abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 juli 2001 @ 04:12:50 #76
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_1276146
quote:
Op donderdag 26 juli 2001 01:17 schreef OZz het volgende:
hmm ik schrijf nog eens een review!
Het wordt wel gelezen, hoor.

Er waren zelfs mensen bezorgd om je in Wie wil er vanavond nog GRATIS naar Neil Young ???

Toch jammer dat je eerder weg moest. Zoals beelzebub al stelde: met zo'n ouwe rocker kun je verwachten dat je niet vroeg thuis bent.

[Dit bericht is gewijzigd door PingPong op 26-07-2001 04:12]

Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
  donderdag 26 juli 2001 @ 10:57:48 #77
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1276883
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 10:15 schreef OZz het volgende:

De nummers die ik van Novastar heb gehoord waren erg goed. Ze hadden er zin in en kregen het publiek goed mee. Het is een drie-mans bandje, maar met een erg vol geluid. Ze sloten af met Wrong en Caramia (het enige nummer waar ik een 3e gitaar mistte). Tussen de 2 programma's schenen de mensen in de 1e ring allemaal erg onder de indruk te zijn van Novastar. Iedereen praatte er daar over.


Inderdaad, Novastar was erg leuk. zelden zo veel en goede respons op een voorprogramma gezien.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 26 juli 2001 @ 17:58:02 #78
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_1279308
Ben ook geweest, en heb van begin tot eind genoten. Moet wel eerlijk zeggen dat ik meer fan ben van zijn oudere (acoustische) werk. Maar dat mocht de pret niet drukken

Novastar was ook een aangename verrassing, en het applaus wat ze ditmaal kregen was een stuk enthousiaster dan het applaus wat ze op Parkpop mochten ontvangen

pi_1279439
quote:
Op donderdag 26 juli 2001 17:58 schreef Tan het volgende:
Ben ook geweest, en heb van begin tot eind genoten. Moet wel eerlijk zeggen dat ik meer fan ben van zijn oudere (acoustische) werk. Maar dat mocht de pret niet drukken

Novastar was ook een aangename verrassing, en het applaus wat ze ditmaal kregen was een stuk enthousiaster dan het applaus wat ze op Parkpop mochten ontvangen


Novastar kende ik al een tijd (heb de cd ook) Ik vond ze erg goed spelen live.

Ik vond ook de accoustische nummers veruit het beste. Sterker nog de 1e 2 (harde) nummers vond ik echt slecht. Ik had ook het idee (aan de rest van het publiek te horen) dat er meer mensen zo over dachten.

  donderdag 26 juli 2001 @ 18:47:31 #80
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1279458
Nah, vond ik zelf niet. Ik had wél graag wat meer akoestische nummers willen horen. En sommige nummers gingen wel éng lang door, terwijl ik echt wel van lange nummers hou. Maar bijv. bij die Like a Hurricane had ik op een gegeven moment zoiets van: 'brei d'r nu maar een eind aan'.

Maar laat ik niet te negatief doen, want ik vond het zeker wel een mooi concert.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 26 juli 2001 @ 21:04:13 #81
8742 Kelly
Watch the stars
pi_1280303
Ik vond idd ook wel dat sommige nummers te langdradig werden....Maar verder vond ik het een heel gaaf concert, wat heel lang duurde en met een goed voorprogramma!!! t Was gewoon heel gezellig
If you can keep your head in this confusion, you just don't understand the situation
  dinsdag 31 juli 2001 @ 17:44:38 #82
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_1305029
quote:
Op donderdag 26 juli 2001 18:47 schreef Zanderrr het volgende:
Nah, vond ik zelf niet. Ik had wél graag wat meer akoestische nummers willen horen. En sommige nummers gingen wel éng lang door, terwijl ik echt wel van lange nummers hou. Maar bijv. bij die Like a Hurricane had ik op een gegeven moment zoiets van: 'brei d'r nu maar een eind aan'.

Maar laat ik niet te negatief doen, want ik vond het zeker wel een mooi concert.


Idd Dan blijkt die "oude man" ineens toch nog een klein kind hè Toch nog even lekker uitleven op de gitaar ongeacht wat het publiek er van vindt Duurde mij ook wel een beetje te lang ja, maar zag er de humor wel van in
pi_2701366
Voor de liefhebbers: vanavond op Nl 3 (23:20)
quote:
Cinema 3: Year of the horse

Amerikaanse rock-'n-rolldocumentaire. Documentaire over Neil Young en zijn band Crazy Horse. In Year of the horse volgt Jarmush Neil Young en Crazy Horse tijdens hun Europese en Amerikaanse tournee in 1996. De documentaire bestaat met name uit beelden die gedurende de tournee werden opgenomen. Behalve fragmenten van optredens toont Jarmush beelden van de bandleden achter de schermen.

Categorie: Muziek
Land: USA
Première: 1997
Regie: Jim Jarmusch


Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 30 mei 2003 @ 21:30:40 #84
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_10779838
Tonight's The Night gekocht...wow wat een plaat Toch wel een van zijn betere platen (ben nog geen slechte tegen gekomen)
De Narcis van Gabon
  zaterdag 7 juni 2003 @ 15:22:32 #85
2889 Zander
He's gone
pi_10949394
Goed nieuws, na jarenlang gezeur van fans verschijnen deze maand eindelijk een aantal essentiele Neil Young - albums op cd:
quote:
Just when it appears every significant rock 'n' roll record under the sun
has made the transfer to CD, something comes out of the vaults to prove that
thinking wrong.

Four Neil Young albums that were never issued on CD will be issued June 24,
about two weeks into Young's two-month-long summer tour with Crazy Horse.
Reprise, where Young has recorded of most of his career, will finally
release "On the Beach" (1974), "American Stars and Bars" (1977), "Hawks &
Doves" (1980) and "Re-Ac-Tor" (1981). The records are significant on several
fronts: "On the Beach" debuted "Walk On" and "For the Turnstiles"; "American Stars and Bars" presented "Like a Hurricane" for the first time.


Mooi, vooral 'On the beach' is een geweldige plaat. Jammer dat 'Time Fades Away', de live-lp uit 1973 er niet tussen zit, schijnt iets met de staat van de originele banden te maken te hebben. Hopelijk valt daar toch nog iets aan te doen, mijn vinyl-exemplaar begint een beetje versleten te klinken.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zaterdag 7 juni 2003 @ 18:18:22 #86
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_10951830
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 15:22 schreef Zander het volgende:
Goed nieuws, na jarenlang gezeur van fans verschijnen deze maand eindelijk een aantal essentiele Neil Young - albums op cd:
[..]

Mooi, vooral 'On the beach' is een geweldige plaat. Jammer dat 'Time Fades Away', de live-lp uit 1973 er niet tussen zit, schijnt iets met de staat van de originele banden te maken te hebben. Hopelijk valt daar toch nog iets aan te doen, mijn vinyl-exemplaar begint een beetje versleten te klinken.


joehoe das inderdaad goed nieuws, vooral on the beach origineel lijkt me gaaf

edit: het waren toch missing six? welke weer niet dan?

De Narcis van Gabon
  zaterdag 7 juni 2003 @ 18:23:03 #87
2889 Zander
He's gone
pi_10951893
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 18:18 schreef PogueMahone het volgende:
edit: het waren toch missing six? welke weer niet dan?
'Time Fades Away' en 'Journey Through The Past' ontbreken nog steeds. Aan die laatste mis je niet echt veel, staan voornamelijk outtakes van de Harvest-sessies op (de plaatkant-lange versie van 'Alabama' is wel okee), maar 'Time Fades Away' is wel erg goed: qua intensiteit wel vergelijkbaar met 'Tonights The Night'.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 16 juni 2003 @ 16:37:25 #88
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_11146190
en de releasedatum is alweer verschoven, naar 12 juli volgens mijn vaste Plato...

Het zal toch wel doorgaan?

De Narcis van Gabon
pi_11146367
After The Gold Rush, Harvest, On The Beach, Zuma en Freedom...

Meer hoef je dan feitelijk niet, hoewel Tonight's The Night ook wel kan.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 16 juni 2003 @ 17:01:47 #90
2889 Zander
He's gone
pi_11146833
quote:
Op maandag 16 juni 2003 16:44 schreef methodmich het volgende:
After The Gold Rush, Harvest, On The Beach, Zuma en Freedom...

Meer hoef je dan feitelijk niet, hoewel Tonight's The Night ook wel kan.


Euh, geen 'Everybody Knows This Is Nowhere' of 'Rust Never Sleeps'? Ben 't niet met je eens, iig...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_11147265
quote:
Op maandag 16 juni 2003 17:01 schreef Zander het volgende:

[..]

Euh, geen 'Everybody Knows This Is Nowhere' of 'Rust Never Sleeps'? Ben 't niet met je eens, iig...


Mwah, die vind ik niet onmisbaar voor iemand die Neil Young wil gaan ontdekken. Dan zou ik sowieso met Harvest beginnen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 16 juni 2003 @ 18:01:43 #92
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_11148358
quote:
Op maandag 16 juni 2003 17:14 schreef methodmich het volgende:

[..]

Mwah, die vind ik niet onmisbaar voor iemand die Neil Young wil gaan ontdekken. Dan zou ik sowieso met Harvest beginnen.


die heb ik juist nog niet en everybody knows behoort sowieso tot mijn favorieten...
De Narcis van Gabon
pi_11149811
En wat vinden de mensen van die samenwerking met pearl jam toen? Mirror Ball...
pi_11180765
quote:
Op maandag 16 juni 2003 19:10 schreef D3nn15 het volgende:
En wat vinden de mensen van die samenwerking met pearl jam toen? Mirror Ball...
absoluut niet slecht (alhoewel niet iedereen er zo over schijnt te denken..)
jammer genoeg niet zo'n goed geheel. naar mijn mening.
na een hoop gezoek heb ik nu eindelijk de complete jaren 60-70-80 catalogus van mister young in huis (ongeveer 45? lp's, staat super mooi in de platenkast zo'n hele rij neil young), op vinyl, en ik heb eigenlijk nog geen slecht album kunnen ontdekken. zelfs op de geffen experimenten van begin jaren 80 staan erg goede nummers.
beste nummers? revolution blues, like an inca, cowgirl in the sand, what did you do to my life, albuquerque
pi_11181335
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 22:45 schreef salparadise het volgende:

[..]
en ik heb eigenlijk nog geen slecht album kunnen ontdekken


nou ja, na bestudering van de platenkast: landing on water is gewoon wel heel slecht!
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 juni 2003 @ 23:15:40 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_11181450
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 23:09 schreef salparadise het volgende:

[..]

nou ja, na bestudering van de platenkast: landing on water is gewoon wel heel slecht!


Ik wilde ze allemaal hebben. Maar deze is idd niet best.

Mild gezegd.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_11195648
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 22:45 schreef salparadise het volgende:

[..]

na een hoop gezoek heb ik nu eindelijk de complete jaren 60-70-80 catalogus van mister young in huis (ongeveer 45? lp's, staat super mooi in de platenkast zo'n hele rij neil young), op vinyl, en ik heb eigenlijk nog geen slecht album kunnen ontdekken. zelfs op de geffen experimenten van begin jaren 80 staan erg goede nummers.


Nou, er zitten toch wel wat 1 en 2 sterren albums bij hoor... Lang niet alles was goed, alleen voor de hele echte NY-freaks.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_11199365
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 16:06 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nou, er zitten toch wel wat 1 en 2 sterren albums bij hoor... Lang niet alles was goed, alleen voor de hele echte NY-freaks.


dat was misschien inderdaad wat overdreven...
ik ben geen echte neil young freak maar ik vind dat er op vrijwel alle albums minimaal 2 goede nummers staan. meestal zijn het er meer (naar mijn mening).
maar zoals ik hierboven al schreef o.a. landing on water en everybody's rockin' zijn niet goed. leuk dat dat meteen herkend werd
  zondag 13 juli 2003 @ 17:38:48 #99
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_11745802
deze week de heruitgaven maar eens halen, ik weet alleen nog niet welke... On The Beach zeker wel en Re-Ac-Tor zeker niet, de andere ligt aan mijn humeur
De Narcis van Gabon
  maandag 14 juli 2003 @ 16:16:04 #100
61099 hb74
rock on
pi_11765309
Van de heruitgaven moet je toch wel American Stars 'n Bars hebben. Al was het alleen al omdat hier het orgineel van Like a Hurricane opstaat. ik heb hem al thuis en de kwaliteid is super.
hb74
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')