abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14936271
Goedemorgen!!!

Ik zit een beetje in de knoop! Ik ben er een jaar lang vanuit gegaan dat ik Bedrijfskunde op het Erasmus wil gaan studeren, maar nou kwam ik er van het weekend achter dat je ook bedrijfskunde op universitair niveau kan studeren in amsterdam *en dat heb ik veeeel liever qua stad). Ik heb me nu alleen laten vertellen dat die uni's van veel lagere kwaliteit zijn dan de Erasmus klopt dat?
Wat zou ik beter kunnen doen?

Bedankt...

GirLs Just WannA HaVE FuN!
pi_14936432
quote:
Op woensdag 26 november 2003 09:55 schreef FreaCavALLi het volgende:
Goedemorgen!!!

Ik zit een beetje in de knoop! Ik ben er een jaar lang vanuit gegaan dat ik Bedrijfskunde op het Erasmus wil gaan studeren, maar nou kwam ik er van het weekend achter dat je ook bedrijfskunde op universitair niveau kan studeren in amsterdam *en dat heb ik veeeel liever qua stad). Ik heb me nu alleen laten vertellen dat die uni's van veel lagere kwaliteit zijn dan de Erasmus klopt dat?
Wat zou ik beter kunnen doen?

Bedankt...

Kan ook in Enschede op universitair niveau. Al gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat Amsterdam niet zo'n leuke stad als Amsterdam is.
Wel VEEL goedkoper en makkelijker qua wonen.
  woensdag 26 november 2003 @ 10:21:14 #3
13969 JAG
Judge Advocate General
pi_14936715
quote:
Op woensdag 26 november 2003 10:03 schreef DaFan het volgende:

[..]

Kan ook in Enschede op universitair niveau. Al gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat Amsterdam niet zo'n leuke stad als Amsterdam is.
Wel VEEL goedkoper en makkelijker qua wonen.

En ook in Groningen. Ik denk dat als TS liever naar Amsterdam gaat ipv Rotterdam, dat Enschede niet zo gewaardeerd gaat worden.
Persoonlijk probeer ik juist zo ver mogelijk weg te blijven van zowel Amsterdam als Rotterdam, maar da's iets anders...
There are 10 types of people in this world: those that understand binary and those that don't
pi_14936759
quote:
Op woensdag 26 november 2003 10:21 schreef JAG het volgende:

[..]

En ook in Groningen. Ik denk dat als TS liever naar Amsterdam gaat ipv Rotterdam, dat Enschede niet zo gewaardeerd gaat worden.
Persoonlijk probeer ik juist zo ver mogelijk weg te blijven van zowel Amsterdam als Rotterdam, maar da's iets anders...

*meldt.
Op zich is er niet zoveel mis met Enschede hoor, maar zodra je het gaat vergelijken...

TS moet het natuurlijk zelf weten. Maar hij gaat wel op kwaliteit af, dus misschien kan een gesprekje met je decaan geen kwaad, die weet er alles van.

pi_14939460
voor info: zie de Elsevier Universiteitsonderzoek. Uitslagen zijn te vinden op internet!
Danmark... more usefull every day!
pi_14940081
Ik studeer zelf Economie in Adam(UvA), maar ik kan je aanraden naar Rotterdam te gaan. Scheelt je sowieso met kamer zoeken, geld (adam is duur) en bovendien staat bedrijfskunde in Rotterdam veeeel hoger aangeschreven. De bedrijfskunde op de UvA is een combinatie met Economie (hoewel die raakvlakken soms minimaal is). Ik ben kom zelden een bedrijfskunde student hier tegen, het is hier volgens mij nogal nieuw. Ik kan helaas weinig zeggen over de VU, maar die ligt technisch niet eens in Adam maar in Amstelveen.

De pluspunten van Adam is de stad zelf. Er is altijd wel wat te doen hier.

Ik ga volgend jaar zelf weg, ik ga mijn master ergens anders volgen.

woensdag 26 november 2003 @ 14:05:16 #7
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_14942502
Hier een bedrijfskundestudent uit Rdam

Tsja, van Rdam moet je houden, ik doe het niet iig, mijn eerste keus was Nijmegen, maar helaas ben ik daar niet toegelaten. Bedrijfskunde in Rdam staat idd wel heel hoog aangeschreven. Het raakvlak is voornamelijk met economie. Over dat kamers zoeken, dat is in Rdam ook zeer moeilijk, daarvoor hoef je het niet te doen.

Voordeel van Amsterdam (neem aan dat je de VU bedoeld) is dat daar de opleiding kleinschaliger is, en zelfs soms klassikaal les wordt gegeven (heb ik gehoord), in Rdam is het gewoon 600 man in een zaal en een minimaal aantal contacturen, waarbij je nog met 60-100 man in een groep zit.

If someone comes at you with a knife, you take a gun, if someone puts one of your men in the hospital, you put one of his in the morgue. That's the chicago way.<P>
pi_14952349
Hmm.. staat rotterdam echt zoveel hoger aangeschreven??? Is er misschien een directe link naar dat onderzoek?

Wat ik namelijk wel heb gehoord is dat Rotterdam aleen internationaal hoger staat aangeschreven maar dat het qua kwaliteit een beetje op het zelfde niveau ligt als UvA. Ben vandaag even naar Amsterdam geweest en heb wat info gevraagd, ik denk toch dat het Amsterdam wordt, of ik moet echt een overtuiging krijgen dat Rotterdam veel beter is en anders wil ik alleen maar support voor UvA. Is het ook niet zo dat het maar net ligt waar je terecht komt (beroep) en hoe je je eigen daar omhoog werkt?

Ohja, VU valt sowieso af omdat bedrijfswetenschappen daar engelstalig is en dat wil ik niet.

Bedankt al wel voor de reacties die ik tot nu toe heb gehad.

pi_14955278
Ach je hebt toch een jaar toch??
  woensdag 26 november 2003 @ 21:42:00 #10
56971 Beluga
[FOK!]Beluga
pi_14955639
Hier nog een student uit Rotterdam.

Je moet inderdaad van Rotterdam houden en ik ben er verliefd op geworden. Heerlijke stad. Daarnaast heeft Rotterdam op internationaal gebied een erg goede naam (onderzoeksgewijs en de BA Masters) wat automatisch op bedrijfskunde overslaat. Zelf vind ik bedrijfskunde meer een veredelde vorm van commerciele economie, maar das waarschijnlijk bij alle versies van BK zo...

Groningen lijkt me ook een lachuh stad. Erg bruisend studentenleven.
Enschede is vooral erg klein maar wel gezellig, Nijmegen ken ik niet.

Ik zal vooral niet voor Amsterdam kiezen. Ik heb behoorlijk veel verhalen gehoord en je wilt niet naar Amsterdam tenzij voor een sociale studie.

...
pi_14958514
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:42 schreef Beluga het volgende:

Ik zal vooral niet voor Amsterdam kiezen. Ik heb behoorlijk veel verhalen gehoord en je wilt niet naar Amsterdam tenzij voor een sociale studie.

Is dit echt zo? Graag wat meer reacties nog van studenten in Amsterdam...

Rotterdam is inderdaad internationaal beter aangeschreven maar ik heb in een onderzoek gelezen dat kwaliteit hetzelfde is aan de UvA en eur!

woensdag 26 november 2003 @ 23:34:40 #12
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_14959394
Wat zijn voor jou de belangrijkste punten om ergens heen te gaan?

Ligging?
Kwaliteit?
Aanzien?
Studentenleven?
Stad?
Lesgevingsvorm?
etc...?

If someone comes at you with a knife, you take a gun, if someone puts one of your men in the hospital, you put one of his in the morgue. That's the chicago way.<P>
  woensdag 26 november 2003 @ 23:37:43 #13
56971 Beluga
[FOK!]Beluga
pi_14959481
Je hebt meerdere redenen waarom je in een stad zou willen gaan studeren. De stad zelf is daar een van. Amsterdam is niet zo zeer een studentenstad, Rotterdam ook niet. Groningen, Enschede en Nijmegen daarentegen hebben wel een erg hechte studentengemeenschap. Tis maar waar je van houdt. Ikzelf ben helemaal blij met Rotterdam, maar andere vinden het eng, crimineel en klote hier. Amsterdam is weer niets voor mij, maar voor anderen weer wel.

Over niveau is niet veel zinnigs te zeggen. Iedere universiteit heeft zijn eigen aanpak en studiemethodes. Daarom is een echte objectieve vergelijking heel erg moeilijk. Waar je wel naar kunt kijken zijn de speerpunten van de Uni's. Rotterdam is erg trots op zijn bedrijfskunde, Amsterdam niet speciaal.

Maar je zult inderdaad met UvA studenten moeten praten om er echt achter te komen (of nog beter, een docent die aan beide universiteiten college geeft)

...
pi_14959737
quote:
Op woensdag 26 november 2003 23:34 schreef Maf het volgende:
Wat zijn voor jou de belangrijkste punten om ergens heen te gaan?

Ligging?
Kwaliteit?
Aanzien?
Studentenleven?
Stad?
Lesgevingsvorm?
etc...?

De ligging is voor mij niet zo heel erg belangrijk want daar heb je het OV voor, Amsterdam trekt mij wel heel erg aan omdat ik het leuk vind om tussen verschillende mensen in te zitten, maargoed ik ga ook wel voor de kwaliteit. Rotterdam staat wat bekender inderdaad om zijn bedrijfskunde, maargoed ben je dan meteen beter als je bekender bent? (Misschien wel )
Zoals ik al zei vind ik het leuk met mensen om te gaan van allerlei nationaliteiten (ben zelf ook half pools) en dat kun je vinden in Amsterdam (ja, ik weet eht in Rotterdam ook). De lesgevingsvorm heeft voor mij niet zo een hele hoge prioriteit omdat ik zelf best wel goed met lesstof om kan gaan en dat hoeft denk ik mindere problemen op te leveren.

Maar is het ook zo dat als je van Amsterdam komt, en je bent dan bijvoorbeeld in Amsterdam afgestudeerd dat je dan minder snel bij een bedrijf wordt aangenomen dan dat je in Rotterdam hebt gestudeerd?? Of ligt dat gewoon puur aan het geluk?
Het slagingspercentage is overigens wel hoger in Amsterdam dan in Rotterdam....

pi_14961391
quote:
Op woensdag 26 november 2003 23:46 schreef FreaCavALLi het volgende:

[..]
Zoals ik al zei vind ik het leuk met mensen om te gaan van allerlei nationaliteiten (ben zelf ook half pools) en dat kun je vinden in Amsterdam (ja, ik weet eht in Rotterdam ook).

Misschien moet je dan eens bij de studie International Business Administration gaan kijken (doe ik zelf ook). http://web.eur.nl/scholieren/opleidingen/Overzicht/iba
Tis een zeer diverse studie (geheel in het engels) met studenten die overal vandaan komen. Het is zeer leuk om met zoveel nationaliteiten om te gaan. Al moet ik toegeven af en toe wel eens moeite te hebben met de cultuurverschillen.

Ik zou er zeker eens naar kijken!

Ps: je moet toegelaten worden maar met een half-poolse achtergrond en wat goede cijfers op school moet dat geen probleem vormen.

edit: International Business Administration is praktisch hetzelfde als bedrijfskunde, echter wordt er wat meer de focus gelegd op internationale aspecten (globalisation, cultuurverschillen, etc.)

...
pi_14961549
Bedankt... goeie tip, heb er inderdaad al een keer informatie over gehad maar ik ben niet echt goed in engels.. en ik weet zeker dat ik Bedrijfskunde wil gaan doen (nederlands) maarjah, de vraag is dan nog steeds Amsterdam of Erasmus...

Is er niemand op het forum die bedrijfskunde studeert aan de UvA?
Ervaringen?

donderdag 27 november 2003 @ 01:42:02 #17
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_14962180
quote:
Op donderdag 27 november 2003 00:48 schreef Beluga het volgende:

[..]

edit: International Business Administration is praktisch hetzelfde als bedrijfskunde, echter wordt er wat meer de focus gelegd op internationale aspecten (globalisation, cultuurverschillen, etc.)

De vakken zijn ook exact hetzelfde; enigste verschil is de taal (NL-EN)

btw; op de Erasmus (faculteit Bedrijfskunde) zitten bij bedrijfskunde zon 80-90 verschillende nationaliteiten (Elsevier)

Zomaar een hoofdspinsel:
Maastricht schijnt ook goed bekend te staan?

pi_14976923
pi_15005878
Niemand?? (buiten degene die me al geholpen hebben dan )
pi_15005932
je kunt naar : rotterdam, amsterdam, enschede, nijmege, tilburg (int), grongingen en maastricht (ook int)
ik ga misschien voor maastricht..........
pi_15026097
quote:
Op donderdag 27 november 2003 00:48 schreef Beluga het volgende:

Misschien moet je dan eens bij de studie International Business Administration gaan kijken (doe ik zelf ook). http://web.eur.nl/scholieren/opleidingen/Overzicht/iba
Tis een zeer diverse studie (geheel in het engels) met studenten die overal vandaan komen. Het is zeer leuk om met zoveel nationaliteiten om te gaan. Al moet ik toegeven af en toe wel eens moeite te hebben met de cultuurverschillen.

Ik zou er zeker eens naar kijken!

Ps: je moet toegelaten worden maar met een half-poolse achtergrond en wat goede cijfers op school moet dat geen probleem vormen.

Ik wil zelf ook naar de EUR - dat Amsterdam slechter bekend staat heb ik nooit gehoord van iemand. Misschien moet je het eens met je decaan overleggen.

ben ook aant het kijken of IBA wat voor me is, maar sta helaas geen 8 gemiddeld... val je trouwens al meteen af met een 6je voor wiskunde?

Ik ben tegen zinloos wiskunde®
  zaterdag 29 november 2003 @ 21:54:02 #22
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_15027729
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 20:07 schreef guine het volgende:

[..]

ben ook aant het kijken of IBA wat voor me is, maar sta helaas geen 8 gemiddeld... val je trouwens al meteen af met een 6je voor wiskunde?

Nee, de wiskunde valt mee als je het goed bijhoud en hard werkt... dat de meesten dat nou niet doen
pi_15029895
Ja wiskunde moet niet zo'n probleem zijn als je het goed bijhoudt, ik doe dat dus niet en haal een goeie zes maargoed het kan dus wel beter!!!

Nog een vraag.. Is het slim om nog een 2e studie te doen? Een meer praktische studie bijvoorbeeld naast studie Economie en Bedrijfskunde?

pi_15033196
En hoe zit het met de kwaliteit van Bedrijskunde in Groningen dan?

In Groningen kun je ook een master kiezen "International Financial Management", maar die kost minimaal $20.000 en weet iemand hoe lang die master nog beschikbaar zal blijven?

Trouwens, is Bedrijfskunde wel een goede keus als je M&O een klote vak vindt? (Maar wel erg geinteresseerd bent in bedrijven.)

pi_15033255
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 23:55 schreef FreaCavALLi het volgende:
Ja wiskunde moet niet zo'n probleem zijn als je het goed bijhoudt, ik doe dat dus niet en haal een goeie zes maargoed het kan dus wel beter!!!

Nog een vraag.. Is het slim om nog een 2e studie te doen? Een meer praktische studie bijvoorbeeld naast studie Economie en Bedrijfskunde?

Ja,
bijv rechten: weinig contacturen, veel zelfstandig werken. Ideaal dus.

bijv Economie en bedrijfskunde. Vaak heeft het overlappingen dus kun je vakken voor beide studie doen. Ik ken iemand op de VU die dat doet.

pi_15036593
Ik studeer nog niet, maar ik zou geen Bedrijfskunde gaan doen als je M&O een klotevak vindt... lijkt mij dan!
  zondag 30 november 2003 @ 17:12:11 #27
15257 janssen15
Veel is lekker, meer is beter.
pi_15039588
Ja.. hier is iemand die volgend jaar Bedrijskunde aan de UvA gaat doen.

Ookal staan sommige universiteiten hoger aangeschreven (met volgens mij de Erasmus en TIAS bovenaan), maar ik denk dat je ook andere overwegingen mee moet laten spelen, en niet alleen moet focussen op de kwaliteit van de opleiding, hoewel ik natuurlijk niet zeg dat dit belangrijk is.
A'dam heeft, op mij tenminste, een bepaalde aantrekkingskracht; ik wist ookal jong dat ik naar deze stad wilde om te gaan studeren. Het is ook nog steeds het economische 'centrum' van Nederland (voor zover aanwezig) en is in alle opzichten erg gevarieerd; allerlei soorten culturen en types, allerlei verschillende uitgaansgelegenheden en evenementen en ga zo maar door..
"Spreiding van kennis, inkomen en macht wordt slechts nagestreefd door degenen die geen van deze drie bezitten."
  zondag 30 november 2003 @ 19:48:27 #28
56971 Beluga
[FOK!]Beluga
pi_15042770
quote:
Op zondag 30 november 2003 17:12 schreef janssen15 het volgende:

Ookal staan sommige universiteiten hoger aangeschreven (met volgens mij de Erasmus en TIAS bovenaan), maar ik denk dat je ook andere overwegingen mee moet laten spelen, en niet alleen moet focussen op de kwaliteit van de opleiding, hoewel ik natuurlijk niet zeg dat dit belangrijk is.
A'dam heeft, op mij tenminste, een bepaalde aantrekkingskracht; ik wist ookal jong dat ik naar deze stad wilde om te gaan studeren. Het is ook nog steeds het economische 'centrum' van Nederland (voor zover aanwezig) en is in alle opzichten erg gevarieerd; allerlei soorten culturen en types, allerlei verschillende uitgaansgelegenheden en evenementen en ga zo maar door..
Absoluut is Amsterdam een gave stad. Maar de historiciteit druipt er vanaf. Rotterdam is veel moderner en er is ook veel meer mogelijk in Rotterdam (allerlei activiteiten die georganiseerd worden enzo)

Als je M&O een kutvak vind moet je inderdaad geen bedrijfskunde gaan doen!

...
pi_15045714
quote:
Op zondag 30 november 2003 17:12 schreef janssen15 het volgende:

Als je het al zeker weet, raad ik je aan alvast in te schrijven bij de Key of bij de Uilenstede. Tenzij je al woont uiteraard.
pi_15046349
Hmm... is dat inderdaad slim? In wat voor soort kamer kom je terecht dan? Ik dacht er eerder aan om een huisje te kopen en dan een kamer te verhuren...
pi_15062902
Wat is de grootste woningbourvereniging in amsterdam?
Wat zijn de regels voor onderverhuur? Kan je wel zomaar een huis kopen en hem daarna gewoon verhuren?
pi_15071984
quote:
Op maandag 1 december 2003 16:23 schreef FreaCavALLi het volgende:
Wat is de grootste woningbourvereniging in amsterdam?
Wat zijn de regels voor onderverhuur? Kan je wel zomaar een huis kopen en hem daarna gewoon verhuren?
Goh, rijke ouders?? Een appartement kopen kost al 150000 pleuro in Amsterdam. En ik heb wel over de mindere wijken, dus niet over centrum en zuid.

Maar als je geld hebt....

pi_15073361
quote:
Op maandag 1 december 2003 21:30 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Goh, rijke ouders?? Een appartement kopen kost al 150000 pleuro in Amsterdam. En ik heb wel over de mindere wijken, dus niet over centrum en zuid.

Maar als je geld hebt....

Ja ok, 150000 euro heb je een leuk huisje in amsterdam en zelfs in Amsterdam zuid, kijk maar op www.makelaar.nl Maargoed dat hoef je niet in 1 keer neer te tellen maar dat komt op ongeveer 600-700 euro in de maand. Heb je 3 kamers... Nou dat bedrag gedeeld door 3 heb je toch wel iets leuks. Alleen al een kamer huren in amsterdam kost rond de 300 euro.... dus rijke ouders zijn denk ik niet nodig...
pi_15078130
quote:
Op maandag 1 december 2003 22:06 schreef FreaCavALLi het volgende:

[..]

Ja ok, 150000 euro heb je een leuk huisje in amsterdam en zelfs in Amsterdam zuid, kijk maar op www.makelaar.nl Maargoed dat hoef je niet in 1 keer neer te tellen maar dat komt op ongeveer 600-700 euro in de maand. Heb je 3 kamers... Nou dat bedrag gedeeld door 3 heb je toch wel iets leuks. Alleen al een kamer huren in amsterdam kost rond de 300 euro.... dus rijke ouders zijn denk ik niet nodig...

Succes met het krijgen van een hypotheek als student...

Ik doe zelf ook bedrijfskunde in Rotterdam. Ik heb voor Rotterdam gekozen omdat het goed aangeschreven staat en het goed te doen was met OV. De stad Rotterdam vind ik helemaal niks. Het is wel makkelijker om een kamer te vinden als je erg goed achteraan gaat. Iedereen die ik ken die op kamers wilde had binnen een maand een kamer en het meerendeel ook in kralingen (waar de universiteit staat).

Over bedrijfskunde in Rotterdam kan ik je verder nog vertellen dat het heel erg veel economie is, dat valt mij best wel tegen. Misschien is het handig om gewoon langs beide open dagen te gaan en te kijken welke universiteit je het meeste aanspreekt.

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_15090376
Ik kan de hypotheek toch op naam van mijn ouders nemen?

Over de stad ben ik al uit.. het wordt Amsterdam

pi_15096783
quote:
Op zondag 30 november 2003 19:48 schreef Beluga het volgende:
Als je M&O een kutvak vind moet je inderdaad geen bedrijfskunde gaan doen!
Ik heb even nagevraagd en dat is dus helemaal niet waar. Business Administration is maar één onderdeel van de studie en het schijnt dat de meeste bedrijfskundestudenten dit niet echt een leuk onderdeel vinden, dus ik ga het denk ik alsnog doen. Wie vindt boekhouden nou leuk? Kengetallen enz. berekenen vindt ik nog redelijk leuk.
pi_15098996
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 18:57 schreef IntelliEye het volgende:

[..]

Ik heb even nagevraagd en dat is dus helemaal niet waar. Business Administration is maar één onderdeel van de studie en het schijnt dat de meeste bedrijfskundestudenten dit niet echt een leuk onderdeel vinden, dus ik ga het denk ik alsnog doen. Wie vindt boekhouden nou leuk? Kengetallen enz. berekenen vindt ik nog redelijk leuk.

Maar business administration is toch gewoon hetzelfde als bedrijfskunde, alleen dan in het engels? Althans, die indruk krijg ik van de EUR als ik op de website of in hun foldertjes kijk.
Ik ben tegen zinloos wiskunde®
pi_15115275
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:59 schreef FreaCavALLi het volgende:
Ohja, VU valt sowieso af omdat bedrijfswetenschappen daar engelstalig is en dat wil ik niet.
Op de VU heb je een engelstalig traject en een nederlandstalig traject.
Dus als je het in het nederlands wil kan dat zeker weten. Ongeveer 85% (schat ik) volgt het nederlandse. Boeken en vragen op tentamens enzo zijn wel engels maar je mag alles in het nederlands antwoorden en hoorcollege is ook nederlands.
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:05 schreef Maf het volgende:
Hier een bedrijfskundestudent uit Rdam
Voordeel van Amsterdam (neem aan dat je de VU bedoeld) is dat daar de opleiding kleinschaliger is, en zelfs soms klassikaal les wordt gegeven (heb ik gehoord), in Rdam is het gewoon 600 man in een zaal en een minimaal aantal contacturen, waarbij je nog met 60-100 man in een groep zit.
Klopt, hoorcolleges op de VU zijn dan wel met ongeveer 300 studenten, maar de andere colleges volg je met je klas (max 30 studenten ofzo) en je maakt elke week opdrachten met je team van 4 of 5 studenten. Wat erg handig is, is dat je vragen kan stellen in de kleinere colleges dus er is best goeie begeleiding...
pi_15115996
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:22 schreef guine het volgende:
Maar business administration is toch gewoon hetzelfde als bedrijfskunde, alleen dan in het engels? Althans, die indruk krijg ik van de EUR als ik op de website of in hun foldertjes kijk.
Ja, maar ik heb het even over het echte administration gedeelte, boekhouden dus. Bedrijfskunde is ook economie, recht en psychologie. Je hoeft dus helemaal niet per se de hele dag met balansen bezig te zijn. En zo saai vind ik M&O nou ook weer niet.
pi_15117179
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:11 schreef IntelliEye het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb het even over het echte administration gedeelte, boekhouden dus.

Administration (in het engels) betekent bestuur, niet boekhouden. Boekhouden in het engels is "accounting".
  maandag 8 december 2003 @ 11:02:17 #41
56971 Beluga
[FOK!]Beluga
pi_15242414
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:57 schreef mbeis het volgende:

[..]

Administration (in het engels) betekent bestuur, niet boekhouden. Boekhouden in het engels is "accounting".

Idd. Business Administration houdt in: het reilen en zeilen van een onderneming. Hier hoort ook het vak "FInance and Accounting" bij, waar wat boekhouden bijzit. (zo heet het bij ons tenminste)\
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')