PaRoDiUzZ, Tony_Montana67, Mr. Tear, Cosmick, Keeper, Mar10, Steve-O, Droxz, Dunniecash, Makavelli_nh, Timo20, H4ze, AboruAsli en MIC1_ waren het gewoon beu dat ieder topic op elkaar begon te lijken en toen zijn we deze reeks begonnen. En of je nou old skool van Melle Mel draait of helemaal uit je dak gaat op de nieuwe Fabolous single interesseert me eigenlijk niet. Gewoon een beetje ouwehoeren over hiphop en zo af en toe wat nieuwe dingetjes uitwisselen, daar gaat het om en ook al sta je niet op de lijst met genoemde namen, je bent hier van harte welkom om gezellig mee te lullen
Van Schooly D tot Coolio, van Brand Nubian tot Dr. Dre, van Marley Marl tot The Neptunes, het maakt niet uit, als het maar wat met hiphop te maken heeft
Elk weekend komt het enige hip-hop programma van Nederland op MTV.
MTV RAW met Brainpower,2tall en TLM, elke zaterdag 18.00, herhaling zondags 19.00 en woensdag rond middernacht.
Op donderdag avond is er op Kink FM het programma hiphop 120, waar de iets onbekendere hiphop gedraait wordt. Het loopt van 22.00 - 00.00
Vanaf september gaat Kees de Koning weer een radioprogramma doen op 3fm. Elke donderdagavond valt er weer te luisteren naar hiphop van 22:00 tot 24:00. De show wordt ge-co-host door DJ Wix en Drew (bekend van lagerhuis en als host/mc op chocolate e.d.). Het programma gaat 3voor12XL heten.
Handige Links
Ohhla, Lyrics Site
Reviews, handig als je nieuwe shit wilt checken
Dutch Hip-Hop Lyrics
HipHop startpagina, alles in 1 dus
Hiphop Concerten in Nederland
All Music, veel info over alle artiesten
Spammen Voor Cosmick
hier nog een hiphop site
Franse hip-hop site
Belgische hip-hop site
Hier zijn een heel hoop Rap music video's te vinden
Oude Deeltjes
Hiphop Central I The Jump Off
Hiphop Central II Ill Communication
HipHop Central III: Planet Rock
HipHop Central IV: Things Come Together
HipHop Central V: Midnight Marauders
HipHop Central VI: Bridging The Gap
HipHop Central VII :At the speed of life
HipHop Central VIII : Step In The Arena
HipHop Central IX: 8th Wonder
Hip Hop Central X : Goin' Off
HipHop Central XI : Memory Lane
Hiphop Central XII: Critical Beatdown
Hiphop Central XIII : Ready to Die
Hiphop Central XV : Things Fall Apart
Hiphop Central XV Part II: Paid In Full
Hiphop Central XVI: Raising Hell
Hiphop Central XVII: Death Certificate
Hiphop Central XVIII: The Foundation
Hiphop Central XIX : Funcrusher +
Hiphop Central XX: Return Of The Boom Bap
Hiphop Central XXI - Cherchez La Ghost
Hiphop Central XXII: Bacdafucup
Game on met een heerlijk album van Jurassic 5.
En last but certainly not least Stemt Allen Op Uw Favoriete HipHop Albums In De Fok! HipHop Album Top 100
quote:Nice one!
Op woensdag 19 november 2003 13:44 schreef keeper het volgende:
Game on met een heerlijk album van Jurassic 5.
Jammer dat ik er niet bij was. Nog iemand fotootjes gemaakt?
Uiteindelijk rond kwart voor 10 ofzo kwam Premo op met een blauw/wit/rood masker. Je weet niet hoe blij ik was toen ik zag dat Premier toch gekomen was (na al die geruchten enzo..) .. echt fucking dope, vooral hij hoe gewoon live de refreintjes zat te scratchen af en toe (bijv. bij "Just To Get A Rep" scratchte hij van "Funky For You" het sampletje 'stick up kids is out to tax'). Naast de tracks die Keeper noemde, deden ze ook nog Capture (Militia Part III), Mass Appeal, Jazz Thing, Just To Get A Rep, DWYCK, Work, You Know My Steez, Manifest, Battle en Above The Clouds volgens mij. Big Shug deed ook nog een van z'n bekendste tracks, 'Crush', wat ook erg dope was. Die gast freestylede accapella trouwens ook echt vet. Guru deed z'n ding ook af en toe tussendoor acapella, was niet altijd even vloeiend maar zeker wel nice.
De sfeer in de zaal was uiteraard goed. Voordat de eerste track begon stond ik een beetje links in het midden niet heel erg vooraan ofzo. Zodra de eerste track erin knalde, stond ik ongeveer vooraan hehe, iedereen ging helemaal los. Bouncen op elke track die erin knalde in het begin. Ik had een trui aan dus binnen vijf minuten had ik het fucking warm. Had op gegeven moment ook erge dorst, maar ja welke nerd gaat er nou iets te drinken halen als ze constant door rocken? . Al met al één van de dopeste shows ooit. Nog een witte Gang Starr longsleeve gekocht, supportin the Gang Starr Foundation.. als je er niet bij was, heb je echt wat gemist (hoe cliché dat ook mag klinken).
quote:Ik kan niks anders zeggen dan; WORD!
Op woensdag 19 november 2003 14:17 schreef dunniecash het volgende:
Damn, die show van Gang Starr was echt de fucking shit.. echt zooooooooooo dope! Eerst ging Mystic Experienz de zaal opwarmen, wel geinig maar niet bijster interessant ofzo. Daarna dacht iedereen (tenminste, ik) dat Gang Starr op zou komen maar er kwam nog één of andere opwarm-act.. en de hele tijd aan het einde van het nummer schreeuwden ze "ARE YOU READY FOR GANG STARR?" dus iedereen dacht de hele tijd "o.k. dan, nu gaan ze EINDELIJK komen" en toen gingen die gasten nog door met hun opwarmertjes hahah dat was wel minder.Uiteindelijk rond kwart voor 10 ofzo kwam Premo op met een blauw/wit/rood masker. Je weet niet hoe blij ik was toen ik zag dat Premier toch gekomen was (na al die geruchten enzo..) .. echt fucking dope, vooral hij hoe gewoon live de refreintjes zat te scratchen af en toe (bijv. bij "Just To Get A Rep" scratchte hij van "Funky For You" het sampletje 'stick up kids is out to tax'). [..]Big Shug deed ook nog een van z'n bekendste tracks, 'Crush', wat ook erg dope was. Die gast freestylede accapella trouwens ook echt vet. Guru deed z'n ding ook af en toe tussendoor acapella, was niet altijd even vloeiend maar zeker wel nice.
De sfeer in de zaal was uiteraard goed. Voordat de eerste track begon stond ik een beetje links in het midden niet heel erg vooraan ofzo. Zodra de eerste track erin knalde, stond ik ongeveer vooraan hehe, iedereen ging helemaal los. Bouncen op elke track die erin knalde in het begin. Ik had een trui aan dus binnen vijf minuten had ik het fucking warm. Had op gegeven moment ook erge dorst, maar ja welke nerd gaat er nou iets te drinken halen als ze constant door rocken?
. Al met al één van de dopeste shows ooit. Nog een witte Gang Starr longsleeve gekocht, supportin the Gang Starr Foundation.. als je er niet bij was, heb je echt wat gemist (hoe cliché dat ook mag klinken).
Ohja aanvullend;
Next Time, Code Of The Streets, Step In The Arena, All 4 Tha Ca$h
Oooh en die Biz Markie shit was DOPE!
Fakkin heel paradiso zong; YOU YOUU GOT WHAT I NEEEHEED BUT YOU SAY HE JUST A FRIEND, AND YOU SAY HE JUST A FRIEND
P.S.;"(voor die mensen die niet gingen omdat ze 'toch alleen maar the ownerz gaan doen' dus een dikke middelvinger)" Hahahahaha .
Mijn naam: Sic Trics
quote:gelukkig verschillen smaken he!
Op woensdag 19 november 2003 14:27 schreef dunniecash het volgende:
WTF gast check dan Bacdafucup of Shut Em Down van Onyx, die albums zijn 10 keer doper dan Triggernometry.. echt een fucking gaar album is dat zeg - breng dan geen CD uit ofzo.
quote:Zeker een classic! Vergeet hun eerste album, 'no more mr nice guy' echter ook niet... jazz music, manifest, deep concentration.... juweeeeeltjes!!!!
Op woensdag 19 november 2003 16:48 schreef Redman het volgende:
Step In The Arena is voor mij toch wel de Gang Starr klasieker.
gelijk maar 's opzetten vanavand
Ken je hun eerste single 'bust the move' uit '87? Heeel erg relaxed.
quote:heb je Bacdafucup wel geluisterd?
Op woensdag 19 november 2003 16:51 schreef rival het volgende:[..]
gelukkig verschillen smaken he!
quote:Ik ga dit programma binnenkort installeren denk ik, heb zo'n 60 albums op mn harde schijf. heb jij nog iets interressants?
Op woensdag 19 november 2003 16:22 schreef SoSolid het volgende:
ey people, wie heeft hier soulseek? dan kunnen we ff hiphop sharen namelijkMijn naam: Sic Trics
- Discipline (ft. total)
- Full Clip
- the Millitia (oid)
BDW! wie gaan dr allemaal de 29e naar paradiso? Kool Keith en Q-Bert?
Coole topictitel btw. Quality Control is een dope cd
quote:met dit soort teksten kunnen ze beter de Amerikane erop af sturen ipv van kamer vragen te gaan stellen.
Op woensdag 19 november 2003 19:03 schreef dunniecash het volgende:
Hahhahah kamervragen over N.A.G.!http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35055
quote:Beetje zielige tekst wel. Vooral die irritante die verwijzing de hele tijd waar dus geen reet van klopt. Leer dat godverdomme nou eens.
'Fuck die joden, de vieze joden /de allochtonen zullen jullie komen doden. Playerhaters moeten dood, want ze spelen met je brood, Binnenkort komt, gaat die T-shirt, wordt rood / Joden moeten dood, Hamas, Hamas, Joden aan het gas / kameraad, luister naar de bas, 11 september, 11 september, twee vliegtuigen op de World Trade Center / Fuck die Israël / fuck die VS, Saddam Hoessein die is the best, Moslims weten dat de wereld binnenkort vergaat, jullie Joden moeten weten dat ik jullie haat / Binnenkort kom ik met kalasjnikov / jullie moeten weten dat ik jullie pof''.
Het is DAT t-shirt.
Het is DAT Israël.
Met daarop oa zeer strakke nummers zoals:
Funkiest, Bow wow wow en Who's the Doobiest
en
met oa Dedicates, Pussy Ain't Shit en Superhoes.
OOOOOOH SHIT IK GA WEER STUK NU IK AAN GISTER DENK DAMNNNNNNNNNNNNNNN WAT EEN DOPE SHOW
quote:Hij is dolenthousiast
Op donderdag 20 november 2003 09:50 schreef Posdnous het volgende:
Je hoeft niet zo te schreeuwen Dunnie
quote:Ik heb me echt rot gelachen toen ik dit bericht in de Metro (de krant dus) las. Wie kent deze gasten nou? bijna niemand behalve misschien de mensen die het toevallig gedownload hebben.
Op donderdag 20 november 2003 00:06 schreef Redman het volgende:[..]
met dit soort teksten kunnen ze beter de Amerikane erop af sturen ipv van kamer vragen te gaan stellen.
[..]Beetje zielige tekst wel. Vooral die irritante die verwijzing de hele tijd waar dus geen reet van klopt. Leer dat godverdomme nou eens.
Het is DAT t-shirt.
Het is DAT Israël.
quote:Batterijen leeg?
Op donderdag 20 november 2003 10:27 schreef cosmick het volgende:
Zeg, ons mooie plaatje in de openingspost doet 't al een tijdje nie meer!
Laters!
AA
quote:picserver heeft problemen.
NAG is te triest voor woorden, dat ze daar kamervragen over stellen is absurd, want ze worden door niemand serieus genomen en als je die texten leest dan snap je het ook direct
En funkdoobiest blijft natuurlijk geweldig
quote:Picserver doet gaar
quote:
Op donderdag 20 november 2003 15:43 schreef Posdnous het volgende:
Partij tegen rapmuziek?
quote:
haatzaaiende rapmuziek.
quote:Tja...
Op donderdag 20 november 2003 15:47 schreef cosmick het volgende:[..]
[..]
Wat moet je daar nou op schrijven... Ik kom niet verder dan: Ik heb geen zin om energie te verspillen aan figuren met zulke kortzichtige opinies. En laat ik het daar maar bij houden.
GangStarr interview op BBC 1 Radio, van gisteren .
Na tien minuten begint GangStarr Radio en dan gaat het 2 uurtjes door, met vooral Premo die soul plaatjes draait, met Guru die zegt welke het zijn. Premo draait ze trouwens op cd wel grappig .
Mass Appeal doet Guru, en na 2:10 minuten begint het interview daadwerkelijk.
Kortom, dope shit.
Amsterdam was bananen??? Maargoed ik luister nog even verder naar wat Guru te zeggen heeft over Jazz-Hiphop en Diggin In The Crates.
Doei!
quote:To go bananas = uit je dak gaan. Amsterdam ging uit z'n dak dus. Dus A'dam kreeg props van Guru!
Op donderdag 20 november 2003 16:33 schreef MIC1_ het volgende:
Iemand enig idee wat "Amsterdam was BANANAS" betekent???Amsterdam was bananen??? Maargoed ik luister nog even verder naar wat Guru te zeggen heeft over Jazz-Hiphop en Diggin In The Crates.
Doei!
Laters!
AA
quote:
Op donderdag 20 november 2003 15:43 schreef Posdnous het volgende:
Partij tegen rapmuziek?
Tja, ik vind het nogal humoristisch moet ik zeggen. Wees blij dat we in een land leven waar mensen met een IQ lager dan dat van een vaatdoekje het recht hebben om zulke onzin te posten, dat betekent dat wij net zo vrij zijn om naar hiphop te luisteren
Lone Catalysts - Hip Hop, erg goed en chill album vind ik
Opgezwolle - Vloeistof, ben ik nu aan het luisteren.
quote:Ik vind 'verre oosten' iig masterlijk!
Op donderdag 20 november 2003 17:05 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik heb weer 2 nieuwe albums:Opgezwolle - Vloeistof, ben ik nu aan het luisteren.
quote:Ik had niet anders verwacht van m
Op donderdag 20 november 2003 19:07 schreef Snoop_Dogg het volgende:
ahh het nieuwe jay z album black sunday is echt slecht
quote:the black album bedoel je zeker?
Op donderdag 20 november 2003 19:07 schreef Snoop_Dogg het volgende:
ahh het nieuwe jay z album black sunday is echt slecht
"who's gonna take the weight" -- Gang Starr live in Zwolle 1991.
And goddamn.. check out that fonky brother Premier...
[Dit bericht is gewijzigd door cosmick op 20-11-2003 22:09]
quote:Echt vet, Cosmick! Doet me even denken aan dinsdag...
Op donderdag 20 november 2003 22:02 schreef cosmick het volgende:
Goed, this shit is zo exclusief as a motherfucker, maar okay... voor nu en morgen."who's gonna take the weight" -- Gang Starr live in Zwolle 1991.
Thanks!
quote:De cd ligt alweer klaar voor morgenvroeg in de auto. Ik heb die opnames al 90320 keer gehoord, maar het blijft gewoon zo ontzettend tof....
Op donderdag 20 november 2003 23:03 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Hij's weer lekker Cosmick
quote:Op het eind legt GURU echt veel emotie in: ""Who's gonna take the weight?". Schitterend! Nogmaals bedankt voor het delen!
Op donderdag 20 november 2003 23:33 schreef cosmick het volgende:[..]
De cd ligt alweer klaar voor morgenvroeg in de auto. Ik heb die opnames al 90320 keer gehoord, maar het blijft gewoon zo ontzettend tof....
quote:Graag gedaan joh! Ik ben zelf niet naar Gang Starr geweest deze week, maar vond het wel leuk om nog ff oude herinneringen op te halen en some oldschool shit te delen met deze fijne hiphopheads hierzo
Op donderdag 20 november 2003 23:38 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Op het eind legt GURU echt veel emotie in: ""Who's gonna take the weight?". Schitterend! Nogmaals bedankt voor het delen!
Misschien gooi ik volgende week nog wel een trackje van dit concert online (als Seborik het goed vindt tenminste)
quote:Yep, ik ook
Op donderdag 20 november 2003 18:55 schreef cosmick het volgende:[..]
Ik vind 'verre oosten' iig masterlijk!
Ken eigenlijk te weinig van hun muziek. Binnenkort effe checken.
quote:Dat is zeker een goed nummer!
Op donderdag 20 november 2003 23:42 schreef Posdnous het volgende:[..]
Yep, ik ook
Ken eigenlijk te weinig van hun muziek. Binnenkort effe checken.
Ik heb vandaag ontdekt dat er een nieuw Westside Connection album is. Alhoewel ik het sinds het Ruthless/Deathrow tijdperk (zeg maar tot 1993) gehad heb met "gangsta"rap (toen was dat nog hardcore ) toch maar ff geluisterd, maar m'n vrees is gelijk uitgekomen. Persoonlijk vond ik het vorige album wel goed (het enigste "gangsta"-rap album na die periode dus), vooral omdat WC, Mack10 en Ice Cube alledrie lekker op dreef waren en leuke battle rhymes geschreven hadden. Nu is die reden voor een Westside Connection album er niet meer en dat is echt duidelijk aan het album te horen...
Nou ja, dan zet ik maar een oude MC Ren cd op oid...
quote:Thnx voor deze klassieker.
Goed, this shit is zo exclusief as a motherfucker, maar okay... voor nu en morgen."who's gonna take the weight" -- Gang Starr live in Zwolle 1991.
Als ik dit nummer in de auto draai zit ook altijd mee te scratchen met de dashbord verlichting fader.
quote:Mag ik 'Quiet on the set' aanraden?
Op donderdag 20 november 2003 23:56 schreef Eisselstijn het volgende:
Nou ja, dan zet ik maar een oude MC Ren cd op oid...
quote:Of dat nummer samen met Eazy E waarin ze een bankoverval plegen. (Ben de titel ff kwijt, maar staat volgens mij op een album van eazy).
Op vrijdag 21 november 2003 00:00 schreef Posdnous het volgende:[..]
Mag ik 'Quiet on the set' aanraden?
quote:He joh. Die ken ik volgens mij niet. Van welk album is dat nummer?
Op vrijdag 21 november 2003 00:00 schreef Posdnous het volgende:[..]
Mag ik 'Quiet on the set' aanraden?
"Behind the scenes" is één van m'n favorieten. Echt hilarisch!
quote:Nobody Move
Op vrijdag 21 november 2003 00:04 schreef Redman het volgende:[..]
Of dat nummer samen met Eazy E waarin ze een bankoverval plegen. (Ben de titel ff kwijt, maar staat volgens mij op een album van eazy).
quote:Yeah,
Op vrijdag 21 november 2003 00:05 schreef Posdnous het volgende:[..]
Nobody Move
This is a stick up,
everybody get faced down,
Ren tie up thier mouth,
so they can't make a sound.....
En verder kwam ik uit mijn hoofd niet. Damn that green herb.
Ik heb hier trouwens een bandje van RBX - The RBX files. Bekend bij iemand? Is echt een leuk album. Jammergenoeg is het nergens meer te krijgen...
quote:Pfff...is voor mij ook te lang geleden.
Op vrijdag 21 november 2003 00:08 schreef Redman het volgende:[..]
Yeah,
This is a stick up,
everybody get faced down,
Ren tie up thier mouth,
so they can't make a sound.....
En verder kwam ik uit mijn hoofd niet. Damn that green herb.
*maakt note om morgen te gaan beluisteren*
Ik weet nog wel What I thought was a bitch was nothin' but a man
quote:N.W.A. - Straight outta Compton.
Op vrijdag 21 november 2003 00:05 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
He joh. Die ken ik volgens mij niet. Van welk album is dat nummer?
Niet van Ren's solo-albums.
quote:Eazy of schoolly?
Op vrijdag 21 november 2003 00:12 schreef Posdnous het volgende:[..]
What I thought was a bitch was nothin' but a man
quote:Zit ook in Nobody Move, wanneer Eazy tijdens de overval een aanwezige 'dame' gaat ehm....
Op vrijdag 21 november 2003 00:15 schreef Redman het volgende:[..]
Eazy of schoolly?
eigenlijk waren ze best wel grof
quote:Uit saturday night van Schoolly:
Op vrijdag 21 november 2003 00:18 schreef Posdnous het volgende:[..]
Zit ook in Nobody Move, wanneer Eazy tijdens de overval een aanwezige 'dame' gaat ehm....
eigenlijk waren ze best wel grof
It was Saturday Night and I was feelin kinda funny
Gold around my neck, pockets full of money
Went to the corner, man who did I see?
But the super bad bitch lookin back at me
I said, "Fly lady man, you got a big butt"
Bitch turned around, all she said was, "What?"
I said, "My name is Schoolly baby, I'm down with the Shores"
Before I knew it up came my boys
Noisy as hell and drunk as shit
Sayin, "Yo Schoolly Schooll, what time is it?"
Looked a little closer and I knew it was gag
What I thought was a girl was nothin but a fag
Ze waren idd vrij ruff toen ze net begonnen.
quote:Laterz Pos. En droom maar lekker van potholes in your lawn.
Op vrijdag 21 november 2003 00:23 schreef Posdnous het volgende:
Ik ga es pitten.Laterzz
quote:
quote:En thx cosmick.. hele dope shit
Op donderdag 20 november 2003 16:27 schreef MIC1_ het volgende:
Premo draait ze trouwens op cd wel grappig.
quote:Ik heb wel soulseek. Heb je nog lekkere vette oldschool dan?
Op vrijdag 21 november 2003 11:55 schreef dunniecash het volgende:
Oja, als iemand nog shit van me wil downen.. SoulSeek » dunniecash.
quote:Degene van wie je dit probeert te downloaden heeft soulseek zo ingesteld dat met maar 1 upload tegelijk kan plaatsvinden... vandaar die que. Dit is per user in te stellen. Je zou degene van wie je probeert te downloaden ff een berichtje kunnen sturen...
Op vrijdag 21 november 2003 12:50 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb ook soulseek, mijn naam is: jimjim1983
weet iemand waarom al mijn downloads op remotely queued staan?
-edit- er stond onterecht een smiley ... zo voel ik me wel, maar heeft
geen betrekking op deze post
[Dit bericht is gewijzigd door cosmick op 21-11-2003 13:06]
Kool G Rap
Non-Phixion
Kool Keith
Black Elvis
KHM
Dr. Octagon
Dr. Dooom
Wu Tang Clan
Beenie Man
Jeru The Damaja
Aceyalone
Ghostface Killah
Bounty Killer
Mobb Deep
Infamous Mobb
Phife Dawg
Nas
GZA
Cormega
Prodigy
The Prodigy
Tribe Called Quest
Jedi Mind Tricks
Big Pun
Fat Joe
The Beatnuts
MOD
DashBeats
D.I.T.C.
Defari
Pep Love
Mack 10
Guru
Gang Starr
Guru
Dj Premier
Dj KaySlay
The L.O.X.
JadaKiss
Styles P.
AZ
Freddie Foxxx
Grand Puba
Jurrasic 5
Prince Paul
Killah Priest
Hieroglyphics
N.O.T.S. Click
Missin Linx'
Mos Def
Tragedy Khadafi
Jaz-O & The Immobilarie
Das EFX
De La Soul
Large Professor
The Pharcyde
Raekwon
Pete Rock & C.L. Smooth
The X-ecutioners
quote:\
Op woensdag 19 november 2003 14:18 schreef rival het volgende:
nieuwe cd van onix.. triggernometrie ofzowdies pas goed
triggernometrie heb ik gewoon weggegooid...
mijn god wat een kut album... superslecht.. echt voor van die 15 jarige jongetjes die zichzelf 'gangster' vinden en op straat stiekem jokoes roken!
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 11:56 schreef cosmick het volgende:
Ik heb wel soulseek. Heb je nog lekkere vette oldschool dan?
Ik wil wel eventueel dingen met je ruilen (als je wat hebt wat ik nog niet heb natuurlijk)
quote:Ik heb veel nederlandse shit, ook onuitgebrachte shit, wat goeie "amateur" rappers shit. en ik heb nog veel losse vette shit, sporadisch een album, maar die koop ik meestal toch gewoon
Op woensdag 19 november 2003 17:31 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
Ik ga dit programma binnenkort installeren denk ik, heb zo'n 60 albums op mn harde schijf. heb jij nog iets interressants?
16 - Nuclear Family - Derde Kmaer &Pick Pockets - Memento
das echt zo'n dope track echt het concept, de tekst, alles zoo mooi
check die tekst (en lees em ook eens per 5 regels van onder naar boven... je weet wat ik bedoel, per strofe ofzoiets) :
Nuclear Faily - Memento
beeld is onscherp, de pijn scherp
zwarte lijnen op m'n lijf
silhouetten van een mantel en een seis
door schimmen omringd
ik voel wat er in tommy cooper omging
als een film zie ik wat m'n leven is
wat het was en wat vergeten is
mijn linker arm is lam, overbodig als een blinde darm
koorts, zweet druppelt van de mic in me palm
voor mezelf ben ik als een antagonist
die z'n leven meer zat is dan een alcoholist
als m'n hart dan wordt gedood door z'n bloedsomloop
ik herken mezelf niet, m'n tatoeages irriteren
zwarte inkt die m'n aderen kanaliseren
van m'n biceps, een baan naar m'n triceps
bloedstroom is donker, vies, als rook in longen
als vonken brand het onderhand van m'n hals tot m'n hand
snak naar adem, m'n brakende maag die kraakt
misselijker dan mn ledige bestaan me maakt
strompel naar de wc de treden naar beneden
de toiletdame weet het dat m'n benen staan te beven
word door de ogen in de spiegel aangekeken
lees winston kingdom op de ingang
zie een portier als de stier, bang dat ik niet binnenkwam
angst in bedwang, ongegeremd, adrenaline in m'n bloed en
onbekende visies die me groeten, claustrofobieen in een mist van nicotine
krijsende remmen, de mensenmassa vormt een stoet
check de hiphopheads en volg ze op de voet
k-swiss op de hielen, verdoofd en m'n hoofd begint te spinnen als wielen
ik weet niet waar ik me begeef en lees winston kingdom op de ingang
conducteuren fluiten, schrik op, de deuren sluiten
voel me thuis tussen tags op de ruiten
als alles wat ik buiten zie strijken tijden voorbij,
alsof ik de wereld vanaf de grote wijzer bekijk
wat per minuut geschied biedt een ander perspectief
loop de deur uit, begaan met m'n zogenaamde missie
word geleid door voorschriften en inscripties
ik ken m'n bestemming en stap de tram in
ben niet in de stemming, zoekend naar een punt van herkenning
van station naar wagon maar waarom
stekende onderarm, wazige blik, verlamde hand
giet de alcohol d'erin en man het brand
pak het verband, zie de spiegel, reflecties van gevoelens
dato's van punchlines, en wat m'n levens doel is
alles wat ik nog weet is dat ik hiphop leef
dwalend in vergetelheid, levend zonder leidraad
elke minuut is als een leven dat voorbijgaat
zwetend, niet wetend wat die shit ertoe doet
ik steek een pen in m'n pols en vergifitig m'n bloed
zelfmoord en het vergeten is geen moord op m'n geweten...
quote:jouw soulseek naam is toch sic trics? je bent niet online iig.
Op vrijdag 21 november 2003 16:32 schreef SoSolid het volgende:[..]
Ik heb veel nederlandse shit, ook onuitgebrachte shit, wat goeie "amateur" rappers shit. en ik heb nog veel losse vette shit, sporadisch een album, maar die koop ik meestal toch gewoon
quote:bellen? ik weet niet wat je bedoelt gewoon verbinding maken door op connect te drukken
Op vrijdag 21 november 2003 16:08 schreef RjD2 het volgende:
ik heb geen idee van hoe dat soulseek werkt man :/
moet je nou bellen of niet?
en hoe moet je downloaden :S?
quote:Sic Trics --> hoofdletters
Op vrijdag 21 november 2003 16:47 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
jouw soulseek naam is toch sic trics? je bent niet online iig.
quote:heb et wel gebruikt... maar je moet echt iets van 40 GB sharen om in die goeie dingen te komen
Op vrijdag 21 november 2003 17:03 schreef Eisselstijn het volgende:
Zijn hier ook mensen die DirectConnect gebruiken?
quote:Let me hear you say: Swolle takes the weight
Op vrijdag 21 november 2003 17:45 schreef Mar10Segovia het volgende:
Hoe vet is dat Gang Starr fragment...
quote:luister het af dan, in het interview zeggen ze iets over; ja het was de eerste keer dat ik het op cd deed, en guru ja ik wist niet dat ie het kon ofzo.
Op vrijdag 21 november 2003 10:08 schreef dunniecash het volgende:
Op CD? Hoe doet ie die scratches dan aue?
[..]En thx cosmick.. hele dope shit
.
Haagse Mark dat accent klinkt echt grappig
quote:ben m nu ff aan t luisteren
quote:errug vet
Op vrijdag 21 november 2003 17:45 schreef Mar10Segovia het volgende:
Hoe vet is dat Gang Starr fragment...
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 17:53 schreef Posdnous het volgende:[..]
Let me hear you say: Swolle takes the weight
quote:Heel erg cool
Op vrijdag 21 november 2003 20:23 schreef jimjim1983 het volgende:
http://www.tutchfor.nl/flitzzontwikkel/website/haagsemark/haagsemark.htmlHaagse Mark
dat accent klinkt echt grappig
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:34 schreef jimjim1983 het volgende:
en Dunniecash jij hebt echt ziek veel albums
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 18:15 schreef MIC1_ het volgende:
luister het af dan, in het interview zeggen ze iets over; ja het was de eerste keer dat ik het op cd deed, en guru ja ik wist niet dat ie het kon ofzo.
Heb net een aantal nummers van Dah Shinin van Smif-n-Wessun geluisterd en ik vind het erg goed klinken, vooral hellucination is vet.
Is Rude Awakening van de Cocoa Brovaz van dezelfde kwaliteit?
WTF dacht ik, kan iemand me meer info geven over Osdorp ?
quote:Rude Awakening is een zwaar onderschat top album. Iets minder donker dan Dah Shinin, maar ook wat subtieler. Een van mijn favoriete albums
Op zondag 23 november 2003 16:43 schreef jimjim1983 het volgende:
je quote onderstebovenHeb net een aantal nummers van Dah Shinin van Smif-n-Wessun geluisterd en ik vind het erg goed klinken, vooral hellucination is vet.
Is Rude Awakening van de Cocoa Brovaz van dezelfde kwaliteit?
quote:http://www.xs4all.nl/~osdorp/
Op zondag 23 november 2003 21:40 schreef JimmyJames het volgende:
"en de Beastie Boys ode "Geen Slaap Tot Osdorp" sloten het eerste Werchter-optreden af : het publiek is alvast opgewarmd voor een slopende tweedaagse !"WTF dacht ik, kan iemand me meer info geven over Osdorp ?
de grondleggers van de Nederhop die inmiddels 9 albums uit hebben. Ze maken gebruik van harde beats en gitaar samples. Je kunt ze zien als de Nederlandse kruising tussen Public Enemy en De Beasties
Camp Lo - Luchini (This is it)
Camp Lo?? never heared of it, someone?
tis zeker wel een lekker nummer namelijk
quote:shame on you
Op zondag 23 november 2003 23:41 schreef RjD2 het volgende:
ik krijg van een vriend een nummer toegestuurd wat mij zeker wel bevalt :Camp Lo - Luchini (This is it)
Uptown Saturday Night is een classic geworden. Heerlijk album dat meerdere stijlen bevat, het is jazzy, grimey en oldskool in een prettige mix. Hun andere album Let's Do It Again is helaas 3x niks
quote:Camp Lo is best dope, komt binnenkort in de melkweg (of was 't nou paradiso?)
Op zondag 23 november 2003 23:41 schreef RjD2 het volgende:
ik krijg van een vriend een nummer toegestuurd wat mij zeker wel bevalt :Camp Lo - Luchini (This is it)
quote:ik weet nog steeds niet of ik nou hierheen ga of naar Jaylib & PB wolf
Op maandag 24 november 2003 10:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:[..]
melkweg , samen met Grand Agent en Large Professor (20 december)
quote:net Dah Shinin' helemaal geluisterd, heel goed album
Op zondag 23 november 2003 22:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Rude Awakening is een zwaar onderschat top album. Iets minder donker dan Dah Shinin, maar ook wat subtieler. Een van mijn favoriete albums
heb net me hiphop album Top 25 gepost in t topic van de hiphop album top 100. bekijk m maar en laat weten wat je van me lijstje vind.
Is t trouwens misschien geen geinig idee om een HipHop Album Flop 50/100 te houden. of is daar niet genoeg animo voor?? of is t gewoon n k*t idee??
of lig ik al weer es achter en is t al eens gehouden??
quote:of er genoeg animo voor is maar tis wel een geinig idee hoor
Op maandag 24 november 2003 23:25 schreef Timo20 het volgende:
Wassup peepsheb net me hiphop album Top 25 gepost in t topic van de hiphop album top 100. bekijk m maar en laat weten wat je van me lijstje vind.
Is t trouwens misschien geen geinig idee om een HipHop Album Flop 50/100 te houden. of is daar niet genoeg animo voor?? of is t gewoon n k*t idee??
of lig ik al weer es achter en is t al eens gehouden??
en voor zover ik weet is het niet al eerder gehouden
quote:ah ok och ja twas maar n ideetje dat me zo maar te binnen kwam schieten. es kijken wat te anderen er van vinden
Op maandag 24 november 2003 23:37 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
of er genoeg animo voor is maar tis wel een geinig idee hoor
ik weet niet of ik er zo 25 zou weten maar tis wel leuken voor zover ik weet is het niet al eerder gehouden
quote:dan moet je FC Den Haag - Krijg De Kanker ook eens luisteren. Underground plaatje van een paar jaar terug. Erg flauw, maar het accent is ook weg cool
Op maandag 24 november 2003 17:08 schreef Doezelhaar het volgende:
Die Haagse Markt waar iets over stond op andere pagina.. men wat klinkt dat Haagse accentje bruut... tis wel humor zo.
The truth hurts van Ed O.G. vind ik ook wel een aardig album en Second Nature van All Natural is een heel chill album
oja,
hoe is AOI bionix van De La Soul? is het een beetje zoals De La Soul is dead en 3 feet high & rising ( ) of is het meer zoals Art Official Intelligence (
) ?
Ik heb afgelopen week Licensed To Ill op de kop getikt voor maar 7,99
quote:Ik wou het nog over ze hebben, People under the stairs is zeker goed, het nummer "8 is enough" is echt vet.
Op dinsdag 25 november 2003 17:45 schreef jimjim1983 het volgende:
...or stay tuned van The People under the stairs klinkt erg goed
geen van de nummers is super maar alles is gewoon goed.
quote:Ik heb hem destijds voor 3E gekocht
Op dinsdag 25 november 2003 20:44 schreef Ez3 het volgende:
Woei, ik zie de central nou pas weer, met een leuke titel iconIk heb afgelopen week Licensed To Ill op de kop getikt voor maar 7,99
check allen :
Canibus - Rip the Jacker-2003
een super album vind ik, heeft wat weg van King Geedorah andersom eigk maar ik vind em eigk nog wel lekkerder.
maar vergeet ook niet :
Jedi Mind Tricks - Visions of Ghandi
King Geedorah - Take me to your Leader
Jeru_The_Damaja-Divine_Design-2003-KSi
Jaylib - Champion Sound (2003) [WCR]
Opgezwolle - Vloeistof
allemaal oud nieuws, maar STEL dat je ze over het hoofd hebt gezien
quote:ken t album niet, maar heb al van veel kanten gehoord dat ie lekker is. toch maar es checken dan
Op dinsdag 25 november 2003 23:26 schreef RjD2 het volgende:
Voor mensen die hem somehow gemist hebbencheck allen :
Canibus - Rip the Jacker-2003
een super album vind ik, heeft wat weg van King Geedorah andersom eigk maar ik vind em eigk nog wel lekkerder.
quote:Visions of Ghandi van Jedi Mind Tricks is echt een vet album IMHO, net als de albums van Opgezwolle en Jeru
maar vergeet ook niet :Jedi Mind Tricks - Visions of Ghandi
Opgezwolle - Vloeistofallemaal oud nieuws, maar STEL dat je ze over het hoofd hebt gezien
Die van Jaylib ga ik misschien morgen es beluisteren, maar King Geedorah kan ik nergens in de winkel vinden
moet ik toch es via de illegale weg doen
quote:ah heeft die post toch nog wat nut gehad
Op dinsdag 25 november 2003 23:33 schreef Timo20 het volgende:[..]
ken t album niet, maar heb al van veel kanten gehoord dat ie lekker is. toch maar es checken dan
[..]Visions of Ghandi van Jedi Mind Tricks is echt een vet album IMHO, net als de albums van Opgezwolle en Jeru
Die van Jaylib ga ik misschien morgen es beluisteren, maar King Geedorah kan ik nergens in de winkel vinden
moet ik toch es via de illegale weg doen
die Jaylib is niet super maar wel het beluisteren waard
en Canibus moet je cker checken, echt de moeite waard!
brainboy2k3@hotmail.com
quote:als je wilt ken je m idd. wel ff doorsturen
Op dinsdag 25 november 2003 23:48 schreef RjD2 het volgende:[..]
ah heeft die post toch nog wat nut gehad
ehm King Geedorah heb ik via MSN van Tony_Montana67 gehad
maybe kan hij of ik em ook ff doorsturendie Jaylib is niet super maar wel het beluisteren waard
en Canibus moet je cker checken, echt de moeite waard!
brainboy2k3@hotmail.com
Maar King Geedorah moet je sowieso luisteren, iedere keer wordt het album beter, de eerste classic van dit millenium
quote:
Op woensdag 26 november 2003 01:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Foei enzo, geen warez uitwisselen hier
quote:ik heb het van jou via msn man, niet zeiken
Op woensdag 26 november 2003 01:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Foei enzo, geen warez uitwisselen hier
quote:Waarom heb je een kloontje?
Op woensdag 26 november 2003 09:36 schreef RjD2 het volgende:[..]
ik heb het van jou via msn man, niet zeiken
Los van het feit dat ik RjD2 doper vind dan makaveli .
quote:Rip the Jacker vind ik wel een dope album alleen kan ik er niet echt veel naar luisteren. Visions of Gandhi vind ik wat minder maar is ook wel goed. Divine Design vond ik eerst wel aardig maar naarmate ik 'm meer luister ga ik het steeds slechter vinden.
Op dinsdag 25 november 2003 23:26 schreef RjD2 het volgende:
check allen :Canibus - Rip the Jacker-2003
maar vergeet ook niet :
Jedi Mind Tricks - Visions of Ghandi
Opgezwolle - Vloeistofallemaal oud nieuws, maar STEL dat je ze over het hoofd hebt gezien
quote:Ken je Los Angeles Daze al? vind ik hun beste nummer.
Op dinsdag 25 november 2003 20:49 schreef JimmyJames het volgende:[..]
Ik wou het nog over ze hebben, People under the stairs is zeker goed, het nummer "8 is enough" is echt vet.
quote:je zegt et zelf al, ik vind RjD2 beter dan Makaveli
Op woensdag 26 november 2003 14:30 schreef keeper het volgende:[..]
Waarom heb je een kloontje?
Los van het feit dat ik RjD2 doper vind dan makaveli
.
en vandaag binnengekomen via de post:
-: Massive Tone - MT3 Special Tour Edition incl. bonus DVD
besteld via Large
Alleen zat de bonus DVD er niet bij
heb ik weer...
morgen ff terug zenden
quote:*offtopic*RjD2 is zwaar de vette dj
Op woensdag 26 november 2003 09:36 schreef RjD2 het volgende:
quote:
Op donderdag 27 november 2003 00:07 schreef Timo20 het volgende:
Hehe eindelijk kan ik ook meepraten over hetgeen waarover jullie zo enthousiast zijn: kheb eindelijk ook King Geedorah`s Take Me To Your Leader!!! En kmoet zeggen: wat een dope shit!!!lekkere stem & flow en kvind de beats misschien nog wel beter!!
Thnx RjD2![]()
quote:is niet offtopic hoor
Op donderdag 27 november 2003 13:45 schreef NeoDweezil het volgende:[..]
*offtopic*RjD2 is zwaar de vette dj
heb hem vorig jaar gezien met mr. lif en el-p, was zwaar de vette show, en ook nog een leuk cdtje gekocht van Rj...your face or your kneecaps ken je die?*offtopic*
quote:Acid Raindrops
Op woensdag 26 november 2003 15:42 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
Ken je Los Angeles Daze al? vind ik hun beste nummer.
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:53 schreef Mar10Segovia het volgende:[..]
Acid Raindrops
Ik heb weer een hele zooi albums van soulseek (Dunniecash ik hou van je
) en Primo's bakery is denk ik de meest interessante, je hoort alle nummers waarvan primo samples gebruikt heeft.
Kent iemand hier Dj Muro - Diggin in the crates 1 oid, hoor je alle originele nummers waarvan heel veel gesampled is door organized konfusion, jurassic 5 etc.
[Dit bericht is gewijzigd door jimjim1983 op 27-11-2003 18:36]
quote:
Op donderdag 27 november 2003 18:24 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik heb weer een hele zooi albums van soulseek (Dunniecash ik hou van je![]()
)
quote:Or Stay Tuned nog niet nee. Moet ik binnenkort maar eens doen want ik vind die gasten echt zwaar relaxed.
Op donderdag 27 november 2003 18:24 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
heb je hun nieuwe cd al geluisterd? zeker niet slecht!
quote:Je moet er ook niet teveel van verwachten want er staan, vind ik, geen super nummers op zoals San Francisco Knights e.d. maar alle nummers zijn wel gewoon zwaar chill.
Op donderdag 27 november 2003 19:59 schreef Mar10Segovia het volgende:[..]
Or Stay Tuned nog niet nee. Moet ik binnenkort maar eens doen want ik vind die gasten echt zwaar relaxed.
quote:Zeer goed album, absoluut de moeite waard. Het valt me trouwens op dat er dit jaar weer een aantal zeer goede albums zijn uitgekomen, dat in tegenstelling tot vorig jaar.
Op donderdag 27 november 2003 19:59 schreef Mar10Segovia het volgende:
Or Stay Tuned nog niet nee. Moet ik binnenkort maar eens doen want ik vind die gasten echt zwaar relaxed.
King Geedorah is briljant, Black Moon, Gangstarr, Aesop Rock, Jaylib, Canibus en Craig-G hebben zeer goede albums gedropt en opeens komen allerlei oldskool artiesten ook weer terug.
De negatieve kant van het verhaal is voor mij de opkomst van de instant G-Unit/Nelly/P. Diddy bagger wat de hele scene een slechte naam geeft. Maar al met al denk ik dat het een redelijk tot goed jaar was voor de hiphop liefhebber
quote:er zijn dit jaar idd veel meer goede albums uitgekomen, je vergeet nog J-Live, Charizma & PB Wolf (zijn wel oldskool artiesten die weer terugkomen), People under the Stairs, Viktor Vaughn, Pete Rock.
Op donderdag 27 november 2003 22:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Zeer goed album, absoluut de moeite waard. Het valt me trouwens op dat er dit jaar weer een aantal zeer goede albums zijn uitgekomen, dat in tegenstelling tot vorig jaar.
King Geedorah is briljant, Black Moon, Gangstarr, Aesop Rock, Jaylib, Canibus en Craig-G hebben zeer goede albums gedropt en opeens komen allerlei oldskool artiesten ook weer terug.
De negatieve kant van het verhaal is voor mij de opkomst van de instant G-Unit/Nelly/P. Diddy bagger wat de hele scene een slechte naam geeft. Maar al met al denk ik dat het een redelijk tot goed jaar was voor de hiphop liefhebber
volgend jaar ook nog nieuwe tribe called quest en wu-tang album (toch?)
quote:Die laatste 2 staan idd in de planning, neetzoals Masta Killah, wiens album al in '96 uit had moeten komen, maar dat terzijde.
Op donderdag 27 november 2003 22:18 schreef jimjim1983 het volgende:
er zijn dit jaar idd veel meer goede albums uitgekomen, je vergeet nog J-Live, Charizma & PB Wolf (zijn wel oldskool artiesten die weer terugkomen), People under the Stairs, Viktor Vaughn, Pete Rock.
het was een goed jaar![]()
volgend jaar ook nog nieuwe tribe called quest en wu-tang album (toch?)
J-Live, PutS en Viktor Vaughn ben ik idd vergeten. Pete Rock was goed, maar viel me licht tegen en PB Wolf krijg ik volgende week pas binnen en ik heb nog geen zin gehad om het album ergens op het net te zoeken
Als je die namen dan ziet die dit jaar goede albums gedropt hebben, kan volgend jaar bijna alleen maar tegenvallen.
MF Doom en Madlib zouden ook aan een album werken om volgend jaar uit te brengen, net zoals ik geruchten heb gehoord over een nieuw Heltah Skeltah album. Al met al lijkt de dip van de afgelopen jaren voorbij te zijn. Goede hiphop zonder gejatte discosample en chessy R&B hookje mag weer en dat is natuurlijk alleen maar goed nieuws
quote:"In Need No Special Day Nor Time To Call Attention To The Most Beautiful Creatures In The Universe: Black Women"
Op donderdag 27 november 2003 13:45 schreef NeoDweezil het volgende:
your face or your kneecaps ken je die?*offtopic*
Vet is die ja .
Maar waar heb je die gekocht? Ik heb alleen de mp3-versie, maar zou best het origineel willen hebben. En in winkels vind je meestal Deadringer of soms The Horror EP (die laatste heb ik). Voor de rest meestal niks .
quote:Lost and Found, een dubbel cd.
Op vrijdag 28 november 2003 06:04 schreef dunniecash het volgende:
Welke Pete Rock dan?
quote:Ik kwam laats iemand tegen die dat album van MF Doom en Madlib al gedownload had, het lijkt me wel een interessant album.
Op donderdag 27 november 2003 22:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
MF Doom en Madlib zouden ook aan een album werken om volgend jaar uit te brengen, net zoals ik geruchten heb gehoord over een nieuw Heltah Skeltah album.
quote:ja de nieuwe van Ja Rule is niet eens met een beat van biggie
Al met al lijkt de dip van de afgelopen jaren voorbij te zijn. Goede hiphop zonder gejatte discosample en chessy R&B hookje mag weer en dat is natuurlijk alleen maar goed nieuws
over Biggie gesproken, ik heb een live album van een optreden van Biggie en Big L in Amsterdam, hoe vet moet dat wel niet zijn geweest is er toevallig iemand hier die er toen heen is geweest?
Immortal Technique -- Revolutionary Vol. 2
Jean Grae -- Bootleg Of The Bootleg EP
J-Live -- Allways Will Be
J-Zone -- Sick Of Bein' Rich
Quasimoto -- The Unseen
Soul Postion(RJD2 & Blueprint) -- 8 Million Stories
Viktor Vaughn -- Vaudeville Villain
Various -- Hiero Oldies Volume One
Various -- Hiero Oldies Volume Two
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 28-11-2003 16:53]
quote:Geen idee, rapreviews.com heeft het hierover:
Op vrijdag 28 november 2003 17:55 schreef Tony_Montana67 het volgende:
De meesten zullen het album van Jaylib, Champion Sound wel kennen. Op het eind van track 5, The Red, is een cheesy sample gebruikt uit een instrumentaal jaren '80 nummer, wie weet welke dit is?
quote:Dus.
With your system surely up to the red after "The Red", be sure to catch the hilarious interlude that follows, where Jaylib hijack even '80s synth pop in their quest for musical domination.
quote:Ah, maar ik was dus niet de enige die het opgemerkt had
Op vrijdag 28 november 2003 18:45 schreef keeper het volgende:
Geen idee, rapreviews.com heeft het hierover:
Ik ga m'n oude games lijst nog eens na, misschien dat ik daar nog iets tegenkom. Het deed me denken aan een of ander race spelletje langs de californische kust ofzo
vind ik
subtiele kick
quote:Dat lijkt mij erg sterk. Ik denk niet dat 't echt is..welke nummers staan erop??
Op vrijdag 28 november 2003 12:08 schreef jimjim1983 het volgende:
over Biggie gesproken, ik heb een live album van een optreden van Biggie en Big L in Amsterdam, hoe vet moet dat wel niet zijn geweestis er toevallig iemand hier die er toen heen is geweest?
Er is wel een live cd/plaat van Big L & A.G. genaamd Live In Amsterdam.
quote:o.a. who shot ya en the devil's son.
Op zaterdag 29 november 2003 11:45 schreef MIC1_ het volgende:[..]
Dat lijkt mij erg sterk. Ik denk niet dat 't echt is..welke nummers staan erop??
Volgens mij kenden ze elkaar niet en hebben ze niet samen getourd.Er is wel een live cd/plaat van Big L & A.G. genaamd Live In Amsterdam.
het nieuwste album, Power in Numbers, van J5 is in twee vormen verschenen, eentje met dvd (blauw) en eentje zonder (geel)... Die gewone is overal wel te krijgen, maar die met dvd was limited ofzo en kan ik echt nergens meer vinden... jullie misschien een idee!?
owh btw, wat vinden jullie van DJ Format? Hoorde We Know Something You Don't Know met Akil en Chali2Na, heb het album gekocht (Music Fot The mature B-Boy) en vindt het echt helemaal super..
quote:heb het nu ff goed geluisterd maar wordt er niet veel wijzer van, geen van de nummers doen ze samen als ik het goed hoor, de kwaliteit van de nummers van Biggie en die van Big L verschilt ook.
Op zaterdag 29 november 2003 11:45 schreef MIC1_ het volgende:[..]
Dat lijkt mij erg sterk. Ik denk niet dat 't echt is..welke nummers staan erop??
Volgens mij kenden ze elkaar niet en hebben ze niet samen getourd.Er is wel een live cd/plaat van Big L & A.G. genaamd Live In Amsterdam.
quote:RZA heeft wel meer goede soundtracks geschreven. Die bij de film Ghost Dog was ook heel erg goed. Helaas heb ik dat album ooit eens uitgeleend, alleen heb ik geen flauw idee meer aan wie
Op zaterdag 29 november 2003 16:10 schreef jimjim1983 het volgende:
RZA heeft trouwens wel een paar leuke dingen staan op de soundtrack van de fantastische film: Kill Bill![]()
hoewel het niet echt hip hop te noemen is.
Cypress Hill - Stoned Raiders
Cypress Hill - Skull & Bones
Gangstarr - The Ownerz
Gangstarr - Full Clip: A Decade of Gang Starr
2Pac - Greatest Hits
Nas - Stillmatic
iemand interesse ?
quote:wat wil je hier voor terug?
Op zaterdag 29 november 2003 18:12 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb deze Cds te ruil :Nas - Stillmatic
iemand interesse ?
quote:Wat wil je daar voor terug? Geld? Iets anders? Bloemen?
Op zaterdag 29 november 2003 18:12 schreef JimmyJames het volgende:
Gangstarr - The Ownerz
Gangstarr - Full Clip: A Decade of Gang Starr
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 18:33 schreef keeper het volgende:[..]
Wat wil je daar voor terug? Geld? Iets anders? Bloemen?
.
quote:*ff onder mijn eigen nickname*
Op donderdag 27 november 2003 17:17 schreef RjD2 het volgende:[..]
is niet offtopic hoor
ik ken dat niet van hem, alleen deadringer
maar ik vond vooral zn naam vet, maar hij is cker wel goed ja
your face or your kneekaps is zooo dope, heel funky gemixt, in mei gekocht bij een concert waar hij bij was, voor 10¤ geloof ik, samen met een el-p shirt van deep space 9 mm, die clip is ook zo vet
maare even iets anders...wie gaat er vanacht naar looptroop in tivoli? looptroop treedt op om 01.00
ik ben er iig wel
quote:Hmm, liever niet. Of wil je graag Freddy Fresh Presents B-Boy Stance (Original Old Skool Party Rockers) hebben?
Op zaterdag 29 november 2003 19:27 schreef JimmyJames het volgende:
Ik wou ze ruilen tegen andere hiphop CDs..
quote:Amstelveen, bij Amsterdam (voor als je dat niet wist
Op zaterdag 29 november 2003 19:37 schreef JimmyJames het volgende:
Wat vind je een redelijk prijs ? En waar woon je ?
Op hoeveel komen die verzendkosten neer?
quote:Naja, op play.com kan ik ze beide nieuw kopen voor 30 euro (incl. verz.kosten), dus ik zou zeggen 20 euro voor de cd's en we splitten de verz.kosten. Dus 23 euro totaal.
Op zaterdag 29 november 2003 19:42 schreef JimmyJames het volgende:
De verzendkosten zijn ongeveer 6E
quote:Allereerst wil ik mijn FOK! matties even gedag zeggen, ben al ff niet meer langsgeweest, dus:
Op zaterdag 29 november 2003 18:47 schreef wabbit het volgende:[..]
maare even iets anders...wie gaat er vanacht naar looptroop in tivoli? looptroop treedt op om 01.00
ik ben er iig wel
Oke ik heb weer een paar dingen:
Allereerst, deze jongen is ook aanwezig vanavond bij Looptroop, ben erg benieuwd, ken het volgens mij wel, weet het niet zeker.
Om nog even door te gaan op live-muziek. Ik ben van de week echt bij iets zwaar zieke band geweest. Ik weet niet of er hier weleens iemand gehoord heeft van de Young Blood Brass Band? Zo niet, peeps is dit de shit waar je naar op zoek moet gaan. Wat deze gasten doen is superdope, zij spelen hip hop nummers van hun zelf, maar ook bekende hip hop beats. Nou denk je what the fuck, dat doen ze toch allemaal. Ja, maar deze gasten doen dat dus met (de mensen die weten wat een Brass Band is weten het al) met koper-blazers, oftwel in dit geval twee schuiftrompetten, twee gewone trompetten, een saxofoon en een tuba. Deze blaasinstrumenten werden ondersteund door een bass-drum en snare-drum. De bass-drum werd apart voor de rekening genomen door een gast die ook een bekken had, de snare-drum ook gedaan door een gast die ook een bekken voor zijn rekening nam, deze gast is ook rapper en heeft in totaal op vier nummers gerapt, waarbij de man met de tuba dat en de snare voor zijn rekening nam. Deze gasten zijn echt zo goed dat wil je niet weten, met name voor de man met de tuba heb ik echt mad respect, die stond gewoon te swingen met dat grote ding om zijn nek en die geluiden, die gek kan gewoon scratch geluiden maken door zijn tuba. Verder kan je de bass-gitaar afschrijven, die kan de tuba prima vervangen en daar kan je veel meer mee. En hij deed ook nog een paar solo's. De trompettisten waren echt perfect op elkaar ingespeeld en namen elkaars partijen vloeiend over, dit was echt vet. Ik weet niet precies meer welke bekende hip hop nummers ze speelden, soms was het ook wel lastig te horen, maar een hele duidelijke was Gangsta's Paradise van Coolio, men, ik heb dat nummer vaak gehoord vind het niet superdope, maar ook niet wack, maar zoals hun em speelde was gelijk weer een hele andere dimensie, echt superdope. Ze hebben een track opgenomen samen met Talib Kweli op zij nieuwe album, die hebben ze ook gespeeld, echt superdope in dit nummer rapt die gast op de snare-drum dan ook.
Als afsluiter wil ik nog zeggen, dat mensen die na het horen van deze band hip hop nog steeds over een kam durven scheren, hip hop af willen kraken en durven te beweren dat hip hop alleen maar uit bling bling, big cars, ho's bitches and all that kind a bullshit bestaat, ik hen persoonlijk op hun bek kom raggen. (klinkt misschien een beetje agressief, zo ben ik niet, maar het is gewoon zo). Niks meer dan mad respect in de volle zin van het woord voor deze band.
Verder heb ik van de week nog een kaartje gekocht voor Jaylib heb er zin in. Mensen die hier ook heen willen gaan en hun kaartje bij het postkantoor gaan halen, moeten vragen naar Jaylib, dat scheelt je waarschijnlijk zoeken in het concert boek.
quote:Ik kan het je nog sterker vertellen, als ik het goed begreep in de movie-special op MTV, heeft RZA alle filmmuziek geschreven voor deze film. Afgezien van de eventuele al bestaande nummers die in de film zitten natuurlijk, maar dat weet ik niet, want heb de film nog niet gezien.
Op zaterdag 29 november 2003 16:10 schreef jimjim1983 het volgende:
RZA heeft trouwens wel een paar leuke dingen staan op de soundtrack van de fantastische film: Kill Bill![]()
hoewel het niet echt hip hop te noemen is.
quote:Ik had ze tog liever geruild, dus ik denk dat ik ze maar hou sorry
Op zaterdag 29 november 2003 19:57 schreef keeper het volgende:[..]
Naja, op play.com kan ik ze beide nieuw kopen voor 30 euro (incl. verz.kosten), dus ik zou zeggen 20 euro voor de cd's en we splitten de verz.kosten. Dus 23 euro totaal.
looptroop was veeeet!!!!!
damn wat een leipe show heb nog cd van promoe gekocht, op de terugweg geluisterd...wat een vette cd dit was echt 1 van de betere concerten!
o, ja.... 7 december dj babu in de goudvishallen te arnhem
maar eerst 6 december dj lygra op de verjaardag van een vriend van me
quote:zijn er nog wat cd's die je er graag terug voor wil hebben, kheb niet veel maar je weet maar nooit
Op zaterdag 29 november 2003 23:14 schreef JimmyJames het volgende:[..]
Ik had ze tog liever geruild, dus ik denk dat ik ze maar hou sorry
quote:Hé die had ik ook gezien
Op zondag 30 november 2003 14:33 schreef dunniecash het volgende:
Ik zag gisteravond een (nieuw?) liedje van Ashanti, "Rain On Me" heet die track en daarin zit een sampletje dat ik ergens van een hip-hop track kende maar ik kon echt niet op de naam van die track komen.. iemand een idee?
quote:Jay Z - Can I live, een van de weinige goede nummers van Jay Z
Op zondag 30 november 2003 14:33 schreef dunniecash het volgende:
Ik zag gisteravond een (nieuw?) liedje van Ashanti, "Rain On Me" heet die track en daarin zit een sampletje dat ik ergens van een hip-hop track kende maar ik kon echt niet op de naam van die track komen.. iemand een idee?
quote:dat kan best, er staan ook maar iets van 3 nog niet bestaande nummers op
Op zaterdag 29 november 2003 21:00 schreef Mr.Tear het volgende:[..]
Ik kan het je nog sterker vertellen, als ik het goed begreep in de movie-special op MTV, heeft RZA alle filmmuziek geschreven voor deze film. Afgezien van de eventuele al bestaande nummers die in de film zitten natuurlijk, maar dat weet ik niet, want heb de film nog niet gezien.
quote:Een vriend van mij doet dat met Reason, sowieso ook beats maken. Misschien is dat iets.
Op zondag 30 november 2003 18:35 schreef jimjim1983 het volgende:
Cosmick, jij had laatst antwoord op mijn vraag met welke programma's je hip hop kunt maken, weet je misschien ook een goed programma om zeg maar sampletjes uit een nummer te halen?
Ik vond Looptroop trouwens niet echt denderend. Het was op zich wel dope, maar niet bijzonder. Helemaal niet na de ervaring van donderdag met de Young Blood Brass Band.
quote:ok bedankt, ik zal dat programma ff checken.
Op zondag 30 november 2003 19:11 schreef Mr.Tear het volgende:[..]
Een vriend van mij doet dat met Reason, sowieso ook beats maken. Misschien is dat iets.
Ik vond Looptroop trouwens niet echt denderend. Het was op zich wel dope, maar niet bijzonder. Helemaal niet na de ervaring van donderdag met de Young Blood Brass Band.
Heb net trouwens een stukje geluisterd van Shadeedullah & Stereotypes van Shaeed Muhammed en ik moet zeggen dat ik het helemaal niet erg vind dat hij bij ATCQ weg is, zeer matige beats terwijl hij vroeger (toen was alles beter ) de dopeste beats maakte.
quote:Om puur te kunnen sampelen gebruik ik Cool Edit Pro. Je kunt dan gewoon stukken muziek opnemen en deze bij knippen zodat je ze kan gebruiken in je nummer.
Op zondag 30 november 2003 18:35 schreef jimjim1983 het volgende:
Cosmick, jij had laatst antwoord op mijn vraag met welke programma's je hip hop kunt maken, weet je misschien ook een goed programma om zeg maar sampletjes uit een nummer te halen?
Maar Reason is idd ook erg goed!
Q-Bert was echt de master had alleen niet verwacht dat die kerel irl. zo klein was. (idem voor kool keith trouwens...)
En de paar retards vooraan die het nodig vonden om keihard te gaan lopen springen, gelijk een rock-concert... kansloos...
quote:Kameraad van me is geweest. Was uitermate dope inderdaad! Hij heeft foto's en video's gemaakt... ik moet er snel maar 's langs
Op maandag 1 december 2003 09:51 schreef ShinChan het volgende:
Iemand hier zaterdag nog naar Q-Bert en Kool Keith (ft. Jazzy Jef) geweest dan?? (in paradiso that is)Q-Bert was echt de master
had alleen niet verwacht dat die kerel irl. zo klein was. (idem voor kool keith trouwens...)
quote:Owww
Op maandag 1 december 2003 09:53 schreef cosmick het volgende:[..]
Kameraad van me is geweest. Was uitermate dope inderdaad! Hij heeft foto's en video's gemaakt... ik moet er snel maar 's langs
Heb bdw wel een Handtekening van Q-Bert met mn naam eronder
maagoed: iemand die fotos?
quote:Dat moet ik ook maar eens gaan gebruiken dan, ik zit met het idee van een beat in m'n hoofd waarin Strawberry Letter 23 van Brothers Johnson en Billy Joel's Piano Man deel vanuit moeten gaan maken
Op zondag 30 november 2003 20:28 schreef cosmick het volgende:Om puur te kunnen sampelen gebruik ik Cool Edit Pro. Je kunt dan gewoon stukken muziek opnemen en deze bij knippen zodat je ze kan gebruiken in je nummer.
quote:
Op maandag 1 december 2003 19:42 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat moet ik ook maar eens gaan gebruiken dan, ik zit met het idee van een beat in m'n hoofd waarin Strawberry Letter 23 van Brothers Johnson en Billy Joel's Piano Man deel vanuit moeten gaan maken
quote:Hoe vaker ik hem check, hoe beter hij wordt. Niet iedereen was er laaiend enthousiast over, maar voor mij is het met King Geedorah, Gang Starr, Aesop Rock en Black Moon de top van dit jaar (en ik weet dat ik er nu een aantal vergeten ben
Op maandag 1 december 2003 19:54 schreef Mr.Tear het volgende:
Die cd van Jaylib (zit em nu te checken) is fresh. Hij is echt dope. Weer een cd die anno 2003 is uitgekomen, die dope is.![]()
quote:is goed, ik moet alleen ff de goeie stukjes eruit knippen. Die cheesy piano loopjes wil ik uiteindelijk vermengen met een loodzware oldskool beat
Op maandag 1 december 2003 20:36 schreef cosmick het volgende:
.. je mag mij die samples ook sturen... dan kan ik wel vast een previewtje voor je maken
quote:zal voor mij ook wel gelden, want ik ben er nu ook niet echt laaiend over
Op maandag 1 december 2003 23:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Hoe vaker ik hem check, hoe beter hij wordt. Niet iedereen was er laaiend enthousiast over, maar voor mij is het met King Geedorah, Gang Starr, Aesop Rock en Black Moon de top van dit jaar (en ik weet dat ik er nu een aantal vergeten ben
)
Sowieso niet erg originele sample trouwens (the-breaks.com):
Hayes, Isaac
. . .To Be Continued: (Enterprise 1971)
* "The Look of Love"
II Unorthodox's "Just a Little Flava"
3rd Bass's "The Gladiator"
Allure's "You're Gonna Love Me"
Ashanti's "Rain on Me"
Compton's Most Wanted's "N----z Strugglin'"
Jay-Z's "Can I Live"
Kim Summerson's "Choices"
Lost Boys's "Is this Da Part?"
LL Cool J's "Hollis to Hollywood"
Mary J. Blige's "I Love You"
Monie Love's "Better Way"
Pressure Drop's "Senorita"
Snoop Dogg's "G'z Up, Hoes Down"
Special Ed's "Neva Go Back"
Smif-N-Wessun's "Stand Strong"
quote:Ja, zo'n heerlijke vette oldschoolbeat met mooie krakerige loops en frisse scratches....
Op maandag 1 december 2003 23:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
is goed, ik moet alleen ff de goeie stukjes eruit knippen. Die cheesy piano loopjes wil ik uiteindelijk vermengen met een loodzware oldskool beat
doope dat Q al die nieuwe turntable bij zich had. Zijn er ook nog peeps naar turntablized gegaan ? Ben benieuwd hoe sniper en ttb het hadden gedaan..
quote:Sniper & TTB staan in niet in de finale.
Op dinsdag 2 december 2003 14:59 schreef dunic het volgende:
hahah zie al die cam's !doope dat Q al die nieuwe turntable bij zich had. Zijn er ook nog peeps naar turntablized gegaan ? Ben benieuwd hoe sniper en ttb het hadden gedaan..
Doorgegaan zijn: Chief, DNS, Daze, Savage, Irie, Serum, Yodaw en
Lah.
quote:probeer die bassline uit House Of Pain's shut the door te samplen, die is zo moddervet en daar vandaan kan je heel veel verder expirementeren
Op dinsdag 2 december 2003 14:25 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik ben nu wat aan het klooien met cool edit pro en ik zoek een bassline (zo heet dat toch?) weet iemand hoe ik dit kan maken of waar ik er een aantal kan downloaden?
quote:Ik vond gelijk al dope moet ik zeggen, ik had nog helemaal niks gecheckt in de winkel, maar ik ga zondag naar het concert dus dacht, koop em gewoon.. Het album van Gang Starr is ook dope heb em zelf niet maar ken em wel. Black Moon ga ik ook zeker checke, helemaal, omdat ik em over al tegenkom. Aesop Rock ken ik, geloof ik niet, maar die zie ook nergens, als ik em tegenkom ga ik zeker luisteren.
Op maandag 1 december 2003 23:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Hoe vaker ik hem check, hoe beter hij wordt. Niet iedereen was er laaiend enthousiast over, maar voor mij is het met King Geedorah, Gang Starr, Aesop Rock en Black Moon de top van dit jaar (en ik weet dat ik er nu een aantal vergeten ben
)
Btw: Wie gingen er ook alweer nog meer naar Jaylib??
quote:ah merci. Hopelijk staan ze allemaal ook op planetrock voor DMC2004
Op dinsdag 2 december 2003 15:12 schreef cosmick het volgende:[..]
Sniper & TTB staan in niet in de finale.
Doorgegaan zijn: Chief, DNS, Daze, Savage, Irie, Serum, Yodaw en
Lah.
quote:ken ik niet moet ik toch es gaan checken
Op woensdag 3 december 2003 00:08 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik zit voor het eerst in zeer lange tijd weer eens Da Storm van OGC (Originoo Gunn Clappaz) te luisteren en kolere wat is dat album toch moddervet. Hij staad nu al voor de 4e keer op repeat. Als je tracks als Danjer, Da Storm of Elite Fleet hoort ga je gewoon compleet uit je dak
kreeg trouwens zojuist van RjD2 een link van The Blazz waar veel dope tracks te beluisteren zijn. Kdenk dat jullie de site al wel kenden,maar voor mij was ie nieuw
quote:Nederlandstalig of gewoon Nederlandse producties zowels engels als nederlands?
Op woensdag 3 december 2003 09:59 schreef Hellrazor het volgende:
hey,
ik dacht ik kom ook maar ff in dit topicje reageren , wat vinden jullie goeden nerderlandse hiphop?
quote:ABN
Op woensdag 3 december 2003 09:59 schreef Hellrazor het volgende:
hey,
ik dacht ik kom ook maar ff in dit topicje reageren , wat vinden jullie goeden nerderlandse hiphop?
N.W.A. - Straight Outta Compton
N.W.A. - Niggaz 4 Life
Bone Thugs-N-Harmony - Art Of War
Ultramagnetic MC's - Critical Beatdown
ATCQ - Low End Theory
ATCQ - Midnight Marauders
een absolute classic.
quote:Zou ik ook doen. Ken de cd niet (misschien ook wel, ik weet het nooit bij mezelf), maar ik ben die nog nooit tegen gekomen. Die andere albums zijn veel makkelijker te krijgen en met name bij die albums heb je ook nog eens een dikke kans dat ze bij een FRS voor een nice price liggen. Dus als ik jou was Ultramagnetic Mc's it is!
Op woensdag 3 december 2003 11:59 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ultramagnetic MC's - Critical Beatdowneen absolute classic.
quote:zij komen toch uit Belgie, of niet??
Op woensdag 3 december 2003 10:51 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Hof Van Commerce
quote:Yup, deze gasten komen idd uit België. Heb ze op Lowlands gezien. Was op zich wel dope, ik kan alleen die Belgische taal in raps niet serieus nemen, het wordt soms een beetje te dollekes. Volgens mij hebben ze trouwens ook net een nieuwe cd.
Op woensdag 3 december 2003 14:21 schreef Timo20 het volgende:[..]
zij komen toch uit Belgie, of niet??
Wat is trouwens hun beste cd?
quote:Yup, ze rappen in het dialect van Izzegem, wat vlakbij Gent ligt
Op woensdag 3 december 2003 14:21 schreef Timo20 het volgende:
zij komen toch uit Belgie, of niet??
Wat is trouwens hun beste cd?
ze hebben ook een eigen website http://www.thofvancommerce.be/
persoonlijk vid ik Herman de beste cd, zeker qua beats. De texten zijn compleet onverstaanbaar btw
het nummer Kust Noa Kust Noa Kust is een mooi voorbeeld
quote:
Kust noa kust noa kust
sjille bille
de gedachtn bluvn komn lik nfile
rond te vufnowf te zesn sachternoens an de kennedytunel
wik oai gewild
damme tstil oan geleid achter djiste ronde
ksmitte zout in de wonde
oek gedoan e me gidre ligdje in de klinik an de sonde
prozac ip de commande of ander pillerie
een lavement of 3 i tgjinne dai gie noadig et
voer u te verlosn van jun eigen dinnehie
ik ben nie bereid tot et slutn van compromis
ti de bien under knien voe de keuningk van nberg
ik e min werk utgenseen oe mie
minne gjist moe vrie lik nkiekne ut nlegbatrie
oui oui cher ami kben bezig teegn gie
die informoatie gevek u gratuit
verder stond in de nieuwsbrief van de melkweg (of was 't nou paradiso?) dat Jay Dee er niet bij is bij het optreden van Jaylib.
ik wel, moet alleen nog kaartje reserveren. zal wel niet weer het geluk hebben dat ik de laatste 2 heb
quote:De cd Rocky 7 heb ik wel bij FRS zien liggen
Op woensdag 3 december 2003 14:34 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Yup, ze rappen in het dialect van Izzegem, wat vlakbij Gent ligt
ze hebben ook een eigen website http://www.thofvancommerce.be/
persoonlijk vid ik Herman de beste cd, zeker qua beats. De texten zijn compleet onverstaanbaar btw
kga morgen naar een mega cd store in Genk (hier 20 minutjes vandaan ) dus kga kijken of ze daar 1 van de cd`s hebben
Ga ook kijken voor Meteque Et Mat van Akhenaton en albums van 113
quote:Ik heb m (pas) een weekje ofzo binnen, maar de t*ring... wat is ie goed
Op woensdag 3 december 2003 11:42 schreef rthls het volgende:
Ok, ff een vraagje.
Ik heb hier een lijstje met CD's die ik wil kopen, en eentje kan ik er vragen voor kerst...
Welke zal ik vragen?Ultramagnetic MC's - Critical Beatdown
Al is Midnight Marauders uiteraard ook knetter goed.
tijdje terug wat J5 wax door elkaar gehussled
http://members.lycos.nl/koelkastkrew/Mp3/J5-RMX.mp3
quote:klinkt
Op woensdag 3 december 2003 23:52 schreef dunic het volgende:
over quality control gesproken;tijdje terug wat J5 wax door elkaar gehussled
http://members.lycos.nl/koelkastkrew/Mp3/J5-RMX.mp3
quote:Uit de cd die ik gekcht heb van de week begrijp ik dat de combo Jaylib uit de MC's J Dilla en Madlib bestaat. Dus Jay Dee zou net als Peanut Butter Wolf met hun meekomen ofzo?
Op woensdag 3 december 2003 17:59 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik kan niet geloven dat N.A.G. nog niet genoemd is
![]()
verder stond in de nieuwsbrief van de melkweg (of was 't nou paradiso?) dat Jay Dee er niet bij is bij het optreden van Jaylib.
quote:nee Jay Dee en Madlib zijn samen Jaylib.
Op donderdag 4 december 2003 09:50 schreef Mr.Tear het volgende:[..]
Uit de cd die ik gekcht heb van de week begrijp ik dat de combo Jaylib uit de MC's J Dilla en Madlib bestaat. Dus Jay Dee zou net als Peanut Butter Wolf met hun meekomen ofzo?
quote:vandaar.
Op donderdag 4 december 2003 12:33 schreef MIC1_ het volgende:
Jay Dee en J Dilla zijn een en dezelfde.
quote:me too
Op donderdag 4 december 2003 16:04 schreef MIC1_ het volgende:
Ik ben het wel van plan.
heb weer een paar nieuwe cd's:
Public Enemy - it takes a nation of millions to hold us back
nog niet helemaal geluisterd, klinkt wel leuk maar ik vind het niet super
The Roots - Illadelph Hallflife
Dit is denk ik wel hun beste album op Do you want more?!??? na
Ol' Dirty Bastard - Ol Dirty story: the best of
staan leuke nummers op maar ook een paar kutnummers. Ik vind zijn stijl echt vet!
quote:
Immortal Technique -- The 4th BranchThe new age is upon us
And yet the past refuses to rest in its shallow grave
For those who hide behind the false image of the son of man
shall stand before God!!! It has begun
The beginning of the end
Yeah..
Yeah... yeah, yeah[Verse 1]
The voice of racism preaching the gospel is devilish
A fake church called the prophet Muhammad a terrorist
Forgetting God is not a religion, but a spiritual bond
And Jesus is the most quoted prophet in the Qu'ran
They bombed innocent people, tryin' to murder Saddam
When you gave him those chemical weapons to go to war with Iran
This is the information that they hold back from Peter Jennings
Cause Condoleeza Rice is just a new age Sally Hemmings
I break it down with critical language and spiritual anguish
The Judas I hang with, the guilt of betraying Christ
You murdered and stole his religion, and painting him white
Translated in psychologically tainted philosophy
Conservative political right wing, ideology
Glued together sloppily, the blasphemy of a nation
Got my back to the wall, cause I'm facin' assassination
Guantanamo Bay, federal incarceration
How could this be, the land of the free, home of the brave?
Indigenous holocaust, and the home of the slaves
Corporate America, dancin' offbeat to the rhythm
You really think this country, never sponsored terrorism?
Human rights violations, we continue the saga
El Savador and the contras in Nicaragua
And on top of that, you still wanna take me to prison
Just cause I won't trade humanity for patriotism[Hook]
It's like MK-ULTRA, controlling your brain
Suggestive thinking, causing your perspective to change
They wanna rearrange the whole point of view of the ghetto
The fourth branch of the government, want us to settle
A bandana full of glittering, generality
Fighting for freedom and fighting terror, but what's reality?
Read about the history of the place that we live in
And stop letting corporate news tell lies to your children[Verse 2]
Flow like the blood of Abraham through the Jews and the Arabs
Broken apart like a woman's heart, abused in a marriage
The brink of holy war, bottled up, like a miscarriage
Embedded correspondents don't tell the source of the tension
And they refuse to even mention, European intervention
Or the massacres in Jenin, the innocent screams
U.S. manufactured missles, and M-16's
Weapon contracts and corrupted American dreams
Media censorship, blocking out the video screens
A continent of oil kingdoms, bought for a bargain
Democracy is just a word, when the people are starvin'
The average citizen, made to be, blind to the reason
A desert full of genocide, where the bodies are freezin'
And the world doesn't believe that you fightin' for freedom
Cause you fucked the Middle East, and gave birth to a demon
It's open season with the CIA, bugging my crib
Trapped in a ghetto region like a Palestinian kid
Where nobody gives a fuck whether you die or you live
I'm tryin' to give the truth, and I know the price is my life
But when I'm gone they'll sing a song about Immortal Technique
Who beheaded the President, and the princes and sheiks
You don't give a fuck about us, I can see through your facade
Like a fallen angel standing in the presence of God
Bitch niggaz scared of the truth, when it looks at you hard[Hook]
It's like MK-ULTRA, controlling your brain
Suggestive thinking, causing your perspective to change
They wanna rearrange the whole point of view in the ghetto
The fourth branch of the government, want us to settle
A bandana full of glittering, generality
Fighting for freedom and fighting terror, but what's reality?
Martial law is coming soon to the hood, to kill you
While you hanging your flag out your project window[Talking]
Yeah..
The fourth branch of the government AKA the media
Seems to now have a retirement plan for ex-military officials
As if their opinion was at all unbiased
A machine shouldn't speak for men
So shut the fuck up you mindless drone!
And you know it's serious
When these same media outfits are spending millions of dollars on a PR campaign
To try to convince you they're fair and balanced
When they're some of the most ignorant, and racist people
Giving that type of mentality a safe haven
We act like we share in the spoils of war that they do
We die in wars, we don't get the contracts to make money off 'em afterwards!
We don't get weapons contracts, nigga!
We don't get cheap labor for our companies, nigga!
We are cheap labor, nigga!
Turn off the news and read, nigga!
Read... read... read...
RjD2 's The Horror ook maar besteld, want ookal is het maar een EP, het schijnt weer een geweldig album te zijn
quote:Dat las ik ook!
Op donderdag 4 december 2003 21:47 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik las vandaag trouwens dat beatbox genius Rahzel een nieuw album uitgebracht heeft, Greatest Knockouts. Dat is prettig nieuws aan het eind van het jaar
quote:alles van rjd2 is geweldig duud. Er is werkelijk geen 1 nummer van hem wat ik slecht vind. Eat that ! En ik heb nog nooit iemand zn eigen shit zo dope door elkaar zien mixen
[b]Op donderdag 4 december 2003 21:47 schreef
RjD2 's The Horror ook maar besteld, want ookal is het maar een EP, het schijnt weer een geweldig album te zijn
quote:nieuwe Wu tang?
Op donderdag 4 december 2003 22:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Voor het eerst in weken is hiphop120 weer erg interessant. Geen Neptunes of Dre beats en een nieuwe Wu track die gewoonweg briljant is
quote:Welke documentaire?
Op donderdag 4 december 2003 22:42 schreef MIC1_ het volgende:[..]
Dat las ik ook!
Bij die documentaire over Pete Rock's Soul Survivor was die ook te beluisteren/zien.
quote:Playlist staat nog niet online helaas, maar het klonk in de richting van Only Built 4 Cuban Linx en Iron Man. Het klonk alsof RZA en 4th Disciple samen een beat gecreeërd hadden
Op vrijdag 5 december 2003 11:56 schreef jimjim1983 het volgende:
nieuwe Wu tang?weet je de naam toevallig?
quote:Yup, maar 22,99 voor een EP vond ik wel heel erg overdreven, heb 'm nou voor 13.99 kunnen bestellen
Op donderdag 4 december 2003 22:47 schreef dunic het volgende:alles van rjd2 is geweldig duud. Er is werkelijk geen 1 nummer van hem wat ik slecht vind. Eat that ! En ik heb nog nooit iemand zn eigen shit zo dope door elkaar zien mixen
quote:Naja er staan wel 10 nummers op. Sommige artiesten noemen dat een album
Op donderdag 4 december 2003 21:47 schreef Tony_Montana67 het volgende:
En weet je of er een 2e CD bij zit? Die is wel koel, staan ook filmpjes ed op .
quote:oh, waar ?
Op vrijdag 5 december 2003 12:24 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Yup, maar 22,99 voor een EP vond ik wel heel erg overdreven, heb 'm nou voor 13.99 kunnen bestellen
quote:Aha, dat verschaft duidelijkheid.
Op donderdag 4 december 2003 12:33 schreef MIC1_ het volgende:
Jay Dee en J Dilla zijn een en dezelfde.
quote:Ik wou net zeggen, dat zou betekenen dat het fout staat op de cd en dat zou een beetje erg loos en erg dom zijn.
Op donderdag 4 december 2003 12:15 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
nee Jay Dee en Madlib zijn samen Jaylib.
Staat ook op allmusic: Group Members: Jay Dee Madlib
quote:Dope, weet je wel of het met de original 9 members is, dus ook met ODB. In ieder geval goed nieuws dus.
Op donderdag 4 december 2003 22:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Voor het eerst in weken is hiphop120 weer erg interessant. Geen Neptunes of Dre beats en een nieuwe Wu track die gewoonweg briljant is
quote:
Wu-Tang Clan reunie?
Er gingen al heel wat geruchten de ronde dat de Wu-Tang opnieuw bijeen zou komen voor het organiseren van een tour en het maken van een nieuw album. Onlangs bevestigde Ghostface Killah dit bij HipHopDX. Er is heen en weer gebeld en er moeten nog wat dingen geregeld worden maar als alle leden zich voor 200% inzet, kunnen we binnenkort meer verwachten van de ooit zo legendarische Clan.
quote:old news idd
Op vrijdag 5 december 2003 17:40 schreef RjD2 het volgende:[..]
probably old news, maar ik wist et niet, misschien meer met mij
quote:Doe wat je niet laten kunt
Op vrijdag 5 december 2003 19:16 schreef jimjim1983 het volgende:old news idd
Ik stem voor een wu-tang titel voor de volgende hip hop central
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 19:17 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Doe wat je niet laten kunt
quote:wat had je in gedachten?? "Enter The Wu-Tang" lijkt me wel cool
Op vrijdag 5 december 2003 19:16 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
old news idd
Ik stem voor een wu-tang titel voor de volgende hip hop central
quote:goede cd, vooral het 2 luik van GZA & RZA, gevolgd door dat Cypress Hill nummer is erg cool. Die cd was ook mijn eerste goede kennismaking met Goodie Mob
Op zaterdag 6 december 2003 00:11 schreef keeper het volgende:
Hm, DJ Muggs - Soul Assasins Chapter I maar weer eens in de CD-speler gestopt..
quote:Grappig dat je die noemt, want de reden dat ik deze CD opzet is namelijk dat ik dat begin-stukje (Atlanta, gateway to the south) al de hele week in m'n hoofd heb en niet meer wist van welk album/nummer dat was. En via google en ohhla kwam ik dus op Decisions, Decisions van Goodie Mob.
Op zaterdag 6 december 2003 00:25 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Die cd was ook mijn eerste goede kennismaking met Goodie Mob
En het zat weer in m'n hoofd omdat dat "Atlanta" gesamplet werd op een nummer van Prefuse 73.
Heb je dat album al gecheckt btw?
quote:De Sint heeft me een paar cd bonnen gegeven, dus dat lijkt me een aardig schijfje om eens te gaan luisteren
Op zaterdag 6 december 2003 00:31 schreef keeper het volgende:
Grappig dat je die noemt, want de reden dat ik deze CD opzet is namelijk dat ik dat begin-stukje (Atlanta, gateway to the south) al de hele week in m'n hoofd heb en niet meer wist van welk album/nummer dat was. En via google en ohhla kwam ik dus op Decisions, Decisions van Goodie Mob.En het zat weer in m'n hoofd omdat dat "Atlanta" gesamplet werd op een nummer van Prefuse 73.
Heb je dat album al gecheckt btw?
Zodat je daarna de CD op je lijstje kan zetten .
quote:Tony, no offence of affence (weet niet precies hoe je het schrijft), maar hier ben ik toch eigenlijk wel erg nieuwsgierig naar.
Op vrijdag 5 december 2003 16:25 schreef Mr.Tear het volgende:[..]
Dope, weet je wel of het met de original 9 members is, dus ook met ODB.
quote:Bedankt voor de title ben al een tijdje op zoek naar dat album. Vorig week had een gast uit mijn klas het nog over deze gasten en liet me een remix horen van het nummer Cantaloop, erg dope remix, maar de original blijft ook tha bomb
Op vrijdag 5 december 2003 17:27 schreef jimjim1983 het volgende:
Iedereen die nog een super jazzy hip hop album zoekt: Us3 - Hand on the torch
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 23:15 schreef Timo20 het volgende:[..]
wat had je in gedachten?? "Enter The Wu-Tang" lijkt me wel cool
quote:Die cd is sowieso erg dope, vind ik. Ook de gedachte erachter is dope, proberen het West Eastcoast conflict op te lossen door rappers uit beide coasts op een cd te zetten. Bovengenoemde nummers zijn idd gewoon
Op zaterdag 6 december 2003 00:25 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
goede cd, vooral het 2 luik van GZA & RZA, gevolgd door dat Cypress Hill nummer is erg cool. Die cd was ook mijn eerste goede kennismaking met Goodie Mob
Morgen Jaylib, ik heb er zin, helemaal na het luisteren van de cd. Dus dat wordt morgen weer PARTY. Verder gaat er geloof ik niemand, hè, van hier??
quote:Vet
Op vrijdag 5 december 2003 12:23 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Playlist staat nog niet online helaas, maar het klonk in de richting van Only Built 4 Cuban Linx en Iron Man. Het klonk alsof RZA en 4th Disciple samen een beat gecreeërd hadden
quote:Dope, laat het ff weten, kunnen we misschien (als je daar zin hebt) een hook up maken.
Op zaterdag 6 december 2003 14:56 schreef keeper het volgende:
Hmm, ik zou misschien gaan naar Jaylib. ff een vriend die ook zou gaan opbellen.
quote:Method Man doet zeker mee, alleen ODB is een twijfelgeval, maar daar wordt aan gewerkt. Cappadonna zit er niet bij geloofik. Maar de flow van Inspectah Deck was zo verschrikkelijk ill, dat belooft een hele hoop
Op zaterdag 6 december 2003 14:48 schreef Mr.Tear het volgende:
Tony, no offence of affence (weet niet precies hoe je het schrijft), maar hier ben ik toch eigenlijk wel erg nieuwsgierig naar.
quote:
WU-TANG CLAN are planning on releasing a new album next year - marking the tenth anniversary of their debut 'ENTER THE WU-TANG 36 CHAMBERS'.Currently, members of the rap collective are working on solo projects. However, GZA said that a new album was still a possibility.
"We have our little beefs and our little discrepancies, but it never get to the point where it's out of hand" he told MTV. "Every family argues and goes through things. We still here. Wu is still Wu."
Ol' Dirty Bastard, who is currently in prison on parole violation, could be involved in the project.
RZA commented: "He's going through his hell right now. He's gonna be the only man who went through hell and came back alive. He was supposed to be out, but he's building, keeping his mind focused. They're treating him a little different than the average prisoner."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |