abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15104248
Ik ben niet zo'n religieus mens, wel enigszins spiritueel (al vind ik dat geen prettig woord).
Simpel testje wijst uit, dat mijn voorkeur uitgaat naar het boeddhisme, en dat ik raakvlakken heb met het humanisme en de islam.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_15104933
Ik kom op boeddhisme, en daarna humanisme en jodendom. Denk dat met dit testje wel veel moderne westerlingen bij dingen als boeddhisme en humanisme uitkomen, en minder bij christendom.
pi_15105683
Zonder enige twijfel het christendom. Het wordt lastig om te kiezen tussen katholiek en protestant, maar als dat desondanks van mij verlangd zou worden, zou ik me aansluiten bij de schare waarin zich ook een zekere Thomascantor bevindt.
Wittgenstein
pi_15105823
Ik kan vraag 1 al niet beantwoorden. De situatie is voor mij ondenkbaar omdat ik geen rijbewijs heb. Een daarbij passend antwoord staat niet bij de mogelijkheden.
pi_15105875
O jeetje, je moet nog een test doen ook. Daar geloof ik niet in, hoor.
Wittgenstein
pi_15105919
Ik vind The Amish heel erg bijzonder. De leefwijze spreekt me heel erg aan
pi_15105939
Ik had dit testje al eens gedaan in een ander topic en toen kwam ik op het boeddhisme en katholiek uit meen ik. Rare combi eigenlijk.
pi_15105991
Na bij vraag 1 maar wat aangeklikt te hebben is de uitslag: humanisme met raakvlakken in boeddhisme en islam.
pi_15106020
Humanisme, Islam en Pro-blaat-isme.
We'll keep on whispering our mantras.
  woensdag 3 december 2003 @ 00:59:27 #10
71336 DouweAlfa
wij Maituna wij?
pi_15106127
Sjamanisme en Soefi
Welke Geest stuurt ons Leven en Waarheen'.Derde Factor..Libido (M.L.P)
pi_15106204
Ik ben een humanist.... ...goh wat een verassing

raakvlakken met mijn levenswijze:
- katholicisme; ben niet voor niks brabander
- boeddhisme; @random

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 3 december 2003 @ 03:53:48 #12
63576 Navane
[... of niet natuurlijk ...]
pi_15107099
http://virus.lucifer.com/index.html < religie zou ik het niet noemen. Is humanisme ook niet trouwens. Maar ik snap je punt Hier ga ik voor..
pi_15107114
Ik verwerp elke vorm van geloof anders dan de natuur ons voorschrijft.
pi_15107153
Discordianisme.
All hail Eris!
-
  woensdag 3 december 2003 @ 21:33:13 #15
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_15128297
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 23:33 schreef Moonah het volgende:
Simpel testje wijst uit, dat mijn voorkeur uitgaat naar het boeddhisme, en dat ik raakvlakken heb met het humanisme en de islam.
Ik heb die test ook gedaan en ik kwam uit op protestantisme en islam. En gezien mijn reputatie hier klopt er dus niets van die test. Als islam je aanspreekt denk je dan soms dat ongelovigen in de hel komen ?

Simpel testje is van de NCRV. NCRV is misschien een beetje islamofiel. Dat artikel van Fons de Poel waarin staat dat Paulus en Mohammed aan temporaal kwab epilepsie leden is ook niet meer terug te vinden.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_15131197
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:33 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik heb die test ook gedaan en ik kwam uit op protestantisme en islam. En gezien mijn reputatie hier klopt er dus niets van die test. Als islam je aanspreekt denk je dan soms dat ongelovigen in de hel komen ?

Simpel testje is van de NCRV. NCRV is misschien een beetje islamofiel. Dat artikel van Fons de Poel waarin staat dat Paulus en Mohammed aan temporaal kwab epilepsie leden is ook niet meer terug te vinden.

Hè bah Akkersloot, nu onthul je de bron van je felle standpunt (Fons de Poel), en daarmee maak je jezelf ongeloofwaardig (Is Fons NCRV-coryfee? Is hij religie-kenner? )

Misschien moeten we temporaalkwabepilepsie niet meer als afwijking zien, maar als goddelijke zegen waarmee bepaalde mensen de mensheid kunnen behoeden voor een verlies van idealisme. Dat zou namelijk niet goed zijn voor het voortbestaan van de menselijke soort.

[Dit bericht is gewijzigd door ZozoVII op 03-12-2003 23:04]

God put a smile upon your face
pi_15131416
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:33 schreef Akkersloot het volgende:

Toch richt jij opvallend vaak je aandacht op de Islam. Een beetje obsessief ben je soms wel te noemen. Beetje een Islamofoob.

Ik kwam trouwens ook uit op het Boeddhisme en het Humanisme. Ik denk eigenlijk dat de Atheïsten onder ons volgens deze test ook op 1 van bovenstaande twee uitkomt, simpelweg omdat die het meest toegankelijke ethische stelsel hebben.

donderdag 4 december 2003 @ 06:12:46 #18
60090 Akkersloot
pi_15136199
quote:
Op woensdag 3 december 2003 22:54 schreef ZozoVII het volgende:
Hè bah Akkersloot, nu onthul je de bron van je felle standpunt (Fons de Poel), en daarmee maak je jezelf ongeloofwaardig (Is Fons NCRV-coryfee? Is hij religie-kenner? )
"Is hij religie-kenner". Temporaal kwab epilepsie heeft niets met religie te maken. Het is gewoon een ziekte. Jammer dat het te zeldzaam voorkwam om als zo danig erkent te worden. Daar hebben we dus het Christendom (Paulus) en Islam (Mohammed) aan te danken.
quote:
Misschien moeten we temporaalkwabepilepsie niet meer als afwijking zien, maar als goddelijke zegen waarmee bepaalde mensen de mensheid kunnen behoeden voor een verlies van idealisme. Dat zou namelijk niet goed zijn voor het voortbestaan van de menselijke soort.
Miljoenen mensen, hebben samen met hun idealen, hun leven verloren dankzij die twee temporaal kwab epilepsie patienten. Noem jij het een ideaal om dergelijke zieke gasten te erkennen als "apostel" of "profeet". Verder heb je waarschijnlijk nog niet in de gaten dat er een enorm verschil is tussen geloof en idealen. Dat eerste doe je alleen maar voor je zelf. Een ideaal, een verbetering van de wereld, dat doe je voor een ander.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  donderdag 4 december 2003 @ 06:17:01 #19
60090 Akkersloot
pi_15136207
quote:
Op woensdag 3 december 2003 23:01 schreef Dalai_Lama het volgende:
Toch richt jij opvallend vaak je aandacht op de Islam. Een beetje obsessief ben je soms wel te noemen. Beetje een Islamofoob.
Moet dat een dooddoener zijn. Stel als er nu alleen maar islam of hitlerdom zou bestaan. Dan zou je volgens jou redenering die "religies" nooit mogen bestrijden, want dan ben je volgens jou erg "obsessief". Ik laat "islam" echter gewoon onder de noemer fascisme vallen "het staat een gelovige niet dat hij een andere gelovige doodt" Mein Koran 4:94
  donderdag 4 december 2003 @ 06:18:24 #20
60090 Akkersloot
pi_15136213
De NCRV heeft in haar religie testje essentiele punten zoals het ongelovigen branden in de hel en de erfzonde doctrine weg gehouden. Grabbeltonnisme dus.
  donderdag 4 december 2003 @ 06:27:19 #21
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15136245
quote:
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: humanisme.
De volgende religies en stromingen hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: protestantisme en jodendom.
Ik ben niet gelovig, dus humanisme is een goede eerste en mijn familie is protestants, dus ook ok. Jodendom, tja, zal wel.
  donderdag 4 december 2003 @ 07:19:28 #22
75316 Merijntje
Rien ne va plus
pi_15136343
quote:
De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: islam en protestantisme.
Verdorrie, altijd voor niks naar de zondagschool gegaan
Het geheim van vreugde is het leed te kunnen hanteren. - Anais Nin
pi_15136630
quote:
Op donderdag 4 december 2003 06:17 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Moet dat een dooddoener zijn. Stel als er nu alleen maar islam of hitlerdom zou bestaan.

Maar dit is niet zo. We hebben talloze religies.
quote:
Dan zou je volgens jou redenering die "religies" nooit mogen bestrijden, want dan ben je volgens jou erg "obsessief".
Nee hoor. Maar er zit een verschil tussen 'bestrijden' en elke kans aangrijpen de religie de grond in te boren (of zelf kansen maken). Ook citeer je te pas en te onpas uit de Koran, wat erop wijst dat je hem regelmatig bestudeerd, natuurlijk op zoek naar tegenstrijdigheden.
quote:
Ik laat "islam" echter gewoon onder de noemer fascisme vallen "het staat een gelovige niet dat hij een andere gelovige doodt" Mein Koran 4:94
Is dat fascisme? Volgens het Nederlandse wetboek mag je ook geen gelovige doden (ongelovigen trouwens ook niet).
pi_15136654
quote:
Op donderdag 4 december 2003 06:12 schreef Akkersloot het volgende:
"Is hij religie-kenner". Temporaal kwab epilepsie heeft niets met religie te maken. Het is gewoon een ziekte. Jammer dat het te zeldzaam voorkwam om als zo danig erkent te worden. Daar hebben we dus het Christendom (Paulus) en Islam (Mohammed) aan te danken.
Temporaal kwab epilepsie is lang niet de enige aandoening die waanbeelden veroorzaakt. Waarom ben je er zo zeker van dat ze dit hadden? Alleen maar omdat een quasi-wetenschapper dit beweert? En dan vind je de miljoenen christenen en moslims onbegrijpelijk?
quote:
Miljoenen mensen, hebben samen met hun idealen, hun leven verloren dankzij die twee temporaal kwab epilepsie patienten. Noem jij het een ideaal om dergelijke zieke gasten te erkennen als "apostel" of "profeet".
Sorry, maar dit is echt fout. Paules en Mohammed zijn NIET verantwoordelijk voor de mensen die ná hun vermoord zijn. Dat zijn degenen die de religie als machtsmiddel hebben misbruikt.
quote:
Verder heb je waarschijnlijk nog niet in de gaten dat er een enorm verschil is tussen geloof en idealen. Dat eerste doe je alleen maar voor je zelf. Een ideaal, een verbetering van de wereld, dat doe je voor een ander.
Vreemd, gaan Jehovah's niet regelmatig langs de deuren om anderen te bekeren (i.e. te helpen)?
pi_15136873
Islam past het best, daarnaast zijn er ook raakvlakken met het boeddhisme en humanisme...

het zal wel....

pi_15138704
quote:
Op donderdag 4 december 2003 06:12 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

[..]

Miljoenen mensen, hebben samen met hun idealen, hun leven verloren dankzij die twee temporaal kwab epilepsie patienten. Noem jij het een ideaal om dergelijke zieke gasten te erkennen als "apostel" of "profeet". Verder heb je waarschijnlijk nog niet in de gaten dat er een enorm verschil is tussen geloof en idealen. Dat eerste doe je alleen maar voor je zelf. Een ideaal, een verbetering van de wereld, dat doe je voor een ander.

Geloven hangt samen met een bepaalde visie op verleden, heden, en zeker ook toekomst. Dikwijls gaat een religie gepaard met een positief toekomstbeeld (het komt ooit goed), dat oproept tot een actieve levenshouding om bij te dragen aan die toekomst. Het religieus ideaal ligt niet zo ver af van het niet-religieus ideaal. De uitwerking ervan in het dagelijks leven, daar schort het nog wel eens aan.
Geloven en idealen horen dus bij mekaar.
God put a smile upon your face
pi_15139356
Humanisme met raakvlakken katholicisme en islam.

Ik vond echter heel vaak de antwoorden die je kon kiezen niet echt van toepassing, en heb ik dus maar een keuze gemaakt die er het dichtst bij in de buurt ligt. Humanisme zou op zich geen slechte keus zijn, toch heb ik het idee dat ik wat spritueler ben dan alleen maar humanist...of ik heb het verkeerde beeld van humanisten

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 4 december 2003 @ 20:48:54 #28
60090 Akkersloot
pi_15155958
quote:
Op donderdag 4 december 2003 10:27 schreef ZozoVII het volgende:
Geloven en idealen horen per definitie niet bij elkaar. Voor geloof denk je te worden beloond. Dat verwacht je niet van je ideaal, iets wat je doet ter verbetering van de wereld.
  donderdag 4 december 2003 @ 20:54:25 #29
60090 Akkersloot
pi_15156101
quote:
Op donderdag 4 december 2003 08:18 schreef Dalai_Lama het volgende:
Sorry, maar dit is echt fout. Paules en Mohammed zijn NIET verantwoordelijk voor de mensen die ná hun vermoord zijn. Dat zijn degenen die de religie als machtsmiddel hebben misbruikt.
Wat misbruiken. Als iemand de bijbel of koran zogenaamd verkeerd begrijpen dan heet dat "misbruiken".
quote:
Vreemd, gaan Jehovah's niet regelmatig langs de deuren om anderen te bekeren (i.e. te helpen)?
Om dat ze daar zelf beter van worden. Het past in hun eigen geloof in "Jezus redt".
pi_15158621
quote:
Op donderdag 4 december 2003 20:54 schreef Akkersloot het volgende:
Wat misbruiken. Als iemand de bijbel of koran zogenaamd verkeerd begrijpen dan heet dat "misbruiken".
Als iemand de Bijbel naar behoeven aanpast en het vervolgens als 'het woord van God' verkondigt, is dit ook misbruiken.
quote:
Om dat ze daar zelf beter van worden. Het past in hun eigen geloof in "Jezus redt".
De beweegredenen doen er niet toe, ze proberen mensen toch te helpen (ook al werk dit vaak averechts). Ze doen het om te zorgen dat de ongelovigen 'verloren gaan'.
pi_15183433
Volgens de test humanisme, maar vaak moest ik kiezen uit de minst slechtste dus de test is behoorlijk beperkt. Tis ook maar een internet testje natuurlijk
  vrijdag 5 december 2003 @ 19:38:46 #32
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15183587
Humanisme...
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_15189003
humanisme, zelfde uitslag als in Bij welk geloof pas jij ?
fokschaap
pi_15191222
Protestantisme
blegh of iets boeiends??
pi_15201861
Humanisme, raakvlakken met jouw levenswijze: boeddhisme en islam.

Humanisme kan ik me inderdaat wel in vinden, de rest: het zal wel. Wel enigzins beperkt natuurlijk zo'n test, als je niet in God gelooft vallen alle religies die er 1 (of meer) hebben zoizo af.

"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zaterdag 6 december 2003 @ 17:55:24 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_15202618
Humanisme
Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.

Dat laatste lijkt me meer nihilisme, maar ala. Verder heb ik raakvlakken met het Protestantisme en het Boeddhisme. Maar de NCRV is Protestant, dus dat vertrouw ik niet.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 7 december 2003 @ 18:28:36 #38
60090 Akkersloot
pi_15227395
quote:
Op donderdag 4 december 2003 22:17 schreef Dalai_Lama het volgende:
Als iemand de Bijbel naar behoeven aanpast en het vervolgens als 'het woord van God' verkondigt, is dit ook misbruiken.
Ja, als. Maar je stelde dat mensen die volgens jou en het gros van de christenen in de naam van hun geloof mensen hebben vermoord "geloof hebben misbruikt". "geloof misbruiken" is een verzinsel van reli-geindoctrineerden. Die moordenaars hebben het geloof niet "misbruikt". Van misbruiken is immers geen sprake als ze er zelf in geloofden. "Geloof misbruiken" is een ontkenning van de reli's die zeggen dat hun God alles kan maar dat die alleskunnende God zijn boodschap in bijbel of koran duidelijk kan uitdragen ho maar.
Je kan alleen maar spreken over "misbruiken" als er een verborgen hoger doel van je kruistocht, zelfmoordaanslag ect is. En ik het geval van bijvoorbeeld een zelfmoordaanslag bestaat er per definitie geen ander doel dan wat die gast als boodschap in de koran heeft gelezen.
God is alwetend en vooruitziend dus ...

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 07-12-2003 18:32]

pi_15240177
quote:
Op zondag 7 december 2003 18:28 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ja, als. Maar je stelde dat mensen die volgens jou en het gros van de christenen in de naam van hun geloof mensen hebben vermoord "geloof hebben misbruikt". "geloof misbruiken" is een verzinsel van reli-geindoctrineerden.

Je leest niet. Ik heb gezegd dat de Bijbel e.d. naar behoeven zijn aangepast om zo een verhaal te krijgen waarmee je makkelijk een hoop mensen kunt indoctrineren. Het misbruik komt van de kant van een paar religieuze leiders.
quote:
Die moordenaars hebben het geloof niet "misbruikt". Van misbruiken is immers geen sprake als ze er zelf in geloofden.
Dat zeg ik ook niet.
quote:
"Geloof misbruiken" is een ontkenning van de reli's die zeggen dat hun God alles kan maar dat die alleskunnende God zijn boodschap in bijbel of koran duidelijk kan uitdragen ho maar.
Dat is geen misbruik, maar onwetendheid.
quote:
Je kan alleen maar spreken over "misbruiken" als er een verborgen hoger doel van je kruistocht, zelfmoordaanslag ect is. En ik het geval van bijvoorbeeld een zelfmoordaanslag bestaat er per definitie geen ander doel dan wat die gast als boodschap in de koran heeft gelezen.
God is alwetend en vooruitziend dus ...
Je kunt ook in andere gevallen van misbruik spreken. En het is heel goed mogelijk dat dat in die zelfmoordaanslagen een rol speelde. Ze deden het immers niet uit zichzelf, maar werden ertoe aangezet door een religieus leider.

En verwijs eens naar een ander topic dan dat van jezelf :S

pi_15241554
quote:
Op donderdag 4 december 2003 10:27 schreef ZozoVII het volgende:
Geloven hangt samen met een bepaalde visie op verleden, heden, en zeker ook toekomst. Dikwijls gaat een religie gepaard met een positief toekomstbeeld (het komt ooit goed), dat oproept tot een actieve levenshouding om bij te dragen aan die toekomst. Het religieus ideaal ligt niet zo ver af van het niet-religieus ideaal. De uitwerking ervan in het dagelijks leven, daar schort het nog wel eens aan.
Het religieus ideaal word je voorgeschreven en voorgezet als waarheid afkomstig zijnde van goddelijke afkomst. Dit is een zeer groot verschil.
In het christendom kun je bijvoorbeeld zien dat men in het 'uiteindelijke goedkomen' gelooft, maar het naar een denkbeeldige toekomst verschuift (na de dood). En voor zover christenen millenialisten zijn geloven ze dat deze tijd van voorspoed en vrede niet door de mens gemaakt kan worden maar pas door het optreden van de messias op aarde verwerkelijkt zal worden. Alweer passiviteit. In wezen is het christelijke ideaal zo idealistisch dat het alles van God laat afhangen en totaal niets van de mens verwacht. Dit kan men ook vaak zien in de geschiedenis van het christendom. In feite gaat het christendom nog verder: het verwacht van de mens alleen maar een toenemende haat tegen God. Dit droevige wereldbeeld met eindtijddenken (doemdenken) staat voor vele christenen tegenwoordig centraal. Zo leven vele christenen (alweer) in een schizofrene ervaring van het bestaan: het wordt allemaal nog slechter, nog goddelozer, maar het pas uiteindelijk wel weer goed. Het eerste is echter het ervaren van dít leven.

Het lijkt mij daarom niet veel zin hebben op de overeenkomsten van het menselijk religieus of a-religieus denken te wijzen. Iedereen moet om het leven te overleven wel ergens positief over denken. Wanneer je het denken onder de loep neemt zijn de verschillen van veel doorslaggevender aard. Ikzelf heb als christen vaak geleden onder het negatieve dat vaak in evangelische kringen benadrukt wordt (Gods eisen, de zondigheid van de individuele mens, de hopeloosheid van de mensheid enz). De boodschap van 'verlossing' , 'bevrijding' en 'hoop' komt vaak niet goed uit de verf in het christendom.

maandag 8 december 2003 @ 11:14:09 #41
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_15242626

of protestantisme/jodendom......

*slaat kruisje*

maandag 8 december 2003 @ 16:51:41 #42
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_15250897
Pantheïsme neigend naar het gnosticisme.....
Alles is één
pi_15266730
Humanisme had ik ookal verwacht
pi_15266766
katholiek
pi_15266941
Hmmm, volgens de test moet ik me bekeren tot het jodendom.
pi_15373368
ik kom op uit op het Jodendom

hoe verrassend

met raakvlakken Boeddhisme (hoewel dat geen religie is wmb) en Islam

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Admin zaterdag 13 december 2003 @ 02:38:54 #47
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_15373478
De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: katholicisme en islam. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_15373800
Ik heb de test niet gedaan.

Waarom zou ik?

Ongetwijfeld kom ik ergens uit bij het humanisme: van alles een beetje.

Er is "meer", dat geloof ik wel.

Ik voel er nix voor om me de wet voor te laten schrijven, omdat er toevallig in een boek staat "dat je niet dit, en niet dat, en niet zus, en niet zo mag, en je moet vanalles."

Dan denk ik liever zelf na; Gevoelsmatig heb ik - denk ik - meestal wel door of iets goed is of niet en hoe ik met mensen en dingen (zou) "moet(en)" omgaan.

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_15376567
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 06:55 schreef femmeChantal het volgende:
Hmmm, volgens de test moet ik me bekeren tot het jodendom.
Neuh, hoeft vast niet.
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 03:21 schreef R_ON het volgende:
Ik heb de test niet gedaan.

Waarom zou ik?

Ongetwijfeld kom ik ergens uit bij het humanisme: van alles een beetje.

Alsof humanisme een smeltkroes is.

Dat testje schrijft niets voor, het is oppervlakkig, maar ik vond het zelf wel interessant om een beetje een idee te krijgen van de richting waarnaar mijn religieuze gevoelens neigen.
Het heeft geen consequenties hoor (tenminste, voor mij niet...).

pi_15380023
Nou, bij het humanisme staat "De mens" centraal, dus als individu mag en kan ik me op m'n eigen manier ontwikkelen en dus ook zelf bepalen hoe ik aankijk tegen religies.

Het is natuurlijk niet echt een smeltkroes, maar dat kan ik er wel van maken.

Maybe
pi_15380282
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 15:56 schreef R_ON het volgende:
dus als individu mag en kan ik me op m'n eigen manier ontwikkelen en dus ook zelf bepalen hoe ik aankijk tegen religies.
Oh, maar dat kan en mag ik ook hoor, ook al was bij mij de uitslag boeddhisme.
pi_15380326
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 16:05 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh, maar dat kan en mag ik ook hoor, ook al was bij mij de uitslag boeddhisme.

Joh
Maybe
  dinsdag 16 december 2003 @ 22:02:26 #53
77559 Haat
Sterf langzaam en pijnlijk...
pi_15466834
Heidendom, maar of dat nou echt een religie is?
Death to planet Earth!
  dinsdag 16 december 2003 @ 22:16:06 #54
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15467156
quote:
Welke religie spreekt je aan?
Iig geen enkele die een simpele supergod met hemeltje en hel predikt op basis van triviale levenskeuzes.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_15481108
Volgens dat testje is mijn stroming boeddhisme en de raakvlakken humanisme en jodendom. Nu moet ik zeggen dat boeddhisme me wel aanspreekt, vooral het idee over leven en dood.
Impossible is only a word.
pi_15481165
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: katholicisme.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
Gezellig in de kroeg zitten + communiceren met pre-teens, is best oke.
  donderdag 18 december 2003 @ 00:01:22 #57
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_15500191
1. Protestant
2. Katholiek
3. Islam

Wat doet 3 daar nou weer

Nice guys finish last. You're running out of gas...Your sympathy will get you left behind.
  donderdag 18 december 2003 @ 09:53:47 #58
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_15505295
Ik ben ras-atheist... Maar al zou ik moeten kiezen, dan ga ik voor het boeddhisme
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_15609684
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 12:32 schreef Moonah het volgende:

[..]

Neuh, hoeft vast niet.
Dat testje schrijft niets voor, het is oppervlakkig, maar ik vond het zelf wel interessant om een beetje een idee te krijgen van de richting waarnaar mijn religieuze gevoelens neigen.
Het heeft geen consequenties hoor (tenminste, voor mij niet...).

Ben het met je eens hoor . Ik was alleen nogal verbaasd, want het jodendom is iets waar ik nooit verder over heb nagedacht. Inmiddels ben ik erachter dat joden een persoonlijke band hebben met god; het jodendom is bijvoorbeeld de (voor zover ik weet) enige godsdienst waarbij je god ter verantwoording mag roepen.
pi_15925704
Het gaat er volgens mij niet om welke bij je past maar welke volgens jou de Waarheid weergeeft. zie:

http://www.it-is-truth.org

Een probleem is niets anders dan een mogelijkheid
  zaterdag 3 januari 2004 @ 17:20:56 #61
17928 averty
Retroactief ziener
pi_15932027
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 13:27 schreef nothing_compares_2_U het volgende:
Het gaat er volgens mij niet om welke bij je past maar welke volgens jou de Waarheid weergeeft. zie:

http://www.it-is-truth.org

Sterker nog, waarom zou een religie leuk moeten zijn. Het is er (volgens de religieuzen) nu eenmaal en daar valt niet mee te spotten. Sterker nog, de religies met de grootste aanhang leggen allerlei beperkende regels op die het huidige leven niet echt leuk maken....
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_15953844
wuhuauahuuhahuahuahuahuhua

deze test klopt niet , ik heb 3 keer verschillende antwoorden gekozen en steeds komt er hetzelfde uit :

Islam met raakvlakken met boedhisme en nog eentje maar die ben ik vergeten

pi_15954105
Humanisme, Christendom, Boedhisme.

christendom klopt niet want ik geloof niet in god/jezus/bijbel of andere onzin.

"We can't stop here.. This is Bat Country!"
pi_16188906
*schop

Humanisme, niet echt een verassing voor me... Raakvlakken met katholicisme en boedhisme. Kan ik me wel in vinden.

"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:03:55 #65
52589 sjun
uit solidariteit
pi_16284619
quote:
Op donderdag 4 december 2003 06:18 schreef Akkersloot het volgende:
De NCRV heeft in haar religie testje essentiele punten zoals het ongelovigen branden in de hel en de erfzonde doctrine weg gehouden. Grabbeltonnisme dus.
Gelukkig is er voor wat aardser ingestelde mensen dan nog het evangelie van Jan Marijnissen dat door zijn Rode Jehova's aan de mens gebracht wordt in buurtjes, buurthuizen, bij vakbondsbijeenkomsten en op SP-familiedagen als de Vierhoutenbijeenkomsten... Verder verschijnt in Tribune een maandelijke update van de vorderingen om te komen tot de nieuwe samenleving en zijn de leerlingen reeds over de hele maatschappij verspreid.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:37:50 #66
8369 speknek
Another day another slay
pi_16285615
Om maar niet te spreken van het belachelijke feit dat ze de enige ware wereld van de logica niet genoeg onderkennen. Het is niet zozeer grabbeltonnisme als wel de religies van de geesteszwakken.

(als dit toch het stokpaardjestopic is)

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 12:27:24 #67
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_16310705
1) humanisme
2) jodendom
3) protestantisme

klopt wel die eerste, ik was eerst christelijk maar tegenwoordig heb ik het niet meer zo op god..

MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
pi_16310906
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:55 schreef RoFFaDaM-SoLDieR het volgende:
wuhuauahuuhahuahuahuahuhua

deze test klopt niet , ik heb 3 keer verschillende antwoorden gekozen en steeds komt er hetzelfde uit :

Nou, dat kan toch... het zou pas niet kloppen als je 3 keer dezelfde antwoorden koos en er kwam steeds iets verschillends uit
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 19:02:02 #69
81104 Rex_Everything
Caught in a Whirl
pi_16321407
Humanisme, en raakvlakken met katholicisme en islam. Nou mooi niet dus. Ik denk dat ze de categorie 'rotzak' vergeten zijn.
quote:
Op woensdag 3 december 2003 04:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
Discordianisme.
All hail Eris!
Daar ga ik ook voor!
You don't seem to understand the deal.
I don't give two shits on how you feel.
pi_16545127
islam met raakvlakken van het katholiscisme en jodendom. klopt want ik ben moslim.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 18:13:44 #71
81462 Mouw
-Cultfiguur-
pi_16549261
Humanisme.
Raakvlakken met: protestantisme en hindoeisme.
Psychisch gestoord
pi_16550630
De Islam uiteraard!
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_16551951
Geweldig... ideologie en filosofie als een consumentenproduct. Wat heeft religie met dit soort ongein-vragen te maken? Staatsloterij? Televisie-quiz? Ernstig...

De NCRV doet een laatste reddeloze poging om de consument aan te spreken, dmv een New Age testje...

'Wil je een beetje meer boeddhisme in je televisiezenderpakket, schat?'
'Nee, ik ben de laatste tijd meer in een protestante bui hoor...'

pi_16553249
Persoonlijk vindt ik religie (en spiritualisme, etc.) allemaal nergens voor nodig. Wat is er zo erg aan om het allemaal zelf uit te vogelen? En waarom moet overal een betekenis achter worden gezocht?

Maar goed; als ik een religie zou moeten kiezen, dan zou het degene zijn die het minst hypocriet is. Alles met een hel of vergelijkbaars valt dus af, want als er een schrikbeeld nodig is om mensen te laten conformeren, is het dus intrinsiek geen solide systeem. Bestaat zo'n systeem?

Ceci n'est pas une signature.
pi_16553287
Boeddhisme met raakvlakken: Islam en Katholicisme

pi_16981075
De godsdienst die mij et meest aanspreekt>>>> Overgave aan Degene die alles geschapen heeft....die mij doet ademen en mij voedt en wanneer ik ziek ben, mij weer beter maakt. Die vruchten doet groeien aan bomen en niets heeft geschapen zonder dat het ons tot nut is.

Islam!

(Overgave=Vrijheid) maar daar moet je wel conceptueel voor kunnen denken.

pi_16981194
pi_16981230
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:00 schreef nothing_compares_2_U het volgende:
www.it-is-truth.org
spam !
fokschaap
  zondag 8 februari 2004 @ 20:46:16 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_17010163
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:56 schreef nothing_compares_2_U het volgende:
(Overgave=Vrijheid) maar daar moet je wel conceptueel voor kunnen denken.
Try me.
pi_17011573
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 23:33 schreef Moonah het volgende:
..dat mijn voorkeur uitgaat naar het boeddhisme, en dat ik raakvlakken heb met het humanisme en de islam.
Ik heb dezelfde uitslag
  maandag 9 februari 2004 @ 14:47:34 #81
81104 Rex_Everything
Caught in a Whirl
pi_17028393
quote:
Op zondag 8 februari 2004 21:31 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde uitslag

Bestaat vast wel een zalfje tegen.
You don't seem to understand the deal.
I don't give two shits on how you feel.
  maandag 9 februari 2004 @ 14:57:11 #82
3878 Vork
Manisch creatief
pi_17028710

De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: boeddhisme en islam. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

pi_17146146
ik geloof wel in een god. anderzijds ook weer niet omdat er teveel sjit is gebeurd...

maar relegies staan mijn geen van alle aan. iedereen spreekt over vrede maar ondertussen worden er zoveel mensen vermoord om religie.

vrijdag 13 februari 2004 @ 16:19:56 #84
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_17147654
Het joodse geloof spreekt me wel aan, wat verders niets over de gelovigen zelf zegt.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_17150009
Volgens die test ben ik een humanist met raakvlakken op het boeddhisme en hindoeisme...

Maar wat een kutvragen zeg, in veel gevallen was geen een antwoord van toepassing op mij...

This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')