Flinke schop omdat ik er zelf ook aan zit te denken, mijn ogen te laten laseren..quote:Op donderdag 16 december 2004 15:44 schreef Alsgeenander het volgende:
Mijn ouders hebben hun ogen allebei laten doen, bij allebei is het goed gegaan en ze zijn er heel blij mee. Bij zestienhove (rotterdam) zit een hele goede, was laatst ook een onderzoek waarbij zij als beste eruit kwamen.
Zelf mag ik het ook laten doen als mijn ogen wat meer stabiel zijn. Lijkt me zo heerlijk.. geen gedoe meer met vloeistof, in en uitdoen, dat soort dingen. Ideaal!
Bron:quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 01:08 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
De LASIK procedure is ontstaan rond 1980, waarbij de eerste mensen omstreeks 1985 experimenteel behandeld werden. Vanaf ongeveer 1990 begon de techniek behoorlijk volwassen te worden. In Amerika wordt LASIK ongeveer sinds 1995 op redelijk grootte schaal uitgevoerd. De allereerste laser voor LASIK werd pas in 1998 in Amerika door de FDA (Food & Drug Administration) goedgekeurd.
Naar mijn weten is LASEK afgeleid van LASIK, dus LASIK bestond eerder dan LASEK. En er is tot op heden door de FDA nog geen LASEK laser goedgekeurd, wat niet wegneemt dat de procedure al wel reeds wordt uitgevoerd, maar in Amerika mogen ze er geloof ik nog geen officiele reclame voor maken, dat mag alleen nog maar voor LASIK.
![]()
Bronnen:
http://www.fda.gov/cdrh/LASIK/default.htm
http://www.drmingwang.com/
http://www.westchestervision.com/historyoflasik.html
http://www.lasikmd.ca/en/lasik-md/lasik-history.html
Mee eens, ik wil mijn ogen ook wel laten laseren, maar ik wacht eerst mooi een paar jaar op de resultaten bij de vele proefpersonen die mij voorgaanquote:Op vrijdag 28 november 2003 00:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik weet het niet, maar raad je vooral aan het te laten doen, hoe meer mensen het doen, hoe beter. Met alle kennis die ze ermee opdoen weten we over een jaar of 10 precies wat de gevolgen op middelange termijn zijn. Net zoals we nu beginnen te begrijpen wat de risico's zijn van zachte contactlenzen.
ja duhhhh, dacht je nou echt dat je door laseren perfecte ogen tot aan je dood zou blijven houden?!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:49 schreef FuifDuif het volgende:
Het blijkt overigens nu ook dat laseren helemaal niet zo fantastisch is, aangezien de ogen naar verloop van tijd gewoon weer slechter worden.
Het is nooit een noodzaak, aangezien je altijd lenzen kunt nemen als je de glazen te dik vindt worden. Het is niet dat je met -12 met jampotjes hoeft rond te lopen hoor.quote:Op donderdag 16 december 2004 00:57 schreef du_ke het volgende:
Heb gelukkig maar -2,5 ofzo dus echt directe noodzaak is er niet.
Dat zou je wel mogen verwachten. Gemiddeld stopt de vorming van de oogafwijking zo rond je 21ste. En dan pas op late leeftijd, door ouderdom, ga je natuurlijk nog weer slechter zien, maar dat is iets heel anders.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:52 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
ja duhhhh, dacht je nou echt dat door laseren dat je tot je dood perfecte ogen zou blijven houden?!![]()
![]()
Dat is lang niet bij iedereen zo, je lichaam en je ogen trekken zich niks van je leeftijd aan.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Gemiddeld stopt de vorming van de oogafwijking zo rond je 21ste.
Als je dit als bijverschijnsel in een vroeg stadium krijgt dan is de laserbehandeling niet goed gebeurt.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:54 schreef FuifDuif het volgende:
Bij het laseren van de ogen is er echter sprake van iets anders. Dat heeft niets met ouderdom te maken, maar een bijverschijnsel van de behandeling. Probleem is dan: je ogen zijn reeds behandeld en je kunt ze niet blijven bijlaseren.
Misschien is het handig dat je je eens wat inleest in de recente materie over dit onderwerp?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:57 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Dat is lang niet bij iedereen zo, je lichaam en je ogen trekken zich niks van je leeftijd aan.
[..]
Als je dit als bijverschijnsel in een vroeg stadium krijgt dan is de laserbehandeling niet goed gebeurt.
Je lichaam trekt zich alleen wat aan van zijn eigen interne klok en dat dat toevallig samenvalt met iemand z'n 21-jarige verjaardag is gewoon toeval. Ik heb ook pas een bril gekregen toen ik 23 was.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:59 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Misschien is het handig dat je je eens wat inleest in de recente materie over dit onderwerp?
Je lichaam en ogen trekken zich juist alles aan van je leeftijd. Dat heet lichamelijke ontwikkeling door de tijd heen. Jij denkt het beter te weten dan een oogarts?
Maar ik zei toch zo rond je 21stequote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Je lichaam trekt zich alleen wat aan van zijn eigen interne klok en dat dat toevallig samenvalt met iemand z'n 21-jarige verjaardag is gewoon toeval. Ik heb ook pas een bril gekregen toen ik 23 was.
Wat is bij jou late leeftijd? Een jaar of dertig? Ik ken veel mensen die vanaf die leeftijd een bril zijn gaan gebruiken omdat het moest.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat zou je wel mogen verwachten. Gemiddeld stopt de vorming van de oogafwijking zo rond je 21ste. En dan pas op late leeftijd, door ouderdom, ga je natuurlijk nog weer slechter zien, maar dat is iets heel anders.
En misschien hebben ze tegen die tijd wel een oplossing daarvoor. Als je zo denkt als dat jij doet kun je niets proberen want je weet maar nooit.quote:Bij het laseren van de ogen is er echter sprake van iets anders. Dat heeft niets met ouderdom te maken, maar een bijverschijnsel van de behandeling. Probleem is dan: je ogen zijn reeds behandeld en je kunt ze niet blijven bijlaseren.
http://www.ctg-zaio.nl/index.phpquote:
en weten we inmiddels al meer?quote:Op vrijdag 28 november 2003 00:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik weet het niet, maar raad je vooral aan het te laten doen, hoe meer mensen het doen, hoe beter. Met alle kennis die ze ermee opdoen weten we over een jaar of 10 precies wat de gevolgen op middelange termijn zijn. Net zoals we nu beginnen te begrijpen wat de risico's zijn van zachte contactlenzen.
Dus niet gekozen voor een goedkopere aanbieder (in Nederland)? Waarom niet?quote:Op donderdag 16 december 2004 13:50 schreef dolledingo het volgende:
4800 euro.
Die implantlenzen...kun je daarmee eigenlijk contactsporten mee doen zoals boksen o.i.d.?quote:Op zondag 29 januari 2006 11:57 schreef Fastcruiser het volgende:
[..]
Dus niet gekozen voor een goedkopere aanbieder (in Nederland)? Waarom niet?
Vertel er wel ff bij dat dit een tijdelijke aanbieding is en dat het normaal bijna 2000 euro per oog is.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:15 schreef Sanne het volgende:
Voor de geinteresseerden, ik was bij Care Vision in Amsterdam.
De prijs is 995,- per oog.
dit is een tijdelijke aanbieding (sinds september verleden jaar) en het is normaal bijna 2000 euro per oog.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:28 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Vertel er wel ff bij dat dit een tijdelijke aanbieding is en dat het normaal bijna 2000 euro per oog is.![]()
Het staat toch echt op hun eigen site hoor!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:35 schreef Sanne het volgende:
[..]
dit is een tijdelijke aanbieding (sinds september verleden jaar) en het is normaal bijna 2000 euro per oog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |