abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23774209
Bij mijn laatste maxtest had ik het wel ff helemaal gehad aan het einde. Enigzins duizelig. Alles deed zeer. Maar die pijn is slechts tijdelijk. Het overwinningsgevoel van een nieuw PR is iets waar je je steeds weer prettig bij voelt.
pi_23799006
gisteravond getest voor NKindoor. voor 6:32.0 moest ik helemaal tot op de bodem. daarom helaas geen NKindoor voor mij dit jaar. proberen voor de ergohead nog wat klaar te spelen.
pi_23820048
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
gisteravond getest voor NKindoor. voor 6:32.0 moest ik helemaal tot op de bodem. daarom helaas geen NKindoor voor mij dit jaar. proberen voor de ergohead nog wat klaar te spelen.
Wat moest je halen dan?
pi_23821848
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 14:12 schreef Tiger_Woods het volgende:
Wat moest je halen dan?
6:28 of beter. aanstaande donderdag nog een test. dit keer geen wijn vooraf en kijken of het dan harder gaat. motivatie is echter niet echt aanwezig.
pi_23822992
Ook na veel zeuren mag ik nog steeds niet op de ONEK starten van mijn coaches

( * ocf81 denkt een goede kans te hebben op de overwinning in het nieuwelingen veld, en beelt nu dati e zijn jaardoelen niet kan halen)

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2004 22:52:24 ]
pi_23828574
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 22:50 schreef ocf81 het volgende:
Ook na veel zeuren mag ik nog steeds niet op de ONEK starten van mijn coaches

( * ocf81 denkt een goede kans te hebben op de overwinning in het nieuwelingen veld, en beelt nu dati e zijn jaardoelen niet kan halen)
en daarom zit je achter een pot bier, waardoor het typen niet meer wil lukken?
voor winst in het nieuwelingenveld moet je volgens mij onder de 6:10 kunnen trappen. da's niet mis.
pi_23832984
vandaag naar de conditietest geweest:
8,7% vet, 6,9 l longcapaciteit en een conditiegetal van 77,1

En ik denk dat ik inderdaad zo'n 6:10 te kunnen trappen.
pi_23840053
Ruk, kom ik aan met m'n streven om de 2k te trappen op 6 min 59

en is verdomme uiteindelijk uitgekomen op 7.07
maarja, heb er dan ook net 3 jaar bartraining opzitten, vorige poging was nog 30 seconden trager
volgende keer maar wel even fatsoenlijk eten van tevoren en zorgen dat ik niet a14 uur op m'n poten sta
volgende keer gaat ook pas bij de volgende selectiepoging gebeuren denk ik, wat een fucking afzien is die 2k
pi_23845204
En de winnaar is dan ook zeker gaan luletje rozewater
  FOK!fossiel donderdag 9 december 2004 @ 16:07:01 #85
1455 Keroppi
kool kikker
pi_23856530
Kom kom heren, naar mijn mening gaat het hier veel te veel over die ergometers. Ik weet dat het man eigen is om competetief dit soort resultaten met elkaar te gaan vergelijken. Maar je zit wel op 'roeien' en naar mijn weten zinken de ergometers nog altijd.

Bleek bij ons in de damesselectie heel duidelijk. Een meisje trapte prachtige ergotijden, maar ja ze kon niet roeien, dus hoppa! de selectie uit.

Dus van mij mag het hier best wel wat meer over het 'echte werk' het roeien, gaan!

Zo!

(En zo ben ik bijvoorbeeld heel trots dat wij in ons brakke Cviertje een tweedejaars ploeg in een B4 bijna versloegen, zo! )
Chick on a mission
pi_23856773
in de koude donkere maanden is het natuurlijk wel veel ergometeren geblazen, maar ok. Ergomerters zin(g/k)en.
Ik moet nog eens een verhaaltje schrijven hoe wij met vier keer bamberdebamberdebam de Asopos de Vliet Najaarswdstrijden hebben gewonnen met 1:48,06, en dat wij menig B4 eraf hebben gepaald met de tijd van onze eerste heat (1:45.62). En dat dat mij een blik(je) heeft opgeleverd samen met een trui die ik nu als trainingstrui gebruik (omdat ie van die fijne mouwen heeft voor het roeien)
Wil je dat horen/lezen? (Als ik het af heb kan ik het hier wel posten)

Overmorgen begint het selectieweekeinde. 2 dagen 2 maal 2 uur roeien. Ik kan niet wachten
Mijn techniek behoeft wel wat verbetering hier en daar, maar er is al veel vooruitgang geboekt sinds een paar maanden geleden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2004 16:29:56 ]
pi_23869605
Hmm, vandaag niet gehaald wat ik wou halen. 20:24.3 i.p.v. onder de 20:20 (1:41,7/500m)

Voor een lange tijd zat ik rond de 1:41/500m (projected 20:12 ± 2) maar op een gegeven moment had ik het niet meer. Tindens de hele rit was het lastig me te focussen op de een goede haal en kwam ik ook neit goed in mijn ritme. Hierdoor schoot na zo'n 3200 meter de tijd omhoog naar over de 1:42 - 1:44 en pas in de laatste 1500 meter kon er weer wat af, waarvan het meeste in de laatste 700 meter, en kwam de tijd net op een gemiddelde van 1:42/500m uit. Jammer dat ik niet zo gefocussed was, anders had ik misschien wel beter getrapt.
Ik baalde stiekem toch wel een beetje dat ik toch niet datgene heb gehaald wat ik eerst voor onmogelijk achtte, maar tijdens het begin toch waarheid leek te worden.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2004 01:03:50 ]
pi_23873686
BTW ik zie net dat we al weer een jaar bezig zijn met dit topic
pi_23874225
ofc81 post je ook op www.concept.co.uk/forum ? Dat Britse forum zit vol met rappe gasten, aantal trapt onder de 6 minuten op de 2K. Goed forum voor ergotips in ieder geval.

Je progressie is opmerkelijk. Toen ik vorig jaar in dit topic postte was ik nog wat sneller dan jij, nu ben ik gewoon een stuntelaar Heb ook wel progressie gemaakt, maar bij lange na niet zoveel als jij. Maar ik roei er niet bij in een boot, alleen ergotraining.

Zit nu op 1:29,9 op de 500m
3:15,6 1000m
18:15 5000m
37:51 10K

En op de 100m die ik wel lollig vind haal ik nu 16,4 seconden. Niet wereldschokkend allemaal.

Jij zou met gerichte training met een sub 20 minuten op de 6K hard richting de sub 6:10 op de 2K gaan. Dat is toch wel een hoog niveau, alleen gasten in nationale teams trappen sneller. Die zitten sub 6
pi_23881115
EricR, zit je op de ergometer bij de sportschool of bij de Laak?
pi_23881302
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:07 schreef Keroppi het volgende:
(En zo ben ik bijvoorbeeld heel trots dat wij in ons brakke Cviertje een tweedejaars ploeg in een B4 bijna versloegen, zo! )
Dat de C achter de B komt is toch niet zo verrassend? Bij het ontstaan van het alfabet had men hiermee al rekening gehouden.
pi_23882574
B'vo voor deze uitleg nogeenmaarten! Wij hebben echter het alfabet varanderd

@Ericr: Ik zit tegenwoordig natuurlijk wel in de wedstrijdselectie van Euros, en dat heeft zo zijn voordelen. Ik heb daar een veel betere techniek geleerd, en ook mijn lichaam is sterk vooruit gegaan door het 6x per week trainen. De betere tijden zijn een logisch gevolg daarvan. In de toekomst zal ik n de subtop of misschien wel de top van het nederlandse roeien meedraaien als onderdeel van een ploeg die op hoog niveau zal starten. (als we eenmaal de SA status hebben bereikt)
Ik post niet op die fora. Ik post wel mijn nieuwe records op het scorebord, maar er zijn velen met betere tijden die dat niet doen bij ons op de vereniging, en dus kan je van dat scorebord niet zo veel afleiden als dat de meeste buitenstaanders denken. (en ik iig dacht)

BTW Keroppi, wie zijn er van jouw boot/ploegje op de apesop wel mee gaan selecteren voor de selectie? Tot nu toe ging ik er eigenlijk van uit dat zowat alle finalisten wel wedstrijdroei(st)ers zouden worden, maar ik bedacht me net dat jij dat dus niet meer bent sinds je bent gestopt met de selectie. Heb je die beslissing voor of na de apesop genomen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2004 17:46:55 ]
pi_23883826
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:33 schreef nogeenmaarten het volgende:
EricR, zit je op de ergometer bij de sportschool of bij de Laak?
Thuis, heb dit jaar een model D aangeschaft. Nu bezig met krachttraining omdat ik het vooral het kortere werk op de ergo leuker vind. Doelen sub 3:10 voor 1K en 1:25 op de 500m voorlopig.
pi_23906662
Woei, roeitopic Zelf train ik 3 keer per week op Het Spaarne. Maandag en Donderdag ergometeren. Over 8km doe ik 30 minuten. Lange tijd niet gedaan. Moet beter kunnen Op dinsdag is er een soort indoor training in een sporthal. Dat is kracht en conditie. Verschilt per week. En op zondag echt roeien Leukste van allemaal. Ik roei nu in een jongens 17/18 acht. De bedoeling is om in het voorjaar aan de Heineken en de Head mee te doen. We zijn nu 2 weken bezig. Loopt allemaal nog niet zo goed :/

* E-Jey in actie:

Er is trouwens wel een manier om de pijn in je billen tegen te gaan. Ik heb er zelf ook altijd last van Voordat ik ga trainen roei ik mezelf altijd in. Daarna alles goed rekken. Er is een manier om je achterkant van je boven been/billen te rekken. Zal het proberen te omschrijven. Je gaat zitten met gestrekte benen. Dan buig je je rechter been in en zet je over je anderen heen. Dan moet je met je linkerhand je rechtenbeen naar links duwen. Dat helpt bij mij altijd wel goed Als je je anderen bil wil rekken moet je het andersom doen

[ Bericht 31% gewijzigd door E-Jey op 11-12-2004 21:27:41 ]
pi_23909487
Hmm misschien moet ik at dan ook maar eens wat mer doen. ik doe momenteel egenlijk vooral de hammetjes voordat ik begin zodat ik beter kan oprijden. Die bilscpieren doe ik meestal vrij kort.
Morgen moet ik 1,5 uur, dus deze tip komt just in time
pi_23929383
Hmm, ik ben erdoor

Jippie!!!! Het een en ander was natuurlijk wel al wat zekerder sinds de Asopos, maar echt ezeker weet je het pas als je het verlossend woord hebt gehoord. De laatste 2 uur kreeg ik toch een beetje de zenuwen. Wat als ik nou te arrogant was geweest en daardoor op gedragsredenen was uitgeselecteerd? gelukkig was dat dus niet het geval, en kan ik mij helemaal volgens planning gaan richen op de vele overwinningn die er ongetwijfeld gaan komen, beginnende met de ergohead in het beginnelingen c.q. Ej8 veld welke nu al 80% zeker op onze naam komt te staan

Morgen de kaalscheerborrel en dan zie ik er weer uit zoals in het fotoboek. Misschien zelfs nog enger, omdat er den ook weer niks op zit i.p.v. een beetje.

P.S. eventuele spelfouten zijn het gevolg van de inselecteerborrel (jaja, bij euros borrellen we heel wat af!!! )
pi_23939619
quote:
Op maandag 13 december 2004 02:42 schreef ocf81 het volgende:
Hmm, ik ben erdoor

Jippie!!!! Het een en ander was natuurlijk wel al wat zekerder sinds de Asopos, maar echt ezeker weet je het pas als je het verlossend woord hebt gehoord. De laatste 2 uur kreeg ik toch een beetje de zenuwen. Wat als ik nou te arrogant was geweest en daardoor op gedragsredenen was uitgeselecteerd? gelukkig was dat dus niet het geval, en kan ik mij helemaal volgens planning gaan richen op de vele overwinningn die er ongetwijfeld gaan komen, beginnende met de ergohead in het beginnelingen c.q. Ej8 veld welke nu al 80% zeker op onze naam komt te staan

Morgen de kaalscheerborrel en dan zie ik er weer uit zoals in het fotoboek. Misschien zelfs nog enger, omdat er den ook weer niks op zit i.p.v. een beetje.

P.S. eventuele spelfouten zijn het gevolg van de inselecteerborrel (jaja, bij euros borrellen we heel wat af!!! )
Gefeliciteerd!
pi_23941093
thnx!
  FOK!fossiel maandag 13 december 2004 @ 15:52:17 #99
1455 Keroppi
kool kikker
pi_23943457
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:36 schreef ocf81 het volgende:

BTW Keroppi, wie zijn er van jouw boot/ploegje op de apesop wel mee gaan selecteren voor de selectie? Tot nu toe ging ik er eigenlijk van uit dat zowat alle finalisten wel wedstrijdroei(st)ers zouden worden, maar ik bedacht me net dat jij dat dus niet meer bent sinds je bent gestopt met de selectie. Heb je die beslissing voor of na de apesop genomen?
Mijn hele ploegje waar ik toen mee roeide (duurde maar 3 weken hoor ) is verder gaan selecteren, 1 is eruit geselecteerd, de rest is nog steeds in de race voor Dames 2005.

Ik had eigenlijk al van te voren mijn beslissing gemaakt dat ik geen wedstrijdroeister zou willen zijn. Sterker nog, toen ik me inschreef bij Orca vond ik 2x in de week al zwaar overdreven, dus het feit dat ik uberhaupt aan de selectie heb meegedaan was al geinig . Maar tuurlijk heb ik even getwijfeld of ik niet door had moeten selecteren, maar het is toch niks voor mij hoor.

maar even iets veel belangrijkers:

WIJ HEBBEN DE S.O.O.P GEWONNEN!

(ofwel, een samenwerkingsverband tussen Skoll, Orca, Okeanos en Proteus - Eretes, en van alle damesploegjes eindigde wij als eerste met een dagtijd van 2.08! Wat best goed is voor een brakke C4 )
Chick on a mission
pi_23973409
Gefeliciteerd met je overwinning
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')