Hoe gaat dat in zijn werk? Kan je daar een toelatingsexamen voor doen ofzo?
quote:Waarom vraag je het aan Fok users.. en niet aan de betreffende school?
Op zaterdag 6 december 2003 14:30 schreef LWaS het volgende:
Hoe gaat dat in zijn werk? Kan je daar een toelatingsexamen voor doen ofzo?
quote:Hoe kom ik erachter hoe dat werkt dan?
Op zaterdag 6 december 2003 14:32 schreef Mini_rulez het volgende:
Op de universiteit kun je na je 21e volgens mij gewoon een soort toelatingsexamen doen. Althans, zo was het vorig jaar nog wel, maar je weet nooit.
quote:Ik kan dat neem ik aan op elke willekeurige uni proberen?
Op zaterdag 6 december 2003 14:34 schreef thaleia het volgende:
Dat toelatingsexamen voor 21+-ers heet colloquium doctum, als je dat als zoekterm invoert op de site van de instelling waar je het wilt gaan studeren vind je vast meer informatie
quote:Ik dank u zeer.
Op zaterdag 6 december 2003 14:37 schreef Demon-X het volgende:
http://www.uva.nl/colloquiumdoctum/object.cfm?objectid=2088BBA6-16DD-4A8C-8AE6DF3E6E1125BE
quote:hoezo zou het iets kosten? ik zou eerst maar eens vragen of je ervoor in aanmerking komt, als je mavo hebt gedaan en 21 bent kom je er echt niet voor in aanmerking hoor
Op zaterdag 6 december 2003 14:47 schreef LWaS het volgende:[..]
Ik dank u zeer.
Als ze er nou ook eens bij zouden zetten wat zoiets kost
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:50 schreef firstwollie het volgende:[..]
hoezo zou het iets kosten? ik zou eerst maar eens vragen of je ervoor in aanmerking komt, als je mavo hebt gedaan en 21 bent kom je er echt niet voor in aanmerking hoor
Met elke willekeurige vooropleiding kun je het doen.
Het kost rond de 50 euro geloof ik.
quote:Ironisch, iemand anders prutser noemen en het zelf nog verkeerd spellen ook
Op zaterdag 6 december 2003 14:52 schreef Roellio het volgende:[..]
Prustser...
...
quote:ja maar het is natuurlijk maar de vraag of je met die mavo die toets kan maken
Op zaterdag 6 december 2003 14:52 schreef Roellio het volgende:[..]
Prustser...
Met elke willekeurige vooropleiding kun je het doen.
Het kost rond de 50 euro geloof ik.
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:54 schreef Killjoy het volgende:[..]
Ironisch, iemand anders prutser noemen en het zelf nog verkeerd spellen ook
quote:Voor dat soort mensen is het juist bedoeld.
Op zaterdag 6 december 2003 14:55 schreef firstwollie het volgende:[..]
ja maar het is natuurlijk maar de vraag of je met die mavo die toets kan maken
Of je 't haalt is natuurlijk een tweede.
quote:Nee, daarom is die toets ook neem ik aan
Op zaterdag 6 december 2003 14:53 schreef Roellio het volgende:
Verkijk je er overigens niet op. Hoewel de meeste mensen redelijk goed Engels spreken en het op de middelbare school misschien een eitje lijkt is de studie zeker niet makkelijk.
Maar zo'n toelatingstoest kost 50 euro? Wat zou dan de studie kosten?
quote:Wat is het collegeld dit jaar? 1450 euro o.i.d.
Op zaterdag 6 december 2003 14:57 schreef LWaS het volgende:[..]
Nee, daarom is die toets ook neem ik aan
Ik enk dak het niet kan hoor, maar wie niet waagt, die niet wintMaar zo'n toelatingstoest kost 50 euro? Wat zou dan de studie kosten?
1100 / 1200 euro.
[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 06-12-2003 14:58]
quote:gewoon standaard collegegeld
Op zaterdag 6 december 2003 14:57 schreef LWaS het volgende:[..]
Nee, daarom is die toets ook neem ik aan
Ik enk dak het niet kan hoor, maar wie niet waagt, die niet wintMaar zo'n toelatingstoest kost 50 euro? Wat zou dan de studie kosten?
1100 euro ofzo is dat tegenwoordig?
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:58 schreef Roellio het volgende:[..]
Wat is het collegeld dit jaar? 1450 euro o.i.d.
Reken daar 600 euro boeken + schrijfwaren, pennen e.d. bij1100 / 1200 euro.
quote:Je krijgt de Grammatica nu echt veel dieper dan dat je op de middelbare school kreeg hoor
Op woensdag 10 december 2003 10:47 schreef Lemmiwinks het volgende:
Ach, als je een beetje goed engels kunt dan zou het een eitje moeten zijn. Enigste wat enigszins koppie koppie vereist is de literatuur gedeelte. Grammatica e.d. zou je evt. zonder colleges al kunnen doen met misschien wat individuele bijspijkeringsmomenten. Ik neem aan dat je een redelijk woordje Engels kan, gezien je het wilt studeren (oftewel er in verdiepen)? >^ ^<
quote:Wil je dit op wo of hbo niveau doen? Ik doe hbo en Roellio doet het volgens mij op de universiteit. Wel meer mensen studeren het hier
Op donderdag 8 januari 2004 22:59 schreef Evil_Jur het volgende:
Lijkt mij een interessante studie. Kunnen de mensen die het studeren wat meer vertellen over de opleiding? Wat het nou eigenlijk inhoudt en wat je ermee kan wanneer je je diploma hebt gehaald.
quote:Ik heb dus geen interesse in de lerarenopleiding. Dus dan blijft alleen de WO opleiding over volgens mij. Dan zal ik wel een toelatinsexamen moeten doen maar daar maak ik me niet druk om. Ik heb er al wat informatie over kunnen vinden en het klinkt allemaal wel leuk. Maar ik wil ook iets kunnen doen met die studie. En dus geen leraar worden. Wat blijft er dan over, vertaalwerk en dergelijke?
Op vrijdag 9 januari 2004 15:37 schreef mamamiep het volgende:[..]
Je krijgt de Grammatica nu echt veel dieper dan dat je op de middelbare school kreeg hoor
. Ik moet kunnen uitleggen waarom een bepaalde zin in elkaar zit en waarom je bij de ene wel -ing erachter mag zetten en bij de andere niet. Daar zitten heel wat regels aan vast.
Engels kunnen, okay. Maar de studie Engels, daar moet je je niet op verkijken hoor.
[..]Wil je dit op wo of hbo niveau doen? Ik doe hbo en Roellio doet het volgens mij op de universiteit. Wel meer mensen studeren het hier
. Wil je een beeld van de vakken op hbo-niveau, dan moet je even zoeken op mijn naam als topicstarter in SES. Ongeveer midden augustus had ik namelijk zo'n topic geopend. De search doet het nu niet, anders had ik de link wel gegeven.
En tot nu toe heb ik nog geen universiteiten die engels aanbieden gevonden in het zuiden des lands, weet iemand of die er zijn?
Hier heb je een link naar info over de opleiding, waar je hem kan doen, wat je ermee kunt worden etc. .
quote:Hoezo? Het gaat toch over studie Engels. Dan is het toch Engels studeren
Op zaterdag 10 januari 2004 00:12 schreef Jzz het volgende:
zullen we 't maar even op engels "leren" houden?
danku.....
quote:nee
Op zaterdag 10 januari 2004 20:39 schreef mamamiep het volgende:[..]
Hoezo? Het gaat toch over studie Engels. Dan is het toch Engels studeren
Ik studeer Engels, jij studeert Geneeskunde. Kan toch
quote:Als je zo'n iemand bent die een beta studie doet en denkt dat iedere alpha opleiding zo te doen is, omdat je toevallig all Engels kunt, dan heb je het mooi mis. Als je goed Engels kan betekent het niet dat je de studie ook maar gelijk kunt doen. 1 Meisje in onze klas kan heel goed Engels, maar heel veel vakken haalt ze niet. Terwijl iemand anders haar mondeling niet had gehaald, maar dingen als Syntax (grammatica) haalt ze wel door.
Op zaterdag 10 januari 2004 20:47 schreef Jzz het volgende:[..]
nee
En als je zo'n persoon bent (ik zeg niet dat je zo bent, maar zo komt je reactie op mij over) dan hoef je niet te posten in dit topic, want het werkt niet erg stimulerend .
maar aangezien je PI een knipoog is, zal je wel iets anders met je reactie bedoelen
quote:ja misschien wel
Op zaterdag 10 januari 2004 21:21 schreef mamamiep het volgende:[..]
maar aangezien je PI een knipoog is, zal je wel iets anders met je reactie bedoelen
quote:Dat zeg ik: gamma
Op zaterdag 10 januari 2004 21:25 schreef Jzz het volgende:[..]
ja misschien wel
Ontwikkelingspsychologie (alleen 1e blok)
Reading to writing (Summary, essay writing e.d.)
Childhood to maturity (Literatuur)
Oral Skills (spreekvaardigheid)
Werken i/h Onderwijs (alleen 1e blok) algemeen vak over het Nederlandse onderwijssysteem
Metawerk (mentoraat over portfolio e.d.)
Advanced English (vanaf 2e blok) voorbereiding en oefening voor Cambridge english certificate o.i.d.
Onderzoeksvak Amsterdam als leer- en leefomgeving.
En dat was het wel zo'n beetje.
quote:Dat was alleen de 1e periode? Want ik neem aan dat jullie er 4 hebben, of hebben jullie 2 periodes/blokken?
Op maandag 19 januari 2004 11:58 schreef Roellio het volgende:
Ik heb:Ontwikkelingspsychologie (alleen 1e blok)
Werken i/h Onderwijs (alleen 1e blok) algemeen vak over het Nederlandse onderwijssysteem
Metawerk (mentoraat over portfolio e.d.)Advanced English (vanaf 2e blok) voorbereiding en oefening voor Cambridge english certificate o.i.d.
Onderzoeksvak Amsterdam als leer- en leefomgeving.En dat was het wel zo'n beetje.
Wij hebben in de 1e periode van het 1e jaar:
Mondelinge Taalvaardigheid (MTV)
Literature/Culture (boeken lezen eigenlijk)
Phonetics
Vakdidactiek (dus het overbrengen van taal op de leerlingen)
SCC Britain
Syntax
Flankerend Onderwijs (met allerlei cursussen die eigenlijk niet zoveel boeien, maar je moet er wel hele portfolio's bij maken )
STV (schrijftaalvaardigheid, al komt lezen er ook veel bij)
Je doet niets in de lessen, maar aan het eind moet je wel 10/15 opdrachten maken uit een boek dat niet eens op de boekenlijst stond en dat boek is duur, maar je gebruikt het niet eens in de les
quote:* Chup heeft dus precies hetzelfde
Op maandag 19 januari 2004 11:58 schreef Roellio het volgende:
Ik heb:Ontwikkelingspsychologie (alleen 1e blok)
Metawerk (mentoraat over portfolio e.d.)Advanced English (vanaf 2e blok) voorbereiding en oefening voor Cambridge english certificate o.i.d.
Onderzoeksvak Amsterdam als leer- en leefomgeving.En dat was het wel zo'n beetje.
ze werken op onze school heel veel met readers (stapel kopietjes aan elkaar geniet ) en dat is niet duur maar voor sommige vakken moet je boeken aanschaffen en die prijzen zijn inderdaad achterlijk hoog! Vooral leesboeken vind ik te duur.
quote:hoeveel uur heb jij dan les in de week?
Op maandag 19 januari 2004 12:05 schreef mamamiep het volgende:
-knip-
En Roellio heb jij, net als ik, een uurtje of 11 in de week?
quote:Mjah, dat klopt wel.
Op maandag 19 januari 2004 12:18 schreef Chup het volgende:[..]
hoeveel uur heb jij dan les in de week?
quote:de ultieme opleiding... je krijgt er nog net studiefinanciering voor en een OV
Op maandag 19 januari 2004 12:27 schreef Roellio het volgende:[..]
Mjah, dat klopt wel.
Dan doe ik thuis nog uhm... 3 uurtjes per week.
14 uur in de week dus.
quote:Ik heb in periode 2 (maar ik ben 2e jaars) in totaal 13 uur les in de week, maar het totaal aantal uren dat ik echt bezig ben met school ligt rond de 10, want bijvoorbeeld bij Constrastieve Grammatica gaan we altijd het eerste uur verhalen vertellen (onze docente reist veel en maakt veel mee, erg leuk mens
Op maandag 19 januari 2004 12:18 schreef Chup het volgende:[..]
hoeveel uur heb jij dan les in de week?
Maar goed, aan huiswerk besteed ik echt niet veel. Max. 2 uur in de week of zo, dat heb je zo af .
Ik loop wel 2 dagen in de week stage, dus 2 dagen ben ik wel redelijk serieus bezig . Dat is tot eind maart zo en daarna ben ik standaard 2 dagen in de week vrij.
Periode 3 heb ik nog minder les. Er vallen ongeveer 2/3 vakken weg en er komt niets nieuws bij. Daardoor hebben we waarschijnlijk maar 2 dagen les. Daarbij ben ik in het midden/aan het eind van periode 3 klaar met mijn stage en dan heb ik dus straks maar 2 dagen les en 5 dagen vrij
.
Ik heb in di blok trouwens 8 uur college gespreid over 3 dagen, en zit in het bestuur van de vereniging maar zoveel tijd slokt dat nou ook weer niet op.
Ik ben nu aleen een beetje slapeloos door dat bachelor gedoe want ik maak er weer n potje van.
Ja, ik had dus heel de oefening getranscribeerd, vergeet ik die dingen aan te geven . Moet dus nog maar even afwachten wat mijn cijfer is
.
quote:Ik ben echt getraumatiseerd door taalkunde zoals Phonetics. En phonology. En ook Syntax en Second Language Acquisition... Het is een godswonder dat ik dat allemaal in 1 keer gehaald heb toen (eeeh grotendeels dankzij groepsopdrachten..?)
Op woensdag 21 januari 2004 15:56 schreef mamamiep het volgende:
Ik had dinsdag tentamen Lexicon: gehaald.
En vandaag Phonetics II, alleen moesten we bij de een-na-laatste oefening transcriberen en daarbij ook de aspiration, devoicing, incomplete plosion, glottal stop etc. aangeven voor zover die er waren.Ja, ik had dus heel de oefening getranscribeerd, vergeet ik die dingen aan te geven
. Moet dus nog maar even afwachten wat mijn cijfer is
.
En nu ga ik maar weer verder met leren over de Amerikaanse culturele geschiedenis
quote:Eeeh goeie vraag...
Op woensdag 21 januari 2004 16:46 schreef Klijne het volgende:
watzijn de toekomstplannen van de ENgels studenten?
quote:Als er iets dus niet nuttig is dan is het wel klere-flankerend onderwijs, daar wordt je toch echt niet blij van he...
Op maandag 19 januari 2004 12:03 schreef mamamiep het volgende:Flankerend Onderwijs (met allerlei cursussen die eigenlijk niet zoveel boeien, maar je moet er wel hele portfolio's bij maken
)
quote:Gelukkig pas volgende periode
Op woensdag 21 januari 2004 16:24 schreef CherryLips het volgende:
En nu ga ik maar weer verder met leren over de Amerikaanse culturele geschiedenis![]()
quote:Ach, het zal vast wel enige nuttige bijdrage hebben, dus we doen het maar gewoon he
Op woensdag 21 januari 2004 18:03 schreef Derfel het volgende:
Als er iets dus niet nuttig is dan is het wel klere-flankerend onderwijs, daar wordt je toch echt niet blij van he...
quote:Gelukkig volg ik nu vanaf 1900, tot en met 1900 heb ik maar even geskipped en vervangen door literatuur tot 1900. Ik schrijf toch liever een literair essay dan dat ik jaartallen en organisaties uit me kop moet leren
Op woensdag 21 januari 2004 19:51 schreef mamamiep het volgende:[..]
Gelukkig pas volgende periode
. Wel interessant, maar superveel
.
quote:Iets zegt me dat jij Universiteit doet
Op woensdag 21 januari 2004 22:37 schreef CherryLips het volgende:[..]
Gelukkig volg ik nu vanaf 1900, tot en met 1900 heb ik maar even geskipped en vervangen door literatuur tot 1900. Ik schrijf toch liever een literair essay dan dat ik jaartallen en organisaties uit me kop moet leren
Heb net twee hoofdstukken gedaan over segregation and post-war boom. Wel rete-interessant, maar idd, veeeeeel! De cursus was verder wel relaxed op zich; 2 uur college per week, geen essays of mondelingen, alleen daar t nadeel van is dus dat ik het tentamen nergens mee kan compenseren...
quote:Was jij toevallig ook al niet die ene persoon die eerst al 240000 andere studies wilde doen, waaronder tandheelkunde?
Op donderdag 8 januari 2004 22:59 schreef Evil_Jur het volgende:
Lijkt mij een interessante studie. Kunnen de mensen die het studeren wat meer vertellen over de opleiding? Wat het nou eigenlijk inhoudt en wat je ermee kan wanneer je je diploma hebt gehaald.
quote:Nee hoor,dat was ik niet, Engels is de eerste WO studie die ik overweeg eigenlijk. En ik weet wel wat van het niveau van VWO, heb ik zelf ook 4 jaar gedaan.
Op donderdag 22 januari 2004 18:38 schreef Fatality het volgende:[..]
Was jij toevallig ook al niet die ene persoon die eerst al 240000 andere studies wilde doen, waaronder tandheelkunde?
Die jongen die dacht dat VWO'ers niet slimmer waren, maar meer leerden? Die jongen die dacht met gemak de studie tandheelkunde door te lopen?
[Dit bericht is gewijzigd door Evil_Jur op 22-01-2004 19:18]
Ja dat kan. Moet bij alle opleidingen kunnen in principe, en Engels is niet zo'n speciale opleiding dat die een andere regeling hebben of zoquote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:21 schreef GHansVI het volgende:
Even een vraagje tussendoor, ik neem aan dat je bij Engels gewoon kan instromen met een/elke HBO-propedeuse? (Of LWaS dit toevallig is tegengekomen in de 'queeste' naar Engels)
het zijn alleen de aanmeld paieren. Maar aangezien het feit dat ik ok betaald heb enzoquote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:38 schreef mamamiep het volgende:
Wanneer krijg je het terug dan?
En was het echt het toelatingsexamen of gewoon papieren dat je je daarvoor wilt aanmelden?
Ah, interessant, kun je aub wat meer vertellen over de procedure van dat toelatingsexamen? Ik ben namelijk ook maar havist (met mbo+ diploma) en zal het dus ook op die manier moetenquote:Op vrijdag 26 maart 2004 00:51 schreef LWaS het volgende:
nou, inmiddels al bericht terug van de uni Utrecht.
MIjn anmelding is compleet bevonden en ik moet nu wachten op de toelatingseis van de commissie die zich over mijn aanmelding gaat buigen. Kan mex 3 maanden duren.
Nogeven geduld dus
nee, het wordt volgend jaar.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:13 schreef mamamiep het volgende:
Maar kan je dan nog wel in september beginnen LWaSWant max. 3 maanden en nog ook nog het toelatingsexamen doen
.
Ik zal hier zo even wat neertikken . Even andere dingen te doenquote:Op vrijdag 26 maart 2004 15:15 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ah, interessant, kun je aub wat meer vertellen over de procedure van dat toelatingsexamen? Ik ben namelijk ook maar havist (met mbo+ diploma) en zal het dus ook op die manier moeten
proberen. De UU is ook mijn eerste keuze, dus ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
Coolquote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:42 schreef LWaS het volgende:
[..]
nee, het wordt volgend jaar.
Eerst terug die spullen, dan voorbereiden, inschrijven en dan nog doen
maar ik ben al trots dat ik zover ben gekomen
ja, ik ben zo trots dat ik eindelijk die stap heb gezet. En beter te laat dan nooitquote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:45 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Cool. Zo te horen heb je er wel heel erg veel zin in
.
Das waar. En ik weet nu al dat je zeker niet de oudste bent dusquote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:47 schreef LWaS het volgende:
[..]
ja, ik ben zo trots dat ik eindelijk die stap heb gezet. En beter te laat dan nooit
waar studere jij?quote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:53 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Das waar. En ik weet nu al dat je zeker niet de oudste bent dus. Bij ons in de klas zit ook iemand van 26 (nou ja, volgend weekend dan
) en 1 van 29. Die heeft zelfs al een dochtertje dat bijna naar de middelbare school gaat
.
Zo, nu even tijd hiervoor.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 15:15 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ah, interessant, kun je aub wat meer vertellen over de procedure van dat toelatingsexamen? Ik ben namelijk ook maar havist (met mbo+ diploma) en zal het dus ook op die manier moeten
proberen. De UU is ook mijn eerste keuze, dus ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
Bedankt voor je info, ik wil ook beginnen in schooljaar 2005/2006, ik ben nu nog 20 dus te jong voor een toelatingstest. Ik zal binnen niet al te lange tijd maar eens ermee aan de slag gaan, zodat ik in ieder geval op tijd ben. Zo te zien valt de toelatingstest dus wel mee, er zijn uni's (andere studies) waar je de halve propedeuse eerst moet doen.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 23:49 schreef LWaS het volgende:
oh, en ik ben moe, dus ik maak spelfouten
op zich valt het wel mee ja.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 00:40 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Bedankt voor je info, ik wil ook beginnen in schooljaar 2005/2006, ik ben nu nog 20 dus te jong voor een toelatingstest. Ik zal binnen niet al te lange tijd maar eens ermee aan de slag gaan, zodat ik in ieder geval op tijd ben. Zo te zien valt de toelatingstest dus wel mee, er zijn uni's (andere studies) waar je de halve propedeuse eerst moet doen.
even de rest van het topic lezen hèquote:Op zaterdag 27 maart 2004 00:41 schreef Steijn het volgende:
Colloqium doctum, gewoon even de studieadviseur van de betreffende opleiding bellen. Die weet er vast meer van.
Dat is waar, maar het lijkt in ieder geval te doen en dat valt al mee.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 00:41 schreef LWaS het volgende:
[..]
op zich valt het wel mee ja.
Maar ik heb nu de opdrachten voor dit aar al thuis liggen en die zijn toch niet mis hoor
Zoiets moet jiig nooit onderschatten
Mijn God ik had ik m'n 1e jaar, vooral in de eerste 3 blokken (we hadden toen 5 blokken), echt 4/5 dagen per week college, soms van 9 tot 5... Darnit.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:32 schreef Razztwizzle het volgende:
* CherryLips ook Engels studeert, 1e jaar, RUG
vakken?
1e semester: Introduction to Phonetics, Introduction to Syntax, Language & Mind, Pleasures of the Text: Introduction to Literature, Proficiency (General Fluency & Writing Skills), English Culture & History.
2e semester: Psycholinguistics, Grammar and Translating, Renaissance & Revolutions Literature, Mideval Literature: Chaucer & Spencer, Sociolinguistics, Proficiency II - Argumentative Essay Skills.
14 uur per week college
bergen leeswerk (vooral voor de literatuurvakken)
maar heel goed te doen
en Groningengezellig
![]()
En straks een week naar Cambridge
Hier ook. Er zitten meer volwassenen tussen dan je denkt. En mensen die eers een andere studie gedaan hebben en dus al zo'n 3 a 4 jaar ouder zijn dan de rest. Maakt het er alleen maar gezelliger op vind ik.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:53 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Das waar. En ik weet nu al dat je zeker niet de oudste bent dus. Bij ons in de klas zit ook iemand van 26 (nou ja, volgend weekend dan
) en 1 van 29. Die heeft zelfs al een dochtertje dat bijna naar de middelbare school gaat
.
Mja ok ik bedoelde dus zonder extra eisen zoals bijv. Wiskunde B of Scheikunde of whatever. * GHans7 doet ook een talenstudie vandaar.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:46 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Ja dat kan. Moet bij alle opleidingen kunnen in principe, en Engels is niet zo'n speciale opleiding dat die een andere regeling hebben of zo.
Dat doen wel meer mensen hoor, daarin ben je echt niet de enigequote:Op maandag 5 april 2004 09:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb er weer even over nagedacht. Is het een goed idee om ipv voor het colloquium doctum te gaan, gewoon te proberen in één jaar mijn propedeuse HBO engels (tweedegraads lerarenopleiding) te halen om daarmee toegelaten te worden tot Engelse taal en cultuur? Want ik ben nog geen 21 en het lijkt me een leerzamere en interessantere manier dan het c.d.
Het enige probleem is dat ik momenteel geen interesse heb in een carrière in het onderwijs, en dus alleen die studie zou doen voor een passende (en interessante) propedeuse om toelating tot mijn vervolgstudie te krijgen.
Het c.d is idd op vwo niveauquote:Op maandag 5 april 2004 15:22 schreef mamamiep het volgende:
Als je c.d. doet dan doe je (dacht ik) in principe gewoon vwo examen. De rest van het jaar kan je werken en alvast sparen, dat is een groot voordeel.
Maar doe je dan ook echt de vwo examens mee of is het alleen hetzelfde niveau?quote:Op maandag 5 april 2004 22:53 schreef LWaS het volgende:
[..]
Het c.d is idd op vwo niveau
goeie vraagquote:Op maandag 5 april 2004 22:59 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Maar doe je dan ook echt de vwo examens mee of is het alleen hetzelfde niveau?
Nou ja, het is in dezelfde maanden, dat wist ik. Ik ging er dus altijd maar vanuit dat het gewoon dezelfde examens warenquote:Op maandag 5 april 2004 23:01 schreef LWaS het volgende:
[..]
goeie vraag
In de paieren die ik heb meegekregen staat alleen dat het alleen in de examenmaanden wordt afgenomen. Maar verder niet of het ook daadwerkelijk het vwo examen is.
op het james boswell instituut. Dat is onderdeel van de UU. Dus eik: ja.quote:Op maandag 5 april 2004 23:04 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Nou ja, het is in dezelfde maanden, dat wist ik. Ik ging er dus altijd maar vanuit dat het gewoon dezelfde examens waren. Moet je ze op de Uni maken?
Oh ja, dat ken ik.quote:Op maandag 5 april 2004 23:07 schreef LWaS het volgende:
[..]
op het james boswell instituut. Dat is onderdeel van de UU. Dus eik: ja.
Overigehns kan ik dit jaar nog niet mee doen..ik moet nog bericht krijgen welke vakken ik moet doen. En dan wordt het wel heel kort dag
dat weet ik dus nog niet. Het is toegespitst op iedereen persoonlijk.quote:Op maandag 5 april 2004 23:09 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Oh ja, dat ken ik.
Voor Engels hoef je toch niet zoveel voor te bereiden. Teksten doornemen wil al heel veel helpen. Welke vakken moet je nog meer doen eigenlijk? Nederlands?
CLA (zo heet het bij ons) - Grammatica.quote:Op maandag 5 april 2004 23:13 schreef mamamiep het volgende:
Ik heb geen Phonetics meer.
Verder had ik vandaag tentamen van flankerend onderwijs. Spannend enzo.
Geen grammatica. Flankerend onderwijs is omgaan met de leerlingen/klas etc. Het leraar zijn dusquote:Op maandag 5 april 2004 23:14 schreef Roellio het volgende:
[..]
CLA (zo heet het bij ons) - Grammatica.
Wat een k*tvak zeg.
Oh, dat heb je nog niet eens te horen gekregenquote:Op maandag 5 april 2004 23:13 schreef LWaS het volgende:
[..]
dat weet ik dus nog niet. Het is toegespitst op iedereen persoonlijk.
En ik zit al 6 jaar nie meer op school
Ik zat op m'n stage nog even te leren, komt er een lerares langlopen:quote:Op maandag 5 april 2004 23:16 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Geen grammatica. Flankerend onderwijs is omgaan met de leerlingen/klas etc. Het leraar zijn dus.
Ik krijg toruwens wel het idee dat jullie veel meer Engels krijgen dan wij. Wij krijgen tegenwoordig steeds meer veld vakken en stage enzo. Straks hebben we niet eens meer een goede basis van Engels om les te kunnen geven
.
quote:Vervelend hè, dat je dat moet leren. Dagen blokken voor 1 tentamen en je gebruikt het noooit meer.
quote:Op maandag 5 april 2004 23:18 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik zat op m'n stage nog even te leren, komt er een lerares langlopen:
[..]
nee, ik heb alelen bericht dat "mijn aanvraag volledig was".quote:Op maandag 5 april 2004 23:17 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Oh, dat heb je nog niet eens te horen gekregen. Ik dacht dat je dat al wist. Nou ja, het ligt er natuurlijk aan wat je de overige 6 jaar heb gedaan. Als jij bij een krant hebt gewerkt of zo, dan hoef je misschien geen Nederlands te doen
.
Tenzij je in Engeland technieklessen wil gaan geven: neequote:Op maandag 5 april 2004 23:21 schreef LWaS het volgende:
[..]
nee, ik heb alelen bericht dat "mijn aanvraag volledig was".
En ik heb zoveel dingen gedaan..maar niets met school gerelateerd...of je moet telefooncentrales aansluiten en huistelefoons en carkits aansluiten daar onder vinden vallen
veel succes!quote:Op maandag 5 april 2004 23:23 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Tenzij je in Engeland technieklessen wil gaan geven: nee.
Dan zal je misschien ook Nederlands moeten doen. Maar ik ga naar bed. Morgen heel de dag leren.
Wauwquote:Op woensdag 7 april 2004 14:35 schreef Roellio het volgende:
Ik wil even melden dat ik voor m'n "English speaking world - History" tentamen een 7 heb gehaald!!
gefeliciteerd!quote:Op woensdag 7 april 2004 14:35 schreef Roellio het volgende:
Ik wil even melden dat ik voor m'n "English speaking world - History" tentamen een 7 heb gehaald!!
Ik doe het wel op Fontys, maar dan in Tilburg. Van de twee 1e jaars klassen waren er geloof ik 3 die hun P in 1 keer hadden gehaald. Ongeveer 10 mensen hadden hun P op 1 vak na, dit is dan ook Contrastieve Grammaticaquote:Op vrijdag 9 april 2004 12:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Doet toevallig één van de HBO engels studenten hier hun opleiding op de fontys (Sittard)? Ik ben er nu namelijk vrij zeker van dat ik me daar wil gaan inschrijven voor volgend jaar en na mijn P door te gaan naar de UU. Ik ben nu dus erg benieuwd naar de ervaringen van mensen met de propedeuse hbo engels, het liefst op dezelfde school.
Dat doen wel meer mensen. Bij ons op school lopen er ook nog mensen rond die op 2/3 vakken na hun P hebben en die werken voor de rest gewoon. Kan je alvast sparenquote:Op vrijdag 9 april 2004 13:57 schreef Evil_Jur het volgende:
Voor de open dag ben ik helaas net te laat, die was eind maart. Maar ik wil wel een afspraak gaan maken voor een meeloopdag.
En over die P, mocht het noodzakelijk blijken ben ik best bereid er 2 jaar over te doen, maar ik wil er gewoon zoveel mogelijk voor doen om hem in 1 jaar te halen.
Hmm ik vind het wel meevallen eigenlijk.. ik studeer Engels in Groningen en ik geloof dat het eerste jaar ongeveer 70 studenten heeft. (Waarvan er ondertussen alweer een hoop gestopt zijn). Verder wordt je ingedeeld in vaste deelklassen; dus van het 'massale' heb ik geen last hier.quote:Op woensdag 14 april 2004 12:05 schreef Inu het volgende:
Jah, Kuka Ahti![]()
Ik vind Utrecht het fijnste omdat het een kleine faculteit is en ik ben altijd kleine scholen gewend, dus dan is dat wel makkelijkAndere universiteiten zijn zo massaal :S
Literair Vertalen? Zat je achter me, ik weet nog dat er meelopers waren. Was nogal een zooitje die cursus geloof ik.quote:Op maandag 12 april 2004 21:23 schreef Inu het volgende:
Uhm eentje over vertalen...gevorderd vertalen was het d8 ik, maar we hadden niet eens de teksten :S en eentje over praten bij iemand uit noorwegen fso...
maar het bevalt wel allemaal? Niet te saai ensow?En welke colleges heb je allemaal het eerste jaar, want dat kan ik nergens vinden :S
2 keer Engelsquote:Op dinsdag 18 mei 2004 10:44 schreef LWaS het volgende:
zo, vandaag een brief gehad van UU.
Ik moet een examen afleggen in 4 vakken
Engels en Nederlands zijn verplicht. Verder moet ik kiezen uit Geschiedenis, Frans en Engels.
BVeetje jammer op zich, maar ja...zal wel moeten hè
Ben iig wel blij dak weer wat gehoord heb
lid worden van Albion!!!quote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:07 schreef Inu het volgende:
Heej, ik ga oowk naar Utrechtmsnuh?
inu_yasha86@hotmail.com
sorry, tis Engels, NL (verplicht) en frans duits en geschiedenis..quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:23 schreef mamamiep het volgende:
[..]
2 keer EngelsIs de een dan een tekst en de ander een stukje dat je moet vertalen of zo
Geschiedenis is wel leuk.
Makkie, Duits en Geschiedenisquote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:18 schreef LWaS het volgende:
[..]
sorry, tis Engels, NL (verplicht) en frans duits en geschiedenis..
daar moek dus uit kiezen
nou, geen makkie..maar die twee wordt het wel...Duits ligt me nie zoquote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:32 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Makkie, Duits en Geschiedenis.
http://www.albion.studver.uu.nlquote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:05 schreef Inu het volgende:
Albion? Meer info![]()
Ga een week op vakantie of bij een gastgezin. Of ga op zo'n leerweek waar je een weekje een klooster ingaat en daarna perfect Duits spreektquote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:34 schreef LWaS het volgende:
[..]
nou, geen makkie..maar die twee wordt het wel...Duits ligt me nie zo
weet je wel wat dat kost?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 23:32 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Ga een week op vakantie of bij een gastgezin. Of ga op zo'n leerweek waar je een weekje een klooster ingaat en daarna perfect Duits spreekt.Die heb ik je in Limburg dacht ik.
Geen precieze bedragen, maar ik weet wel dat het veel kost. Ach, je moet wel wat overhebben voor je toekomst hequote:Op donderdag 20 mei 2004 10:55 schreef LWaS het volgende:
[..]
weet je wel wat dat kost?
ah, je betaalt mee?quote:Op donderdag 20 mei 2004 11:10 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Geen precieze bedragen, maar ik weet wel dat het veel kost. Ach, je moet wel wat overhebben voor je toekomst he.
Whahahahahahahahahaha ......quote:Op donderdag 20 mei 2004 11:48 schreef LWaS het volgende:
[..]
ah, je betaalt mee?
Bij ons waren er 2 die het gingen studerenquote:Op donderdag 20 mei 2004 12:07 schreef sleepflower het volgende:
Engels is wel populair hier.Ik ben de enige van mijn jaar die Engels gaat studeren. Bij de UvA, welteverstaan. Kon kiezen tussen de VU en de Uva, maar heb toch voor de laatste gekozen, mede omdat die ook op een veel leukere locatie staat.
Ik ben helemaal in mijn eentje.quote:Op donderdag 20 mei 2004 12:40 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Bij ons waren er 2 die het gingen studeren.
Ik blijf ook thuiswonen, woon in een kleine stad (Diemen) vlakbij Amsterdam, en de kans dat ik een kamer kan vinden is zo klein.quote:Op donderdag 20 mei 2004 13:41 schreef Inu het volgende:
Ik ben oowk helemaal alleenAl mijn vriendinnen blijven thuis wonen...Maar ik ben heel goed in nieuwe vriendinnen maken
heh ik ga je nog even pesten:quote:Op zaterdag 22 mei 2004 20:02 schreef LWaS het volgende:
hou es op, zo krijg ik er ng meer zin in
ee5rst maar die toelating tot een goe deinde brengen
quote:Op zaterdag 22 mei 2004 21:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
heh ik ga je nog even pesten:
- high teas
- toneel
- pub quizzes
- dus 1 tot 2 reisjes naar UK per jaar (is wel vechten voor n plekje)
- feesten
- etc
![]()
ik vrees alleen voor Duits...dat moetik er helaas bij doen voor de toelatingquote:Op zondag 23 mei 2004 13:03 schreef Tante_Anny het volgende:
Cherry lips,
je vergeet de Chatclub! en de leuke mensen zoals wij! (grinnik grinnik) en de poolavonden..........
verliefd op de studie? dat is mooi.....gewoon goed oefenen voor toelating, zal wel loslopen!
nee, ik heb niet de vereiste vooropleidning, dus moet ik bewijzen dat iik het niveau aankan.quote:Op zondag 23 mei 2004 22:31 schreef Inu het volgende:
Waarom? Moet je gewoon een heel nieuw eindexamen doen ofzo?
Waarschijnlijk het taalgevoelquote:Op zondag 23 mei 2004 22:43 schreef Inu het volgende:
Maar waarom dan Duits?...Ik denk niet dat je veel Duits op niveau zal krijgen bij een opleiding Engels..
ja, daar ben ik ok bang voorquote:Op zondag 23 mei 2004 22:44 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het taalgevoel.
LWaS: veel Duitse zenders kijken.
en zeker mannenquote:Op zondag 23 mei 2004 23:20 schreef Tante_Anny het volgende:
Nee is standaard om te kijken of je een vwo examen gehaald zou hebben volgens mij.......
maar alles komt vast goed.......ze staan toch te springen om studenten op de talenstudies?![]()
ikke welquote:Op zondag 23 mei 2004 23:21 schreef LWaS het volgende:
[..]
en zeker mannen
Bij ons zijn er ook niet zoveelquote:Op maandag 24 mei 2004 00:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ikke wel![]()
sta je te springen om mannen?quote:Op maandag 24 mei 2004 00:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ikke wel![]()
Stom.quote:Op maandag 24 mei 2004 00:35 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Bij ons zijn er ook niet zoveel. Er zijn er 4, maar geen van allen komt regelmatig naar de lessen.
bijna welquote:Op maandag 24 mei 2004 00:36 schreef LWaS het volgende:
[..]
sta je te springen om mannen?
De meeloopdag is al geweest...quote:Op maandag 24 mei 2004 10:49 schreef LWaS het volgende:
Nou krijg ik er nog meer zin in
maar seriously...ga zo mijn paier terugsturen met welke vakken ik wil doen, en dan ben ik pas over een aantal maanden aan de beurt....
De meeloopdag etc wil ik wel graag meemaken...wanneer zijn die ook al weer?
Nou soms kom ik een bepaald mansfiguur tegen waarvan ik altijd ga kwijlen, maar jij kent m niet en ik ga z'n naam hier niet neerzetten in t geval hij hier komt (hij kent me waarschijnlijk toch niet, maar toch).quote:Op maandag 24 mei 2004 11:51 schreef Tante_Anny het volgende:
Hey Cherry,
Als je nou nog eens je ogen uit aan het kijken bent, wil je mij dan ook waarschuwen? ik ben naarstig op zoek, maar ik kan nooit wat vinden op de uni......misschien kom ik niet vaak genoeg op andere plaatsen dan op de trans, alhoewel het uitzicht daar ook af en toe wel goed is.....helaas niet vaak!
grinnik![]()
tijdens die meeloopdag?quote:Op maandag 24 mei 2004 20:20 schreef Inu het volgende:
Kheb maar een paar mansfiguren gezien...vier fso bij vertalen (2e jaars) en daarvan was er eentje wel leujkEn die zat voor me
En bij praatles oowk twee (1e jaars), eentje niet echt boeiend en eentje was wel grappig, die zat bij me in het groepje, was een koreaan fso...
quote:Op maandag 24 mei 2004 20:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou soms kom ik een bepaald mansfiguur tegen waarvan ik altijd ga kwijlen, maar jij kent m niet en ik ga z'n naam hier niet neerzetten in t geval hij hier komt (hij kent me waarschijnlijk toch niet, maar toch).
ok, lekker off topic enzo.
![]()
Idd, ik wil wel een x meelopen in Utreg.quote:Op maandag 24 mei 2004 22:29 schreef LWaS het volgende:
wanneer is er weer een meeloppdag enzo dan?
Ik denk dat je bij elke opleiding Engels wel goed af bentquote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:20 schreef WarPuppy het volgende:
[..]
Idd, ik wil wel een x meelopen in Utreg.
Sta nu ingeschreven bij Utrecht en Zwolle, en geen idee voor welke 2 ik moet kiezen
maar als ik het dus goed lees, ben ik als 20jarige man zijnde goed af in Utrecht?![]()
Hey ik kom ook wel eens lekkere mansfiguren tegen, maar die zijn idd of al bezet, of te jong, of te oud!!!quote:Op maandag 24 mei 2004 20:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou soms kom ik een bepaald mansfiguur tegen waarvan ik altijd ga kwijlen, maar jij kent m niet en ik ga z'n naam hier niet neerzetten in t geval hij hier komt (hij kent me waarschijnlijk toch niet, maar toch).
ok, lekker off topic enzo.
![]()
*jeuj* Zijn er al tweequote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:20 schreef WarPuppy het volgende:
[..]
Idd, ik wil wel een x meelopen in Utreg.
Sta nu ingeschreven bij Utrecht en Zwolle, en geen idee voor welke 2 ik moet kiezen
maar als ik het dus goed lees, ben ik als 20jarige man zijnde goed af in Utrecht?![]()
Vertel, nog wat van geleerd? wat zeiden ze allemaal ?quote:Op donderdag 27 mei 2004 18:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb vandaag meeloopdag gehad in SIttard (HBO) en heb besloten om me in te schrijven. Ik heb er zin in!
Je weet nog niet eens waar je je presentatie over gaat doenquote:Op maandag 14 juni 2004 23:34 schreef CherryLips het volgende:
yay gefeliciteerd!!
ik sta lekker alvast een 8 gemiddeld voor Oscar Wilde; 30% van het eindcijfer! Yay for me!
Alleen jammer dat ik donderdag 2 (twee!!) presentaties heb. Oh laat het alsjeblieft vrijdag zijn!
En oh wist ik maar waar ik het over zou doen!
mwah ik heb wel een idee natuurlijk... voor de ene stond het onderwerp al vast, het is alleen vrij k**, en voor de ander ben ik er nog steeds niet uitquote:Op maandag 14 juni 2004 23:42 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Je weet nog niet eens waar je je presentatie over gaat doen?
Nee, ik ga naar de UvA (in Amsterdam).quote:Op vrijdag 18 juni 2004 00:52 schreef Inu het volgende:
Ga je ook naar Utrecht sleepflower?
de UITdagen zijn vervelend....9 tot 12 augustusWasda nou weer voor datum?? Heb ik eindelijk een kamer vanaf 1 september...
Ik heb mijn boekenlijst nog niet eens.quote:Op zondag 29 augustus 2004 01:44 schreef Inu het volgende:
Ik heb mn boeken nog niet
Nou, zoals ik al zei, hou briefjes op de Trans en KNG80 in de gaten, en De Slegte.. Broese (de boeken-toko van de uni zo ongeveer) is behoorlijk duur vaak als ze al het goede hebben want soms bestellen ze te weinig exemplaren of de verkeerde editie. Zo zaten veel mensen afgelopen blok 4 met de verkeerde editie van de verzamelde werken van Oscar Wilde...quote:Op zondag 29 augustus 2004 01:44 schreef Inu het volgende:
Ik heb mn boeken nog nietIk moest low-budget doen, maar nu heb ik er nog maar 3 van de hele lijst...dat wordt dus sprokkelen..
Jullie nog wat boekjes in de aanbieding?
Mijn mentor-mama is ook bestuur van Albionquote:Op maandag 30 augustus 2004 00:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou, zoals ik al zei, hou briefjes op de Trans en KNG80 in de gaten, en De Slegte.. Broese (de boeken-toko van de uni zo ongeveer) is behoorlijk duur vaak als ze al het goede hebben want soms bestellen ze te weinig exemplaren of de verkeerde editie. Zo zaten veel mensen afgelopen blok 4 met de verkeerde editie van de verzamelde werken van Oscar Wilde...
Ik verkoop mijn spul nooit, omdat sommige boeken ook later van pas kunnen komen , maar ik deed mijn eerste jaar nog in de oude stijl dus ze gebruiken veel nieuwe/andere boeken in het nieuwe systeem.
Enne... als je je boeken via Albion bestelde kreeg je 8% korting heHeb je je lidmaatschap er ook weer uit.
Jaja ik probeer zieltjes te winnen. Over 8 dagen ben ik Bestuur-af...
Maar ik had dus ook m'n boeken zelf besteld en dat was ook rete duur en ik had niet alles op tijd.
http://www.albion.studver.uu.nl/
Sorry, kon het niet laten, misschien dat je allang lid bent![]()
Ook de vossenjacht gewonnen? Scheen erg mooi te zijn. Ik heb er nu zelfs spijt van dat ik zelf verder niet heb meegedaan... Volgend jaar!quote:Op zondag 5 september 2004 18:59 schreef Inu het volgende:
Ik zat in 5Lekkere taart en lollies gewonnen
Ik ken echt de meeste mensen nog nietJou dus ook niet
Was je mee naar de herberg?
Ik herkende je aan je haar (valt nogal op)quote:Op zondag 5 september 2004 18:40 schreef Inu het volgende:
Waar Eothain?
En ik zat bij het eerste groepje volgens mij CherryLips, maar daar ging het ook wel goed hooralleen je hebt me nu wel aan het denken gezet
Ik ben met dezelfde instelling hierheen gegaan
Eerste jaar inleidingscursussen, zoals Inleiding Literatuur, Inleiding Taalwetenschap, Inleiding Literatuurwetenschap en Inleiding Middeleeuwen. En Phonetics, Grammar en cursussen hoe je een essay moet schrijven en Amerikaanse literatuur vanaf 1900, en spreekvaardigheid. Ik weet het niet zeker voor het eerste jaar, aangezien ik het 1e jaar nog oude stijl deed (propedeuse enzo) en sommige cursussen die toen in het 1e jaar gegeven werden, worden nu in het 2e jaar gegeven.quote:Op zondag 5 september 2004 18:42 schreef sleepflower het volgende:
Wat voor vakken hebben jullie daar allemaal?
Oh damn jammer dat ik je vraagje nu pas lees... Sorry!!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:08 schreef Inu het volgende:
Kan iemand mij misschien n btje helpen? We moeten een essay maken over The Coy Mistress, maar hoe kan je in godsnaam van een gedicht een thesis-statement maken
Bill, tsk. Daar had hij het verdorie ook helemaal zelf naar gemaakt... zet een kookwekker tijdens je presentatie. (beetje roddelen he cherrylips... foei!, goede promo voor de Londen reis trouwens!!quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 20:47 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben ook geen fan van Bill... Ik en nog een paar anderen (waaronder xelzix) hebben eens enorme mot met 'm gehad over een presentatie (mag jij volgend jaar doen), en hij kan niet echt goed met dat soort dingen om lijkt het.
Ik vond Hoenselaars altijd wel mooi college geven. Op de 1 of andere manier ging het vaak ineens richting Maxima, en ik lekker aantekeningen maken, heb ik ineens 1 of andere vergelijking tussen Maxima en een ander personage opgeschreven![]()
Verder ben ik wel bang voor 'm soms.
Hoezo roddelen, ik weet toch dat jij hier ook rondhuppelt?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:21 schreef xelzix het volgende:
[..]
Bill, tsk. Daar had hij het verdorie ook helemaal zelf naar gemaakt... zet een kookwekker tijdens je presentatie. (beetje roddelen he cherrylips... foei!, goede promo voor de Londen reis trouwens!!)
Hoenselaars![]()
Ik dus hetzelfde, maar dan moet ik nog wel mijn HBO P halen.quote:Op maandag 21 maart 2005 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga volgend jaar in Nijmegen beginnen aan Engelse Taal & Cultuur (als ze me toelaten tenminste)Wil toch wel graag de Amerikanistiek kant op .. lijkt me erg leuk
Tsja, ik doe nu Leraar Engels en daar krijg ik alles in RP (Brits Engels). Dus daar heb ik al een redelijke basis in, maar Amerikaans lijkt me nuttiger.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar wat ik dus begreep uit het Proefstuderen een week of 3 geleden was dat men al vóór dat je uberhaupt begint aan je studie al moet gaan kiezen voor Brits en/of Amerikaans accent :S
in leiden in elk geval wel in je eerste week, al kun je na een week of drie nog zonder veel moeite van klas wisselen hoor...de studiecoördinatrice is "the key" voor al je problemen....maar goed, je kunt ook amerikanist worden met een fantastisch Brits accent hoorquote:Maar wat ik dus begreep uit het Proefstuderen een week of 3 geleden was dat men al vóór dat je uberhaupt begint aan je studie al moet gaan kiezen voor Brits en/of Amerikaans accent :S
Ik ben iig wel van plan de Amerikaanse kant op te gaan. Heb er al erg veel zin in. Bedankt voor je reactiequote:Op vrijdag 15 april 2005 22:39 schreef kwakveense het volgende:
[..]
in leiden in elk geval wel in je eerste week, al kun je na een week of drie nog zonder veel moeite van klas wisselen hoor...de studiecoördinatrice is "the key" voor al je problemen....maar goed, je kunt ook amerikanist worden met een fantastisch Brits accent hoor
doe em maar de groetjes van Froukje,quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:04 schreef CherryLips het volgende:
Ze geven in Amsterdam (VU en UvA) en Leiden echt veel leukere cursussen lijkt het. Gothic Literature of cursussen over sprookjes. Hier in Utrecht hebben we dat ook wel een beetje, maar het gras bij de buren is altijd groener.
Ik moest vandaag bij het taalcentrum van de VU zijn, wat een enorme gebouwen hebben ze daar zeg, ik was helemaal de kluts kwijt; je zou er spontaan pleinvrees van krijgen als je de Trans gewend bent
Ik zit nu ook in de reiscommissie trouwensVolgende week naar Dublin!
En ik vind het doodeng! Gedoe met subsidies, programmering, gedoe onderling... Pfff... Ik dacht; gewoon programma, dingen boeken, klaar. Maar we hebben nog 1 week voor de laatste dingetjes. Als er maar niemand onder een bus rent ofzo.
Ken je trouwens Rias? Die gaf volgens mij ook les in leiden. Hij gaat dus mee naar Dublin
Ik heb hier al een tijdje niet meer gepost, maar ik zit momenteel in Sheffield (University of Sheffield) en hier volg ik ook de cursus Gothic Literature. Is wel een cool vak.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:04 schreef CherryLips het volgende:
Gothic Literature of cursussen over sprookjes.
Ik heb er aan gedacht om naar de VS te gaan, maar het was te duur en ik ben een enorme schijterd om een jaar weg te gaan.quote:Op donderdag 28 april 2005 23:29 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Ik heb hier al een tijdje niet meer gepost, maar ik zit momenteel in Sheffield (University of Sheffield) en hier volg ik ook de cursus Gothic Literature. Is wel een cool vak.
Ik heb trouwens ook niet alles teruggelezen, maar hebben jullie of gaan jullie ook studeren in het buitenland?
Het is een beetje 50/50. Ik weet niet hoe het nu met het eerste jaar zit, maar volgens mij is het de eerste anderhalf jaar taalverwerving/literatuur/beetje geschiedenis.quote:Op woensdag 27 april 2005 11:14 schreef Maeghan het volgende:
Oh, ik heb juist het idee dat ze aan de UVA meer aan taalverwerving doen. In Utrecht is dat in principe alleen het eerste jaar een beetje vocabulaire, spelling, uitspraak en grammatica, met daarnaast inleidende vakken voor taal & letterkunde.
Dublin was vet. Echt geslaagd. Alleen jammer dat de buschauffeur die ons naar t platte land moest brengen niet helemaal de weg wist en een keer de weg moest vragenquote:Op zondag 17 april 2005 20:07 schreef kwakveense het volgende:
haha, ja bij ons vervulde de buschauffeur zo'n beetje die functie--hij ging elk jaar weer mee, was een engelsman en hielp de commissie ook met ideetjes voor routes etc.
verder is t allemaal ook zonder docent wel prima verlopen, maar goed, de meeste commissies hadden minstens één lid van 25 plus haha...
ik baal zwaar dat t niet door gaat, maar jullie veel plezier in dublin in elk geval!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |