quote:Dat vetgedrukte stukje is een hele goede analyse van no-tolerance / hard optreden. In een zwaar verneukte situatie moet je keihard optrden, dan heeft het ook flink effect. Maar het kan averrechts werken als je je hand overspeelt, bij een vrij goede situatie. Daarom is het goed om (om geheel aan te sluiten bij het topic) de harde kern van relschoppers keihard aan te pakken, omdat het toch niet erger kan. Maar niet overdrijven om dat teveel door te voeren (bijvoorbeeld op iedere crimineel).
Op vrijdag 21 november 2003 16:00 schreef Robert_Jensen het volgende:
http://www.apep.nl/generic?DocName=TGReport2
Wanneer je in New York over het politiewerk in die stad praat, ontkom je niet aan hun zero-tolerance-beleid. Dit beleid is gebaseerd op de Broken-Window-benadering. Het idee is daarbij dat het niet direct repareren van kleine zaken, bijvoorbeeld een ruitje, verloedering in de hand werkt. Bij criminaliteit betekent dit dat kleine criminaliteit waar niet tegen optreden wordt, uit zal monden in zeer ernstige vormen van criminaliteit. Het zero-telerance-beleid is er dan ook op gericht om op straat al bij zeer kleine vergrijpen direct in te grijpen. "No crime to small". En het heeft in New York succes. Het aantal moorden is met 60% gedaald. Wel gaf men aan, dat men vóór de invoering van het beleid zoveel moorden had, dat het gewoon niet erger kon en het ingrijpen wel tot resultaat moest leiden. Of: "we doen het nu zo goed, omdat wij het heel lang slecht gedaan hebben".
quote:Vriend, in dit geval in NL werd er helemaal niet gestraft of BIJNA nooit. Men gaat nu wel straffen. Dus dit beleid kan je ook zo definieeren. Verder ben je aan het miereneuken want het ZT beleid omvatte naast vaker straffen ook wel degelijk harder straffen.
Op vrijdag 21 november 2003 16:06 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Het zero-tolerance is gebaseerd op vaker straffen...dus de pakkans verhogen, dat is wat anders dan zwaarder straffen.
quote:Ten eerste, nee dat kunnen we niet: lees het artikel
Op vrijdag 21 november 2003 16:06 schreef CANARIS het volgende:
Als we ervan uitgaan ( wat we kunnen) dat het percentage recidivsiten gelijk blijft onafhankeloijk van de straf , dan is de rekening heel makkelijkIemand die 3 jaar in de bak zit kan na 3 jaar weer bezig zijn
iemand die 15 jaar in de bak zit pas na 15 jaar. De samenleving heeft dus 12 jaar rust gekochtVind het wel het geld waard
quote:Een significant verschil.
Roofovervallers en inbrekers, aldus het rapport, belandden vaker weer achter de tralies dan moordenaars of verkrachters (70-74 procent versus 41-46 procent).
Ten tweede, je rekent helemaal verkeerd. Als een persoon na 3 jaar zijn leven gebeterd heeft door opbouwende hulp in een inrichting, en een persoon na 15 jaar hetzelfde gedrag vertoont als voor de straf, is de samenleving er bij de eerste variant er beter van af, en zijn er veel kosten bespaard, een gevange kost ongeveer 175 euro per dag....dat tikt aan....
quote:Oké meneer de professor....maar wat is een penetair systeem?
Op vrijdag 21 november 2003 16:08 schreef CANARIS het volgende:
ja , en kombineer die twee, en de samenleving zal berusten in een goed en efficient penetair systeem
appels en peren
Je vergelijkt hier twee verschilende misdaden ,waarvan de één ( moord) een misdaad is die op zich staat. het grootste percentage voorbeeld burgers, zonder een strafblad.
Je wil of kan mij niet begrijpen
Het percentage recidivisten verschilt marginaal , in de vergelijking
Lange straf , korte straf , zware straf , lichte straf
Dus , een roofovervaller die 3 jaar krijgt , zal met een hoog aantenemen waarschijnlijkheid net zo crimineel blijven als een roofovervaller die 15 jaar zit
Dus kopen wij 12 jaar rust van deze roofovervaller.
[Dit bericht is gewijzigd door CANARIS op 21-11-2003 16:28]
Als een stel van die vriendelijke jongens aan jouw dochter, zusje, vriendin zitten, je een pistool op je hoofd zetten om je geld af te geven, de buurt terroriseren etc. Wat wil je dan? Ze knuffelen en lief doen??? Aanpakken die lieden!! Flikker ze in een strafkamp, laat ze voor 250 euro werk doen ipv beetje achterover hangend tv kijken in de cel, wat volgens dan blijkbaar 175 euro kost. Het wordt eens tijd dat de Nederlandse maatschappij duidelijk maakt dat dit niet gewenst is!
quote:Dank je
Op vrijdag 21 november 2003 16:26 schreef Harmonius het volgende:
Ik heb dit hele topic gelezen, maar voor dat ik ook maar iets zeg moet ik toegeven dat die richardquest goed is in irritant zijn...
quote:Je beaamt een deel van mijn betoog, laat ze zich nuttig voelen in plaats van zwaar straffen.
Op vrijdag 21 november 2003 16:26 schreef Harmonius het volgende:
Als een stel van die vriendelijke jongens aan jouw dochter, zusje, vriendin zitten, je een pistool op je hoofd zetten om je geld af te geven, de buurt terroriseren etc. Wat wil je dan? Ze knuffelen en lief doen??? Aanpakken die lieden!! Flikker ze in een strafkamp, laat ze voor 250 euro werk doen ipv beetje achterover hangend tv kijken in de cel, wat volgens dan blijkbaar 175 euro kost. Het wordt eens tijd dat de Nederlandse maatschappij duidelijk maakt dat dit niet gewenst is!
quote:Of je helpt hem erbovenop te komen door middel van een sociaal leven op te bouwen en eventueel psychologische hulp, mocht het nodig zijn.
Op vrijdag 21 november 2003 16:25 schreef CANARIS het volgende:Dus kopen wij 12 jaar rust van deze roofovervaller.
Dan kan de crimineel in kwestie nog nuttig voor de samenleving zijn ook nog....
In mijn opinie was strafkamp een zware straf
strafkamp in mijn opinie:
- uiterste discipline, streng regime
- zero tolerance, loop je te fucken, langer werken in het strafkamp
- luxe beperken tot het minimum, geen tv, geen sigaretten, geen licht na 9 uur 's avonds
- verplicht perfect leren van nederlandse taal, slang en barbaarse woorden worden afgestraft
- les in normen en waarden, af te ronden met een verslag waaruit duidelijk wordt dat genoeg kennis is vernomen
- deze lieden worden psychologisch hervormd volgens Pavlov, een slecht woord dan wel slechte daad is onherroepelijk in isolatie of de vuilste der vuilste klusjes... dit wordt er zo hard ingebakken dat wanneer de betreffende persoon het kamp verlaat hij nog niet in zijn slechtste dromen durft te denken om iets uit te halen... echter een goede daad zal beloond worden met laten we zeggen een leuk boek
het komt erop neer: vrijheid?, die kans heb je gehad, fatsoen zal erin gebakken worden, daarna zal je weten wat vrijheid is en het waarderen als je hoogste goed...
maar het is inderdaad wel meer die gasten integratie inbakken... imho is het echter de ergste der straffen.... geen grijntje vrijheid!
We zullen zien wat het uithaalt.
quote:Waar blijft 'ie?
Op vrijdag 21 november 2003 15:09 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
In het advocatenblad wordt wel meer geplaatst. Zal ik prof Smalhout als bron aanhalen?
quote:Goh, en jij valt over een typefout van een ander?
Op vrijdag 21 november 2003 17:02 schreef RichardQuest het volgende:
Dat is toch een project met psychiatrische instelling....Zulke heropvoedingskampen zijn er dacht ik nu ook al, het is op poef.We zullen zien wat het uithaalt.
quote:Wat betekent dat eigenlijk: Op poef?
Op vrijdag 21 november 2003 16:16 schreef RichardQuest het volgende:
Oké meneer de professor....maar wat is een penetair systeem?
Als ik maar niet meer op mijn poef hoef
quote:De huidige aanpak is idd dweilen met de kraan open.
Op vrijdag 21 november 2003 15:03 schreef sizzler het volgende:
Het gaat hier wel om de harde kern van [betreffende plaats] die gewoonweg niet te verbeteren zijn. Projecten en begeleiding helpen niet. Dáár wordt nu hard tegen opgetreden. De meelopers en crimineeltjes die nog wel te beteren zijn vallen daar buiten. De 40 criminelen uit de openingspost wordt gewoon duidelijk gemaakt: elke stap die je zet houden we in de gaten en elke foute stap die je zet wordt bestraft. Voor die kern lijkt me dat een goede aanpak.
Ik ben voorstander van "3 Strikes and your out", dat geeft een duidelijk signaal af op den duur
Gssime is boos omdat het plan volgens hem alleen Marokkaanse reljongeren treft........
Ik denk dat heer Gssime een groot fan is van de AEL.. (het is ook een grote leugenaar gezien zijn eerdere uitspraken.)
quote:Alle mensen met een kleurtje het land uit geeft ook een duidelijk signaal af.....elke Christen die atheïst moet worden ook.
Op vrijdag 21 november 2003 18:26 schreef schatje het volgende:[..]
Ik ben voorstander van "3 Strikes and your out", dat geeft een duidelijk signaal af op den duur
Da's natuurlijk geen argument.
quote:Uhh, waar heb je dit vandaan? Heb je de openingspost gelezen? Dit staat namelijk in sterk contrast met jouw 'bron'....
Op vrijdag 21 november 2003 18:37 schreef Koos Voos het volgende:
Het plan van de gemeente Ede om een groep jonge onverbetelijke criminelen keihard te gaan aanpakken, heeft tot grote woede geleid in de Marokkaanse gemeenschap. Abderrahim Gssime, voorzitter van de Kerngroep Marokkaanse Gemeenschap Ede (KMGE), zegt dat er op deze manier een politiestaat ontstaat.
Gemeente en politie willen de harde kern van zo'n 40 overlastgevende jongeren bestrijden met een apart team van acht agenten. De groep wordt in kaart gebracht, de leiders eruit gehaald en voor de echte criminelen rest repressie. Ook wordt getracht een groep van zo'n 200 'meelopers' voor afglijden te behoeden.Gssime is boos omdat het plan volgens hem alleen Marokkaanse reljongeren treft........
Ik denk dat heer Gssime een groot fan is van de AEL.. (het is ook een grote leugenaar gezien zijn eerdere uitspraken.)
Maar wat ook niet vergeten moet worden: het afpakken van hun patserwagens of scooters die ze met crimineel geld hebben gekocht. Nu zeggen ze vaak dat ze die gekregen hebben van hun vader of oom, maar daar moet de rechter minder vaak intrappen.
quote:Als er geen serienummer opstaat worden ze vernietigd, of het nou Marokkaan is of niet....en dit gaat nogal offtopic.
Op vrijdag 21 november 2003 21:36 schreef DaveM het volgende:
Hè hè, eindelijk!Maar wat ook niet vergeten moet worden: het afpakken van hun patserwagens of scooters die ze met crimineel geld hebben gekocht. Nu zeggen ze vaak dat ze die gekregen hebben van hun vader of oom, maar daar moet de rechter minder vaak intrappen.
Ik ga zuipen vrienden van POL, dus ik durf niet meer te reageren
Niet een!! Simpelweg omdat je er een boete van 300 dollar voor kan krijgen. Hard, maar het werkt wel. Maar zover zijn we in NL nog lang niet; het gaat hier om een harde kern (in het voorbeeld: 40 criminelen) die binnen de bestaande wetgeving aangepakt worden. Alleen is de pakkans wat groter en de begeleiding wat minder. En wat mij betreft mogen ze die gasten pakken op van alles en nog wat: rijden ze scooter: op de rollerbank, gooien ze een blikje op de gron: boete voor milieuvervuiling, geven ze een grote mond: boete voor het beledigen van een ambtenaar etc. Dat is ook een vorm van heropvoeden.
quote:Ja, jij bent vooral degene die het meeste heeft bijgedragen aan deze discussie
Op zaterdag 22 november 2003 10:13 schreef Kugari-Ken het volgende:
godzijdank durft hij niet meer te reageren, laten we hopen voor langere tijd niet. Wat een slechte discussie is dit zeg. RichardQuest, jij bent de zwakste schakel, dag.
En nou wegwezen grapsok.
quote:In New York staat er ook veel meer politie op de straat dan in Amsterdam....dat scheelt ook heel veel.
Op zaterdag 22 november 2003 11:49 schreef sizzler het volgende:
Wat ik van het zero-tolerance beleid gemerkt heb in NY: in een megadrukke hoofdstraat (Times Square) stonden vijf mensen folders uit te delen aan de massa mensen. In Amsterdam zou je die folders overal in die straat -en de rest van Amsterdam- op de grond terugvinden. Hoeveel denken jullie dat er daar op de gron lagen??Niet een!! Simpelweg omdat je er een boete van 300 dollar voor kan krijgen. Hard, maar het werkt wel. Maar zover zijn we in NL nog lang niet;
Of je nu een marokkaans, Nederlands of Chileens paspoort bij je draagt kan me verder weinig boeien als je mijn zakken staat te rollen
geen dubbele standaarden of tweede klasse burgers graag, gewoon iedereen die een misdaad pleegt keihard aanpakken en in de cel smijten waar ze moeten werken voor hun geld en je bent iig van die draaideurcriminelen af (je moet het mensen ontmoedigen om in de gevangenis te komen).
quote:Daarom zijn er ook acht extra agenten aangenomen in Ede.
Op zaterdag 22 november 2003 12:14 schreef RichardQuest het volgende:[..]
In New York staat er ook veel meer politie op de straat dan in Amsterdam....dat scheelt ook heel veel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |