New York, Parijs, Leipzig, Istanbul, Madrid, Rio de Janeiro, Moskou, Londen of Havana.
quote:new york, Londen en istanbul wegens terrorisme dreiging NIET
Op vrijdag 28 november 2003 16:11 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Wie krijgt volgens jou de Olympische Spelen van 2012?New York, Parijs, Leipzig, Istanbul, Madrid, Rio de Janeiro, Moskou, Londen of Havana.
Verder hangt het ervan af wie hem in 2008 heeft gehad.. zelf denk ik dat Parijs of Madrid hoge ogen gooien.. als 2008 ook in europa is, dan Moskou
quote:2008 is in Peking.
Op vrijdag 28 november 2003 16:14 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
new york, Londen en istanbul wegens terrorisme dreiging NIET
Havana lijkt me ook niet...Verder hangt het ervan af wie hem in 2008 heeft gehad.. zelf denk ik dat Parijs of Madrid hoge ogen gooien.. als 2008 ook in europa is, dan Moskou
Parijs lijkt mij inderdaad de meest waaschijnlijke optie.
Maar gevoelsmatig kies ik voor Rio de Janeiro.
quote:precies...in de matenhal misschien
Op vrijdag 28 november 2003 16:22 schreef piertje2 het volgende:
Apeldoorn?
quote:Verkiezing in de zomer van 2005, rond die tijd zal dit topic wel omhoog worden gekickt
Op vrijdag 28 november 2003 16:23 schreef tong80 het volgende:
Terugvindt post voor rond die tijd.
quote:Help me herinneren en misschien heb je rond die tijd wel een avater.
Op vrijdag 28 november 2003 16:26 schreef Leatherface het volgende:[..]
Verkiezing in de zomer van 2005, rond die tijd zal dit topic wel omhoog worden gekickt
quote:Wie weet.
Op vrijdag 28 november 2003 16:28 schreef tong80 het volgende:[..]
Help me herinneren en misschien heb je rond die tijd wel een avater.
wat is overigens jouw voorkeur?
quote:Havana.
Op vrijdag 28 november 2003 16:30 schreef Leatherface het volgende:[..]
Wie weet.
wat is overigens jouw voorkeur?
Want dat zou betekenen dat Cuba een vrij land is geworden.
2005?
wat is verder het doel van dit topic dan? aangezien er ook pas 3 steden genomineerd zijn.
quote:Het doel is een slotjes ceremonie.
Op vrijdag 28 november 2003 19:25 schreef mitt het volgende:
Wanneer wordt dit eigenlijk bekend gemaakt2005?
wat is verder het doel van dit topic dan? aangezien er ook pas 3 steden genomineerd zijn.
quote:Als 2008 ook in europa is, dan Moskou -
Op vrijdag 28 november 2003 16:14 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
new york, Londen en istanbul wegens terrorisme dreiging NIET
Havana lijkt me ook niet...Verder hangt het ervan af wie hem in 2008 heeft gehad.. zelf denk ik dat Parijs of Madrid hoge ogen gooien.. als 2008 ook in europa is, dan Moskou
dat deden dus: Havana (CUB), Istanbul (TUR), Leipzig (GER), London (GBR), Madrid (ESP), Moscow (RUS), New York (USA), Paris (FRA), and Rio de Janeiro (BRA).
Leipzig heeft een eigen site zelfs: http://www.olympia-in-sachsen-2012.de/
ondanks dat het niet zo'n grote stad is als bijvoorbeeld NY moet ik zeggen dat ze alles toch redleijk in de stad kwijt kunnen. Maar ik denk dat Leipzig opzich te klein wordt bevonden. Bovendien lijkt me dat Europa nog niet aan de beurt is. Ik geef op het eertse oog Rio of NY wel een goede kans
quote:ja midden 2005
Op maandag 19 januari 2004 22:05 schreef Heero het volgende:
Wanneer wordt de beslissing eigenlijk genomen? Ergens volgend jaar zeker?
New York heeft wel hele mooie plannenquote:OC tempert hoop New York
LONDEN (ANP/RTR) - Slechts 59 procent van de inwoners van New York steunt zijn stad in het streven in 2012 gastheer te zijn van de Olympische Spelen. Dat bleek vandaag uit een uitgelekt onderzoek van het Internationaal Olympisch Comité (IOC).
Toen New York zich vorig jaar presenteerde, sprak het van 73 procent steun onder de bevolking. Het IOC zou niet bepaald ingenomen zijn met de uitkomst van het eigen onderzoek dat uitlekte.
Loco-burgemeester Dan Doctoroff, die leiding geeft aan het New Yorks streven, haastte zich te melden dat zijn stad niet verontrust is over het IOC-cijfer. Hij gooide er nķg een tegenaan: een onderzoek door de krant The New York Times vorige week, wees uit dat 67 procent van de New Yorkers het stadsbestuur steunt.
Toch loopt het niet helemaal goed in The Big Apple met plannen maken voor de Olympische Spelen. Zo zou het Olympisch stadion moeten verrijzen op de beroemde West Side van Manhattan. Kosten: 1,4 miljard dollar. De New York Jets (American football) zouden later het stadion als thuisbasis gebruiken. Dat klinkt allemaal goed, maar in New York is over bouw, latere bestemming en geld flink geharrewar uitgebroken.
Doctoroff en burgemeester Michael Bloomberg zijn ervan overtuigd dat nou juist dat gekrakeel over het stadion de cijfers van het IOC heeft gedrukt. Het Olympisch comité liet het er vandaag liever bij zitten en wilde niet reageren.
Op 6 juli neemt het IOC een besluit over de stad die in 2012 de Olympische Spelen mag organiseren. Concurrenten van New York zijn Londen (volgens het IOC gesteund door 68 procent van de eigen bevolking), Moskou (77 procent), Madrid (91 procent) en Parijs (nog geen percentage bekend). De Franse hoofdstad geldt als de favoriet voor 2012.
Dan hoop ik op Moskouquote:Op donderdag 3 maart 2005 12:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
New York heeft wel hele mooie plannen
Niet de meest veilige keuze voor een olympische spelen, zowel in financieel opzicht als vanwege terreurdreiging.quote:
Misschien moeten ze de OS maar in Bagdad houden, de Amerikanen kunnen er niet over zwijgen hoe veilig het daar wel is en hoe goed alles daar nu georganiseerd is.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Niet de meest veilige keuze voor een olympische spelen, zowel in financieel opzicht als vanwege terreurdreiging.
Grootste kanshebbers zijn waarschijnlijk toch Londen en Parijs.
Ik heb het ook wel een beetje gehad met die standaard Europese en Amerikaanse steden.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:57 schreef pfaf het volgende:
Jammer dat het niet in Havana is.
Nu krijgen we weer zo'n standaard stad.
Er zijn steden in Latijns - Amerika en ook bv. Zuid - Oost Azie die wel grote toeristenstromen logistiek aankunnen. Ik denk dat Kuala Lumpur, Singapore, Santiago de Chile of Montevideo heel goed in staat zijn om een olympische spelen te organiseren.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:48 schreef rubbereend het volgende:
maar steden moeten de enorme aanvoer van mensen wel aankunnen, steden als Rio zijn nu vaak al niet berekend op enorme stromen mensen
klopt en een beetje vindingrijkheid kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Er zijn steden in Latijns - Amerika en ook bv. Zuid - Oost Azie die wel grote toeristenstromen logistiek aankunnen. Ik denk dat Kuala Lumpur, Singapore, Santiago de Chile of Montevideo heel goed in staat zijn om een olympische spelen te organiseren.
Maar ja, moeten die steden wel interesse hebben en het ook kunnen financieren.
Precies, en komt ook bij dat dat landen zijn met heel interessante culturen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 17:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
klopt en een beetje vindingrijkheid kan geen kwaad.
zeker als er geld is kunnen er in die landen fantastische faciliteiten worden neergezet die er prachtig uitzien. Maar vooralsnog is er nog niet zoveel ambitie dat die landen/steden zich kandidaat stellenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 17:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Precies, en komt ook bij dat dat landen zijn met heel interessante culturen.
Singapore en Maleisie zijn hoogontwikkelde landen met een smeltkroes aan culturen, en ook heel mooie architectuur en landschappen. Lijken me fantastische landen om eens een olympische spelen te houden.
Vooral omdat in Azie China alle aandigt op zich vestigt, en deze landen hierdoor in de schaduw staan.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 17:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zeker als er geld is kunnen er in die landen fantastische faciliteiten worden neergezet die er prachtig uitzien. Maar vooralsnog is er nog niet zoveel ambitie dat die landen/steden zich kandidaat stellen
dus zal India wel interesse hebben in de spelen van 2016 of 2020 want die doen er zoveel mogelijk aan om uit de schaduw van China te komenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 17:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vooral omdat in Azie China alle aandigt op zich vestigt, en deze landen hierdoor in de schaduw staan.
Over 125 dagen word overigens aangekondigd welke stad de spelen van 2012 mag organiseren.
Is wel te verwachten dat die in de komende 20 of 30 jaar met een zeer ambitieus plan komenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 17:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dus zal India wel interesse hebben in de spelen van 2016 of 2020 want die doen er zoveel mogelijk aan om uit de schaduw van China te komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |