abonnement Unibet Coolblue
pi_15202623
Zijn honden daar alergisch voor, ik heb ergens gehoord, dat dat gif voor hun is, maar is dat ook zo?
2006...
pi_15202674
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 17:55 schreef Perfect het volgende:
Zijn honden daar alergisch voor, ik heb ergens gehoord, dat dat gif voor hun is, maar is dat ook zo?
Ja, ze kunnen van een paar gram al overlijden! (of was het nu blind worden)

Of is dit gewoon een broodje aap verhaal.

Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
  zaterdag 6 december 2003 @ 17:58:01 #3
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_15202694
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 17:55 schreef Perfect het volgende:
Zijn honden daar alergisch voor, ik heb ergens gehoord, dat dat gif voor ze is, maar is dat ook zo?
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_15202727
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 17:58 schreef dabadbass het volgende:

[..]


Jij spelt allergisch wel met 1 l?
  zaterdag 6 december 2003 @ 17:59:05 #5
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_15202728
Oeps, mijn hond heeft van de week nog mijn chocoletter gejat........

Ach ze doet het nog steeds, dus het zal wel meevallen

Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_15202784
honden poetsen hun tanden niet dus daarom kan je ze beter geen suikers geven
tenzij je zo'n ziekelijk oud vrouwtje bent met een hielenbijter die dat beest elke avond wast ed.
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_15203007
Konijnen iig wel, met honden zal het dan ook wel zijn
  zaterdag 6 december 2003 @ 18:11:27 #8
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_15203078
Nee, het is geen broodje aap verhaal. In cacao zit een bestanddeel waar honden niet tegen kunnen. (en waar ze zelfs aan kunnen sterven als ze er teveel van binnenkrijgen) Voor katten geldt trouwens hetzelfde.
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_15203118
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:11 schreef Offy het volgende:
Nee, het is geen broodje aap verhaal. In cacao zit een bestanddeel waar honden niet tegen kunnen. (en waar ze zelfs aan kunnen sterven als ze er teveel van binnenkrijgen) Voor katten geldt trouwens hetzelfde.
k ken ook zo'n verhaaltje dat katten niet tegen melk en melkproducten kan
mijn kat was toch knettergek op een plakje kaas
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
  zaterdag 6 december 2003 @ 18:16:13 #10
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_15203215
Ik vind net dit bericht:
quote:
Onder deze titel lazen wij in het clubblad van de Schnauzerclub een uitgebreid verslag van de dood van de schnauzer Nancy, na het eten van chocolade. In chocolade zit de stof theobromine. Deze stof is "vergif" voor een hond, maar dat een hond er daadwerkelijk aan zou kunnen sterven, dat leek wel erg ver gezocht. Het eten van de gestolen bonbons werd dan ook niet onmiddellijk gekoppeld aan de verhoogde hartslag, alhoewel de diarree wel op rekening van de chocola werd geschreven.

"De volgende ochtend had ze natuurlijk last van dunne ontlasting, maar ze was tierig, heeft normaal gegeten en toen we naar onze paarden gingen, was zij in de auto onrustig zoals altijd. Bij het openen van het hek heeft Nancy plotseling een hartstilstand gekregen, terwijl zij van plan was - al blaffend - langs het hek te rennen om naar binnen te snellen".

De onwaarschijnlijkheid was ineens harde realiteit geworden, al kon de dierenarts na sectie geen directe doodsoorzaak aanwijzen.

Op aandringen van de eigenaars van Nancy heeft de dierenarts contact opgenomen met Het Vergiftigingscentrum (RIVM, Bilthoven), omdat zij dachten dat de chocolade er iets mee te maken had.

Bij nader onderzoek bleek, dat een hond werkelijk een vergiftiging kan oplopen van chocolade. Bij het eten van 40 gram chocolade per kilo lichaamsgewicht van de hond komt er zoveel "theobromine" vrij in het lichaam, dat na 18 tot 22 uur een hartstilstand op kan treden, hetgeen ook bij Nancy is gebeurd.

Ze had lang geen 6 ons chocolade gegeten, en was ondanks haar negen en een half jaar in een superconditie. Toch werd deze snoeperij haar fataal.

"Nancy had op de avond voor haar dood zelfs nog gebraakt, dus wij denken dat veel minder chocolade al dodelijk is voor een hond!".

Nancy's baasjes willen u als hondenliefhebber waarschuwen, zodat u in een voorkomend geval DIRECT uw dierenarts in kunt schakelen om de hond een braakmiddel toe te dienen.

Onderneem zelf actie, want de dierenarts van Nancy's eigenaars was zelfs niet op de hoogte van het bestaan van een chocoladevergiftiging!


bron: http://www.devrolijkeviervoeters.org/wetenswaardigheden5.htm
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
  zaterdag 6 december 2003 @ 18:16:56 #11
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_15203230
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:13 schreef Demon-X het volgende:
k ken ook zo'n verhaaltje dat katten niet tegen melk en melkproducten kan
mijn kat was toch knettergek op een plakje kaas
Ja, ze vinden het hartstikke lekker, maar in melk(producten) zit lactose, en dit kunnen katten moeilijk verteren. Even mee oppassen dus, want ze kunnen er behoorlijk diarree aan overhouden.
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  zaterdag 6 december 2003 @ 18:19:32 #12
40067 Demon-X
"What duck?"
pi_15203286
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:16 schreef Offy het volgende:

[..]

Ja, ze vinden het hartstikke lekker, maar in melk(producten) zit lactose, en dit kunnen katten moeilijk verteren. Even mee oppassen dus, want ze kunnen er behoorlijk diarree aan overhouden.


beest is toch allange dood

edit: denk kijk voor de gein nog eens hoeveel posts ik inmiddels heb..... 2k

If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
  zaterdag 6 december 2003 @ 19:38:55 #13
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15205529
Honden doen een moord voor chocola. Maar zoals je al gelezen hebt. Ze kunnen er wel degelijk dood aan gaan.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zaterdag 6 december 2003 @ 19:50:43 #14
1930 The Bitch
the bitch is back
pi_15205846
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 17:59 schreef flugeltje het volgende:
Oeps, mijn hond heeft van de week nog mijn chocoletter gejat........

Ach ze doet het nog steeds, dus het zal wel meevallen


wij hadden een konijn en dat at ook chocola, en spekjes enz, maar het is inderdaad slecht voor ze, alhoewel het ook afhangt van of ze er aan gewent zijn, als een dier er aan gewent is, en het in een niet te grote mate krijgt, past de darm flora zich er op aan. maar echt gezond is het niet.
I'm a bitch, i'm a lover
I'm a child, i'm a mother
I'm a sinner, i'm a saint
pi_15205877
Cavia's moet je ook geen chocolade voeren!
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 7 december 2003 @ 22:38:35 #16
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_15235438
Ik kijk best veel naar animalplanet en daar zie je regelmatig bij die dierenartsenpraktijk-serie's dat ze een hond laten braken omdat ie chocolade heeft gegeten dus goed zal het niet zijn! Ik heb zelf een hond gehad die 18jr is geworden en regelmatig een reep jatte en op at dus hij heeft er nooit zo'n last van gehad,de ene hond zal er wel beter tegen kunnen dan de andere!
I don't care.....
pi_15235993
Mijn hond vreet al jaren elk jaar met pasen de complete schaal met paaseitjes leeg.

Broodje aap dus.

pi_15237056
quote:
Op zondag 7 december 2003 22:53 schreef Johnson_1982 het volgende:
Mijn hond vreet al jaren elk jaar met pasen de complete schaal met paaseitjes leeg.

Broodje aap dus.


Dan heeft jouw hond tot nu toe heel veel geluk gehad.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_15247389
{b}Valkparkieten{/b} mogen ook geen chocola.
En weer een stukje onzinnige proza.
  maandag 8 december 2003 @ 15:45:04 #20
66812 Blackraven
to be or not to be
pi_15249381
op een dierenartsprogramma heb ik gehoord dat chocola heel gevraaglijk voor dieren is, het kan zelfs dodelijk zijn...dus..pas maar op..misschien reageert het ene dier anders op chocola dan de andere...maar ik geef mijn huisdieren dus maar geen chocola
(-> The Black Winged Mistress <-) bescherm de dieren tegen de beesten!
  maandag 8 december 2003 @ 16:23:56 #21
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15250205
quote:
Op zondag 7 december 2003 22:53 schreef Johnson_1982 het volgende:
Mijn hond vreet al jaren elk jaar met pasen de complete schaal met paaseitjes leeg.

Broodje aap dus.


Geef hem dan nog maar veel meer. Is die zeker dood. Want WEL degelijk kan een hond dood gaan van chocola. Sterker nog het is bewezen ook. Maar goed. Stop jij je hond dan maar eens vol.

Moet je niet raar opkijken als hij op z,n rug ligt met poten omhoog. En dat hij niet meer achter een stok aan rent

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_15250478
In Engeland hebben ze zelf hondechocolaatjes als snoepjes. Dit kan je zelf ook eten, en smaken echt alleen maar naar chocola
Ik heb nu lekker ook een man op mn desktop staan :P
pi_15253845
Ze worden er dik van.
feest
pi_15255422
Chocola is als gif voor honden en katten als ze te veel krijgen kunnen ze er dood aan gaan maar sommige honden reageren er sterker op dan andere , en natuurlijk kunnen ze het lekker vinden maar dat betekent niet dat het gezond is , je moet een hond en een kat eigenlijk zien als een vuilnisbak , ze vinden heel erg veel lekker
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_15258132
quote:
Op maandag 8 december 2003 19:39 schreef MOBO666 het volgende:
Chocola is als gif voor {b}honden en katten{/b} als ze te veel krijgen kunnen ze er dood aan gaan maar sommige honden reageren er sterker op dan andere , en natuurlijk kunnen ze het lekker vinden maar dat betekent niet dat het gezond is , je moet een hond en een kat eigenlijk zien als een vuilnisbak , ze vinden heel erg veel lekker
{b}en Valkparkieten{/b}
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_15265695
sorry hoor
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  dinsdag 9 december 2003 @ 03:12:11 #27
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_15266684
Het ligt vooral aan de kwaliteit van de chocolade. Hoe beter de kwaliteit, hoe giftiger.
Laat je hond een doos dure belgische pralines opeten, en hij is er niet meer binnen 2 dagen. Een zak goedkope paaseitjes kan een hond daarentegen goed overleven.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  dinsdag 9 december 2003 @ 14:13:56 #28
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_15274494
Dit artikel kwam ik tegen,staat gelijk bij wat nog meer gevaarlijk is voor je hond!

Uw hond is geen vuilnisvat
(alledaagse vergiffen)

Hoewel wij van honden vaak de indruk hebben dat het wandelende vuilnisvaten zijn die alles kunnen vreten en er vaak nog geen last van hebben ook, kan een hond wel degelijk last krijgen van zijn darmen - of nog veel erger.

Van 'gewone' etenswaren kunnen honden al behoorlijk ziek worden. Te veel van hun eigen, en zeker een ander hondenvoer, toevoeging van flink wat vette jus of andere 'verwennerijen' (dierendag, feestdagen), grote hoeveelheden suiker: hier kan de hond allemaal behoorlijk beroerd van worden. En ook honden kunnen salmonella- en andere soorten voedselvergiftiging oplopen, vooral als ze niet helemaal fit zijn. Vaak komen ze er dan vanaf met overgeven en diarrhee, maar soms, zeker in het geval giftige stoffen, kan het ernstiger vormen aannemen.


Chocolade

Chocolade kan soms gevaarlijk zijn voor uw hond. Dit hangt af van de concentratie aan cacao, de hoeveelheid die de hond op heeft en de grootte van de hond. Een reep melkchocolade levert meestal niet meer op dan flinke diarrhee. Deze begint meestal 12 tot 24 uur na het eten van de chocolade. Het kan zijn dat uw hond hiervoor behandeld moet worden door de dierenarts. Melkchocolade in grote hoeveelheden, en minder grote hoeveelheden pure chocolade of chocolade voor het koken kunnen echter ernstiger problemen opleveren. De meestvoorkomende symptomen zijn snelle opgewondenheid, onrustigheid, meer plassen, overgeven, en trillende of gespannen spieren. Soms leidt dit tot een verhoogde temperatuur en zelfs tot hartstilstand. Een ernstige vergiftiging kan dodelijk zijn.

Als u weet dat de hond chocolade op heeft, kunt u hem tot één of twee uur daarna over laten geven. Een product als Norit kan de opname van de giftige stoffen in de darmen helpen tegengaan. En als de hond echt veel chocolade op heeft, kunt u het beste contact opnemen met uw dierenarts.


Munten

Sommige honden eten de gekste dingen. Soms uit de gewoonte alles door te slikken, maar vaak ook uit een vorm van hebberigheid: "snel even doorslikken voordat de baas het afpakt". Munten zijn vaak onschuldig, maar sommige buitenlandse munten bevatten zink. Zink kan bij de hond leiden tot overgeven en tot anemie. Soms zelfs kan de hond eraan dood gaan.


Planten

Veel kamer- en tuinplanten zijn giftig voor uw hond. Sommige geven alleen een vage irritatie, andere zijn echt levensbedreigend. Zeker planten met besjes en andere opvallende aspecten wil de hond nog wel eens eten. Vooral pups gaan graag op onderzoek uit om te ontdekken wat er nu wel en niet eetbaar is in hun omgeving. Maar ook als uw hond normaal geen planten eet, als hij last heeft van zijn maag en wil overgeven, kan het toch zijn dat hij planten gaat kaalgrazen. Als hij buiten ruw gras kan eten, gaat daar zijn voorkeur naar uit.

Binnen en, als u geen gras hebt staan, ook in uw tuin zoekt hij alternatieven. Weliswaar geeft de hond daarna meestal snel over, maar sommige planten zijn zo giftig dat dit toch erg gevaarlijk kan zijn. Als u niet zeker weet of een kamerplant giftig is of niet, hou die dan buiten bereik van uw hond. In de tuin kunt u giftige planten beter achterin de border zetten, waar de hond hem niet zo snel tegen komt - of, beter nog, plant ze helemaal niet.

Een aantal giftige kamer- of serreplanten: oleander, herfsttijloos, gloriosa. Een aantal giftige tuinplanten zijn: bepaalde soorten coniferen, vingerhoedskruid, monnikskap, azalea, lelietjes-van-dalen, gouden regen, blauwe regen, bepaalde clematissen, klimop, karmozijnbes, peperboompje, taxus. Een uitgebreidere lijst vindt u op Internet op de volgende adressen:


http://www.hoogvliet.org/extra/planten.htm

http://www.wirehub.nl/~anja/vergif.htm

Insecticiden en meststoffen

Het is zaak te voorkomen dat uw hond in aanraking kan komen met pesticiden, maar ook met meststoffen. Niet alleen de verpakking met inhoud, maar ook na gebruik kunnen deze middelen zeer gevaarlijk zijn. Honden zijn vaak erg nieuwsgierig wat de baas nu weer in de tuin (of in huis) heeft gedaan en gaat vervolgens op onderzoek uit. Meststoffen ruiken voor honden ook nog eens erg aantrekkelijk. Uitkijken en de verpakking goed wegbergen dus!


Antivries

Antivries smaakt voor honden lekker zoet - net als voor mensen, denk maar aan de witte-wijnschandalen in de jaren tachtig. Als u wat antivries morst bij het bijvullen van het reservoir in uw auto, bestaat de kans dat uw hond het oplikt. Aangezien een theelepel al ernstige schade aan de nieren (en erger) kan veroorzaken, is het zaak goed op te ruimen als u klaar bent met het bijvullen.


Menselijke geneesmiddelen

Veel vrij verkrijgbare geneesmiddelen voor mensen zijn zeer gevaarlijk voor de hond. Ibuprofen (pijnstiller voor hoofdpijn e.d.) kan leiden tot schade aan de nieren en maagzweren veroorzaken bij honden. Aspirine heeft vergelijkbare effecten. Dit zijn maar een paar voorbeelden. Zorg er dus voor dat uw hond deze middelen niet per ongeluk binnen kan krijgen.


Dit zijn maar een paar dingen waar u met uw hond mee moet uitkijken. De lijst is allesbehalve volledig. Honden kunnen de gekste dingen eten en er behoorlijk ziek van worden of zelfs aan dood gaan. Wat wij mensen kunnen doen, is zoveel mogelijk voorkomen dat giftige middelen en planten voor de hond makkelijk toegankelijk zijn.


Bij twijfel: naar de dierenarts!!

Een waarschuwing is wel op zijn plaats. Bij bovenstaande voorbeelden wordt vaker aangeraden de hond te laten overgeven. Dat geldt inderdaad voor veel giftige stoffen. Bij andere middelen kan het (opwekken van) braken juist onherstelbare schade aan uw hond toebrengen.
Bij de geringste twijfel over de ernst van een vergiftiging, mag u dan ook nooit met eigen middeltjes aan de slag gaan.

Bel meteen uw dierenarts, geef - als u dat weet - direct telefonisch door welk middel de hond binnen heeft gekregen. Uw dierenarts kan op dat moment nagaan wat voor soort vergif het is, hoe hij (of u) moet handelen en wat voor geneesmiddelen hij eventueel klaar moet zetten. Neem liefst ook de verpakking mee naar de praktijk.

Uw hond is dus beslist géén vuilnis-, en al helemaal geen KCA-vat. Kijk uit wat hij eet!

I don't care.....
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:56:56 #29
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_15278308
quote:
Op zondag 7 december 2003 22:53 schreef Johnson_1982 het volgende:
Mijn hond vreet al jaren elk jaar met pasen de complete schaal met paaseitjes leeg.

Broodje aap dus.


Ze krijgen er hartritmestoornissen van en kunnen van een reep chocolade al doodgaan....

mafkees...

If everything is under control, you're not going fast enough!!!
pi_15287384
{quote}Een aantal giftige kamer- of serreplanten: oleander, herfsttijloos, gloriosa. Een aantal giftige tuinplanten zijn: bepaalde soorten coniferen, vingerhoedskruid, monnikskap, azalea, lelietjes-van-dalen, gouden regen, blauwe regen, bepaalde clematissen, klimop, karmozijnbes, peperboompje, taxus.{/quote}

Veel van deze planten zijn ook giftig voor Valkparkieten! Ficus is trouwens ook giftig voor Valkparkieten, al zie ik die niet in het lijstje staan.

En weer een stukje onzinnige proza.
pi_19830492
quote:
Op zondag 7 december 2003 22:53 schreef Johnson_1982 het volgende:
Mijn hond vreet al jaren elk jaar met pasen de complete schaal met paaseitjes leeg.

Broodje aap dus.
Paaseitjes zijn gemaakt van cacao fantasie; de smaak van cacao, maar geen tryptofaan, theobromine, etc etc. Kinderchocola dus
Met gewone chocola: hoe puurder, hoe meer cacao, hoe meer theobromine (caffeine).

Goedkope chocola dus
pi_19830553
Ik geef mijn hond nooit chocolade.
Echte chocolade 100gram+ kan een kleine hond al in coma doen belanden.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 11:40:19 #33
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_19904461
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:08 schreef woeeiiii het volgende:
Konijnen iig wel, met honden zal het dan ook wel zijn
Konijnen allergisch voor chocolade? Zelf nog nooit wat over gehoord/gelezen, toch redelijk wat over konijnen gelezen... ons konijn vind (alleen pure) chocolade van tijd tot tijd lekker, grijpen wat je grijpen kan en er hard mee wegrennen om 't ergens in een hoekje op te eten. Ze doet het nog steeds, dus zal wel goed gaan. (ze krijgt het wel heeeeeeeeeeeeel weinig en heeeeeel af en toe...)
Porch Monkey 4 Life!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:20:37 #34
17698 nappel
raar menneke..
pi_19905625
Meen ook wel eens gelezen te hebben dat die schadelijke stof theobromide(?) ook niet afgebroken kan worden door het lichaam vd hond, waardoor steeds een kleine, onschadelijke hoeveelheid zich langzaam ophoopt tot een dodelijke dosis..
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_19906670
klopt dat is het!
helemaal juist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')