abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 december 2003 @ 18:31:07 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15066044
Ik zie nou overal in a'dam borden staan van een moslima in bijbehorend ninjakostuum (ook wel Burqa genoemd) met daarbij de titel "De gesluierde monologen" Overduidelijk geent op "De vagina monologen".

Gezien het feiot dat jouw icoontje verdacht veel lijkt op die poster heb jij die voorstelling vast gezien? Wat is het? Waar gaat het over?

Als ik zo zou mogen gokken denk ik dat het over moslima's gaat die op een toneel met doek praten over hun doek en hoe anderen reageren op hun doek.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_15083931
Ik heb geen burka in m'n avatar, maar niqaab (of niqab)
quote:
De Gesluierde Monologen

De in Nederland wonende vrouw met islamitische achtergrond staat, gewild of ongewild, veel in de belangstelling. Maar wat weten we nou wérkelijk van haar? Dat is wat theatermaker Adelheid Roosen zich afvroeg. Daarom bedacht ze De Gesluierde Monologen.

Geïnspireerd door De Vagina Monologen van de Amerikaanse schrijfster Eve Ensler, is de theatermaakster in gesprek gegaan met tientallen vrouwen. Vrouwen met hun eigen achtergrond en hun eigen, persoonlijke verhaal. Om ze te leren kennen, om te weten van hun tradities, van de pijn en de schoonheid. Roosen is vooral op zoek gegaan naar overeenkomsten tussen de islamitische cultuur en haar eigen, westerse achtergrond. De vrouwen van Nederland, van welke achtergrond dan ook, kunnen veel van elkaar opsteken: oude gebruiken en nieuwe verworvenheden, moderne ideeën en waardevolle tradities.
Het resultaat van deze interviews is verwerkt in tien indringende en intieme monologen, geschreven door Naima El Bezaz en Adelheid Roosen.
De Gesluierde Monologen wordt vertolkt door een wisselende cast uit een groep vrouwen van onder andere Marokkaanse, Nederlandse en Turkse komaf, bekend van literatuur, politiek, cabaret, televisie, muziek en theater. Zij worden muzikaal begeleid door een Turkse saz-speelster.

http://www.ikwilerheen.nl/toneel/voorst/gesluierde.htm
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  woensdag 3 december 2003 @ 08:07:12 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15107921
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 11:27 schreef pro_jeex het volgende:
Ik heb geen burka in m'n avatar, maar niqaab (of niqab)
[..]

http://www.ikwilerheen.nl/toneel/voorst/gesluierde.htm

en wanneer ga je er naar toe?

of ben je al geweest?

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_15108448
quote:
Op woensdag 3 december 2003 08:07 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

en wanneer ga je er naar toe?

of ben je al geweest?

nee, daar ga ik niet heen
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')