Het is eerst nog aan peking!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:06 schreef Remzz het volgende:
Qua geografische ligging zie ik Moskou het wel worden omdat sinds '88 geen OS meer in Azië is gehouden.
quote:
Sydney moet Atlanta zijn?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:11 schreef Remzz het volgende:
[..]
Idd helemaal vergeten....
Ja ben ik het wel mee eens dat Amerika/Canada komende tijd geen OS meer mogen organiseren...
Los Angeles, Calgary, Sydney en SLC en dan heb ik het alleen nog maar over de afgelopen 21 jaar...
Hup Parijs.quote:Parijs' rol als favoriet voor een derde organisatie van de Olympische Zomerspelen in 2012 kreeg nog extra glans na de publicatie van een rapport van de Evaluatiecommissie van het Internationaal Olympisch Comité (IOC).
De Franse minister van Sport Jean-François Lamour verwelkomde het rapport met de woorden dat het de Franse hoofdstad een "klein voordeel" gaf. "Onze kandidatuur werd geapprecieerd en begrepen", aldus Lamour, die eraan toevoegde dat het rapport "onze vastberadenheid versterkte".
Het rapport van de commissie onder het voorzitterschap van de Marokkaan Nawal El Moutawakel werd maandag op het IOC-hoofdkwartier in Lausanne via het internet gelanceerd op exact één maand van het IOC-congres dat op 6 juli in Singapore de gaststad voor de Zomerspelen van 2012 zal kiezen.
Het rapport is niet bindend voor de IOC-leden die ook politieke en economische belangen in overweging zullen nemen. Maar de andere IOC-leden mogen niet naar de kandidaat-steden reizen. Die regel werd ingevoerd na het schandaal rond Salt Lake City.
De vijf steden mogen op 6 juli nog een laatste presentatie geven, daarna volgt het definitieve rapport van de Evaluatiecommissie en de stemming. De IOC-commissie bezocht de vijf steden elk vier dagen in februari en maart. Het rapport gaat in op de sterke en zwakke punten van elke kandidaat op het vlak van stadions, budget, transport, accommodatie, publieke steun en medewerking van de regering.
Het Franse dossier kreeg de stempel "zeer grote kwaliteit" mee. Parijs had een "uitstekend accommodatieplan", "hoge capaciteit en kwaliteit van het metro- en treinverkeer", en een "gedetailleerd en bereikbaar" budget van 2,65 miljard dollar. Van de 32 sportsites zijn er al 12 klaar.
Londen, dat in 1908 en 1948 al eens het toneel was van het olympische feest, Madrid en New York, allebei voor het eerst kandidaat, kregen ook positieve punten op bijna alle vlakken.
New York heeft wel mooie plannenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:07 schreef pfaf het volgende:
New York zou een schadalige keuze zijn. De VS zouden de komende 50 jaar sowieso geen OS mogen organiseren.
Als ze zich daadwerkelijk terugtrekken worden hun kansen om in 2016 de spelen te organiseren er ook niet groter op.quote:Op woensdag 8 juni 2005 02:47 schreef rubbereend het volgende:
logisch als je je Olympischstadion niet eens kan bouwen
Maar de OS zijn een globaal gebeuren niet een Amerikaans prestigeprojectje.quote:
Als Parijs wint is het ook al weer de 6e keer dat Frankrijk olympische spelen organiseert (3 keer zomerspelen, 3 keer winterspelen)quote:Op woensdag 8 juni 2005 09:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar de OS zijn een globaal gebeuren niet een Amerikaans prestigeprojectje.
Naar mijn bescheiden mening althans.
Yep, 2 olympische spelen in 20 jaar is voor een middelgroot Europees land wel erg veel.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:48 schreef pfaf het volgende:
Ik was dan ook groooot voorstander van havana. Spanje heeft 'm pas ook nog gehad met Barcelona, Madrid zou w.d.b. ook op z'n minst gezegd vreemd zijn.
Ach, als China het mag organiseren, dan waarom Cuba niet.quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:48 schreef rubbereend het volgende:
Havanaeen beetje een arm land de spelen gunnen omdat Fidel het zo graag als prestigeproject wil hebben
China heeft tenminste nog t geld en t achterland. Bovendien als een land 1 miljard inwoners heeft kun je het niet links laten liggen. Voor de volgende spelen verwacht k een stad uit India als kandidaatquote:Op woensdag 8 juni 2005 21:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ach, als China het mag organiseren, dan waarom Cuba niet.
Ja, wat die argumenten betreft moet ik je gelijk geven.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
China heeft tenminste nog t geld en t achterland. Bovendien als een land 1 miljard inwoners heeft kun je het niet links laten liggen. Voor de volgende spelen verwacht k een stad uit India als kandidaat
idd k was er dan ook niet voor. Maarja de VS vreet ook vanalles uit.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, wat die argumenten betreft moet ik je gelijk geven.
Maar wat vervolging van politieke tegenstanders en schendig van mensenrechten betreft, die vlieger gaat natuurlijk ook op voor China.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:28 schreef mitt het volgende:
even een schopje voor SCH
dat zekerquote:
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |