Mijn vraag is nu: Welke albums van Bad Religion zijn volgens jullie nu echt de moeite waard? En welke juist niet?
Ik ken the Gray Race en No Substance al, die zijn behoorlijk goed.
Generator en Recipe For Hate vind ik zelf ook erg goed, maar daarna is het afgezwakt. Stranger Than Fiction ging wel, maar toen ging Mr. Brett weg en het gevolg was dat The Gray Race vooral textueel een stuk minder was (want Bad Religion draait voornamelijk om de texten. de muziek is wel lekker natuurlijk, maar daarin zit niet al teveel variatie).
Na dat album ben ik gestopt ze te volgen eigenlijk.
80-85 kan ik je alleen aanraden als je Suffer en No Control goed vindt, en het niet erg vindt om 3x het nummer Bad Religion te horen, in 3 uitvoeringen.
Stranger then fiction is trouwens voor 25 piek te halen bij de plato en andere zaken ook wel.
En napster is niet het enigste programmatje hoor op kazaa is ook veel te vinden.
quote:En ze hebben ook een nieuwe drummer.
Op maandag 18 juni 2001 16:33 schreef Tokus het volgende:
o ja, ze zijn weer terug bij Epitaph, en Mr. Brett (epitaph baas) is weer terug bij de band, en ze zijn bezig met een nieuw album.
quote:klopt, was ik even vergeten (al had ik daar op metalfan.nl nog wel zelf een nieuwsitem over gezet
Op maandag 18 juni 2001 16:37 schreef Tweek het volgende:[..]
En ze hebben ook een nieuwe drummer.
Suffer is IMO de beste van die 3.
zulke lekkere muziek
zie mijn desktop eens
quote:
Op maandag 18 juni 2001 18:09 schreef Noodles het volgende:
Heej die desktop is best kewlLeuk motiefje van icoontjes ook
vond ik ook wel
keb alleen niet genoeg icoontjes om dr nog zo'n circel met een streep omheen te doen
maar das ook nie leuk volgs mij... te druk..
(behalve mischien de verzamelaar 80-85 (maar die is kwa historisch bessef wel weer errug leuk)
Ik heb alle BR cd's (behalve How could hell be any worse, de eerste lp uit 81)
De toppers zijn, (imo) No Control
Against The Grain (super goed)
Recipe for Hate
Suffer
Stranger Than Fiction
No Substance
The New America
Ook goed zijn:
The gray race, Tested (live cd, 27 tracks)
Generator
Heb ze helaas nog nooit live gezien....')
quote:die staat op 80-85, die je ook al noemde.
Op maandag 18 juni 2001 18:34 schreef JooB het volgende:
ALLES van Bad Religion is de moeite waard !Ik heb alle BR cd's (behalve How could hell be any worse, de eerste lp uit 81)
maare, Into The Unknown schijnt nogal bizar anders te zijn, en niet echt de moeite waard
quote:Into the Unknown was een missertje. (Volgens de "Hardcore-Fans) Hierop probeerde BR wat meer diepgang in hun muziek te stoppen, wat resulteerde in een trippy soort sympho-Punk (?)
Op maandag 18 juni 2001 18:44 schreef Tokus het volgende:[..]
maare, Into The Unknown schijnt nogal bizar anders te zijn, en niet echt de moeite waard
Bad Religion Rules!!!!
vooral You vind ik een goed nummer
Klinkt goed!
vooral het oudere werk als Suffer & No Control gaan erin als koek!!
quote:Thanks, snel ff downen!
Op woensdag 31 oktober 2001 12:52 schreef Tweek het volgende:
Nieuw nummer van hun neiuwe album staat eindelijk online, dus voor de liefhebbers hij is hier te downloaden.
quote:Ja, idd, dat begin is zooo anders.
Op woensdag 31 oktober 2001 13:17 schreef ranja het volgende:
Hij probeert Sting na te doen, het begin van het nummer klinkt ook precies als Police... daarna is het weer vertrouwd
Muziek smaakt trouwens wel naar meer, kvind het echt leuk klinken! Was het maar Februari 2002!
[Dit bericht is gewijzigd door =HellFire= op 31-10-2001 13:26]
De beste plaat van Bad Religion kan ik me niet echt over uitlaten. Ik ken er maar een aantal. Ik vind Stranger than fiction in ieder een superplaat. Dus voor 20 piek is dat zeker geen slechte koop. Ik denk dat ik hem zo ook maar eens een keer weer ga draaien. HOORAY FOR ME!
quote:Generator. Erg goeie cd trouwens.
Op woensdag 31 oktober 2001 12:59 schreef ranja het volgende:
Hm , kan het vast zo opzoeken maar heb ik even geen zin in, op welke cd staat 'Atomic garden'?
Ben nu het nieuwe nummer aan het luisteren, klinkt goed! Kan niet wachten tot februari
quote:Welcome to the club!
Op woensdag 31 oktober 2001 14:26 schreef Noodles het volgende:[..]
Ben nu het nieuwe nummer aan het luisteren, klinkt goed! Kan niet wachten tot februari
Hopelijke releasen ze nog wat mp3tjes tot die tijd en komen ze volgend jaar weer eens in nederland.
quote:Ik heb ze vorig jaar in Paradiso gezien. Best een leuk optreden, maar het geluid was erg slecht. Daar baal ik nog steeds van. In 1998 heb ik ze ook gezien op Lowlands, maar toen speelden ze een vrij korte set. Hopelijk dat 3x scheepsrecht is en dat het volgende concert gewoon hardstikke vet wordt
Op woensdag 31 oktober 2001 15:28 schreef Tweek het volgende:
Tja bij het begin had ik echt zoiets vna kut, maar daarna na de eerste 30 seconden is het echt gelijk weer die sound van BR, zo vertrouwt, kan idd niet wachten tot februari 2002 en niet alleen omdat ik de eerste dan weer jarig ben.Hopelijke releasen ze nog wat mp3tjes tot die tijd en komen ze volgend jaar weer eens in nederland.
Ik moet overigens nog steeds het nieuwe nummer downloaden. Stomme 56k6 modem dat ik heb. Zucht.....
Niet dat Sorrow nu een slecht nummer is; absoluut niet; maar het is niet echt wereldschokkend.
Ok nog maar 3 maandjes wachten
Hij is inderdaad weer wat energieker, al zitten er ook nog wel de rockinvloeden van de laatste platen in. Dit maakt de plaat in mijn opinie erg divers. Wereldschokkend is het inderdaad niet, maar het blijft wel Bad Religion, dus gewoon retestrakke punk met teksten waar geen enkele andere punkband aan kan tippen.
De tracklisting:
1:46 Supersonic
1:14 Prove It
1:09 Can't Stop It
2:55 Broken
2:35 Destined For Nothing
1:53 Materialist
3:19 Kyoto Now
3:21 Sorrow
3:59 Epiphany
2:10 Evangeline
3:53 The Defense
2:18 The Lie
2:49 You Don't Belong
3:25 Bored and Extermerly Dang
quote:Check je mail
Op maandag 12 november 2001 00:01 schreef Noodles het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHIKWILIKWILIKWILIKWIL OOK!!!!
quote:te veel of te weinig?
Op maandag 12 november 2001 06:41 schreef Tokus het volgende:
4 nummers van meer dan 3 minuten??? WTF?
iroQuai zou opzich ook best een mailtje willen
quote:Sjah. Je kan niet verwachten dat ze helemaal terug gaan naar het begin. Naja, dan kan je wel verwachten, maar dat doen ze toch niet
Op maandag 12 november 2001 06:41 schreef Tokus het volgende:
4 nummers van meer dan 3 minuten??? WTF?
Ik vind het gewoon een erg vet album. Zijn een aantal nummers die ik nog een aantal keer goed moet horen voordat ik er een oordeel over heb, maar hij klinkt toch behoorlijk fel hoor.
Hopelijk binnenkort weer een tourtje. Heb wel weer zin om ze live te zien
quote:Tnx.. maar de link doet et nie meer :`(
Op maandag 12 november 2001 00:06 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Check je mail
quote:Same here! Waar download ik hem!??!?!
Op maandag 12 november 2001 00:01 schreef Noodles het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHIKWILIKWILIKWILIKWIL OOK!!!!
quote:uh-uh.. downloade mag nie
Op dinsdag 13 november 2001 19:34 schreef =HellFire= het volgende:
Kan hem niet op KaZaa ofzo vinden.
Wie heeft 'em?
quote:Eerst downloaden en dan kopen mag wel.
Op dinsdag 13 november 2001 20:52 schreef iroQuai het volgende:[..]
uh-uh.. downloade mag nie
ga maar w8en tot ie in de winkels ligt en kopen!
Moeten ze em maar eerder uitbrengen
quote:downloade mag wel maar dan moet je m iedere 24 uur weg gooien en weer opnieuw downloaden
Op dinsdag 13 november 2001 21:41 schreef Noodles het volgende:[..]
Eerst downloaden en dan kopen mag wel.
Euh, maar die URL die ik gemaild heb moet gewoon werken! Bij mij doet ie het ook nog gewoon dus!
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 13-11-2001 22:34]
Maar wel tof!! Heb nu al 2 nummers en het klinkt eeeeeeeeeeerg vet!
quote:Goed zo jochie!
Op dinsdag 13 november 2001 22:45 schreef Noodles het volgende:
Ja nu doet ie het opeens wel... gister niet.. vreemdMaar wel tof!! Heb nu al 2 nummers en het klinkt eeeeeeeeeeerg vet!
Favoriete nummers:
Broken
Destined for nothing
Epiphany
Sorrow
Materialist
The defense
Kyoto now
Teksten (nog niet compleet):
http://people.brandeis.edu/~shervin/tpob.txt
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 13-11-2001 22:59]
Valt me op dat het veel energieker en rauwer is dan dan afgelopen paar BR albums.
quote:Zal er toch wel mee te maken hebben dat mr. Brett terug is. Verder schrijven ze nu dus weer samen en hoeft niet één persoon alle nummers voor het album te schrijven. Komt de kwaliteit kennelijk ook ten goede (hoewel The gray race ook heel goed was, en die was helemaal geschreven door Greg, tekstueel misschien wel iets te droog).
Op dinsdag 13 november 2001 23:05 schreef Noodles het volgende:
Broken is idd heel goed.Valt me op dat het veel energieker en rauwer is dan dan afgelopen paar BR albums.
Oja, en misschien zijn ze beetje opgefokt door het gezeur van de fans dat de afgelopen platen niezo goed waren
Ik vond New America overigens geen slechte plaat hoor! Iets meer rock, maar dat vond ik niet erg. Vind het binnen het Bad Religion ouvre (wat een kutwoord) een plaat die iig iets extra's toevoegd.
quote:Idd, dat ga ik dus ook doen. Link doet het nu niet meer die Iroquai me gaf.
Op dinsdag 13 november 2001 21:41 schreef Noodles het volgende:[..]
Eerst downloaden en dan kopen mag wel.
EDIT: Ik ben nu bezig met downen op een andere site. I let ya know wat ik er van vind.
[Dit bericht is gewijzigd door =HellFire= op 14-11-2001 15:16]
quote:Inderdaad. Nu staat de nieuwe cd van Creed daar online
Op woensdag 14 november 2001 11:59 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Idd, dat ga ik dus ook doen. Link doet het nu niet meer die Iroquai me gaf.
Ik ben wel benieuwd naar je mening. Onder Bad Religion fans is hij tot nu toe redelijk goed ontvangen. Alleen iedereen zit nog te zeuren op de intro van Sorrow. Dat vind ik persoonlijk een erg goed nummer, en die iet wat vage intro dat maakt mij dan verder ook niets meer uit. Ik vind het zelfs wel wat hebben.
quote:First of all moet ik erbij vermelden dat ik niet echt bekend ben met BR, ik ken hun nummers van de Punk O Rama's en ik heb ooit wel eens wat gedownload, wat bekende nummers, maar echt kennen, nah. Maar ik heb ze nu allemaal en ik moet zeggen, het klinkt echt goed! Catchy melodieeën, goeie lyrics, het gaat echt ergens over, gitaarsolo's zitten erg goed in elkaar. Er wordt ook (weer) erg goed gezongen, vooral in bv. Destined for Nothing, Broken en Epiphany.
Op woensdag 14 november 2001 19:52 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Inderdaad. Nu staat de nieuwe cd van Creed daar online
Ik ben wel benieuwd naar je mening. Onder Bad Religion fans is hij tot nu toe redelijk goed ontvangen. Alleen iedereen zit nog te zeuren op de intro van Sorrow. Dat vind ik persoonlijk een erg goed nummer, en die iet wat vage intro dat maakt mij dan verder ook niets meer uit. Ik vind het zelfs wel wat hebben.
De intro van Sorrow vind ik ook apart, maar zeker niet slecht ofzo. Het is anders, ok. Maar een beetje vernieuwing kan geen kwaad neem ik aan. Eigenlijk is elk nummer wel goed, er zit geen enkel nummer bij waarbij ik zeg van, "mwoah, had beter gekund". Deze cd is ook niet wereldschokkend ofzo, bijzonder is hij ook niet (Al vind ik hem wel bijzonderderder dan PoR6, IroQuai ). Maar echt, dit wordt wel een van de betere punkrockcd's van 2002, mark my words.
Favoriete nummers:
- Broken
- Destined for Nothing
- Kyoto now
- Sorrow
- Epiphany
Maar de rest is ook gewoon goed!
Gelukkig is er nog altijd Morpheus
-edit: maar daar is hij nu ook niet meer te vinden
[Dit bericht is gewijzigd door clowntje op 14-11-2001 20:19]
quote:Niet zo aanstellen, als ik Brett of Greg van BR zou zijn zou ik het ook niet leuk vinden als mijn cd 3 maanden van te voren op 't net stond. Zelfs al maak ik punk en zou ik eigenlijk schijt moeten hebben aan 't feit dat lui me cd'tje kunnen downloaden.
Op woensdag 14 november 2001 20:14 schreef clowntje het volgende:
Audiogalaxy heeft het album al moeten blokkkeren... kutcommercieel EpitaphGelukkig is er nog altijd Morpheus
P.S. Waar kan ik jou cd-tje downloaden
quote:Jah, mij ook. Hoe zou het komen?
Op woensdag 14 november 2001 20:20 schreef clowntje het volgende:
Misschien heb je wel gelijk. Het blijft me steeds verbazen dat het zo ontzettend vaak gebeurd dat een cd al ver voor de officiële release op het internet te vinden is.
quote:Add me maar in ICQ en dan praten we wel verder.
Op woensdag 14 november 2001 20:20 schreef clowntje het volgende:
P.S. Waar kan ik jou cd-tje downloaden![]()
Ik bedoelde het eigenlijk vanuit BR's opzicht.
... Of heb je het wel over het downloaden van BR's cd? ...
quote:Oww nee hoor, die Bad Religion cd tover ik nog wel ergens vandaan...
Op woensdag 14 november 2001 20:23 schreef =HellFire= het volgende:
... Of heb je het wel over het downloaden van BR's cd? ...
quote:Jah, over een ehhhh jaar ofzo!
Op woensdag 14 november 2001 20:35 schreef clowntje het volgende:[..]
Oww nee hoor, die Bad Religion cd tover ik nog wel ergens vandaan...
Ik dacht dat jij zelf ook een cd had gemaakt...
*I WISH*
Maar wat niet is, kan nog komen.
quote:De platenmaatschappij verstuurt een zooi promo's voordat de cd uitkomt. Op zo'n manier lekken die dingen dus uit. Soms is het ook gewoon een lek bij de maatschappij zelf, maar meestal promo's.
Op woensdag 14 november 2001 20:22 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Jah, mij ook. Hoe zou het komen?
The new america is inderdaad wel leuke cd. Niet opzienbarend hoor. Net iets te hoog 'whooooohoooohooooo' gehalte bij veel nummers en iets te weinig vaart. En dat zeg ik niet omdat ik een punkfan ben die alles snel wil, want ik luister echt heeeeeel veel soorten muziek. Ik zou hem een 6,5 ofzo geven. Maar binnen het Bad Religion ouvre vind ik het wel een cd die in ieder geval afwijkt van de rest, en dat is wel positief. Maar dat zei ik eerder al
Ik denk dat ik dit weekend in Amsterdam eens een ouder Bad Religion cd'tje ga kopen. Heb net nog bij een maat van me wat ouder spul zitten luisteren en heb ook wel het één en ander op mp3, maar ik wil toch wel wat origineel hebben. Braaf ben ik he?
quote:
Op woensdag 14 november 2001 20:13 schreef =HellFire= het volgende:[..]
First of all moet ik erbij vermelden dat ik niet echt bekend ben met BR, ik ken hun nummers van de Punk O Rama's en ik heb ooit wel eens wat gedownload, wat bekende nummers, maar echt kennen, nah. Maar ik heb ze nu allemaal en ik moet zeggen, het klinkt echt goed! Catchy melodieeën, goeie lyrics, het gaat echt ergens over, gitaarsolo's zitten erg goed in elkaar. Er wordt ook (weer) erg goed gezongen, vooral in bv. Destined for Nothing, Broken en Epiphany.
De intro van Sorrow vind ik ook apart, maar zeker niet slecht ofzo. Het is anders, ok. Maar een beetje vernieuwing kan geen kwaad neem ik aan. Eigenlijk is elk nummer wel goed, er zit geen enkel nummer bij waarbij ik zeg van, "mwoah, had beter gekund". Deze cd is ook niet wereldschokkend ofzo, bijzonder is hij ook niet (Al vind ik hem wel bijzonderderder dan PoR6, IroQuai
). Maar echt, dit wordt wel een van de betere punkrockcd's van 2002, mark my words.
Favoriete nummers:
- Broken
- Destined for Nothing
- Kyoto now
- Sorrow
- EpiphanyMaar de rest is ook gewoon goed!
k vind zelf de nieuwe BR niet heel geweldig, maar misschien komt het omdat ik dr nog een beetje aan moet wennen. de nummers spetteren niet echt uit je boxen ofzo, tis iets te wooohooohoooo lalalala rustig etc, ik heb liever nummers als american jesus, you, I want to conquer the world, Drunk Sincerity, Generator etc. die zijn net wat energieker dan deze CD (nu) lijkt. misschien moet ik er gewoon aan wennen, maar nu vind ik hem nog niet heel bijzonder.
ik gaf je ff t voorbeeld PoR6, (die ik ook niet echt heel byzonder vind ei'k ) maar ik meteen bij de eerste keer luisteren al had eej dis leuk! dat heb ik bij de nieuwe BR minder.. maja, misschien komt het nog
quote:Huh. Dat valt nou ook wel weer mee. Ik weet niet of jij de laatste paar Bad Religion cd's kent maar die hebben een heel wat hoger 'whoohoo' gehalte (ik snap wat je bedoelt). Dat vind ik op deze cd juist weer teruggebracht tot een goed niveau. Ik merk ook onder die-hard Bad Religion fans dat ze heel tevreden zijn met deze cd.
Op donderdag 15 november 2001 11:57 schreef iroQuai het volgende:[..]
haha..
k vind zelf de nieuwe BR niet heel geweldig, maar misschien komt het omdat ik dr nog een beetje aan moet wennen. de nummers spetteren niet echt uit je boxen ofzo, tis iets te wooohooohoooo lalalala rustig etc,
quote:Nummers als epiphany, broken en Destined for nothing kunnen wat mij betreft moeiteloos in dat rijtje gezet worden.
ik heb liever nummers als american jesus, you, I want to conquer the world, Drunk Sincerity, Generator etc. die zijn net wat energieker dan deze CD (nu) lijkt.
Maar gelukkig hoeven we niet allemaal dezelfde mening te hebben
Ja heeeeej! Wooohooooooooohoooohoohoooooooooooooo woohoooooooooooooowoooowohoooooooo wowooooooooh...... > intro van Destined for Nothing!
[Dit bericht is gewijzigd door =HellFire= op 15-11-2001 15:44]
quote:Aha, vandaar. Thanks for de uitleg. Maar als ze weten dat dat gebeuren, versturen ze die promo's toch gewoon niet meer? Of in mindere mate?
Op woensdag 14 november 2001 22:45 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
De platenmaatschappij verstuurt een zooi promo's voordat de cd uitkomt. Op zo'n manier lekken die dingen dus uit. Soms is het ook gewoon een lek bij de maatschappij zelf, maar meestal promo's.
quote:Mee eens.
Op donderdag 15 november 2001 13:08 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Huh. Dat valt nou ook wel weer mee. Ik weet niet of jij de laatste paar Bad Religion cd's kent maar die hebben een heel wat hoger 'whoohoo' gehalte (ik snap wat je bedoelt). Dat vind ik op deze cd juist weer teruggebracht tot een goed niveau. Ik merk ook onder die-hard Bad Religion fans dat ze heel tevreden zijn met deze cd.
[..]Nummers als epiphany, broken en Destined for nothing kunnen wat mij betreft moeiteloos in dat rijtje gezet worden.
Maar gelukkig hoeven we niet allemaal dezelfde mening te hebben
quote:Ja, maar er moet toch reclame voor worden gemaakt. Er moeten recensies worden geschreven. Radiostations krijgen vaak de primeur om bepaalde tracks te mogen draaien. Als de cd er opeens is zonder dat iemand dat wist dan is dat ook niet bevorderlijk voor de verkoopcijfers. Ik denk dat de bezwaren toch niet opwegen tegen de voordelen. Ik vermoed overigens dat ze er tegenwoordig al wel wat voorzichtiger mee geworden zijn hoor.
Op donderdag 15 november 2001 13:19 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Aha, vandaar. Thanks for de uitleg. Maar als ze weten dat dat gebeuren, versturen ze die promo's toch gewoon niet meer? Of in mindere mate?
quote:3 maanden van te voren vind ik niet echt voorzichtig... maar who am I to say.
Op donderdag 15 november 2001 15:49 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ja, maar er moet toch reclame voor worden gemaakt. Er moeten recensies worden geschreven. Radiostations krijgen vaak de primeur om bepaalde tracks te mogen draaien. Als de cd er opeens is zonder dat iemand dat wist dan is dat ook niet bevorderlijk voor de verkoopcijfers. Ik denk dat de bezwaren toch niet opwegen tegen de voordelen. Ik vermoed overigens dat ze er tegenwoordig al wel wat voorzichtiger mee geworden zijn hoor.
Hij is een stuk energieker, voor de variatie ook wat rustigere nummers, die trouwens erg goed zijn!
Ik mis alleen nog 1 nummer; the defense. Is die goed?
quote:Ja.
Op donderdag 15 november 2001 18:38 schreef Noodles het volgende:
GVD wat goed^#$(!!!Hij is een stuk energieker, voor de variatie ook wat rustigere nummers, die trouwens erg goed zijn!
Ik mis alleen nog 1 nummer; the defense. Is die goed?
quote:Nou, alsof ik je nu ineens ga mailen om jouw mening te horen.
Op donderdag 15 november 2001 20:32 schreef hobbit het volgende:
kheb um al een weekje of 2....hij bevalt me zeer goed, en as iemand me meelt dan wil ik het best wel eens vertellen
hint dus he
Het is een woordenboek met daarin alle moeilijke woorden die Bad Religion gebruikt in zijn nummers. En dat zijn er nogal wat. Patsers
quote:Handig, alleen van de laatste cd staat er nog niks van. En ik weet niet wat Epiphany betekent!
Op vrijdag 16 november 2001 00:25 schreef -Wepeel2- het volgende:
Deze pagina vond ik vandaag op Internet. Elke zichzelf respecterende Bad Religion fan kent hem waarschijnlijk al. Dat zegt dus iets over mezelfHet is een woordenboek met daarin alle moeilijke woorden die Bad Religion gebruikt in zijn nummers. En dat zijn er nogal wat. Patsers
http://members.home.net/ericlega/lexicon.htm
quote:E*piph"a*ny (?), n. [F. 'epiphanie, L. epiphania, Gr. (sc. ), for appearance, fr. to show forth; + to show. See Fancy.]
Op vrijdag 16 november 2001 13:37 schreef =HellFire= het volgende:[..]
En ik weet niet wat Epiphany betekent!
1.
An appearance, or a becoming manifest.
Whom but just before they beheld transfigured and in a glorious epiphany upon the mount. Jer. Taylor.
An epic poet, if ever such a difficult birth should make its epiphany in Paris. De Quincey.
2. Eccl.
A church festival celebrated on the 6th of January, the twelfth day after Christmas, in commemoration of the visit of the Magi of the East to Bethlehem, to see and worship the child Jesus; or, as others maintain, to commemorate the appearance of the star to the Magi, symbolizing the manifestation of Christ to the Gentles; Twelfthtide.
quote:Het gaat dus over godsdienst. Doh. Should have guessed that.
Op vrijdag 16 november 2001 14:33 schreef Tokus het volgende:[..]
E*piph"a*ny (?), n. [F. 'epiphanie, L. epiphania, Gr. (sc. ), for appearance, fr. to show forth; + to show. See Fancy.]
1.An appearance, or a becoming manifest.
Whom but just before they beheld transfigured and in a glorious epiphany upon the mount. Jer. Taylor.An epic poet, if ever such a difficult birth should make its epiphany in Paris. De Quincey.
2. Eccl.
A church festival celebrated on the 6th of January, the twelfth day after Christmas, in commemoration of the visit of the Magi of the East to Bethlehem, to see and worship the child Jesus; or, as others maintain, to commemorate the appearance of the star to the Magi, symbolizing the manifestation of Christ to the Gentles; Twelfthtide.
quote:Jaja, even een harde topickick hoor. Ik dacht laten we effe op soulseek kijken voor wat BR bootlegs oid, en toen zag ik Into The Unknown staan. Die cd heb ik nog nooit gehoord, toch maar even downen.
Op maandag 18 juni 2001 20:03 schreef JooB het volgende:[..]
Into the Unknown was een missertje. (Volgens de "Hardcore-Fans) Hierop probeerde BR wat meer diepgang in hun muziek te stoppen, wat resulteerde in een trippy soort sympho-Punk (?)
Ze schijnen zich er zelf nogal voor te schamen, maar volgens een recensie die ik ergens gelezen heb, is hij in zijn genre helemaal niet zo slecht...zolang je het niet als een 'Punk' plaat beschouwd. Er staan zelfs toetsen-partijen op, schijnt. (ik heb hem nooit gehoord/gezien, volgens mij brengt ie wel wat geld op op de zwarte markt!
Bad Religion Rules!!!!
En het is ehm.... Bad Religion onwaardig om eerlijk te zijn. Ik persoonlijk vind het wel wat hebben, beetje zo'n jaren 80 popband. Maar punk is het dus echt niet. En Bad Religion ook niet. Qua stijl dus.
Toch is het wel happy... En muzikaal gezien nog steeds goed. En die mooie toetsenpartijen van Greg... wauw.
Experimenteren op z'n tijd is leuk, maar je kan het ook te bont maken. Doe mij alle andere cds maar
quote:Jah doe mij die ook maar... maar toch heeft het wel wat.
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:24 schreef againstthegrain het volgende:
Into the Unknown is idd best wel... uhhh.... andersExperimenteren op z'n tijd is leuk, maar je kan het ook te bont maken. Doe mij alle andere cds maar
quote:zeggen we hier allemaal in Rotterdam. En Lau als je dat beter vindt. Neeeee ik ben geen wannabee-hiphopper of wat dan ook.
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:21 schreef againstthegrain het volgende:
Zekers
Dope...
quote:Crazy people with crazy words...
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:34 schreef hallodagg het volgende:[..]
zeggen we hier allemaal in Rotterdam. En Lau als je dat beter vindt. Neeeee ik ben geen wannabee-hiphopper of wat dan ook.
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 11:32 schreef againstthegrain het volgende:
Goeie zaak dat je die hebt
Dacht altijd dat die cd ook alleen maar interessant was voor de fans namelijk...
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:49 schreef againstthegrain het volgende:
Haha... zeg al niets meer...
quote:thaz fo sho!
Op zaterdag 9 augustus 2003 07:29 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Crazy people with crazy words...
. Ach ja Rotterdam he.
BAD RELIGION KOMT OP DECONSTRUCTION TOUR 2004!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En ik heb ze nog nooit live gezien, en het lijkt me wel erg vet om die te zien optreden. Dus ik ga er zeker weer heen, alleen hopelijk niet in de HMH.
quote:Ik durf het bijna niet te vragen maareh... Bron?
Op zondag 14 september 2003 11:14 schreef Ixnay het volgende:
Ik zal het hier nog even posten voor de BR liefhebbers die Deconstruction nog niet kennen.BAD RELIGION KOMT OP DECONSTRUCTION TOUR 2004!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En ik heb ze nog nooit live gezien, en het lijkt me wel erg vet om die te zien optreden. Dus ik ga er zeker weer heen, alleen hopelijk niet in de HMH.
En BR liefhebbers die Decotour niet kennen...?
quote:Ik heb tijdens een optreden van Face Tomorrow in de Fenix in Sittard gesproken met een duitser die connecties heeft met de organisatie van Deconstruction. En die zei dat Bad Religion al vrijwel zeker vaststond.
Op zondag 14 september 2003 12:01 schreef =HellFire= het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen maareh... Bron?
quote:Die hebben waarschjijnlijk niet op de Deco topic geklikt, en hierop klikken ze wel.
En BR liefhebbers die Decotour niet kennen...?
Beste plaat is AGAINST THE GRAIN, holy shit !
SUFFER, NO CONTROL volgen..
Verder kan ik goed uit de voeten met alle platen van BR ook de nieuwere. Ik ben ook helemaal weg van 80-85 met de ene pakkende song na de andere, zoals geen andere band dat kan..
quote:BR rules. Een oude pic:
Op zondag 21 september 2003 13:05 schreef Not_a_Prisoner het volgende:
BR ik ben er mee opgegroeid..Beste plaat is AGAINST THE GRAIN, holy shit !
SUFFER, NO CONTROL volgen..Verder kan ik goed uit de voeten met alle platen van BR ook de nieuwere. Ik ben ook helemaal weg van 80-85 met de ene pakkende song na de andere, zoals geen andere band dat kan..
BR komt dus in de 013, Tilburg, 18 mei.
6 april komen veel BR albums ook weer uit. opnieuw geproduceerd en gemixt enzo. Ook komt de BR video Along the Way uit op DVD
quote:Yey. Ik mis nog een paar albums van ze.
Op donderdag 29 januari 2004 00:24 schreef iroQuai het volgende:
http://server.punksquad.nl/~clowntje/nieuws.php?id=26806 april komen veel BR albums ook weer uit. opnieuw geproduceerd en gemixt enzo. Ook komt de BR video Along the Way uit op DVD
En die DVD ziet er ook goed uit.
Brengen ze al hun albums opnieuw uit, gaan alle BR fans die albums opnieuw kopen, de albums zijn weer "nieuw" komen weer in de publiciteit.
En dan verkopen ze weer meer.
quote:daar is niks "typisch Epitaph" aan, dat doen vele labels met ouwe cds.
Op donderdag 29 januari 2004 14:32 schreef Ixnay het volgende:
Whahaha typisch Epitaph weer.Brengen ze al hun albums opnieuw uit, gaan alle BR fans die albums opnieuw kopen, de albums zijn weer "nieuw" komen weer in de publiciteit.
En dan verkopen ze weer meer.
Along The Way op DVD zou wel cool zijn
Ze komen trouwens weer naar NL (Tilburg en A'dam) van de zomer. Jeej!
quote:Dank voor de tip.
Op maandag 2 februari 2004 01:58 schreef againstthegrain het volgende:
Nee, niet echt eigenlijk...
Along The Way op DVD zou wel cool zijnZe komen trouwens weer naar NL (Tilburg en A'dam) van de zomer. Jeej!
quote:Sweet! Is ie nog ergens te vinden?
Op maandag 2 februari 2004 19:32 schreef Tokus het volgende:
ik heb nog een leuke bootleg dvd van Bad Religion. The Riot. met een gigantische rel die uitbreekt nadat het concert gestaakt moet worden.
En ook A'dam? Beter!
quote:Het is niet echt een officiele dvd van BR. Maar vast wel ergens te vinden nog.
Op maandag 2 februari 2004 19:43 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Sweet! Is ie nog ergens te vinden?
.
quote:Dat snap ik. Je zei bootleg.
Op maandag 2 februari 2004 19:50 schreef Tokus het volgende:[..]
Het is niet echt een officiele dvd van BR. Maar vast wel ergens te vinden nog.
Waarom komt er dan een rel? Alleen omdat het gecanceld wordt? EN waarom dat?
quote:Op last van de brandweer, omdat het te druk is in de zaal.
Op maandag 2 februari 2004 19:52 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Dat snap ik. Je zei bootleg.
.
Waarom komt er dan een rel? Alleen omdat het gecanceld wordt? EN waarom dat?
Het betreft een show december 1990, waar Pennywise en NOFX openden. Op een Pennywise video staat het blijkbaar ook, maar wat minder materiaal.
Van het BR concert van die avond staat er maar 1 nummer op, 21st Century Digital Boy. Daarna zie je het vanaf het podium gefilmd, en hoor je iemand zeggen dat iedereen moet gaan zitten, omdat hij wat moet vertellen. het concert wordt afgelast omdat het te druk is, en die vent zegt dat ze 2 extra concerten geven voor iedereen die een kaartje heeft. Dan breekt dus de pleuris uit, vooral buiten en in de lobby. Je ziet wat fans buiten, wat relletjes (van afstand), veel brandweerautos, wat fans die vertellen wat ze net zagen, wat lekkere wijven, de brandweer die groepjes mensen bespuit. Het heel rel-deel is eigenlijk niet zo spannend, de hoes doet wekt de indruk dat je heel die rel ziet maar eigenlijk valt het mee.
Het echte concert op de dvd is uit 1988, en dus alleen nummers van Suffer en eerder. Het is voornamelijk met een homecamera gefilmd, dus zeker geen super beeld. Wel van direct voor het podium. Het geluid is eigenlijk vrij kut, maar dat geeft niet zo.
De laatste paar songs zijn jammergenoeg vanaf achterin de zaal gefilmd, ik vermoed dat dat de toegift is en dat de cameraman toen weg moest bij het podium.
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:22 schreef Nitro_YE het volgende:
klinkt vet die rellen
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:14 schreef Tokus het volgende:
Het heel rel-deel is eigenlijk niet zo spannend, de hoes doet wekt de indruk dat je heel die rel ziet maar eigenlijk valt het mee.
Wie weet meer?
quote:Is ook wel aardig denk ik.
Op dinsdag 3 februari 2004 15:39 schreef Ixnay het volgende:
Het nieuwe album van Millencolin komt in mei btw.
Niet m'n favo band ofzo... maar ik vond hun eerste cd vermakelijk.
Wat houdt dat eigenlijk in? Het klinkt wel leuk en aardig enzo, maar ik weet eigenlijk niet eens wat dat nou betekent
Het zijn de 4 eerste cds geloof ik. Ook zullen er 'nieuwe' nummers (b-kantjes enzo) bijkomen die ook nog uit die tijd stammen.
Die oudere cds van BR klinken echt best wel verrot namelijk qua opname en dergelijke.
Is het iemand die die BR-cds heeft wel eens opgevallen dat je het volume van je stereo behoorlijk hoog moet zetten, wil je iets horen?
Okee beetje overdreven, maar een remastering is een uitstekend plan lijkt me. Gaat me wel weer een boel geld kosten ben ik bang. Tenzij Epitaph die albums ook voor 10 euro in de winkels legt...
een echt BR titel vind ik het, das wel cool. Nu nog een paar maanden wachten...
quote:Zwaar stoere titel ja.
Op woensdag 4 februari 2004 09:35 schreef Nitro_YE het volgende:
nieuws:
The new Bad Religion album will be titled The Empire Strikes First and it is
tentatively scheduled to be out on June 8th!een echt BR titel vind ik het, das wel cool. Nu nog een paar maanden wachten...
June 8th... damn. Can't wait. Of zou die weer 3 maand van te voren lekken.
En ik verwacht dat ze goedkoop zullen zijn eerlijk gezegd.
quote:6,99 ofzo.
Op woensdag 4 februari 2004 16:59 schreef Nitro_YE het volgende:
ik vind niet dat ze het kunnen maken, zo'n hoge prijs, het zijn geen nieuwe nummers ofzo
quote:Die hoef je ook niet te kopen, enige slechte cd van BR
Op dinsdag 3 februari 2004 21:33 schreef Kiff het volgende:
Alleen Into The Unknown nog en dan heb ik alle reguliere albums
quote:Jammer...
Op woensdag 4 februari 2004 13:36 schreef JooB het volgende:
Even voor de duidelijkheid: volgens Epitaph.com worden die eerste cd's dus NIET geremasterd. Dat zou betekenen dat ze ieder spoor afzonderlijk moesten opschonen en dat neemt tering veel tijd in beslag. Ze gaan het totaal geluid van die cd's opschonen/polijsten etc.
Die bron van dat concert in A'dam is nogal vaag. Via via gehoord namelijk. Maar he zou vreemd zijn als ze alleen in 013 komen en bovendien hebben ze rond die dag wel een paar dagen vrij dus ik heb goede hoop.
Over die titel: Vind het niet echt een BR-titel. Vind het trouwens ook geen mooie titel. Maar ja, what's in a name...
quote:Nee man, Into The Unknown is cool!
Op woensdag 4 februari 2004 18:08 schreef Ixnay het volgende:[..]
Die hoef je ook niet te kopen, enige slechte cd van BR
Je kan gewoon geen keyboard-FX waarderen. .
En denk je dat die titel echt is? Denk t niet eerlijk gezegd.
quote:Hmm, Bush vergeleken met een keizer?
Op woensdag 4 februari 2004 21:50 schreef againstthegrain het volgende:
Het staat op de BR-site dus het lijkt er wel op
Schijnt iets te maken te hebben met de oorlog in Irak...
quote:Mee eens
Op woensdag 4 februari 2004 21:59 schreef Ixnay het volgende:
Epitaph zou eigenlijk S/T en Unknown Road van Pennywise eens moeten uitbrengen in betere kwaliteit.
quote:93 zelfs, maar de kwaliteit is matig.
Op donderdag 5 februari 2004 20:56 schreef =HellFire= het volgende:
S/T jazeker; Unknown Road is van 92 toch? Das te nieuw.
quote:Ach zo geweldig klinkt Full Circle ook niet en dat is toch ook een leuk album?
Op donderdag 5 februari 2004 22:54 schreef Ixnay het volgende:[..]
93 zelfs, maar de kwaliteit is matig.
Bij BR was het wel nodig na al die tijd. Misschien over 5 jaar dat de Unknown Road cd wordt geremasterd ofzo.
quote:Ok bedankt!
Op vrijdag 6 februari 2004 19:08 schreef Nitro_YE het volgende:
dat zijn B-sides, die staan niet op een album
quote:Nou, ik weet niet... tis wel rauw.
Op vrijdag 6 februari 2004 18:18 schreef againstthegrain het volgende:
Met de productie van Full Circle vind ik ook niet veel mis eigenlijk...
En die nummers stonden op een BR single die in Duitsland was uitgegeven ofzo...
quote:Shattered Faith is echt zooooo goed!!
Op vrijdag 6 februari 2004 19:17 schreef LivingEnd het volgende:
Voor de belangstellenden, t waren deze nummers:
Who we are
Shattered Faith
En Hellfire: dat rauwe vind ik juist zo goed aan dat album
Dat vind ik één van de problemen van de Pennywise cds erna. Die zijn wat mij betreft allemaal te gladjes.
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 01:06 schreef Conflict het volgende:
Alle Bad Religion albums lijken op elkaar. Dus ze zijn allemaal geweldig!
quote:Wat is het nou?
Op zaterdag 7 februari 2004 00:16 schreef Conflict het volgende:
Against the grain vind ik de beste.
quote:Ik vind against the grain de beste maar ze zijn allemaal geweldig.
Op zaterdag 7 februari 2004 01:11 schreef bolivian het volgende:[..]
[..]Wat is het nou?
Dat staat er toch?
quote:Vooruit.
Op zaterdag 7 februari 2004 01:28 schreef Conflict het volgende:[..]
Ik vind against the grain de beste maar ze zijn allemaal geweldig.
Dat staat er toch?
Bad Religion
ENIGE SHOW IN NEDERLAND!
dinsdag 18 mei
Meer informatie volgt.
aanvang
zaal open 20.00 uur
19.00 uur entree
v.v.k. ¤ 18,00
¤ 18,00 + ¤ 3,30 service
vanaf 14 februari
www.013web.nl
quote:FUCKIN Sweet.
Op zaterdag 7 februari 2004 17:11 schreef Richard27 het volgende:
concert in 013 is eindelijk officieel bevestigd, 18 euro valt nog mee![]()
Bad Religion
ENIGE SHOW IN NEDERLAND!
dinsdag 18 mei
Meer informatie volgt.
aanvang
zaal open 20.00 uur
19.00 uur entree
v.v.k. ¤ 18,00
¤ 18,00 + ¤ 3,30 service
vanaf 14 februari
www.013web.nl
Nog wel 3,30 erbij... hmm... maarja. T moet maar...
quote:Ik kan me er ook wel in vinden.
Op zaterdag 7 februari 2004 01:30 schreef bolivian het volgende:
Gefeliciteerd, want dan ben ik het met je eens.
goeie muziek, goeie texten, ouwe mannen
Echt heerlijk om naar te luisteren en mee te drummen
quote:Als het goed is heeft iedere winkel dat tegenwoordig. Dat is namelijk de prijs die Epitaph voorstelt
Op dinsdag 10 februari 2004 00:13 schreef Opie het volgende:
Hm, een platenzaak hier in de buurt heeft bijna elke BR-cd voor 11 Euro per stuk te koop. Niet verkeerd..
Zo heb ik het de (2e keer) examens in ieder geval gedaan. Dit ging heel goed en ik kon in tussen de examens door ook nog naar concerten.
Het kost alleen iets meer dicipline, omdat je al moet leren voor iets waarvan je het gevoel hebt dat het nog jaaaaaren duurt voordat het aan de orde is. Maar het is het waard kan ik je vertellen, want met een goed gevoel de examenzaal uitlopen is zo veel fijner. En je kunt dan naar bad religion zonder te stressen.
quote:Sterker nog: Je kunt naar Bad Religion om te ONTstressen
Op vrijdag 13 februari 2004 21:40 schreef iroQuai het volgende:En je kunt dan naar bad religion zonder te stressen.
quote:haha zit mijn mentor ook op fok!
Op vrijdag 13 februari 2004 21:40 schreef iroQuai het volgende:
Je weet nu toch al dat de examens dan beginnen? En je weet ook (min or meer) al wat de examenstof is. Het enige dat je hoeft te doen is op tijd beginnen, zodat je de dag voor het examen niet bang hoeft te zijn dat je het gaat verprutsen. Als je in de weken (of maanden) ervoor de werkdruk een beetje verdeeld, iedere dag een uurtje ofzo, dan zijn de examens een eitje en kun je vooral genieten van de fijne tijd die de examentijd ondertussen ook is.Zo heb ik het de (2e keer) examens in ieder geval gedaan. Dit ging heel goed en ik kon in tussen de examens door ook nog naar concerten.
Het kost alleen iets meer dicipline, omdat je al moet leren voor iets waarvan je het gevoel hebt dat het nog jaaaaaren duurt voordat het aan de orde is. Maar het is het waard kan ik je vertellen, want met een goed gevoel de examenzaal uitlopen is zo veel fijner. En je kunt dan naar bad religion zonder te stressen.
maar ik heb het ff opgezocht en het blijkt dat er die woensdag geen exames voor mij bijzitten. Ik begin later pas dus ik ga een kaartje halen!
quote:Yo, heb gister ook al drie kaartjes gereserveerd, grappig, ik was ook in utrecht toen, was wel een klote galm hal toen, ben ook blij dat ze nu in 013 komen. Kan nie wachte!!
Op zaterdag 14 februari 2004 16:23 schreef Aschkael het volgende:
Net drie kaarten bestelt voor het concert in 013...Is al weer een tijd geleden dat ik ze live heb gezien. De laatste keer was in Utrecht in Studio 51 of iets dergelijks, de studio waar GTST destijds werd opgenomen. In het voorporgramma Undeclinable en De Heideroosjes, een erg goed concert. Ongeloofelijk goed concert jaar tot nu toe!
quote:Ik denk het niet.
Op zondag 15 februari 2004 17:07 schreef =HellFire= het volgende:
Mmm, maandag maar kaarten halen.Zou t snel uitverkocht zjn?
Ik weet niet eens of het wel uitverkocht raakt.
quote:Tja tis geen Offspring *rochel* *kuch*
Op zondag 15 februari 2004 22:15 schreef Ixnay het volgende:[..]
Ik denk het niet.
Ik weet niet eens of het wel uitverkocht raakt.
quote:Twee x 3 uur reizen voor mij.
Op maandag 16 februari 2004 11:50 schreef againstthegrain het volgende:
Zonet kaarten gereserveerd via de ticket service
Jammer alleen dat Tilburg zo ver weg is...
quote:Precies
Op maandag 16 februari 2004 12:19 schreef =HellFire= het volgende:
Twee x 3 uur reizen voor mij.Maar ach ik heb onderdak en et is Bad Religion.
22 euros vind ik trouwens best prijzig. Da's bijna 50 piek alweer. De prijs die je 4 jaar geleden nog voor concerten in de Kuip en Ahoy' betaalde...
quote:blame de euro
22 euros vind ik trouwens best prijzig. Da's bijna 50 piek alweer. De prijs die je 4 jaar geleden nog voor concerten in de Kuip en Ahoy' betaalde...
quote:Bad religion!
Op maandag 16 februari 2004 11:27 schreef emingee het volgende:
* emingee heeft al kaartje...Ikga samen met WIllaaam! (ofzoiets
)
Wij gaan lekker beuken
quote:ze staan beiden volgens mij op Punk-O-Rama 8
Op vrijdag 6 februari 2004 23:40 schreef againstthegrain het volgende:[..]
Shattered Faith is echt zooooo goed!!
Staat op de b-kant van de Broken 7" btw, Who We Are staat verder nergens op zo ver ik weet. Het zijn nummers die The Process of Belief niet hebben gehaald...En Hellfire: dat rauwe vind ik juist zo goed aan dat album
![]()
Dat vind ik één van de problemen van de Pennywise cds erna. Die zijn wat mij betreft allemaal te gladjes.
quote:Yup, en ik heb ze ook nog op een Epitaph Sampler van 2002
Op woensdag 18 februari 2004 13:10 schreef cleany het volgende:[..]
ze staan beiden volgens mij op Punk-O-Rama 8
En kep ook BR kaarten nu. Woohoo.
quote:Staat al weer een tijdje op de site. Maar wow. Hij is gaan studeren. En hoe!
Just over a month ago, Bad Religion frontman Greg Graffin did what not many of the pierced and tattooed expect of their punk rock heroes. On Aug. 15, the singer/songwriter who has helped shape the California punk scene for the last 22 years, completed his doctorate in evolutionary biology-paleontology at Cornell University.
Vette evolutie-theorieën etc. heeft ie bestudeerd. Niet slecht.
http://www.badreligion.com/media/Greg-PhD-Interview.mp4 interview.
quote:Hij is gaan studeren? Hij gaf al les als prof op een universiteit! Maar goe, gefeliciteerd, Greg!
Op woensdag 18 februari 2004 21:32 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Staat al weer een tijdje op de site. Maar wow. Hij is gaan studeren. En hoe!
Vette evolutie-theorieën etc. heeft ie bestudeerd. Niet slecht.
http://www.badreligion.com/media/Greg-PhD-Interview.mp4 interview.
quote:Nieuws is al dik half jaar oud trouwens. Maar ik lees het nu pas.
Op donderdag 19 februari 2004 11:31 schreef JooB het volgende:[..]
Hij is gaan studeren? Hij gaf al les als prof op een universiteit! Maar goe, gefeliciteerd, Greg!
Greg had overigens amper education voordat ie begon met studeren.
quote:wanneer begon hij dan met studeren? 30 jaar terug ofzo? Want je kan mij niet wijs maken dat hij al die teksten geschreven heeft zonder een fatsoenlijke opleiding. Daar zijn ze iets te goed voor namelijk.
Op donderdag 19 februari 2004 11:39 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Nieuws is al dik half jaar oud trouwens. Maar ik lees het nu pas.
Greg had overigens amper education voordat ie begon met studeren.
quote:Nee serieus! Ik heb een tijd geleden een stuk gelezen over Greg, dat hij vertelde dat hij het zo apart vond dat 'BR zulke intelligente fans heeft' terwijl de leden van BR zelf amper of geen education hebben gehad.
Op donderdag 19 februari 2004 11:49 schreef Tokus het volgende:[..]
wanneer begon hij dan met studeren? 30 jaar terug ofzo? Want je kan mij niet wijs maken dat hij al die teksten geschreven heeft zonder een fatsoenlijke opleiding. Daar zijn ze iets te goed voor namelijk.
quote:Greg's schoolband
Op donderdag 19 februari 2004 11:53 schreef cleany het volgende:
wie is trouwens support act ?
Hij is dus minstens een jaar of 8 eerder gaan studeren lijkt me, want hij is gepromoveerd, daar gaat het over. Waarschijnlijker in zijn geval is echter dat hij ooit gestudeerd heeft en afgestudeerd is en een aantal jaar later is begonnen aan een doctoraat en daar ook nog eens relatief lang over gedaan heeft.
Afgestudeerd zijn : Masters Degree / Drs.
Gepromoveerd zijn: Doctorate / Dr. (Waarvoor je in Nederland AIO moet worden)
Heb je een date met een hete BR chick!?quote:Op zondag 29 februari 2004 23:17 schreef againstthegrain het volgende:
In 013?
Je kan me herkennen aan mijn witte bloes en rode roos tussen mijn tanden...
Haha ja, dat waren nog es de tijden.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 01:58 schreef Punkerdude het volgende:
waarom 013 :|
in 2002 kon ik nog lekker makkelijk naar melkweg.
ohw ja, daar was jij ook heenquote:Op dinsdag 2 maart 2004 11:02 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Haha ja, dat waren nog es de tijden.
Eikel, was je alweer vergeten he? Quit using drugs boy, you're getting old fast.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 13:10 schreef Punkerdude het volgende:
[..]
ohw ja, daar was jij ook heen
Incomplete heet dat nummer. Had ooit eens een live versie ervan, ergggg goed.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 15:46 schreef pAin het volgende:
Kreeg ooit "stranger than fiction" van een vriend mee en was gelijk helemaal verknocht, voor Automatic Man vond ik een erg cool nummertje en het eerste nummer op de cd, ben alleen de naam kwijt, begint met "father, mother, look at you, little monster! Im hero, im zero....." etc etc etc......
Als iedereen nou eens naar pukkelpop.be gaat en daar de enquete invult (je mag 5 bands invullen), dan komen ze heel misschien wel!
ach jaquote:Op woensdag 3 maart 2004 10:34 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Eikel, was je alweer vergeten he? Quit using drugs boy, you're getting old fast.
Randy is de supportact voor Bad Religion in de maand mei.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 20:28 schreef Punkerdude het volgende:
[..]
ach ja
Maar tsjah, is het al bekend wie de support acts zijn van BR?
Titel zijn weer vanouds.quote:Info from Epitaph about new album - 17 March 2004
This could be found in the Epitpah newsletter.
"We now have the album art up for "The Empire Strikes First", which will be out on June 8th! I have heard this entire album and to say that it is a "classic" would be an understatement in my opinion! This thing picks up right where "The Process Of Belief" left off, but pushes the envelope even harder and farther than the last record did. Take it from me: You are all in for an incredible record!"
Track list for the new album! - 17 March 2004
Here is the Tracklist for The Empire Strikes First:
1. Overture
2. Sinister Rouge
3. Social Suicide
4. Atheist Peace
5. All There Is
6. Los Angeles Is Burning
7. Let Them Eat War
8. God’s Love
9. To Another Abyss
10. The Quickening
11. The Empire Strikes First
12. Beyond Electric Dreams
13. Boot Stamping On A Human Face Forever
14. Live Again – The Fall Of Man
013 heb je tenminste de ruimte als het uitverkocht is. En het ligt natuurlijk in het hart van Brabant, wat dus keimooi is.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 01:58 schreef Punkerdude het volgende:
waarom 013 :|
in 2002 kon ik nog lekker makkelijk naar melkweg.
Wat is daar nou weer logisch aan. Lijkt me logischer om het juist niet bij de FRS te kopen. Al was het maar omdat het album waarschijnlijk in andere winkels goedkoper zal zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:42 schreef Da_DvD het volgende:
(en in juni natuurlijk kopen bij de FRS)
Boycotten die FRS! Klote winkel. Als je GOEDKOOP en GOEDE BR cd's wilt kopen, ga dan eens op marktplaats of e-bay kijken. Met name die duitsers hebben er genoeg te koop, meeste voor slechts een eurotje of 4.quote:Op donderdag 18 maart 2004 17:25 schreef Kiff het volgende:
[..]
Wat is daar nou weer logisch aan. Lijkt me logischer om het juist niet bij de FRS te kopen. Al was het maar omdat het album waarschijnlijk in andere winkels goedkoper zal zijn.
Reken daar maar op. Misschien dat ze het ook wel paar weken van te voren streamen, in z'n geheel.quote:Op zondag 21 maart 2004 22:18 schreef Da_DvD het volgende:
Ik hoop dat ze al eerder een of twee mp3'tjes vrijgeven.. zoals bij tPoB.
Veel voller en harder he.quote:Op maandag 22 maart 2004 15:34 schreef againstthegrain het volgende:
Denk dat de cd al wel af is. Hoop hem in april ofzo ergens te 'krijgen'
Op Epitaph staan trouwens mp3'tjes van de geremasterde cds. Moet zeggen, dat het best well anders klinkt...
ik heb ook exames, maar voor mij beginnen ze maandag pas dus dan heb ik genoeg tijd om naar Bad Religion te gaanquote:Op maandag 22 maart 2004 16:41 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind het echt niet leuk dat ik niet naar het concert kan, omdat het in me examenperiode isWil iemand die gaat ff vragen of ze snel nog een keer willen komen?
Zie jouw eigen BR topic dude.quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:34 schreef Da_DvD het volgende:
Op The Bad Religion Page zijn 3 (van de radio opgenomen) tracks van het nieuwe album te downloaden:
The weten:
Sinister Rouge: http://www.thebrpage.net/(...)n_Sinister-Rouge.mp3
LA is Burning: http://www.thebrpage.net/(...)geles_Is_Burning.mp3
Let them eat War: http://www.thebrpage.net/(...)Let_Them_Eat_War.mp3
Heb ze nog niet geluisterd...
Jawel man! Goede band!!! Serieus.quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:50 schreef Ixnay het volgende:
Nee, ik heb ze in het voorprogramma van NOFX gezien, niks aan.
Haha ja, dat zou wel kunnen.quote:Op woensdag 31 maart 2004 18:38 schreef Ixnay het volgende:
Ja, ze kwamen na Frenzal Rhomb, en die waren een stuk actiever, en gaven een betere show, daar kan het aan liggen.
Ik ken alleen 'unity train' en die is echt wel zoooooooooooooo ontiegelijk klote, staat op cheap shots 4 of 5 van Burning heartquote:Op woensdag 31 maart 2004 11:31 schreef Evennaar het volgende:
Randy speelt in het voorprogramma...nooit van gehoord, kunnen die een leuk deuntje spelen?
[afbeelding]
Fuck, fuck, fuckerdefuck, tering he, heb net sinister rouge geluistert...klere tieten, SNEL! Sommige stukken zijn haast metal! Klinkt behoorlijk vet, en zeker anders als ze ooit gespeeld hebben.quote:Op maandag 5 april 2004 12:28 schreef Evennaar het volgende:
He luitjes,
Ik heb wat nummertjes van de Empire strikes first op Kazaa gevonden! Ben ze nu aan het downloaden, kan nie wachten, kan nie wachten. Overigens ga ik de cd ook kopen hoorrrr, maar dan ken ik de nummers al als ze in Tilburg staan!
[afbeelding]
Hoe wou je me hebben?? Met een lintje er omheen?quote:Op maandag 5 april 2004 14:24 schreef Rahl het volgende:
/Rahl heeft geremasterde Against the grain besteld op bol.com
Jij hoer, jij verkoopt jezelf ook al op internet?quote:Op maandag 5 april 2004 16:48 schreef againstthegrain het volgende:
[..]
Hoe wou je me hebben?? Met een lintje er omheen?
En Nitro_YE: Ja.
Randy heerst en kan vele fijne deuntjes spelen.quote:Op woensdag 31 maart 2004 11:31 schreef Evennaar het volgende:
Randy speelt in het voorprogramma...nooit van gehoord, kunnen die een leuk deuntje spelen?
Lintje will doquote:Op maandag 5 april 2004 16:48 schreef againstthegrain het volgende:
[..]
Hoe wou je me hebben?? Met een lintje er omheen?
En Nitro_YE: Ja.
quote:Op woensdag 7 april 2004 12:55 schreef Tokus het volgende:
waarom heet die geremasterde How Could Hell Be Any Worse niet gewoon 80-85? Alle 28 tracks daarvan staan er namelijk op.
80-85 was gewoon geen goeie benaming voor deze cd.quote:This digitally re-mastered version of "How Could Hell Be Any Worse?" is taking place of the -85" album which is now out of print. It contains the exact same track listing as "80-85" and now has the packaging it should have had in the first place...
With this album a fuse was lit, leading to an explosion that spawned a new religion: Bad Religion. This, their second record and first LP is nothing short of genius. Shattered-glass guitar riffs, fast, furious drums, and a 16 year old Greg Graffin's voice for the ages. The coalescence of lyrical intellect and savage music make for a sound seldom (if ever) heard before. The impact of this record still resonates to this day. Classic tracks like "Fuck Armageddon...This Is Hell," "American Dream," and "The Voice Of God Is Government" are as crucial and socially lucid as the day they were created in a southern California garage. When the greatest punk records of all-time are discussed, How Could Hell Be Any Worse is sure to be mentioned
Al was het maar omdat er geen enkele track van into the unknown op staatquote:Op woensdag 7 april 2004 14:02 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
[..]
80-85 was gewoon geen goeie benaming voor deze cd.
Goeie vraag, is namelijk wel geweldig nummer.quote:Op maandag 12 april 2004 18:39 schreef Rahl het volgende:
Waarom staat Shattered Faith eigenlijk niet op tPoB?
Zogenaamde Outtake. Ze vonden hem dus niet goed genoeg voor TPOB. Meeste bandleden vinden het nummer ook niet okee omdat het te veel op The Kids Aren't Allright zou lijken...quote:Op maandag 12 april 2004 18:39 schreef Rahl het volgende:
Waarom staat Shattered Faith eigenlijk niet op tPoB?
ik heb hem gewoon in de winkel gekocht. Ik geloof dat het ergens in Eindhoven was bij The Music Store. Voor ¤ 11.99 en ik kocht daar ook nog de cd 80-85 voor ¤ 9.99quote:Op woensdag 14 april 2004 12:42 schreef againstthegrain het volgende:
NITRO_YE: De Duitstalige versie staat op de single van Punkrocksong. De Duitse (of sommige Europese??) versie van The Gray Race had dit nummer als bonustrack. Toevallig via de Large besteld ofzo??
de duitse is zeker heel erg leuk, al blijft de engelse heerschenquote:Op woensdag 14 april 2004 19:00 schreef =HellFire= het volgende:
Punk rock song (German) was gewoon een geintje... Greg had wat Duits van z'n tourmanager geleerd geloof ik.
Is wel beter, of niet?quote:Op woensdag 14 april 2004 16:58 schreef Rahl het volgende:
Ik heb vandaag toevallig de re-releases van How Could Hell Be Any Worse en Against The Grain binnengekregen
jammer, hij is niet in het duitsquote:Op donderdag 15 april 2004 17:05 schreef =HellFire= het volgende:
damn wat blijft www.bad-religion.net toch een vette site.... al die covers, videos, etc.supercool.
Que?quote:Op donderdag 15 april 2004 17:23 schreef Nitro_YE het volgende:
[..]
jammer, hij is niet in het duits![]()
Zeker weten!!quote:Op donderdag 15 april 2004 16:57 schreef Evennaar het volgende:
[..]
Is wel beter, of niet?
Klopt. Iets meer scratchy Greg voice.quote:Op donderdag 15 april 2004 21:31 schreef Da_DvD het volgende:
Ze hebben hem simpelweg nog een keer opgenomen met de sound van Stranger than Fiction. Maarja die van AtG klinkt vele malen beter..
vind ik ook, een van de nummers die mij snel gaan vervelen, geef mij maar Get Offquote:Op donderdag 15 april 2004 23:32 schreef againstthegrain het volgende:
Eén van mijn minder favoriete nummers eigenlijk...
Ik dacht dat er in het boekje stond van wel, maar dat weet ik niet zeker, ik zal eens kijken.quote:Op vrijdag 16 april 2004 21:33 schreef FoxmanF1 het volgende:
In navolging van Ixnay: iemand enig idee waarom er geen enkel nummer van 'recipe for hate' op een van beide verzamelalbums (all ages/ punk rock songs) staat? Terwijl dit toch een van de betere albums blijft...
quote:Op maandag 19 april 2004 20:49 schreef Nozzman het volgende:
Sjees, wat is Empire Strikes First een bruut album zeg!!
Stond in de bedingingen van het contract toen ze naar major Sony verhuisden. Ze vonden het een potentiele 'hit'quote:Op donderdag 15 april 2004 17:33 schreef Ixnay het volgende:
Waarom staat 21st Century Digital Boy zowel op Against The Grain als Stranger Than Fiction?
Dream of Unity? Jah. Kende t nummer wel, staat op Tested en op die verzamelcd Punk Rock Songs geloof ik.quote:Op woensdag 21 april 2004 15:45 schreef Kiff het volgende:
Hebben jullie de obscure clip die nu te downen is op bad-religion.net al gecheckt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |