kwil zo graag van mijn bril/lenzen af
quote:Ik raad je aan om je de verdiepen in de materie 'laseren' van de ogen. De techniek is beter geworden maar het effect op langere termijn schijnt niet zo rooskleurig te zijn.
Op vrijdag 28 november 2003 00:40 schreef dolledingo het volgende:
quote:Watte ?
Op vrijdag 28 november 2003 00:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik weet het niet, maar raad je vooral aan het te laten doen, hoe meer mensen het doen, hoe beter. Met alle kennis die ze ermee opdoen weten we over een jaar of 10 precies wat de gevolgen op middelange termijn zijn. Net zoals we nu beginnen te begrijpen wat de risico's zijn van zachte contactlenzen.
quote:ik wil mij er graag in verdiepen.. maar de materie lijkt nog niet errug doorgedrongen tot het WWW.. wat zouden de negatieve effecten zijn?
Op vrijdag 28 november 2003 00:46 schreef harryharry het volgende:[..]
Ik raad je aan om je de verdiepen in de materie 'laseren' van de ogen. De techniek is beter geworden maar het effect op langere termijn schijnt niet zo rooskleurig te zijn.
quote:Pfew, gelukkig.. ik heb harde lenzen.
Net zoals we nu beginnen te begrijpen wat de risico's zijn van zachte contactlenzen.
Wat is het probleem met zachte lenzen?
Ik denk dat ik nog ff de kat uit de boom kijk (met mn ongelaserde ogen)
Voordat ik dat laat doen.
Aan de andere kant vind ik het wel een interessante ontwikkeling, die ik zeker blijk volgen.
quote:Naar mijn idee zijn er geen risico's verbonden met het dragen van zachte contactlenzen, mits je er verstandig mee omgaat!!!. Lees: niet een paar dagen achterelkaar inhouden etc, en er niet (té vaak) mee gaat slapen en ze sowieso lniet te lang inhoudt.
Net zoals we nu beginnen te begrijpen wat de risico's zijn van zachte contactlenzen.
quote:dat zou een logisch effect zijn.. maar ik kan wel meer narigheden bedenken
Op vrijdag 28 november 2003 00:51 schreef AngelWings het volgende:
uh denk blindheid?
quote:infectieproblemen, ingroeien van adertjes,
Op vrijdag 28 november 2003 00:52 schreef DePeer het volgende:
Wat is het probleem met zachte lenzen?
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 28-11-2003 00:55]
quote:Is niet helemaal waar dat laseren een techniek is die in de kinderschoenen staat. In het buitenland zijn ze in sommige landen al veel langer bezig en veel verder met deze technieken (bijvoorbeeld in Rusland al minstens 25 jaar etc) en daardoor is het ook goedkoper in het buitenland dan in Nederland
Op vrijdag 28 november 2003 00:52 schreef Whissie het volgende:
Laseren is een techniek die in de kinderschoenen staat. De bijwerkingen, zeker op lange termijn, zijn nog niet duidelijk.Ik denk dat ik nog ff de kat uit de boom kijk (met mn ongelaserde ogen)
Voordat ik dat laat doen.
Aan de andere kant vind ik het wel een interessante ontwikkeling, die ik zeker blijk volgen.
[Dit bericht is gewijzigd door Maart85 op 28-11-2003 00:55]
quote:Kan me erg goed voorstellen dat het niet goed is.. ik heb ze zelf afgelopen nacht (per ongeluk) in gehouden en ze waren vanochtend echt kurkdroog.
Op vrijdag 28 november 2003 00:52 schreef Maart85 het volgende:
Nu zullen er waarschijnlijk ook heel veel mensen zijn die dit wel doen, en nog nooit last van hun ogen hebben gehad, dat kan heel goed.....maar de kans is er wel dat hierdoor je ogen zullen beschadigen.....maar dit hoeft dus niet perse
Niet echt een lekker gevoel
quote:Maar waardoor komt dat precies?
Op vrijdag 28 november 2003 00:54 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
infectieproblemen, ingroeien van adertjes,
Omdat je zachte lenzen met je vingers moet uithalen ipv met zo'n zuignapdingetje?
(en daardoor wel eens per ongeluk met je nagels, waar veel bacteriën onder zitten, over je oog schraapt? (best pijnlijk ))
quote:is echt ongelooflijk slecht om ze in te houden.....
Op vrijdag 28 november 2003 00:55 schreef DePeer het volgende:[..]
Kan me erg goed voorstellen dat het niet goed is.. ik heb ze zelf afgelopen nacht (per ongeluk) in gehouden en ze waren vanochtend echt kurkdroog.
quote:Het heeft natuurlijk nooit een positieve uitwerking op het oog, maar naar mijn id is denk ik een nacht inhouden geen drama. Vriend van me heeft wel eens een dag of 4 a 5 achter elkaar zijn (zachte) lenzen ingehouden. Hierbij begon ik toch wel te na te denken of dit niet erg slecht is voor het oog
Op vrijdag 28 november 2003 00:55 schreef DePeer het volgende:[..]
Kan me erg goed voorstellen dat het niet goed is.. ik heb ze zelf afgelopen nacht (per ongeluk) in gehouden en ze waren vanochtend echt kurkdroog.
quote:haal jij je harde lenzen er nog uit met zuigende napjes?
Op vrijdag 28 november 2003 00:57 schreef DePeer het volgende:[..]
Maar waardoor komt dat precies?
Omdat je zachte lenzen met je vingers moet uithalen ipv met zo'n zuignapdingetje?
(en daardoor wel eens per ongeluk met je nagels, waar veel bacteriën onder zitten, over je oog schraapt? (best pijnlijk))
quote:ja daar heb ik ook van gehoord.. toch vertrouw ik dichter bij huis op 1 of andere manier meer.
Op vrijdag 28 november 2003 00:58 schreef PvtRyan het volgende:
M'n moeder wou het laten doen en ze vertelde me over dat in Turkije de behandeling de helft kost inclusief de vlucht, accomodatie en de partner kan ook mee.
quote:weet ik ook niet precies, had altijd zachte lenzen, en altijd goed schoon gehouden, peroxideoplossing, neutralisatie, enzymtabletten, om het half jaar nieuwe.
(en daardoor wel eens per ongeluk met je nagels, waar veel bacteriën onder zitten, over je oog schraapt? (best pijnlijk))
quote:Duitsland?
Op vrijdag 28 november 2003 01:00 schreef dolledingo het volgende:[..]
ja daar heb ik ook van gehoord.. toch vertrouw ik dichter bij huis op 1 of andere manier meer.
quote:Infecties kan je netzogoed krijgen met harde lenzen!!! Met zachte lenzen volgens mij zelfs minder dan met harde. Het groeien van aderen is omdat je ogen ook zuurstof nodig hebben. Als je een lens te lang inhoudt, kan je oog te maken krijgen met zuurstof tekort, wat resulteert tot het extra aanmaken van kleine bloedvaatjes rond je Iris, zo probeert het oog toch nog extra zuurstof te ontvangen. Deze bloedvaten kunnen dan op plekken komen waar ze niet moeten komen, en dit kan resulteren tot een permanente schade aan het oog....
quote:duitsland is in vergelijking met nederland goedkoop?
Op vrijdag 28 november 2003 01:01 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Duitsland?
vriend van mij heeft het in Bocholt laten doen
quote:Weet dat het erg kan verschillen, weet alleen zo geen exacte prijzen
Op vrijdag 28 november 2003 01:02 schreef dolledingo het volgende:[..]
duitsland is in vergelijking met nederland goedkoop?
quote:Ik haal ze er inderdaad uit met zuigende napjes
Op vrijdag 28 november 2003 00:59 schreef AngelWings het volgende:[..]
haal jij je harde lenzen er nog uit met zuigende napjes?
jemig man tuurlijk nie die moet je der zo uitpeure...
tss zuigende napjes zijn juist slecht..?
plopgevoel geeft enzo?
lijkt me nie gezond voor je oogjes..
en ja zachte groeien in..
pff was ooit net op tijd
Met de blote vingers lukt ook maar de napjes vind ik wat beter omdat je dan minder hoeft te prutsen en minder hard tegen je oog aan hoeft te duwen om ze er uit te krijgen.
Plopgevoelens (waarom moet ik nu toch opeens aan kabouters denken? ) heb ik geen last van, het zuignapje gaat alleen tegen de lens zelf aan en niet tegen het oog
.
Zelfs Plopgeluidjes (je moet er toch niet aan denken zeg..) heb ik geen last van .
quote:Eingelijk niet.. bij de opticien waar ik m'n lenzen vandaan heb lopen minstens 2 of 3 mensen met lenzen en 1 met bril.
Op vrijdag 28 november 2003 01:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Wel eens opgevallten trouwens dat opticiens altijd een bril dragen en geen lenzen??
quote:Maar ik heb harde zuurstof doorlatende lenzen (tm)
Op vrijdag 28 november 2003 01:01 schreef Maart85 het volgende:[..]
Infecties kan je netzogoed krijgen met harde lenzen!!! Met zachte lenzen volgens mij zelfs minder dan met harde. Het groeien van aderen is omdat je ogen ook zuurstof nodig hebben. Als je een lens te lang inhoudt, kan je oog te maken krijgen met zuurstof tekort, wat resulteert tot het extra aanmaken van kleine bloedvaatjes rond je Iris, zo probeert het oog toch nog extra zuurstof te ontvangen. Deze bloedvaten kunnen dan op plekken komen waar ze niet moeten komen, en dit kan resulteren tot een permanente schade aan het oog....
Heb net gelezen dat mensen met dit soort lenzen het minst vatbaar zijn voor een hoornvliesontsteking (met blindheid als eventueel gevolg).
Het risico wordt groter wanneer de lenzen 's nachts ook worden ingehouden omdat er dan geen zuurstof bij de ogen kan komen waardoor er kleine wondjes kunnen ontstaan en bacteriën de kans krijgen om een onsteking te veroorzaken.
Ik ben een paar maanden terug behandeld bij eye-q-vision voor 525,-- euro per oog (lasik).
Hoe e.e.a. gegaan is kun je lezen op.
http://lasik.tk/
Groetjes,
Jitske
quote:Hoe verging dat eigenlijk de nacht nadat je die behandeling had gehad?
Op zaterdag 13 december 2003 19:53 schreef Jitske het volgende:
Hallo,Ik ben een paar maanden terug behandeld bij eye-q-vision voor 525,-- euro per oog (lasik).
http://lasik.tk/Groetjes,
Jitske
* DePeer vraagt zich trouwens ook af of het na verloop van tijd [het zicht] niet weer minder kan worden.......
Stukje info over verschillende technieken:
1. Radiale keratotomie (krasjes):
Deze ingreep bestaat erin dat met een diamantmes 4, 6 tot 8 sneden (krasjes) geplaatst worden in het buitenste deel van het hoornvlies. Deze ingreep is enkel geschikt voor personen met een lichte bijziendheid (myopie) en/of astigmatisme.
2. Eximerlaser (PRK):
Met de laser 'schaaft' men aan de buitenkant het hoornvlies af. Onmiddellijk na de behandeling is er dus een wonde aan het hoornvlies waardoor er dan ook gedurende 48 tot 72 uur na de ingreep een verbandlens op het oog moet worden aangelegd. Gedurende deze periode is het oog pijnlijk en er zullen pijnstillers worden voorgeschreven. Het zicht stabiliseert pas in de loop van de volgende weken tot maanden. Alleen geringe refractieafwijkingen kunnen met deze techniek worden gecorrigeerd.
3. Lasik (Laser in Situ Keratomileusis):
Dit is de nieuwste techniek waarmee bijna alle refractieafwijkingen worden gecorrigeerd. Lasik is een combinatie van de microchirurgie en de lasertechniek. Na het maken en het omklappen van het hoornvliesflapje wordt de laserbehandeling uitgevoerd, waarna het flapje wordt teruggeplaatst. Aangezien er geen oppervlakkige wonde is, verloopt de genezing sneller en is deze behandeling minder pijnlijk. Een goed zicht wordt reeds de dag na de ingreep bereikt en stabiliseert zich in de volgende dagen tot weken. Voor de behandeling wordt het oog verdoofd door middel van druppels. Binnen het uur na de behandeling wordt het oog gecontroleerd en mag de patiënt naar huis.
4. Inplantlenzen:
Bij zeer grote refractieafwijkingen, of wanneer er lensvertroebeling aanwezig is, is het beter een kunstlens in het oog te plaatsen.
Besluit : Het is uw oogarts die samen met u en na een uitgebreid oogonderzoek, de meest geschikte techniek voor u zal kiezen, en de verwachte resultaten en mogelijke neveneffecten zal bespreken.
bron: http://www.eyeclinic.be/refractieafwijking.htm
En er is nog veel meer te vinden via google...
quote:pff 525 euro per oog, das relatief nix als je het vergelijkt met prijzen als 4000 euro.. ff je bevindingen lezen.
Op zaterdag 13 december 2003 19:53 schreef Jitske het volgende:
Hallo,Ik ben een paar maanden terug behandeld bij eye-q-vision voor 525,-- euro per oog (lasik).
http://lasik.tk/Groetjes,
Jitske
Ken je deze Henk ook toevallig Jitske, want jullie claimen exact dezelfde ervaring gehad te hebben:quote:Op zaterdag 13 december 2003 19:53 schreef Jitske het volgende:
Hallo,
Ik ben een paar maanden terug behandeld bij eye-q-vision voor 525,-- euro per oog (lasik).
Groetjes,
Jitske
Da's goedkoop!quote:Op zaterdag 13 december 2003 19:53 schreef Jitske het volgende:
Hallo,
Groetjes,
Jitske
nog altijd geen problemen mee na 6 jaar lenzen. Zoals gewoonlijk wordt iets maar meteen overtrokken en tot ramp verklaard.quote:Op vrijdag 28 november 2003 00:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
infectieproblemen, ingroeien van adertjes,
Wel eens gemerkt dat het niet opvalt als iemand lenzen draagt?quote:Op vrijdag 28 november 2003 01:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel eens opgevallten trouwens dat opticiens altijd een bril dragen en geen lenzen??
De kogel is dan eindelijk door de kerk, ik heb 2 weken geleden mijn ogen laten laseren. Bril is ritueel van de martinitoren afgegooid, lenzen heb ik aan de vissen gevoerd. Ik kan weer zien zoals ik dat 10 jaar geleden ook kon. Scherp!!quote:Op vrijdag 28 november 2003 00:40 schreef dolledingo het volgende:
Nederland is de duurste wat betreft ogen laseren.. althans dat was een maand geleden nog zo. weet iemand toevallig of de prijzen al wat gedaald zijn, of ben ik nog steeds aangewezen op het buitenland.. of weet iemand toevallige andere fora die speciaal toegespitst zijn op dit onderwerp?
Ik zie als ik iemand aankijk op een meter afstand ofzo dat die persoon lenzen draagt.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 13:42 schreef dunc het volgende:
[..]
Wel eens gemerkt dat het niet opvalt als iemand lenzen draagt?
Ik heb lenzen + een bril dus voor mij ook geen noodzaak hoorquote:Op donderdag 16 december 2004 00:57 schreef du_ke het volgende:
Heb gelukkig maar -2,5 ofzo dus echt directe noodzaak is er niet.
ik had -1,25, en juist vanwege deze kleine afwijking was de motivatie om mijn ogen te laten laseren groot. Ik was niet stekeblind maar had wel een bril en lenzen nodig om scherp te zien. Was steeds afhankelijk van die bril als ik alles scherp wou zien. Ze kunnen tegenwoordig zo goed onderzoeken wat je oog aankan en hoe deze er op gaat reageren dat ze min of meer een 100% garantie geven. Het is absoluut geen noodzaak, maar als ik vanaf nu tot mjin 50ste geen visueel hulpmiddel meer hoef te gebruiken haal ik die operatie er met gemak uit. De keus is dan heel snel gemaakt. Mijn zicht is nu perfect.. kan onbelemmerd sporten, krijg geen last van mijn ogen tijdens het uitgaan als ik lenzen draag, hoef niet steeds onthouden dat ik mijn lenzenvloeistof mee moet nemen. Het is de oplossing, helemaal omdat lenzen op den duur je ogen niet ten goede komen.. en bij mij kwam dit al na 6 jaar. Ben blij dat ik mijn ogen heb laten laseren, wat een uitvinding.quote:Op donderdag 16 december 2004 00:57 schreef du_ke het volgende:
4800 euro.quote:Op donderdag 16 december 2004 11:17 schreef du_ke het volgende:
Ok de ervaring is dus goed. Wat was je er aan kwijt bij elkaar? (Ofwel eens kijken of het in mijn budget ligt).
Flinke schop omdat ik er zelf ook aan zit te denken, mijn ogen te laten laseren..quote:Op donderdag 16 december 2004 15:44 schreef Alsgeenander het volgende:
Mijn ouders hebben hun ogen allebei laten doen, bij allebei is het goed gegaan en ze zijn er heel blij mee. Bij zestienhove (rotterdam) zit een hele goede, was laatst ook een onderzoek waarbij zij als beste eruit kwamen.
Zelf mag ik het ook laten doen als mijn ogen wat meer stabiel zijn. Lijkt me zo heerlijk.. geen gedoe meer met vloeistof, in en uitdoen, dat soort dingen. Ideaal!
Bron:quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 01:08 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
De LASIK procedure is ontstaan rond 1980, waarbij de eerste mensen omstreeks 1985 experimenteel behandeld werden. Vanaf ongeveer 1990 begon de techniek behoorlijk volwassen te worden. In Amerika wordt LASIK ongeveer sinds 1995 op redelijk grootte schaal uitgevoerd. De allereerste laser voor LASIK werd pas in 1998 in Amerika door de FDA (Food & Drug Administration) goedgekeurd.
Naar mijn weten is LASEK afgeleid van LASIK, dus LASIK bestond eerder dan LASEK. En er is tot op heden door de FDA nog geen LASEK laser goedgekeurd, wat niet wegneemt dat de procedure al wel reeds wordt uitgevoerd, maar in Amerika mogen ze er geloof ik nog geen officiele reclame voor maken, dat mag alleen nog maar voor LASIK.
![]()
Bronnen:
http://www.fda.gov/cdrh/LASIK/default.htm
http://www.drmingwang.com/
http://www.westchestervision.com/historyoflasik.html
http://www.lasikmd.ca/en/lasik-md/lasik-history.html
Mee eens, ik wil mijn ogen ook wel laten laseren, maar ik wacht eerst mooi een paar jaar op de resultaten bij de vele proefpersonen die mij voorgaanquote:Op vrijdag 28 november 2003 00:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik weet het niet, maar raad je vooral aan het te laten doen, hoe meer mensen het doen, hoe beter. Met alle kennis die ze ermee opdoen weten we over een jaar of 10 precies wat de gevolgen op middelange termijn zijn. Net zoals we nu beginnen te begrijpen wat de risico's zijn van zachte contactlenzen.
ja duhhhh, dacht je nou echt dat je door laseren perfecte ogen tot aan je dood zou blijven houden?!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:49 schreef FuifDuif het volgende:
Het blijkt overigens nu ook dat laseren helemaal niet zo fantastisch is, aangezien de ogen naar verloop van tijd gewoon weer slechter worden.
Het is nooit een noodzaak, aangezien je altijd lenzen kunt nemen als je de glazen te dik vindt worden. Het is niet dat je met -12 met jampotjes hoeft rond te lopen hoor.quote:Op donderdag 16 december 2004 00:57 schreef du_ke het volgende:
Dat zou je wel mogen verwachten. Gemiddeld stopt de vorming van de oogafwijking zo rond je 21ste. En dan pas op late leeftijd, door ouderdom, ga je natuurlijk nog weer slechter zien, maar dat is iets heel anders.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:52 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
ja duhhhh, dacht je nou echt dat door laseren dat je tot je dood perfecte ogen zou blijven houden?!![]()
![]()
Dat is lang niet bij iedereen zo, je lichaam en je ogen trekken zich niks van je leeftijd aan.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Gemiddeld stopt de vorming van de oogafwijking zo rond je 21ste.
Als je dit als bijverschijnsel in een vroeg stadium krijgt dan is de laserbehandeling niet goed gebeurt.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:54 schreef FuifDuif het volgende:
Bij het laseren van de ogen is er echter sprake van iets anders. Dat heeft niets met ouderdom te maken, maar een bijverschijnsel van de behandeling. Probleem is dan: je ogen zijn reeds behandeld en je kunt ze niet blijven bijlaseren.
Misschien is het handig dat je je eens wat inleest in de recente materie over dit onderwerp?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:57 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Dat is lang niet bij iedereen zo, je lichaam en je ogen trekken zich niks van je leeftijd aan.
[..]
Als je dit als bijverschijnsel in een vroeg stadium krijgt dan is de laserbehandeling niet goed gebeurt.
Je lichaam trekt zich alleen wat aan van zijn eigen interne klok en dat dat toevallig samenvalt met iemand z'n 21-jarige verjaardag is gewoon toeval. Ik heb ook pas een bril gekregen toen ik 23 was.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:59 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Misschien is het handig dat je je eens wat inleest in de recente materie over dit onderwerp?
Je lichaam en ogen trekken zich juist alles aan van je leeftijd. Dat heet lichamelijke ontwikkeling door de tijd heen. Jij denkt het beter te weten dan een oogarts?
Maar ik zei toch zo rond je 21stequote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Je lichaam trekt zich alleen wat aan van zijn eigen interne klok en dat dat toevallig samenvalt met iemand z'n 21-jarige verjaardag is gewoon toeval. Ik heb ook pas een bril gekregen toen ik 23 was.
Wat is bij jou late leeftijd? Een jaar of dertig? Ik ken veel mensen die vanaf die leeftijd een bril zijn gaan gebruiken omdat het moest.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat zou je wel mogen verwachten. Gemiddeld stopt de vorming van de oogafwijking zo rond je 21ste. En dan pas op late leeftijd, door ouderdom, ga je natuurlijk nog weer slechter zien, maar dat is iets heel anders.
En misschien hebben ze tegen die tijd wel een oplossing daarvoor. Als je zo denkt als dat jij doet kun je niets proberen want je weet maar nooit.quote:Bij het laseren van de ogen is er echter sprake van iets anders. Dat heeft niets met ouderdom te maken, maar een bijverschijnsel van de behandeling. Probleem is dan: je ogen zijn reeds behandeld en je kunt ze niet blijven bijlaseren.
http://www.ctg-zaio.nl/index.phpquote:
en weten we inmiddels al meer?quote:Op vrijdag 28 november 2003 00:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus niet gekozen voor een goedkopere aanbieder (in Nederland)? Waarom niet?quote:Op donderdag 16 december 2004 13:50 schreef dolledingo het volgende:
4800 euro.
Die implantlenzen...kun je daarmee eigenlijk contactsporten mee doen zoals boksen o.i.d.?quote:Op zondag 29 januari 2006 11:57 schreef Fastcruiser het volgende:
[..]
Dus niet gekozen voor een goedkopere aanbieder (in Nederland)? Waarom niet?
Vertel er wel ff bij dat dit een tijdelijke aanbieding is en dat het normaal bijna 2000 euro per oog is.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:15 schreef Sanne het volgende:
Voor de geinteresseerden, ik was bij Care Vision in Amsterdam.
De prijs is 995,- per oog.
dit is een tijdelijke aanbieding (sinds september verleden jaar) en het is normaal bijna 2000 euro per oog.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:28 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Vertel er wel ff bij dat dit een tijdelijke aanbieding is en dat het normaal bijna 2000 euro per oog is.![]()
Het staat toch echt op hun eigen site hoor!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:35 schreef Sanne het volgende:
[..]
dit is een tijdelijke aanbieding (sinds september verleden jaar) en het is normaal bijna 2000 euro per oog.
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik zeg, op de site van Care Vision staat dat hun een soort verjaardagsaanbieding hebben van 995 euro per oog t/m april van dit jaar. Hun normale tarieven volgens hun eigen site zijn normaal gesproken bijna 2000 euro per oog. Ik zie niet in wat dit te maken heeft met het feit of ik nou wel of niet vaker zulke lage prijzen heb gezien.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:55 schreef Sanne het volgende:
Je doet net of je nog nooit zulke prijzen hebt gezien.
Ook bij de Care Industry kost de Lasek methode nu 995,- per oog.
Ze vertelden mij vanmiddag dat die aanbieding al een tijd geldt, en voorlopig ook nog wel blijft gelden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:59 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik zeg, op de site van Care Vision staat dat hun een soort verjaardagsaanbieding hebben van 995 euro per oog t/m april van dit jaar. Hun normale tarieven volgens hun eigen site zijn normaal gesproken bijna 2000 euro per oog. Ik zie niet in wat dit te maken heeft met het feit of ik nou wel of niet vaker zulke lage prijzen heb gezien.
Dat is hun website tegenstrijdig met wat hun persoonlijk tegen jou hebben gezegd.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:06 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ze vertelden mij vanmiddag dat die aanbieding al een tijd geldt, en voorlopig ook nog wel blijft gelden.
Maareh, ik ga hier helemaal niet zitten discussiëren met jou over die prijs, want ik heb vanavond een klein feestje te vieren. Of ik het nu door Care Vision laat doen of een ander, het is mijn feestje. Lasik.
Dat schijnt met ademhalen ook zo te zijn...wat is je punt?quote:Op vrijdag 28 november 2003 00:46 schreef harryharry het volgende:
[..]
het effect op langere termijn schijnt niet zo rooskleurig te zijn.
En er zijn ook genoeg mensen die al die ellende niet ondervinden. Heb je weleens een gemiddelde bijsluiter van veel gebruikte medicijnen doorgelezen? Wat je daar allemaal aan bijwerkingen leest wordt je ook niet vrolijk van en toch ondervindt het gros van de mensen hier geen problemen mee. Het is altijd makkelijker om meer negatieve verhalen te vinden dan positieve.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:29 schreef Aarde het volgende:
1 van de effecten van ooglaseren is dat er een giga hoeveelheid zenuwen worden beschadigd. je kunt hier oa droge ogen van krijgen.
google eens op LASIK en COMPLAINTS ofzo... er is genoeg ellende te vinden
even voor de duidelijkheid: een medicijn dat je slikt voor hoge bloeddruk heeft ook medische voordelen. je maakt dus een afweging. als je een laserbehandeling ondergaat, zijn de voordelen vooral van praktische- en cosmetische aard. de voordelen weet degeen die de behandeling wil ondergaan al. de nadelen waarschijnlijk deels. hierbij dus een aanvulling zodat de mogelijke voor- en nadelen beter tegen elkaar af te wegen.quote:Op zondag 26 maart 2006 18:23 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
En er zijn ook genoeg mensen die al die ellende niet ondervinden. Heb je weleens een gemiddelde bijsluiter van veel gebruikte medicijnen doorgelezen? Wat je daar allemaal aan bijwerkingen leest wordt je ook niet vrolijk van en toch ondervindt het gros van de mensen hier geen problemen mee. Het is altijd makkelijker om meer negatieve verhalen te vinden dan positieve.
Tuurlijk is dat zo, maar het internet staat vol met horror verhalen, simpelweg omdat mensen graag al hun negatieve ervaringen willen delen. Als er positieve resultaten zijn dan zijn mensen sneller geneigd om die resultaten voor lief te nemen en verder te gaan met hun leven, want hun probleem is immers opgelost. Het kan dus best zijn dat voor 10 horror verhalen op het internet, er 10000 positieve verhalen kunnen zijn die nooit vertelt worden, simpelweg omdat mensen de te verwachten resultaat hebben gekregen en het dan allemaal wel best vinden.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:19 schreef Aarde het volgende:
als je een laserbehandeling ondergaat, zijn de voordelen vooral van praktische- en cosmetische aard. de voordelen weet degeen die de behandeling wil ondergaan al. de nadelen waarschijnlijk deels. hierbij dus een aanvulling zodat de mogelijke voor- en nadelen beter tegen elkaar af te wegen.
er zitten nog daadwerkelijk risico's aan die ingreep. aangezien er geen medische noodzaak is, zou dit voor mij de afweging vrij makkelijk maken. ik denk dat iedereen dit echter voor zichzelf moet uitmaken. maar dat het wel belangrijk is om naast de loftrompet af te steken ook kritisch te kijken naar de risico's. ik begrijp niet zo goed waarom je daar een probleem mee hebt eigenlijkquote:Op zondag 26 maart 2006 20:25 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat zo, maar het internet staat vol met horror verhalen, simpelweg omdat mensen graag al hun negatieve ervaringen willen delen. Als er positieve resultaten zijn dan zijn mensen sneller geneigd om die resultaten voor lief te nemen en verder te gaan met hun leven, want hun probleem is immers opgelost. Het kan dus best zijn dat voor 10 horror verhalen op het internet, er 10000 positieve verhalen kunnen zijn die nooit vertelt worden, simpelweg omdat mensen de te verwachten resultaat hebben gekregen en het dan allemaal wel best vinden.
Ik heb daar geen problemen mee, integendeel zelfs. Maar jou eerste post waar ik op reageerde kwam namelijk op mij over dat oog laseren per definitie alleen maar horror verhalen kent en dat eigenlijk niemand dit zou moeten doen.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:32 schreef Aarde het volgende:
[..]
er zitten nog daadwerkelijk risico's aan die ingreep. aangezien er geen medische noodzaak is, zou dit voor mij de afweging vrij makkelijk maken. ik denk dat iedereen dit echter voor zichzelf moet uitmaken. maar dat het wel belangrijk is om naast de loftrompet af te steken ook kritisch te kijken naar de risico's. ik begrijp niet zo goed waarom je daar een probleem mee hebt eigenlijk![]()
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=lasik+lawsuits&spell=1quote:Op zondag 26 maart 2006 20:40 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ik heb daar geen problemen mee, integendeel zelfs. Maar jou eerste post waar ik op reageerde kwam namelijk op mij over dat oog laseren per definitie alleen maar horror verhalen kent en dat eigenlijk niemand dit zou moeten doen.
Ik zeg alleen dat als je de juiste kliniek uitzoekt, grondig vooronderzoek doet en jezelf goed laat voorlichten, dat de risico's best aanvaardbaar kunnen zijn. Ooglaserbehandelingen worden tenslotte al bijna een kwart eeuw gedaan.
quote:Op zondag 26 maart 2006 20:54 schreef Aarde het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=lasik+lawsuits&spell=1
![]()
goed zeg cijfers van een onafhankelijke partijquote:Op zondag 26 maart 2006 21:02 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ik ken de horrorverhalen wel.
Onderzoeksresultaten van VisionClinics, welke als beste getest is in Nederland.
Je moet er wel rekening meehouden dat heel veel mensen die complicaties ondervinden dit onbewust weleens aan hun zelf te danken kunnen hebben. In het ooglaser wereldtje komen namelijk ontzettend veel wanpraktijken voor, zoals basisartsen die laserbehandelingen uitvoeren, onprofessionele klinieken, slecht opgeleid personeel, klinieken die ver onder de kostprijs gaan zitten en daardoor niet de juiste kwaliteit kunnen leveren, slechte en verouderde apparatuur, etc.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:11 schreef Aarde het volgende:
[..]
goed zeg cijfers van een onafhankelijke partij![]()
je kunt lang en breed lullen; bij zo'n operatie gaan er veel zenuwen kapot, en dit kan blijvende symptomen geven bij de behandelde patient. het is zeker niet zo risico-arm als het dragen van een bril. er zijn genoeg mensen die ernstig spijt hebben van deze - voornamelijk cosmetische - operatie.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:16 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Je moet er wel rekening meehouden dat heel veel mensen die complicaties ondervinden dit onbewust weleens aan hun zelf te danken kunnen hebben. In het ooglaser wereldtje komen namelijk ontzettend veel wanpraktijken voor, zoals basisartsen die laserbehandelingen uitvoeren, onprofessionele klinieken, slecht opgeleid personeel, klinieken die ver onder de kostprijs gaan zitten en daardoor niet de juiste kwaliteit kunnen leveren, slechte en verouderde apparatuur, etc.
Dit draagt allemaal bij aan de horrorverhalen namelijk!
we zijn het nu eens met elkaar.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:29 schreef Aarde het volgende:
[..]
je kunt lang en breed lullen; bij zo'n operatie gaan er veel zenuwen kapot, en dit kan blijvende symptomen geven bij de behandelde patient. het is zeker niet zo risico-arm als het dragen van een bril. er zijn genoeg mensen die ernstig spijt hebben van deze - voornamelijk cosmetische - operatie.
Daarom zou ik ook liever voor lensimplantaten gaan. Veel minder ingrijpend dan met zo'n kaasschaaf over je oogbol en de boel wegbranden.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:29 schreef Aarde het volgende:
1 van de effecten van ooglaseren is dat er een giga hoeveelheid zenuwen worden beschadigd. je kunt hier oa droge ogen van krijgen.
google eens op LASIK en COMPLAINTS ofzo... er is genoeg ellende te vinden
Ik heb me inmiddels bedacht. In ieder geval geen Lasik voor mij.quote:
Ja, ditto hier. Het zijn immers wel je ogen.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:57 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik heb me inmiddels bedacht. In ieder geval geen Lasik voor mij.
Na de uitzending van Radar zo geschrokken dat het flapje maar voor 5 procent hecht dat ik er vanaf heb gezien.
Mijn idee. Doe nu weer met vreugde mijn lenzen in 's morgens en geniet dubbel wanneer ik lekker in mijn ogen wrijf als ze er weer uit zijn.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:23 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Ja, ditto hier. Het zijn immers wel je ogen.
Het zijn die kleine dingetjes die het zo aangenaam maken in het leven hequote:Op donderdag 20 april 2006 19:29 schreef Sanne het volgende:
[..]
Mijn idee. Doe nu weer met vreugde mijn lenzen in 's morgens en geniet dubbel wanneer ik lekker in mijn ogen wrijf als ze er weer uit zijn.
Precies! En dan heb ik het nog niet eens over die 1990 euro die ik terug kon boeken naar mijn spaarrekening.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:40 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Het zijn die kleine dingetjes die het zo aangenaam maken in het leven he
succesquote:Op vrijdag 21 april 2006 21:04 schreef Poogie het volgende:
volgende week 28 april worden mijn ogen gelaserd in istanbul. Ik ga via Medical Travelservice omdat deze bij mij erg betrouwbaar overkomt, ze verschaffen duidelijke informatie en zijn ook goed bereikbaar. Het laseren zelf gebeurt in Istanbul.
Bij vooronderzoek had ik in eerste instantie negatief advies door mijn pupilgrote 7,50/7,00 mm (manueel bij dimlicht)
Ik heb daarna een andere optometrist gebeld en die zou pas vanaf 8 mm een negatief advies geven.
Daarna hebben ze bij medical travel service nog geinformeerd bij de desbetreffende arts die mij gaat behandelen en die zei dat mijn pupilgrote geen problemen moesten opleveren. Uiteraard wel met wavefront
wordt trouwens wel steeds spannender naarmate ik dichterbij 28 april kom
Lasik of Lasek/PRK?quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:04 schreef Poogie het volgende:
volgende week 28 april worden mijn ogen gelaserd in istanbul. Ik ga via Medical Travelservice omdat deze bij mij erg betrouwbaar overkomt, ze verschaffen duidelijke informatie en zijn ook goed bereikbaar. Het laseren zelf gebeurt in Istanbul.
Bij vooronderzoek had ik in eerste instantie negatief advies door mijn pupilgrote 7,50/7,00 mm (manueel bij dimlicht)
Ik heb daarna een andere optometrist gebeld en die zou pas vanaf 8 mm een negatief advies geven.
Daarna hebben ze bij medical travel service nog geinformeerd bij de desbetreffende arts die mij gaat behandelen en die zei dat mijn pupilgrote geen problemen moesten opleveren. Uiteraard wel met wavefront
wordt trouwens wel steeds spannender naarmate ik dichterbij 28 april kom
Dat is met Lasik, met Lasek/PRK groeit het epitheellaagje vanzelf weer terug na enkele weken/maanden. Kan wel (erg) pijnlijk zijn, en perfect zicht krijg je ook pas na enkele weken/maanden, maar hier heb je de minste kans op complicaties. 4 keer minder dan met Lasik iig. (zie Radar uitzending)quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:26 schreef Lexie het volgende:
Ik zou er ook veel geld voor over hebben om eindelijk van die lenzen af te zijn, maar als ik inderdaad hoor dat dat flapje nooit echt vastgroeit ben ik toch erg huiverig. Ondertussen blijft wel de wereld van de lenzen zich ook ontwikkelen waardoor deze steeds comfortabeler en gebruiksvriendelijker worden, dat is nog een geluk
.
Lasek met wavefront was geloof ik 1150 euro en dan nog de kosten voor hotel en vliegen etc erbijquote:Op zaterdag 22 april 2006 10:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat zijn de kosten Poogie?
extra zuurstofdoorlatend? Moet bijna wel, anders krijg je heel snel vaatingroei, helemaal als je er mee gaat slapenquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:56 schreef Poogie het volgende:
de beschermlenzen zijn gewoon zachte lenzen, maar dan zonder een sterkte erin. Ze zitten erin omdat je bij lasek een soort van "schaafwond" op je oog krijgt en de lenzen zijn dan om vuil tegen te houden
dat weet ik niet. Ik heb ook druppels die ik om de 2 uur moet toedienen, misschien dat deze juist zijn om de lens een beetje goed te houden, hoef alleen tijdens het slapen niet te druppelenquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:58 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
extra zuurstofdoorlatend? Moet bijna wel, anders krijg je heel snel vaatingroei, helemaal als je er mee gaat slapen
hmmm, vreemd dat je daar weer geen genoeg informatie over krijgt.quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:00 schreef Poogie het volgende:
[..]
dat weet ik niet. Ik heb ook druppels die ik om de 2 uur moet toedienen, misschien dat deze juist zijn om de lens een beetje goed te houden, hoef alleen tijdens het slapen niet te druppelen
heb 2 verschillende druppels, de eerste is denk ik tegen infecties enzo, en de 2e waar ik vanaf vrijdag mee moet beginnen te druppelen is tegen hazavorming, van die 2e druppels is me wel verteld, de eerste heb ik niet gevraagd..quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:11 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
hmmm, vreemd dat je daar weer geen genoeg informatie over krijgt
Die Goz damlasi doet t mquote:Op woensdag 3 mei 2006 14:14 schreef Poogie het volgende:
[..]
heb 2 verschillende druppels, de eerste is denk ik tegen infecties enzo, en de 2e waar ik vanaf vrijdag mee moet beginnen te druppelen is tegen hazavorming, van die 2e druppels is me wel verteld, de eerste heb ik niet gevraagd..
op het doosje van de eerste druppels staat:
torbrased
Tobramisin
%0.3
5mL steril
Goz damlasi
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |