E
B 6
G 7
D 6
A
E 6
Welke fingersetting gebruiken jullie bij dit akkoord?
Ik heb nu al 3 mensen een andere fingersetting zien gebruiken.
neem aan dat je de A en E mute?
dan zou ik het zo doen ^^^
of gewoon een vinger helemaal over de 6e fred en dan met je ringvinger ofzo nog even de die g 7 doen. Maar even kijken wat je makkelijkst en mooist vind klinken
Bb7 (dominant)
e x
B 6 ring
G 7 pink
D 6 middel
A x
E 6 wijs
zoals iemand al zei is dit de juiste manier Geen barre dus!
Let er op dat je die A snaar dempt met je wijsvinger of middelvinger.
---
-6-
-7-
-6-
-8-
-6-
Of de hoge E-snaar er ook bij:
-6-
-6-
-7-
-6-
-8-
-6-
Of afhankelijk van de context misschien de veel voor de handliggendere vingerzetting op de eerste fret:
-1-
-3-
-1-
-3-
-1-
---
quote:Leg uit
Op dinsdag 2 december 2003 23:50 schreef Gitarist het volgende:
Dit is idd de jazzversie van het akkoord...
quote:Eeehmm nou moet je geen moeilijke vragen gaan stellen!
Op dinsdag 2 december 2003 23:59 schreef Toet het volgende:[..]
Leg uit
Ik geloof dat je die zo speelt, omdat je er dan ook gemakkelijk een #/b 9, #11 of b13 akkoord van kan maken. Je kan die pink dan makkelijker gebruiken dan bij een barree
Daarom kun je beter niet de barreversie gebruiken, want die klinkt veel te 'vet' en bevat ook de 'overbodige' reine kwint. Als je met een bassist samenspeelt, dan kun je de grondtoon op de lage E-snaar zelfs ook nog weglaten.
Je zou een Bb7 zelfs nog zo kunnen spelen:
E x
B x
G 7
D 6
A x
E 6
Zo speel je de grondtoon, terts en septime en laat je alle kwinten weg. Het klinkt vrij minimaal, maar dit is al genoeg om een Bb7 te spelen. En je houdt zo nog een vinger over om er bijv. een 9-accoord van te maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 03-12-2003 01:49]
quote:
Op woensdag 3 december 2003 00:06 schreef Gitarist het volgende:
Eeehmm nou moet je geen moeilijke vragen gaan stellen!Ik geloof dat je die zo speelt, omdat je er dan ook gemakkelijk een #/b 9, #11 of b13 akkoord van kan maken. Je kan die pink dan makkelijker gebruiken dan bij een barree
quote:Ah, zit dat zo
Op woensdag 3 december 2003 01:05 schreef Zander het volgende:
...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |