30 november dus LÍVE op de tv de loting voor het EK 2004 In portugal MET NEDERLAND WOOHOO
Volgens de Duitse TV is het een "gelukje" voor "die mannschaft" dat Turkije eruit ligt, daardoor vervalt het Turkse plaatsje in de loting. Die zouden bij plaatsing een "geplaatste status" krijgen, die plek wordt nu opgevuld door de Duitsers.
Volgens de ZDF (als ik het goed begrepen heb)
Groepshoofden: Engeland, Italië, Duitsland en Spanje
Nr's 2: Portugal, Denemarken, Frankrijk en Tsjechie
Nr's 3: Nederland, Rusland, Zweden, Kroatie
Nr's 4: Letland, Griekenland, Zwitserland, Bulgarije
Dus een poule met Duitsland, Frankrijk en Griekenland is mogelijk voor Nederland
Dus de "voorspel de poules" topic kan dus niet helemaal...
Golfer: Pls laat staan?
quote:Historie van de laatste EK's en WK's telt volgens mij het zwaarst, plus de Fifa ranglijst. Weet vast iemand wel het goede antwoord op. Vandaar dat Nederland slecht scoort
Op woensdag 19 november 2003 23:14 schreef Kapmes het volgende:
Warom Spanje als groepshoofd terwijl ze playoffs hebben moeten spelen
quote:Zou meer vrezen voor Portugal en Italië...
Op woensdag 19 november 2003 23:17 schreef okkidude het volgende:
Spanje Frankrijk Nederland BulgarijeAaaaaargh
quote:Ik denk dat Griekenland (staan die ook nie onder een coach van de Duitsers? Der otto ? ) gevaarlijker is dan Bulgarije. De griekse clubs zijn ook al in opmars.
Op woensdag 19 november 2003 23:17 schreef okkidude het volgende:
Spanje Frankrijk Nederland BulgarijeAaaaaargh
quote:Zou heerlijk zijn... Denemarken en Nederland door want ook Duitsland speelt slecht... Letland door is prachtig, geweldig gewoon al hadden ze natuurlijk de playoffs mede gehaald door 1. de simpelste poule en 2. uit te winnen bij Zweden dat met een tweede elftal speelde. Maar ik gun het ze van harte... Jammer dat Wales het niet gered heeft.
Op woensdag 19 november 2003 23:20 schreef Elevation het volgende:
Hm die nr. 3 koker is niet echt gunstig.Ik ga voor Duitland, Denemaren en Letland.
stel je voor dat Spanje, Italie, Duitsland en Frankrijk in een poule komen
stel je voor dat Letland het EK zou winnen
quote:Ja over dat systeem valt te twisten want als je 4 sterke landen in 1poule hebt is het niet goed en als je Letland in een groep stopt met 3 sterkere landen is het ookniet goed want dan is het opeens ook niet meer fair en als je 4 "zwakkere"" landen ook al bestaan ze eigenlijk niet meer de zwakkere in een poule stopt is het ook niet goed.
Op woensdag 19 november 2003 23:22 schreef AirRaid het volgende:
FIFA moet het fair gaan spelen en alle landen in een bak gooien, maar dat doen die smerige hufter toch niet,
Blatter oprotten
Dus wat is dan wel goed tegenwoordig?
quote:Vind ik ook... maar maakt het zo veel uit of Spanje bij Italie komt of bij Nederland en Portugal ofzo ... op het EK zijn alleen goeie ploegen
Op woensdag 19 november 2003 23:22 schreef AirRaid het volgende:
FIFA en UEFA moet het fair gaan spelen en alle landen in een bak gooien, maar dat doen die smerige hufter toch niet,
quote:Spanje heeft ook niet echt veel gepresteerd op de EK en WK en op de FIFA-ranglijst staat Spanje een paar puntjes voor op Nederland.
Op woensdag 19 november 2003 23:14 schreef Frutsel het volgende:[..]
Historie van de laatste EK's en WK's telt volgens mij het zwaarst, plus de Fifa ranglijst. Weet vast iemand wel het goede antwoord op. Vandaar dat Nederland slecht scoort
quote:het fairste is gewoon alle landen in een bak en ja als je dan duitsland, frankrijk, spanje en italie in een poule krijgt...
Op woensdag 19 november 2003 23:25 schreef Bartoli het volgende:
Dus wat is dan wel goed tegenwoordig?
tja dat is dan gewon het lot
quote:Ze zijn er wel altijd bij sinds 1992... Ik weet niet wat het zwaarst weegt... dacht de laatste 2 grote toernooien... Maar ja, misschien had de ZDF het niet goed...ze hebben het immers ook nog steeds over de escapade van de Nederlandse spelers na de 0-1 nederlaag zaterdag.
Op woensdag 19 november 2003 23:29 schreef Ambrosius het volgende:[..]
Spanje heeft ook niet echt veel gepresteerd op de EK en WK en op de FIFA-ranglijst staat Spanje een paar puntjes voor op Nederland.
quote:waar we bij in de poule komen maakt me nix uit, als wer maar fair geloot wordt
Op woensdag 19 november 2003 23:28 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:[..]
Vind ik ook... maar maakt het zo veel uit of Spanje bij Italie komt of bij Nederland en Portugal ofzo ... op het EK zijn alleen goeie ploegen
quote:Dat dacht ik dus ook
Op woensdag 19 november 2003 23:33 schreef Kozzmic het volgende:
Portugal is als thuisspelend land toch waarschijnlijk sowiezo een groepshoofd...
quote:Volgens mij is dat alleen bij de WK zo...
Op woensdag 19 november 2003 23:33 schreef Kozzmic het volgende:
Portugal is als thuisspelend land toch waarschijnlijk sowiezo een groepshoofd...
Een evenwichtige verdeling is het eerlijkst om ervoor te zorgen dat een kandidaat een makkelijkere voorronde heeft als de ander.
Let's roll.
quote:Bin 't EK 2000 waren Nederland en België toch ook groepshoofd
Op woensdag 19 november 2003 23:37 schreef Frutsel het volgende:[..]
Volgens mij is dat alleen bij de WK zo...
quote:ja en al moeten we in een voorronde tegen frankrijk italie, spanje en co
Op woensdag 19 november 2003 23:38 schreef duvelBE het volgende:
Als je tijdens het EK niet wil plaatsen, moet je dat voor de kwalificatie voor het EK ook niet doen, wordt een leuke voorronde dan: Frankrijk, Nederland, Engeland, Italië, Duitsland en Spanje. En dan een poule met San Marino, Malta, etc....
Alleen nu komt het Nederland niet uit en toen wel.Een evenwichtige verdeling is het eerlijkst om ervoor te zorgen dat een kandidaat een makkelijkere voorronde heeft als de ander.
zoals ik al eerder zei als je kampioen wilt worden moet je toch vna de beste winnen
[edit]
Of de TO heeft pot 1 en 2 verwisseld volgens mij:o
[Dit bericht is gewijzigd door Kapmes op 20-11-2003 00:07]
quote:Uhm Nederland staat nog steeds vierde op de wereldranglijst hoor?
Op woensdag 19 november 2003 23:14 schreef Frutsel het volgende:[..]
Historie van de laatste EK's en WK's telt volgens mij het zwaarst, plus de Fifa ranglijst. Weet vast iemand wel het goede antwoord op. Vandaar dat Nederland slecht scoort
quote:Mja, dan krijg je dit soort taferelen
Op woensdag 19 november 2003 23:33 schreef AirRaid het volgende:[..]
waar we bij in de poule komen maakt me nix uit, als wer maar fair geloot wordt
als je het EK wilt winnen moet je toch winnen van de beste
quote:Volgens mij zit Zweden in de eerste poule maar ik weet niet in plaats van wie..
Op woensdag 19 november 2003 23:10 schreef Frutsel het volgende:
(Hopelijk een eigen topic waardig? Mag ie Golfer?)
30 november dus LÍVE op de tv de loting voor het EK 2004 In portugal MET NEDERLAND WOOHOO
Volgens de Duitse TV is het een "gelukje" voor "die mannschaft" dat Turkije eruit ligt, daardoor vervalt het Turkse plaatsje in de loting. Die zouden bij plaatsing een "geplaatste status" krijgen, die plek wordt nu opgevuld door de Duitsers.
Nr's 4: Letland, Griekenland, Zwitserland, BulgarijeDus een poule met Duitsland, Frankrijk en Griekenland is mogelijk voor Nederland
![]()
quote:Bron
Deutschland bei der EM nicht gesetztRudi Völler kann es gar nicht fassen - DFB-Team bei der EM nicht gesetzt
Hamburg - Die deutsche Fußball-Nationalmannschaft wird bei der Europameisterschaft 2004 in Portugal nicht gesetzt und droht nach den mäßigen Leistungen in den Qualifikationsspielen sogar im Lostopf C der Außenseiter zu landen.
Dies bestätigte die Europäische Fußball-Union (Uefa) am Donnerstag. Nach Angaben des Kontinental-Verbandes sind für die Setzliste allein die Ergebnisse aus den Qualifikations-Gruppenspielen für die WM 2002 und die EM 2004 maßgeblich.
Dabei hat Schweden mit einem Koeffizienten von 2,388 Punkten vor Tschechien (2,333) am Besten abgeschnitten.
DFB-Team nur auf Rang sieben
Die beiden Mannschaften werden damit bei der Auslosung am 30. November in Lissabon neben Gastgeber Portugal und Titelverteidiger Frankreich als Gruppenköpfe geführt.
Hinter Italien, England, Spanien (alle 2,313) sowie der Türkei (2,222) belegt Deutschland in dieser Rangliste mit 2,187 Punkten nur den siebten Platz und wäre damit in Topf C.
Ein Aufstieg in die zweithöchste Kategorie B wäre nur möglich, wenn Spanien (gegen Norwegen) oder die Türkei (gegen Lettland) in den Relegationsspielen am 15. und 19. November scheitert.
Völler sauer
DFB-Teamchef Rudi Völler kritisierte den Modus als ungerecht.
"Wir wurden vor einem Jahr Vize-Weltmeister und waren beste europäische Mannschaft des Turniers. Ich hätte mir gewünscht, dass dieser Erfolg mehr gewürdigt wird", sagte Völler. "Ich hoffe, dass da das letzte Wort nicht gesprochen ist."
DFB verzichtet auf Protest
Das allerdings dürfte ein frommer Wunsch bleiben, mangels Erfolgsaussichten verzichtet der DFB auf einen offiziellen Protest. Denn die Kriterien waren bereits vor dem Start der EM-Qualifikation festgelegt und den nationalen Verbänden schriftlich mitgeteilt worden.
Es gilt deshalb als unwahrscheinlich, dass die Uefa-Exe***ive den selbst verfassten Modus noch einmal ändern wird.
Leichte Punktverluste schmerzen
Für Völler und sein Team rächt sich damit manch leichter Punktverlust in der Qualifikation, wo auf dem Weg zur WM 2002 und EM 2004 35 Punkte in 16 Gruppenspielen geholt wurden. Nur ein Punkt mehr hätte die sichere Einstufung in Topf B bedeutet, mit 38 Punkten wäre Deutschland in Topf A gesetzt worden.
Die Relegationsspiele vor zwei Jahren gegen die Ukraine gehen nicht in die Wertung ein, ebenso wenig die jetzt anstehenden Playoffs der Gruppenzweiten in der EM-Ausscheidung.
Nicht gegen die Niederlande
Immerhin bleibt dem DFB-Team Angstgegner Niederlande erspart, der im Falle einer erfolgreichen Relegation gegen Schottland ebenfalls im Topf C landet. In dem nach der Papierform möglichen brisantesten Fall droht der deutschen Elf eine Vorrunden-Gruppe mit Frankreich, England und dem von Otto Rehhagel trainierten Griechenland, das in Topf D sein wird.
Vor vier Jahren bei der EM in Belgien und den Niederlanden zählte Deutschland als Titelverteidiger noch zu den vier gesetzten Teams.
Geholfen hatte es der Mannschaft um den damaligen Teamchef Erich Ribbeck nicht: Sie flog gegen England, Rumänien und Portugal gleich in der Vorrunde aus dem Wettbewerb.
quote:Bron
England second seeds in Portugal
By Richard Bright
(Filed: 17/10/2003)England are unlikely to be among the top seeds for the Euro 2004 finals and could be drawn with holders France or hosts Portugal in the group stage.
UEFA, European football's ruling body, will not confirm the seedings until after the play-offs but the tournament's regulations specify that they should be worked out on countries' records in qualifying for Euro 2004 and the 2002 World Cup.
This means France and Portugal are automatically top seeds. The other two countries with the best records from the qualifying campaigns are, surprisingly, Sweden and the Czech Republic.
Italy, Spain and England, with identical qualification records, would be joined by Turkey as second seeds, assuming Spain and Turkey win their play-offs against Norway and Latvia, respectively.
England and Turkey would be kept apart in the group stage, which would no doubt be welcomed from a security point of view.
A strong pot of third seeds could include Germany, Holland, Croatia and Russia. Scotland and Wales, if successful in their play-offs, would be in the fourth group.
Het is allemaal nog even de vraag dus.
quote:
Rudi Völler kann es gar nicht fassen
quote:Dit schijnt um te worden.
Pot 1: Engeland, Italië, Duitsland en Spanje
Pot 2: Portugal, Denemarken, Frankrijk en Tsjechie
Pot 3: Nederland, Rusland, Zweden, Kroatie
Pot 4: Letland, Griekenland, Zwitserland, Bulgarije
[Dit bericht is gewijzigd door Bobu op 20-11-2003 11:03]
We komen niet in de poule bij:
Rusland
Zweden
Kroatie
En er zijn 64 (4x4x4) mogelijkheden bij wie ze wel in de poule komen !
Er is dus een kans van 1op 64 dat je het goed raadt !
quote:Volgens mij ook. Zag na de laatste poulewedstrijden in de Italiaanse pers staan dat de poules verdeeld zouden worden aan de hand van de prestaties in de voorronde van WK 2002 en EK 2004. Portugal is groepshoofd want host en Frankrijk als huidig Europees kampioen ook.
Op donderdag 20 november 2003 02:18 schreef Devano het volgende:[..]
Volgens mij zit Zweden in de eerste poule maar ik weet niet in plaats van wie..
Het rijtje:
1. Frankrijk
2. Portugal
3. Zweden
4. Tsjechie
5. Engeland
6. Spanje
7. Italie
8. Duitland
9. Nederland
10. Kroatie
11. Denemarken
12. Rusland
13. Bulgarije
14. Zwitserland
15. Griekenland
16. Letland
Dus:
1: Frankrijk, Portugal, Zweden en Tsjechie
2: Engeland, Spanje, Italie, Duitsland
3: Nederland, Kroatie, Denemarken, Rusland
4: Bulgarije, Zwitserland, Griekenland en Letland.
Ik ga voor Portugal, Duitsland, Nederland en Bulgarije.
Ik hoop iig op een zo moeilijk mogelijk poule. Dat er iedere wedstrijd vol aan de bak gegaan moet worden. Pas dan zien we het echte Nederlands elftal (zoals gisteren).
Ik geeft trouwens Duitsland een goeie kans voor de titel. Die hebben echt een sterk elftal hoor.... Onder aanvoering van Ballack en met die "jonge" spits van Stuttgart Kuranyi of zoiets. Hopelijk treffen we die dan in de halve finale ofzo.
quote:Duitsland is vorige week helemaal weggespeeld door Frankrijk, en heeft een paar maanden geleden ook thuis verloren van Italie. Bovendien heeft Duitsland zich niet bepaald overtuigend gekwalificeerd. Maar ja, toernooiploegen he..
Op donderdag 20 november 2003 12:05 schreef assie het volgende:
Ik geeft trouwens Duitsland een goeie kans voor de titel. Die hebben echt een sterk elftal hoor.... Onder aanvoering van Ballack en met die "jonge" spits van Stuttgart Kuranyi of zoiets. Hopelijk treffen we die dan in de halve finale ofzo.
Ik geef Frankrijk en Italie de meeste kans, Spanje(spelen ook een "thuistoernooi") en Tsjechie hebben ook een goede kans.
quote:Hopelijk loten we de sterkst mogelijke groep zodat er elke wedstrijd een tot de tanden bewapend en op-en-top gemotiveerd Oranje moet staan.
Op donderdag 20 november 2003 11:48 schreef ZIOPPA het volgende:Dus:
4: Bulgarije, Zwitserland, Griekenland en Letland.Ik ga voor Portugal, Duitsland, Nederland en Bulgarije.
FRANKRIJK
DUITSLAND altijd leuke wedstrijden...
BULGARIJE
NEDERLAND
quote:Heeej, die drie had ik ook in mijn hoofd...
Op donderdag 20 november 2003 12:20 schreef Colplay het volgende:
Had idd ook de indeling gezien met Zweden als groepshoofd. Zou wel mooie tegenstander zijn. Verder natuurlijk Duitsland. Dat ze tweede op t WK zijn geworden zegt niets, want de Duitsers hadden wel weer heel veel mazzel met tegenstanders. Uit de laatste groep maakt niet zo veel uit. Griekenland zou wel leuk zijn.
Maar het maakt sowiezo niet zo heel veel uit, misschien dat alleen een wedstrijd tegen Frankrijk in de groepswedstrijden nog een beetje te vroeg komt.
quote:Volgens Uefa.com is Frankrijk wel groepshoofd, maar heeft dat met de prestaties in de kwalificaties te hebben ipv titelhouder
Op donderdag 20 november 2003 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Frankrijk zal toch wel groepshoofd zijn als titelhouder?
quote:Vind ik vreemd. Kromme beschouwing ook, landen die een relatief makkelijkere poule hadden zijn dus beter geplaatst?
Op donderdag 20 november 2003 12:49 schreef ChAoZ het volgende:[..]
Volgens Uefa.com is Frankrijk wel groepshoofd, maar heeft dat met de prestaties in de kwalificaties te hebben ipv titelhouder
quote:Zweden
Dus:
4: Bulgarije, Zwitserland, Griekenland en Letland.
Tabelletje:
Pot Team Coefficient
A France 3.000
A Sweden 2.389
A Czech Republic 2.333
B Italy 2.313
B Spain 2.313
B England 2.313
B Germany 2.188
C Netherlands 2.167
C Croatia 2.125
C Russia 2.056
C Denmark 2.056
D Bulgaria 1.889
D Switzerland 1.611
D Greece 1.563
D Latvia 1.250
Pot A wordt dus aangevuld met Portugal.
Ik hoop zelf op een Poule:
Zweden,
Duistland,
Nederland,
Griekenland.
quote:Idd, of heerlijk die Duitsers al in de eerste ronde hoogstpersoonlijk naar huis sturen in de laatste Poule wedstrijd.
Op donderdag 20 november 2003 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Je merkt nu dus al wel dat iedereen die Duitsers erbij willen hebben. Lijkt me wel mooi inderdaad. Meteen de eerste wedstrijd die Duitsers verslaan
Pot A
Portugal
Frankrijk
Zweden
Tsjechië
Pot B
Spanje
Italië
Engeland
Duitsland
Pot C
Nederland
Kroatië
Denemarken
Rusland
Pot D
Bulgarije
Zwitserland
Griekenland
Letland
Kan een Mod dan de openingspost even aanpassen...wel zo netjes
Mijn poule;
Frankrijk
Spanje
Nederland
Griekenland
Niet vanwege de beste kansen, maar gewoon een mooie poule.
quote:Het wordt in ieder geval geen groep B als Portugal er in zit. Die zitten bij voorbaat in groep A volgens mij.
Op donderdag 20 november 2003 14:11 schreef Bombie het volgende:
Voorspellingkje:Groep B:
+ Italië
+ Portugal
+ Nederland
+ Zwitserland
Maar ik denk dat Nederland het wel eens goed kan doen. Gelukkig zitten al onze spelers bij hun clubs op de bank en dat moet vooral zo blijven nu. Want dan zijn ze nog fit als het EK begint. Alleen Van Nistelrooy heeft dan een zwaar seizoen achter de rug, maar die is toch supergemotiveerd omdat t zijn eerste toernooi wordt.
Dus hopen dat de Nederlanders nog een tijdje slecht blijven spelen.
quote:Dat zou nog is een mooie pot zijn
Op donderdag 20 november 2003 14:15 schreef -Schorpioen- het volgende:
Pot C
Nederland
Kroatië
Denemarken
Rusland
quote:Dat zijn dus de landen die Nederland niet kan treffen.
Op donderdag 20 november 2003 15:27 schreef Chen het volgende:[..]
Dat zou nog is een mooie pot zijn
Frankrijk anders Portugal vanwege thuishaven
Spanje
Nederland
Griekenland
lijkt mij
Beste loting!!
Zweden
Duitsland (leuk!) anders Engeland
Nederland
Zwitserland
En van Frankrijk ben ik bang van hun snelle en uiterst trefzekere spitsen...
Tsjechië heeft al laten zien waar ze in staat zijn
Portugal lijkt me nog redelijk, maar ze spelen thuis, enorm nadelig (wk kwalificatie '02, 2-2 eindstand na een 0-2 voorsprong van NL)
quote:Frankrijk niet
Op donderdag 20 november 2003 13:12 schreef Qi het volgende:
Horror poule:Tsjechië
Italië
Nederland
Griekenland
Zweden Engeland Letland.
quote:Omdat ze zich al twee keer feilloos hebben gekwalificeerd voor een eindronde.
Op donderdag 20 november 2003 17:18 schreef ASSpirine het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom de Zweden bij de groepshoofden is ingedeeldEn van Frankrijk ben ik bang van hun snelle en uiterst trefzekere spitsen...
Tsjechië heeft al laten zien waar ze in staat zijn
Portugal lijkt me nog redelijk, maar ze spelen thuis, enorm nadelig (wk kwalificatie '02, 2-2 eindstand na een 0-2 voorsprong van NL)
Ik wil:
Zweden
Engeland
Nederland
Zwitserland
Ik hoop een poule als:
Nederland
Letland (kan je Turkije laten zien hoe het wel moet)
Griekenland
Kroatië
De andere ploegen zijn mooie tegenstanders om in een een kwartfinale, halve finale of finale tegen te spelen.
Ideaal lijkt me Zweden, Engeland en Zwitserland.
quote:dat gaat dus helemaal niet
Op donderdag 20 november 2003 17:30 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik hoop niet op Zweden in dezelfde poule als Nederland. Of ze moeten beiden doorgaan. Zweden is mijn 2e land om te supporteren.Ik hoop een poule als:
Nederland
Griekenland
KroatiëDe andere ploegen zijn mooie tegenstanders om in een een kwartfinale, halve finale of finale tegen te spelen.
elke poule bevat 1 land uit elke groep (dus 1 land van groep A, 1 land van groep B, 1 land van groep C en 1 land van groep D)
Pot A - Portugal, France, Sweden and Czech Republic;
Pot B - Spain, Italy, England and Germany;
Pot C - Holland, Croatia, Denmark and Russia;
Pot D - Bulgaria, Latvia, Greece and Switzerland
quote:Ik denk dat je eerst nog ff de regels van de loting moet doorlezen. Kroatie kunnen we niet tegen komen en letland en Griekenland kunnen ook niet bij elkaar in een poule.
Op donderdag 20 november 2003 17:30 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik hoop niet op Zweden in dezelfde poule als Nederland. Of ze moeten beiden doorgaan. Zweden is mijn 2e land om te supporteren.Ik hoop een poule als:
Nederland
Griekenland
KroatiëDe andere ploegen zijn mooie tegenstanders om in een een kwartfinale, halve finale of finale tegen te spelen.
Pot A
1. Tsjechië
2. Frankrijk
3. Portugal
4. Zweden
Pot B
1. Italië
2. Duitsland
3. Spanje
4. Engeland
Pot D
1. Letland
2. Bulgarije
3. Griekenland
4. Zwitserland
Voor mij is Tsjechië veruit favoriet om Europees kampioen te worden.
[Dit bericht is gewijzigd door twi op 20-11-2003 17:38]
hier bij moeten we wel door kunnen komen...
Hebben we meteen de lastigste tegenstanders gehad.
quote:Ik vind Tsjechie ook een van de kanshebbers, alleen vraag ik me af of ze in de breedte wel zo goed zijn. Wat als bijv. Koller weg valt?
Op donderdag 20 november 2003 17:37 schreef twi het volgende:Voor mij is Tsjechië veruit favoriet om Europees kampioen te worden.
quote:Ik wist niet dat men deze regels hanteerde. Even iets gemist.
Op donderdag 20 november 2003 17:32 schreef ASSpirine het volgende:[..]
dat gaat dus helemaal niet
elke poule bevat 1 land uit elke groep (dus 1 land van groep A, 1 land van groep B, 1 land van groep C en 1 land van groep D)
Pot A - Portugal, France, Sweden and Czech Republic;
Pot B - Spain, Italy, England and Germany;
Pot C - Holland, Croatia, Denmark and Russia;
Pot D - Bulgaria, Latvia, Greece and Switzerland
Mijn nieuwe poule:
Nederland
Letland
Engeland
Tsjechië (revanche)
quote:hun motor heet Pavel Nedved, als hij er niet is zijn ze al veel zwakker
Op donderdag 20 november 2003 17:43 schreef yurko het volgende:[..]
Ik vind Tsjechie ook een van de kanshebbers, alleen vraag ik me af of ze in de breedte wel zo goed zijn. Wat als bijv. Koller weg valt?
Rosicky kan je ook niet onderschatten
quote:Wedden dat duitsland letland krijgt???
Op woensdag 19 november 2003 23:10 schreef Frutsel het volgende:
(Hopelijk een eigen topic waardig? Mag ie Golfer?)
Nr's 4: Letland, Griekenland, Zwitserland, BulgarijeDus een poule met Duitsland, Frankrijk en Griekenland is mogelijk voor Nederland
![]()
Ik hoop dat wij duitsland krijgen
quote:Ja dan hebben we Letland ook
Op donderdag 20 november 2003 17:49 schreef evil_cupido het volgende:[..]
Wedden dat duitsland letland krijgt???
Ik hoop dat wij duitsland krijgen
quote:in dat geval ook even een andere poule: Zweden, Duitsland & Letland
Op donderdag 20 november 2003 17:43 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Ik wist niet dat men deze regels hanteerde. Even iets gemist.
Mijn nieuwe poule:
Nederland
Letland
Engeland
Tsjechië (revanche)
quote:Denemarken zal er niet bij zitten...
Op donderdag 20 november 2003 18:10 schreef wingerd het volgende:
Duitsland, Denemarken & Letland lijkt me wel okee...
quote:Frankrijk is een uiterst lastige tegenstander, die normaal gesproken ook gewoon van Nederland zou winnen, maar ik denk dat Nederland nóg meer moeite zou hebben met Tsjechië. De kans dat we van Frankrijk winnen is naar mijn mening groter dan dat we van Tsjechië winnen.
Op donderdag 20 november 2003 17:19 schreef WattaFakka het volgende:[..]
Frankrijk niet
.
Pot A
Frankrijk (blijft gevaarlijk als regerend Europees- en ex-Wereldkampioen)
Tsjechië (geen uitleg nodig denk ik)
Pot B
Engeland (zie ik ze liever in een later stadia tegen spelen)
Duitsland (zie ik ze liever in een later stadia tegen spelen)
Pot C
N.V.T.
Pot D
N.V.T.
Frankrijk en Tsjechië zijn de enige teams waarvan ik zeg dat ik ze vooraf hoger aansla. Je weet dat je van Engeland, Duitsland, Spanje en Italië verliezen kunt, maar op een toernooi wint de sterkste van het moment gewoon. Een Zwitserland/Griekenland kan voorts akelige dingen doen in de poulefase. Portugal is de darkhorse, heb ik dan ook liever in de groep en niet direct erna.
Ben benieuwd of de Duitsers sterker kunnen worden, want op de WK in Japan en Korea kregen ze alles op het juiste moment (inclusief een keeper met engeltje). De poulewedstrijden in de kwalificatie waren verder erg Duits. En zou Spanje zo dicht bij huis dit keer voor de titel of finaleplek kunnen gaan?
[Dit bericht is gewijzigd door okee6 op 20-11-2003 19:33]
A
Portugal
Spanje
Denemarken
Letland
B
Frankrijk
Engeland
Kroatië
Bulgarije
C
Zweden
Duitsland
Rusland
Griekenland
D
Tsjechië
Italië
Nederland
Zwitserland
Uit de reekshoofdenbak:
Zweden. Dit is wel een sterke ploeg, maar ook wel één die te verslaan is en in mijn ogen de minste van de 4 in deze bak. Frankrijk heeft het beste materiaal van Europa en waarschijnlijk ook de beste ploeg, hoewel ik twijfels heb over hun defensie. Tsjechië hebben we al genoeg gehad wat mij betreft en Portugal ook niet. Ten eerste niet omdat dit ook een favoriet is, sterke selectie en thuisvoordeel. Ten tweede omdat er dan ruzie komt hier op de bank, of tenminste gemengde belangen.
Uit bak 2:
Engeland of Duitsland. Dit lijken mij ploegen die ons qua stijl het best liggen. Italië is gewoon te lastig, Spanje ook. Zijn ook 2 favorieten wat mij betreft.
Uit bak 4:
Letland niet. Die gaan we onderschatten, vrees ik. Bulgarije lijkt de sterkste ploeg, dus doe maar Griekenland of de Zwitsers.
Overigens zou ik het bereiken van de kwartfinale an sich al knap vinden, meer verwacht ik niet.
quote:Eens. Nederland gaat sowieso in een zware poule komen, en ondanks de mooie 6-0 overwinning moeten we onze ogen niets sluiten voor de slechte reeks die daarvoor werd gespeeld. Eén zwaluw maakt nog geen zomer, ook al denk ik wel dat het huidige systeem, met wat jonge spelers erin, beter is dan het vorige.
Op donderdag 20 november 2003 19:36 schreef methodmich het volgende:
Overigens zou ik het bereiken van de kwartfinale an sich al knap vinden, meer verwacht ik niet.
1. Frankrijk
2. Portugal
3. Spanje
4. Tsjechië
5. Italië
6. Engeland
Nederland
8. Duitsland
Zweden
10. Denemarken
11. Bulgarije
12. Rusland
13. Kroatië
14. Griekenland
Letland
Zwitserland
quote:Halfe Finale net als het vorige EK zou wel geweldig zijn...
Op donderdag 20 november 2003 19:36 schreef methodmich het volgende:
quote:Ik zal je geruststellen: die kan niet komen ook. Wel voor 3/4.
Op donderdag 20 november 2003 19:51 schreef Chen het volgende:
De poul die niet moet komen...
Nederland
Italie
Duitsland
Engeland/Frankrijk
quote:Kan ik wel aardig in meegaan: alleen denk ik dat je Frankrijk overschat en vooral Griekenland schromelijk onderschat. En dat we bij het WK hebben gezien dat dit soort lijstjes in de praktijk weinig waard zijn.
Op donderdag 20 november 2003 19:50 schreef methodmich het volgende:
Mijn lijst qua sterkte en dus kans op de titel is trouwens:1. Frankrijk
2. Portugal
3. Spanje
4. Tsjechië
5. Italië
6. Engeland
Nederland
8. Duitsland
Zweden
10. Denemarken
11. Bulgarije
12. Rusland
13. Kroatië
14. Griekenland
Letland
Zwitserland
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:50 schreef methodmich Quasar_de_Duif het volgende:
Mijn lijst qua sterkte en dus kans op de titel is trouwens:1. Portugal
2. Italië
3. Frankrijk
4. Tsjechië
5. Nederland
6. Spanje
7. Engeland
8. Duitsland
9. Zweden
10. Denemarken
11. Letland
12. Kroatië
13. Bulgarije
14. Griekenland
15. Rusland
16. Zwitserland
1. Frankrijk
2. Italië
3. Spanje
4. Portugal
5. Tsjechië
6. Nederland
7. Zweden
8. Engeland
9. Duitsland
10. Bulgarije
11. Griekenland
12. Kroatië
13. Denemarken
14. Rusland
15. Letland
16. Zwitserland
Zweden (oppassen voor de elleboog van Zlatan)
Duitsland (altijd leuk)
Nederland
Zwitserland (vind k persoonlijk niet heel sterk)
Dan kan NL meteen laten zien dat ze op de goede weg zijn en het verdienen om kampioen te worden, of dat ze het laten afweten en het meteen over is.
Aan de andere kant vind ik een poule met 3 zwakkere tegenstanders ook aantrekkelijk, zodat ze een beetje kunnen 'opwarmen'.
alleen zullen ze wel naast hun schoenen gaan lopen dan
b.v.
Zweden
Engeland/Duitsland
NL
Zwitserland
Al met al zullen ze gewoon de poule door moeten komen en daarna 3 wedstrijden op rij moeten winnen om kampioen te worden.
open deur
quote:Maar wel een waarheid als een koe
Op donderdag 20 november 2003 20:49 schreef Vom het volgende:
open deur
Dan is Nederland op z'n best.
En in de finale tegen de tsjechen.
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:34 schreef tong80 het volgende:
Doe maar de sterkst mogelijke tegenstanders.Dan is Nederland op z'n best.
En in de finale tegen de tsjechen.
quote:?
Op donderdag 20 november 2003 21:35 schreef WattaFakka het volgende:[..]
Niet goed opgelet bij Schotland - Nederland?
quote:Ik vond Nederland toch wel lekker spelen eigenlijk en Schotland is nou niet wat je zegt een topteam
Op donderdag 20 november 2003 21:36 schreef tong80 het volgende:[..]
?
quote:Alleen jammer dat ze met 1-0 verloren.
Op donderdag 20 november 2003 21:38 schreef WattaFakka het volgende:[..]
Ik vond Nederland toch wel lekker spelen eigenlijk en Schotland is nou niet wat je zegt een topteam
.
quote:Jah omdat dickie dick de verkeerde mensen inzette, ik neem aan dat ie hiervan geleerd heeft datie beter de jongere generatie mee kan nemen
Op donderdag 20 november 2003 21:38 schreef tong80 het volgende:[..]
Alleen jammer dat ze met 1-0 verloren.
quote:Advocaat: "I've always said we had some up and coming players. The whole country thought they were ready to play, but I didn't think the moment was right - until now." (BBC)
Op donderdag 20 november 2003 21:40 schreef WattaFakka het volgende:[..]
Jah omdat dickie dick de verkeerde mensen inzette, ik neem aan dat ie hiervan geleerd heeft datie beter de jongere generatie mee kan nemen
.
quote:Dick advocaat zal toch wel weer voor zekerheid gaan en kluivert, de boer en seerdorf op te stellen
Op donderdag 20 november 2003 21:40 schreef WattaFakka het volgende:[..]
Jah omdat dickie dick de verkeerde mensen inzette, ik neem aan dat ie hiervan geleerd heeft datie beter de jongere generatie mee kan nemen
.
Davids was trouwens
maargoed t wordt toch nooit een ideale loting dus we zullen wel 2 zware tegenstanders dr bij krijgen
quote:Ik ook
Op vrijdag 21 november 2003 12:23 schreef Linz het volgende:
ik hoop dat we met de sterkste landen in de poule beginnen
En waarom Italië niet ChAoZ?
quote:een poule met Italie, Frankrijk en Griekenland.
Op vrijdag 21 november 2003 12:23 schreef Linz het volgende:
ik hoop dat we met de sterkste landen in de poule beginnen
Prachtig toch! Heerlijk affiche en spannende wedstrijden meteen in het begin van het toernooi.
quote:Maar een paar wedstrijden om een beetje "in het toernooi te kunnen groeien" is ook niet verkeerd.
Op vrijdag 21 november 2003 12:24 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Ik ook
quote:En vervolgens vliegen ze er in de kwartfinales tegen Letland uit...
Op vrijdag 21 november 2003 12:26 schreef Linz het volgende:[..]
een poule met Italie, Frankrijk en Griekenland.
Prachtig toch! Heerlijk affiche en spannende wedstrijden meteen in het begin van het toernooi.
quote:Ik zie Italie en Frankrijk als de topfavorieten, Spanje en Tsjechie hebben een grote kans. Grootste outsiders zijn Nederland, Portugal, Engeland en Duitsland. "Denemarken 92-ploegen" kunnen Rusland, Denemarken en Bulgarije zijn, en Zwitserland, Letland, Kroatie, Zweden, Griekenland.
Op donderdag 20 november 2003 19:50 schreef methodmich het volgende:
Mijn lijst qua sterkte en dus kans op de titel is trouwens:1. Frankrijk
2. Portugal
3. Spanje
4. Tsjechië
5. Italië
6. Engeland
Nederland
8. Duitsland
Zweden
10. Denemarken
11. Bulgarije
12. Rusland
13. Kroatië
14. Griekenland
Letland
Zwitserland
quote:Ik denk ook zeker niet dat Zweden een zwak land is, maar ik denk dat Frankrijk en Portugal sterker zijn.
Op vrijdag 21 november 2003 12:43 schreef SCH het volgende:
Grappig dat nog steeds gedacht wordt dat hier ook zwakke landen bij zitten. Nederland loopt echt niet zomaar even over Zweden heen.
En als ik mag kiezen tussen Italie/Spanje of Engeland/Duitsland, dan denk ik dat de eerste twee genoemde sterker zijn. Wat OOK niet inhoud dat die andere twee zwakker dan NL zijn...
quote:Dat zou heel goed kunnen maar moet het niet zo zijn dat iedere wedstrijd voor Oranje vanaf nu een finale is. Blijkbaar presteren ze alleen onder die druk. Vuige roddels in de pers, Seedorf die voorgaat in gebed, Kluivert die ritueel danst rond de brandende pop van Henk Spaan
Op vrijdag 21 november 2003 12:55 schreef Doc het volgende:[..]
Ik denk ook zeker niet dat Zweden een zwak land is, maar ik denk dat Frankrijk en Portugal sterker zijn.
En als ik mag kiezen tussen Italie/Spanje of Engeland/Duitsland, dan denk ik dat de eerste twee genoemde sterker zijn. Wat OOK niet inhoud dat die andere twee zwakker dan NL zijn...
Serieus: de tegenstanders doen er niet zoveel toe, Nederland moet veel en veel meer uitgaan van de eigen kracht, zoals afgelopen woensdag. Dan zijn ze zelf voor iedereen het te kloppen land.
quote:dat klopt maar tis tegen alnden als zweden makkelijker voetballen dan bijoorbeeld italie, die verdedigen alleen maar
Op vrijdag 21 november 2003 12:43 schreef SCH het volgende:
Grappig dat nog steeds gedacht wordt dat hier ook zwakke landen bij zitten. Nederland loopt echt niet zomaar even over Zweden heen.
quote:nee man, WK's zijn de leukste
Op vrijdag 21 november 2003 12:50 schreef pfaf het volgende:
Nu ik die lijsten zie, realiseer ik me maar weer eens, dat de EK toch veel leuker zijn dan de WK
quote:EK heeft in het algemeen wel een sterker deelnemersveld.
Op vrijdag 21 november 2003 13:02 schreef Linz het volgende:[..]
nee man, WK's zijn de leukste
Maar goed, maakt mij niet zoveel uit tegen wie Nederland loot.
Je zal toch van iedereen moeten kunnen winnen, wil je terecht Europees kampioen worden.
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:15 schreef Knaller het volgende:[..]
EK heeft in het algemeen wel een sterker deelnemersveld.
Je kan het eigenlijk wel een WK zonder Brazilië en Argentinië noemen.Maar goed, maakt mij niet zoveel uit tegen wie Nederland loot.
Je zal toch van iedereen moeten kunnen winnen, wil je terecht Europees kampioen worden.
quote:Formuleer ik alles nu zo moeilijk of snap je echt niet?
Op vrijdag 21 november 2003 13:21 schreef Linz het volgende:[..]
Was een grapje... want op het WK tellen eigenlijk alleen Brazilië en Argentinië mee.
Nu wil ik andere landen niet tekort doen maar gezien de geschiedenis klopt dit wel vind ik.
Misschien Uruguay nog erbij, maar die hebben hun glorieperiode allang gehad.
quote:Hoe kon ik die nu vergeten?!
Op vrijdag 21 november 2003 13:27 schreef Sloggi het volgende:
je hebt wel gelijk hoor knalmisschien zou je taiwan ook nog moeten noemen, maar goed
quote:Omdat Letland de nummer 3 van het afgelopen WK heeft uitgeschakeld misschien? Daarnaast is Letland een debutant, en die zijn meestal heel erg enthousiast op hun eerste toernooi. Nee, dan kun je beter Zwitserland treffen.
Op vrijdag 21 november 2003 15:23 schreef Devano het volgende:
Waarom prefereren zoveel mensen Zwitserland boven Letland? Niet dat we van een van beiden zullen verliezen, maar toch..
Groep c
-nederland
-Duitsland
-Griekenland
-Letland
Door mogen dan Nederland - Letland(waarschijnlijk duitsland)
Kwart finale Nederland-England
Halve final tsjeche nederland
Finale Duitsland( of spanje) nederland
quote:Tuurlijk, we worden even Europees Kampioen.
Op vrijdag 21 november 2003 15:38 schreef deathwishx5 het volgende:
hopelijk loting voor nederlands 11talGroep c
-nederland
-Duitsland
-Griekenland
-LetlandDoor mogen dan Nederland - Letland(waarschijnlijk duitsland)
Kwart finale Nederland-England
Halve final tsjeche nederland
Finale Duitsland( of spanje) nederland
quote:ik ben daar niet zo zeker van, want ik zuid amerikaanse ploegen vrij sterk. ze kunnen het europese ploegen knap lastig maken. zie wk'98
Op vrijdag 21 november 2003 13:26 schreef Knaller het volgende:[..]
Formuleer ik alles nu zo moeilijk of snap je echt niet?
Was een grapje... want op het WK tellen eigenlijk alleen Brazilië en Argentinië mee.
Nu wil ik andere landen niet tekort doen maar gezien de geschiedenis klopt dit wel vind ik.Misschien Uruguay nog erbij, maar die hebben hun glorieperiode allang gehad.
en dan laat ik de afrikaanse landen nog buiten beschouwing
wk rulezz!
quote:Wat is het beste resultaat van een Afrikaanse ploeg de afgelopen WK's?
Op vrijdag 21 november 2003 15:55 schreef Linz het volgende:[..]
ik ben daar niet zo zeker van, want ik zuid amerikaanse ploegen vrij sterk. ze kunnen het europese ploegen knap lastig maken. zie wk'98
en dan laat ik de afrikaanse landen nog buiten beschouwing
wk rulezz!
quote:Kameroen en belanghebbende aldaar
Op vrijdag 21 november 2003 15:56 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Wat is het beste resultaat van een Afrikaanse ploeg de afgelopen WK's?
quote:Resultaat doet er niet echt toe, het gaat er meer om dat ze het Europese ploegen echt wel lastig kunnen maken. Neem bijv. Senegal, die hebben Frankrijk toch eigenlijk wel eigenhandig uitgeschakeld op het vorige WK.
Op vrijdag 21 november 2003 15:56 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Wat is het beste resultaat van een Afrikaanse ploeg de afgelopen WK's?
quote:Als de Europese ploegen een slechte dag hebben, kan iedere tegenstander ze het moeilijk maken (Moldavie - Nederland). Maar dat betekent nog wel dat het kwaliteitsverschil heel groot kan zijn.
Op vrijdag 21 november 2003 16:04 schreef Qi het volgende:[..]
Resultaat doet er niet echt toe, het gaat er meer om dat ze het Europese ploegen echt wel lastig kunnen maken. Neem bijv. Senegal, die hebben Frankrijk toch eigenlijk wel eigenhandig uitgeschakeld op het vorige WK.
quote:Die wedstrijd van Senegal tegen Frankrijk was geen toevalstreffer hoor, ze zijn pas in de kwart finale uitgeschakeld.
Op vrijdag 21 november 2003 16:11 schreef aldostuta het volgende:[..]
Als de Europese ploegen een slechte dag hebben, kan iedere tegenstander ze het moeilijk maken (Moldavie - Nederland). Maar dat betekent nog wel dat het kwaliteitsverschil heel groot kan zijn.
quote:Dat zeg ik ook niet. Ik bedoel dat een overwinning van Senegal op Frankrijk niets afdoet aan het kwaliteitsverschil tussen beide (en het feit dat Senegal in de kwartfinale werd uitgeschakeld, zegt ook niet zo gek veel hoor, gezien de tegenstand).
Op vrijdag 21 november 2003 16:19 schreef Qi het volgende:[..]
Die wedstrijd van Senegal tegen Frankrijk was geen toevalstreffer hoor, ze zijn pas in de kwart finale uitgeschakeld.
quote:En ik ontken niet dat er een kwaliteitsverschil tussen de meeste Europese en Afrikaanse ploegen bestaat, ik zeg slechts dat Afrikaanse ploegen het Europese ploegen écht wel lastig kunnen maken. Als voorbeeld gaf ik het vorige WK, waar je kunt zeggen dat zowel Frankrijk als Zweden, notabene beide nu in pot 1, door Senegal werden uitgeschakeld.
Op vrijdag 21 november 2003 16:24 schreef aldostuta het volgende:[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik bedoel dat een overwinning van Senegal op Frankrijk niets afdoet aan het kwaliteitsverschil tussen beide (en het feit dat Senegal in de kwartfinale werd uitgeschakeld, zegt ook niet zo gek veel hoor, gezien de tegenstand).
Op de redactie van La Gazzetta dello Sport heeft de Italiaanse bondscoach Giovanni Trapattoni een voorproefje genomen op de loting voor Euro-2004. De trainer was daar voor een interview en tijdens een lunchpauze pakte hij een beker en gooide daar papiertjes met de namen van de zestien ploegen in, tot hilariteit van de redactie. Als een volleerde ceremoniemeester in de stijl van Sepp Blatter, lootte Trapattoni de vier groepen. Nederland werd ondergebracht in een groep met Tsjechië, Duitsland en Griekenland. "Die Duitsers hebben ook altijd geluk", was de eerste reactie van Trap.
Italië komt in een groep met Zweden, Kroatië en Zwitserland. "Niet eenvoudig maar ook niet ongunstig, ik denk dat de UEFA er goed aan doet om deze loting maar te erkennen", meende Trapattoni meteen. De Italiaanse trainer zei wel dat hij liever niet Letland als eerste tegenstander krijgt. "Het is altijd lastig om tegen een enthousiaste debutant aan het toernooi te moeten beginnen. Daarbij is iedereen voor de underdog en een ploeg die Turkije en Polen weet uit te schakelen kan je geen zwak land meer noemen." Voor de volledigheid lootte Trapattoni titelverdediger Frankrijk in een groep met Engeland, Rusland en Bulgarije en Portugal bij Spanje, Denemarken en Letland.
Over de kwalificatie van Nederland zei de Italiaanse bondscoach: "Ik heb geen moment getwijfeld dat Nederland het zou halen. Ze spelen zeker goed voetbal en beschikken altijd over mooie talenten. Op het WK heeft iedereen die ploeg gemist omdat een Nederlandse ploeg altijd voor kleur zorgt op een toernooi. Ik ben blij dat Oranje ook weer te zien is op een toernooi. In principe horen ze bij de ploegen die de eerste ronde kunnen overleven en daarna zien we wel. Dus zijn ze bij de echte loting een gevaarlijke tegenstander."
Leuke loting
quote:Dat is zeker zo. Maar goed, het is wel aardig om te bekijken.
Op donderdag 20 november 2003 20:16 schreef SCH het volgende:[..]
Kan ik wel aardig in meegaan: alleen denk ik dat je Frankrijk overschat en vooral Griekenland schromelijk onderschat. En dat we bij het WK hebben gezien dat dit soort lijstjes in de praktijk weinig waard zijn.
Frankrijk heeft denk ik toch nog het sterkste materiaal, hoewel ik eerder aangaf dat ik wel twijfels heb over hun defensie. Echter, als je dan op het middenveld en voorin kan kiezen uit o.a. Vieira, Zidane, Pires, Giuly, Rothen, Dacourt, Pedretti, Makélélé, Kapo, Cissé, Trezeguet, Henry, Wiltord, Petit, Dugarry, Djorkaeff, Govou, Carriere, Berson en nog veel meer...
Portugal hoop ik pas in de finale te treffen, dan blijft het EK hier tenminste gezellig.
Hoewel ik niet denk dat Nederland die haalt...
quote:Maar dat doet niets af aan het feit dat het krachtsverschil op een EK kleiner is dan op een WK (de eigenlijke discussie
Op vrijdag 21 november 2003 16:27 schreef Qi het volgende:[..]
En ik ontken niet dat er een kwaliteitsverschil tussen de meeste Europese en Afrikaanse ploegen bestaat, ik zeg slechts dat Afrikaanse ploegen het Europese ploegen écht wel lastig kunnen maken. Als voorbeeld gaf ik het vorige WK, waar je kunt zeggen dat zowel Frankrijk als Zweden, notabene beide nu in pot 1, door Senegal werden uitgeschakeld.
quote:Jij gaat me toch niet vertellen dat Griekenland, Letland en Zwitserland het niveau halen van Argentinie, Brazilie en Nigeria...............of zelfs in de buurt komen?
Op vrijdag 21 november 2003 20:24 schreef aldostuta het volgende:Maar dat doet niets af aan het feit dat het krachtsverschil op een EK kleiner is dan op een WK (de eigenlijke discussie
)
Nee een EK met 16 landen is echt complete bagger, de grootste kneusjes komen daar nu opdraven.
quote:Goh, jij ook
Op zaterdag 22 november 2003 09:03 schreef funmaster het volgende:
* funmaster is benieuwd tegen wie NL allemaal moet voetballen........
quote:Zoals degenen die play-offs nodig hadden, die dus niet sterk genoeg waren om zich rechtstreeks te plaatsen en er dus niet thuis horen?
Op zaterdag 22 november 2003 12:21 schreef Zweetbek het volgende:
Nee een EK met 16 landen is echt complete bagger, de grootste kneusjes komen daar nu opdraven.
quote:Heb jij ooit wel eens wat positiefs te melden.
Op zaterdag 22 november 2003 12:21 schreef Zweetbek het volgende:[..]
Jij gaat me toch niet vertellen dat Griekenland, Letland en Zwitserland het niveau halen van Argentinie, Brazilie en Nigeria...............of zelfs in de buurt komen?
quote:I totally agree
Op zaterdag 22 november 2003 14:41 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Zoals degenen die play-offs nodig hadden, die dus niet sterk genoeg waren om zich rechtstreeks te plaatsen en er dus niet thuis horen?
quote:Portugal heeft juist een lading talenten die erbij komen, dus een goede mix van oude spelers die voor hun laatste kans gaan en nieuwe jonge honden.
Op vrijdag 21 november 2003 20:23 schreef Frutsel het volgende:
Portugal lijkt me over zijn top heen...
ut wordt een stelletje arrogante schoppers als iets niet lukt. Ik denk dat ze voortijdig sneuvelen...
Die mazzelende duitsers zullen de halve finale wel halen, met de fransen en italianen...
quote:Niet Argentinië of Brazilië, maar ik schat die 3 door jou genoemde landen toch echt wel minstens even hoog in als Nigeria. De Afrikaanse teams worden overschat, al jaren.
Jij gaat me toch niet vertellen dat Griekenland, Letland en Zwitserland het niveau halen van Argentinie, Brazilie en Nigeria...............of zelfs in de buurt komen?
quote:Kneusjes? Er zijn toch geen kneusjes meer?
Op zaterdag 22 november 2003 12:21 schreef Zweetbek het volgende:
Maar doe mij maar:
-Portugal
-Duitsland
-Griekenland
LOTING EURO 2004 LIVE BIJ STUDIO SPORT
Studio Sport doet op zondagmiddag 30
november rechtstreeks verslag van de
loting voor het Europees Kampioenschap
Voetbal komende zomer in Portugal.
Aan het begin van de uitzending blikt
presentator Jack van Gelder met een
aantal gasten uit de voetbalwereld
vooruit op de loting,die om 12.00 uur
begint.Het commentaar hierbij wordt
verzorgd door Eddy Poelmann.
Na de loting zijn er reacties van de
bondscoach,Dick Advocaat,en van diverse
in Nederland spelende internationals.
quote:Stuur de UEFA een mailtje!
Op donderdag 27 november 2003 12:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Kunnen ze die loting trouwens niet wat later houden, ik heb een gezellig feestje zaterdag
quote:done
Op donderdag 27 november 2003 12:59 schreef ZIOPPA het volgende:Stuur de UEFA een mailtje!
quote:en al antwoord...of is Sepp met siesta ?
Op donderdag 27 november 2003 13:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
done
quote:Ik heb 'm naar Johannson gestuurd en ik wacht met smart op antwoord
Op donderdag 27 november 2003 14:44 schreef Bjoro het volgende:
en al antwoord...of is Sepp met siesta ?
quote:Neem aan dat ze begrip hebben voor je situatie en de loting een paar uur uitstellen..
Op donderdag 27 november 2003 14:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:Ik heb 'm naar Johannson gestuurd en ik wacht met smart op antwoord
quote:Argentinie en Brazilie waren de uitzonderingen hadden we al vastgesteld
Je noemt helaas niet landen als Belgie, Ecuador, China, Paragauay, Saudi Arabie en Zuid Africa.
Dus ik vrees dat er weinig grond bestaat voor jouw argumenten...........
http://www.vi.nl/vi/show/id=141993/sc=36d3d3
Daarin kun je aangeven wat je favoriete loting moet worden Zondag.
Zie je in de laatste pot de Roemenen staan ipv de Bulgaren, dat is toch wel een beetje beschamend voor de meest toonaangevende voetbalsite van Nederland..
quote:Het is al aangepast
Op donderdag 27 november 2003 15:47 schreef PyTh het volgende:Zie je in de laatste pot de Roemenen staan ipv de Bulgaren, dat is toch wel een beetje beschamend voor de meest toonaangevende voetbalsite van Nederland..
quote:Tis wel toppie om te zien dat de Nederlanders het liefste tegen de Duitsers voetballen (uit de pot des doods dan)... Zweden en Letland verbaasd me niet.
Op donderdag 27 november 2003 15:47 schreef PyTh het volgende:
Moet je voor de grap eens kijken naar deze link van vi.nlhttp://www.vi.nl/vi/show/id=141993/sc=36d3d3
Zie je in de laatste pot de Roemenen staan ipv de Bulgaren, dat is toch wel een beetje beschamend voor de meest toonaangevende voetbalsite van Nederland..
quote:Alsof Portugal zo'n wonderelftal is
Op vrijdag 28 november 2003 19:21 schreef methodmich het volgende:
Scolari wil niet tegen Nederland loten... Alsof Portugal zo veel zou moeten vrezen... Maar wel leuk dat ie het zegt.
quote:Wait and see... Ze maken meer kans dan Nederland, dat in ieder geval. Veel groter potentieel, ook om uit te selecteren.
Op vrijdag 28 november 2003 19:22 schreef mitt het volgende:[..]
Alsof Portugal zo'n wonderelftal is
een enkele uitzondering daargelaten, tegen schotland waren er wat andere factoren die dit bewerkstelligden, maar ik denk niet dat we ze op die manier moeten ondersteunen
quote:En de uitslag:
Op donderdag 27 november 2003 15:47 schreef PyTh het volgende:
Moet je voor de grap eens kijken naar deze link van vi.nlhttp://www.vi.nl/vi/show/id=141993/sc=36d3d3
Zweden, Duitsland en Letland. Dat moeten de landen zijn die zondag als tegenstanders van het Nederlands Elftal uit de loting komen, als de bezoekers van VI.nl het voor het zeggen hebben.
De Zweden worden overduidelijk als zwakke broertje van Pot 1 gekozen. Liefst 74 procent van de dik twaalfduizend stemmen werd uitgebracht op de ploeg van Zlatan Ibrahimovic, Fredrik Ljungberg en Marcus Allbäck. Opvallend: Tsjechië is de minst geliefde tegenstander. Slechts 5% wil een nieuwe ontmoeting met Pavel Nedved en zijn landgenoten. Zelfs titelverdediger Frankrijk en gastheer Portugal ziet men liever als tegenstander.
Uit Pot 2 komt Duitsland tevoorschijn. Van de dik tienduizend bezoekers verkiest 58% een duel met Rudi Völlers Mannschaft en Michael Ballack (foto) boven wedstrijden tegen Engeland (26%) Spanje (10%) en Italië. Slechts 6% had zin in een herhaling van de halve finale van het laatste EK tegen de Azzurri
Dat Letland als grote favoriet uit Pot 4 zou komen, was te voorspellen. Maar toch twijfelt een groot deel van de ruim twaalfduizend stemmers, gezien het kleine verschil tussen de Letten en Zwitserland: 40% om 32%. Griekenland en Bulgarije blijken minder geliefd.
De echte loting staat zondagmiddag om 12.00 uur Nederlandse tijd op het programma en is via deze site live te volgen.
quote:Intussen maakt Trappatoni zich niet al te veel zorgen om de loting, zolang Italie maar niet Frankrijk en Portugal loot is hij gelukkig. Van de groep van Nederland wil hij het liefst Rusland, maar verder maakt het hem niet veel uit.
Op vrijdag 28 november 2003 19:21 schreef methodmich het volgende:
Scolari wil niet tegen Nederland loten... Alsof Portugal zo veel zou moeten vrezen... Maar wel leuk dat ie het zegt.
Ik denk Frankrijk, Engeland en Griekenland..
de poule des doods.. zoals dat zo mooi heet
quote:ARD en Eurosport zenden het ook uit..
Op zondag 30 november 2003 11:54 schreef Ludacriss het volgende:
LoL verbinding uit Portugal is down denk ik :S
Edit, Oh het is wel waar
Uit de eerste groep hoop ik wel dat Tsjechië vermeden wordt. Zweden lijkt daar de makkelijkste tegenstander, maar het toernooi starten tegen Frankrijk of Portugal is ook wel gaaf. Uit de tweede groep hoop ik zoals de meeste Nederlanders op Duitsland. Of Engeland. In de vierde groep vind ik Griekenland de meest aansprekende tegenstander.
Voor de sport is het gewoon beter dat alle ploegen in één grote pot gedaan wordt en vandaar uit moeten ze dan maar poules gaan samenstellen.
Dit levert iig dan nog verrassingen op ipv dat ze de grote landen blijven beschermen
quote:half 1 word er geloot
Op zondag 30 november 2003 12:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Gaat er nou ook nog geloot worden of blijven we ouwehoeren?
quote:gelukkig, dacht dat ik te laat was
Op zondag 30 november 2003 12:19 schreef biertapper het volgende:[..]
half 1 word er geloot
quote:Ja, die sluwe tegenstanders zoals Tsjechie moeten we vermijden.
Op zondag 30 november 2003 12:05 schreef Kozzmic het volgende:
Hoe zwaar of hoe licht, het maakt me eigenlijk nauwelijks uit hoe Nederland loot.Uit de eerste groep hoop ik wel dat Tsjechië vermeden wordt. Zweden lijkt daar de makkelijkste tegenstander, maar het toernooi starten tegen Frankrijk of Portugal is ook wel gaaf. Uit de tweede groep hoop ik zoals de meeste Nederlanders op Duitsland. Of Engeland. In de vierde groep vind ik Griekenland de meest aansprekende tegenstander.
Met goede teams hebben we ook een goed excuus dat we de eerste ronde niet overleven. Maar zoals altijd spelen we dan wel mooi.
Maar goed, half 1? Zal wel later worden, niet?
quote:dat ie maar gauw 4 jaar in nederland mag blijven
Op zondag 30 november 2003 12:31 schreef mat_herben het volgende:
daar staat ie dan, de beker, waar het allemaal om gaat!
quote:Dick ziet de bui al hangen.
Op zondag 30 november 2003 12:47 schreef mat_herben het volgende:
aha ik zie dick
Heerlijk!!!
leuke poule
quote:En vooral een haalbare poul voor de volgende ronde te halen
Op zondag 30 november 2003 12:51 schreef biertapper het volgende:
leuke poule
quote:ik zie dat je de eindstand in de poule ook al heb vermeld
Op zondag 30 november 2003 12:51 schreef piertje2 het volgende:
Tjechie
Duitsland
letland
Nederland
quote:zijn allemaal wel pittig
Op zondag 30 november 2003 12:51 schreef Ajaxno1 het volgende:
Moeilijke poule
Ze hebben een paar mooie wedstrijden uitgezocht bij de poule-wedstrijden!!
Moeilijk, moeilijk...
quote:zeker ja..leuk toernooi wordt dit
Op zondag 30 november 2003 12:53 schreef Kozzmic het volgende:
Nederland - Duitsland
Portugal - Spanje
Frankrijk - EngelandZe hebben een paar mooie wedstrijden uitgezocht bij de poule-wedstrijden!!
Letland en Duitsland moeten wel te doen zijn.
Tjechië is misschien wat lastiger, maar ook wel te doen.
quote:Met 11 man winnen we wel van ze...
Op zondag 30 november 2003 12:51 schreef -Hans- het volgende:[..]
FUCK
quote:ik zie het juist wel zonnig in, 2e ronde halen we wel
Op zondag 30 november 2003 12:52 schreef ClioSporT het volgende:[..]
ik zie dat je de eindstand in de poule ook al heb vermeld
quote:
Op zondag 30 november 2003 12:54 schreef piertje2 het volgende:[..]
ik zie het juist wel zonnig in, 2e ronde halen we wel
quote:jezus wat slecht geregeld
Op zondag 30 november 2003 12:55 schreef danerit het volgende:
je kan alleen kaartjes kopen met oranjeclubkaart, echt irritant
en laat het nou net zo zijn dat als je die kaart nu wilt aanvragen, je al te laat bent
Nadeeltje is wel dat je Letland pas als laatste treft.
quote:dat is juist beter dan kan je daar nog 3 punten vandaan halen
Op zondag 30 november 2003 12:57 schreef mitt het volgende:
Het had slechter gekund.Nadeeltje is wel dat je Letland pas als laatste treft.
quote:voordeeltje dacht ik zo..
Op zondag 30 november 2003 12:57 schreef mitt het volgende:
Het had slechter gekund.Nadeeltje is wel dat je Letland pas als laatste treft.
quote:bron??
Op zondag 30 november 2003 12:58 schreef Elevation het volgende:[..]
Op bild.de hadden ze er van te voren alle vertrouwen in...
quote:
EM-Held Bierhoff: Das Finale ist wieder möglichEM-Held Müller: Die anderen Teams haben Respekt vor uns
EM-Held Hrubesch: Wir können gegen jeden bestehen
Nog wat andere schitterende wedstrijden:
Portugal - Spanje
Frankrijk - Engeland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |