar ben sinds ik n top heb laten maken bij black widow helemaal verslaafd aan die winkel je kan je eigen dingen laten maken op je eigen maat en niet duur (prachtig ) nu alleeen nog geld verdienen en ik kan mn kledingkast veranderen en allemaal op maat gemaakte jurkjes kopen
  donderdag 18 december 2003 @ 16:20:12 #199
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15516478
quote:
Op maandag 15 december 2003 23:42 schreef Morrigan het volgende:

Ik heb niks tegen die topjes met Morticia mouwen, maar dan is het wel leuk als je het op een andere manier combineerd met andere kleding inplaats van zo'n zwarte rok.

mag zwarte spijkerbroek ook dan lol ik heb ook n mooie turquase (sorry als ik t verkeerd heb geschreven) rok maar ja moet hm weer is laten maken denk ik zit n grote scheur in (nooit handig om door struiken te gaan lopen)
pi_15558821
quote:
Op maandag 15 december 2003 21:00 schreef Elegy het volgende:

[..]

SDL past daar toch niet helemaal tussen.
Ik vind dat de stijl die SDL heeft, zowel de rokken als korsetten en vesten niet te vergelijken zijn met ander spul, kheb hier 3 flak jackets hangen .
  zaterdag 20 december 2003 @ 06:31:29 #201
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15559115
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 03:14 schreef Antagonist het volgende:

[..]

SDL past daar toch niet helemaal tussen.
Ik vind dat de stijl die SDL heeft, zowel de rokken als korsetten en vesten niet te vergelijken zijn met ander spul, kheb hier 3 flak jackets hangen .

Qua stijl niet nee, maar wel op het geied van populariteit.
  zaterdag 20 december 2003 @ 12:56:31 #202
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15561927
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 06:31 schreef Elegy het volgende:

[..]

Qua stijl niet nee, maar wel op het geied van populariteit.

ach ieder heeft weer n andere definitie van populair kijk maar naar die arme mensen met die puntschoentjes die zijn zo populair!!!!!!!! (sarcasme)
  dinsdag 23 december 2003 @ 22:01:02 #203
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15652379
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 12:56 schreef pennyroyaltea het volgende:

[..]

ach ieder heeft weer n andere definitie van populair kijk maar naar die arme mensen met die puntschoentjes die zijn zo populair!!!!!!!! (sarcasme)

Ik ben er anders al al jaren populair mee
  woensdag 24 december 2003 @ 18:02:53 #204
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15674412
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:01 schreef sjun het volgende:

[..]

Ik ben er anders al al jaren populair mee

ik heb t nu over de 14 jarige die de mode boekjes blind volgen en niet zouden nadenken van he vind ik dit wel leuk of staat t me

als jij er al jaren mee bezig ben (dus je eigen smaak en stijl heb )
bravo

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')