abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:15:15 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31974376
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:56 schreef methodmich het volgende:
Heb jij Hij Leeft op CD Ringo? Die wil ik dus nog hebben, maar hij lijkt uitverkocht. Waar heb je die vandaan?
gedownload
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_31985810
Okee. Ik bedoel het hele album "Hij Leeft" cafca. Het nummer zelf heb ik ook op die verzamelaar idd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 11:41:54 #78
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31985875
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:47 schreef Frollo het volgende:
Mia is een schitterend nummer inderdaad. Maar waar gáát het over?
schitterend nummer inderdaad. In België vinden ze dat ook, het stond namelijk op nummer 3 in de Greatest Hits Top 1000 van Q-Music. En is ook altijd bovenin de top 100 van Studio Brussel te vinden.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_32006894
Gorki... fantastische band!!
pi_32024248
Gorki Mia vind ik persoonlijk nog steeds het beste nummer Vroeger had ik de tekst uitgeprint aan de muur hangen
Can't Sing But I've Got Soul
pi_32026169
Misschien tijd voor een Gorki top 20 van liefhebbers hier?
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:37:50 #82
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33900932
Op het forum van www.gorki.be wordt beweerd dat Virgin vanaf 16 januari de eerste vier albums van Gorki gaat heruitgeven, waaronder Gorky en Hij leeft. Is dat goed nieuws of niet?

Uit posts van later in dat topic maak ik op dat die re-release inmiddels heeft plaatsgevonden. Vreemd, want dat zou dan dus een week of anderhalf te vroeg zijn. Het is mij in sommige posts niet duidelijk of ze het nou over de heruitgegeven Hij leeft hebben of toch over oude exemplaren.

Weet iemand, een Belgische Fok!ker bijvoorbeeld, wat er nu werkelijk in de winkels ligt en om welke titels het gaat?
pi_33912281
Ik heb Hij Leeft inmiddels in bestelling bij Velvet Dordrecht. Volgens Ed kwam er inderdaad een re-release.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 10 januari 2006 @ 19:29:54 #84
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_33913432
De nieuwe plaat, Homo Erectus, is ook zeer de moeite waard. Ik heb hem nu opstaan.

Uit Een Bekend Verhaal
quote:
"ik zag de film
die was beter dan het boek
maar het was alweer de butler die het had gedaan
dat dacht ik al
er komt nooit meer iets nieuws
het bekende verhaal
het komt altijd terug
en de werkman komt te vroeg naar huis
zijn vrouw ligt naakt in haar bed
er zit een man in de kast
ik ken het verhaal al zo lang"
Hele simpele/heldere tekst, maar dat levert een prachtig nummer op
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_43026020
Gorki begint in januari weer met een nieuwe theatertour in diverse Belgische plaatsen en de 013.
quote:
De vorige Belgische theatertour van Gorki ligt alweer een tijdje achter de rug en de balans is opgemaakt. Volgens Luc De Vos was het een succes van hier tot op de maan. Alleen die virtuele gasten werkten op den duur op zijn zenuwen. Geen paniek, zo sprak Vos, ik laat die virtuele gasten voor wat ze zijn en maak een plaat over mijn enige echte held Joerie Gagarin, geef de plaat een gelaagde en tot de verbeelding sprekende titel (‘Homo Erectus’) en ga terug de baan op. Gorki terug voor zittend publiek, Vos voorlezend uit zijn nieuwe succesroman en geen gasten. Dat zal pas opbrengen. Ook deze keer geen fanfare (teveel drankbonnen), geen olifanten (Gaia oftewel Global Action in the Interest of Animals) maar blote venten des te meer. En ook met een projectiescherm maar wat men er zal op projecteren is een vraag die alleen Vos kan beantwoorden en dan nog zal het afhangen van zijn humeur op het moment zelf.
Klinkt heel interessant. Ik zit te denken om er een keer heen te gaan.
pi_44850377
Ik ga als ze in 013 komen, heb der zin in, superband
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_44850687
Donderdag 25 januari komen ze in de 013.
Kaartjes liggen al hier.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:38:23 #88
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_44856532
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 15:39 schreef Frollo het volgende:
*meldt*

Monstertje was mijn kennismakingsplaat en is daarom nog steeds mijn favoriet. Wat daarna is uitgekomen heb ik wel, maar vind ik toch wat minder. Muzikaal gezien dan hè, want de teksten zijn op elk album weer goed.

Ik vind het wel jammer dat ze steeds meer de rockkant zijn uitgegaan. Het enigszins monotone, dromerige geluid van nummers als Mia en Ooit Was Ik Een Soldaat vind ik eigenlijk veel mooier. Het geflirt met Afrikaanse muziek op Hij Leeft vind ik ook goed te pruimen.
Ik hoor wel vaker dat liefhebbers van het vroege uur de wat meer rockende inslag van Gorki niet echt kunnen waarderen, en vaak noemen ze dan met name Ik ben Aanwezig als een wat zwakkere plaat. Dat is in mijn geval de plaat waardoor ik Gorki heb leren kennen (Punk is Dood, Wie Zal Er Voor De Kinderen Zorgen, prachtige nummers hoor ), dus ik heb daar nog wel een zwak voor. Eindelijk Vakantie! was ook een hele fijne plaat, met name XTC is een bloedmooi nummer. Ben ze alleen sinds dat album wel uit het oog verloren.
pi_44862026
Dat is niet zo erg, want de platen daarna waren tot Homo Erectus ook iets minder Grobbel!
www.thuisuiteten.nl
  zondag 31 december 2006 @ 11:50:53 #90
15967 Frollo
pi_44884749
Destijds was ik toch behoorlijk onder de indruk van Ik ben aanwezig (de nieuwe Gorki, wow!), maar na die eerste paar draaibeurten heeft hij zeker zeven jaar de binnenkant van m'n cd-speler niet meer gezien. Dat zegt natuurlijk wel iets.
Maar naar aanleiding van jouw post, Grobbel, heb ik 'm zojuist weer eens uit de kast gehaald.

Bij de eerste blik op de playlist begreep ik direct wat het probleem is: die nummers duren zo allejezus lang! 6:32, 4:53, 6:51, en dat zijn dus de eerste drie nummers. Op Monstertje begin je tegen die tijd aan track 6, daar zit tenminste vaart in!
En dan de sound. Blijkbaar wilden ze met Ik ben aanwezig een massievere, bombastischere kant op. Een move die ik, meer gecharmeerd van het dromerige geluid van de eerste paar platen en de frisse rock van Monstertje, niet zo kan waarderen.

Nummers als 'Mijn dierbare vijand' en 'Punk is dood' zijn absoluut erg sterk. Daarom vond ik de plaat destijds in 1998 ook zo goed, maar ik snap nu wel waarom ik 'm sindsdien niet meer gedraaid heb.
  zondag 31 december 2006 @ 12:29:31 #91
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_44885856
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:50 schreef Frollo het volgende:
Destijds was ik toch behoorlijk onder de indruk van Ik ben aanwezig (de nieuwe Gorki, wow!), maar na die eerste paar draaibeurten heeft hij zeker zeven jaar de binnenkant van m'n cd-speler niet meer gezien. Dat zegt natuurlijk wel iets.
Maar naar aanleiding van jouw post, Grobbel, heb ik 'm zojuist weer eens uit de kast gehaald.

Bij de eerste blik op de playlist begreep ik direct wat het probleem is: die nummers duren zo allejezus lang! 6:32, 4:53, 6:51, en dat zijn dus de eerste drie nummers. Op Monstertje begin je tegen die tijd aan track 6, daar zit tenminste vaart in!
En dan de sound. Blijkbaar wilden ze met Ik ben aanwezig een massievere, bombastischere kant op. Een move die ik, meer gecharmeerd van het dromerige geluid van de eerste paar platen en de frisse rock van Monstertje, niet zo kan waarderen.

Nummers als 'Mijn dierbare vijand' en 'Punk is dood' zijn absoluut erg sterk. Daarom vond ik de plaat destijds in 1998 ook zo goed, maar ik snap nu wel waarom ik 'm sindsdien niet meer gedraaid heb.
Ik begrijp wel wat je bedoelt inderaad. Het is ook niet alleen de lengte van de tracks, maar sommige nummers zijn ook gewoon redelijk zwaar. Ik heb de plaat gisteren nog maar weer eens opgezet, en er zaten toch wel een aantal nummers tussen waarbij ik na 3 minuten al zat te kijken hoe lang ie nog zou duren. Voor mij was het trouwens ook voor het eerst in 6 jaar dat ik die plaat weer eens opzette trouwens, viel me nog niet zo heel erg tegen.

Dit had ik trouwens wel wat meer bij Noordkaap, waarbij met name het werk voor Massis toch al aan de gedateerde kant begon te klinken. Maar goed, het zal ook wel te maken hebben met een veranderende smaak - Monza heeft me ook nooit echt lang kunnen boeien.
pi_44893757
Goede nummers kunnen toch niet lang genoeg duren? Ik vind dat het een perfect geheel vormt op Ik Ben Aanwezig. Vol leuke subtiele dingetjes in de teksten enzovoort.

Maar als je inderdaad meer voor de wat kortere, rockachtige Gorki gaat snap ik dat het niet je favoriete plaat is!

In dat geval is Boterhammen ook een aanrader.

Net als Hij Leeft natuurlijk, ook een fantastisch album.

@Grobbel: Die laatste Monza, Grand uit 2005, bevatte wel enkele zeer aardige songs. Paar recht uit het hart gezongen psychiaterballads over de zelfmoord van Meuris' vriendin.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 31 december 2006 @ 16:55:10 #93
15967 Frollo
pi_44895270
quote:
Op zondag 31 december 2006 16:08 schreef methodmich het volgende:
Goede nummers kunnen toch niet lang genoeg duren?
Och. Goede nummers doen je inderdaad verlangen naar méér, maar ik denk niet dat het altijd goed zou zijn als je dat 'méér' ook echt zou krijgen.

De Ramones met nummers van tien minuten, zie 't voor je? 'Fourteenth verse, different from the first'?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 maart 2007 @ 19:49:07 #94
862 Arcee
Look closer
pi_47723208
Mia

Sterren komen, sterren gaan. Alleen Elvis blijft bestaan. Mia heeft nooit afgezien. Ze vraagt: kun jij nog dromen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 maart 2007 @ 19:52:50 #95
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47723340
quote:
Op zondag 31 december 2006 16:08 schreef methodmich het volgende:
Goede nummers kunnen toch niet lang genoeg duren? Ik vind dat het een perfect geheel vormt op Ik Ben Aanwezig. Vol leuke subtiele dingetjes in de teksten enzovoort.

Maar als je inderdaad meer voor de wat kortere, rockachtige Gorki gaat snap ik dat het niet je favoriete plaat is!

In dat geval is Boterhammen ook een aanrader.

Net als Hij Leeft natuurlijk, ook een fantastisch album.

@Grobbel: Die laatste Monza, Grand uit 2005, bevatte wel enkele zeer aardige songs. Paar recht uit het hart gezongen psychiaterballads over de zelfmoord van Meuris' vriendin.
En het album waar XTC op staat...shit ben de titel kwijt...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:09:08 #96
15967 Frollo
pi_47724005
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:52 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

En het album waar XTC op staat...shit ben de titel kwijt...
Eindelijk vakantie! is dat.

Waarvan het cd-boekje ook helemaal is vormgegeven als zo'n 'driedubbeldik vakantiespelletjesboek' met spelletjes als 'verbind de puntjes' (dan krijg je de tekening van de albumcover) en 'vul de songtitels in' (gewoon alle titels van het album).
  Redactie Frontpage dinsdag 27 maart 2007 @ 20:15:54 #97
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47724310
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:09 schreef Frollo het volgende:

[..]

Waarvan het cd-boekje ook helemaal is vormgegeven als zo'n 'driedubbeldik vakantiespelletjesboek' met spelletjes als 'verbind de puntjes' (dan krijg je de tekening van de albumcover) en 'vul de songtitels in' (gewoon alle titels van het album).
Aja! Goeie plaat was dat. Daarna volslagen uit het oor verloren.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:16:41 #98
15967 Frollo
pi_47724348
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Aja! Goeie plaat was dat. Daarna volslagen uit het oor verloren.
Ik heb 'm meteen opgezet.
pi_47747702
Ik zag 'm in Januari nog in de 013. Theatertour. Maar dat viel behoorlijk tegen.
Erg slaapverwekkend optreden; er gebeurde gewoon geen reet, en de laatste plaat is ook al niks om over naar huis te schrijven.

Dus ook ik hou 't bij z'n vroegere werk. Eindelijk Vakantie is cool
pi_47756469
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:09 schreef Frollo het volgende:

[..]

Superboekje ja, echte droge Gorki-humor.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')