Grtz!
(Wendy tegen de invaljuffrouw in seizoen 1![]()
Stay away from my man or I'll whip your sorry ass into last year!
Nobody f*cks with Wendy Testaburger.
Southpark is hartstikke leuk voor een paar afleveringen, maar veel harder dan de SP-film zal het niet meer worden en dan merk je dat de grofheid eigenlijk de enige gimmick is waar de serie op drijft.
Terwijl de schrijvers van de Simpsons al jaren een onwaarschijnlijk hoog niveau van zeer geestige, intelligente en ook echt maatschappijkritische (ja ja, hoogdravend) grappen handhaven.
De vergelijking kan naar mijn mening alleen maar in het voordeel van de Simpsons uitvallen, maar dat is ook niet zo gek - de Simpsons is een van de allerbeste televisie-series ooit.
Simpsons is meer satirisch en heeft ook leukere personages. De Pulp Fiction aflevering is meesterlijk, en de Halloween episodes zijn erg leuke spoofs.
My vote goes to The Simpsons
quote:oeh, als ik even had gewacht had ik zelf niet meer eens hoeven te posten. Mooi gesproken
Op dinsdag 12 juni 2001 12:35 schreef Meister het volgende:
Duh.Southpark is hartstikke leuk voor een paar afleveringen, maar veel harder dan de SP-film zal het niet meer worden en dan merk je dat de grofheid eigenlijk de enige gimmick is waar de serie op drijft.
Terwijl de schrijvers van de Simpsons al jaren een onwaarschijnlijk hoog niveau van zeer geestige, intelligente en ook echt maatschappijkritische (ja ja, hoogdravend) grappen handhaven.
De vergelijking kan naar mijn mening alleen maar in het voordeel van de Simpsons uitvallen, maar dat is ook niet zo gek - de Simpsons is een van de allerbeste televisie-series ooit.
"Son, you tried very hard and you failed miserably. The lesson you can learn is: NEVER try...!"
Hoewel Southpark soms ook erg leuk is...
"OHMYGOD!! He's got a white flag!!! SHOOT HIM!!!"
Bij de Simpsons vind ik het coole dat de humor vaak veel doordachter is en dat de personages ook veel cooler zijn. De grappen van de Simpsons kan je vaak dan ook niet echt na-vertellen, dat moet je gewoon zien, terwijl bij South Park iedereen een schreeuwende en scheldende Cartman na kan doen. Alleen dat al maakt voor mij al duidelijk dat Simpsons van een hoger niveau is.
quote:Iets
Op dinsdag 12 juni 2001 13:29 schreef Jipje het volgende:
maar ik vind the simpsons wel iets intelligenter dan Southpark!
Simpsons zijn echt geweldig en Southpark is écht saaai, het was alleen maar een paar afleveringen leuk toen het net na de hype eindelijk in Nederland werd uitgezonden...
Matt Groening is gewoonweg geniaal, die humor verveeld voorlopig nog niet
Kortom: duidelijk de Simpsons.
quote:Ja, die was echt heel sterk, inderdaad.
Op dinsdag 12 juni 2001 13:09 schreef Marble het volgende:
Hebben jullie laatst die Simpsons aflevering gezien "Behind the laughter"? Meesterlijk
Grappig overigens dat nu de krant hier pas over schrijft...
South Park is meer vermakelijk...
neen, ze kunnen echt niet met elkaar vergeleken worden hoor...er zit gewoon zoveel meer in de Simpsons, wat nooit in South Park zou passen...
Trouwens, South Park gaat eigenlijk alleen over 1 onderwerp: dissen.
quote:Woohoo!!!!! Simpsons roeleren! [tharrrrrrrr!]
Op dinsdag 12 juni 2001 15:27 schreef Bikkelmannetje het volgende:
Ik wil dan eignelijk maar meteen bekend maken wie de winnaar is: THE SIMPSONS!
Deze 2 boeken roeleren! Alle afleveringen van seizoen 1-10 staan erin beschreven, met grappen, dingen die je misschien niet opgevallen waren, plaatjes, persoonsbeschrijvingen.
Ik heb ze alle2 ![]()
[OnTopic] The Simpsons zijn het coolste natuurlijk!
Maar in SP zit naast de platte humor soms ook wel maatschappijkritiek. Bijv. die aflevering met Big Gay Al, de aflevering met de jungle waarin de juf het heeft over die Help de Jungle-meeting o.i.d. voor rijke Amerikanen die zo hun schuld willen afkopen, de aflevering met de 'klaag-niet-aan-panda' of zo... maar hoe dan ook de Simpsons zijn leuker
alleen de laatste afleveringen zijn wel saai
quote:Ik wou net zeggen. South Park is gemaakt door twee Canadezen en staat dan ook bol van de kritiek op Amerika.
Op dinsdag 12 juni 2001 21:54 schreef Meneer_Aart het volgende:
SimpsonsMaar in SP zit naast de platte humor soms ook wel maatschappijkritiek. Bijv. die aflevering met Big Gay Al, de aflevering met de jungle waarin de juf het heeft over die Help de Jungle-meeting o.i.d. voor rijke Amerikanen die zo hun schuld willen afkopen, de aflevering met de 'klaag-niet-aan-panda' of zo... maar hoe dan ook de Simpsons zijn leuker
quote:dat bedoel ik: dissen van de US-overheid: kijk eens hoe loos jullie bezig zijn?!
SimpsonsMaar in SP zit naast de platte humor soms ook wel maatschappijkritiek. Bijv. die aflevering met Big Gay Al, de aflevering met de jungle waarin de juf het heeft over die Help de Jungle-meeting o.i.d. voor rijke Amerikanen die zo hun schuld willen afkopen, de aflevering met de 'klaag-niet-aan-panda' of zo... maar hoe dan ook de Simpsons zijn leuker
En bij Simpsons wil het ook nog wel eens over filosofische onderwerpen gaan
quote:Als ik 'filosofische onderwerpen' behandeld wil zien worden, kijk ik wel naar 'The Wonder Years'
Op dinsdag 12 juni 2001 22:04 schreef Lord_spawn het volgende:[..]
dat bedoel ik: dissen van de US-overheid: kijk eens hoe loos jullie bezig zijn?!
En bij Simpsons wil het ook nog wel eens over filosofische onderwerpen gaan
Voor mij: South Park, vooral vanwege de Amerika-kritiek die in GROTE mate aanwezig is!! ![]()
P.S. Toch blijf ik Duckman nog de ALLERleukste tekenfilm vinden!!!
Die serie zit zoo goed inelkaar, het halve dorp bestaat uit typetjes die tot in de kleinste detail zijn uitgeschreven.
Humor is top en er worden vaak nogmeer grappen gemaakt dan je denkt. Vooral tussen de regels door. Verwijzingen naar dagelijkse gebeurtenisssen, bekende figuren, stupide Amerikaanse dingen .Simpsons heeft echt alles, en het is nog leuk ook.
een andere serie (van dezelfde makers) die ook echt zeer zwaar regeert is Futurama. Het heeft iets minder diepgang, maar wel hele scherpe en harde humor, leuke types ook weer, mooier getekend dat wel maar iets minder diepgang
Daarnaast mogen Southpark, Duckman en velen Disney tekenfilmpjes er ook wel zijn!
quote:Sexual Harassment Panda!!!
'klaag-niet-aan-panda'
quote:Hehe ja ik had alleen het eind gezien
Op woensdag 13 juni 2001 12:21 schreef Marble het volgende:[..]
Sexual Harassment Panda!!!
![]()
lol
quote:Jahh Duckman is inderdaad geweldig!!
Op dinsdag 12 juni 2001 23:22 schreef diesel_boy het volgende:
P.S. Toch blijf ik Duckman nog de ALLERleukste tekenfilm vinden!!!
Ik weet niet of ik het leuker vind dan The Simpsons, maar in ieder geval niet minder leuk
quote:wilde het bijna zeggen
Op woensdag 13 juni 2001 18:58 schreef Todo het volgende:
Hoe durven jullie The Simpsons in dezelfde zin te noemen met de andere mindere tekenfilms
Bij Southpark is de humor na 2 afleveringen er echt wel af... ![]()
Heb `t nooit zo onwijs leuk gevonden I guess
The Simpsons is echter na al die tijd nog steeds een meesterlijke serie. De humor is veel subtieler en daardoor naar mijn mening ook leuker. The Simpsons is volgens mij een comedy tekenfilm voor slimmere (hogeropgeleide) mensen.
Mijn stem gaat daarom ook voor de volle 100% naar The Simpsons!!!! D'oh!
mijn fl. 0,02
quote:hmmm dit is al het 1000ste topique over deze vergelijking, dunkt mij
Op dinsdag 12 juni 2001 12:20 schreef Bikkelmannetje het volgende:
Ik vraag me af wat jullie nou leuker vinden: The Simpsons of Southpark?
Ik persoonlijk vind The Simpsons dus veel leuker omdat The Simpsons een veel drogere en "ingewikkeldere" humor heeft. De humor van Southpark is opzich ook wel leuk, maar veel minder omdat het het meer van die humor "brugklashumor" is
Laat horen hoe jullie hier over denken!!Grtz!
but then again, de simpsons mogen qua grootsheid niet eens vergeleken worden met southpark.
southpark is gewoon melig (Sexual Harrasment Panda...) Simpsons is de beste serie op TV, er zit humor + inhoud in ![]()
eik. zijn ze ook niet te vergelijken
byebye evvrybody!
Simpsons is vaak kinderachtig, er zitten leuk verwijzingen in naar films enzo maar das ook alles. Ik heb wel veel afleveringen gezien. Maar van south park heb ik alles gezien. 6 Maart begint trouwens seizoen 6 van south park in de VS. ik kan niet w8en!
[edit]Sorry, mag niet.[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 11-07-2002 19:28]
quote:Precies..
Op donderdag 11 juli 2002 19:25 schreef Cheiron het volgende:
Simpsons, die humor is veel dieper. Hij schopt zo lekker tegen de amerikaanse cultuur aan, heerlijk.
Al kan ik Souhtpark ook ERG waarderen hoor
South Park is erg leuk, maar mij af en toe te makkelijk..
edit: LOL, ik zie dat ik hier al eens gereply'd had
quote:Uit de episode, Springfield Film Festival
Op dinsdag 12 juni 2001 12:26 schreef heijx het volgende:
South Park is sweet!(Wendy tegen de invaljuffrouw in seizoen 1:)
Stay away from my man or I'll whip your sorry ass into last year!
Nobody f*cks with Wendy Testaburger.
Senor Spielbergo: But Schindler was a hero, senor burns is the devil.
Burns:We both made ammunition for the Germans, but mine worked! Damn it!
Mijn favoriete karakters zijn Homer (uiteraard) en Mr. Burns. Bart vind ik een beetje "Scrappy Doo" (leuk voor de kids), maar vooral Burnsie is erg cool!
"Excellent!"
"Release the hounds!"
Meesterlijke kerel ![]()
Waar is het overigens nog op te zien, weet iemand dat?
[Dit bericht is gewijzigd door donnie op 12-07-2002 09:33]
quote:Wimbledon is gelukkig afgelopen dus het is weer elke werkdag om 19.00 uur op BBC 2.
Op donderdag 11 juli 2002 23:48 schreef donnie het volgende:
Waar is het overigens nog op te zien, weet iemand dat?
En volgens mij wordt Southpark door velen erg onderschat. Ook in Southpark zit veel 'achtergrondhumor' en verwijzingen naar de realiteit (maatschappijkritisch). En Southpark heeft ook erg vaak verwijzingen naar star trek, star wars en andere films.
[Dit bericht is gewijzigd door JedaiNait op 12-07-2002 12:23]
Maar voor nu: South Park dus.
in de Osama aflevering zie je die gastjes naar de opgestuurde dollar kijken en vervolgens om zich heen (gebombardeerde puinzooi). Dat noem ik geen platte humor.
Simpsons zijn wellicht wat ingenieuzer en is zeker tijdlozer, maar ik kies toch voor South park
De humor is veel subtieler en doordachter dan die van Southpark. Bovendien is Homer gewoon meesterlijk hoe hij in feite de gemiddelde Amerikaanse man typeert.
quote:Southpark by far
Ik persoonlijk vind The Simpsons dus veel leuker omdat The Simpsons een veel drogere en "ingewikkeldere" humor heeft. De humor van Southpark is opzich ook wel leuk, maar veel minder omdat het het meer van die humor "brugklashumor" is
Ook een beetje omdat ik het allang kende voordat het in nederland was en ik lol had (samen met 2 vrienden) om dingen die andere mensen (nog) niet begrepen.
En omdat ze vrij simpele humor hebben maar niet tè simpel.
quote:Huhu?? Matt Stone en Trey Parker zijn gewoon amerikaans...(matt mag dan wel joods zijn, maar dat maakt hem nog nie tot een canadees)
Op dinsdag 12 juni 2001 22:02 schreef speknek het volgende:[..]
Ik wou net zeggen. South Park is gemaakt door twee Canadezen en staat dan ook bol van de kritiek op Amerika.
---
South Park wordt zekers te weten door vele mensen onderschat. De film is gewoon een grote satire op de grote hoeveelheden commentaar die op South Park worden geleverd, sommige mensen kunnen echt immens moeilijk doen over de zogenaamde FART-jokes -zoals sommige mensen het hier al noemen,maar dan over south park-.
Daarnaast legt south park haast nergens een grens van "dit wel, maar dit zeker niet, anders worden deze mensen boos", en dit zorgt zeker niet alleen voor veel humor ![]()
Idd, Simpsons Already Did It moet iedereen (simpsons fans inc.) gewoon zien...."hoezo geen moraal....?" Sterker nog, het bevat een dubbele moraal
Echt een van de beste en sterkste episode van seizoen 6.
.me has spoken
Marge: Well Homer, maybe you can take some consolation in the fact that something you created is making so many people happy.
Homer: Oh, look at me! I'm making people happy! I'm the magical man, from happyland, in a gumdrophouse on lollypop laaane!
...oh, by the way, I was being sarcastic.
Marge: Well duuuh...
Helaas is het in Nederland nooit echt serieus genomen door de Tv stations. Altijd werd het uitgezonden op onmogelijk tijdstippen en op slecht bekeken zenders als Fox.
Wordt het momenteel nog uitgezonden eigenlijk? Toch weer eens gaan kijken
5x per week!!!!
En sporadisch in de vroege middag op FOX/V8 maar ik weet niet of dat nog steeds is.
quote:Ik vind ze allebei leuk, maar als ik zou moeten kiezen voor één van beiden, dan komt Simpson toch wel on top. Inderdaad omdat de referenties niet ietsjes subtieler in elkaar steken dan bij Southpark.
zit idd wat in ja, maar goed er komt een simpons film aan, dus dat kan nog veel goed maken.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Kicks zijn cool.
Ik vind allebei de series wel leuk. Van South Park vooral de laatste seizoenen. Van The Simpsons vind ik de laatste juist minder sterk.
de film zou toch pas komen nadat de serie is afgelopen? of komt het gewoon tussen 2 seizoenen?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:26 schreef Klonk het volgende:
[..]
zit idd wat in ja, maar goed er komt een simpons film aan, dus dat kan nog veel goed maken.
*eenschquote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:42 schreef Patch het volgende:
The Simpsons.
Geen discussie mogelijk.
punt.
uh... wat hij zegtquote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:42 schreef Patch het volgende:
The Simpsons.
Geen discussie mogelijk.
punt.
De Simpsons ook zijn slechte.quote:Op donderdag 3 februari 2005 03:06 schreef cerror het volgende:
Simpsons toch.
Character zijn characters.
Southpark is een goede nr2.
Southpark heeft gewoon goede momenten, punt.
100% southpark..........voral door de stemmen....echt coolquote:Op dinsdag 12 juni 2001 12:20 schreef Bikkelmannetje het volgende:
vanavond (eigenlijk gisteravond) zag je dat figuur van family Guy ook nog. Tussen een aantal Homers in .quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:06 schreef Fonzarelli het volgende:
Simpsons by far....en als je dat grappig vind, zal je Family Guy ook wel waarderen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |