abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14814968
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:25 schreef freud het volgende:

[..]

Ze zeuren over stigmatisering, maar willen er zelf niets tegen doen of veroordelen acties om het aan te pakken. Het lijkt mij dat als bep[aalde delen uit je gemeenschap rot zijn, je het aanpakt. Vooral in moskeeen en binnen families zou het imo veeel strenger aangepakt kunnen worden. Nu is het onderling een soort heldenstatus als je crimineel bent.

Als je er niets aan wil doen omdat het je familie niet is, moet je ook niet zeuren als de politie actie onderneemt.

Onzin, de normale Marokkaan heeft geen zak te maken met de Marokkaan die zit te relschoppen. De gemiddelde Nederlander hoeft zich ook niet te bekommeren om mederelschoppertjes.

Overigens wordt dit wel gedaan bij een moskee in de buurt. 3 mensen offeren zichzelf telkens op ervoor te zorgen dat hangjongeren oprotten (terwijl ze zelf voor het gebed komen )

pi_14815551
Ok, de grote groep criminelen in Ede gaat nu hard aangepakt worden.
Dit is het enige plan dat nog kan helpen misschien.
Maar waarom hebben de opstarters van dit project dan niet eerst overlegd met het KMGE, (want er was van het begin af aan dus al duidelijk dat het ging om 40 Marokkaanse jongeren)?
Omdat er nu weer de naam Marokkanen vermeldt word is het aannemelijk dat er vanuit de Marokkaanse bevolking kwaad op gereageerd word. Weer komen ze negatief in het nieuws en door al die negatieve publiciteit gaan andere mensen weer denken van : zie je nou ALLE marokkanen zijn slecht en crimineel.
En als ik een van de 'goeie' Marokkanen zou zijn zou ik hier zelf ook wanhopig van worden.
Ze hadden gewoon de nationaliteit van de criminele jongeren niet moeten vermelden in het nieuws dan werd gewoon die groep jongens aangepakt want het belangrijkste is dat de criminaliteit wordt opgelost en niet om welke bevolkingsgroepen het gaat! Ze moeten wel samenwerken met het KMGE omdat het toch om hun jongeren gaat en zij het beste weten hoe de politie ze het beste kan aanpakken.
Maar dan in samenwerking en niet op deze manier.

Als

pi_14816101
Waarom zou moeilijk doen met samenwerken?

Crimineel --> Moet opgepakt worden

Klaar. Ongeacht turk, marokkaan of wie dan ook.

vrijdag 21 november 2003 @ 14:36:52 #29
35413 Gozaru_X
The Ultimate Foxy Fix!
pi_14817344
quote:
Ze hadden gewoon de nationaliteit van de criminele jongeren niet moeten vermelden in het nieuws dan werd gewoon die groep jongens aangepakt want het belangrijkste is dat de criminaliteit wordt opgelost en niet om welke bevolkingsgroepen het gaat!
Kan best handig zijn om te weten welke bevolkingsgroep de meeste sh*t veroorzaakt hoor. We kunnen allemaal wel doen alsof het gewoon criminelen zijn en het aan Nederland ligt, maar iets meer specificaties is altijd wel fijner als je er later serieus op in wilt gaan.
So Now You Know!
  vrijdag 21 november 2003 @ 14:49:12 #30
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_14817758
Yep.

De tijd van doodzwijgen begint doorbroken te worden.

Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_14822569
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:43 schreef miss_cee het volgende:

Ze hadden gewoon de nationaliteit van de criminele jongeren niet moeten vermelden in het nieuws dan werd gewoon die groep jongens aangepakt want het belangrijkste is dat de criminaliteit wordt opgelost en niet om welke bevolkingsgroepen het gaat!
Als

Haha in het oorspronkelijke nieuwsbericht stond ook neit eens dat het om Marrokanen ging. Alleen door inmenging van die KMGE is het opeens een Marrokanen nieuwsbericht geworden.
pi_14822903
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:06 schreef Youssef het volgende:
Ik vind het logisch dat hij boos is, voornamelijk doelend op:
[..]

Het steekt ons vooral dat wij er niet in betrokken zijn.

Mijn god, het moet toch niet gekker worden....... Alsof men in Arnhem eerst ook ff overleg gepleegd heeft met de desbetreffende hooligans. Het gaat om een clubje raddraaiers, die worden gewoon aangepakt, niets meer niets minder. Of ze nou rood, bruin, blank, geel of wat dan ook zijn.
pi_14823884
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 17:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mijn god, het moet toch niet gekker worden....... Alsof men in Arnhem eerst ook ff overleg gepleegd heeft met de desbetreffende hooligans. Het gaat om een clubje raddraaiers, die worden gewoon aangepakt, niets meer niets minder. Of ze nou rood, bruin, blank, geel of wat dan ook zijn.

Oh ja, natuurlijk, ik maakte even een denkfout. Ik dacht even dat de KMGE (Kerngroep Marokkaanse Gemeenschap Ede) als gevolg van kleine problemen was opgericht. Beetje dom natuurlijk

Het is natuurlijk de plaatselijke vliegmaatschappije

.

Trouwste user 2022 vrijdag 21 november 2003 @ 18:42:33 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_14823924
Spel het woord Ede eens achterstevoren.

Omgekeerde wereld idd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_14823973
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:27 schreef Youssef het volgende:

[..]

Onzin, de normale Marokkaan heeft geen zak te maken met de Marokkaan die zit te relschoppen. De gemiddelde Nederlander hoeft zich ook niet te bekommeren om mederelschoppertjes.

Overigens wordt dit wel gedaan bij een moskee in de buurt. 3 mensen offeren zichzelf telkens op ervoor te zorgen dat hangjongeren oprotten (terwijl ze zelf voor het gebed komen )

Mee eens. Ik ken weliswaar niet zoveel Marokkanen, maar degene die ik ken zijn allemaal -zonder uitzondering- aardig en komen absoluut niet overeen met de prototype-relschoppende-Marokkaan. Tien jaar geleden waren het de voetbalsupporters die zogenaamd altijd voor rellen zorgden, en nu zijn het de Marokkanen. En de achterliggende argumentatie is bij beiden zeer zwak.
pi_14825766
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 18:40 schreef Youssef het volgende:

[..]

Oh ja, natuurlijk, ik maakte even een denkfout. Ik dacht even dat de KMGE (Kerngroep Marokkaanse Gemeenschap Ede) als gevolg van kleine problemen was opgericht. Beetje dom natuurlijk

Het is natuurlijk de plaatselijke vliegmaatschappije

.

Als je leest:
quote:
Vijf jaar geleden probeerde Ede ook de overlast te bestrijden in met name de wijk Veldhuizen A. Het zero-tolerance-beleid heette destijds back to normal (Baton), en leidde volgens de Marokkaanse gemeenschap tot een zeer gespannen situatie in de wijk. Daarop probeerden Marokkaanse bewoners, verenigd in adviesgroep Irshad, met de harde kern van criminele jongeren in gesprek te komen en de 'meelopers' voor het slechte pad te behoeden. Volgens Irshad-lid Said el Bachrioui kon dat lukken, maar werkten politie en gemeente nauwelijks mee. 'Het hele circus begint nu weer opnieuw.'
In de eerste instantie probeerde de politie het dus. Er wordt zelfs even uit de losse pols bij gemeld dat dat tot "gespannen" situaties heeft geleid. Vervolgens mag de marokkaanse gemeenschap het proberen en die falen net zo hard, maar geven vervolgens politie en gemeente de schuld (die zorgden toch voor een gespannen situatie??)

Nu treedt wederom gemeente/politie op. Moeten ze dan weer het wiel gaan uitvinden en weer om de tafel gaan zitten??? Wetende dat dat in het verleden ook niet gewerkt heeft. Dus die KMGE heeft geen enkel recht van spreken, als ze de vorige keer goed werk geleverd hadden, was dit nu niet nodig geweest.

Komt bij dat men spreekt over een harde kern van raddraaiers, maar die KMGE club gaat er bij voorbaat al vanuit dat men de marokkanen bedoelt. Wie stigmatiseert er dan eigenlijk??

pi_14825963
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:59 schreef Menyo het volgende:
Waarom zou moeilijk doen met samenwerken?

Crimineel --> Moet opgepakt worden

Klaar. Ongeacht turk, marokkaan of wie dan ook.

<linkse kerk> Waarom noem je het woord Nederlander hier niet? En schrijf je de nationaliteiten heel minachtend zonder hoofdletter? DISCRIMINATIE! </linkse kerk>

Maar inderdaad: de politie wil criminelen aanpakken en gelijk is er een Marokkaanse belangengroep die moord en brand schreeuwt. Zegt wel iets over die groepering...

"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_14826125
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 19:53 schreef AchJa het volgende:
Komt bij dat men spreekt over een harde kern van raddraaiers, maar die KMGE club gaat er bij voorbaat al vanuit dat men de marokkanen bedoelt. Wie stigmatiseert er dan eigenlijk??
Men sprak over marokkanen in de nieuwsberichten

Overigens faalde de politie eerder al, vervolgens de KMG nogwat... wat is er mis met samenwerken?

pi_14826811
Waarom zou die Marokkaanse groep nou inspraak moeten hebben. Degenen die het plan hebben opgezet zijn waarschijnlijk ook allemaal vertegenwoordigers van politie enz. En in een multi-culti samenleving zullen daar ook best wel wat allochtonen bij gezeten hebben. Dus die hadden ook nog hun inbreng kunnen hebben.

Goed plan trouwens, die harde aanpak.

pi_14827193
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 20:05 schreef Youssef het volgende:

[..]

Men sprak over marokkanen in de nieuwsberichten

Ik meende dat het in de eerste instantie om jeugdige raddraaiers ging..... Maar dat kan ik fout hebben. Mijn schuld dan.
quote:
Overigens faalde de politie eerder al, vervolgens de KMG nogwat... wat is er mis met samenwerken?
Omdat:
quote:
De Kerngroep Marokkaanse Gemeenschap
Ede onderschrijft de visie van B&W.In
overleg met de kerngroep zijn tal van
projecten uitgevoerd voor de jongeren,
die niet hebben geholpen.
Tot nu toe heeft dus niets geholpen, van beide kanten niet. Men is er nu eindelijk achter dat het tijd wordt dat de wind eens een keer uit een andere hoek gaat waaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')