quote:Redelijke club ja. Middenveld en aanval kan er mee door. De verdediging is een beetje een zooitje.
Op zondag 23 november 2003 18:09 schreef MiepMuts het volgende:[..]
Een nieuwe game beginnen is wel eens lastig.
Is Liverpool een goeie club om eme te beginnen?
quote:daar kan je wat aan doen natuurlijk
Op zondag 23 november 2003 18:13 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Redelijke club ja. Middenveld en aanval kan er mee door. De verdediging is een beetje een zooitje.
quote:Zal ik de volgende keer ook eens beginnen dan, kijken wat ik er van kan maken. Maar eerst even met PSV wat wennen aan alles.
Op zondag 23 november 2003 18:13 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Redelijke club ja. Middenveld en aanval kan er mee door. De verdediging is een beetje een zooitje.
quote:Wees er alleen snel bij, want hij is zo naar een grotere club, en dan kost ie veel.
Op zondag 23 november 2003 19:19 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Nog een tip: Fredy William Thompson van Comunicaciones
Die bug van de interlands en Europese wedstrijden is dus terug. Zal eens comtroleren of daar al melding van is gemaakt op SI.
--EDIT--
Ik zie dat je er zelf al melding van hebt gemaakt.
quote:
Op zondag 23 november 2003 20:03 schreef pekel het volgende:
*terugvindpost*
Als je rond 2005 zit, kijk dan maar eens naar Richard Blonk, Mark van den Boogaart, Kelvin Potuyt, Timon van Leeuwen en (vooral!) Labinot Harbuzi...
quote:Ik zal er eens gaan rondneuzen
Op zondag 23 november 2003 21:51 schreef Sloggi het volgende:
Feyenoord heeft een paar leuke talenten vind ik zelf.Als je rond 2005 zit, kijk dan maar eens naar Richard Blonk, Mark van den Boogaart, Kelvin Potuyt, Timon van Leeuwen en (vooral!) Labinot Harbuzi...
PSV trouwens ook:
- Janssen
- Janse
- Huntelaar
- Haznadar
- Paridaans
Moet nog even kijken hoe ze zich gaan ontwikkelen.
Maar Harbuzi, als je die stats bekijkt als 'ie 24 is ofzo, zie je bijna alleen maar felgele cijfers om aan te geven dat ie daar in uitblinkt
quote:Van den Boogaart is inderdaad een goede speler... vaste basiskracht in mijn Feyenoord elftal... al sinds het eerste seizoen.
Op zondag 23 november 2003 21:51 schreef Sloggi het volgende:
Feyenoord heeft een paar leuke talenten vind ik zelf.Als je rond 2005 zit, kijk dan maar eens naar Richard Blonk, Mark van den Boogaart, Kelvin Potuyt, Timon van Leeuwen en (vooral!) Labinot Harbuzi...
Het heeft er ook inderdaad alle schijn van dat Harbuzi erg goed is / gaat worden... diverse Europese topclubs proberen hem al voor weinig geld over te nemen...
Donny de Groot en Paulus Roiha doen het super samen voorin, beide iets van 15 goals gemaakt.
Maar dit is mijn team bij cm03-04
GK: Lehmann
Def: Thuram, Campbell, Mexes
Mid: Ljungberg, Gilberto, R. Baggio , Viera, Pires
Att: Romario, Henry
Wissels: Taylor, Cole, Numan , Hierro, Aghahowa, Bergkamp
quote:Netjes gedaan, ik sta na 10 wedstrijden eerste met PSV. In de CL loopt het voor geen meter, dus het is wel heel realistisch
Op maandag 24 november 2003 09:14 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik sta 4e na 13 competitiewedstrijden met Utrecht, ben doorgedrongen tot de 3e ronde in de UEFA Cup waarin ik Manchester City al heb uitgeschakeld.Donny de Groot en Paulus Roiha doen het super samen voorin, beide iets van 15 goals gemaakt.
Topaankoop bij mij iig.
Kon juist alleen van transvervrije aantrekken
Sergio de Windt
Sandor van der Heide
Max Houttuin
en nog een of andere Oekrainer (Sadjaya, of iets dergelijks)
Stef Bergmans (Groene Ster, ama)
Cliff Hamers heb ik weten te verkopen aan Willem II
Opvallend is wel dat de helft van mijn team gewild is door verschillende clubs. Zo heeft de halve subtop al een bod gedaan op van der Hoeven
Ik speel met:
1 keeper (duh)
4 verdedigers
1 verdedigende middenvelder
3 middenvelders
1 aanvallende middenveld (scuift soms naar voor als extra spits)
1 spits
Waterreus
Ooijer - Hofland - Bouma - Lee
Rommedahl - Bommel - Vogel - Robben
Kezman - Vonlanthen
Vooral Vonlanthen heeft bij mij in de afgelopen drie maanden een waanzinnige ontwikkeling doorgemaakt. Ik heb Bosnjak aangetrokken voor het eertse team, de rest van het transfergeld heb ik besteed aan jonge spelers.
--EDIT--
quote:Voordat ik het doorhad was ie al weg naar Celta, daar heeft ie ook een minimum fee release maar dan van 9,5 miljoen
Eerste wat je moet doen is Mike Zonneveld kopen
[Dit bericht is gewijzigd door MiepMuts op 24-11-2003 13:41]
quote:die kan ik niet betalen, of ik moet mijn halve selectie verkopen
Op maandag 24 november 2003 13:38 schreef Sloggi het volgende:
Eerste wat je moet doen is Mike Zonneveld kopen
GK Rene Ponk
DR Michael Lamey
DC Djordje Jokic
DC Bas vd Brink
DL Joost Broerse
AML Dave vd Bergh
AMR Stefaan Tanghe
DMC Pascal Bosschaart
AMC Patricio Perez
FC Donny de Groot
FC Paulus Roiha
quote:Bol.com heeft het fout.
Op maandag 24 november 2003 16:46 schreef Rahl het volgende:
Is CM 03-04 CM5 ?Volgens bol.com wel.
[..]
quote:Ivan Bosnjak, Freddy Adu.
Op maandag 24 november 2003 16:50 schreef Kang-He het volgende:
Ik zoek een jonge talentvolle spits die over 2 seizoenen een volwaardige opvolger is van Zlatan/Sonck! Iemand suggesties?
quote:Dacht ik ook al, maar ik was wel even in de war.
Op maandag 24 november 2003 16:57 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Bol.com heeft het fout.
quote:John Goossems? Gewoon in je eigen jeugd
Op maandag 24 november 2003 16:50 schreef Kang-He het volgende:
Ik zoek een jonge talentvolle spits die over 2 seizoenen een volwaardige opvolger is van Zlatan/Sonck! Iemand suggesties?
Zit nu in mijn derde seizoen met Man Utd maar elke keer valt hij weg.
geef een foutmelding:
Zo'n kleinschermpje komt met de melding van CM4, ongeldige bewerking ofzoiets
Weet iemand het probleem?
[Dit bericht is gewijzigd door ScHuMiCaMpIoNe op 24-11-2003 18:01]
quote:Bij CM0304 heb ik op het moment een asymetrische opstelling
Op maandag 24 november 2003 17:50 schreef Sloggi het volgende:
heeft iemand nog een goeie tactiek, want ik ga keer op keer de boot in
code:Opkomende backs, Galásek en Thompson die het middenveld stofzuigen, van der Vaart die naar voren gaat, Pienaar die naar de rechterspits trekt, Zlatan als spits, Sonck als linkerspits maar wel met enkele opdrachten aangetikt naast het spits zijn zoals de achterlijn halen en een voorzet geven.Lobont
Trabelsi Grygera Escudé O'BrienGalásek van der Vaart Thompson
Pienaar
Zlatan Sonck
Das wel heel erg overdreven volgens mij...
quote:3-5-2 werkt bij mij.
Op maandag 24 november 2003 17:50 schreef Sloggi het volgende:
heeft iemand nog een goeie tactiek, want ik ga keer op keer de boot in
Van het middenveld(de vijf op 1 lijn). de flanken (AM of FW) en de middelste middenvelder (AM of FW) naar voren, de 2 andere (DM) naar achteren.
quote:
Op zondag 23 november 2003 20:03 schreef pekel het volgende:
*terugvindpost*
Lobont (doel)
Trabelsi (rechtsachter)
Heitinga (rechts centraal)
Chivu (links centraal)
Maxwell (linksachter)
van der Meyde (rechtshalf)
Galasek (verdedigende middenvelder)
van der Vaart (linkshalf)
Farnerud (aanvallende middenvelder)
Ibrahimovic (spits)
Mido (spits)
Ik zit voor de rest goed bezaaid met keepers, verdedigers en middenvelders. Alleen aanvallers heb ik weinig.
quote:niemand??
Op maandag 24 november 2003 17:54 schreef ScHuMiCaMpIoNe het volgende:
hallo mensen,Zit nu in mijn derde seizoen met Man Utd maar elke keer valt hij weg.
geef een foutmelding:
Zo'n kleinschermpje komt met de melding van CM4, ongeldige bewerking ofzoietsWeet iemand het probleem?
quote:ben toch maar weer overgestapt op de tactiek die ik eerder gebruikte bij CM 01/02 en CM 4
Op maandag 24 november 2003 12:24 schreef AirRaid het volgende:
Ben een seizoen met Fortuna begonnen, heb absoluut geen geld om spelers te kopen.Kon juist alleen van transvervrije aantrekken
Sergio de Windt
Sandor van der Heide
Max Houttuin
en nog een of andere Oekrainer (Sadjaya, of iets dergelijks)
Stef Bergmans (Groene Ster, ama)Cliff Hamers heb ik weten te verkopen aan Willem II
Opvallend is wel dat de helft van mijn team gewild is door verschillende clubs. Zo heeft de halve subtop al een bod gedaan op van der Hoeven
Ik speel met:
1 keeper (duh)
4 verdedigers
1 verdedigende middenvelder
3 middenvelders
1 aanvallende middenveld (scuift soms naar voor als extra spits)
1 spits
4-1-2-1-2
Baisisopstelling
CM: Baart
RV: Akerboom
CV: van der Hoeven (c)
CV: Houttuin
LV: Meulenberg
VCM: P. Janssen
RM: Mezaros
LM: Brusselers
CAM: van Barneveld
RA: Gommans
LA: El Gaourie
waterreus (eind vh seizoen vertrekt hij naar Sociedad)
bogelund, colin, hofland bouma
bommel vogel
de jong
rommedahl robben
kezman
Zoek nog een goeie linksback, derveld van ob?? Numan wil niet|
Ben best tevreden met het spel, iig stuk beter dan cm4
Het mooie is dat je nu goed kunt zien of er vooruitgang is bij spelers, ideaal
quote:Bosschaart, Broerse, Zonneveld...
Zoek nog een goeie linksback,
quote:Sergio de Windt misschien, is transfervrij van begin van spel
Op woensdag 26 november 2003 15:22 schreef Knip6510 het volgende:Zoek nog een goeie linksback
Ik selecteer een aanvoerder, ga naar de wedstrijd, ik kijk bij tactics tijdens de wedstrijd, is er opeens een heel andere aanvoerder! Dit gebeurt elke keer, meestal kiest het spel Zonneveld en als die er niet is kiest hij Song. Ze hebben beiden niet veel influence, dus daar ligt het niet aan.
Any1?
quote:Ik weet niet meer precies waar, maar ik weet vrij zeker dat ik gelezen heb dat ie savegame-compatible is (misschien bij sigames gewoon
Op woensdag 26 november 2003 21:14 schreef Sloggi het volgende:
Als ik de patch down, behoud ik dan mijn savegame?
Shovkovskiy (GK)
Fedorov (DC)
Gavrancic (DC)
Makhviladze (DC)
Husin (DMC)
Ghioane (MR)
Belkevich (MC)
Khatskevich (MC)
Ognjenovic (ML)
Melaschenko (FC)
Shatskikh (FC)
Ik heb ook al een flink aantal spelers kunnen verkopen voor aardig wat geld. En nog een heleboel spelers zijn wanted. Ik sta na 12 wedstrijden bovenaan 11 gewonnen 1 verloren. Ik heb me gekwalificeerd voor de CL door Rangers uit te schakelen (thuis 3-2 en uit 0-1 winst).
Mijn aankopen tot nu toe zijn:
Michal Stasiak
Anton Bober
Andriy Lazarchuk
Mikheil Makhviladze
Rati Aleksidze
Er is overigens ook erg veel talent in de jeugd te vinden.
quote:Met Roiha en de Groot ga ik al voor CL plaatsing
Yippie!!! Terug van weggeweest: Maxim Tsigalko !! Voor als je nog een goede (en goedkope) spits nodig hebt. Als hij net zoveel gaat scoren als dat hij deed in CM3 dan gaat Utrecht dit jaar voor Champions League (ben ik gelijk uit de financiële problemen..)
Sta nu 3e na 27 wedstrijden, 1 punt voor op de nummer 4.
quote:Yep, en er is in 2003 geen bekerfinale geweest schijnbaar, en het bestuur van 3 jaar geleden zit er nog, en het uit-shirt van 1999 zit er nog in etc.
bij utrecht spelen 2 Bas van der Brink 's
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 14:25 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
Yep, en er is in 2003 geen bekerfinale geweest schijnbaar, en het bestuur van 3 jaar geleden zit er nog, en het uit-shirt van 1999 zit er nog in etc.
volgens hun die de assistent trainer van Fortuna 29jaar:?
Dick Voorn is toch echt geen 29 meer hoor
[Dit bericht is gewijzigd door AirRaid op 28-11-2003 15:00]
Zometeen ff bekijken hoe de echte wedstrijden verlopen
Ik hoor trouwens veel mensen zeggen dat CM03/04 een stuk sneller is dan CM4. Nog helemaal niets van gemerkt. Het spel laden met 3 competities duurde in mijn idee langer dan CM4. En ik heb toch echt geen kinderachtige PC.
[Dit bericht is gewijzigd door Butra op 28-11-2003 18:14]
heb mijn versie van Cm 03/04 afgelopen dinsdag besteld via Amazon, scheelt €15,- met de winkelprijs hier in Nederland. Hopenlijk heb ik hem morgen.
quote:Speel ik nu ook nog, maar ga nu toch over op de nieuwe editie
Op vrijdag 28 november 2003 18:13 schreef mordradead het volgende:
ben ik soms de enige die nog volop cm01/02 speelt, ik vind deze nml het beste in de serie
quote:ik heb cm4 ook alleen die kan mij om de een of andere vage reden niet boeien.. niet dat ik zo goed ben in cm ofzo maar het is wel een meesterljik verslavend spel (is nu bezig met fiorentina)
Op vrijdag 28 november 2003 18:14 schreef Joenes het volgende:[..]
Speel ik nu ook nog, maar ga nu toch over op de nieuwe editie
quote:Wat is er mis mee dan?
Op vrijdag 28 november 2003 18:52 schreef AirRaid het volgende:
cm 03/04 wordt meer en meer een grote teleurstelling voor mij
quote:omdat het ten opzichte vna CM 4 geen goede verbetering is, wat ik eigenlijk toch wel had gehoopt
Op vrijdag 28 november 2003 18:54 schreef Joenes het volgende:[..]
Wat is er mis mee dan?
ook hoop fouten in de selecties bij (de kleinere) clubs
quote:ik vond cm4 ook maar niks, mij veel te ingewikkeld
Op vrijdag 28 november 2003 18:58 schreef AirRaid het volgende:[..]
omdat het ten opzichte vna CM 4 geen goede verbetering is, wat ik eigenlijk toch wel had gehoopt
ook hoop fouten in de selecties bij (de kleinere) clubs
quote:allermakkelijkste zal je bedoelen
Op vrijdag 28 november 2003 19:04 schreef mordradead het volgende:[..]
ik vond cm4 ook maar niks, mij veel te ingewikkeld
geef mij maar gewoon cm01/02, de allerbeste
quote:Large database is 3 keer groter dan de vorige versie, die wordt afgeraden te nemen, of je moet een 3ghz, 1024mb RAM PC hebben ofzo....
Nou, 't gaat hier nog trager dan dikke stront. Ik ga 't nog maar eens proberen met de database op medium en een competitie minder. Begint lekker
quote:Op medium draait ie idd een stuk beter.
Op vrijdag 28 november 2003 20:13 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
Large database is 3 keer groter dan de vorige versie, die wordt afgeraden te nemen, of je moet een 3ghz, 1024mb RAM PC hebben ofzo....
quote:het is bagger geworden
Op vrijdag 28 november 2003 20:44 schreef Butra het volgende:[..]
Op medium draait ie idd een stuk beter.
Na 4 wedstrijden met Feyenoord sta ik stijf onderaan. 21 tegendoelpunt, 0 doelpunten voor en ik heb nog geen kans kunnen tellen. 3-en en 4-en zijn geen uitzondering. Wat is er in godsnaam met CM gebeurd?
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 20:44 schreef Butra het volgende:[..]
Op medium draait ie idd een stuk beter.
Na 4 wedstrijden met Feyenoord sta ik stijf onderaan. 21 tegendoelpunt, 0 doelpunten voor en ik heb nog geen kans kunnen tellen. 3-en en 4-en zijn geen uitzondering. Wat is er in godsnaam met CM gebeurd?
quote:Goeie vraag, maar het is toch echt waar. Getuige deze schitterende 9-0 nederlaag tegen NEC.
Op vrijdag 28 november 2003 21:05 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
![]()
Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar?
quote:
Goeie vraag, maar het is toch echt waar. Getuige deze schitterende 9-0 nederlaag tegen NEC
Wat is je tactiek ??
quote:Ik begon met mn ouwe, vertrouwde ruit op het middenveld. Maar dat werkt dus niet. Speel nu gewoon een klassieke 4-4-2. En zowaar, ik heb zojuist gewonnen.
Op vrijdag 28 november 2003 21:38 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
Wat is je tactiek ??
Nouja... maakt het uit.. je bent nu aan het winnen zei je net. Houden zo
quote:Is er toch nog íets realistisch
Op vrijdag 28 november 2003 21:14 schreef Butra het volgende:[..]
Goeie vraag, maar het is toch echt waar. Getuige deze schitterende 9-0 nederlaag tegen NEC.
Net wel mn eerste goal gescoord.
quote:Misschien is het een idee om die Hersi proberen aan te trekken. Het ziet er naar uit dat die wel veel scoort.
Op vrijdag 28 november 2003 21:14 schreef Butra het volgende:[..]
Goeie vraag, maar het is toch echt waar. Getuige deze schitterende 9-0 nederlaag tegen NEC.
Net wel mn eerste goal gescoord.
Ik hoop dat je er een beetje uitkomt, mischien wat goochelen met spelers en tactiek.
quote:Ik ben er maar mee gestopt. Ik bedoel, ik verloor zelfs van de Moerse Boys (??) in de Amstel Cup. Zo erg heb ik het in die 9 jaar CM nog nooit meegemaakt.
Op zaterdag 29 november 2003 11:27 schreef MiepMuts het volgende:[..]
Misschien is het een idee om die Hersi proberen aan te trekken. Het ziet er naar uit dat die wel veel scoort.
Ik hoop dat je er een beetje uitkomt, mischien wat goochelen met spelers en tactiek.
quote:ik ook, met fortuna 4 comp-wedstrijden gespeeld
Op zaterdag 29 november 2003 11:33 schreef Butra het volgende:[..]
Ik ben er maar mee gestopt. Ik bedoel, ik verloor zelfs van de Moerse Boys (??) in de Amstel Cup. Zo erg heb ik het in die 9 jaar CM nog nooit meegemaakt.
alle 4 verloren
zelf verloren van flevo boys in de beker
en de oefencampagne ging nog juist zo goed
er moet gauw een hele goede update komen anders verdwijnt het spel van mijn pc
quote:Uiteraard.
Op zaterdag 29 november 2003 13:16 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Heb je de patch geinstalleerd?
Zag op de officiele fora wel een grote bug trouwens, schijnt dat allerlei achievements, player histories etc. voor geen meter meer kloppen als je aan seizoen 2 begint.
Ik ben er bijna, ben benieuwd...
In de competitie heb ik al zo'n 43 wedstrijden niet verloren nu. Het heeft dus echt veel te maken met tactiek, al zijn er volgens mij niet echt veel tactieken die echt werken. Het moet in ieder geval bestand zijn tegen 4-4-2 tactieken, want 99% van de computerteams speelt 4-4-2 bij mij.
Ik heb trouwens niet veel aankopen gedaan. Er loopt genoeg goede jeugd rond. Voor het derde seizoen is er zelfs niemand bijgekomen. De volgende spelers heb ik wel gekocht:
- Bosschaart (Utrecht)
- Babos (NAC)
- Van Beukering (Vitesse)
- Kruiswijk (Groningen)
- Een russische DMLC waarvan ik de naam vergeten ben (Lalinko of zoiets)
Het duo van Persie / Kuyt is trouwens wel aardig productief moet ik zeggen.
quote:
Op maandag 1 december 2003 13:03 schreef Aeroxie het volgende:
Ik ben vorige week in Engeland geweest en had mijn laptop bij me en had niks te doen daar. Dus ik daar een spel gekocht (Championship manager 2003/2004) want mijn laptop heeft maar een 16 mb 3d kaart dus kon niet echt een spel kopen die er mooi uitzag, maar de vorige versies van CSM vond ik best wel leuk. Nu ben ik dus weer terug in Nederland en wil hem dus wel vaker spelen alleen kan ik de taal niet instellen op Nederlands. Is er nergens een patch daarvoor dat het spel nederlands word?
Huidige opstelling:
GK: Vandenbussche / Kooiman
DR: Rankovic (geh. van Vitesse)
DL: Mofokeng (geh. van Ajax)
DC: Schenkel
DC: Broers
DMC: Walker (geh. van Ajax)
MR: Bechan (geh. van Ajax) / Mustapha
ML: Van den Berghe / Levchenko
AMC: Mitea (geh. van Ajax) / Van den Berghe
FC: Bosnjak (gekocht uit Libië) / Mitea
FC: Koevermans / Renfurm
quote:das bullshit. CM4 was vele malen makkelijker dan 0102. met NEC demouge en ax in de spits en beide 40 goals in de comp. nee dat soort dingen had je niet in 0102. en selectiefouten zaten er in 0102 ook nog in zoals Anton Janssen en Pavel Mikhalevitch. en zeker die laatste was al een jaar weg.
Op vrijdag 28 november 2003 20:05 schreef MrMoon het volgende:[..]
allermakkelijkste zal je bedoelen
en uiteindelijk was 0102 ook de laatste in een serie van bagger cm's. het heeft altijd ff tijd nodig om goed te worden. ik denk dat t wel goed komt
quote:zeker weten geen bullshit. Het was gewoon de allermakkelijkste. Het is de enige versie waarbij ik met spartak moscow in het eerste seizoen de CL heb weten te winnen. En dat 4 jaar op rij wist vol te houden en toen kwamen de belachelijke bedragen voor spelers. Zo heb ik bijv. Titov een keer voor bijna 350 miljn kunnen verkopen. Het was naar mening zeer zeker de allermakkelijkste.
Op maandag 1 december 2003 14:43 schreef numero_uno het volgende:[..]
das bullshit. CM4 was vele malen makkelijker dan 0102. met NEC demouge en ax in de spits en beide 40 goals in de comp. nee dat soort dingen had je niet in 0102. en selectiefouten zaten er in 0102 ook nog in zoals Anton Janssen en Pavel Mikhalevitch. en zeker die laatste was al een jaar weg.
en uiteindelijk was 0102 ook de laatste in een serie van bagger cm's. het heeft altijd ff tijd nodig om goed te worden. ik denk dat t wel goed komt
quote:Ben ik het helemaal mee eens. BTW in cm4 nooit bovenaan gestaan met PSV?
Op maandag 1 december 2003 15:12 schreef Knip6510 het volgende:
Hmm ik vind deze versie veel beter dan cm4. Werkt veel fijner. EN ik sta met PSV bovenaan, niks te klagen.
quote:
Op maandag 1 december 2003 16:54 schreef MrMoon het volgende:[..]
zeker weten geen bullshit. Het was gewoon de allermakkelijkste. Het is de enige versie waarbij ik met spartak moscow in het eerste seizoen de CL heb weten te winnen. En dat 4 jaar op rij wist vol te houden en toen kwamen de belachelijke bedragen voor spelers. Zo heb ik bijv. Titov een keer voor bijna 350 miljn kunnen verkopen. Het was naar mening zeer zeker de allermakkelijkste.
quote:in cm4 helaas nooit de cl gewonnen met psv
Op maandag 1 december 2003 17:06 schreef Knip6510 het volgende:
cm4 stond ik met psv ook wel eens bovenaan maar dit wordt waarschijnlijk de eerste keer dat ik met psv kampioen word. Alleen kezman scoort nog niet zoveel, Vennegoor schiet ze er veel makkelijker in..
quote:
Op maandag 1 december 2003 16:54 schreef MrMoon het volgende:[..]
zeker weten geen bullshit. Het was gewoon de allermakkelijkste. Het is de enige versie waarbij ik met spartak moscow in het eerste seizoen de CL heb weten te winnen. En dat 4 jaar op rij wist vol te houden en toen kwamen de belachelijke bedragen voor spelers. Zo heb ik bijv. Titov een keer voor bijna 350 miljn kunnen verkopen. Het was naar mening zeer zeker de allermakkelijkste.
dus wat dat betreft valt het nog wel mee
quote:Ja maar in europa is spartak moskou zeker niet het sterkst. ik ben nooit tot 2014 geweest en ik heb in cm4 nooit uitslagen van 9-0 gehaald
Op maandag 1 december 2003 18:43 schreef numero_uno het volgende:[..]
1 spartak moskou is het sterkste team in rusland dus daar kan ik nog in komen.
2 na heel lang spelen weet je precies welke spelers je moet kopen en in welk systeem ze heel goed spelen. --> het is dus makkelijker als je een keer heel lang door bent gegaan tot 2014 ofso.
3 ik heb nog nooit een uitslag van 9-0 of meer gehad in de competitie wat bij cm 4 nogal vrij vaak voor kwam.dus wat dat betreft valt het nog wel mee
quote:ik heb hem gewoon nog in het engels meestal is de vertaling toch heel slecht dus ik raad je aan gewoon het engels te houden
Op maandag 1 december 2003 18:58 schreef Aeroxie het volgende:
Is het spel ook in het nederlands?? Zo ja zou iemand mij de nederlandse taal file kunnen doorsturen? Heb hem zoals je op de vorige pagina kunt vinden gekocht in Engeland.
18 jaar, wordt een topper... (passing en creativity = 20)
quote:Afgezaagd maar waar: gewoon Fredje (Adu) in de basis zetten (er van uitgaande dat je die al hebt), wordt altijd wel goed
Op dinsdag 2 december 2003 09:24 schreef Joenes het volgende:
weet iemand een leuke goedkope AMC-er voor PSV? (CM03/04)
quote:Kalinichenko van Spartak Moscow is wel voor 3 miljn euro te halen.
Op dinsdag 2 december 2003 09:24 schreef Joenes het volgende:
weet iemand een leuke goedkope AMC-er voor PSV? (CM03/04)
quote:kan je dit ff wat duidelijker uitleggen?
Op dinsdag 2 december 2003 14:39 schreef P8R het volgende:
Weet iemand wanneer je spelers kunt aanbieden om uit te lenen (echt offer to club, niet alleen listen)? In CM4 is het me nog weleens gelukt, maar in 03/04 nog niet...
Nu kan je spelers aanbieden als een transfer. Je biedt bijvoorbeeld Boukhari aan bij NAC om hem te kopen voor 1 miljoen.
In Cm4 kon je ditzelfde doen voor verhuur. Dat je hem dus aanbiedt bij NAC om hem voor een jaar te huren.
Kan dat nu nog? Volgens mij niet namelijk.
quote:Ik heb hem gekocht, nu eens kijken wat het wordt en heb tevens Roque Junior gehaald
Op dinsdag 2 december 2003 09:43 schreef PBateman1978 het volgende:
Patricio Perez (ARG)18 jaar, wordt een topper... (passing en creativity = 20)
quote:ik heb ook ff gekeken en volgens mij kan het idd niet
Op dinsdag 2 december 2003 19:18 schreef JeroenV het volgende:
Ik weet wel wat hij bedoeld...Nu kan je spelers aanbieden als een transfer. Je biedt bijvoorbeeld Boukhari aan bij NAC om hem te kopen voor 1 miljoen.
In Cm4 kon je ditzelfde doen voor verhuur. Dat je hem dus aanbiedt bij NAC om hem voor een jaar te huren.
Kan dat nu nog? Volgens mij niet namelijk.
quote:Toch jammer, want in CM4 was ik er juist zo blij mee dat dat ook goed werkte. Dan volgende keer maar weer in Italië trainen, heb je tenminste een U21 i.p.v. een U18...
Op dinsdag 2 december 2003 23:02 schreef MrMoon het volgende:[..]
ik heb ook ff gekeken en volgens mij kan het idd niet
-edit- Sorry, eerste reactie MrMoon niet gezien, anders had ik het inderdaad wel wat kunnen verduidelijken, toch bedankt!
quote:Geen probleem, er zijn trouwens ook competities waarbij je ook nog een 2de team hebt. Bijv. met dinamo kiev heb je dinamo kiev, dinamo kiev 2 en dinamo kiev 3. En zo zijn er nog wel meer competities/clubs die dat hebben. Helaas is dat in de Nederlandse competitie niet zo dat is erg vervelend.
Op dinsdag 2 december 2003 23:08 schreef P8R het volgende:[..]
Toch jammer, want in CM4 was ik er juist zo blij mee dat dat ook goed werkte. Dan volgende keer maar weer in Italië trainen, heb je tenminste een U21 i.p.v. een U18...
-edit- Sorry, eerste reactie MrMoon niet gezien, anders had ik het inderdaad wel wat kunnen verduidelijken, toch bedankt!
quote:
THought I'd give you an update on the fixes that have gone into the 2nd Patch. We've no set release date currently (we'd like it out before Christmas though!!)Game
- Fixed bug where players who get put into reserve teams which don't play in an active league get full condition after 1 day.
- Fixed bug where key players would occasionally get put in the reserve squad for no reason
- Fixed problem with club relocations during stadium expansion
- Fixed problem on team fixtures screen where the year menu shows an option for the 2004/05 season when in the 2003/04 season.
- Fixed problem where Italian non EU transfer rule would sometimes block contract renewals.
- Made it slightly easier for human managers to get jobs and ensured computer clubs filled vacant postitions correctly
- Filter option hidden when picking squad numbers for a match. Before, the filter was shown but didn't work as all players needing squad numbers are always displayed.
- When using random player data, non playing staff do not get obscure nations as their home nation.
- If the top earner at a club is not regarded as a "key player" then the clubs maximum wage was displayed wrongly, this is now fixed
- There is now a limit to the "see also" menu in the clubs screen, which prevents the list from being jumbled, or incomplete.
- A string in Offer contract screen updated to show per month/per year etc depending on users preference
- The "see also" menu now works better on the team screen for B teams.
- Large database size setting now doesn't retain quite so many players
- Tuned 'fake player' database randomisation to prevent creation of quite so many 'wonder kids'
- Club links from a national squad screen now work correctly.
- Removing players from a manager's shortlist screen now doesn't reset the table.
- Managers who do not have clubs can shortlist players now.
- Finance section is now available on human reserve team screens.
- Staff search screen now includes the field "motavating" as a possible search criteria
- "SMALL_BALL" option added makes the ball not so big in the air
- National team call up news for finals tournaments now generates news.
- Combined league table view disabled for neutral venue competitions like the World Cup.
- Tuned standard of virtual players for teams active in European competitions
- Tuned amount of players who turn into managers
- Go on holiday until next match now works for international matches as well.
- Clubs from inactive leagues which have B teams in active leagues now keep their players when starting a new game.
- Added some speed improvements
- Past meetings between teams now processes second leg matches properly. Only the goals scored in that leg will be used.Match
- If user goes to the opposition tactic screen and they have an injured player on the pitch, the game no longer tells the user to replace him.
- Fixed problem where wrong match stats are shown occassionally for fixtures.
- If user goes to a computer team tactics before a penalty shootout, the tactics screen no longer shows its penalty takers.
- Team tactics buttons now keep their state after a replay is shown.Competitions
- Fixed problem with players in Brazil having the wrong year listed in their history.
- Fixed problem where the wrong teams were being promoted to the Danish Second Division.
- Fixed some preseason check code which was causing expectations for Hong Kong managers to not come up.
- Fixed problem with Intertoto cup dates.
- Fixed last positions graph for the European Championship Qualifying fixtures before the game start date.
- TV dates for English Premiership and First Division are now correct
- Korean K2 foreign rules now set properly after loading a save game.
- Aggregate goals now shown on cup tree if 2 legs are used.
- Cup tree view not doesn't show layout of rounds which have not been drawn yet (unless they are fixed draws).
- Consecutive wins for cup competitions now counted correctly for news items.
- Proposed friendly tours now shows correct venue information on team fixtures screen.
- Added prize money to the English Vans Trophy.
- Improved team expectations for Mexican clubs.Finance
- Korean finances tuned slightly to balance up K-2 clubs betterTransfers
- Transfers set to go through at the end of season now get verified by the transfer rules (end of contract transfers already done like this).
- Transfers for coowned players now go through the confirmation process properly after work permit decisions.
- Fixed problem when withdrawing transfers for co-owned players.
quote:Wat Mr. Lazy zei, er zou wel iets met de taal moeten gaan gebeuren, ik raad je aan Engels te leren, "klinkt" veel beter.
Op woensdag 3 december 2003 12:35 schreef Aeroxie het volgende:
Is CM 4 wel in het nederlands. Ben namenlijk niet super in engels.
quote:Gebruik ook gewoon de Engelse taal, de nederlandse vertaling is een beetje krom.
Op woensdag 3 december 2003 12:39 schreef Reddiablo het volgende:[..]
Wat Mr. Lazy zei, er zou wel iets met de taal moeten gaan gebeuren, ik raad je aan Engels te leren, "klinkt" veel beter.
quote:Out of interest: Zijn er, behalve de transfers, nog veranderingen in de Nederlandse data aangebracht? Volgens mij niet namelijk. En zo niet: waarom niet eigenlijk?
Op woensdag 3 december 2003 12:30 schreef Reddiablo het volgende:
je kan offer to clubs doen, geloof dat het niet kan met 'loans'
Eigenlijk nog niet geprobeerd, pleur alle spelers die uitgeleend mogen worden in het B-team, en iedere paar maanden kijk ik er 'es naar.
quote:hmpf als ze bij SI-games nu hun werk nu gewoon eens goed deden, waren al die patches niet nodig
Op woensdag 3 december 2003 12:30 schreef Peregrijn het volgende:
Er komt trouwens een nieuwe patch aan voor CM 03/04, waarschijnlijk voor de kerst.
[..]
quote:Een beetje krom?? Hartstikke krom. Het is allemaal letterlijk vertaald en er is totaal niet gekeken naar het zinsverband of wat dan ook.
Op woensdag 3 december 2003 12:46 schreef Joenes het volgende:[..]
Gebruik ook gewoon de Engelse taal, de nederlandse vertaling is een beetje krom.
quote:De patches bevatten geen data-updates.
Op woensdag 3 december 2003 12:55 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Out of interest: Zijn er, behalve de transfers, nog veranderingen in de Nederlandse data aangebracht? Volgens mij niet namelijk. En zo niet: waarom niet eigenlijk?
quote:klopt; het spel is ook zin voor zin vertaald.
Op woensdag 3 december 2003 13:10 schreef MrMoon het volgende:[..]
Een beetje krom?? Hartstikke krom. Het is allemaal letterlijk vertaald en er is totaal niet gekeken naar het zinsverband of wat dan ook.
X passes to Y
wordt dan als losse zin vertaald:
X geeft een pass aan Y
uiteraard kan dit natuurlijk ook hele kromme zinnen geven, als je zoiets niet in een context plaatst, helaas is dit niet testbaar geweest, het kan dus zijn dat van de 30000(?) zinnen er een aantal niet helemaal vloeiend lopen.
(of een beetje te Vlaams hier en daar)
quote:Het spel zelf ook niet (tenminste, de nederlandse competitie is 100% hetzelfde gebleven qua data)
Op woensdag 3 december 2003 13:58 schreef Reddiablo het volgende:[..]
De patches bevatten geen data-updates.
Of ik ben scheel, dat kan natuurlijk ook. Maar ik heb geen veranderingen kunnen ontdekken.
quote:En waar kan ik die vinden? Heb al op cm.pagina.nl gezocht op die sites maar daar kon ik niets vinden. Iemand een link?
Op woensdag 3 december 2003 13:59 schreef Reddiablo het volgende:[..]
klopt; het spel is ook zin voor zin vertaald.
X passes to Y
wordt dan als losse zin vertaald:
X geeft een pass aan Y
uiteraard kan dit natuurlijk ook hele kromme zinnen geven, als je zoiets niet in een context plaatst, helaas is dit niet testbaar geweest, het kan dus zijn dat van de 30000(?) zinnen er een aantal niet helemaal vloeiend lopen.
(of een beetje te Vlaams hier en daar)
hoewel er bij bv. Feyenoord niet zo gek veel is veranderd, maar bij andere clubs zijn er diverse spelers/staf bij en af.
quote:Amstel Cup holders : Ajax
dan ben je scheel
Hoe kan je in hemelsnaam vergeten dat te updaten ??
Maar is een fout waar ik niet trots op ben. Ook niet op Schreuder inderdaad (voor je het vraagt)
quote:Op welke fouten ben je wel trots?
Op woensdag 3 december 2003 14:51 schreef Reddiablo het volgende:Maar is een fout waar ik niet trots op ben
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:51 schreef Reddiablo het volgende:Maar is een fout waar ik niet trots op ben. Ook niet op Schreuder inderdaad (voor je het vraagt)
quote:Hoeft nie hoor, maar vond het wel HEEL jammer dat er niet stond :
Wil daar nog wel even naar kijken en je het correcte antwoord geven - FWIW
Amstel Cup Holders : FC UTRECHT
quote:haha leuk plaatje. Ik ben benieuwd wat mij dan nog te wachten staat. ik ben nog geen bug tegen gekomen *afklopt*. een maat van me was eerst bondscoach EK gewonnen niemand wou em aannemen en toen krijg hij het bod om ergens manager te worden dus hij gaat daar op in is ie ineens assistenttrainer dat kan blijkbaar ook
Op woensdag 3 december 2003 20:59 schreef PBateman1978 het volgende:
[afbeelding]
Het enige dat ik ben tegengekomen waarvan ik denk hmmz is dat je soms wel heeeeeeeeel erg veel kansen nodig hebt om eindelijk een keer te scoren. 2 goals uit 26 schoten op goal vind ik niet echt netjes en dat terwijl mn spitsen er vorig seizoen ieder zo'n 30 in hebben gelegd in ongeveer 40 wedstrijden.
Waterreus, Westerveld, van der Sar,Colin, Melchiot,Stam,van der Schaaf,Bouma,Hofland,Landzaat,Cocu Davids,van Bronckhorst Seedorf, van der Meyde,Overmars,Robben, van der Vaart,Cairo, Makaay, Kluivert, van Nistelrooy
Anatoli Todorov (bulgaar van Litex): spits die ongelooflijk scoort
Sean Davis: Goedkope supermiddenvelder
Aghahowa: Goede, jonge speler
Robin Kieft: Leuke talent voor de toekomst
Saja ofzo, een geleende keeper bij Brescia (argentijn) maar wordt echt supergoed.
quote:Sar
Op donderdag 4 december 2003 14:43 schreef Maikel1 het volgende:
weet iemand een goeie keeper?
zo rond de 5 miljoen
quote:Zei ik de argentijn Saja, anders Marcos.
Op donderdag 4 december 2003 14:43 schreef Maikel1 het volgende:
weet iemand een goeie keeper?
zo rond de 5 miljoen
jonathan tuffey zou ook wat kunnen worden, maar niet zeker.
en Maarten Steek van Ajax wordt een regelrechte TOPPERT
quote:Kunnen we geen FOK! online competitie starten ?
Op donderdag 4 december 2003 15:06 schreef Reddiablo het volgende:
kasper schmeichel heb ik ook gekocht in mijn liverpool team, ziet er errug goed uit
quote:Interessant nu Waterreus bij mij vertrokken is naar Sociedad
Op donderdag 4 december 2003 14:56 schreef Asap het volgende:[..]
Zei ik de argentijn Saja, anders Marcos.
Saja wordt net zo goed als Buffon.
Ook Kasper Schmeichel is goed.
Anders A. Henry is er overigens niet altijd.
quote:Wat moet die Saja ongeveer kosten? Zag dat ie 3.8M waard is...
Op donderdag 4 december 2003 14:56 schreef Asap het volgende:[..]
Zei ik de argentijn Saja, anders Marcos.
Saja wordt net zo goed als Buffon.
quote:In CM4 was ie al goed, maar nu ziet hij er zelfs nog beter uit. Dat wordt mijn toekomstige keeper
Op donderdag 4 december 2003 15:06 schreef Reddiablo het volgende:
kasper schmeichel heb ik ook gekocht in mijn liverpool team, ziet er errug goed uit
quote:Had hem gekocht voor 4,1 mil. De meeste uitgeleende spelers zijn goedkoop te verkrijgen. Carlton Cole, Mendieta, Riquelme etc.
Op donderdag 4 december 2003 17:38 schreef P8R het volgende:[..]
Wat moet die Saja ongeveer kosten? Zag dat ie 3.8M waard is...
Kan ik spelers die geen beschermd contract hebben en in mijn 2e elftal of in mijn 'onder 18' spelen ook een contract aanbieden?
Ik zit namelijk in financiele problemen dus veel kopen lukt niet echt, bovendien is m'n halve elftal weggelopen na vorig seizoen Maar goed, ik kreeg van m'n bestuur het advies eens bij de jeugd te kijken, maar ik kan niet vinden hoe ik zo iemand kan benaderen om een contract te tekenen.
quote:Je bedoelt spelers die een 'Youth Contract' hebben? Die kan je pas echt voor meerdere jaren vastleggen als ze 17 zijn geworden, geloof ik.
Op zaterdag 6 december 2003 11:41 schreef ranja het volgende:
Ik heb een korte vraag over CM4.Kan ik spelers die geen beschermd contract hebben en in mijn 2e elftal of in mijn 'onder 18' spelen ook een contract aanbieden?
Ik zit namelijk in financiele problemen dus veel kopen lukt niet echt, bovendien is m'n halve elftal weggelopen na vorig seizoen
Maar goed, ik kreeg van m'n bestuur het advies eens bij de jeugd te kijken, maar ik kan niet vinden hoe ik zo iemand kan benaderen om een contract te tekenen.
quote:bij CM4 heb ik hem destijds naat manchester gehaald, meteen papa schmeichel erbij als trainer
Op donderdag 4 december 2003 22:32 schreef MiepMuts het volgende:[..]
In CM4 was ie al goed, maar nu ziet hij er zelfs nog beter uit. Dat wordt mijn toekomstige keeper
quote:Maar die in het 2e elftal zijn al ouder dan 17.
Op zaterdag 6 december 2003 12:59 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Je bedoelt spelers die een 'Youth Contract' hebben? Die kan je pas echt voor meerdere jaren vastleggen als ze 17 zijn geworden, geloof ik.
Ik bedoel degene die 'contract niet beschermd' hebben. De amateurs dus zo ongeveer
Ik heb maar meteen wat spelers gehaald:
Michael Mosl (spits)
Ivan Bosnjak (spits)
Diope (verdediger, middenvelder, aanvaller, rechts/links)
Atem Chelyadinskiy (verdediger / verdedigende middenvelder)
Epureanu (aanvallende middenvelder)
De volgende spelers mogen meteen weg:
Lurling
Bombarda
Smolarek
Pardo
En bij mij zit Adu niet in het spel, ik heb wel de database op max. staan. Beetje vreemd.
Net een paar oefenwedstrijdjes gespeeld, maar ik kan nog niet de juiste tactiek te pakken krijgen. Ik verlies veel, maar goed, ff zoeken en alles komt goed...
Edit:
Ik ben weer opnieuw begonnen en database op medium gezet, alles duurt anders veels te lang. Maar ik heb nog steeds geen adu en zelfs geen Bosnjak
Maar ff proberen of ik voor de rest dezelfde aankopen kan doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Martin_Jager op 06-12-2003 17:05]
quote:Kun je mij een goede keeper aanraden, voor niet teveel geld. Ik heb net Bosschaart gekocht en de centjes zijn een beetje op nu. De keepers spelen allebei continu erg slecht.
Op zaterdag 6 december 2003 17:29 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Wat heeft iedereen een problemen met Feyenoord in het begin van het spel zeg(ik ook hoor, daar niet van... gewoon opvallend)
En wat voor een tactiek gebruik je? Ik kan nog steeds niet winnen.
quote:Ik speel niet meer met Feyenoord. Had er geen zin meer in
Op zaterdag 6 december 2003 17:34 schreef Martin_Jager het volgende:[..]
Kun je mij een goede keeper aanraden, voor niet teveel geld. Ik heb net Bosschaart gekocht en de centjes zijn een beetje op nu. De keepers spelen allebei continu erg slecht.
En wat voor een tactiek gebruik je? Ik kan nog steeds niet winnen.
quote:Ik nu wel weer. Ik heb alles in de voorbereiding verloren. En nu de competitie is begonnen gaat het best aardig.
Op zaterdag 6 december 2003 19:07 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Ik speel niet meer met Feyenoord. Had er geen zin meer in
0 - 3 Uit bij Willem II, 3x Mols
1 - 0 Thuis tegen Groningen, Pauwe
0 - 4 Uit tegen Vitesse, 2 x Mols, Lazovic en Buffel
Ik hoop maar dat het niet tijdelijk is...
quote:niemand die iets met z'n 2e elftal doet of met jeugdspelers?
Op zaterdag 6 december 2003 11:41 schreef ranja het volgende:Kan ik spelers die geen beschermd contract hebben en in mijn 2e elftal of in mijn 'onder 18' spelen ook een contract aanbieden?
quote:Ja genoeg, talenten kopen en onder stallen. En als ze redelijk zijn wat ervaren geven of uitlenen. Onder de 18 kan je ze maar een contract geven voor een jaar. Moet je even wachten, je kan ze wel overal wegkapen, maar ze kapen zelden van jou.
Op zaterdag 6 december 2003 20:42 schreef ranja het volgende:[..]
niemand die iets met z'n 2e elftal doet of met jeugdspelers?
quote:Ik control ook altijd het U19 team. Best leuk.
quote:im mijn 2de elftal zet ik de talenten neer die nog net niet klaar zijn voor het 1ste eltal en de spelers van mij weg mogen zet ik ook daar neer
En let trouwens even op Montolivo. Middenvelder bij Atalanta, en bij mij een echte held.
quote:ik zal em es proberen te kopen, denk niet dat ie wil. Ik ben namelijk met Dinamo Kiev. Melaschenko is trouwens bij mij een doelpuntenmachine
Op maandag 8 december 2003 19:48 schreef Butra het volgende:
Vraag ik net aan mn bestuur of ze misschien wat geld voor transfers beschikbaar willen stellen (tegen beter weten in), waren ze het er helemaal mee eens en gaven me zowat 15 miljoen euro. Was me in CM4 nog nooit gelukt..
Ook nog wat raars trouwens. De contracten van mijn 7 coaches liepen tegelijk af, en niemand wilde zijn contract verlengen. Wat is dat nou weer voor onzin?En let trouwens even op Montolivo. Middenvelder bij Atalanta, en bij mij een echte held.
quote:ik had dit probleem ook toen ik het via internet wilde spelen dat wou ook niet
Op zondag 7 december 2003 15:13 schreef Goalmachine het volgende:
ik wil een network game spelen met een vriend, maar dat lukt niet.
ik heb thuis een netwerk met 2 computers sinds een jaar, daarvoor kon ik wel altijd een network game opstarten en spelen.
kent iemand dit probleem en weet iemand hoe je dit kan oplossen?
Maar gelukkig had ik veel Bosman spelers die ik kon verkopen en nu heb ik Roberto Carlos & Figo gekocht! Roberto Carlos een legendary defender!!!
Zijn er mensen die naast Zidane en Roberto Carlos nog meer legendary spelers kennen of spelers weten die dat worden?
[Dit bericht is gewijzigd door Asap op 09-12-2003 11:26]
quote:meteen stam teruggekocht
Op zaterdag 6 december 2003 22:59 schreef AirRaid het volgende:
ik denk dat ik maar eens een seizoen ga opstarten met Manchester United
DM: Howard
RV: G. Neville
CV: Stam
CV: Ferdinand
LV: Laizans
CM: Keane (c)
CM: Kleberson
RAM: Fletcher
LAM: Giggs
RA: v Nistelrooij
LA: Solskjaer
quote:Ik vind z'n stats nogal klote eigenlijk
Op dinsdag 9 december 2003 13:14 schreef AirRaid het volgende:
[afbeelding]een zeer betrouwbare (linker)verdediger
quote:stats zijn niet al te hoog maar hij is tot nu toe zeer betrouwbaar,
Op dinsdag 9 december 2003 13:22 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Ik vind z'n stats nogal klote eigenlijk
GK: Canizares (Gratis)
Verdediging: Thuram (geruild tegen Gilberto Silva + 10 mil), Campbell, Roberto Carlos!!
Middenveld: Aghahowa, Viera, Guti (gratis)/ Dagoberto, De Rossi, Stankovic (gratis)
Aanval: Todorov (koopje), Henry
quote:.... waar zijn je nieuwe toppers???
Op dinsdag 9 december 2003 13:17 schreef AirRaid het volgende:
opstelling ij manchster unitedDM: Howard
RV: G. Neville
CV: Stam
CV: Ferdinand
LV: LaizansCM: Keane (c)
CM: KlebersonRAM: Fletcher
LAM: GiggsRA: v Nistelrooij
LA: Solskjaer
quote:Voor linksback altijd Zonneveld kopen als je kunt...
Op dinsdag 9 december 2003 13:22 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Ik vind z'n stats nogal klote eigenlijk
quote:Van Haaren doet het anders ook prima, en Snoyl doet het ook vrij aardig. En als je geen centjes hebt moet je Torres Mestre halen, speelt heel constant tussen de 7 en 8.
Op dinsdag 9 december 2003 14:10 schreef P8R het volgende:[..]
Voor linksback altijd Zonneveld kopen als je kunt...
Trouwens, hebben jullie er ook last van dat spelers al vroeg met pensioen gaan? Bij mij stoppen van Wonderen (is niet erg, speelt toch niet), de Nooijer (wel erg, speelt goed en is captain) en Mols (en dit is vreemd, hij is pas 32 en speelt goed). In het vorige spel gingen de meesten door tot minimaal 38 jaar.
quote:Bartez heb ik verkocht aan Dortmund
Op dinsdag 9 december 2003 13:32 schreef Asap het volgende:[..]
.... waar zijn je nieuwe toppers???
Fletcher doet echt niets, Kleberson is slecht..., tsja howard.... Barthez is een worldclass Goalie!
Quinten Fortuna mag van mij snel opteifen, heb ik nooit een goede speler gevonden
Verder doet de jonge Bellion het ook goed, heeft zels de winnende goal gemaakt in de charity sheild wedstrijd
Mijn halve reserve team speelt momenteel op huurbasis bij andere clubs
Mijn opstelling:
GK: Barthez
DL: Silvestre
DC: Lucio
DC: Ferdinand
DR: G. Neville
MC: Butt/Kleberson
MC: Keane
AML: Giggs
AMC: Scholes
AMR: Giovanny Hernandez (gekocht van Colon)
FC: van Nistelrooy
Iedere wedstrijd laat ik zowieso Cristiano Ronaldo invallen, en hij doet het goed!
code:Stam en Claudio Lopez heb ik moeten verkopen. Leverde gelukkig wel aardig wat geld op.S. Inzaghi Corradi
Van Persie Stankovic Albertini Fiore
Cesar Boumsong Bonera Oddo
Peruzzi
quote:En dat was ook wel weer wat overdreven, op een gegeven moment vind ik het wel prima als spelers met penioen gaan. Waterreus die op z'n 40e nog europees keeper van het jaar werd, Buffon 2e en van der Sar 3de (ongeveer), is ook niet leuk meer. (En ik heb toch haast nooit spelers van 29+, veels te oud
Op dinsdag 9 december 2003 15:13 schreef Martin_Jager het volgende:[..]
In het vorige spel gingen de meesten door tot minimaal 38 jaar.
quote:die valt bij mij ook geregeld in
Op dinsdag 9 december 2003 19:18 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Iedere wedstrijd laat ik zowieso Cristiano Ronaldo invallen, en hij doet het goed!
quote:Oke, dat is misschien waar. Maar als je geld gebrek hebt dan zijn de wat oudere spelers prima alternatieven. En een speler van 32 die nog redelijk veel speelt en dan besluit met pensioen te gaan is toch wel erg irritant.
Op dinsdag 9 december 2003 20:24 schreef P8R het volgende:[..]
En dat was ook wel weer wat overdreven, op een gegeven moment vind ik het wel prima als spelers met penioen gaan. Waterreus die op z'n 40e nog europees keeper van het jaar werd, Buffon 2e en van der Sar 3de (ongeveer), is ook niet leuk meer. (En ik heb toch haast nooit spelers van 29+, veels te oud
).
GK - Zoeterbier
DL - Snoyl (af en toe van Haaren)
DC - de Nooijer (goede captain)
DC - Bosschaart (hij is niet best, maar ik heb niet beter)
DR - Gyan
ML - van Persie
MC - Buffel
MC - Ono (van Galen vaste stand in)
MR - Leonardo (is eigenlijk links, maar ik heb geen rechtspoten)
AC - Lazovic
AC - Koevermans (beste speler van elftal)
Reserve spitsen: Mols en Kuijt.
FC Utrecht 2004/05
GK : Michel Vorm (Supertalent ! )
DL : Joost Broerse
DC : Djordje Jokic
DC : Michael Dingsdag
DR : Michael Lamey (Topper !)
AML : Dave vd Bergh
AMR : Stefaan Tanghe
DMC : Pascal Bosschaart
AMC : Patricio Perez (ook een supertalent !)
SC : Paulus Roiha (helaas geblesseerd nu voor 4 maanden)
SC : Donny de Groot
't meest opvallende is dat ik geeneens een nieuwe basis-spits heb moeten kopen, de Groot en Roiha zijn samen goed voor zo'n 60 goals per seizoen
GK: Shovkovskiy
DC: Fedorov
DC: Gavrancic
DC: Sablic
DMC: Khatskevich
ML: Ognjenovic
MC: Cernat
MC: Leko
MR: Ghioane
FC: Melaschenko
FC: Shatskikh
Hiermee ben ik Ukraïns kampioen geworden, Ukraïnse beker gewonnen en de 2de ronde van CL bereikt in een groep met Valencia, Besiktas en Monaco.
Ik zit nu in een groep met Real Madrid, Dortmund en Arsenal. Dus ik acht de kans op overleven dit keer niet zo heel groot.
Doel: Howard
DL: Zonneveld
DC: Bonera
DC: Ferdinand
DR: Bogelund
MC: Kleberson
MC: Keane
MR: Flatcher
AM L: Sneijder
FC: Van Nistelrooy
FC: Cristiano Ronaldo
2003-2004 (met Silvestre centraal achterin ipv Bonera) kampioen en Uefa cup-winnaar
Opstelling Vitesse '05 (4-4-2, middenveld -> -> <- ->)
GK: Vasconcelos
D: Mensah, Keller, De Meersman, Jansen
M: Hofs, Janssen, Adu (), Trifonov
A: Joaozinho, Roncatto
Belangrijkste wissels: Barbosa en Paim.
Belangrijkste aankoop voor volgend seizoen: Craig Kennedy van Manawatu.
DM Waterreus
DL Zonneveld
DR Colin(aan het eind van het seizoen zou Bogelund terug komen)
DC Hofland
DC Bouma
ML Robben
MR Chadwick
MC Bommel
MC Vogel
SC Kezman
SC Huntelaar/Bosnjak
Aan het eind van het seizoen zou Ventola ook komen. Ook van Persie kwam
Ben nu met FC Bayern in begin 2003/2004 opstellinG:
GK Kahn
DR Sagnol
DL Lizerazu
DC Linke
DC R Kovac
ML Deisler
MR Ze Roberto
MC Ballack
MC ???
SC Makaay
SC Santa Cruz
De 2e centrale middenvelder weet ik even niet meer en kan nu niet kijken
Verder werd Zonneveld liever aan Feyenoord uitgeleend met een optie tot koop dan dat hij verkocht werd aan Bayern
quote:je gaat gewoon steeds meer van die jongen houden
Op woensdag 10 december 2003 23:33 schreef AirRaid het volgende:
Bellion begint zich uit te poppen tot een supersub2x ingevallen en 2x gescoort
wat een talent
zijn goede invalbeurten heb ik beloont met een baisplek scoort ie prompt 2x tegen southampton en 1x tegen PAO
zoiets dus:
code:Bij van Nistelrooij zet ik 'hold up ball' en 'forward runs' aan, en short passing.........................van nistelrooij........................
/ \ / \ / \
| | |
| | |
Giggs.....................Scholes...............C. Ronaldo
Giggs en C. Ronaldo hebben run with ball, make forward runs en cross from touchline (mixed passing)
Scholes hebben make forward runs en direct passing.
De verdedigende centrale middenvelders (Keane en Butt/Kleberson) hebben short passing.
al vroegtijdig uit de CL en de league cup geknikkerd
voor de jaarwisseling stond ik mar 9de ben nu opgeklommen naar de 4de plek
sta in de kwart finale van de FA cup en de UEFA cup
maar ik speel gewoon te veel wedstrijden gelijk
quote:Daar heb ik dus weer geen last van, tenminste, ik speel niet meer gelijk dan anders. Alleen wel lullige 1-0 overwinningen.
Op vrijdag 12 december 2003 14:59 schreef AirRaid het volgende:maar ik speel gewoon te veel wedstrijden gelijk
Ik ben trouwens met Feyenoord op kampioenskoers, alleen kan ik PSV nog niet afschudden... Ik heb na 27 wedstrijden 62 punten, en zij na 28 wedstrijden ook 62 punten. En ik zit nu juist met veel spelers in een vorm crisis
Nu de Uefa-Cup kwartfinale tegen NEC spelen, de eerste uit wedstrijd heb ik net met 2-1 verloren. Ik hoop maar dat ik kan winnen...
(Edit: Ik had de zin verkeerd begrepen, heb nog een beetje last van de bok biertjes van gisteren...)
Finale van de FA cup gehaald en zit in de halve finale van de UEFA cup
sta nu 6de maar heb 3 wedstrijden minder gespeld dan de nummers 1 t/m 5
4de geworden in de competitie
verliezend finalist UEFA-cup (barca nam de strafschoppen net iets beter)
winnaar FA cup
winnaar charity shiled
aankopen voor nieuw seizoen
Postma (word mijn 2de keeper, was transfervrij. K. Schmeichel stal ik voorlopig op huurbasis zodat ie ervaring op kan doen)
Ignastevich (als ie een werkvergunning krijgt)
Johannes Gudjonsson (die wat bij RKC gespeelt heeft)
Whithingham (19 jarige verdediger van Villa en het lijkt me wel een tallentje)
Hussaine zit dus in mijn reserveteam en heeft geen wedstrijd voor het 1ste gespeeld en nu is zijn werkvergunning verlopen
quote:met Fortune het zelfde, die wou ik slijten aan Totttingham gaat het niet door omdat ie ook geen werkvergunning meer krijgt
Op zaterdag 13 december 2003 18:32 schreef AirRaid het volgende:wat een kutregeling met die werkvergunningen in de engelse competitie
Hussaine zit dus in mijn reserveteam en heeft geen wedstrijd voor het 1ste gespeeld en nu is zijn werkvergunning verlopen
Beetje duf dat je dus genoodzaakt bent die een aantal wedstrijden te laten spelen
quote:Deze kromme regel was er in de vorige edities ook al, en dat terwijl deze regel niet geld voor spelers bij clubs die door de computer bestuurd worden.... Ik snap niet waarom ze dit niet eens eindelijk aanpakken...
Op zaterdag 13 december 2003 19:33 schreef AirRaid het volgende:[..]
met Fortune het zelfde, die wou ik slijten aan Totttingham gaat het niet door omdat ie ook geen werkvergunning meer krijgt
Beetje duf dat je dus genoodzaakt bent die een aantal wedstrijden te laten spelen
Ventje is nog maar 14. Hij mocht meedoen in een bekerduel en maakte behoorlijk indruk.
Trouwens, qua buitenspelregels is CM echt in de begin jaren negentig blijven hangen ofzo. Er wordt helemaal niet gekeken of iemand meedoet aan het spel, nee, gewoon iedereen wordt afgevlagd. Frustratieeeeees
quote:Grappig spelertje, ik hou wel van aanvallende middenvelder die extreem goed kunnen dribbelen en crossen. Straks maar eens signen voor Vitesse
Op zondag 14 december 2003 18:08 schreef Butra het volgende:
[afbeelding]Ventje is nog maar 14. Hij mocht meedoen in een bekerduel en maakte behoorlijk indruk.
Trouwens, qua buitenspelregels is CM echt in de begin jaren negentig blijven hangen ofzo. Er wordt helemaal niet gekeken of iemand meedoet aan het spel, nee, gewoon iedereen wordt afgevlagd. Frustratieeeeees
Zou dat van buitenspel niet te maken hebben met belachelijk moeilijk programmeer werk? Of bestaat dat alleen in mijn gedachte...
Donny de Groot was dit seizoen DE man, 37 wedstrijden, 41 goals, en 12 assists, wat hem een plek in 't Nederlands Elftal opgeleverd heeft !
Leukste moment dit seizoen was dat Thomas Buffel klaagde bij Feyenoord dat ie niet genoeg speeltijd kreeg, waarna ik voor het eerst de optie ''declare your interest'' gebruikte bij hem. Ruud Gullit (manager Feyenoord) riep toen in de media dat ie niet te koop was, terwijl Buffel zelf in de media positief reageerde op mijn interesse, waarna zijn zaakwaarnemer ineens naar me toe kwam om een contract te bespreken. Feyenoord bleek m ook ineens op de transferlijst gezet te hebben voor 1 miljoen Euro, dus de deal is rondgekomen
Goed, ik ben kampioen met Feyenoord geworden. Uitgerekend tegen Ajax speelde ik mijn kampioenswedstrijd. De Uefa cup gewonnen met penalties tegen Sparta Praag. Ik heb echt mazzel met de loting gehad, ik ontliep telkens de moeilijkste tegenstander. Mijn selectie voor volgend seizoen is klaar. Deze spelers heb ik erbij gehaald:
Etafia (GK)
Postma (GK)
Klompe (DC)
Babangida (AM/FR)
Sprockel (deze was uitgeleend)
Elmander (ook uitgeleend)
Deze spelers heb ik verkocht:
Acuna
Jean
Smolarek
Swerts
En nog een hele lading Excelsior spelers op free transfer gegooid.
Alleen Ono wil ik nog verkopen, alleen niemand wil hem hebben...
quote:dat viel me ook al steeds op,
Op maandag 15 december 2003 12:25 schreef Martin_Jager het volgende:
Waarom wil iedereen spelers alleen maar lenen voor 3 maanden??? Dit is erg irritant
en meestal zijn de opties (speler terug kunnen roepen, kan in beker spelen, kan tegen jouw spelen) niet aangevinnkt
die vink ik dan meestal aan
ik wil altijd de mogelijk hebben om spelers in geval van blessures terug te kunnen roepen
maar dan haken de clubs weer af
quote:Idd, zelfs als ik zeg dat ik het salaris wel betaal... mooi niet... En als ik dan naar computerteams kijk is de halve b-selectie verhuurt...
Op maandag 15 december 2003 12:25 schreef Martin_Jager het volgende:
Waarom wil iedereen spelers alleen maar lenen voor 3 maanden??? Dit is erg irritant
quote:
Op maandag 15 december 2003 17:10 schreef Butra het volgende:
Ziet ernaar uit dat Académica (!!) kampioen wordt in Portugal. Ze hebben 5 verliespunten minder, dus ik moet met Nacional da Madeira strijden om de 2e plaats. Benfica en Porto moeten vechten tegen degradatie
Ook wel zuur: Ik kan Joao Pinto niet behouden, omdat ik zn salaris niet kan betalen. Zijn al mn spelers boos, omdat hij de belangrijkste speler is. Ga ik bij het bestuur bedelen om meer geld voor salarissen, wordt het bestuur weer boos
Ik ben nu bezig met PSV, in de competitie ben ik ongeslagen (na 14 wedstrijden) en ik speel Uefa Cup. Ik zit nu in de 3de ronde van de Uefa Cup, en de 1ste heenwedstrijd heb ik met 4-0 verloren van Newcastle, .
Mijn sterspelers:
Kezman , Bosnjak, v. Bommel, Ooijer, Vogel, Robben
en Vennegoor of Hesselink is een goede invaller.
Ik zal binnenkort wat screenshots plaatsen hier. .
Gk Van der Sar
DL Harley
DR Leacock
DC Ouadou
DC Knight
DMC Martinez
ML Boa Morte (!)
MR Wright Philips
AMC Buari
FC Saha (Engelish Footballer of the Year Award)
FC Bridges
Aankopen: Bridges (Leeds), Martinez (Talentje van "Ben ff de naam kwijt"), Heath (Leicester), Gilder (Talentje van Man City)
Verkocht: Malbranque, Davis, Sava
1e seizoen 6e geeindigd wat echt boven alle verwachtingen was...2e seizoen UEFA Cup 2e ronde (nog steeds bezig)
Oh en een vraagje...Bij elke start van een nieuw seizoen krijg je een mailtje binnen van wie er favoriet is voor de titel...en dan staat er iets van Man Utd 20-70 ofzoiets...Dit zie je ook staan als je naar je fixtures gaat -> wedstrijdinfo zie je je opponent en je eigen club staan weer met 60-30 en ernaast staat er bij 1 van deze clubs (fav)...Hoe wordt dit berekend en wie of wat zorgt voor deze resultaten...Wie zijn het die dit dus bepalen?! (Kortom hoe werkt dit) Dank...
[Dit bericht is gewijzigd door Duran op 15-12-2003 18:37]
quote:aan begin van eerst seizoen wordt dat berekend op naam van de club enzo
Op maandag 15 december 2003 18:35 schreef Duran het volgende:
Oh en een vraagje...Bij elke start van een nieuw seizoen krijg je een mailtje binnen van wie er favoriet is voor de titel...en dan staat er iets van Man Utd 20-70 ofzoiets...Dit zie je ook staan als je naar je fixtures gaat -> wedstrijdinfo zie je je opponent en je eigen club staan weer met 60-30 en ernaast staat er bij 1 van deze clubs (fav)...Hoe wordt dit berekend en wie of wat zorgt voor deze resultaten...Wie zijn het die dit dus bepalen?! (Kortom hoe werkt dit) Dank...
later in het spel zal het afhankelijk wordne van hoe je het doet
CM4 speelde ik regelmatig, maar deed het ronduit klote op mijn PC. Vanaf donderdag kan ik eindelijk weer lekker snel CM'men
Vier wedstrijden championsleage en alle vier gewonnen en gekwalificeerd. Ik ben benieuwd wanneer mijn team het gebruikelijke dipje krijgt.
Het enige wat ik anders heb gedaan is de tactiek. In plaats van een ingewikkeld bedachte tactiek gebruik ik nu de standaard defending 442 tactiek, en ineens scoor ik veel en scoren mijn spelers een hoger gemiddeld cijfer.
quote:Hoe heb je dat voor elkaar gekregen
Op dinsdag 16 december 2003 14:54 schreef Martin_Jager het volgende:
En dan heb ik het nog niet eens over Tieme Klompe
quote:Hoe bedoel je? Hoe ik hem gehaald heb of hoe ik hem aan het presteren heb gekregen?
Op dinsdag 16 december 2003 14:59 schreef P8R het volgende:[..]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen
, mooi niet dat ie bij mij (Vitesse) in de champions league wil ballen
Ik heb hem op free transfer gehaald meteen op het moment dat hij te benaderen was. En hij speelt centraal achterin aan de linkerkant in een defensive 442 systeem. De defensie ziet er als volgt uit:
GK Postma
DR Gyan (captain en sterspeler, gem. van rond de 7.40)
DC Collen
DC Klompe
DL Snoyl
Misschien heeft iemand nog tips voor mij?
Mijn 1ste selectie:
Babangida:
[afbeelding]
Klompe:
[afbeelding]
Lazovic
[afbeelding]
Systeem
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door Martin_Jager op 16-12-2003 18:07]
quote:ik kan je Bellion van man united aanraden, als ze hem willen laten gaan en hij niet te duur voor je is
Op dinsdag 16 december 2003 17:46 schreef pekel het volgende:
Ik wil denk ik aan het einde van het seizoen Kezman verkopen voor ong. 20/ 25 miljoen, maar voor hem zoek ik een niet al te dure opvolger. Heeft iemand een goede tip voor een spitspositie? Iet van een jeugdig talentje?
kijk anders eens bij CSKA Moskou ofzo daar loopt oook wel wat leuks rondt
quote:Overduidelijk Todorov, Advaldo, Defoe of iets duurder Cavenaghi
Op dinsdag 16 december 2003 17:46 schreef pekel het volgende:
Ik wil denk ik aan het einde van het seizoen Kezman verkopen voor ong. 20/ 25 miljoen, maar voor hem zoek ik een niet al te dure opvolger. Heeft iemand een goede tip voor een spitspositie? Iet van een jeugdig talentje?Misschien heeft iemand nog tips voor mij?
Mijn 1ste selectie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bosjnak suckt echt gigantisch...
quote:Whehe. Chris de grote held.
Op dinsdag 16 december 2003 15:49 schreef Martin_Jager het volgende:[..]
DR Gyan (captain en sterspeler, gem. van rond de 7.40)
Ik ben trouwens toch nog kampioen geworden met Sporting. Académica ging heel zielig lopen doen, dus ik ben uiteindelijk met 7 punten voorsprong 1e geworden. Zal volgend seizoen wel een stuk minder worden, zonder Joao Pinto
quote:CM 4 he
Op dinsdag 16 december 2003 18:46 schreef AirRaid het volgende:[..]
ik kan je Bellion van man united aanraden, als ze hem willen laten gaan en hij niet te duur voor je is
kijk anders eens bij CSKA Moskou ofzo daar loopt oook wel wat leuks rondt
Die Bellion voetbalt bij Sunderland
Ik denk dat ik aan het eind van het seizoen Lazovic verkoop endat ik deze ga gebruiken als nieuwe spits.
In de 50ste minuut kreeg Bouma van mij nog rood.
heb al wat aankopen in mijn hoofd
Krijg ik net een XP-foutmelding, CM4 wordt afgesloten blablabla, weer 3/4 seizoen voor niks
Dit spel ga ik een half jaartje niet meer spelen
gelijk met utrecht begonnen, maar het eerste wat me opviel, is dat het eigenlijk best wel een superzwaar spel is geworden weer!
wat ik me eigenlijk afvroeg, is of calabro ook in deze versie weer zo'n toptalent gaat worden? of????
owja, zal gelijk ff mijn opstelling geven!
ponk
lamey - zwaanswijk - van den brink - broerse
van de haar - adu - bosschaart - van den berg
bosnjak - roiha
hoe kan ik het eigenlijk voor elkaar krijgen om lamey vast te leggen voor volgend seizoen? hij speelt echt mega goed, maar kan hem natuurlijk nooit betalen!!
sta nu overigens na 9 wedstrijden 1ste. 1 punt voor ajax.
quote:zou hem maand voor huurcontract afloopt een nieuw contract proberen aan te bieden voor een paar maanden,
Op woensdag 17 december 2003 00:19 schreef Noedie het volgende:
hoe kan ik het eigenlijk voor elkaar krijgen om lamey vast te leggen voor volgend seizoen? hij speelt echt mega goed, maar kan hem natuurlijk nooit betalen!!
sta nu overigens na 9 wedstrijden 1ste. 1 punt voor ajax.
of het werkt weet ik niet maar proberen kun je
quote:Roiha verkopen, ik heb Lamey voor 3,5 miljoen Euro overgenomen van PSV.
Calabro is slecht bij mij, let eerder op Julius Wille uit de jeugd, en Rick Kruys.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |