echt een derde rangs butt film. die regiseur heeft er echt niks van begrepen. die dacht: als ik er maar genoeg geweld en sex in gooi, wordt het vanzelf wel een klassieker.quote:Op woensdag 19 november 2003 12:53 schreef Haanibal het volgende:
...en baise moi ... sja beetje lauwe sex knal film...
pffff Ken Park en ook Kids vind ik echt zulke baggerfilms he, kansloze pogingen om te shockeren, wat in Amerika misschien nog wel aan zou komen, maar dat mensen er hier van onder de indruk raken verbaast me echt. Kids had dan nog een klein verhaallijntje, Ken Park was echt bij elkaar geraapte bagger.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 11:45 schreef laurenzo85 het volgende:
[..]
Vond ik inderdaad ook een erg indrukwekkende film... elke scène had wel wat
Ja, Peachesquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 20:00 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Ken Park zal ik niet snel vergeten
Wat vond je hiervan? Vond hem wel aardig, maar hij is me niet enorm bijgebleven.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 17:09 schreef Oksel het volgende:
Ga strax Rabbit-Proof Fence kijken.
quote:Het gaat over de Magdalene kloosters, waar eeuwenlang zogenaamde 'gevallen' meisjes naartoe werden gestuurd. De film (gesitueerd in 1964) focust zich op 3 slachtoffers: 1 meisje had ongetrouwd een kind gehad, een ander meisje was verkracht en schaadde zo de eer van haar familie en de derde was een wees die 'te mooi' was voor haar eigen bestwil en vast en zeker in de toekomst een gevaarlijk verleidster zou worden. Ze komen in de hel terecht: het klooster is 1 van de vele wasserijen, waar dus 'zondaressen'als slaven tewerk werden gesteld. Ze worden en vreselijk mishandeld en sommigen zelfs verkracht door de priesters. De film is gebaseerd op waargebeurde feiten. Het ongelooflijke is ook dat de laatste wasserij pas sloot in 1996! Ok, klinkt allemaal heel erg somber, maar het is zo mooi verfilmd en de cast is ook ontzettend goed gekozen. Het zet je allemaal echt aan het denken. Best nog wel actueel thema ook. Het laat je weer eens zien dat (fundamentalistische) practisering van een religie tot vreselijke ellende kan leiden.
Deze film heeft overigens tot boze reacties geleid van het Vaticaan. Het is dan ook de zoveelste keer dat kwalijke praktijken, de schijnheiligheid en hypocrisie van het katholicisme aan de kaak werden gesteld.
M.S. vond ik ook erg indrukwekkend inderdaad.. "Your not a man of god!!!!"quote:
quote:A bright, spirited 17-year old, Maria Alvarez, lives with three generations of her family in a cramped house in rural Colombia and works stripping thorns from flowers in a rose plantation. The offer of a lucrative job involving travel--in fact, becoming a drug "mule"--changes the course of her life. Far from the uneventful trip she is promised, Maria is transported into the risky and ruthless world of international drug trafficking. Her mission becomes one of determination and survival and she finally emerges with the grace that will carry her forward into a new life.
Het laatste half uur ofzo is idd wel gruwelijk ja, was niet echt plezierig kijken meer, maar toch doet dat me minder dan een film als Cannibal Holocaust omdat daar echt dieren, en wie weet mensen (op rituele wijze) gedood worden. Salo is zeker geen film die je als vrolijk tussendoortje bekijkt, maar het zijn wel allemaal acteurs.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:38 schreef haagse_elfje het volgende:
SALO
Ik heb nig nooit van mijn leven een film gezien die sadistischer is dan dit, ik kon hem niet af kijken ik heb hem na een uur afgezet en ergens heel ver in een hoekje gestopt dit is te gruwelijk voor woorden en dan nog te bedenken dat dit op een waargebeurt verhaal is gebaseerd....
tis te erg voor woorden.....
dit is de plot hoe hij op IMDB staat
dei andere ken ik niet en ga ik denk ik ook maar niet kijken, want ik vond Salo echt vreselijk vooral als die ratten in de geslachten van die meisjes willen doen....quote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:57 schreef Bullpit het volgende:
[..]
Het laatste half uur ofzo is idd wel gruwelijk ja, was niet echt plezierig kijken meer, maar toch doet dat me minder dan een film als Cannibal Holocaust omdat daar echt dieren, en wie weet mensen (op rituele wijze) gedood worden. Salo is zeker geen film die je als vrolijk tussendoortje bekijkt, maar het zijn wel allemaal acteurs.
Happiness was een fantastische film.quote:Op woensdag 19 november 2003 12:51 schreef mixologist het volgende:
happiness
lilja-4-ever
zijn echt zo intens zielig en ziek... na het zien van deze
films ga je de mens echt haten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |