abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2003 @ 19:30:24 #1
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_14980635
In dit topic kunnen alle roddels en feiten kwijt over de rijders die in 2004 meedoen. Er zijn ondertussen al wat mensen bevestigd, zoals hieronder te zien is. De cursieve namen zijn nog niet bevestigd.

Scuderia Ferrari Marlboro

Michael Schumacher
Rubens Barrichello

Williams

Juan Pablo Montoya
Ralf Schumacher

McLaren

Kimi Räikkönen
David Coulthard

Renault

Jarno Trulli
Fernando Alonso

Sauber

Giancarlo Fisichella
Filipe Massa

Jordan

Giancarlo Fisichella
Ralph Firman
Jos Verstappen
Nick Heidfeld
HH Frentzen
Jacques Villeneuve

Jaguar

Mark Webber
Justin Wilson
Jos Verstappen
Christian Klien
Townsend Bell
Alex Wurz
HH Frentzen
Nick Heidfeld

BAR

Jenson Button
Takuma Sato

Minardi

Nicolas Kiesa
Jos Verstappen
Gianmaria Bruni

Toyota

Olivier Panis
Cristiano da Matta

Jullie ideeen, meningen en feiten over wie er volgend jaar meerijdt??

comeback_kid ik heb je openingspost ff gecopyd is vast niet erg he

[Dit bericht is gewijzigd door jozef444 op 28-11-2003 13:44]

[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_14992845
Welnee..

Ondertussen wordt er ook al een klein tipje van de sluier opgelicht wie er mee doen met de 2 stoeltjes bij Jordan:

quote:
Jordan laat Heidfeld testen

Nick Heidfeld mag volgende week in Jerez voor het eerst een Jordan-wagen besturen. Het team deelde mee dat het de Duitser drie dagen laat testen. Daarmee geeft het team aan dat Heidfeld één van de belangrijkste kandidaten is om Fisichella te vervangen.

"Nick is een ideale kandidaat voor een nieuw Jordan Grand Prix en we kunnen haast niet wachten om hem het team te leren kennen. Dit is bovendien een heel belangrijke test omdat we heel wat nieuwe onderdelen moeten testen en er ook belangrijke bandentests voor Bridgestone moeten gedaan worden, aldus Eddie Jordan.

Heidfeld is niet de enige rijder die zal testen voor het team. Ook de Tsjech Jarek Janis mag voor het team testen. Jordan zet volgende week dus twee wagens in en zal dan pas eind januari opnieuw testen. De nieuwe EJ14 zou begin februari worden gepresenteerd.

Bron: F1racing.nl

Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
pi_14996757
Er is nog maar weinig te vergeven. Jordan neemt vrijwel zeker heidfeld en verstappen gaat natuurlijk naar Jaguar
Where facts are few, experts are many.
pi_14996774
Is Rubens Barrichello niet bevestigd?
  vrijdag 28 november 2003 @ 11:50:05 #5
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_14996792
Leuk. Jos the Boss in drie teams! (cursief)
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_14996905
Barrichello en Coulthard hebben gewoon een contract voor volgend jaar hoor?
  vrijdag 28 november 2003 @ 13:45:00 #7
43311 jozef444
pi_14999671
ik zie nu ook dat er wat foutjes stonden in de openingspost maar idd rubens is bevestigd, jpm en dc heb ik nog schuin staan omdat er nog steeds geruchten zijn dat jpm al naar mclaren toe zou gaan en dat daar dan dus dc zou verdwijnen
  vrijdag 28 november 2003 @ 14:49:21 #8
43311 jozef444
pi_15001414
zo t is bekend gemaakt dat Wurz 3e rijder blijft bij mclaren

hier de tekst van f1racing.nl

quote:
Het McLaren team heeft vandaag, vrijdag, laten weten dat haar derde rijder Alexander Wurz ook in 2004 voor het team zal blijven rijden.

Wurz zal zijn belangrijke rol binnen het Engelse team blijven vervullen om samen met McLaren voor het kampioenschap te gaan en haar rijders Coulthard en Raikkonen te steunen. Ook Pedro de la Rosa zal voor McLaren blijven testen.

"Ik ben blij dat ik nu kan laten weten dat ik er voor heb gekozen om bij McLaren te blijven rijden," zei Wurz. "Het is nooit een geheim geweest dat ik op de lijst bij Jaguar stond om bij hen eventueel te gaan racen. Echter nu de doorontwikkeling van de McLaren weer begonnen is voel ik mij genoodzaakt het team te blijven helpen in de toekomst en me daar volledig op de concentreren. Ik ben er van overtuigt dat ik een goede toekomst bij dit team heb."

Nu Wurz niet meer in de race is voor een stoeltje bij Jaguar worden de kansen voor Jos Verstappen aanmerkelijk groter.

pi_15001637
Naar aanleiding van het bericht over Würz zegt Pitpass.com het volgende:
quote:
So who is in the frame at Jaguar?
28-11-2003

The news that Alexander Wurz is staying with McLaren for 2004 doesn't mean that Justin Wilson should cease checking out the 'situations vacant' columns in the back of Autosport.
The fact that the Austrian is not joining Jaguar comes as no surprise to pitpass which revealed last week that the Austrian's association with 'Superfund' was a major sticking point with one of the Milton Keynes' outfit's primary sponsors HSBC.

Wurz' decision to stay at Woking seemingly leaves the way open for Wilson, however let's not forget that Jos Verstappen is in contention for the drive while Heinz-Harald Frentzen shouldn't be written off nor should Christian Klien or Townsend Bell who both tested with the team at Valencia this week, the Austrian in particular making a big impression on the team.

However as we revealed last week, another name is in the frame, former Minardi driver and current WilliamsF1 tester Marc Gene.

Although Gene has a deal with Williams for next season, the Grove outfit is due to test Nelson Piquet Junior and Nico Rosberg this week, with a view to handing one of the hopefuls a test deal. Furthermore with former tester Antonio Pizzonia - a popular driver at Grove - available, WilliamsF1 shouldn't have too much trouble replacing Gene. According to our sources team boss Frank Williams is aware of the possibility of Gene taking the Jaguar drive and is rumoured to have given the Spaniard his full support.

It would be wrong to write off the chances of Justin and Jos, who were partners at Minardi earlier this year, but our sources suggest that Gene currently has the edge as the Ford-owned team considers its options.

Verstappen has a sizeable sponsorship budget while Paul Stoddart has made no secret of the fact that he would welcome Wilson back with open arms.

With two further tests scheduled before the end of the year it should be interesting to watch developments in the Jaguar garage, though we expect Klien to get the test role ahead of promotion in 2005.

pi_15005992
Nu is Gene weer de grote competitie
  vrijdag 28 november 2003 @ 18:23:19 #11
43311 jozef444
pi_15006779
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:44 schreef Atreidez het volgende:
Nu is Gene weer de grote competitie
mja mara volgens mij ook alleen maar bij pitpass de rest van de sites roepen der volgen smij niks over
  zaterdag 29 november 2003 @ 14:37:39 #12
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_15021180
gene bleef toch testen voor williams ?
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_15024220
Nog meer nieuws van Pitpass.com
quote:
Klien, Wilson and Jaguar
29-11-2003

According to a report in The Guardian, Jaguar Racing appears to have already made its mind up as to who will line up alongside Mark Webber in Melbourne next March.
The British newspaper suggests that Austrian youngster Christian Klien is favourite to land the drive, helped not merely by his undoubted talent but also the fact that he carries a sizeable sponsorship budget from Red Bull. Indeed the article claims that Jaguar: "cannot afford to let him slip through their fingers at this early stage in his career".

"He did a very good job during the test," Jaguar spokesman Nav Sidhu told The Guardian, "and never put a wheel on the grass or the gravel. He was as much in control of himself as the car. He was extremely composed and calm and his technical feedback was excellent." Certainly the youngster was very impressive and there are many that feel he is indeed ready for F1.

That said, it is Jaguar of which we speak, and the Milton Keynes outfit is not known for its patience. With the GP Friday two-hour free testing sessions scrapped there would be little time for the youngster to learn many of the circuits - tracks he has never visited before.

Furthermore the new rules eliminate any driver who has participated in more than six Grand Prix in the past two years from driving the third car in the Friday practice sessions next year which would rules out any idea of Wilson or Verstappen accepting the role.

Furthermore should Klien compete in the first six or seven Grand Prix without success and the sort of progress F1 teams demand these days, Jaguar would be unable even to temporarily demote him to the role of 'third driver' under the new rules.

Therefore, and bearing in mind that Jaguar has every intention of exploiting the third car option to its limit, in addition to running a twenty-day test programme throughout the season, it is more likely that Klien will be run as the Milton Keynes' outfit's third driver.

Furthermore, the new rules allow the team to run the third car with an alternative livery.. which might be the ideal solution for Jaguar and Red Bull.

For the sort of money Red Bull is willing to invest in Jaguar at this stage, the energy drink is unlikely to get much decal space on the two race cars - especially when one of the (current) primary sponsors is the brewer Becks. However Klien's third car could feature a significant amount of Red Bull signage.

Finally let's not forget that Red Bull is continuing to sponsor Sauber, indeed the Swiss outfit's 2004 contender will be launched at Red Bull's Hangar-7 in Salzburg in Austria in January.

Therefore we predict that Klien takes the test/third driver role with Jaguar ahead of a full race seat, along with an increase in Red Bull's presence, in 2005.

As for who will line up alongside Webber in Melbourne.. time will tell.

pi_15024256
En van F1racing het volgende:
quote:
De kans dat Justin Wilson volgend jaar nog voor Jaguar rijdt lijkt steeds kleiner te worden.In de Britse media wordt Marlboro Master winnaar Klien steeds vaker genoemd als de mogelijke nieuwe teamgenoot van Mark Webber.

Volgens The Guardian zouden beide partijen heel dicht bij een overeenkomst staan. Het team was na de test van Klien deze week in Valencia sterk onder de indruk van zijn talent en capaciteiten. Bijkomend voordeel is echter dat Red Bull zon 6 miljoen Britse ponden zou willen betalen om de Oostenrijker het tweede Jaguar zitje te bezorgen.

De enige rijder die een gelijkaardige deal kan aanbieden is Jos Verstappen, maar hoeveel diens budget bedraagt is een goedbewaard geheim. In elk geval zijn beide heren hun kansen sterk gestegen door de beslissing van Alexander Wurz om bij McLaren te blijven. Voor Wilson, die het zonder grote sponsor moet stellen, begint het er dan weer steeds minder rooskleurig uit te zien.

zaterdag 29 november 2003 @ 18:59:53 #15
9756 Dentist
Toept over...
pi_15025020
Montoya is vorig jaar toch allang bevestigd, net als Coulthard? (ondanks het feit dat Montoya bekend heeft gemaakt naar McLaren te gaan in 2005)
  zaterdag 29 november 2003 @ 21:44:47 #16
75760 Archeodude
Doet zn eigen ding vanaf 1983.
pi_15027565
Wurz is opgerot of beter gezegd, blijft bij McLaren, wat dus betekend dat Verstappen 1 concurrentje minder heeft... Probleem, ik weet niet of het Jaguar zo goed valt dat Jos al die kleine sponsortjes heeft, daar moeten ze te veel rekening mee houden. Kijk, dat gastje van een Klein heeft een veel betere deal: 1 grote sponsor in de vorm van Red Bull, ik plaats echt serieuze aantekeningen of we Jos dit jaar nog zien rondpissen op enig circuit.... Sad But True (Metallica RULES!

En verder, voor mijn part mogen we 2004 overslaan en rechtstreeks door naar 2005 knallen....want mijn twee favo rijders (Montoya en Raikonen) in 1 team.....so good, so good

"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
Die kater die komt morgen pas,
Doorgaan tot de bodem van t vat!"
  maandag 1 december 2003 @ 14:38:05 #17
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_15060430
Heidfeld heeft getekent bij Jordan :up: (f1-live.com).

Goed om te zien dat Eddie Jordan voor de kwaliteit van de coureurs gaat ipv van hun sponsorbudget

pi_15061605
Het is bijna zeker dat Heidfeld bij Jordan rijdt komend jaar. Alleen de vraag hoe het team van Jordan eruit gaat zien.
quote:
Heidfeld heeft contract op zak

Het lijkt allemaal goed te gaan met Nick Heidfeld. De Duitser mag komende week testen voor het team van Jordan op Jerez, en daarmee lijkt hij z'n stoeltje voor 2004 veilig gesteld te hebben.

De Duitse krant Die WELT weet vandaag te melden dat Heidfeld het contract al op zak heeft, en dat Heidfeld volgend jaar voor het Engelse team mag uitkomen, mits Eddie Jordan z'n financiele zaakjes voor 2004 rond weet te krijgen. De teameigenaar heeft namelijk nog niet het geld binnen om in 2004 ook daadwerkelijk te kunnen rijden. Jordan heeft problemen met het vinden van sponsors waardoor er weinig geld is voor de ontwikkeling van de wagen.

Daarmee is er weer een stoeltje minder voor de overgebleven coureurs. Verstappen, Wilson, Frentzen, wat gaan zij doen? Jos aast nog steeds op het plekkie van Jaguar, maar ook daar lijkt het er steeds meer op dat Klien straks zijn plek inpikt.
Het is voor Huub Rothengatter nu een kwestie van onderhandelen, onderhandelen en nog eens onderhandelen.

Bron: F1crew
  maandag 1 december 2003 @ 20:25:40 #19
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_15069632
Tot op heden is het een roddel maar Klien lijkt op pole te staan als het gaat om het 2e Jaguar stoeltje.
quote:
Christian Klien lijkt de belangrijkste gegadigde te worden voor de tweede stoel bij Jaguar. Persbureau Reuters meldt dat Klien deze week wederom gaat testen voor het team. Dit keer op een Grand Prix waarditg circuit, Barcelona.

RTL Grandprix

dinsdag 2 december 2003 @ 06:23:23 #20
75760 Archeodude
pi_15080040
quote:
Op maandag 1 december 2003 20:25 schreef -Hans- het volgende:
Tot op heden is het een roddel maar Klien lijkt op pole te staan als het gaat om het 2e Jaguar stoeltje.
[..]
En dit is niet goed dames en heren.... Wat ik me trouwens afvraag, hoe komt het dat we nix horen over een Verstappen die aan het testen is op een circuit?
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
pi_15081818
Het is helaas de waarheid geworden: Klien is zojuist bevestigd als 2de rijder bij Jaguar
trance is the best music
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:14:07 #22
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_15082223
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 06:23 schreef Archeodude het volgende:

[..]

En dit is niet goed dames en heren.... Wat ik me trouwens afvraag, hoe komt het dat we nix horen over een Verstappen die aan het testen is op een circuit?

Dat is ie niet
pi_15085540
Dit is een lijst die 2 december is ingeleverd bij de FIA met een voorlopige startgrid. Ondertussen is dus bekend geworden dat Klien hier ook bij hoort.

De lijst:

2004 Formula One entry list

1. Michael Schumacher (Scuderia Ferrari Marlboro)
2. Rubens Barrichello (Scuderia Ferrari Marlboro)
3. Juan Pablo Montoya (BMW WilliamsF1 Team)
4. Ralf Schumacher (BMW WilliamsF1 Team)
5. David Coulthard (West McLaren Mercedes)
6. Kimi Raikkonen (West McLaren Mercedes)
7. Jarno Trulli (Mild Seven RenaultF1 Team)
8. Fernando Alonso (Mild Seven RenaultF1 Team)
9. Jenson Button (Lucky Strike B.A.R. Honda)
10. Takuma Sato (Lucky Strike B.A.R. Honda)
11. Giancarlo Fisichella (Sauber Petronas)
12. Felipe Massa (Sauber Petronas)
14. Mark Webber (Jaguar Racing)
15. Christian Klien (Jaguar Racing)
16. Cristiano da Matta (Panasonic Toyota Racing)
17. Olivier Panis (Panasonic Toyota Racing)
18. To be announced (Jordan Ford)
19. To be announced (Jordan Ford)
20. To be announced (Minardi Cosworth)
21. To be announced (Minardi Cosworth)

Nog 4 plaatsjes over. Het wordt spannender en spannender

pi_15085601
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 12:26 schreef The_Comeback-kid het volgende:

Nog 4 plaatsjes over. Het wordt spannender en spannender

Als ik Jos was zou ik stoppen.
Of je nu bij Jordan of Minardi rijd maakt niks uit.
je eindigt toch weer achteraan. En dat zou ik dus niet nog een seizoen doen...

Dus Jos

dinsdag 2 december 2003 @ 12:54:08 #25
75760 Archeodude
pi_15086265
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 09:52 schreef rainbowsokkie het volgende:
Het is helaas de waarheid geworden: Klien is zojuist bevestigd als 2de rijder bij Jaguar
Dit is nou echt klote, maar helaas ook errug verwacht... Dus inderdaad...Jos, het is wel best zo
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
pi_15090618
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 12:29 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Als ik Jos was zou ik stoppen.
Of je nu bij Jordan of Minardi rijd maakt niks uit.
je eindigt toch weer achteraan. En dat zou ik dus niet nog een seizoen doen...

Dus Jos

Met een Jordan eindig je achteraan??? Fisichella heeft vorig seizoen nog een GP gewonnen met z'n Jordan!
Ik zou blij zijn als Verstappen in een Jordan kan
pi_15090730
Met een Jordan eindigt ie in ieder geval voor 2 auto's (mits de betrouwbaarheid van de Jordan beter wordt).
'We have first raised a dust and then complain we cannot see' Bishop Berkeley (1685-1753)
pi_15090779
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:17 schreef Fulton het volgende:

[..]

Met een Jordan eindig je achteraan??? Fisichella heeft vorig seizoen nog een GP gewonnen met z'n Jordan!

en je weet ook HOE hij toen gewonnen heeft?
en de rest van het seizoen was voor Jordan echt verschrikkelijk slecht!
pi_15090885
quote:
vorig seizoen

Pos. Team Punten
1 Scuderia Ferrari 158
2 BMW Williams F1 144
3 McLaren Mercedes 142
4 Renault F1 88
5 BAR Honda 26
6 Sauber Petronas 19
7 Jaguar Racing 18
8 Toyota Racing 16
9 Jordan Ford 13
10 Minardi F1 0

Jordan staat net voor Minardi.
Waarvan ze 10 punten hebben binnengehaald door een overwinning (en vraag niet wat voor een)
Dus zo geweldig is Jordan niet. En veel beter zal het niet worden want Eddie heeft niet zoveel geld meer voor zijn team...
  dinsdag 2 december 2003 @ 15:47:52 #30
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_15091606
... maar Jos Verstappen wel.
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:27 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Jordan staat net voor Minardi.
Waarvan ze 10 punten hebben binnengehaald door een overwinning (en vraag niet wat voor een)
Dus zo geweldig is Jordan niet. En veel beter zal het niet worden want Eddie heeft niet zoveel geld meer voor zijn team...

Tester
pi_15091741
Ze zijn in ieder geval 13 punten beter dan Minardi, en dan kijk je alleen naar vorig seizoen.
Hoe goed was Jordan in de seizoenen daarvoor? Volgens mij toch een redelijke renstal
pi_15092278
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:47 schreef Apehaar het volgende:
... maar Jos Verstappen wel.
[..]
met 12 Miljoen extra red je het ook niet..
tuurlijk is 12 Miljoen wel lekker, maar F1 is duur, heel duur!!
en ik vraag me af of Jordan voor de rest nog grote sponsoren heeft!
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:51 schreef Fulton het volgende:
Ze zijn in ieder geval 13 punten beter dan Minardi, en dan kijk je alleen naar vorig seizoen.
Hoe goed was Jordan in de seizoenen daarvoor? Volgens mij toch een redelijke renstal
Ja klopt, maar Jordan heeft te weinig geld, net zoals Minardi al jaren heeft!!!
Dus ik verwacht niet dat het volgend seizoen beter gaat..

[Dit bericht is gewijzigd door _Administr8or_ op 02-12-2003 16:12]

pi_15092771
Het gerucht ging dat jordan voor komend seizoen ongeveer een budget heeft van 40 miljoen dollar. Dat is vergelijkbaar met MIN-ardi. De facaliteiten van Jordan zijn wel veel beter.
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:38:43 #34
75760 Archeodude
pi_15093060
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:17 schreef Fulton het volgende:

[..]

*diepe zucht* Fisico won alleen maar omdat het godganse veld er bijna was uitgedonderd, anders had 'ie nog geen kans gehad...
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
pi_15093334
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:38 schreef Archeodude het volgende:

[..]

*diepe zucht* Fisico won alleen maar omdat het godganse veld er bijna was uitgedonderd, anders had 'ie nog geen kans gehad...

Precies. Dat was een race waar Jos ook had kunnen scoren, maar het na liet.
  woensdag 3 december 2003 @ 17:22:17 #36
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_15121102
De enige hoop die we nog hebben voor Jos is als hij bij Minardi blijft.
Wellicht weer met Justin Wilson.
Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
  woensdag 3 december 2003 @ 17:57:18 #37
75760 Archeodude
pi_15121995
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:22 schreef Stormblast het volgende:
De enige hoop die we nog hebben voor Jos is als hij bij Minardi blijft.
Wellicht weer met Justin Wilson.
Er is toch al iemand bevestigd voor Minardi, lijkt me dan onwaarschijnlijk dat Wilson er weer bij kan...
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
  donderdag 4 december 2003 @ 09:38:27 #38
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_15137679
Wie dan???

op f1racing.nl werd gezegd dat Stoddart hoopt op een deal met Wilson, wegens sponsor belangen enzo.

donderdag 4 december 2003 @ 11:06:57 #39
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_15139661
Ik denk dat hij lult. Hij probeert verstappen onder druk te zetten.
Zodat verstappen snel een beslissing neemt.
quote:
Op donderdag 4 december 2003 09:38 schreef Stormblast het volgende:
Wie dan???

op f1racing.nl werd gezegd dat Stoddart hoopt op een deal met Wilson, wegens sponsor belangen enzo.

Tester
pi_15144787
Bij minardi wordt niemand voor Januari of februari bevestigd, zoals altijd.
  donderdag 4 december 2003 @ 15:59:33 #41
75760 Archeodude
pi_15148338
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:03 schreef kriele het volgende:
Bij minardi wordt niemand voor Januari of februari bevestigd, zoals altijd.
Dacht al zoiets gelezen te hebben op www.rtlgrandprix.nl, maar dan heb ik het zeker mis... Zal dan wel een testrijder zijn geweest
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
  donderdag 4 december 2003 @ 17:14:02 #42
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_15150633
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:06 schreef Apehaar het volgende:
Ik denk dat hij lult. Hij probeert verstappen onder druk te zetten.
Zodat verstappen snel een beslissing neemt.
[..]
Bij Minardi is één ding min of meer zeker: Bruni wordt eerste rijder en Minardi heeft een pay-driver nodig om het 2e stoeltje te vullen.

En natuurlijk wilt Stoddart liever Wilson: Wilson is beter dan Verstappen en hij heeft plezieriger met Wilson gewerkt vorig seizoen. Het enige probleem is dat Wilson momenteel onvoldoende geld kan meenemen.
Weet iemand wat voor contract WIlson bij Jaguar heeft getekent (hoeveel jaar?), want als dat contract nog doorloopt kunnen ze een mooie deal maken met de Ford-motoren .

vrijdag 5 december 2003 @ 08:58:47 #43
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_15166271
Idd is PS ook weer bij Jaguar aan het slijmen voor ge update cossie,s
  vrijdag 5 december 2003 @ 11:22:12 #44
9756 Dentist
Toept over...
pi_15169220
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 08:58 schreef Stormblast het volgende:
Ah ja.. inderdaad ja..
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:26:18 #45
75760 Archeodude
pi_15172804
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 08:58 schreef Stormblast het volgende:
Lijkt me ook wel logisch...ik bedoel, aan alleen wat dge-update zooi van een auto van een jaar terug heb je niet zoveel... Zullen ze weer de motor van Jaguar gebruiken denken jullie?
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
pi_15176219
Even wat anders:

We hebben nog 3 ploeterende priveteams. Ik denk dat die teams uiteindelijk onder de hoede komen van fabrieksteams en dan als een soort van juniorenteams gaan fungeren. Dus daar stallen de groten hun talenten.
Zal dit gaan gebeuren of niet?

vrijdag 5 december 2003 @ 15:06:15 #47
9756 Dentist
Toept over...
pi_15176332
Denk eerder dat er nog 1 of 2 grote merken in zullen stappen..
  vrijdag 5 december 2003 @ 15:11:39 #48
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_15176529
Geruchten rond om het sponsor probleem van Eddie Jordan.
EJ heeft nu het idee opgedaan een aantal grote geldschieters te trekken door om de zoveel GP,s compleet de auto,s van andere livery,s te voorzien.

De Jordans krijgen dus geen vast kleurenschema.

pi_15195604
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:11 schreef Stormblast het volgende:
Geruchten rond om het sponsor probleem van Eddie Jordan.
EJ heeft nu het idee opgedaan een aantal grote geldschieters te trekken door om de zoveel GP,s compleet de auto,s van andere livery,s te voorzien.

De Jordans krijgen dus geen vast kleurenschema.

dan gaan die auto's er als lolly's uitzien.
  zondag 7 december 2003 @ 23:17:09 #50
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_15236668
Nee, bv Melbourne tot Imola B&H geel en dan weer een paar wedstrijden bv in de kleuren van een andere sponsor.
pi_15294845
MELBOURNE - Australiër Paul Stoddart laat de komende tijd twee landgenoten testritten rijden in de formule-1-bolides van zijn renstal Minardi. Het zijn de 21-jarige Will Davison en de 22-jarige Will Power.

De testritten zullen plaats hebben in de eerste week van maart in Melbourne Park wanneer het raceseizoen begint met de Australische Grand Prix.

Stoddart, eigenaar van Minardi, lijkt hiermee terug te keren op zijn schreden en alleen met jonge talenten te willen werken. Eerder liet hij de Australiër Mark Webber (nu Jaguar) en de Spanjaard Fernando Alonso (nu Renault) debuteren.
Dit jaar behoorde de dertiger Jos Verstappen tot zijn renstal. De Limburger en de 20-jarige Brit Justin Wilson haalden geen enkel punt voor het wereldkampioenschap binnen voor Minardi.

bron: nu.nl

Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 10 december 2003 @ 11:26:33 #52
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15297266
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:38 schreef Guard het volgende:
Will Power.
De ironie
  woensdag 10 december 2003 @ 20:38:07 #53
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_15312630
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:38 schreef Archeodude het volgende:

[..]

Hij eindigde wel vóór oa. Raikkonen, Alonso, Coulthard, Ralf en Trulli. Dat zijn allemaal sukkels die slechts meerijden om de hoop te vergroten, veronderstel ik?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_15334592
quote:
Ho.Pin Tung seit heute erster Chinese in einem F1-Auto

Für das BMW-Williams Team stieg der Chinese Ho-Pin Tung am heutigen Donnerstag erstmals in einen F1- Boliden. Nach dem ersten Fahrer folgt 2004 der erste GP.

Ho-Pin Tung testete heute für BMW-Williams!
© xpb.cc

Kurz nachdem Yang Liwei im Oktober als erster Chinese an einem bemannten Weltraumflug teilgenommen hatte, debütierte sein Landsmann Ho-Pin Tung am heutigen Donnerstag in einem anderen High-Tech-Metier. Tung testete mit dem BMW WilliamsF1 Team im spanischen Jerez de la Frontera als erster chinesischer Rennfahrer ein Formel-1-Fahrzeug.

Der 21-Jährige aus Wenzhou, rund 500 Kilometer südlich von Shanghai gelegen, hatte diesen F1-Ausflug als Anerkennung für seine souveränen Leistungen in der Formula BMW Asia erhalten. Ho-Pin Tung pilotierte einen WilliamsF1 BMW FW24, er absolvierte unter den Augen seiner Eltern 42 Runden auf dem 4,428 Kilometer langen Kurs.

Vor dem Umstieg vom 140 PS starken Formel BMW in den Formel 1 mit gut 900 PS schlotterten mir zwar schon etwas die Knie", gab Tung zu, aber mit dieser Fahrt erfüllte sich für mich ein Lebenstraum. Natürlich bin ich auch stolz, der erste Chinese zu sein, der in einem F1-Cockpit saß, noch dazu bei einem Top-Team. Die ganze Atmosphäre im Team war sehr ruhig, ich war gar nicht nervös. Juan Pablo Montoya und Marc Gené waren sehr offen und haben mir alle meine Fragen beantwortet. Nach den ersten Runden hatte ich wirklich Fahrspaß und bis zum Schluss auch keinerlei konditionelle Schwierigkeiten. Das Potenzial dieses Autos ist unbeschreiblich, nach dieser Leistungsfähigkeit kann man süchtig werden. Die Datenanalyse mit den Ingenieuren hat mir die Unterschiede zu Juan und Marc aufgezeigt, allerdings auch einige Gemeinsamkeiten, was mich gefreut hat. Früher war die Formel 1 für mich ein Traum, jetzt ist sie mein Ziel. Und ich hoffe, dieser Test steigert das F1-Interesse in meiner Heimat."

BMW Motorsport Direktor Mario Theissen sagte zu Tungs Runden: Wir hatten Ho-Pins Leistungen eine ganze Weile aufmerksam verfolgt, seine zwölf Polepositions und zehn Siege in der Formula BMW Asia waren viel versprechend. Und er hat auch bei seiner ersten F1-Fahrt Umsicht und Reife gezeigt. Die Art und Weise, wie er an diesen Test herangegangenen ist und sich im Laufe des Tages gesteigert hat, zeigt, dass er als Rennfahrer ernsthaft Potenzial hat."

Tung erntete auch Anerkennung von Sam Michael, dem Chief Operations Engineer von WilliamsF1: Ho-Pin fuhr einen FW24 und hat sich in unser allgemeines Testprogramm eingebracht. Er hat gut mit den Ingenieuren zusammengearbeitet und im Laufe des Tages ein solides Maß an Kompetenz und Fähigkeiten gezeigt. Seine Rundenzeiten waren für einen Fahrer, der noch nie ein vergleichbares Fahrzeug bewegt hat, sehr respektabel."

Tungs Test mit dem BMW WilliamsF1 Team genießt besondere Aufmerksamkeit durch den 2004 anstehenden ersten Großen Preis von China, der am 26. September in Shanghai ausgetragen wird. Angesichts dieser Bedeutung erklärte Teamchef Frank Williams: Die Perspektive, bei den Fernsehzuschauern in China das Interesse an der Formel 1 zu wecken und zu vertiefen, ist sehr wichtig. Und es ist wirklich ein Segen, dass Ho-Pin Tung vor dem ersten GP in seinem Land als erster chinesischer Rennfahrer in einem Formel-1-Fahrzeug Geschichte schreibt. Ich glaube, dass sein Einsatz mit dem BMW WilliamsF1 Team in Jerez die Attraktivität der Formel 1 für eines der letzten unerschlossenen Gebiete dieses Sports steigern wird."

Ho-Pin Tung erzielte mit dem Vorjahresfahrzeug des BMW WilliamsF1 Teams in seiner 33. Runde seine persönliche Bestzeit von 1.22,082 Minuten...

Stephan Heublein

schaamteloos gekopieerd van f1welt.com, maar wellicht in de toekomst toch een nederlander in de f1, al is het dan een halve. En evt piquet jr., die ook half nederlander is. Weet trouwens niet of het een goede tijd is, maar het zal ook niet in kwalificatie setup zijn geweest.
'We have first raised a dust and then complain we cannot see' Bishop Berkeley (1685-1753)
pi_15334903
Van F1racing
quote:
Vanmorgen om 9.20 uur reed Ho-Pin Tung voor de eerste keer in zijn racecarrière weg in een Formule1 bolide. Ho-Pin test vandaag (donderdag) met het Williams team. De ochtend verliep positief al belandde hij even in het grind. (Foto's uit Jerez)

Tung mocht eigenlijk enkel deze ochtend testen, maar omdat hij door zijn uitstapje in het grind wat tijd verloor en nog enkele rondjes had staan rijdt hij deze namiddag toch nog even rond. De eerste rondetijden van Ho-Pin zijn in elk geval best goed.

De Chinees met Nederlandse roots heeft voorlopig een 1.22 achter zijn naam staan. Montoya draait rond 1.17, maar Sauber-testrijder Jani is bv. maar 1 seconde sneller. Tung lijkt zich heel snel aan te passen en is niet onder de indruk van alles wat om hem heen gebeurd.

Zo werd hij voor de middag even de weg afgesneden door Ferrari-testrijder Badoer. Tung, die geen kant meer op kon, raakte daarbij even het achterwiel van de Ferrari. Meteen bij zijn terugkeer in de Williams-pits trok hij echter naar de Ferrari-pitbox om verhaal te halen bij Badoer.

Ho-Pin zou deze namiddag nog een zestal rondjes rijden, maar door een probleem met de versnellingsbak belandde hij zojuist weer in het grind. Reacties en foto's volgen later op deze site

pi_15349852
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Van F1racing
[..]
Aha hij is al bekend geraakt met de grindbak
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_15351602
Frentzen hangt eindelijk nu ook zijn helm aan de wilgen
quote:
Verlaat Frentzen de F1?

Een vertrek van Heinz-Harald Frentzen uit de Formule 1 lijkt aanstaande. Volgens diverse bronnen rondom de Duitser maakt Frentzen één dezer dagen bekend dat hij zijn loopbaan voort zal zetten in het Duitse toerwagenkampioenschap DTM.

Frentzen reed het afgelopen seizoen voor Sauber. Ondanks een podiumplaats in Indianapolis kreeg de man uit Mönchengladback geen contractverlenging. Jordan lijkt op dit moment voor Frentzen nog de enig overgebleven optie binnen de Formule 1, maar gezien het pijnlijke verleden tussen Frentzen en Jordan lijkt deze overstap niet eenvoudig.

Volgens verschillende bronnen zal Frentzen binnenkort dan ook bekend maken dat hij de Formule 1 vaarwel zal zeggen. Naar verluidt zou Frentzen een contract hebben getekend bij Opel in de DTM.

F1racing.nl
pi_15351616
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 10:12 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Frentzen hangt eindelijk nu ook zijn helm aan de wilgen
[..]

F1racing.nl

goede keus van Frentzen
pi_15351972
Dit kleine berichtje plukte ik van F1today.nl
quote:
Update
Aanstaande maandag, dinsdag en woensdag zullen Perridon, Vermeulen en Verstappen belangrijke onderhandelingen voeren met Eddie Jordan. Mogelijk dat na deze besprekingen meer duidelijk zal worden over de toekomst van Jos Verstappen.
pi_15352089
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 10:26 schreef The_Comeback-kid het volgende:
[..]
ik ga voor verstappen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_15352221
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 10:26 schreef The_Comeback-kid het volgende:
[..]
ik hoop dat een positief gesprek wordt..
Het is Jordan of niks.
Aangezien hij niet meer bij Minardi wil rijden (wat ook logisch is..)
  Moderator vrijdag 12 december 2003 @ 10:56:10 #62
18653 crew  D.
pi_15352717
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 10:31 schreef vosss het volgende:

[..]

ik ga voor verstappen

Ik voor Perridon
  vrijdag 12 december 2003 @ 11:14:58 #63
71402 Sjonnie_Santos
I have become synthetic
pi_15353160
"Nieuwe McLaren verpulvert ronderecord"

de 19 gaat wel lekker hard...maar goe of ut gaat om PR's neer te zetten of dat het gaat om zo lang mogelijk doorrijden is uiteraard niet bekend.
maar toch...mclaren redelijk snel aant begin van de tests, hebben we wel eens anders gezien..

YEAH, I'm on a mission, mission, mission, mission, mission from God...
pi_15356285
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 11:14 schreef Sjonnie_Santos het volgende:
"Nieuwe McLaren verpulvert ronderecord"

de 19 gaat wel lekker hard...maar goe of ut gaat om PR's neer te zetten of dat het gaat om zo lang mogelijk doorrijden is uiteraard niet bekend.
maar toch...mclaren redelijk snel aant begin van de tests, hebben we wel eens anders gezien..

dat zit wel goed met die nieuwe auto.
  vrijdag 12 december 2003 @ 13:24:13 #65
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_15356449
Frentzen bevestigt overstap naar DTM.

The 36-year-old German, who won three Grands Prix in a 10-year career, will race for Opel in the DTM in 2004.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/3311979.stm

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  vrijdag 12 december 2003 @ 18:45:01 #66
71402 Sjonnie_Santos
I have become synthetic
pi_15364656
die zien we nooit meer terug..
  zaterdag 13 december 2003 @ 08:53:39 #67
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15374308
Jos brak ook in z'n tijd met Arrows diverse ronderecords. En dat leidde ook nergens toe. Nouja, een paar puntjes in GP's waar veel mensen uitvielen.

En hoewel het nieuws klopt over de onderhandelingen met EJ komende week zou ik persoonlijk f1today niet echt meer serieus nemen. Die gasten zitten er echt om de pageviews, niet voor het betrouwbare nieuws...

zaterdag 13 december 2003 @ 13:29:24 #68
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_15377602
Zou Jos beter niet de eer aan zichzelf houden zoals Frentzen en stoppen? Of anders (nog maar eens) een overgangsjaar inbouwen? Zo moeilijk kan het toch niet zijn voor iemand als Verstappen om in de touringcars of in de CART ergens een degelijke, competitieve plaats te versieren?

Ik denk dat het voor Heinz-Harald niet meer hoefde als het alleen nog maar op dat lage niveau kon, terwijl Jos de indruk geeft dat die hij wanhopig is om toch maar ergens binnen te geraken in de F1, al moet hij met een tractor rijden.

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 13 december 2003 @ 18:45:46 #69
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_15383983
http://www.f1racing.nl/news.php?ID=66422
quote:
Minardi Cosworth presenteert vol trots zijn nieuwe aanwinst Gianmaria "Gimmi" Bruni als rijder voor het seizoen van 2004.

<knip>

De komst van Bruni bij Minardi betekent dat er nog maar 3 zitjes vrij zijn voor het volgende raceseizoen. Dit plaatst extra druk op Verstappen die het afgelopen jaar nog uitkwam voor de renstal van Minardi.

Mis ik nu iets, 3 stoeltjes? Jordan en Minardi en thats it toch. Aha nummer 3 zou 2x Jordan zijn, maar goed Heidfeld bij Jordan is al zo goed als zeker.

[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 13-12-2003 18:51]

Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 13 december 2003 @ 19:02:01 #70
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_15384324
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 18:45 schreef -Hans- het volgende:
http://www.f1racing.nl/news.php?ID=66422
[..]

Mis ik nu iets, 3 stoeltjes? Jordan en Minardi en thats it toch. Aha nummer 3 zou 2x Jordan zijn, maar goed Heidfeld bij Jordan is al zo goed als zeker.

maar Jordan heeft toch niks officieel bevestigd? en daar zal t wel om gaan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 13 december 2003 @ 19:25:23 #71
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_15384850
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 19:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar Jordan heeft toch niks officieel bevestigd? en daar zal t wel om gaan

Klopt helemaal, ik leefde in eerste instantie in de veronderstelling dat Heidfeld al een contract op zak had maar dat was dus nog niet het geval.
Aan de andere kant is het nog helemaal niet zeker dat Firman weg gaat want hij heeft volgens mij nog wel een contract voor 2004 bij Jordan, maar goed dat je een contract hebt zegt niet zo veel binnen de F1.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 14 december 2003 @ 15:32:05 #72
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_15403537
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 19:25 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Klopt helemaal, ik leefde in eerste instantie in de veronderstelling dat Heidfeld al een contract op zak had maar dat was dus nog niet het geval.
Aan de andere kant is het nog helemaal niet zeker dat Firman weg gaat want hij heeft volgens mij nog wel een contract voor 2004 bij Jordan, maar goed dat je een contract hebt zegt niet zo veel binnen de F1.

van wat ik begrepen heb heeft Heidfeld een voorcontract maar nog geen definitief contract.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 15 december 2003 @ 09:50:27 #73
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_15421873
klopt! Met dat contract is hij nog helemaal niet zeker van een plekje
in 2004. Hij is wel een optie voor het team. Als hij maar zijn zaakjes op orde heeft.
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:32 schreef rubbereend het volgende:

[..]

van wat ik begrepen heb heeft Heidfeld een voorcontract maar nog geen definitief contract.

Tester
pi_15518454
quote:
Jos definitief niet naar Minardi

(18 december 2003) Jos Verstappen zal komend seizoen definitief niet voor het team van Minardi uitkomen. Afgelopen dinsdag vonden er nog gesprekken plaats tussen Michel Perridon van Trust met het Jos Verstappen management enerzijds en Paul Stoddart anderzijds, maar naar nu blijkt zonder vervolg. In het gesprek wat plaats vond konden te weinig garanties gegeven op sportieve verbeteringen voor volgend jaar. Hierdoor hebben zowel Trust als Jos de conclusie getrokken om komend seizoen niet meer met Minardi in zee te gaan.

In een korte reactie liet Jos weten toch het beste voor te hebben met het team van Minardi: "Ik wil met name Paul bedanken voor de samenwerking van afgelopen seizoen en hem veel succes toewensen voor komend jaar. Ik heb intensief samengewerkt met Minardi en de diverse monteurs en hoop hun volgend jaar weer in de paddock te ontmoeten". Helaas slechts een korte reactie van Jos maar we hopen later deze week een uitgebreider interview met hem te kunnen plaatsen.

Bron: Verstappen.nl
pi_15607129
quote:
Op een rijtje: de laatste feiten en geruchten.

Jaguar coureur Mark Webber is hot.
De Australische coureur wordt begeerd door meerdere renstallen, waaronder Williams en Renault. Webber´s manager Briatore, tevens teambaas van Renault, is echter duidelijk over de toekomst van Webber. Hij is van ons, hij is een investering voor de lange termijn. Pas als blijkt dat wij hem bij Renault niet nodig hebben en Frank Williams benadert me, dan ben ik bereid Webber op te geven. Want mijn relatie met Frank is heel erg goed!

Zonnige toekomst voor Raikkonen
In de tussentijd benadrukken Kimi Raikkonen´s managers dat de jonge Fin niet van plan is McLaren te verlaten. Door de komst van Juan Pablo Montoya wordt er druk gespeculeerd over wie van twee huidige coureurs de zak zal krijgen.
Wel verschijnen er in de pers geruchten over de interesse van Ferrari voor The Iceman. Al sinds zijn intrede in de Formule 1 wordt Raikkonen met meer dan normale aandacht gevolgd door zowel Ross Brawn als Jean Todt. De manager van Raikkonen is de dans om de miljoenen goed begonnen: Kimi maakt zich niet druk om de komst van Montoya. Hij is erg gelukkig bij McLaren en vol vertrouwen over zijn eigen kunnen. Dat wil hij ook graag laten zien en is ervan overtuigd dat McLaren hem die kans geeft!

Barrichello verkeert nog in onzekerheid
Rubens Barrichello heeft zijn onbegrip over het aanblijven van Michael Schumacher bij Ferrari geuit. De Braziliaan is nog in afwachting van een contractsverlenging, maar ziet zijn toekomst enigszins gefrustreerd door de vastbeslotenheid van 6-voudig wereldkampioen Schumacher. Als ik hem was zou ik wel weten wat ik zou doen, aldus Barrichello.
Volgens recente, officieuze, berichten zou Barrichello zich slechts mogen verheugen op een contractsverlenging van maar één jaar. Barrichello wordt door de leiding van Ferrari waarschijnlijk niet als de waardige opvolger van Michael Schumacher gezien, want de Scuderia geeft toe zich te oriënteren op de rijdersmarkt voor de toekomst.

Als laatste melden wij dat Christijan Albers in verband gebracht wordt met een zitje bij Minardi.
De DTM-coureur zou de voorkeur hebben van een aantal Nederlandse sponsors, wat graag bij Minardi op de auto zou willen staan, zoals Wilux en Telfort. Vandaag wordt er door Minardi onderhandeld met de Hongaar Zsolt Baumgartner, die naar verluid een aardig sponsorbudget meeneemt. Als Minardi er niet uitkomt met Baumgartner, zal Stoddart graag in overleg gaan met Wilux. Van de kant van het management van Albers valt, in tegenstelling tot eerdere jaren, een zeer bescheiden geluid te horen. Manager Lodewijk Varossieau zegt dat het beter is om af te wachten en een Formule 1 debuut voor 2005 na te streven. Mogelijk is hetgeen Minardi voor het komende jaar kan bieden wederom te mager voor Albers en ziet Varossieau zijn protegé nog graag een jaartje schitteren in de DTM.

Van verstappen.nl
vosss is de naam,
pi_15610691
En dit van F1today:
quote:
Zsolt Baumgartner tekent voor Minardi! 22/12/2003 - 14:33
Morgen zal Zsolt Baumgartner voor het Italiaanse Minardi team tekenen als tweede coureur. Hiermee heeft het Minardi-team al voor de kerst en nog voor het nieuwe jaar haar line-up vastliggen wat een historisch moment is aangezien dit bij Minardi niet vaak voor komt.

Drijvende kracht achter Baumgartner is de Hongaarse overheid die hem 4 miljoen Dollar geeft aan sponsorgeld. De manager van Baumgartner, Tamas Frank, vertelde dat minister Ferenc Gyurcsany dit geld beschikbaar heeft gesteld voor een seizoen racen bij Minardi.

Baumgartner zal als teamgenoot Gianmaria Bruni krijgen die vorige week bekend gemaakt werd door het Italiaanse team waar afgelopen seizoen Jos Verstappen reed. De enige hoop voor de Nederlander is het Ierse team van Eddie Jordan. De twee coureurs die volgend seizoen voor Jordan zullen uitkomen zijn volgens een Schotse krant Jos Verstappen en Allan McNish.

pi_15857518
quote:
VERSTAPPEN NOG STEEDS MET DRIE TEAMS IN GESPREK?

Raceplanet brengt je altijd als eerste op de hoogte van de feiten en dat houden we ook zo in de toekomst. Nu werden we echter door een insider getipt over een gerucht dat mogelijk verstrekkende gevolgen kan hebben voor de carrière van Jos Verstappen.

Het is algemeen bekend dat er voor Jos wordt onderhandeld over een stoeltje bij Jordan voor 2004 en de cockpits van Jordan lijken ook de enige vrij plekken voor komend jaar. Onze bronnen wisten echter te melden dat niet alleen Jordan zich in de belangstelling van Jos mag verheugen maar dat er ook recent weer serieuze gesprekken zijn geweest met zowel BAR als Jaguar voor.....2004. Zowel Webber als ook Button worden door Williams gezien als mogelijke vervanger voor Juan Pablo Montoya die inmiddels voor 2005 bij McLaren heeft getekend en beide teams zijn dus een serieuze optie voor Verstappen aan het begin of eventueel gedurende het seizoen 2004.

Button en Webber hebben beiden inmiddels gesprekken met Williams gehad en dat doet de gedachten toch weer teruggaan naar de opmerking van Frank Williams van enkele weken geleden. Sir Frank voorspelde een aantal verrassingen binnen de line-up van de top teams. Zowel BAR als Jaguar willen een ervaren coureur naast hun jongelingen en het is dus niet onmogelijk dat we Jos in een andere kleur dan geel terugzien in het jaar 2004.

Feit of fictie? Wij wilden jullie dit gerucht uit betrouwbare bron in ieder geval niet onthouden!

Bron: www.raceplanet.net
quote:
COULTHARD DEFINITIEF NIET BIJ MCLAREN IN 2005

Het was eigenlijk al bekend, maar nu is het definitief: David Coulthard zal in 2005 niet in een McLaren rijden. De 32-jarige Schot, die sinds 1996 bij het team van McLaren rijdt, had de laatste seizoenen veel moeilijkheden. Zo ook in seizoen 2003, waar Kimi Raikkonen bijna de wereldtitel pakte, en Coulthard het jaar eindigde op een zevende positie in het kampioenschap.

Een bron van de BBC had het volgende te zeggen op de geruchten rond het vertrek van Kimi Raikkonen: Het is niet waar. Dat komt er dus op neer dat de carrière van David Coulthard na 2004 niet verder gaat bij McLaren, omdat de van Williams afkomstige Juan Pablo Montoya recent een contract sloot met het zwart/grijze team.

Wat Coulthard na 2004 gaat doen is op dit moment nog volledig onbekend. De kans dat hij het Williams-zitje van Montoya krijgt, is zeer klein. Coulthard wordt de laatste tijd vooral in verband gebracht met Jaguar, hij zou daar mogelijk Webber kunnen vervangen die een kanshebber is bij Williams. Maar ook Toyota lijkt een realistische optie.

Dit betekent dus dat McLaren in 2005 met het prachtige duo Kimi Raikkonen Juan Pablo Montoya aan de start zal komen. Beide worden gezien als toekomstige wereldkampioenen, dus dat kan een hele leuke tijd gaan worden.

bron: www.raceplanet.net
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_15862559
Ik kijk al bijna meer uit naar 2005 als naar 2004

Goed nieuws dat er nog gesprekken zijn, maar toch is de hoop voor Jos niet zo groot.

vrijdag 2 januari 2004 @ 00:48:37 #79
71402 Sjonnie_Santos
I have become synthetic
pi_15891196
in maart 2005 kunnen ze de constructeurstitel al aan mclaren geven
  vrijdag 2 januari 2004 @ 10:25:39 #80
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_15894927
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 00:48 schreef Sjonnie_Santos het volgende:
in maart 2005 kunnen ze de constructeurstitel al aan mclaren geven
Dit lukt heus niet alleen met goede coureurs.
Tester
pi_16194057
Vanavond is de nieuwe Sauber gepresenteerd. Lees er alles over op Nieuwstracker.nl.
pi_16194117
quote:
Op maandag 12 januari 2004 19:24 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Vanavond is de nieuwe Sauber gepresenteerd. Lees er alles over op -knip-
Ik heb het zojuist live gezien op internet
de sugababes waren er ook bij

=edit=
En je bent ALWEER aan het smappen!

[Dit bericht is gewijzigd door vosss op 12-01-2004 19:27]

vosss is de naam,
pi_16194365
Ik probeer de mede-mens van een stukje algemene informatie te verzien.

Maar goed, hier een paar kleine foto's van de Sauber. Hij lijkt wel erg op de Ferrari van vorig jaar. Zie bijv. de Side-pods:

pi_16194374

Blijf t een gave kleurenverhouding vinden, die sauber

pi_16194405
quote:
Op maandag 12 januari 2004 19:35 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Ik probeer de mede-mens van een stukje algemene informatie te verzien.

Maar goed, hier een paar kleine foto's van de Sauber. Hij lijkt wel erg op de Ferrari van vorig jaar. Zie bijv. de Side-pods:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

die info is leuk en aardig, maar die kan je ook gewoon copy/pasten hier
hoeft niet perse telkens die link bij met een loze kreet zovan er was een presentatie, lees er alles over op blablabla

Ik wil het HIER lezen!

vosss is de naam,
pi_16194486
quote:
Op maandag 12 januari 2004 19:36 schreef vosss het volgende:
Ik wil het HIER lezen! zien!
  maandag 12 januari 2004 @ 20:03:18 #87
75760 Archeodude
pi_16195130
Het is in principe gewoon de auto van Ferrari van het 2003 seizoen, idd. de eerder genoemde side-pods, maar ook de "feel" van het hele geval. Niet dat dat errug is, Sauber moet blij zijn dat Ferrari achter hun staat, dat is al meer dan bijvoorbeeld Jordan heeft... Hoe hebben ze dat eigenlijk geflikt, dat Sauber en Ferrari? Via Massa ofzo?
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
pi_16199219
quote:
Op maandag 12 januari 2004 19:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb het zojuist live gezien op internet
de sugababes waren er ook bij

shit, ik had toch even moeten kijken naar de presentatie...

pi_16246245
quote:
C23 komt niet door de crash-test!

De kakelverse Sauber C23, die gisteren in Salzburg gepresenteerd werd aan de pers, is niet door de crash-test gekomen. Technisch directeur Willi Rampf van het Zwitserse team heeft dit toegegeven. De C23 zal later deze maand de test opnieuw moeten ondergaan.
Een auto die niet door de crash-test heenkomt, is niet uniek, hoewel het ook niet al te vaak voorkomt. De McLaren MP4-18A slaagde ook niet voor de crashtest. Die bolide is uiteindelijk nooit in een wedstrijd verschenen. Sauber hoopt dat de C23 niet dezelfde weg zal gaan.

Massa (l.) en Fisichella (r.) op hun niet-goedgekeurde bolide...

Bron: www.verstappen.nl

Ben benieuwd
pi_16423788
Niet direct voor de rijders, maar dit staat nu op de FP:
quote:
De teambazen in de Formule 1 dreigen met een boycot van wedstrijden in Italië, België en Engeland. Er is namelijk beroering ontstaan in de Formule 1 wereld naar aanleiding van nieuwe Europese wetgeving met betrekking tot aansprakelijkheid van teambazen en coureurs.

Onder de nieuwe Europese wetgeving kunnen mensen verantwoordelijk worden gehouden voor dodelijke ongelukken die op een circuit plaatsvinden. In Italië, België en Engeland zijn de nieuwe regels al in de wetgeving toegepast en daarom komt het dreigement nu richting die landen. Andere Europese landen zullen waarschijnlijk ook voor maart hun wetgeving moeten aanpassen.

De teambazen eisen de toezegging dat zij niet onder de nieuwe wetgeving zullen vallen. FIA president Max Mosley verklaarde: "Het is een serieuze zaak. Wij zullen echter besprekingen blijven houden met verschillende Europese regeringen en met de Europese Commissie om te proberen tot een oplossing te komen."

De teambazen willen niet in een onzekere situatie terecht komen, zoals dat is gebeurd met technisch directeur Patrick Head van Williams na de dood van Ayrton Senna. Al bijna 10 jaar worden er in Italië rechtzaken tegen Patrick Head gevoerd hierover.

vosss is de naam,
pi_16427521
Ach, honden laten ook weleens hun tanden zien, maar ze bijten niet meteen

Overigens moeten andere landen dit ook gaan aanpassen voor maart staat in het artikel. Ik denk niet dat ze de hele sport gaan afblazen vanwege deze regel, of hij nou wel of niet gaat gelden voor F1 bazen.

pi_16488504
quote:
Het ronderecord op Barcelona heeft een nieuwe eigenaar. Niet Michael Schumacher, Ralf Schumacher of Kimi Raikkonen, maar Jenson Button heeft het ronderecord verpletterd.

In zijn intrem-BAR klokte de jonge Brit een ronde van 1:14.607. Na het passeren van start-finish zal de Honda-V10 nog lang hebben doorgegalmd in de paddock, dat zich kapot moet zijn geschrokken, want met deze tijd heeft Button 1 volle seconde van het ronderecord afgehaald dat Ralf gisteren nog liet noteren met een tijd van 1:15.620.

Michael Schumacher, die ook onder het ronderecord van broer Ralf dook, had aan het eind van de ochtend 49 ronden achter zijn naam staan.

Hieronder volgen de voorlopige tijden van vandaag:

Testtijden Barcelona :: Dag 4

1. J. Button - BAR - 1:14.607
2. M. Schumacher - Ferrari - 1:15.517 49 ronden
3. R. Schumacher - Williams - 1:15.763
4. L. Badoer - Ferrari - 1:15.767
5. J. Montoya - Williams - 1:16.251
6. O. Panis - Toyota - 1:16.507
7. F. Alonso - Renault - 1:16.691
8. T. Sato - BAR - 1:17.778
9. M. Gene - Williams - 1:17.185
10. M. Webber - Jaguar - 1:17.281
11. G. Fisichella - Sauber - 1:17.646
12. F. Montagny - Renault - 1:17.956
13. C. Klien - Jaguar - 1:18.029
14. R. Briscoe - Toyota - 1:18.106
15. T. Glock - Jordan - 1:18.236

Bron: http://www.michael-schumacher.nl/nieuws/nieuwsartikel.php?id=1074777364

Zo! Das bijna 1 seconde sneller dan Schumi! Dat beloofd nog wat, dit seizoen!

=edit=

quote:
Begin 2000 was het Jos, in de Arrows, die op Barcelona de snelste tijden liet noteren. Zijn tijd toen: 1:20.64. De conclusie die getrokken kan worden is dat de Formule 1 auto's, ondanks de snelheidsbeperkende maatregelen, in vier jaar tijd een volle zes seconden sneller zijn geworden.

[Dit bericht is gewijzigd door vosss op 22-01-2004 15:16]

vosss is de naam,
  donderdag 22 januari 2004 @ 15:17:02 #93
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_16488674
Bedankt voor de info Voss Dat belooft idd wat. Hoe meer ze aan
elkaar gewaagd zijn hoe gaver de races zullen zijn.
Tester
  donderdag 22 januari 2004 @ 16:28:42 #94
75760 Archeodude
pi_16490848
Goeie posities voor de BAR's zeg, helemaal Button, maar Sato vlak achter de Renaults, doet 'ie goed. Had Villeneuve daar denk ik niet meer zien terugkeren...

Maar rijd Ferrari niet nog met de oude auto? En als Williams al de nieuwe auto heeft en daar nu mee rondkarren, vallen die tijden me toch wel een beetje tegen hoor...

"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
  donderdag 22 januari 2004 @ 21:27:49 #95
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_16499287
Testtijden zeggen niks. Denk maar aan het jaar dat de Prosts sensationeel snel waren tijdens de wintertests. De meeste teams rijden ook niet om een snelle tijd neer te zetten, ze testen vooral nieuwe onderdelen en setups.

We kunnen pas echt zeggen hoe goed een team is vanaf de eerste Grand Prix. Tot die tijd blijft het een spelletje van bluffen en misleiden.

That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:39:03 #96
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_16512238
Misschien niet helemaal op de goede plaats maar:

Cristian Albers met TRUST in F1 in 2005???

Ik denk dat als het dit jaat nix wordt met ons Jos dit niet uitgesloten mag worden....

http://www.f1racing.nl/news.php?ID=67737

wordt aan gewerkt....ben net terug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')