abonnement Unibet Coolblue
pi_15242544
En zie je 19 gaan, dan komt 20 er al aan! (op het oude titelliedje )

We gaan de laatste tijd op een tufgangetje verder, maar toch volgen de topics zich redelijk snel op .

Een overzicht van de vorige 19 topics

Bassie & Adriaan
Bassie & Adriaan -Deel 2-
Bassie & Adriaan (deel 3)
Bassie & Adriaan deel 4
Bassie & Adriaan deel 5
Bassie & Adriaan deel 6
Bassie & Adriaan Deel 7 - "De jacht..."
Bassie & Adriaan deel 8
Bassie & Adriaan deel 9
Bassie & Adriaan - Aflevering 10 -
Bassie en Adriaan -aflevering 11-
Bassie en Adriaan, deel 12 alweer!
Bassie & Adriaan - Deel 13
Bassie en Adriaan, deel 14! :)
Bassie & Adriaan deel 15
Bassie & Adriaan - Deel 16
Bassie & Adriaan deel 17 | wij stoppen nooit!
Bassie & Adriaan deel 18 | Wij blijven bij elkaar!
Bassie & Adriaan deel 19 | daar gaan we weer!

Hier weer even de B&A links naar de andere B&A sites of topics, met dank aan de vorige topic starters!

Het B&A-muziektopic over de B&A (achtergrond)muziek (die nu helemaal stil ligt ):

Bassie & Adriaan (achtergrond)muziek 4

De officiële Bassie & Adriaan website is hier te vinden:

www.bassie-adriaan.nl

Hèt Bassie & Adriaan achtergrondmuziek overzicht vind je op:

www.bassieenadriaan.nl

De Bassie & Adriaan tour + foto's + video's + audiofragmenten zijn te vinden op:

http://www.benatour.tk

En natuurlijk het interview met Aad Klaris en Maurizio Mantille door onze De_Maestro:

http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm

Onze enige echte vrouwelijke B&A fan wonderer heeft een prachtige fanpage gemaakt (lever je B&A goofs etc maar aan haar )

http://info.bassieenadriaan.nl

Hieronder volgt het laatste nieuws omtrent de uitzendingen op Nickelodeon, dit ontving ik over mail:

In ieder geval kan je tot en met januari 2004 naar Bassie & Adriaan kijken! Op Oudjaarsdag heeft Nickelodeon inderdaad een special van dit duo. Je eigen Oud & Nieuw feestje op Nickelodeon met Bassie & Adriaans Rock A Round The Clock. De clown en de acrobaat nemen je mee op een reis van 24 uur om de klok. Woensdag 31 december om 07:00 s ochtends is de aftrap! 24 uur lang kan je kijken naar de oude en nieuwe afleveringen van dit legendarische duo. Met een speciale Bassie & Adriaan Klok wordt rond middennacht aandacht besteed aan het begin van 2004! Dit mag je dus niet missen.

Vriendjes en vriendinnetjes, praat maar weer raak over onze helden van toen en nu!

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  FOK!fossiel maandag 8 december 2003 @ 11:16:01 #2
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_15242662
Die topics gaan als een trein
pi_15242799
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:16 schreef LWaS het volgende:
Die topics gaan als een trein
Gelukkig wel ja

Let niet op die gekopieerde startpost, ik kan dat niet zo goed .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  maandag 8 december 2003 @ 11:27:59 #4
71114 scumback
Sex and Drugs And Rock and Rol
pi_15242974
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:21 schreef hinse het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja

Let niet op die gekopieerde startpost, ik kan dat niet zo goed .


Grote klasse Hinse.....top!
Moraal = sociaal instinct + intelligentie + gewoonte
pi_15243146
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:27 schreef scumback het volgende:

[..]

Grote klasse Hinse.....top!


Dank je .

Gaat iedereen op 31 december wel naar Nickelodeon kijken?

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  FOK!fossiel maandag 8 december 2003 @ 11:44:39 #6
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_15243419
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:21 schreef hinse het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja

Let niet op die gekopieerde startpost, ik kan dat niet zo goed .


niets mis met de OP hoor
  Moderator maandag 8 december 2003 @ 11:55:19 #7
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15243715
Hinse, de opening is top!

Hulde aan Bassie en Adriaan!

Helaas door een computerdefect en omdat ik ga verhuizen even geen updates op mijn site, maar ik heb wel de Verzonken Stad origineel liggen, dus er komen updates aan!

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_15243918
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:09 schreef hinse het volgende:

In ieder geval kan je tot en met januari 2004 naar Bassie & Adriaan kijken! Op Oudjaarsdag heeft Nickelodeon inderdaad een special van dit duo. Je eigen Oud & Nieuw feestje op Nickelodeon met Bassie & Adriaans Rock A Round The Clock. De clown en de acrobaat nemen je mee op een reis van 24 uur om de klok. Woensdag 31 december om 07:00 s ochtends is de aftrap! 24 uur lang kan je kijken naar de oude en nieuwe afleveringen van dit legendarische duo. Met een speciale Bassie & Adriaan Klok wordt rond middennacht aandacht besteed aan het begin van 2004! Dit mag je dus niet missen.

Vriendjes en vriendinnetjes, praat maar weer raak over onze helden van toen en nu!

[afbeelding]


Leuke opening!

Volgens mij heeft Nickelodeon iedereen hetzelfde mailtje gestuurd, ik kreeg dat namelijk ook

pi_15243996
homos zijn het
pi_15244057
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:06 schreef Mafkaas het volgende:
homos zijn het
broertjes
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_15246990
In ieder geval kan je tot en met januari 2004 naar Bassie & Adriaan kijken!
___________________________________________________________
Adriaan zei deze zomer in een interview nog dat het contract met kindernet was verlengd tot september 2004. Hij zei daarop, en dan gaan we kijken hoe de kindertelevisie dan staat. Ik hoop dat de uitzendingen blijven op Kindernet, want dit schreven ze toch in hun brief waarin ze bekendmaakten te zullen stoppen? "We zijn nog jaren te zien op televisie..." Helaas kan ik in Vlaanderen geen Kindernet ontvangen,
en Ketnet zal ook geen afleveringen uitzenden. '(
  maandag 8 december 2003 @ 16:13:21 #12
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_15249986
de aflevering van gister in Luxemburg was trouwens wel leuk, ik ben eik ook niet zo'n fan van de europa serie maar dit is wel de leukste aflevering van allemaal. Neee, geef mij maar die die-hard actie die geleverd werd in de schat, kroon en steen. Ja dat blijven voor mij de uber series hoor
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  maandag 8 december 2003 @ 16:21:12 #13
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_15250138
* De Maestro is er wederom bij!

Geweldig, doorhouden met B&A, kun je je iets mooiers voorstellen?!
Hinse, de opening is werkelijk fantastisch!
Lang Leve B&A!

- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
  maandag 8 december 2003 @ 17:57:28 #14
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15252695
Geweldig, deel 20 al. Goeie opening, Hinse!

Wat mijn site betreft, er zit nog steeds geen schot in de database en nu is er ook een probleem met de server, want ik kan niks uploaden en djkoelkast reageert niet op zijn mail (kan ik me wat bij voorstellen in het weekend ). Hopelijk wordt het allemaal snel gefixt, dit is een beetje triest. Misschien zit de Baron er wel achter, drommels.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15254616
Bassie en Adriaan uit elkaar

Bassie en Adriaan zijn definitief uit elkaar. In een brief laten de twee broers weten de zakelijke relatie te beëindigen. En dat betekent dat de reeks afscheidsoptredens, die voor januari gepland stonden, niet meer door zullen gaan.
Bas van Toor gaat door met optreden als clown Bassie of als mondharmonicasolist.

Aad van Toor heeft aangegeven allereerst gezond te willen worden, en zich daarna bezig te houden met het schrijven van verhalen en boeken. Bij hem is in juni kanker in een speekselklier ontdekt. Hij voelt zich na een aantal ingrijpende behandelingen niet meer in staat te werken zoals het publiek van hem gewend is.

Bassie en Adriaan hebben als duo 46 jaar samengewerkt.

  maandag 8 december 2003 @ 19:31:16 #16
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15255156
quote:
Op maandag 8 december 2003 19:13 schreef Bassiefan het volgende:
Bassie en Adriaan uit elkaar

Bassie en Adriaan zijn definitief uit elkaar. In een brief laten de twee broers weten de zakelijke relatie te beëindigen. En dat betekent dat de reeks afscheidsoptredens, die voor januari gepland stonden, niet meer door zullen gaan.
Bas van Toor gaat door met optreden als clown Bassie of als mondharmonicasolist.

Aad van Toor heeft aangegeven allereerst gezond te willen worden, en zich daarna bezig te houden met het schrijven van verhalen en boeken. Bij hem is in juni kanker in een speekselklier ontdekt. Hij voelt zich na een aantal ingrijpende behandelingen niet meer in staat te werken zoals het publiek van hem gewend is.

Bassie en Adriaan hebben als duo 46 jaar samengewerkt.


Bron?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 8 december 2003 @ 20:26:17 #17
5374 koelkast
Met B 1-0-0. Wat is er, B100?
pi_15256975
* koelkast is er ook weer
quote:
JAAAAH! Ik weet weer hoe Luxemburg ging! Bij deze gedoopt tot mijn favoriete Europa aflevering.

[baronmodus]
VERRADERS!!! * wonderer springt uitzinnig op en neer
[/baronmodus]

Briljant, gewoon. Hoe kon ik dat nou vergeten * wonderer gaat om 2 en 4 uur weer kijken


Yep, ook mijn favoriete aflevering van Europa (sector 2, sector 2!!!! - met nagalm )
B: Ga naar de wagen! B2: Wie moet ik dragen?! B: Ga naar de wagen! B2: Oh, zeg dat dan! B: Dat zeg ik toch?! B2: Wat zeggie? B: Stommeling! Uilskuiken! FrikanDEL!!!
  Moderator maandag 8 december 2003 @ 20:28:48 #18
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15257096
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:57 schreef wonderer het volgende:
Geweldig, deel 20 al. Goeie opening, Hinse!

Wat mijn site betreft, er zit nog steeds geen schot in de database en nu is er ook een probleem met de server, want ik kan niks uploaden en djkoelkast reageert niet op zijn mail (kan ik me wat bij voorstellen in het weekend ). Hopelijk wordt het allemaal snel gefixt, dit is een beetje triest. Misschien zit de Baron er wel achter, drommels.


ik word er ook gek van
en mn pc ligt in de penarie
en mn mail werkt niet meer dus kan alleen webmailen

als je een file eerst delete kun je m wel uppen daarna, ik loop er al achteraan maar het wil even niet ben er niet blij mee maar probeer er alles aan te doen... spoedig meer!

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 8 december 2003 @ 20:35:43 #19
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15257419
quote:
Op maandag 8 december 2003 20:28 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

ik word er ook gek van
en mn pc ligt in de penarie
en mn mail werkt niet meer dus kan alleen webmailen

als je een file eerst delete kun je m wel uppen daarna, ik loop er al achteraan maar het wil even niet ben er niet blij mee maar probeer er alles aan te doen... spoedig meer!


Succes. Ik weet hoe klote computers kunnen zijn. Eerst deleten en dan uppen werkt niet, maar we wachten gewoon af.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15264481
Iedereen had vast al opgemerkt dat de B&A website geheel een kerst metamorfose heeft ondergaan .

Toch staat de website nog steeds vol fouten. De webmaster mag daar wel eens wat aan doen, zo'n professioneel duo met zo'n amateuristische website...

Maar ik vergeef het iedereen .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  dinsdag 9 december 2003 @ 00:39:27 #21
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15265621
quote:
Op maandag 8 december 2003 23:52 schreef hinse het volgende:
Iedereen had vast al opgemerkt dat de B&A website geheel een kerst metamorfose heeft ondergaan .

Toch staat de website nog steeds vol fouten. De webmaster mag daar wel eens wat aan doen, zo'n professioneel duo met zo'n amateuristische website...

Maar ik vergeef het iedereen .


Ik wil het best voor ze oplappen. Ze mogen me uitbetalen in B&A DVDs Vooral die spel- en grammaticafouten in vraag en antwoord zijn erg pijnlijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:43:59 #22
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_15272148
quote:
Op maandag 8 december 2003 20:26 schreef koelkast het volgende:
* koelkast is er ook weer
[..]

Yep, ook mijn favoriete aflevering van Europa (sector 2, sector 2!!!! - met nagalm )


Ja, ik vind Luxemburg helemaal geweldig!

"Attentie sector 8, zet plan 4 in werking. Attentie overige sectoren, verzamelen volgens plan 3, de grote finale gaat beginnen!
Zo dadelijk kan ik eindelijk afrekenen met die Bassie en Adriaan, haha, kom mee... We gaan de grote val dicht laten klappen..." (En dan in de oude versies de prachtige saxsolo van 'Child of the Sea', kan het nog mooier?! )

- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
  Moderator dinsdag 9 december 2003 @ 13:29:44 #23
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15273295
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:43 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Ja, ik vind Luxemburg helemaal geweldig!

"Attentie sector 8, zet plan 4 in werking. Attentie overige sectoren, verzamelen volgens plan 3, de grote finale gaat beginnen!
Zo dadelijk kan ik eindelijk afrekenen met die Bassie en Adriaan, haha, kom mee... We gaan de grote val dicht laten klappen..." (En dan in de oude versies de prachtige saxsolo van 'Child of the Sea', kan het nog mooier?! )


zo ook gedeeltelijk te horen op www.bassieenadriaan.nl bij de nummers van Clannad
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:04:06 #24
63655 IndustrialFreak
Krieg im Paradies
pi_15278455
Ja, de Luxemburg aflevering is echt helemaal geweldig.
De baron met zn handlangers het hele gebied in kaart brengen, wegen nummeren, verdelen in sectoren. Echt een geweldig plan om 2 mensen te pakken te krijgen

Vanavond om 10 over 6 de geweldige aflvering in Amerika waarin de boeven in het cement vast blijven zitten!

Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
pi_15281151
Haha...ja; dies geweldig!!
Sowieso, die hele serie in Amerika heerst keihard. Bassie als Indiaan
  dinsdag 9 december 2003 @ 19:39:39 #26
71114 scumback
Sex and Drugs And Rock and Rol
pi_15282441
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:06 schreef Mafkaas het volgende:
homos zijn het
HE!!! DOE JIJ EFFE NORMAAL!!!!
Moraal = sociaal instinct + intelligentie + gewoonte
  Moderator dinsdag 9 december 2003 @ 21:24:20 #27
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15285617
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 18:55 schreef Dr.Chronicles het volgende:
Haha...ja; dies geweldig!!
Sowieso, die hele serie in Amerika heerst keihard. Bassie als Indiaan
Bassie als Indiaan vind ik dus echt niet leuk, veeeeel te serieus
samen met bijna alle afleveringen van de huilende professor het dieptepunt van B&A wat mij betreft,
maar zelfs dat dieptepunt is niet heel diep ze blijven de allerbeste entertainers en zeg nou zelf: ZE ZIJN UNIEK! Nergens ter wereld is er zo'n leuke, goede, spannende en educatieve serie!!! Er is zelfs niets in de buurt!!!
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 9 december 2003 @ 21:59:53 #28
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15286881
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 21:24 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Bassie als Indiaan vind ik dus echt niet leuk, veeeeel te serieus
samen met bijna alle afleveringen van de huilende professor het dieptepunt van B&A wat mij betreft,
maar zelfs dat dieptepunt is niet heel diep ze blijven de allerbeste entertainers en zeg nou zelf: ZE ZIJN UNIEK! Nergens ter wereld is er zo'n leuke, goede, spannende en educatieve serie!!! Er is zelfs niets in de buurt!!!


Nou, de Huilende Professor is best cool, als je Joris, de Kapitein en het meeste van de professor wegdenkt Adriaan is daar de held!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15288850
wat zijn er zoveel mensen die de huilende professor een slechte serie vinden zeg!

* Marky- vind hem nog steeds super

pi_15289641
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 22:52 schreef Marky- het volgende:
wat zijn er zoveel mensen die de huilende professor een slechte serie vinden zeg!

* Marky- vind hem nog steeds super


Ja, hij heel anders dan de andere series, maar gewoon gelijkwaardig aan de andere series! Ik heb de Professor vroeger helemaal stuk gedraaid
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15289853
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 18:55 schreef Dr.Chronicles het volgende:
Haha...ja; dies geweldig!!
Sowieso, die hele serie in Amerika heerst keihard. Bassie als Indiaan

Met z'n bandje in et haar en z'n laarzen !

  Moderator dinsdag 9 december 2003 @ 23:31:47 #32
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15290302
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 22:52 schreef Marky- het volgende:
wat zijn er zoveel mensen die de huilende professor een slechte serie vinden zeg!

* Marky- vind hem nog steeds super


niet slecht!
wel de minste serie van allemaal
te veel saaie momenten
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_15290753
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:31 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

niet slecht!
wel de minste serie van allemaal
te veel saaie momenten


ja saaie momenten ben ik het wel mee eens

maar vind het nog steeds als geheel leuk om naar te kijken

ik vond de professor wel altijd heel eng toen ik nog klein was haha

pi_15290793
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:31 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

niet slecht!
wel de minste serie van allemaal
te veel saaie momenten


Hmmm, dan vind ik de Plaaggeest misschien slechter, de Professor serie is zeker niet de minste van allemaal. Onze vriend Robin wordt er nota bene geboren
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  dinsdag 9 december 2003 @ 23:56:33 #35
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15291105
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:45 schreef hinse het volgende:

[..]

Hmmm, dan vind ik de Plaaggeest misschien slechter, de Professor serie is zeker niet de minste van allemaal. Onze vriend Robin wordt er nota bene geboren


Ja... waar blijft onze vriend Robin eigenlijk? In de verzonken stad was hij bij Danny maar de volgende serie is hij verguisd en vergeten. Met geen woord meer over gerept. Bij het oud ijzer gedumpt? Terug naar zijn thuisplaneet? Ge-evolueerd tot wasmachine? Waar is Robin?!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15291990
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:56 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja... waar blijft onze vriend Robin eigenlijk? In de verzonken stad was hij bij Danny maar de volgende serie is hij verguisd en vergeten. Met geen woord meer over gerept. Bij het oud ijzer gedumpt? Terug naar zijn thuisplaneet? Ge-evolueerd tot wasmachine? Waar is Robin?!


Adriaan zei ooit (ik geloof dat ik dit van heidbuurt gehoord heb) dat Robin dus net als een kind groter werd en daardoor logger en onhandiger werd om mee te nemen tijdens de series (denk maar aan die grote zwarte benen bij De Verzonken Stad). Daarom hebben ze hem bij de Europa en Amerika serie weggelaten. Hij zou voor die serie simpelweg te groot geworden zijn .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  woensdag 10 december 2003 @ 00:43:58 #37
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15292129
quote:
Op woensdag 10 december 2003 00:35 schreef hinse het volgende:

[..]

Adriaan zei ooit (ik geloof dat ik dit van heidbuurt gehoord heb) dat Robin dus net als een kind groter werd en daardoor logger en onhandiger werd om mee te nemen tijdens de series (denk maar aan die grote zwarte benen bij De Verzonken Stad). Daarom hebben ze hem bij de Europa en Amerika serie weggelaten. Hij zou voor die serie simpelweg te groot geworden zijn .


Ja, maar in de serie hebben ze het er nooit meer over. Je zou dan toch verwachten dat in de eerste aflevering van Europa eventjes lieten weten wat er met die robot is gebeurd. Nu is het wat canon betreft een onopgehelderd verhaal.

Mmm... idee om een "wedstrijd" te organiseren? Wie kan het leukste lot van Robin bedenken?

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 10 december 2003 @ 01:49:44 #38
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15292917
quote:
Op woensdag 10 december 2003 00:43 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, maar in de serie hebben ze het er nooit meer over. Je zou dan toch verwachten dat in de eerste aflevering van Europa eventjes lieten weten wat er met die robot is gebeurd. Nu is het wat canon betreft een onopgehelderd verhaal.

Mmm... idee om een "wedstrijd" te organiseren? Wie kan het leukste lot van Robin bedenken?


Nog zoiets: in De Diamant spreken B1 en B2 over de vermagering van BB, maar in De Kroon wordt met geen woord gerept over het veranderde uiterlijk van de Baron.
Het zou zomaar kunnen...of niet.
pi_15292966
quote:
Op woensdag 10 december 2003 01:49 schreef warboel het volgende:

[..]

Nog zoiets: in De Diamant spreken B1 en B2 over de vermagering van BB, maar in De Kroon wordt met geen woord gerept over het veranderde uiterlijk van de Baron.


Komt omdat de Baron ook iemand anders is als BB. In de serie van de schatkaart kan je zien dat B1 en BB ontsnapt zijn en dat B2 nog in de cel zit, omdat hij BB niet heeft gehoord. BB zou hem namelijk roepen als hij uit de cel kon ontsnappen. Vervolgs ontmoet hij Japie en de baas van Japie is dus de Baron. Als Japie en B2 ontsnapt zijn, gaan ze naar de Baron. Japie vraagt dan aan de Baron of hij ook werk heeft voor B2... Naja verder zal je het verhaal wel kennen denk ik
  woensdag 10 december 2003 @ 02:14:41 #40
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15293084
quote:
Op woensdag 10 december 2003 01:55 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Komt omdat de Baron ook iemand anders is als BB. In de serie van de schatkaart kan je zien dat B1 en BB ontsnapt zijn en dat B2 nog in de cel zit, omdat hij BB niet heeft gehoord. BB zou hem namelijk roepen als hij uit de cel kon ontsnappen. Vervolgs ontmoet hij Japie en de baas van Japie is dus de Baron. Als Japie en B2 ontsnapt zijn, gaan ze naar de Baron. Japie vraagt dan aan de Baron of hij ook werk heeft voor B2... Naja verder zal je het verhaal wel kennen denk ik


Ik weet dat BB en de Baron niets met elkaar van doen hebben; ik ken uiteraard het verhaal, uit mijn hoofd zelfs---volgens mij heb je me verkeerd begrepen

Ik bedoelde: in De Schatkaart gaan de boeven uiteindelijk de cel in, maar als ze er in De Kroon weer uitkomen, horen we niets over waarom de Baron er nu plotseling zo anders uitziet (en zich in zekere zin ook wat anders gedraagt), terwijl we dat over BB wel te horen kregen.

[Dit bericht is gewijzigd door warboel op 10-12-2003 02:27]

Het zou zomaar kunnen...of niet.
pi_15294159
quote:
Op woensdag 10 december 2003 02:14 schreef warboel het volgende:

[..]

Ik weet dat BB en de Baron niets met elkaar van doen hebben; ik ken uiteraard het verhaal, uit mijn hoofd zelfs---volgens mij heb je me verkeerd begrepen

Ik bedoelde: in De Schatkaart gaan de boeven uiteindelijk de cel in, maar als ze er in De Kroon weer uitkomen, horen we niets over waarom de Baron er nu plotseling zo anders uitziet (en zich in zekere zin ook wat anders gedraagt), terwijl we dat over BB wel te horen kregen.


Ja klopt, ik had je verkeerd begrepen Maja het was ook al laat..
  Moderator woensdag 10 december 2003 @ 10:34:29 #42
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15295958
Wonderer neem even contact op,
ftp problemen zijn opgelost
phpmyadmin staat tot je beschikking

dit alles voor het subdomein:

http://info.bassieenadriaan.nl

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_15299113
Hebben jullie het al gezien? De Bassie & Adriaan website is ook wat verandert. Er staat nu een button met "Adriaan homepage". Best wel vreemd, want als je daar op klikt ga je gewoon naar de officiele site van B&A. Dus niet naar een site die alleen over Adriaan gaat..

  woensdag 10 december 2003 @ 15:33:57 #44
71376 FreekM
Hé, figuur.
pi_15304200
Van www.bassie-adriaan.nl:
quote:
Miriam Stronks vraagt:
Waarom zitten de boeven steeds achter jullie aan,
jullie hebben toch niets gedaan?
En waarom doet de politie niets?

Beste Miriam, toen de boeven een diamant wilden stelen hebben wij de politie gewaarschuwd en zij hebben de boeven gearresteerd. Daar was de Baron(?) zo boos om, dat hij wraak op ons wilde nemen. Maar tot nu toe zijn we hem steeds te slim af geweest.


Volgens mij was het toch echt BB.
quote:
Bert Vooren vraagt:
Gaat er wel eens iets verkeerd met de opname?

Ja, dat gebeurt helaas wel eens. Bij het oefenen voor een parachutesprong vor de serie van de
"Huilende professor" heb ik mijn enkel gebroken.
De parachute ging goed open, maar ik had op 3 kilometer hoogte niet gezien dat er een putje was op de plaats waar ik moest landen. Daar ben ik met mijn voet in terecht gekomen en toen brak ik mijn enkel. Bassie heeft met een klein sprongetje van een brug in Curaçao zijn enkel gebroken en tijdens het optreden in het circus is hij uit de nok van het circus gevallen en heeft toen zijn bekken op diverse plaatsen zwaar gekneusd. En dan ben ik tijdens een klimpartij bij de opname in de Grand Canyon in aanraking gekomen met een giftig plantje.
Dat had als resultaat dat ik de volgende dag uitslag had over heel men lichaam en gek werd van de jeuk. Ik moest de opname stoppen en ben naar de dokter gegaan. Die vond al snel uit wat de oorzaak was en gaf me medicijnen voor die kwaal. Maar van die medicijnen werd ik zo suf dat ik niet een regel tekst kon onthouden.


Ik vind het knap dat B&A, als ik dit zo lees, nog steeds plezier hebben in hun werk.
VJ: "Japie wegwezen en [b]schnell[/b]"
pi_15306809
quote:
Op woensdag 10 december 2003 12:29 schreef heidbuurt het volgende:
Hebben jullie het al gezien? De Bassie & Adriaan website is ook wat veranderd. Er staat nu een button met "Adriaan homepage". Best wel vreemd, want als je daar op klikt ga je gewoon naar de officiele site van B&A. Dus niet naar een site die alleen over Adriaan gaat..

[afbeelding]


Waarom zou hij anders de naam van Bassie uit dat linkplaatje weghalen? En wat betreft die vragen FreekM, volgens mij beantwoorden die webmasters gewoon die vragen, want van de helft klopt niets wat er staat .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  woensdag 10 december 2003 @ 17:41:19 #46
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15307261
quote:
Op woensdag 10 december 2003 10:34 schreef djkoelkast het volgende:
Wonderer neem even contact op,
ftp problemen zijn opgelost
phpmyadmin staat tot je beschikking

dit alles voor het subdomein:

http://info.bassieenadriaan.nl


Tof, ik kan weer uploaden
Alleen weet ik nog niet waar ik terechtkan voor phpMyAdmin, want de link in dat backware menu werkt niet... Mijn MSN is dood, zal ik je even mailen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15307371
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:23 schreef hinse het volgende:

[..]

Waarom zou hij anders de naam van Bassie uit dat linkplaatje weghalen? En wat betreft die vragen FreekM, volgens mij beantwoorden die webmasters gewoon die vragen, want van de helft klopt niets wat er staat .


Hhmzz..
Vragen stonden vroeger in het fanclubblad...
pi_15308095
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:18 schreef Adune_Ringeril het volgende:

[..]

Met z'n bandje in et haar en z'n laarzen !


Dat bedoel ik
En Bassie serieus is ook wel es leuk voor de verandering...
  woensdag 10 december 2003 @ 18:16:01 #49
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15308181
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:23 schreef hinse het volgende:

[..]

Waarom zou hij anders de naam van Bassie uit dat linkplaatje weghalen? En wat betreft die vragen FreekM, volgens mij beantwoorden die webmasters gewoon die vragen, want van de helft klopt niets wat er staat .


Aan de andere kant... kun je van B&A verwachten dat ze alles nog weten? Ik bedoel, ze kijken vast niet elke dag, zoals wij, naar de tv. Fans weten tenslotte vaak veel meer dan de makers zelf, dat geldt overal voor, tv, muziek, boeken, beeldende kunst...

Maar misschien ook wel, of dacht een slimme redacteur dat het niet de boevenbaas maar de Baron moest zijn in die betreffende vraag. Omdat de Baron zo berucht is, vergeten mensen wel eens dat er ook nog een BB was

Ik ben wel benieuwd waarom het opeens een Adriaan site is geworden. Zouden ze dan toch alle samenwerking hebben stopgezet

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15308362
quote:
Op woensdag 10 december 2003 18:16 schreef wonderer het volgende:

[..]

Aan de andere kant... kun je van B&A verwachten dat ze alles nog weten? Ik bedoel, ze kijken vast niet elke dag, zoals wij, naar de tv. Fans weten tenslotte vaak veel meer dan de makers zelf, dat geldt overal voor, tv, muziek, boeken, beeldende kunst...

Maar misschien ook wel, of dacht een slimme redacteur dat het niet de boevenbaas maar de Baron moest zijn in die betreffende vraag. Omdat de Baron zo berucht is, vergeten mensen wel eens dat er ook nog een BB was

Ik ben wel benieuwd waarom het opeens een Adriaan site is geworden. Zouden ze dan toch alle samenwerking hebben stopgezet


1e pagina (http://www.bassie-adriaan.nl) is ook weer vernieuwd. Tis er niet echt beter opgeworden vind ik.
  Moderator woensdag 10 december 2003 @ 18:31:09 #51
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15308520
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:41 schreef wonderer het volgende:

[..]

Tof, ik kan weer uploaden
Alleen weet ik nog niet waar ik terechtkan voor phpMyAdmin, want de link in dat backware menu werkt niet... Mijn MSN is dood, zal ik je even mailen?


Het probleem lag hem in het aantal MB's
ik gebruikte 764% van wat ik mocht, dus ik heb het even opgeschroefd

voor je phpmyadmin: neem de link uit de web:// cp maar haal het :81 weg, dan kun je daar inloggen met je database username en wachtwoord.

hij is helemaal van jou

ok dus info.bassieenadriaan.nl is bijna gerealiseerd!

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 10 december 2003 @ 18:47:31 #52
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15308991
quote:
Op woensdag 10 december 2003 18:31 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Het probleem lag hem in het aantal MB's
ik gebruikte 764% van wat ik mocht, dus ik heb het even opgeschroefd

voor je phpmyadmin: neem de link uit de web:// cp maar haal het :81 weg, dan kun je daar inloggen met je database username en wachtwoord.

hij is helemaal van jou

ok dus info.bassieenadriaan.nl is bijna gerealiseerd!


Geniaal! Dank je wel. Ga vanavond meteen aan de slag. Databaseje vullen, joepiee!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator woensdag 10 december 2003 @ 18:56:58 #53
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15309265
quote:
Op woensdag 10 december 2003 18:47 schreef wonderer het volgende:

[..]

Geniaal! Dank je wel. Ga vanavond meteen aan de slag. Databaseje vullen, joepiee!


JOEPIEJEEEEEEEEE!!! hoi hoi hoi hoi hieperdepiep staat op de stiep
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_15309549
Hier weer wat nieuws...:

Als het waar is, hebben B&A helaas nog wel ruzie, maar ze zouden zo nu en dan toch met elkaar praten. Dus het is helaas nog niet helemaal goed tussen B&A...

[Dit bericht is gewijzigd door heidbuurt op 10-12-2003 19:12]

  woensdag 10 december 2003 @ 19:11:04 #55
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15309691
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:06 schreef heidbuurt het volgende:
Hier weer wat nieuws...:

Als het goed is hebben B&A nog wel ruzie, maar ze zouden zo nu en dan toch met elkaar praten. Dus het is helaas nog niet helemaal goed tussen B&A...


Drommels. "Als het goed is". Foute uitdrukking, heidbuurt

Aan de ene kant was het wel lullig dat alles zo breed in de media werd uitgemeten. Al die figuren die er ineens een mening over hadden en zo, yuck. Maar voor ons was het wel handig.

Waar heb je dat nieuws vandaan?

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15309763
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:11 schreef wonderer het volgende:

[..]

Drommels. "Als het goed is". Foute uitdrukking, heidbuurt

Aan de ene kant was het wel lullig dat alles zo breed in de media werd uitgemeten. Al die figuren die er ineens een mening over hadden en zo, yuck. Maar voor ons was het wel handig.

Waar heb je dat nieuws vandaan?


Heb het verandert
Het nieuws heb ik van de B&A fanclub
  woensdag 10 december 2003 @ 19:29:53 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15310291
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:13 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Heb het verandert
Het nieuws heb ik van de B&A fanclub


Welke fanclub is dat? Officieel? Online? Ik ken eigenlijk niet zo veel (goeie) B&A sites.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15310398
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:29 schreef wonderer het volgende:

[..]

Welke fanclub is dat? Officieel? Online? Ik ken eigenlijk niet zo veel (goeie) B&A sites.


Officiele fanclub, maar helaas hebben ze geen website. Heb ze zonet even gebelt, van wat er nou allemaal gaat gebeuren. Maar voorloppig niet veel, omdat Adriaan nog ziek is.
  woensdag 10 december 2003 @ 19:38:06 #59
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15310594
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:32 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Officiele fanclub, maar helaas hebben ze geen website. Heb ze zonet even gebelt, van wat er nou allemaal gaat gebeuren. Maar voorloppig niet veel, omdat Adriaan nog ziek is.


Ooh! Wat stom, dat ze geen website hebben.
* wonderer wil er best eentje voor ze bouwen

Kun je daar lid van worden en zo? Lijkt me best tof.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15310664
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ooh! Wat stom, dat ze geen website hebben.
* wonderer wil er best eentje voor ze bouwen

Kun je daar lid van worden en zo? Lijkt me best tof.


Nee, helaas nemen ze geen nieuwe leden meer aan, omdat de fanclub gaat stoppen
  woensdag 10 december 2003 @ 19:46:50 #61
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15310921
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:39 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Nee, helaas nemen ze geen nieuwe leden meer aan, omdat de fanclub gaat stoppen


Drommels!

Gelukkig heb ik jullie nog

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15314623
Hoe heet die tune van dat HH, B2 en de Baron bi Las vegas in de auto zitten en steeds verkeerd rjiden? Dat muziekje begint met een steeds harder wordende bass-dreun. Ook bekend bij de plaaggeestafleveringen ald de plaaggeest weer een valstrik gaat voorbereiden. En dat de huilende professor in de laatste aflevering de griengasbom klaarzet en aftelt.
Ook bij de achtervolging wordt deze muziek gedraait dat bassie en adriaan naar de telefooncellen rijden steeds en dat B2 en vlugge japie hun in de gaten houden.

Hoe heet deze music? Of heeft anybody een sample?

pi_15315064
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:39 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Nee, helaas nemen ze geen nieuwe leden meer aan, omdat de fanclub gaat stoppen


Waarom zou een B&A fanclub met zoveel potentiele leden gaan stoppen? Ik wil ook wel lid worden .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  woensdag 10 december 2003 @ 22:10:50 #64
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15315637
quote:
Op woensdag 10 december 2003 21:57 schreef hinse het volgende:

[..]

Waarom zou een B&A fanclub met zoveel potentiele leden gaan stoppen? Ik wil ook wel lid worden .


Waarschijnlijk omdat B&A ook stoppen. Als fanclub ben je toch ook gedeeltelijk nieuwsgaarder en -verspreider. Zonder input valt dat deel weg. En hoewel ik niet weet hoelang die club al bestaat, kan ik me voorstellen dat op een bepaald moment alle onderwerpen voor discussie wel zo'n beetje op zijn. Een fanclub onderhouden kost een hoop energie. Als je die club alleen open houdt voor een paar mensen die misschien iets willen ruilen of weten...

Zoals gewoonlijk is dit speculatie. Voor hetzelfde geld is het bestuur gehersenspoeld door de Baron of hebben ze een boem van Harry gekregen

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15316129
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat B&A ook stoppen. Als fanclub ben je toch ook gedeeltelijk nieuwsgaarder en -verspreider. Zonder input valt dat deel weg. En hoewel ik niet weet hoelang die club al bestaat, kan ik me voorstellen dat op een bepaald moment alle onderwerpen voor discussie wel zo'n beetje op zijn. Een fanclub onderhouden kost een hoop energie. Als je die club alleen open houdt voor een paar mensen die misschien iets willen ruilen of weten...

Zoals gewoonlijk is dit speculatie. Voor hetzelfde geld is het bestuur gehersenspoeld door de Baron of hebben ze een boem van Harry gekregen


Of heeft de Professor gevaarlijk gas lokaal verspreid bij die fanclub, waardoor iedereen van dat bestuur gek geworden is
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15316834
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat B&A ook stoppen. Als fanclub ben je toch ook gedeeltelijk nieuwsgaarder en -verspreider. Zonder input valt dat deel weg. En hoewel ik niet weet hoelang die club al bestaat, kan ik me voorstellen dat op een bepaald moment alle onderwerpen voor discussie wel zo'n beetje op zijn. Een fanclub onderhouden kost een hoop energie. Als je die club alleen open houdt voor een paar mensen die misschien iets willen ruilen of weten...

Zoals gewoonlijk is dit speculatie. Voor hetzelfde geld is het bestuur gehersenspoeld door de Baron of hebben ze een boem van Harry gekregen


Ja ze gaan dus stoppen omdat Bassie & Adriaan ook stoppen. Ik ben zelf al een aantal jaren lid en ik weet dat de fanclub langer als 20 jaar bestaat. Dus het is wel jammer dat ze ermee stoppen....
  woensdag 10 december 2003 @ 22:50:30 #67
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15317132
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:41 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Ja ze gaan dus stoppen omdat Bassie & Adriaan ook stoppen. Ik ben zelf al een aantal jaren lid en ik weet dat de fanclub langer als 20 jaar bestaat. Dus het is wel jammer dat ze ermee stoppen....


Ja, zonde. Maar ja, als ze er geen heil meer in zien... Je hebt ons nog, heidbuurt
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15317436
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:50 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, zonde. Maar ja, als ze er geen heil meer in zien... Je hebt ons nog, heidbuurt


En wij hebben jou wonderer
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  Moderator woensdag 10 december 2003 @ 23:10:53 #69
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15317827
quote:
Op woensdag 10 december 2003 21:45 schreef GSMboy het volgende:
Hoe heet die tune van dat HH, B2 en de Baron bi Las vegas in de auto zitten en steeds verkeerd rjiden? Dat muziekje begint met een steeds harder wordende bass-dreun. Ook bekend bij de plaaggeestafleveringen ald de plaaggeest weer een valstrik gaat voorbereiden. En dat de huilende professor in de laatste aflevering de griengasbom klaarzet en aftelt.
Ook bij de achtervolging wordt deze muziek gedraait dat bassie en adriaan naar de telefooncellen rijden steeds en dat B2 en vlugge japie hun in de gaten houden.

Hoe heet deze music? Of heeft anybody een sample?


zie www.bassieenadriaan.nl

en dat zijn nabewerkte muziekjes... [helaas]


Wonderer is het allemaal gelukt?

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_15318438
quote:
Op woensdag 10 december 2003 23:10 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

zie www.bassieenadriaan.nl

en dat zijn nabewerkte muziekjes... [helaas]


Is dat Spaanse nummer uit de Schatkaart serie al gevonden als B&A in die gele jeep op Lanzerote touren en je steeds die Spaanse gitaar/banjo achtig iets hoort
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  donderdag 11 december 2003 @ 00:38:39 #71
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15320344
quote:
Op woensdag 10 december 2003 23:10 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

zie www.bassieenadriaan.nl

en dat zijn nabewerkte muziekjes... [helaas]


Wonderer is het allemaal gelukt?


Ik ben nog steeds bezig. Ik kan nog steeds niet bij mijn oude database, dus ik moet nou een script schrijven dat alle data uit de oude base haalt, converteert naar de structuur INSERT INTO table VALUES (value1,value2 etc) en dan kan ik het in de SQL window plakken en zo inserten.

De tables heb ik ondertussen gemaakt, dat is allemaal gelukt. Nou alleen nog volstoppen.

[ontopic] Ik vraag me af of Bassie zijn enkel had gebroken door op een van die bootjes van de Emma brug te springen. Ik zat nog op te letten maar dat hebben ze natuurlijk geknipt

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 11 december 2003 @ 01:51:26 #72
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15321435
Joepie-jee! De site http://info.bassieenadriaan.nl is EINDELIJK volledig operationeel. Database zit lekker vol (met updates voor de afgelopen anderhalve serie die op Nickelodeon is geweest, check vooral de goofs, er zitten leuke bij) en de site is compleet met Engelse samenvatting.

* wonderer doet een dansje

djkoelkast, hartstikke bedankt voor de moeite

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15322514
quote:
Op donderdag 11 december 2003 01:51 schreef wonderer het volgende:
Joepie-jee! De site http://info.bassieenadriaan.nl is EINDELIJK volledig operationeel. Database zit lekker vol (met updates voor de afgelopen anderhalve serie die op Nickelodeon is geweest, check vooral de goofs, er zitten leuke bij) en de site is compleet met Engelse samenvatting.

* wonderer doet een dansje

djkoelkast, hartstikke bedankt voor de moeite


Prachtig werk wonderer, je bent een ware B&A held/fan .

Hmz, "kan de server niet vinden"

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15322561
quote:
Op woensdag 10 december 2003 23:10 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

zie www.bassieenadriaan.nl

en dat zijn nabewerkte muziekjes... [helaas]


Die site doet niet zo veel

Wonderer is het allemaal gelukt?


A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_15326596
Op 10-02-2004 komen alle delen van Europa op DVD (6 dvd's, per DVD 2 afleveringen). Ik hoop dat ze op elke DVD een aantal bloopers hebben geplaatst, dat zou wel leuk zijn
  Moderator donderdag 11 december 2003 @ 12:21:51 #76
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15326937
Echt helemaal top Wonderer!!!

Echt super!

Ik heb nog wel wat aanvullingen en een enkele spelfout. Die zal ik binnenkort even posten.

Ga zo door!

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 11 december 2003 @ 14:16:37 #77
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15329615
quote:
Op donderdag 11 december 2003 12:06 schreef heidbuurt het volgende:
Op 10-02-2004 komen alle delen van Europa op DVD (6 dvd's, per DVD 2 afleveringen). Ik hoop dat ze op elke DVD een aantal bloopers hebben geplaatst, dat zou wel leuk zijn
Man! Waarom nou weer op zes?! Moet je elk uur een nieuwe DVD in je speler stoppen Kan best op twee. Amerika kan ook op twee
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 11 december 2003 @ 14:20:00 #78
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15329701
quote:
Op donderdag 11 december 2003 12:21 schreef djkoelkast het volgende:
Echt helemaal top Wonderer!!!

Echt super!

Ik heb nog wel wat aanvullingen en een enkele spelfout. Die zal ik binnenkort even posten.

Ga zo door!


"Failure writing to local file" weer. Hoeveel ruimte gebruik jij eigenlijk op je site?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15332898
BETERS heb net Bassie & Adriaan en de verzonken stad gedownload!!! Vanavond weer lekker voor de monitor zitten kijken met een zak chips en Cola. Alleen draaid hij niet op mijn laptop krijg telkens de melding dat hij tewijnig werkgeheugen heeft en valt uit. Op de computer doet hij het gelukkig wel gewoon. En zeer goede qualitijd

[Dit bericht is gewijzigd door Aeroxie op 11-12-2003 16:26]

pi_15332941
Wie heeft er BTW ook films met goede divx qualitijd van onze helden op hun pc? Dan kunnen we mischien een uitwisselings project houden via msn
pi_15334088
quote:
Op donderdag 11 december 2003 16:26 schreef Aeroxie het volgende:
Wie heeft er BTW ook films met goede divx qualitijd van onze helden op hun pc? Dan kunnen we mischien een uitwisselings project houden via msn
Gewoon de DVD's kopen Je hebt toch wel wat geld over voor onze helden?
pi_15334409
quote:
Op donderdag 11 december 2003 16:24 schreef Aeroxie het volgende:
BETERS heb net Bassie & Adriaan en de verzonken stad gedownload!!! Vanavond weer lekker voor de monitor zitten kijken met een zak chips en Cola. Alleen draaid hij niet op mijn laptop krijg telkens de melding dat hij tewijnig werkgeheugen heeft en valt uit. Op de computer doet hij het gelukkig wel gewoon. En zeer goede qualitijd

waar heb je die gedownload?!

Cool!!

pi_15334709
Nog iets meer dan een half uurtje en dan gaan we weer naar Amerika
pi_15334720
Jongens, dit is een B&A topic, geen warez topic .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15334944
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:28 schreef wx het volgende:
Nog iets meer dan een half uurtje en dan gaan we weer naar Amerika
He WX, jij hier ook al?!
pi_15335061
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:16 schreef Dr.Chronicles het volgende:

[..]

waar heb je die gedownload?!

Cool!!


Op een FTP servertje kwam ik hem tegen. Mag helaas geen links geven.
pi_15335611
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:42 schreef Aeroxie het volgende:

[..]

Op een FTP servertje kwam ik hem tegen. Mag helaas geen links geven.


Tsja....kan ik goed begrijpen

maar als je ff de link naar enieseerulez@msn.com zou willen mailen zou ik je wel errug dankbaar zijn

pi_15337411
quote:
Hoe heet die tune van dat HH, B2 en de Baron bi Las vegas in de auto zitten en steeds verkeerd rjiden? Dat muziekje begint met een steeds harder wordende bass-dreun. Ook bekend bij de plaaggeestafleveringen ald de plaaggeest weer een valstrik gaat voorbereiden. En dat de huilende professor in de laatste aflevering de griengasbom klaarzet en aftelt.
Ook bij de achtervolging wordt deze muziek gedraait dat bassie en adriaan naar de telefooncellen rijden steeds en dat B2 en vlugge japie hun in de gaten houden.
Hoe heet deze music? Of heeft anybody een sample?
heb um nog niet gevonden @ bassieenadriaan.nl. Iemand een legale sample?

[Dit bericht is gewijzigd door GSMboy op 11-12-2003 19:36]

  donderdag 11 december 2003 @ 19:34:49 #89
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15337573
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:42 schreef Aeroxie het volgende:

[..]

Op een FTP servertje kwam ik hem tegen. Mag helaas geen links geven.


Je moet gewoon de DVDs kopen, gemene pikkedief!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15349642
Vandaag tussen 6 en 7 als het goed is een nieuwe serie
Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
pi_15363447
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:36 schreef Dr.Chronicles het volgende:

[..]

He wx, jij hier ook al?!


Jaja Bassie en Adriaan zijn de shit
pi_15364838
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 07:44 schreef IndustrialFreak het volgende:
Vandaag tussen 6 en 7 als het goed is een nieuwe serie
En? Was er een nieuwe serie? Ik heb het gemist vandaag .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15364868
En wanneer is die klerekloteserie nu eens een keer afgelopen?
verdorie elke dag een uur lang geschreeuw en ellendige Bassies en Adriaans op tv..
wor der gek van...
Mijn zoontje vind het zo leuk
Ik dus totaal niet
zucht
pi_15365051
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 19:06 schreef AngelWings het volgende:
En wanneer is die klerekloteserie nu eens een keer afgelopen?
verdorie elke dag een uur lang geschreeuw en ellendige Bassies en Adriaans op tv..
wor der gek van...
Mijn zoontje vind het zo leuk
Ik dus totaal niet

Hmm, dan heeft je zoontje een goede smaak en jij niet .

En hoezo "geschreeuw", je ziet dingen die er niet zijn? Je moet je zoontje dit juist veel laten kijken, vanwege de educatieve waarde .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  vrijdag 12 december 2003 @ 19:44:59 #95
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15365256
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 19:06 schreef AngelWings het volgende:
En wanneer is die klerekloteserie nu eens een keer afgelopen?
verdorie elke dag een uur lang geschreeuw en ellendige Bassies en Adriaans op tv..
wor der gek van...
Mijn zoontje vind het zo leuk
Ik dus totaal niet

Heb je liever dat je zoontje Power Rangers of Pokemon kijkt dan? Dat is pas Van B&A leert ie tenminste nuttige zaken, niet dat er rare monsters uit de ruimte in elkaar geslagen moeten worden door tieners in foute kostuums of dat je alles overwint met een wezentje uit een ping pong bal.

Bassie en Adriaan zijn bewezen een van de meest educatieve series, dus je moet juist blij zijn dat je zoontje ze leuk vindt. Daarbij zijn de series ook gewoon geweldig spannend en cool en grappig. B&A heersen!

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15366799
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 19:44 schreef wonderer het volgende:

[..]

[een heel mooi betoog ]


Wonderer, zit je al in Amerika, daar zou je toch heen gaan binnenkort? Je moet daar wel een B&A Tour gaan houden hoor, die kans krijg je niet vaak denk ik! Even langs de Navajo's gaan en in datzelfde kinderhotel als B&A gaan logeren
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15367055
Ja fijn allemaal en waarom een uur lang?
En wanneer is dat afgelopen op tv en laten ze het dan op een andere tijd doen
smiddags een keer per week ofzo..
zucht
  vrijdag 12 december 2003 @ 21:47:49 #98
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15367430
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 21:16 schreef hinse het volgende:

[..]

Wonderer, zit je al in Amerika, daar zou je toch heen gaan binnenkort? Je moet daar wel een B&A Tour gaan houden hoor, die kans krijg je niet vaak denk ik! Even langs de Navajo's gaan en in datzelfde kinderhotel als B&A gaan logeren


Nee, ik ga pas de 28ste. Enne... zowel Florida als de westkust is minstens acht uur rijden. Daarbij moet mijn vriend ook nog naar school en ik heb geen rijbewijs. Dus een B&A go America tour zit er even niet in. Maar ik vlieg wel over New York, dus ik dan zal ik even wat gedachten jullie kant op sturen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 12 december 2003 @ 21:49:00 #99
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15367453
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 21:30 schreef AngelWings het volgende:
Ja fijn allemaal en waarom een uur lang?
En wanneer is dat afgelopen op tv en laten ze het dan op een andere tijd doen
smiddags een keer per week ofzo..
Het is het best-bekeken programma van Nickelodeon. 'Nuff said.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15367995
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 21:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het is het best-bekeken programma van Nickelodeon. 'Nuff said.


Ja vind jij en vele anderen ik dus niet..
ik mis elke avond het journaal en alles..
dus..
ik wil weten wanneer dit afgelopen is die bassie en baviaan..
zucht
  vrijdag 12 december 2003 @ 22:21:01 #101
63655 IndustrialFreak
Krieg im Paradies
pi_15368174
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 22:14 schreef AngelWings het volgende:

[..]

Ja vind jij en vele anderen ik dus niet..
ik mis elke avond het journaal en alles..
dus..
ik wil weten wanneer dit afgelopen is die bassie en baviaan..


We gaan niet schelden met Adriaan he
Post hier dan niet. En ga lekker in de Klaagbaak posten.
En je kan om 8 uur lekekr het journaal kijken hoor, er is dan geen Bassie en Adriaan te bekennen.
Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
  vrijdag 12 december 2003 @ 22:21:36 #102
63655 IndustrialFreak
Krieg im Paradies
pi_15368195
De plaaggeest is trouwens weer begonnen.

Ik wil de Kroon

Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
  vrijdag 12 december 2003 @ 22:36:37 #103
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_15368539
Ik vind het nog steeds jammer eik dat b&a niet meer bij de tros zirten, daar deden ze ook een keer een leuk ander programma. weet ff niej meer hoe dat heette

Past ook beter bij het zappelin imago; leerzaam
foxkids en nickelodeon is meer leuk entertainment

  vrijdag 12 december 2003 @ 22:41:02 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15368643
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 22:14 schreef AngelWings het volgende:

[..]

Ja vind jij en vele anderen ik dus niet..
ik mis elke avond het journaal en alles..
dus..
ik wil weten wanneer dit afgelopen is die bassie en baviaan..


Nee, dat vind ik niet. Dat wijzen de kijkcijfers uit.
Het nieuws wordt herhaald. Om acht uur. Dan is er geen Bassie en Adriaan. Of kun je dan niet kijken omdat je jezelf zit af te stompen met GTST? Kan ik me ook voorstellen dat je B&A niet leuk vindt, dat is van een veel hoger niveau.

Triest.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 12 december 2003 @ 22:47:25 #105
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15368824
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 22:21 schreef IndustrialFreak het volgende:
De plaaggeest is trouwens weer begonnen.

Ik wil de Kroon


Ik OOOOOK!!
Of schatkaart. Dat mag ook
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15368905
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 22:41 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik niet. Dat wijzen de kijkcijfers uit.
Het nieuws wordt herhaald. Om acht uur. Dan is er geen Bassie en Adriaan. Of kun je dan niet kijken omdat je jezelf zit af te stompen met GTST? Kan ik me ook voorstellen dat je B&A niet leuk vindt, dat is van een veel hoger niveau.

Triest.


Mijn vraag wordt niet beantwoord wanneer is dat prog eens afgelopen?
Bedoel ik kraak jouw keus niet af..
je moet zelf weten wat jij wil zien op je tv..
alleen ben er zat van om elke dag dat gedoe op tv te zien..en ik kan hem niet omschakelen..
vroeger vond ik ze al niet leuk
ik hou niet van clowns nml..whatever..
zucht
  vrijdag 12 december 2003 @ 22:57:25 #107
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15369030
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 22:51 schreef AngelWings het volgende:

[..]

Mijn vraag wordt niet beantwoord wanneer is dat prog eens afgelopen?
Bedoel ik kraak jouw keus niet af..
je moet zelf weten wat jij wil zien op je tv..
alleen ben er zat van om elke dag dat gedoe op tv te zien..en ik kan hem niet omschakelen..
vroeger vond ik ze al niet leuk
ik hou niet van clowns nml..whatever..


het gaat voorlopig nog wel even door, tenminste tot eind januari. En als Nickelodeon verstandig is, verlengen ze het contract. Je kunt je zoontje vast vertellen dat er 31 december 24 uur lang B&A op tv is. Met dat nieuws is hij vast erg blij.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15369521
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 22:21 schreef IndustrialFreak het volgende:
De plaaggeest is trouwens weer begonnen.

Ik wil de Kroon


wees blij dat je het kan ontvangen. Wij hebben geneens nickolodion.
  vrijdag 12 december 2003 @ 23:28:19 #109
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15369827
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 23:16 schreef Aeroxie het volgende:

[..]

wees blij dat je het kan ontvangen. Wij hebben geneens nickolodion.


Snel de DVDs bestellen dan
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15369941
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 23:28 schreef wonderer het volgende:

[..]

Snel de DVDs bestellen dan


Nee hoor heb weer een FTPtje gevonden met alle afleveringen in amerika. Vanacht dus ff aanzetten.
  vrijdag 12 december 2003 @ 23:38:00 #111
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15370060
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 23:32 schreef Aeroxie het volgende:

[..]

Nee hoor heb weer een FTPtje gevonden met alle afleveringen in amerika. Vanacht dus ff aanzetten.


"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15370081
K'heb ze vroeger nog live gezien in de sporthal hier.

Dat was de dag van mijn leven, echt geweldig.
Hulde aan B&A!

Dura lex sed Lex
pi_15371118
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 22:36 schreef Shoplifter14 het volgende:
Ik vind het nog steeds jammer eik dat b&a niet meer bij de tros zirten, daar deden ze ook een keer een leuk ander programma. weet ff niej meer hoe dat heette
[afbeelding]

Past ook beter bij het zappelin imago; leerzaam
foxkids en nickelodeon is meer leuk entertainment


Hey Shoplifter, dat was alweer even geleden, 2 maanden terug was je nog één van de meest die hard posters in dit topic . Vind je het niet leuk meer?
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15371163
Het programma dat Bassie & Adriaan 3 jaar lang bij de Tros maakten heet Wonderland; het liedje ging:

Ga je mee naar Wonderland, daar is vanalles aan de hand?
En hoe het deze keer zal gaan, vertellen Bassie & Adriaan!

Het eindliedje:
En dit was weer Wonderland, daar was heel wat aan de hand!
Maar toen jij weer naar ons keek?? Er komt nog veel meer:
Volgende week!

Ik herinner me dat Adriaan in een interview eens zei, dat het een hele leuke tijd was, maar dat ze voor dat programma op te nemen, op 1 dag: 8 afleveringen opnamen voor Wonderland. En waarom ze ermee gestopt zijn was ook heel simpel. Aad vond dat als je een programma heel leuk moet aankondigen, terwijl je het liever niet ziet, echt niks voor hem was, en na een jaar zei de Tros, ok, we gaan het veranderen, de programma's, maar een jaar nadien zeggen ze; Ja, we doen het volgend jaar, ze hadden gewoon geen zeggeschap erover, en Aad wil iets maken dat 100% is, daarom hebben ze het maar afgezegd.

  Moderator zaterdag 13 december 2003 @ 09:26:33 #115
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15374391
Jullie gaan hard, ik moet iedere keer enorm veel lezen

Rustig aan hoor, ik hou het niet bij

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_15374403
Bassie & Adriaan zijn de slechtste vrienden
Voetbal: Verliezen is ook een prestatie!!
  zaterdag 13 december 2003 @ 11:23:17 #117
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15375376
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 22:21 schreef IndustrialFreak het volgende:
De plaaggeest is trouwens weer begonnen.

Ik wil de Kroon


Ik wil ook de Kroon, mijn favoriete serie
Free Your Mind
pi_15379443
quote:
Op donderdag 11 december 2003 19:29 schreef GSMboy het volgende:

[..]

heb um nog niet gevonden @ bassieenadriaan.nl. Iemand een legale sample?


Niemand een sample? Zoveel bassie en Adriaanfans?
  zaterdag 13 december 2003 @ 17:06:49 #119
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15381607
Welke Bassie & Adriaan fan, zou het leuk vinden een Bassie & Adriaan icoon voor me maken.

Ik wil zeg maar een icoon, waarbij aantal plaatjes worden afgewisseld. En die plaatjes moeten scenes uit de Kroon zijn

Wie zou dat willen maken? Ik zou het heel erg leuk vinden!

Free Your Mind
  zaterdag 13 december 2003 @ 17:42:27 #120
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15382521
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 09:30 schreef DonaldDuck1 het volgende:
Bassie & Adriaan zijn de slechtste vrienden
Ga eens even HEEL gauw weg.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15385221
Kunnen figuren als AngelWings em hier niet ff nokken

Je doet overigens wel iets fout in je opvoeding als je niet kan voorkomen dat je kind elke dag naar B&A kijkt terwijl jij dat niet wilt. Klinkt alsof hij de baas over jou is

Maargoed, ik blijf me verbazen hoe anders de Plaaggeest is vergeleken met nieuwere series als "De reis vol verrassingen" en "de geheime opdracht"...

[Dit bericht is gewijzigd door DonStefano op 13-12-2003 19:41]

  zaterdag 13 december 2003 @ 19:47:30 #122
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15385389
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 19:40 schreef DonStefano het volgende:
Kunnen figuren als AngelWings em hier niet ff nokken

Je doet overigens wel iets fout in je opvoeding als je niet kan voorkomen dat je kind elke dag naar B&A kijkt terwijl jij dat niet wilt. Klinkt alsof hij de baas over jou is


Hoewel je ook iets fout doet als je je kind niet naar B&A laat kijken
quote:
Maargoed, ik blijf me verbazen hoe anders de Plaaggeest is vergeleken met nieuwere series als "De reis vol verrassingen" en "de geheime opdracht"...
Ja, wat wil je, daar zit twintig jaar tussen. In de plaaggeest zijn de karakters nog niet helemaal ontwikkeld. Ik denk dat dat pas vanaf de Schat of de Professor echt komt. Maar de karakters blijven natuurlijk groeien, dat zie je vooral in Amerika heel erg, als Bassie ineens "slim" wordt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15393746
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 19:47 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hoewel je ook iets fout doet als je je kind niet naar B&A laat kijken
[..]

Ja, wat wil je, daar zit twintig jaar tussen. In de plaaggeest zijn de karakters nog niet helemaal ontwikkeld. Ik denk dat dat pas vanaf de Schat of de Professor echt komt. Maar de karakters blijven natuurlijk groeien, dat zie je vooral in Amerika heel erg, als Bassie ineens "slim" wordt.


Ik zie het allemaal door deze bril :

De oude series (Plaaggeest, Sleutel, Diamant en Professor een beetje) zijn amateuristischer, maar wel met meer actie en niet helemaal ontwikkelde karakters. Het plot is vaak leuk, maar niet echt denderend.

De middelste series (Professor kan hier ook onder gerekend worden, Schatkaart, Kroon, Verzonken Stad) zijn series met een goede balans tussen karakter ontwikkeling en passieve/actieve momenten. Ik vind deze verhalen het meest professioneel wat betreft plot.

De nieuwe series (Europa, Amerika) zijn veel passiever qua verhaal (ondanks verdere bestemmingen). Het plot is veel eenvoudiger, maar de nadruk wordt echt op educatie gelegd.

Het verschil in de series zal voornamelijk in leeftijdsverschil zitten (B&A moeten vanwege fysieke beperkingen meer nadruk op raadsels etc leggen ipv. prachtige achtervolgingen) en de opvattingen over wat er in de serie moet komen. In de nieuwe series merk je veel meer dat B&A een soort boodschap/les wil meegeven aan kinderen (denk aan alle kennis die je hebt opgedaan tijdens de Europa en Amerika serie). De oude series moesten vooral zo spannend mogelijk zijn, om kijkers te trekken (denk ik).

Dit is hoe ik er ongeveer over denk. Ik ben niet helemaal compleet, omdat de Plaaggeest bijvoorbeeld ook veel leerzame liedjes bevat, maar goed.

Hoe denken jullie erover? Ik probeer weer een beetje een goede discussie aan te wakkeren nav Wonderers reactie . Verbeter me maar waar ik fout zit .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 14 december 2003 @ 01:15:52 #124
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15394390
quote:
Op zondag 14 december 2003 00:44 schreef hinse het volgende:

[..]

Ik zie het allemaal door deze bril [afbeelding]:

De oude series (Plaaggeest, Sleutel, Diamant en Professor een beetje) zijn amateuristischer, maar wel met meer actie en niet helemaal ontwikkelde karakters. Het plot is vaak leuk, maar niet echt denderend.

De middelste series (Professor kan hier ook onder gerekend worden, Schatkaart, Kroon, Verzonken Stad) zijn series met een goede balans tussen karakter ontwikkeling en passieve/actieve momenten. Ik vind deze verhalen het meest professioneel wat betreft plot.

De nieuwe series (Europa, Amerika) zijn veel passiever qua verhaal (ondanks verdere bestemmingen). Het plot is veel eenvoudiger, maar de nadruk wordt echt op educatie gelegd.

Het verschil in de series zal voornamelijk in leeftijdsverschil zitten (B&A moeten vanwege fysieke beperkingen meer nadruk op raadsels etc leggen ipv. prachtige achtervolgingen) en de opvattingen over wat er in de serie moet komen. In de nieuwe series merk je veel meer dat B&A een soort boodschap/les wil meegeven aan kinderen (denk aan alle kennis die je hebt opgedaan tijdens de Europa en Amerika serie). De oude series moesten vooral zo spannend mogelijk zijn, om kijkers te trekken (denk ik).

Dit is hoe ik er ongeveer over denk. Ik ben niet helemaal compleet, omdat de Plaaggeest bijvoorbeeld ook veel leerzame liedjes bevat, maar goed.

Hoe denken jullie erover? Ik probeer weer een beetje een goede discussie aan te wakkeren nav Wonderers reactie . Verbeter me maar waar ik fout zit .


Wow

Ja, ik ben het met je eens. Wat ik altijd begrepen heb, is dat ze series maakten die de kinderen leuk vonden. Ik denk dat kinderen van een jaar of zeven niet zo erg doorhebben dat er veel verschil zit tussen de eerste drie en de laatste twee series. (Toen in ieder geval. Ik durf op die koters van tegenwoordig geen eed meer te doen.) Bassie en Adriaan, een paar boeven en achtervolgingen en interessante locaties. Dat hebben alle series. Volgens mij kijken kinderen niet op ons niveau. Daarmee wil ik niet zeggen dat je ze alles kan voorschotelen, maar ik betwijfel of ze verder komen dan "dit vind ik leuk en dat is stom" wat betreft meningen.

Ik heb geen psychologie gestudeerd of zo, ik zit ook maar wat te filosoferen.

Maar wij zien die verschillen wel, zoals hinse zo prachtig beschreven heeft, want wij zijn oud en wijs.
Persoonlijk vind ik de middelste vier (prof, schat, kroon, stad) de beste. Maar elke serie heeft zijn leuke kanten en geen een is er slecht.

Ik heb ook geen filmologie gestudeerd dus ik kan weinig zeggen over de filmtechniek en scenario ontwikkeling, en daar ga ik niet over filosoferen ook. Ik vind het gewoon erg tof om naar te kijken.

Eh... voor ik nog meer onzin ga uitkramen... Adios!

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15394832
quote:
Op zondag 14 december 2003 01:15 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wow

Ja, ik ben het met je eens. Wat ik altijd begrepen heb, is dat ze series maakten die de kinderen leuk vonden. Ik denk dat kinderen van een jaar of zeven niet zo erg doorhebben dat er veel verschil zit tussen de eerste drie en de laatste twee series. (Toen in ieder geval. Ik durf op die koters van tegenwoordig geen eed meer te doen.) Bassie en Adriaan, een paar boeven en achtervolgingen en interessante locaties. Dat hebben alle series. Volgens mij kijken kinderen niet op ons niveau. Daarmee wil ik niet zeggen dat je ze alles kan voorschotelen, maar ik betwijfel of ze verder komen dan "dit vind ik leuk en dat is stom" wat betreft meningen.

Ik heb geen psychologie gestudeerd of zo, ik zit ook maar wat te filosoferen.

Maar wij zien die verschillen wel, zoals hinse zo prachtig beschreven heeft, want wij zijn oud en wijs.
Persoonlijk vind ik de middelste vier (prof, schat, kroon, stad) de beste. Maar elke serie heeft zijn leuke kanten en geen een is er slecht.

Ik heb ook geen filmologie gestudeerd dus ik kan weinig zeggen over de filmtechniek en scenario ontwikkeling, en daar ga ik niet over filosoferen ook. Ik vind het gewoon erg tof om naar te kijken.

Eh... voor ik nog meer onzin ga uitkramen... Adios!


Ja, de middelste vier vind ik ook het best, omdat deze bij mij het beste bijblijven (van vroeger). Bovendien is het plot meestal het beste. En dat gefilosoof over hoe kinderen denken klopt anders wel hoor! .

Afijn, zoals wonderer al zei: Adios!

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 14 december 2003 @ 03:48:57 #126
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15396088
Ik vind het trouwens behoorlijk irritant dat bij elke aflevering van Amerika Adriaan vertelt dat Bassie een prijs heeft gewonnen en dat ze een maand door de VS reizen. Dat weten we na de derde aflevering heus wel hoor!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15397074
ik kan niet wachten op de nieuwe dvd's
Wat zeg ie?
  zondag 14 december 2003 @ 11:18:57 #128
63655 IndustrialFreak
Krieg im Paradies
pi_15397631
quote:
Op zondag 14 december 2003 03:48 schreef wonderer het volgende:
Ik vind het trouwens behoorlijk irritant dat bij elke aflevering van Amerika Adriaan vertelt dat Bassie een prijs heeft gewonnen en dat ze een maand door de VS reizen. Dat weten we na de derde aflevering heus wel hoor!

Wat nou als je pas begint te kijken bij aflevering 11?

Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
  zondag 14 december 2003 @ 16:36:41 #129
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_15405234
Ik vind de middelste series ook het leukst, daar zitten ook de leukste boeven in (japie, b2, baron) alleen de prof. vind ik iets minder

Vinden jullie trouwens ook dat als Bassie pannenkoeken/flam ofzo zit te eten dat het veel lekkerder lijkt, of met die bonbons hetzelfde... hoe komt dit

Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  zondag 14 december 2003 @ 18:32:12 #130
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15408036
quote:
Op zondag 14 december 2003 11:18 schreef IndustrialFreak het volgende:

[..]

Wat nou als je pas begint te kijken bij aflevering 11?


Dan klopt er iets niet Dan ga je gewoon naar de winkel en koop je de DVDs en dat weet je precies wat er aan de hand is.

Ik denk toch niet dat mensen bij het zien van Death Valley denken, "Hee, is dat de Veluwe?"

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 december 2003 @ 18:33:23 #131
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15408072
quote:
Op zondag 14 december 2003 16:36 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
Ik vind de middelste series ook het leukst, daar zitten ook de leukste boeven in (japie, b2, baron) alleen de prof. vind ik iets minder

Vinden jullie trouwens ook dat als Bassie pannenkoeken/flam ofzo zit te eten dat het veel lekkerder lijkt, of met die bonbons hetzelfde... hoe komt dit


Hoe bedoel je, dat het lekkerder lijkt? Ziet het er smakelijker uit dan in het echt of lijkt het door de manier waarop Bassie het wegwerkt dat het tien keer beter smaakt dan als jij het eet?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 december 2003 @ 18:33:43 #132
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_15408081
Dit topic leeft nog wél dus!!

Ik zag em al een tijdje niet meer bij My Active Topics staan dus dacht ik dat er gewoon niet meer in werd gepost, maar er blijkt dus allang weer een nieuw topic te zijn!!

*bijlezen gaat*

"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
  zondag 14 december 2003 @ 18:38:42 #133
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15408210
quote:
Op zondag 14 december 2003 18:33 schreef Gerritje het volgende:
Dit topic leeft nog wél dus!!

Ik zag em al een tijdje niet meer bij My Active Topics staan dus dacht ik dat er gewoon niet meer in werd gepost, maar er blijkt dus allang weer een nieuw topic te zijn!!

*bijlezen gaat*


Ja, uitzoeken of er een nieuw topic is, is een beetje lastig, kwam ik ook achter. Zoeken op Bassie & Adriaan deel X werkt meestal wel, maar toch...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15409049
quote:
Op zondag 14 december 2003 18:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, uitzoeken of er een nieuw topic is, is een beetje lastig, kwam ik ook achter. Zoeken op Bassie & Adriaan deel X werkt meestal wel, maar toch...


Meestal staat het nieuwe B&A topic altijd bovenin Film, TV en Radio (er wordt altijd veel gereageerd).
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 14 december 2003 @ 19:14:54 #135
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_15409065
quote:
Op zondag 14 december 2003 18:33 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, dat het lekkerder lijkt? Ziet het er smakelijker uit dan in het echt of lijkt het door de manier waarop Bassie het wegwerkt dat het tien keer beter smaakt dan als jij het eet?


Ja weet niet hij eet het op een speciale manier... mijn buurjongen was het met mij eens. als hij weer eens iets eet dan heb je daar ook gelijk trek in en hij maakt het zo lekker
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  zondag 14 december 2003 @ 19:19:15 #136
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15409191
quote:
Op zondag 14 december 2003 19:14 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:

[..]

Ja weet niet hij eet het op een speciale manier... mijn buurjongen was het met mij eens. als hij weer eens iets eet dan heb je daar ook gelijk trek in en hij maakt het zo lekker


Nooit zo op gelet, maar nu je het zegt... heheh. Hongerrrr!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15409306
Ik vind de series de Verdwenen Kroon en De Verzonken Stad de allerbeste met niet ver daaronder Het Geheim van de Schatkaart.
Het leuke is dat er gewoon een levendig verhaal in zit, niet steeds hetzelde.

De eerste serie van de plaaggeest vind ik ook heel bijzonder, de pure eenvoud van het werken om geld te verdienen en een brood te kopen en de simpele middelen die ze gebruiken om toch een leuk verhaal neer te zetten zijn gewoon leuk.

De tweede en derde serie met de BB B1 en B2 zijn ook wel leuk qua verhaal, alleen zijn de boeven een beetje suf daar, de boevenbaas is gewoon niks als je eenmaal de baron gewend bent, B1 is bijna gewoon een echte boef en voor de rest kan hij zo het graf in, B2 is daarentegen wel leuk.

Net als ik velen heb horen zeggen blijft de serie van de professor een vreemde eend in de bijt, maar ook deze is de moeite waard.

De slechte 2 vind ik die van Europa en Amerika waarvan de laatste de allerergste.
Bij allebei is het steeds hetzelfde, de boeven achtervolgen Bassie en Adriaan tevergeefs, er vind nooit een confrontatie plaats B&A hebben ook totaal niet door dat de boeven er zijn, alles van de boeven mislukt en ze trappen steeds in hun eigen vallen.
Ik moet zeggen dat ze in Amerika weer wat levendig zijn, want in Europa zat Handige Harry in het ruim alleen boemen te laten ontploffen in het ruim terwijl de baron op zijn dikke reet zat te varen en telefoons zat te slopen (ook zo een goedkoop element).

Dan nog iets, het principe van een BOEM, stel het lukt de baron ooit wat dan? Zelf zijn ze er al 100X ingetrapt en nog steeds even levendig.
Eigenlijk lijken B&A hier gewoon 2 oude mannen die op hun oude dag vakantie tochtjes en wandelingetjes zitten te maken..
Maar hulde aan de eerdere series!

  zondag 14 december 2003 @ 19:57:06 #138
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15410123
quote:
Op zondag 14 december 2003 19:23 schreef HarryH het volgende:
Ik vind de series de Verdwenen Kroon en De Verzonken Stad de allerbeste met niet ver daaronder Het Geheim van de Schatkaart.
Het leuke is dat er gewoon een levendig verhaal in zit, niet steeds hetzelde.

De eerste serie van de plaaggeest vind ik ook heel bijzonder, de pure eenvoud van het werken om geld te verdienen en een brood te kopen en de simpele middelen die ze gebruiken om toch een leuk verhaal neer te zetten zijn gewoon leuk.

De tweede en derde serie met de BB B1 en B2 zijn ook wel leuk qua verhaal, alleen zijn de boeven een beetje suf daar, de boevenbaas is gewoon niks als je eenmaal de baron gewend bent, B1 is bijna gewoon een echte boef en voor de rest kan hij zo het graf in, B2 is daarentegen wel leuk.

Net als ik velen heb horen zeggen blijft de serie van de professor een vreemde eend in de bijt, maar ook deze is de moeite waard.

De slechte 2 vind ik die van Europa en Amerika waarvan de laatste de allerergste.
Bij allebei is het steeds hetzelfde, de boeven achtervolgen Bassie en Adriaan tevergeefs, er vind nooit een confrontatie plaats B&A hebben ook totaal niet door dat de boeven er zijn, alles van de boeven mislukt en ze trappen steeds in hun eigen vallen.
Ik moet zeggen dat ze in Amerika weer wat levendig zijn, want in Europa zat Handige Harry in het ruim alleen boemen te laten ontploffen in het ruim terwijl de baron op zijn dikke reet zat te varen en telefoons zat te slopen (ook zo een goedkoop element).

Dan nog iets, het principe van een BOEM, stel het lukt de baron ooit wat dan? Zelf zijn ze er al 100X ingetrapt en nog steeds even levendig.
Eigenlijk lijken B&A hier gewoon 2 oude mannen die op hun oude dag vakantie tochtjes en wandelingetjes zitten te maken..
Maar hulde aan de eerdere series!


Ik ben het in grote lijnen met je eens, maar heb toch een punt van kritiek. De doelgroep van de series, kinderen vanaf een jaar of zes, vraagt juist om herhaling. Vooral als je ze iets wil leren. Dus de elementen die in Europa en Amerika terugkomen (de boem, de telefoon, Bassie die overal taart wil eten etc) hebben wel degelijk hun nut.

Natuurlijk zijn wij oud en wijs dus wij vinden die herhaling knudde. Maar ja, die series zijn niet voor ons gemaakt

PS: De Baron is niet dik

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15410763
quote:
Op zondag 14 december 2003 19:57 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik ben het in grote lijnen met je eens, maar heb toch een punt van kritiek. De doelgroep van de series, kinderen vanaf een jaar of zes, vraagt juist om herhaling. Vooral als je ze iets wil leren. Dus de elementen die in Europa en Amerika terugkomen (de boem, de telefoon, Bassie die overal taart wil eten etc) hebben wel degelijk hun nut.

Natuurlijk zijn wij oud en wijs dus wij vinden die herhaling knudde. Maar ja, die series zijn niet voor ons gemaakt

PS: De Baron is niet dik


Okee hij is niet dik, maar zo het wel worden als hij zo doorging, ik was in 1992 (Europa) negen jaar dus eigenlijk ook nog een kind en ook toen vond ik die serie veel minder dan de eerdere.
[/quote]

[Dit bericht is gewijzigd door HarryH op 14-12-2003 20:24]

pi_15410779
quote:
Op zondag 14 december 2003 19:23 schreef HarryH het volgende:

[een heel lang leuk verhaal]


Ja ik ben het ook redelijk met je eens Harry, maar wat wonderer zei is wel waar, voor kinderen is herhaling belangrijk.

De professor serie blijft me fascineren, waarom valt deze er nou zo buiten? Ok, er is geen (geniale/domme) baron, maar toch valt de serie geheel buiten de anderen. Adriaan introduceert zijn blauwe pak, Robin wordt geboren, het is de laatste serie met Bassies binnenkant-van-zijn-ogen-bekijk-dromen. Ook speelt het circus in deze serie voor het laatst een belangrijke rol.

De Professor aflevering is hierdoor juist uniek, een soort nieuw begin van de veel geprezen midden-series (Schatkaart, Kroon, Verzonken Stad) .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15410854
quote:
Op zondag 14 december 2003 20:19 schreef hinse het volgende:

[..]

Ja ik ben het ook redelijk met je eens Harry, maar wat wonderer zei is wel waar, voor kinderen is herhaling belangrijk.

De professor serie blijft me fascineren, waarom valt deze er nou zo buiten? Ok, er is geen (geniale/domme) baron, maar toch valt de serie geheel buiten de anderen. Adriaan introduceert zijn blauwe pak, Robin wordt geboren, het is de laatste serie met Bassies binnenkant-van-zijn-ogen-bekijk-dromen. Ook speelt het circus in deze serie voor het laatst een belangrijke rol.

De Professor aflevering is hierdoor juist uniek, een soort nieuw begin van de veel geprezen midden-series (Schatkaart, Kroon, Verzonken Stad) .


In het geheim van de Schatkaart zijn ze de eerste aflevering nog flink in het circus en als Bassie in de Verzonken Stad in de bus zit droomt hij nog wel dat hij een koning is die alles in goud kan laten veranderen en nogmaals toen was ik wel kind en vond ik hetzelfde zoals nu
  zondag 14 december 2003 @ 20:48:11 #142
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15411545
quote:
Op zondag 14 december 2003 20:19 schreef hinse het volgende:

[..]

Ja ik ben het ook redelijk met je eens Harry, maar wat wonderer zei is wel waar, voor kinderen is herhaling belangrijk.

De professor serie blijft me fascineren, waarom valt deze er nou zo buiten? Ok, er is geen (geniale/domme) baron, maar toch valt de serie geheel buiten de anderen. Adriaan introduceert zijn blauwe pak, Robin wordt geboren, het is de laatste serie met Bassies binnenkant-van-zijn-ogen-bekijk-dromen. Ook speelt het circus in deze serie voor het laatst een belangrijke rol.

De Professor aflevering is hierdoor juist uniek, een soort nieuw begin van de veel geprezen midden-series (Schatkaart, Kroon, Verzonken Stad) .


Ik denk niet dat de professor zelf het zo'n rare serie maakt, maar die foute Joris en die enge Hans Otjes. Zet VJ en B2 in hun plaats, of zelfs B1, en je hebt al iets heel beters. De professor mist wel iets eigens. Iedereen kan de Baron quoten, en de BB met zijn sigaren was ook een heel duidelijk persoon. "Ik zal ze laten huilen, huilen, HUILEN!" Da's het enige.

Stel je de verhaallijn van de professor voor met de Baron, VJ en B2 (of B100 en HH, wat je wil) en dan niet dat gas maar iets wat IC voor de Baron zou zijn. Zou je de serie dan nog steeds zo vaag vinden? Het is vet spannend, en grappig, Adriaan is de held, Bassie is de clown... De slechterikken zijn gewoon verkeerd gekozen.

Even voor de duidelijkheid, ik heb het niet exclusief tegen jou, hinse, gewoon "je" in het algemeen

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15411747
quote:
Op zondag 14 december 2003 20:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de professor zelf het zo'n rare serie maakt, maar die foute Joris en die enge Hans Otjes. Zet VJ en B2 in hun plaats, of zelfs B1, en je hebt al iets heel beters. De professor mist wel iets eigens. Iedereen kan de Baron quoten, en de BB met zijn sigaren was ook een heel duidelijk persoon. "Ik zal ze laten huilen, huilen, HUILEN!" Da's het enige.

Stel je de verhaallijn van de professor voor met de Baron, VJ en B2 (of B100 en HH, wat je wil) en dan niet dat gas maar iets wat IC voor de Baron zou zijn. Zou je de serie dan nog steeds zo vaag vinden? Het is vet spannend, en grappig, Adriaan is de held, Bassie is de clown... De slechterikken zijn gewoon verkeerd gekozen.

Even voor de duidelijkheid, ik heb het niet exclusief tegen jou, hinse, gewoon "je" in het algemeen


Helemaal juist
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15412539
quote:
Op zondag 14 december 2003 20:54 schreef hinse het volgende:

[..]

Helemaal juist


Nou goed ik heb ook niet zo zeer iets tegen de Huilende Professor ik merk alleen op dat deze serie anders is dan de rest, je hebt bijvoorbeeld de eerste 3 die bij elkaar horen, de 3 midden jaren 80 en de 2 series in de jaren 90.
Voor de rest vind ik hem ook wel grappig, maar toch blijf ik van mening dat het B&A in de jaren 90 de veel naar hun hoofd is gestegen en enigzins de gedachte hebben gehad: Hoe exotischer hoe beter!
Dat dit fors afbreuk deed aan inspiratie scheen hen niet te boeien, de laatste afleveringen hiervan zijn wel de moeite waard omdat er dan eindelijk wat acie in zit!
  zondag 14 december 2003 @ 21:21:10 #145
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15412569
quote:
Op zondag 14 december 2003 20:54 schreef hinse het volgende:

[..]

Helemaal juist


Thanks

Ik heb vannacht nog over jullie gedroomd trouwens. We waren met z'n allen op de fiets en reden door een of andere oude stad op zoek naar B&A locaties. Ondertussen spraken we over van alles en nog wat, net zoals we hier nu doen. Best grappig

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 december 2003 @ 21:25:22 #146
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15412714
quote:
Op zondag 14 december 2003 21:20 schreef HarryH het volgende:

[..]

Nou goed ik heb ook niet zo zeer iets tegen de Huilende Professor ik merk alleen op dat deze serie anders is dan de rest, je hebt bijvoorbeeld de eerste 3 die bij elkaar horen, de 3 midden jaren 80 en de 2 series in de jaren 90.
Voor de rest vind ik hem ook wel grappig, maar toch blijf ik van mening dat het B&A in de jaren 90 de veel naar hun hoofd is gestegen en enigzins de gedachte hebben gehad: Hoe exotischer hoe beter!
Dat dit fors afbreuk deed aan inspiratie scheen hen niet te boeien, de laatste afleveringen hiervan zijn wel de moeite waard omdat er dan eindelijk wat acie in zit!


Je mist een serie, er waren er vier uit de jaren 80

wat dat exotisch betreft... ja, ik denk dat je gelijk hebt. Maar ja, klauteren en klimmen en stoere achtervolgingen gingen gewoon niet meer. En erg veel interessants kun je in Nederland niet doen. Zou jij de Amerika serie in Nederland kunnen laten spelen? Dat zou nog minder opleveren. Wat de middelen betreft is dit wel de beste keus denk ik, maar ik ben met je eens dat de spanning flink gezakt is in de laatste twee series.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15412719
quote:
Op zondag 14 december 2003 21:21 schreef wonderer het volgende:

[..]

Thanks

Ik heb vannacht nog over jullie gedroomd trouwens. We waren met z'n allen op de fiets en reden door een of andere oude stad op zoek naar B&A locaties. Ondertussen spraken we over van alles en nog wat, net zoals we hier nu doen. Best grappig


Hahahahahah, en hoe zag ik eruit (spannend ). Wel cool, zo'n droom .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 14 december 2003 @ 21:28:38 #148
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_15412806
Mooi verhaal wat je vertelt wonderer, ik had er op die manier nog helemaal niet naar gekeken! Nu ik er eens goed over nadenk... De Huilende Professor met de Baron, VJ en B2 i.p.v. de Professor, de Kapitein en Joris, dat zou de serie al een heel eind naar de goede richting helpen!

Doet me trouwens denken aan een aantal topics terug. Toen hadden we het plan om een eigen B&A-verhaal te 'organiseren' en dat met de vaste mensen hier te gaan verfilmen op de bekende B&A-locaties!!

"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
pi_15412863
De verzonken stad heerst gewoon zwaar. Duidelijk mijn favoriet
pi_15412894
Wat ook wel grappig is als je kijkt naar de karakterontwikkelingen

Bassie: superdom en superonhandig in de eerste series (behalve in de liedjes!!)
In de jaren 80 series al een stuk slimmer en de jaren 90 even slim als een normaal persoon.

Adriaan: is vrij weinig veranderd, alleen bij de plaaggeest overkomen hem ook dingen die later nooit meer gebeuren zoals opgetild worden door een hijskraan en een school uit gegooid worden.

De Baron, mijn favoriete karakter: deze begon als een zeer deftige stijlvolle oudere heer met een wandelstok die af en toe opvliegende momenten had, dit is uiteraard de Aad-baron.
De Paul van Gorcum-baron is al een stuk agressiever maar heeft toch in de series van de kroon en de verzonken stad een bepaalde stijl.
Daarna hebben ze vooral die boosheid van hem zo ongeloofwaardig ovedreven, het is een bezeten vervomfaaid mannetje geworden die elke telefoon breekt die hij tegenkomt.
Oh ja in het begin scheld hij ook alleen maar met drommels, hij heeft het zelden over uilskuikens, frikadellen en ballen gehakt.

Robin: is in de serie van de professor een houterig mannetje dat om de zoveel woorden bleepte, in latere series was hij veel meer betrokken.

Andere personages hebben er te kort ingezeten om te kunnen veranderen.
Behalve misschien B2, hoewel hij van acteur wisselde is hij exact hetzelfde gebleven wat eigenlijk ook wel een heeeel klein irritant werd op den duur.
Steeds wat zeggie en hij verstond het altijd verkeerd, hij is misschien sinds die acteur wissel wat dommer geworden en zoals eerder opgemerkt loopt hij sindsdien meer in de poephouding.

Weer een lang verhaal ik weer het

  zondag 14 december 2003 @ 21:33:19 #151
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15412947
quote:
Op zondag 14 december 2003 21:25 schreef hinse het volgende:

[..]

Hahahahahah, en hoe zag ik eruit (spannend ). Wel cool, zo'n droom .


Ik droom bijna nooit gezichten.
Verder is het allemaal vrij vaag, dus helaas, ik kan jullie niet vertellen wat voor merk fiets je had of wanneer we linksaf sloegen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 december 2003 @ 21:36:06 #152
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15413020
quote:
Op zondag 14 december 2003 21:28 schreef Gerritje het volgende:
Mooi verhaal wat je vertelt wonderer, ik had er op die manier nog helemaal niet naar gekeken! Nu ik er eens goed over nadenk... De Huilende Professor met de Baron, VJ en B2 i.p.v. de Professor, de Kapitein en Joris, dat zou de serie al een heel eind naar de goede richting helpen!

Doet me trouwens denken aan een aantal topics terug. Toen hadden we het plan om een eigen B&A-verhaal te 'organiseren' en dat met de vaste mensen hier te gaan verfilmen op de bekende B&A-locaties!!


Daar moeten we zeker mee doorgaan, dat zou echt te gek zijn. Goed dat je dat weer even aanhaalt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15413320
Weet iemand trouwens of Paul van Gorcum zijn snor liet staan voor de rol van de baron of dat hij een nep snor gebruikte?

Paul van Gorcum is ook in Turks Fruit te zien trouwens als degene die Rutger Hauer (Erik Vonk) en Monique van de Ven (Olga Stapels) trouwde.
Echt jong daar, maar die stem zo herkenbaar!

pi_15413340
quote:
Op zondag 14 december 2003 21:36 schreef wonderer het volgende:

[..]

Daar moeten we zeker mee doorgaan, dat zou echt te gek zijn. Goed dat je dat weer even aanhaalt.


Ik wil iedereen even complimenteren voor zijn/haar grootse intellectuele inbreng, wij zijn de B&A series en karakters zo enorm gedetailleerd aan het uitzoeken en bestuderen!

Ik denk niet dat B&A zelf ooit hadden gedacht dat er zo over hun series gefilosofeerd zou worden . Geweldig

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15413602
Offtopic: ik keek net naar een oude videoband van Ducktales en die Van Stoetewolf (butler van Oom Dagobert) heeft de stem van Paul van Gorcum . Ik moest het ff kwijt, je let er als van Gorcum kenner meteen op
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 14 december 2003 @ 21:58:17 #156
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15413604
quote:
Op zondag 14 december 2003 21:31 schreef HarryH het volgende:
Wat ook wel grappig is als je kijkt naar de karakterontwikkelingen

Bassie: superdom en superonhandig in de eerste series (behalve in de liedjes!!)
In de jaren 80 series al een stuk slimmer en de jaren 90 even slim als een normaal persoon.

Adriaan: is vrij weinig veranderd, alleen bij de plaaggeest overkomen hem ook dingen die later nooit meer gebeuren zoals opgetild worden door een hijskraan en een school uit gegooid worden.

De Baron, mijn favoriete karakter: deze begon als een zeer deftige stijlvolle oudere heer met een wandelstok die af en toe opvliegende momenten had, dit is uiteraard de Aad-baron.
De Paul van Gorcum-baron is al een stuk agressiever maar heeft toch in de series van de kroon en de verzonken stad een bepaalde stijl.
Daarna hebben ze vooral die boosheid van hem zo ongeloofwaardig ovedreven, het is een bezeten vervomfaaid mannetje geworden die elke telefoon breekt die hij tegenkomt.
Oh ja in het begin scheld hij ook alleen maar met drommels, hij heeft het zelden over uilskuikens, frikadellen en ballen gehakt.

Robin: is in de serie van de professor een houterig mannetje dat om de zoveel woorden bleepte, in latere series was hij veel meer betrokken.

Andere personages hebben er te kort ingezeten om te kunnen veranderen.
Behalve misschien B2, hoewel hij van acteur wisselde is hij exact hetzelfde gebleven wat eigenlijk ook wel een heeeel klein irritant werd op den duur.
Steeds wat zeggie en hij verstond het altijd verkeerd, hij is misschien sinds die acteur wissel wat dommer geworden en zoals eerder opgemerkt loopt hij sindsdien meer in de poephouding.

Weer een lang verhaal ik weer het


Gelukkig hebben ze karakterontwikkeling in die series! Kan je je voorstellen, 150 afleveringen lang dezelfde personages? Dat leeft echt voor geen meter.

Ik erger me echt dood aan Bassie in de eerste paar series, trouwens. ZO dom. Toen was hij echt de clown. Later nam hij m.i. meer de rol over van een kind, zeg maar de transitie van de kijker naar de serie. Ik kan me zo voorstellen dat dit een van de dingen is die de serie zo populair maakt bij kinderen: ze kunnen zich inleven, omdat Bassie de dingen doet en de vragen stelt die zij ook zouden doen/stellen. Wat dat betreft klopt de stijgende intelligentie van Bassie wel in de series, want die kids van tegenwoordig zijn een stuk slimmer dan dertig jaar geleden.

Adriaan was in de eerdere series echt het tegenwicht van Bassie's clownsstreken. Slim, handig, vindingrijk etc. Later, omdat Bassie's rol veranderde, werd hij meer de leraar/"voogd" figuur. De oudere broer misschien die kinderen konden herkennen, of de buurjongen die alles weet. Later weet Bassie hem te verrassen en staat hij ook wel eens met lege handen. Dat veranderende beeld sluit denk ik wel aan bij de ontwikkeling van de kinderen die op lagere leeftijd heus wel doorhebben dat de juf of meester ook niet alles weet. Dat zie je ook terug in de algemene opvoeding, van strikt autoritair wordt het kind veel meer betrokken bij zijn eigen opvoeding en staat het meer op gelijke voet met de opvoeder.

Dan de boeven... Ik kan op dit moment weinig zeggen over de Aad-baron omdat ik nog steeds de DVDs van de Schatkaart niet heb bekeken en Nickelodeon stom is. Ik denk dat Paul's Baron een stuk van zijn kwaadheid verliest in Amerika en Europa doordat de wisselwerking met B2 en VJ wegvalt. Het plan is ook anders. Hij krijgt minder ruimte om zijn genialiteit te laten zien, vind ik. Ik bedoel, dat hele achtervolgingsgedoe slaat sowieso nergens op. Je kunt net zo goed in de tijd dat ze weg zijn de caravan prepareren met een booby trap en klaar is kees. Hoef je echt niet B100 erop uit te sturen om uit te vinden waar ze zijn.
Nee, een kroon pikken vergt veel meer vindingrijkheid, en daarna nog eens uit handen blijven van de politie EN B&A een hak zetten (met dat losgeld). Ik vind dat de karakters in Europa en Amerika te veel in dienst staan van het verhaal (plot driven) in plaats van andersom (character driven). Dit is het verhaal, nou nog zorgen dat de karakters zich zo gedragen dat het verhaal doorgang kan vinden. Is niet goed. Het beste voorbeeld is wel de aflevering van de Navajo's. Ze willen iets uitleggen over de indianen en stellen Bassie in een OOC positie, namelijk serieus en slim, om dat verhaal te vertellen. Zo krijg je een fout gevoel, omdat zoiets helemaal niet bij Bassie past.
De kroon, de schatkaart zijn veel meer character driven waardoor de acties van de personages logischer zijn en er ruimte is voor karakterontwikkeling. Niemand kijkt raar op als de Baron vertelt dat B&A er met het losgeld vandoor zijn, of dat Adriaan hen met veel vertoon van kracht en vernuft uit die kooi bevrijdt. Dat klopt allemaal.

De evolutie van Robin snap ik niet. Ik heb begrepen dat alledrie de robotjes nog bestaan, dus het was geen noodzaak. Hij kwam natuurlijk erg van pas in de kroon en de verzonken stad met het oplossen van raadsels, maar ik begrijp niet waarom er van uiterlijk en stem gewisseld werd.

De andere boeven zijn bijfiguren. Je kunt maar een bepaald aantal figuren een ontwikkeling laten doormaken, anders wordt het allemaal veel te ingewikkeld. Er zijn regels voor het aantal hoofdpersonen en bijpersonen in een verhaal, maar die weet ik zo gauw niet. Als je iedereen echter dezelfde aandacht zou geven als B&A en de Baron, dan zou alles twee keer zo lang duren. Daarbij heb je opnieuw de herhaling die zo belangrijk is voor kinderen. Daarom ook de herkenbare kostuums, standaard zinnen en dergelijke. Zo zet je in een paar scenes een personage neer en heb je meer tijd voor het verhaal.

Ik begin bijna te wensen dat ik filmwetenschappen had gestudeerd, dan had ik hier mijn scriptie over kunnen schrijven!

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15413791
Ik ben het er niet mee eens dat kinderen van tegenwoordig slimmer zijn dan die van vroeger, veel info is wel toegankelijker voor ze geworden vanwegen uitgebreidere tv en de pc, maar dat even off topic.

Het is inderdaad waar dat Bassie in latere series dingen weet die Adriaan niet weet en dat voelt inderdaad vreemd

pi_15413906
Wow, wat een inspiratie wonderer . Hiermee was je meteen afgestudeerd .

Harry, je hebt gelijk, Adriaan raakt na verloop van tijd zijn superieure status een beetje kwijt, omdat zelfs hij dingen kan leren van een (niet meer zo) domme clown

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 14 december 2003 @ 22:08:54 #159
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15413945
quote:
Op zondag 14 december 2003 21:48 schreef hinse het volgende:

[..]

Ik wil iedereen even complimenteren voor zijn/haar grootse intellectuele inbreng, wij zijn de B&A series en karakters zo enorm gedetailleerd aan het uitzoeken en bestuderen!

Ik denk niet dat B&A zelf ooit hadden gedacht dat er zo over hun series gefilosofeerd zou worden . Geweldig


djkoelkast schrikt zich dood als hij er weer aan toekomt om het topic door te worstelen

Op zich wel jammer dat er nu niet zo veel mensen online zijn, ik hoop dat niemand zich laat afschrikken door wat er al gepost is en ook op eerdere posts nog een reactie geeft. Ik heb het eerder zien gebeuren, dat "oude" posts geen reacties meer krijgen, en dat is jammer.

Misschien zou daar een threaded BBS (zoals een wwwboard, als iemand dat wat zegt) beter voor zijn dan een UBB als dit. Maar goed. Misschien als ik een keer niks te doen heb, voeg ik een chat en forum toe aan http://info.bassieenadriaan.nl

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15414027
Trouwens hoe is de plaaggeest nou afgelopen, misschien dat het al eerder is behandeld, maar ik heb geen zin al die topics na te lopen.

In de uitzendingen op Nickelodeon heeft een klein ventje dat pak aan en Adriaan zegt dat hij het mag houden als-ie snel naar huis gaat, maar ik hoorde ook een verhaal dat hij zou zijn gestopt en dat in een brief aan B&A heeft vermeld.

Oh ja en die plaaggeest is toch gewoon die Douwe, misschien kan er ook worden gefilosofeerd over de motieven die de plaaggeest/Douwe had om uit te halen wat hij uithaalde!

  zondag 14 december 2003 @ 22:13:00 #161
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15414062
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:03 schreef HarryH het volgende:
Ik ben het er niet mee eens dat kinderen van tegenwoordig slimmer zijn dan die van vroeger, veel info is wel toegankelijker voor ze geworden vanwegen uitgebreidere tv en de pc, maar dat even off topic.

Het is inderdaad waar dat Bassie in latere series dingen weet die Adriaan niet weet en dat voelt inderdaad vreemd


Goed, qua intelligentie is er misschien weinig veranderd, maar zoals je zelf al aangeeft, hebben ze wel een grotere bron van informatie. Maar ze zijn wel mondiger en dat weerspiegelt wel in Bassie. Ik denk dat zijn ontwikkeling de ontwikkeling van hoe kinderen zijn volgt, hoewel misschien niet een op een.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 december 2003 @ 22:16:08 #162
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15414163
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:12 schreef HarryH het volgende:
Trouwens hoe is de plaaggeest nou afgelopen, misschien dat het al eerder is behandeld, maar ik heb geen zin al die topics na te lopen.

In de uitzendingen op Nickelodeon heeft een klein ventje dat pak aan en Adriaan zegt dat hij het mag houden als-ie snel naar huis gaat, maar ik hoorde ook een verhaal dat hij zou zijn gestopt en dat in een brief aan B&A heeft vermeld.

Oh ja en die plaaggeest is toch gewoon die Douwe, misschien kan er ook worden gefilosofeerd over de motieven die de plaaggeest/Douwe had om uit te halen wat hij uithaalde!


Wat je gehoord hebt, klopt. B&A kregen een brief van de plaaggeest dat hij van hun had geleerd dat kinderen aan het lachen maken veel leuker is dan ze plagen. Einde verhaal.

Wat motieven betreft... volgens mij was hij gewoon kortzichtig en gemeen. Hij kon immers leren dat iemand laten lachen leuker is, dus daar heeft ie van te voren nooit bij stil gestaan

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15414428
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:16 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wat je gehoord hebt, klopt. B&A kregen een brief van de plaaggeest dat hij van hun had geleerd dat kinderen aan het lachen maken veel leuker is dan ze plagen. Einde verhaal.

Wat motieven betreft... volgens mij was hij gewoon kortzichtig en gemeen. Hij kon immers leren dat iemand laten lachen leuker is, dus daar heeft ie van te voren nooit bij stil gestaan


Er bestaan natuurlijk ook shizofrene mensen en mensen met dwangneuroses, mensen die dingen doen terwijl ze het helemaal niet willen.
Maar dit gaat misschien een beetje te er voor B&A, wat wel zou kunnen is dat hij B&A gewoon in zijn circus wilde hebben!
Het is toch immers die Douwe die ze hun auto en carvan teruggeeft en aan die nieuwe circusdirecteur (gewoon de boevenbaas trouwens) voorstelt?
  zondag 14 december 2003 @ 22:28:21 #164
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_15414541
Wat een intelectuele posts ineens!
"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
pi_15414629
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:28 schreef Gerritje het volgende:
Wat een intelectuele posts ineens!
Maar wel reuze interessant .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 14 december 2003 @ 22:32:05 #166
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15414654
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:24 schreef HarryH het volgende:

[..]

Er bestaan natuurlijk ook shizofrene mensen en mensen met dwangneuroses, mensen die dingen doen terwijl ze het helemaal niet willen.
Maar dit gaat misschien een beetje te er voor B&A, wat wel zou kunnen is dat hij B&A gewoon in zijn circus wilde hebben!
Het is toch immers die Douwe die ze hun auto en carvan teruggeeft en aan die nieuwe circusdirecteur (gewoon de boevenbaas trouwens) voorstelt?


Gespleten persoonlijkheid zou kunnen, maar dan klopt het einde niet meer. Immers, Douwe lijkt niet te weten dat hij ook de plaaggeest is, en de plaaggeest zelf zou nooit veranderen denk ik. Ik denk dat het gewoon een soort Jekyll/Hyde verhaal is, alleen pleegt Douwe geen zelfmoord, maar "doodt" de plaaggeest door zijn kleren weg te gooien. Dat maakt hem immers "Hyde".

Blijft het feit dat hij pas volledig goed wilde worden toen hij besefte dat kinderen laten lachen leuker is. Zie ik Hyde nog zo snel niet doen.

Dat circus is niet van Douwe trouwens. En ja, de acteur die BB speelt is inderdaad de directeur, maar natuurlijk is dat een andere rol, zoals de diamantair niet de professor is (noch de Baron).

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15414688
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:31 schreef hinse het volgende:

[..]

Maar wel reuze interessant .


Ach ja ik ben een tijdje wegens ziekte afwezig geweest bij Fok maar nu ben ik weer terug
  zondag 14 december 2003 @ 22:35:56 #168
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15414770
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:28 schreef Gerritje het volgende:
Wat een intelectuele posts ineens!
Sorry

Voor iemand vragen gaat stellen: nee, ik heb geen leven buiten de computer, ik zit hier 12 uur per dag en klik elke twee minuten op reload voor "active topics". Vandaar dat ik veel te veel post. Maar over twee weken zijn jullie een maand van me af

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15414848
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Sorry

Voor iemand vragen gaat stellen: nee, ik heb geen leven buiten de computer, ik zit hier 12 uur per dag en klik elke twee minuten op reload voor "active topics". Vandaar dat ik veel te veel post. Maar over twee weken zijn jullie een maand van me af


Zal wel jammer zijn want jij hou het topic wel levendig , trouwens is het nu weer wel of niet goed tussen Bas en Aad?
  zondag 14 december 2003 @ 22:48:28 #170
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15415190
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:38 schreef HarryH het volgende:

[..]

Zal wel jammer zijn want jij hou het topic wel levendig , trouwens is het nu weer wel of niet goed tussen Bas en Aad?


Bij RTL zeiden ze van wel, maar daarna waren er weer een paar ongeconfirmeerde berichten dat ze dan wel weer met elkaar praatten, maar dat dat niet betekende dat alles weer koek en ei was. En nu is het weer stil, dus ik weet niet.

Ik zal jullie trouwens niet vier weken helemaal alleen later hoor

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 december 2003 @ 22:52:11 #171
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_15415312
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:35 schreef wonderer het volgende:

Voor iemand vragen gaat stellen: nee, ik heb geen leven buiten de computer, ik zit hier 12 uur per dag en klik elke twee minuten op reload voor "active topics". Vandaar dat ik veel te veel post. Maar over twee weken zijn jullie een maand van me af


En dan nog maar 239 posts, en gemiddeld 5 posts per dag.... valt tegen hoor!
"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
  zondag 14 december 2003 @ 22:57:00 #172
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15415470
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:52 schreef Gerritje het volgende:

[..]

En dan nog maar 239 posts, en gemiddeld 5 posts per dag.... valt tegen hoor!


Ik heb het in het begin rustig aan gedaan. Ik weet van mezelf dat ik newbies irritant vind, vooral als ze meteen doen alsof ze thuis zijn, en jullie vormden zo'n hechte groep dat ik eerst wilde bewijzen dat ik daar lid van mocht worden, om het zo maar eens uit te drukken. Anders was die teller de 500 al gepasseerd

[Dit bericht is gewijzigd door wonderer op 14-12-2003 22:59]

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15415484
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:52 schreef Gerritje het volgende:

[..]

En dan nog maar 239 posts, en gemiddeld 5 posts per dag.... valt tegen hoor!


Wonderer doet pas sinds 3 topics ofzo mee, en dan toch al zoveel posts! Mij lukt het niet . Het valt me alleen tegen dat de oude B&A topic garde het laat afweten. Ze posten nu nog maar 1x per week ofzo .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15415588
Volgens mij is het B&A topic (op de opsomtopics na) één van de snelst groeiende topics. Ergens in juni zaten we nog in deel 8 ofzo (toen ik erbij kwam), moet je zien hoe rap het gaat .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15415771
Ik heb al weleens in eerdere delen me neus laten zien, maar heb het meeste wel gevolgd.
  zondag 14 december 2003 @ 23:08:32 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15415833
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:59 schreef hinse het volgende:
Volgens mij is het B&A topic (op de opsomtopics na) één van de snelst groeiende topics. Ergens in juni zaten we nog in deel 8 ofzo (toen ik erbij kwam), moet je zien hoe rap het gaat .
Ik weet niet wat een opsomtopic is, maar inderdaad. Deel 20. Da's 5020 posts op dit moment. En dan nog de muziektopics.

Daarbij komt ook nog dat het grootste gedeelte van de posts ook inhoudelijk interessant is. Ik bedoel, je kan dit topic makkelijk verdubbelen als je rotzooi post. Maar dat gebeurt dus erg weinig

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 december 2003 @ 23:11:12 #177
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_15415905
Ik weet niet of jullie mij ook tot de 'oude garde' rekenen, maar ik ben er tot mijn grote spijt de laatste tijd ook steeds minder..

Vaak heb ik gewoonweg niets toe te voegen, en posten om het posten dat heeft volgens mij weinig zin.. Maar ik lurk wel al topics lang mee, dus ben van (bijna) alles op de hoogte!

"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
  zondag 14 december 2003 @ 23:22:58 #178
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15416288
quote:
Op zondag 14 december 2003 23:11 schreef Gerritje het volgende:
Ik weet niet of jullie mij ook tot de 'oude garde' rekenen, maar ik ben er tot mijn grote spijt de laatste tijd ook steeds minder..

Vaak heb ik gewoonweg niets toe te voegen, en posten om het posten dat heeft volgens mij weinig zin.. Maar ik lurk wel al topics lang mee, dus ben van (bijna) alles op de hoogte!


Ik wel hoor. Ik ben wel voor mensen die hun mond houden als ze niks weten te zeggen. Moet ik ook eens leren.

Vraag me wel af waar De_Maestro is, en koelkast, en BrianMay en TARA en Semafoor. En die gozer met zijn moeilijke naam

Maar goed. Die hebben misschien een leven of zo.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 december 2003 @ 23:30:08 #179
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15416569
Nou, djkoelkast is niet de enige die zich kapot schrikt als hij hier eindelijk weer eens aankomt...

Ik probeer erachter te komen of ik misschien nog iets zinvols in te brengen heb, maar ik kan zo snel niet bedenken wat ik op dit alles zo ineens zou kunnen zeggen...

Het zou zomaar kunnen...of niet.
  zondag 14 december 2003 @ 23:38:16 #180
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15416848
quote:
Op zondag 14 december 2003 23:30 schreef warboel het volgende:
Nou, djkoelkast is niet de enige die zich kapot schrikt als hij hier eindelijk weer eens aankomt...

Ik probeer erachter te komen of ik misschien nog iets zinvols in te brengen heb, maar ik kan zo snel niet bedenken wat ik op dit alles zo ineens zou kunnen zeggen...


Ik zal me even koest houden, heb jij de tijd om een verhaal uit te vogelen B&A begint toch zo, dus...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15416975
Die Remix he van Bassie en Adriaan kennen jullie toch wel? "Ik begrijp ut wel..." ?

Die text komt uit de Europaaflevering dat ze in het tandradtreintje zitten in Schotland of Engeland...

pi_15416998
quote:
Op zondag 14 december 2003 23:11 schreef Gerritje het volgende:
Ik weet niet of jullie mij ook tot de 'oude garde' rekenen, maar ik ben er tot mijn grote spijt de laatste tijd ook steeds minder..

Vaak heb ik gewoonweg niets toe te voegen, en posten om het posten dat heeft volgens mij weinig zin.. Maar ik lurk wel al topics lang mee, dus ben van (bijna) alles op de hoogte!


Mijn posts hebben ook zelden toevoegende waarde, maar toch vind ik het leuk om te blijven posten
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 14 december 2003 @ 23:44:41 #183
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15417068
quote:
Op zondag 14 december 2003 23:42 schreef hinse het volgende:

[..]

Mijn posts hebben ook zelden toevoegende waarde, maar toch vind ik het leuk om te blijven posten


Ik heb nog nooit zoveel worship smilies gehad, blijf vooral doorgaan!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15417635
Ja ik wil niet zeuren ofzo maar het lijkt nu wel een topic over een topic...maar als jullie dit vaker doen ga dan zo door!
pi_15418151
quote:
Op maandag 15 december 2003 00:02 schreef HarryH het volgende:
Ja ik wil niet zeuren ofzo maar het lijkt nu wel een topic over een topic...maar als jullie dit vaker doen ga dan zo door!
Pssst, we evalueren gewoon even 20 topics bij elkaar, met zo'n topicgeschiedenis mag dat best hoor
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  maandag 15 december 2003 @ 00:22:07 #186
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15418233
quote:
Op maandag 15 december 2003 00:02 schreef HarryH het volgende:
Ja ik wil niet zeuren ofzo maar het lijkt nu wel een topic over een topic...maar als jullie dit vaker doen ga dan zo door!
Ik zal het NOOIT meer doen.

Nu weer ontopic: ik vind de aflevering uit Amerika die nu is (Death Valley) wel de coolste. Ik zou echt nooit die woestijn ingaan. Laat staan zonder water (niet zo slim van Adriaantje).

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15418296
Dat was trouwens wel weer een ouderwets domme actie van Bassie, het water uit de radiator laten lopen.
Wacht eens dat moet toch nog gebeuren, ze rijden nu nog zie ik...
En de boeven krijgen het koud en Harry gaat dan toch zeuren over eten tot groot ongenoegen van de baron?

Bah geroosterde toast onder de motorkap!

[Dit bericht is gewijzigd door HarryH op 15-12-2003 00:32]

  maandag 15 december 2003 @ 00:49:19 #188
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15418816
quote:
Op maandag 15 december 2003 00:24 schreef HarryH het volgende:
Dat was trouwens wel weer een ouderwets domme actie van Bassie, het water uit de radiator laten lopen.
Wacht eens dat moet toch nog gebeuren, ze rijden nu nog zie ik...
En de boeven krijgen het koud en Harry gaat dan toch zeuren over eten tot groot ongenoegen van de baron?

Bah geroosterde toast onder de motorkap!


Inderdaad dom. Ik kan me trouwens herinneren dat iemand opmerkte dat Bassie wist dat hij de radiateur leeg had laten lopen zonder dat Adriaan verteld had hoe dat ding heette. Maar in de Plaaggeest werken ze in een garage, dus daar zal hij wel iets hebben opgevangen. Je kunt je dan echter afvragen waarom Bassie niet wist dat het geen geiser was dan... maar ja, het blijft een clown.

Die bus met toeristen was wel erg toevallig, trouwens

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15419637
Hhmz.. Ben even weg geweest... Maar heb morgen weer veel te lezen zo te zien
pi_15419740
Zonet moest ik voor iemand nog even een oud artikeltje voor Bassie & Adriaan in scannen. Ik dacht ik kan het ook net zo goed hier plaatsen. Het is een artikel uit 1980:

  maandag 15 december 2003 @ 02:11:39 #191
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15419894
quote:
Op maandag 15 december 2003 01:53 schreef heidbuurt het volgende:
Zonet moest ik voor iemand nog even een oud artikeltje voor Bassie & Adriaan in scannen. Ik dacht ik kan het ook net zo goed hier plaatsen. Het is een artikel uit 1980:

[afbeelding]


Heh. Vaag artikeltje. Die gozer lijkt helemaal niet op die politie agent. We hadden toch vastgesteld dat hij een van die agenten speelde in... de diamant of zo

Wel een nakomertje, die kleuter. Achttien jaar verschil. Verklaart wel dat meisje in Europa dat de brief komt brengen.

Dank je wel voor het posten, heidbuurt, en lees ze, morgen. Ben benieuwd naar je reacties op ons gefilosofeer

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 15 december 2003 @ 07:45:29 #192
63655 IndustrialFreak
Krieg im Paradies
pi_15420681
quote:
Op maandag 15 december 2003 00:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

Die bus met toeristen was wel erg toevallig, trouwens


Ook dat er toevallig Nederlanders inzaten
Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
  Moderator maandag 15 december 2003 @ 12:17:21 #193
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15424775
Wonderer,

helaas nog steeds ftp problemen, ben er mee bezig

voor je site:

Het geheim van de schatkaart, fouten:

  • Vlugge Japie zet het afluisterapparaatje op het dak van de caravan en je ziet dat hij aan een knopje draait, dus het apparaat aanzet. Toch moet hij later terug om het apparaat 'alsnog' aan te zetten omdat hij dat aldus de Baron vergeten is.

  • Bij het hotel op Lanzarote parkeren Bassie en Adriaan voor de deur waar je niet mag parkeren, er staat immers een gele streep, zij gaan ook niet een kamer huren en dan hun auto wegzetten o.i.d., nee, de auto blijft gewoon staan.

  • Wel heel toevallig dat ze een gele auto met rode balletjes hebben op Lanzarote.

  • Wanneer de boeven in de kamer van B&A staan zien zij B&A wegrijden in de auto, echter ze hebben maar 1 raam in de kamer, aan de achterkant van het hotel en daar is een balkon (Adriaan zette Robin immers eerder op het balkon). Het raam waar de boeven voor staan heeft geen balkon en is aan de voorkant van het hotel.
  • Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
      maandag 15 december 2003 @ 14:47:22 #194
    50286 Gerritje
    Eilandkleuter 4ever!
    pi_15428555
    Op je 18e nog een zusje krijgen, dankjewel pa en ma... En die Evert vd Bos lijkt idd niet op de slecht-spelende politie-agent die we dachten te hebben 'herkend'. Wie o wie lost dit raadsel op??

    En om even op de post van djkoelkast te reageren: echt grappig als je al die foutjes gaat checken! Als kind merk je daar dus echt helemaal niks van, maar nu zie je pas hoe fake sommige dingen zijn!

    Mijn favoriet blijft trouwens nog altijd De Verzonken Stad (of heette het nou "Het Geheim van de Steen" ). Ondanks (of juist dankzij) de vele dingen die eigenlijk helemaal niet waar kunnen zijn is die serie echt geweldig!! Met als hoogtepunten o.a.:

    • de fan-tas-tische poppentruc van B&A
    • de domme VJ en B2 die dagenlang met een goedkope verrekijker twee personen op een terras - kilometers verderop - in de gaten houden
    • het spannende afluisteren van de hotelkamer
    • het ontcijferen van de steen door Robin in België
    • de ontdekking van het hypermoderne communicatiemiddel de 'fax' (!! ) door Bassie
    • de schitterende 'jumps' van VJ en B2 door het raam van de hotelkamer in de bosjes, wanneer Adriaan (tot twee keer toe!! ) ineens terugkomt terwijl ze bezig zijn met het afluisterapparaatje
    • de ontvoering in het busje (wanneer ze de buitenkant filmen moeten B&A zo ongeveer kruipend naar binnen, bij het 'binnen-filmen' kunnen ze er ineens rechtop in staan! )
    • de ontsnapping en urenlange vlucht tussen die bergen
    • het oversteken van een paar kilometer water op groot uitgevallen zwembandjes
    • de actie met de nep-pistolen

    ...en vast nog veel dingen waar ik zo 1-2-3 niet op kom!!

    "Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
    pi_15428861
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 14:47 schreef Gerritje het volgende:
    Op je 18e nog een zusje krijgen, dankjewel pa en ma... En die Evert vd Bos lijkt idd niet op de slecht-spelende politie-agent die we dachten te hebben 'herkend'. Wie o wie lost dit raadsel op??

    En om even op de post van djkoelkast te reageren: echt grappig als je al die foutjes gaat checken! Als kind merk je daar dus echt helemaal niks van, maar nu zie je pas hoe fake sommige dingen zijn!

    Mijn favoriet blijft trouwens nog altijd De Verzonken Stad (of heette het nou "Het Geheim van de Steen" ). Ondanks (of juist dankzij) de vele dingen die eigenlijk helemaal niet waar kunnen zijn is die serie echt geweldig!! Met als hoogtepunten o.a.:

    • de fan-tas-tische poppentruc van B&A
    • de domme VJ en B2 die dagenlang met een goedkope verrekijker twee personen op een terras - kilometers verderop - in de gaten houden
    • het spannende afluisteren van de hotelkamer
    • het ontcijferen van de steen door Robin in België
    • de ontdekking van het hypermoderne communicatiemiddel de 'fax' (!! ) door Bassie
    • de schitterende 'jumps' van VJ en B2 door het raam van de hotelkamer in de bosjes, wanneer Adriaan (tot twee keer toe!! ) ineens terugkomt terwijl ze bezig zijn met het afluisterapparaatje
    • de ontvoering in het busje (wanneer ze de buitenkant filmen moeten B&A zo ongeveer kruipend naar binnen, bij het 'binnen-filmen' kunnen ze er ineens rechtop in staan! )
    • de ontsnapping en urenlange vlucht tussen die bergen
    • het oversteken van een paar kilometer water op groot uitgevallen zwembandjes
    • de actie met de nep-pistolen

    ...en vast nog veel dingen waar ik zo 1-2-3 niet op kom!!


    Ja, de Verzonken Stad is ook mijn favo . Het Griekse ontspannen sfeertje en de laatste leuke grappen van B2 in de B&A reeks doen het hem. De Kroon en Schatkaart vond ik vroeger altijd wat enger, door het wat mysterieuzere en enger sfeertje (het lijkt "donkerder" gefilmd), wat op zich ook wel wat heeft.

    De Verzonken Stad is echt compleet, gewoon geweldig

    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
      maandag 15 december 2003 @ 15:10:55 #196
    35525 Bassie_van_Adriaan
    Bassie worst in je foefert
    pi_15429139
    Nee, de kroon blijft het leukst waar ze zelfs met onderzeeers in de weer gaan en de sleutel vind ik ook wel leuk...

    over dat posten, ik post zelf niet zo veel om dat ik niet zo veel te zeggen heb, lurken kan ik weer wel heel goed

    Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
    poep aan je lul
    pi_15429554
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 15:10 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
    Nee, de kroon blijft het leukst waar ze zelfs met onderzeeers in de weer gaan en de sleutel vind ik ook wel leuk...

    over dat posten, ik post zelf niet zo veel om dat ik niet zo veel te zeggen heb, lurken kan ik weer wel heel goed


    De kroon is inderdaad de meest geniale serie van allemaal
      maandag 15 december 2003 @ 16:34:09 #198
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15431313
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 14:47 schreef Gerritje het volgende:
    En om even op de post van djkoelkast te reageren: echt grappig als je al die foutjes gaat checken! Als kind merk je daar dus echt helemaal niks van, maar nu zie je pas hoe fake sommige dingen zijn!

    Mijn favoriet blijft trouwens nog altijd De Verzonken Stad (of heette het nou "Het Geheim van de Steen" ). Ondanks (of juist dankzij) de vele dingen die eigenlijk helemaal niet waar kunnen zijn is die serie echt geweldig!!


    Je moet mijn site eens checken (als ie het weer doet). Ik heb al bijna 140 fouten en feiten van de series verzameld. In bijna elke aflevering zit wel iets.

    De Verzonken Stad is inderdaad erg cool, maar de laatste aflevering is niet meer leuk. Dat de boeven zichzelf aangeven en dan die steen... nee, erg jammer, met een beetje spannender einde was die serie stukken beter geweest.

    De Kroon is mijn favoriet, die is echt geweldig!

    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 15 december 2003 @ 16:36:28 #199
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15431374
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 12:17 schreef djkoelkast het volgende:
    Wonderer,

    helaas nog steeds ftp problemen, ben er mee bezig

    voor je site:

    Het geheim van de schatkaart, fouten


    De database doet het tenminste. Ik update elke avond trouw (samenvatting, goofs) dus als ftp het weer doet, heeft iedereen weer een hoop te lezen

    UPDATE: Ik zie net dat ie het weer doet, thanks! Jongens, updates voor Amerika en Europa bij de goofs! (http://info.bassieenadriaan.nl voor degenen die dat gemist hebben )

    Kun je afleveringnummers voor die fouten erbij geven? Ik gok nu maar wat.

    [Dit bericht is gewijzigd door wonderer op 15-12-2003 16:42]

    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_15432283
    Nieuwe brief online!!!

    Rotterdam 15- 12 - 2003-12-15

    Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

    Hier weer even een berichtje van me. Het is nu al bijna drie weken geleden dat ik mijn laatste bestraling heb gehad en ik kan je zeggen dat doet me goed. Ik slik nog wel pijnstillers, maar de pijn in mijn mond wordt elke dag minder en ik denk volgende week zonder te kunnen. Ik kan nu bijna, maar wel héééééél voorzichtig, normaal eten. Dat is na zes weken alleen maar gepureerde maaltijden een enorme verbetering. Maar mijn mond zorgt nog wel met het eten voor verrassingen. Alles smaakt nog anders dan ik vroeger gewend was. Soms smaken dingen veel lekkerder dan voor de bestraling, zoals koek en gebak. Dat vond ik eerst helemaal niet lekker, maar het smaakt me nu uitstekend. Een ijsje vond ik vroeger heerlijk maar dat smaakt me nu niet meer. Het is helemaal niet zoet meer in mijn mond en het lijkt wel of ze er stijfsel met baggersmaak door gedaan hebben. Of mijn smaak weer wordt zoals vroeger weet ik pas over een paar maanden en tot die tijd blijft voor mij elke maaltijd weer een ontdekkingsreis.

    Maar eten is niet het belangrijkste in het leven. Het belangrijkste waar het bij mij om gaat is dat ik beter wordt en zo te zien gaat het de goede kant op. Ik was deze week bij de bestralingarts voor controle en ze was tevreden met mijn toestand. Ik moet vanaf nu het eerste half jaar, elke zes weken naar het Erasmus MC terugkomen voor controle. Na dat eerste half jaar wordt dat eens in de drie maanden. De arts vertelde me, als er binnen 2 jaar niets vervelends in mijn mond gevonden wordt, ik weer de oude ben.

    Ik ga er ook vanuit dat ik weer de oude wordt, maar ik voel ook dat het nog een tijd zal duren voor het zo ver is. Soms voel ik me net een baby. Vorige maand at ik als een baby alles gepureerd en nu slaap ik weer zo veel als een baby. ´s Nachts slaap ik tien uur aan één stuk door, ´s middags nog een uurtje of twee en het gebeurt bijna elke avond dat ik na het eten nog even in mijn stoel in slaap val. Ik word ook nog heel snel moe, maar ik voel elke dag dat mijn conditie verbeteren, dus dat zal ook wel weer in orde komen.

    Het praten gaat nog steeds moeilijk. Er zijn momenten bij dat je bijna niets aan mijn stem hoort, maar als ik een tijdje achter elkaar spreek, dan krijg ik kramp in mijn tong en dan klinkt mijn stem alsof ik met een dubbele tong praat. Als ik een tijd niet gesproken heb dan kan het weer gebeuren dat mijn tong helemaal stijf wordt. Dan praat ik alsof er een stuk leer, in plaats van mijn tong in mijn mond zit. Maar al die probleempjes kunnen in de loop van de volgend maanden overgaan. Wat niet over gaat is dat mijn tong na een tijdje praten droog wordt. Mijn speekselklieren (die zitten in je mond en die er voor zorgen dat je mond nat blijft) zijn door de operatie en bestralen bijna allemaal weg en die komen nooit meer terug en daarom zal ik nooit meer in staat zijn een hele voorstelling te maken.

    Al met al is het jaar 2003 niet het allerleukste jaar van mijn leven geweest, maar de laatste dag van 2003 vind ik weer heel leuk worden. Ik heb van de week gehoord van de directie van Nickelodeon/kindernet dat ze op oudejaarsdag vanaf zeven uur ´s ochtends tot nieuwjaarsdag zeven uur ´s ochtend, dus 24 uren achter elkaar, afleveringen van Bassie en Adriaan gaan uitzenden. En dat niet alleen. Op oudejaarsdag gaat er nog meer gebeuren, maar dat vertel ik je volgende week pas.

    Vriendelijke groeten
    Van je vriend Adriaan

      maandag 15 december 2003 @ 17:23:23 #201
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15432558
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 17:11 schreef Bassiefan het volgende:
    Nieuwe brief online!!!

    [..]


    Dat doet me goed. Alleen baal ik nu dus wel dat ik er met Nieuwjaar niet ben. Benieuwd wat er dan nog meer gaat gebeuren!

    Go Adriaan!

    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_15432607
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 17:11 schreef Bassiefan het volgende:
    Nieuwe brief online!!!

    [een hele lange brief]


    Aardige brief van onze goeie ouwe Adriaan .

    Ik ben echt benieuwd wat hij met het laatste bedoeld .

    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
      maandag 15 december 2003 @ 18:10:50 #203
    63655 IndustrialFreak
    Krieg im Paradies
    pi_15433741
    Wat gaat er nog meer gebeuren op de 31e

    Hopelijk maken ze bekend dat het contract wordt verlengd oid

    Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
      maandag 15 december 2003 @ 18:40:06 #204
    45563 Djaser
    Holy monk yorp
    pi_15434404
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 14:59 schreef hinse het volgende:

    [..]

    Ja, de Verzonken Stad is ook mijn favo . Het Griekse ontspannen sfeertje en de laatste leuke grappen van B2 in de B&A reeks doen het hem. De Kroon en Schatkaart vond ik vroeger altijd wat enger, door het wat mysterieuzere en enger sfeertje (het lijkt "donkerder" gefilmd), wat op zich ook wel wat heeft.

    De Verzonken Stad is echt compleet, gewoon geweldig


    Ja, het viel me pas ook op dat de karakters van de boeven op hun best waren. Het verhaal is wat minder. Ik denk dat ik toch voor de eerste 3 series ga.
    pi_15434654
    http://www.bassie-adriaan.nl/plaatjes/homepage_logo.gif
    Logo op de welkomspagina is nu ook veranderd.
      maandag 15 december 2003 @ 19:04:43 #206
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15435040
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 18:50 schreef Bassiefan het volgende:
    http://www.bassie-adriaan.nl/plaatjes/homepage_logo.gif
    Logo op de welkomspagina is nu ook veranderd.
    Tjonge, iemand heeft zich uitgeleefd in photoshop hoor! Eeew.

    Misschien moet ik eens gaan solliciteren

    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_15435187
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 19:04 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Tjonge, iemand heeft zich uitgeleefd in photoshop hoor! Eeew.

    Misschien moet ik eens gaan solliciteren


    Inderdaad, het woord "op" kan je geen eens lezen zo . Misschien is het een slechts een test plaatje van de webmaster, het is in ieder geval wel te hopen
    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
      maandag 15 december 2003 @ 19:12:54 #208
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15435281
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 19:10 schreef hinse het volgende:

    [..]

    Inderdaad, het woord "op" kan je geen eens lezen zo . Misschien is het een slechts een test plaatje van de webmaster, het is in ieder geval wel te hopen


    Nope, hij staat op de homepage (welkom3.html dus) in het midden. Niet eens mooi uitgelijnd. De site is ook niet cross browser want de positionering klopt niet in mozilla.

    Bij dit soort dingen gaan mijn handen jeuken om het allemaal zelf te doen

    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_15435382
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 19:12 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Nope, hij staat op de homepage (welkom3.html dus) in het midden. Niet eens mooi uitgelijnd. De site is ook niet cross browser want de positionering klopt niet in mozilla.

    Bij dit soort dingen gaan mijn handen jeuken om het allemaal zelf te doen


    Het lijkt er alleen wel op of Adriaan alle verwijzingen naar "Bassie en Adriaan" weg wil hebben. Je hebt nu slechts een Bassie homepage en een Adriaan homepage, maar die 2 namen gaan niet meer samen .

    Of is dit een te dramatische conclusie?

    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
      maandag 15 december 2003 @ 19:25:20 #210
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15435622
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 19:16 schreef hinse het volgende:

    [..]

    Het lijkt er alleen wel op of Adriaan alle verwijzingen naar "Bassie en Adriaan" weg wil hebben. Je hebt nu slechts een Bassie homepage en een Adriaan homepage, maar die 2 namen gaan niet meer samen .

    Of is dit een te dramatische conclusie?


    Nee, ik ben bang dat je gelijk hebt. Best jammer. Aan een kant kan ik het wel begrijpen, als ze echt gescheiden verder gaan heeft het ook geen zin om te doen alsof het op de site nog allemaal koek en ei is, maar de bezoekers van de site (kinderen denk ik) zullen er weinig van snappen. "Is er geen Bassie en Adriaan meer, papa?" Maar ja, hij is altijd eerlijk geweest (tot op zekere hoogte) dus het klopt verder wel. Het zou echter fijn zijn als er een verklaring kwam of zo.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_15436313
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 19:25 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Nee, ik ben bang dat je gelijk hebt. Best jammer. Aan een kant kan ik het wel begrijpen, als ze echt gescheiden verder gaan heeft het ook geen zin om te doen alsof het op de site nog allemaal koek en ei is, maar de bezoekers van de site (kinderen denk ik) zullen er weinig van snappen. "Is er geen Bassie en Adriaan meer, papa?" Maar ja, hij is altijd eerlijk geweest (tot op zekere hoogte) dus het klopt verder wel. Het zou echter fijn zijn als er een verklaring kwam of zo.


    Ja, ik vind het heel goed dat Adriaan ons redelijk vaak op de hoogte houdt wat betreft zijn gezondheid, maar wij als trouwe fans mogen best weten wat er nou werkelijk aan de gang is, hoe het er voor staat tussen de twee broers. Hoewel het gedeeltelijk privacy is natuurlijk .

    Zoals het nu is, is het in ieder geval te onduidelijk .

    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
      maandag 15 december 2003 @ 20:01:02 #212
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15436616
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 19:50 schreef hinse het volgende:

    [..]

    Ja, ik vind het heel goed dat Adriaan ons redelijk vaak op de hoogte houdt wat betreft zijn gezondheid, maar wij als trouwe fans mogen best weten wat er nou werkelijk aan de gang is, hoe het er voor staat tussen de twee broers. Hoewel het gedeeltelijk privacy is natuurlijk .

    Zoals het nu is, is het in ieder geval te onduidelijk .


    Misschien weten ze zelf nog niet helemaal wat er aan de hand is... dat kan natuurlijk ook. Ik kan proberen een mailtje te sturen maar ik betwijfel of daar op gereageerd wordt. Ze hebben ook niks laten horen op mijn site.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_15437124
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 19:50 schreef hinse het volgende:

    [..]

    Ja, ik vind het heel goed dat Adriaan ons redelijk vaak op de hoogte houdt wat betreft zijn gezondheid, maar wij als trouwe fans mogen best weten wat er nou werkelijk aan de gang is, hoe het er voor staat tussen de twee broers. Hoewel het gedeeltelijk privacy is natuurlijk .

    Zoals het nu is, is het in ieder geval te onduidelijk .


    Zoals ik een tijdje terug al melde, ze spreken elkaar zo nu en dan nog wel. Dus ik denk dat de ruzie dan ook wel wat mee valt of niet? Anders zou je toch ook niet met elkaar spreken?
    Wat betreft de website, ik denk dat Adriaan dat gedaan heeft omdat Bassie ook een persoonlijke site heeft. Want er staat immers op Adriaan zijn site dat je wel ff op Bassie moet gaan stemmen. Dus als het niet meer koek en ei zou zijn, dan zou hij dat ook niet op zijn site zetten of wel?
    pi_15439331
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 20:16 schreef heidbuurt het volgende:

    [..]

    Zoals ik een tijdje terug al melde, ze spreken elkaar zo nu en dan nog wel. Dus ik denk dat de ruzie dan ook wel wat mee valt of niet? Anders zou je toch ook niet met elkaar spreken?
    Wat betreft de website, ik denk dat Adriaan dat gedaan heeft omdat Bassie ook een persoonlijke site heeft. Want er staat immers op Adriaan zijn site dat je wel ff op Bassie moet gaan stemmen. Dus als het niet meer koek en ei zou zijn, dan zou hij dat ook niet op zijn site zetten of wel?


    Hmm, ik weet het niet, het blijft vaag dat Adriaan de naam van de B&A website verandert in Adriaans homepage, terwijl de site nog steeds over de 2 broers gaat. Ik vind het een vage actie hoor .
    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
    pi_15439440
    We gaan trouwens al erg hard, nog maar 40 reacties en een nieuw topic zal in de maak zijn . Wie neemt dit keer het initiatief? Jij wonderer?
    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
      maandag 15 december 2003 @ 22:04:19 #216
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15441157
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 21:14 schreef hinse het volgende:

    [..]

    Hmm, ik weet het niet, het blijft vaag dat Adriaan de naam van de B&A website verandert in Adriaans homepage, terwijl de site nog steeds over de 2 broers gaat. Ik vind het een vage actie hoor .


    Ik ga ze gewoon een mailtje sturen. Niet geschoten, altijd mis.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 15 december 2003 @ 22:09:26 #217
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15441344
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 21:17 schreef hinse het volgende:
    We gaan trouwens al erg hard, nog maar 40 reacties en een nieuw topic zal in de maak zijn . Wie neemt dit keer het initiatief? Jij wonderer?
    Alweer?

    Okay, ik weet wel iets. Mijn moeder kwam laatst klagen dat ik haar wakker maakte omdat ik zo moest lachen.

    Welke stukjes werken jullie nog op je lachspieren, zelfs na twintig keer kijken?

    Ik lig echt dubbel bij de scheldkannonade uit de Stad, waar de Baron net VJ en B2 het water in heeft gemieterd. De hele snackbar gaat erdoorheen en dan nog met alles dat hij in zich heeft: KROKET!! Echt, je kunt me opvegen.
    Ook de scene in Luxemburg waar die locale kudde wegrent vanwege de stuwdam, als de Baron schreeuwt VERRADERS!! en daarbij zo op en neer springt: magnefiek.
    En in de professor, als Bassie de peiler stuk heeft gemaakt en Adriaan is hem aan het repareren. Bassie vraagt of hij wel weer grapjes mag maken en laat Adriaan even later schrikken. Ik lig elke keer weer strijk.

    Verder zijn er nog verschillende losse opmerkingen van boeven of Bassie die een schaterlach tot gevolg hebben, maar dat is meer afhankelijk van mijn stemming.

    Wat is voor jullie de ultieme humor uit B&A?

    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      Moderator maandag 15 december 2003 @ 22:12:27 #218
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_15441461
    Zo uit mijn hoofd in ieder geval:

    Amerika:

    de Baron: Ik sta mij ontzèèèèttend kwaad te maken... (te horen op www.bassieenadriaan.nl )

    Bassie: Adriaantje brombeer!

    De verzonken stad dat de Baron te stom is voor het raadsel en dat B2 japie niet verstaat bij het instappen...

    maar er zijn zoveel leuke momenten

    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
    pi_15441665
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 22:09 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Alweer?

    Wat is voor jullie de ultieme humor uit B&A?


    Eh, zo ongeveer alle acties van B2 (vooral de nieuwste B2 dan ). Ik vind ook de scheldacties van de Baron geweldig, maar wat ik ook heel droog vind zijn sommige droomwerelden van Bassie. Bijvoorbeeld die medicijnman van de indianen, of als ze als cowboys zo'n bandiet gaan verslaan. Die knal die iemand op z'n kop krijg van een grote kei klinkt zo droog .

    Eh, ohja met initiatief bedoelde ik dat jij het volgende topic mag openen .

    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
      maandag 15 december 2003 @ 22:23:18 #220
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15441808
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 22:18 schreef hinse het volgende:

    [..]


    Eh, ohja met initiatief bedoelde ik dat jij het volgende topic mag openen .


    Ooh! Okay, ik voel me vereerd Ik zal vast beginnen met nadenken.

    B2 is trouwens erg grappig ja, en niet eens echt op een "domme" manier maar meer een sullige. Volgens mij improviseert hij hartstikke. Je moet eens opletten als er iemand anders aan het woord is, op zijn gezicht of zo. Geweldig.

    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_15442131
    He ik heb vraag voor jullie

    Heeft iemand misschien een foto van Handige Harry??
    Wij gaan met een heel stel namelijk met carnaval bassie en adriaan en de boeven nadoen
    Heb al op google gezocht maar en ook bij bassie en adriaan sites gekeken maar nergens was harry te vinden.

    Alvast bedankt

      maandag 15 december 2003 @ 22:43:43 #222
    63655 IndustrialFreak
    Krieg im Paradies
    pi_15442474
    Die klep van zn petje zit altijd te hoog
    Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
      maandag 15 december 2003 @ 22:49:49 #223
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15442668
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 22:32 schreef Spijker83 het volgende:
    He ik heb vraag voor jullie

    Heeft iemand misschien een foto van Handige Harry??
    Wij gaan met een heel stel namelijk met carnaval bassie en adriaan en de boeven nadoen
    Heb al op google gezocht maar en ook bij bassie en adriaan sites gekeken maar nergens was harry te vinden.

    Alvast bedankt


    Kijk vanavond naar B&A. Geheid dat ie langskomt. Misschien kan iemand een screencap maken. Ik in ieder geval niet.

    oh, hee, maak (en plaats) je na carnaval wel foto's van hoe jullie eruit zagen? Dat zou echt tof zijn. En als iemand een Adriaan pak weet te vinden, ik ben erg benieuwd naar het adres!

    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 15 december 2003 @ 22:53:36 #224
    50286 Gerritje
    Eilandkleuter 4ever!
    pi_15442786
    Dit is de enige foto van Handige Harry die ik kan vinden:

    Wie doen jullie allemaal nog meer na?? Bassie, Adriaan, Baron, Vlugge Japie, B2, Handige Harry, B100, wel een stoer carnavals-stel zou dat zijn!

    "Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
    pi_15442812
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 22:12 schreef djkoelkast het volgende:

    De verzonken stad dat de Baron te stom is voor het raadsel en dat B2 japie niet verstaat bij het instappen...


    Ja deze is echt geweldig! Ik vind um ook heel goed bedacht

    "Japie! Neem die bamihap mmeeeeeeeeeee!!!"

    pi_15443499
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 22:53 schreef Gerritje het volgende:
    Dit is de enige foto van Handige Harry die ik kan vinden:

    [afbeelding]

    Wie doen jullie allemaal nog meer na?? Bassie, Adriaan, Baron, Vlugge Japie, B2, Handige Harry, B100, wel een stoer carnavals-stel zou dat zijn!


    We doen Idd zowat iedereen na:
    Zelfs Lara en Robin
    Zal kijken of ik er foto's van kan maken. Gaat wel lukken denk ik
      maandag 15 december 2003 @ 23:18:45 #227
    50286 Gerritje
    Eilandkleuter 4ever!
    pi_15443563
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 23:16 schreef Spijker83 het volgende:

    [..]

    We doen Idd zowat iedereen na:
    Zelfs Lara en Robin
    Zal kijken of ik er foto's van kan maken. Gaat wel lukken denk ik


    !! Dat wordt dan wel heel gaaf!

    Hoe hebben jullie de rollen verdeeld, lootjes getrokken ofzo? Ik zou liever de Baron spelen dan bijvoorbeeld Lara!

    En foto's willen we uiteraard zien!!

    "Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
    pi_15443657
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 23:18 schreef Gerritje het volgende:

    [..]

    !! Dat wordt dan wel heel gaaf!

    Hoe hebben jullie de rollen verdeeld, lootjes getrokken ofzo? Ik zou liever de Baron spelen dan bijvoorbeeld Lara!

    En foto's willen we uiteraard zien!!


    Gewoon met elkaar overlegt en gekeken wie wie het beste kan nadoen. En ook wie er een beetje een figuur voor had
    Niemand had nog handige harry en toen vond ik dat wel leuk om te doen denk ik. Samen met de boem-koffer en mij petje
    pi_15443774
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 23:21 schreef Spijker83 het volgende:

    [..]

    Gewoon met elkaar overlegt en gekeken wie wie het beste kan nadoen. En ook wie er een beetje een figuur voor had
    Niemand had nog handige harry en toen vond ik dat wel leuk om te doen denk ik. Samen met de boem-koffer en mij petje


    Bedoel je zo'n soort foto?

    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
      maandag 15 december 2003 @ 23:27:06 #230
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15443811
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 23:21 schreef Spijker83 het volgende:

    [..]

    Gewoon met elkaar overlegt en gekeken wie wie het beste kan nadoen. En ook wie er een beetje een figuur voor had
    Niemand had nog handige harry en toen vond ik dat wel leuk om te doen denk ik. Samen met de boem-koffer en mij petje


    GAAAAF Zijn er ook dames bij en zo ja, wat voor rollen spelen die? Ik kijk erg uit naar de foto's (en naar de locatie van het adriaanpak )
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_15444071
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 23:25 schreef hinse het volgende:

    [..]

    Bedoel je zo'n soort foto?

    [afbeelding]


    quote:
    Op maandag 15 december 2003 23:27 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    GAAAAF Zijn er ook dames bij en zo ja, wat voor rollen spelen die? Ik kijk erg uit naar de foto's (en naar de locatie van het adriaanpak )


    Kijk dat zijn de foto's die ik bedoel thanxs

    er zijn volgens mij nog geen dames bij iig niet dat ik weet en zou ook niet weten wat voor rol die moeten spelen. Maar de foto's zullen komen hoor en pak zou ik ook ff naar kijken

      maandag 15 december 2003 @ 23:53:43 #232
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15444553
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 23:35 schreef Spijker83 het volgende:

    [..]


    [..]

    Kijk dat zijn de foto's die ik bedoel thanxs

    er zijn volgens mij nog geen dames bij iig niet dat ik weet en zou ook niet weten wat voor rol die moeten spelen. Maar de foto's zullen komen hoor en pak zou ik ook ff naar kijken


    Toppie! Ben erg benieuwd. Jammer dat carnaval nog zo lang duurt
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 16 december 2003 @ 00:53:39 #233
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15445916
    Vage aflevering vandaag hoor. Over toeval gesproken:

    -B&A ontmoeten "toevallig" Siegfried en Roy
    -De boeven breken "toevallig" in in hun huis
    -HH steelt een auto waar "toevallig" een hoop geld in ligt

    Dat zijn drie toevalligheden te veel, als je het mij vraagt. Deus Ex Machina is toch een teken dat de schrijver het nog niet helemaal onder de knie heeft.

    Las Vegas lijkt me persoonlijk ook geen ene ruk aan. Ik loop me nu al dood te ergeren aan de energieverspilling door al die lampjes. Tel daarbij de hitte en het totally "in the middle of nowhere" gevoel en je hebt mijn persoonlijke hel. Utah ziet er al iets beter uit. Morgen wordt leuk

    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      Moderator dinsdag 16 december 2003 @ 11:23:17 #234
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_15450837
    quote:
    Op maandag 15 december 2003 22:23 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ooh! Okay, ik voel me vereerd Ik zal vast beginnen met nadenken.

    B2 is trouwens erg grappig ja, en niet eens echt op een "domme" manier maar meer een sullige. Volgens mij improviseert hij hartstikke. Je moet eens opletten als er iemand anders aan het woord is, op zijn gezicht of zo. Geweldig.


    Let dan ook eens op het gezicht van Japie als B2 weer eens iets niet goed doet geweldig!!
    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
    pi_15451579
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 11:23 schreef djkoelkast het volgende:

    [..]

    Let dan ook eens op het gezicht van Japie als B2 weer eens iets niet goed doet geweldig!!


    Ja klopt, de acteurs gaan echt op in hun rollen .
    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
      dinsdag 16 december 2003 @ 17:03:10 #236
    50286 Gerritje
    Eilandkleuter 4ever!
    pi_15459630
    Hé, het gesprek valt weer stil.....
    "Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
      dinsdag 16 december 2003 @ 17:04:56 #237
    35525 Bassie_van_Adriaan
    Bassie worst in je foefert
    pi_15459665
    Als B2 wat zegt en dat de baron boos wordt, dan moet je Japie zien met zijn handje over zijn gezicht en "ooooooh" ja Japie is de man
    Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
    poep aan je lul
    pi_15459713
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 17:03 schreef Gerritje het volgende:
    Hé, het gesprek valt weer stil.....
    Ja ach, de inspiratie is weer even op, maar dat komt vanzelf weer.

    Het valt me trouwens op dat de website van (Bassie en ) Adriaan al bijna meer dan 1 miljoen bezoekers heeft. Dat is denk ik uitzonderlijk veel. Er komen er dagelijks zo'n 2000 bij ofzo.

    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
      dinsdag 16 december 2003 @ 17:22:56 #239
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15460151
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 17:03 schreef Gerritje het volgende:
    Hé, het gesprek valt weer stil.....
    Tja, met z'n vijven schiet het niet echt op. Waar is de rest van de harde kern?!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_15460477
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 17:22 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Tja, met z'n vijven schiet het niet echt op. Waar is de rest van de harde kern?!


    djkoelkast zit in een verhuizing, de rest is overdag niet aanwezig, hij heeft een goed excuses .
    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
      dinsdag 16 december 2003 @ 17:40:43 #241
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15460600
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 17:36 schreef hinse het volgende:

    [..]

    djkoelkast zit in een verhuizing, de rest is overdag niet aanwezig, hij heeft een goed excuses .


    Maar djkoelkast post tenminste. Die hard fan, zelfs midden in een verhuizing weet hij nog de tijd te maken om op FOK! B&A te posten

    Kom op lurkers, wat zijn jullie favoriete grappige momenten, en wat vinden jullie van de karakter- en serieontwikkeling?

    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 16 december 2003 @ 17:41:53 #242
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15460629
    Nieuw op Adriaans homepage: de marathon lijst! Check this out:
    http://www.bassie-adriaan.nl/pages/marathon.html

    Nu voel ik me ook niet meer zo rot dat ik er niet ben, die series zijn net allemaal geweest. Als ze nou de kroon en de schatkaart zouden uitzenden...

    [Dit bericht is gewijzigd door wonderer op 16-12-2003 17:47]

    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 16 december 2003 @ 17:59:16 #243
    50286 Gerritje
    Eilandkleuter 4ever!
    pi_15461005
    Om eerlijk te zijn word ik zo'n beetje gek van die Europa- en Amerika-series...

    Ik kijk echt niet elke avond, maar die 2 series heb ik nou wel zo'n beetje tot in den treure gezien. Zo erg zelfs dat ik - wanneer ik aan het zappen ben - gewoon doorzap terwijl B&A bezig is..

    En dat terwijl ik sommige afleveringen van de 'oude' series nog nooit gezien heb, of me deze iig niet meer kan herinneren... de Plaaggeest is te amateuristisch, maar de series die vlak daarna volgden zou ik graag wat meer op Nickelodeon zien!!

    "Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
      dinsdag 16 december 2003 @ 18:05:48 #244
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15461136
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 17:59 schreef Gerritje het volgende:
    Om eerlijk te zijn word ik zo'n beetje gek van die Europa- en Amerika-series...

    Ik kijk echt niet elke avond, maar die 2 series heb ik nou wel zo'n beetje tot in den treure gezien. Zo erg zelfs dat ik - wanneer ik aan het zappen ben - gewoon doorzap terwijl B&A bezig is..

    En dat terwijl ik sommige afleveringen van de 'oude' series nog nooit gezien heb, of me deze iig niet meer kan herinneren... de Plaaggeest is te amateuristisch, maar de series die vlak daarna volgden zou ik graag wat meer op Nickelodeon zien!!


    Ja, ik vind het ook raar. Ik kijk Amerika nu wel omdat ik dan stuff voor mijn site verkrijg, maar anders zou ik waarschijnlijk ook niet kijken. Hij is pas geweest... Ik wil de Kroon!!!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_15461171
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 17:41 schreef wonderer het volgende:
    Nieuw op Adriaans homepage: de marathon lijst! Check this out:
    http://www.bassie-adriaan.nl/pages/marathon.html

    Nu voel ik me ook niet meer zo rot dat ik er niet ben, die series zijn net allemaal geweest. Als ze nou de kroon en de schatkaart zouden uitzenden...


    Hmzz.. Adriaan zei dat er op oudjaarsdag nog meer gaat gebeuren. Ben benieuwd wat dat dan is
    pi_15461255
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 18:05 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ja, ik vind het ook raar. Ik kijk Amerika nu wel omdat ik dan stuff voor mijn site verkrijg, maar anders zou ik waarschijnlijk ook niet kijken. Hij is pas geweest... Ik wil de Kroon!!!


    Toch erg gaaf die marathon. Ook stoer om te weten dat je in 24 uur nog niet eens de helft van alles series van B&A kan uitzenden, moet je nagaan hoeveel het er zijn!

    heidbuurt, De_Maestro, semafoor, en de rest, zijn jullie er nog? Reageren jullie ook eens wat meer, wij kunnen het niet eeuwig met z'n vijven volhouden!

    edit: Haha, ik heb niets gezegd hoor heidbuurt

    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
    pi_15461323
    Als we nou eens met z'n allen een B&A marathon organiseren en we nodigen Guiness uit, kunnen we dan net als die lui in Amsterdam een wereldrecord halen? Zou wel strak zijn, gewoon alle series 2 keer achter elkaar kijken .
    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
      dinsdag 16 december 2003 @ 18:17:32 #248
    50286 Gerritje
    Eilandkleuter 4ever!
    pi_15461387
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 18:14 schreef hinse het volgende:
    Als we nou eens met z'n allen een B&A marathon organiseren en we nodigen Guiness uit, kunnen we dan net als die lui in Amsterdam een wereldrecord halen? Zou wel strak zijn, gewoon alle series 2 keer achter elkaar kijken .
    Nee, niet wéér Europa en Amerika!?!?!

    "Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
      dinsdag 16 december 2003 @ 18:36:46 #249
    74441 -Promo-
    Battle to the Bone
    pi_15461788
    Ik wil Bassie en Adriaan en de huilde professor wel weer zien. Je ziet de laatste tijd echt alleen Europa en Amerika. Amerika was echt mijn lieverings serie maar hij begint me nu echt de keel uit te hangen. Bassie en Adriaan en de geheime steen is trouwens ook hasjstikki vet.
      dinsdag 16 december 2003 @ 18:43:29 #250
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_15461919
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 18:14 schreef hinse het volgende:
    Als we nou eens met z'n allen een B&A marathon organiseren en we nodigen Guiness uit, kunnen we dan net als die lui in Amsterdam een wereldrecord halen? Zou wel strak zijn, gewoon alle series 2 keer achter elkaar kijken .
    Weet je wat mij juist cool lijkt? Dat we gewoon elke maand met elkaar een serie kijken. Hapje en drankje erbij en lekker commentaar leveren op wat we zien en samen lachen. Lijkt me echt tof

    Ik weet niet of ik een marathon van twee keer alle series overleef. Dan maar geen Guinnes record. Laten we zeggen, 22 minuten per aflevering gemiddeld, 120 afleveringen. En dat twee keer. Dat is 88 uur, hinse. Ofwel vier dagen non stop B&A. Ik vind ze echt heel cool, maar dat is toch iets te veel van het goed

    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_15462850
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 18:43 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Weet je wat mij juist cool lijkt? Dat we gewoon elke maand met elkaar een serie kijken. Hapje en drankje erbij en lekker commentaar leveren op wat we zien en samen lachen. Lijkt me echt tof

    Ik weet niet of ik een marathon van twee keer alle series overleef. Dan maar geen Guinnes record. Laten we zeggen, 22 minuten per aflevering gemiddeld, 120 afleveringen. En dat twee keer. Dat is 88 uur, hinse. Ofwel vier dagen non stop B&A. Ik vind ze echt heel cool, maar dat is toch iets te veel van het goed


    Ik heb alles voor mijn jeugdhelden over . Ik ben een keer 3 nachten non-stop wakker geweest, maar 88 uur is wel extreem veel . Maar jou idee is ook wel gaaf. Veel carpoolen zou dat worden, steeds bij iemand anders een serie kijken. Zullen we rond oud en nieuw bij jou afspreken wonderer, als jij voor ons de tickets naar New York betaalt? Dan gaan we lekker eerst de hele Amerika serie kijken .
    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
    pi_15463107
    Eigenlijk klopt de hele serie B&A en de reis door Europa niet.

    Aan het eind blijkt dat ze dus pakjes moeten zoeken om de kijkers te leren over de EU-landen. maar dan moeten B&A toch niet bang zijn gewest met die boeven en 5 man camera,geluid crew (+ regisseur). Want hun zijn dan sterker :p.

    Of de boeven waren in de serie ook nep. (als je dat snap.)

      dinsdag 16 december 2003 @ 19:59:10 #253
    71376 FreekM
    Hé, figuur.
    pi_15463724
    Vraag me eigenlijk af hoe ze de oudejaars/nieuwjaars klok gaan aankleden. Wordt het een gewone klok met de karikaturen van Bassie en Adriaan erop, of wordt het een doorzichtige stationsklok met op de achtergrond fragmenten van (hopelijk ) alle series.
    VJ: "Japie wegwezen en [b]schnell[/b]"
      dinsdag 16 december 2003 @ 20:29:05 #254
    5374 koelkast
    Met B 1-0-0. Wat is er, B100?
    pi_15464470
    Nou, ik ben er ook maar weer even hoor. Ik ben de laatste tijd hartstikke druk. Probeer onder het eten wel zoveel mogelijk B&A aan te zetten, maar dat gaat niet altijd.

    Ik loop tegenwoordig stage op een basisschool (yep * koelkast is PABO'er), en ik hoop als afscheid voor de zomervakantie een avontuur van B&A te kunnen laten zien

    B: Ga naar de wagen! B2: Wie moet ik dragen?! B: Ga naar de wagen! B2: Oh, zeg dat dan! B: Dat zeg ik toch?! B2: Wat zeggie? B: Stommeling! Uilskuiken! FrikanDEL!!!
      dinsdag 16 december 2003 @ 20:52:17 #255
    35525 Bassie_van_Adriaan
    Bassie worst in je foefert
    pi_15464984
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 18:43 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Weet je wat mij juist cool lijkt? Dat we gewoon elke maand met elkaar een serie kijken. Hapje en drankje erbij en lekker commentaar leveren op wat we zien en samen lachen. Lijkt me echt tof

    Ik weet niet of ik een marathon van twee keer alle series overleef. Dan maar geen Guinnes record. Laten we zeggen, 22 minuten per aflevering gemiddeld, 120 afleveringen. En dat twee keer. Dat is 88 uur, hinse. Ofwel vier dagen non stop B&A. Ik vind ze echt heel cool, maar dat is toch iets te veel van het goed


    watje
    Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
    poep aan je lul
    pi_15466513
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 20:29 schreef koelkast het volgende:
    Nou, ik ben er ook maar weer even hoor. Ik ben de laatste tijd hartstikke druk. Probeer onder het eten wel zoveel mogelijk B&A aan te zetten, maar dat gaat niet altijd.

    Ik loop tegenwoordig stage op een basisschool (yep * koelkast is PABO'er), en ik hoop als afscheid voor de zomervakantie een avontuur van B&A te kunnen laten zien


    Leuk koelkast! Je moet ze zeker weten B&A laten zien, dat is een essentieel onderdeel van hun jeugd .
    Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')