quote:The Baggage Fee may be prepaid at the current discounted rate of £2.50/¤3.50 (¤4.50/£3.50 from 1st September 2006 onwards) per item of baggage/per one way flight when making your reservation on www.ryanair.com, or through a Ryanair call centre (up to 4 hours prior to scheduled flight departure time - subject to opening hours). If the Baggage Fee is paid at the airport, the full rate of £5/¤7 (£7/¤10 from the 1st September 2006 onwards) per item of baggage/per one way flight is charged.
Beetje jammer om te zien dat Ryanair na de aanpassingen met bagage (tarieven gingen EUR 3,50 omlaag (logisch als je maar 1 cent voor je vlucht betaalt ........) en je betaalt pas als je meer dan alleen handbagage meeneemt (wel verhoogd van max. 15 naar 20 kilo): EUR 3,50 per stuk. Nu gooien ze de toegestane hoeveelheid omlaag en het tarief omhoogquote:The Checked Baggage allowance is 20kg per person (15kg per person for all passengers travelling from the 1st November 2006 onwards).
Die 7 euro gaat over het verschil tussen handbagage en incheckbagage. Ik denk niet dat ze nu op Eindhoven heel moeilijk zullen doen. Bellen zal alleen maar leiden tot meer problemen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:02 schreef jordydriessen het volgende:
Nu had ik het idee om de toeslag van 7 euro te betalen om zo te 'upgraden' naar 20 KG; dit is beter dan per KG 8 euro boete te betalen. Weet iemand of dit mogelijk is? Of is dit voor Ryanair 'not done' als je hierover gaat bellen?
Met 2.02 moet je heel hard kunnen lopen en dan een gunstig plekje zelf uitzoeken..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:52 schreef Senang het volgende:
Morgen vlieg ik van Eindhoven naar Rome CIA, ik hoop met mijn 2.02 op beenruimte
Je krijgt geen plaats toegewezen?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Met 2.02 moet je heel hard kunnen lopen en dan een gunstig plekje zelf uitzoeken..
Nee, je mag het vliegtuig in op volgorde van inchecken en dan zelf een plek zoeken. Dus nummer 1-68 eerst en dan de rest. Dit kan leiden tot leuke taferelen op de Italiaanse luchthavens kan ik zeggen waarbij het openen van de deuren lijkt op het begin van een 250 meter sprintwedstrijd.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:12 schreef Senang het volgende:
Je krijgt geen plaats toegewezen?
Ach, het is maar een kleine 2 uurquote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:23 schreef Vava het volgende:
Als je via internet in kunt checken zou ik dat doen en anders zorgen dat je ruim op tijd bent om op het vliegveld in te checken. Maar dan nog, 1 tot 90 dacht ik mogen als eerste het vliegtuig in dus is het alsnog dringen....
Heb je geen kind bij jedan mag je wel eerst
Ik kan van mijn situatie niets op de website vinden. Staat alleen vermeld dat boekingen voor (16?) maart 2006 uitgaan van een vrachtbagage van 15 KG (zonder kosten dus). Na deze datum is de toeslag van 3.50 euro per enkele reis ingesteld en mag je 20 KG meenemen. Er staat jammer genoeg niet vermeld dat 'oude boekingen' gebruik kunnen maken van de nieuwe regels als de toeslag (extra) wordt betaald naderhand. Dit zou wel gunstig zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:03 schreef Vava het volgende:
Je moet sowieso bellen met Ryanair als je de bagage voor 3,5 euro per enkele reis mee wilt nemen. Dus dat zou ik doen.
Houd er wel rekening mee dat je een behoorlijke tijd in de wacht hangt bij Ryanair, dus je bent hoe dan ook al wat meer geld kwijt dan die 7 euroquote:Op woensdag 26 juli 2006 00:09 schreef jordydriessen het volgende:
[..]
Ik kan van mijn situatie niets op de website vinden. Staat alleen vermeld dat boekingen voor (16?) maart 2006 uitgaan van een vrachtbagage van 15 KG (zonder kosten dus). Na deze datum is de toeslag van 3.50 euro per enkele reis ingesteld en mag je 20 KG meenemen. Er staat jammer genoeg niet vermeld dat 'oude boekingen' gebruik kunnen maken van de nieuwe regels als de toeslag (extra) wordt betaald naderhand. Dit zou wel gunstig zijn.
Morgen toch maar eens bellen. Want dan kunnen we alsnog voor 7 euro de man onze koffers volladen tot 20 KG; 15 kilogram is misschien wel net te krap aan... En ja, als je met een koffer aan komt zetten van bijvoorbeeld 16 kilogram kost je dat al tweemaal 8 euro voor de retourvlucht. Ben je dus al duurder uit!
quote:RYANAIR STATEMENT ON DISPATCHES PROGRAMME
Ryanair confirmed that this evening's Dispatches programme on Channel 4 failed to produce any new evidence of any safety or security breaches in Ryanair despite 5 months of undercover filming. This follows today's "manufactured" advert by Channel 4 of a cabin crew sleeping on an aircraft which was not a Ryanair aircraft.
The 20 allegations which were forwarded to Ryanair in writing on the 12th January have been comprehensively disproven by the factual evidence provided by Ryanair (all of which has been published on Ryanair's website at www.ryanair.com).
Both the Civil Aviation Authority in the UK and the Irish Aviation Authority in Ireland have also confirmed that there was "no substance in any of the allegations made in the letter from the production company".
It is interesting that the Dispatches program after 5 months of filming, covering over 100,000 flights, could only produce a couple of isolated examples of minor breaches by Ryanair cabin crew of Ryanair's own policies and procedures. Each of these will be investigated (as is normal in all such cases) and reported to both the IAA and the CAA. Ryanair will not comment further on these isolated incidents until the conclusion of these investigations.
Commenting on this evening's Dispatches programme, Ryanair's Chief Executive, Michael O'Leary said:
"Ryanair operates to the highest safety standards in Europe. The fact that a 5 month undercover documentary could not produce evidence of any breaches of safety or security policies, bears witness to the safety and security compliance of Ryanair's operations, and the outstanding service that is provided to our 40 million passengers annually by the 3,500 professionals who work here. The refusal of the Dispatches programme to accept Ryanair's offers of an interview and their refusal to run Ryanair's statement without editing it makes it clear that it is the Dispatches programme that had something to hide, not Ryanair.
As always Ryanair will let the travelling public decide. We will release 3 million free seats at midnight on our website at www.ryanair.com for travel during the months of February, March and April. All passengers have to pay will be the airport taxes and charges. The airline is confident that the travelling public will continue to support and enjoy Ryanair's service across Europe".
In Salzburg ging 't vandaag niet zo (ook Ryanair). Zal wel met de redelijk kleine ruimtes te maken hebben (de gates zijn in feite niet meer dan een aantal deuren naast elkaar). En het gatenummer wordt ook pas net voor boarden aangegeven. Gelukkig zag ik 't snel staan dus was lekker vooraan. Gezinnen met kinderen etc. kregen geen voorrang zoals dat op andere Ryanairvluchten wel het geval isquote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, je mag het vliegtuig in op volgorde van inchecken en dan zelf een plek zoeken. Dus nummer 1-68 eerst en dan de rest. Dit kan leiden tot leuke taferelen op de Italiaanse luchthavens kan ik zeggen waarbij het openen van de deuren lijkt op het begin van een 250 meter sprintwedstrijd.
Meestal zijn de plekken bij de nooduitgangen en de eerste rijen wel afgezet, zodat daar niet zomaar iedereen kan gaan zitten. Even vragen aan de pursor dus of er nog 'bijzondere gevallen' ingecheckt zijn die op die plaatsen moeten zitten.
Je hoeft helemaal niet te bellen. Gewoon bij het boeken aangeven hoeveel stuks bagage je wil inchecken en je bent klaar.quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:03 schreef Vava het volgende:
Je moet sowieso bellen met Ryanair als je de bagage voor 3,5 euro per enkele reis mee wilt nemen. Dus dat zou ik doen.
Dat is een nadeel als je 93 bestemmingen vanaf 1 luchthaven vliegt...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/notices.php?notice=gops&code=060728-thunderstorms_STN-GB
Of Ryanair ff een zooi vluchten moet cancellen door het weer.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is een nadeel als je 93 bestemmingen vanaf 1 luchthaven vliegt...
Daar heb je gelijk in maar wanneer je het niet bij het boeken aan hebt gegeven is het goedkoper om telefonisch aan te geven dat je bagage hebt dan wanneer je het pas op het vliegveld met je bagage komt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niet te bellen. Gewoon bij het boeken aangeven hoeveel stuks bagage je wil inchecken en je bent klaar.
Daar heb jij weer gelijk inquote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:59 schreef Vava het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in maar wanneer je het niet bij het boeken aan hebt gegeven is het goedkoper om telefonisch aan te geven dat je bagage hebt dan wanneer je het pas op het vliegveld met je bagage komt.
Dat zou dus betekenen dat ze per passagier nog altijd 10 euro winst maken. Weliswaar natuurlijk niet alleen op ticketprijs, maar nog altijd is dit vrij veel als je de omzet per passagier bekijktquote:Ryanair overtreft verwachtingen
DUBLIN - Ryanair heeft in het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar de winst met 80 procent zien stijgen tot 115,7 miljoen euro. De grootste prijsvechter van Europa vervoerde meer passagiers voor hogere ticketprijzen, zo maakte de Ierse luchtvaartmaatschappij dinsdag bekend.
De omzet steeg met 40 procent tot 566,6 miljoen euro. Ryanair vervoerde in het afgelopen kwartaal 10,7 miljoen passagiers, een stijging van 25 procent vergeleken met een jaar eerder. De onderneming wist meer omzet te boeken door toeslagen te vragen voor bagage.
De resultaten overtreffen de verwachtingen van analisten ruimschoots. Zij gingen in doorsnee uit van een nettowinst van 98 miljoen euro op een omzet van 530 miljoen euro.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |