De enige die sfeer maakte, waren de Hagenezen.
Gelukkig waren er weer genoeg mongolen die heel stoer "Helemaal Niets!" begonnen te zingen!
Over de wedstrijd:
- Pardo speelde zeer verdienstelijk imho.
- Van Persie was de belangrijkste man op het veld, alleen moet hij izjn acties niet altijd te ver doorvoeren!
- Buffel begint echt Tomasson 2 te worden, qua verprutsen van kansen, maar hij blijft goed.
- Lurling begint zich steeds beter te vinden in Feyenoord 1, hij is lekker fel sowieso.
- Kuyt werkte weer hard.
Die keeper van ADO had ook een paar zeer leuke reddingen!
Ik moet nog maar zien wat van Persie volgend weekend laat zien...
Wanneer iemand wisselvallig is is hij het wel...
Vond Swerts ook aardig spelen...
Begint een beetje z'n draai te vinden binnen het elftal...
quote:OK
Op zondag 7 december 2003 20:29 schreef FrankyMcG het volgende:
Kut, moet deel 25 zijn!
quote:Waar zouden we zijn zonder de modjes!
Op zondag 7 december 2003 20:57 schreef Doc het volgende:OK
Thanx!
quote:Tomasson begon ook pas aan de lopende band te scoren toen hij een duo vormde met van Hooijdonk..
Op zondag 7 december 2003 20:33 schreef Netsplitter het volgende:
Buffel mag tot nu toe willen dat hij het niveau van Tomasson kan halen...
Tot nu toe verprutst hij het meeste....Ik moet nog maar zien wat van Persie volgend weekend laat zien...
Wanneer iemand wisselvallig is is hij het wel...
Vond Swerts ook aardig spelen...
Begint een beetje z'n draai te vinden binnen het elftal...
[Dit bericht is gewijzigd door Staanplaats op 07-12-2003 21:48]
Dat word lastig voor Bert, want ik denk dat hij op die positie een eerlijke kans verdient. Pardo vond ik ook een goeie pot spelen, maar ik denk dat je tegen een sterkere tegenstander overlopen word op het middenveld.
Tje al met al waren er weer wat "lichtpuntjes", maar met alle respect, het was ook maar ADO, met een naar mijn mening zeer zwakke verdediging.
Hebben de ADO supporters nog uit de trein weten te ontsnappen, of is er helemaal niks gebeurd, hoorde namelijk dat ze over een sleutel van de treindeuren in bezit waren.
quote:Voedselvergiftiging
Op zondag 7 december 2003 23:21 schreef Luni het volgende:
Wat was er met Snoyl aan de hand, gewoon gepasseerd?
quote:sfeer of geen sfeer gemaakt,'t gaat nog steeds om de 3 puntjes en die gaan nog steeds niet naar de club die de meeste sfeer maakt...
Op zondag 7 december 2003 23:01 schreef Hagenees het volgende:
Dan zou ik maar eens op je eigen Feyenoord-sites gaan rondsnuffelen zelfs je mede-supporters tonen respect voor het uitvak. WIJ hebben vanmiddag de sfeer gemaakt en jullie hebben slechts de overwinning gevierd.
quote:
Op zondag 7 december 2003 23:21 schreef Luni het volgende:
Wat was er met Snoyl aan de hand, gewoon gepasseerd? Vond hem steeds beter worden, durfde wat meer, zijn vervanger Van Haaren deed het overigens niet verkeerd. Buffel is het hele seizoen nog niet in vorm geweest en Van Persie vond ik zeker achter de spitsen, op zijn geliefde plek, een goeie pot spelen.
Snoyl was ziek.
quote:Precies, een zwaluw maakt nog geen zomer (of moet ik winter zeggen
Tje al met al waren er weer wat "lichtpuntjes", maar met alle respect, het was ook maar ADO, met een naar mijn mening zeer zwakke verdediging.
quote:Joh, heb gisteren zoveel geruchten gehoord...op CS wat gebeurd, 250 man den Haag op weg naar DHZ, groep hagenezen op het voorplein...lijkt me eerder dat den Haag zich lekker rustig houdt dit jaar en als ze zich handhaven dat volgend jaar hun tijd wel komt.
Hebben de ADO supporters nog uit de trein weten te ontsnappen, of is er helemaal niks gebeurd, hoorde namelijk dat ze over een sleutel van de treindeuren in bezit waren.
quote:Wat ik nog veel gekker vond, zat 's nachts te zappen ik kwam Feyenoord TV tegen op TV Rijnmond, toen lieten ze de 2 goals van de joden zien, heb hem gelijk over gezet.
Op zaterdag 6 december 2003 19:22 schreef Cart_man het volgende:
Wat ik vandaag las...Op FeijenoordTV was vandaag te zien dat er een bloemetje werd gegeven aan Lobont door Feijenoord zélf.
Nog erger: het bloemetje werd begeleid door een videoboodschap van Ono waarin hij Lobont bedankte.
Nogmaals actie van Lobont was goed maar dit vind ik echt een klote actie.
quote:Volgend jaar?? Kwa supporters is DIT jaar ons jaar!! Met 1600 man naar de Kuip doet niemand ons na. En als jij zit te wachten op het moment dat de rellen terugkeren zal ik je moeten teleurstellen: die zijn voorgoed verdwenen bij Den Haag. Al die gekken en wauzen uit de jaren 80 zijn er niet meer. Wordt eens tijd dat heel Nederland dat gaat beseffen, elke week laten we zien dat we fantastische supporters hebben waar niemand zich (meer) druk om hoeft te maken. Helaas verschijnt de enige keer dat het fout gaat in de krant, zolang het goed gaat (95% van hele seizoen) is Den Haag niet interessant.
Op maandag 8 december 2003 08:16 schreef Cart_man het volgende:
[..]Joh, heb gisteren zoveel geruchten gehoord...op CS wat gebeurd, 250 man den Haag op weg naar DHZ, groep hagenezen op het voorplein...lijkt me eerder dat den Haag zich lekker rustig houdt dit jaar en als ze zich handhaven dat volgend jaar hun tijd wel komt.
quote:Je gaat me niet vertellen dat jullie geen groep hebben, want die heeft den Haag wel. Dat het grootste gedeelte voor het voetbal komt weet ik ook en dat ze hun ploeg door dik en dun steunen vind ik ook fantastisch. Maar dat er bepaalde verwachtingen zijn bij de supportersgroepen van de verschilllende clubs kan je niet negeren.
Op maandag 8 december 2003 11:59 schreef Hagenees het volgende:[..]
Volgend jaar?? Kwa supporters is DIT jaar ons jaar!! Met 1600 man naar de Kuip doet niemand ons na. En als jij zit te wachten op het moment dat de rellen terugkeren zal ik je moeten teleurstellen: die zijn voorgoed verdwenen bij Den Haag. Al die gekken en wauzen uit de jaren 80 zijn er niet meer. Wordt eens tijd dat heel Nederland dat gaat beseffen, elke week laten we zien dat we fantastische supporters hebben waar niemand zich (meer) druk om hoeft te maken. Helaas verschijnt de enige keer dat het fout gaat in de krant, zolang het goed gaat (95% van hele seizoen) is Den Haag niet interessant.
En over al die lompe geruchten: die blijken nooit waar te zijn! We zijn rustig met 1600 ingestapt op Hollands Spoor en ook weer teruggekomen met 1600 en er is niets maar dan ook helemaal niets wanordelijks gebeurd! Topdaggie gehad!
Blij dat je genoten hebt gisteren...ik vond het ook leuk.
Ik hoop dat Pardo nu eens een tijdje in de basis blijft spelen. Ben allang blij dat er wat meer jeugd te zien is bij Feijenoord. En dat van Haaren terug is mag ook als een positief punt gezien worden. Eindelijk weer wat degelijks, naast Snoijl, voor de linksbackpositie.
quote:Ben wel van mening dat Snoyl de voorrang moet krijgen boven van Haaren. Van Haaren had er twee jaar geleden moeten staan, nu met Snoyl heb je een goede jonge linksback die het vertrouwen moet krijgen.
Op maandag 8 december 2003 12:42 schreef Cart_man het volgende:[..]
Je gaat me niet vertellen dat jullie geen groep hebben, want die heeft den Haag wel. Dat het grootste gedeelte voor het voetbal komt weet ik ook en dat ze hun ploeg door dik en dun steunen vind ik ook fantastisch. Maar dat er bepaalde verwachtingen zijn bij de supportersgroepen van de verschilllende clubs kan je niet negeren.
Blij dat je genoten hebt gisteren...ik vond het ook leuk.
Ik hoop dat Pardo nu eens een tijdje in de basis blijft spelen. Ben allang blij dat er wat meer jeugd te zien is bij Feijenoord. En dat van Haaren terug is mag ook als een positief punt gezien worden. Eindelijk weer wat degelijks, naast Snoijl, voor de linksbackpositie.
Overigens het enige wat ik op CS heb gezien, was een Feijenoorder die een blikje richting de combi-trein gooide. Hij zag alleen kennelijk de 7 ME'ers naast hem over het hoofd...
quote:hehe, als een Feyenoorder het had geplaatst had ik hardop gelachen
Op dinsdag 9 december 2003 14:09 schreef Doopy-X- het volgende:
[afbeelding]
quote:Luister vriend, jij kent mij niet en ga dus niet insinueren dat ik maar een TT supportertje ben
Op dinsdag 9 december 2003 23:01 schreef F-Lo het volgende:
Is idd grappig, maar het zegt tegelijkertijd wel weer alles over 020. Terwijl zijn team in Brugge is en een alles bepalende wedstrijd voor de boeg heeft, geeft doopy zijn energie aan het plaatsen van zo'n afbeelding. Ik zou al lang in Brugge of in een cafe zijn...
Leedvermaak
Ja ja, voor het Nederlandse voetbal zou ik het moeten betreuren (waarom eigenlijk?). Maar sorry hoor, mijn wieg stond in Rotterdam. Dus ik zal het maar eerlijk zeggen: ik heb zitten genieten gisteravond.
Van het opportunisme van Club Brugge. Van die lange halen. Van voetbal in de open lucht, op een abominabele grasmat zoals voor het tijdperk van de overdekte stadions met biljartlakens. Van de werklust van die Belgen. Van al die tweede ballen die niet voor Ajax waren. Van die wapperende Ajaxhandjes bij elke scheidsrechterlijke beslissing ie in Brugs voordeel uitviel. Van de twee mazzeldoelpunten van Club.
Met de televisie afwisselend op Nederland 2 en Teletekst-pagina 768 genoot ik, net als onlangs Nederland -Schotland, weer een voetbalavondje waarop echte beslissingen vielen. Waarop Ajax achtereenvolgens Champions League, UEFA Cup, Champions League en niets in handen had en dat allemaal in dik 90 minuten, met voor geboren Rotterdammers de best denkbare afloop. Deze krant houdt kantoor in Amsterdam. Das doorgaans geen pretje,want als Ajax wint, zo weten we, heeft het veel vrienden. Vanochtend zullen ze allemaal stil zijn. Het was geen onrecht, het was onkunde.
Ajacieden met een Feyenoord-gevoel,
ik mag er machtig graag naar
kijken. Nu PSV nog door!
Jan Dijkgraaf
quote:Gister op werk ook weer tegen die joden: "Helemaal niets, helemaal niets in A'dam..helemaal niets olé olé."
Op zondag 7 december 2003 20:27 schreef FrankyMcG het volgende:Gelukkig waren er weer genoeg mongolen die heel stoer "Helemaal Niets!" begonnen te zingen!
Die lui hebben Feyenoord-Utrecht (competitie) en Utrecht-Feyenoord (amstelcup ) ZEKER niet gevolgd. Sjonge jonge..
Vak X...
WEES SOLIDAIR
STEM TEGEN STOELNUMMERING!
Beste medesupporter,
Namens de stichting Feyenoord Rotterdam heeft general manager Jan Willem van Dop alle geregistreerde supporters deze week per post een enquete doen toekomen.
Voornoemde enquete behelst vragen over het voortaan al dan niet toezenden van informatie over tal van activiteiten van de club, het voortaan al dan niet toezenden van informatie over tal van activiteiten van sponsors, het al dan niet nummeren van alle stoelen in de Kuip, alsmede het al dan niet invoeren van een niet-rokersvak in diezelfde Kuip.
Met betrekking tot de toezending van informatie en het invoeren van een niet-rokersvak is iedereen vrij te kiezen, met betrekking tot het invoeren van genummerde zitplaatsen in het héle stadion uiteraard óók, maar...
In de huidige situatie (genummerde én ongenummerde stoelen) is iedereen vrij te kiezen, als het aan de gemeente en de club ligt, komt die vrijheid in de nabije toekomst te vervallen en wordt iedereen verplicht op zijn of haar vaste stoel te gaan zitten. Uitstekend controlemiddel, nietwaar?
En dat moet ten koste van alles voorkomen worden, vandaar deze oproep: wees solidair met je medesupporters die liever ongenummerd zitten, wees solidair met je medesupporters die fel gekant zijn tegen de invoering van genummerde zitplaatsen, verzamel zoveel mogelijk enquetes, vul ze vóór 26 december 2003 in op www.feyenoord.nl (met behulp van de inloggegevens die in de brief staan) en stem tégen de invoering stoelnummering in het gehele stadion!
Bedankt!
Een Feyenoorder
NB: gelieve deze oproep tot solidairteit op alle mogelijke manieren te verspreiden.
quote:op LN staat van wel,
Op vrijdag 12 december 2003 17:28 schreef Staanplaats het volgende:
Ik zie dat me pa en me broer (bij cc-houders) ook een brief thuis hebben gehad, heb ze overigens nog niet geopend, maar zou dit betekenen dat de niet-vaste bezoekers ook mogen mee beslissen over een onderwerp wat primair de vaste bezoekers aangat???
quote:Yup, iedere cc-houder mag mee beslissen over onze toekomst betreffende de genummerde zitplaatsen
Op vrijdag 12 december 2003 17:28 schreef Staanplaats het volgende:
Ik zie dat me pa en me broer (bij cc-houders) ook een brief thuis hebben gehad, heb ze overigens nog niet geopend, maar zou dit betekenen dat de niet-vaste bezoekers ook mogen mee beslissen over een onderwerp wat primair de vaste bezoekers aangat???
Zowiezo snap ik het nut niet van deze tweede enquete. Deze enquete moest er komen om meer duidelijkheid te verschaffen, en vervolgens krijg je een kleinere enquete (beter gezegd 1 vraag of stoelnummering!) dan de vorige. Dus als de uitslag de heren bestuurders weer niet aanstaat, dan zullen ze vast nog wel een enquete achter de hand houden...
quote:Denk dat Feijenoord de klagende supporters aan het lijntje willen houden. Staat volgens mij allang vast wat dat die stoelnummering er komt. De enquete zal wel niet bindend verklaard worden...zeker omdat de gemeente zit te hameren op stoelnummering, denk ik dat het er gewoon gaat komen...
Op vrijdag 12 december 2003 17:40 schreef Staanplaats het volgende:
Zowiezo snap ik het nut niet van deze tweede enquete. Deze enquete moest er komen om meer duidelijkheid te verschaffen, en vervolgens krijg je een kleinere enquete (beter gezegd 1 vraag of stoelnummering!) dan de vorige. Dus als de uitslag de heren bestuurders weer niet aanstaat, dan zullen ze vast nog wel een enquete achter de hand houden...
Deze vraag uit de oude enquete is toch voldoende??
Zou u het op prijs stellen wanneer uw vak wordt voorzien van genummerde plaats?
60%Nee
26%Ja
14%Maakt niet uit
[Dit bericht is gewijzigd door Staanplaats op 12-12-2003 18:03]
quote:Heheheh
Op woensdag 10 december 2003 01:00 schreef twi het volgende:
[afbeelding]
quote:Moet niet gekker worden natuurlijk. sv krijgen omdat je vna je plek opstaat.
Hooligans?
Vijftien supporters van Racing Genk mogen het Fenix-stadion niet meer binnen omdat ze hun vak hebben verlaten om met andere supporters te praten. Er deden zich geen incidenten voor, er werd niet gevochten, er werd niet geschreeuwd, kortom, er deed zich niets voor dat niet door de beugel kan. En toch krijgen de vijftien een stadionverbod.Hoe dat kan? Het antwoord is naar verluidt de nieuwe voetbalwet. Die zegt dat iedereen op zijn plaats moet blijven. De politie heeft evenwel vastgesteld dat de vijftien hun plaats verlieten, heeft daar een proces-verbaal van gemaakt en wil nu dat de club maatregelen neemt. En dat is een stadionverbod van in principe twee jaar. Waar zijn we toch mee bezig?
Voetbal is een sport waarbij de passies hoog kunnen oplaaien. Daarom ook is voetbal het geliefkoosde werkterrein van bendes, die van die hoogoplaaiende voetbalemoties graag misbruik maken om hun grote en kleine frustraties uit te vechten. Het is dus goed dat er een voetbalwet is die zegt wat kan en niet kan. Het is dus goed dat de interne veiligheidsdiensten van de voetbalclubs en de politiediensten elke vorm van geweld in en rond de voetbalstadions in de kiem proberen te smoren.
Maar de weegschaal is onderhand aan het overslaan. In het Fenix-stadion is dat helemaal het geval. Niets kan er nog. Supporters die een spandoek bijhadden met daarop een blauwe smurf die een gele kanariepiet bij de nek grijpt en daarmee willen aangeven dat Genk en niet STVV dé club van Limburg is, worden opgespoord. Binnenkort zal in Genk ook het neuspeuteren verboden worden, kwestie van te voorkomen dat de supporters met de bollen naar de spelers, of nog erger, naar het bestuur gaan schieten.
Het aantal voetbalhooligans in dit land is beperkt. De politiediensten kennen ze allemaal met naam en toenaam. De oplossing voor het probleem is een strenge aanpak van deze gekende voetbalhooligans. Maar in plaats daarvan verliest men in dit land liever zijn tijd aan algemene wetten die zo streng zijn, dat straks iedereen een voetbalhooligan is. En dan maar klagen dat het handenvol geld kost. Gezond verstand, het blijft een groot probleem voor politie en politiek.
Zou een beetje raar zijn als een bepaald groepje (in dit geval een groepje waar het Feyenoord-bestuur juist niet op zit te wachten) meer rechten kreeg dan 40.000 andere supporters. .
Ik ga toch ook niet beslissen wat voor muziek er in de Ski-hut gedraaid moet worden als ik daar nooit kom?
quote:Dat kan je niet controleren volgens mij. Dan nog slaat het nergens op om cc-houders te betrekken bij zo een enquete. Omdat ze bijna niet in het stadion komen.
Op vrijdag 12 december 2003 21:16 schreef Viper-X het volgende:
Mja, daar zit wel wat in... Maar hoe controleer je wie vaak in de Kuip komt, en wie niet?
quote:Wie na dit seizoen nog trouw blijft komen kan gerust de status Kuipmeubilair krijgen
Mja, daar zit wel wat in... Maar hoe controleer je wie vaak in de Kuip komt, en wie niet?
quote:Er zit toch zo'n magneetstrip op je kaart, daar kunnen ze het mee controleren. Al denk ik niet dat Feyenoord er rekening mee houdt of je 1 keer in het jaar of elke wedstrijd naar de kuip gaat...
quote:Bij ons hangt de trouw aan de club niet af van het succes van het voorgaande seizoen vriend
Op zaterdag 13 december 2003 01:38 schreef sjun het volgende:[..]
Wie na dit seizoen nog trouw blijft komen kan gerust de status Kuipmeubilair krijgen
quote:Deze reactie bewijst maar weer dat ajacieden écht succes-supporters zijn.
Op zaterdag 13 december 2003 01:38 schreef sjun het volgende:[..]
Wie na dit seizoen nog trouw blijft komen kan gerust de status Kuipmeubilair krijgen
quote:wees maar blij ook, want dan was het stadion van rbc nog te groot geweest voor jullie.....
Op zaterdag 13 december 2003 13:10 schreef F-Lo het volgende:[..]
Bij ons hangt de trouw aan de club niet af van het succes van het voorgaande seizoen vriend
quote:Zo'n opmerking over presteren moet ook echt van een Hagenees komen, hè?
Op zaterdag 13 december 2003 13:27 schreef Hagenees het volgende:[..]
wees maar blij ook, want dan was het stadion van rbc nog te groot geweest voor jullie.....
De 70 van Grijpskerk mogen weer naar de Kuip lees ik op de FMB.
Heel goed bericht, vind alleen de gang van zaken zoals die is gegaan nog steeds schofterig. Eerst een SV uitdelen en vervolgens pas kijken of er wel strafbare feiten zijn gepleegd..
Maar goed, die jongens mogen weer en dat is het belangrijkste.
Klote voor FrankyMcG, hij heeft de laatste tijd wel erg weinig te vieren.
Maar het zag er niet er niet best uit bij Feyenoord. Zal mij benieuwen of van Marwijk blijft maar aan de andere kant zal Feyenoord waarschijnlijk zijn afkoopsom niet kunnen betalen dus ontslaan zal niet gebeuren. Misschien toch een transfer........
quote:haha.
Op zaterdag 13 december 2003 22:23 schreef Chadi het volgende:
oh hebben ze verloren.... met wat goodwil degraderen ze net niet
quote:ik vermoed dat ie in de winterstop verkast naar Berlijn
Op zaterdag 13 december 2003 22:10 schreef Speed1971 het volgende:
Maar het zag er niet er niet best uit bij Feyenoord. Zal mij benieuwen of van Marwijk blijft maar aan de andere kant zal Feyenoord waarschijnlijk zijn afkoopsom niet kunnen betalen dus ontslaan zal niet gebeuren. Misschien toch een transfer........
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 22:35 schreef kreischer2000 het volgende:
hoeveel was het?
Denk ook dat Van Marwijk binnenkort weg is maar aan andere kant wie gaat hem opvolgen?
quote:ff offtopic
Op zaterdag 13 december 2003 22:36 schreef AirRaid het volgende:[..]
grapje is pas 4526737757x gezegd
maar dat ronddraaiende logootje in jou avatar waar is die ook alweer van?
quote:Transformers
Op zaterdag 13 december 2003 23:02 schreef Speed1971 het volgende:[..]
ff offtopic
maar dat ronddraaiende logootje in jou avatar waar is die ook alweer van?
quote:Hehe die drol is eruit thnx
Op zaterdag 13 december 2003 23:03 schreef popolon het volgende:[..]
Transformers
Ik kon er maar niet opkomen
quote:hoezo
Op zaterdag 13 december 2003 23:03 schreef popolon het volgende:[..]
Transformers
transformers
Vorig jaar speel je er je beste wedstrijd, en nu je slechtste wedstrijd.
Het ging allemaal zo makkelijk door die Feyenoordverdediging, en Van Haaren kan lekker bij het rijtje van falende verdedigers!
Die goals van Twente 1-0 en 3-1 waren echt wonderschoon, of Lodewijks daar vele aan kon doen betwijfel ik.
De penalty was een ontzettend domme actie van Schreuder.
Zelfs onze aanval kreeg amper fatsoenlijke kansen, en Buffel (met alle respect) miste ook weer wat kansen.
Nee, het gaat lekker bij Feyenoord.
Deze week de week van de (keiharde) waarheid?
Verliezen van vitesse in de Amstelcup en zondag uit bij rkc het gat met de top vergoten?
Helemaal niet in Rotterdam!
Misschien beter als we nu maar helemaal door de zure appel heen bijten...
quote:Dan hoeven we ons na de winterstop iig nergens meer op te verheugen (niet dat ik dat overigens nu wel nog doe)
Op zondag 14 december 2003 13:37 schreef Staanplaats het volgende:Misschien beter als we nu maar helemaal door de zure appel heen bijten...
quote:Vond niet dat Lodewijks er wat aan kon doen al zal Zoetebier daar wel andere gedachten over hebben...
Op zondag 14 december 2003 12:35 schreef FrankyMcG het volgende:
Die goals van Twente 1-0 en 3-1 waren echt wonderschoon, of Lodewijks daar vele aan kon doen betwijfel ik.
quote:Gister vond ik Kuyt en van Wonderen ook goed spelen.
Op zaterdag 13 december 2003 23:00 schreef Duiveltja het volgende:
Perzik is de enige met een beetje talent, de rest is gewoon slecht
[Dit bericht is gewijzigd door yozd op 14-12-2003 14:57]
quote:van Wonderen is ook nog wel een van de betere. Kuyt werkt hard maar heeft te weinig talent om fnoord in grote wedstrijden te helpen.
Op zondag 14 december 2003 14:56 schreef yozd het volgende:[..]
Gister vond ik Kuyt en van Wonderen ook goed spelen.
En wat van Persie betreft; das een arrogante lul, maar ach..als die maar scoort.
Swerts is met afstand de slechtste back in de HCE, van Wonderen kan alleen nog op ervaring mee, maar wordt steeds langzamer, van den Berg is niet goed, Paauwe is een drama, van Haaren nauwelijks fit en Snoyl een middenvelder. Over Song praten we niet eens meer...
Dan kan je nog zulke goede spelers er voor hebben lopen, want die heeft Feyenoord met Ono, Buffel, Kuijt, Pardo en soms van Persie best wel, dan zal je gewoon weinig winnen.
quote:Het probleem is ook dat fnoord geen geld heeft om betere spelers aan te trekken
Op zondag 14 december 2003 16:05 schreef methodmich het volgende:
Het probleem zit gewoon achterin hoor... Dat kan gewoon niet.Swerts is met afstand de slechtste back in de HCE, van Wonderen kan alleen nog op ervaring mee, maar wordt steeds langzamer, van den Berg is niet goed, Paauwe is een drama, van Haaren nauwelijks fit en Snoyl een middenvelder. Over Song praten we niet eens meer...
Dan kan je nog zulke goede spelers er voor hebben lopen, want die heeft Feyenoord met Ono, Buffel, Kuijt, Pardo en soms van Persie best wel, dan zal je gewoon weinig winnen.
quote:Het bewijst hooguit dat de AJAX-supporter al jaren lang wat meer gewend is dan de Feyenoordsupporter. Gelukkig voor Feyenoord is een kinderhand gauw gevuld.
Op zaterdag 13 december 2003 13:16 schreef Viper-X het volgende:[..]
Deze reactie bewijst maar weer dat ajacieden écht succes-supporters zijn.
.
Wedstrijd slecht, spelers kut, astjeblieft/dankjewel zit nóg in mijn hoofd, Pardo weer goed en vMarwijk die géén progressie zag. Woensdag weer winnen met 4-0 en iedereen is blij.
Kijken of er van dit team nog wat te maken valt ... al kunnen de spelers er ook niets aan doen, de meeste kunnen gewoon niet beter.
quote:inderdaad je hebt gewoon te weinig kwaliteit en Feyenoord moet dat begrijpen. 3de plaats is best goed met wat je hebt lopen.
Op zondag 14 december 2003 23:14 schreef Spaans het volgende:
Voor het eerst met een combi meegeweest ... het zit er niet in dat ik dat nog een keertje doe ...Wedstrijd slecht, spelers kut, astjeblieft/dankjewel zit nóg in mijn hoofd, Pardo weer goed en vMarwijk die géén progressie zag. Woensdag weer winnen met 4-0 en iedereen is blij.
Kijken of er van dit team nog wat te maken valt ... al kunnen de spelers er ook niets aan doen, de meeste kunnen gewoon niet beter.
Hoe kun je het ook bedenken door vd Berg te halen, hou dan het geld in je zak en laat een jonkie het doen, daar zit perspectief in, dit is gewoon een enorme B-verdediging.
En de aanval is dan ook weer niet zo goed dat ze 5 keer kunnen scoren om de verdedigende blunders te compenseren.
Wat is die Lurling trouwens een eikel.
quote:Dat was dus ook precies mijn gedachte, want op deze manier schiet het dus echt niet op!
Op maandag 15 december 2003 09:58 schreef Luni het volgende:
Doet me pijn om te zeggen, maar laat ze de komende 2 wedstrijden ook maar verliezen, dan gaat er misschien eens wat veranderen!
quote:Maar wát moet er veranderen dan? v Marwijk weg? lijkt me geen oplossing. Het probleem zit in de selectie die bol staat van B-spelers zoals vd Berg, Lurling etc
Op maandag 15 december 2003 10:02 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Dat was dus ook precies mijn gedachte, want op deze manier schiet het dus echt niet op!
quote:BvM kan deze groep niet motiveren.
Op maandag 15 december 2003 10:08 schreef pfaf het volgende:Maar wát moet er veranderen dan? v Marwijk weg? lijkt me geen oplossing. Het probleem zit in de selectie die bol staat van B-spelers zoals vd Berg, Lurling etc
Ik vrees voor Feyenoord dat ze deze dip nog lang niet te boven zijn.
De verdediging is gewoon bagger, maar ook de (potentiele) aanval is op het moment een drama.
Ik denk dat een frisse wind veel goed kan doen, iemand met een andere visie en frisse ideeen.
Alles beter dan dit!
quote:Dan noem je wel de verkeerden - het gaat niet om 1 of 2 spelers, zondebokken zoeken is zo makkelijk. Het gaat om het geheel, dit team heeft de vonk niet maar niet getreurd: het ging een stuk beter de laatste weken, misschien was het even een dipje tegen Twente.
Op maandag 15 december 2003 10:08 schreef pfaf het volgende:[..]
Maar wát moet er veranderen dan? v Marwijk weg? lijkt me geen oplossing. Het probleem zit in de selectie die bol staat van B-spelers zoals vd Berg, Lurling etc
Ik vrees voor Feyenoord dat ze deze dip nog lang niet te boven zijn.
Dit Feyenoord straalt niet het Feyenoord uit wat de supporters willen zien!
quote:Ik had geen zin om er meer te noemen, want er zijn er genoeg, meer dan genoeg. 3/4 van de spelers bij Feyenoord is leuk voor een club in de middenmoot, maar niet de ambities van Feyenoord waardig.
Op maandag 15 december 2003 10:12 schreef SCH het volgende:[..]
Dan noem je wel de verkeerden - het gaat niet om 1 of 2 spelers, zondebokken zoeken is zo makkelijk. Het gaat om het geheel, dit team heeft de vonk niet maar niet getreurd: het ging een stuk beter de laatste weken, misschien was het even een dipje tegen Twente.
quote:Ik las dat er in een combi-bus supporters zaten die Hava Naguila gingen zingen na de wedstrijd...hoe diep kan je zinken.
Op zondag 14 december 2003 23:14 schreef Spaans het volgende:
Voor het eerst met een combi meegeweest ... het zit er niet in dat ik dat nog een keertje doe ...Wedstrijd slecht, spelers kut, astjeblieft/dankjewel zit nóg in mijn hoofd, Pardo weer goed en vMarwijk die géén progressie zag. Woensdag weer winnen met 4-0 en iedereen is blij.
Maar niet alleen op het veld moet er wat gaan veranderen, ook daarboven in het Maasgebouw mag er wat mij betreft een bom ontploffen...
quote:Dat "Helemaal Niets"-volk is om van te kotsen!
Op maandag 15 december 2003 10:19 schreef Cart_man het volgende:Maar niet alleen op het veld moet er wat gaan veranderen, ook daarboven in het Maasgebouw mag er wat mij betreft een bom ontploffen...
quote:En daar ligt ook het grootste probleem.
Op maandag 15 december 2003 10:19 schreef Cart_man het volgende:
Maar niet alleen op het veld moet er wat gaan veranderen, ook daarboven in het Maasgebouw mag er wat mij betreft een bom ontploffen...
'Als mijn dochter van twaalf thuis zoiets doet, dan stuur ik haar meteen naar haar kamer.' Patrick Lodewijks is boos op scheidsrechter Ben Haverkort, omdat die zaterdag zijn tong heeft uitgestoken naar de doelman van Feyenoord.
Haverkort liet zijn tong zien nadat Lodewijks tijdens het 4-2 verloren duel met FC Twente, boos op hem af was gestormd toen de arbiter een strafschop tegen Feyenoord had gefloten. Lodewijks had Haverkort de bal gegeven en toegevoegd: 'Hier heb je je eigen bal, het is tenslotte jouw wedstrijd.'
Door de opmerking van Lodewijks besloot de scheidsrechter zijn tong uit te steken. 'Hij stak niet een, maar misschien wel zes of zeven keer zijn tong naar me uit. Heel vernederend', liet de 36-jarige keeper het Algemeen Dagblad weten.
Haverkort vond zijn actie geoorloofd. 'Ik mag toch zeker wel een paar keer mijn tong uitsteken als een speler zo emotioneel reageert. Iedereen mag nu mijn reactie kinderachtig noemen, maar dat was het gedrag van Patrick ook. Ik heb Lodewijks laten uitrazen, zonder daarbij een gele kaart te trekken.'
Na afloop van het duel meldde Lodewijks zich nog in de kleedkamer van het arbitrale trio. Daar zouden beiden alles hebben uitgesproken, beweerde Haverkort: 'Uiteindelijk hebben we elkaar als volwassen kerels een hand gegeven.'
Die Ben
Ach ja, de Pub & Burger King zullen spectaculairder zijn dan de wedstijd!
quote:Hehehe, lache...als je 's middags gaat kom dan naar O'sheas of zo...
Op maandag 15 december 2003 17:43 schreef FrankyMcG het volgende:
Hey Cart_man, Vision gaat woensdag mee!Ach ja, de Pub & Burger King zullen spectaculairder zijn dan de wedstijd!
quote:Wij zijn rond half 3 daar.
Op maandag 15 december 2003 17:50 schreef Cart_man het volgende:Hehehe, lache...als je 's middags gaat kom dan naar O'sheas of zo...
Jij zit in O'Sheas? Waar zit die?
quote:Tsss..weet je dat niet eens
Op maandag 15 december 2003 17:51 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Wij zijn rond half 3 daar.
Jij zit in O'Sheas? Waar zit die?
Schuin tegenover Feijenoord Fanshop op de Lijnbaan.
quote:Ow, bij de Burger King daar?
Op maandag 15 december 2003 17:53 schreef Cart_man het volgende:Tsss..weet je dat niet eens
Ik weet in Weert nieteens de straatnamen, laatstaan in Rotterdam!
Maar Vision en ik zullen daar dus 100% te vinden zijn met een Guinness!
quote:Ok, dan zie ik jullie daar wel
Op maandag 15 december 2003 17:57 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Ow, bij de Burger King daar?
Ik weet in Weert nieteens de straatnamen, laatstaan in Rotterdam!
Maar Vision en ik zullen daar dus 100% te vinden zijn met een Guinness!
quote:Gaat goedkomen!
Op maandag 15 december 2003 18:05 schreef Cart_man het volgende:Ok, dan zie ik jullie daar wel
quote:Laat jij de grote mensen die WEL naar wedstrijden gaan, lekker een biertje samen drinken voor de wedstrijd!
Op maandag 15 december 2003 19:18 schreef Viper-X het volgende:
Tis hier geen dating-site..
Dan zullen we jou ook niet scoren als je je aftrekt op dvdtjes van de successen van ajax!
quote:Je weet niet waar je over lult, dus hou ff gauw je mond.
Op maandag 15 december 2003 19:22 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Laat jij de grote mensen die WEL naar wedstrijden gaan, lekker een biertje samen drinken voor de wedstrijd!
Dan zullen we jou ook niet scoren als je je aftrekt op dvdtjes van de successen van ajax!
quote:Och, ben je jaloers...kom je ook woensdag.
Op maandag 15 december 2003 19:18 schreef Viper-X het volgende:
Tis hier geen dating-site..
Wel je mama vragen of je mag, hè....
quote:Is Vision eigenlijk geen PSV supporter?
Op maandag 15 december 2003 17:57 schreef FrankyMcG het volgende:Maar Vision en ik zullen daar dus 100% te vinden zijn met een Guinness!
quote:Die gast gaat klappen krijgen, hehehehe
Op maandag 15 december 2003 19:58 schreef Doc het volgende:[..]
Is Vision eigenlijk geen PSV supporter?
quote:Ik zit te denken of dat in dezelfde bus was als waar ik mee ging, was namelijk met een groepje van die site (curvanord) mee, maar kan het me niet herinneren, wel dat er een paar erg blij aan het doen waren.
Op maandag 15 december 2003 10:19 schreef Cart_man het volgende:[..]
Ik las dat er in een combi-bus supporters zaten die Hava Naguila gingen zingen na de wedstrijd...hoe diep kan je zinken.
Maar wat is die combi een drama zeg, stond nog niet in de rij of had het al gehad, maar ja, toch weer een aparte ervaring.
Woensdag weer ... 16,50 ... + het bier, pffff
Edit: Na wat gebel blijkt dat toch in de bus gebeurd te zijn waar ik in zat ... gelukkig heb ik het niet echt meegekregen ... damn, wat kunnen sommige supporters zielig zijn zeg.
[Dit bericht is gewijzigd door Spaans op 15-12-2003 22:06]
't is dat die 'ouwe' van me meegaat, die wil altijd een wat rustiger plekkie, maggie wel zelf betalen!
quote:Heb bij Roda, wat gelukkig eigen vervoer was, op het uitvak gezeten, echt een drama. Joden uit weer geprobeerd, denk je dat er toch wat fanatieker publiek meegaat, maar nee hoor dat zelfde klapvee. Zitten je allemaal raar aan te kijken als je wat lekkers neemt
Op maandag 15 december 2003 21:45 schreef Spaans het volgende:[..]
Ik zit te denken of dat in dezelfde bus was als waar ik mee ging, was namelijk met een groepje van die site (curvanord) mee, maar kan het me niet herinneren, wel dat er een paar erg blij aan het doen waren.
Maar wat is die combi een drama zeg, stond nog niet in de rij of had het al gehad, maar ja, toch weer een aparte ervaring.
Woensdag weer ... 16,50 ... + het bier, pffff
Edit: Na wat gebel blijkt dat toch in de bus gebeurd te zijn waar ik in zat ... gelukkig heb ik het niet echt meegekregen ... damn, wat kunnen sommige supporters zielig zijn zeg.
quote:-edit-
Op maandag 15 december 2003 19:51 schreef Cart_man het volgende:[..]
Och, ben je jaloers...kom je ook woensdag.
Wel je mama vragen of je mag, hè....
quote:Goed plan, want met zulke reacties roep je het ook wel over je af. Dat geneuzel over 410, samenvoegingen etc. interesseert me ook helemaal geen hol in het Ajax-topic, maar tenzij het te ver gaat laten we dat ook gewoon maar toe.
Op maandag 15 december 2003 22:54 schreef Viper-X het volgende:[..]
-edit-
Laat maar..
Als Cart_Man en Franky nou lekker fijn willen afspreken is dat toch prima. Ik wens ze veel plezier toe vóór de wedstrijd.
quote:Je denkt toch niet dat ik me t.o.v. van jou stil ga houden, Loek020 aka Loek666!
Op maandag 15 december 2003 19:30 schreef Viper-X het volgende:Je weet niet waar je over lult, dus hou ff gauw je mond.
.
quote:Voorprogramma is de laatste tijden leuker dan het werkelijke programma!
Op maandag 15 december 2003 23:00 schreef twi het volgende:Als Cart_Man en Franky nou lekker fijn willen afspreken is dat toch prima. Ik wens ze veel plezier toe vóór de wedstrijd.
quote:Nu nog de daad bij het woord voegen.
Paauwe aan het woord
Bron: Rotterdams Dagblad
Paauwe, die al vroeg in de wedstrijd tegen FC Twente uitviel, had zich verbaasd over de manier waarop Feyenoord zich opzij liet schuiven. 'Het gif ontbrak, we moeten een over-mijn-lijk mentaliteit tonen. Daar schort het op dit moment aan'. Feyenoord verzuimde verder een gevoel van onoverwinnelijkheid uit te stralen. Feyenoord kan, als alles meezit, van iedereen winnen. Maar evengoed zijn er heel wat clubs in Nederland, die op hun beurt kunnen profiteren van een mindere dag van Feyenoord. 'Overschatte Feyenoord zichzelf?'. 'Die term lijkt me niet op zijn plaats', vond Paauwe. 'Wij lezen ook wat er geschreven wordt over een opbouwjaar en dat het best wel aardig gaat. Ik denk dat er veel voetbal in deze ploeg zit, maar dat we soms vergeten te bikkelen. En daar begint het allemaal mee. Iedereen moet na vandaag maar eens in de spiegel kijken'.
quote:Dat was ooit een lijfspreuk van feyenoord geloof ik...
Op dinsdag 16 december 2003 09:30 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Nu nog de daad bij het woord voegen.
quote:Reageer dan ook niet op mij, Franky-internethooligan-McG.
Op dinsdag 16 december 2003 09:16 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Je denkt toch niet dat ik me t.o.v. van jou stil ga houden, Loek020 aka Loek666!
quote:Hahahaha!
Op dinsdag 16 december 2003 09:41 schreef Viper-X het volgende:Reageer dan ook niet op mij, Franky-internethooligan-McG.
.
Loek020, wat ben je toch een grappig ventje!
Kon gisteren nog zonder problemen kaarten krijgen voor Z!
Niet zo verwonderlijk eigenlijk!
quote:Bijna even grappig als jou.
Op dinsdag 16 december 2003 09:43 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Hahahaha!
Loek020, wat ben je toch een grappig ventje!
quote:Dat roep je over jezelf af!
Op dinsdag 16 december 2003 10:46 schreef Viper-X het volgende:(Snap overigens de link tussen mij en ajax
niet?)
quote:Heb ook nog geen kaartje gehaald, zal wel gaan, maar onder protest, schandalig die prijzen. Ze snappen het nog steeds niet, tegen Kärten en Teplice zat er geen hond, en ze houden die pijzen net zo hoog.
Op dinsdag 16 december 2003 09:46 schreef FrankyMcG het volgende:
De verkoop voor woensdag loopt niet zo rap geloof ik.Kon gisteren nog zonder problemen kaarten krijgen voor Z!
Niet zo verwonderlijk eigenlijk!
quote:Wat dat betreft buiten ze wel uit dat F'noord supporters toch wel komen. Alleen zouden het er veel meer zijn als de prijzen lager liggen, waardoor de winst waarschijnlijk ook hoger zou liggen. Uiteindelijk draaien ze nu alleen de echte supporters een poot uit. Fijn bestuur...
Op dinsdag 16 december 2003 12:21 schreef Luni het volgende:[..]
Heb ook nog geen kaartje gehaald, zal wel gaan, maar onder protest, schandalig die prijzen. Ze snappen het nog steeds niet, tegen Kärten en Teplice zat er geen hond, en ze houden die pijzen net zo hoog.
quote:Tja, zo gaan ze nu met hun trouwe supporters om.
Op dinsdag 16 december 2003 12:25 schreef Doc het volgende:[..]
Wat dat betreft buiten ze wel uit dat F'noord supporters toch wel komen. Alleen zouden het er veel meer zijn als de prijzen lager liggen, waardoor de winst waarschijnlijk ook hoger zou liggen. Uiteindelijk draaien ze nu alleen de echte supporters een poot uit. Fijn bestuur...
Het gaat niet zo goed met de Rotterdamse club. Ze staan op het moment vierde. Van den Herik benadrukt dat Feyenoord dit seizoen wat hem betreft voor ten minste de tweede plaats speelt, de plek die recht geeft op de voorronde van Champions League. "Dat is het platform waar Feyenoord geld kan verdienen."
Die GKL snapt er echt geen k*nker van, laat hem met die bruine kop van hem lekker op zijn boot blijven, iedereen ziet dat die aankopen tekort komen en dat Van Marwijk ze er terecht naast zet. Tis een van de weinge goeie dingen die Bert gedaan heeft. Die GKL kan beter boos op Baan zijn en hem de laan uit schoppen voor de vele miskopen die de club miljoenen heeft gekost. Wist niet dat GKL zo blind was.
Ik vind dit echt een naaistreek van Jorien. Ga dan ook meteen zeiken op Baan ofzo.
Wat een lul zeg, gadverdamme .
Maar dat lijkt me eerder valse hoop. Dadelijk pleuren ze Van Marwijk eruit, terwijl de echte verantwoordelijke gewoon blijven zitten.
[Dit bericht is gewijzigd door Staanplaats op 16-12-2003 15:29]
quote:Laten we het hopen, kan ie hem meteen een kerstpakket geven en buitenstampen!
Op dinsdag 16 december 2003 15:27 schreef Staanplaats het volgende:
Neem aan dat Jorien dan ook uitleg aan Baan vraagt, waarom zijn aankopen niet genoeg kwaliteit hebben...
quote:En vervolgens ook meteen zelf oprotten.
Op dinsdag 16 december 2003 15:32 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Laten we het hopen, kan ie hem meteen een kerstpakket geven en buitenstampen!
quote:Heb je het nu over mij of Jorien?
Op dinsdag 16 december 2003 15:39 schreef Viper-X het volgende:En vervolgens ook meteen zelf oprotten.
.
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:40 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Heb je het nu over mij of Jorien?
quote:Het heeft in dit geval ook temaken met de forumle die gehanteerd wordt bij de Amstel-Cup. De opbrengsten van een wedstrijd worden verdeeld tussen KNVB en de twee clubs. De norm is dat de toegangsbewijzen gewoon hetzelfde kosten als een wedstrijd in de competitie.
Op dinsdag 16 december 2003 12:25 schreef Doc het volgende:[..]
Wat dat betreft buiten ze wel uit dat F'noord supporters toch wel komen. Alleen zouden het er veel meer zijn als de prijzen lager liggen, waardoor de winst waarschijnlijk ook hoger zou liggen. Uiteindelijk draaien ze nu alleen de echte supporters een poot uit. Fijn bestuur...
Dit was de uitleg van Feijenoord aan de FSV
quote:Hmm, dat is idd wel goed te noemen dat de media ff olie op het vuur gooit. Dat kan alles in een stroomversnelling gooien. Misschien dat het altijd zo positieve schapenpubliek dan ook eens wat van zich laat horen, want het wordt echt tijd dat het legioen opstaat en van zich laat horen, de kleine groep die dat al doet redt het niet in zijn eentje.
Op dinsdag 16 december 2003 19:35 schreef zaffi het volgende:
Zo zie ik het graag. Zojuist op Sportjournaal item van een minuut of 5 over de crisis bij Feyenoord. Eindelijk komen ze er daar ook achter dat de pleuris uitgebroken is. Het was al zo belachelijk rustig de afgelopen weken.
quote:Morgen is de ideale kans op een protestwoord te laten horen, aangezien veel "Helemaal Niets"-volk dan thuis zit!
Op dinsdag 16 december 2003 19:55 schreef Cart_man het volgende:Misschien dat het altijd zo positieve schapenpubliek dan ook eens wat van zich laat horen, want het wordt echt tijd dat het legioen opstaat en van zich laat horen, de kleine groep die dat al doet redt het niet in zijn eentje.
Aan het einde van de persconferentie voor de wedstrijd tegen Vitesse werd coach Van Marwijk naar zijn mening gevraagd over het interview met voorzitter Van den Herik in de nieuwe Feyenoord Krant, waarin de voorzitter uitleg eist van zijn trainer:
Ik wil daar niets over zeggen, want ik heb het verhaal niet gelezen. Maar als hij wil weten waarom de aankopen niet spelen, dan zal ik hem dat graag uitleggen. En eisen dat we tweede worden kan niet. Tot slot wilde een journalist nog weten wie er dan verantwoordelijk zijn voor het aankoopbeleid van Feyenoord. Daar is de hele club verantwoordelijk voor. Ik ook, maar ik kan niet iedereen zelf aan het werk zien. Bij sommige besluiten ga ik af op de mensen die me adviseren. Zo werd Jean aangeboden en de scouting zei dat hij goed was. Wie ben ik dan om dit tegen te spreken?
quote:Zometeen op Nederland 2 bij Studio Sport meer over deze uitspraken, het begint bijna!.
Op dinsdag 16 december 2003 13:00 schreef Luni het volgende:
Feyenoord eist uitleg van haar trainer
Gepost door Arno (Nolius) - dinsdag 16 december 2003 @ 12:33 - Bron: Trouw (ANP)
Voorzitter Jorien van den Herik van Feyenoord is kwaad op zijn trainer Bert van Marwijk. Feyenoord heeft voor veel geld de Serviër Danko Lazovic, Egyptenaar Hossam Ghaly en de Braziliaan Jean Carlos Dondéwil gekocht. Maar de spelers komen niet aan spelen toe. De voorzitter eist nu uitleg van zijn trainer. "
quote:Zeg dat wel.
Op dinsdag 16 december 2003 22:39 schreef CAZZO het volgende:
het lijkt bij studiosport al of van marwijk op straat is gezet
't ziet er iig niet goed uit voor Bert, als ze morgen verliezen van Vitesse dan is het exit Bert. Maar goed de dagen van Bert zijn geteld en Ten Kate staat al in de startblokken om Bert op te volgen.
quote:Dat denk ik ook..
Op dinsdag 16 december 2003 22:46 schreef Duiveltja het volgende:
Ik denk dat fnoord van Marwijk wel weg wil, maar dat er geen geld is voor een vervanger
quote:Ik geloof niet dat Ten Cate naar Feijenoord gaat nu hij een 4-jarig contract heeft bij Barca. Is hem al eens eerder op de man af gevraagd en hij is liever assistent bij Barca dan hoofdtrainer bij Feijenoord.
Op dinsdag 16 december 2003 22:41 schreef -Hans- het volgende:[..]
Zeg dat wel.
't ziet er iig niet goed uit voor Bert, als ze morgen verliezen van Vitesse dan is het exit Bert. Maar goed de dagen van Bert zijn geteld en Ten Cate staat al in de startblokken om Bert op te volgen.
Blijft staan dat vMarwijk blijft tot het eind van het seizoen en dat alleen Baan echt een groot probleem heeft. Uiteindelijk is hij verantwoordelijk voor de leegkoop en miskopen. Uiteindelijk wilde niemand meer met hem praten en alleen nog maar rechtstreeks met vdHerik. Is toch een teken aan de wand.
Van Marwijk kan er uiteindelijk ook weinig aan doen en doet volgens mij zijn stinkende best. Laat de spelers dan de rest doen en dan bedoel ik met name van persie die niet door heeft dat hij onderdeel is van een team
quote:Vind je van Marwijk nog wel de juiste man op de juiste plek dan?
Op dinsdag 16 december 2003 23:58 schreef Chadi het volgende:
wat een stelletje ondankbare honden zijn het ook bij Feyenoord. Die van Marwijk bleef ondanks eenbetere aanbieding die menig andere trainer gewoon had gegrepen toch bij Feyenoord en nu krijgt hij stank voor dank door die half schele mafketel van een jorien van den hielik.
Sorry, maar zo'n dom non-argument van een trainer heb ik nog nooit gehoord.
quote:Maar zo werkt het wel in het huidige profvoetbal, de trainer is er om de opstelling te bepalen en de spelers beter te maken. Een trainer beslist tegenwoordig niet of een speler al dan niet gekocht wordt. Hij levert meestal een lijstje in, en de TD zoekt dan die speler op of een zelfde soort type speler. Een dergelijk argument wat vMarwijk geeft is alleen een non-argument als je trainer/TD bent, zoals bv een ferguson bij Manchester. Hij regelt alle aankopen daar, en die kan je dus wel 'pakken' op dergelijke aankopen.
Op woensdag 17 december 2003 00:51 schreef twi het volgende:
[quote]BvM:"Zo werd Jean aangeboden en de scouting zei dat hij goed was. Wie ben ik dan om dit tegen te spreken?"[/img]Jij bent GVD de man die met 'm moet gaan werken, lul.Sorry, maar zo'n dom non-argument van een trainer heb ik nog nooit gehoord.
Daarnaast vind ik het laf van vdHerik om BvM nu af te gaan vallen, zeker in dit seizoen waar o.a. mede debet is aan de verkopen, 4 (!) basisspelers zijn vertrokken. Als er iemand fout bezig is geweest is het wel het bestuur ...
quote:Als een trainer "NEE" zegt, behoort een club een speler niet te kopen. Klaar.
Op woensdag 17 december 2003 01:20 schreef Spaans het volgende:[..]
Maar zo werkt het wel in het huidige profvoetbal, de trainer is er om de opstelling te bepalen en de spelers beter te maken. Een trainer beslist tegenwoordig niet of een speler al dan niet gekocht wordt. Hij levert meestal een lijstje in, en de TD zoekt dan die speler op of een zelfde soort type speler. Een dergelijk argument wat vMarwijk geeft is alleen een non-argument als je trainer/TD bent, zoals bv een ferguson bij Manchester. Hij regelt alle aankopen daar, en die kan je dus wel 'pakken' op dergelijke aankopen.
Daarnaast vind ik het laf van vdHerik om BvM nu af te gaan vallen, zeker in dit seizoen waar o.a. mede debet is aan de verkopen, 4 (!) basisspelers zijn vertrokken. Als er iemand fout bezig is geweest is het wel het bestuur ...
quote:je zegt het zelf al "behoort",maar zo werkt het dus blijkbaar niet bij sommige clubs
Op woensdag 17 december 2003 01:49 schreef twi het volgende:[..]
Als een trainer "NEE" zegt, behoort een club een speler niet te kopen. Klaar.
Dankzij hem speelt Feyenoord nu nog slechter dan anders!
Hoewel ze alledrie goede dingen gedaan hebben voor Feyenoord, is de tijd nu gekomen dat ze met z'n drieen verantwoording nemen voor het beleid de laatste maanden, en opzouten!
quote:Dankzij vdHerik loopt Feyenoord ook leuke geldschieters mis!
Op woensdag 17 december 2003 09:52 schreef DivineJester het volgende:Die vdHerik gaat steeds meer op zo'n italiaanse voorzitter lijken die de club als een dictator bestuurt.
quote:
Frontale aanval Van den HerikJorien van den Herik heeft frontaal de aanval geopend op technisch directeur Rob Baan en trainer Bert van Marwijk. Een aanval die zo furieus is ingezet, dat er waarschijnlijk geen enkele andere bedoeling is dan in de winterstop al een einde aan de samenwerking te maken met beide kopstukken van Feyenoord. Baan en Van Marwijk zijn ontboden voor een pittig gesprek die na de kerstdagen gevoerd zal worden.
VoetbalVan den Herik, die zijn technische mensen verantwoordelijk houdt voor de teleurstellende resultaten, kwam gisteren met grof geschut voor de dag in zijn eigen Feyenoord-krant. Op de voorpagina meldde het medium van zijn club met grote letters: 'Jorien is boos' en daaronder stond in nog grotere letters een uitspraak van de voorzitter, die luidde: 'Ja, mag ik?'
Van den Herik maakte de laatste afgang in Enschede (waar Feyenoord met 4-2 verloor van FC Twente) zelf niet mee, omdat hij in Amerika verbleef. De zoveelste uitglijder van het elftal was voor hem echter aanleiding om de boel bij Feyenoord vijf dagen voor de winterstop en 24 uur voor de nu cruciale bekerontmoeting met Vitesse (vanavond) op scherp te zetten.
De eigenzinnige preses van de Rotterdammers heeft een hard signaal afgegeven aan zijn technische mensen én de achterban van zijn club. Vooral dat laatste is politiek gezien een weloverwogen zet. Het legioen heeft dit seizoen veel begrip getoond voor de sportieve problemen van Feyenoord. De supporters waren afgelopen zomer nijdig dat de clubleiding al zijn belangrijke spelers - Van Hooijdonk, Bosvelt, Kalou en Emerton - in een keer buiten de deur zette.
Door Van Marwijk en Baan nu hard aan te pakken, wordt alle aandacht verlegd naar de falende technisch directeur en de trainer, die met zijn nieuwe elftal geen potten kan breken. Eerder stipte hij al fijntjes aan dat Baan en Van Marwijk salarissen verdienen die hij nooit heeft gehad. Toch heeft ook het bestuur zelf meegewerkt aan de uitverkoop van zijn beste spelers. Van den Herik meende dat het geen zin had om het salaris van Van Hooijdonk nog langer op te hoesten, maar gaf met de rest van het management bij Feyenoord wel toestemming voor de komst van de zes miljoen euro kostende Servische spits Danko Lazovic.
Bij Feyenoord was iedereen het er over eens dat deze jonge aanvaller er moest komen, maar eenmaal in de Kuip gearriveerd bleek de jonge Lazovic helemaal niet geschikt om al als nieuwe aanvalsleider te fungeren. Van den Herik vindt het, zo zegt hij nu, belachelijk dat Lazovic niet meer in de opstelling voorkomt. Net als de Egyptenaar Hossam Ghaly en de Braziliaan Jean Carlos Donde. Bij het bekijken van alle aankopen die Feyenoord voor dit seizoen deed, constateert hij dat eigenlijk alleen Dirk Kuijt en Alfred Schreuder aan spelen toekomen. Ook de van RKC gekochte Peter van den Berg is op de bank beland.
Omdat Feyenoord de hand niet op de knip heeft gehouden en Rob Baan uit alle windhoeken nieuwe spelers liet aanslepen, vindt Van den Herik dat er geen enkele reden is om van een tussenjaar te spreken. Hij provoceert zelfs een beetje door te eisen dat Feyenoord dit seizoen tweede moet worden en de Champions League moet halen. ,,Dat is het platform waar Feyenoord geld kan verdienen en alleen met geld komen we verder...''
De kwaliteit van de huidige spelersgroep staat echter in geen enkele verhouding meer tot die van Ajax en PSV. Dat het bestuur van Feyenoord niet langer lijdzaam kan toezien is begrijpelijk. Een club met elke thuiswedstrijd tussen de veertig- en vijftigduizend toeschouwers en een begroting die dicht in de buurt bij die van de andere topclubs ligt, kan zich niet veroorloven om volgend jaar geen Europees voetbal te spelen. Als Feyenoord na de winterstop de huidige lijn voortzet, geraakt men niet eens meer in het UEFA Cup-toernooi. De vraag is alleen of de boel is te redden met bijvoorbeeld Huub Stevens aan het roer.
quote:Misschien ben ik wel ontzettend dom, maar ik blijf dit niet snappen.
Op woensdag 17 december 2003 09:58 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Dankzij vdHerik loopt Feyenoord ook leuke geldschieters mis!
Als je als bedrijf in Feyenoord wil stappen omdat je de club wilt hebben of exposure wilt, dan ga je echt niet afhaken omdat je de voorzitter niet lief vindt. Bovendien is het vrij onlogisch. Hoe meer geld Feyenoord krijgt, hoe minder lang Jorien blijft omdat hij dan z'n eigen centen terug heeft.
Als je het aan mij vraagt zijn het allemaal luchtbel-verhalen die door supporters los worden gelaten als extra motivatie om tegen vd Herik te zijn. En als 'ie eenmaal weg is blijft Fortis mooi sponsor en stapt er verder niemand meer in...
quote:Als sponsor kom je veelal in aanraking met de voorzitter van een club, en als deze samenwerking niet of nauwelijks goed verloopt, dan zal dit een samenwerking bemoeilijken en misschien zelfs onmogelijk maken.
Op woensdag 17 december 2003 10:34 schreef twi het volgende:Als je als bedrijf in Feyenoord wil stappen omdat je de club wilt hebben of exposure wilt, dan ga je echt niet afhaken omdat je de voorzitter niet lief vindt. Bovendien is het vrij onlogisch. Hoe meer geld Feyenoord krijgt, hoe minder lang Jorien blijft omdat hij dan z'n eigen centen terug heeft.
Ik denk dat die sponsor daarom al uit voorzorg geen samenwerking aangaat.
Maar jouw kant van het verhaal klinkt ook wel logisch!
quote:Nouja, ik zit niet erg in de Feyenoord-roddelsfeer, maar las er een zak geld op tafel ligt tijdens de onderhandelingen dan is er 1 persoon die ja-knikkend aan de tafel zal zitten. Aan de andere kant is er natuurlijk geen idee hoe het contract met Fortis in elkaar zit en of daar een afkoopsom aan vastgeknoopt zit, mocht Feyenoord Fortis dumpen.
Op woensdag 17 december 2003 10:38 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Als sponsor kom je veelal in aanraking met de voorzitter van een club, en als deze samenwerking niet of nauwelijks goed verloopt, dan zal dit een samenwerking bemoeilijken en misschien zelfs onmogelijk maken.
Ik denk dat die sponsor daarom al uit voorzorg geen samenwerking aangaat.
Maar jouw kant van het verhaal klinkt ook wel logisch!
Overigens vallen de prijzen die sponsoren voor shirtsponsering betalen me best wel tegen. Man Utd krijgt ook 'maar' 13-14 miljoen euro per jaar aan shirtsponsoring. Dit zal dus gaan om bedragen van 3-4 miljoen euro, lijkt me.
Quote:
We moeten van Bert nu geen toptrainer maken.
Maar van Bert kun je zeggen wat je wilt, maar hij is geen leugenaar.
Het is toch van de gekke dat Baan en Van den Herik in koor roepen "als Van Marwijk naar Schalke had gewild, dan had-ie dat duidelijk moeten zeggen".
Schei toch uit!
Van Marwijk heeftat-ie door Schalke is benaderd, de interesse van Schalke keurig bij Feyenoord gemeld. Zoials het hoort, want hij heeft een contract met Feyenoord, zijn werkgever.
Feyenoord zegt vervolgens tegen wie het maar horen wil: "Nee!", "Onbespreekbaar!" en "Een vertrek van Van Marwijk is niet aan de orde!". Ook toen Assauer in hoogst eigen persoon zich met de kwestie ging bemoeien, herhaalde Feyenoord dit standpunt.
En Van Marwijk respecteerde het standpunt van Feyenoord. Zoals het hoort, als werknemer met een contract voor bepaalde tijd.
Maar natuurlijk stond Van Marwijk best open voor een vertrek naar Schalke. Anders had hij de interesse niet gemeld bij Feyenoord en zelf meteen 'nee' gezegd.
Hij kon bij Schalke vele malen meer gaan verdienen, hij had hier de UEFA Cup gewonnen, hij had zijn 4 beste spelers zien vertrekken en zag er een handje vol gruis voor terugkomen. Nou, dan is een vertrek best bespreekbaar.
Toch heeft Bert zich gedragen zoals het hoort, het standpunt van Feyenoord gerespecteerd en geen breuk willen forceren. Dat siert hem.
En wat doet Feyenoord nu? Ze verwijten hem dat hij het niet hard heeft gespeeld!
Baan en Van den Herik, jullie verdienen een stevige draai om je oren.
quote:Ik ben het eens met een Feyenoorder
Op woensdag 17 december 2003 13:00 schreef -F- het volgende:
Even een quote van het LN forum omdat ik het er zoooo mee eens ben wat deze man zegt.Quote:
We moeten van Bert nu geen toptrainer maken.
Maar van Bert kun je zeggen wat je wilt, maar hij is geen leugenaar.Het is toch van de gekke dat Baan en Van den Herik in koor roepen "als Van Marwijk naar Schalke had gewild, dan had-ie dat duidelijk moeten zeggen".
Schei toch uit!
Van Marwijk heeftat-ie door Schalke is benaderd, de interesse van Schalke keurig bij Feyenoord gemeld. Zoials het hoort, want hij heeft een contract met Feyenoord, zijn werkgever.
Feyenoord zegt vervolgens tegen wie het maar horen wil: "Nee!", "Onbespreekbaar!" en "Een vertrek van Van Marwijk is niet aan de orde!". Ook toen Assauer in hoogst eigen persoon zich met de kwestie ging bemoeien, herhaalde Feyenoord dit standpunt.
En Van Marwijk respecteerde het standpunt van Feyenoord. Zoals het hoort, als werknemer met een contract voor bepaalde tijd.Maar natuurlijk stond Van Marwijk best open voor een vertrek naar Schalke. Anders had hij de interesse niet gemeld bij Feyenoord en zelf meteen 'nee' gezegd.
Hij kon bij Schalke vele malen meer gaan verdienen, hij had hier de UEFA Cup gewonnen, hij had zijn 4 beste spelers zien vertrekken en zag er een handje vol gruis voor terugkomen. Nou, dan is een vertrek best bespreekbaar.
Toch heeft Bert zich gedragen zoals het hoort, het standpunt van Feyenoord gerespecteerd en geen breuk willen forceren. Dat siert hem.
En wat doet Feyenoord nu? Ze verwijten hem dat hij het niet hard heeft gespeeld!Baan en Van den Herik, jullie verdienen een stevige draai om je oren.
quote:Baan heeft een wederzijdse opzegtermijn van 3 maanden en Van Marwijk een contract wat na dit seizoen afloopt, dus dat geld zal wel meevallen.
Op woensdag 17 december 2003 09:52 schreef DivineJester het volgende:
VdHerik en Baan zullen wel een leuke clausule in hun contract hebben dat ze alleen met een schip met geld in de pocket vertrekken.
quote:Dan blijft vdHerik nog op zijn plekkie, en schiedt er dus nog weinig op. Die man begint zolangzamerhand grootheidswaanzin te krijgen, en mag van mij plaats maken voor een ander.
Op woensdag 17 december 2003 13:10 schreef Luni het volgende:[..]
Baan heeft een wederzijdse opzegtermijn van 3 maanden en Van Marwijk een contract wat na dit seizoen afloopt, dus dat geld zal wel meevallen.
en vanavond ga ik al helemaal niet, 20 euro's voor een kaartje, lol, ik zou er gezien het huidige spel geld bij moeten krijgen stelletje honden.
1/8 finale, vitesse. Oei, das interessant. En dan bij de joden, kaartje F-Side met scc ZES euro. ZES!!!!!!! Bij psv rond de 7.
en bij ons 20. op basis waarvan die 20 bij ons?
nou dikke lul, kijk de wedstrijd wel in de pub in arnhem, als ze het daar uitzenden trouwens na vorig jaar vites - feyenoord
Stel je eens voor dat na de winterstop bij Ajax opeens Van der vaart, Gallasek, Pienaar, Trabelsie en Ibraimovic weggaan omdat AC Milan ze een leuk baantje aanbiedt. Moeten we dan koeman gaan afrekenen op hun vertrek?
Ik ben Ajax fan en met pijn in mijn voetbalhart zie ik hoe een volksclub Feyenoord kapot wordt gemaakt door een dwaas die de massa niet gewoon de waarheid wil en durft te vertellen om zijn eigen hachje te redden en dat ten koste van een ware Held (Van Marwijk).
Feyenoord kan niet beter op het moment omdat ze geen voetballers hebben op van Persie en Onno na. Er zit gewoon geen voetbal in en te weinig creativiteit. En Feyenoord haalt die 3de plek alleen nog als hun Publiek gewoon achter Feyenoord gaat staan en ze door die wedstrijden heen helpen. Zoals het er nu uitziet is de lachende derde van den herik want die ontsnapt zoals altijd aan de veldslag en komt als lachende derde uit de koker vanuit de VIP boxen.
quote:Heb lang getwijfeld of ik zou gaan met dezelfde argumenten als jou, en ik ga toch maar wel, onder protest. Voordeel is wel dat ik een stuk dichter bij woon, maar die prijzen zijn schandalig, en wie pakken ze er mee, de trouwste supporters, wat die komen toch wel!
Op woensdag 17 december 2003 13:49 schreef mister_popcorn het volgende:
kheb geen zin om nog maar een ding over bert of het bestuur te zeggen, wil alleen nog maar 's iets doen ertegen, maar dat eindeloze gelul...en vanavond ga ik al helemaal niet, 20 euro's voor een kaartje, lol, ik zou er gezien het huidige spel geld bij moeten krijgen stelletje honden.
1/8 finale, vitesse. Oei, das interessant. En dan bij de joden, kaartje F-Side met scc ZES euro. ZES!!!!!!! Bij psv rond de 7.en bij ons 20. op basis waarvan die 20 bij ons?
nou dikke lul, kijk de wedstrijd wel in de pub in arnhem, als ze het daar uitzenden trouwens na vorig jaar vites - feyenoord
Ben trouwens ook wel erg benieuwd naar de reacties van het publiek vanavond.
Trouwens, alleen de 1e helft word uitgezonden, daarna de hele wedstrijd van de joden, en ze schakelen terug naar Feyenoord als daar gescoord word.
Als het nou vites - Feyenoord was geweest, was ik wel gegaan. Zat er in ieder geval nog een leuk avondje Korenmarkt aan vast
Als Van der Herik kritiek heeft kan hij dat (terecht) hebben, maar om dan na een half seizoen ineens in z'n EIGEN media zo hard van de toren te blazen, vind ik schofterig. Van der Herik is net zo verantwoordelijk voor de malasaie, net als Baan..
Pff zit gewoon nu nog op school (Kop van Zuid), computer zo afsluiten en maar richting de Kuip.
Ps: FrankyMcG je had weleens mogen vertellen dat je op de Olympia Tribune gyros kan krijgen
quote:En nu in februari maar eens revanche nemen op die tukkers uut Twente.
Feyenoord blijft in de race voor hoofdprijs17/12/2003 21:49
Fraai was het opnieuw niet, maar verdiend was de overwinning van Feyenoord op Vitesse wel. Het Amstel Cup-duel dat alleen de laatste twintig minuten levendig was, kende in een lange solo van Anthony Lurling het hoogtepunt, dat ook beslissend bleek (1-0).
Lurling kreeg in de 37ste minuut de bal aan de zijlijn net iets over de middenlijn. De Rotterdamse rechtsbuiten passeerde één man, twee man en besloot zijn avontuur maar door te zetten. Omdat ook de overige drie Vitesse-spelers die hij tegenkwam maar halfslachtig ingrepen, ging Lurling all the way en schoot hij de 1-0 voorbij Jimmy van Fessem.Pas ver in de tweede helft, toen Vitesse-coach Edward Sturing een aantal verse aanvallers bracht, leefde het verder lauwe duel wat op. Feyenoord leek aan te sturen op een tweede doelpunt en kreeg wat kansen. Maar vooral Dirk Kuijt schoot te onnauwkeurig.
Het duurde tot een kwartier voor tijd totdat Vitesse de achilleshiel bij Feyenoord vond. De ingevallen buitenspelers Raymond Fafiani en Eldridge Rojer speelden hun tegenstanders wel een aantal keer uit, waarna Jhonny van Beukering en diezelfde Fafiani en Rojer goede mogelijkheden kregen, maar stuitten op Patrick Lodewijks.
De door voorzitter Jorien van den Herik zo bekritiseerde coach Bert van Marwijk blijft dankzij de plaatsing voor de kwartfinale van de Amstel Cup in de race om een hoofdprijs. Qua resultaat slaagden Van Marwijk en zijn mannen voor het tussentijdse examen, qua spel opnieuw met hoogstens een zes min.
quote:Lekker he?
Op woensdag 17 december 2003 22:50 schreef Staanplaats het volgende:Ps: FrankyMcG je had weleens mogen vertellen dat je op de Olympia Tribune gyros kan krijgen
Ik heb me trouwens schitterend geamusseerd gisteren, in de Pub (Kilkenny) en in de Burger King (Dubbele Whopper Bacon) welteverstaan!
Voor de wedstrijd voor de eerste keer sinds februari weer een paar trekjes van een jointje gehad, dus deze jongen is de 1e helft gaar geweest.
Wedstrijd was het kijken niet waard!
13.000 bezoekers, nieuw diepterecord?
quote:Wat was er met het stewardkorps? Weet de precieze gebeurtenis niet. Dat het onrustig was weet ik ja, heb nog nooit zo snel door een stadion zitten rennen
Op woensdag 17 december 2003 22:50 schreef Staanplaats het volgende:
Géwéldige wedstrijd..
Alle actie buiten het veld!
Hulde voor oa het stewardkorps in de Kuip!
quote:Ben je toch nog gegaan?
Op donderdag 18 december 2003 09:08 schreef Cart_man het volgende:Wat was er met het stewardkorps? Weet de precieze gebeurtenis niet. Dat het onrustig was weet ik ja, heb nog nooit zo snel door een stadion zitten rennen
Alleen zat die teringM.E. zo hinderlijk in de weg elke keer.
quote:Toch maar wel ja...had nog iemand een kaartje over
Op donderdag 18 december 2003 09:11 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Ben je toch nog gegaan?
quote:Idd!
Op donderdag 18 december 2003 09:34 schreef Cart_man het volgende:Was gezellig in O'sheas....we misten Loek alleen
En de pints smaakte ook weer als vanoud, pas in de 2e helft begon ik het koud te krijgen in de Kuip!
quote:Wat zat er eigenlijk allemaal in die rugtas van jou?
Op donderdag 18 december 2003 09:34 schreef Cart_man het volgende:[..]
Toch maar wel ja...had nog iemand een kaartje over
Was gezellig in O'sheas....we misten Loek alleen
quote:Van alles en nog wat
Op donderdag 18 december 2003 10:08 schreef -F- het volgende:[..]
Wat zat er eigenlijk allemaal in die rugtas van jou?
quote:Honkbalknuppel, loden pijp, stanleymes!
Op donderdag 18 december 2003 10:15 schreef Cart_man het volgende:Van alles en nog wat
quote:Vijf jaargangen van de VIVA
Op donderdag 18 december 2003 10:15 schreef Cart_man het volgende:[..]
Van alles en nog wat
quote:
Op donderdag 18 december 2003 09:08 schreef Cart_man het volgende:[..]
Wat was er met het stewardkorps? Weet de precieze gebeurtenis niet. Dat het onrustig was weet ik ja, heb nog nooit zo snel door een stadion zitten rennen
Alleen zat die teringM.E. zo hinderlijk in de weg elke keer.
Het Belgische VRT Teletekst meldt dat Feyenoord zou azen op de jonge middenvelder/aanvaller Jonathan Walasiak van Standard Luik. De 21-jarige Walasiak brak dit seizoen door in de nationale ploeg van Belgie. Hij zou echter met Standard in onderhandeling zijn over het openbreken en verlengen van zijn contract.
quote:Ze hebben diegene toch wel meegenomen? Ik ging richting vak T toen was er grote paniek en werden de hulptroepen ingeschakeld.
Op donderdag 18 december 2003 10:52 schreef -F- het volgende:[..]
[afbeelding]
Er moest een steward zo nodig iemand van Vak X af halen omdat er een fakkel afgestoken was. Dus ging de beste steward in zijn eentje de held uit hangen. Ik denk niet dat hij het een 2e keer zal proberen. Later werden er hulptroepen ingezet maar ook dit mocht niet baten voor de stewards/politie.
quote:Bedoel je dit
Op donderdag 18 december 2003 12:12 schreef -F- het volgende:
staat een leuk stuk(je) op www.rd.nl
quote:Aardig stuk ja...beschrijf redelijk goed hoe het ervoor staat bij Feijenoord.
Wie sleurt Van Marwijk straks mee in zijn val?18 December 2003
De meest interessante vraag voor de kerstdagen is niet hoe lang Bert van Marwijk bij Feyenoord nog in het zadel blijft, maar wie er in de Kuip wél in het zadel blijven. De publieke aanval van Jorien van den Herik op de technische bazen bij de nummer vier van de eredivisie zou wel eens veel grotere gevolgen kunnen krijgen dan de voorzitter en zijn rechterhand, adviseur en media-expert Jan D. Swart, voor ogen hebben gehad.In het ergste geval sleurt de toch niet meer te redden coach straks de belangrijkste man binnen Feyenoord en andere verantwoordelijken binnen het bolwerk in zijn val mee. In de afgelopen 48 uur is duidelijk geworden dat behalve de spelersgroep en de trainersstaf ook de achterban van Feyenoord geen goed woord over heeft voor de manier waarop de bestuurlijke top van de club zijn coach en 'TD' wil afserveren.
Op technisch gebied zijn bij Feyenoord in het afgelopen seizoen grote fouten gemaakt, waardoor de club nu in zwaar weer terecht is gekomen. Het aankoopbeleid is een puinhoop, bepaalde posities zijn driedubbel bezet, dure spelers zitten op de tribune en het kwaliteitsverschil met de andere topclubs is schrikbarend groot geworden. In elk groot voetbalbedrijf leidt een dergelijke situatie tot een crisis en bij Feyenoord is dat niet anders.
Maar als het om verantwoordelijkheid gaat kan er niet even met één botte actie naar de trainer en de technisch directeur worden gewezen. Toen er in de zomer afscheid werd genomen van de vier belangrijkste spelers en er handtekeningen moesten worden gezet voor bankgaranties bij nieuwe aankopen, stond Van den Herik daar zelf met het hele bestuur van Feyenoord achter.
Het hele bestuur? Op papier wel, want de voorzitter wordt sinds een jaar of wat bijgestaan door twee grote jongens uit het Rotterdamse bedrijfsleven en heeft in de vorm van Jan D. Swart een adviseur in zijn buurt die wordt gezien als de grote spin in het rood- witte web.
Voor het technisch beleid, zo stelt Van den Herik voortdurend, heeft hij destijds Rob Baan in huis gehaald. Die heeft geen supersterren naar Rotterdam-Zuid gehaald. Zijn scoutingsapparaat heeft in de afgelopen periode evenmin reclame voor zichzelf gemaakt. Maar voor alle transfers moest Baan voorstellen doen aan de échte Feyenoord-top. Baan, zo staat er in de statuten die bij de Kamer van Koophandel zijn gedeponeerd, heeft immers slechts tekenbevoegdheid tot 100.000 euro. Binnen Feyenoord weet iedereen bovendien dat ook elke euro die onder de ton wordt uitgegeven, eerst moet worden gefiatteerd door het bestuur.
Maar met de explosie in het eigen huisorgaan, de Feyenoord-krant, blijkt weer eens dat 'het hele bestuur' in de praktijk niet bestaat en dat de macht nog altijd bij een man en zijn adviseur ligt. Niet het bestuur is boos en eist uitleg, maar 'Jorien is boos', zo kon men na de nederlaag bij FC Twente lezen. De aanval van Van den Herik was de zoveelste eenmans-actie in zijn periode als voorzitter van Feyenoord.
Voor het grote legioen en het trouwste deel van de achterban een aanval die allesbehalve de schoonheidsprijs verdient. Van Marwijk heeft Feyenoord samen met Pierre van Hooijdonk aan de UEFA Cup geholpen en zal daarom altijd een zekere vorm van respect behouden. Dat hij de laatste maanden niet meer de onvoorwaardelijke steun van de rood- witte aanhang genoot, was voor alle betrokkenen in de Kuip al lang duidelijk. De spelers boeken geen vooruitgang meer en de vorm van het elftal gaat als een beursbarometer tijdens de golfooorlog op en neer. Van Marwijk verdient het echter niet, zo redeneert men, om alle ellende in z'n eentje te verwerken.
De trainer kwam afgelopen zomer bij de Feyenoord-top met de boodschap dat hij een contract kon tekenen bij Schalke 04. In de Bundesliga wachtte hem een miljoenensalaris. Feyenoord hield hem op dat moment tegen en Van Marwijk deed daar niet moeilijk over. Pas maanden later beweerde Van den Herik dat de trainer wel degelijk had mogen vertrekken. De vraag is waarom de coach dan niet met een pluim op zijn hoed en een compliment voor het winnen van de UEFA Cup naar het Bundesliga-land werd gestuurd. Als Feyenoord die beslissing had genomen, waren alle partijen tevreden geweest, was Bosvelt in de Kuip gebleven en had Van Marwijk een prachtig afscheid gehad.
Nu is zowel de club als de coach - en met hem Rob Baan - in een onmogelijke positie verzeild geraakt. De keiharde oorwassing via de media had de inleiding moeten zijn voor een snelle breuk met de kopstukken op het technische vlak. Maar omdat Van den Herik en de mensen om hem heen net zo hard verantwoordelijk - de boosheid van de fans op het niet meer weg te denken internet is schokkend - worden geacht voor de malaise , kun je concluderen dat met het spel dat nu wordt gespeeld een flinke inschattingsfout is gemaakt.
220 volt
Van den Herik (nog steeds in Amerika?) heeft voor hetere vuren gestaan en het bestuur van Feyenoord heeft in het verleden ook stormen doorstaan. Maar zelfs als men dit overleeft, zal het arbeidsklimaat in de Kuip voor geruime tijd ernstig zijn vertroebeld. De spanning bij Feyenoord was gisteravond voor en tijdens de wedstrijd al om te snijden. Spelers, trainers en supporters stonden onder 220 volt. Voor de glazen ingang van het Maasgebouw stonden ME-bussen opgesteld voor het geval het mis zou gaan en in de eerste helft waren de tribunes een broeinest van opkomend geweld.Binnen de top van het Rotterdamse politiekorps is ook met stijgende verbazing gereageerd op de uitspraken van Van den Herik en de politieke lading in het eigen huisorgaan. De aanhouding van een enkele supporter met een stadionverbod leidde gisteravond al bijna tot grote rellen in het stadion.
Om de boel te sussen zal er straks misschien worden geroepen dat de soep niet zo heet moet worden gegeten als die is opgediend. Maar het kwaad is al geschied. Bert van Marwijk bleef op de persconferentie na de wedstrijd tegen Vitesse opvallend beschaafd. Toch heeft hij het helemaal met zijn bazen gehad, zo viel uit de enkele sneer te beluisteren. Van Marwijk zou in de winterstop al kunnen tekenen bij een Duitse club. Als dat klopt, moet hij er zo gauw mogelijk proberen uit te komen met het 'hele bestuur' van Feyenoord.
Bron: Rotterdams Dagblad
quote:Schijnt wel dat ze vanaf Noord naaar de Eretrinbune wilden, er zat al een gat in de wand, waar een ME linie neergezet werd.
Op donderdag 18 december 2003 10:54 schreef FrankyMcG het volgende:
Wat gebeurde er trouwens aan de kant van W, ik zag ineens iedereen het vak af stomen, nadat bij K ergens in de buurt iemand van het vak was gehaald ofzo!
quote:Zijn wel plannen gemaakt hoorde ik gisteren maar weet er het fijne niet van. Jammer dat er weer dingen gesloopt moesten worden trouwens....
Op donderdag 18 december 2003 12:45 schreef Luni het volgende:[..]
Schijnt wel dat ze vanaf Noord naaar de Eretrinbune wilden, er zat al een gat in de wand, waar een ME linie neergezet werd.
quote:Tja zeer jammer dat er dingen gesloopt moesten worden.
Op donderdag 18 december 2003 12:48 schreef Cart_man het volgende:[..]
Zijn wel plannen gemaakt hoorde ik gisteren maar weet er het fijne niet van. Jammer dat er weer dingen gesloopt moesten worden trouwens....
quote:
Zondag 1 feb 2004: Feyenoord - FC Twente
Di/Wo 3/4 feb 2004: FC Twente - Feyenoord (Amstelcup)
quote:wel grappig, al denk ik dat als de eerste wedstrijd zondag is dan zal de amstercup wedstrijd wel woensdag zijn
Op donderdag 18 december 2003 13:54 schreef FrankyMcG het volgende:
Nutteloos detail:
[..]
quote:
Van den Herik afzetten is een illusieJorien van den Herik heeft luidruchtig zijn eigen trainer en technisch directeur aangevallen. Talloze fans vinden dat hij zelf nu maar eens 'moet oprotten'. Maar een voorzitter van Feyenoord laat zich niet wegsturen.
Bij clubs als Barcelona, Real Madrid, Bayern München en Schalke hebben de leden altijd het laatste woord. Zij kiezen eens in de zoveel jaar hun voorzitter. Bij Manchester United zijn het de aandeelhouders (waaronder tienduizenden fans) die hun stem kunnen laten gelden. De Nederlandse voetbalclubs zijn daarentegen in de regel helemaal wars van democratie.
Soms is er nog een band met de amateurvereniging waar het allemaal begon. Zo heeft AFC Ajax een ledenraad die dankzij het meerderheidsaandeel in de hele NV Ajax nog zeer machtig kan zijn. Ook PSV heeft nog banden met de Philips Sport Vereniging. Harrie van Raaij moet zich dan ook met enige regelmaat (iedere zes jaar) tot voorzitter laten kiezen.
Bij Feyenoord ligt dat heel anders. Juist in de stad waar men in het democratische proces wel eens voor een politieke aardverschuiving wil zorgen heeft niemand iets over de grootste volksclub van Nederland te zeggen. Op drie mensen na dan.
Feyenoord is sinds mei 1978 een stichting die de bestuurlijke banden met de oude Sportclub Feijenoord heeft doorgesneden. Een stichtingsvorm is met voorsprong de minst democratische en meest oncontroleerbare organisatievorm die ons land kent. Een stichtingsbestuur is volstrekt autonoom. De leden benoemen elkaar en hoeven nooit financiële jaarverslagen te publiceren of zelfs maar te deponeren bij de Kamer van Koophandel. De laatste wijziging in de statuten van Feyenoord dateert van ruim een jaar geleden. Toen werd de Raad van Commissarissen ontmanteld. Niet dat het bestuur er veel van te duchten had, want een van de twee commissarissen was de heer Mentink, huisadvocaat van Feyenoord en van Jorien van den Herik persoonlijk.
Momenteel telt Feyenoord nog drie bestuurders. Jorien van den Herik is voorzitter. De andere twee zijn Willem Scholten en Paul Smits. Scholten is directeur van het gemeentelijk havenbedrijf, Smits de oud-topman van KPN, die daar in 2001 moest vertrekken omdat het bedrijf een schuld van 50 miljard gulden had.
Het heeft er alle schijn van dat Smits en Scholten er voor de opvulling zitten. De enige echte machthebber is Jorien van den Herik. Smits ontkent dat echter. "Jorien is de man die naar buiten treedt. Iedere onderneming heeft een spokesman. Het heeft geen zin allemaal door elkaar te gaan kakelen. Maar we fungeren wel degelijk zoals een bestuur dat hoort te doen. We vergaderen ongeveer maandelijks. Scholten heeft de commerciële zaken in zijn portefeuille, ik de financiële en Jorien van den Herik de technische zaken. Maar alles wordt doorgesproken. Als Jorien van den Herik kritiek uit op het technisch kader, dan wordt die kritiek door het hele bestuur gedragen." Het klinkt goed, Smits zal het menen ook. Scholten meldt echter dat hij zich helemaal nooit met het technisch beleid bemoeit.
Formeel bezien zijn de bestuursleden ook gelijkwaardig. Ze kunnen elkaar met meerderheid van stemmen bijvoorbeeld uit het bestuur gooien. Smits en Scholten zijn dus samen als enigen in staat Van den Herik af te zetten. Een puur theoretische kwestie.
Het is klip en klaar dat Jorien van den Herik de baas is. In het uittreksel van de Kamer van Koophandel blijkt hij het enige bestuurslid met tekenbevoegdheid is. Daar waar de directeuren Baan en Troost mogen tekenen voor uitgaven tot 100.000 euro is Van den Herik volledig bevoegd.
De voorzitter is al elf jaar de baas, eerder was hij ook nog penningmeester. Scholten en Smits zijn relatieve groentjes. Beiden zijn pas twee jaar bestuurslid. De hele organisatie van Feyenoord is door Van den Herik neergezet. Belangrijker nog, alle functionarissen van enige importantie (inclusief de collega-bestuursleden) zijn door hem persoonlijk benoemd. Met andere woorden, iedereen in De Kuip is schatplichtig aan de voorzitter.
Schatplichtig aan Van den Herik is ook de club zelf. Er doen de wildste verhalen de ronde over de 'miljoenen' euro's die de voorzitter zelf bij de club heeft uitstaan. Sommigen zeggen dat die schuld van Feyenoord aan de voorzitter dé werkelijke machtsbasis is van Van den Herik.
De waarheid is ontnuchterend. Begin jaren negentig leende Van den Herik ongeveer 2,5 miljoen gulden aan de club. Blijkens de prospectus voor de uitgifte van het zogenaamde premie-effect in 1999 was de schuld destijds teruggebracht tot iets meer dan 2 miljoen gulden. Dat bedrag leverde Van den Herik overigens ook rente op, twee procent meer dan de geldende marktrente. Jaarlijks dient Feyenoord 10 procent van de hoofdsom af te lossen. Momenteel resteert er niet veel meer dan een miljoen gulden. (450.000 euro).
Bestuurder Smits: "Het is een sprookje dat de voorzitter zich via miljoenen-leningen heeft ingekocht. Wat wel klopt is dat Feyenoord zijn passie is, en hij er enorm veel tijd in steekt. Dat maakt hem een exceptioneel geval als clubbestuurder." Van den Herik heeft met privé-geld wel meegeholpen de voetbalacademie in Ghana op te zetten. Hij kocht de grond waarop het project plaatsvindt.
quote:Mooi kut dus.
Van den Berg herstelt verbazend snel19/12/2003 15:21
Peter van den Berg herstelt opvallend snel van de blessure die hij eerder deze week op de training opliep. Misschien kan de verdediger van Feyenoord zelfs zondag, tegen zijn oude club RKC Waalwijk, al weer spelen.
Van den Berg raakte afgelopen maandag op de training van zijn club geblesseerd aan zijn enkel. De kwetsuur was dermate ernstig, dat hij het Amstel Cup-treffen met Vitesse, afgelopen woensdag, al aan zich voorbij moest laten gaan.De verdediger herstelt echter opvallend snel. 'Het gaat ineens een stuk beter', zegt hij op de website van zijn club, en over het treffen met RKC: 'Misschien redt ik het toch nog wel. Maar we gaan niks forceren.'
Voor trainer Bert van Marwijk zou de terugkeer van Van den Berg hoogst welkom zijn, omdat ook Patrick Paauwe geblesseerd raakt. Paauwe's meedoen zondag staat ook nog allerminst vast.
Zo zielig dat Feijenoord het moet hebben van spelers als dit.
Hier nog mensen die zondag gaan...
quote:Nee geen kaart
Op vrijdag 19 december 2003 16:25 schreef Cart_man het volgende:
Hahahaha...pleur die lijer er maar in tegen RKC. Kan die mooi zijn oude ploeggenoten gaan helpenZo zielig dat Feijenoord het moet hebben van spelers als dit.
Hier nog mensen die zondag gaan...
quote:
Binnen Feyenoord wordt nagedacht over het overgaan van een stichting naar een NV en daarbij ook eventueel naar de beurs te gaan.Ajax en PSV zijn al eerder overgestapt naar een structuur van een NV. Ajax deed dit met een beursgang, terwijl PSV de aandelen in eigen beheer hield.
Feyenoord is sinds mei 1978 een stichting. Binnen een stichting is er weinig openheid, er hoeft bijvoorbeeld geen financieel jaarverslag te worden gepubliceerd, en men is vrij in de bestuursstructuur. Momenteel heeft Feyenoord een bestuur van 3 man, Jorien van den Herik, Willem Scholten en Paul Smits.Bij een omvorming tot NV en een beursgang zouden extra geldstromen kunnen vrijkomen. Echter door de mindere situatie op de beurs lijkt het niet de goede tijd voor een aandelenemissie.
Feyenoord zal wel gek zjin om suikeroom, bezield fan, boegbeeld voorzitter van Jorien den Herik de laan uit te sturen. Geef feyenoord een klassetrainer als Co Adriaanse die niet enkel het spel begrijpt maar ook een organisatie met jeugdopleiding kan neerzetten voor de lange termijn en er komen weer successen.
Overigens vond ik zwak dat van Haaren weer de voorkeur kreeg boven Snoyl, op deze manier breken er nooit jeudige spelers door.
quote:idd en volgens mij speelde olfers bijna de gehele wedstrijd 1 op 1 en deed hij dat uitstekend.
Op zondag 21 december 2003 20:44 schreef Staanplaats het volgende:
Ik zag die Olfers een bal openen op (volgens mij) Hoogendrop, daar kan ik bij onze verdediging alleen maar van dromen..Overigens vond ik zwak dat van Haaren weer de voorkeur kreeg boven Snoyl, op deze manier breken er nooit jeudige spelers door.
quote:Ja en ik vond het geen kanker aan. Tyfuswedstrijd, nul inzet geen enkele uitgespeelde mogelijkheid en RKC die 6 goede kansen op een doelpunt.
Op zondag 21 december 2003 16:26 schreef Butra het volgende:
JAAAAAAAAAA!!!!!!!! Eén punt!!
is er nog iemand geweest?
Ruim 100 man naast het uitvak vandaag..
quote:Nou weet ik niet precies hoe het zit, maar volgens mij is Olfers uitgeleend aan RKC en Boutahar verkocht, klopt dit?
Op zondag 21 december 2003 20:44 schreef Staanplaats het volgende:
Ik zag die Olfers een bal openen op (volgens mij) Hoogendrop, daar kan ik bij onze verdediging alleen maar van dromen..Overigens vond ik zwak dat van Haaren weer de voorkeur kreeg boven Snoyl, op deze manier breken er nooit jeudige spelers door.
Inderdaad slap dat hij Van Haaren weer in de basis zet, waarom zette hij trouwens Snoyl niet links op het middenveld, dat is hij toch oorspronkelijk?
Wisselbeleid van Van Marwijk was ook weer drama, welgeteld 1 foute wissel, in mijn ogen terwijl, bijna iedereen in aanmerking kwam voor een wissel. Buffel raakt al weken geen bal maar mocht weer blijven staan, had Van Persie het laatste half uur op zijn plek gezet, en had je andere 2 wissels ook gebruikt, had in ieder geval iets geprobeerd.
Bert waarom ben je niet gewoon ziek thuisgebleven!
Laten we het eens even over gezellige dingen hebben, gaat er nog iemand naar Back2School op kerstavond in Tropicana?
quote:Olferst is inderdaad uitgeleend, dus misschien dat een andere TD en trainer hem wel de kans geven..
Op zondag 21 december 2003 22:11 schreef Luni het volgende:[..]
Nou weet ik niet precies hoe het zit, maar volgens mij is Olfers uitgeleend aan RKC en Boutahar verkocht, klopt dit?
quote:Daar hebben wij de trainer niet voor.
Op maandag 22 december 2003 16:07 schreef Staanplaats het volgende:[..]
Het seizoen is nu al toch verneukt, dus het liefst zie ik nu gewoon dat er gebouwd wordt aan een nieuwe ploeg met jonge gasten. Uitspraken van Jorien dat Feijenoord nog tweede moet worden helpen daarin geen ene reet.
De joden hebben in hun mindere seizoenen gewoon de basis gelegd voor een compleet nieuwe periode, bij Feijenoord willen we alleen maar aanmodderen lijkt het wel...
quote:Lekker veel vertrouwen heb je in zo'n jongen dan.
Op dinsdag 23 december 2003 13:02 schreef Vikingo het volgende:[..]
Daar hebben wij de trainer niet voor.
Een citaat van van marwijk uit het Rotterdams dagblad van maandag:
van Wonderen lag ziek op bed maar die hebben we uit zijn bed moeten halen omdat het meespelen van Paauwe twijfelachtig was en ik anders Breinburg op had moeten stellen.
quote:Feyenoord heeft ook weer interesse in een jonge verdediger (18) uit Estland.
Op dinsdag 23 december 2003 13:07 schreef Luni het volgende:Lekker veel vertrouwen heb je in zo'n jongen dan.
Goed bezig, je eigen jeugd verwaardelozen, en weer een buitenlander binnenhalen.
Of is Estland een interessante afzetmarkt voor merchandising?
quote:Je hebt helemaal gelijk:
Op dinsdag 23 december 2003 16:25 schreef methodmich het volgende:
Zal wel een tip van Arno Pijpers zijn geweest.
quote:
Feyenoord wil jonge verdediger
Bron: FR-Fans.nlEr zijn verschillende geruchten ontstaan dat Feyenoord geïnteresseerd zou zijn in een jonge verdediger uit Estland. Volgens Postimees gaat het om Ragnar Klavan, een 18-jarig talent die zowel op het middenveld als de verdediging uit de voeten zou kunnen. Klavan is 185 cm groot en 77 kg zwaar. Op dit moment komt hij uit voor Fc Flora Tallinn. Ook is hij al 2x opgeroepen voor het nationaal elftal van Estland. Naast Feyenoord zouden ook Real Sociedad en Rosenborg interesse hebben in de jonge Est.
Klavan is geen onbekende voor Feyenoord. De Est was eerder op proef in Rotterdam en speelde zelfs mee met Jong Feyenoord. Arno Pijper, oud-jeugdcoach bij Feyenoord, is nu trainer van Estland en adviseert Feyenoord de verdediger vast te leggen.
quote:Ja, nu heb ik er nog enigzins vertrouwen in.
Op dinsdag 23 december 2003 16:33 schreef Butra het volgende:
Nou, alleen Sociedad en Rosenborg zitten achter hem aan. Ik had minstens verwacht dat Man. Utd, Real Madrid en Barcelona al achter hem aanzaten.
quote:Helaas moet ik je gelijk geven :Ons technisch beleid is gewoon een drama..
Op dinsdag 23 december 2003 13:02 schreef Vikingo het volgende:[..]
Daar hebben wij de trainer niet voor.
Een citaat van van marwijk uit het Rotterdams dagblad van maandag:
van Wonderen lag ziek op bed maar die hebben we uit zijn bed moeten halen omdat het meespelen van Paauwe twijfelachtig was en ik anders Breinburg op had moeten stellen.
quote:Hadden ze je hard nodig bij Excelsior of ben je uit medelijden gebeld?
Op dinsdag 23 december 2003 19:28 schreef RedGuy het volgende:
Feyenoord moet maar snel beter gaan presteren, want ik heb van andere clubs al aanbiedingen gehad om daar supporter te worden.
quote:Tsja ik zie die Kuyt zich toch een slag in de rondte werken en voor een nr10 doet Buffel ook verbazend veel.
Op zondag 21 december 2003 21:45 schreef Cart_man het volgende:[..]
Ja en ik vond het geen <knip> aan. Tyfuswedstrijd, nul inzet geen enkele uitgespeelde mogelijkheid en RKC die 6 goede kansen op een doelpunt.
Ruim 100 man naast het uitvak vandaag..
quote:Weer zo'n een fantastische investering waar Feyenoord de vruchten van plukt, we hebben al zoveel Ghanese talenten versleten, die inmiddels in de hoogste competities van de Europese competities spelen!
* GROOT NIEUWS*FEYENOORD GHANA PROMOVEERT NA KAMPIOENSCHAP
Het Feyenoord Fetteh Football Academy team heeft in Ghana voor een prachtige prestatie gezorgd door de titel te pakken in de nationale middleleague. Hierdoor is promotie naar de hoogste klasse, de Ghanese Premier League, een feit. Dit is een unieke prestatie, want de jongelingen van Feyenoord Ghana waren pas aan hun eerste jaar in de nationale competitie bezig.
De weg naar de Premier League was lang, maar het resultaat mag er dus zijn. Nadat de ploeg eerst de competitie van hun zone had gewonnen werd er via een tussenronde een ticket afgedwongen voor de daadwerkelijke promotieduels. Uiteindelijk maakten zes ploegen in een halve competitie uit welke twee teams er direct zouden promoveren. Na drie overwinningen en twee gelijke spelen kon de titel (en dus de promotie) gevierd worden. Met elf punten eindigde Feyenoord Ghana zelfs als eerste.
Karel Brokken, directeur van de Football Academy in Ghana, was uiteraard zeer trots op zijn mannen: Het is werkelijk een fantastische prestatie aangezien de meeste van deze jongens dit allemaal hebben klaargespeeld terwijl ze in het eerste gedeelte van de competitie ook nog volop in de examens zaten.
Woensdag vertrekken de spelers naar huis voor een welverdiende vakantie van drie weken. Daarna keren ze terug om zich voor te gaan bereiden op het eerste jaar in de Premier League. Het afgelopen jaar lieten de nog zeer jonge spelers al zien te bulken van het talent, wellicht kunnen ze ook in de hoogste klasse voor de nodige verrassingen zorgen.
[Dit bericht is gewijzigd door FrankyMcG op 24-12-2003 09:07]
quote:Lodewijks straalt iig meer rust uit dan Zoetebier.
Op woensdag 24 december 2003 08:46 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Tsja ik zie die Kuyt zich toch een slag in de rondte werken en voor een nr10 doet Buffel ook verbazend veel.
Omdat het niet loopt in het veld is het niet zo dat die gasten er niks aan doen. Misschien doen ze juist wel teveel waardoor het helemaal in onbalans raakt.
Ik hoor trouwens niemand over Lodewijks maar die gast vind ik toch ook niet beter leiding geven aan zijn achterhoede dan Zoetebier. Ik vind het in iedergeval geen verbetering en Lodewijks heeft tegen ajax de wedstrijd weggegeven.
quote:God verhoede het...
Op zondag 28 december 2003 16:07 schreef Vikingo het volgende:
"Scouts Arsenal volgen Van Persie"
In de Britse media komt de geruchtenstroom goed op gang nu de transferperiode er weer aankomt. Het doorgaans betrouwbare The Gardian komt met een overzicht van het nieuws en de geruchten rondom de diverse Britse clubs. Volgens de krant volgen scouts van Arsenal Feyenoord's Robin van Persie. Hij is niet de enige want er worden diverse andere namen genoemd o.a. Squillaci, Abidal, Klose, Mexes, Verpakovskis en Reyes.
dat nou iemand die z'n tegenstander kapot schopt als het moet, een beetje body heeft, een over-mijn-lijk mentaliteit en een mooie trap.
maar ja, dat roep ik al jaren dat tie moet komen.
theo jansen getraind door van hanegem, volgens mij is dat een mooie combi.
over vites gesproken, zijn er mensen die kaarten moeten hebben voor vites - feyenoord 8 feb? wil het graag ff weten ivm regelen van scc's.
quote:Denk niet dat Theo Janssen ooit nog op het niveau komt waar hij op zat een paar jaar geleden.
Op zondag 28 december 2003 19:54 schreef mister_popcorn het volgende:
ik wil theo jansen hebben.dat nou iemand die z'n tegenstander kapot schopt als het moet, een beetje body heeft, een over-mijn-lijk mentaliteit en een mooie trap.
over vites gesproken, zijn er mensen die kaarten moeten hebben voor vites - feyenoord 8 feb? wil het graag ff weten ivm regelen van scc's.
Kaarten hebben voor 8 feb. Zeker wel...zoveel mogelijk, genoeg afgiftepunten in mijn kennissenkring.
quote:Je kun topgelucht ademhalen. Die gaat naar Dynamo Kiev
Op zondag 28 december 2003 16:09 schreef methodmich het volgende:[..]
God verhoede het...
quote:Ja man, kunnen dikke Theo en El Persoui samen gaan zuipen in de Baja en heeeeeeeeeele domme en irritante interviews gaan geven
Op zondag 28 december 2003 19:54 schreef mister_popcorn het volgende:
ik wil theo jansen hebben.dat nou iemand die z'n tegenstander kapot schopt als het moet, een beetje body heeft, een over-mijn-lijk mentaliteit en een mooie trap.
Ik zou gaarne enkele kaartjes ontvangen, misschien krijg je wel een biertje van me in de pub
quote:haha dat zou echt mooi zijn
Op maandag 29 december 2003 15:27 schreef Erasmusch het volgende:[..]
Ja man, kunnen dikke Theo en El Persoui samen gaan zuipen in de Baja en heeeeeeeeeele domme en irritante interviews gaan geven
Ik zou gaarne enkele kaartjes ontvangen, misschien krijg je wel een biertje van me in de pub
en cart, ik zal 's kieken hoeveel ik er nog bij elkaar kan schrapen. Ligt er net maar een beetje aan hoe goed iedereen meewerkt.
quote:Ja, is goed joh. Ken nog wel wat mensen daar in de omgeving van Arnhem, dus echt een probleem moet het niet worden. Maar alles is welkom, zullen genoeg mensen zijn die willen...
Op maandag 29 december 2003 19:17 schreef mister_popcorn het volgende:en cart, ik zal 's kieken hoeveel ik er nog bij elkaar kan schrapen. Ligt er net maar een beetje aan hoe goed iedereen meewerkt.
quote:Baan weg, dat is best positief volgens mij. Het aankoopbeleid deugde (vooral dit seizoen) van geen kant. Nu maar hopen dat zijn opvolger dit beter doet.
ROB BAAN EN FEYENOORD UIT ELKAAR
Technisch directeur Rob Baan en het bestuur van Feyenoord hebben in onderling overleg besloten met onmiddellijke ingang uit elkaar te gaan. We onderhandelen nu met Jan Reker als zijn vertegenwoordiger over de voorwaarden waaronder we dat zullen doen, aldus voorzitter Jorien van den Herik. De reden van het afscheid is onder meer dat we van inzicht verschillen over het gevoerde voetbaltechnische beleid en hierin voor de toekomst te weinig vertrouwen binnen de organisatie aanwezig is.
Trainer Bert van Marwijk maakt het seizoen af, maar heeft Feyenoord wel verzocht de optie voor een vijfde jaar niet te lichten. Ik blijf maximaal gemotiveerd om dit elftal zo hoog mogelijk te laten eindigen. Ik ken als geen ander de prestatienorm van Feyenoord, aldus de Feyenoord-trainer, die aan het einde van het seizoen de langs zittende trainer bij Feyenoord is sinds de start van het betaalde voetbal. En daarna ga ik elders een nieuwe uitdaging aan.
Voorzitter Van den Herik sprak met Rob Baan in tegenwoordigheid van zijn mede-bestuurslid mr. Willem Scholten en met trainer Bert van Marwijk in aanwezigheid van manager Jan D. Swart. Feyenoord hoopt binnen afzienbare tijd een nieuwe technisch manager aan te trekken en voor het nieuwe seizoen 2004-2005 een vervanger voor Van Marwijk te benoemen. De gesprekken met kandidaten zullen zo spoedig mogelijk beginnen.
Dat van Marwijk nog tot het einde van het seizoen blijft is minder, maar misschien wel het beste, omdat het de rust binnen het elftal op korte termijn in ieder geval niet nog erger verstoort.
Terecht is het natuurlijk wel.
quote:Hoezo?
Op maandag 29 december 2003 23:36 schreef Viper-X het volgende:
Toch best onverwachts idd, had eerder v. Marwijks vertrek verwacht. Maar zeer positief voor Feyenoord dit..
Gaan ze nu beter voetballen?
J.
quote:Nee, maar het technisch beleid, en dan met name de aan- en verkoop van spelers is nou niet bepaald erg hoogstaand geweest. En daarvoor was Baan verantwoordelijk. Nu Baan weg gaat betekent dat dat de weg vrij is voor een nieuwe persoon die wel weet hoe hij een goed aan- en verkoopbeleid moet neerzetten.
Op dinsdag 30 december 2003 00:46 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Hoezo?
Gaan ze nu beter voetballen?
J.
Zijn er eigenlijk al kandidaten bekend ?
quote:Ik ben van mening dat feijenoord meer oudspelers bij de club moet betrekken. Arie doet dat steeds meer bij Ajax en qua sfeer en dergelijke werpt dat zeker zijn vruchten af. Iets wat bij Feijenoord nu een issue is volgens mij.
Op dinsdag 30 december 2003 10:32 schreef Cart_man het volgende:
Een nog betere vraag, wie denken jullie dat er geschikt zal zijn voor de positie van technisch directeur?
Zal je zien dat nu iedereen op de proppen komt met Wim Jansen....
Zelf denk ik meer aan Arnold Scholten. Heeft al ervaring in een dergelijke functie en heeft niet de behoefte om zich met trainerszaken te bemoeien.
Andere opvolgers, zou het eerlijk gezegd niet 1,2,3 weten voor deze positie. Dat het in iedere geval maar een man wordt die de club weer haar indentiteit terug geeft door gericht aankopen te doen, die ook bij de club passen.
Voor de rest zou ik heel graag Kiprich en van Hanegem weer bij de Kuip willen zien (dit is wel een open deur intrappen...). De clubliefde staalt er bij die mensen af, ze beginnen gewoon te glimmen als ze over de club praten.
Maar ik denk dat beide niet geschikt zijn als TD.
Wie ze moeten halen nu als TD; geen idee!
Ik verwacht overigens z.s.m. een bericht over wij volgend jaar hoofdtrainer wordt.
quote:Denk dat je daar nog wel een maand of zes op moet wachten
Op dinsdag 30 december 2003 12:01 schreef FrankyMcG het volgende:
Baan weg, dat is zeer positief te noemen.Wie ze moeten halen nu als TD; geen idee!
Ik verwacht overigens z.s.m. een bericht over wij volgend jaar hoofdtrainer wordt.
quote:Ik denk dat ze nu al gesprekken gaan houden met kandidaten, en bij sommige kandidaten toch redelijk snel moeten beslissen!
Op dinsdag 30 december 2003 12:02 schreef twi het volgende:Denk dat je daar nog wel een maand of zes op moet wachten
quote:Idd, maar v. Hanegem zou ik zeker wel graag als opvolger van v. Marwijk zien...
Op dinsdag 30 december 2003 11:56 schreef Staanplaats het volgende:
Tjah bij Feyenoord, hadden ze ook een clubman binnen gehaald, Sjaak Troost, maar die heeft z'n ziel verkocht aan de commercie..Voor de rest zou ik heel graag Kiprich en van Hanegem weer bij de Kuip willen zien (dit is wel een open deur intrappen...). De clubliefde staalt er bij die mensen af, ze beginnen gewoon te glimmen als ze over de club praten.
Maar ik denk dat beide niet geschikt zijn als TD.
Maar wie TD zou moeten worden? Ik zou het écht niet weten...
Ga na: Bert geeft aan zelf weg te willen na dit seizoen. De spelersgroep barst al niet van het vertrouwen in hem. Wat gebeurt er als Bert maatregelen neemt? Er zullen spelers zijn die denken: tja, straks ben je toch weg. Onbewust zal Bert ook afstand gaan nemen van de club en denken: tja, als dit niet loopt, jammer dan...
Feyenoord moet een nieuw team bouwen, hoe logisch is het dan dat een scheidend coach de fundamenten mag / moet leggen??
Als nieuwe TD denk ik aan Marcel Brands, die bij RKC gouden werk verricht. Misschien komt Jol dan direct mee.
quote:Maar heb jij daar vertrouwen in dan?
Op dinsdag 30 december 2003 14:40 schreef Viper-X het volgende:[..]
Idd, maar v. Hanegem zou ik zeker wel graag als opvolger van v. Marwijk zien...
.
Persoonlijk lijkt mij Robert Maaskant (RBC) wel een goede kandidaat voor jullie, als je ziet wat hij met een stel onbekende spelers en weinig budget heeft weten te creëren dan vind ik dat wel
De onderstaande link is misschien wel interessant om even te lezen.
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 30-12-2003 16:25]
quote:Idd, maar dit is een hele andere groep in een hele andere situatie en daarbij komt ook de ervaring van assistent-bondscoach...
Op dinsdag 30 december 2003 16:21 schreef -Hans- het volgende:[..]
Maar heb jij daar vertrouwen in dan?
want Van Hanegem heeft het 3 jaar volgehouden bij Feyenoord en is toen (' 95) ontslagen.
quote:Wel een boeiend stukje ja.
Persoonlijk lijkt mij Robert Maaskant (RBC) wel een goede kandidaat voor jullie, als je ziet wat hij met een stel onbekende spelers en weinig budget heeft weten te creëren dan vind ik dat welDe onderstaande link is misschien wel interessant om even te lezen.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |