(of metal kent meer subgenres dan rock)
quote:je moet het houden over de verschillen tussen rock en metal?
Op vrijdag 21 november 2003 12:59 schreef crossover het volgende:
Ik moet voor Nederlands een spreekbeurtje houden over de verschillen tussen rock en metal. ik weet er alleen maar een paar te bedenken.
wie weet er verschillen?
quote:Metal is toch een subgenre van Rock.
Op vrijdag 21 november 2003 13:02 schreef MrTorture het volgende:
Rock is een genre, metal is een verzamelnaam voor meerdere genres.(of metal kent meer subgenres dan rock)
Volgens Allmusic in ieder geval wel.
Kenmerken van metal: Sterke nadruk op virtuositeit, snelheid, melodie en distortion (een verwrongen gitaargeluid). Ook is er zoiets als een rockideologie, dit gaat over de eis dat een muzikant zijn eigen muziek schrijft en er niet met een jantje van leiden af kan komen zeg maar, hij moet echt zijn uiterste best doen om een goed resultaat te leveren. Pas dan is hij 'true'. Zowel in rock en metal komt dit voor, ze zetten zich beiden af tegen pop/rap/dance/andere muzieksoorten die niet dezelfde filosofie hebben, maar in metal is het sterk overdreven.
quote:nee, ik moet een spreekbeurtje houden, mijn keuze is over de verschillen van rock en metal (het moet over verschillen gaan).
Op vrijdag 21 november 2003 13:02 schreef IAK_SAKKAK het volgende:[..]
je moet het houden over de verschillen tussen rock en metal?
als je nog tijd over hebt tenminste
quote:daar heb ik ook al over nagedacht, er is ook nog tijd tot maandag maar ik verder niks leuks. het moet wel over verschillen gaan.
Op vrijdag 21 november 2003 13:50 schreef BrianMay het volgende:
je zou nog iets anders kunnen vertellen, iets wat misschien interessanter is, en iets waar meer over te vertellen isals je nog tijd over hebt tenminste
quote:Of metal is een subgenre van rock
Rock is een genre, metal is een verzamelnaam voor meerdere genres.(of metal kent meer subgenres dan rock)
Waarom vergelijk je trouwens bijvoorbeeld niet gewoon funk en rock, of 2 subgenres ofzo... Waarom zou je het jezelf moeilijk maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-11-2003 14:16]
quote:ik citeer: 'twee muziekstijlen die door buitenstaanders wel op één hoop geveegd worden'
Op vrijdag 21 november 2003 14:09 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Waarom vergelijk je trouwens bijvoorbeeld niet gewoon funk en rock, of 2 subgenres ofzo... Waarom zou je het jezelf moeilijk maken.
van oud naar nieuw (om het simpel te houden zijn er veel stijlen als jazz,soul etc weggelaten)
spirituals --> blues (john lee hooker) --> rithem and blues (fats domino) (niet hedendaagse r&b) --> rock and roll (elvis) --> rock (the stones, hendrix)--> hardrock (hendrix,ac/dc) --> metal (metalica, iron maiden) --> deathmetal nu-metal etc etc
nu is het natuurlijk zo dat er ook nog steeds rock wordt gemaakt, vaak gemixt met andere stijlen zoals funk enzo (Chili Peppers)
bij metal werd de blues wat meer losgelaten en invloeden van uit de klassieke muziek kwamen erin. geloof ik (ben zelf geen metalhead)
nog een verschil is het geforceerd zingen (schreeuwen), volgens mij deed dit zn intrede bij de hardrock (ac/dc)
Het is natuurlijk moeilijk om bands in vaste hokjes te duwen het zijn ook meer richtlijnen. Het is een soort evolutie proces.
quote:Nou, je kan met behulp van enige voorbeelden redelijk exact formuleren wat het verschil is
Op vrijdag 21 november 2003 16:46 schreef Tijn het volgende:
Tip: hou nooit spreekbeurten over begrippen die je gevoelsmatig wel uit elkaar kunt houden, maar waarbij een exacte definitie formuleren heel moeilijk blijkt te zijn.
quote:dan neem ik Stone Sour als voorbeeld. Leg jij mij 's uit of het onder rock of metal valt, en dan ook goed duidelijk waarom.
Op vrijdag 21 november 2003 16:49 schreef Graveland het volgende:[..]
Nou, je kan met behulp van enige voorbeelden redelijk exact formuleren wat het verschil is
Verder is metal vaak wat extremer en heeft het een ander image.
quote:Ja, dat zeg ik, maar dan in iets andere woorden.
Op vrijdag 21 november 2003 16:46 schreef Tijn het volgende:
Tip: hou nooit spreekbeurten over begrippen die je gevoelsmatig wel uit elkaar kunt houden, maar waarbij een exacte definitie formuleren heel moeilijk blijkt te zijn.
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 18:17 schreef Fatality het volgende:
Je zit in de vierde of de derde en je moet hier een spreekbeurt over houden? Lekker niveau
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 18:43 schreef Beathoven het volgende:
[afbeelding] <-->[afbeelding]
quote:Heb het al ge-edit, reactie sloeg nergens op.
Op vrijdag 21 november 2003 18:46 schreef crossover het volgende:[..]
dat was een van de keuze's, en wat ik heb bedacht was het leukste maar ik wist niets te bedenken en als er niet genoeg over te schrijven valt kies ik een ander onderwerp.
niet meteen oordelen...
quote:op allmusic vind je 21 Metalvormen als een subgenre van Rock, wordt nog een hele kluif om dat een beetje uit elkaar te vissen. Maar ach.. er mag ook wel wat gedaan worden voor een spreekbeurt
Op vrijdag 21 november 2003 18:47 schreef Seborik het volgende:[..]
Heb het al ge-edit, reactie sloeg nergens op.
Misschien kun je op allmusic.com bij Styles kijken wat er voor verschillen zijn. Het staat er allemaal redelijk uitvoerig beschreven.
Maargoed dat gaat lang niet altijd op dit is puur als je bijvoorbeeld U2 vergelijkt met Cryptosy of Suede met Judas Priest
- zijn bij rock zijn nog blues-invloeden merkbaar, bij metal niet;
- maakt rock gebruik van akkoorden-overgangen, metal is veel meer riff-based;
- maakt metal gebruik van drumtechnieken (blast beats) die in rock niet voorkomen.
Kortom rock is traditioneler dan metal.
quote:Eerder andersom, de eerste metal band Black Sabbath is eigenlijk zware bluese.
Op vrijdag 21 november 2003 19:44 schreef Manji het volgende:
Voor zover ik weet:- zijn bij rock zijn nog blues-invloeden merkbaar, bij metal niet;
quote:Metal is eigenlijk gewoon een subgenre van rock, het is ontstaan uit de rock.
Rock is een genre, metal is een verzamelnaam voor meerdere genres.
quote:Da's gewoon dikke onzin, het aantal subgenres is maar net wat je ervan maakt, het is maar net hoe je je hokjes afbakend. eigenlijk zijn er geen subgenre's, maar men heeft ze verzonnen om makkelijker met elkander over muziek te kunnen communiceren. Verder zegt het nog barweinig.
(of metal kent meer subgenres dan rock)
quote:Maar metal bestaat ook uit een aantal subgenres die vaak weinig met elkaar te maken hebben. Het is dan eigenlijk meer een verzamel naam lijkt me.
Op vrijdag 26 december 2003 11:13 schreef Vork het volgende:[..]
Metal is eigenlijk gewoon een subgenre van rock, het is ontstaan uit de rock.
quote:Ik had het dan ook over hedendaagse metal. En zo bluesy vind ik BS helemaal niet klinken eigenlijk.
Op vrijdag 26 december 2003 11:03 schreef Djaser het volgende:[..]
Eerder andersom, de eerste metal band Black Sabbath is eigenlijk zware bluese.
Laat bij een paar verschillen die je noemt een fragmentje horen...en het zal voor de klas een stuk duidelijker overkomen denk ik!
nee ff serieus: ik denk dat rock melodieuzer is en metal vaak donkerder. Ik ben althans gek op hardrock, maar niet op metal vind die donkere stemmen en razende gitaren niks aan
quote:ik wordt blijer van een metalband als finntroll, dan van een rockband als radiohead
Op vrijdag 26 december 2003 14:14 schreef NB_TD het volgende:
Metal vind ik zelf toch een beetje darkmusic..............duister sfeertje dus.
Rockmuziek kun je weer heel vrolijk van worden. Dit is alleen wat mij opvalt, als ik rock of metal luister. Maar dr zijn natuurlijk altijd uitzonderingen
quote:ik denk dat dat t m doet ja.
Op vrijdag 26 december 2003 14:21 schreef Hayek het volgende:
Is het hoofdverschil niet gewoon dat het gitaargeluid anders klinkt? Bij metal is de gitaar hard en distorted, en bij rock is het meer natuurlijk.
quote:dus je moet hem nog doen?
Op vrijdag 26 december 2003 14:24 schreef crossover het volgende:
de les wanneer ik dat spreekbeurtje moest houden was de docente afwezig
quote:ik hoop van niet, ze is er nooit op teruggekomen
Op vrijdag 26 december 2003 14:28 schreef Hayek het volgende:[..]
dus je moet hem nog doen?
quote:Hoe wil je hedendaagse metal dan defineren?
Op vrijdag 26 december 2003 13:55 schreef Manji het volgende:[..]
Ik had het dan ook over hedendaagse metal. En zo bluesy vind ik BS helemaal niet klinken eigenlijk.
quote:Wat is dat nou weer voor vraag?
Op vrijdag 26 december 2003 15:50 schreef Djaser het volgende:[..]
Hoe wil je hedendaagse metal dan defineren?
Metal die nu gespeeld en geschreven wordt? Zomaar een ideetje hoor...
quote:Ja leuk, maar het is natuurlijk niet zo alsof alle metal bands van tegenwoordig de zelfde muziek maken dus denk ik niet dat je dat kan zeggen.
Op vrijdag 26 december 2003 17:19 schreef Manji het volgende:[..]
Wat is dat nou weer voor vraag?
Metal die nu gespeeld en geschreven wordt? Zomaar een ideetje hoor...
quote:Nee dat klopt uiteraard, maar de blues is toch redelijk ver te zoeken (lees niet aanwezig) bij de bands die ik beluister.
Op vrijdag 26 december 2003 18:31 schreef Djaser het volgende:[..]
Ja leuk, maar het is natuurlijk niet zo alsof alle metal bands van tegenwoordig de zelfde muziek maken dus denk ik niet dat je dat kan zeggen.
Metal: Vaak grunt, ruig + zware gitaar met veel distortion, veel drum Dubbel bass + blast beat en een en al gerag . Het meeste metal is gelukkig UNDERGROUND en dus geen last van 13 jarige koters die met 10kg kettingen aan hun broek lopen zoals bij iron maiden etc. En dat het underground is maakt het ook nog ff wat duisterder en het meeste metal is amper te vinden dus geen last van gare wannabe's die zullen mooi blijven luisteren naar dimmu borgir en dat andere bekende troep
[Dit bericht is gewijzigd door Dark0z op 26-12-2003 22:42]
quote:Gelukkig weet een 16jarige puber het altijd beter dan een 13jarige puber.
Op vrijdag 26 december 2003 22:01 schreef Dark0z het volgende:
rock: meestal verstaanbare stemmen... Rustige gitaar, DIe gasten denken dat ze alles zijn en richten zich TE erg op het publie (commercieel).Metal: Vaak grunt, ruig + zware gitaar met veel distortion, veel drum Dubbel bass + blast beat en een en al gerag
. Het meeste metal is gelukkig UNDERGROUND en dus geen last van 13 jarige koters die met 10kg kettingen aan hun broek lopen zoals bij iron maiden etc. En dat het underground is maakt het ook nog ff wat duisterder, muziek kan je amper vinden dus die gare wannabe's zullen dimmu borgir en dat andere bekende troep luisteren
quote:hahahahahah
Op vrijdag 26 december 2003 22:01 schreef Dark0z een hoop onzin
maar de leeftijd maakt eigenlijk opzich niet uit maar het gaat om dat gare kleding van hen... kettingen + zwarte nagellak etc en maar te denken dat ze zo true metal zijn
quote:zelfs na je edit is het een hoop bullshit.
Op vrijdag 26 december 2003 22:43 schreef Dark0z het volgende:
ff geeditklopt niet helemaal
quote:vertel jij dan eens wat over het genre metal
Op vrijdag 26 december 2003 22:41 schreef Anthraxx het volgende:[..]
Gelukkig weet een 16jarige puber het altijd beter dan een 13jarige puber.
quote:Zoals ik Metal zie is gewoon als een hardere variant van Hard Rock. Maar Metal zelf is nogal een breed begrip. Sowieso ben ik tegen het gehele hokjes denken en "Death metal is trui" denken die jij hierboven oh zo prachtig aanhaalt. Ik luister wat ik leuk vind en ik laat me zeker niet beïnvloeden door het 'commercieel' zijn of dat er 13 jarige pubers naar luisteren. Metal is een levenstijl en geen middel om jezelf anders voor te laten doen...
Op vrijdag 26 december 2003 22:44 schreef Dark0z het volgende:[..]
vertel jij dan eens wat over het genre metal
quote:Simpel. Metal is harde rockmuziek. Te hard om het nog rockmuziek te noemen.
Op vrijdag 26 december 2003 22:44 schreef Dark0z het volgende:[..]
vertel jij dan eens wat over het genre metal
Zo, tijd om m'n gouden Iron Maiden ketting te poetsen.
quote:13-jarig pubertje.
Op vrijdag 26 december 2003 22:47 schreef Seborik het volgende:[..]
Simpel. Metal is harde rockmuziek. Te hard om het nog rockmuziek te noemen.
Zo, tijd om m'n gouden Iron Maiden ketting te poetsen.
quote:Piss off wanker. Ik ben alles.
Op vrijdag 26 december 2003 22:48 schreef Anthraxx het volgende:[..]
13-jarig pubertje.
hmm metal is echt geen rock... En daarmee kan je het al helemaal niet mee vergelijken
Volgens mij heb je nooit brutal death metal gehoord zoals mortician of devourment.
maaaaaaaaaaaaaaar het is wel allemaal eens uit rock ontstaan
kijk de link
http://membres.lycos.fr/ericlestrade/histoire/diagramme2.gif
quote:wat klopt er niet aan dan
Op vrijdag 26 december 2003 22:44 schreef Tokus het volgende:[..]
zelfs na je edit is het een hoop bullshit.
quote:onder andere dit:
Op vrijdag 26 december 2003 22:50 schreef Dark0z het volgende:[..]
wat klopt er niet aan dan
"DIe gasten denken dat ze alles zijn en richten zich TE erg op het publie (commercieel)."
"Vaak grunt"
"met veel distortion, veel drum Dubbel bass + blast beat en een en al gerag"
"last van 13 jarige koters die met 10kg kettingen aan hun broek lopen zoals bij iron maiden"
"En dat het underground is maakt het ook nog ff wat duisterder "
"en het meeste metal is amper te vinden dus geen last van gare wannabe's "
"die zullen mooi blijven luisteren naar dimmu borgir en dat andere bekende troep"
quote:http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=F1ROCK
Op vrijdag 26 december 2003 22:49 schreef Dark0z het volgende:
harde rock muziek ?hmm metal is echt geen rock... En daarmee kan je het al helemaal niet mee vergelijken
Volgens mij heb je nooit brutal death metal gehoord zoals mortician of devourment.maaaaaaaaaaaaaaar het is wel allemaal eens uit rock ontstaan
kijk de link
quote:Volgens Allmusic guide:
harde rock muziek ?hmm metal is echt geen rock... En daarmee kan je het al helemaal niet mee vergelijken
Volgens mij heb je nooit brutal death metal gehoord zoals mortician of devourment.maaaaaaaaaaaaaaar het is wel allemaal eens uit rock ontstaan
kijk de link
quote:En hieruit zijn alle andere metal genres ontstaan... trek je eigen conclusies maar. Ook geweldig hoe je aanhaald 'luister maar eens naar echte brute Death metal' wat me ook totaal geen reet kan schelen.
To some, Hard Rock and Heavy Metal are nearly interchangeable terms, since they share so many similarities. In both styles, loud, distorted guitars are prominent and the band is fronted by a lead singer who rarely plays another instrument. However, there's a key difference -- Hard Rock stays true to the bluesy rock & roll of the Stones and has a certain swing in the back beat. Heavy Metal has no swing -- it relies on brutal guitar riffs and pummelling rhythms.
quote:dus als vaak grunt niet waar is... bij welke bands komen geen grunt voor en bij welke wel... denk dat de lijst met grunt vele malen groter word dan geen grunt
Op vrijdag 26 december 2003 22:52 schreef Tokus het volgende:[..]
onder andere dit:
"DIe gasten denken dat ze alles zijn en richten zich TE erg op het publie (commercieel)."
"Vaak grunt"
"met veel distortion, veel drum Dubbel bass + blast beat en een en al gerag"
"last van 13 jarige koters die met 10kg kettingen aan hun broek lopen zoals bij iron maiden"
"En dat het underground is maakt het ook nog ff wat duisterder "
"en het meeste metal is amper te vinden dus geen last van gare wannabe's "
"die zullen mooi blijven luisteren naar dimmu borgir en dat andere bekende troep"
quote:Wat een ongelovelijke onzin.
hmm metal is echt geen rock... En daarmee kan je het al helemaal niet mee vergelijken
quote:grunts komen voornamelijk voor in de death metal.
Op vrijdag 26 december 2003 22:56 schreef Dark0z het volgende:[..]
dus als vaak grunt niet waar is... bij welke bands komen geen grunt voor en bij welke wel... denk dat de lijst met grunt vele malen groter word dan geen grunt
Als bij jou "metal" alleen uit death metal bestaat dan heb je gelijk. Ga je daarbuiten kijken, bijvoorbeeld in de prog, black, heavy of powermetal, dan zal je toch echt heeeel wat minder grunts horen.
Ik denk dat je lijstje met grunts klein is vergeleken bij geen grunts.
quote:geef es tegen argument hierop dan
Op vrijdag 26 december 2003 22:58 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Wat een ongelovelijke onzin.
quote:Als je denkt dat alleen "black metal" (of death, who cares) metal is wel.
dus als vaak grunt niet waar is... bij welke bands komen geen grunt voor en bij welke wel... denk dat de lijst met grunt vele malen groter word dan geen grunt
quote:* PdeHoog gaat 13-jarig tienertje spelen en zet Iron Maiden - Brave New World op
Op vrijdag 26 december 2003 22:01 schreef Dark0z het volgende:
... van 13 jarige koters die met 10kg kettingen aan hun broek lopen zoals bij iron maiden etc.
quote:Stefan, je praat uit je hol
quote:Zeggen dat metal geen rock is, is hetzelfde als zeggen dat hardcore (gabber) geen housemuziek is.
Op vrijdag 26 december 2003 22:59 schreef Dark0z het volgende:[..]
geef es tegen argument hierop dan
k bedoel als ik het fout heb zeg me dan wat het wel is...
Rock is een genre, metal is een subgenre.
quote:Death
Op vrijdag 26 december 2003 22:59 schreef Seborik het volgende:[..]
Als je denkt dat alleen "black metal" (of death, who cares) metal is wel.
dat zijn zover ik weet de genres waarin grunt word gebruikt
quote:sst, dit is leuk
Op vrijdag 26 december 2003 23:00 schreef Graveland het volgende:[..]
Stefan, je praat uit je hol
quote:Nog steeds niet, want hij denkt dat Cryptopsy speed metal is
Op vrijdag 26 december 2003 23:02 schreef Seborik het volgende:
Speedmetal was in het begin ook niet met grunts. Geen idee of dat nu wel is, maar bij veel oude bands niet in ieder geval.
maarja genoeg gelul van mijn kant.. iedereen weet dat het toch bullshit is dus ik kan maar beter niet doorgaan (alhoewel het was best grappig hoe iedereen toehapte ghhe
)
[Dit bericht is gewijzigd door Dark0z op 26-12-2003 23:07]
quote:kortom, je bent er achter dat je argumenten nergens op slaan en probeert je er nu uit te lullen?
Op vrijdag 26 december 2003 23:05 schreef Dark0z het volgende:
ghehe je moet ook niet alles geloven wat ik zeg marisu
quote:De breezah raakt uitgewerkt.
Op vrijdag 26 december 2003 23:06 schreef Tokus het volgende:[..]
kortom, je bent er achter dat je argumenten nergens op slaan en probeert je er nu uit te lullen?
quote:zo kan je het ook zien als je dat wil.. maar ik zat me eerder te vervelen
Op vrijdag 26 december 2003 23:06 schreef Tokus het volgende:[..]
kortom, je bent er achter dat je argumenten nergens op slaan en probeert je er nu uit te lullen?
quote:Ik ga het morgen eens toepassen in een cheesy dance nummer, komt het dan ook in dat lijstje?
Op vrijdag 26 december 2003 23:01 schreef Dark0z het volgende:[..]
Death
black
gothic
brutal death
grindcore
doom
speedmetaldat zijn zover ik weet de genres waarin grunt word gebruikt
quote:-- weg --
Op vrijdag 26 december 2003 23:07 schreef Dark0z het volgende:[..]
zo kan je het ook zien als je dat wil.. maar ik zat me eerder te vervelen
[Dit bericht is gewijzigd door PdeHoog op 26-12-2003 23:13]
quote:Mooi, begin er de volgende keer ook niet aan.
Op vrijdag 26 december 2003 23:11 schreef Dark0z het volgende:
kep al gezegt dat ik kap
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 27-12-2003 16:59]
quote:laten we dit maar als conclusie nemen
Op vrijdag 26 december 2003 14:21 schreef Hayek het volgende:
Is het hoofdverschil niet gewoon dat het gitaargeluid anders klinkt? Bij metal is de gitaar hard en distorted, en bij rock is het meer natuurlijk.
quote:Nee doe maar niet. Het klopt niet namelijk.
Op zaterdag 27 december 2003 16:55 schreef Hayek het volgende:[..]
laten we dit maar als conclusie nemen
quote:wat dan?
Op zaterdag 27 december 2003 17:10 schreef Manji het volgende:[..]
Nee doe maar niet. Het klopt niet namelijk.
quote:Wat er niet aan klopt bedoel je?
Op zaterdag 27 december 2003 17:10 schreef Hayek het volgende:[..]
wat dan?
Beschouw jij Jimi Hendrix als metal?
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:15 schreef Manji het volgende:Wat er niet aan klopt bedoel je?
Beschouw jij Jimi Hendrix als metal?
quote:Maar wel erg distorted. En een typische metal sound bestaat niet. Iron Maiden klinkt anders als Slayer. Je kan het dan net zo goed over de typische geschreeuwde vocalen van metal hebben, terwijl er ook genoeg bands zijn waar er echt wordt gezongen.
Op zaterdag 27 december 2003 17:16 schreef Hayek het volgende:[..]
[afbeelding]
maar hij heeft ook niet die typische metal sound die ik bedoelde
quote:jawel, het gitaargeluid heeft altijd dezelfde basis bij metal
Op zaterdag 27 december 2003 17:24 schreef Manji het volgende:[..]
Maar wel erg distorted. En een typische metal sound bestaat niet.
Metal is muziek die de band zelf wil spelen en horen ...als het goed verkoopt is het mooi meegenomen... voorbeeld band= Metallica
Metal is oprechte en eerlijke muziek (gaat vaak over echte dingen in het leven) en rock is fake (gaat vaak over liefde en dingen die weinig te maken hebben over hoe de wereld echt in elkaar zit).
* GODFLESH his personal opinion.
p.s. rock, gabber, kleuterpop, trance, country etc etc zijn allemaal trends die uiteindelijk uitsterven/uitgestorven zijn...metal is tijdloos en de metalscene is nog steeds nog aan het groeien (had het liever dat het in de underground was gebleven, maar goed...). Metal is niet alleen maar muziek, maar ook "a way of thinking".
Metal is in de jaren 70 begonnen en de scene is 30 jaar later nog steeds groeiende i.p.v. Rock wat al jaren dood is...welke muziekstroming/soort die je tegenwoordig op radio hoort kan dat nog meer zeggen!?
[Dit bericht is gewijzigd door GODFLESH op 27-12-2003 19:47]
Best wel jammerlijk, hoeveel debiele antwoorden je krijgt bij de vraag wat het verschil tussen rock en metal is
quote:Klopt,als kurt cobain een betere techniek had gehad wou hij eigenlijk ook alleen maar gaan shredden.
Op zaterdag 27 december 2003 19:33 schreef Tijn het volgende:
Ja, rockbands die zelf achter hun muziek staan bestaan ook niet, ze zouden natuurlijk het liefst allemaal metal spelen.
quote:Precies. De enige reden dat The Beatles nooit metal speelden was omdat ze de apparatuur ervoor niet konden betalen. Maar in hun hart wisten ze het wel.
Op zaterdag 27 december 2003 19:46 schreef dantes_inferno86 het volgende:[..]
Klopt,als kurt cobain een betere techniek had gehad wou hij eigenlijk ook alleen maar gaan shredden.
quote:uhm, ik vraag me af of dat wel waar is. maar the beatles maakten in mijn ogen bijna het tegenovergestelde van metal...
Op zaterdag 27 december 2003 19:48 schreef Tijn het volgende:[..]
Precies. De enige reden dat The Beatles nooit metal speelden was omdat ze de apparatuur ervoor niet konden betalen. Maar in hun hart wisten ze het wel.
quote:OMG!!!
Op zaterdag 27 december 2003 19:51 schreef crossover het volgende:[..]
uhm, ik vraag me af of dat wel waar is. maar the beatles maakten in mijn ogen bijna het tegenovergestelde van metal...
quote:Je wist zeker niet dat zelfs James Last diep in zijn hart Metal wilde maken. Alleen hij kon het niet vanwege de apparatuur die tijd.
uhm, ik vraag me af of dat wel waar is. maar the beatles maakten in mijn ogen bijna het tegenovergestelde van metal...
Djaser, ik luisterde al naar metal toen jij nog niet eens geboren was en ik ben nu z'on 18 jaar Metallicafan, dus ik wat precies waar ik het over heb unlike some musicnewbies on this forum.
Commetaar kan iedereen leveren....verdedig je eigen standpunt maar eens dan.
quote:
quote:Het staat allemaal op de Anthology DVDs, my friend.
quote:En hier gaat de redenatie volkomen mis. Fidel Castro regeert al veertig jaar en maakt er nog steeds een puinhoop van. Tevens vind ik je verhaaltje niet echt kloppen, om het al gezegde: Niemand wil rock spelen?
Op zaterdag 27 december 2003 19:54 schreef GODFLESH het volgende:
Djaser, ik luisterde al naar metal toen jij nog niet eens geboren was en ik ben nu z'on 18 jaar Metallicafan, dus ik wat precies waar ik het over heb unlike some musicnewbies on this forum.
quote:Als je met leeftijd gaat lopen gooien begin ik er al helemaal niet aan, als je zelf niet kan bedenken dat je verhaal hypocriet is dan is het wat mij betreft hopeloos. Dit is hetzelfde als een Jim fan overtuigen dat de hype niet om de muziek te doen is.
Op zaterdag 27 december 2003 19:54 schreef GODFLESH het volgende:
"Hahaha je voorbeeldmetal band is wel heel erg lachwekkend, net als de rest van je verhaal trouwens."Djaser, ik luisterde al naar metal toen jij nog niet eens geboren was en ik ben nu z'on 18 jaar Metallicafan, dus ik wat precies waar ik het over heb unlike some musicnewbies on this forum.
Commetaar kan iedereen leveren....verdedig je eigen standpunt maar eens dan.
quote:Ach ja, weer een leuk weetje voor een verjaardag zullen we maar zeggen
Op zaterdag 27 december 2003 19:59 schreef crossover het volgende:
dat vind ik toch ook een beetje raar...
quote:Welke "way of thinking"dan?
Op zaterdag 27 december 2003 19:32 schreef GODFLESH het volgende:
p.s. rock, gabber, kleuterpop, trance, country etc etc zijn allemaal trends die uiteindelijk uitsterven/uitgestorven zijn...metal is tijdloos en de metalscene is nog steeds nog aan het groeien (had het liever dat het in de underground was gebleven, maar goed...). Metal is niet alleen maar muziek, maar ook "a way of thinking".
quote:Metal heeft toch net als hiphop en R&B een bepaalde subcultuur? Is dat niet te vergelijken dan.
Op zaterdag 27 december 2003 20:00 schreef dantes_inferno86 het volgende:[..]
Welke "way of thinking"dan?
En dat rock en andere muziekgenres trends zijn is onzin.Metal is eerder een "trend"dan bv rock en country die al veel langer bestaan dan metal.
quote:Vrijwel elke stroming binnen de popmuziek heeft een subcultuur
Op zaterdag 27 december 2003 20:01 schreef Djaser het volgende:[..]
Metal heeft toch net als hiphop en R&B een bepaalde subcultuur? Is dat niet te vergelijken dan.
quote:Qua uiterlijk misschien wel maar qua gedachtengoed toch echt niet.
Op zaterdag 27 december 2003 20:01 schreef Djaser het volgende:[..]
Metal heeft toch net als hiphop en R&B een bepaalde subcultuur? Is dat niet te vergelijken dan.
quote:Wellicht. Maar ik vraag me af hoeveel metalfans dat 'gedachtengoed' delen. Het gaat een groot percentage slechts om de muziek... maar zelfs dan zijn er overeenkomsten aan te treffen
Op zaterdag 27 december 2003 20:03 schreef dantes_inferno86 het volgende:[..]
Qua uiterlijk misschien wel maar qua gedachtengoed toch echt niet.
quote:ik vond het ook een vreemde opmerking, maar ik heb het even nagetrokken en het klopte, eigenlijk wou john lennon gaan grunten in een grindcore band maar de benodigde samples en studio apparatuur was niet voorhanden.
quote:Goed nieuws!
Op zaterdag 27 december 2003 20:12 schreef Hayek het volgende:[..]
ik vond het ook een vreemde opmerking, maar ik heb het even nagetrokken en het klopte, eigenlijk wou john lennon gaan grunten in een grindcore band maar de benodigde samples en studio apparatuur was niet voorhanden.
*ligt dubbel*
quote:En vergeet ook de druk van de platenmaatschappij niet, die wilden natuurlijk commercieel-interessante pop/rock, want dat verkocht beter aan de hordes tienermeisjes die allemaal een Beatles-dekbedovertrek hadden in die tijd.
Op zaterdag 27 december 2003 20:12 schreef Hayek het volgende:[..]
ik vond het ook een vreemde opmerking, maar ik heb het even nagetrokken en het klopte, eigenlijk wou john lennon gaan grunten in een grindcore band maar de benodigde samples en studio apparatuur was niet voorhanden.
In bijvoorbeeld Love Me Do hoor je aan het begin de mondharmonica bijna oversturend scheuren alsof ze dat metal-geluid wel willen, maar gewoon niet mogen maken.
paar voorbeelden:
Country = trend (welke country nummer hoor je nu nog weekelijks op de radio?) Marianne Weber heeft zelfs country cd uitgebracht om graantje mee te pikken van de trend toendertijd. <--zegt genoeg lijkt me. Linedancing was "in" tijdje terug.
"Eind 2001 verraste Marianne Weber haar fans met het album Country & Weber, een album met bekende countryhits. De Amerikaanse country muziek en het Hollandse levenslied versmelten op een wel heel bijzondere wijze in songs als Ik wacht niet tot morgen (Rose Garden) en Sneeuwwitte Vredesduif (On The Wings Of A Dove). "
Gabber = trend (90% van de nederlandse jeugd was gabber tijdje terug en ging naar Thunderdome etc). Hoeveel gabbers kom je nu nog dagelijks tegen met hun trainingspakje aan en met kaalgeschoren hoofd?
Metal is geen trend...
in de 70 jaren was de grote hit "Paranoid" van Black Sabbath al te horen op de radio en metal is nu nog dagelijks te horen op de radio...dus hardly a trend lijkt me.
p.s. Beatles is geen rock ...maar pop. Rolling Stones lijkt me betere keuze en deze band is toevallig wel tijdloos net als zijn pop-tegenhanger The Beatles. Met rock bedoel ik meer "hard/soft rock bands".
Niet alles is even zwart-wit...I know.
p.s.
"Als je met leeftijd gaat lopen gooien begin ik er al helemaal niet aan, als je zelf niet kan bedenken dat je verhaal hypocriet is dan is het wat mij betreft hopeloos."
Het nadeel van tieners is denken dat ze alles al weten..wijsheid komt met de jaren.
p.s.s. Zoek eerst eens op in een woordenboek wat het woord "hypocriet" betekent voordat je het gaat gebruiken in zinsverband.
[Dit bericht is gewijzigd door GODFLESH op 27-12-2003 20:30]
Niks niet zwart wit ergens voor staan en er voor gaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Djaser op 27-12-2003 20:33]
quote:Niet dat ik weet teminste.
Op zaterdag 27 december 2003 20:30 schreef Diverse_Reality het volgende:
Liefde komt in de echte wereld wel voor hoor..
quote:Dat blijkt wel ja!
Op zaterdag 27 december 2003 20:25 schreef GODFLESH het volgende:Het nadeel van tieners is denken dat ze alles al weten..wijsheid komt met de jaren.
* GODFLESH hugs Djaser
friends mkay?
quote:Wat is er bij jou dan misgegaan?
Op zaterdag 27 december 2003 20:25 schreef GODFLESH het volgende:Het nadeel van tieners is denken dat ze alles al weten..wijsheid komt met de jaren.
quote:aaaaaaaaaaah
Op zaterdag 27 december 2003 20:36 schreef GODFLESH het volgende:
hehehe* GODFLESH hugs Djaser
friends mkay?
quote:* Djaser vind Godflesh ook best lief
Op zaterdag 27 december 2003 20:36 schreef GODFLESH het volgende:
hehehe* GODFLESH hugs Djaser
friends mkay?
Ik was just kiddin Dantes...
p.s. Ik stop ermee...IDOLS begint zo en kan ik lachen om de jeugd de van tegenwoordig. Bye Bye
quote:Je denkt echt dat dit MSN is he?
Op zaterdag 27 december 2003 22:05 schreef pennyroyaltea het volgende:
ik vind t niet bepaald aardig dat n bericht die ik verstuur wordt veranderd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |