abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14805291
Voor de ouderejongere onder ons en anders moet je het jouw ouders maar eens vragen:

Dit weekend is het precies 40 jaar geleden dat de legendarische JFK in Dallas vermoord werd.

Mensen van mijn generatie weten nog precies waar ze waren op het moment dat in Nederland het nieuws bekend werd gemaakt en ik kan mij de stuntelige uitzending van het NTS-nieuws (voorloper van NOS-journaal) en de speciale uitzending van Brandpunt op het de enige zender die we toen hadden (Nederland 1) nog herinneren.

Er zijn mensen die achteraf beweren dat je de beelden van de moord toen zich kunnen herinneren, dat klopt dus niet, want we leefden nog in het tijdperk zonder satelietverbindingen en de beelden moesten per filmblik worden ingevlogen en de beroemde Zapruder-film kwam pas veel later in omloop.

Op die avond, zo rond 8 uur, zat ik als klein jongetje voor de TV te wachten op, ik geloof Bonanza, en toen kwam het nieuwsbericht en het was voor het eerst dat ik mijn ouders opeens hoorde schreeuwen: "Laat het niet waar zijn!" en ze begonnen later op de avond, toen het bevestigd werd dat Kennedy overleden was te huilen.

Oké, heel verhaal, maar heeft onuitwisbare indruk destijds op mij gemaakt.

Wie is oud genoeg (Yvonne?) om het zich te herinneren en anders moet je deze vraag echt eens aan je ouders stellen:

"Waar was jij toen Kennedy vermoord werd?"

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_14805379
Dat was toch 20 november 1963?? Ik bestond toen nog niet eens...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_14805404
Ergens in een warehouse in Dallas, 3 hoog of zo.
Use & Abuse... Good & Bad Times
pi_14805420
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 00:26 schreef nightfall het volgende:
ik was nog zaad..
ROFL

Net zoals de eerste maanlanding heb ik er als halve eencellige weinig van meegekregen. Maar het zal wel net zo gevoeld hebben als de aanslag op Pim en de aanslag op de twin-towers.

† In Memoriam † vrijdag 21 november 2003 @ 00:30:48 #5
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14805464
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 00:24 schreef golfer het volgende:

Op die avond, zo rond 8 uur, zat ik als klein jongetje voor de TV te wachten op, ik geloof Bonanza, en toen kwam het nieuwsbericht en het was voor het eerst dat ik mijn ouders opeens hoorde schreeuwen: "Laat het niet waar zijn!" en ze begonnen later op de avond, toen het bevestigd werd dat Kennedy overleden was te huilen.

ik kan het me nog herinneren, weet dat het een onuitwisbare indruk op me gemaakt heeft en ik denk zeker te weten dat ik het op dezelfde manier als golfer gehoord heb
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_14805470
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 00:27 schreef -Marjo- het volgende:
Dat was toch 20 november 1963?? Ik bestond toen nog niet eens...
22 november 1963 om precies te zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_14805498
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 00:31 schreef golfer het volgende:

[..]

22 november 1963 om precies te zijn.

Oeps, foutje...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  vrijdag 21 november 2003 @ 00:35:54 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_14805576
Toen hadden wij nog geen tv, alleen een radio.
En ik was toen net te jong om het allemaal te begrijpen, vier jaar.
Mijn moeder weet het vast nog wel, ik zal het haar morgen eens vragen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 21 november 2003 @ 00:36:21 #9
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_14805586
Mijn generatie heeft denk ik een soortgelijk moment met de WTC-crash denk ik. Dat is denk ik de eerste gebeurtenis sinds de JFK-moord die een soortgelijke impact had op de hele wereld en de gebeurtenissen daarna.
pi_14805594
Ik zal het es vragen...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 21 november 2003 @ 00:38:36 #11
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_14805638
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 00:36 schreef Aventura het volgende:
Mijn generatie heeft denk ik een soortgelijk moment met de WTC-crash denk ik. Dat is denk ik de eerste gebeurtenis sinds de JFK-moord die een soortgelijke impact had op de hele wereld en de gebeurtenissen daarna.
Je vergeet de landing op de maan op 20 juli 1969.
Ik weet nog wel precies waar ik toen was.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 21 november 2003 @ 00:39:13 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_14805658
Erg leuk al die zaad/bijbal-reakties, maar vraag het morgen eens aan je ouders?

desnoods jullie grootouders.

Stel die vraag eens: "Waar waren jullie toen? "

Gegarandeerd dat ze het nog weten.

voor jullie generatie: de moord op Pim, was even heftig voor jullie als dit voor mijn generatie

Poef.....gone! ©golfer
pi_14805748
ik liep met mijn zussen naar huis, onderweg hoorden wij t van een jongen uit de buurt,
maakte toen wel veel indruk op me,

maar, nu niet meer, nu is dat aan de orde van de dag,
en eigenlijk, t was nooit niks geworden, net als allemaal die toneelspelers daar.. maar dit is mijn mening [of topic [

De Puta Madre
pi_14805750
Ach, ik had zoiets toen Senna de muur inknalde. Over een half jaar ook alweer 10 jaar geleden....
Calmer than you are
  vrijdag 21 november 2003 @ 00:47:09 #15
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_14805819
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 00:39 schreef golfer het volgende:
Erg leuk al die zaad/bijbal-reakties, maar vraag het morgen eens aan je ouders?

desnoods jullie grootouders.

Stel die vraag eens: "Waar waren jullie toen? "

Gegarandeerd dat ze het nog weten.

voor jullie generatie: de moord op Pim, was even heftig voor jullie als dit voor mijn generatie

Nee, de Pim-moord was niet van het niveau van de Kennedy-moord, not by far. Het heeft niet die impct op de verdere wereldgeschidenis gehad als de JFK-moord. Absoluut niet.
  vrijdag 21 november 2003 @ 00:51:26 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_14805898
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 00:47 schreef Aventura het volgende:

Nee, de Pim-moord was niet van het niveau van de Kennedy-moord, not by far. Het heeft niet die impct op de verdere wereldgeschidenis gehad als de JFK-moord. Absoluut niet.

Klopt, maar aangezien de meesten van jullie niet weten wat er toen voor stemming heerste en hoeveel impact dat toen had, noemde ik dit als voor jullie herkenbare voorbeeld.

ook spontaan huilende mensen op straat enzo

Poef.....gone! ©golfer
pi_14805914
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 00:47 schreef Aventura het volgende:

[..]

onzin, t is ver van je bed show,
ook de ophef over hun beide is t zelfde.

t gaat erom dat een politiek figuur vermoord is,
waar hij of zij voor staat komt niet ter order,

De Puta Madre
  vrijdag 21 november 2003 @ 00:54:41 #18
74514 El_Fenomino
Onstuitbaar Supertalent
pi_14805952
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 00:26 schreef nightfall het volgende:
ik was nog zaad..
Ik was nog niet eens zaad..

11 september vergeet ik ook nooit meer. Dag/tijd/plaats.
6 mei vergeet ik ook niet meer...

En de datum weet ik niet meer, maar toen dat vliegtuig in queens neerstorte ging er opnieuw een schok door me heen..

[b][url=http://home.tiscali.nl/mytopia/vrouwen]Vrouwen fotoboek met 200 keer Anna Kournikova[/url][/b]
pi_14806147
Ik kan me sterk vergissen, maar ik las het voor 't eerst op FOK!........denk ik.
Het leven is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit !!!
  vrijdag 21 november 2003 @ 10:16:24 #20
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14809344
*zet bezem terug in de kast*

Effies een stuk of 10 'toen was ik er nog niet' e.d. reacties verwijderd.
Dus mensjes, svp inhoudelijk reageren. We zijn hier niet in ONZ.
De reacties van die strekking die er nog wél staan: deze zijn later gequote of voegen nog iets toe aan 't topic.

Zoals golfer al aangaf: als je er toen nog niet was, vraag dan even aan je (groot)ouders waar zij waren doen Kennedy werd vermoord

Dat laatste zal ik doen zodra m'n vader wakker is.

(Un)masking for the greater good.
  Moderator vrijdag 21 november 2003 @ 12:17:57 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14812702
ik zou eigenlijk bij god niet meer weten waar ik was toen Pim vermoord werd.

ik weet dat ik het ergens op de radio hoorde en dat ik moest lachen (dacht aan een flauwe grap), tijdens de WTC aanslagen zat ik op mijn werk in de kantine een kopje koffie te drinken toen er ineens op elke tv breaking news was terwijl ik ijshockey zat te kijken

edit: owja en toen kennedy werd vermoord of amrstrong op de maan landde was ik nog zaad

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 november 2003 @ 14:36:19 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14817328
Pa is wakker. Zijn antwoord:

"Op de trouwerij van mijn broer."

(Un)masking for the greater good.
pi_14817519
Ik had het er laatst nog over met mijn vader (het ging over gebeurtenissen die een grote indruk op je hebben achtergelaten) en die vertelde dat hij samen met zijn vader in de auto zat. Net als veel mensen hebben ze die aan de kant (berm) gezet om het nieuws op de radio goed te kunnen luisteren. Dat moet toch wel een apart gezicht zijn op de snelweg.
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_14819065
1963? Pfff, zijn er uberhaubt forumleden die toen al bestonden? Dat is 40 jaar geleden en dit een een jongerensite!!!
De nieuwe muziekwebsite --> Edim.nl
pi_14819255
M'n moeder was toen 13 en was thuis. Mijn opa en oma waren op dat moment een volautomatische wasmachine aan het kopen (vrij uniek voor die tijd heb ik begrepen). Dit verhaal heb ik al 100 keer van ze gehoord

M'n vader die toen 19 was zat op een olietanker op de Atlantische Oceaan als ik me niet vergis.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')