mijn vriendin zegt wel eens
dat ik een beschermengel heb
omdat ik een paar keer dingen heb meegemaakt
waar ik goed vanaf gekomen ben ;-)
de gedachte dat je een beschermengel zou hebben
is wel een comfortabelle ;-)
geloof jij dat jij een beschermengel hebt? ;-)
[Dit bericht is gewijzigd door genosis op 19-11-2003 12:07]
quote:waarom denk je dat? ;-)
Op woensdag 19 november 2003 12:07 schreef MindlessWanker het volgende:
Clearly not.
Eerder een duiveltje op mn schouder.
Lees deze topics ook eens.
Note: SVP niet gaan topickicken!
Waarom niet dan niet jagermeister?
Ik denk dat het niet zo is, omdat iedereen een beschermengel zou moeten hebben anders is het niet fair verdeeld. Waarom zou ik beschermd worden en een meisje van 5 dat net bijv. een ongeluk heeft gekregen en in coma of iets dergelijks ligt niet....
Maar mijn moeder heeft er altijd wel eentje gehad. In maart 1977 deed het schip van mijn vader Tenerife aan. Mijn moeder, die soms achter de balie van de kantine werkte voer mee en had besloten een weekje vakantie te houden op het eiland terwijl het schip na laden en lossen weer terug naar Nederland zou gaan. Mijn moeder zou 27 maart een vlucht naar Schiphol nemen. Echter, 26 maart lag de Buena Vista nog altijd in de haven en mijn moeder besloot, aangezien het schip de volgende dag uit zou varen, mee te gaan, in plaats van met het vliegtuig.
Het schip voer uit, maar moest even later terugkeren, op Tenerife was de KLM vlucht naar Nederland op een toestel van Pan-Am gebotst. Alle inzittenden van de KLM kwamen om. De Buena Vista heeft voor zover ik weet een groot gedeelte van de geborgen lichamen naar Nederland vervoerd. Het was de vlucht waar mijn moeder anders op zou hebben gezeten.
Een paar maanden later, 23 mei 1977, de Buena Vista loopt de haven van Amsterdam binnen. De bedoeling was dat deze direct het dok in zou gaan en iedereen van boord zou moeten. Echter lag er blijkbaar nog een ander schip in het dok en moest de Buena Vista midden in de haven wachten. Daarbij was mijn moeder wat ziekjes, dus besloot ze de trein naar huis (Groningen) later te nemen, zodat ze nog ff kon blijven liggen. Een paar uur later belt mijn oma in paniek naar het kantoor van Fred Olsen Lines (de maatschappij waar de Buena Vista onder voer) om mijn vader te bereiken. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar uiteindelijk weet mijn vader naar het kantoor te komen, belt m'n oma terug en komt erachter dat de trein nooit in Groningen is aangekomen maar gekaapt is bij De Punt. Mijn moeder was echter nog in Amsterdam, wat mijn oma gelijke erg geruststelde.
Sommige mensen beweren dat iedereen een soort gids heeft, iemand die je uit een eerder leven hebt gekend, of een geest die zich toevallig aangetrokken voelt tot jou. Die gids 'leidt' je als het ware een beetje, kan je ongemerkt steun en troost geven, maar elke keuze in je leven maak je uiteindelijk zelf.
Het is ook niet zo dat diegene je tot het einde der tijden beschermt...soms is het gewoon je tijd en dan ga je dood (of liever gezegd: je gaat verder in een andere vorm). Vlak na je dood is die gids er dan om je te op te vangen.
Maar dat heb ik ook alleen maar van horen zeggen
quote:Je hebt zowel gidsen als beschermengelen.
Op woensdag 19 november 2003 19:08 schreef Trinity77 het volgende:
Ik denk dat de term beschermengel niet helemaal klopt...Sommige mensen beweren dat iedereen een soort gids heeft, iemand die je uit een eerder leven hebt gekend, of een geest die zich toevallig aangetrokken voelt tot jou. Die gids 'leidt' je als het ware een beetje, kan je ongemerkt steun en troost geven, maar elke keuze in je leven maak je uiteindelijk zelf.
Het is ook niet zo dat diegene je tot het einde der tijden beschermt...soms is het gewoon je tijd en dan ga je dood (of liever gezegd: je gaat verder in een andere vorm). Vlak na je dood is die gids er dan om je te op te vangen.Maar dat heb ik ook alleen maar van horen zeggen
http://www.emmeau.com/carcrash.htm
Later de zaak nog eens dunnetjes overgedaan door in duitsland bij 210 mijn linker voorband te verliezen, ook dat was geen fun, maar wederom zonder schrammetje.
OK: uitleg. Als je wil dat je geen harten krijgt met kaarten, dan krijg je die. Ik denk dat je met je gedachten en beleving meer kan sturen qua 'geluk' dan dat we denken.
Gelooft er hier iemand dat hij/zij in zekere zin een soort beschermengel ÍS ?
quote:dat ligt maar net aan je definitie van beschermengel
Op woensdag 26 november 2003 14:26 schreef Mirage het volgende:
Dan heb ik nog een vraag;Gelooft er hier iemand dat hij/zij in zekere zin een soort beschermengel ÍS ?
meer bescherm of meer engel ?
quote:Naar je eigen definitie..
Op woensdag 26 november 2003 15:01 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
dat ligt maar net aan je definitie van beschermengel
meer bescherm of meer engel ?
Ik ben dus geïnteresseerd in het antwoord en een kleine uitleg van je eigen definitie.
quote:als je iemand eens helpt die even in de shit zit kun je je zelf tot beschermengel bombarderen lijkt me. op die manier is iedereen vast wel eens beschermengel.
Op woensdag 26 november 2003 15:25 schreef Mirage het volgende:[..]
Naar je eigen definitie..
Ik ben dus geïnteresseerd in het antwoord en een kleine uitleg van je eigen definitie.
helaas niet zo één die altijd over je waakt
Toch wil ik iets rechtzetten en wel het bericht van TARAraboemdijee.
Op 27 maart 1977 moest het vliegtuig van de KLM uitwijken naar Tenerife vanwege een bommelding op het vliegveld van Las Palmas. Het was dus nooit de bedoeling geweest dat het vliegtuig daar zou zijn. De enige reden dat het vliegtuig op tenerife stond, is omdat ze daar moesten wachten totdat het vliegveld van Las Palmas weer open zou gaan. Er konden op Tenerife dus nooit passagiers hebben staan wachten op dat toestel. Als jouw moeder die dag wel naar nederland zou gaan, zou zij niet in het betreffende toestel hebben gezeten aangezien er geen mensen worden ingecheckt op toestellen die uitgeweken zijn en alleen maar in de hold staan. De mensen mochten uitstappen en er was er 1 die besloot niet meer in te stappen omdat haar vriend op het eiland zat. Haar koffer zouden haar collega's, die wel weer instapten, de volgende dag meenemen. Er werd haar verteld dat dat helemaal niet kon en dat ze mee moest. Zij is toen gewoon weggelopen. Over beschermengel gesproken....
[Dit bericht is gewijzigd door JoGoJoGo op 11-12-2003 16:05]
quote:kan best, ik weet niet hoe het precies gegaan is. Ik weet alleen dat ze met dat vliegtuig mee zou, maar uiteindelijk niet ging. Ik dacht trouwens dat het een vlucht Naar Nederland was, ipv eentje die er vandaan kwam.
Op donderdag 11 december 2003 14:51 schreef JoGoJoGo het volgende:
Bizar allemaal zeg....Toch wil ik iets rechtzetten en wel het bericht van TARAraboemdijee.
Op 27 maart 1977 moest het vliegtuig van de KLM uitwijken naar Tenerife vanwege een bommelding op het vliegveld van Las Palmas. Het was dus nooit de bedoeling geweest dat het vliegtuig daar zijn. De enige reden dat het vliegtuig op tenerife stond, is omdat ze daar moesten wachten totdat het vliegveld van Las Palmas weer open zou gaan. Er konden op Tenerife dus nooit passagiers hebben staan wachten op dat toestel. Als jouw moeder die dag wel naar nederland zou gaan, zou zij niet in het betreffende toestel hebben gezeten aangezien er geen mensen worden ingecheckt op toestellen die uitgeweken zijn en alleen maar in de hold staan. De mensen mochten uitstappen en er was er 1 die besloot niet meer in te stappen omdat haar vriend op het eiland zat. Haar koffer zouden haar collega's, die wel weer instapten, de volgende dag meenemen. Er werd haar verteld dat dat helemaal niet kon en dat ze mee moest. Zij is toen gewoon weggelopen. Over beschermengel gesproken....
quote:Hij zou van tenerife naar zijn oorspronkelijke bestemming Las Palmas gaan en daar zouden de passagiers uit nederland van boord gaan en de passagiers voor nederland aan boord.
Op donderdag 11 december 2003 15:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
kan best, ik weet niet hoe het precies gegaan is. Ik weet alleen dat ze met dat vliegtuig mee zou, maar uiteindelijk niet ging. Ik dacht trouwens dat het een vlucht Naar Nederland was, ipv eentje die er vandaan kwam.
Ik kan mij best voorstellen dat je denkt 'als zij er in zat, was ik er niet geweest' Misschien een zorg minder?
Groenten.
quote:
Op woensdag 19 november 2003 13:09 schreef Joene het volgende:
ja, ze heet Hilde en beschermt me al meer dan 1,5 jaar
quote:mja zo dacht ik er in het begin ook over. Nam dezelfde houding aan als CG Jung in zijn laatste fase van zijn leven, dat hij met zijn gidsen sprak. Hij interpreteerde zijn gidsen als uitingen van zijn eigen onbewuste.
Op donderdag 11 december 2003 14:52 schreef Choices het volgende:
beschermengel = onbewustzijn
gids = onbewustzijnin mijn mening.
Nu denk ik er toch anders over, omdat een paar paragnosten dezelfde waarneming deden als ik. Als deze "gidsen" een uiting zijn van mijn onbewuste (en daarom alleen zichtbaar voor mij) dan klopt de eerste theorie toch niet.
Ik denk dat ik de eerste verklaring meer koos uit angst, ik heb soms ook geen idee wat ik met gidsen aanmoet.
Ik geloof zelf niet in zoiets als een "bescherm" engel omdat ik uitga van predestinatie, oftewel dat "alles" al vastligt. Het "beschermen" lijkt alsof iets wat gebeurde voorkomen is door goddelijke interventie, terwijl ik zelf geloof in "het gaat zoals het gaat en zo hoorde het ook te gebeuren".
quote:M.i. sluit het feit dat "alles" vast ligt je keuzevrijheid niet uit. De predestinatie houdt wat mij betreft in dat alle mogelijke mogelijkheden zijn vastgelegd en dat je daarin vrij bent om te kiezen.
Op maandag 15 december 2003 16:00 schreef The_Shining het volgende:[..]
mja zo dacht ik er in het begin ook over. Nam dezelfde houding aan als CG Jung in zijn laatste fase van zijn leven, dat hij met zijn gidsen sprak. Hij interpreteerde zijn gidsen als uitingen van zijn eigen onbewuste.
Nu denk ik er toch anders over, omdat een paar paragnosten dezelfde waarneming deden als ik. Als deze "gidsen" een uiting zijn van mijn onbewuste (en daarom alleen zichtbaar voor mij) dan klopt de eerste theorie toch niet.
Ik denk dat ik de eerste verklaring meer koos uit angst, ik heb soms ook geen idee wat ik met gidsen aanmoet.
Ik geloof zelf niet in zoiets als een "bescherm" engel omdat ik uitga van predestinatie, oftewel dat "alles" al vastligt. Het "beschermen" lijkt alsof iets wat gebeurde voorkomen is door goddelijke interventie, terwijl ik zelf geloof in "het gaat zoals het gaat en zo hoorde het ook te gebeuren".
Tuurlijk, alles wat je kiest hoort zo te gebeuren. Je gidsen kunnen daarin een adviserende rol hebben. Daarom denk ik dat je gidsen hoofdzakelijk communiceren door middel van voorgevoel, teksten van liedjes op de radio, invallen e.d. of in ieder geval niet op een dwingende manier. Maar ze zullen nooit interveniëren in je keuzevrijheid.
Soms hoor je natuurlijk wel verhalen van bijna-ongelukken die op "wonderbaarlijke" manier voorkomen lijken te zijn. Hoe dat precies zit en wat de rol van je gidsen daarin is weet ik eigenlijk niet...
Ik weet wel dat ik gidsen heb, en ik heb een tijdje intensief geprobeerd met ze te communiceren. Ik ben heel scherp geworden op zinnen die ik opvang van een gesprek, de eerste zin van een lied op de radio nadat je hem aanzet, billboards e.d. Ik heb gelezen dat dit soort kanalen door gidsen worden gebruikt voor communicatie.
Het blijkt iig van grote waarde voor me te zijn, of die signalen nu van gidsen afkomstig zijn of niet.
quote:Ik denk er exact hetzelfde over... Ik heb bijna altijd geluk... althans... mensen om mij heen zeggen dat ik geluk heb... terwijl ik mijn beslissingen inderdaad altijd op mijn intuitie neem. En mijn intuitie baseerd zich op 'signalen' om mij heen. Waar die 'signalen' vandaan komen... geen idee.. maar ze brengen me altijd precies waar ik zijn wil.
Op maandag 15 december 2003 17:16 schreef ReCreative het volgende:[..]
Tuurlijk, alles wat je kiest hoort zo te gebeuren. Je gidsen kunnen daarin een adviserende rol hebben. Daarom denk ik dat je gidsen hoofdzakelijk communiceren door middel van voorgevoel, teksten van liedjes op de radio, invallen e.d. of in ieder geval niet op een dwingende manier. Maar ze zullen nooit interveniëren in je keuzevrijheid.
Het blijkt iig van grote waarde voor me te zijn, of die signalen nu van gidsen afkomstig zijn of niet.
Noem het zweverig (ben ik absoluut niet), noem het onzin... voor mij is het een feit.
Als er echt een beschermengel zou zijn, waarom manifesteerd die zich dan niet meer?
quote:voor de duidelijkheid, ik geloof ook niet dat gidsen op een andere manier werken dan "adviserend"... ik stel het me voor dat ze je in je oor fluisteren zonder dat je het hoort, aan iets wat voor jou het beste zou kunnen zijn in de hoop dat je ernaar kijkt... soort van inspiratie.
Op maandag 15 december 2003 17:16 schreef ReCreative het volgende:
Maar ze zullen nooit interveniëren in je keuzevrijheid.
quote:Dat ligt m.i. aan de belevenis van degene die dat bijna ongeluk overkomen is. Kennelijk willen ze zichzelf ergens aan herinneren en dit is de manier waarop ze zichzelf het beste herinneren (dus een situatie creeeren wat hen doet denken aan een ongeluk, maar toch net niet).
Soms hoor je natuurlijk wel verhalen van bijna-ongelukken die op "wonderbaarlijke" manier voorkomen lijken te zijn. Hoe dat precies zit en wat de rol van je gidsen daarin is weet ik eigenlijk niet...
quote:of waar die gids nou blijft...
Op maandag 15 december 2003 19:43 schreef Milkwoman het volgende:
Als er echt een beschermengel zou zijn, waarom manifesteerd die zich dan niet meer?
Niemand die zomaar jouw problemen wegneemt, je krijgt juist de kans om de confrontatie aan te gaan en zelf te groeien. Neemt een gids jouw problemen weg zal je ook nooit groeien.
Mijn ervaring is dat als je lekker in die put blijft zitten in het donker, er gewoon niets gebeurt. Er veranderd pas iets als je uit jezelf begint te klauteren en misschien kom je eenmaal op weg vanzelf wel een helpende hand tegen... sterkte iig
quote:Ik begrijp het. Hoe zie je dat voor je, het "in je oor fluisteren"? Door dingen die je ziet en hoort (zoals ik dat beschreef) en die je pas opvallen als je je er bewust van bent? Of ook op andere manieren?
Op maandag 15 december 2003 20:15 schreef The_Shining het volgende:[..]
voor de duidelijkheid, ik geloof ook niet dat gidsen op een andere manier werken dan "adviserend"... ik stel het me voor dat ze je in je oor fluisteren zonder dat je het hoort, aan iets wat voor jou het beste zou kunnen zijn in de hoop dat je ernaar kijkt... soort van inspiratie.
quote:
Dat ligt m.i. aan de belevenis van degene die dat bijna ongeluk overkomen is. Kennelijk willen ze zichzelf ergens aan herinneren en dit is de manier waarop ze zichzelf het beste herinneren (dus een situatie creeeren wat hen doet denken aan een ongeluk, maar toch net niet).
quote:Moeilijk, hoor... Ik weet niet zo goed waarom dat zo is, Milkwoman... Ik heb ook wel eens momenten gehad dat ik dacht dat ze er niet waren.
Op maandag 15 december 2003 19:43 schreef Milkwoman het volgende:
Ik geloofde erin, maar nu eigenlijk niet meer zo.
Del aatste tijd is er teveel gebeurt, en ik kan t niet meer verwerken.
T stijgt me boven mijn hoofd en ben al enkele weken zeer depressief.Als er echt een beschermengel zou zijn, waarom manifesteerd die zich dan niet meer?
Maar volgens mij zijn ze er altijd. Ik hoop dat je snel weer merkt dat ze er voor je zijn.
Veel sterkte in ieder geval
[Dit bericht is gewijzigd door Lucyfurr op 15-12-2003 22:51]
Geen onbewuste dus, zoals mijn eerdere aanname was.
quote:Wat is voor jou het verschil (of de overeenkomst) tussen gidsen en beschermengelen?
Op dinsdag 16 december 2003 13:00 schreef Choices het volgende:
IK geloof in gidsen, en beschermengels nu. Na een persoon te hebben bezocht, welke dus psychometrie kan, en verbinding kan maken met de 'geestenwereld' ben ik ervan overtuigd.
Geen onbewuste dus, zoals mijn eerdere aanname was.
Ik heb zelf heel vaak dat als me iets afvraag dat ik even later (kan uren zijn, dagen, soms weken) ineens via een hele andere weg het antwoord krijg. Bijvoorbeeld als ik een liedje hoor op de radio dat ik even niet weet van wie dat nummer ook al weer was, dat ik dat later ineens iemand hoor zeggen of kom ik de naam ergens anders tegen...
Ik denk dat dit soort antwoorden ook van mijn gidsen afkomstig zijn. Nu ik er beter op let zie ik steeds meer van dit soort "antwoorden" langskomen. Ik bedank mijn gidsen ook altijd even dan .
quote:Misschien zijn ze allebei wel hetzelfde.
Op dinsdag 16 december 2003 13:49 schreef ReCreative het volgende:[..]
Wat is voor jou het verschil (of de overeenkomst) tussen gidsen en beschermengelen?
quote:Mijn idee
Op dinsdag 16 december 2003 15:24 schreef Choices het volgende:[..]
Misschien zijn ze allebei wel hetzelfde.
.
quote:Ik zie ze persoonlijk ook als gidsen. Maar omdat het topic vroeg naar beschermengelen, zei ik het op de manier waarop ik het zei
Op dinsdag 16 december 2003 15:51 schreef ReCreative het volgende:[..]
Mijn idee
. Maar uit je post leek wel of je ze als iets aparts zag, vandaar dat ik 't even vroeg... Ik heb gelezen dat ze liever gidsen genoemd worden dan beschermengelen omdat ze meer als gids of hulp optreden dan als beschermers.
quote:Jah, denk ik wel. Het hoeft niet altijd het geval te zijn, dat niet.
Op dinsdag 16 december 2003 16:05 schreef Milkwoman het volgende:
denken jullie trouwens dat gidsen familieleden zijn of meer mensen uit je vorige leven?
quote:Volgens mij is er altijd wel sprake van enige verwantschap. Of dat nu familiebanden zijn uit je huidige leven of iemand uit een ander leven.
Op dinsdag 16 december 2003 16:05 schreef Milkwoman het volgende:
denken jullie trouwens dat gidsen familieleden zijn of meer mensen uit je vorige leven?
Ze wisselen geloof ik ook nog regelmatig en het aantal kan ook nog varieëren... Maar er is meen ik ook een hoofdgids die altijd bij je is.
"Volgens mij", "geloof ik", "meen ik"... Ik moet maar weer eens in die materie duiken want ik weet niet veel meer zeker, zie ik
Ik denk persoonlijk dat het mensen zijn die dicht bij je hebben gestaan..
Dan zou het waarschijnlijk bij mij mijn vader zijn...
Zie sig.
Of iemand van vorig leven is idd ook zeer goed mogelijk.
quote:Mijn punt is het hoeft niet zo te zijn. Het is vaak het geval, maar het hoeft dus niet zo te zijn
Op dinsdag 16 december 2003 16:15 schreef Milkwoman het volgende:
nee iddIk denk persoonlijk dat het mensen zijn die dicht bij je hebben gestaan..
Zie sig.
quote:Ja, ja, ik hoor het alweer
nee idd
quote:Heb je sterk het gevoel dat het je vader of iemand uit een ander leven is? Of heeft iemand dat aan je verteld?
Zie sig.
quote:ik geloof idd heel sterk dat het meestal mensen zijn die dicht bij je staan, denk aan mijn opa, maar er is er bij mij 1tje bij die mij zeer interesseerd... ik heb ook meerdere malen contact met haar gehad maar weet een dag later niet meer waar het gesprek over ging... wel "zie" ik haar vaak in mijn dromen of 'voel' ik haar aan wezigheid... hoe ik zo zeker weet dat zij het is weet ik niet... maar ik weet zeker dat zij het is.. het gaat hier om de lievelings tante van mijn moeder...
Op dinsdag 16 december 2003 16:15 schreef Milkwoman het volgende:
nee iddIk denk persoonlijk dat het mensen zijn die dicht bij je hebben gestaan..
Zie sig.
de persoon naar wie ik vernoemd ben (zij heette Suze, ik Suzan)
heeft iemand enig idee wat haar verschijning in mijn dromen kan betekenen? en waarom zij mij laat blijken dat ze altijd ( dat weet ik zeker, mijn moeder heeft het bevestigd) bij me is?? zelf heb ik haar nooit persoonlijk gekend, ze overleed dat mijn moeder nog jong (ik meen een jaar of 16) was...
quote:Ik denk dat het mijn vader is, gevoel zegt dat zo.
Op dinsdag 16 december 2003 17:44 schreef ReCreative het volgende:[..]
Ja, ja, ik hoor het alweer
. Vanavond is de bieb dicht
maar ik haal binnenkort ff een boekje.
[..]Heb je sterk het gevoel dat het je vader of iemand uit een ander leven is? Of heeft iemand dat aan je verteld?
ik heb nog wel wa boeken liggen
quote:Nou niet letterlijk hoor, alsof iemand tegen je praat (alhoewel dat wel enkele keren voorgevallen is sluit ik me daar liever voor af).
Op maandag 15 december 2003 20:48 schreef ReCreative het volgende:
Ik begrijp het. Hoe zie je dat voor je, het "in je oor fluisteren"? Door dingen die je ziet en hoort (zoals ik dat beschreef) en die je pas opvallen als je je er bewust van bent? Of ook op andere manieren?
Een voorbeeldje dan, er is een tijd geweest dat ik enorm verdrietig was. Je kan het ook depressiviteit noemen. Ik had een hoop negatieve gedachten (zoals jezelf lelijk vinden, zorgen maken over iets, spijt hebben van het verleden zoals "had ik dit maar gedaan" etc). Maar kennelijk was ik mezelf er niet van bewust of begreep ik niet waarom. Op het moment dat ik "koos" voor mijn gidsen (ik ben ooit een erg nuchtere scepticus geweest) gebeurde het volgende; vaak als ik diep in (negatieve) gedachten verzonken was (dat je je niet meer bewust bent van je eigen gedachtengang) kreeg ik plots een warme scheut door mijn lijf. Alsof ik wakker werd geschud door iemand, iedere keer opnieuw net zolang ik me bewust werd van mezelf. Ik kan die warme energiescheut niet goed beschrijven, het lijkt fysiek alsof je plots gaat blozen wanneer je opeens voor een groep moet spreken (als je daar nerveus van wordt). Daar sta je 's winters dan, -10 bij een bushokje in de ochtend kou kleumend en opeens krijg je het gloeiheet en begin je te zweten
quote:hmm da's een moeilijke vraag, ik heb het ze gevraagd maar ik snap het antwoord nog niet helemaal
maar is dat alleen een keus en een gebeurtenis van jezelf, of hebben je gidsen daar ook een aandeel in? M.a.w. zorg je zelf dat het net geen ongeluk is of helpen je gidsen daarbij?
Het is een keus die je met meerdere mensen maakt, alles in de wereld is een samenspel en doe je met z'n allen. De (illusie van) een keuze wordt gecreeërd door jijzelf en de personen of persoon met wie jij het ongeluk beleefd. Maar eigenlijk was de gebeurtenis al vastgelegd, hij moest enkel beleefd worden als een moment.
Het volledige antwoord kan/wil ik niet vertellen omdat ik geen antwoord heb op de wedervragen, "ohja en hoe zit het dan met verkrachting?" of "waarom moest die baby bij geboorte dan sterven?"...
Misschien anders het teletubby verhaaltje. Als er geen leed was geweest in de geschiedenis van de mens, zouden we nu in een incompleet teletubby achtig land leven. De gidsen zouden in dit geval die robots zijn geweest, die stofzuiger bijvoorbeeld, die zou dan continu achter onze kont aanlopen en onze rotzooi opruimen omdat we zelf niet in staat zijn dat te doen omdat we nooit de kans hebben gekregen dat te leren. Maar niemand wilde de vuilnisman worden.
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 16:13 schreef ReCreative het volgende:
Volgens mij is er altijd wel sprake van enige verwantschap. Of dat nu familiebanden zijn uit je huidige leven of iemand uit een ander leven.
Ooit waren er niet veel mensen, die leefden in families, waren nomaden en gingen zich verspreiden. Ze gingen zo ver van elkaar weg dat ze elkaar niet vaak meer konden bezoeken. Op een moment waren ze vergeten waar ze vandaan kwamen en dat er ergens ver weg familie bestond. Ze bouwden landjes, trokken een streep in het zand en bemoeiden zich alleen nog met elkaar. Toen was er niet genoeg land meer en verlegden ze die streep door hun buren te onderwerpen die nog wel veel land overhadden (die mensen waren natuurlijk geen familie meer want zij hadden een andere nationaliteit). Toen kwamen de nomaden (die toen al eeuwen geen nomaden meer waren) in een nieuw land wat ze niet kenden en graag wilden wonen. De mensen die daar woonden waren nomaden en werden gezien als onbeschaafd. Of waren niet beschaafd omdat ze het wiel nog niet kenden. En ze hadden veel goud en hadden een rode huidskleur.
Ik begrijp nog steeds niet hoe het zo gelopen is eerlijk gezegd.
quote:Die mening deel ik, één of meerdere hoofdgidsen die bij je zijn omdat jullie van elkaar weten/begrijpen hoe je optimaal kan groeien, je hele leven lang. En voor bepaalde situaties in je leven ontvang je steun van een gids die het best is voor die situatie. Dat is bijna volgens een mechanisme, de één heeft een zwart iets (verdriet) en de ander heeft een lichtgevend iets (kennis en daardoor begrip) en als magneten trekken die 2 elkaar aan. Beter gezegd is dat de één niets bezit en zich hiervan bewust is, de ander veel heeft en deze wil delen (nl. liefde). Alsof een leeg gat (onwetendheid of afwezigheid van kennis en begrip) automatisch liefde opzuigt, net zolang er genoeg is en er een kritieke massa bereikt is die het motortje perpetuum laat draaien.
Ze wisselen geloof ik ook nog regelmatig en het aantal kan ook nog varieëren... Maar er is meen ik ook een hoofdgids die altijd bij je is.
Zo kan het (volgende is uiteraard mijn mening) dat je geconfronteerd wordt met een naaste die zelfmoord uitvoerde. Dan kan er een gids bij je komen die in een vorig leven ook zelfmoord pleegde. Deze kan jou het beste duidelijk maken wat het is en waarom die persoon dat deed. Voor de meeste mensen gebeurt dit allemaal onbewust. Er zijn er ook een hoop die niet eens willen luisteren naar wat hun gidsen te zeggen hebben (of durven of denken dat ze het niet kunnen) en zo de rest van hun leven met vragen zitten en geen vrede vinden met het gebeurde.
Het nut van gidsen is dan ook dat je niet helemaal opnieuw in je eentje het wiel gaat uitvinden, maar dat iemand je meteen een blauwdruk geeft en dat jij die vervolgens gaat bouwen. Zodra jij hem gebouwd hebt begrijp je de blauwdruk en waarom een wiel een wiel is. Alleen die blauwdruk is niet genoeg om een wiel te begrijpen. En ieder leven word dat wiel sneller gemaakt, en zo kan iemand iets nieuws bedenken wat bij dat wiel hoort zodat het completer is. En die geeft dan de nieuwe blauwdruk weer door zodat een ander weer kan voortbouwen enz. enz. de hele schepping lang (oneindig dus).
[Dit bericht is gewijzigd door The_Shining op 16-12-2003 22:26]
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 18:28 schreef Sproetelbeertje het volgende:ik heb ook meerdere malen contact met haar gehad maar weet een dag later niet meer waar het gesprek over ging...
quote:
heeft iemand enig idee wat haar verschijning in mijn dromen kan betekenen? en waarom zij mij laat blijken dat ze altijd ( dat weet ik zeker, mijn moeder heeft het bevestigd) bij me is??
Heb je met haar contact in je dromen, dus echt een gesprek? Misschien kun je haar eens vragen of ze je uitlegt waarom ze bij je is en wat haar functie is (en hoe je zorgt dat je later weet waar het gesprek over ging )
Ik neem aan dat je haar kent van foto's. Ziet ze er in je dromen uit als op de foto, of heel anders? Daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Je zegt dat je moeder bevestigd heeft dat haar tante bij je is. Heeft je moeder de gave om dat soort dingen te weten? Misschien kan zij je dan vertellen waarom Suze bij je is.
Lijkt me iig heel wonderlijk als je dit zo voelt en weet.
quote:Erg destructieve gedachte. Het beperkt mensen gigantisch in hun ontwikkeling wanneer ze continu spijt hebben van het verleden. Maar er zijn zoveel mensen die dat doen!
Op dinsdag 16 december 2003 20:59 schreef The_Shining het volgende:"had ik dit maar gedaan"
quote:Ben ik helemaal met je eens, ware het niet dat ik de keuze niet als een illusie zie maar als een creatie uit ontelbaar veel vastgelegde mogelijkheden. Een keuze is creatief.
Het is een keus die je met meerdere mensen maakt, alles in de wereld is een samenspel en doe je met z'n allen. De (illusie van) een keuze wordt gecreeërd door jijzelf en de personen of persoon met wie jij het ongeluk beleefd. Maar eigenlijk was de gebeurtenis al vastgelegd, hij moest enkel beleefd worden als een moment.
quote:Ja! "En waarom zijn er zoveel hongerenden in Afrika" en "is dat dan hun eigen keuze" en "hoe kun je zoiets zeggen"... Ik weet het, ik heb in zulke discussies gezeten. En het ìs ook lastig om uit te leggen, vind ik.
"waarom moest die baby bij geboorte dan sterven?"...
quote:leren = herinneren en dan jezelf herscheppen omdat je het weer weet.
omdat we zelf niet in staat zijn dat te doen omdat we nooit de kans hebben gekregen dat te leren
Ik bewonder je metaforen, The_Shining! Dus volgens jou wisselen de gidsen naar gelang de situatie waar je in zit en de gebeurtenissen die op je weg komen. Dit is nieuw voor mij, maar het lijkt inderdaad logisch. Hypotheekadvies kun je niet krijgen van een milieutechnisch adviseur.
Je geeft aan dat dit bij de meeste mensen onbewust gebeurt. Omdat je gidsen dan wel degelijk hun werk doen, veronderstel ik dat ze dan communiceren met een ander deel van je bewustzijn, klopt dat? En heeft het bewust communiceren met je gidsen nog meer voordelen dan alleen gemoedsrust omdat je beter weet waarom dingen gebeuren?
Zoals al gezegd, ik heb door goed op te letten al heel wat signalen van mijn gidsen kunnen ontvangen. Ik verwonder me soms over hun humor! Bijvoorbeeld wanneer je in een café zit, en je verveelt je verschrikkelijk, dat je plotseling een papiertje ziet met er op: "thuis blijven is leuker..." Ik had dat bordje nog nooit gezien! Ik moest best lachen en het barmeisje vroeg: "binnenpretje?" Min of meer, zei ik, min of meer...
Of dat als je een meisje leuk vindt, dat als ze binnenkomt ze nèt dat ene nummer draaien waarbij je altijd aan haar denkt . Faithless zei het al: "God is a DJ..."
True!
quote:Haal die "Ben ik dan de enigste?" uit je ondertitel maar weg dan
Op woensdag 17 december 2003 10:25 schreef Stay-Fun het volgende:
Wij hebben echt exact dezelfde beleving...
Maar vertel eens iets, ik ben wel benieuwd nu...
Maar inderdaad.. jouw voorbeeld van het café vind ik heel ...ehm.. typerend. Zo ervaar ik het ook.. inderdaad je zit je te vervelen, en opeens lees je dan zo'n soort spreuk... kheb exact hetzelfde meegemaakt. Geweldig wat een humor ze hebben!
Ook zoiets... ja.. klinkt misschien raar; ik ben zanger van een band.. en als we een optreden hebben, heb ik vaak een week of drie van tevoren de weersomstandigheden gewenst. In de zin van 'het zal zonnig zijn, en geen harde wind'. Geloof het of niet... maar het is tot nu toe altijd uitgekomen...
Ik doe dit bewust een week of drie van tevoren... omdat de weersvoorspellingen dan nog niet te maken zijn... álles kan dan nog.. en dat betekend dat je gidsen de tijd hebben om iets te regelen.
Ook de gedachte van 'geef me een teken' kent iedereen wel... als je erom vraagt kríjg je hem ook... alleen de meeste mensen zíén hem niet... want ze verwachten iets groots... maar het kan zo klein zijn als een vis die opspringt uit het water. Je moet maar net de signalen opvangen.
En zoals je al zei.. de radio. Het eerste nummer dat je aanzet. Of je bent op tv aan het zappen langs MTV, de Box en TMF. Op alledrie is toevallig hetzelfde liedje.... let dan eens op de tekst, en doe wat met de boodschap uit de tekst. Dóé je dat, dan zal je merken dat één van de vragen die je in je hoofd had beantwoord wordt. Niet dat het ingefluisterd wordt, maar je gedachtes worden door dat stukje tekst beinvloed, waardoor je je antwoord krijgt.
Ik vind het altijd heel moeilijk om hierover te praten... inderdaad ook omdat ik vaak het gevoel heb dat ik de enige ben die er zo over denkt.. en al gauw wordt je voor gek verklaard door dit soort ideeen. (door mijn vriendin bijvoorbeeld).
Ik laat het altijd maar zo, weet dat het voor mijzelf wél werkt.
quote:Hee wat leuk, met het weer heb ik het nog niet geprobeerd! Denk je dat dit alleen werkt als je er zelf ook van overtuigd bent, of kan het volgens jou ook als je zelf twijfelt?
Op woensdag 17 december 2003 10:45 schreef Stay-Fun het volgende:...omdat de weersvoorspellingen dan nog niet te maken zijn... álles kan dan nog.. en dat betekend dat je gidsen de tijd hebben om iets te regelen.
Ik heb wel vaak dat de zon gaat schijnen als ik improviseer op de piano of blije gedachten heb.
quote:Ja, mijn overtuiging ook! Je krijg altijd antwoord, veel mensen zien het niet... Ik ook niet altijd. Geen grootse gebeurtenissen of een stem in je hoofd die het antwoord geeft, maar zo ontzettend subtiel.
Ook de gedachte van 'geef me een teken' kent iedereen wel... als je erom vraagt kríjg je hem ook... alleen de meeste mensen zíén hem niet... want ze verwachten iets groots... maar het kan zo klein zijn als een vis die opspringt uit het water. Je moet maar net de signalen opvangen.
quote:Ik was gigantisch enthousiast toen ik dit soort communicatie ontdekte dat ik iedereen er van wilde vertellen: "kijk eens hoe mooi!" Maar mensen reageren met scepsis of spot en heel zelden met respect. Ik ben nu veel voorzichtiger met dit soort verhalen. Het lijkt mensen wel te beangstigen, alsof je iets weet wat zij niet mogen of kunnen weten. Ik zag vriendschappen al stranden en mezelf door al die ontwikkelingen geheel een andere kant op gaan. Gelukkig is alles weer dikke mik, en blijkt mijn "wetenschap" heel goed te combineren met oude vriendschappen. Ik had het niet gedacht, maar gelukkig kan het!
Ik vind het altijd heel moeilijk om hierover te praten...
Maar je bent niet de enige. Er zijn steeds meer mensen die zich ineens bewust worden van dit soort zaken. Het geeft mij in ieder geval veel rust en evenwicht en dat gun ik anderen ook
quote:Je zou van je vriendin toch tenminste verwachten dat ze je mening respecteert en accepteert, ook al denkt ze dat het niet waar is, in plaats van je voor gek verklaren
...en al gauw wordt je voor gek verklaard door dit soort ideeen. (door mijn vriendin bijvoorbeeld).
Voor wat betrefd het weer, maar eigenlijk gewoon in het algemeen...
Ik ben van mening dat iets pas werkt als je er voor de volle honderd procent achter staat.
Zie het zo: je moet een presentatie houden voor veel mensen... als je daar staat van 'ik weet het niet zeker... en als er nou maar niets raars gebeurd ofzo.. want dan weet ik het niet meer', dan heb je een waardeloze presentatie. Als je daar staat van 'Ik ga jullie even mijn kennis overdragen', heb je een veel beter resultaat.
Dat is hiermee niet anders... mijns inziens.
[Dit bericht is gewijzigd door Stay-Fun op 17-12-2003 11:45]
Verder geloof ik dat er wel een bepaalde lijn uitligt die je volgt in je leven.. ook al wijk je er van af.. toch kom je weer terug op die lijn zoals je hem hoort te nemen. Als dat betekent dat hij ergens op houdt.. dan betekent het ook dat ik dus dood zal gaan. En of dat nou een natuurlijke dood is.. of een treinongeluk.. dat maakt niet zo veel uit dan denk ik.
Altijd ook zo'n moeilijk onderwerp... waarom is dat kind zo jong gestorven enzo...
Dan denk ik.. ja... misschien zou dat kind later een oorlog gaan leiden.. of krijgt het later zélf een kind.. dat de oorlog gaat leiden..
Als je gebeurtenissen ziet als een logisch gevolg van andere gebeurtenissen valt het misschien te verklaren.
Ik ben ook mensen in mijn omgeving verloren die véél te vroeg zijn overleden. Maar het zal uiteindelijk een rede hebben.
Ik wil overigens even benadrukken dat ik niet gelovig ben. Althans, niet christelijk oid. Ik geloof dus niet in een God die dit bepaald voor mensen. Eerder een soort 'allesomvattende energie'.
quote:dankje
Op woensdag 17 december 2003 10:11 schreef ReCreative het volgende:
Ik bewonder je metaforen, The_Shining!
quote:Ja zo bedoel ik het. Het bewustzijn van een mens vind ik fascinerend, om waar te nemen dat iemand bijvoorbeeld bepaalde handelingen verricht, dingen zegt vanuit een intentie maar niet 100% oorzaak en gevolg in beschouwing neemt. De wisselwerknig tussen bewustzijn en onbewust zijn. Alsof je een bovenkamer hebt met een controlroom en alle lampjes zijn aan zodat je al je knopjes ziet waar je op kan drukken en daaronder een kelder met allemaal nieuwe instrumenten maar je kan ze niet zien want in de kelder is het donker. Gidsen kennen geen licht en donker, ze weten wat er in je kelder ligt en wijzen je daarop maar op een manier dat jijzelf je kelder induikt om het te achterhalen. Iets wat voor jou die dingen uit je kelder haalt en ze naar je brengt is geen gids.
Je geeft aan dat dit bij de meeste mensen onbewust gebeurt. Omdat je gidsen dan wel degelijk hun werk doen, veronderstel ik dat ze dan communiceren met een ander deel van je bewustzijn, klopt dat?
quote:Je beantwoord je eigen vraag eigenlijk al
En heeft het bewust communiceren met je gidsen nog meer voordelen dan alleen gemoedsrust omdat je beter weet waarom dingen gebeuren?
quote:Humor hebben ze zeker
Ik verwonder me soms over hun humor!
Het gebeurt wel eens dat ik zit te gniffelen omdat mijn gidsen me iets laten zien wat in een context erg grappig kan zijn ik lach meestal gewoon van binnen en trek een pokerface, mensen kijken soms een beetje raar op als je in je uppie zit te lachen
quote:beetje offtopic ergens, maar herkenbaar. Ik kies er niet voor bij iemand te zijn die niet enigzins dezelfde ervaringen heeft als ik, als ze het niet zou accepteren dan houdt het sowieso op. Het belangrijkste aan een relatie is voor mij dat je je allebei optimaal kan ontwikkelen en dat gaat bij mij niet wanneer ik bij iemand ben die een totaal ander wereldbeeld/belevingswereld heeft. Ook met vrienden, die hoeven uiteraard niet hetzelfde werelbeeld te hebben ofzo maar als ze anderen niet in hun waarde kunnen laten zijn dat voor mij geen vrienden. Overigens bespreek ik mijn ervaringen niet met vrienden tenzij ze een vraag hebben, anders praat ik gewoon lekker mee over koetjes en kalfjes
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
...en al gauw wordt je voor gek verklaard door dit soort ideeen. (door mijn vriendin bijvoorbeeld).
--------------------------------------------------------------------------------Je zou van je vriendin toch tenminste verwachten dat ze je mening respecteert en accepteert, ook al denkt ze dat het niet waar is, in plaats van je voor gek verklaren
Mijn ervaringen zijn me veel te waardevol om ze te laten besmeuren door negativiteit van iemand anders. Opzich begrijp ik wel dat "men" niet in wil gaan op onderwerpen zoals de dood, dat is er zo ingegroeid door de eeuwen heen. Ik ga ook geen discussie aan met mensen over dit soort onderwerpen, dat is nutteloos voor mij. Het gebeurt wel eens dat ik iemand's spiritualiteit een flinke draai geef zodat ze uit zichzelf hun wereldkijk verruimen maar meestal kies ik er voor om mijn mond te houden. Vaak wordt het dan een soort welles-nietes discussie (waarin je uiteraard ook bewijzen moet aanleveren, alsof je elk moment met je vingers kan knippen en uit het niets staat er iemand voor je ofzo). Of nog erger, dat de persoon met wie je praat in de veronderstelling is je hulp nodig hebt omdat die persoon denkt dat je niet helemaal 100% bent ... terwijl ikzelf dan dingen bij die persoon zie waarvan ik dan zoiets heb "volgens mij kan jij wel wat hulp gebruiken".
Over het weer, dat kan je beter voor jezelf houden. Dat is iets anders dan gidsen en lijkt me niet geschikt voor fok. Geesten is voor veel al een dubieus en moeilijk te accepteren onderwerp, laat staan dat ze controle zouden kunnen uitoefenen op het weer op jouw verzoek... het was trouwens dit jaar wel vaak raar weer hé
Overigens heb ik ook een aantal dieren als gidsen. Iemand ervaring mee?
[Dit bericht is gewijzigd door The_Shining op 17-12-2003 12:43]
quote:Maar is het resultaat (zoals het weer) dan niet een product van je overtuiging, in plaats van een daad van je gidsen? Gedachten zijn creatief en een overtuiging is een zeer sterke gedachte.
Op woensdag 17 december 2003 11:21 schreef Stay-Fun het volgende:
Ik ben van mening dat iets pas werkt als je er voor de volle honderd procent achter staat.
quote:Komen we elkaar weer tegen
Ik wil overigens even benadrukken dat ik niet gelovig ben. Althans, niet christelijk oid. Ik geloof dus niet in een God die dit bepaald voor mensen. Eerder een soort 'allesomvattende energie'.
quote:Ehm... kan best... ik weet ook niet of dit door gidsen komt... Ik weet alleen dat ik nog nooit een optreden heb gehad terwijl het regende...
Maar is het resultaat (zoals het weer) dan niet een product van je overtuiging, in plaats van een daad van je gidsen? Gedachten zijn creatief en een overtuiging is een zeer sterke gedachte.
Dus het kan best wezen dat het een product van mijn overtuiging is.. maar het werkt wél!
quote:Ehm... ik wil dit toch even sterk nuanceren... Mijn vriendin en ik hebben nu al ruim 7 jaar verkering... en wonen 3 jaar samen. We zitten voor heel veel dingen op één lijn. En mijn mening zoals we die hier bespreken heb ik pas in de laatste 3 jaar (ofzo) ontwikkeld. Zij heeft vanaf het begin af aan dat van mij geweten, en vind het best en prima... ze vind het alleen nogal zweverig. Geeft er verder geen oordeel aan, maar helaas kan ik dit soort onderwerpen niet met haar bespreken.
Op woensdag 17 december 2003 12:32 schreef The_Shining het volgende:beetje offtopic ergens, maar herkenbaar. Ik kies er niet voor bij iemand te zijn die niet enigzins dezelfde ervaringen heeft als ik, als ze het niet zou accepteren dan houdt het sowieso op. Het belangrijkste aan een relatie is voor mij dat je je allebei optimaal kan ontwikkelen en dat gaat bij mij niet wanneer ik bij iemand ben die een totaal ander wereldbeeld/belevingswereld heeft. Ook met vrienden, die hoeven uiteraard niet hetzelfde werelbeeld te hebben ofzo maar als ze anderen niet in hun waarde kunnen laten zijn dat voor mij geen vrienden. Overigens bespreek ik mijn ervaringen niet met vrienden tenzij ze een vraag hebben, anders praat ik gewoon lekker mee over koetjes en kalfjes
Back on topic.
Is het mogelijk dat jij zelf als beschermengel dient als je lichaam ten ruste is. En dan bedoel ik snachts als je slaapt.. Heb je dan "werkzaamheden" want je kan wel eens op staan sochtends en het gevoel hebben dat je eigenlijk helemaal niet hebt geslapen. Vandaar.
quote:
Back on topic.
quote:Nee. Ik heb hoe dan ook moeite met het krijgen van een beeld van de kenmerken van mijn gidsen. Ik heb ooit eens een beeld opgevangen van een grote man met lang haar. Later was ik een keer lekker aan het fantaseren (niet op het gebied van fysieke sex btw
Op woensdag 17 december 2003 12:32 schreef The_Shining het volgende:Overigens heb ik ook een aantal dieren als gidsen. Iemand ervaring mee?
Het meisje duikt regelmatig in mijn gedachten op als ik rustig ben. Ik communiceer ook met haar, maar nogmaals: het is bijzonder moeilijk te bepalen of zij nu fantasie is of werkelijk bij me is. Ik wil het wel graag weten. Mogelijk is dat de grootste blokkade om meer te weten te komen.
Maar of er dieren tussen zitten weet ik niet. Zijn zij anders, in kenmerken dan "menselijke" gidsen? (Hoewel die zich volgens mij ook wel als dieren kunnen manifesteren...) En hoe communiceer je daarmee?
quote:Jah, ik heb een Poema als gidsdier.
Op woensdag 17 december 2003 12:32 schreef The_Shining het volgende:
Overigens heb ik ook een aantal dieren als gidsen. Iemand ervaring mee?
quote:Hier heb ik idd wel eens over nagedacht. Zijn gidsen misschien slapende mensen? Ik heb wel eens gelezen dat eeh... hoe heet die schrijver ook al weer, die van die astrale projectie...(edit: Robert Monroe volgens mij...), tijdens zo'n projectie wel eens dergelijke werkzaamheden verricht heeft.
Op woensdag 17 december 2003 13:21 schreef Bastard het volgende:
Even een andere wending maken:Is het mogelijk dat jij zelf als beschermengel dient als je lichaam ten ruste is. En dan bedoel ik snachts als je slaapt.. Heb je dan "werkzaamheden" want je kan wel eens op staan sochtends en het gevoel hebben dat je eigenlijk helemaal niet hebt geslapen. Vandaar.
Of een combinatie van slapende, dode en op andere niveaus bestaande mensen.
[Dit bericht is gewijzigd door ReCreative op 17-12-2003 13:33]
quote:Jah, maar ik weet niet of je dan als beschermengel dient, ik weet ook niet hoe je het kan benoemen, maar weet wel wat je 's nachts werkzaamheden kan uitvoeren.
Even een andere wending maken:Is het mogelijk dat jij zelf als beschermengel dient als je lichaam ten ruste is. En dan bedoel ik snachts als je slaapt.. Heb je dan "werkzaamheden" want je kan wel eens op staan sochtends en het gevoel hebben dat je eigenlijk helemaal niet hebt geslapen. Vandaar.
quote:Ik heb iets met de adelaar, de leeuw en de wolf.
Op woensdag 17 december 2003 12:32 schreef The_Shining het volgende:Overigens heb ik ook een aantal dieren als gidsen. Iemand ervaring mee?
Ik weet niet of het gidsen zijn,
maar zoals de leeuw heb ik zeker contact mee.
Er is in Blijdorp een leeuw waar ik regelmatig mee communiceer.
De laatste keer dat ik er was, zat hij in het binnenverblijf.
Ik ben naar binnen gegaan en het ging zelfs zover dat ik hem hardop kon laten brullen ( meerdere malen ).
Deze leeuw heeft "iets".
quote:opzich geloof ik dat één van de dingen die je hier doet met je leven samenwerken is, oftewel elkaar helpen. Maar letterlijk "beschermengel", nee. Heeft voor mij een te christelijke lading en impliceert dat je mensen gaat "redden".
En tja dromenland is wel mijn favoriete bestemming ja
Ik geloof niet dat de wetenschappelijke beschrijving van dromen (alsin; het zijn "random" gegenereerde beelden veroorzaakt door willekeurige hersenprocessen) dé volledige waarheid is, het is een uiterlijke beschrijving maar laat een groot deel achterwege m.i.
Als je 's ochtends uitgeput bent geeft dat eerder aan dat jijzelf ergens mee bezig was (waarschijnlijk iets met betrekking tot jezelf) dan dat je iemand anders hebt "geholpen".
quote:Je bedoelt dat je dan iets aan het verwerken bent voor jezelf? bijvoorbeeld het verwerken van iemand die dood is ofzo?
Op woensdag 17 december 2003 13:40 schreef The_Shining het volgende:[..]
Als je 's ochtends uitgeput bent geeft dat eerder aan dat jijzelf ergens mee bezig was (waarschijnlijk iets met betrekking tot jezelf) dan dat je iemand anders hebt "geholpen".
quote:één van de andere dingen die men hier doet is elkaar tegenwerken
Op woensdag 17 december 2003 13:40 schreef The_Shining het volgende:opzich geloof ik dat één van de dingen die je hier doet met je leven samenwerken is, oftewel elkaar helpen.
quote:okay, metafoortje. Je hebt iets wat je nog moet verwerken voor jezelf, dat is een zwaar rotsblok. Je bent nu nog niet in staat om dat rotsblok te verplaatsen omdat die nog te zwaar voor je is. 's Nachts beweeg je hem een beetje en dat maakt je 's ochtends moe. Toch ben je voor jezelf bezig een manier te bedenken om wat met dat rotsblok te doen. Misschien ben je hem in je droom aan het schilderen om het mooier te maken, misschien heb je al een manier bedacht om hem te tillen of te laten rollen, maar die inspanningen maakt je moe. Op een moment snap je dat dat rotsblok niet bestaat, maar dat je een sparringspartner nodig hebt zodat je sterker kan worden, omdat je weet dat je door met dat rotsblok te trainen je zal groeien. Je hebt het rotsblok zelf gecreeërd maar dat zie je pas als je uitgetraind bent.
Op woensdag 17 december 2003 13:43 schreef Bastard het volgende:
Je bedoelt dat je dan iets aan het verwerken bent voor jezelf? bijvoorbeeld het verwerken van iemand die dood is ofzo?
Maar ik heb het ook wel eens gehad.. dat er toch geen rede was voor een "verwerking" en toch moe was toen ik uit bed kwam...
Als je weet dat je dat rotsblok niet meer nodig hebt hou je massa's energie over om die te delen met anderen. Oftewel, help eerst jezelf voor je anderen gaat helpen. Dan wordt je 's ochtends vol energie wakker omdat je geest rustig is.
quote:had je me dat niet ff eerder kunnen vertellen?
Op woensdag 17 december 2003 15:02 schreef Viola_Holt het volgende:
één van de andere dingen die men hier doet is elkaar tegenwerken
quote:ik ken haar niet van foto's, die zijn ( de meeste althans) verloren gegaan bij verhuizingen en scheidingen e.d. dus een echt plaatje heb ik niet van haar... ik heb wel profiel foto's van haar gezien, en dat leek erg dicht in de buurt te komen, maar duidelijk is het niet...
Op woensdag 17 december 2003 09:36 schreef ReCreative het volgende:[..]
[..]
Heb je met haar contact in je dromen, dus echt een gesprek? Misschien kun je haar eens vragen of ze je uitlegt waarom ze bij je is en wat haar functie is (en hoe je zorgt dat je later weet waar het gesprek over ging
)
Ik neem aan dat je haar kent van foto's. Ziet ze er in je dromen uit als op de foto, of heel anders? Daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Je zegt dat je moeder bevestigd heeft dat haar tante bij je is. Heeft je moeder de gave om dat soort dingen te weten? Misschien kan zij je dan vertellen waarom Suze bij je is.
Lijkt me iig heel wonderlijk als je dit zo voelt en weet.
mijn moeder heeft idd de gave, maar zij kan mij ook niet zeggen waarom Suze bij me is... ze weet wel dat Suze me op het ogenblik ergens voor waarschuwt (ik zie en 'voel' haar steeds vaker de laatste tijd) maar weet niet wáárvoor...
over haar verschijning in mijn dromen, het is niet zo dat ik haar iedere nacht zie... meestal laat zij zich zien als er iets aan de hand is, of als ze me ergens voor waarschuwt... (net als nu dus) meestal kwam ik er dan samen met mijn moeder uit waarvoor Suze me waarschuwde maar deze keer dus niet...
wat ik mezelf ook heel sterk afvraag, als Suze de lievelings tante van mijn moeder was, waarom is ze dan alleen bij mij, en niet bij mijn moeder? volgens mijn moeder namelijk is Suze eigenlijk alleen bij mij... dat snap ik niet, weet iemand hoe dat kan??
Thanks
quote:Ik heb een tijdje geleden al een heel mooi boek gelezen.
Op woensdag 17 december 2003 20:21 schreef McAppel het volgende:
Ik geloof ook dat ik een beschermengel heb.
Dat moet haast wel na mijn motorongeval, waar ik genadig goed vanaf gekomen ben.
Vandaar dat ik me afvraag of en hoe je met je beschermengel in contact kan komen.
Eigenlijk vraag ik me hetzelfde af over gidsdieren.
Als iemand tips heeft over het hoe en wat.. graag.Thanks
MMzz moek weer eens lezen.
Stil hier :S
quote:Stil zegt ze
Op woensdag 17 december 2003 20:33 schreef Milkwoman het volgende:
huh?Stil hier :S
Jan Kleyn's boeken ken ik ook. Ze zijn uitstekend als beginpunt om meer te weten te komen over gidsen. Er zijn natuurlijk ook veel diepgravender en ingewikkelder boeken maar de boeken van Jan zijn heerlijk voor diegenen die wat willen weten over gidsen.
Die ga ik ook uit de bibliotheek halen (maar niet vanavond, dan is-ie wèèr dicht... )
trouwens..
als je zelfmoord pleegt..
Kom je dan in hierna maals? of krijg je dan gelijk een nog miserabeler leven toegewezen?
Jullie mening?
[Dit bericht is gewijzigd door Milkwoman op 17-12-2003 21:39]
quote:Wat heb je nog... boeken? Ik ook! Honderden! Maar niet over gidsen.
Op woensdag 17 december 2003 21:13 schreef Milkwoman het volgende:
Ik heb er nog
Maar om nog even terug te komen op je eerdere verhaal:
quote:Weet je, ik vind het erg moeilijk hier iets over te zeggen. Het heeft ontzettend veel te maken met je gevoel er over, hoe jij er over denkt. Je gidsen wijzigen zo nu en dan, The_Shining heeft dat erg mooi uitgelegd, afhankelijk van de situatie in je leven. Mogelijk is jouw situatie nu anders.
Ik zit al een lange tijd niet goed in mijn vel, maar de laatste tijd is het een depressie geworden.
En nu heb ik t gevoel dattie weg is..
Probeer in ieder geval zo veel mogelijk signalen op te vangen. Hier hebben we vanmiddag uitgebreid over gediscussieerd in dit topic. Let goed op liedjes op de radio of in een discotheek/café of iets dergelijks. Luister naar de teksten. Kijk goed om je heen. Kijk of er iets is dat je opvalt. Valt je iets op? Blijf er dan op gefocust. Let erg goed op. Het is niet altijd groots of meeslepend (vrij naar Marsman ) maar heel vaak juist subtiel en fijn. Je gidsen zijn er echt voor je.
In ieder geval, nogmaals, ontzettend veel succes en sterkte.
quote:Interessant! Maar lijkt me meer iets voor een nieuw topic?
Op woensdag 17 december 2003 21:13 schreef Milkwoman het volgende:trouwens..
als je zelfmoord pleegt..
Kom je dan in hierna maals? of krijg je dan gelijk een nog miserabeler leven toegewezen?Jullie mening?
[Dit bericht is gewijzigd door ReCreative op 17-12-2003 21:42]
ben te moe..
JIj misschien>
quote:* ReCreative heeft morgen de wekker om 6:30 staan dus geen nieuwe topics meer vandaag.
Op woensdag 17 december 2003 21:41 schreef Milkwoman het volgende:
geen zin te openen...ben te moe..
JIj misschien>
Lekker slapen
quote:Heb je dan contact met de dieren in hun fysieke verschijning, zoals in Blijdorp, of ook in dromen of via je gevoel? Heb je de indruk dat ze een adviserende of gidsende functie voor je hebben?
Op woensdag 17 december 2003 13:35 schreef Mirage het volgende:[..]
Ik heb iets met de adelaar, de leeuw en de wolf.
Ik weet niet of het gidsen zijn,
maar zoals de leeuw heb ik zeker contact mee.Er is in Blijdorp een leeuw waar ik regelmatig mee communiceer.
De laatste keer dat ik er was, zat hij in het binnenverblijf.
Ik ben naar binnen gegaan en het ging zelfs zover dat ik hem hardop kon laten brullen ( meerdere malen ).
Deze leeuw heeft "iets".
Verder ben ik ook zeeeer benieuwd naar je communicatie met de leeuw in kwestie, hoe dat ik z'n werk gaat en waar jullie het over "hebben", maar ik weet niet of dat wel geheel binnen dit topic valt.
Gidsen zijn overleden mensen die zelfstandig contact kunnen maken met mensen die nog hier op aarde zijn.
Ze maken zich vaak kenbaar in dromen.
Gidsen zijn dus mensen zonder stoffelijk lichaam.
Iedereen heeft een hoofdgids, het is vrijwel altijd een oeroude ziel; iemand die uit het wiel van wedergeboorte is gestapt en voor eeuwig je begeleider is geworden.
Je Gids wordt vaak ook wel aangeduid als beschermengel of geleidegeest of begeleider.
Je hebt ook andere helpers, je hulpgidsen.
Dit zijn vaak mensen uit dit leven of een vorig leven, waar je een band mee hebt gehad.
Dit kan b.v je vader of moeder of je broer of zus of eventuele vrienden of partner zijn.
Ze kunnen ervoor kiezen om je gedurende kortere of langere tijd te begeleiden.
Het is een Gids verboden om in je levensplan in te grijpen.
Je Gids rolt niet elke steen voor je voeten weg.
Je zelfgekozen lessen mag hij niet doorkruisen.
Wel kan je Gids je tot het goede proberen te inspireren.
Soms kun je die warme steun bijna lijfelijk voelen..,
Misschien niet zo raar want ze staan ook letterlijk achter je.
Je kan leren communiceren met je Gids.
Het is je beste vriend die je van binnen en buiten door en door kent.
De enige die echt weet wie je HoofdGids is dat ben jij zelf.
Gidsen zijn je vrienden, geen verre hoge geesten en ze hebben geen vleugels.
Gidsen zijn mensen zonder lichaam en denken zonder de negatieve bijverschijnselen van de aardse mens, zoals:
haat, jaloezie, egoïsme.
Uit het boek van Jan Kleyn, Geesten & Gidsen en Engelen
Heb ik gevonden op deze website:
quote:Ik heb het boek "Jouw Persoonijke Gids" (edit: van Jan Kleyn) uit de bieb weten te bemachtigen. Het boek dat jij quote hebben ze daar ook, maar die was er nu niet.
Op woensdag 24 december 2003 02:08 schreef Stay-Fun het volgende:
Gidsen.Gidsen zijn overleden mensen die zelfstandig contact kunnen maken met mensen die nog hier op aarde zijn.
[...knip...]
Uit het boek van Jan Kleyn, Geesten & Gidsen en Engelen
Heb ik gevonden op deze website:
http://members.lycos.nl/zonnetje45/newpage7.html
Tijdens het lezen borrelde een interessante vraag in me op: wat is de noodzaak van gidsen?
Het boek gaat in op het feit dat ze er zijn, en voor je zijn, maar over de noodzaak van gidsen wordt niet zoveel verteld, behalve dan het feit dat iedereen een hang naar vriendschap heeft en dat ze kunnen helpen tegen de onzekerheid van mensen die zich niet geheel bewust zijn van wat ze hier doen.
Maar dan definieer je een gids als een handigheidje, een lief gebaar.
Mijn idee is dat de ziel voor elk leven een perfect plan neerlegt. Eigenlijk kan een leven niet mis gaan. In wezen zijn alle ervaringen "meegenomen", elke stap heeft een functie, een nut en een doel.
Waarom zou een gids je willen adviseren op een perfecte weg? Is de gids de schakel tussen de onwetende mens en de wetende ziel? Is het zo dat het advies van een gids je weg effent?
Ok, ik heb het boek nog niet uit maar dit schoot me ineens te binnen. Ben benieuwd naar jullie denkbeelden .
[Dit bericht is gewijzigd door ReCreative op 24-12-2003 14:14]
quote:Je gidsen zijn o.a. je geheugensteuntje..
Op woensdag 24 december 2003 12:58 schreef ReCreative het volgende:
Tijdens het lezen borrelde een interessante vraag in me op: wat is de noodzaak van gidsen?
quote:...als jij naar hen wilt luisteren kan je je eigen plan herinneren. Zoals je zelf stelt, dat plan is perfect, als jij in contact treed met je gidsen zal je misschien bij het laatste deel van je plan zijn en is het tijd jezelf te herinneren. Ik bedoel niet dat zij jouw herinneringen vertellen, zij laten je zien hoe je jezelf kan herinneren.
Mijn idee is dat de ziel voor elk leven een perfect plan neerlegt. Eigenlijk kan een leven niet mis gaan. In wezen zijn alle ervaringen "meegenomen", elke stap heeft een functie, een nut en een doel.
quote:
Op woensdag 24 december 2003 16:03 schreef The_Shining het volgende:Je gidsen zijn o.a. je geheugensteuntje..
quote:Ok, maar zijn gidsen daarin cruciaal, is de enige weg naar herinnering dòòr je gidsen of zijn ze één van de vele wegen daarheen?
...als jij naar hen wilt luisteren kan je je eigen plan herinneren. Zoals je zelf stelt, dat plan is perfect, als jij in contact treed met je gidsen zal je misschien bij het laatste deel van je plan zijn en is het tijd jezelf te herinneren. Ik bedoel niet dat zij jouw herinneringen vertellen, zij laten je zien hoe je jezelf kan herinneren.
Sprak de Buddha trouwens over gidsen?
quote:Wat mij betreft zijn gidsen net zo'n onderdeel van de schepping als ikzelf, dus cruciaal en niet tegelijk aangezien de schepping toch wel schept ook al zit ik er niet in
Op woensdag 24 december 2003 17:42 schreef ReCreative het volgende:
Ok, maar zijn gidsen daarin cruciaal, is de enige weg naar herinnering dòòr je gidsen of zijn ze één van de vele wegen daarheen?
quote:Daar zijn de meningen over verdeeld. De conservatieve stroming (Theravada of klein voertuig) volgens mij niet zozeer, maar die bestudeer ik niet.
Sprak de Buddha trouwens over gidsen?
De "nieuwe" leer, het Mahayana (of groot voertuig) spreekt van Bodhisattva's, zielen die verlichting uitstellen om anderen te helpen deze te bereiken. Bodhisattva's kunnen zowel geesten zijn als mens (geincarneerd). Die zielen zijn dus nog niet opgenomen in het licht waar ze vandaan kwamen maar keren terug hier op aarde om te onderwijzen (of te herinneren). De kennis die bestaat is er toch wel, of jij het als individu herkent en bevat of niet. Niemand "bedenkt" kennis, men "ontdekt" kennis (of misschien nog beter, her-ontdekt, her-innert).
Er bestaan in het Boeddhisme trouwens ook demonen, zoals bv. Mara.
Alleen laat die mij soms net ff te hard vallen.. mja thats life..
heb ook wel een aantal gidsen, waaronder 1 vaste.
mijn begelijdster in mijn spirituele pad.
Blessings,
quote:Ja en daar heb je gelijk in dat ze je soms laten vallen, maar ook vaak gehad als ik ergens echt niet toe moet gaan voel ik wel die hand op mijn schouder dat me tegen houd
Op dinsdag 6 januari 2004 10:03 schreef WiccaN-AmeL het volgende:
* WiccaN-AmeL weet dat ie een beschermengel heeft.
Blessings,
quote:Ok,
Op dinsdag 6 januari 2004 10:03 schreef WiccaN-AmeL het volgende:
* WiccaN-AmeL weet dat ie een beschermengel heeft.
Blessings,
Ik zie veel mensen toch een onderscheid maken tussen beschermengelen en gidsen. De engelen als "beschermers", diegenen die zorgen dat je net geen ongeluk meemaakt, en de gidsen als "adviseurs", die gratis en geheel vrijblijvend advies influisteren.
Voor mijzelf maak ik dat onderscheid niet, imo is "het gidsen" voldoende, maar ik ben toch benieuwd naar de ervaringen met mensen die dat wèl doen. Wat is volgens jullie het verschil tussen een bechermengel en een gids? Is communicatie met beide mogelijk? Is de communicatie anders? Kunnen ze zich beiden manifesteren in dromen? Zijn het verschillende entiteiten? Is er een verschil in "ouderdom" van ziel tussen beide?
WiccaN-AmeL, spookie, ik ben wel benieuwd naar wat jullie verstaan onder het je laten vallen wat je beschermengel doet...
Ik heb kennelijk een hoofdgids en die heet Naomi. Maar ik ervaar niet echt dat ze zich echt met mijn leven bemoeit of zich er echt mee bezig houd. Ze houdt zich wat op de vlakte alsof ze wel vertrouwt dat ik het leven zelf wel aan kan Heb nooit echt ervaren dat ze er is ofzo, maar het is mij verteld en ik vertrouw diegene die dat heeft verteld blindelings. Het is wel raar trouwens dat ze mijn hoofdgids werd genoemd, alsof ik er meerdere heb?
Wat ik als mijn beschermengel ervaar is mijn overleden oma die voor mijn gevoel altijd bij me is, of altijd bij me is als ik haar nodig heb iig. Ik heb haar gekend tot mijn 10e jaar.
Ik heb een keer een ervaring gehad met haar. Ik heb vorig jaar namelijk een rotjaar gehaad (eenzaamheid, verslagenheid, verwarring, geen zelfvertrouwen etc) en ik heb mij een keer in een totaal moment van wanhoop tot de foto van mijn overleden oma gericht en gevraagd om hulp. En toen kreeg ik echt woorden in mijn hoofd te horen. Letterlijk. Het kwam erop neer dat ik wel heel bijzonder was, dat ik veel meer kon dan ik dacht en dat ze zo trots op mij was. Die laatste zin was vooral raar omdat ik dat in woorden hoorde maar dat gevoel ook echt ervaarde. Ik kon letterlijk 'voelen' hoe trots ze op me was. Ik kan je vertellen dat dat een hele rare ervaring is om te voelen hoe een ander over jou voelt. Het is werkelijk het mooiste gevoel dat je kan krijgen.
Soms als ik me slecht voel en denk dat ik niks kan moet ik daar nog altijd aan denken.
Ik weet niet of er echt gidsen of beschermengelen zijn eigenlijk. Ik denk op dit moment eigenlijk niet dat er iets of iemand is die mij begeleidt of beschermt. Ik maak al mijn keuzes zelf en ja, daarbij ga ik vaak af op mijn gevoel. Gidsen/beschermengelen (volgens mij is de grens tussen die twee erg onduidelijk en daarom noem ik ze nu maar allebei) zijn misschien meer een deel van je onderbewustzijn.
Hmf, ik kan het weer eens niet duidelijk uitleggen. .
Misschien kijkt er wel iets of iemand over je schouder mee, maar uiteindelijk maak je zelf alle beslissingen. Dat zal ook wel 'moeten', want wat zou je leren als iemand anders steeds alles voor je bepaalt?
Je gidsen/beschermengelen staan voor delen van jezelf, denk ik.
Nou, erg duidelijk ben ik niet. Ik zal nog eens gaan nadenken of ik mijn idee er wat duidelijker uit kan krijgen. .
quote:*doet poging om MUUS te begrijpen*
Op zondag 11 januari 2004 12:58 schreef MUUS het volgende:
Nu moet ik eens heel goed gaan nadenken over hoe ik moet mezelf moet uitdrukken..Ik weet niet of er echt gidsen of beschermengelen zijn eigenlijk. Ik denk op dit moment eigenlijk niet dat er iets of iemand is die mij begeleidt of beschermt. Ik maak al mijn keuzes zelf en ja, daarbij ga ik vaak af op mijn gevoel. Gidsen/beschermengelen (volgens mij is de grens tussen die twee erg onduidelijk en daarom noem ik ze nu maar allebei) zijn misschien meer een deel van je onderbewustzijn.
Hmf, ik kan het weer eens niet duidelijk uitleggen.
.
Misschien kijkt er wel iets of iemand over je schouder mee, maar uiteindelijk maak je zelf alle beslissingen. Dat zal ook wel 'moeten', want wat zou je leren als iemand anders steeds alles voor je bepaalt?
Je gidsen/beschermengelen staan voor delen van jezelf, denk ik.Nou, erg duidelijk ben ik niet. Ik zal nog eens gaan nadenken of ik mijn idee er wat duidelijker uit kan krijgen.
.
Dus de gidsen zijn onderdeel van jezelf, net zoals de verschillende goden en godinnen in de Wicca deel uit maken van de God en de Godin. Voor elke ehm... 'karaktereigenschap' een andere.
Zoiets?
quote:Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, dat bedoel ik!
Op zondag 11 januari 2004 14:08 schreef Elvi het volgende:[..]
*doet poging om MUUS te begrijpen*
Dus de gidsen zijn onderdeel van jezelf, net zoals de verschillende goden en godinnen in de Wicca deel uit maken van de God en de Godin. Voor elke ehm... 'karaktereigenschap' een andere.
Zoiets?
Gut, jij kan het zo makkelijk zeggen en ik praat mezelf helemaal in de knoop. .
quote:Ik merk dat veel mensen een gids/ beschermengel zien als iets dat zich actief met je zou moeten bemoeien of je ergens voor behoed.
Op dinsdag 13 januari 2004 21:22 schreef Noorderlicht het volgende:
Ergens geloof ik wel dat ik een beschermengel heb en/of gidsen aangezien ik bij sommige dingen toch wel geluk heb gehad, maar waar ligt de scheiding tussen gewoon geluk of echt daadwerkelijk geholpen worden?
Zelf heb ik meer het idee dat mijn "gidsen" ( of het nou delen van mijn onderbewuste, ziel of meer iets externers is ) zich voornamelijk bezig houden met mij "inzichten" te geven.
quote:dan bedoel je dus hetzelfde, immers als een gids jou helpt met een inzicht verkrijgen dan bemoeit die zich dus met jou.
Op woensdag 14 januari 2004 17:01 schreef Mirage het volgende:
Ik merk dat veel mensen een gids/ beschermengel zien als iets dat zich actief met je zou moeten bemoeien of je ergens voor behoed.Zelf heb ik meer het idee dat mijn "gidsen" ( of het nou delen van mijn onderbewuste, ziel of meer iets externers is ) zich voornamelijk bezig houden met mij "inzichten" te geven.
Misschien geeft een gids jou wel een inzicht dat jou behoed iets "verkeerds" te doen. Of misschien doet een gids dat soms niet, zodat je zelf door ervaring iets leert. Of misschien geeft je gids je een inzicht waarna jij iets gaat doen... wie weet
quote:Of het was gewoon pure wilskracht.
Op zaterdag 17 januari 2004 13:51 schreef HSJ het volgende:
Ik moet wel een beschermengel hebben, ik ben tegen een tram aangelopen en heb dat overleefd!(40 km per uur!) lag 3 dagen op de IC met ernstige verwondingen, maar leef nog
quote:Wie, wat, waar, hoe? M.a.w. : vertel eens.
Op vrijdag 23 januari 2004 23:28 schreef proto_ het volgende:
Ik heb 7 beschermengelen
same here..quote:Op vrijdag 30 januari 2004 14:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nee, ik geloof niet dat ik een beschermengel of een gids heb... Als dat wel zo is mag ie wel eens beter zijn best doen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |