abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 11:49:54 #276
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_22720510
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:53 schreef Haanibal het volgende:
...en baise moi ... sja beetje lauwe sex knal film...
echt een derde rangs butt film. die regiseur heeft er echt niks van begrepen. die dacht: als ik er maar genoeg geweld en sex in gooi, wordt het vanzelf wel een klassieker.

jammer dan. totaal ongeinspireerd script, slechte productie en de acteerprestaties van de kast zijn wel zo godsgruwelijk slecht, dat je alleen maar van sexscene naar sexscene kunt flitsen. niet omdat die zo geil zijn, maar meer omdat ze dan tenminste effe hun bek houden.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_22720618
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 11:45 schreef laurenzo85 het volgende:

[..]

Vond ik inderdaad ook een erg indrukwekkende film... elke scène had wel wat
pffff Ken Park en ook Kids vind ik echt zulke baggerfilms he, kansloze pogingen om te shockeren, wat in Amerika misschien nog wel aan zou komen, maar dat mensen er hier van onder de indruk raken verbaast me echt. Kids had dan nog een klein verhaallijntje, Ken Park was echt bij elkaar geraapte bagger.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 13:52:49 #278
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_22723119
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar mijn bijdrage:

Funny Games.

Laat zien hoe makkelijk het is om ongestoord een gezin te vermoorden en te terroriseren.
En Man Bites Dog. Franse film die het leven van een seriemoordenaar volgt.
Nothing is real and nothing to get hung about
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:10:53 #279
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_22723562
The Deer Hunter

Ik was 6 toen ik hem voor het eerst zag en toen bleven vooral de schokkende / bloederige beelden in Vietnam kleven, maar nu ik ouder ben en het hele concept van oorlog en trauma beter begrijp is de hele film 'schokkend'. Veruit de film die de meeste indruk op me heeft gemaakt.. echt een aanrader!!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:18:16 #280
18730 CAP-Team
Eigenwijs is ook wijs
pi_22723709
Schindler's list

Dacht dat ik 't nie meer had toen ze mensen de douches indreven

* CAP-Team was toen een jaar of 15 ofzo..
pi_22764444
TVP!
  donderdag 21 oktober 2004 @ 02:00:44 #282
78918 SeLang
Black swans matter
pi_22764630
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 20:00 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Ken Park zal ik niet snel vergeten
Ja, Peaches
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_22765471
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 17:09 schreef Oksel het volgende:
Ga strax Rabbit-Proof Fence kijken.
Wat vond je hiervan? Vond hem wel aardig, maar hij is me niet enorm bijgebleven.

Hoe dan ook, een andere film in de categorie misstanden bij jonge mensen: The Magdalena Sisters.
Indrukwekkende film. Voor het gemak jat ik even een beschrijving van Aventura, die hier ooit een topic over blijkt geopend te hebben.
quote:
Het gaat over de Magdalene kloosters, waar eeuwenlang zogenaamde 'gevallen' meisjes naartoe werden gestuurd. De film (gesitueerd in 1964) focust zich op 3 slachtoffers: 1 meisje had ongetrouwd een kind gehad, een ander meisje was verkracht en schaadde zo de eer van haar familie en de derde was een wees die 'te mooi' was voor haar eigen bestwil en vast en zeker in de toekomst een gevaarlijk verleidster zou worden. Ze komen in de hel terecht: het klooster is 1 van de vele wasserijen, waar dus 'zondaressen'als slaven tewerk werden gesteld. Ze worden en vreselijk mishandeld en sommigen zelfs verkracht door de priesters. De film is gebaseerd op waargebeurde feiten. Het ongelooflijke is ook dat de laatste wasserij pas sloot in 1996! Ok, klinkt allemaal heel erg somber, maar het is zo mooi verfilmd en de cast is ook ontzettend goed gekozen. Het zet je allemaal echt aan het denken. Best nog wel actueel thema ook. Het laat je weer eens zien dat (fundamentalistische) practisering van een religie tot vreselijke ellende kan leiden.
Deze film heeft overigens tot boze reacties geleid van het Vaticaan. Het is dan ook de zoveelste keer dat kwalijke praktijken, de schijnheiligheid en hypocrisie van het katholicisme aan de kaak werden gesteld.
pi_23597300
Ik vind als enge film The Haunting uit 1963 van Robert Wise erg beklemmend. Vooral met dat gebonk dat steeds dichterbij komt.

Daarnaast vind ik Full Metal Jacket de beste oorlogs film (Of volgens sommigen Antie-oorlog) omdat elke keer weer word bevestigd wat een waanzin oorlog is.

Requiem for a dream vond ik eerst ook wel leuk maar nu vind ik hem saai. Dan liever Bully. En Menace to society. Voor films die een maatschappelijk probleem weergeven.
Over 100 jaar weet niemand het meer
  zaterdag 15 januari 2005 @ 19:57:30 #285
68228 shady1983
Viddy well, my brothers
pi_24585823
Hehehehe... Ik heb er nog 1 gevonden: Heart of America. Een film over schietincidenten op highschools... Heel erg erg...
pi_24586043
Cannibal Holocaust , (1980)
Doet de omschrijving van het verhaal aan een andere film denken?

In the beginning of this film we meet a documentary team of three young men and a young woman. They are heading for the south-American jungle to search for real cannibals. After a while the crew is reported missing and a rescue team is send from the US. This team gets in touch with an amazon tribe called the Tree-people. The tree-people gives them the only remains of the first crew - the filmrolls containing the material this crew shot during their search for real cannibals. Back in the US we get to see these films. We now get to see exactly what happened to the first crew.
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
pi_24586229
Ik vond Cannibal Holocaust best wel erg. Onder andere door de zinloze dierenmoorden maar ook door gewoon wat je verder te zien krijgt.
Voor degenen die de film gezien hebben. Ergens in de eerste helft zie je beelden van een of ander Afrikaans land waar een paar mensen afgeslacht worden. In de fiilm wordt gezegd dat die niet echt zijn, maar op imdb had ik een keer gelezen dat die juist weer wel echt zijn
Weet iemand hier meer van?
  zaterdag 15 januari 2005 @ 20:26:42 #288
110950 Pukke
Shit Happens, even to you
pi_24586275
American history X
Shindler's list
Stalingrad
Cannibal Holocast
  zaterdag 15 januari 2005 @ 20:30:39 #289
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24586318
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 06:34 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

[..]
M.S. vond ik ook erg indrukwekkend inderdaad.. "Your not a man of god!!!!"

Laatst Mariah full of grace gezien, ook erg indrukwekkende, nuchtere film over 3 jonge vrouwen die dmv bolletjes te slikken drugs smokkelen van colombia naar Amerika.
quote:
A bright, spirited 17-year old, Maria Alvarez, lives with three generations of her family in a cramped house in rural Colombia and works stripping thorns from flowers in a rose plantation. The offer of a lucrative job involving travel--in fact, becoming a drug "mule"--changes the course of her life. Far from the uneventful trip she is promised, Maria is transported into the risky and ruthless world of international drug trafficking. Her mission becomes one of determination and survival and she finally emerges with the grace that will carry her forward into a new life.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 15 januari 2005 @ 20:38:52 #290
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24586468
SALO

Ik heb nig nooit van mijn leven een film gezien die sadistischer is dan dit, ik kon hem niet af kijken ik heb hem na een uur afgezet en ergens heel ver in een hoekje gestopt dit is te gruwelijk voor woorden en dan nog te bedenken dat dit op een waargebeurt verhaal is gebaseerd....

tis te erg voor woorden.....
dit is de plot hoe hij op IMDB staat

Set in the Nazi-controlled, northern Italian state of Salo in 1944, four dignitaries round up sixteen perfect specimens of youth and take them together with guards, servants and studs to a palace near Marzabotto. In addition, there are four middle-aged women: three of whom recount arousing stories whilst the fourth accompanies on the piano. The story is largely taken up with their recounting the stories of Dante and De Sade: the Circle of Manias, the Circle of Shit and the Circle of Blood. Following this, the youths are executed whilst each libertine takes his turn as voyeur.
don't give me that fucking bullshit
pi_24586819
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 20:38 schreef haagse_elfje het volgende:
SALO

Ik heb nig nooit van mijn leven een film gezien die sadistischer is dan dit, ik kon hem niet af kijken ik heb hem na een uur afgezet en ergens heel ver in een hoekje gestopt dit is te gruwelijk voor woorden en dan nog te bedenken dat dit op een waargebeurt verhaal is gebaseerd....

tis te erg voor woorden.....
dit is de plot hoe hij op IMDB staat
Het laatste half uur ofzo is idd wel gruwelijk ja, was niet echt plezierig kijken meer, maar toch doet dat me minder dan een film als Cannibal Holocaust omdat daar echt dieren, en wie weet mensen (op rituele wijze) gedood worden. Salo is zeker geen film die je als vrolijk tussendoortje bekijkt, maar het zijn wel allemaal acteurs.
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
pi_24587106
Boys Don't Cry was onthutsend.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 23:01:31 #293
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24589003
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 20:57 schreef Bullpit het volgende:

[..]

Het laatste half uur ofzo is idd wel gruwelijk ja, was niet echt plezierig kijken meer, maar toch doet dat me minder dan een film als Cannibal Holocaust omdat daar echt dieren, en wie weet mensen (op rituele wijze) gedood worden. Salo is zeker geen film die je als vrolijk tussendoortje bekijkt, maar het zijn wel allemaal acteurs.
dei andere ken ik niet en ga ik denk ik ook maar niet kijken, want ik vond Salo echt vreselijk vooral als die ratten in de geslachten van die meisjes willen doen....
don't give me that fucking bullshit
pi_24589670
Schindler's List
American History X
It
The Shining(toen ik nog 10 was, toen dat jongetje door de hotelgang fietste en hij de tweeling zag, ik scheet 14 kleuren werkelijk)
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_24590104
Strangeland
Heerlijk hoe de mensen met vleeshaken en Nylondraden opgehangen worden. Rare fetisjsme :r:r......
ZIEK!!!!!!!!!!
pi_24590146
Dit is meer grappig dan schokkend, maar goed.

Ik heb toen ik een jaar of 5 was dagenlang niet kunnen slapen van een Supermanfilm.
Er was zo'n vrouw met een zilveren pakje aan die naar een machine toe getrokken werd en erin verdween en dat beeld bleef maar op mijn netvlies staan. Toen ik door mijn moeder naar bed gestuurd werd toen de film was afgelopen en deze nog lekker vers in mijn hoofd zat liep ik de donkere gang in om nog even naar de wc te gaan. Na doorgetrokken te hebben en het plan voor te zetten om naar boven te gaan besloop mij plotseling een gevoel van angst en ik ben toen weggekropen in een hoekje achterin de gang. Op een gegeven moment deed mijn moeder de deur open en riep naar boven: "liggen jullie al in bed?!" waarbij ze mij dus achterin de gang hoorde piepen: "Nee, ik zit hier.....". Het voelde aan alsof ik gered werd!! Haha. Wat een trauma .

Maar aan de andere kant; ik droomde ook dat ik het dochtertje was van Superman en dat ik ook magische krachten in mijn bezit had en ik moest de opvolger worden .

Ja, ik had vroeger al een levendige fantasie
  zondag 16 januari 2005 @ 00:00:53 #297
83238 s0d
no fear..
pi_24590304
Aflevering 7 of 8 van Band of Brothers (oke geen film), dat ze dat concentratiekamp vonden.

Gruwelijk om te zien.
face your fears.. live your dreams..
  zondag 16 januari 2005 @ 01:46:42 #298
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24592528
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:51 schreef mixologist het volgende:
happiness
lilja-4-ever

zijn echt zo intens zielig en ziek... na het zien van deze
films ga je de mens echt haten.
Happiness was een fantastische film.

Een schokkende film die ik nooit vergeet was voor mij "Coma", en "Salem's Lot" omdat ik beide films op iets te jonge leeftijd zag.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24593466
The Pasion of the Christ ....
pi_24593470
Schindler's List.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')