en mijn eigen mening tja, bij sommige mensen staat het wel cool, maar ik hoef er geen 1
http://huiswerk.scholieren.com/werkstukken/verslag.php?verslagid=1853
beter zoeken... http://www.google.nl/search?q=piercings+++geschiedenis&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&btnG=Google+zoeken&lr=lang_nl
quote:hij is er boos over...
Op vrijdag 21 november 2003 16:58 schreef WeirdMicky het volgende:
in klaagbaak
ik heb een gat in mijn buik -> ook heel trendy.
quote:Ik heb zelf een neuspiercing een pierging boven in mijn oor en in dat stukje kraakbeen dat boven je oorlel zit
Op vrijdag 21 november 2003 16:54 schreef jefwit het volgende:
Ik moet voor Nederlands een presentatie gaan houden. Over piercings maar ik kan weinig vinden hierover. Weet er iemand hoe deze zijn ontstaan. aan het einde van onze presentatie gaat er een discussie over piercings en nu zou ik me even willen voorbereiden. Dit wou ik doen om van jullie je reacties over piercings te horen, vind je ze mooi waar wel\niet heb je er zelf
Ik vind piercings echt harstikke mooi, als het maar te veel word.
quote:* mee eens is
Op vrijdag 21 november 2003 16:58 schreef succubus het volgende:
ik vind het ontsierend maar dat is persoonlijk
Wat is de algemenen opinie over gezichtspiercings? (tong, wenkbrauw, etc), moet dat overal als de normaalste zaak van de wereld geaccepteerd worden? Kan/mag een werkgever verlangen dat voor een bepaalde baan/functie je zie niet draagt?
En dan nog een vraag, waarom laat men piercings zetten? Is het om op te vallen? is het zodat je samen met 10000 anderen kunt roepen dat je anders bent? wel benieuwd
quote:Men laat piercings zetten omdat ze het mooi vinden, vroeger werd het gebruikt om aan te geven dat je iets had zoals macht egypte, moed romeinen. Dit gebeurd nu ook nog wel kijk maar naar de zeevaart maar het wordt wel minder.
Op vrijdag 21 november 2003 18:04 schreef Emmeau het volgende:
ik vind piercings in het gezicht anders dan oorbellen afstotelijk.
een bellybutton piercing is leuk voor meisjes van 16.
Piercings in de (vrouwelijke) tepels en geslachtsdelen vind ik daarentegen wel weer aantrekkelijk.Wat is de algemenen opinie over gezichtspiercings? (tong, wenkbrauw, etc), moet dat overal als de normaalste zaak van de wereld geaccepteerd worden? Kan/mag een werkgever verlangen dat voor een bepaalde baan/functie je zie niet draagt?
En dan nog een vraag, waarom laat men piercings zetten? Is het om op te vallen? is het zodat je samen met 10000 anderen kunt roepen dat je anders bent? wel benieuwd
*meer het tattoo typje is.
quote:Retro is in ieder geval weer hartstikke in !
Op zaterdag 22 november 2003 05:47 schreef Aernout het volgende:
Lelijk en vreselijk uit de tijd.
Of is dat nu juist weer retro
quote:Wat is retro?
Op zaterdag 22 november 2003 05:47 schreef Aernout het volgende:
Lelijk en vreselijk uit de tijd.
Of is dat nu juist weer retro
quote:Hallo,
Op vrijdag 21 november 2003 18:04 schreef Emmeau het volgende:
ik vind piercings in het gezicht anders dan oorbellen afstotelijk.
een bellybutton piercing is leuk voor meisjes van 16.
Piercings in de (vrouwelijke) tepels en geslachtsdelen vind ik daarentegen wel weer aantrekkelijk.Wat is de algemenen opinie over gezichtspiercings? (tong, wenkbrauw, etc), moet dat overal als de normaalste zaak van de wereld geaccepteerd worden? Kan/mag een werkgever verlangen dat voor een bepaalde baan/functie je zie niet draagt?
Ik heb zelf 6 (4 echte) piercings. 1 in me neus, 1 in me tepel, en een ringetje door de zijkant van me onderlip en een knopje door het midden van mn onderlip. Ik heb ook nog 2 oorbellen ma da vind ik geen echte piercings. Waarom heb ik ze laten zetten? Omdat ik het mooi vind natuurlijk!!! Het is trouwens ook extreem verslavend. Mn vriendin heeft er nu 6 in dr gezicht, ma daar past dus niet veel meer bij
Ik vind dat je wel iemand werk mag weigeren met als reden piercings, maar dan wel een goede reden. Als je bijv in een fabriek werkt kan het heel gevaarlijk zijn, maar als je in een winnkel werkt vind ik niet dat ze er een groot punt van moeten maken. Maar vaak zijn piercings ook maar een onderdeel van iemand zn uitstraling. Ik heb zelf bijv ook geverfd zwart/rood haar en draag ook standaard zwarte t shirts met vaak antichristelijke boodschappen. Ik begrijp dan best dat je zo iemad als mij niet wil aannemen in een deftige kleding zaak.
Piercings doen trouwens wel degelijk pijn, ma ik vind dat je datv er voor moet over hebben. De pijn duurt tgrouwens maar 2 weken ofzo, ma het is toch niet prettig. Zelf merk ik de pijn bij een nieuwe piercing vaak niet, omdat ik zo mooi vind dat ik er niet oplet!
Wat ik wilde vragen is, hoe kijkt de "main-stream" (vreselijk woord btw) nu tegen mensen met piercings aan? Hoop snel antwoord te krijgen
quote:Je... bent een beetje alternatief, of niet?
Op maandag 24 november 2003 05:34 schreef Theo het volgende:[..]
Hallo,
Ik heb zelf 6 (4 echte) piercings. 1 in me neus, 1 in me tepel, en een ringetje door de zijkant van me onderlip en een knopje door het midden van mn onderlip. Ik heb ook nog 2 oorbellen ma da vind ik geen echte piercings. Waarom heb ik ze laten zetten? Omdat ik het mooi vind natuurlijk!!! Het is trouwens ook extreem verslavend. Mn vriendin heeft er nu 6 in dr gezicht, ma daar past dus niet veel meer bij
Ik vind dat je wel iemand werk mag weigeren met als reden piercings, maar dan wel een goede reden. Als je bijv in een fabriek werkt kan het heel gevaarlijk zijn, maar als je in een winnkel werkt vind ik niet dat ze er een groot punt van moeten maken. Maar vaak zijn piercings ook maar een onderdeel van iemand zn uitstraling. Ik heb zelf bijv ook geverfd zwart/rood haar en draag ook standaard zwarte t shirts met vaak antichristelijke boodschappen. Ik begrijp dan best dat je zo iemad als mij niet wil aannemen in een deftige kleding zaak.
Piercings doen trouwens wel degelijk pijn, ma ik vind dat je datv er voor moet over hebben. De pijn duurt tgrouwens maar 2 weken ofzo, ma het is toch niet prettig. Zelf merk ik de pijn bij een nieuwe piercing vaak niet, omdat ik zo mooi vind dat ik er niet oplet!
Wat ik wilde vragen is, hoe kijkt de "main-stream" (vreselijk woord btw) nu tegen mensen met piercings aan? Hoop snel antwoord te krijgen
Piercings... tja... ik hèb er geen en ik hoef er geen. Mijn lichaam heeft geen versieringen nodig
Ik hoef dan ook geen vriendin met piercings. Veel piercings in het gezicht (überhaubt piercings in het gezicht) vind ik niet aantrekkelijk. Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening en mensen mogen ze best nemen van mij. Bovendien vind ik vrouwen met navelpiercing niet origineel! (d'r zijn er al zóó veel van).
Als ik erover nadenk... ik draag sowieso geen versieringen. Heb geen ringen, armbanden of kettingen. Niet eens een (mooi) horlóge! Ik sier mezelf alleen met (in mijn ogen) vrij nette, mooie kleding. Mijn haar doe ik altijd millimeteren, dus daar valt ook weinig aan te versieren.
Hoe kijk ìk tegen mensen met piercings aan? Uh... ze vallen altijd op, ik vind ze altijd "appart" en ik denk dan ook dat het een manier van aandacht trekken is. Verder vind ik piercings "niet nodig". Nou ben ik natuurlijk niet representatief voor "de mainstream", maar zo denk ik er dus over.
Tot zover mijn mening over piercings en andere versieringen!
quote:Omdat hoofddoekjes een onderdeel van het geloof (moslim) is, de werkgevers begrijpen dit eerder. 1 Ding snap ik nog niet waarom wordt er moeilijk gedaan over piercings in het lichaam en niet in de oren, dat is schijnbaar al "gewoon"
Op maandag 24 november 2003 20:04 schreef Ixnay het volgende:
Waarom wordt er om een hoofddoekje niet moeilijk gedaan, en om een piercing wel?
quote:Waarom wordt er moeilijk gedaan over drugs (soft en hard) en niet over alcohol...
Op dinsdag 25 november 2003 15:21 schreef jefwit het volgende:
1 Ding snap ik nog niet waarom wordt er moeilijk gedaan over piercings in het lichaam en niet in de oren, dat is schijnbaar al "gewoon"
Als heel veel mensen het doen wordt het vanzelf normaal!
Trouwens die piercings zijn een onderdeel van sommige subculturen, net als dat hoofddoekje een onderdeel van de islam is.
Als ze neit in staat zijn dat hoofddoekje af te laten, hebben ze ook neit genoeg over voor het werk. En aan het hele aanpassen aan de Nederlandse samenleving.
quote:Ja... zo kan ik ook wel naakt gaan solliciteren naar een baan en als die kerel dan een opmerking maakt over het feit dat ik geen kleren aan heb, zeggen dat het niet dragen van kleren bij mijn persoonlijke cultuur hoort.
Op dinsdag 25 november 2003 18:09 schreef Ixnay het volgende:
Stel dan dat de betreffende zegt: "Die piercing is een onderdeel van mijn eigen geloof" dan hebben ze dat net zo goed te respecteren, als diegene met dat hoofddoekje.
Ik word in een winkel liever geholpen door iemand met een piercing, als iemand met zo'n belachelijk hoofddoekje, en ik weet zeker dat ik niet de enige ben.Trouwens die piercings zijn een onderdeel van sommige subculturen, net als dat hoofddoekje een onderdeel van de islam is.
Als ze neit in staat zijn dat hoofddoekje af te laten, hebben ze ook neit genoeg over voor het werk. En aan het hele aanpassen aan de Nederlandse samenleving.
quote:Precies, daarom mag je best hoofdoekjes afkeuren.
Op dinsdag 25 november 2003 18:21 schreef P-Style het volgende:[..]
Ja... zo kan ik ook wel naakt gaan solliciteren naar een baan en als die kerel dan een opmerking maakt over het feit dat ik geen kleren aan heb, zeggen dat het niet dragen van kleren bij mijn persoonlijke cultuur hoort.
Het ging zich er bij mij ook om dat als je die piercings afkeurt, ook de minder ergere dingen afkeurt.
quote:Dat is nou het mooie van mensen, iedereen heeft zijn eigen gebruiken. Maar als jou gebruiken niet met die van andere overeenkomen vind ik het niet gek dat je afgekeurd wordt je moet immers niet alleen aan jezelf denken maar aan de hele samenleving. Dit zal niet altijd mogelijk zijn maar ik vind wel dat je dat moet proberen
Op dinsdag 25 november 2003 18:21 schreef P-Style het volgende:[..]
Ja... zo kan ik ook wel naakt gaan solliciteren naar een baan en als die kerel dan een opmerking maakt over het feit dat ik geen kleren aan heb, zeggen dat het niet dragen van kleren bij mijn persoonlijke cultuur hoort.
quote:Daar kom je wel achter als je wat ouder bent... dan vallen je bepaalde dingen op en dan zeg je: "Hé, da's retro!!!"
Op woensdag 26 november 2003 14:24 schreef jefwit het volgende:
Maar is hier iemand die mij kan uitleggen wat retro is. Hetro weet ikmaar retro???
![]()
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:44 schreef P-Style het volgende:[..]
Daar kom je wel achter als je wat ouder bent... dan vallen je bepaalde dingen op en dan zeg je: "Hé, da's retro!!!"
Op zich kan ik me best vinden in het beleid dat in sommige bedrijven een piercing niet gewenst is.
Ik werk zelf op een zaterdag in een supermarkt, en wil zelf graag een lippiercing ( ringetje).
Vriendelijk toestemming gevraagd ( werk er 5 jaar vond het wel zo netjes) en ze zouden er over denken.
Conclusie het mag niet: Ik ben de laatste persoon die de klanten zien, als 1 het wil willen er meer, straks wil je nog een groter ringetje enz..
( terwijl er wel meisjes achter de kassa zitten met tongpiercings,mega grote oorringen, rare kettingen, vreemde kapsels,gekleurde brilglazen, veel ringen ed, valt ook erg op in mijn ogen)
Wat dan wel weer grappig is is dat in het zelfde bedrijf het bij de bakkerij, kw enz wel toegestaan is om piercings te hebben ( terwijl je dan ook in het zicht van de klant staat)
En als je er als medewerker achter de kassa wil gaan werken en je hebt al een tongpiercing dan mag het, wil je er 1 terwijl je er al werkt dan mag het niet
Zo, dat ben ik weer even kwijt
Men had in Europa in de middeleeuwen al schaamlippiercings. Slot erop en de man kon met een gerust hart van huis...
Verder is het modificeren van het menselijk lichaam al zo oud als dat de weg naar Rome. Mensen hebben altijd al individuen willen zijn. Heel vroeger in de grotten sneed men zich en strooide dan as in de wonden. De eerste tattoos zo te zeggen. Ook sloeg men bijv. botjes door de neusgaten om te laten zien welke stand iemand had. Ach... er is zoveel interessants over te melden
Waarom heb je je dan laten piercen als je er niets aan hebt.quote:Op zondag 6 juni 2004 10:35 schreef Miss_mini het volgende:
ik heb ook een navelpiercing,alhoewel je er niet veel aan hebt,de enige die hem ziet is m,n vriend en ik zelf.Voor de rest heb je er weinig aan
Ja zag ik alquote:Op zondag 6 juni 2004 12:37 schreef Brennie het volgende:
Nuek..De ts reageert zeer weinig op het forum, laatste keer was afgelopen maart.
Betwijfel of hij dit snel ziet.
Om te voorkomen dat er verder over piercings gepraat wordt hier ( er is een centraal topic) laat ik hem eventjes open, maar als hij niet spoedig reageert doe ik hem dicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |