quote:Lijkt me wel zo verstandig ja
Op zondag 10 juni 2001 15:32 schreef Fitcher het volgende:
ik krijg altijd zelfmoordneigingen als ik naar radiohead luister dus doe ik het niet.
quote:Dat doet het bij mij dus wel, ik hoor zoveel van dezelfde overbodige muziek iedere dag, en ik luister liever naar een band die iets anders doet dan het kunstje van alle andere circusapen
Op zondag 10 juni 2001 14:31 schreef Noodles het volgende:
Ik vind dat originaliteit uberhaupt niet echt een doorslaggevende rol moet spelen in de beoordeling van een cd.
quote:idd.
Op zondag 10 juni 2001 15:37 schreef Zanderrr het volgende:
Recensies in Oor neem ik allang niet meer serieus. Ik zag te vaak grote blunders (bijv. recensies van symfoconcerten door recensenten die alleen van punkrock houden) en inderdaad worden sommige bands helemaal de hemel inge-hyped om bij hun volgende cd weer genadeloos afgebrand te worden.
quote:Het was me hier op Fok! ook al opgevallen dat, voordat de hype rond Lateralus begon er maar een paar Tool-liefhebbers waren. Nu wemelt het plotseling van mensen die Tool de beste band ooit vinden (zie het topic over je favoriete band).
Op zondag 10 juni 2001 13:26 schreef Xhorder het volgende:
Ja die recensies vind ik ook wat overdreven. Alsof de recensent opeens het licht heeft gezien met de cd. Precies hetzelfde ervaar ik met Tool's Lateralus.
quote:Tja, ik ben er één van.
Op zondag 10 juni 2001 16:12 schreef MuadDib het volgende:[..]
Het was me hier op Fok! ook al opgevallen dat, voordat de hype rond Lateralus begon er maar een paar Tool-liefhebbers waren. Nu wemelt het plotseling van mensen die Tool de beste band ooit vinden (zie het topic over je favotiete band).
Voor Lateralus kende ik TOOL ook gewoon nog niet; weinig airplay op zowel TV als radio en aangezien het zo'n 4 jaar stil is geweest rond de band heb ik weinig kans gehad om TOOL voordat Lateralus uitkwam te ontdekken.
Via Fok! ben ik ermee in aanraking gekomen en nadat ik Lateralus had gekocht vond ik het gewoon één van de beste bands die ik kende. De week daarop gelijk Ænima aangeschaft en ook die viel bij me in de smaak... volgende week gelijk maar 's Undertow aanschaffen..
Dus ik ben wel één van die personen die met de hedendaagse hype ook opeens TOOL-fan werd, maar niet eentje die het na deze CD laat voor wat 't is.
http://slate.msn.com/culturebox/entries/01-06-08_109743.asp
Oh ja, nog iets, hebben jullie er ooit over nagedacht hoe het zou zijn als Amnesiac eerder dan Kid A was uitgebracht? Wat zouden de reacties dan zijn?
(maar goed, vreselijk off-topic allemaal)
quote:Het maakt mij ook geen reet uit of iemand iets goed vind, alleen omdat het gehyped wordt, het was me alleen opgevallen. Goede muziek moet gehoord worden en hoe meer mensen het luisteren hoe meer leuke discussies je kan voeren.
Op zondag 10 juni 2001 16:17 schreef SkyMaster het volgende:
Dus ik ben wel één van die personen die met de hedendaagse hype ook opeens TOOL-fan werd, maar niet eentje die het na deze CD laat voor wat 't is.
quote:Dan zou Amnesiac meer als Kid A hebben geklonken en Kid A meer als Amnesiac
Op zondag 10 juni 2001 16:19 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Oh ja, nog iets, hebben jullie er ooit over nagedacht hoe het zou zijn als Amnesiac eerder dan Kid A was uitgebracht? Wat zouden de reacties dan zijn?
Maar wat ik bedoel, er staan dus meer 'gitaarnummers' op, dus zou de overgang niet zo hard aankomen misschien????
Ik begin nou ondertussen wel reuze benieuwd te worden naar Amnesiac. Ga hem denk ik volgende week maar even kopen. Ben deze week te druk met presentaties en afrondende projecten van school en als ik Radiohead ga luisteren moet ik veel te geconcentreerd luisteren en dat gaat vast weer ten koste van mijn school. Ik vind Radiohead leuke band, maar niet zo leuk om studiepunten te verknallen in laatste week
Er komen ont-zet-tend veel processen los bij mensen als een groep, tamelijk underground begonnen, ineens heel erg poulair wordt. Zo populair zelfs, dat mensen andere mensen zien die van de muziek genieten, terwijl jij dat als 'echte fan' niet mogelijk achtte. Toch?
Radiohead's populariteit groeit momenteel sneller dan de fans en de band zelf kunnen begrijpen denk ik. Wat me nog steeds intrigeert is dat het aantal liefhebbers van Radiohead's muziek alleen maar groeit, juist na Kid A en Amnesiac. In Amerika, een land waar Radiohead pas met OK Computer voet aan de grond kreeg, hebben ze zelfs 'midnight sales' gehad voor Amnesiac. Dat deed men voorheen alleen bij Backstreet Boys o.i.d.
De media holt er achteraan (ik kan het weten, ik werk bij een medium), gretig als ze zijn, zwaaiend met the next best thing. Dat dit voor mensen een irritatiefactor is begrijp ik heel goed, voor mij ook. (nee, ik werk niet bij Oor ).
Maar het is jammer dat deze media blijkbaar toch nog zo'n grote invloed heeft, of dat nu positief is of negatief. Iemand in dit topic zei zich aan Radiohead te ergeren omdat ze zo opgehemeld worden. Dat is niet iets waar de band op afgerekend mag worden. Daar hebben ze zelf niet om gevraagd.
Bottom line voor mij is dat als ik me afzonder, mijn koptelefoon opzet, en compleet geniet van Amnesiac: maakt het dan uit wat iedereen in de wereld er van denkt, er over schrijft, schreeuwt, ophemelt of neersabelt? Nee.
Dat kan toch ook een motief zijn van zo'n schrijver, meer mensen bekend maken met de CD waar ze zo weg van zijn? Niet elke recesent loopt achter de hype aan hoor
We kunnen ons dan nog zo discussieren over de kwaliteit daarvan, maar wat maakt die ene mening van die nee persoon ons nou eigenlijk uit? Hij/zij spreekt niet voor half Nederland? Lekker laten lullen.
En inderdaad, pak de koptelefoon, propt het schijfje in je cd speler en geniet!
quote:Dat is waar, en ben ik ook zeker met je eens, maar de recensenten van een muziekblad... ik weet niet, soms pretenderen ze wel een beetje dat zij de 'experts' of 'kenners' zijn, en het publiek gaat daar op af. Een soort vakblad als het ware. Het blijft moeilijk, maar inderdaad... het is inderdaad de mening van 1 man...
Op zondag 10 juni 2001 23:50 schreef Vork het volgende:
Wat wel zo is.. is dat een recentie een mening is en blijft van één persoon. Diegene die 'm heeft geschreven.
soms is 't ook zo bij mij dat ze in de OOR een cd zo erg afkraken dat ik 'm meteen ga kopen... --> Ocean Colour Scene - Mechanical Wonder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |