abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14731271
Komen jullie wel eens bij Kruidvat? Wat koop je daar dan? Wat vinden jullie van het assortiment? Wat vinden julllie van het personeel? Waarom koop je daar en niet bij bijv. Etos, DA of Trekpleister?

Ik zou jullie willen vragen deze vragen te beantwoorden. Ben namelijk bezig met een afstudeerproject over drogisterijen voor school.

Hartelijk dank!!!!

pi_14731399
Mijn vader is Filiaalleider bij de Kruidvat! Maar kom er zelden tot nooit dus kan er ook niet over beoordelen.
  dinsdag 18 november 2003 @ 15:34:56 #3
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_14731436
ik ga altijd naar de etos, maar dat komt doordat die op 300 meter lopen afstand zit...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_14731458
kut kut kut winkel.
altijd pokke druk, in het filliaal bij ons staan overal op de gangpaden allemaal mandjes met aanbiedingen of gewoon stapels dozen, zodat je niet eens meer bij de produkten in de schappen kan. ze staan er gewoon voor, en die mandjes maken het onmogelijk om normaal te lopen.
soms van die dozen met kinderwagens dat is helemaal pokkezooi
verder vind ik de winkel onoverzichtelijk en het personeel bijna allemaal van de stempel achterlijk en onvriendelijk

jaja dit is echt een serieuze reactie

[Dit bericht is gewijzigd door MissyMirjaM op 18-11-2003 15:36]

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 18 november 2003 @ 15:36:30 #5
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_14731487
Hetzelfde als Trekpleister...
There is only one way to save our city, KIP.
pi_14731499
Kruidvat verkoopt hier geen Murray's, Etos wel.
pi_14731505
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 15:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
kut kut kut winkel.
altijd pokke druk, in het filliaal bij ons staan overal op de gangpaden allemaal mandjes met aanbiedingen of gewoon stapels dozen, zodat je niet eens meer bij de produkten in de schappen kan. ze staan er gewoon voor, en die mandjes maken het onmogelijk om normaal te lopen.
soms van die dozen met kinderwagens dat is helemaal pokkezooi
verder vind ik de winkel onoverzichtelijk en het personeel allemaal van de stempel achterlijk en onvriendelijk

jaja dit is echt een serieuze reactie

Slechte filiaalleider dus
pi_14731529
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 15:36 schreef apachzor het volgende:

[..]

Slechte filiaalleider dus

mja, zou best kunnen, ik ontwijk die winkel altijd vind het echt klote winkel
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 18 november 2003 @ 15:39:11 #9
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_14731584
Als ik er langsloop ga ik soms wel even naar binnen om te kijken of ze leuke films op dvd hebben voor een leuke prijs. Net als Trekpleister.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_14731619
't Enige wat ik er doe is m'n digitale foto's afdrukken en dat is tot nog toe altijd netjes gebeurd... Nou heb ik die verder nooit zelf opgehaald, doet me meissie meest, dus over personeel kan ik nix zeggen...
pi_14731627
Kruidvat: voornamelijk voor de afdruk van foto's van mijn digitale camera... goede afdrukken, lage prijs!!! Inderdaad wel regelamtig klere-druk!
Het is altijd een feest, als zij zijn langs geweest!
  dinsdag 18 november 2003 @ 15:56:53 #12
74582 ICTservice
Niets is zoals het lijkt..
pi_14732132
T is wel goedkoop, maar druk altijd.

Zo'n aanbieding nokia 3310 voor 49 euro is altijd aantrekkelijk

http://www.scholieren-online.nl
''Het ligt eraan van welke flat je het bekijkt..''
Fabeltjeskrant = l33t
pi_14732259
Drogisten-assortiment (shampoo, deo, zeep etc) is te mager maar ik vind het wel een goeie zet dat ze zoveel bij-artikelen (DVD's, kaarsen, tassen, weetikveel) verkopen. Beetje Aldi-achtig; gewoon een grote partij *iets* voor weinig geld aanbieden.
Verder: Personeel is echt altijd dom & onvriendelijk, uitstraling winkel = pauper en de gangpaden staan idd altijd boordevol displays zodat je er nauwelijks door kan.
Samenvatting: Acties zijn top (en onderscheidend t.o.v. de concurrent), rest is flut.
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_14732284
Meer antwoorden wil ik

Aanvullende vragen:
Bekijken jullie altijd de folder voordat je naar Kruidvat gaat? En wat kopen jullie, afgezien van de aanbiedingen?

pi_14732400
Ik er niet vaak, omdat ik mn huis tuin en keuken producten (shampoo, deo enzo) bij de supermarkt koop en de speciale producten (make up, parfum, bodylotion e.d.) liever bij een speciaal zaak/parfumerie haal.

Kruidvat heeft een groot assortiment, maar de winkel is vaak rommelig, ook druk, wel goede aanbiedingen.

Ik kijk de folder vaak vluchtig door, maar koop mijn producten vaak uiteindelijk ergens anders (ziehierboven)

pi_14732479
Kruidvat heeft best wel eens grappige dingetjes voor weinig geld.
En als ik die in de folder zie dan ga ik er wel eens heen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 18 november 2003 @ 16:13:30 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14732583
Ze hebben fijne lenzen en andere leuke, zinloze troep, voor wehnag.
Fijne winkel. Ook nog eens een mooie ankh gekocht ooit.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_14732857
normaal ga ik altijd naar etos, omdat die 150m van me huis is. Maar laatst liep ik bij me werk ff de kruidvat in, om tampons te halen. Bleken ze gewoon 1 euro goedkoper te zijn dan bij de etos. Gewone ob tampons. Dat vind ik toch wel een erg groot verschil. Zal er nu wel is vaker dingen halen, alleen beetje jammer dat er geen in de buurt van me huis zit.

Bij-artikelen kijk ik nooit naar in een drogist eik.

pi_14733986
Hypoallergene shampoo van het Kruitvat zelf, de enige shampoo waar ik tegenkan.
Aanbiedingen(ik kijk dus eerst in de folder voordat ik ga)
Knutselspullen
Haarassesoires
Fotorolletjes
Lege videobanden

Ook laat ik mijn foto's hierafdrukken.

Het jammere van de Kruitvat vind ik dat de aanbiedingen dinsdags al weg zijn, terwijl dan pas de reclame begint.

Het personeel wisselt vaak, dus soms wel aardig ,soms niet.

Goedkoper dan andere drogisten en een groter assortiment aan niet drogistdingen.

dinsdag 18 november 2003 @ 17:19:40 #20
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_14734106
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit een Kruidvat verlaat zonder iets gekocht te hebben (als is het maar een deodorant)

Over het algemeen ben ik het wel eens met wat de rest zegt, als je het vergelijkt met de Etos bijvoorbeeld, is het veel drukker, rommeliger en klantonvriendelijker...Toch ga ik er wel eens heen als ik de folder binnen gekregen heb, en eerlijk is eerlijk, ze zijn wél goedkoper.

Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_14734419
Kruidvat is best een rotwinkel, veel te druk en lastige gangpaden. Maar ze hebben er wel goedkope pepernoten en andere dingen zijn ook niet echt duur, dat is wel relaxt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_14737125
Ik haal m'n panty's altijd bij de kruidvat, omdat ze goedkoop zijn en toch lang meegaan en mooi zijn.
Verder wandel ik er soms binnen als ik deo o.i.d. nodig heb. Ligt er net aan of ik langs de Etos of de Kruidvat afloop waar ik het haal, meestal. (beide redelijk in de buurt nl) Loop er vaak ook weer weg als ik zie hoe lang de rij is bij de kassa. Winkelbeeld is vaak rommelig ja en personeel lijkt altijd wel toevallig net op drukke momenten de schappen te moeten gaan bijvullen. En dan vooral ook in de weg te moeten gaan staan.
Veel personeel ervaar ik als onvriendelijk/niet klantvriendelijk cq behulpzaam. Wel regelmatig leuke aanbiedingen. Zoals paar maanden terug dropsleutels in de aanbieding. Voor speciale aanbiedingen ga ik er zeker af en toe wel langs.
The future belongs to those who believe in de beauty of their dreams.
pi_14737185
- Foto's ontwikkelen
- Deo
- Gel
- Zilvershampoo (toen me haar totaal geblondeerd was)
pi_14737205
ik kom er graag; werkt namelijk een heeel leuk meisje, meisje als je dit leest
pi_14737276
mijn ex werkt er

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_14737740
Hier in de stad zijn er 2. Een drukke onoverzichtelijke en een rustige overzichtige
De rustige is een erg fijne winkel, lekker goedkoop en goed spul. Daar koop ik dus meestal mijn drogisterijspullen.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_14737848
Heel slim van Het Kruidvat vind ik dat wanneer ik de folder gelezen heb, het idee in m'n hoofd blijft zitten "ik moet nog even naar het Kruidvat"

Als ik er dan ben heb ik vaak geen idee meer wat er in de folder stond, maar ik koop dan wel van alles wat ik toch nodig had, en nog wat speelgoed voor de kinderen, boekjes, babyspullen en wat lekkers voor mezelf, een t-shirt voor m'n lief ... etc.

Ik zou "onze" DA zonder pardon inruilen voor een Kruidvat!!

Zolang er was is, is er leven.
  dinsdag 18 november 2003 @ 19:55:49 #28
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_14738037
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 16:02 schreef Shopper het volgende:
Meer antwoorden wil ik

Aanvullende vragen:
Bekijken jullie altijd de folder voordat je naar Kruidvat gaat?

Nee.
quote:
En wat kopen jullie, afgezien van de aanbiedingen?
Niks.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_14738504
Foto's heb ik trouwens 1x laten afdrukken bij de kruitvat. Lekker goedkoop ja. MAAR... iedereen kan bij de foto's en ik zag wat mensen zomaar door andermans foto's neuzen enzo. Dat vind ik wat minder Voor mij een reden om daarvoor gewoon weer naar de hema of de blokker te gaan. 'T was voor mij een 1x, niet weer dus... wat foto's beteft.
The future belongs to those who believe in de beauty of their dreams.
pi_14738680
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 16:09 schreef Biancavia het volgende:
Kruidvat heeft best wel eens grappige dingetjes voor weinig geld.
En als ik die in de folder zie dan ga ik er wel eens heen.
Voor grappige dingentjes moet je bij de Action zijn. Nu ook Madelief en Final Destination DVD voor maar 3,98 .

Ikzelf verkies Etos boven het Kruidvat, omdat die iets meer kwaliteitsproducten verkoopt.

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 november 2003 @ 20:31:46 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_14739104
Kruidvat heeft vaak leuke dingen in de aanbieding. Wel vervelend dat de dingen uit de folder vaak al een dag voor de aanbieding officieel ingaat al in de winkel liggen en je dus vaak "al uitverkocht" te horen krijgt. De luiers zijn uit de kunst trouwens En ik koop er vaak boekjes en klein speelgoed voor mijn zoontje. Het is trouwens lang niet in elk Kruidvat rommelig, hangt erg van de zaak af.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_14739132
nu maar hopen dat Kruidvat scoort, morgenavond...

als ie uberhaupt in de basis staat natuurlijk

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_14739180
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 20:31 schreef Rewimo het volgende:
Het is trouwens lang niet in elk Kruidvat rommelig, hangt erg van de zaak af.
Franchise
pi_14741647
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 15:29 schreef Shopper het volgende:
Komen jullie wel eens bij Kruidvat?
ja, iedere vrijdagavond en zaterdags

Wat koop je daar dan?
Ik werk er maar koop er ook wel eens iets zoals producten voor de dagelijkse verzorging, medicijnen en hebbedingetjes.

Wat vinden jullie van het assortiment?
In onze winkel is het assortiment erg groot. Van handdoeken tot kattenvoer tot barbies. Producten zijn over het algemeen een stuk lager in prijs dan v.b. de etos of DA drogisterijen.

Wat vinden julllie van het personeel?
Ligt gewoon aan het filiaal,net als bij andere winkels. Moet van mezelf te kennen geven dat ik niet altijd even vriendelijk blijf kijken als er bijvoorbeeld op een zeer drukke zaterdag ellenlange rijen achter de kassa's staan.

Waarom koop je daar en niet bij bijv. Etos, DA of Trekpleister?
Etos en DA zijn een stuk duurder, trekpleister zit hier niet in de buurt anders zou ik daar ook wel eens heen gaan.

† In Memoriam † dinsdag 18 november 2003 @ 22:28:23 #35
34726 Fratz
Max
pi_14742593
ik ga regelmatig naar het kruidvat om te neuzen, het is meestal nogal rommelig en de aanbiedingen zijn bijna altijd uitverkocht (medewerkers geven ook gewoon toe dat er veel te weinig wordt ingekocht en dat het alleen maar lokkertjes zijn) maar ik mag er altijd graag zijn. de prijzen zijn er vooral fijn!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_14742738
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:28 schreef Fratz het volgende:
ik ga regelmatig naar het kruidvat om te neuzen, het is meestal nogal rommelig en de aanbiedingen zijn bijna altijd uitverkocht (medewerkers geven ook gewoon toe dat er veel te weinig wordt ingekocht en dat het alleen maar lokkertjes zijn) maar ik mag er altijd graag zijn. de prijzen zijn er vooral fijn!
Een groot filiaal heeft meestal genoeg.
  † In Memoriam † dinsdag 18 november 2003 @ 22:37:11 #37
43556 miss_dynastie
pi_14742897
Kruidvat: stukken beter dan Etos en Trekpleister (daar betaal je voor exact dezelfde producten meer geld), leuke aanbiedingen, mogelijkheid tot inpakken, gewoon top!
pi_14743932
In Amsterdam waardeloos.
In Amsterdam vind ik het Kruidvat te vergelijken met Dirk van der Broek en de Etos met Albert Hein, dit qua gedrag van personeel, service en kwaliteit. Geef mij dus maar de Etos.
Ik was een keer Paracetamol kopen bij het Kruitvat en wou met 50 ¤ betalen en toen vroeg de kaugom kauwende cassiere of ik niet eerst even bij AH er naast kon wisselen. Nou vraag ik je?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_14743989
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 23:05 schreef pos het volgende:

Ik was een keer Paracetamol kopen bij het Kruitvat en wou met 50 ¤ betalen en toen vroeg de kaugom kauwende cassiere of ik niet eerst even bij AH er naast kon wisselen. Nou vraag ik je?

Dat is echt asociaal.
pi_14744217
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 23:06 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat is echt asociaal.

Heb ook meteen een email gestuurd en kreeg netjes binnen het uur een email terug dat ze contact op gingen nemen met het filiaal
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_14748766
Mij maakt het allemaal niet zo veel uit: Kruidvat, Etos, DA, Trekpleister enzo.....de eerste die ik tegen kom loop ik naar binnen.

Ik stoor me wel vaak aan het personeel, en dan vooral de zaterdaghulpen en de wat jongere mensen. Geen moeite voor je nemen enzo......is wat minder!

woensdag 19 november 2003 @ 15:41:04 #42
70888 Meisssie
shaking that assssssss
pi_14760433
Ik ga liever naar kruidvat dan etos, bij etos staan ze meteen op je lip "kan ik je helpen". wordt je echt gek van. maar ja, dat is de etos bij ons, is overal natuurlijk weer verschillend.

kruidvat heeft altijd leuke spullen en hebbedingetjes voor weinig geld, terwijl het ergens anders een stuk duurder is (is me opgevallen)

shaking that assssssss
  woensdag 19 november 2003 @ 16:05:59 #43
39128 S_
Shame on you
pi_14761264
Ik werk bij de Kruidvat...
  woensdag 19 november 2003 @ 16:10:10 #44
39128 S_
Shame on you
pi_14761416
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 15:36 schreef _.-Chicken-._ het volgende:
Hetzelfde als Trekpleister...
DUh, Trekpleister en Kruidvat vallen onder hetzelfde concern. Ze verkopen exact dezelfde producten. Als er iets de ene week in de aanbieding is bij Kruidvat, dan is het de week daarna in de aanbieding bij Trekpleister

[Dit bericht is gewijzigd door S_ op 19-11-2003 16:14]

woensdag 19 november 2003 @ 16:13:31 #45
39128 S_
Shame on you
pi_14761530
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 15:35 schreef MissyMirjaM het volgende:

verder vind ik de winkel onoverzichtelijk en het personeel bijna allemaal van de stempel achterlijk en onvriendelijk

Weet je hoe asociaal die Leidenaren zijn, daar wordt je ook onvriendelijk van. Ik zou er voor geen goud willen werken
  woensdag 19 november 2003 @ 16:16:51 #46
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14761648
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:10 schreef S_ het volgende:

[..]

DUh, Trekpleister en Kruidvat vallen onder hetzelfde concern. Ze verkopen exact dezelfde producten. Als er iets de ene week in de aanbieding is bij Kruidvat, dan is het de week daarna in de aanbieding bij Trekpleister

idd, check hun aanbod lenzen maar 's. Exact hetzelfde, maar dan anders verpakt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_14762049
ICI Paris XL behoort ook tot Kruidvat concern. Het is zelfs niet meer in Nederlandse handen.
  woensdag 19 november 2003 @ 17:02:28 #48
39128 S_
Shame on you
pi_14763166
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:29 schreef schatje het volgende:
ICI Paris XL behoort ook tot Kruidvat concern. Het is zelfs niet meer in Nederlandse handen.
Het is sinds 1 januari van een Chinees a.s. Watson
pi_14763353
quote:
Op woensdag 19 november 2003 17:02 schreef S_ het volgende:

[..]

Het is sinds 1 januari van een Chinees a.s. Watson

Klopt
Onderdeel van van Hutchison Whampoa te Hongkong.
pi_14763875
Ik koop haargel van eigen merk bij Kruidvat
(als je je haar uitkamt, hou je geen restjes over in je borstel of in je haar)

En als ik daar dan toch ben, neem ik vaak iets van deo/haarlak mee, omdat Kruidvat toch een van de goedkopere drogisten blijft.

Ik erger mij, net als meerdere, aan die vele mandjes en dozen die in die hele smalle gangpaden staan.

pi_14764269
Ik kom toch wel wekelijks in het Kruidvat en neem altijd wel wat mee. Ik bekijk ook altijd wel het foldertje. Ze hebben er erg leuke dingen voor baby's vind ik. Ik heb er al aardig wat speelgoed e.d. gehaald.
Het filiaal bij ons is een paar maanden geleden verbouwd en 2 x zo groot geworden. Het is allemaal een stuk netter, de producten staat wat beter uitgespreid. Zeker de dingen uit de folder waren voorheen een enorm zooitje.
pi_14764795
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 19:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Niks.

wat ben jij stoer en anti-maatschappij-achtig

Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
pi_14765277
Ik vind de kruidvat erg rommelig en ga dus ook naar de etos er vlak naast.
  donderdag 20 november 2003 @ 05:40:43 #54
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_14779287
quote:
wat ben jij stoer en anti-maatschappij-achtig
Behalve wanneer het om een uitkering gaat. Dan weten de anti-maatschappij-achtigen plotseling wel de maatschappij te vinden
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
pi_14779301
Ik koop voor mijn verjaardag altijd van die grappige langwerpige ballonnen met zo'n bolletje erboven om de huiskamer te versieren.
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')