abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21775141
quote:
Op zondag 5 september 2004 18:40 schreef Inu het volgende:
Waar Eothain?

En ik zat bij het eerste groepje volgens mij CherryLips, maar daar ging het ook wel goed hoor alleen je hebt me nu wel aan het denken gezet Ik ben met dezelfde instelling hierheen gegaan
Ik herkende je aan je haar (valt nogal op)

Maargoed, ik had dus een heel praatje voorbereid waarom ik Engels was gaan studeren met een verkeerde houding etc maar toen ik daar stond wilde ik eigenlijk alleen maar weg. Presentaties zijn voor mij ook een ramp, omdat ik dan heel snel ga praten (vooral in het Engels wordt dat dan erg).

Maar ik ben dus Engels gaan studeren omdat ik het verder ook niet wist. Ik heb eerst havo gedaan, toen wist ik het niet Doorgestroomd naar het VWO met het idee dat dat wel minstens 1 jaar extra bedenktijd zou zijn. Dat werden 2 jaar. Ik VWO gehaald, had ik niet echt op gerekend, maar nu kon ik naar Utrecht! Of Amsterdam! En ik had altijd al goede cijfers voor Engels gehaald zonder er wat voor te doen, dus ik heb mijn andere keuze (Geschiedenis) laten vallen en ben op het laatste moment Engels gaan doen met het motto 'eens zien of we de Kerst redden', want ik dacht dat de uni veeeels te moeilijk voor me zou zijn en dat ik er helemaal niet kon aarden. Maar dat viel reuze mee, het was hartstikke gezellig en doordat het gezellig was ging het leren beter.

Eerste jaar gehaald, 2e jaar gehaald... en toen moest ik kiezen. Ik twijfelde tussen American Studies, waarvoor je een minor moet hebben (bepaald pakket van cursussen). Vertalen vond ik ook wel interessant dus voordat ik een definitieve keuze had gemaakt, volgde ik beide richtingen naast elkaar, dan kon ik in april wel iene-miene-mutte doen. Dat bleef ik dus steeds meer voor me uitschuiven, die keuze, en ik moest m'n Bachelor werkstuk ook nog eens schrijven en ik wist niet waarvoer en ik had een cursus niet gehaald etc etc. Dus ik in de stress. Ik naar studie-adviseur, zij heeft me wat gekalmeerd enzo, en ik heb toen voor Vertalen gekozen omdat ik American Studies best saai vond (veel geschiedenis en dat was ik niet meer gewend) en ik heb ervoor gekozen wat langer over de studie te doen.
Want ook al heb ik altijd wel (bijna) alles in 1 keer gehaald, dat wil niet zeggen dat het allemaal makkelijk voor me is. Voor mijn gevoel heb ik overal nog altijd 3 keer zoveel tijd nodig als anderen, ik blijf mezelf zien als havo-typje. Dus een beetje ruimte leek me een goede idee behalve dan dat ik op een gegeven moment geen stufi meer krijg.
Alleen... nu moet ik nog steeds m'n Bachelor werkstuk schrijven... en die schuif ik nog steeds voor me uit. Hij moet in Blok 2 geschreven worden. Moet moet moet!
Dit was niet mijn praatje hoor, maar zo zie je dus hoe het kan gaan
Tap tap tap
pi_21775296
quote:
Op zondag 5 september 2004 18:42 schreef sleepflower het volgende:
Wat voor vakken hebben jullie daar allemaal?
Eerste jaar inleidingscursussen, zoals Inleiding Literatuur, Inleiding Taalwetenschap, Inleiding Literatuurwetenschap en Inleiding Middeleeuwen. En Phonetics, Grammar en cursussen hoe je een essay moet schrijven en Amerikaanse literatuur vanaf 1900, en spreekvaardigheid. Ik weet het niet zeker voor het eerste jaar, aangezien ik het 1e jaar nog oude stijl deed (propedeuse enzo) en sommige cursussen die toen in het 1e jaar gegeven werden, worden nu in het 2e jaar gegeven.
Tap tap tap
pi_21775942
En ik vind mn haar nog niet rood genoeg grappig
pi_22085289
Sleepflower: Omschrijving van de vakken is te vinden op www.let.uu.nl/cursuskrant, daarbij staat ook welk niveau het heeft en zo.

Ach CherryLips, ik heb dat ook hoor, dat ik denk dat ik het niet kan. Eerst vond ik het geen probleem, maar vanaf het derde jaar met die literatuurzooi en groepsdiscussies had ik wel zoiets van nee he, nu hoef ik m'n domme dingen niet alleen op te schrijven, ik moet ze ook nog eens gaan vertellen voor de hele groep. Maar tot nu toe schijnt het minder dom te zijn dan ik denk =)

En waarom ben ik Engels gaan doen? Omdat ik te lui was om 18 eigen werken te maken voor een toelatingsgesprek aan de kunstacademie, en omdat Engels me goed afgaat en het land me aanspreekt. Maar de studie zelf vond ik echt niets meer aan vorig jaar. Het eerste jaar was doodsaai, het tweede jaar heb ik de vervelende verplichte vakken alleen volgehouden omdat ik daarnaast leuke derdejaarsvakken deed en het derde jaar was ik helemaal bekaf en heb ik behalve een werkstuk en 3 vakjes gewoon niets meer gedaan.

Dit jaar MA Westerse taal en cultuur wordt volgens mij heel erg zwaar, er wordt veel gevraagd, je moet veel lezen, veel discussieren, geen mening hebben is geen optie. Ik zie wel op tegen de essays bij deze vakken. Met een kort essay bedoelen ze opeens 5 pagina's en met een end-of-term paper 15 pagina's. Dat vind ik toch wel enorm veel eigenlijk.

En ooooh die scriptie. Van de week had ik zowaar een vage bui waarin ik er wel zin in had. Had ik daar nu maar meer van. =S
Sanity is (not) statistical
pi_22462368
Kan iemand mij misschien n btje helpen? We moeten een essay maken over The Coy Mistress, maar hoe kan je in godsnaam van een gedicht een thesis-statement maken
pi_22941338
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:08 schreef Inu het volgende:
Kan iemand mij misschien n btje helpen? We moeten een essay maken over The Coy Mistress, maar hoe kan je in godsnaam van een gedicht een thesis-statement maken
Oh damn jammer dat ik je vraagje nu pas lees... Sorry!!
Is het ondertussen nog gelukt?
Ik heb trouwens gehoord dat Hoenselaars is weggelopen bij een werkcollege van eerstejaars

O o o!
De studenten Engels in Utrecht; er zijn nog plaatsen voor de reis naar Londen in de week van 7 februari (college-vrije week)! Iedereen zegt; 'Ik wacht tot de Dublin-lijst hangt' maar ehm daar zijn maar 25 plaatsen voor dus de kans dat je er werkelijk op komt is vrij klein. Ik ga mee! Of dat is misschien een reden om niet in te schrijven natuurlijk...
Tap tap tap
pi_22941781
Ik had een 8 Alleen voor mn Written English essay maar een 6, dat was wel minder Maar kvin Bill Philip ook echt GEEN fijne docent fso...

Was best grappig jah, dat van Hoenselaars Ik zat er zelf niet bij, maar vriend van me wel Hij was z'n bril vergeten dus wassiej al sjaggiej en toen reageerde ook nog eens niemand op z'n vragen
pi_22941932
Ik ben ook geen fan van Bill... Ik en nog een paar anderen (waaronder xelzix) hebben eens enorme mot met 'm gehad over een presentatie (mag jij volgend jaar doen ), en hij kan niet echt goed met dat soort dingen om lijkt het.
Ik vond Hoenselaars altijd wel mooi college geven. Op de 1 of andere manier ging het vaak ineens richting Maxima, en ik lekker aantekeningen maken, heb ik ineens 1 of andere vergelijking tussen Maxima en een ander personage opgeschreven
Verder ben ik wel bang voor 'm soms.
Tap tap tap
pi_22942272
Jah, die presentatie was echt niks bij ons... Geen trial-presentations en verder mochten we alles zelf maar weten en als je geen handout had dan maakte dat niks uit ensow...btje slecht geregeld allemaal...
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 21:21:23 #260
63900 xelzix
Get on with it!
pi_22962153
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 20:47 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben ook geen fan van Bill... Ik en nog een paar anderen (waaronder xelzix) hebben eens enorme mot met 'm gehad over een presentatie (mag jij volgend jaar doen ), en hij kan niet echt goed met dat soort dingen om lijkt het.
Ik vond Hoenselaars altijd wel mooi college geven. Op de 1 of andere manier ging het vaak ineens richting Maxima, en ik lekker aantekeningen maken, heb ik ineens 1 of andere vergelijking tussen Maxima en een ander personage opgeschreven
Verder ben ik wel bang voor 'm soms.
Bill, tsk. Daar had hij het verdorie ook helemaal zelf naar gemaakt... zet een kookwekker tijdens je presentatie. (beetje roddelen he cherrylips... foei!, goede promo voor de Londen reis trouwens!! )

Hoenselaars
I can resist everything but temptation.
pi_22986467
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 21:21 schreef xelzix het volgende:

[..]

Bill, tsk. Daar had hij het verdorie ook helemaal zelf naar gemaakt... zet een kookwekker tijdens je presentatie. (beetje roddelen he cherrylips... foei!, goede promo voor de Londen reis trouwens!! )

Hoenselaars
Hoezo roddelen, ik weet toch dat jij hier ook rondhuppelt?

En ik ben nog steeds van mening dat als ons verteld wordt dat we 20 minuten lang een presentatie moeten houden hij hem niet binnen een kwartier moet afnokken, om uiteindelijk ons cijfer te baseren op een ontbrekende conclusie. Ja duh, daar was ik mee bezig toen hij me onderbrak.
Die man (Bill) kan soms echt zo kwaad naar je kijken, alsof ik z'n auto verminkt had ofzo

En ohja, om de UU- mensen hier nog meer te irriteren; Ga Mee Naar Londen!!!! Is keitof, niet duur voor die 4 dagen, musea bij inbegrepen, vliegtuig, en het is Londen! Ze hebben daar gewoon 2 (of 3?) Disneystores, en Abbey Road, en en en boekenwinkels en en en Gavin Rossdale woont er en en en Camden en Notting Hill zijn heel tof! En leuke gozers! En aardige mensen!
Tap tap tap
pi_24039969
Tjah, Cowboy Bill is gewoon eng... Hij vertelde ook pas tijdens m'n presentatie dat ik maar de helft van de tijd kreeg omdat ik het in m'n eentje deed.

Heb momenteel college van Hoenselaars uit een boek waar ie zelf editor van was... 75 euro was het ding!!! Shakespeare and the Language of Translation heet 't vak, 'vangnetcursus' (voor als Nelly Stienstra ziek zou zijn) voor WLC, Vertalen, Educatieve master en doctoraal. Best een aardig vak op zich.
pi_24040301
Die ga ik volgend jaar doen, alleen het lijkt me ontzettend moeilijk en ik vind Hoenselaars een beetje eng
Tap tap tap
pi_24040785
Bij mij in de werkgroep zit iemand en die wilde Hoenselaars meenemen naar een onbewoond eiland hele hoogstaande fluency opdrachten
pi_24160921
Oh valt echt mee hoor, die cursus. Ik zou me er niet te druk om maken, je moet er wel bij blijven, maar tot nu toe vind ik het echt heel goed te doen en we zijn tenslotte al weer even op weg. Maar goed, ik mag pas echt wat zeggen na de vakantie, want de eerste les na de kerstvakantie heb ik m'n presentatie.
pi_25631693
Als het goed is haal ik dit schooljaar mijn P voor de lerarenopleiding Engels, en ik denk dat ik dan begin aan Engelse taal en cultuur in Nijmegen. Het lesgeven heeft wel leuke kanten maar ik zou graag meer doen met Engels.

Zijn hier nog mensen die Engels in Nijmegen studeren?
pi_25635079
Ik ga volgend jaar in Nijmegen beginnen aan Engelse Taal & Cultuur (als ze me toelaten tenminste )Wil toch wel graag de Amerikanistiek kant op .. lijkt me erg leuk
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_25638862
quote:
Op maandag 21 maart 2005 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga volgend jaar in Nijmegen beginnen aan Engelse Taal & Cultuur (als ze me toelaten tenminste )Wil toch wel graag de Amerikanistiek kant op .. lijkt me erg leuk
Ik dus hetzelfde, maar dan moet ik nog wel mijn HBO P halen.
pi_25639697
Maar wat ik dus begreep uit het Proefstuderen een week of 3 geleden was dat men al vóór dat je uberhaupt begint aan je studie al moet gaan kiezen voor Brits en/of Amerikaans accent :S
pi_25640241
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar wat ik dus begreep uit het Proefstuderen een week of 3 geleden was dat men al vóór dat je uberhaupt begint aan je studie al moet gaan kiezen voor Brits en/of Amerikaans accent :S
Tsja, ik doe nu Leraar Engels en daar krijg ik alles in RP (Brits Engels). Dus daar heb ik al een redelijke basis in, maar Amerikaans lijkt me nuttiger.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:39:56 #271
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26259563
quote:
in leiden in elk geval wel in je eerste week, al kun je na een week of drie nog zonder veel moeite van klas wisselen hoor...de studiecoördinatrice is "the key" voor al je problemen....maar goed, je kunt ook amerikanist worden met een fantastisch Brits accent hoor

Ik studeer ook Engels in Leiden. Ben zelf erg blij met mijn keuze voor Leiden, vond Utrecht op de open dag verschrikkelijk, maar dat kan ook wel komen omdat ik gewoon wat overweldigd was door de kleine gangetjes enzo aan de trans...Leiden en Utrecht scoren allebei altijd goed in de Elsevier enquete bij zowel hoogleraren als studenten, weet niet wie er dit jaar eerste is en dat doe tme ook niet zoveel, ik weet dat ik goed onderwijs krijg, maar de twee steden en opleidingen zijn wel verschillend dus open dagen zijn heel nuttig. de keuze is heel persoonlijk denk ik.

Ik ben nu vierdejaars en ga aan mijn doctoraal scriptie oude stijl beginnen. de vakken die ik gevolgd heb ik de afgelopen 4 jaren:

1e jaar:
-inleiding algemene taalwetenschap
-inleiding algemene literatuurwetenschap
-literatuur 1: overzicht literatuur & cultural backgrounds
-taalkunde 1: phonetics & syntax
-taalvaardigheid 1 (talenlab (uitspraak en spreekvaardigheid) idioom en grammatica (zelfstudie), essay writing, presentation skills)
-filologie 2: inleiding middle english, chaucer
-literatuur 2: renaissance
-taalvaardigheid 2

tweede jaar:
-talenlaboratorium 3
-literatuur 3: augustans to romantics
-filologie 3: inleiding oud engels
-taalkunde 3: phonetics & syntax
-als extra vak: oud friese taal en cultuur
-talenlaboratorium 4
-amerikaanse cultuurkunde 4 (ik kon ook brits kiezen, maar ik dacht toen nog dat ik amerikanist wilde worden)
-taalkunde 4: phonology (I loooooove phonology)
-filologie 4: oud-engels
-oud fries 2: het bozumer kerkrekeningboek

derde jaar/vierde jaar:
hier begon alles in de war te raken door problemen thuis etc. Ik heb vakken laten vallen, vakken gewisseld etc. de verdeling van de vakken is daardoor bij mij erg raar

semester 5:
-literatuur 5: modernisme (niet afgemaakt)
-amerikanistiek 5 (amerikaanse literatuur van de 20e eeuw) (niet afgemaakt)
-boekwetenschap 5: van gutenberg tot gates
in dit semester gaf ik ook les, talenlab aan eerste en tweede jaars

semester 6:
-Inleiding Indiaanse talen en culturen van Noord Amerika
-Advanced Phonology
-Moderne media
-Journalistiek van het boek
-apparaat boekwetenschap (niet afgemaakt)

semester 7:
-Women in the vanguard of linguistic change (historical sociolinguistics)
-Sprookjesachtige middeleeuwen
-Historical English Phonology
-Leren en Communiceren (inleiding vakdidactiek)

semester 8 (huidig semester)
-Lords of the Ring (tolkien etc. mix literatuur en filologie)
-literatuur 4b: victorians and edwardians (vervangend tweedejaars vak voor niet afgemaakte lit 5)
-filologie 6: middle english literature (vervangend derdejaarsvak voor niet afgemaakte amerikaanse lit)
-English around the globe (sociolinguistics/language acquisition)

ik heb ook nog twee cursussen italiaans gedaan...ga bij mijn scriptie nog 1 vak doen: the language of letters, maar heb al punten genoeg straks, heb een half jaartje vertraging in totaal opgelopen.

Ben nu verder druk aan t solliciteren naar een aio-plek (mag op gesprek komen maandag *bibber bibber*)

anyway, ik vind leiden een leuke stad en engels in leiden is een goeie opleiding. het studenten leven binnen de opleiding is misshcien iets minder druk (ik zat in de reiscommissie maar de eerstejaars hebben blijkbaar geen zin meer om op reis ta gaan, reis moest afgelast worden..boehoe...) maar de feestjes zijn leuk en heb goede vrienden gemaakt. ik geniet van mijn tijd...t gaat veel te snel....
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_26261925
Ze geven in Amsterdam (VU en UvA) en Leiden echt veel leukere cursussen lijkt het. Gothic Literature of cursussen over sprookjes. Hier in Utrecht hebben we dat ook wel een beetje, maar het gras bij de buren is altijd groener.
Ik moest vandaag bij het taalcentrum van de VU zijn, wat een enorme gebouwen hebben ze daar zeg, ik was helemaal de kluts kwijt; je zou er spontaan pleinvrees van krijgen als je de Trans gewend bent

Ik zit nu ook in de reiscommissie trouwens Volgende week naar Dublin! En ik vind het doodeng! Gedoe met subsidies, programmering, gedoe onderling... Pfff... Ik dacht; gewoon programma, dingen boeken, klaar. Maar we hebben nog 1 week voor de laatste dingetjes. Als er maar niemand onder een bus rent ofzo.

Ken je trouwens Rias? Die gaf volgens mij ook les in leiden. Hij gaat dus mee naar Dublin
Tap tap tap
pi_26265965
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:39 schreef kwakveense het volgende:

[..]

in leiden in elk geval wel in je eerste week, al kun je na een week of drie nog zonder veel moeite van klas wisselen hoor...de studiecoördinatrice is "the key" voor al je problemen....maar goed, je kunt ook amerikanist worden met een fantastisch Brits accent hoor
Ik ben iig wel van plan de Amerikaanse kant op te gaan. Heb er al erg veel zin in. Bedankt voor je reactie
  zaterdag 16 april 2005 @ 12:46:24 #274
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26268212
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 00:04 schreef CherryLips het volgende:
Ze geven in Amsterdam (VU en UvA) en Leiden echt veel leukere cursussen lijkt het. Gothic Literature of cursussen over sprookjes. Hier in Utrecht hebben we dat ook wel een beetje, maar het gras bij de buren is altijd groener.
Ik moest vandaag bij het taalcentrum van de VU zijn, wat een enorme gebouwen hebben ze daar zeg, ik was helemaal de kluts kwijt; je zou er spontaan pleinvrees van krijgen als je de Trans gewend bent

Ik zit nu ook in de reiscommissie trouwens Volgende week naar Dublin! En ik vind het doodeng! Gedoe met subsidies, programmering, gedoe onderling... Pfff... Ik dacht; gewoon programma, dingen boeken, klaar. Maar we hebben nog 1 week voor de laatste dingetjes. Als er maar niemand onder een bus rent ofzo.

Ken je trouwens Rias? Die gaf volgens mij ook les in leiden. Hij gaat dus mee naar Dublin
doe em maar de groetjes van Froukje,
ik heb talenlab gegeven, een vak dat hij coördineerde....hij heeft me erg geholpen toen hij werkte eerst idd in leiden en utrecht, maar kon geloof ik voltijd in utrecht terecht. In leiden heeft de taalvaardigheidssectie geen onderzoeksruimte nl.

btw: jaaa, er zijn veel leukere cursusen nog dan ik hier heb opgeschreven...maar ik kan niet alles doen en weet van mezelf dat ik literatuur cursussen leuk vind maar dat ik niks lees en t dan niet red, haha. sprookjes was een onderdeel van een bijvak medievistiek

maarreh, volgens mij kun je in leiden ook gewoon cursussen volgen als keuzevak! als je iets leuks ziet in de studiegids http://www.studiegids.leidenuniv.nl/ je kunt zoeken bij letteren/engels bachelor en master (staat er nu nog niet) of ind e keuzevakkengids, letteren, engels. veel vakken worden ook s avonds gegeven dus als je écht iets leuks ziet....gewoon even met je eigen secretariaat en dat van engels in leiden bellen....
pi_26268295
Ja, maar ik zit al in de master Niet dat dat veel is op dit moment. Maar geven ze bij jullie ook een cursus Creative Writing oid? Dat vond ik hier nl erg leuk om te doen en ben op zoek naar een andere uni waar ze het ook geven, maar dan met wat meer diepgang... En ik kan nergens iets vinden...
Tap tap tap
  zaterdag 16 april 2005 @ 13:45:11 #276
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26269760
er, ze doen alleen een workshop maar een vriend van em wil juist in Utrecht gaan inschrijven voor een of andere creative writing/ drama/theater schrijven ofzo studie gaan proberen in te schrijven....weet niet precies hoe t heet.

Oh ja, bij jullie is de master natuurlijk eerder begonnen. Bij ons begint ie komend semester, maar ik ben oude stijl student. De mastercursussen kun je denk ik wel ook als student van een andere instelling volgen hoor, ik doe nu keuzevakken die straks master vakken worden (gothic fiction is er daar ook een van, en dingen zoals lord of the rings (spelfout is expres), english around the globe. volgend semester is er een cursus over arthur die ik erg leuk vind en iets over beowulf moment...zoekt...

ah de volgende mastercursussen zijne r volgend semester:
filologie:
arthur of britain(filologie)
beowulf and criticism (filologie)
language of letters (filologie)
linguistics:
-psycholinguistics
-internal structures
-historical english phonology
taalvaardigheid:
academic writing
english around the globe
advanced english grammar
second language acquisition
en de volgende literatuur speciaalcursussen (niet gebonden aan een tijdsperiode zoals in de BA)
-exiles and immigrants
-the supernatural (aanrader! de docent is ook heel tof)
-imagining london
-the long poem
-approaches to american cultural studies

argh! zwaar irritant, ik moet aan mijn scriptie maar ik zou zo nog vier cursussen willen volgen (advanced grammar, language of letters, arthur of britain, beowulf and criticism) darnit...
pi_26270891
The Supernatural Wat is dat precies?
Oh heb 't al gevonden... klinkt allemaal erg tof. Volgens mij ben ik in de verkeerde stad gaan studeren
Tap tap tap
  zaterdag 16 april 2005 @ 14:40:51 #278
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26271267
welnee, elke uni heeft zijn eigen pluspunten...bij jullie gaat de reis tenminste door!
pi_26272675
Bij ons is de reis ook niet alleen voor eerstejaars maar open voor iedereen die mee wil, zo ongeveer. Je moet iig aan de UU studeren, want vorig jaar is een meisje die geneeskunde studeert meegegaan. London was dit jaar niet helemaal vol en ook vorig jaar duurde het even voor de lijst vol was, terwijl het voor Edinburgh, Bath en Dublin vechten was voor een plekje.
Maar ik zag dus dat bij jullie ook een Creative Writing cursus gegeven wordt volgend jaar, alleen jullie werken meer met semesters ipv blokken? En andere puntentelling etc, dus daar ben ik nog niet helemaal uit. Het lijkt me wel heel leuk om eens ergens anders te studeren
Tap tap tap
  zaterdag 16 april 2005 @ 18:05:07 #280
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26276152
uhm, de creative writing workshop is nu bezig, krijg je geen stp. voor geloof ik....er is wel academic writing...

we hebben twee semesters waarvan er in elk 13 weken met colleges zijn (meestal onderbroken door 1 studieweek). De grote vakken zijn allemaal 8 ECTS (6 ouderwetse studiepunten) of soms meer, de kleine vakken (meestal bijvak onderdelen) zijn 4 ECTS maar vaak door een extra schrijfopdracht of een extra leeslijst uit te breiden tot 8 ECTS....

p.s.: de reis bij ons is open voor eerste tot en met hondedste jaars van zowel engels als geschiedenis...en nog wil er niemand mee.....de honden....terwijl er eerdere jaren idd. een wachtlijst was (bij ons zijn de reizen 10-daagse rondreizen door een gebied..ik ben naar t zuidwesten/zuiden geweest (cornwall, canterbury, bath, bristol etc.) en naar de midlands (london, cambridge, lincoln, peak district, oxford) dit jaar stond t noorden op t programma....oh oh. die mensen zullen nog weten wat n mooie reis ze gemist hebben. we zouden naar de lake district, york, northumberland etc....
pi_26276546
Oh man, mooie reizen zijn dat... ik was zo meegegaan
Tap tap tap
pi_26299533
Ja soms vind ik ook wel dat we weinig vakken hebben bij Engels. Wat het probleem ook is, is dat veel vakken maar een jaartje gegeven worden en dan weer niet. Dus er waren best wel interessante vakken die ik had willen doen die al weg waren tegen de tijd dat ik in m'n derde jaar zat, e.g. literature of war and masculinity, apartheid & after (wel aan begonnen, geen tijd om af te maken... ik dacht doe ik volgend jaar wel maar toen was 't vak weg). Jammer hoor. En soms snap ik ook echt niet wat ze nou uitvoeren. Ik had Victorians gedaan en het jaar erna was er anti-victorians met grotendeels dezelfde teksten.

Reisjes zijn leuk hoor, maar ik doe ze voortaan wel in m'n eentje. Ga van de zomer naar Yorkshire voor 10 dagen. =)
  zondag 17 april 2005 @ 18:03:31 #283
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26301799
ik vodn juist het reizen met mijn vrienden zo leuk...heb bovendien een heleboel nieuwe vrienden gemaakt op die twee reizen dat ik meegeweest ben. Bij ons gingen er alleen geen docenten mee, was geheel door en voor studenten geregeld, dus de sfeer was in elk geval erg relaxed. Als schrale troost gaan we nu met tien man die goed bevriend zijn voor en door die reizen een "kansloos zuipweekend" in centerparks houden....ook leuk, maar er gaat niks boven met 35 man t oxfordse nachtleven onveilig maken....
pi_26303112
Er gaat 1 docent mee, en hij doet wat rondleidingen in de steden en in de musea, en gaat weleens mee uit eten. Alles wordt ook door de studenten geregeld en die zijn ook verantwoordelijk; toch is t wel fijn om een docent mee te hebben voor het geval er iets is (irritante mensen mee op reis, ongelukken, etc). Het is ook niet zo dat iedereen zich spontaan in houdt als er een docent in de buurt is, al wilde ik soms dat sommige mensen dat wel deden
Tap tap tap
  zondag 17 april 2005 @ 20:07:25 #285
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26305037
haha, ja bij ons vervulde de buschauffeur zo'n beetje die functie--hij ging elk jaar weer mee, was een engelsman en hielp de commissie ook met ideetjes voor routes etc.

verder is t allemaal ook zonder docent wel prima verlopen, maar goed, de meeste commissies hadden minstens één lid van 25 plus haha...

ik baal zwaar dat t niet door gaat, maar jullie veel plezier in dublin in elk geval!
pi_26515791
Hallo,
Ik zit nu in 6V in ga waarschijnlijk volgend jaar Engelse taal en cultuur studeren. De vraag is alleen nog waar ik dat ga doen. Vooral twijfel ik tussen de VU en de UU, en het lukt me niet om er een beetje achter te komen wat vooral inhoudelijk de belangrijkste verschillen zijn, op de voorlichtingsdagen blijft het vaak bij een reclamepraatje. Weet iemand misschien uit ervaring hier wat over te vertellen? En zijn in Leiden de keuzemogelijkheden echt veel groter?
pi_26516220
Ik zou niet weten hoe het aan de VU gaat, zit zelf aan UU. Misschien kun je eens vertellen wat je precies wilt, dan kunnen we wel vertellen hoe de mogelijkheden zijn.
pi_26523541
Ik vind het vooral belangrijk dat het niveau van het onderwijs goed is en dat er binnen de opleiding genoeg keuzemogelijkheden zijn. Utrecht is voor mij makkelijker te bereiken, maar ik had daar het idee dat de nadruk vooral lag op de taalverwerving van het engels, terwijl ik zelf (denk dat ik) meer geintereseerd ben in de letter en taalkunde. In Leiden leek de opleining me qua inhoud en keuze- het best, maar die is voor mij eigenlijk wat te ver weg.
pi_26540370
Oh, ik heb juist het idee dat ze aan de UVA meer aan taalverwerving doen. In Utrecht is dat in principe alleen het eerste jaar een beetje vocabulaire, spelling, uitspraak en grammatica, met daarnaast inleidende vakken voor taal & letterkunde.
  donderdag 28 april 2005 @ 13:55:52 #290
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26569373
Leiden is taalverwerving ook voornamelijk zelfstudie, met de nadruk in klassikale vorm op schrijfvaardigheid en spreekvaardigheid (passieve kennis is meestal zelfstudie). Ik ben bevooroordeeld, maar volgens mij zijn in de elsevier enquete de opl. engels in leiden en utrecht doorgaans het best gewaardeerd door zowel studenten als doecenten...t ene jaar utrecht 1 t andere jaar leiden lijkt t sosm wel eens...
  donderdag 28 april 2005 @ 23:29:40 #291
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_26584813
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 00:04 schreef CherryLips het volgende:
Gothic Literature of cursussen over sprookjes.
Ik heb hier al een tijdje niet meer gepost, maar ik zit momenteel in Sheffield (University of Sheffield) en hier volg ik ook de cursus Gothic Literature. Is wel een cool vak.

Ik heb trouwens ook niet alles teruggelezen, maar hebben jullie of gaan jullie ook studeren in het buitenland?
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  maandag 2 mei 2005 @ 12:25:34 #292
62419 CherryLips
chocoholic
pi_26663215
quote:
Op donderdag 28 april 2005 23:29 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Ik heb hier al een tijdje niet meer gepost, maar ik zit momenteel in Sheffield (University of Sheffield) en hier volg ik ook de cursus Gothic Literature. Is wel een cool vak.

Ik heb trouwens ook niet alles teruggelezen, maar hebben jullie of gaan jullie ook studeren in het buitenland?
Ik heb er aan gedacht om naar de VS te gaan, maar het was te duur en ik ben een enorme schijterd om een jaar weg te gaan.
Achteraf gezien had ik wel graag naar Dublin en Edinburgh gewild.
Tap tap tap
  maandag 2 mei 2005 @ 12:27:25 #293
62419 CherryLips
chocoholic
pi_26663280
quote:
Op woensdag 27 april 2005 11:14 schreef Maeghan het volgende:
Oh, ik heb juist het idee dat ze aan de UVA meer aan taalverwerving doen. In Utrecht is dat in principe alleen het eerste jaar een beetje vocabulaire, spelling, uitspraak en grammatica, met daarnaast inleidende vakken voor taal & letterkunde.
Het is een beetje 50/50. Ik weet niet hoe het nu met het eerste jaar zit, maar volgens mij is het de eerste anderhalf jaar taalverwerving/literatuur/beetje geschiedenis.
Tap tap tap
  maandag 2 mei 2005 @ 12:29:04 #294
62419 CherryLips
chocoholic
pi_26663317
quote:
Op zondag 17 april 2005 20:07 schreef kwakveense het volgende:
haha, ja bij ons vervulde de buschauffeur zo'n beetje die functie--hij ging elk jaar weer mee, was een engelsman en hielp de commissie ook met ideetjes voor routes etc.

verder is t allemaal ook zonder docent wel prima verlopen, maar goed, de meeste commissies hadden minstens één lid van 25 plus haha...

ik baal zwaar dat t niet door gaat, maar jullie veel plezier in dublin in elk geval!
Dublin was vet. Echt geslaagd. Alleen jammer dat de buschauffeur die ons naar t platte land moest brengen niet helemaal de weg wist en een keer de weg moest vragen of dat hij dat ene hobbeltje over t hoofd gezien had waardoor wij achterin met de kop tegen t plafond zaten
Tap tap tap
  maandag 2 mei 2005 @ 18:50:52 #295
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26672575
ah cool! Ik ben net terug van mijn "vervangend" weekendje center parks (ipv de engeland reis die gecanceled is...) ben helemaal verrot, maar nog lang niet zo verrot als ik zou zijn geweest an een weekje reiscie/reisleider spelen
pi_30301889
De introductie Engels is begonnen in Utrecht!

Lekker boeiend Even schopje dus
Tap tap tap
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:17:06 #297
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_30315980
in Leiden ook...

nog eerstejaars? als je woensdamiddag je readers komt kopen op t studiepunt letteren mag je afrekenen bij kwakveense
pi_30350019
En ik Utrecht sta ik morgen even voor de klas Help.
Tap tap tap
pi_30371442
Succes. Wat moet je precies doen dan?
pi_30374845
kort praatje houden over de studie en het maken van de juiste keuzes enzo en hoe belangrijk dat is want ik weet nog steeds niet of vertalen wel is wat ik wil

(ik laat Language databases in blok 1 vallen denk ik, ik snap al geen hol van de course outline, en de cursus betekenisproblemen was ook een drama en die essay wordt nog steeds niks dus die laat ik ook vallen. Met dit tempo ben ik in 2007 klaar )
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')