abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15004860
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 16:56 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

En een halve communist, hij komt atm minder in POL.

Ja, volgensmij herinner ik me het nog wel van toen ik net nieuw was. Hij had toch in zijn sig een link staan naar een totalitair clubje ofzo?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15004904
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 16:31 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Hoeveel % van de post is nou van de POL-usuals?

Geen idee. Volgens mij hebben we wel een keer berekend dat het aantal posts in deze POLchat-reeks ruim 30 procent van het totaal in POL uitmaakt.

-edit- even de juiste post erin geplakt waar ik op reageerde...

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 28-11-2003 17:04]

vrijdag 28 november 2003 @ 17:02:33 #178
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_15004950
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 16:58 schreef sjun het volgende:

GeZien het aantal posts en de geëtaleerde politieke voorkeur lijkt de term beroepswerkloze de lading ook te dekken.

Naar het schijnt is de goede man, callcenter medewerker.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  vrijdag 28 november 2003 @ 17:04:56 #179
66982 Herostratos
pi_15005008
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 16:41 schreef UnderWorld_ het volgende:

Dat is zeker niet zo best. Wat veroorzaakt een infarct, heeft dat iets met erfelijkheid te maken of heb je teveel patat gegeten?

Jij bent een product van de basisvorming, is het niet?
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
pi_15005032
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 16:59 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Ja, volgensmij herinner ik me het nog wel van toen ik net nieuw was. Hij had toch in zijn sig een link staan naar een totalitair clubje ofzo?

Volgens mij wel, iig is het een vage gozer.
pi_15005078
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:00 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Geen idee. Volgens mij hebben we wel een keer berekend dat het aantal posts in deze POLchat-reeks ruim 30 procent van het totaal in POL uitmaakt.

en dan posten de 'pol-usuals' ook nog in andere post ... . Zal ook wel aardig groot deel zijn.
pi_15005088
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:04 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Ey.
pi_15005121
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:04 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Het is niet zo dat je op de middelbare school alles moet leren ofzo...

Was het zo'n rare vraag?

vrijdag 28 november 2003 @ 17:18:33 #184
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15005322
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:00 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Vorige maand was het zo'n 37%.

Aan het einde van de maand zal ik wel weer ff kijken voor deze maand.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 28 november 2003 @ 17:20:49 #185
66982 Herostratos
pi_15005374
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:09 schreef UnderWorld_ het volgende:

Het is niet zo dat je op de middelbare school alles moet leren ofzo...

Was het zo'n rare vraag?

1. PI was
2. http://www.google.nl/search?q=oorzaak+herseninfarct&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
3. Erfelijkheid & te vet eten kan niet aan álle ziektebeelden worden gekoppeld
  vrijdag 28 november 2003 @ 17:23:37 #186
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15005435
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 16:38 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ik heb er 16 per dag ... is dat goed?

edit: sidekick heeft er 30 per dag

Die 30 is over het geheel. Over de eerste 2000 posts heb ik 10 maanden gedaan. Nu haal ik dat binnen 1 maand.
pi_15005456
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 16:54 schreef sjun het volgende:

[..]

Rot je vraag ff in DIG voor meer reacties.
Volgens mij kan QuickviewPlus 7 dit wel.

Microsoft reader dus. Zal wel weer grote hoeveelheden CPU slurpen die ik niet heb, maar ja ... je moet wat.
pi_15005570
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:20 schreef Herostratos het volgende:

[..]

1. PI was [afbeelding]
2. http://www.google.nl/search?q=oorzaak+herseninfarct&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
3. Erfelijkheid & te vet eten kan niet aan álle ziektebeelden worden gekoppeld

quote:
Bij een hersenbloeding knapt een bloedvat in de hersenen. De toevoer van bloed naar de hersenen raakt daardoor verstoord. Er stroomt bloed het hersenweefsel binnen, waardoor het beschadigd raakt.

Een hersenbloeding ontstaat meestal als gevolg van langdurig bestaande hoge bloeddruk, in combinatie met aderverkalking". De slagaders worden broos en kunnen scheuren. Ook kan door verkalking (beter: vervetting) van de wand van de bloedvaten gemakkelijk een bloedstolsel ontstaan. De samenhang met hoge bloeddruk en aderverkalking verklaart het feit dat een "beroerte" meestal bij oudere mensen optreedt en zelden bij jongeren.
Wel erfelijkheid en te vet eten dus,of te hard werken
pi_15005670
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:24 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Microsoft reader dus. Zal wel weer grote hoeveelheden CPU slurpen die ik niet heb, maar ja ... je moet wat.

wow, goede reader. Veel beter dan pdf. Makkelijk door heen te bladeren, goed overzicht, etc. Go Microsoft
pi_15005957
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200311/protectionisme.stm

De SP (een of andere hippie van hun) beschuldigd het WTO dat ze veel liberaler moeten zijn.

pi_15006101
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:42 schreef NightH4wk het volgende:
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200311/protectionisme.stm

De SP (een of andere hippie van hun) beschuldigd het WTO dat ze veel liberaler moeten zijn.

quote:
En wat krijgt u van de politiek te horen?
Dat voorbeeld van die drie procent noem ik heel vaak als ik met politici praat. En die zeggen dan dat ik gelijk heb. Want de feiten zijn zo en dat weten zij ook. Ook zeggen ze dat het belangrijk is dat wij dat blijven roepen. Maar het gaat uiteindelijk natuurlijk om politieke moed en politiek leiderschap. Want op dit punt moeten de overheden hun eigen landbouwsector gaan hervormen. Dat is een heel moeilijk proces. Op dit punt zegt de Nederlandse politiek: We zitten op één lijn, Sylvia. Maar je moet in Brussel zijn. Dan zeg ik wel eens: Nederland kan ook een stap verder gaan en het zelf al doen. Wat Nieuw-Zeeland momenteel doet is daar een goed voorbeeld van.
lol, wat naief zeg. Er is ook geen vrij verkeer van goederen en diensten in Europa.
pi_15006152
quote:
Brussel verwerpt plan van Bolkestein

BRUSSEL, 28 NOV. De Europese Unie is het gisteravond na veertien jaar touwtrekken eens geworden over regels voor vijandige overnames in het bedrijfsleven. Het akkoord werd bereikt ondanks fel verzet van de Nederlandse eurocommissaris Bolkestein (Interne Markt).

De nieuwe richtlijn komt voort uit een compromisvoorstel van Italië, de huidige EU-voorzitter, en kreeg gisteravond in Brussel de unanieme steun van de ministers van Economische Zaken. Daarmee is een veel verdergaand en omstreden voorstel van Bolkestein van de baan. Het komt zelden voor dat een voorstel van de Europese Commissie op deze wijze volledig van tafel verdwijnt.

Bolkestein hekelde gisteren in ongebruikelijk harde bewoordingen de gang van zaken. Hij sprak van ,,koehandel'' en ,,onheilige allianties'' tussen lidstaten, waardoor Duitsland de overname-richtlijn kon torpederen. Bolkestein noemde de Duitse steun voor Frankrijk bij de recente landbouwhervorming en voor Groot-Brittannië bij een richtlijn over uitzendarbeid. ,,Op deze manier bereikt de EU nooit haar doel om in 2010 de meest competitieve economie ter wereld te worden'', zei de commissaris.

Volgens ingewijden wilde de Nederlandse eurocommissaris zijn voorstel aanvankelijk intrekken, maar kreeg hij hiervoor geen steun van de rest van de Europese Commissie. Bij intrekking had het Italiaanse voorzitterschap geen eigen compromisvoorstel op tafel kunnen leggen.

Volgens de richtlijn mogen ondernemingen in de Europese Unie zelf kiezen of ze gebruik maken van beschermingsconstructies tegen vijandige overnames. Wel moeten ze hierover volledige informatie geven.

Bolkestein wilde een eind maken aan de meeste beschermingsconstructies tegen vijandige overnames, zoals 'gifpillen' - uitgifte van speciale aandelen voor bevriende relaties. Kern was dat aandeelhouders en niet de managers beslissen of een bedrijf wordt overgenomen.

Het doel van Bolkesteins voorstel voor een nieuwe overnamerichtlijn was dat daardoor de Europese economie concurrerender zou worden.

In 2001 gingen 14 lidstaten akkoord met Bolkesteins voorstel. Maar na een zware lobby van de Duitse regering, die de eigen industrie tegen buitenlandse overnames wil beschermen, werd de overname-richtlijn vorig jaar op het nippertje door het Europarlement verworpen. Daarop kwam Bolkestein met een nieuw voorstel, maar ook hiertegen rees verzet.

Volgens het gisteren bereikte compromis krijgen bedrijven in de EU de keuze om zich tegen vijandige overnames te beschermen. Bovendien geldt reciprociteit: onbeschermde bedrijven mogen alsnog beschermingsmaatregelen nemen wanneer een vijandige overname dreigt door een bedrijf dat wel beschermingsconstructies heeft. Hierdoor worden ook overnames vanuit de VS bemoeilijkt.

Net als in het oorspronkelijke voorstel van Bolkestein worden minderheidsaandeelhouders beschermd door de verplichting van een openbaar bod zodra de vijandige bieder een controlerend aandeel heeft. Maar lidstaten mogen de drempel hiervoor zelf bepalen. Volgens sommige analisten zullen financiële markten bedrijven stimuleren een 'open' regime te kiezen, omdat hun koersen dan zouden stijgen.

Minister Brinkhorst (EZ) noemde het compromis ,,beter een half ei van een lege dop''. Hij ,,betreurde'' wel dat de Europese Commissie buiten spel is gezet. Volgens hem betekent het compromis, waarmee het Europarlement naar verwachting zal instemmen, dat Nederlandse bedrijven transparanter moeten worden. Dat past in de voorstellen voor corporate governance van de commissie-Tabaksblatt. De Commissie gaat de nieuwe regeling over vijf jaar evalueren. Bolkestein wilde hiervoor een termijn van drie jaar, maar de Scandinavische landen verzetten zich. Zij willen zo lang mogelijk de beschermingsconstructie van het meervoudig stemrecht per aandeel handhaven, dat onder meer bij bedrijven van de Zweedse Wallenberg-familie wordt gebruikt.

NRC

14 jaar en dan iets met vriendjespolitiek erdoorheen drukken. Europa op zijn best.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_15006200
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:47 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

[..]

lol, wat naief zeg. Er is ook geen vrij verkeer van goederen en diensten in Europa.

Idd, en al die artikelen die op die site staan kloppen voor geen meter.
  vrijdag 28 november 2003 @ 17:52:27 #194
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15006220
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:47 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

[..]

Binnen de EU toch wel?
pi_15006259
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:50 schreef sizzler het volgende:

[..]

NRC

14 jaar en dan iets met vriendjespolitiek erdoorheen drukken. Europa op zijn best.

Kben echt blij dat Bolkestein daar zit, hij doet echt goede dingen daar. Maar als je dit soort berichten leest word je toch wel bang voor de toekomst van de EU.
pi_15006315
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:52 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Binnen de EU toch wel?

Ja, dat bedoel ik

Daarom is het ook niet mogelijk om als Nederland aanvullende maatregelen te nemen. Maar ze is een beetje naief en begrijpt dat niet.

pi_15006337
quote:
Harry van Bommel spreekt zijn grote zorg uit over het recente beleid van de Nederlandse regering tegen Iran. "Als Nederland zo doorgaat, dan stuurt ze aan op oorlog met Iran." Minister De Hoop Scheffer reageert volgens het SP-Kamerlid veel te opgefokt op de discussie in het Internationaal Agentschap voor Atoomenergie (IAEA) over de wijze waarop Iran openheid moet geven over haar atoomprogramma.
Meent hij dat echt of is het een soort sarcasme?
pi_15006343
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:50 schreef sizzler het volgende:

[..]

NRC

Duitsland denk nog steeds vanuit Duitsland, niet vanuit Europa. Misschien doet Nederland het ook wel, maar niet zo sterk als Duitsland. Dat nationalisme moet er een beetje af.
pi_15006363
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:57 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik

Daarom is het ook niet mogelijk om als Nederland aanvullende maatregelen te nemen. Maar ze is een beetje naief en begrijpt dat niet.

Mag Nederland dat eigenlijk zelf wel doen? Moet toch allang via Brussel.
pi_15006366
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:28 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

[..]

Wel erfelijkheid en te vet eten dus,of te hard werken

Ik ben 45 jaar , ben al 15 jaar met 'pensioen' dus geen stress en geen patat, dus zal het wel erfelijk zijn.
Ik wens het verder niemand toe want je denkt echt dat je er geweest bent op zo'n moment.
En inderdaad, die afdeling waar ik terecht kwam daar werden vnml oudere mensen en work o holics binnen gebracht.
Oh wat is die ziekenfondspremie toch achterlijk laag als je ziet wat je er voor krijgt

[Dit bericht is gewijzigd door Koos Voos op 28-11-2003 18:02]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')