dit is erg leuk
en ik ga erheen ;-))))
kraftwerk treedt op 29 maart 2004 in amsterdam ;-)
quote:Jij hebt niet het vereiste IQ om in dit topic te posten. Ga maar buiten spelen ofzo.
Op dinsdag 25 november 2003 11:34 schreef Blipjah het volgende:
WTF is kraftwerk?Is die van het lied Zombie Nation?
Of is dat weer iemand anders?
quote:Music Nonstop, trans europe express, the model zijn toch ook wel benoemenswaardig. Leuke duitse groep, voor die tijd erg wave-stijl, maar er voor de huidige muziek, zijn er wel invloeden van Kraftwerk`s werk. Neem bijvoorbeeld de stroom Drum `n Bass, en zo zijn er ook nog wel meer stromingen te noemen in de House-scene.
Op dinsdag 25 november 2003 11:38 schreef harrie1 het volgende:
autobahn blijft de beste
quote:Pepsi Stage heb ik afgelopen maand The Musical Box gezien. Prima geluid wat mij betreft, maar Paradiso of HMH had ik ook wel best gevonden ja.
Op dinsdag 25 november 2003 13:22 schreef DaisyDuke het volgende:
Iemand ervaring met de Pepsi Stage? die naam...Waarom niet Paradiso of desnoods HMH...
En is er hier iemand die eerder een concert heeft meegemaakt?
Voor verdere zaalinfo: http://www.pepsistage.nl
quote:Ik vond het optreden bij de MTV awards juist fantastisch! Wat vond je er niet leuk aan dan?
Op dinsdag 25 november 2003 11:42 schreef SocialDisorder het volgende:
Kraftwerk viel zwaar tegen tijdens de MTV Awards. De tracks zijn kikke, maar optreden is toch wat anders.
quote:Goed he
Op donderdag 27 november 2003 14:11 schreef Mr.Shankly het volgende:
Het is een vreselijk kitscherige zaal, heel erg nep, ziet er echt niet uit. Maar het geluid was verder wel goed, vond ik.
Bovendien is er niets zo verschrikkelijk als de buitenkant van dat gebouw. Als ik de gemeente Amsterdam was spande ik er landbouwplastic omheen om het stadsgezicht minder te verpesten.
quote:Precies!
Op donderdag 27 november 2003 14:16 schreef Litpho het volgende:[..]
Goed he
. De lichtpuntjes op het plafond maakten ook al zoveel indruk tijdens het binnenkomen in de verder verduisterde zaal.
Bovendien is er niets zo verschrikkelijk als de buitenkant van dat gebouw. Als ik de gemeente Amsterdam was spande ik er landbouwplastic omheen om het stadsgezicht minder te verpesten.
Costello sprak tijdens het optreden ook al de hoop uit dat ze er snel met bulldozers overheen zouden walsen...
Ik heb hun jaren oudere werk niet zelf meegemaakt maar na de Tour de France Soundtrack ben ik geïnteresseerd geraak. 29 maart is een maandag, dat komt in ieder geval goed uit Het zal niet echt een stormloop worden bij de postkantoren, wel? Ik wacht nog wel eventjes
quote:Ik denk juist wel, en veel ouwe lullen denk ik. En er zijn ook niet zo heel veel plaatsen in de Pepsi Stage geloof ik.
Op donderdag 27 november 2003 17:08 schreef RichardQuest het volgende:Krafwerk
![]()
Ik heb hun jaren oudere werk niet zelf meegemaakt maar na de Tour de France Soundtrack ben ik geïnteresseerd geraak. 29 maart is een maandag, dat komt in ieder geval goed uit
Het zal niet echt een stormloop worden bij de postkantoren, wel? Ik wacht nog wel eventjes
quote:K*t...ik heb geen vrienden die van dat soort muziek houden
Op donderdag 27 november 2003 17:10 schreef Z het volgende:[..]
Ik denk juist wel, en veel ouwe lullen denk ik. En er zijn ook niet zo heel veel plaatsen in de Pepsi Stage geloof ik.
Iemand die weet hoeveel het gaat kosten?
quote:¤32.50
Op donderdag 27 november 2003 17:18 schreef RichardQuest het volgende:[..]
K*t...ik heb geen vrienden die van dat soort muziek houden
![]()
Iemand die weet hoeveel het gaat kosten?
Heb ook inderdaad misschien een probleem qua metgezellen.
Het optreden op MTV vond ik zeker niet verkeerd. Vooral cool om die oude mannetjes zo te zien staan tussen het MTV-publiek. Die moeten ondertussen al flink over de 50 zijn, toch?
quote:Het zijn inderdaad 50-plussers, alhoewel ik het van Henning en Fritz, die 2 nieuwe gasten, niet zeker weet.
Op donderdag 27 november 2003 17:22 schreef LostFormat het volgende:
Ik moet inderdaad maar snel kaartjes gaan halen. Echt geweldige muziek. Zonder Kraftwerk geen hedendaagse elektronische muziek.Het optreden op MTV vond ik zeker niet verkeerd. Vooral cool om die oude mannetjes zo te zien staan tussen het MTV-publiek. Die moeten ondertussen al flink over de 50 zijn, toch?
Dit is ook waarom ik zo graag ernaartoe wil want ik denk niet dat ze nog lang door gaan of dat ze naar Nederland komen. Het heeft trouwens ook best veel moeite gekost om hen hierheen te halen.
Ik ben erbij.
Zonder Kraftwerk zou de electronische muziek niet in zijn huidige vorm hebben bestaan.
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:19 schreef Lone_Gunman het volgende:[..]
¤32.50
Schijnt tegenwoordig de trend te zijn om vooral zo duur mogelijk kaartjes te verkopen
quote:Ralf Hütter is geboren in 1946, Florian Schneider in 1947.
Op donderdag 27 november 2003 17:22 schreef LostFormat het volgende:
Het optreden op MTV vond ik zeker niet verkeerd. Vooral cool om die oude mannetjes zo te zien staan tussen het MTV-publiek. Die moeten ondertussen al flink over de 50 zijn, toch?
quote:Da's zeker leuk, ik wil er ook heen thnx for the tip
Op dinsdag 25 november 2003 11:29 schreef baukel het volgende:
kraftwerk treedt op 29 maart 2004 in amsterdamdit is erg leuk
en ik ga erheen ;-))))
kraftwerk treedt op 29 maart 2004 in amsterdam ;-)
quote:Inclusief servicekosten kost een kaartje ¤ 35.80.
Op maandag 1 december 2003 00:03 schreef mjfdassen het volgende:
Weet iemand wat een kaartje kost? Light die pepsi stage niet bij de amsterdam arena. Ik hoop dat kometenmelodie spelen en metal auf metal en metropolis!
Enne Metal auf Metal weet ik wel bijna zeker dat ze die gaan spelen, met daarvoor natuurlijk Trans Europe Express. Ik persoonlijk ben heel benieuwd naar The Robots en daarachter Robotronik als ze die poppen te voorschijn halen.
Het is nu al uitverkocht
en ik zou er met mn vader heengaan
ik hoop dat ze de 30e (dan staat er nog niks gepland) nog een extra concert geven.
Damn
quote:Nee, helaas niet.
Op maandag 1 december 2003 10:29 schreef baukel het volgende:
ik heb een kaartje ;-)en jij? ;-))
Maar lukt denk ik nog wel via m'n werk.
Las ik zojuist op usenet.
quote:5500 toch zoiets?
Op maandag 1 december 2003 21:10 schreef Lone_Gunman het volgende:
HMH it is then, maar wat is de capaciteit van de zaal eigenlijk? Ik kan het niet op de officiele site vinden.
quote:Ik d8 iets van 5500 personen.
Op maandag 1 december 2003 21:10 schreef Lone_Gunman het volgende:
HMH it is then, maar wat is de capaciteit van de zaal eigenlijk? Ik kan het niet op de officiele site vinden.
quote:jes, exact goed
Op dinsdag 2 december 2003 18:15 schreef Gravedigger het volgende:[..]
Ik d8 iets van 5500 personen.
Je hebt mijn kaartje gestolen
quote:Inderdaad! Ik hoop het wel.
Op vrijdag 19 december 2003 09:06 schreef ruk het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog kaarten te bestellen zijn.
Ik hoor hier allemaal lof over de oude albums, maar Tour de France heerst daarom ook heeel erg hard.
"Aéro Dynamik" single will be available in CD and 12" formats
with exclusive remixes.
bron: www.kraftwerk.technopop.com.br
Beter maken ze hier vette remixen van bij KlingKlang
Het zou ook leuk zijn als er een clip van komt.
http://kraftwerk.technopop.com.br/pictures_2004.php
29 maart ben ik er ook bij, in Amsterdam
quote:Op die site is ook een report van het eerste concert van dit jaar en zo te zien komen er gave nummers langs. Het is me opgevallen dat ze de volgorde helemaal hebben omgegooid maar ik denk niet dat het hierom minder leuk gaat worden. Ik kan niet wachten!!!
Op zondag 8 februari 2004 14:07 schreef Darklight het volgende:
Plaatjes van de 2004 tour:http://kraftwerk.technopop.com.br/pictures_2004.php
quote:Op zondag 8 februari 2004 14:07 schreef Darklight het volgende:
Plaatjes van de 2004 tour:
http://kraftwerk.technopop.com.br/pictures_2004.php
29 maart ben ik er ook bij, in Amsterdam
Nog ietsje minder dan 1 dagquote:Op zondag 28 maart 2004 13:14 schreef Darklight het volgende:
Nog 1 dag![]()
Veel plezier vanavond.quote:Op zondag 28 maart 2004 20:41 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Nog ietsje minder dan 1 dag
<----ook heen gaatquote:Op maandag 29 maart 2004 11:54 schreef Darklight het volgende:
Vanavond is het zover, heb er echt zin in
Uploaden plz?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:56 schreef DML het volgende:
dit was het mooiste wat ik ooit gezien en gehoord heb! beeld & muziek paste perfect bij elkaar!
gelukkig hadden ze bij de security niet door dat mn fotocamera toch wel in mn tas zat![]()
Ik heb wel meer mensen gezien met een digitale camera, ook de gsm's met camera waren ruimschoots aanwezigquote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:56 schreef DML het volgende:
dit was het mooiste wat ik ooit gezien en gehoord heb! beeld & muziek paste perfect bij elkaar!
gelukkig hadden ze bij de security niet door dat mn fotocamera toch wel in mn tas zat![]()
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:13 schreef Darklight het volgende:
[..]
ook de gsm's met camera waren ruimschoots aanwezig
dat vroeg ik me dus af, dat zou een goeie zet zijn denk ik.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:27 schreef Darklight het volgende:
Er komt trouwens een dvd uit van deze tour, aldus een Kraftwerk fan die ik sprak tijdens het concert
daar stond ik me ook over te verbazen. hij zij iets over dat ze dat nummer voor het eerst in paradiso speelden ooit. erg grappig.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:09 schreef MuadDib het volgende:
Erg grappig was de aankondiging van Trans Europe Express, in duidelijk verstaanbaar nederlands
en volgens verschillende fans schijnen aankondigingen tijdens concerten van Kraftwerk erg uniek te zijn
..in 1976 nog wel (!) en het heeft zeker niet aan kracht in geboet.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:11 schreef rheingold het volgende:
[..]
daar stond ik me ook over te verbazen. hij zij iets over dat ze dat nummer voor het eerst in paradiso speelden ooit. erg grappig.
wat een onzinnig geneuzel allemaalquote:Kraftwerk is totaal design
PETER BRUYN
Het podiumbeeld, in de uitverkochte Heineken Music Hall, had wel iets van een lijsttrekkersdebat. Vier mannen in zwarte pakken, rode shirts en zwarte dassen op een rij achter evenzoveel lessenaartjes. Daarop strakke platte schermen.
Maar de vier mannen debatteerden niet; ze spraken op één van hen na zelfs geen woord. Kraftwerk is de naam en ze maken muziek waarbij ze de verschillen tussen mens en machine trachten te verdoezelen - of in elk geval camoufleren. En dat doen ze inmiddels al meer dan dertig jaar.
Het massale enthousiasme van het Nederlandse publiek voor de groep uit Düsseldorf lijkt een mix van honger naar camp en een oprechte bewondering voor het pioniersimago van de Duitsers. Kraftwerk heeft een godfather-achtige status in de elektronische muziek en geldt als inspiratiebron voor zowel de house en techno als voor de hiphop. Toch mag die invloed ook wel met een korrel zout worden genomen. De dance-scene nam de 'ingeblikte ritmes' van de groep over en toevallig gebruikte oer-hiphopper Afrika Bambaata een fragment uit Kraftwerks Trans Europe Express als basis voor zijn baanbrekende Planet Rock, maar van het wezenlijke Kraftwerk-concept, waarbij ook humor, ironie en politieke bewustwording een rol spelen, is in de dance- en hiphopcultuur weinig terug te vinden.
Na drie zeer experimentele elektronica-albums in de prille jaren zeventig braken Florian Schneider en Ralf Hütter, die tot op de dag van vandaag de kern van de groep vormen, in 1974 internationaal door met de klassieker Autobahn. Eigenlijk een nummer met een hoog novelty-gehalte en dat gold evenzeer voor de platen waarmee de groep in de jaren zeventig vervolgsuccessen scoorde, om rond 1980 vrijwel van het toneel te verdwijnen.
In 2004 - en het concert van gisteravond was het eerste in Nederland sinds de vroege jaren negentig - staan ze daar echter weer en maken meer indruk dan ooit.
Kraftwerk moet het niet van de kwaliteit van de composities hebben - The Model is het enige liedje dat echt op eigen benen kan staan. Evenmin is het de ambachtelijkheid van het musiceren op het podium die bewondering af dwingt; het blijft eigenlijk volstrekt onduidelijk of er ook maar íets live wordt gespeeld door de vier heren. En dat doet er uiteindelijk ook niet meer toe.
De kracht van de groep is het machtige, uitgebalanceerde zaalgeluid in combinatie met de prachtige, vele meters grote videobeelden boven het podium die feilloos synchroon lopen met de muziek. Elk stuk - en er worden vrijwel louter Kraftwerk-klassiekers als Radioactivity, Autobahn en Pocket Calculator gespeeld - wordt weer omlijst door andere verrassende lichtbeelden.
De troef van Kraftwerk anno 2004 is bovenal het totale design. Om preciezer te zijn: de sporthalschaal waarop dat design gepresenteerd wordt. Want, om één van de hoofdpersonen uit Donna Tartts roman De verborgen geschiedenis te parafraseren: 'Als de schaal waarop iets gebeurt maar groot genoeg is, wordt alles geweldig!'
Ook voor alle mensen die nu al spijt hebben dat ze dit gemist hebben .... zoals ikquote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:27 schreef Darklight het volgende:
Er komt trouwens een dvd uit van deze tour, aldus een Kraftwerk fan die ik sprak tijdens het concert
Misschien zou je het artikel eens begrijpend moeten gaan lezen, want in feite is het geen kritiek wat er staat. De kracht van Kraftwerk is ook (samen met het klankbeeldje) het visuele. Kraftwerk is een pakket, het visuele is een onderdeel daarvan. Kraftwerk boet al heel wat kracht in zonder dit visuele.quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:22 schreef metalbazzz het volgende:
Ik vond het ook geweldig zoals iedereen, toch denkt een of andere kneus van het parool een journalistiek verantwoord kritisch stuk te schijven:
[..]
wat een onzinnig geneuzel allemaal
kwaliteit van de composities afkraken, wat een onzin. Net als zeggen dat de dancescene helemaal niet zoveel weg heeft van kraftwerk, waarschijnlijk kent hij alleen Tiesto... En dan nog ook Tiesto's muziek is terug te traceren naar Kraftwerk net als Dimmu Borgir terug te traceren is naar Led Zeppelin.
Mwa, hij heeft wel een punt. Jonge artiesten hebben met de elektroclash-hype meer pionierswerk gedaan dan Kraftwerk na, zeg, 1986.quote:Op dinsdag 6 april 2004 01:05 schreef BloodyLotte het volgende:
De recensie in de Oor slaat ook totaal nergens op, paar quotes:
"Nee, met rock & roll heeft dit niks van doen..."
"elektronische muziek ... is niet interessant"
"nogal simplisctische beelden" (joh)
"op het podium hebben ze niets meer te zoeken"
"Kraftwerk is anno 2004 compleet ingehaald door de tijd"
volgens mij weet deze recensist niet echt de positie, het concept en betekenis van deze muziek anno 2004.
Een Belg begrijpt het beter: http://www.goformusic.be/(...)2
Het valt natuurlijk te bezien in hoeverre je het nog pionierswerk kan noemen bij een stijl die zoveel aan ouder werk ontleent, maar het was al ruimschoots bekend dat de OOR zich meer interesseerde voor progressie dan voor kwaliteit.quote:Op dinsdag 6 april 2004 01:48 schreef RichardQuest het volgende:
g
Mwa, hij heeft wel een punt. Jonge artiesten hebben met de elektroclash-hype meer pionierswerk gedaan dan Kraftwerk na, zeg, 1986.
Dat "kwaliteit" is net zo subjectief.....quote:Op dinsdag 6 april 2004 08:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het valt natuurlijk te bezien in hoeverre je het nog pionierswerk kan noemen bij een stijl die zoveel aan ouder werk ontleent, maar het was al ruimschoots bekend dat de OOR zich meer interesseerde voor progressie dan voor kwaliteit.
Mee eens. Met wat uitzonderingen hier en daar was wat mij betreft Computerworld het laatste goede album. Mijn punt was dan ook dat de OOR bands alleen maar van kwaliteit wil betichten als ze nieuw zijn. Zo gauw een band al wat langer bekend is, is de OOR niet meer in staat om er iets positiefs over te schrijven of die subjectieve kwaliteit nu aanwezig is of nietquote:Op dinsdag 6 april 2004 08:44 schreef RichardQuest het volgende:
Dat "kwaliteit" is net zo subjectief.....
Laat duidelijk zijn, ik luister graag naar Kraftwerk, maar ze hebben wmb hun piek al lang gehad.....
wil iemand die hele oor recensie hier plakken, ik heb namelijk geen zin om alleen voor dat ene stukje tekst een oor te kopen. en ik ben wel benieuwd wat ze te mekkeren hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2004 01:05 schreef BloodyLotte het volgende:
De recensie in de Oor slaat ook totaal nergens op, paar quotes:
"Nee, met rock & roll heeft dit niks van doen..."
"elektronische muziek ... is niet interessant"
"nogal simplisctische beelden" (joh)
"op het podium hebben ze niets meer te zoeken"
"Kraftwerk is anno 2004 compleet ingehaald door de tijd"
volgens mij weet deze recensist niet echt de positie, het concept en betekenis van deze muziek anno 2004.
Een Belg begrijpt het beter: http://www.goformusic.be/(...)2
Eindelijk de kans om mijn verzameling compleet te makenquote:Op zaterdag 17 juli 2004 00:43 schreef Darklight het volgende:
Nieuws van Kraftwerk
Dit jaar komen er cd-boxen uit, en begin volgend jaar de DVD van de 2004 tour![]()
Kraftwerk Catalogue will be available on September...
In a recent interview to italian newspaper La Stampa, Ralf
Hütter confirmed release of Kraftwerk remastered albuns
(The Catalogue) on September, 2004.
They will be available in separated pieces and as a box, with
the original artwork when they were first published.
The 8 albuns (Autobahn, Radioactivity, Trans Europe Express,
The Man Machine, Computer World, Electric Cafe, The Mix and
Tour de France Soundtracks ) will be published in CD and
vinyl, and later in Super Audio CD, in both English and
German versions.
There will not be unreleased material, only the official
material with some known bonus tracks. The only modification
will occurs with the album Electric Cafe, renamed as
TECHNOPOP, with the original graphics and design from
original project.
The first three records (Kraftwerk, Kraftwerk 2 and
Ralf & Florian) will be released too, after the Catalogue,
but as a separated package. The first three records weren't
released officialy on CD format until today, and only
available in bootlegs with material copied from the vinyl
versions were available.
The concerts of Kraftwerk Tour 2004 are being registered to
production of a DVD, to be released in the beginning of next
year.
Heeft iemand hem al gezien ?quote:Disc 1 is a DVD that includes their entire live show at London's Brixton Academy on March 20th, 2004 running just over 2 hours. Disc 2 is live audio CD of their performance at the Coachella Festival in California that runs 80 minutes.
Een waarschuwing hiervoor is wel op z'n plaats. Dit is GEEN officieel Kling Klang product, maar volgens mij een illegale opname die op een of andere manier in het legale circuit is gekomen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:31 schreef fripper het volgende:
[afbeelding]
De dvd is ondertussen uit.
[..]
Heeft iemand hem al gezien ?
7 juni is de release dus in de VS. Voor Europe zal het wel niet veel anders zijn.quote:FOR IMMEDIATE RELEASE
APRIL 13, 2005
KRAFTWERK ANNOUNCE SPRING 2005 TOUR AND FIRST EVER-LIVE RECORDING!
NEW YORK, NY -- Astralwerks is thrilled to announce the release of
Kraftwerk's first-ever official live recording, entitled Minimum
Maximum, on June 7th, as well as a series of live dates.
Kraftwerk is considered one of the most influential bands in pop
history. In a career spanning more than 35 years, the German electro
pioneers have been endlessly saluted and mimicked by each new generation
of innovators. In the 1970s, the post-punk futurists professed their
devotion. In the 1980s & 90s, the leading lights of Chicago house along
with Detroit and Euro-techno paid homage. Possibly the most sampled band
on the planet, their music continues to inspire.
Over the last decade, Ralf Hütter, Florian Schneider, Fritz Hilpert and
Henning Schmitz have toured the world, and in 2003, as rare and splendid
as a returning comet in the night sky, Kraftwerk released Tour De France
Soundtracks. Now in 2005, having already electrified the band's global
army of disciples and following an unforgettable appearance at Coachella
2004, Kraftwerk are returning to perform a short series of shows in DC,
New York, Detroit, Chicago and LA, their first since 1998. Astralwerks
will release a 2-CD live set entitled Minimum-Maximum on June 7th
containing 22 tracks recorded throughout Europe, Japan and the US during
the band's 2004 world tour. Recorded and mixed with Kraftwerk's
legendary precision, Minimum-Maximum features all of the band's classic
compositions alongside their most recent 2004 Billboard Club chart hit