The search for Spock.
quote:Uh niet dan?
Op woensdag 13 juni 2001 19:11 schreef Todo het volgende:
Maar eigenlijk draait het niet om het verhaal want dat boeit niet.
quote:Hmmm, ik voel mij als Trekkie nu enigszins te kakken gezet. Pas maar op, één kneepje in je nek en ik heb je tegen de vlakte!
Op woensdag 13 juni 2001 18:55 schreef Todo het volgende:
Ik had gisteren Star Trek II: The Wrath of Khan gezien. Normaal ben ik anti-trek (op seven of nine na) maar ik vond dit wel lache! Het was allemaal zo nep en overdreven serieus dat ik er gewoon met plezier naar heb gekeken, ook al snapte ik geen ruk van wat ze allemaal niet zeiden. Dus voor volgende week, Star Trek III een aanrader als je in een niet al te serieuse of melige bui bent!
Meest trieste Star Trek film ooit. Schijnt geregiseerd te zijn door William Shatner himself...
quote:Gij zult niet vloeken! The Wrath of Khan is geniaal! Vooral die achtervolging in de Mutara nebula...
Op woensdag 13 juni 2001 21:15 schreef Dr_Crouton het volgende:
"KHAAANN!!! >dramatische pauze van een seconde< KHAAANN!!!"Meest trieste Star Trek film ooit. Schijnt geregiseerd te zijn door William Shatner himself...
Voyage home gewoon erg leuk
First Contact lekker veel actie
quote:juist
Op woensdag 13 juni 2001 20:46 schreef paladin het volgende:
die waarin ze teruggaan in de tijd is juist de meest grappige!
pavel chekov (engelssprekende rus met een zwaar russisch accent)
vraagt tijdens de koude oorlog aan een willekeurige voorbijganger: vere are ze nuclear vessels?
landen ze met dat schip in Golden Gate Park, zegt Kirk: Everybody remember here we parked.
McCoy en Kirk gaan Chekov redden, ligt in het ziekenhuis, samen met Gillian (als patient).
Ze worden tegegehouden:
McCoy: This woman has acute post-prandial upper abdominal distension.
Kirk: What did you say she had?
antwoord McCoy: Cramps.
nog een voorbeeldje:
Spock wordt nogal vreemd aangekeken door zijn vreemde gedrag, Kirk verklaard het even:
Oh, him? He's harmless. Part of the free speech movement at Berkeley in the sixties. I think he did a little too much LDS.
En dan nog het hele gedoe met vloeken door de hele film heen
Spock tegen Kirk: Your use of language has altered since our arrival. It is currently laced with, shall we say, more colorful metaphors, "double dumb-ass on you" and so forth.
Kirk: Oh, you mean the profanity?
Spock: Yes.
Kirk: Well that's simply the way they talk here. Nobody pays any attention to you unless you swear every other word.
gevolg (in de rest van de film zo'n beetje)
Kirk: Spock, where the hell's the power you promised?
Spock: One damn minute, Admiral.
Spock: They like you very much, but they are not the hell "your" whales.
Gillian: I suppose they told you that.
Spock: The hell they did.
Echt geweldig hoe ze die film met humor vol hebben gepropt, en dan heb ik Scotty's aanvaring met een PC nog niet eens genoemd
(Hello Computer?! Keyboard! How quaint)
quote:Ja, dat was wel weer lachen, een van de betere Treks
Op woensdag 13 juni 2001 21:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Humor uit The Voyage Home
Gillian: Are you sure you won't change your mind?
Spock: Is there something wrong with the one I have?
Gillian: Don't tell me: you're from outer space!
Kirk: No, I'm from Iowa. I only work in outer space.
quote:Dat is Generations. Sucks idd. Wel gaaf hoe dat ding uit elkaar knalde, meer zat er niet echt in die film.
Op donderdag 14 juni 2001 10:47 schreef South het volgende:
ben geen trekkie, maar heb toch wel wat films gezien. Geen idee wat welk nummer is, maar ik vond destijds die film waarin die schotel van de rest van het schip afgaat en een noodlanding maakt wel een flutfilm.
1. Hb ik maar 1x gezien, vond er geen reet aan. Duurde ook veel te lang.
2... vond het wel gaaf, vooral hoe die planeet gemaakt werdt. Er goed gedaan.
3. is weer erg jammer.
4. rulez! Lekker veel humor! En dan zeggen ze nog dat Star Trek saai is.
5. Euhz... tja.. ach... weet het eigenlijk niet meer waar deze over ging. Ook maar 1x gezien.
6. daar is wel weer gaaf! Met die experimental Bird of Prey. "Target That Explosion And Fire" goed verhaal ook verder.
7. Generations.
8. BORG!!!!
Favo trekfilm!
Leuk ook dat 2 lui uit Voyager mee deden, the doctor en Neelix.
9. Welke aflevering was ditte??? (Lame hoe Worf op de enterprise kwam).
10. tja.. who knows... rumor has it dat het over Romulans gaat (Hoe gaan ze Worf hier nu weer instoppen).
En toch wil ik op zijn minst nog een film met de TNG/Voyager cast en Q!
En een aparte DS9 & Voyager film om te kijken hoe het verder is gegaan met de crew na het einde.
Oja, trekfans also visit url below. Veel foto's van Star Trek en ook twee gesigneerde!
Maar ja, toch vind ik het erg jammer dat veel mensen trekkies nog steeds als freaks enzo beschouwen, terwijl het gewoon normale ppl zijn (met uitzonderingen)
Als je naar van die soaps kijkt of naar shit zoals Starmaker dan wordt je toch ook niet gelijk de grond ingeboord? Niet doormij iig. Ik ben iemand die de trek spirit naleeft.
Ook duurt het mij alweer te lang voordat er een nieuwe aflevering gaat uitkomen van Star Trek, het wachten is op Enterprise. Benieuwd wat dit gaat worden en hopelijk geen flop zoals veel trekkies denken dat het wordt.
Anyways, voordat ik de hele thread vol lul hou ik er maar eens mee op.
Greetz,
Arnoud.
quote:Star Trek: The Motion Picture
Op donderdag 14 juni 2001 17:10 schreef Vaan_Banaan het volgende:
Weet hier iemand dan hoe die flim heet waarbij ze op een enorm wezen stuiten, die hele planeten heeft opgevreten? Dat blijkt dan een satelliet te zijn (Voyager ?) die zijn opdracht iets te letterlijk heeft opgevat.
Echt GEWELDIG
quote:Nou eat your heart out, Q speelt een rol in de nieuwe Star Trek film. Dat Romulans een belangrijke rol spelen staat ook vast, het gaat voor een gedeelte over de zusterplaneet van Romulus, Remus (vét origineel die naam). Ook spelen klonen een belangrijke rol in het verhaal.
Op donderdag 14 juni 2001 11:08 schreef awraeven het volgende:
Dat is Generations. Sucks idd. Wel gaaf hoe dat ding uit elkaar knalde, meer zat er niet echt in die film.
Ik zit nog steeds te wachten op een film met Q erin.(...)
10. tja.. who knows... rumor has it dat het over Romulans gaat (Hoe gaan ze Worf hier nu weer instoppen).
quote:Hopelijk niet maar waarschijnlijk wel. Brannon Braga de debiel staat in de productie van Enterprise bovenaan de voedselketen en hij heeft schijt aan continuïteit en karakterontwikkeling. Hij was ook degene die de afleveringen met de SS Raven bedacht heeft in Voyager. Nou, lekker dus, een serie die speelt voor alle andere series (grote kans op fouten in de geschiedenis) en dan die Braga erbij. Hopen dat Bakula het goed kan maken
Ook duurt het mij alweer te lang voordat er een nieuwe aflevering gaat uitkomen van Star Trek, het wachten is op Enterprise. Benieuwd wat dit gaat worden en hopelijk geen flop zoals veel trekkies denken dat het wordt.
quote:Fout!
Op woensdag 13 juni 2001 21:15 schreef Dr_Crouton het volgende:
Schijnt geregiseerd te zijn door William Shatner himself...
quote:Gelijk de allerslechtste in de hele reeks, naar mijn mening. Volgens de 'kenners' zijn de even genummerde films altijd beter dan de oneven genummerde films.
Op donderdag 14 juni 2001 19:52 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Fout!
Dat is Star Trek V.
quote:Heb je de Kirk boeken van Shatner gelezen? In "The Return" suggereerde hij dat V'Ger de eerste probe was die door de Borg naar de Alpha Quadrant gestuurd was. Grappig idee wel. Interessant als dat canon zou worden. Zit er niet in, maar ja. Mijn ervaring is zowiezo dat de novel schrijvers vaak veel creatiever zijn dan de serie schrijvers.
Op donderdag 14 juni 2001 17:10 schreef Vaan_Banaan het volgende:
Weet hier iemand dan hoe die flim heet waarbij ze op een enorm wezen stuiten, die hele planeten heeft opgevreten? Dat blijkt dan een satelliet te zijn (Voyager ?) die zijn opdracht iets te letterlijk heeft opgevat.
Echt GEWELDIG
Vroeger associeerde ik Star Trek ook altijd met iets lames, voor nerds enzo. En voor jongetjes die van vechten in space een kick kregen. Lame, en niks voor mij dus, want ik ben een meid.
Toen een goeie vriend van mij vertelde dat ie ST keek lachte ik hem dan ook keihard uit. Ik zapte altijd erover heen, vond het zo lame, die mensen met die rare hoofden... echt inderdaad "voor nerds" (ja, ik was kortzichtig, wist ik veel ) Hij zei tegen mij dat ik echt eens één aflevering serieus moest kijken. Na lang gezeur van hem toch maar es een keer gedaan, en ik was meteen verslaafd! Sindsdien geen aflevering meer gemist eigenlijk (van de nieuwe series dan, The Original Series kijk ik eigenlijk amper.)
Tis jammer dat er nog steeds zo'n nerd-stigma omheen hangt, I mean, Star Trek is echt tof, en ik denk ook dat veel mensen die gewoon es een aflevering van een van de nieuwe series serieus zouden kijken ook opeens, net als ik, zouden zeggen: "Hey, gaaf!"
De media maakt het er altijd naar dat ST als iets wat voor lamers is wordt afgebeeld... ze maken een verslag van een ST-conventie en natuurlijk worden vaak alleen de "extreme gevallen" vertoond, omdat dát vermakelijk is (kijkcijfers!). I mean, grappig toch, die nerds in die pyjama's? Tuurlijk, die heb je er ook tussen zitten, maar de meeste mensen die van Trek houden zijn gewoon heel normaal enzo... niet zoals Trekkies door de media worden afgeschilderd.
Maar goed, bottom line: STAR TREK FOREVER!!!!!!
quote:Oh jaaah, dàt is echt een boutfilm. Maar ik weet gelijk naar wie men bij Blizzard de karakter Arcturus Mengsk van het spel StarCraft heeft gemodeleerd
Op donderdag 14 juni 2001 19:52 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Fout!
Dat is Star Trek V.
ff checken bij de imbd:
The motion picture
rating 5.5
Wrath of Kahn
rating 7.4
Search for Spock
rating 6.1
The Voyage Home
rating 7.0
The Final Frontier
rating 4.6
The undiscovered country
rating 6.7
Generations
rating 6.0
First Contact
rating 7.2
Insurrection
rating 6.4
Lijkt dus redelijk te kloppen
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.stardust op 18-06-2001 02:13]
oops * Herald kan niet zo goed tellen blijkbaar
quote:Mooi, dan wordt de volgende dus weer een toppertje
Op maandag 18 juni 2001 02:06 schreef Mr.stardust het volgende:
Op een Star trek forum heb ik es gelezen dat alle even films de betere films schijnen te zijn..
en alle oneven fims ( met name ST V) bar slecht...
quote:En Ezri (in de serie) is so cute!!
Op zondag 17 juni 2001 21:31 schreef Ezri het volgende:
<hosanna praatje van Ezri waar ik het mee eens ben>
quote:Jij kent deze Ezri irl nog niet.
Op maandag 18 juni 2001 12:49 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
En Ezri (in de serie) is so cute!!
Ik vind btw inderdaad ook de even films beter dan de oneven films... met First Contact als hoogtepunt! Volgende film wordt gelukkig weer een "even-film", dus ik ben benieuwd!!!
quote:Als je op die "ene" foto doelt dan niet nee.
Op maandag 18 juni 2001 22:17 schreef Ezri het volgende:
rofl!Uh, and not true, AWRaeven!
Ik vind btw inderdaad ook de even films beter dan de oneven films... met First Contact als hoogtepunt! Volgende film wordt gelukkig weer een "even-film", dus ik ben benieuwd!!!
Ik hoop ook dat ST beter wordt dan ST
Oja, nu we het daar toch over hebben, waar en hoe kun je eigenlijk aan kaarten komen voor die Star Trek Night die dan altijd in Tushinski in Amsterdam is??
quote:Daarom zeg ik ook in de serie. Heb ik een foto van de 'Real' Ezri gemist dan?
Op maandag 18 juni 2001 13:01 schreef awraeven het volgende:[..]
Jij kent deze Ezri irl nog niet.
quote:Jij wel ja.
Op dinsdag 19 juni 2001 09:50 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Daarom zeg ik ook in de serie. Heb ik een foto van de 'Real' Ezri gemist dan?
quote:/me gaat geen foto's van Ezri posten. Moet je maar aan Ezri zelf vragen.
Op dinsdag 19 juni 2001 11:35 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Zien!
of gewoon even naar http://beam.to/ezri surfen. Staan er ook een paar bij about me. Maar die zijn zoals ze zelf ook al zegt sucky.
quote:Oe leuk!!! chantage!!!
Op dinsdag 19 juni 2001 13:58 schreef Ezri het volgende:
hehehehe, indeed! En die foto waar AWRaeven het over heeft, das al helemaal erg, een foto van toen ik 10 was ofzo, heel lame... en die wordt hier NIET gepost! Argh!!!
quote:Is er weer een Star Trek Night dan?
Op dinsdag 19 juni 2001 09:42 schreef awraeven het volgende:[..]
Oja, nu we het daar toch over hebben, waar en hoe kun je eigenlijk aan kaarten komen voor die Star Trek Night die dan altijd in Tushinski in Amsterdam is??
quote:Kijk maar een van de 19 James Bond films, hij speelt in elk deel!
Op donderdag 14 juni 2001 11:08 schreef awraeven het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten op een film met Q erin.
quote:Zal waarschijnlijk toch wel weer komen voordat de volgende trekfilm in de bios komt??
Op dinsdag 19 juni 2001 14:33 schreef Blindfold het volgende:[..]
Is er weer een Star Trek Night dan?
Ik was bij de vorige (als er niet stiekem nog 1 is geweest tenminste) en dat was echt cool. Bij The Motion Picture liep de film vast (grote brandvlek op het scherm toen de film tegen de lamp aankwamen later over het balkon in zaal 1 lopen toen ik door de verkeerde deur binnen was gekomen. De sfeer toen vond ik echt heel cool.
quote:Ja, maar dat is niet de Q uit Star Trek.
Op dinsdag 19 juni 2001 14:39 schreef Marty het volgende:[..]
Kijk maar een van de 19 James Bond films, hij speelt in elk deel!
quote:U mist de essentie van Star Trek. Gelukkig maar.
Op dinsdag 19 juni 2001 23:49 schreef speknek het volgende:
Ik heb vanavond gekeken naar Star Trek 3 en ik moet zeggen dat ik me goed vermaakt heb. Misschien omdat het meer de Star Wars kant van Star Trek was. Niet die klinische ziekenhuis afleveringen van TNG en verder, maar écht slechte Klingons met een of ander kwijlend monster naast de kapitein. En smerige slangachtige wezens die iemand probeerde te kelen. Veel leuker vind ik dat.
Gaan ze in de volgende film nu met de Excelsior er vandoor?
quote:Jaaa!! Indeed! Vooral in die bus enzo, en dat rare wijf die in dat park tegen die Bird of Prey gaat rammen. lololol.
Op woensdag 20 juni 2001 12:08 schreef Ezri het volgende:
Volgende film moeten jullie echt allemaal kijken! Die is heel erg leuk!!! Gewoon komisch enzo.
quote:LOL
Op woensdag 20 juni 2001 11:57 schreef Xhorder het volgende:
Ik vond het ook wel een leuke film eigenlijk. Het was in ieder geval weer eens wat anders door de Enterprise op te blazen en Kirk die z'n eigen missie opzette.
De volgende is wel grappig, maar ik vond hem toch een beetje "wees lief voor de natuur en de bloemetjes en de beestjes"
quote:Ook goeiemorgen hell!
Op woensdag 20 juni 2001 14:09 schreef Witchfynder het volgende:
heeyy...doh.. Raaf! Ez! Fancy meeting you here
quote:2 words:
Op woensdag 13 juni 2001 18:55 schreef Todo het volgende:
Ik had gisteren Star Trek II: The Wrath of Khan gezien. Normaal ben ik anti-trek (op seven of nine na) maar ik vond dit wel lache! Het was allemaal zo nep en overdreven serieus dat ik er gewoon met plezier naar heb gekeken, ook al snapte ik geen ruk van wat ze allemaal niet zeiden. Dus voor volgende week, Star Trek III een aanrader als je in een niet al te serieuse of melige bui bent!
* "HONK if you've slept with Commander Riker!"
* "Guns don't kill people...Class 2 Phasers do!"
* "Zero to Warp 9.7 in 13 seconds!"
* "CAUTION...We have a trigger happy Klingon at Tactical."
* "We brake for cubes!"
quote:LOL!
Op donderdag 21 juni 2001 20:32 schreef cptmarco het volgende:
Bumperstickers voor op de Enterprise:* "CAUTION...We have a trigger happy Klingon at Tactical."
quote:Wheheheheh
Op donderdag 21 juni 2001 20:32 schreef cptmarco het volgende:
Bumperstickers voor op de Enterprise:* "HONK if you've slept with Commander Riker!"
* "Guns don't kill people...Class 2 Phasers do!"
* "Zero to Warp 9.7 in 13 seconds!"
* "CAUTION...We have a trigger happy Klingon at Tactical."
* "We brake for cubes!"
10) You send weekly love letters to the actress who played the Green Skinned Orion Slave Girl in episode number 7.
9) You pull the legs off your hamster so you'll have a tribble.
8) You tried to join the Navy just so you could serve aboard the Enterprise..
7) Your wife left you because you wanted her to dress like a Klingon and torture you for information.
6) You went to San Francisco to see if you might bump into Kirk and crew while they were in the 20th century looking for a whale.
5) Your college thesis was a Comparison of the Illustrious Careers of T.J. Hooker and Capt. Kirk.
4) You fly into a homicidal rage anytime people say "Star Trek? Isn't that the one with Luke Skywalker?"
3) You have no life.
2) You recognize more than 4 references on this list.
1) You join NASA, hijack a shuttle, and head for the coordinates you calculated for the planet Vulcan.
Zag iemand ze nog? In star trek III? Toen Bones die kroeg binnenliep.. Ze lagen op een tafel. Jaaa. Tribbles
Star Trek III vond ik erg cool trouwens, ik denk nog wel leuker dan The Wrath of Khan.
quote:off-topic
Op vrijdag 22 juni 2001 00:34 schreef Xhorder het volgende:
9) You pull the legs off your hamster so you'll have a tribbleZag iemand ze nog? In star trek III? Toen Bones die kroeg binnenliep.. Ze lagen op een tafel. Jaaa. Tribbles
coole usericon! ( meesterlijke clip trouwens ook, echt zwaar creepy).
De tribbles ja, ze hebben met DS9 ook eens episode gedaan dat ze terug in de tijd gingen en naar het ruimtestation met die tribbles gingen. Tribbles roeleren BigTime.
quote:ik niet zo , bij die klingon moest ik de hele tijd aan Doc uit Back to the future denken
Op vrijdag 22 juni 2001 16:02 schreef Meneer_Aart het volgende:
ik erg cool trouwens, ik denk nog wel leuker dan The Wrath of Khan.
quote:goh, hoe zou dat toch komen
Op vrijdag 22 juni 2001 16:15 schreef zodiakk het volgende:[..]
ik niet zo , bij die klingon moest ik de hele tijd aan Doc uit Back to the future denken
.
quote:Ja hij was wel heel erg ver de toekomst in gereisd
ik niet zo , bij die klingon moest ik de hele tijd aan Doc uit Back to the future denken.
Ja die Tribbles aflevering van DS9 is leuk. Gebaseerd op de originele Star Trek aflevering met de Tribbles.
quote:WERELDS!!!
Op dinsdag 26 juni 2001 20:29 schreef Kipman het volgende:
Nou, straks dus The Voyage Home. Ben benieuwd.
Ik moest erg lachen toen Scott achter de computer ging zitten
quote:Jah....hele verbetering!
Op woensdag 27 juni 2001 13:40 schreef nietzman het volgende:
Is het anderen ook opgevallen dat de brug van dat klingon schip giga is gemod na de vorige film?
Ik vond de leukste quote: 'remember where we've parked' van Kirk...werelds..
Scotty achter de PC was ook grappig
McCoy is echt super!
quote:Ja, dat snap ik nou niet. Het schip was toch gecloackt? Dus het lijkt mij logisch dat je dat zegt.
Op woensdag 27 juni 2001 13:54 schreef Faithy het volgende:[..]
Jah....hele verbetering!
Ik vond de leukste quote: 'remember where we've parked' van Kirk...werelds..
quote:Wat snap je dan niet?
Op woensdag 27 juni 2001 14:00 schreef Kipman het volgende:Ja, dat snap ik nou niet. Het schip was toch gecloackt? Dus het lijkt mij logisch dat je dat zegt.
quote:De grap.
Op woensdag 27 juni 2001 15:44 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Wat snap je dan niet?
quote:een Bird of Prey parkeer je niet, die landt je, die zet je ergens neer, maar parkeren niet. Daarbij weet iedereen wel waar dat ding staat (middenin Golden Gate Park)
Op woensdag 27 juni 2001 16:19 schreef Kipman het volgende:[..]
De grap.
Die uitspraak van Kirk slaat dus nergens op, maar is typisch 20e eeuw aangezien je je auto wel kan kwijtraken op sommige drukke parkeerplaatsen ed.
moeilijk he
quote:Pfffffff, inderdaad ingewikkeld
Op woensdag 27 juni 2001 16:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
een Bird of Prey parkeer je niet, die landt je, die zet je ergens neer, maar parkeren niet. Daarbij weet iedereen wel waar dat ding staat (middenin Golden Gate Park)
Die uitspraak van Kirk slaat dus nergens op, maar is typisch 20e eeuw aangezien je je auto wel kan kwijtraken op sommige drukke parkeerplaatsen ed.
moeilijk he
"Are you sure you won't change your mind?" "Why, what's wrong with this one?"
"Hell yes"
Ow trouwens er zaten heel wat figuren in die Starfleet Council die je later nooit meer terugziet, in de series dus. Ik zag een soort van megakat en Star Wars-achtige figuren
quote:Dat had ik ook, maar ik kon hem niet thuisbrengen!
Op woensdag 27 juni 2001 21:19 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ik ook. Ik liep me eerst de hele tijd te af te vragen wie het nou was. Maar idd Sisko's dad dus
quote:Ik geloof dat ST VI op zaterdag op Net 5 komt, met (weer) Admiral Carthright (pappie Sisko). Dan doen we ook een spelletje 'Spot Odo'
Op woensdag 27 juni 2001 21:32 schreef Faithy het volgende:[..]
Dat had ik ook, maar ik kon hem niet thuisbrengen!
Thnxz! Nu kan ik weer rustig slapen!
[Dit bericht is gewijzigd door QyRoZ op 28-06-2001 08:50]
quote:en Worf, father of Mogh
Op woensdag 27 juni 2001 22:06 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Ik geloof dat ST VI op zaterdag op Net 5 komt, met (weer) Admiral Carthride (pappie Sisko). Dan doen we ook een spelletje 'Spot Odo'
Ook al hadden ze hem er de laatste keer bij de 2e keer dat ie voorbij komt eruit geknipt
quote:Geloof me, die kan je gerust overslaan.
Op woensdag 27 juni 2001 22:34 schreef Todo het volgende:
Bij ons in de gids staat dat volgende week nr.6 wordt uitgezonden. Waar is 5 dan gebleven?
quote:Carthright?
Op woensdag 27 juni 2001 22:06 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Ik geloof dat ST VI op zaterdag op Net 5 komt, met (weer) Admiral Carthride (pappie Sisko). Dan doen we ook een spelletje 'Spot Odo'
Ook al hadden ze hem er de laatste keer bij de 2e keer dat ie voorbij komt eruit geknipt
quote:Dat zei ik
Op donderdag 28 juni 2001 08:33 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Carthright?
quote:Row, row, row your boat, gently down the stream...
Op donderdag 28 juni 2001 08:32 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Geloof me, die kan je gerust overslaan.
Heb hem gelukkig nog maar 1x gezien...
quote:Ah not man!
Op donderdag 28 juni 2001 08:32 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Geloof me, die kan je gerust overslaan.
quote:Toen kwamen de Vulcans niet toevallig voorbij...
Op donderdag 28 juni 2001 10:04 schreef Kipman het volgende:
Nog een vraagje. In First Contact wordt er voor de eerste keer contact maakt met de aarde omdat ze eindelijk warp-speed ontdekt hebben. Dit is weer door de Vulcans ontdekt door een warp-spoor. Waarom werdt er dan al geen contact gemaakt in 1987? Toen was er ook een warp-spoor door dat ruimteschip.
quote:Ja en in 1966/7. Dat vind ik zo raar aan STIV, ze doen net alsof ze nooit eerder terug in de tijd geweest zijn, maar dat is natuurlijk niet zo... Dat deden ze al in "Tomorrow is Yesterday".
Nog een vraagje. In First Contact wordt er voor de eerste keer contact maakt met de aarde omdat ze eindelijk warp-speed ontdekt hebben. Dit is weer door de Vulcans ontdekt door een warp-spoor. Waarom werdt er dan al geen contact gemaakt in 1987? Toen was er ook een warp-spoor door dat ruimteschip.
We kunnen dan wel een nieuw topic gaan openen die niet kloppen (die er vast al een keer geweest is).
quote:Ok
Op donderdag 28 juni 2001 11:07 schreef Dr_Crouton het volgende:
En nu gaan we nitpicken
quote:Misschien heeft hij ancient computing op de Academy gehad?
Op donderdag 28 juni 2001 11:42 schreef Kipman het volgende:[..]
Ok
. Scott weet dus helemaal niet hoe computers uit de 20ste eeuw werken. Hoe kan het dan dat ie toch ultrasnel op het toetsenbord kan typen en met slechts zijn wijsvingers? In Star Trek komen toch helemaal geen toetsenborden voor? Ook schijn Scott de functies van het toetsenbord meteen onder de knie te hebben.
quote:Zucht... zeikert.....
Waarom kwam de uss timeship relativity niet terug in de tijd om het verleden te verbeteren? ze hadden die warbird weer terug naar hun eigen eeuw moeten brengen.... maar als ze dat hadden gedaan hadden ze niet eens in de tijd terug kunnen gaan omdat de mensheid dan vernietigd was door die leipe sonde, dus.... zoals janeway al zei: don't waste time trying to figure out the timeline (ofzowiets)
quote:
Timeline? This is no time to talk about time. We don't have the time!...What was I saying?
quote:Kan. En hoe verklaar je dan het feit dat ie dan toch tegen de computer aan praat als ie weet dat dat helemaal niet kan?
Op donderdag 28 juni 2001 11:53 schreef Blindfold het volgende:[..]
Misschien heeft hij ancient computing op de Academy gehad?
leuk jo, nitpicken
quote:Ook tikte Scotty at random op het toetsenbord wat helemaal nergens op slaat. Maar ja, dat zie je vaak met films met computers uit het heden.
Op donderdag 28 juni 2001 11:42 schreef Kipman het volgende:[..]
Ok
. Scott weet dus helemaal niet hoe computers uit de 20ste eeuw werken. Hoe kan het dan dat ie toch ultrasnel op het toetsenbord kan typen en met slechts zijn wijsvingers? In Star Trek komen toch helemaal geen toetsenborden voor? Ook schijn Scott de functies van het toetsenbord meteen onder de knie te hebben.
quote:Macht der gewoonte. Daarna een oh ja moment en toen deed ie het goed.
Op donderdag 28 juni 2001 13:50 schreef Kipman het volgende:[..]
Kan. En hoe verklaar je dan het feit dat ie dan toch tegen de computer aan praat als ie weet dat dat helemaal niet kan?
leuk jo, nitpicken
quote:Dat is ook Bragga's gedachte. 'Och, tijdlijnen die niet kloppen, je moet er gewoon niet teveel over nadenken'.. iets wat hij ook doet, niet nadenken
zoals janeway al zei: don't waste time trying to figure out the timeline (ofzowiets)
quote:Mooi vond ik ook dat stuk met Scotty en McCoy, dat McCoy Scotty ff apart neemt en zegt: "If you give him that, we are altering the timeline". Scotty: "Well, maybe he has invented it, how do you know?" Of zoiets. Scotty ging er dus vanuit dat hun reizen naar het verleden in feite ook echt de toekomst zo gemaakt hebben.
Op donderdag 28 juni 2001 13:15 schreef nietzman het volgende:
.... zoals janeway al zei: don't waste time trying to figure out the timeline (ofzowiets)
Maar ik hou niet van timetravel in Star Trek, het brengt veel te veel continuïteitsproblemen en onzin met zich mee.
quote:Inderdaad! Als ik erover ga nadenken krijg ik altijd koppijn
Op donderdag 28 juni 2001 21:10 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Mooi vond ik ook dat stuk met Scotty en McCoy, dat McCoy Scotty ff apart neemt en zegt: "If you give him that, we are altering the timeline". Scotty: "Well, maybe he has invented it, how do you know?" Of zoiets. Scotty ging er dus vanuit dat hun reizen naar het verleden in feite ook echt de toekomst zo gemaakt hebben.
Maar ik hou niet van timetravel in Star Trek, het brengt veel te veel continuïteitsproblemen en onzin met zich mee.
Zoals Janeway ook ooit zei: "I've never liked time travel. The future is the past, the past is the future. The whole thing gives me a headache" (in Future's end denk ik..)
quote:Yep!
Op donderdag 28 juni 2001 21:20 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Inderdaad! Als ik erover ga nadenken krijg ik altijd koppijn
Stomme paradoxen.
Zoals Janeway ook ooit zei: "I've never liked time travel. The future is the past, the past is the future. The whole thing gives me a headache" (in Future's end denk ik..)
Denk niet dat het de series of de films van star trek (of star wars) ten goede zou komen als je geen geluid dan had, dan wordt zo'n spacebattle toch al gauw heel wat saaier. Met geluid komt het gewoon beter over, of het nou wel of niet klopt. En het blijft natuurlijk een film.quote:Op maandag 3 mei 2004 22:58 schreef Gotua het volgende:
maar er kloppen natuurlijk een paar dingen niet:P
- er is geen geluid in de ruimte ( er is simpelweg niets om te laten trillen)
Dat weten ze. Dat wisten ze al toen ze met de serie begonnen in 1966, maar ze gingen toen ook een tv serie maken en geen hoorcollege geven, dus moesten ze wat wetenschappelijke concessies doen ten behoeve van het vermaak.quote:Op maandag 3 mei 2004 22:58 schreef Gotua het volgende:
jaaa het was vetVolgende week The search for Spock!
maar er kloppen natuurlijk een paar dingen niet:P
- er is geen geluid in de ruimte ( er is simpelweg niets om te laten trillen)
- hoe hebben ze dat gefixed dat als je met de lichtsnelheid reist of sneller gaat (warp) de tijd gewoon door blijft lopen? volgens Einstein gaat de tijd toch steeds langzamer naarmate je dichterbij de lichtsnelheid komt, en als je op lichtsnelheid reist dan staat de tijd toch stil voor jezelf?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |