- hoest
- loopneus
- slijm in keel
- hoofdpijn
En geen pijnstillertje helpt!
Meer slachtoffers?
Ik word normaal gesproken nooit ziek, eens in de drie jaar ofzo
quote:je word juist ziek door die griepprik
Op dinsdag 2 december 2003 10:39 schreef Sjwerver het volgende:
En dan heb ik vorige week maandag, een dag voor ik ziek werd, vrijwillig nog een griepprik genomen!Ik word normaal gesproken nooit ziek, eens in de drie jaar ofzo
quote:Ik hoorde het al van een collega.. maar ja, mijn koppigheid he!
Op dinsdag 2 december 2003 10:42 schreef lovegrrl het volgende:[..]
je word juist ziek door die griepprik
is egt zo, heeft (bijna) iedereen
ik ben ook ziek
loopneus, zere keel, steeds overgeven, alles draait.. koorts is gelukkig gedaald.. blehh ik verveel me
CallTV
quote:Tijd verdijven..?
ik ben ook ziek
loopneus, zere keel, steeds overgeven, alles draait.. koorts is gelukkig gedaald.. blehh ik verveel me
quote:Wat moet jij met de avatar van de Gijsgids ?
Op dinsdag 2 december 2003 10:36 schreef Sjwerver het volgende:
Bij mij is het sinds vorige week dinsdag al raak.- hoest
- loopneus
- slijm in keel
- hoofdpijnEn geen pijnstillertje helpt!
Meer slachtoffers?
quote:whattafak is de Gijsgids?
Op dinsdag 2 december 2003 10:54 schreef Nuongirl het volgende:[..]
Wat moet jij met de avatar van de Gijsgids ?
quote:http://forum.fok.nl/search.php?on=user&search=46591
Op dinsdag 2 december 2003 11:04 schreef Sjwerver het volgende:[..]
whattafak is de Gijsgids?
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 11:12 schreef Nuongirl het volgende:[..]
http://forum.fok.nl/search.php?on=user&search=46591
Nieuwsbericht van de FP:
Griepepidemie in Belgie
België gaat gebukt onder een griepepidemie. Dat heeft de Belgische minister van Volksgezondheid Demotte laten weten. Aangezien ongeveer drie procent van de Belgische bevolking griep heeft, betekent dat volgens de minister het het begin van een epidemie. Vooral jongeren zijn getroffen. Sommige scholen melden ongewoon veel lege schoolbankjes.
Het virus, type A/H3, is volgens het Wetenschappelijk Instituut voor de Volksgezondheid (WIV) in België niet gevaarlijk maar wel vervelend. Patiënten kunnen tot 40 graden koorts krijgen en moeten in bed blijven. Het virus is over komen waaien uit Frankrijk.
Deskundigen verwachten dat de epidemie zich de komende twee weken uitbreidt. Volgens de overheid heeft het nog steeds zin om een antigriepprik te halen ter bescherming.
-------
Hij is gegarandeerd ook hierheen gewaaid!
quote:Idem.
Op dinsdag 2 december 2003 10:38 schreef Dreuzel het volgende:
* Meldt
Ik nu al voor de 2e keer!Ik voel me echt belabberd!!
En was pas net anderhalve week van de andere griep af.
quote:Klein kansje dat je dat zaterdag van mijn gehoest enzo gekregen hebt?
Op dinsdag 2 december 2003 11:34 schreef Mike het volgende:[..]
Idem.
En was pas net anderhalve week van de andere griep af.
Van het weekend steeds heel laat (na vijven) gaan slapen (en vaak niet zo lang ook), heeft blijkbaar mn weerstand beinvloed, want zat vanochtend toen ik net wakker was op 38,5 ... spierpijn, verstopte neus (daar begon het mee)..oor beetje verstopt... gewoon irritant, heb zat dingen te doen eigenlijk
[Dit bericht is gewijzigd door Jape op 02-12-2003 13:47]
Het begint nu een beetje weg te zakken, maar ben er goed beroerd van geweest.
De naweeen zijn er nog wel, hoesten, niesen, snotteren.
Tempo heeft goede zaken gedaan.
quote:*aandelen Tempo koopt*
Op dinsdag 2 december 2003 14:38 schreef mazaru het volgende:
* mazaru meldt zich!Het begint nu een beetje weg te zakken, maar ben er goed beroerd van geweest.
De naweeen zijn er nog wel, hoesten, niesen, snotteren.
Tempo heeft goede zaken gedaan.
Beterschap allemaal!.
Beterschap mensjes
quote:Hopen dat je na het bezoeken van dit topic niet aangestoken bent!
Op dinsdag 2 december 2003 19:23 schreef Willaaam het volgende:
Ik voel me (nog) helemaal perfect!Beterschap mensjes
En ik heb ook nog eens te veel keuzevakken gekozen deze periode dus moet heel hard leren en werk bij Bart Smit dus zo lullig om me ziek te melden met die drukte. Maar ja, tis maar een griepje
(zie artikel ergens op de frontpage van gisteren (afaik))
Hele jaar nog niet ziek geweest, maar heb het nu aardig te pakken. En wat nog wranger is; precies in mijn weekje vakantie
quote:
De griep komt op dit moment heel langzaam over Nederland. Vijf tot zes per tienduizend inwoners zijn nu ziek, meldt het Nationaal Influenza Centrum te Rotterdam. Maar het aantal bedlegerigen en kwakkelaars door rondwarende verkoudheidsvirussen is vele malen groter."Het begin van de griep is er", zegt viroloog prof.dr. A. Osterhaus, "maar of het doorzet is maar helemaal de vraag."In andere Europese landen, zoals Frankrijk en Groot-Brittannië, waar de afgelopen weken sprake was van soms pittige griepgolven, is de influenza alweer over zijn hoogtepunt heen.
Voordat in Nederland kan worden gesproken van een griepepidemie is, statistisch gezien, een aantal ziektegevallen nodig van 40 tot 50 per tienduizend inwoners. Een stevige griepepidemie lijkt dan ook nog ver weg.
Wel waarschuwt professor Osterhaus: "De griepprik werkt niet optimaal. Het is niet volledig afdoende wat betreft één van de virusstammen die nu rondwaren."
Ben nooit zolang ziek geweest, blijf zelfs nooit thuis als ik ziek ben nu moest ik wel, kreeg door de griep zoveel keelpijn dat ik niet eens meer kon praten
Status: af en toe een kuch
Al vier dagen met koorts in bed, gaat nu langzaam beter.
Mn huisgenoten worden alleen gek van mn gehoest, en ik geloof dat dr ook al een paar aangestoken zijn.
Mijn ogen zitten nog steeds half dicht, ook dat wordt niet beter...
Ow, en die wallen komen volgens mij omdat ik te veel slaap
when does the hurting stops?
Gister in de stromende regen post gelopen, daarna nog een uur buiten in de regen gestaan. Dat zal me definitief de das hebben omgedaan. Voel me echt zwaar kut nu. Neem nog maar een paracetamolletje.
*zweten (denk koorts)
*keelpijn
*hoesten
*hoofdpijn
*pijn in al m'n gewrichten.....
Wat een verschrikking is dit... zelfs als ik gewoon stil in bed lig voel ik me nog beroerd, lig niet lekker, pijn in rug en benen... en nek.... en zo warm... *klaagklaagklaag*
En ik had me nog wel zo voorgenomen om niet ziek te worden dit jaar
Eerst zoon, toen vrouw, toen ik...
quote:ik heb precies dezelfde symptonen. Ik had 40 graden koorts, dat kwam steeds 's middags opzetten en 's nachts heb in mijn gezweet. Ik moest 2 keer mijn pyama vervangen omdat ze drijfnat waren. En ik had het NOG koud
Op zondag 14 december 2003 14:32 schreef Lotjeb het volgende:
pfew, ik mag ook meedoen in dit topic hoor...*zweten (denk koorts)
*keelpijn
*hoesten
*hoofdpijn
*pijn in al m'n gewrichten.....Wat een verschrikking is dit... zelfs als ik gewoon stil in bed lig voel ik me nog beroerd, lig niet lekker, pijn in rug en benen... en nek.... en zo warm... *klaagklaagklaag*
En nu de koorts weg is ben ik zwaar verkouden geworden
('t Is geen reclameboodschap hoor)
* hawaii gaat morgen maar weer gewoon werken, ben nuttiger dan dan thuis zitten fokken...
Ik ben gvd ook nog eens allergisch voor de meest-gebruikte anti-biotica, en dat is niet zo fijn...
quote:
quote:ja ikke ik heb mijn vriend weer aan gestoken.
Op dinsdag 2 december 2003 10:36 schreef Sjwerver het volgende:
Bij mij is het sinds vorige week dinsdag al raak.- hoest
- loopneus
- slijm in keel
- hoofdpijnEn geen pijnstillertje helpt!
slapen helpt en tegen het flinke hoesten heb ik codeinefosaatMeer slachtoffers?
ik had het sinds woensdag toen ik wakker werd ik kon haast niet lopen van de pijn.die nacht ervoor heb ik harder gewerkt dan normaal.
donderdag de hele dag op bed liggen slapen, met moeite ben ik gaan werken, had barsten de koppijn keel pijn en zo nu en dan moest ik hoesten en kon moeilijk lopen.
vrijdag de dokter gebeld dat hij langs kon komen maar nee hoor want het heeeft nix met een hart ofzo te maken.dus zou ik eigelijk zelf naar de dokter toe moeten.Toen heb ik mijn verhaal uitgelegt en kreeg ik medicijnen mee om het hoesten te verminderen en het helpt ook echt.
de griep helpt bij mij ook goed tegen roken , maar ook tegen smaak stoffen,ik krijg maar moeilijk smaak te pakken als ik iets drink.
[Dit bericht is gewijzigd door bumberklevers op 20-12-2003 13:05]
quote:Hele domme vraag
Op zaterdag 20 december 2003 13:06 schreef bumberklevers het volgende:
wat moet je doen als je vriend buitenbewust zijn valt en hij moet naar het ziekenhuis rijd jij dan dan ook al heb je geen rijbewijs of wacht je op de ziekenauto?
quote:ik ben geen mietje!
Op zaterdag 20 december 2003 13:59 schreef FrankC het volgende:
Ziek zijn is voor mietjes
quote:Echt onzin, krijg die griepprik al jaren en ben er nooit ziek van geweest. Niemand die ik ken trouwens, en dat zijn er nogal wat......
ik ben ook ziek
quote:Eén van de oorzaken van het syndroom van Guillan-Barré is de griepprik. (Google maar eens!)
Op zaterdag 20 december 2003 17:03 schreef Keo het volgende:[..]
Echt onzin, krijg die griepprik al jaren en ben er nooit ziek van geweest. Niemand die ik ken trouwens, en dat zijn er nogal wat......
- harde slijm op mijn strot / stemband
- lopende neus , schraal, rood
- griep, van binnen heel heet maar mijn lichaam is koud
- geen energie ! heb al 2 dagen geen oog dicht gedaan
- hoesten niezen, hoofdpijn
- heel veel slijm en sot
Beterschap aan iedereen !
weet iemand iets tegen de koorts?
ik wil douchen, is dat verstandig?
quote:Kleed je heel warm aan. Ga liggen op je bed. Kijk ff of je extra dekens kan vinden. Flink zweten (jaja, dat is niet makkelijk), en de volgende dag heb je geen koorts meer.
Op zaterdag 20 december 2003 18:10 schreef CyberRat het volgende:
weet iemand iets tegen de koorts?
quote:Als ik koorts heb, neem ik altijd een koude douche.
Op zondag 21 december 2003 02:56 schreef bumberklevers het volgende:
is het verstandig om te doche als koorts heb of heb gehad?
quote:Bij mij niet iig.
Op zondag 21 december 2003 03:05 schreef bumberklevers het volgende:
maar kan het niet erger worden ofzo als je koorts heb?
Correct me if I'm wrong! Ik ben maar een doodsimpele VWO'er
quote:dan de volgende dag begint het of pas na 2 dagen dat je last heb van spierpijn dat kan ook nog.
Op zondag 21 december 2003 03:15 schreef Biene het volgende:
*meldt*
Sinds gisteren zit alles dicht. Neus, oren, keel.
Nog geen koorts gehad, wel overal spierpijn. ik hoop dat het hierbij blijft. Ik ben vanavond maar aan de rode wijn gegaan, ik moet zeggen: ik voel me stukken beter. Nu morgen maar afwachten.
quote:De spierpijn komt volgens mij ook van het snoeien van een boom. Ik loop stage op een kinderdagverblijf, wat heb je gisteren gedaan? Nou gewoon, bomen snoeien.
Op zondag 21 december 2003 03:16 schreef bumberklevers het volgende:dan de volgende dag begint het of pas na 2 dagen dat je last heb van spierpijn dat kan ook nog.
Misschien moet ik nu maar eens gaan slapen.
mijn koorts lijkt verdwenen.. ik meet nu nog maar 37,84 graden
Ik heb wel een supermiddel voor dat slijm ontdekt; Fluimucil 600 Bruis.
Lost almost al het slijm op in al je holtes
Beterschap iedereen.
quote:Tevroeg gejuigt.. ik had al snel had ik weer verhoging van bijna 40 graden. daarnaast kreeg ik het nu heel erg benauwd, vastzittende slijm.
Op zondag 21 december 2003 04:06 schreef CyberRat het volgende:
sjooo weer ff wakker, mag wel na 24 uur slapen met kleine wakker wordt pauzes..
mijn koorts lijkt verdwenen.. ik meet nu nog maar 37,84 graden
Nu meet ik weer 38,3 graden, maar als ik bv 3 meter lopen hap ik al naar zuurstof.
quote:Een lauw bad heeft zeer zeker invloed bij koorts, doe er eucalytus oid in en je voelt je iig even beter.
Op zondag 21 december 2003 03:10 schreef sylvesterrr het volgende:[..]
Een warme/koude douche heeft volgens mij nauwelijks invloed op je lichaamstemperatuur. Wat mij betreft mag je gewoon douchen.
Correct me if I'm wrong! Ik ben maar een doodsimpele VWO'er
quote:Zucht,
Op zaterdag 20 december 2003 18:24 schreef sylvesterrr het volgende:[..]
Kleed je heel warm aan. Ga liggen op je bed. Kijk ff of je extra dekens kan vinden. Flink zweten (jaja, dat is niet makkelijk), en de volgende dag heb je geen koorts meer.
Alle (lichamelijk) zieke mensen hebben gewoon een vitaminen tekort!
Mijn advies om beter te worden: veel snacks uit de frituur!
quote:jij bent niet goed bij je hoofd
Op zondag 21 december 2003 22:16 schreef yvonne het volgende:
bij koorts, ga alleen onder de hoes van je dekbed liggen, zorg ervoor dat de warmte juist WEGgaat.Een hele nuttige tip die toch niemand opvolgt maar zeer effectief is, doe natte sokken aan.
quote:Bij koorts: Azijnsokken, koud water met azijn mengen, sokken (kousen) erin dompelen, uitwringen, aantrekken, wollen sokken erover, 20 min. laten zitten, vernieuwen. Lukt ook met doek, tussendoek en handdoek.
Op zondag 21 december 2003 22:26 schreef bumberklevers het volgende:
wat heb je aan die natte sokken?
uit: http://www.kruidenvrouwtje.nl/therapieen/compressen.htm
quote:Tsja, ik werk pas 20 jaar in de verpleging,
Op zondag 21 december 2003 22:19 schreef CyberRat het volgende:[..]
jij bent niet goed bij je hoofd
Voor het eerst in 4 jaar dat ik ziek ben geworden tijdens een griepepidemie. Of uberhaupt de griep heb gehad Ik wist niet wat me overkwam...
Heerlijk,......
*Zit nu aan een lekker kopje thee *
*wenst alle zieke medefokkers beterschap*
Maar echt grieperig voel ik me niet, geen hoge koorts / kotsen of ijldromen.
Gewoon, beetje niet lekker... Drukke (stage-)tijd gehad.
Maar was vanochternd erg duizelig, dat was minder
Grtx: Beterschap allemaal
quote:Ga ik ook proberen alhoewel al mijn smaak weg is. Ik heb het ook zitten sinds gisteravond. Hoofdpijn, snot, keelpijn, hoesten, koorts
Op zondag 21 december 2003 18:52 schreef Biene het volgende:
De rode wijn heeft gisteren goed geholpen.
Ik voel me vandaag weer stukken beter. Nu maar hopen dat het zo blijft.Beterschap iedereen.
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:36 schreef golfer het volgende:
Bluezz en ik zijn nu dus ook aan de beurt.
Zij met koorts, ik nog slechts met keelpijn.
Stomen maar en veel slapen en zweten.
Beterschap, en moven bij die computer nou.
De rest ook heel veel sterkte.
Voor de rest beterschap en sterkte!
Vanaf donderdag (ja gezellig he met kerst??) barstende koppijn en verkouden. Geen enkele pijnstiller werkt. gemiddeld 39 graden koorts
Dag 4 nu....klein beetje hoofdpijn, nog steeds verkouden, geen koorts meer......
wat denken jullie??? Kan ik wel normaal oud en nieuw vieren?????
quote:Ja hoor, na 5 dagen was ik ook hersteld
Op zondag 28 december 2003 16:13 schreef charmed_angel het volgende:
Dag 4 nu....klein beetje hoofdpijn, nog steeds verkouden, geen koorts meer......
wat denken jullie??? Kan ik wel normaal oud en nieuw vieren?????
quote:Dan zou ik morgenavond beter worden ! Mooi doel om naar toe te (over-) leven.
Op zondag 28 december 2003 16:58 schreef CyberRat het volgende:
Ja hoor, na 5 dagen was ik ook hersteld
quote:He...dan waren we ongeveer tegelijk getroffen..
Op zondag 28 december 2003 21:41 schreef Charys het volgende:
Net weer beter
quote:Dag 5 nu, geen hoofdpijn meer gelukkig. Nog wel verkouden en geen koorts. Wel last van me keel, geen keelpijn, ik bedoel het doet geen pijn. Maar wel een rare vreemde keelpijn.
Op zondag 28 december 2003 16:13 schreef charmed_angel het volgende:
Vandaag nog maar even ziek gemeld. Ga zo lekker in bad, ben ik wel aan toe. Dan lekker heel de dag rustig aan. Ik hoop dat ik morgenw eer kan werken, ik dnek het wel.
Maar uitbundig oud en nieuw vieren zit er niet in denk ik.
geen idee of dit nou een virusje was of niet. Het gekots is iig over, pfew!
Nou ja de koorts voelt in iedergeval erg hoog dus ik blijf de volgende dagen wel op bed
quote:Nee hoor.....ik heb niet gekotst...gelukkig
Op maandag 29 december 2003 15:48 schreef Frasier het volgende:
Las ik nou dat er ook nog kotsen bij hoort? Dan staat m nog wat te wachten want daar kan ik dus echt niet tegen
Ik zit nu op een dieet van water, paracetamol, water, af en toe een boterham, water, eendebier een beetje warm eten en gemeentepils. Gelukkig hou ik alles nog binnen.
altijd leuk met deze dagen!
quote:
Op zondag 28 december 2003 21:50 schreef -Schorpioen- het volgende:[..]
He...dan waren we ongeveer tegelijk getroffen..
Maargoed ben gelukkig nu zelfs niet meer verkouden, geloof dat ik nog wel veel mensen heb aangestoken
quote:
Op woensdag 31 december 2003 13:45 schreef c0ne het volgende:
Heb het ook..
Mijn grootste problemen zijn keel en oren.
Drinken en eten is echt pijnlijk, iemand meer last van??
Maar niet alleen de keel, mijn hele bek doet zeer; lippen, tong, verhemelte tandvlees. Dat houdt concreet in dat ik geen vast voedsel wegkrijg omdat kauwen erg pijnlijk is, maar drinken is ook geen pretje. Met een rietje gaat dat wel redelijk. Het enige "eten" wat ik binnenkrijg is dus soep & yoghurt.
Maar het ergste heb ik achter de rug. Denk ik.
Nee dus.
Ben al 5 dagen slachtoffer van dat k*tgriepvirus. Koorts had ik eerst niet en gaat nu elke dag omhoog, echt niet normaal, sta stijf van de paracetamol, coffeine, vitaminepillen, etc. Het helpt allemaal niet... Maandagmorgen effe langs de dokter, kijken wat die er van zegt.
Als je 's nachts van die kut paniek dromen hebt waarin je geen besef van tijd en plaats meer hebt is nog het ergste van de griep...
quote:Op donderdag 24 juni 2004 11:58 schreef Ickeane het volgende:
Ik weetniet of dit het goede forum is...
maar ik had dus eergisteren getraint.. fitness..
ik had daar erg spierpijn van.. dit werdt gisteren steeds erger, kreeg ook buikpijn...
ik lag gisteravond in me bed, en was helemaal aan het trillen... me hele lichaam ik heb toen een wollen deken gepakt en ben dr lekker warm onder gaan liggen.. het trillen verdween toen, wel raar want het was helemaal niet koud.
vanochtend wordt ik wakker, onwijs licht in me hoofd.. nog steeds spierpijn maar iets minder.. maar.... ik ging naar de wc en het liep me echt als water tussen me billen door.. heel erge diareee... ik heb gisteren niks ergs gegeten.
Wat zou dit kunnen zijn? Me ouders hebben ook hetzelfde gegeten als mij en hebben nergens last van. Ook nog steeds buikpijn, en het is net water... die ontlasting echt super super dun. :S
Volgens mij juist wel..quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:29 schreef Taran het volgende:
Volgens mij heb ik ook griep of ik ben zwaar verkouden aan het worden. Heb hoofdpijn, en ben snotverkouden, koude rillingen... Volgens heerst het niet echt nu toch?
Airco griepje opgelopen?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:29 schreef Taran het volgende:
Volgens mij heb ik ook griep of ik ben zwaar verkouden aan het worden. Heb hoofdpijn, en ben snotverkouden, koude rillingen... Volgens heerst het niet echt nu toch?
Zeker weten dat het heerst!quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:29 schreef Taran het volgende:
grappig, maar die meting is allang afgelopen.... Van 1 november 2003 tot 1 april 2004 heeft de Grote Griepmeting plaatsgevonden. Tienduizenden griepmeters in Nederland en Vlaanderen hebben de afgelopen winter hun gezondheid nauwkeurig gevolgd en hun symptomen doorgegeven. Op die manier hebben we de golf van griep en verkoudheid in kaart kunnen brengen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 18:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Zeker weten dat het heerst!
Kijk hier maar eens!
http://www.degrotegriepme(...)12-18&thisarticle=32
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 18:37 schreef Brandmeester het volgende:
[..]
grappig, maar die meting is allang afgelopen.... Van 1 november 2003 tot 1 april 2004 heeft de Grote Griepmeting plaatsgevonden. Tienduizenden griepmeters in Nederland en Vlaanderen hebben de afgelopen winter hun gezondheid nauwkeurig gevolgd en hun symptomen doorgegeven. Op die manier hebben we de golf van griep en verkoudheid in kaart kunnen brengen.
druk voor de gein maar eens op "laat zien" (op die link)
dat kaartje is van 18 december
Same here, nu mis ik verplichte colleges en daarvan moet ik de opdrachten opsturen. Ben ik nog aan het werk, terwijl ik ziek benquote:Op woensdag 14 september 2005 11:50 schreef kikoooooo het volgende:
i heb t ook
kutzooi, kan eigenlijk geen school missen... en daar lig je dan in je bedje
ik mag 1 college per vak per blok missen... zit je dan in week2quote:Op woensdag 14 september 2005 11:57 schreef rthls het volgende:
[..]
Same here, nu mis ik verplichte colleges en daarvan moet ik de opdrachten opsturen. Ben ik nog aan het werk, terwijl ik ziek ben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |